Ff een geiniger OP.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Wetterskip Fryslân verbetert het zuidelijke deel van de waterkering in Harlingen. Daarom kunnen de treinen vanuit Leeuwarden van maart 2009 tot begin juni 2010 niet verder rijden dan station Harlingen. Voor het laatste stukje van de reis, naar station Harlingen Haven, zet Arriva bussen in. Op de tweede dag van de buitendienststelling mocht de speciaal bestickerde Arriva Touring 6387 (ex stadsbus Drachten van het type Berkhof MAN) op en neer pendelen tussen station Harlingen en de Veerbootterminal.
Ja, ze hadden hem tot vooraan moeten bestickeren, met het chauffeursraam aks machinistencabine.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:17 schreef James1988 het volgende:
Leuk idee, maar jammer van de uitwerking.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
Hopelijk is O405G 152 beter beplakt. Dat is een 18 meter lange bus
Idd, de achterkant is leuk gedaan maar schuin van voor is het maar een zooitje.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, ze hadden hem tot vooraan moeten bestickeren, met het chauffeursraam aks machinistencabine.
Uitschakelen, afplakken, same difference...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:43 schreef TommyGun het volgende:
http://webwereld.nl/nieuw(...)ehackt---update.html
http://www.mobypicture.com/user/loekessers/view/114862
Hilarisch
En als die dingen rechtstreeks aangesloten zijn: de computer uitschakelen,quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:49 schreef sander89 het volgende:
Wel erg slecht dat ze niet even het stekkertje er uit kunnen trekken.
Dan ligt het hele spoornet plat als ze die 386 uitzetten.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:54 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En als die dingen rechtstreeks aangesloten zijn: de computer uitschakelen,
Of zou dat te moeilijk zijn?
Zeker hilarischquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:43 schreef TommyGun het volgende:
http://webwereld.nl/nieuw(...)ehackt---update.html
http://www.mobypicture.com/user/loekessers/view/114862
Hilarisch
WTF , ik zag dit zouist afgeplakt zitten ja, t is daar bij de albert heijn in de oosttunnelquote:
ik denk dat er wel meer bussen ingezet zullen worden in de zomerquote:Op woensdag 11 maart 2009 00:18 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hoeveel man gaan er in zo'n busje. Is leuk als de boot aankomt, staan er 300 man te dringen.
klikquote:NS-borden niet gehackt
De informatieborden op Amsterdam Centraal waren niet gehackt zoals eerder gedacht werd. Het betrof een softwarestoring in het informatiesysteem.
Eerst werd gemeld dat het systeem gehackt zou zijn waardoor al vijf dagen de tekst ‘watchdog’ op de elektronische tijdborden werd weergegeven. “Die tekst had niet vertoond mogen worden”, aldus Frans Lourenburg van Surtronic, leverancier van het informatiesysteem, tegen webwereld. “De watchdog is een functie binnen onze monitoring software”, legt hij uit. Via dit systeem wordt gecontroleerd of alle borden functioneren. “Het is gewoon de naam voor een stukje software. Normaal gesproken zou de tekst niet op het scherm mogen verschijnen.”
De oorzaak van de vertoning is ook niet bekend bij Lourenburg. “We hebben er nu een monteur heen gestuurd en die tekst is er straks gewoon uit. Het is de eerste keer dat iets dergelijks voorkomt." “Het is ook raar dat er gezegd wordt dat het systeem gehackt is. Dat is gewoon totaal onmogelijk.” Het informatiesysteem maakt geen connectie met het internet en draait 'stand alone'. “Het is gewoon een heel eigen netwerk waar die kasten op hangen. Daar kun je van buitenaf niet eens bij.”
De NS kan het verhaal van Lourenburg bevestigen.”In de tussentijd hebben we in ieder geval het bord even uit de roulatie genomen zodat de reizigers daar geen twijfel of vragen over hebben.”
Ontwaakt: Rotterdam Centraal heeft ze ook.quote:Op woensdag 11 maart 2009 08:35 schreef Dichterbijer het volgende:
Die borden op Amsterdam Centraal, deze zie je volgens mij nog nergens anders in Nederland... of kan iemand mij uit de droom helpen.
Beetje lange respons tijd ja.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
klik
Toch typisch dat er na 5 dagen opeens een monteur op af gestuurd wordt
Beetje Belgisch "monitoring" systeem ookquote:
Een explosie als FAIL-melding.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beetje Belgisch "monitoring" systeem ook
IF (er gaat wat mis)
PRINT (iets geks)
WAIT (tot het zoveel mensen opvalt dat het landelijk nieuws is)
en ga DAN eens kijken
Grappig opzich dat het beide stations zijn waar keihard gewerkt word momenteel.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ontwaakt: Rotterdam Centraal heeft ze ook.
Hahahahaquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:43 schreef TommyGun het volgende:
http://webwereld.nl/nieuw(...)ehackt---update.html
http://www.mobypicture.com/user/loekessers/view/114862
Hilarisch
Rotterdam Centraal heeft ze ook in de tijdelijke stationstunnel.quote:Op woensdag 11 maart 2009 08:35 schreef Dichterbijer het volgende:
Die borden op Amsterdam Centraal, deze zie je volgens mij nog nergens anders in Nederland... of kan iemand mij uit de droom helpen.
quote:Eurlings moves to rescue HSA
11 Mar 2009
NETHERLANDS: The sorry saga of HSL-Zuid continues, with the news that Transport Minister Camiel Eurlings has put together a rescue package for High Speed Alliance, which he says was teetering on the edge of bankruptcy as a result of the delays in opening the high speed line between Schiphol and the Belgian border.
A joint venture of Netherlands Railways (90%) and KLM (10%), HSA was awarded a 15-year exclusive concession in 2001 to operate domestic high speed services between Amsterdam, Rotterdam and Breda, as well as international services on the Amsterdam – Brussels – Paris route with SNCB and SNCF. According to Eurlings, domestic services were expected to generate around 60% of the revenue.
Infrastructure access charges were set at ¤148m a year, at 2000 prices. When the concession was awarded, HSA expected to start operating in April 2007. But delivery of the AnsaldoBreda V250 trains has yet to commence, and HSA is still not prepared to set a start date for its interim 160 km/h loco-hauled service between Amsterdam and Rotterdam.
As a result, the concessionaire was faced with paying access charges from July 2009 without any income. Announcing the rescue on January 30, Eurlings explained that the options available to the government were restricted by the need to respect EU rules on state aid and public tendering.
One option would be to cancel the concession and re-tender the services. But EU regulations have changed since the concession was granted, and Eurlings said re-tendering would reduce the yield to the government as the monopoly element could not be retained. Although the state would be able to support operations for a year if HSA went bankrupt, this would not leave enough time to find a replacement operator.
HSA has already received one payment to compensate for the delay in opening the line until October 2008. A second payment, estimated at ¤19m, will cover the period to the current target opening date in July 2009. In return, HSA will drop its claim against the government that blames delays in drafting the ERTMS specification for the non-availability of rolling stock, a claim that the state denies.
Verder lezen »
Prorailquote:Arnhem-Winterswijk Woensdag 11 Maart 14:58
Oorzaak Tussen Doetinchem en Winterswijk rijden geen treinen door een seinstoring.
De laatste passage is echt het toppunt vanquote:
quote:Meanwhile, another study is investigating the possibility of using an alternative train control system to get HSL-Zuid into use sooner, if the current problems turn out to be insurmountable. Eurlings said he hopes to issue a further statement in May, but admitted that even if proven technology can be found such a temporary installation could take up to two years to complete.
Hoever schiet zo'n pantograaf eigenlijk omhoog als er geen bovenleiding hem tegenhoud?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:31 schreef dennistd het volgende:
"Hey, wie heeft mijn waslijn gejat?"
[ afbeelding ]
tevens tvp
Zullen we er maar gewoon een diesellijntje met ATB van maken? Dan hebben we nog iets aan dat spoor.quote:
Dat ligt er aan hoe strak de machinist het elastiekje heeft gezet.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:44 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Hoever schiet zo'n pantograaf eigenlijk omhoog als er geen bovenleiding hem tegenhoud?
Op die lijn had op het Nederlandse gedeelte inderdaad ook gewoon ATB aangelegd moeten worden, en op het Belgische dat Memor-systeem. Dit naast ETCS. Op die manier zou de lijn gewoon gebruikt kunnen worden (al is het met beperkingen) terwijl hij ook op de toekomst is voorbereid.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zullen we er maar gewoon een diesellijntje met ATB van maken? Dan hebben we nog iets aan dat spoor.
Leve de vooruitgangquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:42 schreef James1988 het volgende:
Op die lijn had op het Nederlandse gedeelte inderdaad ook gewoon ATB aangelegd moeten worden, en op het Belgische dat Memor-systeem.
quote:Werking
* Bij een groen sein is de polariteit van de krokodil negatief en klinkt er bij passage bij de treinbestuurder een gong of gaat er een blauwe of witte lamp branden (afhankelijk van de Memor/TBL-apparatuur in de trein).
* Bij een geel sein of ander snelheidsbeperkend sein, is de polariteit positief en als de treinbestuurder dan niet de 'kwiteerknop' indrukt, gaat er een gele lamp knipperen en na 4 seconden volgt een snelremming.
* Bij een rood sein voert de krokodil geen spanning en is er in de trein niets te merken.
Memor is daarmee een vrij beperkt systeem dat eigenlijk alleen de waakzaamheid van de treinbestuurder controleert bij een snelheidsbeperkend sein (behalve groen + matrixcijfer). Memor grijpt niet in bij te hoge snelheden en/of het passeren van een stoptonend sein. Het is dan ook mogelijk om met 140 km/h door rood te rijden.
ATB kan niet; werkt alleen op gelijkstroom. Het enige goede alternatief is het franse beveiligingssysteem. Deze zit al in de Thalys. Maar waarom kan het op de Betuweroute en in Italie/Zwitserland wel goed opgeleverd worden en bij ons nietquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op die lijn had op het Nederlandse gedeelte inderdaad ook gewoon ATB aangelegd moeten worden, en op het Belgische dat Memor-systeem. Dit naast ETCS. Op die manier zou de lijn gewoon gebruikt kunnen worden (al is het met beperkingen) terwijl hij ook op de toekomst is voorbereid.
De keuze die men heeft gemaakt voor alleen ETCS is een foute geweest, wat nu wel duidelijk te zien is. En dat is jammer... aan de andere kant is het gunstig voor de liefhebbers van de Benelux, die blijft zo nog wat langer bestaan
Dat is een erg lang verhaal. ATB werkt met gecodeerde spoorstroomlopen. Als je daar te veel 50Hz storing op zet, raken de treinen in de war.quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:09 schreef James1988 het volgende:
Forgive my ignorance, ik ben niet zo technisch, maar hoe kan wisselstroom iets met ATB te maken hebben? Dat is mij niet helemaal duidelijk...
Iets van 5,7 à 5,8 meter, dacht ik.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:44 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Hoever schiet zo'n pantograaf eigenlijk omhoog als er geen bovenleiding hem tegenhoud?
Is weer typisch Amsterdam. Die stad loopt altijd achter op de rest van het land. Inclusief de club.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
klik
Toch typisch dat er na 5 dagen opeens een monteur op af gestuurd wordt
Toch valt het me op dat twee Belgische IC's standje-Harmelen hebben uitgeprobeerd.quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leve de vooruitgangDat systeem dateert van 1930 gek
[..]
Waar doel je op?quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Toch valt het me op dat twee Belgische IC's standje-Harmelen hebben uitgeprobeerd.
Het treinongeluk te Harmelen, daar namen twee passagierstreinen elkaar flink van voren.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar doel je op?![]()
En memor doet heel iets anders dan ATB he. Met Memor kan je makkelijk plankgas door rood rijden, gebeurt niks
Hmm ja, logisch ook eigenlijk.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:22 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is tegenwoordig normaal. Scheelt rangeerwerk
Ik ben het sinds al augustus/september sporadisch tegengekomenquote:Op woensdag 11 maart 2009 19:27 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Hmm ja, logisch ook eigenlijk.
Maar dat doen ze pas sinds kort
Ik woon aan het spoor en zie dagelijks ICK voorbij scheuren. Dat is inmiddels voor een groot deel naar ICRm getransformeerd.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:29 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik ben het sinds al augustus/september sporadisch tegengekomen
Naja ligt eraan wat je onder 'kort' verstaat natuurlijk![]()
Nooit van gehoordquote:Op woensdag 11 maart 2009 19:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het treinongeluk te Harmelen, daar namen twee passagierstreinen elkaar flink van voren.
Dat was de hint, elkaar van voren nemen => elkaar een zoentje geven => frontale botsing.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nooit van gehoord
Welke Belgische IC's doel je op?
De HSL trajecten zijn zelfs zo goed beveiligd dat er geen trein kan rijdenquote:al denk ik dat de HSL-trajecten beter beveiligd zijn dan de standaardspoorlijnen.
Met het systeem is op zich niets mis, maar niet alle fabrikanten kunnen apparatuur bouwen die met het systeem overweg kan.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:00 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
De HSL trajecten zijn zelfs zo goed beveiligd dat er geen trein kan rijden
Waarschijnlijk zijn er nu genoeg locs over om dat te doen, nu er minder ICK stammen rijden.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:33 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik woon aan het spoor en zie dagelijks ICK voorbij scheuren. Dat is inmiddels voor een groot deel naar ICRm getransformeerd.
Maar tot voor kort hangen ze achterop dus ook die loc. Kan ook zijn dat ze het al langer doen, maar zonder dat ik het in de gaten had.
Ja, dat ECTS-geval. Dat staat nog in de kinderschoenen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:00 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
De HSL trajecten zijn zelfs zo goed beveiligd dat er geen trein kan rijden
Ik voorspel weer een afvloeiing van 1800-locs naar Railion. De TRAXX-locs doen hun werk bij de CNL, cargo's en de Beneluxtrein naar behoren.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:10 schreef Guard het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn er nu genoeg locs over om dat te doen, nu er minder ICK stammen rijden.
De NS zal wat moeten met de vrijgekomen locs als er geen ICK meer is, en werkeloos op een zijspoor zetten is vast geen optie. Als de Benelux niet in NS Hispeed kleurstelling zou rondrijden zou ik daar graag de 1800 voor zien. Met NS Hispeed kleuren.... misschien past daar de TRAXX beter bij.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:18 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik voorspel weer een afvloeiing van 1800-locs naar Railion. De TRAXX-locs doen hun werk bij de CNL, cargo's en de Beneluxtrein naar behoren.
Is niet aan de orde. Railion heeft zelf al 1600 locs aan ACTS verkocht en de 1800-serie is niet nieuwer dan de 1600, want op enkele verbouwingen na komen ze uit dezelfde serie.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:18 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik voorspel weer een afvloeiing van 1800-locs naar Railion. De TRAXX-locs doen hun werk bij de CNL, cargo's en de Beneluxtrein naar behoren.
Die gaan gewoon terzijde hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:35 schreef Guard het volgende:
[..]
De NS zal wat moeten met de vrijgekomen locs als er geen ICK meer is, en werkeloos op een zijspoor zetten is vast geen optie. Als de Benelux niet in NS Hispeed kleurstelling zou rondrijden zou ik daar graag de 1800 voor zien. Met NS Hispeed kleuren.... misschien past daar de TRAXX beter bij.
Eigenlijk erg zonde; je kan in vrij eenvoudige wijze nogwel 150 bakken ICRm (of soortgelijks) laten bouwen en deze inzetten als een extra spitsverbinding wat op sommige lijnen echt nodig is.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:35 schreef Guard het volgende:
[..]
De NS zal wat moeten met de vrijgekomen locs als er geen ICK meer is, en werkeloos op een zijspoor zetten is vast geen optie. Als de Benelux niet in NS Hispeed kleurstelling zou rondrijden zou ik daar graag de 1800 voor zien. Met NS Hispeed kleuren.... misschien past daar de TRAXX beter bij.
De loc die je op de foto hebt is een gewone simpele 1800. De enige ICRm's die met Traxx rondrijden, zijn de Prio's oftewel de Beneluxtreinstellen. Je tweede foto is het stuurstandrijtuig wat aan de andere kant van een ICRm-stam hangt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:40 schreef TommyGun het volgende:
Er is toch ook ICRm met TRAXX?
[ afbeelding ]
Zie ik iig vaker dan zoiets:
[ afbeelding ]
Ik faalquote:Op woensdag 11 maart 2009 20:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
De loc die je op de foto hebt is een gewone simpele 1800. De enige ICRm's die met Traxx rondrijden, zijn de Prio's oftewel de Beneluxtreinstellen. Je tweede foto is het stuurstandrijtuig wat aan de andere kant van een ICRm-stam hangt.
Maf systeem. Is er eigenlijk nog een beveiliging in Belgie die wel beveiligd of moet ik iedere week tweemaal voor mijn leven vrezen als ik op de trein van/naar Brussel stap?quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leve de vooruitgangDat systeem dateert van 1930 gek
[..]
En ik denk niet dat het stuurstandrijtuig reageert op de signalen van een 1800, dat vereist dekking door een tweede locomotief.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
De loc die je op de foto hebt is een gewone simpele 1800. De enige ICRm's die met Traxx rondrijden, zijn de Prio's oftewel de Beneluxtreinstellen. Je tweede foto is het stuurstandrijtuig wat aan de andere kant van een ICRm-stam hangt.
Dat stelt me echter nog niet volledig gerust.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:17 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij ligt er op het merendeel van de Belgische sporen niets behalve Memor / Crocodile. En zou je dus inderdaad voor je leven moeten vrezen. Gelukkig wordt een rood sein meestal voorafgegaan door een geel sein, en grijpt 't systeem daar wel bij in, mocht er iets mis zijn bij de mcn.
Het is een 1700 die bij ICRm hoort. Op het eerste plaatje zie je wel een 1800-loc, maar dat lijkt me ICK te zijn wat daar te zien is.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
De loc die je op de foto hebt is een gewone simpele 1800. De enige ICRm's die met Traxx rondrijden, zijn de Prio's oftewel de Beneluxtreinstellen. Je tweede foto is het stuurstandrijtuig wat aan de andere kant van een ICRm-stam hangt.
Er zit tien jaar leeftijdsverschil in. De 1700 is jonger dan de 1600 en kent wat aanpassingen, zoals de mogelijkheid voor duotractie, een andere compressor en choppersturing die een vaste frequentie kent.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:00 schreef James1988 het volgende:
Ohja, uiteraard. ICRm is een koppeltje met 1700. Wat is eigenlijk het grote verschil tussen 1700 en 1800... ze zien er hetzelfde uit.
Neenquote:Op woensdag 11 maart 2009 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is een 1700 die bij ICRm hoort. Op het eerste plaatje zie je wel een 1800-loc, maar dat lijkt me ICK te zijn wat daar te zien is.
Ik zou haast zeggen dat het gewoon een verkeerde foto is, ik herken Zwolle er namelijk ook niet echt inquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:12 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Neen
http://www.treinspotten.nl/?page_id=62
Er wordt gevraagd om het verschil met de 1800 niet met de 1600quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er zit tien jaar leeftijdsverschil in. De 1700 is jonger dan de 1600 en kent wat aanpassingen, zoals de mogelijkheid voor duotractie, een andere compressor en choppersturing die een vaste frequentie kent.
Ga Toeps eens vermoeien met die vraagquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Er wordt gevraagd om het verschil met de 1800 niet met de 1600
Hoe bedoel je? Wat is het voordeligst als in trein, auto+boot of vliegtuig (+eventueel trein)?quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:33 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg... wat is voor mij de voordeligste manier om vaak (laten we zeggen, minstens 2x per maand) heen en terug naar Londen te reizen, in het weekend? Wat is dan aan te raden?
Ik denk Ryan Airquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:33 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg... wat is voor mij de voordeligste manier om vaak (laten we zeggen, minstens 2x per maand) heen en terug naar Londen te reizen, in het weekend? Wat is dan aan te raden?
1800 loc naar Belgie sturen? Zonder aanpassing gaat dat geheid flink vonken aan de grens...quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:35 schreef Guard het volgende:
[..]
De NS zal wat moeten met de vrijgekomen locs als er geen ICK meer is, en werkeloos op een zijspoor zetten is vast geen optie. Als de Benelux niet in NS Hispeed kleurstelling zou rondrijden zou ik daar graag de 1800 voor zien. Met NS Hispeed kleuren.... misschien past daar de TRAXX beter bij.
Ik geloof jullie!quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik zou haast zeggen dat het gewoon een verkeerde foto is, ik herken Zwolle er namelijk ook niet echt in
Edit: wat PSM zegt dus
Toeps gaat Fles zaterdag al vermoeienquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ga Toeps eens vermoeien met die vraag
Toen ik een dik jaar geleden een weekendje boekte, was het erg duidelijk dat vliegen duurder uit kwam voor ons (vanuit Eindhoven) dan vliegen. Tevens vind ik met de trein prettiger dan om te vliegen. Je bent misschien minder lang onderweg, maar dat inchecken en uitchecken kost best veel tijd.quote:Op donderdag 12 maart 2009 08:28 schreef James1988 het volgende:
[ heel verhaal over trein/vliegtuigen/prijzen ]
Zoek de foutquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:15 schreef Dichterbijer het volgende:
was het erg duidelijk dat vliegen duurder uit kwam voor ons (vanuit Eindhoven) dan vliegen.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 08:28 schreef James1988 het volgende:
Ryanair vraagt ¤164,44 van Eindhoven naar Stansted... train has win.
Ligt aan welke zondag James en helemaal vertrek in Londenquote:Op donderdag 12 maart 2009 08:28 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook al bij Eurostar gekeken, maar de betaalbare prijzen zijn wel op erg vroege tijden. Als ik op vrijdagavond / zaterdagochtend vertrek, moet ik zondagochtend weer vroeg terug om nog een schappelijk prijsje te hebben. Kies ik latere treinen, dan is het meteen een heel stuk prijziger.
Toch maar eens kijken bij de prijsvechters onder de luchtvaartmaatschappijen dan... een spaarprogramma zou zeker wel tof zijn. Thanks voor het meedenken, en als iemand nog ideeën heeft, keep 'm coming please
Edit: ik zit nu nog eens te kijken, via Eurostar.com, en het lijkt toch alsof de trein goedkoper is. Eurostar vraagt ¤130 voor een retour, vertrekken op vrijdagavond (20:29 vanaf Brussel Zuid), en op zondagavond terugreizen (vertrek 20:35). Totaalprijs vanaf ieder station in België naar Londen is ¤130. Daar dan nog een kaartje Breda - eerste station in België (en terug) bij, en dan schat ik op ¤150 te komen.
Ryanair vraagt ¤164,44 van Eindhoven naar Stansted... train has win.
Oh? Ik dacht meer aan "Schienenbus"quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
Dat noemen ze Hoogwaardig Openbaar Vervoer
Als een snelschakelaar uitschakelt geeft dat een klap. Als ie een kortsluiting uitschakelt zelfs een keiharde kloteklap. Maar het hoort niet natuurlijk, dat ie telkens uitschakelt.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:59 schreef James1988 het volgende:
De conducteur wist te vertellen dat die klappen wel vaker voorkwamen bij dat treinstel, en dat dat met de snelschakelaar te maken had. Bij alle volgende omroepen meldde hij ook dat er luide klappen uit die kast konden komen maar dat dat niets ernstigs was.
Rijden er normaal wel treinen? Ik kan die veredelde trams geen treinen noemen hoorquote:Door een stroomstoring rijden er tussen Alphen aan den Rijn en Gouda geen treinen.
Het was een keiharde kloteklap. Zo een van het type deur wordt dichtgesmeten op 5 cm afstand van je oor.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als een snelschakelaar uitschakelt geeft dat een klap. Als ie een kortsluiting uitschakelt zelfs een keiharde kloteklap. Maar het hoort niet natuurlijk, dat ie telkens uitschakelt.
Het comfort in die dingen is in ieder geval ver te zoeken. Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo doorelkaar ben geschud en zo beroerd heb gezeten.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Rijden er normaal wel treinen? Ik kan die veredelde trams geen treinen noemen hoor
[ afbeelding ]
Tip: VIRM op de 8800quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het comfort in die dingen is in ieder geval ver te zoeken. Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo doorelkaar ben geschud en zo beroerd heb gezeten.
Doe dan vooral de eerste generatie VIRM's, die zijn helemaal belabberd. De laatste serie is vele malen beter.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tip: VIRM op de 8800Voor al uw schommelplezier
Zoiets:quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het was een keiharde kloteklap. Zo een van het type deur wordt dichtgesmeten op 5 cm afstand van je oor.
Dat viel nog mee hoor vergeleken met die klotedingen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tip: VIRM op de 8800Voor al uw schommelplezier
Het is dezelfde veengrond waar ze overheen rijden natuurlijk hequote:Op donderdag 12 maart 2009 13:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat viel nog mee hoor vergeleken met die klotedingen.
Nee, en ook niet aan Vleuten-Utrecht, daar rijdt de 8800 immers ookquote:Op donderdag 12 maart 2009 13:56 schreef Peterselieman het volgende:
Gouda - Alphen is niet gelijk aan Woerden - Leiden hoor
Qua grond wel: allemaal gebouwd op dik water.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:56 schreef Peterselieman het volgende:
Gouda - Alphen is niet gelijk aan Woerden - Leiden hoor
Dat is waarquote:Op donderdag 12 maart 2009 14:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Qua grond wel: allemaal gebouwd op dik water.
vette pics! welke stations zijn dit eigenlijk?quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:40 schreef TommyGun het volgende:
Er is toch ook ICRm met TRAXX?
[ afbeelding ]
Zie ik iig vaker dan zoiets:
[ afbeelding ]
Nee, dat rijdt voornamelijk met een 1700, of een verdwaalde 1800.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:40 schreef TommyGun het volgende:
Er is toch ook ICRm met TRAXX?
Overigens haal je wel een aantal dingen door elkaar.quote:
Nieuwe manier van reizen op de Maaslijn?quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:23 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Net gezien te Ht. Erop staan Veolia-bussen, tractie door ACTS (en die loc was net te snel om 'm op de gevoelige plaat vast te leggen). Kutfoto, dankjewel X1
Zie: http://twitpic.com/21384quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:40 schreef Cothen het volgende:
Mijn vriendin vertelde mij zojuist via de telefon dat er in de buurt van Den Haag Centraal een bommelding zou zijn.
Zat laatst in een Belgische Am96, maar dat zijn me een partij fijne treinen zeg. Het spoornet is daar niet altijd even best, maar die trein is echt lekker comfortabel. Moest een stuk over hetzelfde traject als ik net daarvoor met de Benelux had gedaan, scheelde echt enorm vond ik.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:07 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Doe dan vooral de eerste generatie VIRM's, die zijn helemaal belabberd. De laatste serie is vele malen beter.
Ehm, Fles... Seurrie, mijn pa is jarig vandaag, daar moet ik zaterdag heenquote:Op donderdag 12 maart 2009 08:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Toeps gaat Fles zaterdag al vermoeien
Studenten-OV is ook tussen Heerlen en Maastricht bij Veolia geldig. Zou mooi worden anders zeg.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:12 schreef Ireyon het volgende:
Zou iemand me willen uitleggen wat "Geen AVR-NS" inhoudt? Morgen ben ik van plan om even Maastricht - Heerlen te doen, maar dan krijg je op de reisplanner dat dus als opmerking. (Ik begrijp dat het iets met algemene voorwaarden van de NS betekent, maar ik wil eigenlijk gewoon weten of het ook betrekking heeft op het reizen met een studenten-OV?)
quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Goeie film(In Friedrichshafen kan het trouwens sneller
)
En sla dat kutkind op het eind even plat wil je
Oh en zoek ff in het boekje van je cam "Macrostand" op. Of koop een skenner
Eventuele buschauffeurs mogen geschopt wordenquote:
Ik heb liever de directie van Veolia.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eventuele buschauffeurs mogen geschopt worden
Nee, die bussen worden naar Zwitserland (ofzoiets) verschoven.quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:44 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nieuwe manier van reizen op de Maaslijn?
Ja ik weetquote:Op donderdag 12 maart 2009 18:15 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ehm, Fles... Seurrie, mijn pa is jarig vandaag, daar moet ik zaterdag heen
Best hevig filmpje. Maar ik denk wel dat het overslaat op die kinderen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:15 schreef thats-me het volgende:
Ik heb in het Jeugdjournaal:+ vanavond ook wat gezien over dit onderwerp, zal eens even zoeken![]()
http://www.nos.nl/jeugdjo(...)gsfilmoverspoor.html
Zal nog even verder kijken![]()
http://player.omroep.nl/?aflID=9069543 en dan vanaf tijd 00:46 mm:ss
...waar het overigens ook kut hoerenweer wasquote:Op donderdag 12 maart 2009 22:01 schreef Zug-Chef het volgende:op het regenachtige station van Amersfoort te wachten op de vertrektijd richting Kijfhoek en de Maasvlakte West.
Fascinerend dat je de machinist ziet kijken naar die gast op z'n brommer. Alsof je nog heel bent na zo'n aanrijdingquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Best hevig filmpje. Maar ik denk wel dat het overslaat op die kinderen.
Met Cees Geel als machinst...quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:15 schreef thats-me het volgende:
Ik heb in het Jeugdjournaal:+ vanavond ook wat gezien over dit onderwerp, zal eens even zoeken![]()
http://www.nos.nl/jeugdjo(...)gsfilmoverspoor.html
Zal nog even verder kijken![]()
http://player.omroep.nl/?aflID=9069543 en dan vanaf tijd 00:46 mm:ss
Tja die schoolkinderen moeten bewust worden van het gevaar, niet zo erg schrikken dat ze nooit meer een overgang over durven te stekenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:12 schreef Fixers het volgende:
Een paar kilo gehakt in een bomberjack en helmpje is niet echt herkenbaar meer als slachtoffer. Maar best heftig filmpje inderdaad.
Dan sluit het toch veel beter aan als zoiets in de eerste maand van de eerste klas op de middelbare school wordt gegeven. Een voorlichting in de zin van: "Je route naar school is veranderd, je komt nu een spoorwegovergang tegen, ken je de gevaren als je het rode licht negeert?" slaat beter aan dan: "straks kan je een overweg tegenkomen, dat kan gevaarlijk zijn".quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:38 schreef Fixers het volgende:
Doelgroep is juist wel goed gekozen. Die kids die nu in groep 8 zitten, die gaan in het najaar naar de middelbare school. Meestal is dat ook een omslag in de manier van huis-schoolverkeer. Verder fietsen, vaak met groepen en meer kans op klassieke spoorwegovergangen.
Of de spoorwegovergang in Diemen, die ze op het nieuws noemden. Daar is laatst nog een ongeluk gebeurd.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:38 schreef Fixers het volgende:
Dat er twee treinen op die manier achter elkaar aanrijden. Dat is mischien onwaarschijnlijk voor treinkenners. Maar doet niets af aan de boodschap. Juist als iets in het patroon anders is dan normaal, dan gaat het fout. Denk aan de spoorovergang bij station Hilversum, die blijft vaak heel lang gesloten zonder dat er een trein te bekennen was. Erg uitnodigend om er dan maar even tussendoor te duiken. Tot er net toevallig een omgeleide Benelux op volle kracht langs komt.
Klopt, zit een TSB (80/60) op als ik me niet vergis. Reizigerstreinen mogen er met 80 overheen, goederentreinen met 60. Overigens zit die TSB er al een jaar of twee à drie voor goederen, voor reizigerstreinen sinds een half jaar of zo. Ze zijn wel bezig met herstel: er liggen extra balken tussen de spoorstaven om het geheel te verstevigen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:31 schreef weps het volgende:
Er is daar een duiker die niet helemaal 100% is. Er geld daar een tijdelijke snelheidsbeperking. Daarom gaan alle treinen daar langzamer.. Dus niets met stoptrein ervoor enz.
quote:Zwolle-Amersfoort Vrijdag 13 Maart 11:38
Oorzaak Tussen Putten en Harderwijk rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
quote:Prognose:
* Voorlopig tot zaterdag.
Dan is er weer lekker veel krom.quote:
Waarom zou een IC minder goed remmen als een stoptrein? Denk jij ook dat stoptreinen minder snel rijden als sneltreinen?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:30 schreef Igen het volgende:
Al is het grootste gevaar misschien nog wel dat zo'n IC die 130 km/u rijdt véél sneller bij jou is dan je denkt. Omdat 'ie niet afremt zoals de stoptrein doet.
Wat hij bedoelt is denk ik dat de IC niet stopt voor het betreffende station, wellicht, itt tot de stopper die daar wel moet zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:14 schreef thatsme het volgende:
[..]
Waarom zou een IC minder goed remmen als een stoptrein? Denk jij ook dat stoptreinen minder snel rijden als sneltreinen?![]()
Die spoorwegovergang was 37 van de 60 minuten per uur gesloten. Heb daar heel veel tijd met de fiets voorgestaan. Maar ja, als treinenliefhebber wel mooi natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:38 schreef Fixers het volgende:
Denk aan de spoorovergang bij station Hilversum, die blijft vaak heel lang gesloten zonder dat er een trein te bekennen was.
Dat laatste doen heel veel mensen, en gaat heel vaak goed. Probleem is dat die mensen vergeten dat een trein toch iets harder aankomt.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:14 schreef thatsme het volgende:
[..]
de spoorwegovergang onveilig bla bla... maar je steekt toch ook een drukke weg niet over door het rode licht zonder te kijken.
Connexxion is lekker bezigquote:Om logistieke redenen Amersfoort-Barneveld Centrum
Tussen Amersfoort en Barneveld Centrum moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 15 minuten.
Door om logistieke redenen rijden er tussen Amersfoort en Barneveld Centrum minder treinen.
Prognose:
* dit duurt tot zaterdagavond 18.00 uur.
Om logistieke redenen Almelo - Marienberg
Tussen Almelo en Marienberg moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Om logistieke redenen rijden er tussen Almelo en Marienberg minder stoptreinen.
Prognose:
* einde rond 19.30 uur.
Tja, hoe kan dit dan? Waarschijnlijk dan een lint kapot?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Connexxion is lekker bezig
Nouja, Aml-Mrb is Syntus, maar officieel wel Connexxion
Jup, maar had er dan niet gestaan vanwege een defecte trein ...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:54 schreef dennistd het volgende:
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat alle linten in Hengelo echt in onderhoud waren, en dan kun je ze natuurlijk niet zo ineens daar weg halen. En misschien staat de defecte lint wel op Vriezenveen, waardoor er niet gekruisd kan worden.
Het was dan ook veel toffer als ik 'm in Utrecht op de foto had gezet, want daar zou ie dan normaal niet komen, toch?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Jammer dat ding door dat gedoe bij Ermelo weer gedriehoekt is, anders had je in ieder geval de andere zijde van de lok.. Mooi in het zonnetje trouwens
Ik hàd een telefoonfoto van deze trein kunnen hebben, als die kl*te Nøkia niet zo traag was geweest.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja klopt. Als ie al door Utrecht komt, zit ie meestal op de route Amf-Ut-Ht-Tb-Bd etcetera.
16:23 moet 17:23 zijn?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:41 schreef James1988 het volgende:
Ik zag daarstraks deze leuke CTA te Ht:
[ afbeelding ]
Zoek de fout
Meteen laten opdraaien voor de geleden schade.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan is er weer lekker veel krom.
Die sukkels ook op die vrachtwagens.
Is er ergens een platje van die meuk?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 08:21 schreef dennistd het volgende:
Ook een mooie soap met de Hongaarse rijtuigen die de Bergland Expres gebruikte: ze zouden donderdag teruggaan, maar dat bleek buiten de curator om geregeld te zijn, waardoor men nogal aan het slepen is geweest.
Zie verder: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=152
quote:121 Teletekst za 14 mrt
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` In Best is de treintunnel tussen
11.30 en 14.30 uur gesloten in verband
met een grote rampenoefening.Daarbij
wordt de hulpverlening na een botsing
tussen treinen geoefend.Een deel van de
oefening speelt zich af op het station
van Best.De NS zet tussen Eindhoven en
Boxtel tot het einde van de oefening
bussen in.Daaraan doen hulpdiensten en
200 figuranten mee.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Nee. Die rijtuigen van de Bergland Express waar dennistd het over heeft, zijn door de TTC vanuit het Buitenland gehuurd om een wintersporttrein mee te kunnen rijden. Dit had men eerst men een andere set rijtuigen gedaan, maar nadat er bij de 1e rit enkele problemen ontstonden omtrent brandveiligheid etc, moesten ze bij de TTC dus nieuwe rijtuigen gaan huren. Dit duurde zo'n 2 maanden. Vanaf februari 2009 kon men de desbetreffende trein weer gaan rijden (ri Oostenrijk), maar binnen 3 weken viel het doek voor de TTC, faillissement. De rijtuigen staan nu onder curatele en mogen dus niet retour ri buitenland. Plaatje heb ik helaas niet, maar is wel o.a. hier (1e rit toen de rijtuigen Nederland binnen kwamen) te zien.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is er ergens een platje van die meuk?
Das toch dat boeltje wat naar die bedevaartoorden gaat enzo?
Ah THXquote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:59 schreef dennistd het volgende:
Het gaat om dit spul:
[ afbeelding ]
De Bergland Expres is een wintersporttrein. Rond de kerstdagen had men al problemen met een aantal rijtuigen die Oostenrijk niet in mochten. Daardoor hebben ze Hongaarse rijtuigen gehuurd, die vanaf begin februari ingezet werden. Op 26 februari heeft de Bergland Expres uitstel van betaling aangevraagd.
quote:In verband met een technische storing zijn de rubrieken "Storingen" en "Werk aan het spoor" tijdelijk niet beschikbaar.
ICL? Zag ik donderdag @ rangeerterrein EHVquote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:59 schreef dennistd het volgende:
Het gaat om dit spul:
[ afbeelding ]
De Bergland Expres is een wintersporttrein. Rond de kerstdagen had men al problemen met een aantal rijtuigen die Oostenrijk niet in mochten. Daardoor hebben ze Hongaarse rijtuigen gehuurd, die vanaf begin februari ingezet werden. Op 26 februari heeft de Bergland Expres uitstel van betaling aangevraagd.
Nee, Hongaarse rijtuigen. Zoals ook in de post staat die je quootte.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:23 schreef TommyGun het volgende:
[..]
ICL? Zag ik donderdag @ rangeerterrein EHV
Het moet niet gekker wordenquote:
Bespeur ik daar enige ironie?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:35 schreef Duvel het volgende:
Wel goed dat ze de storing bij Ermelo op zo korte termijn verholpen hebben!
Nee hoor!quote:
Was het echt zo erg dan??quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:23 schreef Duvel het volgende:
Nee hoor!Ik had serieus verwacht dat ze daar het hele weekend nog wel mee zoet zouden zijn.
De vorige keer wel, vandaar... Nu viel 't blijkbaar mee!quote:
Dat is vanaf het dichtsbijzijnde spoor nog een knap stukje lopen anders.quote:
Mja dat lijkt mij ook. Maar Groningen Airport?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:19 schreef dennistd het volgende:
Volgens een user op somda zitten de bestemmingen gewoon in een csv-file in de computer van de trein
Misschien een leuke werknemer van NedTrain Onnen ofzoquote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja dat lijkt mij ook. Maar Groningen Airport?
Dan kan Dikke lul drie bier dus nog steedsquote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Misschien een leuke werknemer van NedTrain Onnen ofzo
Ik heb nog foto's van een paar Spurts.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat voor ongein is dat dan eigenlijk? Kan je daar gewoon ALLES op laten tonen?![]()
"Dikke lul
Drie bier"
Kan ook zeg maar?
WTF die kleppenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:32 schreef Jump het volgende:
Zijn er plaatsen in Nederland waar vaak zigzag door de dwarsbomen wordt gereden? Dan is dit de oplossing
[ afbeelding ]
Volgens mij zijn dergelijke constructies inderdaad wel eens overwogen, maar afgeserveerd wegens "te gevaarlijk voor het wegverkeer".quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:32 schreef Jump het volgende:
Zijn er plaatsen in Nederland waar vaak zigzag door de dwarsbomen wordt gereden? Dan is dit de oplossing
[ afbeelding ]
Ik heb daar nog nooit iets zinnigs kunnen ontdekken. Geen perron (maar dat zou er wel moeten zijn) en zeker geen bordjes.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een stomme vraag, die hele halte bij OLV ter Nood
Zijn daar bordjes, liggen er perrons, hoe komen mensen dan de trein in? Wissels inhaalsporen?
Ik zie helemaal niks op GE
van stationswebquote:Het rechter perron is in 1997 weggehaald omdat er te veel ongelukken waren met de pelgrimgangers.
In tegenstelling tot het oversteken van een spoorwegovergang nadat de bomen gesloten zijn, dat is natuurlijk volkomen veilig voor het wegverkeer.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dergelijke constructies inderdaad wel eens overwogen, maar afgeserveerd wegens "te gevaarlijk voor het wegverkeer".
Boeiendquote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dergelijke constructies inderdaad wel eens overwogen, maar afgeserveerd wegens "te gevaarlijk voor het wegverkeer".
De trein zal daar maar uit de rails lopen. Heb je meteen een leuke schansquote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:32 schreef Jump het volgende:
Zijn er plaatsen in Nederland waar vaak zigzag door de dwarsbomen wordt gereden? Dan is dit de oplossing
[ afbeelding ]
Ervaringquote:Op zaterdag 14 maart 2009 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
BoeiendBij honderden bussluizen kan het ook.
Niet zelfquote:
Ik had het op mezelfquote:Op zaterdag 14 maart 2009 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet zelfZusje_Flash though
![]()
Dacht even een busbaantje af te snijden met de Range Rover van haar vriend"Hee want ja, ik kan daar gewoon overheen!"
Ja lieverd, het KAN wel, maar het MAG gewoon niet275 gulden boete
(ja was lang geleden
)
Ook leukquote:Op zaterdag 14 maart 2009 21:29 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik had het op mezelfNa een forumcrewmeet in Utrecht ging ik overnachten in Rotterdam. Maar een bussluis kende ik op dat moment niet. Een C3 kan daar niet over!
Ik ben toen trouwens naar huis gebrachtquote:
Geen FA meer trouwens Belgske?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 21:36 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik ben toen trouwens naar huis gebracht
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:27 schreef Ofyles2 het volgende:
Al lang niet meer. Fungeerde als een soort Roy Makaay (Das Phantom).
Het noodstation blijft echter onhandig, aangezien je na afloop vaak 'verkeerd' moet reizen om in de juiste richting terug te gaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 21:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En wat moet ik hiervan denken?
[..]
van stationsweb
WTF?
Het is nu één grote zandbak daar.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Goeie film(In Friedrichshafen kan het trouwens sneller
)
Ja, was ook geneigd een kaakslag uit te delen, maar ja, moest filmen.quote:En sla dat kutkind op het eind even plat wil je
Als iemand weet hoe dat moet, heb het niet kunnen vinden. Dus maar zo ene schraal fotootje.quote:Oh en zoek ff in het boekje van je cam "Macrostand" op. Of koop een skenner
Ik heb d'r één voorbij zien komen die dag tussen Almelo en Hengelo, op eigen kracht dacht ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Tja, hoe kan dit dan? Waarschijnlijk dan een lint kapot?
Anders kunnen ze toch wel ff snel 1 van Hengelo naar Almelo laten rijden...
quote:122 Teletekst zo 15 mrt
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` Zo'n 180.000 mensen hebben vandaag
van de mogelijkheid gebruikgemaakt om
met het boekenweekgeschenk gratis met
de trein te reizen.Daarmee is de actie
-die dit jaar voor de achtste keer werd
georganiseerd- een groot succes,zeggen
de Nederlandse Spoorwegen.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Ut - Gn - Gnn - Gn - Nsch - Gn - Lw - Zl - Hgl - Shl - Gv - Gvc - Utquote:
Er is daar wel een soort van perron, in ieder geval een verhoging, er staan ook borden zonder tekst erop. Kom er dagelijks langs, dus als de trein weer eens rustig doorsukkelt probeer ik wel ff foto te maken.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb daar nog nooit iets zinnigs kunnen ontdekken. Geen perron (maar dat zou er wel moeten zijn) en zeker geen bordjes.
Tof, alvast bedanktquote:Op zondag 15 maart 2009 22:34 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Er is daar wel een soort van perron, in ieder geval een verhoging, er staan ook borden zonder tekst erop. Kom er dagelijks langs, dus als de trein weer eens rustig doorsukkelt probeer ik wel ff foto te maken.
En nog een telefoonnummer gescoord dan?quote:Op maandag 16 maart 2009 08:48 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Dus er is een tekort aan treinen, maar dit tekort is beschadigd geraakt?
Bron: FC Vingerverf
Net ook een meid in de trein, die naar Nijmegen moet. Ze was met een vriendin aan het bellen, en die vriendin zei dat er geen treinen naar Nijmegen reden door een aanrijding tussen Breda en Etten-Leur.
Ik heb 't even nagezocht, maar er stond niks over vermeld... en ik heb haar ook maar even uitgelegd dat NS in zo'n situatie gewoon pendelt tussen de overgebleven stations, en dat ze er echt wel komt.
Meid helemaal blij
Nope.quote:Op maandag 16 maart 2009 09:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
En nog een telefoonnummer gescoord dan?
Dat was wel toevallig ja.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Overigens kwamen we Duvel nog tegen in Zwolle met Partner.
Toch stom hoe je in een toch redelijk groot oppervlak (NL het nl.spoor) elkaar toch tegenkomt he
Een postje zonder bronnen, zonder veel info... ik weet het niet. Laten we hopen van niet.quote:john563 schreef op Somda:
als het goed is komt dinsdag de eerste V250 naar de watergraafsmeer
Ach een showmodel in Nederland, hebben ze er uberhaupt alle treinstellen gebouwd? Wie zegt dat het allemaal rijd?quote:Op maandag 16 maart 2009 15:19 schreef James1988 het volgende:
Dat de eerste komt, zegt natuurlijk nog helemaal niks. Er kan alsnog van alles misgaan met de V250's (zie de IC4 in Denemarken, daarbij ging ook een hoop mis toen hij er eenmaal was).
En bovendien, misschien komen er 2 en trekt DSB z'n order daarna in. Dan heeft HSA wel 2 treinstellen waar ze vrijwel niks meer aan hebben... een fabrikant die failliet is kan het ding niet ondersteunen.
[..]
Een postje zonder bronnen, zonder veel info... ik weet het niet. Laten we hopen van niet.
Slecht nieuws? Goed nieuws! Verzamel alle projectielen die je kunt vinden en vermoord die eend!quote:Op maandag 16 maart 2009 15:11 schreef Peterselieman het volgende:
Slecht nieuws.
Ik lees net op Somda dat de eerste stofzuiger/eendenbek van AnsaldoKerkrade dinsdag naar de Watergraafsmeer komt.
Nou nouquote:
Tja, ik weet het niet, ik koop vrijwel nooit kaartjesquote:Op maandag 16 maart 2009 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou nouZo wereldschokkend is het ook niet hoor. Het zou tijd worden eer NS zoiets ook eens mogelijk maakte
Dat had NoordNed rond 2000 al eens geloof ikquote:Op maandag 16 maart 2009 19:29 schreef James1988 het volgende:
SMS-tickets, dat zou pas interessant zijn
Dat hebben ze in Oostenrijk al zeker 10 jaarquote:Op maandag 16 maart 2009 19:29 schreef James1988 het volgende:
SMS-tickets, dat zou pas interessant zijn
De foto's zijn mislukt, de locatie is iig hier. Je ziet ook de onderdoorgang onder het spoor.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Tof, alvast bedankt
Overigens kwamen we Duvel nog tegen in Zwolle met Partner.
Toch stom hoe je in een toch redelijk groot oppervlak (NL het nl.spoor) elkaar toch tegenkomt he
quote:Onderhoud aan de site
Wij werken even aan verbetering van onze site. Onze excuses voor het ongemak
Wel kunt u zoals gewoonlijk reisadviezen opvragen. Kies hiervoor een van de hiernaast vermelde links.
Ah toch bedankt voor het proberen. En ik had er al eens boven gehangen met maps, maar nu je idd zegt dat er een onderdoorgang is.. dat kan ik er nu iig van maken jaquote:Op maandag 16 maart 2009 19:52 schreef Mathijz het volgende:
[..]
De foto's zijn mislukt, de locatie is iig hier. Je ziet ook de onderdoorgang onder het spoor.
Tadaa!quote:Op maandag 16 maart 2009 22:04 schreef SpeedyRich het volgende:
TVM 300 en 430 zijn toch ook gecodeerde spoorstroomlopen alleen dan gemoduleerd en andere frequentie (die op 25 KV HSL net werkt en continu beveiliging is )?
Kan al jaren met de ns-businesscard, maar dan hoef je niet met een papiertje te zeulen, want je hebt immers een pasje.quote:
Heirnavquote:Op maandag 16 maart 2009 22:48 schreef TrainGV het volgende:
Het moet niet moeilijk zijn, om op de chipkaart een kaartje te laten thuis.
Je kunt ook gewoon zelf een windows-pctje neerzetten met een TFT'tje er aan en daar een blauw kader omheen klussen. Want meer is het niet. Oh ja, en de app maken die dit op het scherm weergeeft. Actuele vertrektijden haal je natuurlijk gewoon van m.ns.nl of zo.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 05:54 schreef WebHawkjuh het volgende:
Weet iemand hier misschien waar die Trein Aanwijs Systemen en andere ns borden hun data vandaan halen?
http://www.surtronic.nl/index.php?select=news_details.php%3Fid%3D42&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Ik heb ontdekt dat je zo'n scherm kan bestellen, en ze hebben alleen een internetverbinding nodig.
Ik vermoed dat het dus een verbinding naar een centrale server is, die je dus ook zelf vanuit een eigen applicatie moet kunnen maken. (zodat je daar weer je eigen dingen mee kan doen. en dat lijkt me zo gaaf)
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:47 schreef James1988 het volgende:
Actuele Vertrektijden pluk je van m.ns.nl, dan heb je bijvoorbeeld de eerste 14 vertrekkende treinen. Simpele reguliere expressie eroverheen, en klaar ben je.
Okee hoe zag ze eruit??quote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:13 schreef James1988 het volgende:
Net in de trein, gesprekje met conductrice. Zij: "Dit is mijn favoriete type trein", ik: "Van mij ook".
Het was VIRM :p
Ik zal laatst in 9580, wist niet dat die al opgeleverd was , rook nog erg nieuw. Maar die hebben betere railligging dan de oude generatie.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:13 schreef James1988 het volgende:
Net in de trein, gesprekje met conductrice. Zij: "Dit is mijn favoriete type trein", ik: "Van mij ook".
Het was VIRM :p
Je liegt of je spreekt met spoken. Conducteurs haten die schommelboten omdat er niet normaal in de controleren is en het ze hun knieën kost.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:13 schreef James1988 het volgende:
Net in de trein, gesprekje met conductrice. Zij: "Dit is mijn favoriete type trein", ik: "Van mij ook".
"De meeste van mijn collega's hebben het liefste een koploper, maar ik heb liever dit type."quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je liegt of je spreekt met spoken. Conducteurs haten die schommelboten omdat er niet normaal in de controleren is en het ze hun knieën kost.
[ x ] Ongeschikt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
"De meeste van mijn collega's hebben het liefste een koploper, maar ik heb liever dit type."
I kid you not, my friend.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
"De meeste van mijn collega's hebben het liefste een koploper, maar ik heb liever dit type."
I kid you not, my friend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |