Bron, ook voor actuele updates: [Update] Vliegtuig neergestort op Schipholquote:[Update] Vliegtuig neergestort op Schiphol
Er is een vliegtuig met niet meer dan 250 mensen aan boord gecrasht op Schiphol. Het Turkse toestel is gecrasht vlakbij landingsbaan vijf.
Update 11:00
Er zouden 135 mensen aan boord zijn geweest van het vliegtuig van Turkish Airways dat in Istanbul is opgestegen. Volgens ooggetuigen zijn er al ongeveer 40 mensen uit de wrakstukken.
Update 11:13
Talloze hulpverleners zijn ter plaatse. Er zijn meer dan 50 mensen gewond geraakt. Volgens verslaggevers is het aannemelijk dat er doden zijn gevallen. Schiphol is gesloten voor al het vliegverkeer.
Update: 11:33
Verscheidene media melden dat er zeker één dode is gevallen. Meerdere dodelijke slachtoffers worden nog niet uitgesloten. CNN meldt dat er tien doden zijn gevallen. Zeker 50 mensen zijn ongedeerd gebleven.
Er is weer gedeeltelijk vliegverkeer mogelijk op Schiphol. Inmiddels draait de hulpverlening op volle toeren. Meer dan 35 ambulances zouden ter plaatse zijn.
Update: 12.03
Een ooggetuige meldt tegenover de NOS: "Ik ben net getuige geweest van het neerstorten van het toestel. Dat was omstreeks 10.30 uur. Ik reed onder de aanvliegroute op de N232 vanaf Boesingeliede naar de N205. Het trok mijn aandacht, omdat het toestel zo raar in de lucht hing. Hij leek op z’n staart te gaan landen. Daarna volgde een, voor mijn gevoel, een te sterke correctie. De neus ging richting grond en het toestel verdween toen, voor mij achter het talud van de A9. Ik heb de auto nog even aan de kant gehad. Er was niets te horen of zien."
Update: 12.29
Volgens een verslaggever van 3FM zijn er zeker doden gevallen. Die is ter plaatse meldt dat er zeker vijf doden gevallen zijn. Volgens hem worden er op dit moment nog meerdere doden in bodybags uit het vliegtuig gehaald.
Henk Westbroek zou eigenlijk in dit vliegtuig moeten zitten, maar hij had de vlucht op het laatste moment gecanceld. Hij heeft een vlucht later geboekt, zodat hij kon uitslapen. Twee meiden van Halal waren aan boord van het toestel, zij hebben het ongeluk overleefd.
Nee, je ziet dat iemand zijn hoofd aan het vasthouden isquote:
Dat was het eerst, RTL en NOS hadden gemeld dat het een half uur werd opgeschoven. 13.30 dus.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:43 schreef Starlie het volgende:
Volgens (ik durf het bijna niet te zeggen) Telegraaf.nl is de persconferentie om 13.00 uur, niet dat ik kan kijken ik zit op mijn werk...
Op Telegraaf staat trouwens ook een foto met dat dat gebroken gedeelte eraf is... ze zijn dus flink bezig....
Boven de vleugel is inderdaad de beste plek. Omdat daar het vliegtuig het sterkte is.quote:Ik vroeg me af. Waar in het vliegtuig heb je de meeste overlevingskans?
Bij Air Crash Investigation heb ik gehoord dat je boven één van de vleugels de gunstigste plek is om gezeteld te zijn, zodat je de impact van de crash een beetje kunt breken.
Defecte brandstofmeter....quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Een vliegtuig vliegt echt niet tot op het laatste restje hoor, weet je hoeveel extra ze mee hebben
Erg hé.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:47 schreef Ambrosius het volgende:
Je mag ademhalen hoor meneer.
quote:
quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:48 schreef superworm het volgende:
Ooggetuige: "Hij vloog vééél te laag, ik denk dat de piloot dacht dat de baan eerder begon!"
quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:48 schreef superworm het volgende:
Ooggetuige: "Hij vloog vééél te laag, ik denk dat de piloot dacht dat de baan eerder begon!"
Ik zeg niet dat dat het niet was, je kan het gewoon nog niet wetenquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Defecte brandstofmeter....
Lekkage in het brandstof systeem....
Ja boven de vleugels, geloof omdat een vliegtuig daar de meeste stijfheid heeft, daarnaast geloof ik ook in het achterstuk omdat dat vaak afbreekt, en als de boel dus in de fik vliegt je daar niet in zit.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:46 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik vroeg me af. Waar in het vliegtuig heb je de meeste overlevingskans?
Bij Air Crash Investigation heb ik gehoord dat je boven één van de vleugels de gunstigste plek is om gezeteld te zijn, zodat je de impact van de crash een beetje kunt breken.
Bron?quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:47 schreef fuckbuddy het volgende:
Tientallen doden dus in het toestel...
Bron??quote:
Voor de crash van vandaag gaat die vlieger i.i.g. niet op. Daar ben je hoogstwaarschijnlijk op de meest ongunstige plek.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
daarnaast geloof ik ook in het achterstuk omdat dat vaak afbreekt, en als de boel dus in de fik vliegt je daar niet in zit.
Niet genoeg benzine 500m voordat de baan begint lijkt me onwaarschijnlijkquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat dat het niet was, je kan het gewoon nog niet weten
Speculaties
Tenzij de vleugel scheurt en de kerosine in de fik gaat...quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:47 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Boven de vleugel is inderdaad de beste plek. Omdat daar het vliegtuig het sterkte is.
DUH! maar dat zeg ik toch ook? Ik beweer niet dat ze PRECIES berekenen voor de afstand, maar de kans dat ze er iets naast zitten (dus niet iets extra meenemen) is groter dan ze er ver naast ziten (niet iets extra, maar ook zo weinig dat ze de helft van de afstand niet eens halen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Een vliegtuig vliegt echt niet tot op het laatste restje hoor, weet je hoeveel extra ze mee hebben
Stuur ze even het linkje naar de mp3quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:50 schreef Superheld het volgende:
RTL Z nu met de geluidsbanden, ook goedemorgen
Die zijn toch niet Turks of mis ik watquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:49 schreef Asskicker14 het volgende:
De meiden van Halal. God straft onmiddellijk.
Onwaarschijnlijk, niet onmogelijkquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:50 schreef nils7 het volgende:
[..]
Niet genoeg benzine 500m voordat de baan begint lijkt me onwaarschijnlijk
Meneer Baksteen is al lang geweest hoor.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:50 schreef -skippybal- het volgende:
Heeft de NOS geen vliegtuigdeskundige waar ze gelijk een taxi naar toe sturen ofzo? Echt, Nederlandse media lopen zoooo achter met de rest.
/quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:50 schreef Adolecens het volgende:
RTLZ gaat zo de geluidsbanden uitzenden van communicatie tussen cockpit en de toren
Nou kunnen dus doden binnen liggen, maar ok gewonden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:51 schreef venomsnake het volgende:
Ik zie hulpmedewerkers met brancards naar binnen gaan, maar het is me niet helemaal duidelijk wat dat betekent.![]()
dit versterkt hun geloof alleen maar. want "Allah heeft ze gered"quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:49 schreef Asskicker14 het volgende:
De meiden van Halal. God straft onmiddellijk.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:49 schreef Asskicker14 het volgende:
De meiden van Halal. God straft onmiddellijk.
er werd gezegd tussen de cockpit van het verongelukte toestel en de toren. Dus niet het hier vemelde mp3'tjequote:Op woensdag 25 februari 2009 12:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Stuur ze even het linkje naar de mp3
quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:50 schreef nils7 het volgende:
[..]
Die zijn toch niet Turks of mis ik wat
Precies! Net als CNN meteen iemand aan de lijn hangen . Deskundigen erbij . Elk wissewasje dat naar buiten gebracht wordt doorgeven. Als het dan niet klopt kun je het altijd rechtzetten. Bij de NOS zit men elkaar schaapachtig aan te kijken en domme vragen te stellen aan mensen die dat helemaal niet kunnen weten.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:50 schreef -skippybal- het volgende:
Heeft de NOS geen vliegtuigdeskundige waar ze gelijk een taxi naar toe sturen ofzo? Echt, Nederlandse media lopen zoooo achter met de rest.
No shit....quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou kunnen dus doden binnen liggen, maar ok gewonden.
Wat een droplul hèquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:51 schreef YazooW het volgende:
NOS Boy: "Wij moeten natuurlijk ook met het speculeren meedoen"
Nee LUL, je moet ons gewoon de juiste informatie geven pannekoek
RTV NH! Ik luisterde naar een stream...quote:
Even een quote van me uit het andere deel:quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:50 schreef starla het volgende:
[..]
DUH! maar dat zeg ik toch ook? Ik beweer niet dat ze PRECIES berekenen voor de afstand, maar de kans dat ze er iets naast zitten (dus niet iets extra meenemen) is groter dan ze er ver naast ziten (niet iets extra, maar ook zo weinig dat ze de helft van de afstand niet eens halen.
Begrijpend lezen vrind is niet je sterkste kant.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
In ieder geval genoeg om uit te wijken! toen ik 3 januari met THY vanuit Istanbul naar Brussel vloog zijn we uitgeweken naar ja ja Schiphol en geland op die Polderbaan! Vanwege dichte mist trouwens
Bij dit type toestel wel schijnt ja.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:52 schreef -skippybal- het volgende:
Kan je die motoren zomaar afwerpen
quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:52 schreef Jojogirl het volgende:
[..]Want als niet-Turk mag je niet op een vlucht van Istanbul naar Amsterdam vliegen
Denk nog eens zou ik zeggen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:51 schreef Geerd het volgende:
Ik denk dat alle landingsbanen in Turkije er zo uitzien dus die piloot kan er ook niks aan doen.
Aldus CNN.quote:Turkey's transport minister says all on board survived
quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:48 schreef superworm het volgende:
Ooggetuige: "Hij vloog vééél te laag, ik denk dat de piloot dacht dat de baan eerder begon!"
Wel volgens die NOS dame.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:52 schreef -skippybal- het volgende:
Kan je die motoren zomaar afwerpen
Landingsbaan is inderdaad 2 km verderop, dat is dus echt heel weinig... Ik betwijfel of de brandstof op was. Er zal weinig brandstof in de kist gezeten hebben, het gebeurde immers aan het einde van de vlucht. Maar ik kan me voorstellen dat, mocht er te weinig brandstof aanwezig zijn, de crew daar ruim van de voren achterkomt. Dan zouden ze tijd genoeg hebben om voortijdig op een ander veld te landen...quote:De landingsbaan is nog 2 km verderop. Dus het is niet net voordat hij gaat landen.
Vind je het niet vreemd dat beide motoren uitgevallen zijn + dat er totaal geen brand is ontstaan terwijl de motoren en een vleugel van het vliegtuig zijn gevallen? De vleugels zitten normaal gesproken vol met brandstof.
Richting Istanbul? KLMquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:51 schreef Asskicker14 het volgende:
Is Lufthansa een beetje betrouwbaar? *gaat op vakantie over 1,5 maand*
Nee man, geen Istanbul. Waarom zou ik op vakantie willen naar Istanbul?quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Richting Istanbul? KLM
Me vriendin nog afgelopen zondag mee geland dus die doen het wel goed
Eva Wiessing klinkt niet heel Turks?quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Waarom zit die Turkse vrouw daar in beeld? Omdat ze een Turkse redactrice is, dachten ze bij de NOS, ha, leuk om haar de hele dag in beeld te houden?
Volgens mij bedoeld ze dat de motoren zo gemaakt zijn dat ze eraf kunnen vallen als ze voor grote vibratie zorgen.quote:
Ze is helemaal niet Turksquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Waarom zit die Turkse vrouw daar in beeld? Omdat ze een Turkse redactrice is, dachten ze bij de NOS, ha, leuk om haar de hele dag in beeld te houden?
mp3 van toren net na de crash: http://archive-server.liveatc.net/EHAM-Airport-Post-Crash.mp3quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:54 schreef Adolecens het volgende:
WAT EEN PRUTSERS BIJ RTLZ!!
Zenden ze toch die mp3 uit die hier allang bekend is![]()
Jaquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:54 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
mp3 van toren net na de crash: http://archive-server.liveatc.net/EHAM-Airport-Post-Crash.mp3
deze?
Neequote:Op woensdag 25 februari 2009 12:53 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Bij dit type toestel wel schijnt ja.
Is dat niet heel iets anders?quote:
oud nieuws, had ik al gepost in het vorige topicquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:55 schreef Zwoerd het volgende:
Stukje radioverkeer van na de crash
http://archive-server.liveatc.net/EHAM-Airport-Post-Crash.mp3
jA en? Omdat het hier al bekend is mag het neit meer worden uitgezonden?quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:54 schreef Adolecens het volgende:
WAT EEN PRUTSERS BIJ RTLZ!!
Zenden ze toch die mp3 uit die hier allang bekend is![]()
Ik snap de ophef daar niet helemaal over?quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:54 schreef F04 het volgende:
JAh, RTL laat de 'geluidsband'horen, maar die hebben ze gewoon van liveatc.com geplukt.
Achterkant van het vliegtuig. Andere hoekquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:56 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Is dat niet heel iets anders?
?quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:56 schreef Terpentin07 het volgende:
Ja mijn schoonouders zijn in het vliegtuig...en dat is het.Volgens mij baalt die erg.
dat is helemaal geen cruciale vraag.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:56 schreef Pacmaniac het volgende:
Cruciale vraag die nu dus nog open blijft staan:
Kan ik komende zomer nog gewoon low budget 2 weken naar Turkije of moeten we na dit nieuws toch aan alternatieven gaan denken?
Onur Airquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:56 schreef Pacmaniac het volgende:
Cruciale vraag die nu dus nog open blijft staan:
Kan ik komende zomer nog gewoon low budget 2 weken naar Turkije of moeten we na dit nieuws toch aan alternatieven gaan denken?
Turkish Airlines is niet bepaald low budget. De prijzen liggen bij hen best hoog.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:56 schreef Pacmaniac het volgende:
Cruciale vraag die nu dus nog open blijft staan:
Kan ik komende zomer nog gewoon low budget 2 weken naar Turkije of moeten we na dit nieuws toch aan alternatieven gaan denken?
OMGZZ!!!! WAT EEN PRUTZORS!!!!!!!quote:
Maar die piloot is toch geen debiel? Het is daglicht en kan toch wel zien als ie veel te laag zit?quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:57 schreef Bastard het volgende:
Er is toch een soort van Fly-By-Wire systeem waarbij een vliegtuig automatisch bij approach een bepaalde hoogte gaat vliegen? Waarschijnlijk dacht het vliegtuig hoger te zitten dan dat werkelijk was en toen dat opgemerkt werd was het al te laat. Te weinig snelheid, neus omhoog, stallen, en terugklappen door te weinig liftkracht.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
OMGZZ!!!! WAT EEN PRUTZORS!!!!!!!>
Sensatie...zo meteen stort de wolkenkrabber in.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:58 schreef Sanderrrr het volgende:
Wat herhalen ze dat stukje met die rennende mannen toch vaak...
Wie baalt er?quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:56 schreef Terpentin07 het volgende:
Ja mijn schoonouders zijn in het vliegtuig...en dat is het.Volgens mij baalt die erg.
Dat is ILS volgens mij, maar dat wordt alleen gebruikt tijdens mist. Aan de winglets te zien is het een 747-800 of 900. Dus die kan niet ouder dan 10 jaar zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:57 schreef Bastard het volgende:
Er is toch een soort van Fly-By-Wire systeem waarbij een vliegtuig automatisch bij approach een bepaalde hoogte gaat vliegen? Waarschijnlijk dacht het vliegtuig hoger te zitten dan dat werkelijk was en toen dat opgemerkt werd was het al te laat. Te weinig snelheid, neus omhoog, stallen, en terugklappen door te weinig liftkracht.
Lange vlucht, overuren gemaakt, zat te slapen, 1000x goed gegaanquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:58 schreef starla het volgende:
[..]
Maar die piloot is toch geen debiel? Het is daglicht en kan toch wel zien als ie veel te laag zit?
NEEquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:57 schreef Bastard het volgende:
Er is toch een soort van Fly-By-Wire systeem waarbij een vliegtuig automatisch bij approach een bepaalde hoogte gaat vliegen? Waarschijnlijk dacht het vliegtuig hoger te zitten dan dat werkelijk was en toen dat opgemerkt werd was het al te laat. Te weinig snelheid, neus omhoog, stallen, en terugklappen door te weinig liftkracht.
Mwa zo'n vliegtuig komt van 10 km hoogte. Hij kan al best een eind gezweeft hebben voordat hij de grond raakte.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:53 schreef vannilesoep het volgende:
[..]
Landingsbaan is inderdaad 2 km verderop, dat is dus echt heel weinig... Ik betwijfel of de brandstof op was. Er zal weinig brandstof in de kist gezeten hebben, het gebeurde immers aan het einde van de vlucht. Maar ik kan me voorstellen dat, mocht er te weinig brandstof aanwezig zijn, de crew daar ruim van de voren achterkomt. Dan zouden ze tijd genoeg hebben om voortijdig op een ander veld te landen...
Wordt altijd gebruiktquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:59 schreef F04 het volgende:
[..]
Dat is ILS volgens mij, maar dat wordt alleen gebruikt tijdens mist.
Met verbazing las ik die opmerking idd.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
jA en? Omdat het hier al bekend is mag het neit meer worden uitgezonden?
Wat een achterlijk commentaar toch altijd in dit soort topics...
3quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:00 schreef Fredo55 het volgende:
Gewoon 8 ambulance's vanuit Rotterdam naar Amsterdam.
Hoeveel lifeliners waren er trouwens aanwezig?
bron?quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:00 schreef NewsVan het volgende:
tientallen doden nu...
Raar. Denk trouwens dat schiphol niet zo blij zal zijn met medewerkers die zulke berichten de wereld in helpen....quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:59 schreef Starlie het volgende:
Mijn lief werkt op schiphol en volgens hem staat er nu ook een vliegtuig van KLM stil met brandweer er omheen... hij probeert even te achterhalen wat daar aan de hand is.
Zijn collega had het over 5 bodybags die ze had gezien, dus in elk geval 5 doden.... (bij de Crash)
Ach ja.. iedereen zegt iets anders...
3: LFL01, LFL02 en LFL03.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:00 schreef Fredo55 het volgende:
Gewoon 8 ambulance's vanuit Rotterdam naar Amsterdam.
Hoeveel lifeliners waren er trouwens aanwezig?
Dat is wat ik dus een half uur geleden al zeiquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:59 schreef Starlie het volgende:
Mijn lief werkt op schiphol en volgens hem staat er nu ook een vliegtuig van KLM stil met brandweer er omheen... hij probeert even te achterhalen wat daar aan de hand is.
Zijn collega had het over 5 bodybags die ze had gezien, dus in elk geval 5 doden.... (bij de Crash)
Ach ja.. iedereen zegt iets anders...
Nee dat "zei" ik tegen je....quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:58 schreef denthemen het volgende:
RTVNH hoor ik volgens mij net zeggen dat er tientallen doden zijn, maar ik schakelde hem pas net in, meer mensen?
Die staat op de 27, en wordt zo gesleept als het goed isquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:01 schreef Lennox het volgende:
Hydraulisch probleem bij die KLM, die kan ook niet weg.
Tuurlijk, ze moeten alle ambu's uit amsterdam zelf en omstreken inzetten op schiphol.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:00 schreef Fredo55 het volgende:
Gewoon 8 ambulance's vanuit Rotterdam naar Amsterdam.
Ach.... dat gebeurd overal.... mensen die er niet werken kunnen het ook zien.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:01 schreef Superheld het volgende:
[..]
Raar. Denk trouwens dat schiphol niet zo blij zal zijn met medewerkers die zulke berichten de wereld in helpen....
Logisch toch dat HVN het op een SBS en Telegraaf manier doet aangezien ze het uitzenden op SBS en telegraaf er een aandeel in heeft!quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:59 schreef Adolecens het volgende:
De NOS doet het beter, zij verifiëren het eerst en zenden het dan pas uit..
Ik maak mijn borst vast nat voor Hart van Nederland bij SBS vanavond, die kuthoeren daar die op een SBS/Telegraaf manier dat nieuws gaan vertellen en met de grootste sensatie het op een ingetogen wijze vertellen...
Gelukkig maar. Ze hadden beter Sacha kunnen inzetten overigens.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Okeeee de NOS gaat even lunchpauze houden
Niet mijn schoonouders.Van die dikkert bij schiphol.Klonk wel erg nuchter.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wie baalt er?
En echt? Zitten ze erin? Waarom zit je dan nog op Fok en ben je niet op weg naar schiphol
Denk dat je nog lang kunt wachten danquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:01 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik wacht nou al sinds kwart over 11 op het weer wat herman toen aangondigde
Onzin, gewoon met een broodje in z'n hand op tv, zo moet t!quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Okeeee de NOS gaat even lunchpauze houden
Dat werkt vanaf de grond met het ILS-systeem, waarbij de vliegtuig/piloot geen hoogteindicatie nodig heeft maar gewoon het glijpad volgt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:57 schreef Bastard het volgende:
Er is toch een soort van Fly-By-Wire systeem waarbij een vliegtuig automatisch bij approach een bepaalde hoogte gaat vliegen? Waarschijnlijk dacht het vliegtuig hoger te zitten dan dat werkelijk was en toen dat opgemerkt werd was het al te laat. Te weinig snelheid, neus omhoog, stallen, en terugklappen door te weinig liftkracht.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:01 schreef NewsVan het volgende:
[..]
http://twitter.com/BreakingNewsOn
maaarja of dat zo betrouwbaar is?
O sorry heb ik niet gelezen, de berichten hier gaan ook zo snel!quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:01 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Dat is wat ik dus een half uur geleden al zeiDat is die kist die hydraulische problemen had, en gesleept moest worden. Hij schijnt in een holding gevlogen (een rondje zegmaar) te hebben om gewicht te verliezen om te kunnen landen.
Ned1quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:03 schreef Pacmaniac het volgende:
Wellke zender kan ik nou het beste opzetten voor die persconferentie?
Precies! En doe mij maar Eva Jinekquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:02 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Denk dat je nog lang kunt wachten dan![]()
[..]
Onzin, gewoon met een broodje in z'n hand op tv, zo moet t!
Dat maakt dus geen flikker uit, dat is overal hetzelfde.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:03 schreef Pacmaniac het volgende:
Wellke zender kan ik nou het beste opzetten voor die persconferentie?
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:03 schreef YazooW het volgende:
Quote van de dag tot nu toe:
"die meneer op die racefiets moet ook weg"
Ik gok zo dat iedere zender dezelfde persconferentie heeft. Denk ik... Weet ik niet zeker natuurlijk. Maar het zou kunnen. Misschien.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:03 schreef Pacmaniac het volgende:
Wellke zender kan ik nou het beste opzetten voor die persconferentie?
Daarom komen er dus ook ambu's uit Rotterdam enzo, dus dat zal wel meevallenquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:04 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen in Amsterdam overlijden omdat er nu zoveel daar ter plekke zijn en daarom niet op tijd kunnen komen.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:03 schreef Dichterbijer het volgende:
Is Regilio Tuur al gesignaleerd?
Ow soelly, verkeerd gelezenquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:02 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Niet mijn schoonouders.Van die dikkert bij schiphol.Klonk wel erg nuchter.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:03 schreef Dichterbijer het volgende:
Is Regilio Tuur al gesignaleerd?
Vraag ik me af ligt er aan of het in het engels of nederlands is. In het engels dan ga ik even naar BBCquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat maakt dus geen flikker uit, dat is overal hetzelfde.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:04 schreef Maravilla het volgende:
Is de meneer met de racefiets nou nog niet weg?
Ontkennen werkt het beste.... doet onze overheid ook!quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:04 schreef Pony-Lover het volgende:
De turkse overheid lijkt nu een beetje aan het idee te gaan wennen dat er misschien wel doden zijn.
Hadden ze Gijs Wanders nog maar, dat vond ik pas een kei!quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:02 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Ze hadden beter Sacha kunnen inzetten overigens.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
RTLZ verslaggever: Waarschijnlijk de landing te vroeg ingezet
De piloot dacht zeker dat Schiphol nog onverharde landingsbanen heeft!
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:00 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Met verbazing las ik die opmerking idd.
Alsof alle RTLZ kijkers hier ook zitten............
Een Engelse persconferentie klinkt op de NOS, RTL, Belg, ARD of BBC hetzelfde imo? Ze zenden gewoon uit wat daar verteld wordt. De reacties achteraf zullen wel anders zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:05 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Vraag ik me af ligt er aan of het in het engels of nederlands is. In het engels dan ga ik even naar BBC
Gewoon volgens procedure, VOS 6 en Grip3quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:06 schreef iBolt het volgende:
http://www.nos.nl/journaal24/
Wat zei p2000 eigenlijk hierover? De berichten zijn al weg op de http://monitor.livep2000.nl/ website en ik weet niet hoe je in de geschiedenis kunt snuffelen
Er zijn nog genoeg ambulance's in Amsterdam,quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:04 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen in Amsterdam overlijden omdat er nu zoveel daar ter plekke zijn en daarom niet op tijd kunnen komen.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:07 schreef Adolecens het volgende:
9 doden, 6 passagiers, 3 doden in cockpit. Bron NOS
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:05 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ontkennen werkt het beste.... doet onze overheid ook!
Ik denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken. Er zijn allerlei maatregelen voor noodgevallen als dit.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:04 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen in Amsterdam overlijden omdat er nu zoveel daar ter plekke zijn en daarom niet op tijd kunnen komen.
Goede woordkeuze ook...quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Lunchen bij de NOS?![]()
Tijd om wat serieuze anchors achter de desk te zetten daar!
Vliegen ze Sacha etc. niet in voor dit soort gebeurtenissen?
Volgens mij zijn daar hele draaiboeken voor. Zelfs als alle 130 overleden waren er nog voldoende ambu's in A'dam.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:07 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Er zijn nog genoeg ambulance's in Amsterdam,
er zijn niet voor niets 8 ambulance's uit Rotterdam gestuurd.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:06 schreef iBolt het volgende:
http://www.nos.nl/journaal24/
Wat zei p2000 eigenlijk hierover? De berichten zijn al weg op de http://monitor.livep2000.nl/ website en ik weet niet hoe je in de geschiedenis kunt snuffelen
dit zijn de belangrijkstequote:10:36:05 25-02-09 GROUP-1 PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 6) (INC: 09) (GRIP: 3 schiphol) [ ]
GRIP 3 0106500 BRW Kennemerland (Regionaal Commandant)
GRIP 3 0106505 BRW Kennemerland (RCvD - Regionaal Commandant van Dienst)
GRIP 3 0106545 BRW Kennemerland (Leider Operationeel Team)
GRIP 3 0106555 BRW Kennemerland (Leider Stafsectie Brandweer)
GRIP 3 0127059 BRW Kennemerland (Piket Coördinator Meldkamer)
GRIP 3 0127150 BRW Kennemerland (Persoonlijke code piket HAc-GHOR)
GRIP 3 0127170 BRW Kennemerland (Infomanager COPI)
GRIP 3 0127185 BRW Kennemerland (Persvoorlichting)
GRIP 3 0127220 BRW Kennemerland (Hoofd Sectie Informatie)
GRIP 3 0128025 BRW Haarlemmermeer (Adviseur OOV - Openbare Orde en Veiligheid)
GRIP 3 0128065 BRW Haarlemmermeer (Liaison Gemeente - Vertegenwoordiger gemeente in het COPI)
GRIP 3 0128245 BRW Kennemerland (Onbekdende code)
10:31:54 25-02-09 GROUP-2 PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 6) (INC: 09) (GRIP: 2 schiphol) [ ]
GRIP 2 0106500 BRW Kennemerland (Regionaal Commandant)
GRIP 2 0106545 BRW Kennemerland (Leider Operationeel Team)
GRIP 2 0106555 BRW Kennemerland (Leider Stafsectie Brandweer)
GRIP 2 0127059 BRW Kennemerland (Piket Coördinator Meldkamer)
GRIP 2 0127079 BRW Kennemerland (Multi Proces Coördinator Meldkamer Brandweer Ambulance)
GRIP 2 0127150 BRW Kennemerland (Persoonlijke code piket HAc-GHOR)
GRIP 2 0127170 BRW Kennemerland (Infomanager COPI)
GRIP 2 0127185 BRW Kennemerland (Persvoorlichting)
GRIP 2 0127220 BRW Kennemerland (Hoofd Sectie Informatie)
GRIP 2 0128025 BRW Haarlemmermeer (Adviseur OOV - Openbare Orde en Veiligheid)
GRIP 2 0128065 BRW Haarlemmermeer (Liaison Gemeente - Vertegenwoordiger gemeente in het COPI
10:31:33 25-02-09 GROUP-2 PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 6) (INC: 09) [ 344 171 349 346 342 748 198 563 574 590 584 195 594 194 193 ]
VOS 6 0106500 BRW Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 6 0106510 BRW Kennemerland (HOvD Zuid)
VOS 6 0106520 BRW Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 6 0106525 BRW Kennemerland (OvD Midden)
VOS 6 0106535 BRW Kennemerland (Leider COPI)
VOS 6 0106540 BRW Kennemerland (ROGS)
VOS 6 0106560 BRW Kennemerland (Plv. Compagniescommandant)
VOS 6 0106565 BRW Kennemerland (Commandant Uitgangsstelling)
VOS 6 0106581 BRW Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 6 0107029 BRW Haarlem (West) (Specialistische Chauffeurs ploeg 1)
VOS 6 0107039 BRW Haarlem (West) (Specialistische Chauffeurs ploeg 2)
VOS 6 0107049 BRW Haarlem (West) (Specialistische Chauffeurs ploeg 3)
VOS 6 0107059 BRW Haarlem (West) (Personeel Speciale Voertuigen)
VOS 6 0107081 BRW Haarlem (West) (Lichtkrant)
VOS 6 0107084 BRW Haarlem (West) (Besturing Kazerne)
VOS 6 0107611 BRW Heemstede (Vrijwilligers)
VOS 6 0107619 BRW Heemstede (Chauffeurs)
VOS 6 0107681 BRW Heemstede (Lichtkrant)
VOS 6 0107684 BRW Heemstede (Besturing Kazerne)
VOS 6 0108211 BRW Hoofddorp (Blusploeg)
VOS 6 0108213 BRW Hoofddorp (Bemanning HV 381)
VOS 6 0108281 BRW Hoofddorp (Lichtkrant)
VOS 6 0108512 BRW Haarlemmermeer (Zwanenburg) (Centralisten - VC 198)
VOS 6 0108581 BRW Haarlemmermeer (Zwanenburg) (Lichtkrant)
VOS 6 0108611 BRW Haarlemmermeer (Rijsenhout) (Blusploeg - TS 349)
VOS 6 0108681 BRW Haarlemmermeer (Rijsenhout) (Lichtkrant)
VOS 6 0108711 BRW Haarlemmermeer (Badhoevedorp) (Blusploeg - TS 346)
VOS 6 0108781 BRW Haarlemmermeer (Badhoevedorp) (Lichtkrant)
VOS 6 0108811 BRW Haarlemmermeer (Lisserbroek) (Blusploeg - TS 342)
VOS 6 0108881 BRW Haarlemmermeer (Lisserbroek) (Lichtkrant)
VOS 6 0127019 BRW Kennemerland (Centralist Meldkamer Brandweer)
VOS 6 0127185 BRW Kennemerland (Persvoorlichting)
De zin nog een keer in zijn geheel.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:07 schreef Pien85 het volgende:
Ach ik ben allang blij dat Philip Freriks 't nieuws niet doet vandaag
Ja dan hoeft er geen ambulance meer te komen ook.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:08 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Volgens mij zijn daar hele draaiboeken voor. Zelfs als alle 130 overleden waren er nog voldoende ambu's in A'dam.
Philip komt pas om 18:00 uit Parijs, die zal je dus nooit zien overdag.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:07 schreef Pien85 het volgende:
Ach ik ben allang blij dat Philip Freriks 't nieuws niet doet vandaag
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:07 schreef Pien85 het volgende:
Ach ik ben allang blij dat Philip Freriks 't nieuws niet doet vandaag
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:09 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Hoelaat komt sascha de boer![]()
Die zit in die trekker op dat omgeploegde veldquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:09 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Hoelaat komt sascha de boer![]()
Sasha de boerquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:09 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Hoelaat komt sascha de boer![]()
Natuurlijk, dan heb je er geen meer nodig.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:08 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Volgens mij zijn daar hele draaiboeken voor. Zelfs als alle 130 overleden waren er nog voldoende ambu's in A'dam.
Eerste melding: 10:31:33 25-02-09 PRIO 1 PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOLquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:06 schreef iBolt het volgende:
http://www.nos.nl/journaal24/
Wat zei p2000 eigenlijk hierover? De berichten zijn al weg op de http://monitor.livep2000.nl/ website en ik weet niet hoe je in de geschiedenis kunt snuffelen
Er zitten 1 of 2 extra stoetltjes in, dat kan dus prima.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:07 schreef Jor_Dii het volgende:
3 mensen die in de cockpit gezeten zouden hebben...
Boeiend dat steenkolen Engels...quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:10 schreef jorienvdherik het volgende:
Nederlanders die engels praten
Want hij weet natuurlijk precies wat er allemaal aan de hand wasquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:09 schreef Meh7 het volgende:
Een oud-piloot geeft op CNN-Turk aan dat de piloot waarschijnlijk fouten gemaakt heeft
Ze landen nog op de 22quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:11 schreef Piles het volgende:
Baan 27 is weer vrij, dus de kapotte KLM is weg
Doe het voor danquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:10 schreef jorienvdherik het volgende:
Nederlanders die engels praten
lolquote:
Ik geloof dat een casualty in medische termen ook een gewonde kan zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:11 schreef Mikkie het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens een ziekenhuis in Alkmaar waar de eerste gewonden zijn gearriveerd, is er sprake van 20 - 30% casualties. Da's dan wel veel meer dan op de beelden te zien is.
Snap ikquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:11 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Er zitten 1 of 2 extra stoetltjes in, dat kan dus prima.
wie have a big probleemquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Boeiend dat steenkolen Engels...
Nederlanders kunnen zich wel allemaal probleemloos verstaanbaar maken in het Engels.
Iddquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:11 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Want hij weet natuurlijk precies wat er allemaal aan de hand was
Zou het inderdaad ook niet zo vreemd vindenquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:11 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Er zitten 1 of 2 extra stoetltjes in, dat kan dus prima.
Verdommequote:Op woensdag 25 februari 2009 13:11 schreef jmac het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)toestel__.html?p=5,2
Was 't toch bijna gelukt..
Heb je ook wel weer gelijk in jaquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:13 schreef iBolt het volgende:
9 dode valt best mee... bedoel had veel erger kunnen zijn natuurlijk...
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:12 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik geloof dat een casualty in medische termen ook een gewonde kan zijn.
2 Piloten en die technische man meestalquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:13 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Zou het inderdaad ook niet zo vreemd vinden
WIE LOVE YOU FEINOORD WIE DOEquote:
Casualty heb ik er zelf van gemaakt, excuus voor de onduidelijkheid. Het zou gaan om doden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:12 schreef Disorder het volgende:
[..]
lol
[..]
Ik geloof dat een casualty in medische termen ook een gewonde kan zijn.
Technische man is er niet meer tegenwooridgquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:14 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
2 Piloten en die technische man meestal
Valt dus reuze mee.quote:
Wie noemt zijn dochter nou Jihad.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:11 schreef jmac het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)toestel__.html?p=5,2
Was 't toch bijna gelukt..
Als het daar bij blijft, valt het naar omstandigheden mee, ja. Maar het dodenaantal lijkt vooralsnog op te lopen....quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:13 schreef iBolt het volgende:
9 dode valt best mee... bedoel had veel erger kunnen zijn natuurlijk...
Niet zo gek als er ook nog zwaargewonden zijn afgevoerd en ze bij het toetsel ook nog niet klaar zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als het daar bij blijft, valt het naar omstandigheden mee, ja. Maar het dodenaantal lijkt vooralsnog op te lopen....
CNN en deskundig?quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:17 schreef Pacmaniac het volgende:
Voor de geinteresseerden:
CNN is nu een deskundige aan het woord die zijn visie geeft over een mogelijke oorzaak van de ramp
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |