abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66931141
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:35 schreef Guard het volgende:

[..]

Beetje lange respons tijd ja.
Beetje Belgisch "monitoring" systeem ook

IF (er gaat wat mis)
PRINT (iets geks)
WAIT (tot het zoveel mensen opvalt dat het landelijk nieuws is)

en ga DAN eens kijken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:46:24 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66931333
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Beetje Belgisch "monitoring" systeem ook

IF (er gaat wat mis)
PRINT (iets geks)
WAIT (tot het zoveel mensen opvalt dat het landelijk nieuws is)

en ga DAN eens kijken
Een explosie als FAIL-melding.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66931869
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ontwaakt: Rotterdam Centraal heeft ze ook.
Grappig opzich dat het beide stations zijn waar keihard gewerkt word momenteel.
Thanks
  woensdag 11 maart 2009 @ 13:13:57 #29
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_66932327
Logisch juist, beide stations hebben een nieuwe tunnel gekregen ivm de vebouwing.
  woensdag 11 maart 2009 @ 13:23:17 #30
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_66932677
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_66936029
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 08:35 schreef Dichterbijer het volgende:
Die borden op Amsterdam Centraal, deze zie je volgens mij nog nergens anders in Nederland... of kan iemand mij uit de droom helpen.
Rotterdam Centraal heeft ze ook in de tijdelijke stationstunnel.

edit: Duvel was me voor. tvp dan maar
So we just called him Fred too
  woensdag 11 maart 2009 @ 15:15:14 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66936807
quote:
Eurlings moves to rescue HSA

11 Mar 2009

NETHERLANDS: The sorry saga of HSL-Zuid continues, with the news that Transport Minister Camiel Eurlings has put together a rescue package for High Speed Alliance, which he says was teetering on the edge of bankruptcy as a result of the delays in opening the high speed line between Schiphol and the Belgian border.

A joint venture of Netherlands Railways (90%) and KLM (10%), HSA was awarded a 15-year exclusive concession in 2001 to operate domestic high speed services between Amsterdam, Rotterdam and Breda, as well as international services on the Amsterdam – Brussels – Paris route with SNCB and SNCF. According to Eurlings, domestic services were expected to generate around 60% of the revenue.

Infrastructure access charges were set at ¤148m a year, at 2000 prices. When the concession was awarded, HSA expected to start operating in April 2007. But delivery of the AnsaldoBreda V250 trains has yet to commence, and HSA is still not prepared to set a start date for its interim 160 km/h loco-hauled service between Amsterdam and Rotterdam.

As a result, the concessionaire was faced with paying access charges from July 2009 without any income. Announcing the rescue on January 30, Eurlings explained that the options available to the government were restricted by the need to respect EU rules on state aid and public tendering.

One option would be to cancel the concession and re-tender the services. But EU regulations have changed since the concession was granted, and Eurlings said re-tendering would reduce the yield to the government as the monopoly element could not be retained. Although the state would be able to support operations for a year if HSA went bankrupt, this would not leave enough time to find a replacement operator.

HSA has already received one payment to compensate for the delay in opening the line until October 2008. A second payment, estimated at ¤19m, will cover the period to the current target opening date in July 2009. In return, HSA will drop its claim against the government that blames delays in drafting the ERTMS specification for the non-availability of rolling stock, a claim that the state denies.

Verder lezen ģ
belastingcentjes
pi_66937133
quote:
Arnhem-Winterswijk Woensdag 11 Maart 14:58
Oorzaak Tussen Doetinchem en Winterswijk rijden geen treinen door een seinstoring.
Prorail ik dacht er dit jaar iets aan gedaan werd
pi_66937214
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

belastingcentjes
Gare gore gure kutzooi
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66937487
01-03 18.00-23.55 uur: overwegstoring Dtc-Did
05-03 21.45-00.10 uur: sein- en overwegstoring Dtc-Ww
06-03 14.20-14.35 uur: rijrichtingstoring Zv-Dtc
08-03 22.00-01.00 uur: sein- en overwegstoring Zv-Did
09-03 10.30-11.50 uur: wisselstoring Dtc
09-03 19.15-21.55 uur: sein- en overwegstoring Va-Zv
11-03 vanaf 15.00 uur: sein- en overwegstoring Zv-Ww

8e keer al deze maand
pi_66937585
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:15 schreef James1988 het volgende:
belastingcentjes
De laatste passage is echt het toppunt van
quote:
Meanwhile, another study is invest­igating the possibility of using an alternative train control system to get HSL-Zuid into use sooner, if the current problems turn out to be insurmountable. Eurlings said he hopes to issue a further statement in May, but admitted that even if proven technology can be found such a temporary installation could take up to two years to complete.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66937920
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:31 schreef dennistd het volgende:
"Hey, wie heeft mijn waslijn gejat?"
[ afbeelding ]
tevens tvp
Hoever schiet zo'n pantograaf eigenlijk omhoog als er geen bovenleiding hem tegenhoud?
hula
pi_66938395
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

belastingcentjes
Zullen we er maar gewoon een diesellijntje met ATB van maken? Dan hebben we nog iets aan dat spoor.
pi_66938430
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:44 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Hoever schiet zo'n pantograaf eigenlijk omhoog als er geen bovenleiding hem tegenhoud?
Dat ligt er aan hoe strak de machinist het elastiekje heeft gezet.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:42:22 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66940182
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:57 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Zullen we er maar gewoon een diesellijntje met ATB van maken? Dan hebben we nog iets aan dat spoor.
Op die lijn had op het Nederlandse gedeelte inderdaad ook gewoon ATB aangelegd moeten worden, en op het Belgische dat Memor-systeem. Dit naast ETCS. Op die manier zou de lijn gewoon gebruikt kunnen worden (al is het met beperkingen) terwijl hij ook op de toekomst is voorbereid.

De keuze die men heeft gemaakt voor alleen ETCS is een foute geweest, wat nu wel duidelijk te zien is. En dat is jammer... aan de andere kant is het gunstig voor de liefhebbers van de Benelux, die blijft zo nog wat langer bestaan
pi_66940851
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:42 schreef James1988 het volgende:

Op die lijn had op het Nederlandse gedeelte inderdaad ook gewoon ATB aangelegd moeten worden, en op het Belgische dat Memor-systeem.
Leve de vooruitgang Dat systeem dateert van 1930 gek
quote:
Werking

* Bij een groen sein is de polariteit van de krokodil negatief en klinkt er bij passage bij de treinbestuurder een gong of gaat er een blauwe of witte lamp branden (afhankelijk van de Memor/TBL-apparatuur in de trein).
* Bij een geel sein of ander snelheidsbeperkend sein, is de polariteit positief en als de treinbestuurder dan niet de 'kwiteerknop' indrukt, gaat er een gele lamp knipperen en na 4 seconden volgt een snelremming.
* Bij een rood sein voert de krokodil geen spanning en is er in de trein niets te merken.

Memor is daarmee een vrij beperkt systeem dat eigenlijk alleen de waakzaamheid van de treinbestuurder controleert bij een snelheidsbeperkend sein (behalve groen + matrixcijfer). Memor grijpt niet in bij te hoge snelheden en/of het passeren van een stoptonend sein. Het is dan ook mogelijk om met 140 km/h door rood te rijden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66940863
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

Op die lijn had op het Nederlandse gedeelte inderdaad ook gewoon ATB aangelegd moeten worden, en op het Belgische dat Memor-systeem. Dit naast ETCS. Op die manier zou de lijn gewoon gebruikt kunnen worden (al is het met beperkingen) terwijl hij ook op de toekomst is voorbereid.

De keuze die men heeft gemaakt voor alleen ETCS is een foute geweest, wat nu wel duidelijk te zien is. En dat is jammer... aan de andere kant is het gunstig voor de liefhebbers van de Benelux, die blijft zo nog wat langer bestaan
ATB kan niet; werkt alleen op gelijkstroom. Het enige goede alternatief is het franse beveiligingssysteem. Deze zit al in de Thalys. Maar waarom kan het op de Betuweroute en in Italie/Zwitserland wel goed opgeleverd worden en bij ons niet

[ Bericht 0% gewijzigd door Brembo op 11-03-2009 19:16:26 ]
  woensdag 11 maart 2009 @ 17:08:55 #43
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_66941057
Volgens mij gaat 25 kv wisselspanning en ATB niet echt samen...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 11 maart 2009 @ 17:09:08 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66941072
Memor is het systeem wat men in België gebruikt. Dat het antiek is, dat is waar - maar als het er had gelegen zouden die Belgen tenminste tussen Antwerpen-C en dat station te nergenshuizen (Noorderkempen) kunnen pendelen.

Forgive my ignorance, ik ben niet zo technisch, maar hoe kan wisselstroom iets met ATB te maken hebben? Dat is mij niet helemaal duidelijk...
  woensdag 11 maart 2009 @ 17:38:38 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66941941
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 17:09 schreef James1988 het volgende:
Forgive my ignorance, ik ben niet zo technisch, maar hoe kan wisselstroom iets met ATB te maken hebben? Dat is mij niet helemaal duidelijk...
Dat is een erg lang verhaal. ATB werkt met gecodeerde spoorstroomlopen. Als je daar te veel 50Hz storing op zet, raken de treinen in de war.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 maart 2009 @ 17:42:15 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66942070
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:44 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Hoever schiet zo'n pantograaf eigenlijk omhoog als er geen bovenleiding hem tegenhoud?
Iets van 5,7 ā 5,8 meter, dacht ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:06:18 #47
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66944919
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

klik

Toch typisch dat er na 5 dagen opeens een monteur op af gestuurd wordt
Is weer typisch Amsterdam. Die stad loopt altijd achter op de rest van het land. Inclusief de club.
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:08:07 #48
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66944983
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leve de vooruitgang Dat systeem dateert van 1930 gek
[..]
Toch valt het me op dat twee Belgische IC's standje-Harmelen hebben uitgeprobeerd.
pi_66945344
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:08 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Toch valt het me op dat twee Belgische IC's standje-Harmelen hebben uitgeprobeerd.
Waar doel je op?

En memor doet heel iets anders dan ATB he. Met Memor kan je makkelijk plankgas door rood rijden, gebeurt niks
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:21:27 #50
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_66945406
Vanmiddag kwam hier een ICK-stam als intercity naar Venlo voorbij.
Achterop zat ook nog een andere loc. Geen idee waarom eigenlijk
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')