Of de spoorwegovergang in Diemen, die ze op het nieuws noemden. Daar is laatst nog een ongeluk gebeurd.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:38 schreef Fixers het volgende:
Dat er twee treinen op die manier achter elkaar aanrijden. Dat is mischien onwaarschijnlijk voor treinkenners. Maar doet niets af aan de boodschap. Juist als iets in het patroon anders is dan normaal, dan gaat het fout. Denk aan de spoorovergang bij station Hilversum, die blijft vaak heel lang gesloten zonder dat er een trein te bekennen was. Erg uitnodigend om er dan maar even tussendoor te duiken. Tot er net toevallig een omgeleide Benelux op volle kracht langs komt.
Klopt, zit een TSB (80/60) op als ik me niet vergis. Reizigerstreinen mogen er met 80 overheen, goederentreinen met 60. Overigens zit die TSB er al een jaar of twee à drie voor goederen, voor reizigerstreinen sinds een half jaar of zo. Ze zijn wel bezig met herstel: er liggen extra balken tussen de spoorstaven om het geheel te verstevigen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:31 schreef weps het volgende:
Er is daar een duiker die niet helemaal 100% is. Er geld daar een tijdelijke snelheidsbeperking. Daarom gaan alle treinen daar langzamer.. Dus niets met stoptrein ervoor enz.
quote:Zwolle-Amersfoort Vrijdag 13 Maart 11:38
Oorzaak Tussen Putten en Harderwijk rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
quote:Prognose:
* Voorlopig tot zaterdag.
Dan is er weer lekker veel krom.quote:
Waarom zou een IC minder goed remmen als een stoptrein? Denk jij ook dat stoptreinen minder snel rijden als sneltreinen?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:30 schreef Igen het volgende:
Al is het grootste gevaar misschien nog wel dat zo'n IC die 130 km/u rijdt véél sneller bij jou is dan je denkt. Omdat 'ie niet afremt zoals de stoptrein doet.
Wat hij bedoelt is denk ik dat de IC niet stopt voor het betreffende station, wellicht, itt tot de stopper die daar wel moet zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:14 schreef thatsme het volgende:
[..]
Waarom zou een IC minder goed remmen als een stoptrein? Denk jij ook dat stoptreinen minder snel rijden als sneltreinen?![]()
Die spoorwegovergang was 37 van de 60 minuten per uur gesloten. Heb daar heel veel tijd met de fiets voorgestaan. Maar ja, als treinenliefhebber wel mooi natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:38 schreef Fixers het volgende:
Denk aan de spoorovergang bij station Hilversum, die blijft vaak heel lang gesloten zonder dat er een trein te bekennen was.
Dat laatste doen heel veel mensen, en gaat heel vaak goed. Probleem is dat die mensen vergeten dat een trein toch iets harder aankomt.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:14 schreef thatsme het volgende:
[..]
de spoorwegovergang onveilig bla bla... maar je steekt toch ook een drukke weg niet over door het rode licht zonder te kijken.
Connexxion is lekker bezigquote:Om logistieke redenen Amersfoort-Barneveld Centrum
Tussen Amersfoort en Barneveld Centrum moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 15 minuten.
Door om logistieke redenen rijden er tussen Amersfoort en Barneveld Centrum minder treinen.
Prognose:
* dit duurt tot zaterdagavond 18.00 uur.
Om logistieke redenen Almelo - Marienberg
Tussen Almelo en Marienberg moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Om logistieke redenen rijden er tussen Almelo en Marienberg minder stoptreinen.
Prognose:
* einde rond 19.30 uur.
Tja, hoe kan dit dan? Waarschijnlijk dan een lint kapot?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Connexxion is lekker bezig
Nouja, Aml-Mrb is Syntus, maar officieel wel Connexxion
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |