abonnement Unibet Coolblue
pi_66373300
Ok, ik heb dit mes, jij hebt dat mes.
Maar welke kookpsullen springen er écht uit?
Welke dingen uit welke winkel zijn echt briljant?

Ik trap af. De Ikea (vreselijke winkel met die lange wandelroute) heeft een zeer handige snijplank:

De Brilla of Dralla of een andere Ikea naam, kan ook Billy heten.

.


Waarom goed?
  • Hij is licht, dun en goedkoop - half zo dun als een normale snijplank en voor één euro per stuk val je je geen buil
  • Hij is buigbaar - je vouwt er dus een gootje van waarmee je je spullen in de pan kiepert
  • Je kunt hem met een schaar een stukje kleiner kunt maken zodat hij goed in de vaatwasser past (he, probeer dat eens met andere snijplanken!)


    Ik heb er nog een paar, die komen in opvolgposts.
    Wie volgt?
    Graag met winkel, plaatje, én waarom het product aanmerkelijk béter is dan andere!
  •   maandag 23 februari 2009 @ 14:23:17 #2
    160834 Florian_
    Anatomy is destiny
    pi_66373420
    Eiersnijder
    Primum non nocere
      maandag 23 februari 2009 @ 14:24:50 #3
    97186 Rosbief
    Gezond en mals
    pi_66373478
    Edit: Oh wacht aanmerkelijk beter dan een soortgelijk product bedoel je dus?
    Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
    pi_66373635
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 14:23 schreef Florian_ het volgende:
    Eiersnijder
    Ok, en welke eiersnijder is dan echt stukken beter dan alle andere eiersnijders bij elkaar?
    Of wat is de allerbeste knoflookpers en waarom?

    Nog een voorbeeld:

    Beste Kaasrasp van Nederland West Europa:

    Nogmaals van de IKEA (ja, ze hebben wel eens dingen waar echt over nagedacht is):


    Waarom goed?
  • Andere kaasraspen moeten meestal staan. Op een plankje. Dat nat is. Waardoor ze uitglijden en je je pols raspt.
  • Door de vorm kun je goed kracht zetten zonder dat je uitschiet (auw, rode kaas, Hansaplast, interruptie van het kookproces, etc)
  • Andere kaasraspen laten de kaas gewoon vallen. Deze vangt de rasp op in een bakje. Waar het hoort.
  • Het bakje komt meteen met afsluitdeksel - rasp eraf, deksel erop, kaas bewaren.

    Als je deze kaasrasp gebruikt weet je: Hier is over nagedacht door iemand die regelmatig kaas raspt. De belangrijkste kleine ergernissen (uitglijden, kaas die overal terechtkomt) zijn aangepakt.
  • pi_66373655
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 14:24 schreef Rosbief het volgende:
    Edit: Oh wacht aanmerkelijk beter dan een soortgelijk product bedoel je dus?
    Absoluut beter. Aanmerkelijk beter. Dus niet zo van 'ik heb een snijplank en die vin ik fijn'.
    Maar wat maakt die snijplank zo goed dat je nooit een ander wilt, en dat je hem aanraadt aan iedereen die je kent?
    pi_66373786


    De wandopener. Wat een uitvinding


    Waarom goed?
  • Vangt alle doppen op in het handige reservoir.
  • Wordt bevestigd aan de muur - geen losse openers die kwijt raken!
  • Super duurzaam, een eenmalige aankoop

    Te koop voor tussen de vijf en tien euro bij een horecagroothandel

    [ Bericht 34% gewijzigd door Casparovvv op 23-02-2009 14:46:07 ]
  • Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
      maandag 23 februari 2009 @ 14:40:10 #7
    5036 KrnKje
    kleine typfout
    pi_66374040
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 14:29 schreef mgerben het volgende:

    [..]

    Beste Kaasrasp van Nederland West Europa:

    Nogmaals van de IKEA (ja, ze hebben wel eens dingen waar echt over nagedacht is):
    [ afbeelding ]
    Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
      maandag 23 februari 2009 @ 14:44:31 #8
    188787 Tollywood
    Ik parkeer em der zo in!
    pi_66374199
    TVP
    Ik schenk geld aan de armen.... in het bijzonder mijn linker en mijn rechterarm.
    pi_66374646
    Die snijplanken blinken ook vooral uit in goedkoperigheid Kun je tenminste gewoon wegflikkeren als er fliebertjes vanaf beginnen te kopen, of als er eens een te lang heeft gestaan na het vlees snijden.

    Die raspen zijn trouwens niet origineel Ikea, het design is van origine van een of ander duur keukenmerk. Maar goed, met Ikea-prijzen zijn ze nu toegankelijk voor iedereen, zullen we maar zeggen
    pi_66374886

    De citruspers! Ontzettend handig als je even een citroen wilt uitpersen voor een gerecht.
    En het mooie is, het ding kost nog geen euro bij de Ikea!
    linkje
    pi_66375032
    Ok, nog eentje dan, en voor de verandering niet van Ikea.

    Messen. Er zijn twee soorten messen: Blokker messen en Merk-messen.
    Merk-messen goed, Blokker messen zacht, snel bot en niet goed (sorry Blokker).

    Voor de mensen die Blokker messen gewend zijn: In feite snijdt u zichzelf in de vingers, met zo'n goedkoop mes. Omdat u zulke matige ervaringen opdoet met zo'n goedkoop mes, zult u het nooit in uw hoofd halen om heel veel geld voor een mes neer te leggen.
    Helaas ervaart u daarom ook nooit waarom een goed mes zijn geld waard is.
    Wat een drama!

    Het verheugt mij u mee te kunnen delen dat er een heel leuk mesje bestaat van het BK merk.
    Het gaat om dit mes:



    Het ligt o.a. bij de Bijenkorf. Het merk is Q-linair, het is 12cm lang en het kost ongeveer ¤15.
    Er zijn in deze serie ook grotere en kleinere messen (en koksmessen) maar daar heb ik geen ervaring mee.

    Waarom is dit mes zo goed?
  • Het is gemaakt van gehard staal (dus niet uit blik gestanst zoals bij sommige 12-messen-voor-een-euro).
    Dat harde staal heeft de volgende voordelen:
  • het mes is zeer scherp (al bij aankoop)
  • Het mes wordt ook niet snel bot
  • Het buigt vrijwel niet door als je er kracht op zet
  • En toch is het mes vrij dun; het snijdt groenten zonder deze opzij te duwen, en is ook nog eens erg licht.

    Wat kwaliteit betreft springt het ver boven de Blokker messen uit.

    Verder heeft het nog een paar voordelen:
  • Dit is een heel prettig formaat. Niet zo groot, zwaar en dik als een koksmes, maar toch lang genoeg om de dikste ui in één keer door te snijden. Perfecte tussenmaat.
  • Perfecte prijs. Kom op mensen, vijftien euro!

    Bij mij hangt dit mes naast twee koksmessen, en hij wordt het meeste gepakt.

    Wie eens per jaar Blokker messen koopt kan ook één keer zo'n mes aanschaffen. Fantastische snij-ervaring en u betaalt er niet de hoofdprijs voor!
  •   maandag 23 februari 2009 @ 15:08:00 #12
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_66375085
    Zo'n handcitruspersje is wel handig, maar dan alleen de houten versie. Ik heb ook een mooie rvs-versie, maar die werkt gewoon niet zo goed als die houten omdat ie te glad is. De houtens is troever of zo, waardoor het vruchtvlees kapot draait en er meer sap uit komt. Dus die plasticen lijkt me ook niks. Hout moet het zijn!

      maandag 23 februari 2009 @ 15:09:29 #13
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_66375121
    Alle raspen en schaven van Microplane.
    Zelf heb ik deze. Ideaal voor knoflookje, gember, nootmuskaat, parmezaan, noem maar op.

    pi_66375202


    Een rubberen matje van tupperware waarmee ik alle potten en flessen met gemak open kan draaien, zelfs als ik viezige handen heb.
    pi_66375206
    Kun je het aanzetten met een ordinair aanzetstaal, mgerben?

    Wat ik trouwens echt een uberhandige keukentool vind (zij het wat truttig ): de zogeheten pannenlikker. Flexibel ding, perfect om je beslagkommen leeg te schrapen, maar ook om eiwitten ergens door te enveloperen, of om iets mooi glad af te strijken.
    Ooit voor 1,50 in de Bonus gekocht.

    Sowieso een aanrader om de AH in de gaten te houden voor keukenspullen; ik heb er o.a. ontzettend handige keukentangen gekocht. En niet te vergeten de gietijzeren Hackmanpannen. Volgens mij de beste waar voor je geld op dat gebied!
    pi_66375244
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 15:09 schreef RobinOok het volgende:
    Alle raspen en schaven van Microplane.
    Zelf heb ik deze. Ideaal voor knoflookje, gember, nootmuskaat, parmezaan, noem maar op.

    [ afbeelding ]
    Ja hè. Je betaalt de hoofdprijs ( ) maar dan kun je werkelijk wolkjes parmezaanse kaas schaven
    Eigenlijk wil ik er nog wel een paar!
    pi_66375255
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 15:12 schreef _Arual_ het volgende:
    [ afbeelding ]

    Een rubberen matje van tupperware waarmee ik alle potten en flessen met gemak open kan draaien, zelfs als ik viezige handen heb.
    Dit onderstaande ding voor potten is ook handig:

    pi_66375395
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 14:20 schreef mgerben het volgende:
  • Hij is licht, dun en goedkoop - half zo dun als een normale snijplank en voor één euro per stuk val je je geen buil
  • Hij is buigbaar - je vouwt er dus een gootje van waarmee je je spullen in de pan kiepert
  • Je kunt hem met een schaar een stukje kleiner kunt maken zodat hij goed in de vaatwasser past (he, probeer dat eens met andere snijplanken!)
  • Briljant! Dat ik daar nooit op ben gekomen om die dingen gewoon eigenhandig te halveren zodat ze en fatsoenlijk in een kast, en inderdaad fatsoenlijk in je vaatwasser passen. Thanks!
    The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
    pi_66375554
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 15:14 schreef Anne het volgende:

    [..]

    Dit onderstaande ding voor potten is ook handig:

    [ afbeelding ]
    Ja, maar het tupperwarematje kan dus óók flessen aan! En het is absoluut niet stuk te krijgen! En dat martelwerktuig van jou schiet nog wel eens uit, met alle gevolgen van dien!
    pi_66375767
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 15:12 schreef ColdFeet het volgende:
    Kun je het aanzetten met een ordinair aanzetstaal, mgerben?
    [...]
    Sowieso een aanrader om de AH in de gaten te houden voor keukenspullen; ik heb er o.a. ontzettend handige keukentangen gekocht. En niet te vergeten de gietijzeren Hackmanpannen. Volgens mij de beste waar voor je geld op dat gebied!
    Ja, zet maar aan, leef je uit. Het is niet zo vaak nodig, omdat het van een vrij hard staal gemaakt is. Het mes blijft lang scherp.

    Met aanzetten kun je het slijpen een tijd uitstellen. Echt slijpen is iets anders. Als je het moet slijpen is een aanzetstaal niet meer voldoende.
    Als er behoefte is open ik een keer een topic over het slijpen van (keuken)messen (geen Blokker-ijzer in de vorm van een keukenmes).

    Heb je een plaatje bij die keukentangen of die hackmanpannen?
    Waar gebruik je die tangen voor en wat kosten ze?
    Die pannen, zijn die geëmailleerd of blank gietijzer, en waarom steken deze pannen met kop en schouders uit boven andere gietijzeren pannen? Plaatje?
    pi_66375775
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 15:23 schreef _Arual_ het volgende:

    [..]

    Ja, maar het tupperwarematje kan dus óók flessen aan! En het is absoluut niet stuk te krijgen! En dat martelwerktuig van jou schiet nog wel eens uit, met alle gevolgen van dien!
    En waar kun je jouw matje kopen in de winkel ?
    pi_66376097
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 15:30 schreef Anne het volgende:

    [..]

    En waar kun je jouw matje kopen in de winkel ?


    Ik heb geen flauw idee meer hoe ik aan mijn matje ben gekomen.
    pi_66376187
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 15:41 schreef _Arual_ het volgende:

    [..]



    Ik heb geen flauw idee meer hoe ik aan mijn matje ben gekomen.
    Is het niet ongeveer hetzelfde spul als een siliconen bakmat?
    Het zou in ieder geval hetzelfde effect kunnen hebben.
    pi_66376246
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 15:12 schreef ColdFeet het volgende:

    Sowieso een aanrader om de AH in de gaten te houden voor keukenspullen; ik heb er o.a. ontzettend handige keukentangen gekocht. En niet te vergeten de gietijzeren Hackmanpannen. Volgens mij de beste waar voor je geld op dat gebied!
    Zijn dat die blauwe en rode braadpannen die ze af en toe hebben?
    Ik stond er afgelopen zaterdag nog naar te kijken, ze zien er zo gezellig uit. Als ze ook nog goed zijn ga ik er misschien toch eens eentje kopen als ze weer in de Bonus zijn.
    Are you pondering what I'm pondering?
    pi_66376311
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 15:41 schreef _Arual_ het volgende:

    [..]



    Ik heb geen flauw idee meer hoe ik aan mijn matje ben gekomen.
    Die heb je vast een keer op een tupperware party uitgekozen toen je mocht graaien in een ton met hebbedingetjes omdat iedereen tegen je zei dat het zo'n ontzettend handig ding was!
    pi_66376658
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 15:43 schreef Anne het volgende:

    [..]

    Is het niet ongeveer hetzelfde spul als een siliconen bakmat?
    Het zou in ieder geval hetzelfde effect kunnen hebben.
    Ik heb wel dergelijke bakvormen. Dit matje is wat ruwer, en ook veel dunner.

    Volgens mij een cadeautje van toen we gingen samenwonen.
      maandag 23 februari 2009 @ 16:01:43 #27
    160834 Florian_
    Anatomy is destiny
    pi_66376738
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 15:59 schreef _Arual_ het volgende:

    [..]

    Ik heb wel dergelijke bakvormen. Dit matje is wat ruwer, en ook veel dunner.

    Volgens mij een cadeautje van toen we gingen samenwonen.
    Ik heb ook zo'n dingetje, best handig. Maar een stevige mep onderop de pot werkt ook altijd nog
    Primum non nocere
    pi_66376799
    Kom op mensen, niet gaan slowchatten over een Tuppeware-matje.
    Wel een leuk ding trouwens. Kan ik die ergens kopen en zo ja waar en voor hoeveel moet ik dan naar lenen.nl?

    Nog eentje doen dan?
    Nog een keer IKEA, mag dat?

    Pepermolen van Ikea:



    Waarom beter dan andere kruidenmolens?
  • Gebaseerd op standaard IKEA potjes. Je hebt dezelfde potjes voor strooien als voor malen; alleen de bovenkant verschilt
  • Gaat lekker veel in (breed potje)
  • Er kan van alles in: Provinciaalse kruiden, zeezout (met of zonder rozemarijn), en natuurlijk peper!
  • Beste punt: Keramisch mechanisme. Instelbaar van grof naar fijn. Geen metalen onderdelen. Verslijt niet, verroest niet. Veel andere pepermolens hebben stalen onderdelen. Daar blijven kruiden aan kleven, die houden vocht vast en het gaat roesten. Deze Roest Niet.
  • pi_66377069
    En voor de verandering eens iets níet van IKEA (al hebben ze wel veel goede dingen, zoals - ok,sorry):



    Wat is dit?
    Dit is een knoflook-ontveller.
    Ooit eens bij een ander product gekregen.
    Als je hem eens in de winkel ziet voor onder de ¤5,- en je kliert vaak met knoflook: Meenemen.

    Waarom is-ie zo goed?
    Omdat-ie precies doet wat hij moet doen, en dat doet hij goed: Knoflookje in het rubber hulsje, één keer krachtig met de hand over het aanrecht rollen, en het velletje en de knoflook zijn gescheiden.

    Is het een must-have?
    Nee. Echt niet. Maar zoals gezegd: Als je hem goedkoop tegenkomt, én je gebruikt vaak knoflook maar het enige dat je tegenstaat is dat gepel; dan is het de moeite waard.
    pi_66377187
    Ik kan ook niet meer buiten mijn nieuwe waterkoker, de quick & hot



    Waarom?
    Je hebt in een seconde of drie heet water. Scheelt VEEL tijd, en dat is wat mij betreft het belangrijkste!

    Het water is niet kokend, zodat je thee na een minuut of 10 al goed drinkbaar is. Daarom drink ik nu ook 's ochtends thee!

    Je kunt heel precies aangeven hoeveel heet water je wilt hebben.

    Het reservoir is groter dan dat van de andere waterkokers die ik had.

    Eventueel nadeel: er komt dus geen kokend water uit, maar water van zo'n 80/90 ?? graden. Dat is een nadeel als je bijvoorbeeld couscous of zo wilt maken.
    pi_66377210
    Goed topic, ik zal er ook eens over nadenken.
    Ik weet het ook niet
    pi_66377332
    Tering Vette Producten hier.
      maandag 23 februari 2009 @ 16:20:07 #33
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_66377389
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 16:11 schreef mgerben het volgende:
    En voor de verandering eens iets níet van IKEA (al hebben ze wel veel goede dingen, zoals - ok,sorry):

    [ afbeelding ]

    Wat is dit?
    Dit is een knoflook-ontveller.
    Ooit eens bij een ander product gekregen.
    Als je hem eens in de winkel ziet voor onder de ¤5,- en je kliert vaak met knoflook: Meenemen.

    Waarom is-ie zo goed?
    Omdat-ie precies doet wat hij moet doen, en dat doet hij goed: Knoflookje in het rubber hulsje, één keer krachtig met de hand over het aanrecht rollen, en het velletje en de knoflook zijn gescheiden.

    Is het een must-have?
    Nee. Echt niet. Maar zoals gezegd: Als je hem goedkoop tegenkomt, én je gebruikt vaak knoflook maar het enige dat je tegenstaat is dat gepel; dan is het de moeite waard.
    Die heb ik ook. Maar volgens mij doe ik er altijd te hardhandig mee .

    Leuk topic!
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
      maandag 23 februari 2009 @ 16:21:03 #34
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_66377419
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 16:03 schreef mgerben het volgende:
    Pepermolen van Ikea:


    Kwam ooit als beste uit de test bij de consumentenbond. Maar euh, ze hebben 'm alleen maar in blauw he? Ik haat blauw, dus al is het de beste, bij mij komt ie er niet in.
      maandag 23 februari 2009 @ 16:23:46 #35
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_66377512
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 16:11 schreef mgerben het volgende:
    En voor de verandering eens iets níet van IKEA (al hebben ze wel veel goede dingen, zoals - ok,sorry):

    [ afbeelding ]

    Wat is dit?
    Dit is een knoflook-ontveller.
    Ooit eens bij een ander product gekregen.
    Als je hem eens in de winkel ziet voor onder de ¤5,- en je kliert vaak met knoflook: Meenemen.

    Waarom is-ie zo goed?
    Omdat-ie precies doet wat hij moet doen, en dat doet hij goed: Knoflookje in het rubber hulsje, één keer krachtig met de hand over het aanrecht rollen, en het velletje en de knoflook zijn gescheiden.

    Is het een must-have?
    Nee. Echt niet. Maar zoals gezegd: Als je hem goedkoop tegenkomt, én je gebruikt vaak knoflook maar het enige dat je tegenstaat is dat gepel; dan is het de moeite waard.



    Bij far tot nu toe het meest waanzinnige en overbodige keukengadget, maar wel erg leuk om te zien.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      maandag 23 februari 2009 @ 16:24:46 #36
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_66377552
    Het resultaat bij mij is in ieder geval niet anders dan wanneer ik zachtjes (...) met de zijkant van een mes op de knoflook druk.
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
    pi_66377868
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 16:14 schreef _Arual_ het volgende:
    Ik kan ook niet meer buiten mijn nieuwe waterkoker, de quick & hot
    Waarom?
    Je hebt in een seconde of drie heet water. Scheelt VEEL tijd, en dat is wat mij betreft het belangrijkste!
    Hé, die heb ik ook!
    Hij is van Tefal, en hij stond recentelijk met grote korting bij de Blokker.
    Voordeel ten opzichte van gewone waterkokers is dat je altijd precies zoveel heet water tapt als je nodig hebt.
    Met een waterkoker kook je altijd iets meer dan je nodig hebt.
    Het scheelt dus energie.
    Ik zag hem dan ook op een webreview over energiezuinige waterkokers.

    Maar eerlijk gezegd is het zó handig dat je binnen 3 seconden gloeiend heet water kunt tappen, dat je het misschien wel véél vaker gebruikt

    Anyway, links:

    Link of link.

    Plaatje
    pi_66377993
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 16:20 schreef Copycat het volgende:
    [..]
    Die heb ik ook. Maar volgens mij doe ik er altijd te hardhandig mee .

    Het resultaat bij mij is in ieder geval niet anders dan wanneer ik zachtjes (...) met de zijkant van een mes op de knoflook druk.
    Hmmm... herkenbaar. Als je het hard genoeg doet om het velletje eraf te rollen gaat de knoflook inderdaad enigszins kapot.
    Met een mes op den zijkant der knoblauch kun je hem idd wel pellen, maar laat het toch niet zo volledig los als mit der rolletje.
    pi_66378133
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 15:12 schreef ColdFeet het volgende:
    Kun je het aanzetten met een ordinair aanzetstaal, mgerben?

    Wat ik trouwens echt een uberhandige keukentool vind (zij het wat truttig ): de zogeheten pannenlikker. Flexibel ding, perfect om je beslagkommen leeg te schrapen, maar ook om eiwitten ergens door te enveloperen, of om iets mooi glad af te strijken.
    Ooit voor 1,50 in de Bonus gekocht.

    Sowieso een aanrader om de AH in de gaten te houden voor keukenspullen; ik heb er o.a. ontzettend handige keukentangen gekocht. En niet te vergeten de gietijzeren Hackmanpannen. Volgens mij de beste waar voor je geld op dat gebied!
    Ik heb nu sinds een paar weken zo'n ding (sinds ik taarten bak, ongeveer) en ik vind het werkelijk geniaal.
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_66378250
    De Boska Milano Kaasschaaf



    Waarom is 'ie zo goed?

  • Kaas plakt absoluut niet aan het blad
  • Superscherpe kaasschaaf die moeiteloos overal doorheen gaat
  • Snijd geleidelijke, even dikke plakken (in tegenstelling tot de goedkopere schaven die je met veel moeite onder een bepaalde hoek moet houden om de plakken ongeveer op dezelfde dikte te houden
  • Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
      maandag 23 februari 2009 @ 19:11:15 #41
    241690 kibo
    Semper Fidelis
    pi_66383017
    pi_66387212
    pi_66388711
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 14:29 schreef mgerben het volgende:

    [..]

    Ok, en welke eiersnijder is dan echt stukken beter dan alle andere eiersnijders bij elkaar?
    Of wat is de allerbeste knoflookpers en waarom?

    Nog een voorbeeld:

    Beste Kaasrasp van Nederland West Europa:

    Nogmaals van de IKEA (ja, ze hebben wel eens dingen waar echt over nagedacht is):
    [ afbeelding ]

    Waarom goed?
  • Andere kaasraspen moeten meestal staan. Op een plankje. Dat nat is. Waardoor ze uitglijden en je je pols raspt.
  • Door de vorm kun je goed kracht zetten zonder dat je uitschiet (auw, rode kaas, Hansaplast, interruptie van het kookproces, etc)
  • Andere kaasraspen laten de kaas gewoon vallen. Deze vangt de rasp op in een bakje. Waar het hoort.
  • Het bakje komt meteen met afsluitdeksel - rasp eraf, deksel erop, kaas bewaren.

    Als je deze kaasrasp gebruikt weet je: Hier is over nagedacht door iemand die regelmatig kaas raspt. De belangrijkste kleine ergernissen (uitglijden, kaas die overal terechtkomt) zijn aangepakt.
  • Die vond ik dus echt niks. Dan vind ik deze twee handiger.



    @Arual: thee van water dat niet gekookt heeft? Ieuw.
    Ik zie echt geen voordeel van een waterkoker die ook water niet kan koken. Als ik heet water moet hebben dan doe ik mijn warme kraan wel aan, verder moet het ding gewoon doen waarvoor hij bedoelt is: water koken.

    [ Bericht 4% gewijzigd door MinderMutsig op 23-02-2009 22:08:39 ]
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_66388852
    Eierscheider/splitser/spliter



    Erg handig als je veel eieren moet splitten voor bv creme brulee's/ haagse bluf

    bij de hema voor 2,5 euro ofzo
      maandag 23 februari 2009 @ 21:49:32 #45
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_66388976
    tvp; ondanks ik niet kan koken maar wél geintresseerd ben ih betere keukengerief

    mooi topic !
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
      maandag 23 februari 2009 @ 21:56:46 #46
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_66389231
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 16:41 schreef DevilsAndDust het volgende:

    [..]

    Ik heb nu sinds een paar weken zo'n ding (sinds ik taarten bak, ongeveer) en ik vind het werkelijk geniaal.
    de pannenlikker
    voor mij is ie nooit weg geweest hoor !
    die heb ik als kind meerdere keren met slagroom mogen aflikken
    nostalgie
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
    pi_66389356


    De olijflepel, het meeste vet/sap druipt lekker weg!
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    pi_66389393
    De siliconen ovenwant. En dan het liefst zo'n happertje en niet een volledige want.


    Zonder oren mag.
    Isoleert goed, werkt als anti-slipmatje dus je loopt niet meer het risico dat je ovenschaal uit je handen glijdt en als hij vies is stop je hem gewoon in de vaatwasser.

    Een bolletjesgarde.


    Zeker met wat kleverige dingen heb je met normale gardes nog wel eens het probleem dat alles in de garde gaat zitten in plaats van dat het gemengd wordt. Met deze niet meer. En hij is ook nog eens makkelijker schoon te maken.

    Een afgietdeksel.
    Wel deze:


    Niet deze:


    Voordeel van de eerste t.o.v. de tweede is dat je hem gewoon aan de pan kunt maken en de pan dan aan de handvatten om kunt keren boven de gootsteen. (Voorwaarde is wel dat je pan een klein uitstaand randje heeft maar dat hebben de meeste pannen ook wel.) Die andere moet je vasthouden met je handen, op metaal waar kokend water overheen loopt en met het risico dat je vanwege de draai de hele boel uit je handen laat kletteren. Van die laatste zie ik echt geen enkel voordeel boven een deksel schuin op de pan houden om af te gieten.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_66389550
    Voor de taartenbakkers onder ons: een verstelbare taartring.


    Bakpapier er onder dat je omhoog vouwt en je kunt zonder problemen alle maten taarten bakken in een en dezelfde vorm. Het lekt een ieniemieniebeetje aan de onderkant maar dat stolt zo snel dat het als nadeel niet opweegt tegen de voordelen. En het is ook nog eens makkelijker op te bergen.

    De kookwekker/kernthermometer van Ikea.


    Qua kookwekker heeft hij niet echt voordelen behalve dan het magneetje achterop zodat je hem op iedere metalen ondergrond kunt bevestigen maar het is tevens een kernthermometer en het voordeel daarvan vind ik dat je de display aan de buitenkant van je oven kunt hangen zodat je de temperatuur af kunt lezen zonder de oven te hoeven openen.
    Hij geeft bovendien de temperatuur zowel in Fahrenheit als in Celsius aan dus bij Engelse recepten hoef je niet zelf om te gaan rekenen.

    [ Bericht 20% gewijzigd door MinderMutsig op 23-02-2009 22:28:14 ]
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_66390446
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 21:46 schreef cybermans het volgende:
    Eierscheider/splitser/spliter

    [ afbeelding ]

    Erg handig als je veel eieren moet splitten voor bv creme brulee's/ haagse bluf

    bij de hema voor 2,5 euro ofzo
    Die vind ik dus echt weer totaal nutteloos. Eieren scheiden doe ik altijd gewoon met m'n vingers: met de ene hand breken boven andere hand met licht-gespreide vingers
    pi_66392926
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 22:31 schreef ColdFeet het volgende:

    [..]

    Die vind ik dus echt weer totaal nutteloos. Eieren scheiden doe ik altijd gewoon met m'n vingers: met de ene hand breken boven andere hand met licht-gespreide vingers
    Idd!
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
      Moderator / Miss SHO maandag 23 februari 2009 @ 23:37:34 #52
    22592 crew  Ole
    pi_66393074
    Deze ga ik volgen
    Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
    dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
      maandag 23 februari 2009 @ 23:46:15 #53
    150677 PKfotografie
    www.fotobijbestellen.com
    pi_66393375
    niet echt spannend, maar toch dagenlijks in gebruik.


    na het roeren in pannen moet je altijd een vieze lepel kwijt, en dan is dit uiterst makkelijk.
    zijn vast ook andere opties voor. maar zelf gebruik ik dit en vind het wel fijn (hadden alleen wat meer schaaltjes bij gemogen,) nu is het bakje na 1 maal koken vies, en de vaatwasser heeft 2 a 3 dagen nodig om vol te raken

    [ Bericht 9% gewijzigd door PKfotografie op 23-02-2009 23:47:25 (linkje was stuk) ]
    pi_66394487
    Die is handig inderdaad. Ik heb er alleen een waarvan het schaaltje vast zit in de houder en dat is dus echt waardeloos. Losse schaaltjes zodat niet de hele standaard in de vaatwasser hoeft is veel beter.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_66397700
    TVP
    pi_66400558
    Wat een leuk topic!
    Zelf ben ik helemaal fan van de knoflookmolen van Carleau: http://www.carleau.nl
    Waarom handig? Met een gewone pers blijft er veel achter, na het snijden/hakken stinken m'n handen zo en ik heb ook ooit een soort schoteltje met scherpe puntjes gehad maar daar haald ik alleen m'n vingers aan open.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 10:47:06 #57
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_66400879
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 10:35 schreef Susanne81 het volgende:
    Wat een leuk topic!
    Zelf ben ik helemaal fan van de knoflookmolen van Carleau: http://www.carleau.nl
    Waarom handig? Met een gewone pers blijft er veel achter, na het snijden/hakken stinken m'n handen zo en ik heb ook ooit een soort schoteltje met scherpe puntjes gehad maar daar haald ik alleen m'n vingers aan open.
    Deze dus? Ziet er inderdaad wel handig uit. Met mn gewone pers blijf bijna de helft erin zitten. Maar niet echt goedkoop zeg. De plastic variant 21,50, de metalen 37,50...
      dinsdag 24 februari 2009 @ 10:53:12 #58
    5036 KrnKje
    kleine typfout
    pi_66401029
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 22:31 schreef ColdFeet het volgende:

    [..]

    Die vind ik dus echt weer totaal nutteloos. Eieren scheiden doe ik altijd gewoon met m'n vingers: met de ene hand breken boven andere hand met licht-gespreide vingers
    Ieuw Ik doe het gewoon in de twee schaal-helften

    Opmerkelijk hoeveel handigheidjes jullie hebben

    Dit is mijn noodzaak voor een zachtgekookt ei (kan ik dus echt niet op tijd):
    Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
    pi_66401427
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 21:42 schreef MinderMutsig het volgende:

    [..]

    Die vond ik dus echt niks. Dan vind ik deze twee handiger.
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

    Die bovenste (Boska?) kaasrasp lijkt me geweldig, waar heb je die vandaan?
    Sweet and innocent...
      dinsdag 24 februari 2009 @ 11:09:03 #60
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_66401474
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 11:07 schreef Innocence het volgende:

    [..]

    Die bovenste (Boska?) kaasrasp lijkt me geweldig, waar heb je die vandaan?
    Ah, zoeen hebben we hier ook, van dille&kamille. Maar ik heb ze ook wel bij andere kookwinkels zien liggen.
    pi_66401755
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 10:53 schreef KrnKje het volgende:

    [..]

    Ieuw Ik doe het gewoon in de twee schaal-helften
    Deed ik ook, maar met de scherpe randjes van de schaal gebeurt het vaker dat er zo'n dooiervlie scheurt dan bij mijn vingers
    Ik was natuurlijk netjes voor&na mijn handen.
    pi_66401978
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 11:17 schreef ColdFeet het volgende:

    [..]

    Deed ik ook, maar met de scherpe randjes van de schaal gebeurt het vaker dat er zo'n dooiervlie scheurt dan bij mijn vingers
    Ik was natuurlijk netjes voor&na mijn handen.
    Ik kan het wel met de 2 schaal helfden, maar ja ben liever wat sneller klaar en met me handen ga ik het echt niet doen. Nu vang ik ook nog makkelijk het eiwit op wat ik voor andere zaken kan gebruiken (maar meestal niet doe)

    Maar wat zijn nou de beste raspen microplanes? ikea met bak eronder? want ik moet mijne nog vervangen
      dinsdag 24 februari 2009 @ 11:28:07 #63
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_66402122
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 23:46 schreef PKfotografie het volgende:
    niet echt spannend, maar toch dagenlijks in gebruik.
    [ afbeelding ]

    na het roeren in pannen moet je altijd een vieze lepel kwijt, en dan is dit uiterst makkelijk.
    zijn vast ook andere opties voor. maar zelf gebruik ik dit en vind het wel fijn (hadden alleen wat meer schaaltjes bij gemogen,) nu is het bakje na 1 maal koken vies, en de vaatwasser heeft 2 a 3 dagen nodig om vol te raken
    onhandig . Bij mij valt het er evengoed vanaf (of dat zegt meer over mij dan het voorwerp )
    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
    pi_66402176
    Ik mis de geweldige pannenlikker!!:)
    pi_66402202
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 11:23 schreef cybermans het volgende:

    [..]

    Ik kan het wel met de 2 schaal helfden, maar ja ben liever wat sneller klaar en met me handen ga ik het echt niet doen. Nu vang ik ook nog makkelijk het eiwit op wat ik voor andere zaken kan gebruiken (maar meestal niet doe)

    Maar wat zijn nou de beste raspen microplanes? ikea met bak eronder? want ik moet mijne nog vervangen
    Microplane zijn erg goed (scherp!) en heel prettig in gebruik, vind ik. Kost wel een stuk meer dan dat Ikea-ding.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 11:46:18 #66
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_66402753
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 11:23 schreef cybermans het volgende:
    Maar wat zijn nou de beste raspen microplanes? ikea met bak eronder? want ik moet mijne nog vervangen
    Microplane op zeker! Geen vergelijk, echt waar!
    pi_66402819
    Hm, als ik dit zo lees moet ik toch eens wat beter rondneuzen op de keukenafdeling van Ikea. Mgerben, heb jij soms aandelen?

    Wat ik ook heel handig vind, maar misschien is dat iets Limburgs, is een vlaaivorm waar de bodem los in ligt zodat je die eruit kan halen. Een merk weet ik helaas niet, het was een cadeautje.
    Ok, ik realiseer me dat dit niet de meest nuttige bijdrage in het topic is.

    Oja, wat ik ook heel handig vind is een honinglepel die je op de rand van de pot kunt hangen. Ik heb de mijne gekocht bij Betsie's kookwinkel in Utrecht, en sindsdien ook voor mijn halve familie van die lepels meegebracht omdat ze hem allemaal zo handig vonden.
    Are you pondering what I'm pondering?
    pi_66402879
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 11:47 schreef Mini_rulez het volgende:
    Wat ik ook heel handig vind, maar misschien is dat iets Limburgs, is een vlaaivorm waar de bodem los in ligt zodat je die eruit kan halen. Een merk weet ik helaas niet, het was een cadeautje.
    Ok, ik realiseer me dat dit niet de meest nuttige bijdrage in het topic is.
    Vind je bij kookwinkels (duur!) of Dille&Kamille. Bij die laatste alleen met ribbeltjesrand.
    pi_66403110
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 11:49 schreef ColdFeet het volgende:

    [..]

    Vind je bij kookwinkels (duur!) of Dille&Kamille. Bij die laatste alleen met ribbeltjesrand.
    De mijne heeft ook een ribbeltjesrand inderdaad. Ik geloof dat die via internet was besteld, dat zal dan ook wel geen heel dure zijn geweest. Maar goed, dat hoeft ook niet want hoe vaak bak je nou helemaal een vlaai... Hoewel een quiche er in principe ook in zou kunnen. *denkt hardop*
    Je bent wel goed op de hoogte zeg!
    Are you pondering what I'm pondering?
    pi_66403237
    Even over die gietijzeren pannen van de appie: briljant! Ik heb de grootste in het zwart (dus zonder glazuur aan de buitenkant), met een mooie brede, platte bodem. Ideaal voor de grotere stoofpotten omdat je vrij veel stoofvlees direct op de bodem kwijt kan, dus minder water nodig hebt. En die pannen zijn hartstikke goedkoop!
    Ik heb ook een Creuset pannetje, iets kleiner en een bolle bodem, die gebruik ik meer voor gewonere baksels (gehakt rullen, ballen, rundervinken) Die is ook handig hoor, maar wel 4x zo duur! Terwijl de kwaliteit elkaar niet ontloopt in mijn beleving.

    Overigens zweer ik ook bij de gietijzeren wokpan van de Appie!
    pi_66403647
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 11:17 schreef ColdFeet het volgende:

    [..]

    Deed ik ook, maar met de scherpe randjes van de schaal gebeurt het vaker dat er zo'n dooiervlie scheurt dan bij mijn vingers
    Ik was natuurlijk netjes voor&na mijn handen.
    Dat en bovendien zitten de salmonellaatjes vooral aan de buitenkant van een ei. Als je een ei splitst met de twee schaalhelften loop je dus meer risico op besmetting.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    There is no love sincerer than the love of food.
      † In Memoriam † dinsdag 24 februari 2009 @ 12:17:03 #72
    34726 Fratz
    Max
    pi_66404033
    ik ben helemaal weg van mijn tang. zo´n handig ding.

    There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 12:21:17 #73
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_66404195
    Waar gebruik je die voor?
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
    pi_66404316
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 12:21 schreef Copycat het volgende:
    Waar gebruik je die voor?
    Vlees omdraaien e.d. zodat je er niet in hoeft te prikken.
    Ik heb er ook een maar ik loop met die altijd te klooien. Zo'n kookpincet vind ik prettiger. Door die kleine happertjes vind ik hem makkelijker te hanteren.


    (Ikea, ¤3,50)
    There is no love sincerer than the love of food.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 12:26:16 #75
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_66404353
    Oh ja. Dat doe ik altijd heel onhandig met twee houten spatels.
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
      dinsdag 24 februari 2009 @ 12:38:43 #76
    5036 KrnKje
    kleine typfout
    pi_66404735
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 12:07 schreef MinderMutsig het volgende:

    [..]

    Dat en bovendien zitten de salmonellaatjes vooral aan de buitenkant van een ei. Als je een ei splitst met de twee schaalhelften loop je dus meer risico op besmetting.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Juist door dat snotgevoel wil ik het niet in m'n handen
    Overigens klopt het salmonellaverhaal niet, de meeste besmettingen van een ei gebeuren voordat het ei een schaal heeft gekregen, waardoor het gewoon binnenin zit. Daarnaast gaat salmonella in een behoorlijk korte tijd dwars door de schaal heen... (Tot zover mijn microbiologische kennis )
    Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
    pi_66404877
    Geniaal topic. Er gaat een wereld voor me open.
    AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
    "Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
    pi_66404930


    voor 1.59 ¤ bij de action gekocht uit rvs kan ook in de vaatwasser

    ideaal om groenten te stoomen, past zich aan elke pan (met deksel) aan tot 21 cm
      dinsdag 24 februari 2009 @ 12:44:25 #79
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_66404942
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 22:01 schreef MinderMutsig het volgende:
    De siliconen ovenwant. En dan het liefst zo'n happertje en niet een volledige want.
    [ afbeelding ]

    Zonder oren mag.
    Isoleert goed, werkt als anti-slipmatje dus je loopt niet meer het risico dat je ovenschaal uit je handen glijdt en als hij vies is stop je hem gewoon in de vaatwasser.
    Die heb ik ook. Een oranje hond. Was een relatiegeschenk en ik vind 'm inderdaad erg handig, met een goede grip.
    quote:
    Een bolletjesgarde.
    [ afbeelding ]

    Zeker met wat kleverige dingen heb je met normale gardes nog wel eens het probleem dat alles in de garde gaat zitten in plaats van dat het gemengd wordt. Met deze niet meer. En hij is ook nog eens makkelijker schoon te maken.
    Die heb ik (nog) niet, maar lijkt me reuze handig. Waar kun je die kopen?
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
      Moderator / Miss SHO dinsdag 24 februari 2009 @ 12:46:04 #80
    22592 crew  Ole
    pi_66405003
    een gewone eiersnijder, maar die gebruik ik ook voor perfecte plakjes champignon en mozarella
    Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
    dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
    pi_66405355
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 12:44 schreef Copycat het volgende:
    Die heb ik (nog) niet, maar lijkt me reuze handig. Waar kun je die kopen?
    Ik heb hem ooit eens voor een euro of twee bij de Xenos o.i.d. gekocht maar die hebben hem niet meer. Ik ben al een tijdje op zoek naar een betaalbare versie voor mijn moeder maar ik heb weinig geluk. In kookwinkels willen ze ze nog wel eens hebben maar meestal een stuk duurder.
    Blokker, Marskramer, Ikea, Xenos en de Action hoef je in ieder geval niet te proberen.
    There is no love sincerer than the love of food.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 12:59:16 #82
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_66405414
    waarom nou alles bij de ikea

    moet daar mede door dit topic toch maar weer eens snel langs gaan
    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
    pi_66407208
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 12:59 schreef The_Hives het volgende:
    waarom nou alles bij de ikea

    moet daar mede door dit topic toch maar weer eens snel langs gaan
    Niet alles maar Ikea is wel briljant in betaalbare handigheidjes voor in de keuken. Dat is eigenlijk de enige reden dat ik er kom. Ik sjees naar de keukenafdeling, neus daar rond naar leuke nieuwe dingen en ga dan zo snel mogelijk naar de kassa. Op de keukenafdeling na vind ik het maar een rotwinkel.
    There is no love sincerer than the love of food.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 13:59:25 #84
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_66407485
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 13:52 schreef MinderMutsig het volgende:

    [..]

    Op de keukenafdeling na vind ik het maar een rotwinkel.
    (behalve dat ik mijn bed er vandaan heb

    Ik heb er bijvoorbeeld ook een kruidenrek vandaan, maar die is inmiddels te klein, dus daar moet ik er ook 1 extra van bij. Toen ik mn huidige spulletjes daar kocht was ik nog niet zo met koken bezig, maar aan alle dingen hier te zien is alleen de keukenafdeling al de moeite waard om weer eens langs te gaan
    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
      dinsdag 24 februari 2009 @ 14:08:52 #85
    206640 Beelzebufo
    All my vices are devices!
    pi_66407843
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 16:11 schreef mgerben het volgende:
    En voor de verandering eens iets níet van IKEA (al hebben ze wel veel goede dingen, zoals - ok,sorry):

    [ afbeelding ]

    Wat is dit?
    Dit is een knoflook-ontveller.
    Ooit eens bij een ander product gekregen.
    Als je hem eens in de winkel ziet voor onder de ¤5,- en je kliert vaak met knoflook: Meenemen.

    Waarom is-ie zo goed?
    Omdat-ie precies doet wat hij moet doen, en dat doet hij goed: Knoflookje in het rubber hulsje, één keer krachtig met de hand over het aanrecht rollen, en het velletje en de knoflook zijn gescheiden.

    Is het een must-have?
    Nee. Echt niet. Maar zoals gezegd: Als je hem goedkoop tegenkomt, én je gebruikt vaak knoflook maar het enige dat je tegenstaat is dat gepel; dan is het de moeite waard.


    Ik heb er hier twee van versleten! Momenteel doen we het kwa kruiderij even wat rustig aan (kleine kinderen met darmpjes die relatief simpel op stang te jagen zijn, met alle onsmakelijke luier-gevolgen van dien...)

    Zodra ik het knoflookgebruik weer ga opvoeren ga ik er weer eentje kopen! Simpel als het ding is, werken doet het!
    Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
    pi_66408454
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 14:08 schreef Beelzebufo het volgende:

    [..]

    Ik heb er hier twee van versleten! Momenteel doen we het kwa kruiderij even wat rustig aan (kleine kinderen met darmpjes die relatief simpel op stang te jagen zijn, met alle onsmakelijke luier-gevolgen van dien...)

    Zodra ik het knoflookgebruik weer ga opvoeren ga ik er weer eentje kopen! Simpel als het ding is, werken doet het!
    Ik vraag me af of je dit ook niet zou kunnen doen met een silicone pannenlap. Ga ik vanavond even proberen.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_66408808
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 12:46 schreef Ole het volgende:
    een gewone eiersnijder, maar die gebruik ik ook voor perfecte plakjes champignon en mozarella
    OK, champignons kende ik Maar waarom ben ik nou nooit op het idee gekomen om mozzarella te snijden met zo'n ding?
    pi_66409021
    ik gooi er even een verhuismatige tvp tegenaan, ik zie allerlei leuks wat in onze nieuwe keuken past..
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_66409170
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 14:25 schreef MinderMutsig het volgende:

    [..]

    Ik vraag me af of je dit ook niet zou kunnen doen met een silicone pannenlap. Ga ik vanavond even proberen.
    ik leg hem ff onder het mes. ff drukken en je haalt ook zo het vliesje weg
    pi_66409384
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 23:46 schreef PKfotografie het volgende:
    niet echt spannend, maar toch dagenlijks in gebruik.
    [ afbeelding ]

    na het roeren in pannen moet je altijd een vieze lepel kwijt, en dan is dit uiterst makkelijk.
    zijn vast ook andere opties voor. maar zelf gebruik ik dit en vind het wel fijn (hadden alleen wat meer schaaltjes bij gemogen,) nu is het bakje na 1 maal koken vies, en de vaatwasser heeft 2 a 3 dagen nodig om vol te raken
    die is idd wel handig ja.. ik gebruik nu altijd een klein schaaltje waar ik em dan opleg..
    HT: FC Dinamo Assen (504765)
    pi_66409453


    Gebruik hem bijna dagelijks en zou niet meer zonder kunnen. Vooral het "bakje" om dingen te choppen is verschrikkelijk handig. Verder doet ie het altijd goed en heb ik hem aan meerdere mensen aangeraden die er ook allemaal tevreden over zijn.
    Life is too short not to have fun
    pi_66409628
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 14:53 schreef vaagsel het volgende:
    [ afbeelding ]

    Gebruik hem bijna dagelijks en zou niet meer zonder kunnen. Vooral het "bakje" om dingen te choppen is verschrikkelijk handig. Verder doet ie het altijd goed en heb ik hem aan meerdere mensen aangeraden die er ook allemaal tevreden over zijn.
    Ha! Die heb ik ook! Goed ding, flink vermogen. Merk wel dat 'ie, na al die jaren, begint te slijten
      dinsdag 24 februari 2009 @ 15:02:08 #93
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_66409757
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 23:46 schreef PKfotografie het volgende:
    niet echt spannend, maar toch dagenlijks in gebruik.

    Volgens mij zou bij mij steeds de lepel eraf donderen.
    Dus ik hou het maar bij deze:



    En gelukkig draaien we vrijwel elke dag wel een vaat.

    In het engels heten die dingen "spoon rest", kijk op google hoeveel leuke er zijn. Voor elk wat wils.

    [ Bericht 13% gewijzigd door RobinOok op 24-02-2009 15:09:53 ]
      dinsdag 24 februari 2009 @ 15:04:51 #94
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_66409855
    En die grote tangen vind ik ook niet fijn. Daarvoor in de plaats gebruik ik een simpel tang volgens het principe van een suikertang, alleen dan net een slagje groter en een paar tanden/kartels op het einde. Ooit eens voor weinig bij de Oriental gekocht, maar vrij standaard. Voor het draaien van alles wat maar in de pan ligt. Of de aardappelpartjes in de oven.

    Oh, gevonden, een "ice tong" is het. Deze dus:



    [ Bericht 9% gewijzigd door RobinOok op 24-02-2009 15:13:15 ]
    pi_66410243
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 14:46 schreef cybermans het volgende:

    [..]

    ik leg hem ff onder het mes. ff drukken en je haalt ook zo het vliesje weg
    Zo doe ik het nu ook maar een beetje minder druk op mijn handen zou wel fijn zijn. Even rollen is natuurlijk veel makkelijker.

    Die staafmixer heb ik ook! Geweldig ding.
    There is no love sincerer than the love of food.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 15:23:07 #96
    206640 Beelzebufo
    All my vices are devices!
    pi_66410602
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 14:25 schreef MinderMutsig het volgende:

    [..]

    Ik vraag me af of je dit ook niet zou kunnen doen met een silicone pannenlap. Ga ik vanavond even proberen.
    De knoflookontvelhulsjes zijn vrij ruw van binnen. Ik denk dat je siliconenpannenlap er werkeloos langs glijdt.
    Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 15:30:49 #97
    230788 n8n
    Pragmatisch
    pi_66410873
    Dat een magneetlijst voor de messen nog niet langs is geweest Naar mijn mening veel hygienischer en makkelijker dan een blok.


    De onderstaande bakspaan wederom van de Ikea, heeft een silliconen omhulsel waardoor je het teflon van de pan niet beschadigd, en de spaan makkelijk schoon te maken is. Verder kan je de spaan balanceren op de rand van een pan.


    Een (mooie grote) bak om al je keukengerij in te zetten, zoals spatels, garden, de kaasschaaf, een knoflookpers e.d.

    De snijmatten uit de OP, ook in veel kleuren voor als je groente, vlees, vis of brood niet op dezelfde mat wilt snijden.

    En last but not least, niet eens voor het praktische maar wel zo tof, een real-size honkbalknuppel als pepermolen.



    Plaatjes zijn klikbaar
    Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
    pi_66411114



    De ideale knoflookpers, makkelijk schoon en blijft niet stinken. Je kunt hem ook als schep gebruiken om dingen in de pan te gooien, handig om bijvoorbeeld brood niet te dik met olie in te smeren, je kunt er ook noten mee kraken. En zeker in combinatie met een houten of rubberen hamer kun je er makkelijk de juist hoeveelheid diepvriesspinazie of ander hardgevroren spul mee afnemen. Je krijgt er ook oesters mee open en de achterkant bleek ook nog ideaal voor krabbepoten, en je kunt er ook elke niet natuurlijke verpakking mee te lijf.

    O ja, je kunt er ook nog prima mee snijden en hij blijft best lang scherp. Een dikke 10 euro bij de Toko.
    Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 15:43:22 #99
    206640 Beelzebufo
    All my vices are devices!
    pi_66411338
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 15:30 schreef n8n het volgende:
    [...]

    De onderstaande bakspaan wederom van de Ikea, heeft een silliconen omhulsel waardoor je het teflon van de pan niet beschadigd, en de spaan makkelijk schoon te maken is. Verder kan je de spaan balanceren op de rand van een pan.
    [ link | afbeelding ]

    [...]
    Ik heb een gietijzeren wok (strikt gezien een wadjang, want er zit geen steel aan) met een redelijk ruwe binnenkant. Daar gebruik ik een RVS bakspaan in.

    Gedurende het gebruik is er echter, door het vele en fanatieke scheppen en schrapen, een messcherpe rand ontstaan aan de voorkant van de bakspaan. Dusdanig scherp dat ik er van de week zowat een duim mee afsneed toen ik iets uit de lepel-emmer wilde pakken waar die bakspaan ook in geparkeerd staat.

    Om Bennie Joling te parafraseren: "Kan dat nou niet anders?". Een kunststof spaan die niet buigt als je er een beetje kracht opzet. Deze lijkt ook weer een metalen binnenkant te hebben met een kunststof omhulling waar ik ongetwijfeld binnen de kortste keren weer doorheen gesleten ben.

    Iemand een suggestie?

    ps.
    Nu bewekt ik de bakspaan af en toe met een zetstaal om de scherpe rand weer bot te maken. Is ook niet ongevaarlijk: laatsts haalde ik een gigantische braam van de bakspaan af. Moet er niet aan denken wat er geberut als zo'n braam ongezien in mijn eten terechtkomt
    Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
    pi_66411414
    PANNENLIKKER PANNENLIKKER
      dinsdag 24 februari 2009 @ 15:53:29 #101
    230788 n8n
    Pragmatisch
    pi_66411651
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 15:43 schreef Beelzebufo het volgende:

    [..]

    Om Bennie Joling te parafraseren: "Kan dat nou niet anders?". Een kunststof spaan die niet buigt als je er een beetje kracht opzet. Deze lijkt ook weer een metalen binnenkant te hebben met een kunststof omhulling waar ik ongetwijfeld binnen de kortste keren weer doorheen gesleten ben.
    Ik ben niet iemand die zachtaardig met zijn gereedschap omgaat. Deze spaan heb ik nu een half jaar en hij is nog bijna perfect, alleen wat speling op de steel omdat ik er soms mijn vlees mee aanduw, het rubber is verder nog perfect en lijkt niet stuk te gaan, het zit ook niet los en het ziet er niet naar uit dat het los komt. Voor 4 euro kan je je er ook moeilijk een buil aan vallen, iedereen die hier kookt vind het een enorm prettig ding.
    Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
      dinsdag 24 februari 2009 @ 21:45:27 #102
    63722 z80
    I fink you freaky
    pi_66423319
    voor mij de knoflook rasp.
    nog niet eerder zat er zoveel knoflook smaak aan het eten.
    en je gooit alleen het kontje weg de rest van het teentje gaat het eten in
    Go away or i will replace you withe a very small shell script.
    Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
    If you torture the data long enough, it will confess to anything.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 21:49:12 #103
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_66423489
    Vanwege dit topic ben ik dus vandaag naar de stad gegaan om allerlei nutteloze maar stiekem toch handige dingen te kopen .

    Nieuwe aanwinsten: Siliconen baklappen, eierprikker, pannelikker, sudderplaatje, borsteltje en een knoflookontveller .
    pi_66427031
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 21:45 schreef z80 het volgende:
    voor mij de knoflook rasp.
    nog niet eerder zat er zoveel knoflook smaak aan het eten.
    en je gooit alleen het kontje weg de rest van het teentje gaat het eten in
    [ afbeelding ]
    Ik heb hem ook en de smaak van geraspte knoflook is inderdaad lekker maar die schoteltjes zijn funest voor mijn nagels om nog maar niet te spreken over wat nagelrasp met je gerecht doet.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_66433113
    O bah MiMu, nagelrasp! Ik wilde altijd nog zo'n raspje kopen, maar ik zie er denk ik maar van af. Ik ben ook typisch zo iemand die dan haar vingers mee gaat raspen.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_66440127
    De quooker, kost wel wat maar kan niet meer zonder, altijd direkt thee en erg handig bij het koken altijd kokend water bij de hand.

    http://www.quooker.com/07/site.html?collection=undefined&cname=undefined&browser=NS47&platform=Win32&d=undefined&w=1024
    pi_66440267
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 07:17 schreef Isabeau het volgende:
    O bah MiMu, nagelrasp! Ik wilde altijd nog zo'n raspje kopen, maar ik zie er denk ik maar van af. Ik ben ook typisch zo iemand die dan haar vingers mee gaat raspen.
    Ze verkopen ze bij de Xenos voor rond de 1 euro, voor dat geld kan je het toch bijna niet laten. Je kan het allicht eens proberen en anders heb je weer een leuk hebbedingetje.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_66440315
    Wat een boel handige dingen staan er in dit topic zeg! Zal eens een luek lijstje maken en eens kijken of ik het kan vinden

    * Sylvana houd dit topic goed in de gaten
      woensdag 25 februari 2009 @ 13:12:42 #109
    206640 Beelzebufo
    All my vices are devices!
    pi_66442562
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 12:07 schreef r2d22 het volgende:
    De quooker, kost wel wat maar kan niet meer zonder, altijd direkt thee en erg handig bij het koken altijd kokend water bij de hand.

    http://www.quooker.com/07/site.html?collection=undefined&cname=undefined&browser=NS47&platform=Win32&d=undefined&w=1024
    Een goedkoper alternatief is de Tefal BR301 (ca. ¤55) ten opzichte van de Quooker (¤800-¤1000 afhankelijk van de uitvoering)

    Nadeel van de Tefal is dat het water niet echt kookt maar een graad of 90-95 is.
    Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
    pi_66442931
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 15:06 schreef mgerben het volgende:
    Ok, nog eentje dan, en voor de verandering niet van Ikea.

    Messen. Er zijn twee soorten messen: Blokker messen en Merk-messen.
    Merk-messen goed, Blokker messen zacht, snel bot en niet goed (sorry Blokker).

    Voor de mensen die Blokker messen gewend zijn: In feite snijdt u zichzelf in de vingers, met zo'n goedkoop mes. Omdat u zulke matige ervaringen opdoet met zo'n goedkoop mes, zult u het nooit in uw hoofd halen om heel veel geld voor een mes neer te leggen.
    Helaas ervaart u daarom ook nooit waarom een goed mes zijn geld waard is.
    Wat een drama!

    Het verheugt mij u mee te kunnen delen dat er een heel leuk mesje bestaat van het BK merk.
    Het gaat om dit mes:

    [ [url=http://www.scharenenmessen.nl/images/uploads/smartkeukenmes12[1].gif]afbeelding[/url] ]

    Het ligt o.a. bij de Bijenkorf. Het merk is Q-linair, het is 12cm lang en het kost ongeveer ¤15.
    Er zijn in deze serie ook grotere en kleinere messen (en koksmessen) maar daar heb ik geen ervaring mee.

    Waarom is dit mes zo goed?
  • Het is gemaakt van gehard staal (dus niet uit blik gestanst zoals bij sommige 12-messen-voor-een-euro).
    Dat harde staal heeft de volgende voordelen:
  • het mes is zeer scherp (al bij aankoop)
  • Het mes wordt ook niet snel bot
  • Het buigt vrijwel niet door als je er kracht op zet
  • En toch is het mes vrij dun; het snijdt groenten zonder deze opzij te duwen, en is ook nog eens erg licht.

    Wat kwaliteit betreft springt het ver boven de Blokker messen uit.

    Verder heeft het nog een paar voordelen:
  • Dit is een heel prettig formaat. Niet zo groot, zwaar en dik als een koksmes, maar toch lang genoeg om de dikste ui in één keer door te snijden. Perfecte tussenmaat.
  • Perfecte prijs. Kom op mensen, vijftien euro!

    Bij mij hangt dit mes naast twee koksmessen, en hij wordt het meeste gepakt.

    Wie eens per jaar Blokker messen koopt kan ook één keer zo'n mes aanschaffen. Fantastische snij-ervaring en u betaalt er niet de hoofdprijs voor!


  • Die lagen een tijdje terug bij de Blokker in de bak voor 1e P/S, uiteraard een paar meegenomen
    Een juichtoon da-vre langs de velden
    Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
    pi_66454965
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 15:02 schreef RobinOok het volgende:

    Volgens mij zou bij mij steeds de lepel eraf donderen.
    Dus ik hou het maar bij deze:

    [ afbeelding ]

    Heb ik ook. Ideaal!

    Ik mis in dit topic de geniale appelboor van... jawel.. de IKEA.
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
    pi_66459025
    Zo al heel wat handige dingen voorbij zien komen hier.

    Maar toch nog een keer op naar de ikea.
    pi_66471999
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 21:49 schreef misteriks het volgende:
    tvp; ondanks ik niet kan koken maar wél geintresseerd ben ih betere keukengerief

    mooi topic !
    Speciaal voor jou dan, want verder kan Iedereen hier natuurlijk fantastisch koken. Dus eigenlijk overbodig. Maar ik kwam dit kookboek onlangs tegen bij de Dille&Kamille. En het springt er echt uit.

    Ik heb het gekocht voor iemand die niet goed Nederlands spreekt, maar wel graag Nederlands wil koken.
    En dan is een kookboek met een receptje met moeilijke woorden net een te hoge drempel.
    Ik kan me ook voorstellen dat het leuk is voor iedereen die de studentenhap wil ontgroeien. En de recepten zijn gewoon goed.

    Dit boek:
    http://www.bol.com/nl/p/b(...)005506041/index.html

    Voorbeeldpagina's




    Waarom springt dit kookboek er uit?
  • De recepten staan letterlijk stap voor stap uitgewerkt.
  • Elke stap heeft een foto.
  • Het is een gevarieerd kookboek met 80 verschillende recepten; (dus niet één onderwerp zoals spaghetti's of soepen)
  • Echt one-of-a-kind instap-boek.


    Het ligt ook gewoon bij Bol en bij boekhandels.
  • pi_66472271
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 18:47 schreef Cat22 het volgende:

    [..]

    Heb ik ook. Ideaal!

    Ik mis in dit topic de geniale appelboor van... jawel.. de IKEA.
    daar heb ik mee in mn handen gestaan! Maar ik vroeg me af wat als je een appel hebt die iets groter is en niet binnen het rode rondje valt? Ik vond hem niet extreem groot ofzo verder. Of wijkt hij ergens ofzo?
    Zomerkind <3 & Winterkind <3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_66472602
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 10:22 schreef huuphuup het volgende:

    [..]

    daar heb ik mee in mn handen gestaan! Maar ik vroeg me af wat als je een appel hebt die iets groter is en niet binnen het rode rondje valt? Ik vond hem niet extreem groot ofzo verder. Of wijkt hij ergens ofzo?
    Ik heb nog geen appel gehad die er niet in paste, dus ik denk dat hij de meeste formaten wel aankan. Wat ik er zo goed aan vind is dat hij de appel keurig in 8 hapklare partjes verdeelt. Als je geschilde appel lekker vindt is het ook fijn, want die individuele partjes zijn meestal met één haal van het aardappelschilmesje te ontvellen. Is dus wel een aparte handeling.

    Voor ubergrote appels heb ik anders nog altijd het ouderwetse appelboortje van mijn oma
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
    pi_66473439
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 10:34 schreef Cat22 het volgende:

    [..]

    Ik heb nog geen appel gehad die er niet in paste, dus ik denk dat hij de meeste formaten wel aankan. Wat ik er zo goed aan vind is dat hij de appel keurig in 8 hapklare partjes verdeelt. Als je geschilde appel lekker vindt is het ook fijn, want die individuele partjes zijn meestal met één haal van het aardappelschilmesje te ontvellen. Is dus wel een aparte handeling.

    Voor ubergrote appels heb ik anders nog altijd het ouderwetse appelboortje van mijn oma
    En haalt hij ook echt het hele klokhuis eruit dan? Want een normale appelboor doet dat niet en dan heb je van die vieze harde stukjes.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_66473980
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 11:01 schreef MinderMutsig het volgende:

    [..]

    En haalt hij ook echt het hele klokhuis eruit dan? Want een normale appelboor doet dat niet en dan heb je van die vieze harde stukjes.
    Ligt ook weer aan de appel natuurlijk. Hele grote klokhuizen haalt hij niet helemaal eruit. Maar omdat de appel in partjes is kun je de vieze stukjes gemakkelijk zien en verwijderen.
    Soms heb je een appel met twee ongelijke helften, daar weet deze jongen ook raad mee! Gewoon de appelboor schuin op de appel zetten en erdoor duwen.
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
    pi_66475778
    Diepvrieskruiden



    Wat is het ? Zoals de titel vermoed, het zijn ingevroren kruiden, U zult ze geneden in de verpakking vinden

    Waarom is het handig ? De gedroogde kruiden uit het silvo rekje maken uw maaltijd niet altijd beter, verse kruiden zijn echter ook niet altijd voorhanden, niet iedereen heeft een kruidentuintje, en die voorverpakte verse takjes peterselie van de AH kosten elke keer toch weer een euro

    Zit er een favoriet tussen ? De ingevroren knoflook is subliem, normaal kocht ik zo'n netje met 3 bolletjes knoflook, waarna ik er na een tijdje 1.5 kon weggooien, nu heb ik zo'n pakje ingevroren knoflook waar veel inzit.
    Ook hoef ik niets meer te snijden daar ze al in losse stukjes verpakt zitten

    Ik ben helemaal enthousiast Xlarge ! in welke exotische winkel koop je dat ! Kijk eens in het vriesvak van uw plaatselijke supermarkt, naast de diepvrieserwtjes, daar zult u het vast vinden
    pi_66475886
    Is inderdaad veel smakelijker dan gedroogd! Maar het wordt wel wat papperig, je kunt het bijvoorbeeld niet als garnering gebruiken.
    pi_66475983
    Gebruikt iemand hier weleens de tubetjes knoflook van AH? Is dat handig, of is diepvries beter?
    Are you pondering what I'm pondering?
      donderdag 26 februari 2009 @ 12:28:27 #121
    230788 n8n
    Pragmatisch
    pi_66476207
    Nu alleen nog een diepvries Ik ga komende zaterdag langs de Ikea en heb nu al onder andere de (door Kassa oid geroemde) knoflookpers, de rasp met bakje van eerder dit topic en een grillpan op mijn lijstje staan. Iemand nog suggesties voor must-haves, en is er een (koks)mes van de Ikea dat aan te raden valt? Mijn budget rijkt momenteel namelijk niet al te ver maar ik heb wel nieuwe messen nodig.
    Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
      donderdag 26 februari 2009 @ 12:29:48 #122
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_66476242
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 12:21 schreef Mini_rulez het volgende:
    Gebruikt iemand hier weleens de tubetjes knoflook van AH? Is dat handig, of is diepvries beter?
    Die vind ik ook erg lekker! Verse en gedroogde knoflook komt hier altijd wel op tijd op, maar soms kopen we het wel eens. De rode peper-variant is trouwens ook erg aan te raden!
    pi_66476314
    Ik ken alleen de rode peper. En die vond ik naar plastic smaken
    pi_66476737
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 12:28 schreef n8n het volgende:
    ... en een grillpan op mijn lijstje staan.

    Iemand nog suggesties voor must-haves, en is er een (koks)mes van de Ikea dat aan te raden valt? Mijn budget rijkt momenteel namelijk niet al te ver maar ik heb wel nieuwe messen nodig.
    Mes: Kijk even terug in het topic. Q-Linair bij de Bijenkorf. Ikea koksmessen ben ik niet kapot van. Ze doen het wel en ze zijn een tikje beter dan de Blokker.

    Grielpan:

    Deze is van gietijzer en heeft geen tedere anti-aanbaklaag:



    En dit is de grootmoeder van alle grilpannen:


    Bij outdoorcooking.nl
    pi_66477188
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 12:28 schreef n8n het volgende:
    Nu alleen nog een diepvries Ik ga komende zaterdag langs de Ikea en heb nu al onder andere de (door Kassa oid geroemde) knoflookpers, de rasp met bakje van eerder dit topic en een grillpan op mijn lijstje staan. Iemand nog suggesties voor must-haves, en is er een (koks)mes van de Ikea dat aan te raden valt? Mijn budget rijkt momenteel namelijk niet al te ver maar ik heb wel nieuwe messen nodig.
    IKEA afwasrekje! Neemt opgeklapt niet veel plek in, ziet er niet spectaculair uit maar doet zeker ook geen pijn aan de oogjes. En voor 3,50 blijf je lachen. Neem er het bestekbakje bij en je hebt een setje.
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
      donderdag 26 februari 2009 @ 13:10:50 #126
    230788 n8n
    Pragmatisch
    pi_66477575
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 12:59 schreef Cat22 het volgende:

    [..]

    IKEA afwasrekje! Neemt opgeklapt niet veel plek in, ziet er niet spectaculair uit maar doet zeker ook geen pijn aan de oogjes. En voor 3,50 blijf je lachen. Neem er het bestekbakje bij en je hebt een setje.
    Die heb ik al Is inderdaad geweldig omdat het rek ingeklapt net zo groot is als een dienblad of een snijplank. Die van mij is wel aan vervanging toe dus een nieuwe stond er al op.

    Ik ga voor de messen nog even in een aanverwant topic kijken. Onlangs was er een prachtige 4-delige set in de aanbieding bij de Bijenkorf. Bestonden uit 1 stuk en zagen er heel goed uit, helaas met ¤80 iets te duur op dit moment.

    Edit, een gietijzeren pan klinkt inderdaad beter, nog even kijken of de Ikea iets vergelijkbaars heeft, anders wacht ik er nog even mee. Het klopt dat je (vrijwel) vetloos kan bakken op een grillpan? Alvast bedankt voor de suggesties
    Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
    pi_66478531
    Sowieso wat meer investeren in een gietijzeren grillpan. Zo'n blikken pannetje die je nu wilde kopen kan je na 3 keer weggooien.

    Op de site kan ik alleen deze vinden, die ik zelf ook heb en waar ik zeer tevreden over ben. Maar volgens mij hebben ze ook nog andere!
    Life is too short not to have fun
    pi_66478620
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 13:10 schreef n8n het volgende:

    [..]

    Die heb ik al Is inderdaad geweldig omdat het rek ingeklapt net zo groot is als een dienblad of een snijplank. Die van mij is wel aan vervanging toe dus een nieuwe stond er al op.

    Ik ga voor de messen nog even in een aanverwant topic kijken. Onlangs was er een prachtige 4-delige set in de aanbieding bij de Bijenkorf. Bestonden uit 1 stuk en zagen er heel goed uit, helaas met ¤80 iets te duur op dit moment.

    Edit, een gietijzeren pan klinkt inderdaad beter, nog even kijken of de Ikea iets vergelijkbaars heeft, anders wacht ik er nog even mee. Het klopt dat je (vrijwel) vetloos kan bakken op een grillpan? Alvast bedankt voor de suggesties
    Ik heb de IKEA grillpan (met houten opklapbaar handvat) en na een half jaar gebruik bevalt die nog steeds prima. Lekker zwaar zodat hij de warmte goed vasthoudt en door het opklapbare handvat makkelijk op te bergen.

    Ik doe meestal wat olie op het vlees of de groente voordat ik die ik ga grillen, dan bakt het niet aan maar krijg je toch die mooie grillstrepen.
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
    pi_66478622
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 15:30 schreef n8n het volgende:

    Plaatjes zijn klikbaar
    Ik las plaatjes zijn likbaar.
    pi_66478744
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 13:39 schreef _Floddertje_ het volgende:

    [..]

    Ik las plaatjes zijn likbaar.
    Dat zou een leuk tafereel opleveren
      donderdag 26 februari 2009 @ 14:38:50 #131
    230788 n8n
    Pragmatisch
    pi_66480798
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 13:39 schreef Cat22 het volgende:

    [..]

    Ik heb de IKEA grillpan (met houten opklapbaar handvat) en na een half jaar gebruik bevalt die nog steeds prima. Lekker zwaar zodat hij de warmte goed vasthoudt en door het opklapbare handvat makkelijk op te bergen.

    Ik doe meestal wat olie op het vlees of de groente voordat ik die ik ga grillen, dan bakt het niet aan maar krijg je toch die mooie grillstrepen.
    ik had de pan die ik eerder koos al doorgekrast, het wordt nu het model dat jij hebt, omdat ik nog geen 'vermogen' aan kookgerei uit wil geven nu ik nog op kamers woon.
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 13:39 schreef _Floddertje_ het volgende:

    [..]

    Ik las plaatjes zijn likbaar.
    Wat houd je tegen?
    Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
      donderdag 26 februari 2009 @ 14:42:48 #132
    230788 n8n
    Pragmatisch
    pi_66480953
    Zie ik overigens dat Ikea een mes van Kai Shun min of meer 1 op 1 heeft gekopieerd

    Het origineel:


    Ikea:
    Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
    pi_66481060
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 12:14 schreef Xlarge het volgende:


    Zit er een favoriet tussen ? De ingevroren knoflook is subliem, normaal kocht ik zo'n netje met 3 bolletjes knoflook, waarna ik er na een tijdje 1.5 kon weggooien
    Daar gebruik ik altijd gerookte knoflook voor. Ideaal.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_66481851
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 14:42 schreef n8n het volgende:
    Zie ik overigens dat Ikea een mes van Kai Shun min of meer 1 op 1 heeft gekopieerd

    Het origineel:
    [ afbeelding ]

    Ikea:
    [ afbeelding ]
    Nou, ik zie toch echt verschillen, vrij grote ook wel. De punt van het mes is (op de foto) totaal anders, het handvat anders, de gebruikte (hout)soort voor het handvat is anders etc.

    De enige overeenkomst is het feit dat ze beide waarschijnlijk scherp zijn...
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_66482547
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 14:45 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Daar gebruik ik altijd gerookte knoflook voor. Ideaal.
    Ik had daar nog nooit van gehoord, maar nadat ik nu wat info op het internet heb opgezocht wil ik het natuurlijk meteen proberen.

    Waar koop jij het ?
    Ik kom op deze site http://www.smokey-al.nl/SAG/Home.html waar het besteld kan worden (koudgerookte knoflook).
    Maar het zou handiger zijn wanneer het in een winkel te halen zou zijn.
    pi_66484233
    Waar woon je?
    In Groningen kan je het in ieder geval kopen bij de kruidenkraam op de vismarkt.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_66484456


    dat met global messen

    moet nog een keer een 4000 of een 8000 steen aanschaffen
    "Those unforgettable days, for them I live"
    pi_66484819
    Joseph Joseph Opvouwbare Vergiet

    pi_66485721
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 16:06 schreef MinderMutsig het volgende:
    Waar woon je?
    In Groningen kan je het in ieder geval kopen bij de kruidenkraam op de vismarkt.
    Welke? Die houten "athentieke" kraam?
    pi_66486209
    Ik heb vandaag een knoflookontveller en een appelsnijder gekocht
    pi_66486571
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 16:42 schreef Haijo het volgende:

    [..]

    Welke? Die houten "athentieke" kraam?
    Je kan hem niet missen, staat er iig op vrijdag. Hij staat zeg maar dwars op de markt. Je hebt aan de vismarkt ook nog een kruidenwinkel, kan je het ook proberen.
    Life is too short not to have fun
      donderdag 26 februari 2009 @ 17:06:10 #142
    24807 NJ
    Don't mention the war!
    pi_66486653
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 10:53 schreef KrnKje het volgende:

    [..]

    Ieuw Ik doe het gewoon in de twee schaal-helften

    Opmerkelijk hoeveel handigheidjes jullie hebben

    Dit is mijn noodzaak voor een zachtgekookt ei (kan ik dus echt niet op tijd):
    [ afbeelding ]
    Waar heb je die vandaan?
    And now for something completely different, I'm on a horse.
    pi_66487042
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 17:06 schreef NJ het volgende:

    [..]

    Waar heb je die vandaan?
    Ik heb die ooit voor mijn moeder gekocht bij de Bijenkorf..
    Life is too short not to have fun
    pi_66487074
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 15:24 schreef Xlarge het volgende:

    Waar koop jij het ?
    Ik neem altijd een bol van mijn moeder mee, die heeft meestal wel een streng hangen.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_66488863
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 16:42 schreef Haijo het volgende:

    [..]

    Welke? Die houten "athentieke" kraam?
    Ik weet eigenlijk niet eens hoe die kraam er uitziet.
    Hij staat in ieder geval praktisch midden op de markt.
    Er zitten overigens ook nog twee winkels aan de vismarkt die echt de moeite waard zijn aan de kant van de DE en ook weer ongeveer halverwege. Ik weet zo alleen niet hoe ze heten.
    Beide zouden ook wel eens gerookte knoflook op voorraad kunnen hebben en een van de twee heeft echt supergoede olijfolietjes.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_66489767
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 16:54 schreef Sylvana het volgende:
    Ik heb vandaag een knoflookontveller en een appelsnijder gekocht
    Bij de IKEA?
    Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
    Dan heb je safe = condoom
    Double dutch = condoom en pil
    quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
    pi_66489889
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 18:41 schreef Cat22 het volgende:

    [..]

    Bij de IKEA?
    Nee, bij de Xenos Daar hadden ze trouwens ook snijplanken, die in 3 stukken verdeeld waren en dat je de buitenste stukken naar binnen kon klappen en zo je eten in de pan kan schuiven Kosten 1 euro geloof ik.
    pi_66489943
    Die ene aan de Vismarkt, rechts van de Mitra, met dat trappetje, heet 'Kruiden en keramiek".
    De andere aan de Vismarkt, links van Mitra, is de Bazarz, die ook een kraam op de markt heeft staan.
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_66490036
    Pannelikkers:
    Er zijn er met onflexibel en met flexibel blad: ik zweer bij flexibel.
    Ook niet onbelangrijk: ze zijn er in hittebestendige uitvoeringen en smeltende.

    Aanrader; het geval van Le Creuset.

    De blauwe is de Creuset (tot 425 graden )
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_66490222
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 18:46 schreef sigme het volgende:
    Die ene aan de Vismarkt, rechts van de Mitra, met dat trappetje, heet 'Kruiden en keramiek".
    De andere aan de Vismarkt, links van Mitra, is de Bazarz, die ook een kraam op de markt heeft staan.
    Ah, sigme to the rescue!
    There is no love sincerer than the love of food.
      donderdag 26 februari 2009 @ 18:55:22 #151
    97108 J.A.N.A.
    JustAnotherNicknameAgain
    pi_66490296
    De Ikea Appel Partjes Snijder
    There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
      donderdag 26 februari 2009 @ 18:56:46 #152
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_66490372
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 18:55 schreef J.A.N.A. het volgende:
    De Ikea Appel Partjes Snijder
    [ afbeelding ]
    Ik baal er van dat ik die gadget niet heb ingepikt op mijn werk.
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
    pi_66490733
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 16:06 schreef MinderMutsig het volgende:
    Waar woon je?
    In Groningen kan je het in ieder geval kopen bij de kruidenkraam op de vismarkt.
    Helaas daar zit 200km tussen
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 17:17 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Ik neem altijd een bol van mijn moeder mee, die heeft meestal wel een streng hangen.
    Oke dan loop ik daar even langs
    pi_66490772
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 18:55 schreef J.A.N.A. het volgende:
    De Ikea Appel Partjes Snijder
    [ afbeelding ]
    Die ziet er zowat hetzelfde uit als die van de Xenos die ik vandaag heb gekocht. Net getest en werkt goed
    pi_66492309
    Ik ga dit volgen, zaterdag naar de Ikea denk ikl.. Kast kopen:D
    pi_66495296
    Dat Italiaanse winkeltje in de Folkinge is trouwens ook de moeite waard. Ruikt daar altijd heerlijk en je ziet alles vers gemaakt worden. Ook spreekt het personeel gewoon Italiaans wat toch wat authenticiteit toevoegt.
    Life is too short not to have fun
      donderdag 26 februari 2009 @ 22:10:02 #157
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_66499065
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 22:01 schreef MinderMutsig het volgende:

    Een afgietdeksel.
    Wel deze:
    [ afbeelding ]
    Waar koop je die? Want ben daar naar op zoek
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
      donderdag 26 februari 2009 @ 22:12:51 #158
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_66499226
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 10:53 schreef KrnKje het volgende:

    [..]

    Ieuw Ik doe het gewoon in de twee schaal-helften

    Opmerkelijk hoeveel handigheidjes jullie hebben

    Dit is mijn noodzaak voor een zachtgekookt ei (kan ik dus echt niet op tijd):
    [ afbeelding ]
    En waar koop je dat?
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_66499890
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 22:10 schreef hierissieweer het volgende:

    [..]

    Waar koop je die? Want ben daar naar op zoek
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Ik heb de mijne bij een kookwinkeltje gekocht maar ik heb ze pas geloof ik ook bij de Action zien liggen. En anders zou je ook Blokker of Marskramer kunnen proberen.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_66499927
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 14:42 schreef n8n het volgende:
    Zie ik overigens dat Ikea een mes van Kai Shun min of meer 1 op 1 heeft gekopieerd

    Het origineel:
    [ afbeelding ]

    Ikea:
    [ afbeelding ]
    Nee hoor, Damast staal varianten zijn bijna net zo oud als de weg naar Rome en Kai is zeer zeker niet de enige die dat materiaal toepast. Zelfs in het wat nabijere Laguiole wordt ermee gewerkt. Verder laat je hier nog eens twee verschillende mes modellen zien, de Kai is een standaard westers koksmes, de Ikea een santoku. Totaal verschillende messen.

    Kennende het verhaal achter global: ik hoef geen ikea messen meer.
      donderdag 26 februari 2009 @ 22:30:42 #161
    202682 childintime
    *wait for the ricochet*
    pi_66500218
    Geweldig topic dit

    Ik heb een fantastische hapjespan van AH (met bonus 19,95) die zelfs op inductie kan (niet dat ik dat heb helaas, maar 't kan wel ). Die gebruik ik echt heel veel!

    En een bijzonder lepeltje. Een lepel met een lange steel, waar aan de achterkant een uitsparing in zit, zodat je 'm aan de rand van de pot kunt hangen. Van oorsprong is het een confiture lepel (in Frankrijk gekocht), maar hij is ook ideel voor mayo, mosterd en al die dingen waarbij je niet met je vingers in de pot wilt graaien op zoek naar de lepel, of een lepel uit de pot trekt die tot bovenaan vol met smurrie zit.

    Ik zal morgen even fotootjes maken van beiden.
    pi_66500407
    Voor mayo en andere diepe potten heb ik gewoon sorbetlepels van de Blokker.
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
    pi_66503231
    Ik vind dat de pureeknpijper hier ook wel een plaatsje mag krijgen. Geweldig lekkere puree gegarandeerd!

    Tonight I think I'll walk alone
    I'll find my soul as I go home
      donderdag 26 februari 2009 @ 23:27:37 #164
    97108 J.A.N.A.
    JustAnotherNicknameAgain
    pi_66503409
    Enn pureeknijper, daar ga ik eens naar op zoek!
    There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
    pi_66503690
    Ja, een pureeknijper zoek ik ook nog! Ik moet eens een verlanglijstje maken voor mezelf (en tegen verjaardag en andere cadeau-dagen voor anderen).
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      donderdag 26 februari 2009 @ 23:35:31 #166
    150677 PKfotografie
    www.fotobijbestellen.com
    pi_66503766
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 23:34 schreef Isabeau het volgende:
    Ja, een pureeknijper zoek ik ook nog! Ik moet eens een verlanglijstje maken voor mezelf (en tegen verjaardag en andere cadeau-dagen voor anderen).
    ik ook, alleen veel dingen vallen vaak niet binnen het cadeau budget.
    zijn er trouwens ook pure stampers met een horizontaal in plaats van verticaal handvat?
    pi_66503915
    Pureeknijper is te koop bij Ikea voor ¤8,99.


    Die dingen zijn inderdaad geweldig. Je wilt nooit meer gestampte puree.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_66503979
    Ik kom nooit bij de IKEA Nou ja, zèlden
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_66504122
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 23:40 schreef Isabeau het volgende:
    Ik kom nooit bij de IKEA Nou ja, zèlden
    Dan vraag je hem voor je verjaardag.

    Ik kom er alleen af en toe voor de keukenafdeling.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_66504145
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 23:35 schreef PKfotografie het volgende:

    [..]

    ik ook, alleen veel dingen vallen vaak niet binnen het cadeau budget.
    zijn er trouwens ook pure stampers met een horizontaal in plaats van verticaal handvat?
    Ik ga voor mijn verjaardag zo'n wijnkoeler vragen die je in de diepvries legt. Je doet hem om de fles wijn die je niet gepland had om te koelen en in 5 minuten is hij koud. Plusminus 7 euro.
    En een kurketrekker. Je draait hem in de kurk, je draait door en de kurk komt eruit. Ook niet duur.
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
    pi_66504232
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 23:40 schreef Isabeau het volgende:
    Ik kom nooit bij de IKEA Nou ja, zèlden
    Ook te koop bij de plaatselijke kookwinkel natuurlijk, helaas wel voor 25-40 euro.
    Tonight I think I'll walk alone
    I'll find my soul as I go home
    pi_66509616
    Die kaasrasp van Ikea is inderdaad geweldig. Een pureeknijper moet ik ook maar eens kopen.

    Ik heb ook een setje metalen maatlepels, volgens mij lopen ze van 1/4 theelepel tot 1 eetlepel. Ook erg handig.
    pi_66517643
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 23:44 schreef krakkemieke het volgende:

    [..]

    Ik ga voor mijn verjaardag zo'n wijnkoeler vragen die je in de diepvries legt. Je doet hem om de fles wijn die je niet gepland had om te koelen en in 5 minuten is hij koud. Plusminus 7 euro.
    En een kurketrekker. Je draait hem in de kurk, je draait door en de kurk komt eruit. Ook niet duur.
    Oja, die heb ik, echt ideaal.
    Zo'n wijnkoeler hebben we voor kerst gekregen maar ik heb nog niet getest of dat echt zo snel gaat.

    Voor de liefhebbers van Sushi: de Bijenkorf had laatst allemaal vormpjes van één of ander Oosters merk (het was nog even zoeken hoe het precies werkte want er stond dus ook niks in het Nederlands of Engels op). Handig om rijst in het goede vormpje te krijgen en ei etc. mee uit te steken zodat het precies op elkaar past. Volgens mijn zusje was het echt een uitkomst. Misschien niks bijzonders maar wij hadden zoiets nog niet eerder gezien.
    Are you pondering what I'm pondering?
    pi_66518289
    Hier in Grunn hebben ze al het kookspul eruit gegooid bij de Bijenkorf
    Life is too short not to have fun
    pi_66518495
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 21:01 schreef vaagsel het volgende:
    Dat Italiaanse winkeltje in de Folkinge is trouwens ook de moeite waard. Ruikt daar altijd heerlijk en je ziet alles vers gemaakt worden. Ook spreekt het personeel gewoon Italiaans wat toch wat authenticiteit toevoegt.
    Ze zijn ook Italiaans: Het maakt niet uit of je er veel besteedt, ze willen eindeloos over eten praten, je van alles laten proeven. Als je er broodjes gaat halen "Als je deze lekker vindt moet je daar de volgende keer om vragen, dan krijg je weer wat anders". Niet zo geschikt als je haast hebt, maar verder zeker een aanrader.
    Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
    pi_66518586
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 18:55 schreef J.A.N.A. het volgende:
    De Ikea Appel Partjes Snijder
    [ afbeelding ]
    Werken die dingen zo. Ik vroeg me altijd al af wat het was en hoe het werkte.
    pi_66518624
    Ik zag net bij de xenos een soort led-lampje wat je aan je keukenkraan monteert, en dan geeftie het water een rood kleurtje als het heet is, en blauw als het koud is. Kan misschien handig zijn met kleine kids?
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_66518767
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 14:07 schreef fruityloop het volgende:
    Ik zag net bij de xenos een soort led-lampje wat je aan je keukenkraan monteert, en dan geeftie het water een rood kleurtje als het heet is, en blauw als het koud is. Kan misschien handig zijn met kleine kids?
    Een nutteloos prutsding dat snel kapot gaat.
      vrijdag 27 februari 2009 @ 16:24:37 #179
    241690 kibo
    Semper Fidelis
    pi_66524798
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 14:07 schreef fruityloop het volgende:
    Ik zag net bij de xenos een soort led-lampje wat je aan je keukenkraan monteert, en dan geeftie het water een rood kleurtje als het heet is, en blauw als het koud is. Kan misschien handig zijn met kleine kids?
    Geen betere te koud/te heet detector dan de kleine kid zelve
      vrijdag 27 februari 2009 @ 16:57:13 #180
    97108 J.A.N.A.
    JustAnotherNicknameAgain
    pi_66526186
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 14:06 schreef Stansfield het volgende:

    [..]

    Werken die dingen zo. Ik vroeg me altijd al af wat het was en hoe het werkte.
    Werkt perfect, en snel heel snel.
    There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
    pi_66532478
    ikea appelpartjessnijder: check!
    pannelikker: check!
    Ikea spaan/schepding: check!
    Ikea kookwekker: check!
    Ikea maatschepjes: check!
    Ikea mes: check!
    Ikea snijplanken: check! (en ongelooflijk stom dat we ons altijd ergeren aan het feit dat die dingen niet in de vaatwasser passen maar nooit hebben bedacht dat je ze kan AFKNIPPEN! )

    ik mis vast nog van alles en wat ik nog wil is zo'n heet water kraan en een puree ding en zo'n meekook ei
      vrijdag 27 februari 2009 @ 20:51:58 #182
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_66533725
    vandaag bij de ikea geweest. Paar ideetjes van hier aangeschaft. Moest me inhouden om niet alles wat los en vast zat aan te schaffen
    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
    pi_66538405
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 22:12 schreef hierissieweer het volgende:

    [..]

    En waar koop je dat?
    bij de bijenkorf zag ik ze laatst
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
      zondag 1 maart 2009 @ 20:31:45 #184
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_66593464
    Ik vind het overdreven om er een topic over te openen, dus even hier de vraag:

    ik ben op zoek naar een bakplaat/ovenplaat van 20x30 centimeter. Als ik nu namelijk wat bak in mn combi-magnetron gebruik ik een ovenschaal (met rand) maar die is eigenlijk iets te klein en de rand is bijvoorbeeld bij broodstengels iod vrij irritant.

    Alleen kan ik op het WWW geen winkel vinden die dat verkoopt. Heeft hier iemand een idee waar ik dat kan aanschaffen/bestellen/vinden?

    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
    pi_66594501
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 20:31 schreef The_Hives het volgende:
    Ik vind het overdreven om er een topic over te openen, dus even hier de vraag:

    ik ben op zoek naar een bakplaat/ovenplaat van 20x30 centimeter. Als ik nu namelijk wat bak in mn combi-magnetron gebruik ik een ovenschaal (met rand) maar die is eigenlijk iets te klein en de rand is bijvoorbeeld bij broodstengels iod vrij irritant.

    Alleen kan ik op het WWW geen winkel vinden die dat verkoopt. Heeft hier iemand een idee waar ik dat kan aanschaffen/bestellen/vinden?

    Zou een (op maat gemaakte) pizzasteen uitkomst kunnen bieden?
    (Kijk bijvoorbeeld hier .)

    Een pizzasteen is meen ik voor velen ook een briljant ding voor in de keuken. Ik heb er geen, want in mijn keuken voegt het niks toe (de oven is van charmotte).
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
      zondag 1 maart 2009 @ 21:10:24 #186
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_66595140
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 20:55 schreef sigme het volgende:

    [..]

    Zou een (op maat gemaakte) pizzasteen uitkomst kunnen bieden?
    (Kijk bijvoorbeeld hier .)

    Een pizzasteen is meen ik voor velen ook een briljant ding voor in de keuken. Ik heb er geen, want in mijn keuken voegt het niks toe (de oven is van charmotte).
    als ik een standaardplaat niet kan vinden zeker . Dan kan ik eventueel ook een broodsteen op maat laten maken, maar een pizzasteen is multifunctioneler. Bedankt voor de tip
    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
      zondag 1 maart 2009 @ 21:23:01 #187
    63722 z80
    I fink you freaky
    pi_66595667
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 20:31 schreef The_Hives het volgende:
    Ik vind het overdreven om er een topic over te openen, dus even hier de vraag:

    ik ben op zoek naar een bakplaat/ovenplaat van 20x30 centimeter. Als ik nu namelijk wat bak in mn combi-magnetron gebruik ik een ovenschaal (met rand) maar die is eigenlijk iets te klein en de rand is bijvoorbeeld bij broodstengels iod vrij irritant.

    Alleen kan ik op het WWW geen winkel vinden die dat verkoopt. Heeft hier iemand een idee waar ik dat kan aanschaffen/bestellen/vinden?

    nog even wachten, de BBQ tijd komt er weer aan.
    dan verkopen ze bij elke bouwmarkt dit soort dingen.
    zowel gesloten platen als roosters met gaatjes of van draadstaal.
    Go away or i will replace you withe a very small shell script.
    Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
    If you torture the data long enough, it will confess to anything.
      maandag 2 maart 2009 @ 08:45:45 #188
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_66606334
    dat wist ik niet. Dat is zeker iets om even rekening mee te houden
    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
      maandag 2 maart 2009 @ 08:51:17 #189
    34027 devlinmr
    Trolivier
    pi_66606430
    Do not go gentle into that good night
    Old age should burn and rave at close of day;
    Rage, rage against the dying of the light.
      maandag 2 maart 2009 @ 08:56:09 #190
    143848 huuphuup
    Dorksided
    pi_66606515
    Wij gebruiken de losse onderkant van een springvorm altijd als bakplaat. Past precies op dat ronddraaiende rooster of op die glasplaat en het is zeker weten ovenproof.
    Misschien inderdaad even wachten op het bbq seizoen als je per se een echte-echte bakplaat wilt. Heb je nog keus ook.
    Zomerkind <3 & Winterkind <3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_66606586
    laatst bij de bijenkorf een tang gekocht, en das echt een superding!

    mooi systeem ook met open dicht, en je kan er makkelijk mee scheppen, grijpen, weet ik het dus voor mij is dat echt een van de meest handige dingen die ik erg vaak gebruik

    deze dus

    [ Bericht 12% gewijzigd door DarkElf op 02-03-2009 18:02:56 ]
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_66607584
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 14:53 schreef vaagsel het volgende:
    [ afbeelding ]

    Gebruik hem bijna dagelijks en zou niet meer zonder kunnen. Vooral het "bakje" om dingen te choppen is verschrikkelijk handig. Verder doet ie het altijd goed en heb ik hem aan meerdere mensen aangeraden die er ook allemaal tevreden over zijn.
    Hahaaa, die hadden wij ook al op het verlanglijstje gezet voor in onze nieuwe keuken.
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
      maandag 2 maart 2009 @ 10:09:30 #193
    5036 KrnKje
    kleine typfout
    pi_66608288
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 08:51 schreef devlinmr het volgende:
    Alles van Rosle:
    http://www.roesle.de/english/default_news.htm


    De cell-phone holder
    Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
    pi_66608544
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 08:51 schreef devlinmr het volgende:
    Alles van Rosle:
    http://www.roesle.de/english/default_news.htm
    En waarom is dat handiger dan vergelijkbare producten die hier genoemd zijn?
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_66610213
    Oh, en mijn moeder heeft/had een tomatensnijder, dat ding helemaal links op het plaatje. Superhandig!

    Edit: plaatje invoegen werkt niet. Dit is de link: http://tinyurl.com/d33rtn.
    pi_66610754
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 11:18 schreef Bleie het volgende:
    Oh, en mijn moeder heeft/had een tomatensnijder, dat ding helemaal links op het plaatje. Superhandig!

    Edit: plaatje invoegen werkt niet. Dit is de link: http://tinyurl.com/d33rtn.
    Link werkt ook niet.
      maandag 2 maart 2009 @ 11:34:43 #197
    34027 devlinmr
    Trolivier
    pi_66610781
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 10:20 schreef MinderMutsig het volgende:

    [..]

    En waarom is dat handiger dan vergelijkbare producten die hier genoemd zijn?
    nou, neem de knoflook pers:

    http://shop.roesle.de/cgi(...)/Product/View/H12782

    volledig Stainless Steel, geen losse onderdelen en makkelijk schoon te maken. Gedegen Duits fabrikaat en dat voor slechts 40 euro.
    (Gaat wel je leven lang mee, i.t.t. Ikea en brabantia meuk.)
    Do not go gentle into that good night
    Old age should burn and rave at close of day;
    Rage, rage against the dying of the light.
      maandag 2 maart 2009 @ 11:37:40 #198
    34027 devlinmr
    Trolivier
    pi_66610892
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 10:09 schreef KrnKje het volgende:

    [..]

    [ afbeelding ]

    De cell-phone holder
    Ideaal, als je handsfree wil bellen terwijl je staat te koken nooit meer een stijve nek.
    Do not go gentle into that good night
    Old age should burn and rave at close of day;
    Rage, rage against the dying of the light.
      maandag 2 maart 2009 @ 11:39:44 #199
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_66610969
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 08:51 schreef devlinmr het volgende:
    Alles van Rosle:
    http://www.roesle.de/english/default_news.htm
    ik moet zeggen dat die klok wel ganz geil is
    "Those unforgettable days, for them I live"
      maandag 2 maart 2009 @ 11:43:46 #200
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_66611135
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 11:39 schreef zquing het volgende:

    [..]

    ik moet zeggen dat die klok wel ganz geil is
    leuk aan het railtje met alle andere meuk
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
    pi_66612110
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 11:34 schreef devlinmr het volgende:

    [..]

    nou, neem de knoflook pers:

    http://shop.roesle.de/cgi(...)/Product/View/H12782

    volledig Stainless Steel, geen losse onderdelen en makkelijk schoon te maken. Gedegen Duits fabrikaat en dat voor slechts 40 euro.
    (Gaat wel je leven lang mee, i.t.t. Ikea en brabantia meuk.)
    Heel eerlijk lijkt me dat dus een ontiegelijk rotding. Juist omdat je geen losse onderdelen hebt maar allemaal scharniertjes waar je de knoflook langs moet persen. Dat is echt enorm lastig schoonmaken terwijl die van de Ikea een los binnenbakje heeft dat verder geheel glad is dus er blijft niets tussen zitten, en dat binnenbakje spoel je zo even af. Veel handiger in gebruik dus.

    Het ziet er verder mooi uit hoor en alles bijpassend kan je als pluspunt zien maar ik zie eigenlijk niks vernieuwends t.o.v. andere producten die hier genoemd zijn en waarschijnlijk is dit dan ook nog eens veel duurder.
    There is no love sincerer than the love of food.
      maandag 2 maart 2009 @ 13:32:01 #202
    34027 devlinmr
    Trolivier
    pi_66614643
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 12:10 schreef MinderMutsig het volgende:

    [..]

    Heel eerlijk lijkt me dat dus een ontiegelijk rotding. Juist omdat je geen losse onderdelen hebt maar allemaal scharniertjes waar je de knoflook langs moet persen. Dat is echt enorm lastig schoonmaken terwijl die van de Ikea een los binnenbakje heeft dat verder geheel glad is dus er blijft niets tussen zitten, en dat binnenbakje spoel je zo even af. Veel handiger in gebruik dus.

    Het ziet er verder mooi uit hoor en alles bijpassend kan je als pluspunt zien maar ik zie eigenlijk niks vernieuwends t.o.v. andere producten die hier genoemd zijn en waarschijnlijk is dit dan ook nog eens veel duurder.
    Kan je melden dat je deze alleen hoeft af te spoelen en er niks tussen de scharnieren blijft zitten. Heb hem gekocht nadat ik 2x een pers van de Ikea en 1 maal een pers van brabantia met normaal gebruik finaal doormidden brak.

    duurder?? ach als ik de drie persen die ik versleten heb bij elkaar op tel dan ben ik meer geld kwijt
    Do not go gentle into that good night
    Old age should burn and rave at close of day;
    Rage, rage against the dying of the light.
    pi_66614721
    AL weet ik zelf niet gelijk iets wat ik al heb wat te gek is, ik ben in ieder geval een hoop dingen hier tegengekomen die ik nu wil hebben. Dat wordt een ritje naar oa de ikea

    bedankt
    pi_66618434
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 11:33 schreef _Floddertje_ het volgende:

    [..]

    Link werkt ook niet.
    Oh, bij mij wel, dus zou niet weten hoe ik dat moet fixen...
    pi_66624371
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 11:34 schreef devlinmr het volgende:

    [..]

    nou, neem de knoflook pers:

    http://shop.roesle.de/cgi(...)/Product/View/H12782

    volledig Stainless Steel, geen losse onderdelen en makkelijk schoon te maken. Gedegen Duits fabrikaat en dat voor slechts 40 euro.
    (Gaat wel je leven lang mee, i.t.t. Ikea en brabantia meuk.)
    Voor het pellen en fijnmaken van mijn knoflook heb ik ook een degelijk duits stuk geredschap. Geen losse onderdelen en eenvoudig schoonmaken. Voor slechts 80 euro. Maar wacht het kan meer! Je kan er ook allerhande groentes mee kleinmaken, appels in partjes snijden, frieten snijden, zelfs vlees in blokjes verdelen is mogelijk. Is het niet geweldig? Je kan zelfs je ontrouwe echt genoot ermee castreren. *insert canned laughter*

    Een goed keukenmes wordt onderschat in deze draad. Maar er staan ook handigheidjes tussen die ik zelf ook heb.
    pi_66626189
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 17:55 schreef Fixers het volgende:

    [..]

    Voor het pellen en fijnmaken van mijn knoflook heb ik ook een degelijk duits stuk geredschap. Geen losse onderdelen en eenvoudig schoonmaken. Voor slechts 80 euro. Maar wacht het kan meer! Je kan er ook allerhande groentes mee kleinmaken, appels in partjes snijden, frieten snijden, zelfs vlees in blokjes verdelen is mogelijk. Is het niet geweldig? Je kan zelfs je ontrouwe echt genoot ermee castreren. *insert canned laughter*

    Een goed keukenmes wordt onderschat in deze draad. Maar er staan ook handigheidjes tussen die ik zelf ook heb.
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
      dinsdag 3 maart 2009 @ 08:52:18 #207
    34027 devlinmr
    Trolivier
    pi_66642181
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 17:55 schreef Fixers het volgende:

    [..]

    Voor het pellen en fijnmaken van mijn knoflook heb ik ook een degelijk duits stuk geredschap. Geen losse onderdelen en eenvoudig schoonmaken. Voor slechts 80 euro. Maar wacht het kan meer! Je kan er ook allerhande groentes mee kleinmaken, appels in partjes snijden, frieten snijden, zelfs vlees in blokjes verdelen is mogelijk. Is het niet geweldig? Je kan zelfs je ontrouwe echt genoot ermee castreren. *insert canned laughter*


    Vertel vertel Mike, het klinkt GEWELDIG
    Do not go gentle into that good night
    Old age should burn and rave at close of day;
    Rage, rage against the dying of the light.
      dinsdag 3 maart 2009 @ 18:32:25 #208
    241690 kibo
    Semper Fidelis
    pi_66661065
    Wat een modieus geleuter allemaal over die ikea prullaria

    Mag ik jullie erop wijzen dat het CRISIS is?

    Ik zeg: WECKEN !!!!!!!!!

      dinsdag 3 maart 2009 @ 20:20:41 #209
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_66665563

    Het molenmes, het mes dat zichzelf scherp houd, de kristalstructuur van het koolstofstaal is zo dat het zich scherpslijt en roest.
    Beste paar euro die je kan besteden aan keukenspul
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_66665635
    Pietverdriet
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_66665710
    quote:
    Op dinsdag 3 maart 2009 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
    [ afbeelding ]
    Het molenmes, het mes dat zichzelf scherp houd, de kristalstructuur van het koolstofstaal is zo dat het zich scherpslijt en roest.
    Beste paar euro die je kan besteden aan keukenspul
    Piet! Ben je terug? Gaaf man!
    pi_66665746
    Piet!
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
      dinsdag 3 maart 2009 @ 20:25:14 #213
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_66665798
    quote:
    Op dinsdag 3 maart 2009 20:23 schreef Leintjeuh het volgende:

    [..]

    Piet! Ben je terug? Gaaf man!
    Ook terug in NL bij de weg
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_66666006
    quote:
    Op dinsdag 3 maart 2009 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:
    Ook terug in NL bij de weg
    Welkom terug Blijf je in Nederland?
      dinsdag 3 maart 2009 @ 20:36:32 #215
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_66666417
    quote:
    Op dinsdag 3 maart 2009 20:29 schreef Leintjeuh het volgende:

    [..]

    Welkom terug Blijf je in Nederland?
    Tot de zomer wel, daarna weer op zoek naar een nieuwe klus. volgend jaar ga ik naar oceanie/zuidpacific om daar eens te kijken of het daar leuk is.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_66678048
    Ik ga ook even offtopic Piet! Welkom terug (tot de zomer )
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_66798540
    Voor de mangoliefhebbers: Bij de Xenos kan je een mango-snijder kopen (ip zelfde principe als appelboor/appelsnijder). Het levert minder troep op en het is een plezier om weer mango te eten!

    (heb ff geen plaatje bij de hand)
      zaterdag 7 maart 2009 @ 15:39:33 #218
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_66799474
    Tja, alleen nu nog een keer een goede mango vinden in NL...
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_66802027
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 15:09 schreef RobinOok het volgende:
    Alle raspen en schaven van Microplane.
    Zelf heb ik deze. Ideaal voor knoflookje, gember, nootmuskaat, parmezaan, noem maar op.

    [ afbeelding ]
    Voor degenen die deze geweldige raspen ook wilt, maar er niet 30 euro per stuk voor over heeft kijk dan hier eens:

    http://stores.ebay.nl/wineglassguys

    Hmm, zie nu dat ze ze niet meer verkopen
    Daar waren ze maar 10-15$ namelijk.

    [ Bericht 48% gewijzigd door Guido81 op 07-03-2009 18:17:54 ]
    pi_66804038
    http://www.cookplanet.com(...)-1122623-p-1897.html

    Ik ben zelf gek op deze gietijzeren set van Staub. Zwaar en goede kwaliteit.

    Om messen te slijpen is dit een ideaal ding:
    http://www.knivesandtools(...)204mf-sharpmaker.htm
    De slijpstaven staan al in de juiste hoek. Je hoeft alleen maar het mes recht erop te zetten en naar beneden doen.
    Scharen en dergelijke kunnen er ook mee geslepen worden, zie ook het filmpje op de link.
      zaterdag 7 maart 2009 @ 18:43:02 #221
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_66804621
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 16:23 schreef golfer het volgende:

    Bij far tot nu toe het meest waanzinnige en overbodige keukengadget, maar wel erg leuk om te zien.
    Mwoah.. je bent de tomaten ontveller kennelijk nog niet tegen gekomen.
      zaterdag 7 maart 2009 @ 18:48:04 #222
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_66804780
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
    Tja, alleen nu nog een keer een goede mango vinden in NL...
    Daarvoor woon ik dus vlakbij chinatown in Amsterdam. Je kan weinig vruchten noemen die ik daar niet voor een habbekrats in topkwaliteit vers en rijp kan krijgen.
    pi_66821916
    Ik ga zaterdag samen met mn vriend naar de Ikea, dus eens kijken wat voor nuttige dingen ze daar nog hebben die ik nog niet heb
      zondag 8 maart 2009 @ 12:48:13 #224
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_66821961
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 12:46 schreef Sylvana het volgende:
    Ik ga zaterdag samen met mn vriend naar de Ikea, dus eens kijken wat voor nuttige dingen ze daar nog hebben die ik nog niet heb
    Gietijzeren koekepan?
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_66821990
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 12:48 schreef Pietverdriet het volgende:

    [..]

    Gietijzeren koekepan?
    Ik heb net vorige week 3 nieuwe koekenpannen van BK gekocht Het wordt meer klein keukengerei denk ik
      zondag 8 maart 2009 @ 13:05:44 #226
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_66822461
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 12:49 schreef Sylvana het volgende:

    [..]

    Ik heb net vorige week 3 nieuwe koekenpannen van BK gekocht Het wordt meer klein keukengerei denk ik
    Van BK? In RVS?
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_66822746
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 13:05 schreef Pietverdriet het volgende:

    [..]

    Van BK? In RVS?
    Nee, is geen RVS, maar heb nu geen geld over om ook nog een RVS koekenpan erbij te kopen.
      zondag 8 maart 2009 @ 13:26:27 #228
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_66823215
    ik heb een electrische snijmachine, heel fijn ding. en ook onmisbaar is de pastamachine van atlas.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      zondag 8 maart 2009 @ 13:33:13 #229
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_66823483
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 13:13 schreef Sylvana het volgende:

    [..]

    Nee, is geen RVS, maar heb nu geen geld over om ook nog een RVS koekenpan erbij te kopen.
    Geloof me, je wilt geen RVS koekepan.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_66825707
    Wat is er niet goed aan RVS dan? En wat voor koekenpan gebruik jij dan?
      zondag 8 maart 2009 @ 14:38:56 #231
    10524 ASSpirine
    I say goodday
    pi_66825990
    ik denk gietstaal?
    Massieve dingen die een ton wegen
    Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
    Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
    10C9H8O4
    pi_66826492
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 12:48 schreef Pietverdriet het volgende:

    [..]

    Gietijzeren koekepan?
    Wij hebben die gietijzeren braadpan uit de Favorit serie op het oog, en dan nog een koekenpan, waarschijnlijk ook uit die serie, of eentje van BK. Tefal valt ons toch wat tegen..
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_66826516
    Niets mis met een pan gemaakt van RVS met goed geleidende laag van koper of aluminium. Gietijzer en carbonstaal bakken geweldig maar vragen veel meer aandacht en onderhoud. In gewoon huishoudelijk gebruik is rvs stukken makkelijker.
      zondag 8 maart 2009 @ 15:10:20 #234
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_66827018
    IKEA wordt veel genoemd en terecht. Zo heb ik bij IKEA eindelijk een écht goeie knoflookpers gevonden, waar geen restjes in achterblijven.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_66830705
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 15:10 schreef Isegrim het volgende:
    IKEA wordt veel genoemd en terecht. Zo heb ik bij IKEA eindelijk een écht goeie knoflookpers gevonden, waar geen restjes in achterblijven.
    Je bedoelt de zijkant van een groot mes?
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
      zondag 8 maart 2009 @ 17:16:44 #236
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_66830907
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 17:11 schreef The_stranger het volgende:

    [..]

    Je bedoelt de zijkant van een groot mes?
    Als je bijvoorbeeld knoflooksaus wilt maken, is simpel fijnsnijden niet genoeg, dan moet het fijner.

    Dus nee, dat bedoel ik niet.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      zondag 8 maart 2009 @ 17:17:22 #237
    161207 jakkop
    rennen!
    pi_66830938
    Waarschijnlijk de knoflookpers waarvan het persgedeelte uitneembaar is, zodat je em makkelijk kan schoonmaken

    En mensen die zich afvroegen waar je zo'n pannenvergiet kan kopen: zelfs die is bij IKEA verkrijgbaar
    Eins, zwei, hoeplakai.
      zondag 8 maart 2009 @ 18:27:05 #238
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_66833200
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 14:30 schreef Haijo het volgende:
    Wat is er niet goed aan RVS dan?
    Branden snel aan
    quote:
    En wat voor koekenpan gebruik jij dan?
    Een gietijzeren die goed ingewerkt is en helemaal zwart geworden is. Verder bezondig ik me ook wel aan anti aanbakpannen als ik Electriek kook.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      zondag 8 maart 2009 @ 18:31:14 #239
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_66833336
    Ik heb een elektrische kookplaat (geen keus i.v.m. stadsverwarming) en ik ben toch wel ernstig fan van anti-aanbakpannen. De pannen van de HEMA kunnen mijn goedkeuring wegdragen.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      zondag 8 maart 2009 @ 18:34:42 #240
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_66833422
    Wat ik trouwens ook kan aanraden is een goede vijzel. Ideaal voor het maken van koude sauzen zoals pesto, het fijnmaken van knoflook, het kraken van kruidenzaden, etc etc
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      zondag 8 maart 2009 @ 18:35:19 #241
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_66833445
    En die zien er ook gewoon tof uit op je aanrecht.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      zondag 8 maart 2009 @ 19:37:42 #242
    34027 devlinmr
    Trolivier
    pi_66835286
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:

    [..]

    Branden snel aan
    [..]

    Heb 2 RVS pannen van demeyere. nog nooit last van aanbranden gehad, tevens is schoonmaken een peultje.Gewoon direct na gebruik vullen met water.
    Do not go gentle into that good night
    Old age should burn and rave at close of day;
    Rage, rage against the dying of the light.
      zondag 8 maart 2009 @ 19:51:00 #243
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_66835774
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 19:37 schreef devlinmr het volgende:

    [..]

    Heb 2 RVS pannen van demeyere. nog nooit last van aanbranden gehad, tevens is schoonmaken een peultje.Gewoon direct na gebruik vullen met water.
    Daarom heeft Demeyere ook een gewone RVS koekenpan (20 Cm) voor 125 euro en de anti aanbak versie van dezelfde voor een 60 euro meer...
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      zondag 8 maart 2009 @ 21:10:56 #244
    94046 PM-girl
    Is geen haartje betoeterd...
    pi_66838909
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:
    Wat ik trouwens ook kan aanraden is een goede vijzel. Ideaal voor het maken van koude sauzen zoals pesto, het fijnmaken van knoflook, het kraken van kruidenzaden, etc etc
    Kijk, dat kan op mijn verjaardagslijstje!
    ...maar weI in de aap gelogeerd :P
    *
    Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
    Laat maar: PMS-girl it is.....
      zondag 8 maart 2009 @ 21:53:06 #245
    111171 Richie_Rich
    Rich Industries©
    pi_66840772
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 14:54 schreef fruityloop het volgende:

    [..]

    Wij hebben die gietijzeren braadpan uit de Favorit serie op het oog, en dan nog een koekenpan,
    Die is wel geemailleerd
    pi_66845848
    Voor dit topic weet ik wel iemand.

    Eigen bijdrage (zonder fot voorlopig):
    Een glazen voorwerp, bestaande uit een dikke ronde rand met daarin een schuine vlakke plaat, terwijl in de beide diepe kanten van de ronde rand twee inkepingen zitten. Dit voorwerp wordt in een pan gelegd waarin melk wordt gekookt en begint te klepperen als de melk kookt. En voorkomt overkoken.

    Een andere met hetzelfde doel:
    Een deksel dat gewelfd is naar een verhoging in het midden, met in dit midden een gat en in de lagere rand een serie gaten. Dit deksel wordt gelegd op een rand die op enige afstand onder de bovenkant van een hoge pan gelegd. Bij koken van de melk stroomt deze uit het bovenste gat naar beneden en door de gaten in het rond weer naar beneden.
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
      maandag 9 maart 2009 @ 00:23:20 #247
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_66846860
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 21:10 schreef PM-girl het volgende:
    Kijk, dat kan op mijn verjaardagslijstje!
    Mijn prachtige vijzel kostte ongeveer tien euro dus het hoeft je de kop niet te kosten.

    Nieuwe vijzel
      maandag 9 maart 2009 @ 07:06:02 #248
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_66849231
    kijk uit met goedkope stenen vijzels, voor je het weet zit je op een stukje steen te knauwen. porcelein of hout vind ik het fijnst.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      maandag 9 maart 2009 @ 07:08:39 #249
    237059 Twerk
    The Spurs
    pi_66849238
    quote:
    Zeisner Bag in Box, eerste keus voor professionals!

    Zeisner ketchups en sauzen -de natuurlijke smaak op z'n best- is ook leverbaar in Bag in Box systeem. Zeisner levert u twee smaken: Tomaten Ketchup en Curry Ketchup. De producten worden geleverd in handige 5 kilo bags. Het Zeisner systeem is uiterst efficiënt; een nieuwe vulling op een druk moment? Geen probleem, in no time plaatst u een nieuwe bag. Het Zeisner systeem is praktisch, economisch en hygiënisch, drupt niet, doseert uitstekend en is eenvoudig schoon te houden. Bovendien kan de bag voor nagenoeg 100% geleegd worden. Zeisner Bag in Box; perfect inzetbaar in Catering en Horeca.
    The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
      maandag 9 maart 2009 @ 08:42:20 #250
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_66849933
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 13:39 schreef _Floddertje_ het volgende:

    Ik las plaatjes zijn likbaar.

    Tijd geleden werkte ik bij een internetbedrijf waar een ontwikkelaar op de homepage enthousiast "LIK HIER!!!" getypt had
    pi_66849980
    Twee dingen die wat mij betreft niet mogen ontbreken.

    De kurkentrekker die alle andere kurkentrekker overbodig maakt. Waarom nog me zo'n rare wokkel een kurk laten vermorzelen? Je zet het ding op de wijnfles doet de hendel naar beneden en naar boven en plop, de kurk is er ongeschonden, zonder spierkracht (nou ja, bijna dan) en zonder morsen uit! Topding, zat een paar jaar geleden in kerstpakket maar is bij de Blokkers en Marskramers te koop voor zo'n 15 euro (je hebt ze ook veel duurder).

    Dan HET mes. Twee weken geleden aangeschaft in Kookpunt Rotterdam waar ik al eventjes een paar behoorlijke cadeaubonnen voor had liggen. Het is dit mes geworden. O, wat is dit mes zijn geld waard! Kocht ik voorheen liefst alles voorgesneden, nu weet ik niet waar ik alles vandaan moet halen om aan mijn snijbehoefte te voldoen. Ik wil van dit mes ook nog een kleine versie.

    En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
      maandag 9 maart 2009 @ 08:48:03 #252
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_66850017
    Die kurkentrekker hadden wij ook gekregen van mijn schoonmoeder en ik vond 'm waardeloos, niet in de laatste plaats omdat 'ie zo groot is dat je 'm niet gewoon in een la kunt leggen. Doe mij maar gewoon zo'n 'mannetje'. Net zo effectief, niet zo groot en gaat niet na twee maanden kapot (want dat was ook nog het geval bij de onze).



    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_66850535
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 08:48 schreef Isegrim het volgende:
    Die kurkentrekker hadden wij ook gekregen van mijn schoonmoeder en ik vond 'm waardeloos, niet in de laatste plaats omdat 'ie zo groot is dat je 'm niet gewoon in een la kunt leggen. Doe mij maar gewoon zo'n 'mannetje'. Net zo effectief, niet zo groot en gaat niet na twee maanden kapot (want dat was ook nog het geval bij de onze).

    [ afbeelding ]


    Hij staat keurig in zijn houder te staan. In de kast naast de flessen wijn. En het is niet zo dat wij hier elke dag een fles wijn opentrekken dus over de duurzaamheid kan ik weinig zeggen, deze doet het nu zo'n 3 jaar bij een gemiddeld gebruik van 1 fles wijn per week
    En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
    pi_66850623
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 15:09 schreef RobinOok het volgende:
    Alle raspen en schaven van Microplane.
    Zelf heb ik deze. Ideaal voor knoflookje, gember, nootmuskaat, parmezaan, noem maar op.

    [ afbeelding ]
    Die is echt geweldig voor citroenschil! Het vliegt er zo van af, zonder kracht te zetten !
    pi_66850968
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 10:13 schreef mgerben het volgende:

    [..]

    Speciaal voor jou dan, want verder kan Iedereen hier natuurlijk fantastisch koken. Dus eigenlijk overbodig. Maar ik kwam dit kookboek onlangs tegen bij de Dille&Kamille. En het springt er echt uit.

    Ik heb het gekocht voor iemand die niet goed Nederlands spreekt, maar wel graag Nederlands wil koken.
    En dan is een kookboek met een receptje met moeilijke woorden net een te hoge drempel.
    Ik kan me ook voorstellen dat het leuk is voor iedereen die de studentenhap wil ontgroeien. En de recepten zijn gewoon goed.

    Dit boek:
    http://www.bol.com/nl/p/b(...)005506041/index.html

    Voorbeeldpagina's

    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

    Waarom springt dit kookboek er uit?
  • De recepten staan letterlijk stap voor stap uitgewerkt.
  • Elke stap heeft een foto.
  • Het is een gevarieerd kookboek met 80 verschillende recepten; (dus niet één onderwerp zoals spaghetti's of soepen)
  • Echt one-of-a-kind instap-boek.


    Het ligt ook gewoon bij Bol en bij boekhandels.
  • Staan daar veel vega recepten in??
    pi_66853371
    quote:
    Op zondag 8 maart 2009 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:

    [..]

    Geloof me, je wilt geen RVS koekepan.
    Ow, dan heb ik je verkeerd begrepen. Omdat je toen ik zei dat ik ging kijken voor nuttige dingen bij de Ikea vroeg of ik een gietijzeren koeknpan ging kopen, dacht ik dat dat dan nuttig was, maar blijkbaar niet dus

    Ikea bezoek is trouwens weekje uitgesteld, mn vriend moet zaterdag helpen in de tuin van zn ouders ( gaan verbouwen daar)
    pi_66853402
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 11:06 schreef Sylvana het volgende:

    [..]

    Ow, dan heb ik je verkeerd begrepen. Omdat je toen ik zei dat ik ging kijken voor nuttige dingen bij de Ikea vroeg of ik een gietijzeren koeknpan ging kopen, dacht ik dat dat dan nuttig was, maar blijkbaar niet dus

    Ikea bezoek is trouwens weekje uitgesteld, mn vriend moet zaterdag helpen in de tuin van zn ouders ( gaan verbouwen daar)
    Roestvrijstaal is heel iets anders als gietijzer!
    pi_66853435
    Ik ben ff in de war dan denk ik

    Maar de pannen van BK die ik pas heb gekocht zien er zo uit, geen idee wat dat dan is.

    pi_66853477
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 11:08 schreef Sylvana het volgende:
    Ik ben ff in de war dan denk ik

    Maar de pannen van BK die ik pas heb gekocht zien er zo uit, geen idee wat dat dan is.

    [ afbeelding ]
    Die hebben een antiaanbak laag Ik heb er ook twee (gratis @ le c1000) maar ik vind ze verschrikkelijk
    Volgens mij is RVS een dikke stalen pan en gietijzer zwart en zwaar (en veel mensen vinden het er vies uitzien)
    pi_66853513
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 11:10 schreef P.F het volgende:

    [..]

    Die hebben een antiaanbak laag Ik heb er ook twee (gratis @ le c1000) maar ik vind ze verschrikkelijk
    Volgens mij is RVS een dikke stalen pan en gietijzer zwart en zwaar (en veel mensen vinden het er vies uitzien)
    Ik ben juist helemaal weg van deze pannen, had eerst gewoon Le Chef ( goedkope dingen van de Blokker) Nog duurdere pannen red ik gewoon niet met mijn studentenbudget.
    pi_66853541
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 11:11 schreef Sylvana het volgende:

    [..]

    Ik ben juist helemaal weg van deze pannen, had eerst gewoon Le Chef ( goedkope dingen van de Blokker) Nog duurdere pannen red ik gewoon niet met mijn studentenbudget.
    Het hoeft niet per se duurder, maar ik kan gewoon niks met die anti aanbak laag..
    pi_66854089
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 11:13 schreef P.F het volgende:

    [..]

    Het hoeft niet per se duurder, maar ik kan gewoon niks met die anti aanbak laag..
    Tja en ik vind het juist wel fijn Ieder zn smaak
      maandag 9 maart 2009 @ 23:57:51 #263
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_66881553
    Dit is bij mij pas echt onmisbaar in de keuken.. een kostbare schat

    http://www.amazon.com/Foo(...)itchen/dp/0684800012
    pi_66946878
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 23:11 schreef MinderMutsig het volgende:

    [..]

    Ik heb hem ook en de smaak van geraspte knoflook is inderdaad lekker maar die schoteltjes zijn funest voor mijn nagels om nog maar niet te spreken over wat nagelrasp met je gerecht doet.
    Kun je geen vingerhoeden aandoen dan?
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
      woensdag 11 maart 2009 @ 20:08:42 #265
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_66946968
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 20:05 schreef Kees22 het volgende:

    [..]

    Kun je geen vingerhoeden aandoen dan?
    je weet dat de vingerhoed een joodse uitvinding is?
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      woensdag 11 maart 2009 @ 21:03:02 #266
    10524 ASSpirine
    I say goodday
    pi_66948839
    Ik wil zo'n aardappelknijper wel hebben, wachten tot ik eens in de ikea kom. Maar is dat wel goede kwaliteit? Is dat we stevig genoeg?

    Zie ze meestal (online) rond de 30 euro liggen... Heeft waarschijnlijk ook zijn reden
    Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
    Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
    10C9H8O4
      woensdag 11 maart 2009 @ 21:04:29 #267
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_66948883
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:03 schreef ASSpirine het volgende:
    Ik wil zo'n aardappelknijper wel hebben, wachten tot ik eens in de ikea kom. Maar is dat wel goede kwaliteit? Is dat we stevig genoeg?

    Zie ze meestal (online) rond de 30 euro liggen... Heeft waarschijnlijk ook zijn reden
    koop er een in de kookwinkel, daar doe je jaren mee. niet zo'n ding wat op een knoflookpers lijkt, maar een met een wigvorm.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    pi_66949132
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:04 schreef zoalshetis het volgende:

    [..]

    koop er een in de kookwinkel, daar doe je jaren mee. niet zo'n ding wat op een knoflookpers lijkt, maar een met een wigvorm.
    Waarom is dat beter?
      woensdag 11 maart 2009 @ 21:12:51 #269
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_66949171
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:11 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Waarom is dat beter?
    als je dat wilt weten kan je beter eerst een kopen bij de xenos. ik hoop dat je er wat van leert.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    pi_66949292
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:04 schreef zoalshetis het volgende:
    koop er een in de kookwinkel, daar doe je jaren mee.
    Heb die van Ikea al minimaal een jaar of 3, werkt ook prima hoor
      woensdag 11 maart 2009 @ 21:19:22 #271
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_66949384
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:16 schreef Trusten het volgende:

    [..]

    Heb die van Ikea al minimaal een jaar of 3, werkt ook prima hoor
    ja, maar dat is die groot uitgevallen knoflookpers. kan je nog beter stampen.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    pi_66949532
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:12 schreef zoalshetis het volgende:

    [..]

    als je dat wilt weten kan je beter eerst een kopen bij de xenos. ik hoop dat je er wat van leert.
    Dat is geen antwoord op mijn vraag. Maar ik zal 'm duidelijker stellen:
    Waarom is een aardappelknijper in een wigvorm beter dan de aardappelknijper van de Ikea in de vorm van een cilinder?
      woensdag 11 maart 2009 @ 21:26:43 #273
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_66949672
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:23 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Dat is geen antwoord op mijn vraag. Maar ik zal 'm duidelijker stellen:
    Waarom is een aardappelknijper in een wigvorm beter dan de aardappelknijper van de Ikea in de vorm van een cilinder?
    omdat de ene alles er uit perst zonder de zetmeelstructuur kapot te maken, en de ander slechts een gedeelte en de aardappel helemaal kapot maakt. zo duidelijk?

    als je het niet weet, koop het dan. neem ook eens iets aan van vreemden.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      woensdag 11 maart 2009 @ 21:29:31 #274
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_66949795
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:03 schreef ASSpirine het volgende:
    Ik wil zo'n aardappelknijper wel hebben, wachten tot ik eens in de ikea kom. Maar is dat wel goede kwaliteit?
    Nee, die is kut. Om 2 redenen.
    1. Er spuit ook aardappelprut aan de zijkant uit.
    2. De 2 hefbomen sluiten precies op elkaar aan. Als jij die dus naar elkaar duwt heb je grote kans dat er een velletje tussen komt. Auw.
      woensdag 11 maart 2009 @ 21:30:55 #275
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_66949849
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:26 schreef zoalshetis het volgende:
    omdat de ene alles er uit perst zonder de zetmeelstructuur kapot te maken, en de ander slechts een gedeelte en de aardappel helemaal kapot maakt. zo duidelijk?
    *proest*

    Hoe verzin je het?!
    pi_66949943
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:26 schreef zoalshetis het volgende:

    [..]

    omdat de ene alles er uit perst zonder de zetmeelstructuur kapot te maken, en de ander slechts een gedeelte en de aardappel helemaal kapot maakt. zo duidelijk?

    als je het niet weet, koop het dan. neem ook eens iets aan van vreemden.
    Ok! Nu snap ik 'm. Dit is een stuk duidelijker dan "Die van de Ikea is slecht! Koop er een bij een kookwinkel!"

    Aanbid jij Jeffrey Steingarten ook? Die heeft ooit een geweldig stuk geschreven over de perfecte aardappelpuree en de celstructuur van de aardappels.
      woensdag 11 maart 2009 @ 21:35:56 #277
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_66950060
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:33 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Ok! Nu snap ik 'm. Dit is een stuk duidelijker dan "Die van de Ikea is slecht! Koop er een bij een kookwinkel!"

    Aanbid jij Jeffrey Steingarten ook? Die heeft ooit een geweldig stuk geschreven over de perfecte aardappelpuree en de celstructuur van de aardappels.
    nou nee. ik ken die gast niet. wat ik wel weet is hoe je perfect aardappelpuree kan maken. maar dat komt morgen weer. ik ben snel klaar met dit topic als ik culinairdomme snikkels zie schrijven: "hoe verzin je het".

    is de gemiddelde culganger echt zo dom, of doen ze maar alsof?
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    pi_66950156
    Charming as always. Daar knapt een topic echt van op zoalshetis! Puik!
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_66950198
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:30 schreef RobinOok het volgende:

    [..]

    *proest*

    Hoe verzin je het?!
    Nou, dat is toevallig een punt wat ik wel geloof! Maar dat komt omdat Jeffrey Steingarten (mijn held, geweldig leuke stukjes schrijft die man!) er een heel stuk over heeft geschreven. Ben alleen vergeten hoe het ook alweer moest, maar je moest niet zomaar willekeurig stampen, want dan gaat de celstructuur eraan en wordt het niet zo lekker.
      woensdag 11 maart 2009 @ 21:40:53 #280
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_66950284
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:37 schreef Jarno het volgende:
    Charming as always. Daar knapt een topic echt van op zoalshetis! Puik!
    anders verslik jij je even lekker in behangplakselpuree met je brave gedrag. duidelijkheid wordt niet gewaardeerd.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      woensdag 11 maart 2009 @ 21:41:49 #281
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_66950319
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:35 schreef zoalshetis het volgende:


    nou nee. ik ken die gast niet. wat ik wel weet is hoe je perfect aardappelpuree kan maken. maar dat komt morgen weer. ik ben snel klaar met dit topic als ik culinairdomme snikkels zie schrijven: "hoe verzin je het".

    is de gemiddelde culganger echt zo dom, of doen ze maar alsof?
    Topic gaat er qua niveau wel weer een stuk op vooruit met jouw inbreng.
    Vooral dat behulpzame karakter van je komt echt zo goed tot z'n recht hier.

    En voor de rest moet je vooral blijven doen alsof jij wel er verstand van hebt en de wijsheid in pacht hebt. Maakt je een stuk geloofwaardiger.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      woensdag 11 maart 2009 @ 21:42:44 #282
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_66950348
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:41 schreef golfer het volgende:

    [..]

    Topic gaat er qua niveau wel weer een stuk op vooruit met jouw inbreng.
    Vooral dat behulpzame karakter van je komt echt zo goed tot z'n recht hier.

    En voor de rest moet je vooral blijven doen alsof jij wel er verstand van hebt en de wijsheid in pacht hebt. Maakt je een stuk geloofwaardiger.


    jouw inbreng is alleen maar proeven, koken kan je niet. morgen kom ik terug ok? sufkut.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    pi_66950370
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:40 schreef zoalshetis het volgende:

    [..]

    anders verslik jij je even lekker in behangplakselpuree met je brave gedrag. duidelijkheid wordt niet gewaardeerd.

    Je begint een beetje een trieste parodie op jezelf te worden. Waarom je er zo lang mee wegkomt snap ik alleen niet zo, waarschijnlijk nemen óók de mods je niet meer serieus. Wat slik je?
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      woensdag 11 maart 2009 @ 21:44:29 #284
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_66950418
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:42 schreef zoalshetis het volgende:




    jouw inbreng is alleen maar proeven, koken kan je niet. morgen kom ik terug ok? sufkut.
    Oké, knul. Tot morgen.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      woensdag 11 maart 2009 @ 21:46:19 #285
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_66950504
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:44 schreef golfer het volgende:

    [..]

    Oké, knul. Tot morgen.
    ok.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      woensdag 11 maart 2009 @ 21:48:38 #286
    10524 ASSpirine
    I say goodday
    pi_66950616
    Dus zo eentje


    Is beter dan zo eentje?


    Maar bij één met wigvorm (net als knoflookpers) blijft er altijd wat achter, terwijl in een cilindervorm er minder achter zou blijven (denk ik)
    Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
    Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
    10C9H8O4
      woensdag 11 maart 2009 @ 21:53:56 #287
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_66950907
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:48 schreef ASSpirine het volgende:
    Dus zo eentje
    [ afbeelding ]


    Die hebben wij ook en bevalt en voldoet prima.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      woensdag 11 maart 2009 @ 21:59:02 #288
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_66951151
    Deze culidomme snikkel heeft deze:



    En nog nooit behangselplakpuree gehad. Maar goed, ik trap ook niet zo makkelijk in de lulverhalen van zure mannetjes die durven beweren dat de ene pers de celstructuur kapot maakt en de andere pers niet.
    Echt hilarisch. Over klok en klepel gesproken.

    [ Bericht 63% gewijzigd door RobinOok op 11-03-2009 22:06:14 ]
    pi_66951395
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 21:48 schreef ASSpirine het volgende:
    Dus zo eentje
    Iemand moet me echt effe uitleggen wat het verschil dan veroorzaakt....bij beiden word de aardappel toch gewoon door een plat oppervlak door gaatjes gedrukt? Wat veroorzaakt het verschil dan
      woensdag 11 maart 2009 @ 22:06:37 #290
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_66951510
    Geen. Behangselplak krijg je van overmatig roeren.

    Mensen kunnen wel gaan lopen schermen met grote namen (van oude mannen) maar dat maakt vooralsnog geen indruk. Eerst zien, dan geloven. Nu is het enkel Vooralsnog die zoiets idioots schrijft. En probeert net te doen of ie het van Steingarten heeft. Geloof jij het? Ik niet.

    [ Bericht 74% gewijzigd door RobinOok op 11-03-2009 22:25:16 ]
    pi_66953714
    Behangplaksel krijg je omdat je de celstructuur kapot maakt. Bijvoorbeeld door de mixer dus op je aardappels te zetten. Nou heb ik zelf de zogenaamde 'goede' pureeknijper, dus de puree van de ikea-knijper nooit geproefd, maar het lijkt mij ook érg sterk dat je met de ene manier van persen wel de structuur kapot drukt en met de andere manier niet.... precies zoals Trusten zegt.
    Tonight I think I'll walk alone
    I'll find my soul as I go home
      woensdag 11 maart 2009 @ 23:15:31 #292
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_66954207
    Ik heb zo'n ouderwetsche RVS pureeknijper. Was idd dertig euro maar gaat een leven lang mee. Zeker aangezien wij hooguit tweemaal per jaar puree eten.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_66954448
    Onze puree-consumptie is aanzienlijk gestegen sinds die knijper hier in huis ligt
    Tonight I think I'll walk alone
    I'll find my soul as I go home
      woensdag 11 maart 2009 @ 23:24:04 #294
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_66954540
    Wij eten weinig tot geen aardappelen.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_66961673
    Misschien ook maar eens zo'n ding aanschaffen.
    pi_66962801
    De knolselderpuree nooit met een mixer of een blender fijnmalen. Knolselder (en aardappelen) is een zetmeelhoudend product. Door de groente fijn te malen met messen, breek je de celstructuur. Daardoor komt zoveel zetmeel vrij dat je een onsmakelijke kleverige massa bekomt.
    pi_66978798
    Ik heb net die knoflookpeller voor het eerst gebruikt en het is idd superhandig ja
    pi_66982668
    Lees net in het boekje nog beter koken met de perfect kok een stukje van Cees Helder over aardappelpuree. En hij zegt dat het jet gewoon met een stamper kan doen. En alleen voor een nog gladder resultaat een pers kan gebruiken.
    pi_67003943
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 20:05 schreef Kees22 het volgende:

    [..]

    Kun je geen vingerhoeden aandoen dan?
    Ik zie het nog niet helemaal voor me maar wat ik als mental picture te zien krijg bij dit idee is voldoende om binnenkort eens wat vingerhoedjes te lenen bij oma om het te proberen.
    Ik zal foto's maken want het lijkt me een hilarisch gezicht.
    There is no love sincerer than the love of food.
      vrijdag 13 maart 2009 @ 12:18:51 #300
    10524 ASSpirine
    I say goodday
    pi_67004219
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 20:27 schreef Stansfield het volgende:
    Lees net in het boekje nog beter koken met de perfect kok een stukje van Cees Helder over aardappelpuree. En hij zegt dat het jet gewoon met een stamper kan doen. En alleen voor een nog gladder resultaat een pers kan gebruiken.
    Ik denk dat we Heston Blumenthal nodig hebben om de chemie achter goede puree te zoeken
    Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
    Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
    10C9H8O4
    pi_67004486
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 12:18 schreef ASSpirine het volgende:

    [..]

    Ik denk dat we Heston Blumenthal nodig hebben om de chemie achter goede puree te zoeken
    En de kans dat je ziek er van wordt.

    Nee hij zal er wel heel veel verstand van hebben maar zo ver gaat mijn smaak nauwkeurigheid toch niet
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')