Goedgevuld zegt ten eerste wat over de relatieve vulling, niet absoluut. Ten tweede haal je je eigen ‘argument’ onderuit aangezien de nummer 16 van de Eredivisie evenveel toeschouwers heeft als de nummer 6 van Belgie. Als er 7 Belgische tegenover 11 Nederlandse clubs komen gaat het gemiddelde van de competitie dus hard achteruit.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
10.000 toeschouwers is niet goedgevuld.
Jou berekening houdt ook rekening met de ploegen die niet in de beneliga komen te spelen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik heb hierboven aangetoond dat dat zeer goed een illusie kan zijn, volgens mijn berekeningen is het namelijk niet zo...
Zeg dan ook niet dat het Nederlands voetbal er financieel beter van wordt, maar slechts enkele teams. En als geen enkele club zich voor de CL kwalificeert omdat een Begische club kampioen wordt, hoe ga je die miljoenen die misgelopen worden goedpraten met die paar miljoen extra uit tv-inkomsten en recettes (die nog lang niet bewezen hoger gaan zijn!!!!).quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Jou berekening houdt ook rekening met de ploegen die niet in de beneliga komen te spelen.
Ik hou daar geen rekening mee.
Punt 1 klopt ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:01 schreef pfaf het volgende:
[..]
Goedgevuld zegt ten eerste wat over de relatieve vulling, niet absoluut. Ten tweede haal je je eigen ‘argument’ onderuit aangezien de nummer 16 van de Eredivisie evenveel toeschouwers heeft als de nummer 6 van Belgie. Als er 7 Belgische tegenover 11 Nederlandse clubs komen gaat het gemiddelde van de competitie dus hard achteruit.
En dan heb jij het over kortzichtigheid bij anderen...
Maar het doet er in een beneliga helemaal niet toe of de financien voor de "Nederlandse" clubs toenemen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zeg dan ook niet dat het Nederlands voetbal er financieel beter van wordt, maar slechts enkele teams. En als geen enkele club zich voor de CL kwalificeert omdat een Begische club kampioen wordt, hoe ga je die miljoenen die misgelopen worden goedpraten met die paar miljoen extra uit tv-inkomsten en recettes (die nog lang niet bewezen hoger gaan zijn!!!!).
Waarom niet? Wat is dan de reden van de fusie, als Nederlandse clubs er niet beter op worden. Dat een BeNeLiga als competitie en sich sterker is dan de Eredivisie is evident, maar als het maar zeer twijfelachtig is dat Ajax, PSV, AZ of weet ik welke individuele club er beter op wordt, wat is dan het voordeel? Geen! Daarom is het ook niet meer dan logisch dat de clubs tegen zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar het doet er in een beneliga helemaal niet toe of de financien voor de "Nederlandse" clubs toenemen.
Het gaat dan om de financien van de clubs in de beneliga en waar ze vandaan komen doet er niet toe. Dus het onderscheid hoef je ook niet te maken.
Niks is zeker, maar als je niks doet zullen we alleen verder afglijden. Misschien werkt het , misschien niet maar achteraf kunnen we nooit zeggen : hadden we maar.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:35 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat is dan de reden van de fusie, als Nederlandse clubs er niet beter op worden. Dat een BeNeLiga als competitie en sich sterker is dan de Eredivisie is evident, maar als het maar zeer twijfelachtig is dat Ajax, PSV, AZ of weet ik welke individuele club er beter op wordt, wat is dan het voordeel? Geen! Daarom is het ook niet meer dan logisch dat de clubs tegen zijn.
Ik kijk er naar uit. Alleen kunnen deze confrontaties ook voor de definitieve dooodsteek van het proefballontje betekenen, als het niveauverschil te groot is.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:31 schreef Heero87 het volgende:
Dit jaar kunnen we zien hoeveel zo'n BeNe-Liga echt waard zou kunnen zijn...
Anderlecht - Ajax en Standard - AZ..
Wat doet het feit dat Club Brugge de laatste jaren minder presteert in eigen land af aan het niveau van de Belgische competitie? Ajax en Feyenoord presteren de laatste jaren ook matig tot slecht, betekent dat misschien ook dat de Nederlandse competitie niks meer voorstelt?quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:02 schreef ASroma het volgende:
ah gut de discussie is weer begonnen, zet het uit jullie hoofd, de belgen voegen niks toe. Kijk naar Club Brugge, de zogenaamde topclub is verworden tot een niveau NEC, met alle respect voor NEC.
Finland heeft een nauwelijks serieus te noemen competitie. Dat hebben ze in Zweden en Noorwegen duidelijk beter voor elkaar.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 07:59 schreef Incolumis het volgende:
waarom niet Denemarken en Finland?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |