Oh? Ik dacht meer aan "Schienenbus"quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
Dat noemen ze Hoogwaardig Openbaar Vervoer
Als een snelschakelaar uitschakelt geeft dat een klap. Als ie een kortsluiting uitschakelt zelfs een keiharde kloteklap. Maar het hoort niet natuurlijk, dat ie telkens uitschakelt.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:59 schreef James1988 het volgende:
De conducteur wist te vertellen dat die klappen wel vaker voorkwamen bij dat treinstel, en dat dat met de snelschakelaar te maken had. Bij alle volgende omroepen meldde hij ook dat er luide klappen uit die kast konden komen maar dat dat niets ernstigs was.
Rijden er normaal wel treinen? Ik kan die veredelde trams geen treinen noemen hoorquote:Door een stroomstoring rijden er tussen Alphen aan den Rijn en Gouda geen treinen.
Het was een keiharde kloteklap. Zo een van het type deur wordt dichtgesmeten op 5 cm afstand van je oor.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als een snelschakelaar uitschakelt geeft dat een klap. Als ie een kortsluiting uitschakelt zelfs een keiharde kloteklap. Maar het hoort niet natuurlijk, dat ie telkens uitschakelt.
Het comfort in die dingen is in ieder geval ver te zoeken. Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo doorelkaar ben geschud en zo beroerd heb gezeten.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Rijden er normaal wel treinen? Ik kan die veredelde trams geen treinen noemen hoor
[ afbeelding ]
Tip: VIRM op de 8800quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het comfort in die dingen is in ieder geval ver te zoeken. Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo doorelkaar ben geschud en zo beroerd heb gezeten.
Doe dan vooral de eerste generatie VIRM's, die zijn helemaal belabberd. De laatste serie is vele malen beter.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tip: VIRM op de 8800Voor al uw schommelplezier
Zoiets:quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het was een keiharde kloteklap. Zo een van het type deur wordt dichtgesmeten op 5 cm afstand van je oor.
Dat viel nog mee hoor vergeleken met die klotedingen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tip: VIRM op de 8800Voor al uw schommelplezier
Het is dezelfde veengrond waar ze overheen rijden natuurlijk hequote:Op donderdag 12 maart 2009 13:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat viel nog mee hoor vergeleken met die klotedingen.
Nee, en ook niet aan Vleuten-Utrecht, daar rijdt de 8800 immers ookquote:Op donderdag 12 maart 2009 13:56 schreef Peterselieman het volgende:
Gouda - Alphen is niet gelijk aan Woerden - Leiden hoor
Qua grond wel: allemaal gebouwd op dik water.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:56 schreef Peterselieman het volgende:
Gouda - Alphen is niet gelijk aan Woerden - Leiden hoor
Dat is waarquote:Op donderdag 12 maart 2009 14:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Qua grond wel: allemaal gebouwd op dik water.
vette pics! welke stations zijn dit eigenlijk?quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:40 schreef TommyGun het volgende:
Er is toch ook ICRm met TRAXX?
[ afbeelding ]
Zie ik iig vaker dan zoiets:
[ afbeelding ]
Nee, dat rijdt voornamelijk met een 1700, of een verdwaalde 1800.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:40 schreef TommyGun het volgende:
Er is toch ook ICRm met TRAXX?
Overigens haal je wel een aantal dingen door elkaar.quote:
Nieuwe manier van reizen op de Maaslijn?quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:23 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Net gezien te Ht. Erop staan Veolia-bussen, tractie door ACTS (en die loc was net te snel om 'm op de gevoelige plaat vast te leggen). Kutfoto, dankjewel X1
Zie: http://twitpic.com/21384quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:40 schreef Cothen het volgende:
Mijn vriendin vertelde mij zojuist via de telefon dat er in de buurt van Den Haag Centraal een bommelding zou zijn.
Zat laatst in een Belgische Am96, maar dat zijn me een partij fijne treinen zeg. Het spoornet is daar niet altijd even best, maar die trein is echt lekker comfortabel. Moest een stuk over hetzelfde traject als ik net daarvoor met de Benelux had gedaan, scheelde echt enorm vond ik.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:07 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Doe dan vooral de eerste generatie VIRM's, die zijn helemaal belabberd. De laatste serie is vele malen beter.
Ehm, Fles... Seurrie, mijn pa is jarig vandaag, daar moet ik zaterdag heenquote:Op donderdag 12 maart 2009 08:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Toeps gaat Fles zaterdag al vermoeien
Studenten-OV is ook tussen Heerlen en Maastricht bij Veolia geldig. Zou mooi worden anders zeg.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:12 schreef Ireyon het volgende:
Zou iemand me willen uitleggen wat "Geen AVR-NS" inhoudt? Morgen ben ik van plan om even Maastricht - Heerlen te doen, maar dan krijg je op de reisplanner dat dus als opmerking. (Ik begrijp dat het iets met algemene voorwaarden van de NS betekent, maar ik wil eigenlijk gewoon weten of het ook betrekking heeft op het reizen met een studenten-OV?)
quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Goeie film(In Friedrichshafen kan het trouwens sneller
)
En sla dat kutkind op het eind even plat wil je
Oh en zoek ff in het boekje van je cam "Macrostand" op. Of koop een skenner
Eventuele buschauffeurs mogen geschopt wordenquote:
Ik heb liever de directie van Veolia.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eventuele buschauffeurs mogen geschopt worden
Nee, die bussen worden naar Zwitserland (ofzoiets) verschoven.quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:44 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nieuwe manier van reizen op de Maaslijn?
Ja ik weetquote:Op donderdag 12 maart 2009 18:15 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ehm, Fles... Seurrie, mijn pa is jarig vandaag, daar moet ik zaterdag heen
Best hevig filmpje. Maar ik denk wel dat het overslaat op die kinderen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:15 schreef thats-me het volgende:
Ik heb in het Jeugdjournaal:+ vanavond ook wat gezien over dit onderwerp, zal eens even zoeken![]()
http://www.nos.nl/jeugdjo(...)gsfilmoverspoor.html
Zal nog even verder kijken![]()
http://player.omroep.nl/?aflID=9069543 en dan vanaf tijd 00:46 mm:ss
...waar het overigens ook kut hoerenweer wasquote:Op donderdag 12 maart 2009 22:01 schreef Zug-Chef het volgende:op het regenachtige station van Amersfoort te wachten op de vertrektijd richting Kijfhoek en de Maasvlakte West.
Fascinerend dat je de machinist ziet kijken naar die gast op z'n brommer. Alsof je nog heel bent na zo'n aanrijdingquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Best hevig filmpje. Maar ik denk wel dat het overslaat op die kinderen.
Met Cees Geel als machinst...quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:15 schreef thats-me het volgende:
Ik heb in het Jeugdjournaal:+ vanavond ook wat gezien over dit onderwerp, zal eens even zoeken![]()
http://www.nos.nl/jeugdjo(...)gsfilmoverspoor.html
Zal nog even verder kijken![]()
http://player.omroep.nl/?aflID=9069543 en dan vanaf tijd 00:46 mm:ss
Tja die schoolkinderen moeten bewust worden van het gevaar, niet zo erg schrikken dat ze nooit meer een overgang over durven te stekenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:12 schreef Fixers het volgende:
Een paar kilo gehakt in een bomberjack en helmpje is niet echt herkenbaar meer als slachtoffer. Maar best heftig filmpje inderdaad.
Dan sluit het toch veel beter aan als zoiets in de eerste maand van de eerste klas op de middelbare school wordt gegeven. Een voorlichting in de zin van: "Je route naar school is veranderd, je komt nu een spoorwegovergang tegen, ken je de gevaren als je het rode licht negeert?" slaat beter aan dan: "straks kan je een overweg tegenkomen, dat kan gevaarlijk zijn".quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:38 schreef Fixers het volgende:
Doelgroep is juist wel goed gekozen. Die kids die nu in groep 8 zitten, die gaan in het najaar naar de middelbare school. Meestal is dat ook een omslag in de manier van huis-schoolverkeer. Verder fietsen, vaak met groepen en meer kans op klassieke spoorwegovergangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |