Ik heb wel dergelijke bakvormen. Dit matje is wat ruwer, en ook veel dunner.quote:Op maandag 23 februari 2009 15:43 schreef Anne het volgende:
[..]
Is het niet ongeveer hetzelfde spul als een siliconen bakmat?
Het zou in ieder geval hetzelfde effect kunnen hebben.
Ik heb ook zo'n dingetje, best handig. Maar een stevige mep onderop de pot werkt ook altijd nogquote:Op maandag 23 februari 2009 15:59 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb wel dergelijke bakvormen. Dit matje is wat ruwer, en ook veel dunner.
Volgens mij een cadeautje van toen we gingen samenwonen.
Die heb ik ook. Maar volgens mij doe ik er altijd te hardhandig meequote:Op maandag 23 februari 2009 16:11 schreef mgerben het volgende:
En voor de verandering eens iets níet van IKEA (al hebben ze wel veel goede dingen, zoals - ok,sorry):
[ afbeelding ]
Wat is dit?
Dit is een knoflook-ontveller.
Ooit eens bij een ander product gekregen.
Als je hem eens in de winkel ziet voor onder de ¤5,- en je kliert vaak met knoflook: Meenemen.
Waarom is-ie zo goed?
Omdat-ie precies doet wat hij moet doen, en dat doet hij goed: Knoflookje in het rubber hulsje, één keer krachtig met de hand over het aanrecht rollen, en het velletje en de knoflook zijn gescheiden.
Is het een must-have?
Nee. Echt niet. Maar zoals gezegd: Als je hem goedkoop tegenkomt, én je gebruikt vaak knoflook maar het enige dat je tegenstaat is dat gepel; dan is het de moeite waard.
Kwam ooit als beste uit de test bij de consumentenbond. Maar euh, ze hebben 'm alleen maar in blauw he? Ik haat blauw, dus al is het de beste, bij mij komt ie er niet in.quote:
quote:Op maandag 23 februari 2009 16:11 schreef mgerben het volgende:
En voor de verandering eens iets níet van IKEA (al hebben ze wel veel goede dingen, zoals - ok,sorry):
[ afbeelding ]
Wat is dit?
Dit is een knoflook-ontveller.
Ooit eens bij een ander product gekregen.
Als je hem eens in de winkel ziet voor onder de ¤5,- en je kliert vaak met knoflook: Meenemen.
Waarom is-ie zo goed?
Omdat-ie precies doet wat hij moet doen, en dat doet hij goed: Knoflookje in het rubber hulsje, één keer krachtig met de hand over het aanrecht rollen, en het velletje en de knoflook zijn gescheiden.
Is het een must-have?
Nee. Echt niet. Maar zoals gezegd: Als je hem goedkoop tegenkomt, én je gebruikt vaak knoflook maar het enige dat je tegenstaat is dat gepel; dan is het de moeite waard.
Hé, die heb ik ook!quote:Op maandag 23 februari 2009 16:14 schreef _Arual_ het volgende:
Ik kan ook niet meer buiten mijn nieuwe waterkoker, de quick & hot
Waarom?
Je hebt in een seconde of drie heet water. Scheelt VEEL tijd, en dat is wat mij betreft het belangrijkste!
Hmmm... herkenbaar. Als je het hard genoeg doet om het velletje eraf te rollen gaat de knoflook inderdaad enigszins kapot.quote:Op maandag 23 februari 2009 16:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die heb ik ook. Maar volgens mij doe ik er altijd te hardhandig mee.
Het resultaat bij mij is in ieder geval niet anders dan wanneer ik zachtjes (...) met de zijkant van een mes op de knoflook druk.
Ik heb nu sinds een paar weken zo'n ding (sinds ik taarten bak, ongeveer) en ik vind het werkelijk geniaal.quote:Op maandag 23 februari 2009 15:12 schreef ColdFeet het volgende:
Kun je het aanzetten met een ordinair aanzetstaal, mgerben?
Wat ik trouwens echt een uberhandige keukentool vind (zij het wat truttig): de zogeheten pannenlikker. Flexibel ding, perfect om je beslagkommen leeg te schrapen, maar ook om eiwitten ergens door te enveloperen, of om iets mooi glad af te strijken.
Ooit voor 1,50 in de Bonus gekocht.
Sowieso een aanrader om de AH in de gaten te houden voor keukenspullen; ik heb er o.a. ontzettend handige keukentangen gekocht. En niet te vergeten de gietijzeren Hackmanpannen. Volgens mij de beste waar voor je geld op dat gebied!
Die vond ik dus echt niks. Dan vind ik deze twee handiger.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:29 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ok, en welke eiersnijder is dan echt stukken beter dan alle andere eiersnijders bij elkaar?
Of wat is de allerbeste knoflookpers en waarom?
Nog een voorbeeld:
Beste Kaasrasp van Nederland West Europa:
Nogmaals van de IKEA (ja, ze hebben wel eens dingen waar echt over nagedacht is):
[ afbeelding ]
Waarom goed?Andere kaasraspen moeten meestal staan. Op een plankje. Dat nat is. Waardoor ze uitglijden en je je pols raspt. Door de vorm kun je goed kracht zetten zonder dat je uitschiet (auw, rode kaas, Hansaplast, interruptie van het kookproces, etc) Andere kaasraspen laten de kaas gewoon vallen. Deze vangt de rasp op in een bakje. Waar het hoort. Het bakje komt meteen met afsluitdeksel - rasp eraf, deksel erop, kaas bewaren.
Als je deze kaasrasp gebruikt weet je: Hier is over nagedacht door iemand die regelmatig kaas raspt. De belangrijkste kleine ergernissen (uitglijden, kaas die overal terechtkomt) zijn aangepakt.
de pannenlikkerquote:Op maandag 23 februari 2009 16:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb nu sinds een paar weken zo'n ding (sinds ik taarten bak, ongeveer) en ik vind het werkelijk geniaal.
Die vind ik dus echt weer totaal nutteloos. Eieren scheiden doe ik altijd gewoon met m'n vingers: met de ene hand breken boven andere hand met licht-gespreide vingersquote:Op maandag 23 februari 2009 21:46 schreef cybermans het volgende:
Eierscheider/splitser/spliter
[ afbeelding ]
Erg handig als je veel eieren moet splitten voor bv creme brulee's/ haagse bluf
bij de hema voor 2,5 euro ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |