quote:Enoh lijkt duel met Marseille te halen
09 maart 2009
Eyong Enoh lijkt fit genoeg om mee te kunnen doen in het UEFA Cup-duel van Ajax tegen Olympique Marseille. De middenvelder uit Kameroen is vrijwel hersteld van een liesblessure, die hem afgelopen week aan de kant hield. Dinsdag, tijdens de laatste training op Nederlandse bodem, ondergaat Enoh een laatste test.
Ook Vurnon Anita en Kennedy Bakircioglü, die evenals Enoh de afgelopen wedstrijden niet beschikbaar waren, lijken fit genoeg voor het duel in het fraaie Stade Vélodrome. Jan Vertonghen en Gabri zijn door blessures sowieso niet inzetbaar.
Wie in Frankrijk onder de lat staat bij Ajax, is nog onduidelijk. Coach Marco van Basten moet nog een keuze maken tussen Maarten Stekelenburg en Kenneth Vermeer. De coach vond Stekelenburg zondag niet fit genoeg voor het duel met ADO. De doelman van Oranje trainde maandag echter wel weer voluit met de selectie mee.
De wedstrijd tussen Marseille en Ajax begint donderdag om 20.45 uur. Ajax is al de derde Nederlandse ploeg die dit seizoen tegenover Marseille staat. PSV en FC Twente wonnen ieder één keer van de Franse formatie, maar over twee wedstrijden gezien kwam Olympique Marseille beide keren als winnaar uit de bus.
Uiteraard doet de NOS er verslag van:quote:UEFA Cup: Marseille zonder geschorste Zubar tegen Ajax
Datum: 27-feb-2009 13:09
Olympique Marseille kan in de eerste krachtmeting met Ajax om een kwartfinaleplaats in de UEFA Cup geen beroep doen op Ronald Zubar (foto, rechts). De 23-jarige centrale verdediger is automatisch geschorst na zijn gele kaart tegen FC Twente. Bij Ajax neemt niemand plaats op de strafbank.
Natuurlijkquote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Waarschijnlijk twee keer een minuut of 8, want tussen het overschakelen zit natuurlijk nog een reclameblok he.
Nu kunnen ze mooi een avond vullen. Anders zijn de dweilpauze's zo saai.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:44 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Om eerst de rechten te kopen en vervolgens de uitzending compleet te verneuken?
Niet voor spektakel, wel voor kijkers...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:48 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Nu kunnen ze mooi een avond vullen. Anders zijn de dweilpauze's zo saai.
Hoewel ajax in Europa nou ook niet garant staat voor spektakel.
Er kijken meer mensen naar het WK Schaatsen hoorquote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:58 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Niet voor spektakel, wel voor kijkers...
Als het op een saaie zondagmiddag geweest was wel, waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:59 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Er kijken meer mensen naar het WK Schaatsen hoor.
Ze doen goed hun best. Hopelijk doet de KNJB er wat aan.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:58 schreef Suijk het volgende:
De NOS wil er vanaf dat ze als een Ajax omroep worden gezien, of wat?
De tv staat gewoon op de achtergrond aan dan. Alsof iemand heel de avond naar schaatsen gaat kijkenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:59 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Nu gaat het om een saaie donderdagavond.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:04 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Als het op een saaie zondagmiddag geweest was wel, waarschijnlijk.
idd, geweldigquote:
1500m mannen is welquote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:09 schreef Palmboom313 het volgende:
Donderdag 12 maart
Mannen:1,500m
Vrouwen: 3,000m
En het voetbal moet daarvoor wijken
Ja, want iedereen past in het uitvak. En iedereen kan ook vrijkrijgen van zijn werk enzo.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:07 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Nu gaat het om een saaie donderdagavond.
Als je die wedstrijd zo graag wilt zien, ga je toch naar het stadion?
De wedstrijd is ook op andere manieren te volgen dan de NOS.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:12 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ja, want iedereen past in het uitvak. En iedereen kan ook vrijkrijgen van zijn werk enzo.
Doe ff normaal
Is op zich lang genoeg natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:43 schreef EnGCatjuh het volgende:
Maar we gaan dus in totaal 23 minuten Ajax zien?
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:35 schreef Madhouse11 het volgende:
Wel logisch, een wedstrijd van Ajax in de dweilpauzes. Ze spelen tegenwoordig als een dweil.
Uhh, nou nee...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:59 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Niet?quote:
Een zondagmiddag is wel even wat anders dan een donderdagavond..quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:00 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Niet?
Schaatsen WK Allround heren 10 km, Ned 1 2.605.000
http://lunchtijdblosradio(...)kijkcijfers-v-7.html
Voetbal UEFA Cup Ajax 0 Florentina, Ned 3, 2.015.000
http://lunchtijdblosradio(...)kijkcijfers--23.html
Ja, op zondagmiddag als iedereen brak op de bank hangt terwijl er verder geen flikker op tv isquote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:00 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Niet?
Schaatsen WK Allround heren 10 km, Ned 1 2.605.000
http://lunchtijdblosradio(...)kijkcijfers-v-7.html
Voetbal UEFA Cup Ajax 0 Florentina, Ned 3, 2.015.000
http://lunchtijdblosradio(...)kijkcijfers--23.html
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:13 schreef MaxPower het volgende:
Ik kijk toch echt liever de 1500 WK afstandendan Ajax. Zelfs op donderdagavond.
SVEN the MAN.
Ik hou veel meer van voetbal dan van schaatsen, maar een WK afstanden lijkt me ook interessanter dan een heenwedstrijd van een 8e finale.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:13 schreef MaxPower het volgende:
Ik kijk toch echt liever de 1500 WK afstandendan Ajax. Zelfs op donderdagavond.
SVEN the MAN.
Op basis van de kijkcijfers dus niet begrijpelijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:13 schreef Bullet-tooth het volgende:
Blijkbaar zien jullie het anders dan de mensen van de NOS.
Die zien er gewoon meer in om het schaatsen uit te zenden, begrijpelijk.
Ik maak me er druk over dat je rechten aankoopt voor een wedstrijd, en die vervolgens verneukt uitzendt. Het zou me een worst wezen als de NOS schaatsen wil uitzenden en dan de rechten voor Ajax laat schieten.quote:Daarnaast vind ik het erg opvallend hoe druk sommigen zich hierover kunnen maken.
Schaatsen trekt gewoon standaard veel kijkers, dat het nu op een donderdag is i.p.v. zondag is lullig voor de ajaxfans.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:16 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Op basis van de kijkcijfers dus niet begrijpelijk.
[..]
Ik maak me er druk over dat je rechten aankoopt voor een wedstrijd, en die vervolgens verneukt uitzendt. Het zou me een worst wezen als de NOS schaatsen wil uitzenden en dan de rechten voor Ajax laat schieten.
Ja dat zou kunnen iddquote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:24 schreef gitaarsnaar het volgende:
wel vreemd trouwens dat je - wanneer je de rechten van een uefa-cupwedstrijd koopt - je deze niet live hoeft uit te zenden. Komt er theoretisch op neer dat je helemaal niks hoeft te laten zien (of draaf ik dan door?)
Als jouw FC Groningen deze Europese campagne had gehad zou je het er in 2038 nog over hebben.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:48 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Hoewel ajax in Europa nou ook niet garant staat voor spektakel.
Niet veel concurrentie voor een programma van 2 uur waar meer dan 2 miljoen mensen naar kijken?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:21 schreef Bullet-tooth het volgende:
Daarnaast zal de NOS niet veel concurrentie hebben gehad om de rechten, zij geven echt geen gigantische bedragen uit om een samenvatting te laten zien.
interessant? er is bijna elke maand wel een WK of EK van dat kut schaatsen. en daarbij is er totaal geen spanning over wie er gaat winnen tenzij Sven op z' n bek gaat ofzo.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:16 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Ik hou veel meer van voetbal dan van schaatsen, maar een WK afstanden lijkt me ook interessanter dan een heenwedstrijd van een 8e finale.
Ik snap niet zo goed wat dat met deze discussie te maken heeft?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:28 schreef Silenus het volgende:
[..]
Als jouw FC Groningen deze Europese campagne had gehad zou je het er in 2038 nog over hebben.
Davis gaat winnen hoorquote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:31 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
interessant? er is bijna elke maand wel een WK of EK van dat kut schaatsen. en daarbij is er totaal geen spanning over wie er gaat winnen tenzij Sven op z' n bek gaat ofzo.
gewoon een verkeerde keuze van de NOS.
Who cares?quote:
Zou je mij dat kunnen vertellen? Welk zenders hebben er nog meer geboden op deze rechten?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:30 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Niet veel concurrentie voor een programma van 2 uur waar meer dan 2 miljoen mensen naar kijken?Nee echt, welke zender zou dat nou uit willen zenden!
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:31 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
interessant? er is bijna elke maand wel een WK of EK van dat kut schaatsen. en daarbij is er totaal geen spanning over wie er gaat winnen tenzij Sven op z' n bek gaat ofzo.
gewoon een verkeerde keuze van de NOS.
Blijkbaar meer mensen dan wat dat Nederlandse prutclubje in Europa doet.quote:
Rightquote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:13 schreef Bullet-tooth het volgende:
Blijkbaar zien jullie het anders dan de mensen van de NOS.
Die zien er gewoon meer in om het schaatsen uit te zenden, begrijpelijk.
Daarnaast vind ik het erg opvallend hoe druk sommigen zich hierover kunnen maken.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:37 schreef Fukjoeman het volgende:
Voetbal, en met name Ajax is populairder dan schaatsen.
Doe die oogkleppen eens af en ga naar stadion als je die wedstrijd zo graag wilt zien.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:37 schreef Fukjoeman het volgende:
[..]
Right
Voetbal, en met name Ajax is populairder dan schaatsen. Dus zendt men het schaatsen uit, logisch![]()
Radio is ook wel weer eens leuk though, jaren niet naar een live verslag geluisterd.
Ja, maar dan zou de keuze van de NOS wel gerechtvaardigd zijn daar een wedstrijd van zo'n clubje uit de provincie amper kijkers zou trekken en zeker veel minder dan een tiental mannen op strakke pakken op ijs.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:28 schreef Silenus het volgende:
Als jouw FC Groningen deze Europese campagne had gehad zou je het er in 2038 nog over hebben.
heb nog geen voetbalstadion gezien waar 2 miljoen mensen inkunnen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:39 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Doe die oogkleppen eens af en ga naar stadion als je die wedstrijd zo graag wilt zien.
bron?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:37 schreef Fukjoeman het volgende:
[..]
Right
Voetbal, en met name Ajax is populairder dan schaatsen.
Ik denk dat zodra de NOS 2 miljoen klachten binnenkrijgt, ze de boel wel omzetten.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:41 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
heb nog geen voetbalstadion gezien waar 2 miljoen mensen inkunnen.
maar schaatsen is![]()
dat is toch absurd? zo' n mieserige sport met zoveel onnodige WK' s en EK? en geen van allen trekt meer kijkers dan een willekeurige wedstrijd van Ajax, de club met de meeste aanhangers door het gehele land. uitgerekend in Friesland, het walhalla van het schaatsen, wonen veel Ajax fans.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]1 EK en er zijn 3 WK's sprint, allround en per afstand en dat wordt allemaal enorm goed bekeken
Ajax Fiorentina trok 2 miljoen kijkers, een wereldbeker wedstrijd van het schaatsen trok zaterdagavond al 1,5 miljoen kijkers, WK's trekken nog meer kijkers dus het maakt elkaar niet zo heel veel.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:45 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
dat is toch absurd? zo' n mieserige sport met zoveel onnodige WK' s en EK? en geen van allen trekt meer kijkers dan een willekeurige wedstrijd van Ajax, de club met de meeste aanhangers door het gehele land. uitgerekend in Friesland, het walhalla van het schaatsen, wonen veel Ajax fans.
WK allround trok vorige maand meer dan 2,5 miljoen kijkers.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:45 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
dat is toch absurd? zo' n mieserige sport met zoveel onnodige WK' s en EK? en geen van allen trekt meer kijkers dan een willekeurige wedstrijd van Ajax, de club met de meeste aanhangers door het gehele land. uitgerekend in Friesland, het walhalla van het schaatsen, wonen veel Ajax fans.
Het heeft in zoverre met deze discussie te maken dat jij nogal denigrerend doet over de prestaties van Ajax dit jaar in Europa, en daarbij dat je dat zegt als supporter van een club die de laatste zoveel jaar nog nooit verder is gekomen dan de 1e ronde van de UEFA-Cup.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:32 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat dat met deze discussie te maken heeft?
Ajaxfans hebben het ook nu ook nog steeds over hun gloriedagen van jaren geleden? Het enige verschil zou zijn dat wij Groningers het jaar erop niet zouden lopen pochen dat we het wel nog een keertje doen.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:18 schreef Silenus het volgende:
Ajax staat tot Sven Kramer als Ajax staat tot Sven Kramer.
Dit zou al genoeg reden moeten zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:18 schreef Silenus het volgende:
[..]
Miljoenen Ajaxfans en even zoveel Ajaxhaters verheugen zich al maanden op deze wedstrijd, want het belooft een groots voetbalspektakel te vormen in het theater waar San Bergkamp, de heilige der heiligen, zijn 2-1 scoorde tegen Argentinie. Hét moment van de negentiger jaren.
Zo zonde dat je al die tijd hebt gestoken in het typen van die tekst waar de enige gepaste reactie er als volgt uitziet:quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:18 schreef Silenus het volgende:
[..]
Het heeft in zoverre met deze discussie te maken dat jij nogal denigrerend doet over de prestaties van Ajax dit jaar in Europa, en daarbij dat je dat zegt als supporter van een club die de laatste zoveel jaar nog nooit verder is gekomen dan de 1e ronde van de UEFA-Cup.
Ajax is de enige club die nog in Europa meedoet, speelt een Europese UITwedstrijd tegen een club van naam. Gewoon een kraker. Dan is het dus wél onbegrijpelijk dat de NOS kiest voor één of ander kneuterig fries volkssportje wat alleen leeft in Nederland. What's next? De finale van het EK Skutsjesylen verkiezen boven het voetbal? Het WK Korfbal live uitzenden in plaats van het voetbal?
We hebben het hier over voetbal, volkssport nummer 1 in de wereld. (Nee, geen bron.)
En we hebben het over schaatsen, sport nummer 34432 in de wereld.
Schaatsen: Daar staan Oleg Kutsjesnova uit Kazachstan en Igor Zwanskaja uit Tadzjikistan aan de start voor de 3.000 meter. Ongelofelijk, wat zijn ze snel weg. (). Nou nou, ik zie een opening onder de 10 seconden. Het wordt weer oppassen bij de kruising. (Ja, wat een spanning en sensatie is het altijd in de schaatssport als er gekruist moet worden!) En de eerste ronde, nouja, verdorie 0,2seconden sneller! En toch, nee, toch de 14e tijd. Ik hoop dat het voor de kijkers thuis net zo SEN SA TIO NEEL was als hier in het ijsstadion. (Lees:
![]()
![]()
![]()
) De kijkers bestaan hierbij uit Beppe, Foppe, Tsjostke en Tjabbe uit Tytsjerkskeradeel. En waarschijnlijk 1.000.000 andere hilbillies uit Drente, Grunn en Fryslan.
Voetbal: ONS ALLER AJAX, de viervouder Europacup 1 winnaar, de Nederlandse vertegenwoordiger in Europa, met sterren als Kennedy Bakircioglu en Evander Sno, overwon de Florentijnse Furie, glorieuze winnaar in de slag om Hamburg, bedwingers van FK Borac, ik kan zo nog wel even doorgaan, maar het moge duidelijk zijn: Het vlaggenschip van het Nederlandse voetbal strijdt tegen Franse topclub Olympique Marseille met enkele zeer prominente voetballers in hun elftal. Nog zeven wedstrijden tot een goede einde brengen en de UEFA-Cup, de laatste ooit nota bene, is weer in Nederland. Miljoenen Ajaxfans en even zoveel Ajaxhaters verheugen zich al maanden op deze wedstrijd, want het belooft een groots voetbalspektakel te vormen in het theater waar San Bergkamp, de heilige der heiligen, zijn 2-1 scoorde tegen Argentinie. Hét moment van de negentiger jaren.
Dáárom is het onbegrijpelijk. Voetbal staat tot schaatsen als Angelina Jolie staat tot Sugar Lee Hooper.
Ajax staat tot Sven Kramer als Ajax staat tot Sven Kramer. Echt, dat hier uberhaupt nog over gediscussieerd moet worden! Schaatsen is ook alleen leuk als er iemand over z'n eigen poten pleurt, staat in hetzelfde rijtje als 'paardensport' en 'turnen'. Alleen leuk als het misgaat. Er zit geen schoonheid in het spel.
Voetbal is het hoogste, het enige wat nog hoger gaat is Ajax. Dus er zijn geen excuses.
Tot zover mijn betoog/tirade/slap lulverhaal.
Maak toch eens niet van die enorme lappen tekst menquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:18 schreef Silenus het volgende:
[..]
Het heeft in zoverre met deze discussie te maken dat jij nogal denigrerend doet over de prestaties van Ajax dit jaar in Europa, en daarbij dat je dat zegt als supporter van een club die de laatste zoveel jaar nog nooit verder is gekomen dan de 1e ronde van de UEFA-Cup.
Ajax is de enige club die nog in Europa meedoet, speelt een Europese UITwedstrijd tegen een club van naam. Gewoon een kraker. Dan is het dus wél onbegrijpelijk dat de NOS kiest voor één of ander kneuterig fries volkssportje wat alleen leeft in Nederland. What's next? De finale van het EK Skutsjesylen verkiezen boven het voetbal? Het WK Korfbal live uitzenden in plaats van het voetbal?
We hebben het hier over voetbal, volkssport nummer 1 in de wereld. (Nee, geen bron.)
Schaatsen: Daar staan Oleg Kutsjesnova uit Kazachstan en Igor Zwanskaja uit Tadzjikistan aan de start voor de 3.000 meter. Ongelofelijk, wat zijn ze snel weg. (). Nou nou, ik zie een opening onder de 10 seconden. Het wordt weer oppassen bij de kruising. (Ja, wat een spanning en sensatie is het altijd in de schaatssport als er gekruist moet worden!) En de eerste ronde, nouja, verdorie 0,2seconden sneller! En toch, nee, toch de 14e tijd. Ik hoop dat het voor de kijkers thuis net zo SEN SA TIO NEEL was als hier in het ijsstadion. (Lees:
![]()
![]()
![]()
) De kijkers bestaan hierbij uit Beppe, Foppe, Tsjostke en Tjabbe uit Tytsjerkskeradeel. En waarschijnlijk 1.000.000 andere hilbillies uit Drente, Grunn en Fryslan.
Voetbal: ONS ALLER AJAX, de viervouder Europacup 1 winnaar, de Nederlandse vertegenwoordiger in Europa, met sterren als Kennedy Bakircioglu en Evander Sno, overwon de Florentijnse Furie, glorieuze winnaar in de slag om Hamburg, bedwingers van FK Borac, ik kan zo nog wel even doorgaan, maar het moge duidelijk zijn: Het vlaggenschip van het Nederlandse voetbal strijdt tegen Franse topclub Olympique Marseille met enkele zeer prominente voetballers in hun elftal. Nog zeven wedstrijden tot een goede einde brengen en de UEFA-Cup, de laatste ooit nota bene, is weer in Nederland. Miljoenen Ajaxfans en even zoveel Ajaxhaters verheugen zich al maanden op deze wedstrijd, want het belooft een groots voetbalspektakel te vormen in het theater waar San Bergkamp, de heilige der heiligen, zijn 2-1 scoorde tegen Argentinie. Hét moment van de negentiger jaren.
Dáárom is het onbegrijpelijk. Voetbal staat tot schaatsen als Angelina Jolie staat tot Sugar Lee Hooper.
Ajax staat tot Sven Kramer als Ajax staat tot Sven Kramer. Echt, dat hier uberhaupt nog over gediscussieerd moet worden! Schaatsen is ook alleen leuk als er iemand over z'n eigen poten pleurt, staat in hetzelfde rijtje als 'paardensport' en 'turnen'. Alleen leuk als het misgaat. Er zit geen schoonheid in het spel.
Voetbal is het hoogste, het enige wat nog hoger gaat is Ajax. Dus er zijn geen excuses.
[..]
![]()
![]()
![]()
Nouja zeg, probeer ik ook een keer eens wat argumenten aan te voeren.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:28 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Maak toch eens niet van die enorme lappen tekst men
Dan reis je toch af naar Frankrijkquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:30 schreef Trystar het volgende:
Ja op hoeren met dat schaatsen, ik wil Ajax zien.
Klopt.. maar de NOS is niet wereldwijd, maar NL. En uit kijkcijfers blijkt dat er meer mensen kijken naar schaatsen dan naar clubvoetbal.quote:We hebben het hier over voetbal, volkssport nummer 1 in de wereld. (Nee, geen bron.)
Toen Twente tegen Olympique moest werd het ook niet uitgezonden, en toen heb ik je ook niet horen klagenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:18 schreef Silenus het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
[..]
![]()
![]()
![]()
Ja of nietquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan reis je toch af naar Frankrijk
Toen werd er gekozen voor een andere voetbalwedstrijd, van een club die meer kijkcijfers zou trekken. Niet voor 'schaatsen'. Bovendien werd de wedstrijd gewoon uitgezonden op RTV Oost, dus zou 95% van alle Twentefans die wedstrijd gewoon kunnen zien.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Toen Twente tegen Olympique moest werd het ook niet uitgezonden, en toen heb ik je ook niet horen klagen
Meer hoeft je er niet erbij te zettenquote:
Schaatsen trekt ook enorm veel kijkers en de rechten zullen goedkoper zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:39 schreef Silenus het volgende:
[..]
Toen werd er gekozen voor een andere voetbalwedstrijd, van een club die meer kijkcijfers zou trekken. Niet voor 'schaatsen'. Bovendien werd de wedstrijd gewoon uitgezonden op RTV Oost, dus zou 95% van alle Twentefans die wedstrijd gewoon kunnen zien.
en de reclame inkomsten groter.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Schaatsen trekt ook enorm veel kijkers en de rechten zullen goedkoper zijn.
Twente werd ook gewoon uitgezonden op Eredivisielive. Genoeg opties om dat te zien dus inderdaad.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:39 schreef Silenus het volgende:
[..]
Toen werd er gekozen voor een andere voetbalwedstrijd, van een club die meer kijkcijfers zou trekken. Niet voor 'schaatsen'. Bovendien werd de wedstrijd gewoon uitgezonden op RTV Oost, dus zou 95% van alle Twentefans die wedstrijd gewoon kunnen zien.
De reden daarvan is dat de NOS het niet uitzond. Dus dat is appels met peren vergelijken.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:50 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Twente werd ook gewoon uitgezonden op Eredivisielive. Genoeg opties om dat te zien dus inderdaad.
+ het feit dat er meer reclameblokken zijn bij het schaatsen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:52 schreef Prosac het volgende:
[..]
Jup. Meer kijkers he en de winst is daarmee ook groter.
Als eredivisielive Ajax uit zou zenden nu ipv de NOS zou ik er ook geen problemen mee hebben hoor. Dus dat is gewoon appels met appels vergelijkenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
De reden daarvan is dat de NOS het niet uitzond. Dus dat is appels met peren vergelijken.
Ik weet wel bijna zeker dat je meer reclameblokken hebt bij het voetbal. Dat zijn er namelijk 4 in iets meer dan 105 minuten. Denk niet dat het schaatsen dat gaat overtreffen vrindquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
+ het feit dat er meer reclameblokken zijn bij het schaatsen.
Dus de NOS zou een dief van zijn eigen portemonnee zijn als ze Ajax ipv het schaatsen uit zouden zenden.
Ten eerste, noem me geen vriend.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:59 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Ik weet wel bijna zeker dat je meer reclameblokken hebt bij het voetbal. Dat zijn er namelijk 4 in iets meer dan 105 minuten. Denk niet dat het schaatsen dat gaat overtreffen vrind
Schaatsen ook toch?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:14 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
De wedstrijd is ook op andere manieren te volgen dan de NOS.
Zet anders teletekst aan ofzo.
Ik heb tot nu toe nog geen enkele schaatsfan gehoord over het feit dat de 3000m voor vrouwen niet live wordt uitgezonden, blijkbaar zoeken zij wel het stadion op.quote:
Misschien omdat er geen schaatsfans zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:16 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe nog geen enkele schaatsfan gehoord over het feit dat de 3000m voor vrouwen niet live wordt uitgezonden, blijkbaar zoeken zij wel het stadion op.
Je bedoelt die drie polonaiselopers van Kleintje Pils?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:16 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe nog geen enkele schaatsfan gehoord over het feit dat de 3000m voor vrouwen niet live wordt uitgezonden, blijkbaar zoeken zij wel het stadion op.
Sorry maatquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ten eerste, noem me geen vriend.
Ten 2de, er zijn donderdag 3 schaatsblokken. Dat zijn dus sowieso 3x 2 = 6 reclameblokken. Daarnaast heb je ook nog dweilpauzes die ze ook altijd vullen met reclameblokken.
Dan is het voor jou positief dat het in Vancouver isquote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:10 schreef Chuck_Norris het volgende:
WK SchaatsenIk word al gek elke keer als er weer van dat kansloze schaatsvolk in Heerenveen komt.
quote:'Kaartentrekker' Bebek fluit Ajax
De Kroatische scheidsrechter Ivan Bebek is donderdag de leidsman van het UEFA Cup-duel tussen Olympique Marseille en Ajax. In Bebek krijgen de Amsterdammers een arbiter met een reputatie.
Immers hield de 31-jarige scheidsrechter de kaarten nooit op zak, in de eerdere vijftien wedstrijden die hij in Europees verband floot. Eyong Enoh, Rasmus Lindgren, Luis Suárez en Thomas Vermaelen zijn geschorst bij een volgende gele kaart.
Eerder leidde Bebek wedstrijden van andere Nederlandse clubs. Hij leidde vorig seizoen FC Twente-Getafe (3-2) in goede banen, hoewel hij Twente-spits Blaise N'Kufo met rood van het veld stuurde. Ook was hij de arbiter bij Feyenoord-Lokomotiv Sofia (0-0).
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:35 schreef Madhouse11 het volgende:
Zowel Voetbal als Schaatsen wordt goed bekeken. Waar is de tijd gebleven dat de NOS gewoon allebei uitzond op 2 kanalen ?
Wel logisch, een wedstrijd van Ajax in de dweilpauzes. Ze spelen tegenwoordig als een dweil.
quote:Gerets geprikkeld door Ajax
MARSEILLE - Erik Gerets kijkt uit naar de confrontatie tussen zijn ploeg Olympique Marseille en Ajax van morgen in de UEFA Cup. "Ik heb goede herinneringen aan wedstrijden met Ajax. Meestal stapte ik als winnaar van het veld", glundert de trainer van de Franse ploeg.
De Belg speelde als voetballer voor PSV en werd later ook trainer van de club uit Eindhoven. "Van mijn periode als speler herinner ik me vooral de duels met Brian Roy (buitenspeler van Ajax, red.). Dat waren wedstrijden op zich."
Een journalist vergiste zich tijdens de persconferentie en stelde dat Gerets ooit speler was van Ajax. "Nee, PSV, alstublieft zeg!", reageerde Gerets ad rem. "Als je ooit voor PSV hebt gespeeld kun je nooit naar Ajax gaan, vind ik."
Telegraaf
Zo geweldig is dat Marseille toch ook weer niet?quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:34 schreef DirkZz het volgende:
Helaas voor het nederlandse voetbal dat het na deze ronde is afgelopen
Ik geef Ajax ook wel een redelijke kans. Marseille is geen bijzondere ploeg, een stuk minder dan Fiorentina.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:38 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Zo geweldig is dat Marseille toch ook weer niet?
Wij ook niet hoor, maar om op voorhand te zeggen dat wij eruit vliegen? Nee, dat lijkt me niet. Ik geef ons wel een aardige kans.
Ben d'r bang voor dat ze over ajax heen zullen gaan lopen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:38 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Zo geweldig is dat Marseille toch ook weer niet?
Wij ook niet hoor, maar om op voorhand te zeggen dat wij eruit vliegen? Nee, dat lijkt me niet. Ik geef ons wel een aardige kans.
Leo is als invaller belangrijk geweest dit toernooiquote:
Naai die Ben Arfa maar een kaart aan zal het advies van MvB aan zijn spelers zijn hoop ik.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:59 schreef TheClown1 het volgende:
Bakary Koné en Hatem Ben Arfa moeten vrezen voor een gele kaart indien ze de return willen meemaken.
bij ajax
Eyong Enoh, Rasmus Lindgren, Luis Suárez en Thomas Vermaelen
Talpaquote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:09 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ajax wint met 0-2.
NOS.
Schaatsen.
Van Basten.
Gedaan! Wat een achterlijke zaak zeg! Voetbal is volkssport nummer 1 niet dat pauperige suffe schaats rotzooi.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:59 schreef Hephaistos. het volgende:
Klachten mailen kan naar: publieksreacties@rtv.nos.nl
Ach je moet gewoon je bek houden, hij heeft gelijk. Ga jij maar lekker naar dat gare kut schaatsen kijken, stelletje suffe homo's gehuld in gekleurde condooms op hun gare ijzers die constant rondjes draaien op een ijsbaantje, ja lekker innoverend.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:23 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Zo zonde dat je al die tijd hebt gestoken in het typen van die tekst waar de enige gepaste reactie er als volgt uitziet:
maar naar het schaatsen kijken meer mensenquote:Op donderdag 12 maart 2009 00:49 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Gedaan! Wat een achterlijke zaak zeg! Voetbal is volkssport nummer 1 niet dat pauperige suffe schaats rotzooi.
Onzin, sowieso niet iets wat je op voorhand kunt weten.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:02 schreef rubbereend het volgende:
Ajax is voor mij favoriet, ben niet zo onder de indruk van OM, PSV had ze al moeten hebben en Twente ook. Aan Ajax de eer
[..]
maar naar het schaatsen kijken meer mensen
En zie hier dat je conclusie al helemaal op stront slaat:quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:02 schreef rubbereend het volgende:
Ajax is voor mij favoriet, ben niet zo onder de indruk van OM, PSV had ze al moeten hebben en Twente ook. Aan Ajax de eer
[..]
maar naar het schaatsen kijken meer mensen
quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:15 schreef Apekoek het volgende:
[..]
En zie hier dat je conclusie al helemaal op stront slaat:
Een soort gelijke glij-evenement als vanavond trok in 2007 op donderdag avond 1,5 miljoen kijkers, bron: http://www.mediacourant.nl/?p=2812
Ajax - Fiorentina laatste keer op donderdag rond de 2 miljoen:
http://www.medianed.com/2(...)t-rampverslaggeving/
Daarbij is het ongegrond om te zeggen dat de kijkcijfers voor een inferieure glijpartij (ook wel schaatsen genoemd) in het voordeel uitvallen, dat zal dus niet zo zijn gebaseerd op deze bovenstaande cijfers.
Ook niet om te vergeten, we zijn een ronde verder in het europese voetbal toernooi wat garant staat voor meer kijkers dan de laatste ronde tegen Fiorentina, think about it.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:34 schreef Prosac het volgende:
[..]
Klopt.. maar de NOS is niet wereldwijd, maar NL. En uit kijkcijfers blijkt dat er meer mensen kijken naar schaatsen dan naar clubvoetbal.
de top 100 uit 2008 wordt gedomineerd (uiteraard) door het EK voetbal. Zelfs naar Domino Day (2,7 miljoen) keken meer mensen dan naar de wedstrijd PSV - Tottenham (1,9 miljoen)
Deze wedstrijd komt achter allerlei schaatswedstrijden waar meer dan 2 miljoen mensen naar keken. In de top 100 2008 komt geen wedstrijd van Ajax voor.
In 2007 staat er zowaar in de top 10 een wedstrijd met Ajax, de bekerfinale AZ - Ajax 2,9 miljoen mensen (plek 6). Echter daarboven staan op 1 en 2, jawel, het WK Allround schaatsen met 3,2 en 3,3 miljoen kijkers.
Ook in 2006 staat het schaatsen ver boven de eerste clubvoetbal wedstrijd. Schaatsen OS op plek 6 tegen PSV - Ajax (beker) op plek 54.
(bron: http://www.kijkonderzoek.nl/)
Ik had ook liever de hele wedstrijd gezien, maar de kijkcijfers bewijzen gewoon het gelijk van NOS om te kiezen voor het schaatsen.
PS: Schaatsen
Ik moet eerst nog zien of die stream het gaat houden als 1 miljoen mensen hem tegelijk probeert te bezoeken.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:31 schreef Rots het volgende:
Joh niet zo bitchen hier allemaal op de NOS. Die gaan gewoon voor kijkcijfers, en wat boeit het nou om het eerste wat is het, half uurtje?, op nos.nl te kijken. Zal vast een prima stream zijn, wel netjes dat ze alles via de site aanbieden trouwens.
Jawel, via M6 en M6-HD, heb ik hier ook op de satelliet zie ik net. Dus morgen maar eens kijken in glorious high definition quality.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:31 schreef FireFox1 het volgende:
Is het duel niet op de Franse televisie te zien?
Klote schaatsen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 03:11 schreef Aanvoerder het volgende:
Zullen we nu niet meer over het schaatsen door blijven ouwehoeren na deze streep:
* ________________________________________________________________
Tijd voor voetbal!
Ga weg met je schaatsenquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:35 schreef OmniRocket het volgende:
2e helft wordt ook maar 15 minuten van uitgezonden hoor
20:25 Schaatsen WK Afstanden Vancouver
21:13 NOS UEFA Cup: 1ste helft Olympique Marseille - Ajax
21:35 Schaatsen WK Afstanden Vancouver
22:00 NOS UEFA Cup: 2de helft Olympique Marseille - Ajax
22:15 Schaatsen WK Afstanden Vancouver
WK Schaatsen is veel interessanter dan een heenwedstrijd
Ajax is volgende week (?) ook weer, en dan is de beslissing.
tvgids.nl klopt niet. NOS heeft al een persbericht uitgegeven.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:35 schreef OmniRocket het volgende:
Utrecht in de achtste finale van de UEFA cup??? grapjas :pquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:38 schreef toma het volgende:
[..]
Ga weg met je schaatsen
Zou je er ook zo over denken als Utrecht in de achtste finale vd UEFA cup zou staan?
Lekkere voetbalfan ben je dan. "Ja ik vind het wel vervelend, maar ach...."quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:55 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Utrecht in de achtste finale van de UEFA cup??? grapjas :p
En ik zou het via internet gaan kijken dan als het niet wordt uitgezonden door een andere sport, ga me niet druk maken dat het niet via TV gaat.
Zou het wel jammer vinden natuurlijk.
Naar schaatsen kijken meer mensen dan naar Ajaxquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:38 schreef toma het volgende:
[..]
Ga weg met je schaatsen
Zou je er ook zo over denken als Utrecht in de achtste finale vd UEFA cup zou staan?
Nou en? Laat ze lekker doodgaan met hun schaatsenquote:Op donderdag 12 maart 2009 11:13 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Naar schaatsen kijken meer mensen dan naar Ajax
Ik kan het toch zien? Waarom zou ik me er dan druk erover gaan maken? Maakt mij niet uit hoe, als ik het maar kan zienquote:Op donderdag 12 maart 2009 11:08 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Lekkere voetbalfan ben je dan. "Ja ik vind het wel vervelend, maar ach...."
Wat is dat voor een zaalsportfan instelling?
Wie wil je daar voor meenemen?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:41 schreef Cyberia18 het volgende:
Laten we die Belg met zijn kutsmoel maar eens trakteren op een oorwassing. 0-3.
Jou in ieder geval niet.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:43 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Wie wil je daar voor meenemen?
Nope het is iets anders, ik heb serieus een klacht mail gestuurd met het volgende als antwoordquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:35 schreef OmniRocket het volgende:
quote:Beste Kijker
De NOS zendt op donderdag 12 maart twee belangrijke sportevenementen uit; de 8e finales van de UEFA Cup en de WK Afstanden schaatsen in Vancouver. We kunnen maar op 1 net uitzenden, wat betekent dat we keuzes moeten maken. W e laten beide evenementen op de - binnen onze mogelijkheden - best mogelijke manier zien. Het schaatsen begint om 20.30. Dan is het voetbal nog niet bezig. Logischerwijs maken we de eerste afstand bij het schaatsen af, waardoor we de eerste 20 minuten van de wedstrijd OM-Ajax missen. Daarvan laten we vervolgens kort de hoogtepunten zien om de resterende 65 minuten live uit te zenden. Het grootste deel van de wedstrijd Olympique Marseille-Ajax wordt dus live uitgezonden. De huldiging van het schaatsen wordt later uitgezonden en de 3000 meter (dames) is pas na het voetbal - in uitgebreide samenvatting - te zien. Wij denken daarmee het grootste deel van het publiek te bedienen.
Daarnaast is zojuist besloten dat de UEFA Cup-wedstrijd Olympique Marseille-Ajax geheel live is te volgen via
www.nos.nl
Met vriendelijke groet
N. Kosterman
NOS Publieksvoorlichting
Dat doen ze ook. Via www.nos.nlquote:Op donderdag 12 maart 2009 13:09 schreef x2_Shade het volgende:
Maar als je de voetbaluitzendrechten koopt moet je wel een belangrijke wedstrijd als deze VOLLEDIG uitzenden het kan me niet schelen hoe ze het regelen...
Waarom kunnen niet op Ned 1, rtl 5 of 7 uitzenden het voetbalquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:35 schreef OmniRocket het volgende:
Nederland 1 is finale wie is de molquote:Op donderdag 12 maart 2009 13:19 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
Waarom kunnen niet op Ned 1, rtl 5 of 7 uitzenden het voetbal
RTLquote:Op donderdag 12 maart 2009 13:19 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
Waarom kunnen niet op Ned 1, rtl 5 of 7 uitzenden het voetbal
Ook dat nog.quote:
Omdat er dus meer mensen naar Schaatsen kijken dan naar Voetbal *zuchtquote:Op donderdag 12 maart 2009 13:09 schreef x2_Shade het volgende:
Klachtenmail verstuurd naar publieksreacties@rtv.nos.nl
Snap dat mensen schaatsen willen zien, ik vind het ook wel interessant. Maar als je de voetbaluitzendrechten koopt moet je wel een belangrijke wedstrijd als deze VOLLEDIG uitzenden het kan me niet schelen hoe ze het regelen...
Hoelang denk je dat de analyse van de CL is bij de NOS in de rustquote:Op donderdag 12 maart 2009 13:24 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
RTL![]()
![]()
Opgetyft met hun tergend lange reclames en analyses van een minuut.
Ruim twee minuten.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:29 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Hoelang denk je dat de analyse van de CL is bij de NOS in de rust
Ik denk vermeerquote:Op donderdag 12 maart 2009 13:32 schreef golfer het volgende:
Wie staat er op doel? Steek of Vermeer?
Dat zullen we pas in de voorbeschouwing achter weten te komen. Marco is er voor zichzelf uit, hij zal het alleen eerst de keepers persoonlijk vertellen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:32 schreef golfer het volgende:
Wie staat er op doel? Steek of Vermeer?
die site gaat dus plat vanavondquote:NOS verwacht vanavond piekbelasting van de internetsite
donderdag 12 maart 2009, 10:20 | link
De NOS verslaat vanavond via internet zowel het WK Schaatsen als de UEFA-cup wedstrijd tussen Olympique Marseille - Ajax. Beide evenementen zijn gelijktijdig te zien, dus de omroep verwacht een piekbelasting van de NOS-site. Hoofd Nieuwe Media Roeland Stekelenburg vraagt zich af de site dit aan kan. De internetproviders en netwerkbeheerders kunnen hun borst natmaken, schrijft hij.
Op televisie zijn harde keuzes onvermijdelijk en is eerst de 1500 meter van de mannen en daarna de tweede helft van Ajax live te volgen, zegt Roeland Stekelenburg. Kijkers die daar niet tevreden mee zijn kunnen terecht op internet. Tenminste …. als het er niet teveel zijn.
De capaciteit van internet is nog altijd beperkt, zegt hij. Bij plotselinge piekbelasting kan het daardoor gebeuren dat websites compleet onbereikbaar worden. Tijdens de vorig jaar gehouden Olympische Spelen keken 100.000 mensen tegelijk naar de livestrams op de NOS-site. Ik sluit niet uit dat we donderdag ook dit soort aantallen gaan zien en dan hebben we wel een probleem.
Stekelenburg gaat echter niet zo ver dat hij mensen afraadt naar de streams te kijken. Het op zeker spelen en vermijden van risico heeft volgens mij nog nooit tot innovatie geleid en we hebben het afgelopen jaar de grenzen van het internet wel vaker verkend. We gaan gewoon aan de slag de komende dagen om te kijken hoe we zoveel mogelijk kijkers zo goed mogelijk kunnen bedienen donderdagavond.
Als dat gebeurdquote:Op donderdag 12 maart 2009 13:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die site gaat dus plat vanavond
Er zullen denk ik nog wel een stuk meer dan 100.000 mensen via internet kijken vanavond.quote:"Tijdens de vorig jaar gehouden Olympische Spelen keken 100.000 mensen tegelijk naar de livestrams op de NOS-site. Ik sluit niet uit dat we donderdag ook dit soort aantallen gaan zien en dan hebben we wel een probleem."
Ach op justin.tv waren daarvan 10 tallen streams, ik gooi ze dan allemaal tegelijk open en neem dan de stream die het beste eruit ziet.quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:27 schreef toma het volgende:
sopcast werkt stukken beter. Gisteren toch nog mooi die penalty serie meegepikt bij Roma-Arsenal.
Niet iedereen wil sopcast installeren en kloten met linkjes, dan is justin.tv een makkelijk alternatief.quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:27 schreef toma het volgende:
sopcast werkt stukken beter. Gisteren toch nog mooi die penalty serie meegepikt bij Roma-Arsenal.
Werkt imo wel stukken beter dan sopcast. Vaak soepeler soepeler en zeker scherper beeld.quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:30 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Niet iedereen wil sopcast installeren en kloten met linkjes, dan is justin.tv een makkelijk alternatief.
Tja het hangt net af van degene die uitzend, soms is het heel scherp de andere keer wat minder.quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:32 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Werkt imo wel stukken beter dan sopcast. Vaak soepeler soepeler en zeker scherper beeld.
En de pizza's maken het avond helemaal compleet!quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:48 schreef Silenus het volgende:
Ik ga me straks helemaal settelen hier. Biertjes binnen bereik, radio vast aan (lekker hard want hard=spannend), NOS stream, andere streams zoeken, ned-3 op de tv en kom maar door met die thriller!
quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:35 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Dat zullen we pas in de voorbeschouwing achter weten te komen. Marco is er voor zichzelf uit, hij zal het alleen eerst de keepers persoonlijk vertellen.
quote:Van Basten kiest voor Vermeer
Geschreven op donderdag, 12 maart om 14:49
Kenneth Vermeer verdedigt donderdagavond het doel van Ajax in de UEFA Cup-wedstrijd tegen Olympique Marseille. De normaliter tweede keus deed het de afgelopen weken uitstekend als vervanger van de zieken Maarten Stekelenburg, en kan om die reden ook tegen de Fransen op het vertrouwen rekenen van coach Marco van Basten.
Stekelenburg verbleef de afgelopen weken met en griepje langs de kant, maar is inmiddels weer helemaal fit. Na blessure, eerder dit seizoen, koos Van Basten direct weer voor de nummer één van het Nederlands elftal, maar de wederom uitstekende optredens van Vermeer hebben de oefenmeester aan het twijfelen gebracht. Vermeer geniet volgens AD/Sportwereld nu de voorkeur.
Of Van Basten ook tijdens het resterende deel van het seizoen een beroep zal doen op Vermeer als eerste keeper is nog niet duidelijk. Stekelenburg maakt overigens wel deel uit van de selectie van de Amsterdammers, die vanavond aan zullen treden in de eerste van de twee wedstrijden in de achtste finales van de UEFA Cup.
Southparkquote:Op woensdag 11 maart 2009 09:48 schreef Rumille het volgende:
I'm not your friend, buddy!
I'm not your buddy, mate!
I'm not your mate, guy!
I'm not your guy, friend!
Anyways, we gaan gewoon voor het gelijkspel en thuis afmaken.
Niet?quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:56 schreef Kremers het volgende:
[..]
Southpark![]()
Maar goed, ik dacht dat de tweede helft wel uitgezonden zou worden, niet dus.... NOS
Achterhaald schema.quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:02 schreef Morendo het volgende:
Dit ziet er niet zo heel tof uit. Kut-NOS zeg, ongelovelijk.
Sorry NOS, jullie zijn toch wel tof.quote:Vanavond kunt u via deze site twee belangrijke sporten live volgen. De UEFA Cup-wedstrijd Olympique Marseille-Ajax én de WK afstanden in Vancouver.
Vanaf 20.30 uur kunt u op deze site zowel de 1.500 meter voor mannen als de 3.000 meter voor vrouwen rechtstreeks zien.
De voetbalstream vanuit Frankrijk wordt rond 20.40 uur van beeld voorzien, maar er kan al eerder worden ingeschakeld.
Het gelijktijdig bekijken van beide streams behoort niet tot de mogelijkheden. Uiteraard kunt u wel switchen tussen het schaatsen en voetbal.
Je hebt gelijk. Maar ik ga de wedstrijd gewoon lekker streamen van de NOS-site.quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:04 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Achterhaald schema.
2e helft is live.
Achterhaald schema dusquote:Op donderdag 12 maart 2009 15:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Niet?
En waar haal je dat vandaan?
Ja, hup Sven! De wereld kijkt toe, van Dokkum tot Stavanger.quote:
Je weet toch dat Marco van verrassingen houdt?quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:35 schreef thewishmaster het volgende:
Waarom staat Alderweireld er nu weer in?
Vertonghen geblesseerd, Wielaert niet speelgerechtigdquote:Op donderdag 12 maart 2009 19:35 schreef thewishmaster het volgende:
Waarom staat Alderweireld er nu weer in?
Morgen helaas wel dusquote:Op donderdag 12 maart 2009 19:36 schreef jorienvdherik het volgende:
[...]
Nu ben ik zelf voetballen, mij zie je hier niet meer vanavond![]()
Van Basten laat zijn eigen vetes weer eens prevalerem boven het clubbelang.quote:
Alderweireldquote:Op donderdag 12 maart 2009 19:33 schreef venomsnake het volgende:
Opstelling Ajax:
Vermeer; Van der Wiel, Oleguer, Alderweireld, Vermaelen; Enoh, Lindgren, Emanuelson, Aissati; Sulejmani, Suarez.
bron
Opstelling Ajax:quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:44 schreef ub40_bboy het volgende:
Is de opstelling al bekend? Speelt Aissatti of Anita?
Dit linksback komt dus Enoh en Van der Wiel tegen op z'n weg naar het doel. Zit wel snor hoop ikquote:Op donderdag 12 maart 2009 19:49 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik heb er wel vertrouwen in, ajax doet het in Europa steeds fucking goed. Alleen die linksback van Marseille moet afgestopt worden.
1e helft live via de stream op de site van NOS.nl (maximaal 100.000 kijkers, wie het eerst komt wie het eerst maalt dusquote:Op donderdag 12 maart 2009 19:44 schreef Blawh het volgende:
Welke rit moet Sven? Hoe laat laten ze Ajax zien?
Ok, dankje.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:52 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
1e helft live via de stream op de site van NOS.nl (maximaal 100.000 kijkers, wie het eerst komt wie het eerst maalt dus), 2e helft is dan live te volgen op tv.
Het is nu 19.55 uur pancake.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:53 schreef ub40_bboy het volgende:
Iemand link naar die livestream? Ik kan em nog niet vinden.
http://www.omroep.nl/live/nos/voetbal/nos_voetbal.asxquote:Op donderdag 12 maart 2009 19:53 schreef ub40_bboy het volgende:
Iemand link naar die livestream? Ik kan em nog niet vinden.
Zeg dat nou niet, d'r kunnen er maar 100.000 op!quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:55 schreef venomsnake het volgende:
[..]
http://www.omroep.nl/live/nos/voetbal/nos_voetbal.asx
vanaf 20.45
quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:56 schreef Blawh het volgende:
[..]
Zeg dat nou niet, d'r kunnen er maar 100.000 op!![]()
Laat het denken dan maar aan mij overquote:Op donderdag 12 maart 2009 20:00 schreef venomsnake het volgende:
Ik denk eigenlijk dat Ajax met 2-0 op de plaat gaat...
Ja. Laten we 100.000 willekeurige boeren erop laten gaan, en niet medefokkersquote:Op donderdag 12 maart 2009 19:56 schreef Blawh het volgende:
[..]
Zeg dat nou niet, d'r kunnen er maar 100.000 op!![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:02 schreef denthemen het volgende:
[..]
Laat het denken dan maar aan mij over
Misschien zendt één van die Franse zenders het uit die je in je dig-pakket hebt?quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:05 schreef Paul het volgende:
Zoveel digi kanalen en nergens kan je het zien
NOS!!!!!! braaaaaaaaah
quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:04 schreef Kremers het volgende:
Die stream site van de NOS ligt nu al plat
En met jou ook. Jaloers dat jij niet kon?quote:
Gozer grapje manquote:Op donderdag 12 maart 2009 20:09 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
He zeg lachen met jou man!
Stumper.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:09 schreef Paul het volgende:
[..]
Gozer grapje man
Nee, maar wel 3 kwartier onderweg, terwijl die kutbommen er vanmorgen al lagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ze er uberhaupt al lagen.
Ben pretty pissed off
Gelukkig 29 mei alsnog
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:04 schreef onlogisch het volgende:
Wtf?
Waarom heb ik sport 1?
Die lijers zenden het volgens mij ook niet eens uit
Ach ik stond vandaag 2,5 uur in de file dus niet zo de calimero uithangenquote:Op donderdag 12 maart 2009 20:10 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Nee, maar wel 3 kwartier onderweg, terwijl die kutbommen er vanmorgen al lagen.
Als ze er uberhaupt al lagen.
Ben pretty pissed off
Gelukkig 29 mei alsnog
Voor je werk nota bene.quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:11 schreef Paul het volgende:
[..]
Ach ik stond vandaag 2,5 uur in de file dus niet zo de calimero uithangen
Gelukkig speelde Ajax niet thuisquote:Op donderdag 12 maart 2009 20:01 schreef Damzkieee het volgende:
Nou, ben weer terug van het fantastische Killersconcertkan ik toch mooi de voetbal kijken
Sadness.
Thx altijd handig om een linkje achter de rug te hebben.quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:13 schreef venomsnake het volgende:
Hier komt het ook op![]()
http://fr.justin.tv/tvseba2
quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:03 schreef msnk het volgende:
[..]
Ja. Laten we 100.000 willekeurige boeren wijzen uit het Oosten erop laten gaan, en niet medefokkers!
Hoer.
Yep. Ik ben in ieder geval ook één van de 100.000.quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:16 schreef Jnk18 het volgende:
Nos stream doet het nu! alleen nog geen beeld.
Dat plannen ze sowieso niet tegelijk. Plus dat ik het gevoel heb dat dat wel door had kunnen gaan...quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:14 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Gelukkig speelde Ajax niet thuis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |