Of de spoorwegovergang in Diemen, die ze op het nieuws noemden. Daar is laatst nog een ongeluk gebeurd.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:38 schreef Fixers het volgende:
Dat er twee treinen op die manier achter elkaar aanrijden. Dat is mischien onwaarschijnlijk voor treinkenners. Maar doet niets af aan de boodschap. Juist als iets in het patroon anders is dan normaal, dan gaat het fout. Denk aan de spoorovergang bij station Hilversum, die blijft vaak heel lang gesloten zonder dat er een trein te bekennen was. Erg uitnodigend om er dan maar even tussendoor te duiken. Tot er net toevallig een omgeleide Benelux op volle kracht langs komt.
Klopt, zit een TSB (80/60) op als ik me niet vergis. Reizigerstreinen mogen er met 80 overheen, goederentreinen met 60. Overigens zit die TSB er al een jaar of twee à drie voor goederen, voor reizigerstreinen sinds een half jaar of zo. Ze zijn wel bezig met herstel: er liggen extra balken tussen de spoorstaven om het geheel te verstevigen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:31 schreef weps het volgende:
Er is daar een duiker die niet helemaal 100% is. Er geld daar een tijdelijke snelheidsbeperking. Daarom gaan alle treinen daar langzamer.. Dus niets met stoptrein ervoor enz.
quote:Zwolle-Amersfoort Vrijdag 13 Maart 11:38
Oorzaak Tussen Putten en Harderwijk rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
quote:Prognose:
* Voorlopig tot zaterdag.
Dan is er weer lekker veel krom.quote:
Waarom zou een IC minder goed remmen als een stoptrein? Denk jij ook dat stoptreinen minder snel rijden als sneltreinen?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:30 schreef Igen het volgende:
Al is het grootste gevaar misschien nog wel dat zo'n IC die 130 km/u rijdt véél sneller bij jou is dan je denkt. Omdat 'ie niet afremt zoals de stoptrein doet.
Wat hij bedoelt is denk ik dat de IC niet stopt voor het betreffende station, wellicht, itt tot de stopper die daar wel moet zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:14 schreef thatsme het volgende:
[..]
Waarom zou een IC minder goed remmen als een stoptrein? Denk jij ook dat stoptreinen minder snel rijden als sneltreinen?![]()
Die spoorwegovergang was 37 van de 60 minuten per uur gesloten. Heb daar heel veel tijd met de fiets voorgestaan. Maar ja, als treinenliefhebber wel mooi natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:38 schreef Fixers het volgende:
Denk aan de spoorovergang bij station Hilversum, die blijft vaak heel lang gesloten zonder dat er een trein te bekennen was.
Dat laatste doen heel veel mensen, en gaat heel vaak goed. Probleem is dat die mensen vergeten dat een trein toch iets harder aankomt.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:14 schreef thatsme het volgende:
[..]
de spoorwegovergang onveilig bla bla... maar je steekt toch ook een drukke weg niet over door het rode licht zonder te kijken.
Connexxion is lekker bezigquote:Om logistieke redenen Amersfoort-Barneveld Centrum
Tussen Amersfoort en Barneveld Centrum moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 15 minuten.
Door om logistieke redenen rijden er tussen Amersfoort en Barneveld Centrum minder treinen.
Prognose:
* dit duurt tot zaterdagavond 18.00 uur.
Om logistieke redenen Almelo - Marienberg
Tussen Almelo en Marienberg moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Om logistieke redenen rijden er tussen Almelo en Marienberg minder stoptreinen.
Prognose:
* einde rond 19.30 uur.
Tja, hoe kan dit dan? Waarschijnlijk dan een lint kapot?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Connexxion is lekker bezig
Nouja, Aml-Mrb is Syntus, maar officieel wel Connexxion
Jup, maar had er dan niet gestaan vanwege een defecte trein ...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:54 schreef dennistd het volgende:
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat alle linten in Hengelo echt in onderhoud waren, en dan kun je ze natuurlijk niet zo ineens daar weg halen. En misschien staat de defecte lint wel op Vriezenveen, waardoor er niet gekruisd kan worden.
Het was dan ook veel toffer als ik 'm in Utrecht op de foto had gezet, want daar zou ie dan normaal niet komen, toch?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Jammer dat ding door dat gedoe bij Ermelo weer gedriehoekt is, anders had je in ieder geval de andere zijde van de lok.. Mooi in het zonnetje trouwens
Ik hàd een telefoonfoto van deze trein kunnen hebben, als die kl*te Nøkia niet zo traag was geweest.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja klopt. Als ie al door Utrecht komt, zit ie meestal op de route Amf-Ut-Ht-Tb-Bd etcetera.
16:23 moet 17:23 zijn?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:41 schreef James1988 het volgende:
Ik zag daarstraks deze leuke CTA te Ht:
[ afbeelding ]
Zoek de fout
Meteen laten opdraaien voor de geleden schade.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan is er weer lekker veel krom.
Die sukkels ook op die vrachtwagens.
Is er ergens een platje van die meuk?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 08:21 schreef dennistd het volgende:
Ook een mooie soap met de Hongaarse rijtuigen die de Bergland Expres gebruikte: ze zouden donderdag teruggaan, maar dat bleek buiten de curator om geregeld te zijn, waardoor men nogal aan het slepen is geweest.
Zie verder: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=152
quote:121 Teletekst za 14 mrt
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` In Best is de treintunnel tussen
11.30 en 14.30 uur gesloten in verband
met een grote rampenoefening.Daarbij
wordt de hulpverlening na een botsing
tussen treinen geoefend.Een deel van de
oefening speelt zich af op het station
van Best.De NS zet tussen Eindhoven en
Boxtel tot het einde van de oefening
bussen in.Daaraan doen hulpdiensten en
200 figuranten mee.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Nee. Die rijtuigen van de Bergland Express waar dennistd het over heeft, zijn door de TTC vanuit het Buitenland gehuurd om een wintersporttrein mee te kunnen rijden. Dit had men eerst men een andere set rijtuigen gedaan, maar nadat er bij de 1e rit enkele problemen ontstonden omtrent brandveiligheid etc, moesten ze bij de TTC dus nieuwe rijtuigen gaan huren. Dit duurde zo'n 2 maanden. Vanaf februari 2009 kon men de desbetreffende trein weer gaan rijden (ri Oostenrijk), maar binnen 3 weken viel het doek voor de TTC, faillissement. De rijtuigen staan nu onder curatele en mogen dus niet retour ri buitenland. Plaatje heb ik helaas niet, maar is wel o.a. hier (1e rit toen de rijtuigen Nederland binnen kwamen) te zien.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is er ergens een platje van die meuk?
Das toch dat boeltje wat naar die bedevaartoorden gaat enzo?
Ah THXquote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:59 schreef dennistd het volgende:
Het gaat om dit spul:
[ afbeelding ]
De Bergland Expres is een wintersporttrein. Rond de kerstdagen had men al problemen met een aantal rijtuigen die Oostenrijk niet in mochten. Daardoor hebben ze Hongaarse rijtuigen gehuurd, die vanaf begin februari ingezet werden. Op 26 februari heeft de Bergland Expres uitstel van betaling aangevraagd.
quote:In verband met een technische storing zijn de rubrieken "Storingen" en "Werk aan het spoor" tijdelijk niet beschikbaar.
ICL? Zag ik donderdag @ rangeerterrein EHVquote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:59 schreef dennistd het volgende:
Het gaat om dit spul:
[ afbeelding ]
De Bergland Expres is een wintersporttrein. Rond de kerstdagen had men al problemen met een aantal rijtuigen die Oostenrijk niet in mochten. Daardoor hebben ze Hongaarse rijtuigen gehuurd, die vanaf begin februari ingezet werden. Op 26 februari heeft de Bergland Expres uitstel van betaling aangevraagd.
Nee, Hongaarse rijtuigen. Zoals ook in de post staat die je quootte.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:23 schreef TommyGun het volgende:
[..]
ICL? Zag ik donderdag @ rangeerterrein EHV
Het moet niet gekker wordenquote:
Bespeur ik daar enige ironie?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:35 schreef Duvel het volgende:
Wel goed dat ze de storing bij Ermelo op zo korte termijn verholpen hebben!
Nee hoor!quote:
Was het echt zo erg dan??quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:23 schreef Duvel het volgende:
Nee hoor!Ik had serieus verwacht dat ze daar het hele weekend nog wel mee zoet zouden zijn.
De vorige keer wel, vandaar... Nu viel 't blijkbaar mee!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |