Het treinongeluk te Harmelen, daar namen twee passagierstreinen elkaar flink van voren.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar doel je op?![]()
En memor doet heel iets anders dan ATB he. Met Memor kan je makkelijk plankgas door rood rijden, gebeurt niks
Hmm ja, logisch ook eigenlijk.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:22 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is tegenwoordig normaal. Scheelt rangeerwerk
Ik ben het sinds al augustus/september sporadisch tegengekomenquote:Op woensdag 11 maart 2009 19:27 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Hmm ja, logisch ook eigenlijk.
Maar dat doen ze pas sinds kort
Ik woon aan het spoor en zie dagelijks ICK voorbij scheuren. Dat is inmiddels voor een groot deel naar ICRm getransformeerd.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:29 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik ben het sinds al augustus/september sporadisch tegengekomen
Naja ligt eraan wat je onder 'kort' verstaat natuurlijk![]()
Nooit van gehoordquote:Op woensdag 11 maart 2009 19:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het treinongeluk te Harmelen, daar namen twee passagierstreinen elkaar flink van voren.
Dat was de hint, elkaar van voren nemen => elkaar een zoentje geven => frontale botsing.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nooit van gehoord
Welke Belgische IC's doel je op?
De HSL trajecten zijn zelfs zo goed beveiligd dat er geen trein kan rijdenquote:al denk ik dat de HSL-trajecten beter beveiligd zijn dan de standaardspoorlijnen.
Met het systeem is op zich niets mis, maar niet alle fabrikanten kunnen apparatuur bouwen die met het systeem overweg kan.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:00 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
De HSL trajecten zijn zelfs zo goed beveiligd dat er geen trein kan rijden
Waarschijnlijk zijn er nu genoeg locs over om dat te doen, nu er minder ICK stammen rijden.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:33 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik woon aan het spoor en zie dagelijks ICK voorbij scheuren. Dat is inmiddels voor een groot deel naar ICRm getransformeerd.
Maar tot voor kort hangen ze achterop dus ook die loc. Kan ook zijn dat ze het al langer doen, maar zonder dat ik het in de gaten had.
Ja, dat ECTS-geval. Dat staat nog in de kinderschoenen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:00 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
De HSL trajecten zijn zelfs zo goed beveiligd dat er geen trein kan rijden
Ik voorspel weer een afvloeiing van 1800-locs naar Railion. De TRAXX-locs doen hun werk bij de CNL, cargo's en de Beneluxtrein naar behoren.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:10 schreef Guard het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn er nu genoeg locs over om dat te doen, nu er minder ICK stammen rijden.
De NS zal wat moeten met de vrijgekomen locs als er geen ICK meer is, en werkeloos op een zijspoor zetten is vast geen optie. Als de Benelux niet in NS Hispeed kleurstelling zou rondrijden zou ik daar graag de 1800 voor zien. Met NS Hispeed kleuren.... misschien past daar de TRAXX beter bij.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:18 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik voorspel weer een afvloeiing van 1800-locs naar Railion. De TRAXX-locs doen hun werk bij de CNL, cargo's en de Beneluxtrein naar behoren.
Is niet aan de orde. Railion heeft zelf al 1600 locs aan ACTS verkocht en de 1800-serie is niet nieuwer dan de 1600, want op enkele verbouwingen na komen ze uit dezelfde serie.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:18 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik voorspel weer een afvloeiing van 1800-locs naar Railion. De TRAXX-locs doen hun werk bij de CNL, cargo's en de Beneluxtrein naar behoren.
Die gaan gewoon terzijde hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:35 schreef Guard het volgende:
[..]
De NS zal wat moeten met de vrijgekomen locs als er geen ICK meer is, en werkeloos op een zijspoor zetten is vast geen optie. Als de Benelux niet in NS Hispeed kleurstelling zou rondrijden zou ik daar graag de 1800 voor zien. Met NS Hispeed kleuren.... misschien past daar de TRAXX beter bij.
Eigenlijk erg zonde; je kan in vrij eenvoudige wijze nogwel 150 bakken ICRm (of soortgelijks) laten bouwen en deze inzetten als een extra spitsverbinding wat op sommige lijnen echt nodig is.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:35 schreef Guard het volgende:
[..]
De NS zal wat moeten met de vrijgekomen locs als er geen ICK meer is, en werkeloos op een zijspoor zetten is vast geen optie. Als de Benelux niet in NS Hispeed kleurstelling zou rondrijden zou ik daar graag de 1800 voor zien. Met NS Hispeed kleuren.... misschien past daar de TRAXX beter bij.
De loc die je op de foto hebt is een gewone simpele 1800. De enige ICRm's die met Traxx rondrijden, zijn de Prio's oftewel de Beneluxtreinstellen. Je tweede foto is het stuurstandrijtuig wat aan de andere kant van een ICRm-stam hangt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:40 schreef TommyGun het volgende:
Er is toch ook ICRm met TRAXX?
[ afbeelding ]
Zie ik iig vaker dan zoiets:
[ afbeelding ]
Ik faalquote:Op woensdag 11 maart 2009 20:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
De loc die je op de foto hebt is een gewone simpele 1800. De enige ICRm's die met Traxx rondrijden, zijn de Prio's oftewel de Beneluxtreinstellen. Je tweede foto is het stuurstandrijtuig wat aan de andere kant van een ICRm-stam hangt.
Maf systeem. Is er eigenlijk nog een beveiliging in Belgie die wel beveiligd of moet ik iedere week tweemaal voor mijn leven vrezen als ik op de trein van/naar Brussel stap?quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leve de vooruitgangDat systeem dateert van 1930 gek
[..]
En ik denk niet dat het stuurstandrijtuig reageert op de signalen van een 1800, dat vereist dekking door een tweede locomotief.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
De loc die je op de foto hebt is een gewone simpele 1800. De enige ICRm's die met Traxx rondrijden, zijn de Prio's oftewel de Beneluxtreinstellen. Je tweede foto is het stuurstandrijtuig wat aan de andere kant van een ICRm-stam hangt.
Dat stelt me echter nog niet volledig gerust.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:17 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij ligt er op het merendeel van de Belgische sporen niets behalve Memor / Crocodile. En zou je dus inderdaad voor je leven moeten vrezen. Gelukkig wordt een rood sein meestal voorafgegaan door een geel sein, en grijpt 't systeem daar wel bij in, mocht er iets mis zijn bij de mcn.
Het is een 1700 die bij ICRm hoort. Op het eerste plaatje zie je wel een 1800-loc, maar dat lijkt me ICK te zijn wat daar te zien is.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
De loc die je op de foto hebt is een gewone simpele 1800. De enige ICRm's die met Traxx rondrijden, zijn de Prio's oftewel de Beneluxtreinstellen. Je tweede foto is het stuurstandrijtuig wat aan de andere kant van een ICRm-stam hangt.
Er zit tien jaar leeftijdsverschil in. De 1700 is jonger dan de 1600 en kent wat aanpassingen, zoals de mogelijkheid voor duotractie, een andere compressor en choppersturing die een vaste frequentie kent.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:00 schreef James1988 het volgende:
Ohja, uiteraard. ICRm is een koppeltje met 1700. Wat is eigenlijk het grote verschil tussen 1700 en 1800... ze zien er hetzelfde uit.
Neenquote:Op woensdag 11 maart 2009 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is een 1700 die bij ICRm hoort. Op het eerste plaatje zie je wel een 1800-loc, maar dat lijkt me ICK te zijn wat daar te zien is.
Ik zou haast zeggen dat het gewoon een verkeerde foto is, ik herken Zwolle er namelijk ook niet echt inquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:12 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Neen
http://www.treinspotten.nl/?page_id=62
Er wordt gevraagd om het verschil met de 1800 niet met de 1600quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er zit tien jaar leeftijdsverschil in. De 1700 is jonger dan de 1600 en kent wat aanpassingen, zoals de mogelijkheid voor duotractie, een andere compressor en choppersturing die een vaste frequentie kent.
Ga Toeps eens vermoeien met die vraagquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Er wordt gevraagd om het verschil met de 1800 niet met de 1600
Hoe bedoel je? Wat is het voordeligst als in trein, auto+boot of vliegtuig (+eventueel trein)?quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:33 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg... wat is voor mij de voordeligste manier om vaak (laten we zeggen, minstens 2x per maand) heen en terug naar Londen te reizen, in het weekend? Wat is dan aan te raden?
Ik denk Ryan Airquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:33 schreef James1988 het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg... wat is voor mij de voordeligste manier om vaak (laten we zeggen, minstens 2x per maand) heen en terug naar Londen te reizen, in het weekend? Wat is dan aan te raden?
1800 loc naar Belgie sturen? Zonder aanpassing gaat dat geheid flink vonken aan de grens...quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:35 schreef Guard het volgende:
[..]
De NS zal wat moeten met de vrijgekomen locs als er geen ICK meer is, en werkeloos op een zijspoor zetten is vast geen optie. Als de Benelux niet in NS Hispeed kleurstelling zou rondrijden zou ik daar graag de 1800 voor zien. Met NS Hispeed kleuren.... misschien past daar de TRAXX beter bij.
Ik geloof jullie!quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik zou haast zeggen dat het gewoon een verkeerde foto is, ik herken Zwolle er namelijk ook niet echt in
Edit: wat PSM zegt dus
Toeps gaat Fles zaterdag al vermoeienquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ga Toeps eens vermoeien met die vraag
Toen ik een dik jaar geleden een weekendje boekte, was het erg duidelijk dat vliegen duurder uit kwam voor ons (vanuit Eindhoven) dan vliegen. Tevens vind ik met de trein prettiger dan om te vliegen. Je bent misschien minder lang onderweg, maar dat inchecken en uitchecken kost best veel tijd.quote:Op donderdag 12 maart 2009 08:28 schreef James1988 het volgende:
[ heel verhaal over trein/vliegtuigen/prijzen ]
Zoek de foutquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:15 schreef Dichterbijer het volgende:
was het erg duidelijk dat vliegen duurder uit kwam voor ons (vanuit Eindhoven) dan vliegen.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 08:28 schreef James1988 het volgende:
Ryanair vraagt ¤164,44 van Eindhoven naar Stansted... train has win.
Ligt aan welke zondag James en helemaal vertrek in Londenquote:Op donderdag 12 maart 2009 08:28 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook al bij Eurostar gekeken, maar de betaalbare prijzen zijn wel op erg vroege tijden. Als ik op vrijdagavond / zaterdagochtend vertrek, moet ik zondagochtend weer vroeg terug om nog een schappelijk prijsje te hebben. Kies ik latere treinen, dan is het meteen een heel stuk prijziger.
Toch maar eens kijken bij de prijsvechters onder de luchtvaartmaatschappijen dan... een spaarprogramma zou zeker wel tof zijn. Thanks voor het meedenken, en als iemand nog ideeën heeft, keep 'm coming please
Edit: ik zit nu nog eens te kijken, via Eurostar.com, en het lijkt toch alsof de trein goedkoper is. Eurostar vraagt ¤130 voor een retour, vertrekken op vrijdagavond (20:29 vanaf Brussel Zuid), en op zondagavond terugreizen (vertrek 20:35). Totaalprijs vanaf ieder station in België naar Londen is ¤130. Daar dan nog een kaartje Breda - eerste station in België (en terug) bij, en dan schat ik op ¤150 te komen.
Ryanair vraagt ¤164,44 van Eindhoven naar Stansted... train has win.
Oh? Ik dacht meer aan "Schienenbus"quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
Dat noemen ze Hoogwaardig Openbaar Vervoer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |