Ff een geiniger OP.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Wetterskip Fryslân verbetert het zuidelijke deel van de waterkering in Harlingen. Daarom kunnen de treinen vanuit Leeuwarden van maart 2009 tot begin juni 2010 niet verder rijden dan station Harlingen. Voor het laatste stukje van de reis, naar station Harlingen Haven, zet Arriva bussen in. Op de tweede dag van de buitendienststelling mocht de speciaal bestickerde Arriva Touring 6387 (ex stadsbus Drachten van het type Berkhof MAN) op en neer pendelen tussen station Harlingen en de Veerbootterminal.
Ja, ze hadden hem tot vooraan moeten bestickeren, met het chauffeursraam aks machinistencabine.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:17 schreef James1988 het volgende:
Leuk idee, maar jammer van de uitwerking.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
Hopelijk is O405G 152 beter beplakt. Dat is een 18 meter lange bus
Idd, de achterkant is leuk gedaan maar schuin van voor is het maar een zooitje.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, ze hadden hem tot vooraan moeten bestickeren, met het chauffeursraam aks machinistencabine.
Uitschakelen, afplakken, same difference...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:43 schreef TommyGun het volgende:
http://webwereld.nl/nieuw(...)ehackt---update.html
http://www.mobypicture.com/user/loekessers/view/114862
Hilarisch
En als die dingen rechtstreeks aangesloten zijn: de computer uitschakelen,quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:49 schreef sander89 het volgende:
Wel erg slecht dat ze niet even het stekkertje er uit kunnen trekken.
Dan ligt het hele spoornet plat als ze die 386 uitzetten.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:54 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En als die dingen rechtstreeks aangesloten zijn: de computer uitschakelen,
Of zou dat te moeilijk zijn?
Zeker hilarischquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:43 schreef TommyGun het volgende:
http://webwereld.nl/nieuw(...)ehackt---update.html
http://www.mobypicture.com/user/loekessers/view/114862
Hilarisch
WTF , ik zag dit zouist afgeplakt zitten ja, t is daar bij de albert heijn in de oosttunnelquote:
ik denk dat er wel meer bussen ingezet zullen worden in de zomerquote:Op woensdag 11 maart 2009 00:18 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hoeveel man gaan er in zo'n busje. Is leuk als de boot aankomt, staan er 300 man te dringen.
klikquote:NS-borden niet gehackt
De informatieborden op Amsterdam Centraal waren niet gehackt zoals eerder gedacht werd. Het betrof een softwarestoring in het informatiesysteem.
Eerst werd gemeld dat het systeem gehackt zou zijn waardoor al vijf dagen de tekst ‘watchdog’ op de elektronische tijdborden werd weergegeven. “Die tekst had niet vertoond mogen worden”, aldus Frans Lourenburg van Surtronic, leverancier van het informatiesysteem, tegen webwereld. “De watchdog is een functie binnen onze monitoring software”, legt hij uit. Via dit systeem wordt gecontroleerd of alle borden functioneren. “Het is gewoon de naam voor een stukje software. Normaal gesproken zou de tekst niet op het scherm mogen verschijnen.”
De oorzaak van de vertoning is ook niet bekend bij Lourenburg. “We hebben er nu een monteur heen gestuurd en die tekst is er straks gewoon uit. Het is de eerste keer dat iets dergelijks voorkomt." “Het is ook raar dat er gezegd wordt dat het systeem gehackt is. Dat is gewoon totaal onmogelijk.” Het informatiesysteem maakt geen connectie met het internet en draait 'stand alone'. “Het is gewoon een heel eigen netwerk waar die kasten op hangen. Daar kun je van buitenaf niet eens bij.”
De NS kan het verhaal van Lourenburg bevestigen.”In de tussentijd hebben we in ieder geval het bord even uit de roulatie genomen zodat de reizigers daar geen twijfel of vragen over hebben.”
Ontwaakt: Rotterdam Centraal heeft ze ook.quote:Op woensdag 11 maart 2009 08:35 schreef Dichterbijer het volgende:
Die borden op Amsterdam Centraal, deze zie je volgens mij nog nergens anders in Nederland... of kan iemand mij uit de droom helpen.
Beetje lange respons tijd ja.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
klik
Toch typisch dat er na 5 dagen opeens een monteur op af gestuurd wordt
Beetje Belgisch "monitoring" systeem ookquote:
Een explosie als FAIL-melding.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beetje Belgisch "monitoring" systeem ook
IF (er gaat wat mis)
PRINT (iets geks)
WAIT (tot het zoveel mensen opvalt dat het landelijk nieuws is)
en ga DAN eens kijken
Grappig opzich dat het beide stations zijn waar keihard gewerkt word momenteel.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ontwaakt: Rotterdam Centraal heeft ze ook.
Hahahahaquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:43 schreef TommyGun het volgende:
http://webwereld.nl/nieuw(...)ehackt---update.html
http://www.mobypicture.com/user/loekessers/view/114862
Hilarisch
Rotterdam Centraal heeft ze ook in de tijdelijke stationstunnel.quote:Op woensdag 11 maart 2009 08:35 schreef Dichterbijer het volgende:
Die borden op Amsterdam Centraal, deze zie je volgens mij nog nergens anders in Nederland... of kan iemand mij uit de droom helpen.
quote:Eurlings moves to rescue HSA
11 Mar 2009
NETHERLANDS: The sorry saga of HSL-Zuid continues, with the news that Transport Minister Camiel Eurlings has put together a rescue package for High Speed Alliance, which he says was teetering on the edge of bankruptcy as a result of the delays in opening the high speed line between Schiphol and the Belgian border.
A joint venture of Netherlands Railways (90%) and KLM (10%), HSA was awarded a 15-year exclusive concession in 2001 to operate domestic high speed services between Amsterdam, Rotterdam and Breda, as well as international services on the Amsterdam – Brussels – Paris route with SNCB and SNCF. According to Eurlings, domestic services were expected to generate around 60% of the revenue.
Infrastructure access charges were set at ¤148m a year, at 2000 prices. When the concession was awarded, HSA expected to start operating in April 2007. But delivery of the AnsaldoBreda V250 trains has yet to commence, and HSA is still not prepared to set a start date for its interim 160 km/h loco-hauled service between Amsterdam and Rotterdam.
As a result, the concessionaire was faced with paying access charges from July 2009 without any income. Announcing the rescue on January 30, Eurlings explained that the options available to the government were restricted by the need to respect EU rules on state aid and public tendering.
One option would be to cancel the concession and re-tender the services. But EU regulations have changed since the concession was granted, and Eurlings said re-tendering would reduce the yield to the government as the monopoly element could not be retained. Although the state would be able to support operations for a year if HSA went bankrupt, this would not leave enough time to find a replacement operator.
HSA has already received one payment to compensate for the delay in opening the line until October 2008. A second payment, estimated at ¤19m, will cover the period to the current target opening date in July 2009. In return, HSA will drop its claim against the government that blames delays in drafting the ERTMS specification for the non-availability of rolling stock, a claim that the state denies.
Verder lezen »
Prorailquote:Arnhem-Winterswijk Woensdag 11 Maart 14:58
Oorzaak Tussen Doetinchem en Winterswijk rijden geen treinen door een seinstoring.
De laatste passage is echt het toppunt vanquote:
quote:Meanwhile, another study is investigating the possibility of using an alternative train control system to get HSL-Zuid into use sooner, if the current problems turn out to be insurmountable. Eurlings said he hopes to issue a further statement in May, but admitted that even if proven technology can be found such a temporary installation could take up to two years to complete.
Hoever schiet zo'n pantograaf eigenlijk omhoog als er geen bovenleiding hem tegenhoud?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:31 schreef dennistd het volgende:
"Hey, wie heeft mijn waslijn gejat?"
[ afbeelding ]
tevens tvp
Zullen we er maar gewoon een diesellijntje met ATB van maken? Dan hebben we nog iets aan dat spoor.quote:
Dat ligt er aan hoe strak de machinist het elastiekje heeft gezet.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:44 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Hoever schiet zo'n pantograaf eigenlijk omhoog als er geen bovenleiding hem tegenhoud?
Op die lijn had op het Nederlandse gedeelte inderdaad ook gewoon ATB aangelegd moeten worden, en op het Belgische dat Memor-systeem. Dit naast ETCS. Op die manier zou de lijn gewoon gebruikt kunnen worden (al is het met beperkingen) terwijl hij ook op de toekomst is voorbereid.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zullen we er maar gewoon een diesellijntje met ATB van maken? Dan hebben we nog iets aan dat spoor.
Leve de vooruitgangquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:42 schreef James1988 het volgende:
Op die lijn had op het Nederlandse gedeelte inderdaad ook gewoon ATB aangelegd moeten worden, en op het Belgische dat Memor-systeem.
quote:Werking
* Bij een groen sein is de polariteit van de krokodil negatief en klinkt er bij passage bij de treinbestuurder een gong of gaat er een blauwe of witte lamp branden (afhankelijk van de Memor/TBL-apparatuur in de trein).
* Bij een geel sein of ander snelheidsbeperkend sein, is de polariteit positief en als de treinbestuurder dan niet de 'kwiteerknop' indrukt, gaat er een gele lamp knipperen en na 4 seconden volgt een snelremming.
* Bij een rood sein voert de krokodil geen spanning en is er in de trein niets te merken.
Memor is daarmee een vrij beperkt systeem dat eigenlijk alleen de waakzaamheid van de treinbestuurder controleert bij een snelheidsbeperkend sein (behalve groen + matrixcijfer). Memor grijpt niet in bij te hoge snelheden en/of het passeren van een stoptonend sein. Het is dan ook mogelijk om met 140 km/h door rood te rijden.
ATB kan niet; werkt alleen op gelijkstroom. Het enige goede alternatief is het franse beveiligingssysteem. Deze zit al in de Thalys. Maar waarom kan het op de Betuweroute en in Italie/Zwitserland wel goed opgeleverd worden en bij ons nietquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op die lijn had op het Nederlandse gedeelte inderdaad ook gewoon ATB aangelegd moeten worden, en op het Belgische dat Memor-systeem. Dit naast ETCS. Op die manier zou de lijn gewoon gebruikt kunnen worden (al is het met beperkingen) terwijl hij ook op de toekomst is voorbereid.
De keuze die men heeft gemaakt voor alleen ETCS is een foute geweest, wat nu wel duidelijk te zien is. En dat is jammer... aan de andere kant is het gunstig voor de liefhebbers van de Benelux, die blijft zo nog wat langer bestaan
Dat is een erg lang verhaal. ATB werkt met gecodeerde spoorstroomlopen. Als je daar te veel 50Hz storing op zet, raken de treinen in de war.quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:09 schreef James1988 het volgende:
Forgive my ignorance, ik ben niet zo technisch, maar hoe kan wisselstroom iets met ATB te maken hebben? Dat is mij niet helemaal duidelijk...
Iets van 5,7 à 5,8 meter, dacht ik.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:44 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Hoever schiet zo'n pantograaf eigenlijk omhoog als er geen bovenleiding hem tegenhoud?
Is weer typisch Amsterdam. Die stad loopt altijd achter op de rest van het land. Inclusief de club.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
klik
Toch typisch dat er na 5 dagen opeens een monteur op af gestuurd wordt
Toch valt het me op dat twee Belgische IC's standje-Harmelen hebben uitgeprobeerd.quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leve de vooruitgangDat systeem dateert van 1930 gek
[..]
Waar doel je op?quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Toch valt het me op dat twee Belgische IC's standje-Harmelen hebben uitgeprobeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |