abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:47:51 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66911056
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Wetterskip Fryslân verbetert het zuidelijke deel van de waterkering in Harlingen. Daarom kunnen de treinen vanuit Leeuwarden van maart 2009 tot begin juni 2010 niet verder rijden dan station Harlingen. Voor het laatste stukje van de reis, naar station Harlingen Haven, zet Arriva bussen in. Op de tweede dag van de buitendienststelling mocht de speciaal bestickerde Arriva Touring 6387 (ex stadsbus Drachten van het type Berkhof MAN) op en neer pendelen tussen station Harlingen en de Veerbootterminal.






Ff een geiniger OP.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66911094
tvp
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:50:28 #3
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66911202
Shit is het dat, Het moet een Spurt voorstellen, beetje van mij.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:01:31 #4
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66911736
Die bus, wat een gedrocht
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 maart 2009 @ 21:05:44 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66911939
Hopelijk is O405G 152 beter beplakt. Dat is een 18 meter lange bus
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:17:13 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66912537
Leuk idee, maar jammer van de uitwerking.
pi_66912737
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:17 schreef James1988 het volgende:
Leuk idee, maar jammer van de uitwerking.
Ja, ze hadden hem tot vooraan moeten bestickeren, met het chauffeursraam aks machinistencabine.
pi_66912846
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
Hopelijk is O405G 152 beter beplakt. Dat is een 18 meter lange bus
Leeft dat ding nog???
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:26:03 #9
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_66912934
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:21 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja, ze hadden hem tot vooraan moeten bestickeren, met het chauffeursraam aks machinistencabine.
Idd, de achterkant is leuk gedaan maar schuin van voor is het maar een zooitje.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 maart 2009 @ 21:26:46 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66912958
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:24 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Leeft dat ding nog???
Ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 10 maart 2009 @ 21:31:10 #11
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66913188
"Hey, wie heeft mijn waslijn gejat?"

tevens tvp
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:43:09 #12
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66913884
quote:
Uitschakelen, afplakken, same difference...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_66914064
Wel erg slecht dat ze niet even het stekkertje er uit kunnen trekken.
............................
pi_66914343
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:49 schreef sander89 het volgende:
Wel erg slecht dat ze niet even het stekkertje er uit kunnen trekken.
En als die dingen rechtstreeks aangesloten zijn: de computer uitschakelen,
Of zou dat te moeilijk zijn?
pi_66915783
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:54 schreef RealZeus het volgende:

[..]

En als die dingen rechtstreeks aangesloten zijn: de computer uitschakelen,
Of zou dat te moeilijk zijn?
Dan ligt het hele spoornet plat als ze die 386 uitzetten.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 maart 2009 @ 22:36:51 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66916402
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 maart 2009 @ 23:10:45 #18
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66918299
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zeker hilarisch
WTF , ik zag dit zouist afgeplakt zitten ja, t is daar bij de albert heijn in de oosttunnel

Dacht eerst omdat het was omdat er stroomdelen openlagen ofzo
pi_66920985
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ff een geiniger OP.
Hoeveel man gaan er in zo'n busje. Is leuk als de boot aankomt, staan er 300 man te dringen.
  Redactie Sport woensdag 11 maart 2009 @ 08:16:18 #20
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66923793
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 00:18 schreef Brembo het volgende:

[..]

Hoeveel man gaan er in zo'n busje. Is leuk als de boot aankomt, staan er 300 man te dringen.
ik denk dat er wel meer bussen ingezet zullen worden in de zomer
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66924119
Die borden op Amsterdam Centraal, deze zie je volgens mij nog nergens anders in Nederland... of kan iemand mij uit de droom helpen.
pi_66930345
quote:
NS-borden niet gehackt


De informatieborden op Amsterdam Centraal waren niet gehackt zoals eerder gedacht werd. Het betrof een softwarestoring in het informatiesysteem.

Eerst werd gemeld dat het systeem gehackt zou zijn waardoor al vijf dagen de tekst ‘watchdog’ op de elektronische tijdborden werd weergegeven. “Die tekst had niet vertoond mogen worden”, aldus Frans Lourenburg van Surtronic, leverancier van het informatiesysteem, tegen webwereld. “De watchdog is een functie binnen onze monitoring software”, legt hij uit. Via dit systeem wordt gecontroleerd of alle borden functioneren. “Het is gewoon de naam voor een stukje software. Normaal gesproken zou de tekst niet op het scherm mogen verschijnen.”

De oorzaak van de vertoning is ook niet bekend bij Lourenburg. “We hebben er nu een monteur heen gestuurd en die tekst is er straks gewoon uit. Het is de eerste keer dat iets dergelijks voorkomt." “Het is ook raar dat er gezegd wordt dat het systeem gehackt is. Dat is gewoon totaal onmogelijk.” Het informatiesysteem maakt geen connectie met het internet en draait 'stand alone'. “Het is gewoon een heel eigen netwerk waar die kasten op hangen. Daar kun je van buitenaf niet eens bij.”

De NS kan het verhaal van Lourenburg bevestigen.”In de tussentijd hebben we in ieder geval het bord even uit de roulatie genomen zodat de reizigers daar geen twijfel of vragen over hebben.”
klik

Toch typisch dat er na 5 dagen opeens een monteur op af gestuurd wordt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66930445
tvp
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:28:16 #24
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66930714
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 08:35 schreef Dichterbijer het volgende:
Die borden op Amsterdam Centraal, deze zie je volgens mij nog nergens anders in Nederland... of kan iemand mij uit de droom helpen.
Ontwaakt: Rotterdam Centraal heeft ze ook.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66930947
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

klik

Toch typisch dat er na 5 dagen opeens een monteur op af gestuurd wordt
Beetje lange respons tijd ja.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_66931141
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:35 schreef Guard het volgende:

[..]

Beetje lange respons tijd ja.
Beetje Belgisch "monitoring" systeem ook

IF (er gaat wat mis)
PRINT (iets geks)
WAIT (tot het zoveel mensen opvalt dat het landelijk nieuws is)

en ga DAN eens kijken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:46:24 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66931333
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Beetje Belgisch "monitoring" systeem ook

IF (er gaat wat mis)
PRINT (iets geks)
WAIT (tot het zoveel mensen opvalt dat het landelijk nieuws is)

en ga DAN eens kijken
Een explosie als FAIL-melding.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66931869
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ontwaakt: Rotterdam Centraal heeft ze ook.
Grappig opzich dat het beide stations zijn waar keihard gewerkt word momenteel.
Thanks
  woensdag 11 maart 2009 @ 13:13:57 #29
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_66932327
Logisch juist, beide stations hebben een nieuwe tunnel gekregen ivm de vebouwing.
  woensdag 11 maart 2009 @ 13:23:17 #30
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_66932677
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_66936029
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 08:35 schreef Dichterbijer het volgende:
Die borden op Amsterdam Centraal, deze zie je volgens mij nog nergens anders in Nederland... of kan iemand mij uit de droom helpen.
Rotterdam Centraal heeft ze ook in de tijdelijke stationstunnel.

edit: Duvel was me voor. tvp dan maar
So we just called him Fred too
  woensdag 11 maart 2009 @ 15:15:14 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66936807
quote:
Eurlings moves to rescue HSA

11 Mar 2009

NETHERLANDS: The sorry saga of HSL-Zuid continues, with the news that Transport Minister Camiel Eurlings has put together a rescue package for High Speed Alliance, which he says was teetering on the edge of bankruptcy as a result of the delays in opening the high speed line between Schiphol and the Belgian border.

A joint venture of Netherlands Railways (90%) and KLM (10%), HSA was awarded a 15-year exclusive concession in 2001 to operate domestic high speed services between Amsterdam, Rotterdam and Breda, as well as international services on the Amsterdam – Brussels – Paris route with SNCB and SNCF. According to Eurlings, domestic services were expected to generate around 60% of the revenue.

Infrastructure access charges were set at ¤148m a year, at 2000 prices. When the concession was awarded, HSA expected to start operating in April 2007. But delivery of the AnsaldoBreda V250 trains has yet to commence, and HSA is still not prepared to set a start date for its interim 160 km/h loco-hauled service between Amsterdam and Rotterdam.

As a result, the concessionaire was faced with paying access charges from July 2009 without any income. Announcing the rescue on January 30, Eurlings explained that the options available to the government were restricted by the need to respect EU rules on state aid and public tendering.

One option would be to cancel the concession and re-tender the services. But EU regulations have changed since the concession was granted, and Eurlings said re-tendering would reduce the yield to the government as the monopoly element could not be retained. Although the state would be able to support operations for a year if HSA went bankrupt, this would not leave enough time to find a replacement operator.

HSA has already received one payment to compensate for the delay in opening the line until October 2008. A second payment, estimated at ¤19m, will cover the period to the current target opening date in July 2009. In return, HSA will drop its claim against the government that blames delays in drafting the ERTMS specification for the non-availability of rolling stock, a claim that the state denies.

Verder lezen »
belastingcentjes
pi_66937133
quote:
Arnhem-Winterswijk Woensdag 11 Maart 14:58
Oorzaak Tussen Doetinchem en Winterswijk rijden geen treinen door een seinstoring.
Prorail ik dacht er dit jaar iets aan gedaan werd
pi_66937214
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

belastingcentjes
Gare gore gure kutzooi
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66937487
01-03 18.00-23.55 uur: overwegstoring Dtc-Did
05-03 21.45-00.10 uur: sein- en overwegstoring Dtc-Ww
06-03 14.20-14.35 uur: rijrichtingstoring Zv-Dtc
08-03 22.00-01.00 uur: sein- en overwegstoring Zv-Did
09-03 10.30-11.50 uur: wisselstoring Dtc
09-03 19.15-21.55 uur: sein- en overwegstoring Va-Zv
11-03 vanaf 15.00 uur: sein- en overwegstoring Zv-Ww

8e keer al deze maand
pi_66937585
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:15 schreef James1988 het volgende:
belastingcentjes
De laatste passage is echt het toppunt van
quote:
Meanwhile, another study is invest­igating the possibility of using an alternative train control system to get HSL-Zuid into use sooner, if the current problems turn out to be insurmountable. Eurlings said he hopes to issue a further statement in May, but admitted that even if proven technology can be found such a temporary installation could take up to two years to complete.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66937920
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:31 schreef dennistd het volgende:
"Hey, wie heeft mijn waslijn gejat?"
[ afbeelding ]
tevens tvp
Hoever schiet zo'n pantograaf eigenlijk omhoog als er geen bovenleiding hem tegenhoud?
hula
pi_66938395
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

belastingcentjes
Zullen we er maar gewoon een diesellijntje met ATB van maken? Dan hebben we nog iets aan dat spoor.
pi_66938430
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:44 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Hoever schiet zo'n pantograaf eigenlijk omhoog als er geen bovenleiding hem tegenhoud?
Dat ligt er aan hoe strak de machinist het elastiekje heeft gezet.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:42:22 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66940182
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:57 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Zullen we er maar gewoon een diesellijntje met ATB van maken? Dan hebben we nog iets aan dat spoor.
Op die lijn had op het Nederlandse gedeelte inderdaad ook gewoon ATB aangelegd moeten worden, en op het Belgische dat Memor-systeem. Dit naast ETCS. Op die manier zou de lijn gewoon gebruikt kunnen worden (al is het met beperkingen) terwijl hij ook op de toekomst is voorbereid.

De keuze die men heeft gemaakt voor alleen ETCS is een foute geweest, wat nu wel duidelijk te zien is. En dat is jammer... aan de andere kant is het gunstig voor de liefhebbers van de Benelux, die blijft zo nog wat langer bestaan
pi_66940851
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:42 schreef James1988 het volgende:

Op die lijn had op het Nederlandse gedeelte inderdaad ook gewoon ATB aangelegd moeten worden, en op het Belgische dat Memor-systeem.
Leve de vooruitgang Dat systeem dateert van 1930 gek
quote:
Werking

* Bij een groen sein is de polariteit van de krokodil negatief en klinkt er bij passage bij de treinbestuurder een gong of gaat er een blauwe of witte lamp branden (afhankelijk van de Memor/TBL-apparatuur in de trein).
* Bij een geel sein of ander snelheidsbeperkend sein, is de polariteit positief en als de treinbestuurder dan niet de 'kwiteerknop' indrukt, gaat er een gele lamp knipperen en na 4 seconden volgt een snelremming.
* Bij een rood sein voert de krokodil geen spanning en is er in de trein niets te merken.

Memor is daarmee een vrij beperkt systeem dat eigenlijk alleen de waakzaamheid van de treinbestuurder controleert bij een snelheidsbeperkend sein (behalve groen + matrixcijfer). Memor grijpt niet in bij te hoge snelheden en/of het passeren van een stoptonend sein. Het is dan ook mogelijk om met 140 km/h door rood te rijden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66940863
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

Op die lijn had op het Nederlandse gedeelte inderdaad ook gewoon ATB aangelegd moeten worden, en op het Belgische dat Memor-systeem. Dit naast ETCS. Op die manier zou de lijn gewoon gebruikt kunnen worden (al is het met beperkingen) terwijl hij ook op de toekomst is voorbereid.

De keuze die men heeft gemaakt voor alleen ETCS is een foute geweest, wat nu wel duidelijk te zien is. En dat is jammer... aan de andere kant is het gunstig voor de liefhebbers van de Benelux, die blijft zo nog wat langer bestaan
ATB kan niet; werkt alleen op gelijkstroom. Het enige goede alternatief is het franse beveiligingssysteem. Deze zit al in de Thalys. Maar waarom kan het op de Betuweroute en in Italie/Zwitserland wel goed opgeleverd worden en bij ons niet

[ Bericht 0% gewijzigd door Brembo op 11-03-2009 19:16:26 ]
  woensdag 11 maart 2009 @ 17:08:55 #43
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_66941057
Volgens mij gaat 25 kv wisselspanning en ATB niet echt samen...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 11 maart 2009 @ 17:09:08 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66941072
Memor is het systeem wat men in België gebruikt. Dat het antiek is, dat is waar - maar als het er had gelegen zouden die Belgen tenminste tussen Antwerpen-C en dat station te nergenshuizen (Noorderkempen) kunnen pendelen.

Forgive my ignorance, ik ben niet zo technisch, maar hoe kan wisselstroom iets met ATB te maken hebben? Dat is mij niet helemaal duidelijk...
  woensdag 11 maart 2009 @ 17:38:38 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66941941
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 17:09 schreef James1988 het volgende:
Forgive my ignorance, ik ben niet zo technisch, maar hoe kan wisselstroom iets met ATB te maken hebben? Dat is mij niet helemaal duidelijk...
Dat is een erg lang verhaal. ATB werkt met gecodeerde spoorstroomlopen. Als je daar te veel 50Hz storing op zet, raken de treinen in de war.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 maart 2009 @ 17:42:15 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66942070
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:44 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Hoever schiet zo'n pantograaf eigenlijk omhoog als er geen bovenleiding hem tegenhoud?
Iets van 5,7 à 5,8 meter, dacht ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:06:18 #47
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66944919
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

klik

Toch typisch dat er na 5 dagen opeens een monteur op af gestuurd wordt
Is weer typisch Amsterdam. Die stad loopt altijd achter op de rest van het land. Inclusief de club.
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:08:07 #48
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66944983
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leve de vooruitgang Dat systeem dateert van 1930 gek
[..]
Toch valt het me op dat twee Belgische IC's standje-Harmelen hebben uitgeprobeerd.
pi_66945344
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:08 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Toch valt het me op dat twee Belgische IC's standje-Harmelen hebben uitgeprobeerd.
Waar doel je op?

En memor doet heel iets anders dan ATB he. Met Memor kan je makkelijk plankgas door rood rijden, gebeurt niks
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:21:27 #50
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_66945406
Vanmiddag kwam hier een ICK-stam als intercity naar Venlo voorbij.
Achterop zat ook nog een andere loc. Geen idee waarom eigenlijk
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 maart 2009 @ 19:22:14 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66945439
Dat is tegenwoordig normaal. Scheelt rangeerwerk
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:26:43 #52
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66945602
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar doel je op?

En memor doet heel iets anders dan ATB he. Met Memor kan je makkelijk plankgas door rood rijden, gebeurt niks
Het treinongeluk te Harmelen, daar namen twee passagierstreinen elkaar flink van voren.
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:27:43 #53
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_66945649
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:22 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is tegenwoordig normaal. Scheelt rangeerwerk
Hmm ja, logisch ook eigenlijk.
Maar dat doen ze pas sinds kort
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_66945708
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:27 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Hmm ja, logisch ook eigenlijk.
Maar dat doen ze pas sinds kort
Ik ben het sinds al augustus/september sporadisch tegengekomen

Naja ligt eraan wat je onder 'kort' verstaat natuurlijk
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:33:49 #55
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_66945885
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:29 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik ben het sinds al augustus/september sporadisch tegengekomen

Naja ligt eraan wat je onder 'kort' verstaat natuurlijk
Ik woon aan het spoor en zie dagelijks ICK voorbij scheuren. Dat is inmiddels voor een groot deel naar ICRm getransformeerd.

Maar tot voor kort hangen ze achterop dus ook die loc. Kan ook zijn dat ze het al langer doen, maar zonder dat ik het in de gaten had.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_66946275
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:26 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het treinongeluk te Harmelen, daar namen twee passagierstreinen elkaar flink van voren.
Nooit van gehoord

Welke Belgische IC's doel je op?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:50:36 #57
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66946431
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nooit van gehoord

Welke Belgische IC's doel je op?
Dat was de hint, elkaar van voren nemen => elkaar een zoentje geven => frontale botsing.

InterCity's, al denk ik dat de HSL-trajecten beter beveiligd zijn dan de standaardspoorlijnen.
pi_66946726
quote:
al denk ik dat de HSL-trajecten beter beveiligd zijn dan de standaardspoorlijnen.
De HSL trajecten zijn zelfs zo goed beveiligd dat er geen trein kan rijden
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 maart 2009 @ 20:07:16 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66946923
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:00 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

De HSL trajecten zijn zelfs zo goed beveiligd dat er geen trein kan rijden
Met het systeem is op zich niets mis, maar niet alle fabrikanten kunnen apparatuur bouwen die met het systeem overweg kan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66947005
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:33 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Ik woon aan het spoor en zie dagelijks ICK voorbij scheuren. Dat is inmiddels voor een groot deel naar ICRm getransformeerd.

Maar tot voor kort hangen ze achterop dus ook die loc. Kan ook zijn dat ze het al langer doen, maar zonder dat ik het in de gaten had.
Waarschijnlijk zijn er nu genoeg locs over om dat te doen, nu er minder ICK stammen rijden.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:17:25 #61
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66947222
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:00 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

De HSL trajecten zijn zelfs zo goed beveiligd dat er geen trein kan rijden
Ja, dat ECTS-geval. Dat staat nog in de kinderschoenen.
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:18:58 #62
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66947276
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:10 schreef Guard het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn er nu genoeg locs over om dat te doen, nu er minder ICK stammen rijden.
Ik voorspel weer een afvloeiing van 1800-locs naar Railion. De TRAXX-locs doen hun werk bij de CNL, cargo's en de Beneluxtrein naar behoren.
pi_66947909
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:18 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik voorspel weer een afvloeiing van 1800-locs naar Railion. De TRAXX-locs doen hun werk bij de CNL, cargo's en de Beneluxtrein naar behoren.
De NS zal wat moeten met de vrijgekomen locs als er geen ICK meer is, en werkeloos op een zijspoor zetten is vast geen optie. Als de Benelux niet in NS Hispeed kleurstelling zou rondrijden zou ik daar graag de 1800 voor zien. Met NS Hispeed kleuren.... misschien past daar de TRAXX beter bij.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 maart 2009 @ 20:38:40 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66948018
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:18 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik voorspel weer een afvloeiing van 1800-locs naar Railion. De TRAXX-locs doen hun werk bij de CNL, cargo's en de Beneluxtrein naar behoren.
Is niet aan de orde. Railion heeft zelf al 1600 locs aan ACTS verkocht en de 1800-serie is niet nieuwer dan de 1600, want op enkele verbouwingen na komen ze uit dezelfde serie.
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:35 schreef Guard het volgende:

[..]

De NS zal wat moeten met de vrijgekomen locs als er geen ICK meer is, en werkeloos op een zijspoor zetten is vast geen optie. Als de Benelux niet in NS Hispeed kleurstelling zou rondrijden zou ik daar graag de 1800 voor zien. Met NS Hispeed kleuren.... misschien past daar de TRAXX beter bij.
Die gaan gewoon terzijde hoor.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:40:46 #65
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66948075
Er is toch ook ICRm met TRAXX?



Zie ik iig vaker dan zoiets:

pi_66948105
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:35 schreef Guard het volgende:

[..]

De NS zal wat moeten met de vrijgekomen locs als er geen ICK meer is, en werkeloos op een zijspoor zetten is vast geen optie. Als de Benelux niet in NS Hispeed kleurstelling zou rondrijden zou ik daar graag de 1800 voor zien. Met NS Hispeed kleuren.... misschien past daar de TRAXX beter bij.
Eigenlijk erg zonde; je kan in vrij eenvoudige wijze nogwel 150 bakken ICRm (of soortgelijks) laten bouwen en deze inzetten als een extra spitsverbinding wat op sommige lijnen echt nodig is.
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:43:08 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66948168
Ik heb ergens gelezen dat Railion in de planning heeft staan de 1600'en in 2012 af te laten vloeien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:49:46 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66948368
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:40 schreef TommyGun het volgende:
Er is toch ook ICRm met TRAXX?

[ afbeelding ]

Zie ik iig vaker dan zoiets:

[ afbeelding ]
De loc die je op de foto hebt is een gewone simpele 1800. De enige ICRm's die met Traxx rondrijden, zijn de Prio's oftewel de Beneluxtreinstellen. Je tweede foto is het stuurstandrijtuig wat aan de andere kant van een ICRm-stam hangt.
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:51:43 #69
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66948470
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

De loc die je op de foto hebt is een gewone simpele 1800. De enige ICRm's die met Traxx rondrijden, zijn de Prio's oftewel de Beneluxtreinstellen. Je tweede foto is het stuurstandrijtuig wat aan de andere kant van een ICRm-stam hangt.
Ik faal , je hebt gelijk. Bedankt

* TommyGun moet nog leren
pi_66948762
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leve de vooruitgang Dat systeem dateert van 1930 gek
[..]


Maf systeem. Is er eigenlijk nog een beveiliging in Belgie die wel beveiligd of moet ik iedere week tweemaal voor mijn leven vrezen als ik op de trein van/naar Brussel stap?
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:17:22 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66949324
Volgens mij ligt er op het merendeel van de Belgische sporen niets behalve Memor / Crocodile. En zou je dus inderdaad voor je leven moeten vrezen. Gelukkig wordt een rood sein meestal voorafgegaan door een geel sein, en grijpt 't systeem daar wel bij in, mocht er iets mis zijn bij de mcn.
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:48:35 #72
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66950612
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

De loc die je op de foto hebt is een gewone simpele 1800. De enige ICRm's die met Traxx rondrijden, zijn de Prio's oftewel de Beneluxtreinstellen. Je tweede foto is het stuurstandrijtuig wat aan de andere kant van een ICRm-stam hangt.
En ik denk niet dat het stuurstandrijtuig reageert op de signalen van een 1800, dat vereist dekking door een tweede locomotief.
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:49:11 #73
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66950642
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 21:17 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij ligt er op het merendeel van de Belgische sporen niets behalve Memor / Crocodile. En zou je dus inderdaad voor je leven moeten vrezen. Gelukkig wordt een rood sein meestal voorafgegaan door een geel sein, en grijpt 't systeem daar wel bij in, mocht er iets mis zijn bij de mcn.
Dat stelt me echter nog niet volledig gerust.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 maart 2009 @ 21:57:08 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66951052
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

De loc die je op de foto hebt is een gewone simpele 1800. De enige ICRm's die met Traxx rondrijden, zijn de Prio's oftewel de Beneluxtreinstellen. Je tweede foto is het stuurstandrijtuig wat aan de andere kant van een ICRm-stam hangt.
Het is een 1700 die bij ICRm hoort. Op het eerste plaatje zie je wel een 1800-loc, maar dat lijkt me ICK te zijn wat daar te zien is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:00:03 #75
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66951189
Ohja, uiteraard. ICRm is een koppeltje met 1700. Wat is eigenlijk het grote verschil tussen 1700 en 1800... ze zien er hetzelfde uit.

Over Memor, daar moet ik je gelijk in geven Ofyles2: het is een oud systeem, en helemaal vertrouwen zou ik het ook niet doen. Er zijn modernere systemen in België: TBL-1, TBL-2, TBL-3 en ERTMS (in aanleg), maar over TBL-* kan ik niet veel informatie vinden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 maart 2009 @ 22:11:56 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66951758
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:00 schreef James1988 het volgende:
Ohja, uiteraard. ICRm is een koppeltje met 1700. Wat is eigenlijk het grote verschil tussen 1700 en 1800... ze zien er hetzelfde uit.
Er zit tien jaar leeftijdsverschil in. De 1700 is jonger dan de 1600 en kent wat aanpassingen, zoals de mogelijkheid voor duotractie, een andere compressor en choppersturing die een vaste frequentie kent.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:12:10 #77
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66951779
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 21:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is een 1700 die bij ICRm hoort. Op het eerste plaatje zie je wel een 1800-loc, maar dat lijkt me ICK te zijn wat daar te zien is.
Neen

http://www.treinspotten.nl/?page_id=62
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 maart 2009 @ 22:16:33 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66951956
Dat is geen station Zwolle en ICRm werkt alleen met een 1700-loc. (Behalve de Benelux meuk dan he )
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 11 maart 2009 @ 22:17:27 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66951984
quote:
Ik zou haast zeggen dat het gewoon een verkeerde foto is, ik herken Zwolle er namelijk ook niet echt in
Edit: wat PSM zegt dus
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:33:11 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66952601
Wat ik me trouwens afvroeg... wat is voor mij de voordeligste manier om vaak (laten we zeggen, minstens 2x per maand) heen en terug naar Londen te reizen, in het weekend? Wat is dan aan te raden?
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:52:27 #81
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66953391
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er zit tien jaar leeftijdsverschil in. De 1700 is jonger dan de 1600 en kent wat aanpassingen, zoals de mogelijkheid voor duotractie, een andere compressor en choppersturing die een vaste frequentie kent.
Er wordt gevraagd om het verschil met de 1800 niet met de 1600
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 maart 2009 @ 22:53:35 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66953435
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Er wordt gevraagd om het verschil met de 1800 niet met de 1600
Ga Toeps eens vermoeien met die vraag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66954158
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:33 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg... wat is voor mij de voordeligste manier om vaak (laten we zeggen, minstens 2x per maand) heen en terug naar Londen te reizen, in het weekend? Wat is dan aan te raden?
Hoe bedoel je? Wat is het voordeligst als in trein, auto+boot of vliegtuig (+eventueel trein)?
Easyjet kan soms heel leuk stunten met de prijzen en dan ben je onder ¤ 100,- naar London Luton of Stansted heen en terug, moet je daar nog wel met de trein naar St Pancras (vanaf Luton (First Capital Connect) was het afgelopen oktober 22 pounds iirc, zondag heen, maandag terug).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 11 maart 2009 @ 23:16:54 #84
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66954251
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:33 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg... wat is voor mij de voordeligste manier om vaak (laten we zeggen, minstens 2x per maand) heen en terug naar Londen te reizen, in het weekend? Wat is dan aan te raden?
Ik denk Ryan Air

London Stansted - Eindhoven en terug, ook schappelijke tijd zondagavond 19.35 en gelukkig GEEN schiphol!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_66954880
Overigens zou ik het niet aanraden om eens in de twee weken met een prijsvechter te vliegen, dan toch liever wat meer betalen en in de Eurostar.
Of een betere vliegmaatschappij kiezen (eentje met een spaarprogramma, want volgens mij heb je zo een gratis retourtje London bij elkaar gevlogen als je zo vaak gaat).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_66955209
In Blerick staat een ICK-stam tussen Voith en de Stibans loods opgesteld met loc, een plaats waar nooit passagierstreinen opgesteld staan? Weer een afvoering van een ICK-stam?
"Dat is een artikeltje 5"
  woensdag 11 maart 2009 @ 23:56:24 #87
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_66955672
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:35 schreef Guard het volgende:

[..]

De NS zal wat moeten met de vrijgekomen locs als er geen ICK meer is, en werkeloos op een zijspoor zetten is vast geen optie. Als de Benelux niet in NS Hispeed kleurstelling zou rondrijden zou ik daar graag de 1800 voor zien. Met NS Hispeed kleuren.... misschien past daar de TRAXX beter bij.
1800 loc naar Belgie sturen? Zonder aanpassing gaat dat geheid flink vonken aan de grens...
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 12 maart 2009 @ 08:15:06 #88
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66958917
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik zou haast zeggen dat het gewoon een verkeerde foto is, ik herken Zwolle er namelijk ook niet echt in
Edit: wat PSM zegt dus
Ik geloof jullie!

Anyhow, weer wat geleerd
  donderdag 12 maart 2009 @ 08:28:15 #89
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66959040
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ga Toeps eens vermoeien met die vraag
Toeps gaat Fles zaterdag al vermoeien

En wat betreft Ryanair, dat is leuk als je jezelf ff ff op je tanden kan bijten en alleen bent
  donderdag 12 maart 2009 @ 08:28:50 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66959051
Ik heb ook al bij Eurostar gekeken, maar de betaalbare prijzen zijn wel op erg vroege tijden. Als ik op vrijdagavond / zaterdagochtend vertrek, moet ik zondagochtend weer vroeg terug om nog een schappelijk prijsje te hebben. Kies ik latere treinen, dan is het meteen een heel stuk prijziger.

Toch maar eens kijken bij de prijsvechters onder de luchtvaartmaatschappijen dan... een spaarprogramma zou zeker wel tof zijn. Thanks voor het meedenken, en als iemand nog ideeën heeft, keep 'm coming please

Edit: ik zit nu nog eens te kijken, via Eurostar.com, en het lijkt toch alsof de trein goedkoper is. Eurostar vraagt ¤130 voor een retour, vertrekken op vrijdagavond (20:29 vanaf Brussel Zuid), en op zondagavond terugreizen (vertrek 20:35). Totaalprijs vanaf ieder station in België naar Londen is ¤130. Daar dan nog een kaartje Breda - eerste station in België (en terug) bij, en dan schat ik op ¤150 te komen.

Ryanair vraagt ¤164,44 van Eindhoven naar Stansted... train has win.

[ Bericht 33% gewijzigd door James1988 op 12-03-2009 08:42:45 ]
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:02:49 #91
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66959597
En stansed is ook niet bepaald hartje londen

De bus heen en terug kost toch al vlug 15 pond ofzo
pi_66959988
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 08:28 schreef James1988 het volgende:
[ heel verhaal over trein/vliegtuigen/prijzen ]
Toen ik een dik jaar geleden een weekendje boekte, was het erg duidelijk dat vliegen duurder uit kwam voor ons (vanuit Eindhoven) dan vliegen. Tevens vind ik met de trein prettiger dan om te vliegen. Je bent misschien minder lang onderweg, maar dat inchecken en uitchecken kost best veel tijd.
  Redactie Sport donderdag 12 maart 2009 @ 09:23:51 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66960229
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:15 schreef Dichterbijer het volgende:
was het erg duidelijk dat vliegen duurder uit kwam voor ons (vanuit Eindhoven) dan vliegen.
Zoek de fout
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66960276
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 08:28 schreef James1988 het volgende:


Ryanair vraagt ¤164,44 van Eindhoven naar Stansted... train has win.
Das duur...
Met BMI kun je al voor ¤ 130,- heen en terug naar Heathrow (welliswaar vanaf Schiphol).

Zit daar zelf aan te denken om dat (naar Heathrow ipv Stansted of Luton) dit jaar te doen als ik in oktober weer mijn jaarlijkse trip naar London maak.
Trein is geen optie voor mij, die komt te laat aan in London, of ik moet een extra nacht in een hotel boeken (hmm is nu ik erover na denk wel een aantrekkelijke optie, ondanks de extra kosten).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_66960348
't Is alleen jammer dat het plannen/zoeken naar een treinticket nog meer werk is dan de goedkoopste vliegmaatschappij zoeken. Een eurostar weekendje londen wil ik ook nog wel eens doen. Vind treinen prettiger dan vliegen. En met het uur tijdverschil valt het nog wel mee wat de reistijd betreft.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:59:45 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66961219
Ik zat net in de stoptrein van Bd naar Ut, en vlak na vertrek uit Bd hoorden we twee luide klappen. Na vertrek uit Gilze-Rijen hoorden we dat weer. We zaten in de 915, in het achterste gedeelte. Tussen 1e en 2e klas is daar een kast met een snelschakelaar.

De conducteur wist te vertellen dat die klappen wel vaker voorkwamen bij dat treinstel, en dat dat met de snelschakelaar te maken had. Bij alle volgende omroepen meldde hij ook dat er luide klappen uit die kast konden komen maar dat dat niets ernstigs was. Eenmaal bij Ht werd er omgeroepen dat de trein niet verder zou rijden dat Ht i.v.m. een technisch defect. Kennelijk was het toch erger dan gedacht.

Over naar Londen:
Ikzelf heb ook een voorkeur voor reizen met de trein. Het is comfortabeler, je hebt meer ruimte om rond te lopen en je verspilt minder tijd met wachten op de luchthaven.

De trein heeft evenzogoed nadelen: ik had een terugreis gekozen (de laatste), en dan zou ik om 23:37 in Brussel-Zuid zijn. De laatste trein naar Nederland is dan al weg, dus moet ik wat eerder kiezen.
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:18:15 #97
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66961745
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 08:28 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook al bij Eurostar gekeken, maar de betaalbare prijzen zijn wel op erg vroege tijden. Als ik op vrijdagavond / zaterdagochtend vertrek, moet ik zondagochtend weer vroeg terug om nog een schappelijk prijsje te hebben. Kies ik latere treinen, dan is het meteen een heel stuk prijziger.

Toch maar eens kijken bij de prijsvechters onder de luchtvaartmaatschappijen dan... een spaarprogramma zou zeker wel tof zijn. Thanks voor het meedenken, en als iemand nog ideeën heeft, keep 'm coming please

Edit: ik zit nu nog eens te kijken, via Eurostar.com, en het lijkt toch alsof de trein goedkoper is. Eurostar vraagt ¤130 voor een retour, vertrekken op vrijdagavond (20:29 vanaf Brussel Zuid), en op zondagavond terugreizen (vertrek 20:35). Totaalprijs vanaf ieder station in België naar Londen is ¤130. Daar dan nog een kaartje Breda - eerste station in België (en terug) bij, en dan schat ik op ¤150 te komen.

Ryanair vraagt ¤164,44 van Eindhoven naar Stansted... train has win.
Ligt aan welke zondag James en helemaal vertrek in Londen . Het was om te helpen en omdat je in Den Boch werkt d8 ik handig Eindhoven . Ik reis ook liever met de trein btw maar dat lijkt me duidelijk als je op dit forum woont .

We has for U 64 pond

Adult 0,00 GBP
vr, apr 03
Vlucht FR9271 17:05
09:00 Vertrek
Aankomst London Stansted (STN)
Eindhoven (EIN)
Terugreis
Terugreis
Adult 0,00 GBP
zo, apr 05
Vlucht FR9274 19:35
19:35 Vertrek
Aankomst Eindhoven (EIN)
London Stansted (STN)

Prijsinformatie
Heenreis (webtarief)
1 Adult @ 0,00 GBP 0,00 GBP
Belastingen / toeslagen details 28,27 GBP
Terugreis (webtarief)
1 Adult @ 0,00 GBP 0,00 GBP
Belastingen / toeslagen details 36,04 GBP
Totaalprijs vlucht 64,31 GBP
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:31:21 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66962134
Die prijs valt wel mee... ik had voor iets sneller gekeken (volgende week al), maar dat is wel erg kortdag en dus duurder ja. Thanks
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:23:29 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66963826


Net gezien te Ht. Erop staan Veolia-bussen, tractie door ACTS (en die loc was net te snel om 'm op de gevoelige plaat vast te leggen). Kutfoto, dankjewel X1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')