abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:26:43 #52
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66945602
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar doel je op?

En memor doet heel iets anders dan ATB he. Met Memor kan je makkelijk plankgas door rood rijden, gebeurt niks
Het treinongeluk te Harmelen, daar namen twee passagierstreinen elkaar flink van voren.
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:27:43 #53
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_66945649
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:22 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is tegenwoordig normaal. Scheelt rangeerwerk
Hmm ja, logisch ook eigenlijk.
Maar dat doen ze pas sinds kort
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_66945708
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:27 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Hmm ja, logisch ook eigenlijk.
Maar dat doen ze pas sinds kort
Ik ben het sinds al augustus/september sporadisch tegengekomen

Naja ligt eraan wat je onder 'kort' verstaat natuurlijk
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:33:49 #55
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_66945885
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:29 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik ben het sinds al augustus/september sporadisch tegengekomen

Naja ligt eraan wat je onder 'kort' verstaat natuurlijk
Ik woon aan het spoor en zie dagelijks ICK voorbij scheuren. Dat is inmiddels voor een groot deel naar ICRm getransformeerd.

Maar tot voor kort hangen ze achterop dus ook die loc. Kan ook zijn dat ze het al langer doen, maar zonder dat ik het in de gaten had.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_66946275
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:26 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het treinongeluk te Harmelen, daar namen twee passagierstreinen elkaar flink van voren.
Nooit van gehoord

Welke Belgische IC's doel je op?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 maart 2009 @ 19:50:36 #57
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66946431
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nooit van gehoord

Welke Belgische IC's doel je op?
Dat was de hint, elkaar van voren nemen => elkaar een zoentje geven => frontale botsing.

InterCity's, al denk ik dat de HSL-trajecten beter beveiligd zijn dan de standaardspoorlijnen.
pi_66946726
quote:
al denk ik dat de HSL-trajecten beter beveiligd zijn dan de standaardspoorlijnen.
De HSL trajecten zijn zelfs zo goed beveiligd dat er geen trein kan rijden
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 maart 2009 @ 20:07:16 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66946923
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:00 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

De HSL trajecten zijn zelfs zo goed beveiligd dat er geen trein kan rijden
Met het systeem is op zich niets mis, maar niet alle fabrikanten kunnen apparatuur bouwen die met het systeem overweg kan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66947005
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:33 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Ik woon aan het spoor en zie dagelijks ICK voorbij scheuren. Dat is inmiddels voor een groot deel naar ICRm getransformeerd.

Maar tot voor kort hangen ze achterop dus ook die loc. Kan ook zijn dat ze het al langer doen, maar zonder dat ik het in de gaten had.
Waarschijnlijk zijn er nu genoeg locs over om dat te doen, nu er minder ICK stammen rijden.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:17:25 #61
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66947222
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:00 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

De HSL trajecten zijn zelfs zo goed beveiligd dat er geen trein kan rijden
Ja, dat ECTS-geval. Dat staat nog in de kinderschoenen.
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:18:58 #62
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66947276
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:10 schreef Guard het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn er nu genoeg locs over om dat te doen, nu er minder ICK stammen rijden.
Ik voorspel weer een afvloeiing van 1800-locs naar Railion. De TRAXX-locs doen hun werk bij de CNL, cargo's en de Beneluxtrein naar behoren.
pi_66947909
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:18 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik voorspel weer een afvloeiing van 1800-locs naar Railion. De TRAXX-locs doen hun werk bij de CNL, cargo's en de Beneluxtrein naar behoren.
De NS zal wat moeten met de vrijgekomen locs als er geen ICK meer is, en werkeloos op een zijspoor zetten is vast geen optie. Als de Benelux niet in NS Hispeed kleurstelling zou rondrijden zou ik daar graag de 1800 voor zien. Met NS Hispeed kleuren.... misschien past daar de TRAXX beter bij.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 maart 2009 @ 20:38:40 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66948018
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:18 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik voorspel weer een afvloeiing van 1800-locs naar Railion. De TRAXX-locs doen hun werk bij de CNL, cargo's en de Beneluxtrein naar behoren.
Is niet aan de orde. Railion heeft zelf al 1600 locs aan ACTS verkocht en de 1800-serie is niet nieuwer dan de 1600, want op enkele verbouwingen na komen ze uit dezelfde serie.
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:35 schreef Guard het volgende:

[..]

De NS zal wat moeten met de vrijgekomen locs als er geen ICK meer is, en werkeloos op een zijspoor zetten is vast geen optie. Als de Benelux niet in NS Hispeed kleurstelling zou rondrijden zou ik daar graag de 1800 voor zien. Met NS Hispeed kleuren.... misschien past daar de TRAXX beter bij.
Die gaan gewoon terzijde hoor.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:40:46 #65
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66948075
Er is toch ook ICRm met TRAXX?



Zie ik iig vaker dan zoiets:

pi_66948105
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:35 schreef Guard het volgende:

[..]

De NS zal wat moeten met de vrijgekomen locs als er geen ICK meer is, en werkeloos op een zijspoor zetten is vast geen optie. Als de Benelux niet in NS Hispeed kleurstelling zou rondrijden zou ik daar graag de 1800 voor zien. Met NS Hispeed kleuren.... misschien past daar de TRAXX beter bij.
Eigenlijk erg zonde; je kan in vrij eenvoudige wijze nogwel 150 bakken ICRm (of soortgelijks) laten bouwen en deze inzetten als een extra spitsverbinding wat op sommige lijnen echt nodig is.
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:43:08 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66948168
Ik heb ergens gelezen dat Railion in de planning heeft staan de 1600'en in 2012 af te laten vloeien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:49:46 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66948368
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:40 schreef TommyGun het volgende:
Er is toch ook ICRm met TRAXX?

[ afbeelding ]

Zie ik iig vaker dan zoiets:

[ afbeelding ]
De loc die je op de foto hebt is een gewone simpele 1800. De enige ICRm's die met Traxx rondrijden, zijn de Prio's oftewel de Beneluxtreinstellen. Je tweede foto is het stuurstandrijtuig wat aan de andere kant van een ICRm-stam hangt.
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:51:43 #69
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66948470
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

De loc die je op de foto hebt is een gewone simpele 1800. De enige ICRm's die met Traxx rondrijden, zijn de Prio's oftewel de Beneluxtreinstellen. Je tweede foto is het stuurstandrijtuig wat aan de andere kant van een ICRm-stam hangt.
Ik faal , je hebt gelijk. Bedankt

* TommyGun moet nog leren
pi_66948762
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leve de vooruitgang Dat systeem dateert van 1930 gek
[..]


Maf systeem. Is er eigenlijk nog een beveiliging in Belgie die wel beveiligd of moet ik iedere week tweemaal voor mijn leven vrezen als ik op de trein van/naar Brussel stap?
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:17:22 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66949324
Volgens mij ligt er op het merendeel van de Belgische sporen niets behalve Memor / Crocodile. En zou je dus inderdaad voor je leven moeten vrezen. Gelukkig wordt een rood sein meestal voorafgegaan door een geel sein, en grijpt 't systeem daar wel bij in, mocht er iets mis zijn bij de mcn.
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:48:35 #72
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66950612
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

De loc die je op de foto hebt is een gewone simpele 1800. De enige ICRm's die met Traxx rondrijden, zijn de Prio's oftewel de Beneluxtreinstellen. Je tweede foto is het stuurstandrijtuig wat aan de andere kant van een ICRm-stam hangt.
En ik denk niet dat het stuurstandrijtuig reageert op de signalen van een 1800, dat vereist dekking door een tweede locomotief.
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:49:11 #73
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66950642
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 21:17 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij ligt er op het merendeel van de Belgische sporen niets behalve Memor / Crocodile. En zou je dus inderdaad voor je leven moeten vrezen. Gelukkig wordt een rood sein meestal voorafgegaan door een geel sein, en grijpt 't systeem daar wel bij in, mocht er iets mis zijn bij de mcn.
Dat stelt me echter nog niet volledig gerust.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 maart 2009 @ 21:57:08 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66951052
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

De loc die je op de foto hebt is een gewone simpele 1800. De enige ICRm's die met Traxx rondrijden, zijn de Prio's oftewel de Beneluxtreinstellen. Je tweede foto is het stuurstandrijtuig wat aan de andere kant van een ICRm-stam hangt.
Het is een 1700 die bij ICRm hoort. Op het eerste plaatje zie je wel een 1800-loc, maar dat lijkt me ICK te zijn wat daar te zien is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:00:03 #75
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66951189
Ohja, uiteraard. ICRm is een koppeltje met 1700. Wat is eigenlijk het grote verschil tussen 1700 en 1800... ze zien er hetzelfde uit.

Over Memor, daar moet ik je gelijk in geven Ofyles2: het is een oud systeem, en helemaal vertrouwen zou ik het ook niet doen. Er zijn modernere systemen in België: TBL-1, TBL-2, TBL-3 en ERTMS (in aanleg), maar over TBL-* kan ik niet veel informatie vinden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 maart 2009 @ 22:11:56 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66951758
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:00 schreef James1988 het volgende:
Ohja, uiteraard. ICRm is een koppeltje met 1700. Wat is eigenlijk het grote verschil tussen 1700 en 1800... ze zien er hetzelfde uit.
Er zit tien jaar leeftijdsverschil in. De 1700 is jonger dan de 1600 en kent wat aanpassingen, zoals de mogelijkheid voor duotractie, een andere compressor en choppersturing die een vaste frequentie kent.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:12:10 #77
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66951779
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 21:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is een 1700 die bij ICRm hoort. Op het eerste plaatje zie je wel een 1800-loc, maar dat lijkt me ICK te zijn wat daar te zien is.
Neen

http://www.treinspotten.nl/?page_id=62
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 maart 2009 @ 22:16:33 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66951956
Dat is geen station Zwolle en ICRm werkt alleen met een 1700-loc. (Behalve de Benelux meuk dan he )
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 11 maart 2009 @ 22:17:27 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66951984
quote:
Ik zou haast zeggen dat het gewoon een verkeerde foto is, ik herken Zwolle er namelijk ook niet echt in
Edit: wat PSM zegt dus
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:33:11 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66952601
Wat ik me trouwens afvroeg... wat is voor mij de voordeligste manier om vaak (laten we zeggen, minstens 2x per maand) heen en terug naar Londen te reizen, in het weekend? Wat is dan aan te raden?
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:52:27 #81
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66953391
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er zit tien jaar leeftijdsverschil in. De 1700 is jonger dan de 1600 en kent wat aanpassingen, zoals de mogelijkheid voor duotractie, een andere compressor en choppersturing die een vaste frequentie kent.
Er wordt gevraagd om het verschil met de 1800 niet met de 1600
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 maart 2009 @ 22:53:35 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66953435
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Er wordt gevraagd om het verschil met de 1800 niet met de 1600
Ga Toeps eens vermoeien met die vraag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66954158
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:33 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg... wat is voor mij de voordeligste manier om vaak (laten we zeggen, minstens 2x per maand) heen en terug naar Londen te reizen, in het weekend? Wat is dan aan te raden?
Hoe bedoel je? Wat is het voordeligst als in trein, auto+boot of vliegtuig (+eventueel trein)?
Easyjet kan soms heel leuk stunten met de prijzen en dan ben je onder ¤ 100,- naar London Luton of Stansted heen en terug, moet je daar nog wel met de trein naar St Pancras (vanaf Luton (First Capital Connect) was het afgelopen oktober 22 pounds iirc, zondag heen, maandag terug).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 11 maart 2009 @ 23:16:54 #84
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66954251
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:33 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg... wat is voor mij de voordeligste manier om vaak (laten we zeggen, minstens 2x per maand) heen en terug naar Londen te reizen, in het weekend? Wat is dan aan te raden?
Ik denk Ryan Air

London Stansted - Eindhoven en terug, ook schappelijke tijd zondagavond 19.35 en gelukkig GEEN schiphol!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_66954880
Overigens zou ik het niet aanraden om eens in de twee weken met een prijsvechter te vliegen, dan toch liever wat meer betalen en in de Eurostar.
Of een betere vliegmaatschappij kiezen (eentje met een spaarprogramma, want volgens mij heb je zo een gratis retourtje London bij elkaar gevlogen als je zo vaak gaat).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_66955209
In Blerick staat een ICK-stam tussen Voith en de Stibans loods opgesteld met loc, een plaats waar nooit passagierstreinen opgesteld staan? Weer een afvoering van een ICK-stam?
"Dat is een artikeltje 5"
  woensdag 11 maart 2009 @ 23:56:24 #87
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_66955672
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:35 schreef Guard het volgende:

[..]

De NS zal wat moeten met de vrijgekomen locs als er geen ICK meer is, en werkeloos op een zijspoor zetten is vast geen optie. Als de Benelux niet in NS Hispeed kleurstelling zou rondrijden zou ik daar graag de 1800 voor zien. Met NS Hispeed kleuren.... misschien past daar de TRAXX beter bij.
1800 loc naar Belgie sturen? Zonder aanpassing gaat dat geheid flink vonken aan de grens...
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 12 maart 2009 @ 08:15:06 #88
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66958917
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik zou haast zeggen dat het gewoon een verkeerde foto is, ik herken Zwolle er namelijk ook niet echt in
Edit: wat PSM zegt dus
Ik geloof jullie!

Anyhow, weer wat geleerd
  donderdag 12 maart 2009 @ 08:28:15 #89
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66959040
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ga Toeps eens vermoeien met die vraag
Toeps gaat Fles zaterdag al vermoeien

En wat betreft Ryanair, dat is leuk als je jezelf ff ff op je tanden kan bijten en alleen bent
  donderdag 12 maart 2009 @ 08:28:50 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66959051
Ik heb ook al bij Eurostar gekeken, maar de betaalbare prijzen zijn wel op erg vroege tijden. Als ik op vrijdagavond / zaterdagochtend vertrek, moet ik zondagochtend weer vroeg terug om nog een schappelijk prijsje te hebben. Kies ik latere treinen, dan is het meteen een heel stuk prijziger.

Toch maar eens kijken bij de prijsvechters onder de luchtvaartmaatschappijen dan... een spaarprogramma zou zeker wel tof zijn. Thanks voor het meedenken, en als iemand nog ideeën heeft, keep 'm coming please

Edit: ik zit nu nog eens te kijken, via Eurostar.com, en het lijkt toch alsof de trein goedkoper is. Eurostar vraagt ¤130 voor een retour, vertrekken op vrijdagavond (20:29 vanaf Brussel Zuid), en op zondagavond terugreizen (vertrek 20:35). Totaalprijs vanaf ieder station in België naar Londen is ¤130. Daar dan nog een kaartje Breda - eerste station in België (en terug) bij, en dan schat ik op ¤150 te komen.

Ryanair vraagt ¤164,44 van Eindhoven naar Stansted... train has win.

[ Bericht 33% gewijzigd door James1988 op 12-03-2009 08:42:45 ]
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:02:49 #91
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66959597
En stansed is ook niet bepaald hartje londen

De bus heen en terug kost toch al vlug 15 pond ofzo
pi_66959988
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 08:28 schreef James1988 het volgende:
[ heel verhaal over trein/vliegtuigen/prijzen ]
Toen ik een dik jaar geleden een weekendje boekte, was het erg duidelijk dat vliegen duurder uit kwam voor ons (vanuit Eindhoven) dan vliegen. Tevens vind ik met de trein prettiger dan om te vliegen. Je bent misschien minder lang onderweg, maar dat inchecken en uitchecken kost best veel tijd.
  Redactie Sport donderdag 12 maart 2009 @ 09:23:51 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66960229
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:15 schreef Dichterbijer het volgende:
was het erg duidelijk dat vliegen duurder uit kwam voor ons (vanuit Eindhoven) dan vliegen.
Zoek de fout
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66960276
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 08:28 schreef James1988 het volgende:


Ryanair vraagt ¤164,44 van Eindhoven naar Stansted... train has win.
Das duur...
Met BMI kun je al voor ¤ 130,- heen en terug naar Heathrow (welliswaar vanaf Schiphol).

Zit daar zelf aan te denken om dat (naar Heathrow ipv Stansted of Luton) dit jaar te doen als ik in oktober weer mijn jaarlijkse trip naar London maak.
Trein is geen optie voor mij, die komt te laat aan in London, of ik moet een extra nacht in een hotel boeken (hmm is nu ik erover na denk wel een aantrekkelijke optie, ondanks de extra kosten).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_66960348
't Is alleen jammer dat het plannen/zoeken naar een treinticket nog meer werk is dan de goedkoopste vliegmaatschappij zoeken. Een eurostar weekendje londen wil ik ook nog wel eens doen. Vind treinen prettiger dan vliegen. En met het uur tijdverschil valt het nog wel mee wat de reistijd betreft.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:59:45 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66961219
Ik zat net in de stoptrein van Bd naar Ut, en vlak na vertrek uit Bd hoorden we twee luide klappen. Na vertrek uit Gilze-Rijen hoorden we dat weer. We zaten in de 915, in het achterste gedeelte. Tussen 1e en 2e klas is daar een kast met een snelschakelaar.

De conducteur wist te vertellen dat die klappen wel vaker voorkwamen bij dat treinstel, en dat dat met de snelschakelaar te maken had. Bij alle volgende omroepen meldde hij ook dat er luide klappen uit die kast konden komen maar dat dat niets ernstigs was. Eenmaal bij Ht werd er omgeroepen dat de trein niet verder zou rijden dat Ht i.v.m. een technisch defect. Kennelijk was het toch erger dan gedacht.

Over naar Londen:
Ikzelf heb ook een voorkeur voor reizen met de trein. Het is comfortabeler, je hebt meer ruimte om rond te lopen en je verspilt minder tijd met wachten op de luchthaven.

De trein heeft evenzogoed nadelen: ik had een terugreis gekozen (de laatste), en dan zou ik om 23:37 in Brussel-Zuid zijn. De laatste trein naar Nederland is dan al weg, dus moet ik wat eerder kiezen.
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:18:15 #97
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66961745
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 08:28 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook al bij Eurostar gekeken, maar de betaalbare prijzen zijn wel op erg vroege tijden. Als ik op vrijdagavond / zaterdagochtend vertrek, moet ik zondagochtend weer vroeg terug om nog een schappelijk prijsje te hebben. Kies ik latere treinen, dan is het meteen een heel stuk prijziger.

Toch maar eens kijken bij de prijsvechters onder de luchtvaartmaatschappijen dan... een spaarprogramma zou zeker wel tof zijn. Thanks voor het meedenken, en als iemand nog ideeën heeft, keep 'm coming please

Edit: ik zit nu nog eens te kijken, via Eurostar.com, en het lijkt toch alsof de trein goedkoper is. Eurostar vraagt ¤130 voor een retour, vertrekken op vrijdagavond (20:29 vanaf Brussel Zuid), en op zondagavond terugreizen (vertrek 20:35). Totaalprijs vanaf ieder station in België naar Londen is ¤130. Daar dan nog een kaartje Breda - eerste station in België (en terug) bij, en dan schat ik op ¤150 te komen.

Ryanair vraagt ¤164,44 van Eindhoven naar Stansted... train has win.
Ligt aan welke zondag James en helemaal vertrek in Londen . Het was om te helpen en omdat je in Den Boch werkt d8 ik handig Eindhoven . Ik reis ook liever met de trein btw maar dat lijkt me duidelijk als je op dit forum woont .

We has for U 64 pond

Adult 0,00 GBP
vr, apr 03
Vlucht FR9271 17:05
09:00 Vertrek
Aankomst London Stansted (STN)
Eindhoven (EIN)
Terugreis
Terugreis
Adult 0,00 GBP
zo, apr 05
Vlucht FR9274 19:35
19:35 Vertrek
Aankomst Eindhoven (EIN)
London Stansted (STN)

Prijsinformatie
Heenreis (webtarief)
1 Adult @ 0,00 GBP 0,00 GBP
Belastingen / toeslagen details 28,27 GBP
Terugreis (webtarief)
1 Adult @ 0,00 GBP 0,00 GBP
Belastingen / toeslagen details 36,04 GBP
Totaalprijs vlucht 64,31 GBP
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:31:21 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66962134
Die prijs valt wel mee... ik had voor iets sneller gekeken (volgende week al), maar dat is wel erg kortdag en dus duurder ja. Thanks
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:23:29 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66963826


Net gezien te Ht. Erop staan Veolia-bussen, tractie door ACTS (en die loc was net te snel om 'm op de gevoelige plaat vast te leggen). Kutfoto, dankjewel X1
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:33:47 #100
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 maart 2009 @ 11:34:51 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66964260
Dat noemen ze Hoogwaardig Openbaar Vervoer
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:04:17 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_66965402
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
Dat noemen ze Hoogwaardig Openbaar Vervoer
Oh? Ik dacht meer aan "Schienenbus"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')