+ het feit dat er meer reclameblokken zijn bij het schaatsen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:52 schreef Prosac het volgende:
[..]
Jup. Meer kijkers he en de winst is daarmee ook groter.
Als eredivisielive Ajax uit zou zenden nu ipv de NOS zou ik er ook geen problemen mee hebben hoor. Dus dat is gewoon appels met appels vergelijkenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
De reden daarvan is dat de NOS het niet uitzond. Dus dat is appels met peren vergelijken.
Ik weet wel bijna zeker dat je meer reclameblokken hebt bij het voetbal. Dat zijn er namelijk 4 in iets meer dan 105 minuten. Denk niet dat het schaatsen dat gaat overtreffen vrindquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
+ het feit dat er meer reclameblokken zijn bij het schaatsen.
Dus de NOS zou een dief van zijn eigen portemonnee zijn als ze Ajax ipv het schaatsen uit zouden zenden.
Ten eerste, noem me geen vriend.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:59 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Ik weet wel bijna zeker dat je meer reclameblokken hebt bij het voetbal. Dat zijn er namelijk 4 in iets meer dan 105 minuten. Denk niet dat het schaatsen dat gaat overtreffen vrind
Schaatsen ook toch?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:14 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
De wedstrijd is ook op andere manieren te volgen dan de NOS.
Zet anders teletekst aan ofzo.
Ik heb tot nu toe nog geen enkele schaatsfan gehoord over het feit dat de 3000m voor vrouwen niet live wordt uitgezonden, blijkbaar zoeken zij wel het stadion op.quote:
Misschien omdat er geen schaatsfans zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:16 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe nog geen enkele schaatsfan gehoord over het feit dat de 3000m voor vrouwen niet live wordt uitgezonden, blijkbaar zoeken zij wel het stadion op.
Je bedoelt die drie polonaiselopers van Kleintje Pils?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:16 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe nog geen enkele schaatsfan gehoord over het feit dat de 3000m voor vrouwen niet live wordt uitgezonden, blijkbaar zoeken zij wel het stadion op.
Sorry maatquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ten eerste, noem me geen vriend.
Ten 2de, er zijn donderdag 3 schaatsblokken. Dat zijn dus sowieso 3x 2 = 6 reclameblokken. Daarnaast heb je ook nog dweilpauzes die ze ook altijd vullen met reclameblokken.
Dan is het voor jou positief dat het in Vancouver isquote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:10 schreef Chuck_Norris het volgende:
WK SchaatsenIk word al gek elke keer als er weer van dat kansloze schaatsvolk in Heerenveen komt.
quote:'Kaartentrekker' Bebek fluit Ajax
De Kroatische scheidsrechter Ivan Bebek is donderdag de leidsman van het UEFA Cup-duel tussen Olympique Marseille en Ajax. In Bebek krijgen de Amsterdammers een arbiter met een reputatie.
Immers hield de 31-jarige scheidsrechter de kaarten nooit op zak, in de eerdere vijftien wedstrijden die hij in Europees verband floot. Eyong Enoh, Rasmus Lindgren, Luis Suárez en Thomas Vermaelen zijn geschorst bij een volgende gele kaart.
Eerder leidde Bebek wedstrijden van andere Nederlandse clubs. Hij leidde vorig seizoen FC Twente-Getafe (3-2) in goede banen, hoewel hij Twente-spits Blaise N'Kufo met rood van het veld stuurde. Ook was hij de arbiter bij Feyenoord-Lokomotiv Sofia (0-0).
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:35 schreef Madhouse11 het volgende:
Zowel Voetbal als Schaatsen wordt goed bekeken. Waar is de tijd gebleven dat de NOS gewoon allebei uitzond op 2 kanalen ?
Wel logisch, een wedstrijd van Ajax in de dweilpauzes. Ze spelen tegenwoordig als een dweil.
quote:Gerets geprikkeld door Ajax
MARSEILLE - Erik Gerets kijkt uit naar de confrontatie tussen zijn ploeg Olympique Marseille en Ajax van morgen in de UEFA Cup. "Ik heb goede herinneringen aan wedstrijden met Ajax. Meestal stapte ik als winnaar van het veld", glundert de trainer van de Franse ploeg.
De Belg speelde als voetballer voor PSV en werd later ook trainer van de club uit Eindhoven. "Van mijn periode als speler herinner ik me vooral de duels met Brian Roy (buitenspeler van Ajax, red.). Dat waren wedstrijden op zich."
Een journalist vergiste zich tijdens de persconferentie en stelde dat Gerets ooit speler was van Ajax. "Nee, PSV, alstublieft zeg!", reageerde Gerets ad rem. "Als je ooit voor PSV hebt gespeeld kun je nooit naar Ajax gaan, vind ik."
Telegraaf
Zo geweldig is dat Marseille toch ook weer niet?quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:34 schreef DirkZz het volgende:
Helaas voor het nederlandse voetbal dat het na deze ronde is afgelopen
Ik geef Ajax ook wel een redelijke kans. Marseille is geen bijzondere ploeg, een stuk minder dan Fiorentina.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:38 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Zo geweldig is dat Marseille toch ook weer niet?
Wij ook niet hoor, maar om op voorhand te zeggen dat wij eruit vliegen? Nee, dat lijkt me niet. Ik geef ons wel een aardige kans.
Ben d'r bang voor dat ze over ajax heen zullen gaan lopen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:38 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Zo geweldig is dat Marseille toch ook weer niet?
Wij ook niet hoor, maar om op voorhand te zeggen dat wij eruit vliegen? Nee, dat lijkt me niet. Ik geef ons wel een aardige kans.
Leo is als invaller belangrijk geweest dit toernooiquote:
Naai die Ben Arfa maar een kaart aan zal het advies van MvB aan zijn spelers zijn hoop ik.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:59 schreef TheClown1 het volgende:
Bakary Koné en Hatem Ben Arfa moeten vrezen voor een gele kaart indien ze de return willen meemaken.
bij ajax
Eyong Enoh, Rasmus Lindgren, Luis Suárez en Thomas Vermaelen
Talpaquote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:09 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ajax wint met 0-2.
NOS.
Schaatsen.
Van Basten.
Gedaan! Wat een achterlijke zaak zeg! Voetbal is volkssport nummer 1 niet dat pauperige suffe schaats rotzooi.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:59 schreef Hephaistos. het volgende:
Klachten mailen kan naar: publieksreacties@rtv.nos.nl
Ach je moet gewoon je bek houden, hij heeft gelijk. Ga jij maar lekker naar dat gare kut schaatsen kijken, stelletje suffe homo's gehuld in gekleurde condooms op hun gare ijzers die constant rondjes draaien op een ijsbaantje, ja lekker innoverend.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:23 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Zo zonde dat je al die tijd hebt gestoken in het typen van die tekst waar de enige gepaste reactie er als volgt uitziet:
maar naar het schaatsen kijken meer mensenquote:Op donderdag 12 maart 2009 00:49 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Gedaan! Wat een achterlijke zaak zeg! Voetbal is volkssport nummer 1 niet dat pauperige suffe schaats rotzooi.
Onzin, sowieso niet iets wat je op voorhand kunt weten.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:02 schreef rubbereend het volgende:
Ajax is voor mij favoriet, ben niet zo onder de indruk van OM, PSV had ze al moeten hebben en Twente ook. Aan Ajax de eer
[..]
maar naar het schaatsen kijken meer mensen
En zie hier dat je conclusie al helemaal op stront slaat:quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:02 schreef rubbereend het volgende:
Ajax is voor mij favoriet, ben niet zo onder de indruk van OM, PSV had ze al moeten hebben en Twente ook. Aan Ajax de eer
[..]
maar naar het schaatsen kijken meer mensen
quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:15 schreef Apekoek het volgende:
[..]
En zie hier dat je conclusie al helemaal op stront slaat:
Een soort gelijke glij-evenement als vanavond trok in 2007 op donderdag avond 1,5 miljoen kijkers, bron: http://www.mediacourant.nl/?p=2812
Ajax - Fiorentina laatste keer op donderdag rond de 2 miljoen:
http://www.medianed.com/2(...)t-rampverslaggeving/
Daarbij is het ongegrond om te zeggen dat de kijkcijfers voor een inferieure glijpartij (ook wel schaatsen genoemd) in het voordeel uitvallen, dat zal dus niet zo zijn gebaseerd op deze bovenstaande cijfers.
Ook niet om te vergeten, we zijn een ronde verder in het europese voetbal toernooi wat garant staat voor meer kijkers dan de laatste ronde tegen Fiorentina, think about it.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:34 schreef Prosac het volgende:
[..]
Klopt.. maar de NOS is niet wereldwijd, maar NL. En uit kijkcijfers blijkt dat er meer mensen kijken naar schaatsen dan naar clubvoetbal.
de top 100 uit 2008 wordt gedomineerd (uiteraard) door het EK voetbal. Zelfs naar Domino Day (2,7 miljoen) keken meer mensen dan naar de wedstrijd PSV - Tottenham (1,9 miljoen)
Deze wedstrijd komt achter allerlei schaatswedstrijden waar meer dan 2 miljoen mensen naar keken. In de top 100 2008 komt geen wedstrijd van Ajax voor.
In 2007 staat er zowaar in de top 10 een wedstrijd met Ajax, de bekerfinale AZ - Ajax 2,9 miljoen mensen (plek 6). Echter daarboven staan op 1 en 2, jawel, het WK Allround schaatsen met 3,2 en 3,3 miljoen kijkers.
Ook in 2006 staat het schaatsen ver boven de eerste clubvoetbal wedstrijd. Schaatsen OS op plek 6 tegen PSV - Ajax (beker) op plek 54.
(bron: http://www.kijkonderzoek.nl/)
Ik had ook liever de hele wedstrijd gezien, maar de kijkcijfers bewijzen gewoon het gelijk van NOS om te kiezen voor het schaatsen.
PS: Schaatsen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |