abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66376658
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:43 schreef Anne het volgende:

[..]

Is het niet ongeveer hetzelfde spul als een siliconen bakmat?
Het zou in ieder geval hetzelfde effect kunnen hebben.
Ik heb wel dergelijke bakvormen. Dit matje is wat ruwer, en ook veel dunner.

Volgens mij een cadeautje van toen we gingen samenwonen.
  maandag 23 februari 2009 @ 16:01:43 #27
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_66376738
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:59 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik heb wel dergelijke bakvormen. Dit matje is wat ruwer, en ook veel dunner.

Volgens mij een cadeautje van toen we gingen samenwonen.
Ik heb ook zo'n dingetje, best handig. Maar een stevige mep onderop de pot werkt ook altijd nog
Primum non nocere
pi_66376799
Kom op mensen, niet gaan slowchatten over een Tuppeware-matje.
Wel een leuk ding trouwens. Kan ik die ergens kopen en zo ja waar en voor hoeveel moet ik dan naar lenen.nl?

Nog eentje doen dan?
Nog een keer IKEA, mag dat?

Pepermolen van Ikea:

Waarom beter dan andere kruidenmolens?
  • Gebaseerd op standaard IKEA potjes. Je hebt dezelfde potjes voor strooien als voor malen; alleen de bovenkant verschilt
  • Gaat lekker veel in (breed potje)
  • Er kan van alles in: Provinciaalse kruiden, zeezout (met of zonder rozemarijn), en natuurlijk peper!
  • Beste punt: Keramisch mechanisme. Instelbaar van grof naar fijn. Geen metalen onderdelen. Verslijt niet, verroest niet. Veel andere pepermolens hebben stalen onderdelen. Daar blijven kruiden aan kleven, die houden vocht vast en het gaat roesten. Deze Roest Niet.
  • pi_66377069
    En voor de verandering eens iets níet van IKEA (al hebben ze wel veel goede dingen, zoals - ok,sorry):

Wat is dit?
    Dit is een knoflook-ontveller.
    Ooit eens bij een ander product gekregen.
    Als je hem eens in de winkel ziet voor onder de ¤5,- en je kliert vaak met knoflook: Meenemen.

Waarom is-ie zo goed?
    Omdat-ie precies doet wat hij moet doen, en dat doet hij goed: Knoflookje in het rubber hulsje, één keer krachtig met de hand over het aanrecht rollen, en het velletje en de knoflook zijn gescheiden.

Is het een must-have?
    Nee. Echt niet. Maar zoals gezegd: Als je hem goedkoop tegenkomt, én je gebruikt vaak knoflook maar het enige dat je tegenstaat is dat gepel; dan is het de moeite waard.
    pi_66377187
    Ik kan ook niet meer buiten mijn nieuwe waterkoker, de quick & hot

Waarom?
    Je hebt in een seconde of drie heet water. Scheelt VEEL tijd, en dat is wat mij betreft het belangrijkste!

Het water is niet kokend, zodat je thee na een minuut of 10 al goed drinkbaar is. Daarom drink ik nu ook 's ochtends thee!

Je kunt heel precies aangeven hoeveel heet water je wilt hebben.

Het reservoir is groter dan dat van de andere waterkokers die ik had.

Eventueel nadeel: er komt dus geen kokend water uit, maar water van zo'n 80/90 ?? graden. Dat is een nadeel als je bijvoorbeeld couscous of zo wilt maken.
    pi_66377210
    Goed topic, ik zal er ook eens over nadenken.
    Ik weet het ook niet
    pi_66377332
    Tering Vette Producten hier.
      maandag 23 februari 2009 @ 16:20:07 #33
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_66377389
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 16:11 schreef mgerben het volgende:
    En voor de verandering eens iets níet van IKEA (al hebben ze wel veel goede dingen, zoals - ok,sorry):

[ afbeelding ]

Wat is dit?
    Als je hem eens in de winkel ziet voor onder de ¤5,- en je kliert vaak met knoflook: Meenemen.

Waarom is-ie zo goed?
    Omdat-ie precies doet wat hij moet doen, en dat doet hij goed: Knoflookje in het rubber hulsje, één keer krachtig met de hand over het aanrecht rollen, en het velletje en de knoflook zijn gescheiden.

Is het een must-have?
    Nee. Echt niet. Maar zoals gezegd: Als je hem goedkoop tegenkomt, én je gebruikt vaak knoflook maar het enige dat je tegenstaat is dat gepel; dan is het de moeite waard.
    Die heb ik ook. Maar volgens mij doe ik er altijd te hardhandig mee .

Leuk topic!
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
      maandag 23 februari 2009 @ 16:21:03 #34
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_66377419
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 16:03 schreef mgerben het volgende:
    Pepermolen van Ikea:

Kwam ooit als beste uit de test bij de consumentenbond. Maar euh, ze hebben 'm alleen maar in blauw he? Ik haat blauw, dus al is het de beste, bij mij komt ie er niet in.
      maandag 23 februari 2009 @ 16:23:46 #35
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_66377512
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 16:11 schreef mgerben het volgende:

[ afbeelding ]

Wat is dit?

Waarom is-ie zo goed?

Is het een must-have?

Bij far tot nu toe het meest waanzinnige en overbodige keukengadget, maar wel erg leuk om te zien.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      maandag 23 februari 2009 @ 16:24:46 #36
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_66377552
    Het resultaat bij mij is in ieder geval niet anders dan wanneer ik zachtjes (...) met de zijkant van een mes op de knoflook druk.
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
    pi_66377868
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 16:14 schreef _Arual_ het volgende:
    Ik kan ook niet meer buiten mijn nieuwe waterkoker, de quick & hot
    Waarom?
    Je hebt in een seconde of drie heet water. Scheelt VEEL tijd, en dat is wat mij betreft het belangrijkste!
    Hé, die heb ik ook!
    Hij is van Tefal, en hij stond recentelijk met grote korting bij de Blokker.
    Voordeel ten opzichte van gewone waterkokers is dat je altijd precies zoveel heet water tapt als je nodig hebt.
    Met een waterkoker kook je altijd iets meer dan je nodig hebt.
    Het scheelt dus energie.
    Ik zag hem dan ook op een webreview over energiezuinige waterkokers.

Maar eerlijk gezegd is het zó handig dat je binnen 3 seconden gloeiend heet water kunt tappen, dat je het misschien wel véél vaker gebruikt

Anyway, links:

Link of link.

Plaatje
    pi_66377993
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 16:20 schreef Copycat het volgende:
    [..]
    Die heb ik ook. Maar volgens mij doe ik er altijd te hardhandig mee .

Het resultaat bij mij is in ieder geval niet anders dan wanneer ik zachtjes (...) met de zijkant van een mes op de knoflook druk.
    Hmmm... herkenbaar. Als je het hard genoeg doet om het velletje eraf te rollen gaat de knoflook inderdaad enigszins kapot.
    Met een mes op den zijkant der knoblauch kun je hem idd wel pellen, maar laat het toch niet zo volledig los als mit der rolletje.
    pi_66378133
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 15:12 schreef ColdFeet het volgende:
    Kun je het aanzetten met een ordinair aanzetstaal, mgerben?

Wat ik trouwens echt een uberhandige keukentool vind (zij het wat truttig ): de zogeheten pannenlikker. Flexibel ding, perfect om je beslagkommen leeg te schrapen, maar ook om eiwitten ergens door te enveloperen, of om iets mooi glad af te strijken.
    Ooit voor 1,50 in de Bonus gekocht.

Sowieso een aanrader om de AH in de gaten te houden voor keukenspullen; ik heb er o.a. ontzettend handige keukentangen gekocht. En niet te vergeten de gietijzeren Hackmanpannen. Volgens mij de beste waar voor je geld op dat gebied!
    Ik heb nu sinds een paar weken zo'n ding (sinds ik taarten bak, ongeveer) en ik vind het werkelijk geniaal.
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_66378250
    De Boska Milano Kaasschaaf

Waarom is 'ie zo goed?

• Kaas plakt absoluut niet aan het blad
  • Superscherpe kaasschaaf die moeiteloos overal doorheen gaat
  • Snijd geleidelijke, even dikke plakken (in tegenstelling tot de goedkopere schaven die je met veel moeite onder een bepaalde hoek moet houden om de plakken ongeveer op dezelfde dikte te houden
  • Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
      maandag 23 februari 2009 @ 19:11:15 #41
    241690 kibo
    Semper Fidelis
    pi_66383017
    pi_66387212
    pi_66388711
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 14:29 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ok, en welke eiersnijder is dan echt stukken beter dan alle andere eiersnijders bij elkaar?
    Of wat is de allerbeste knoflookpers en waarom?

Nog een voorbeeld:

Beste Kaasrasp van Nederland West Europa:

Nogmaals van de IKEA (ja, ze hebben wel eens dingen waar echt over nagedacht is):
    [ afbeelding ]

Waarom goed?
  • Andere kaasraspen moeten meestal staan. Op een plankje. Dat nat is. Waardoor ze uitglijden en je je pols raspt.
  • Door de vorm kun je goed kracht zetten zonder dat je uitschiet (auw, rode kaas, Hansaplast, interruptie van het kookproces, etc)
  • Andere kaasraspen laten de kaas gewoon vallen. Deze vangt de rasp op in een bakje. Waar het hoort.
  • Het bakje komt meteen met afsluitdeksel - rasp eraf, deksel erop, kaas bewaren.

Als je deze kaasrasp gebruikt weet je: Hier is over nagedacht door iemand die regelmatig kaas raspt. De belangrijkste kleine ergernissen (uitglijden, kaas die overal terechtkomt) zijn aangepakt.
  • Die vond ik dus echt niks. Dan vind ik deze twee handiger.

@Arual: thee van water dat niet gekookt heeft? Ieuw.
    Ik zie echt geen voordeel van een waterkoker die ook water niet kan koken. Als ik heet water moet hebben dan doe ik mijn warme kraan wel aan, verder moet het ding gewoon doen waarvoor hij bedoelt is: water koken.

[ Bericht 4% gewijzigd door MinderMutsig op 23-02-2009 22:08:39 ]
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_66388852
    Eierscheider/splitser/spliter

Erg handig als je veel eieren moet splitten voor bv creme brulee's/ haagse bluf

bij de hema voor 2,5 euro ofzo
      maandag 23 februari 2009 @ 21:49:32 #45
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_66388976
    tvp; ondanks ik niet kan koken maar wél geintresseerd ben ih betere keukengerief

mooi topic !
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
      maandag 23 februari 2009 @ 21:56:46 #46
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_66389231
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 16:41 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb nu sinds een paar weken zo'n ding (sinds ik taarten bak, ongeveer) en ik vind het werkelijk geniaal.
    de pannenlikker
    voor mij is ie nooit weg geweest hoor !
    die heb ik als kind meerdere keren met slagroom mogen aflikken
    nostalgie
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
    pi_66389356

De olijflepel, het meeste vet/sap druipt lekker weg!
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    pi_66389393
    De siliconen ovenwant. En dan het liefst zo'n happertje en niet een volledige want.

Zonder oren mag.
    Isoleert goed, werkt als anti-slipmatje dus je loopt niet meer het risico dat je ovenschaal uit je handen glijdt en als hij vies is stop je hem gewoon in de vaatwasser.

Een bolletjesgarde.

Zeker met wat kleverige dingen heb je met normale gardes nog wel eens het probleem dat alles in de garde gaat zitten in plaats van dat het gemengd wordt. Met deze niet meer. En hij is ook nog eens makkelijker schoon te maken.

Een afgietdeksel.
    Wel deze:

Niet deze:

Voordeel van de eerste t.o.v. de tweede is dat je hem gewoon aan de pan kunt maken en de pan dan aan de handvatten om kunt keren boven de gootsteen. (Voorwaarde is wel dat je pan een klein uitstaand randje heeft maar dat hebben de meeste pannen ook wel.) Die andere moet je vasthouden met je handen, op metaal waar kokend water overheen loopt en met het risico dat je vanwege de draai de hele boel uit je handen laat kletteren. Van die laatste zie ik echt geen enkel voordeel boven een deksel schuin op de pan houden om af te gieten.
    pi_66389550
    Voor de taartenbakkers onder ons: een verstelbare taartring.

Bakpapier er onder dat je omhoog vouwt en je kunt zonder problemen alle maten taarten bakken in een en dezelfde vorm. Het lekt een ieniemieniebeetje aan de onderkant maar dat stolt zo snel dat het als nadeel niet opweegt tegen de voordelen. En het is ook nog eens makkelijker op te bergen.

De kookwekker/kernthermometer van Ikea.

Qua kookwekker heeft hij niet echt voordelen behalve dan het magneetje achterop zodat je hem op iedere metalen ondergrond kunt bevestigen maar het is tevens een kernthermometer en het voordeel daarvan vind ik dat je de display aan de buitenkant van je oven kunt hangen zodat je de temperatuur af kunt lezen zonder de oven te hoeven openen.
    Hij geeft bovendien de temperatuur zowel in Fahrenheit als in Celsius aan dus bij Engelse recepten hoef je niet zelf om te gaan rekenen.

[ Bericht 20% gewijzigd door MinderMutsig op 23-02-2009 22:28:14 ]
    pi_66390446
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 21:46 schreef cybermans het volgende:
    Eierscheider/splitser/spliter

[ afbeelding ]

Erg handig als je veel eieren moet splitten voor bv creme brulee's/ haagse bluf

bij de hema voor 2,5 euro ofzo
    Die vind ik dus echt weer totaal nutteloos. Eieren scheiden doe ik altijd gewoon met m'n vingers: met de ene hand breken boven andere hand met licht-gespreide vingers
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')