abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:04:50 #151
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_67001529
De afgelopen weken ben ik bijna dagelijks naar Utrecht gereden, maar hier is me wat bij opgevallen. De trein waar ik in zat (vertrektijd 7:37 vanuit Gouda richting Utrecht-Amersfoort), remde elke keer af vlak voor Hogebrug (waar het spoor over de Enkele- en Dubbele Wiericke gaat). Hierna werd al snel weer de gebruikelijke snelheid opgepakt.
Was het nu maar 1 keer, okee, maar het gebeurde dus elke keer. Eerst dacht ik nog dat er een goederentrein voor zat, maar bij het inloopspoor vlak voorbij Hogebrug was er niets te zien. Is er anders een probleem met het spoor zelf, waardoor de trein er maar met iets van 40km/u overheen mag?
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_67001761
Het hoeft niet zo te zijn dat er geen goederentrein voor zit, omdat bij de inhaalsporen geen goederentrein staat. Vaak genoeg wordt ie gewoon doorgestuurd richting Utrecht. Wellicht heb je te maken met een stoptrein voor je.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:19:39 #153
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_67002087
Dat is juist dan ook gek, want dan zou ik die stoptrein moeten zien in Woerden en daar is ook niets (zou ook niet moeten volgens de dienstregeling). Wel rond Terwijde, daar moest dan wel eens even rustig gereden worden vanwege de stoptrein.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:29:00 #154
204633 Fred2
Kritisch
pi_67002420
Misschien dat er een bruggetje ligt dat met beperkte snelheid bereden mag worden?
So we just called him Fred too
pi_67002477
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:38 schreef Fixers het volgende:
Dat er twee treinen op die manier achter elkaar aanrijden. Dat is mischien onwaarschijnlijk voor treinkenners. Maar doet niets af aan de boodschap. Juist als iets in het patroon anders is dan normaal, dan gaat het fout. Denk aan de spoorovergang bij station Hilversum, die blijft vaak heel lang gesloten zonder dat er een trein te bekennen was. Erg uitnodigend om er dan maar even tussendoor te duiken. Tot er net toevallig een omgeleide Benelux op volle kracht langs komt.
Of de spoorwegovergang in Diemen, die ze op het nieuws noemden. Daar is laatst nog een ongeluk gebeurd.

Eigenlijk verbazingwekkend, want het is een overweg met dubbele spoorbomen én met een hekwerk onder het voetgangersdeel zodat je niet eronderdoor kunt kruipen én hij blijft nooit onnodig lang dicht. Veiliger kan het dus niet.

Maar ja, dan heb je dus een keer dat de stoptrein naar Amsterdam CS net binnen is komen rijden, en de spoorbomen toch gesloten blijven. Dan moet je dus braaf blijven wachten, want anders lig je onder de IC naar Lelystad die met 130 km/u voorbij komt. Zo bleek dus laatst.

Wat mij betreft heel goed dus dat eens op die gevaren gewezen wordt.

Al is het grootste gevaar misschien nog wel dat zo'n IC die 130 km/u rijdt véél sneller bij jou is dan je denkt. Omdat 'ie niet afremt zoals de stoptrein doet.
pi_67002507
Er is daar een duiker die niet helemaal 100% is. Er geld daar een tijdelijke snelheidsbeperking. Daarom gaan alle treinen daar langzamer.. Dus niets met stoptrein ervoor enz.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:56:51 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67003449
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:31 schreef weps het volgende:
Er is daar een duiker die niet helemaal 100% is. Er geld daar een tijdelijke snelheidsbeperking. Daarom gaan alle treinen daar langzamer.. Dus niets met stoptrein ervoor enz.
Klopt, zit een TSB (80/60) op als ik me niet vergis. Reizigerstreinen mogen er met 80 overheen, goederentreinen met 60. Overigens zit die TSB er al een jaar of twee à drie voor goederen, voor reizigerstreinen sinds een half jaar of zo. Ze zijn wel bezig met herstel: er liggen extra balken tussen de spoorstaven om het geheel te verstevigen.

Hier toch?
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.02124,4.79572&spn=0.002562,0.006952&t=h&z=18
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:00:05 #158
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_67003569
quote:
Zwolle-Amersfoort Vrijdag 13 Maart 11:38
Oorzaak Tussen Putten en Harderwijk rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.


Het is weer is zover..
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_67004160
Jep, een of andere sukkel met een kraan op zn wagen... http://www.omroepgelderland.nl/index.php?id=68158
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:26:11 #160
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_67004497
en ook telkens bij dezelfde overweg he.. de derde keer in korte tijd al
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  Redactie Sport vrijdag 13 maart 2009 @ 12:34:33 #161
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67004754
quote:
Prognose:
* Voorlopig tot zaterdag.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:40:00 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67004935
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dan is er weer lekker veel krom.

Die sukkels ook op die vrachtwagens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 13 maart 2009 @ 13:14:20 #163
86072 thatsme
and That's you!
pi_67006008
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:30 schreef Igen het volgende:
Al is het grootste gevaar misschien nog wel dat zo'n IC die 130 km/u rijdt véél sneller bij jou is dan je denkt. Omdat 'ie niet afremt zoals de stoptrein doet.
Waarom zou een IC minder goed remmen als een stoptrein? Denk jij ook dat stoptreinen minder snel rijden als sneltreinen?
Een ICE is ook vrij snel... Alleen een snelremming daarin ook! Ik reed een keer over de Veluwe ri Arnhem met de ICE ik heb nog nooit een noodstop meegemaakt die zo snel was! (snelle trein = meer rem capaciteit).

Daarnaast is het wel een denkbare situatie uit het promotie filmpje. Toen ik nog in Duiven woonde stond de stoptrein te wachten langs het perron, de spoorbomen waren alvast dicht.. Een meisje wil snel op school zijn en kruipt er onderdoor. Maar helaas voor de Mcn met de internationale trein uit Duistland reed deze over het linker spoor en schepte het kind.
Uiteindelijk is dit nog een hele rel geworden.. de spoorwegovergang onveilig bla bla... maar je steekt toch ook een drukke weg niet over door het rode licht zonder te kijken.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 13:15:13 #164
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67006037
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:14 schreef thatsme het volgende:

[..]

Waarom zou een IC minder goed remmen als een stoptrein? Denk jij ook dat stoptreinen minder snel rijden als sneltreinen?
Wat hij bedoelt is denk ik dat de IC niet stopt voor het betreffende station, wellicht, itt tot de stopper die daar wel moet zijn
  vrijdag 13 maart 2009 @ 13:21:24 #165
86072 thatsme
and That's you!
pi_67006269
oh ja, dat kan ook
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_67006432
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:38 schreef Fixers het volgende:
Denk aan de spoorovergang bij station Hilversum, die blijft vaak heel lang gesloten zonder dat er een trein te bekennen was.
Die spoorwegovergang was 37 van de 60 minuten per uur gesloten. Heb daar heel veel tijd met de fiets voorgestaan. Maar ja, als treinenliefhebber wel mooi natuurlijk.

Deze spoorwegovergang bestaat overigens niet meer. Hele stationsgebied ligt nog half op de schop.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 15:07:19 #167
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_67009759
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:14 schreef thatsme het volgende:

[..]

de spoorwegovergang onveilig bla bla... maar je steekt toch ook een drukke weg niet over door het rode licht zonder te kijken.
Dat laatste doen heel veel mensen, en gaat heel vaak goed. Probleem is dat die mensen vergeten dat een trein toch iets harder aankomt.

Bewaakte overwegen zijn veilig. Het zijn de kandidaten voor de Darwin Awards die het onveilig maken. Viaducten en tunnels helpen ook niet echt, dan nog heb je van die idioten die het spoor oversteken om de trein te halen.
pi_67011482
De portalen zijn inmiddels geplaatst in Almelo Verdiept. Het ziet er momenteel niet echt veilig uit.
Maar dat zal wel beter worden als alles klaar is
  vrijdag 13 maart 2009 @ 16:29:55 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67012846
ACTS 1606 is nog steeds niet gewassen, en de alternatieve verflaag die er op zat voor de loc werd ontRailiond, zit er nog steeds op. Dit gore ding kwam vandaag met een containertrein door Gouda. De foto op station Utrecht mislukte helaas.

In elk geval: hier de foto's!


Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_67013217
Jammer dat ding door dat gedoe bij Ermelo weer gedriehoekt is, anders had je in ieder geval de andere zijde van de lok.. Mooi in het zonnetje trouwens
pi_67013384
* RealZeus pakt de hogedrukspuit en gaat nu op zoek naar de 1606.

  vrijdag 13 maart 2009 @ 16:52:01 #172
148385 Wadloper
Noorderling
pi_67013592
Passeert met 3x een s?

Jammer dat die dingen er zo smerig uit zien inderdaad, maar ja
  Redactie Sport vrijdag 13 maart 2009 @ 18:16:47 #173
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67016215
quote:
Om logistieke redenen Amersfoort-Barneveld Centrum
Tussen Amersfoort en Barneveld Centrum moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 15 minuten.
Door om logistieke redenen rijden er tussen Amersfoort en Barneveld Centrum minder treinen.

Prognose:
* dit duurt tot zaterdagavond 18.00 uur.

Om logistieke redenen Almelo - Marienberg
Tussen Almelo en Marienberg moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Om logistieke redenen rijden er tussen Almelo en Marienberg minder stoptreinen.

Prognose:
* einde rond 19.30 uur.
Connexxion is lekker bezig
Nouja, Aml-Mrb is Syntus, maar officieel wel Connexxion
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_67016961
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 18:16 schreef dennistd het volgende:

[..]

Connexxion is lekker bezig
Nouja, Aml-Mrb is Syntus, maar officieel wel Connexxion
Tja, hoe kan dit dan? Waarschijnlijk dan een lint kapot?

Anders kunnen ze toch wel ff snel 1 van Hengelo naar Almelo laten rijden...
  Redactie Sport vrijdag 13 maart 2009 @ 18:54:31 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67017165
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat alle linten in Hengelo echt in onderhoud waren, en dan kun je ze natuurlijk niet zo ineens daar weg halen. En misschien staat de defecte lint wel op Vriezenveen, waardoor er niet gekruisd kan worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')