Da's alles? En daarna weer afvegen neem ik aan?quote:Op donderdag 12 april 2007 14:19 schreef minkuukel het volgende:
Ja, licht insmeren met olijf of zonnebloemolie.
Ik weet het weer.![]()
Met keukenpapier ja.quote:Op donderdag 12 april 2007 14:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Da's alles? En daarna weer afvegen neem ik aan?
Nee, de kokosolie trekt in het graniet en voorkomt dat het graniet afbrokkelt als je aan het vijzelen bent en je dus geen kleine stukjes steen in je kruidenmix krijgt.quote:Op donderdag 12 april 2007 14:13 schreef Ghanschje het volgende:
Gaat dan juist niet alles naar kokos smaken?
Maar de binnenkant van de vijzel is vrij glad gepolijst, hoe kan daar iets intrekken of afbrokkelen? Alleen de stamper is vrij ruw, ik kan me wel voorstellen dat daar zo nu en dan een stukje steen afbreekt.quote:Op donderdag 12 april 2007 14:30 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Nee, de kokosolie trekt in het graniet en voorkomt dat het graniet afbrokkelt als je aan het vijzelen bent en je dus geen kleine stukjes steen in je kruidenmix krijgt.
oeh!! gietijzer!quote:Op donderdag 12 april 2007 14:56 schreef Gripper het volgende:
Die van mij was niet zo duur, t is ook een kleintje (diameter 10 cm) , 8 euro. Bij de toko hadden ze ze tussen de 8 en 15 euro, en waarbij de duurste een gietijzeren was.
Dan heb je geen granieten vijzel. Die zijn nml. ruw van de binnenkant.quote:Op donderdag 12 april 2007 14:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Maar de binnenkant van de vijzel is vrij glad gepolijst, hoe kan daar iets intrekken of afbrokkelen? Alleen de stamper is vrij ruw, ik kan me wel voorstellen dat daar zo nu en dan een stukje steen afbreekt.
Doe het niet, ik heb de koekenpan en braadpan van die serie (Senior bedoel je toch?) maar het zijn geen spannende pannen. Ze zijn namelijk geemailleerd van binnen, beter op zoek naar een ongeemailleerde (Hackman in de bonus bij AH) of la Creusetquote:Op donderdag 12 april 2007 15:12 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
oeh!! gietijzer!ben dol op gietijzer, nu met de nieuwe keuken zijn we van plan die serie gietijzeren pannen van de IKEA aan te gaan schaffen (zijn oranje, van die lekkere ouderwetse)
La Creuset is heel erg goed en mooi, maarrrrrrrrrrrrrrrrr ook aan de prijs.quote:Op vrijdag 13 april 2007 01:34 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Doe het niet, ik heb de koekenpan en braadpan van die serie (Senior bedoel je toch?) maar het zijn geen spannende pannen. Ze zijn namelijk geemailleerd van binnen, beter op zoek naar een ongeemailleerde (Hackman in de bonus bij AH) of la Creuset
ow da's mnderquote:Op vrijdag 13 april 2007 01:34 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Doe het niet, ik heb de koekenpan en braadpan van die serie (Senior bedoel je toch?) maar het zijn geen spannende pannen. Ze zijn namelijk geemailleerd van binnen, beter op zoek naar een ongeemailleerde (Hackman in de bonus bij AH) of la Creuset
ja, gewoon kijken en vergelijken. Mijn voorkeur gaat uit naar gewoon kaal gietijzer (dus zonder emaille)quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:09 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ow da's mnder
we willen toch echt wel investeren in een degelijk gietijzeren pannenset. hmmm...maar eens verder kijken dan onze neus lang is dus
(sorry voor het off-topic gaan)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |