Ff een geiniger OP.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Wetterskip Fryslân verbetert het zuidelijke deel van de waterkering in Harlingen. Daarom kunnen de treinen vanuit Leeuwarden van maart 2009 tot begin juni 2010 niet verder rijden dan station Harlingen. Voor het laatste stukje van de reis, naar station Harlingen Haven, zet Arriva bussen in. Op de tweede dag van de buitendienststelling mocht de speciaal bestickerde Arriva Touring 6387 (ex stadsbus Drachten van het type Berkhof MAN) op en neer pendelen tussen station Harlingen en de Veerbootterminal.
Ja, ze hadden hem tot vooraan moeten bestickeren, met het chauffeursraam aks machinistencabine.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:17 schreef James1988 het volgende:
Leuk idee, maar jammer van de uitwerking.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
Hopelijk is O405G 152 beter beplakt. Dat is een 18 meter lange bus
Idd, de achterkant is leuk gedaan maar schuin van voor is het maar een zooitje.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, ze hadden hem tot vooraan moeten bestickeren, met het chauffeursraam aks machinistencabine.
Uitschakelen, afplakken, same difference...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:43 schreef TommyGun het volgende:
http://webwereld.nl/nieuw(...)ehackt---update.html
http://www.mobypicture.com/user/loekessers/view/114862
Hilarisch
En als die dingen rechtstreeks aangesloten zijn: de computer uitschakelen,quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:49 schreef sander89 het volgende:
Wel erg slecht dat ze niet even het stekkertje er uit kunnen trekken.
Dan ligt het hele spoornet plat als ze die 386 uitzetten.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:54 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En als die dingen rechtstreeks aangesloten zijn: de computer uitschakelen,
Of zou dat te moeilijk zijn?
Zeker hilarischquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:43 schreef TommyGun het volgende:
http://webwereld.nl/nieuw(...)ehackt---update.html
http://www.mobypicture.com/user/loekessers/view/114862
Hilarisch
WTF , ik zag dit zouist afgeplakt zitten ja, t is daar bij de albert heijn in de oosttunnelquote:
ik denk dat er wel meer bussen ingezet zullen worden in de zomerquote:Op woensdag 11 maart 2009 00:18 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hoeveel man gaan er in zo'n busje. Is leuk als de boot aankomt, staan er 300 man te dringen.
klikquote:NS-borden niet gehackt
De informatieborden op Amsterdam Centraal waren niet gehackt zoals eerder gedacht werd. Het betrof een softwarestoring in het informatiesysteem.
Eerst werd gemeld dat het systeem gehackt zou zijn waardoor al vijf dagen de tekst ‘watchdog’ op de elektronische tijdborden werd weergegeven. “Die tekst had niet vertoond mogen worden”, aldus Frans Lourenburg van Surtronic, leverancier van het informatiesysteem, tegen webwereld. “De watchdog is een functie binnen onze monitoring software”, legt hij uit. Via dit systeem wordt gecontroleerd of alle borden functioneren. “Het is gewoon de naam voor een stukje software. Normaal gesproken zou de tekst niet op het scherm mogen verschijnen.”
De oorzaak van de vertoning is ook niet bekend bij Lourenburg. “We hebben er nu een monteur heen gestuurd en die tekst is er straks gewoon uit. Het is de eerste keer dat iets dergelijks voorkomt." “Het is ook raar dat er gezegd wordt dat het systeem gehackt is. Dat is gewoon totaal onmogelijk.” Het informatiesysteem maakt geen connectie met het internet en draait 'stand alone'. “Het is gewoon een heel eigen netwerk waar die kasten op hangen. Daar kun je van buitenaf niet eens bij.”
De NS kan het verhaal van Lourenburg bevestigen.”In de tussentijd hebben we in ieder geval het bord even uit de roulatie genomen zodat de reizigers daar geen twijfel of vragen over hebben.”
Ontwaakt: Rotterdam Centraal heeft ze ook.quote:Op woensdag 11 maart 2009 08:35 schreef Dichterbijer het volgende:
Die borden op Amsterdam Centraal, deze zie je volgens mij nog nergens anders in Nederland... of kan iemand mij uit de droom helpen.
Beetje lange respons tijd ja.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
klik
Toch typisch dat er na 5 dagen opeens een monteur op af gestuurd wordt
Beetje Belgisch "monitoring" systeem ookquote:
Een explosie als FAIL-melding.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beetje Belgisch "monitoring" systeem ook
IF (er gaat wat mis)
PRINT (iets geks)
WAIT (tot het zoveel mensen opvalt dat het landelijk nieuws is)
en ga DAN eens kijken
Grappig opzich dat het beide stations zijn waar keihard gewerkt word momenteel.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ontwaakt: Rotterdam Centraal heeft ze ook.
Hahahahaquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:43 schreef TommyGun het volgende:
http://webwereld.nl/nieuw(...)ehackt---update.html
http://www.mobypicture.com/user/loekessers/view/114862
Hilarisch
Rotterdam Centraal heeft ze ook in de tijdelijke stationstunnel.quote:Op woensdag 11 maart 2009 08:35 schreef Dichterbijer het volgende:
Die borden op Amsterdam Centraal, deze zie je volgens mij nog nergens anders in Nederland... of kan iemand mij uit de droom helpen.
quote:Eurlings moves to rescue HSA
11 Mar 2009
NETHERLANDS: The sorry saga of HSL-Zuid continues, with the news that Transport Minister Camiel Eurlings has put together a rescue package for High Speed Alliance, which he says was teetering on the edge of bankruptcy as a result of the delays in opening the high speed line between Schiphol and the Belgian border.
A joint venture of Netherlands Railways (90%) and KLM (10%), HSA was awarded a 15-year exclusive concession in 2001 to operate domestic high speed services between Amsterdam, Rotterdam and Breda, as well as international services on the Amsterdam – Brussels – Paris route with SNCB and SNCF. According to Eurlings, domestic services were expected to generate around 60% of the revenue.
Infrastructure access charges were set at ¤148m a year, at 2000 prices. When the concession was awarded, HSA expected to start operating in April 2007. But delivery of the AnsaldoBreda V250 trains has yet to commence, and HSA is still not prepared to set a start date for its interim 160 km/h loco-hauled service between Amsterdam and Rotterdam.
As a result, the concessionaire was faced with paying access charges from July 2009 without any income. Announcing the rescue on January 30, Eurlings explained that the options available to the government were restricted by the need to respect EU rules on state aid and public tendering.
One option would be to cancel the concession and re-tender the services. But EU regulations have changed since the concession was granted, and Eurlings said re-tendering would reduce the yield to the government as the monopoly element could not be retained. Although the state would be able to support operations for a year if HSA went bankrupt, this would not leave enough time to find a replacement operator.
HSA has already received one payment to compensate for the delay in opening the line until October 2008. A second payment, estimated at ¤19m, will cover the period to the current target opening date in July 2009. In return, HSA will drop its claim against the government that blames delays in drafting the ERTMS specification for the non-availability of rolling stock, a claim that the state denies.
Verder lezen »
Prorailquote:Arnhem-Winterswijk Woensdag 11 Maart 14:58
Oorzaak Tussen Doetinchem en Winterswijk rijden geen treinen door een seinstoring.
De laatste passage is echt het toppunt vanquote:
quote:Meanwhile, another study is investigating the possibility of using an alternative train control system to get HSL-Zuid into use sooner, if the current problems turn out to be insurmountable. Eurlings said he hopes to issue a further statement in May, but admitted that even if proven technology can be found such a temporary installation could take up to two years to complete.
Hoever schiet zo'n pantograaf eigenlijk omhoog als er geen bovenleiding hem tegenhoud?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:31 schreef dennistd het volgende:
"Hey, wie heeft mijn waslijn gejat?"
[ afbeelding ]
tevens tvp
Zullen we er maar gewoon een diesellijntje met ATB van maken? Dan hebben we nog iets aan dat spoor.quote:
Dat ligt er aan hoe strak de machinist het elastiekje heeft gezet.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:44 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Hoever schiet zo'n pantograaf eigenlijk omhoog als er geen bovenleiding hem tegenhoud?
Op die lijn had op het Nederlandse gedeelte inderdaad ook gewoon ATB aangelegd moeten worden, en op het Belgische dat Memor-systeem. Dit naast ETCS. Op die manier zou de lijn gewoon gebruikt kunnen worden (al is het met beperkingen) terwijl hij ook op de toekomst is voorbereid.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zullen we er maar gewoon een diesellijntje met ATB van maken? Dan hebben we nog iets aan dat spoor.
Leve de vooruitgangquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:42 schreef James1988 het volgende:
Op die lijn had op het Nederlandse gedeelte inderdaad ook gewoon ATB aangelegd moeten worden, en op het Belgische dat Memor-systeem.
quote:Werking
* Bij een groen sein is de polariteit van de krokodil negatief en klinkt er bij passage bij de treinbestuurder een gong of gaat er een blauwe of witte lamp branden (afhankelijk van de Memor/TBL-apparatuur in de trein).
* Bij een geel sein of ander snelheidsbeperkend sein, is de polariteit positief en als de treinbestuurder dan niet de 'kwiteerknop' indrukt, gaat er een gele lamp knipperen en na 4 seconden volgt een snelremming.
* Bij een rood sein voert de krokodil geen spanning en is er in de trein niets te merken.
Memor is daarmee een vrij beperkt systeem dat eigenlijk alleen de waakzaamheid van de treinbestuurder controleert bij een snelheidsbeperkend sein (behalve groen + matrixcijfer). Memor grijpt niet in bij te hoge snelheden en/of het passeren van een stoptonend sein. Het is dan ook mogelijk om met 140 km/h door rood te rijden.
ATB kan niet; werkt alleen op gelijkstroom. Het enige goede alternatief is het franse beveiligingssysteem. Deze zit al in de Thalys. Maar waarom kan het op de Betuweroute en in Italie/Zwitserland wel goed opgeleverd worden en bij ons nietquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op die lijn had op het Nederlandse gedeelte inderdaad ook gewoon ATB aangelegd moeten worden, en op het Belgische dat Memor-systeem. Dit naast ETCS. Op die manier zou de lijn gewoon gebruikt kunnen worden (al is het met beperkingen) terwijl hij ook op de toekomst is voorbereid.
De keuze die men heeft gemaakt voor alleen ETCS is een foute geweest, wat nu wel duidelijk te zien is. En dat is jammer... aan de andere kant is het gunstig voor de liefhebbers van de Benelux, die blijft zo nog wat langer bestaan
Dat is een erg lang verhaal. ATB werkt met gecodeerde spoorstroomlopen. Als je daar te veel 50Hz storing op zet, raken de treinen in de war.quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:09 schreef James1988 het volgende:
Forgive my ignorance, ik ben niet zo technisch, maar hoe kan wisselstroom iets met ATB te maken hebben? Dat is mij niet helemaal duidelijk...
Iets van 5,7 à 5,8 meter, dacht ik.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:44 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Hoever schiet zo'n pantograaf eigenlijk omhoog als er geen bovenleiding hem tegenhoud?
Is weer typisch Amsterdam. Die stad loopt altijd achter op de rest van het land. Inclusief de club.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
klik
Toch typisch dat er na 5 dagen opeens een monteur op af gestuurd wordt
Toch valt het me op dat twee Belgische IC's standje-Harmelen hebben uitgeprobeerd.quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leve de vooruitgangDat systeem dateert van 1930 gek
[..]
Waar doel je op?quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Toch valt het me op dat twee Belgische IC's standje-Harmelen hebben uitgeprobeerd.
Het treinongeluk te Harmelen, daar namen twee passagierstreinen elkaar flink van voren.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar doel je op?![]()
En memor doet heel iets anders dan ATB he. Met Memor kan je makkelijk plankgas door rood rijden, gebeurt niks
Hmm ja, logisch ook eigenlijk.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:22 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is tegenwoordig normaal. Scheelt rangeerwerk
Ik ben het sinds al augustus/september sporadisch tegengekomenquote:Op woensdag 11 maart 2009 19:27 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Hmm ja, logisch ook eigenlijk.
Maar dat doen ze pas sinds kort
Ik woon aan het spoor en zie dagelijks ICK voorbij scheuren. Dat is inmiddels voor een groot deel naar ICRm getransformeerd.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:29 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik ben het sinds al augustus/september sporadisch tegengekomen
Naja ligt eraan wat je onder 'kort' verstaat natuurlijk![]()
Nooit van gehoordquote:Op woensdag 11 maart 2009 19:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het treinongeluk te Harmelen, daar namen twee passagierstreinen elkaar flink van voren.
Dat was de hint, elkaar van voren nemen => elkaar een zoentje geven => frontale botsing.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nooit van gehoord
Welke Belgische IC's doel je op?
De HSL trajecten zijn zelfs zo goed beveiligd dat er geen trein kan rijdenquote:al denk ik dat de HSL-trajecten beter beveiligd zijn dan de standaardspoorlijnen.
Met het systeem is op zich niets mis, maar niet alle fabrikanten kunnen apparatuur bouwen die met het systeem overweg kan.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:00 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
De HSL trajecten zijn zelfs zo goed beveiligd dat er geen trein kan rijden
Waarschijnlijk zijn er nu genoeg locs over om dat te doen, nu er minder ICK stammen rijden.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:33 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik woon aan het spoor en zie dagelijks ICK voorbij scheuren. Dat is inmiddels voor een groot deel naar ICRm getransformeerd.
Maar tot voor kort hangen ze achterop dus ook die loc. Kan ook zijn dat ze het al langer doen, maar zonder dat ik het in de gaten had.
Ja, dat ECTS-geval. Dat staat nog in de kinderschoenen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:00 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
De HSL trajecten zijn zelfs zo goed beveiligd dat er geen trein kan rijden
Ik voorspel weer een afvloeiing van 1800-locs naar Railion. De TRAXX-locs doen hun werk bij de CNL, cargo's en de Beneluxtrein naar behoren.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:10 schreef Guard het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn er nu genoeg locs over om dat te doen, nu er minder ICK stammen rijden.
De NS zal wat moeten met de vrijgekomen locs als er geen ICK meer is, en werkeloos op een zijspoor zetten is vast geen optie. Als de Benelux niet in NS Hispeed kleurstelling zou rondrijden zou ik daar graag de 1800 voor zien. Met NS Hispeed kleuren.... misschien past daar de TRAXX beter bij.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:18 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik voorspel weer een afvloeiing van 1800-locs naar Railion. De TRAXX-locs doen hun werk bij de CNL, cargo's en de Beneluxtrein naar behoren.
Is niet aan de orde. Railion heeft zelf al 1600 locs aan ACTS verkocht en de 1800-serie is niet nieuwer dan de 1600, want op enkele verbouwingen na komen ze uit dezelfde serie.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:18 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik voorspel weer een afvloeiing van 1800-locs naar Railion. De TRAXX-locs doen hun werk bij de CNL, cargo's en de Beneluxtrein naar behoren.
Die gaan gewoon terzijde hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:35 schreef Guard het volgende:
[..]
De NS zal wat moeten met de vrijgekomen locs als er geen ICK meer is, en werkeloos op een zijspoor zetten is vast geen optie. Als de Benelux niet in NS Hispeed kleurstelling zou rondrijden zou ik daar graag de 1800 voor zien. Met NS Hispeed kleuren.... misschien past daar de TRAXX beter bij.
Eigenlijk erg zonde; je kan in vrij eenvoudige wijze nogwel 150 bakken ICRm (of soortgelijks) laten bouwen en deze inzetten als een extra spitsverbinding wat op sommige lijnen echt nodig is.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:35 schreef Guard het volgende:
[..]
De NS zal wat moeten met de vrijgekomen locs als er geen ICK meer is, en werkeloos op een zijspoor zetten is vast geen optie. Als de Benelux niet in NS Hispeed kleurstelling zou rondrijden zou ik daar graag de 1800 voor zien. Met NS Hispeed kleuren.... misschien past daar de TRAXX beter bij.
De loc die je op de foto hebt is een gewone simpele 1800. De enige ICRm's die met Traxx rondrijden, zijn de Prio's oftewel de Beneluxtreinstellen. Je tweede foto is het stuurstandrijtuig wat aan de andere kant van een ICRm-stam hangt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:40 schreef TommyGun het volgende:
Er is toch ook ICRm met TRAXX?
[ afbeelding ]
Zie ik iig vaker dan zoiets:
[ afbeelding ]
Ik faalquote:Op woensdag 11 maart 2009 20:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
De loc die je op de foto hebt is een gewone simpele 1800. De enige ICRm's die met Traxx rondrijden, zijn de Prio's oftewel de Beneluxtreinstellen. Je tweede foto is het stuurstandrijtuig wat aan de andere kant van een ICRm-stam hangt.
Maf systeem. Is er eigenlijk nog een beveiliging in Belgie die wel beveiligd of moet ik iedere week tweemaal voor mijn leven vrezen als ik op de trein van/naar Brussel stap?quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leve de vooruitgangDat systeem dateert van 1930 gek
[..]
En ik denk niet dat het stuurstandrijtuig reageert op de signalen van een 1800, dat vereist dekking door een tweede locomotief.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
De loc die je op de foto hebt is een gewone simpele 1800. De enige ICRm's die met Traxx rondrijden, zijn de Prio's oftewel de Beneluxtreinstellen. Je tweede foto is het stuurstandrijtuig wat aan de andere kant van een ICRm-stam hangt.
Dat stelt me echter nog niet volledig gerust.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:17 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij ligt er op het merendeel van de Belgische sporen niets behalve Memor / Crocodile. En zou je dus inderdaad voor je leven moeten vrezen. Gelukkig wordt een rood sein meestal voorafgegaan door een geel sein, en grijpt 't systeem daar wel bij in, mocht er iets mis zijn bij de mcn.
Het is een 1700 die bij ICRm hoort. Op het eerste plaatje zie je wel een 1800-loc, maar dat lijkt me ICK te zijn wat daar te zien is.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
De loc die je op de foto hebt is een gewone simpele 1800. De enige ICRm's die met Traxx rondrijden, zijn de Prio's oftewel de Beneluxtreinstellen. Je tweede foto is het stuurstandrijtuig wat aan de andere kant van een ICRm-stam hangt.
Er zit tien jaar leeftijdsverschil in. De 1700 is jonger dan de 1600 en kent wat aanpassingen, zoals de mogelijkheid voor duotractie, een andere compressor en choppersturing die een vaste frequentie kent.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:00 schreef James1988 het volgende:
Ohja, uiteraard. ICRm is een koppeltje met 1700. Wat is eigenlijk het grote verschil tussen 1700 en 1800... ze zien er hetzelfde uit.
Neenquote:Op woensdag 11 maart 2009 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is een 1700 die bij ICRm hoort. Op het eerste plaatje zie je wel een 1800-loc, maar dat lijkt me ICK te zijn wat daar te zien is.
Ik zou haast zeggen dat het gewoon een verkeerde foto is, ik herken Zwolle er namelijk ook niet echt inquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:12 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Neen
http://www.treinspotten.nl/?page_id=62
Er wordt gevraagd om het verschil met de 1800 niet met de 1600quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er zit tien jaar leeftijdsverschil in. De 1700 is jonger dan de 1600 en kent wat aanpassingen, zoals de mogelijkheid voor duotractie, een andere compressor en choppersturing die een vaste frequentie kent.
Ga Toeps eens vermoeien met die vraagquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Er wordt gevraagd om het verschil met de 1800 niet met de 1600
Hoe bedoel je? Wat is het voordeligst als in trein, auto+boot of vliegtuig (+eventueel trein)?quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:33 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg... wat is voor mij de voordeligste manier om vaak (laten we zeggen, minstens 2x per maand) heen en terug naar Londen te reizen, in het weekend? Wat is dan aan te raden?
Ik denk Ryan Airquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:33 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg... wat is voor mij de voordeligste manier om vaak (laten we zeggen, minstens 2x per maand) heen en terug naar Londen te reizen, in het weekend? Wat is dan aan te raden?
1800 loc naar Belgie sturen? Zonder aanpassing gaat dat geheid flink vonken aan de grens...quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:35 schreef Guard het volgende:
[..]
De NS zal wat moeten met de vrijgekomen locs als er geen ICK meer is, en werkeloos op een zijspoor zetten is vast geen optie. Als de Benelux niet in NS Hispeed kleurstelling zou rondrijden zou ik daar graag de 1800 voor zien. Met NS Hispeed kleuren.... misschien past daar de TRAXX beter bij.
Ik geloof jullie!quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik zou haast zeggen dat het gewoon een verkeerde foto is, ik herken Zwolle er namelijk ook niet echt in
Edit: wat PSM zegt dus
Toeps gaat Fles zaterdag al vermoeienquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ga Toeps eens vermoeien met die vraag
Toen ik een dik jaar geleden een weekendje boekte, was het erg duidelijk dat vliegen duurder uit kwam voor ons (vanuit Eindhoven) dan vliegen. Tevens vind ik met de trein prettiger dan om te vliegen. Je bent misschien minder lang onderweg, maar dat inchecken en uitchecken kost best veel tijd.quote:Op donderdag 12 maart 2009 08:28 schreef James1988 het volgende:
[ heel verhaal over trein/vliegtuigen/prijzen ]
Zoek de foutquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:15 schreef Dichterbijer het volgende:
was het erg duidelijk dat vliegen duurder uit kwam voor ons (vanuit Eindhoven) dan vliegen.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 08:28 schreef James1988 het volgende:
Ryanair vraagt ¤164,44 van Eindhoven naar Stansted... train has win.
Ligt aan welke zondag James en helemaal vertrek in Londenquote:Op donderdag 12 maart 2009 08:28 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook al bij Eurostar gekeken, maar de betaalbare prijzen zijn wel op erg vroege tijden. Als ik op vrijdagavond / zaterdagochtend vertrek, moet ik zondagochtend weer vroeg terug om nog een schappelijk prijsje te hebben. Kies ik latere treinen, dan is het meteen een heel stuk prijziger.
Toch maar eens kijken bij de prijsvechters onder de luchtvaartmaatschappijen dan... een spaarprogramma zou zeker wel tof zijn. Thanks voor het meedenken, en als iemand nog ideeën heeft, keep 'm coming please
Edit: ik zit nu nog eens te kijken, via Eurostar.com, en het lijkt toch alsof de trein goedkoper is. Eurostar vraagt ¤130 voor een retour, vertrekken op vrijdagavond (20:29 vanaf Brussel Zuid), en op zondagavond terugreizen (vertrek 20:35). Totaalprijs vanaf ieder station in België naar Londen is ¤130. Daar dan nog een kaartje Breda - eerste station in België (en terug) bij, en dan schat ik op ¤150 te komen.
Ryanair vraagt ¤164,44 van Eindhoven naar Stansted... train has win.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |