DE OP IS HIER TE VINDEN! 
Waarom zie jij niet in dat we nog altijd klote voetbal spelen, en dat dat zo lang die lul de behanger onze coach is ook nooit zal veranderen?quote:
Nee, het enige wat jij moet doen is dit topic negeren.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:04 schreef Barca het volgende:
Hey, dat moest ik toch doen? (Nieuw topic openen.)
Scheelt weer een zeik TTquote:Op maandag 16 februari 2009 20:04 schreef Barca het volgende:
Hey, dat moest ik toch doen? (Nieuw topic openen.)
Wat heb ik gevloekt toen met Lindenbergh zeg. Wat een mafkees is dat ook eigenlijk als je zijn carrière zo eens bekijkt.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:06 schreef kevin6188 het volgende:
Over remember Bremen gesproken. Die rode kaart van Lindenbergh en die pirouette van Roger. Wat een tijden.
quote:Op maandag 16 februari 2009 20:06 schreef kevin6188 het volgende:
Over remember Bremen gesproken. Die rode kaart van Lindenbergh en die pirouette van Roger. Wat een tijden.
HAHAHA!!quote:
En jij moet eens de stront uit je ogen halen! Of je bezig gaan houden met curling!quote:
Hehe indeed.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:06 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Wel een pauperuitvak in Florence trouwens
Maar dat mag de pret niet drukken
Heeft wel het Nederlands team gehaald hoor.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:07 schreef Breach het volgende:
[..]
Wat heb ik gevloekt toen met Lindenbergh zeg. Wat een mafkees is dat ook eigenlijk als je zijn carrière zo eens bekijkt.
Ik bedoel ook meer die debiele acties van hem. Heeft gewoon 3 keer in zn carrière 2x geel binnen 10 minuten gehaald, maakte zieke tackles enz.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:09 schreef sjimz het volgende:
[..]
Heeft wel het Nederlands team gehaald hoor.
Wel van futsal maar toch.
Rasmus Lindgrenquote:Op maandag 16 februari 2009 20:08 schreef finsdefis het volgende:
Jezus, het halve middenveld geblesseerdheerlijk zo..
En Anita, maar die staat onder verdedigers.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:15 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Rasmus Lindgren
Kennedy Bakircioglu
Urby Emanuelson
Evander Sno
Dat hebben we nog over aan "middenveld"
quote:In de wetenschap dat bijna alle naaste concurrenten om het leiderschap (Feyenoord gelijk, PSV op verlies, alleen FC Twente op winst) mindere wedstrijden aan het spelen zijn, begon Jong Ajax met Calvin Mac Intosch voor Toby Alderweireld aan de tweede helft. In de 53e minuut maakte Mark v/d Boogaart voor NEC gelijk. Vanaf een meter of zestien schoot hij op doel. De bal veranderde van richting, waardoor Gentenaar kansloos was op de inzet, 1-1. Niet veel later kreeg de thuisploeg wederom een scoringskans, maar de vrije trap werd door de oud NEC-goalie ditmaal wel onderschept. In de 60e minuut kwam Aissati in het veld voor Claasen.
Ja, maar kennedy hoort weer niet bij de middenveldersquote:Op maandag 16 februari 2009 20:15 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
En Anita, maar die staat onder verdedigers.
Ja weet ik, maar toen vond ik het ook raar. Zo krijgt Vermeer toch helemaal geen speeltijd?quote:
Meestal wordt het behoorlijk afgewisseld, maar Feyenoord-uit en NEC-uit zitten vrij dicht op belangrijke wedstrijden van het eerste.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:23 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar toen vond ik het ook raar. Zo krijgt Vermeer toch helemaal geen speeltijd?
Alive and kicking!quote:In de 73e minuut gaat Darko Bodul naar de kant en komt Edgar Manucharyan binnen de lijnen. In de 78e minuut kwam Jong Ajax toch weer op voorsprong. Een prima voorzet vanaf links door Zeegelaar werd door invaller Manucharyan perfect ingekopt, 1-2.
Klopt - dat mag overigens wel in Holland Sport #16 Waar het gewoon bij het oude blijft en niet hierquote:Op maandag 16 februari 2009 20:30 schreef kevin6188 het volgende:
Ongeveer nu begint trouwens een uitzending van Holland Sport met Huntelaar, Sneijder en Van der Vaart in de achtertuin van Drenthe.
En Zegelaar ook weer johquote:
Niet gezien, excuus.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Klopt - dat mag overigens wel in Holland Sport #16 Waar het gewoon bij het oude blijft en niet hier.
Hoppa.quote:Een minuut voor tijd bepaalde Jeffrey Sarpong de eindstand op 3-1 voor de Ajacieden, die daarmee hun leidende psoitie in de Beloftencompetitie verstevigden.
Barca krijgt geen aandacht meer van mij. Ik wil me niet bezighouden met hersenloze nietszeggende one-liners over hoe slecht alles bij Ajax wel niet is.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:41 schreef Barca het volgende:
Vermeer krijgt geen speeltijd meer van Bassie. Hij wil zich niet plaatsen voor een Europees bekertoernooi.
De waarheid is hard.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:51 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Barca krijgt geen aandacht meer van mij. Ik wil me niet bezighouden met hersenloze nietszeggende one-liners over hoe slecht alles bij Ajax wel niet is.
Hoezo heb je een nieuwe account ouwequote:Op maandag 16 februari 2009 20:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Zin in donderdag hopelijk net zo'n leuke trip als Hamburg
En jij wordt door iedereen uitgekotst, trek je conclusies.quote:
quote:Op maandag 16 februari 2009 21:04 schreef F1Bas het volgende:
[..]
En jij wordt door iedereen uitgekotst, trek je conclusies.
Je zegt dat het niet slecht gaat, maar waarom vind jij het dan goed gaan zoals we nu kloten en kutten? Wat doet Bassie goed? Waar zie jij bij spelers lef en voetbalintelligentie?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:02 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Van mijn part winnen we nooit, ik ben toch Ajacied.
quote:Rentree Aissati bij Jong Ajax
Ismael Aissati heeft na een lange blessureperiode eindelijk weer speelminuten gemaakt. De 20-jarige middenvelder viel in het duel Jong NEC-Jong Ajax een half uur voor tijd in voor Daylon Claasen.
Hoelang het nog duurt voordat Aissati zijn debuut kan maken in Ajax 1, is nog niet bekend. Verwacht wordt dat Aissati eerst een aantal weken met Jong Ajax meespeelt.
Jong Ajax won het duel met 1-3. Doelpunten werden gemaakt door Marvin Zeegelaar, Edgar Manucharyan en Jeffrey Sarpong. Jong Ajax staat door de overwinning ruimschoots bovenaan in de beloftencompetitie
quote:Belangrijke zege Jong Ajax op NEC
Jong Ajax heeft vanavond met een 3-1 zege op concurrent Jong NEC de koppositie in de Beloftencompititie versterkt. De Nijmegenaren hebben twee wedstrijden te goed, maar staan nu op 7 punten achterstand. FC Twente staat na winst op De Graafschap nu tweede op 6 punten.
Marvin Zeegelaar zette Jong Ajax voor rust op voorsprong na een voorzet van Javier Martina. Na rust kwam NEC op gelijke hoogte via een goal van Mark van den Boogaart, die Dennis Gentenaar passeerde. Met Aissati in de ploeg voor Claasen trok Ajax de winst uiteindelijk naar zich toe. Invaller Manucharyan (78ste minuut) en Sarpong (89ste minuut) maakten de beslissende goals.
0-1 Zeegelaar (37')
1-1 vd Boogaart (53')
1-2 Manucharyan (78')
1-3 Sarpong (89')
Vermeer;quote:Op maandag 16 februari 2009 21:04 schreef KirkLazarus het volgende:
Wie moet van Basten zondag het veld insturen? Achterhoede laten staan en Vertonghen voor Gabri?
Dan Aissati en Enoh op hun plaatsen!quote:
Waar zeg ik dat het niet slecht gaat?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:06 schreef Barca het volgende:
[..]
[..]
Je zegt dat het niet slecht gaat, maar waarom vind jij het dan goed gaan zoals we nu kloten en kutten? Wat doet Bassie goed? Waar zie jij bij spelers lef en voetbalintelligentie?
Die mag niet spelen van Bassie. Onze pannenkoek vindt hem te goed.quote:
Aissati in de spits..?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:16 schreef Barca het volgende:
[..]
Dan Aissati en Enoh op hun plaatsen!
Je noemt het hersenloos als iemand zegt dat het slecht gaat.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:19 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het niet slecht gaat?
Het gaat niet zoals het zou moeten gaan maar om er nou altijd over te gaan lopen kankeren in dit topic slaat nergens op, ga Van Basten stalken ofzo (en noem hem eens geen bassie dat is zo irritant en niemand die het leuk vind hoor) maar hou eens op ons te irriteren met je nutteloze bijdragen..
Is geblesseerd verder speelde hij bijna altijd..quote:Op maandag 16 februari 2009 21:20 schreef Barca het volgende:
[..]
Die mag niet spelen van Bassie. Onze pannenkoek vindt hem te goed.
Dat alleen jij dat vind zegt volgens mij al genoeg...quote:Op maandag 16 februari 2009 21:22 schreef Barca het volgende:
[..]
Je noemt het hersenloos als iemand zegt dat het slecht gaat.
Mijn bijdragen zijn net zo zinvol als die van alle anderen.
Maar wel een van de betere spelers. Beter dan Anita, Sarpong, Kenhetnie.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:22 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Is geblesseerd verder speelde hij bijna altijd..
En hij was helemaal niet altijd goed.. hij is nog jong en is nog niet constant..
Mooiste was nog dat Van der Vaart de grap niet snapte.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:24 schreef Loserkid het volgende:
Mooi net trouwens Huntelaar bij Holland Sport.. over Julio Iglesias, waar hij speelde bij Madrid was de vraag.
Huntelaar gelijk; Volgens mij in de dekkingdroogkloot
Niet beter dan Vertonghen..quote:Op maandag 16 februari 2009 21:23 schreef Barca het volgende:
[..]
Maar wel een van de betere spelers. Beter dan Anita, Sarpong, Kenhetnie.
Jawel. En ook dan De Jong en Blind.quote:
Enoh vergelijken met De Jong en Kennedy...quote:Op maandag 16 februari 2009 21:26 schreef Barca het volgende:
[..]
Jawel. En ook dan De Jong en Blind.
waarom ga je met die gast in discussie?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:27 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Enoh vergelijken met De Jong en Kennedy...
Ik weet het ook niet meer.. het is echt kansloos.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:35 schreef toma het volgende:
[..]
waarom ga je met die gast in discussie?
Als je heel eerlijk moet zijn was ie niet echt gweldig de laatste wedstrijden.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:20 schreef Barca het volgende:
[..]
Die mag niet spelen van Bassie. Onze pannenkoek vindt hem te goed.
Als ie binnen nu en 2 weken geen terugslag krijgt ga ik er pas in gelovenquote:Op maandag 16 februari 2009 21:57 schreef Rumille het volgende:
[..]
Maakt niet uit, elke rentree komt z'n echte debuut dichterbij
Zou mooi zijn.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:59 schreef jna het volgende:
[..]
Als ie binnen nu en 2 weken geen terugslag krijgt ga ik er pas in geloven
Bij jong Ajax zeker?quote:Op maandag 16 februari 2009 22:02 schreef Rumille het volgende:
[..]
Zou mooi zijn.
Nog even kampioenschap behalen
Die Makaay, wat een wijf.quote:
Urby swa!quote:
Die probeerde ik ook al te vinden.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:12 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Urby swa!![]()
Is er ook een filmpje van de fail van Tiendalli, dat ie op z'n bek gaat terwijl die een schaar probeerd uit te voeren?
Hij deed iets van kijk ik kan technisch doen en weg balquote:Op maandag 16 februari 2009 22:12 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Urby swa!![]()
Is er ook een filmpje van de fail van Tiendalli, dat ie op z'n bek gaat terwijl die een schaar probeerd uit te voeren?
whaha, dat was mooi. Die snelle scharen van Biseswar daarentegen waren wel netjesquote:Op maandag 16 februari 2009 22:12 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Urby swa!![]()
Heb jij niet een mooie tekening van zondag?quote:Op maandag 16 februari 2009 22:26 schreef toma het volgende:
[..]
whaha, dat was mooi. Die snelle scharen van Biseswar daarentegen waren wel netjes
heb geen inspiratie.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:30 schreef Rumille het volgende:
[..]
Heb jij niet een mooie tekening van zondag?
Ook niet voor de drie musketiers ?:P sua dario en mickyquote:
Zijn potentiële rol is er dan ook een die door weinig tot geen anderen in de selectie ingevuld kan worden. Dubbele bezetting blijft toch een droom voor de Ajax-supporter/fan.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:38 schreef Nashje het volgende:
Aissati dus gedebuteerd. Moooooi. Nu langzaam beter en sterker maken dat ventje. Over 3 weken een keer mee laten doen met het eerste en zo rustig opbouwen.
Ik kijk nu al uit naar de tijd dat hij in de basis staat.
Sorry dat ik zo optimistisch ben over hem, maar heb heel veel vertrouwen in 'm.
Was niet zijn debuut hoor..quote:Op maandag 16 februari 2009 22:38 schreef Nashje het volgende:
Aissati dus gedebuteerd. Moooooi. Nu langzaam beter en sterker maken dat ventje. Over 3 weken een keer mee laten doen met het eerste en zo rustig opbouwen.
Ik kijk nu al uit naar de tijd dat hij in de basis staat.
Sorry dat ik zo optimistisch ben over hem, maar heb heel veel vertrouwen in 'm.
Een heleboel moeilijke bewegingen en toen rolde pardoes de bal over de zijlijnquote:Op maandag 16 februari 2009 22:14 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Die probeerde ik ook al te vinden.
Maar hij speelt toch de bal uit ofzo? Kan me niet herinneren dat hij ook valt, maar kan aan mij liggen.
quote:Van Basten ontslaat buschauffeur
Dat Marco van Basten het liefste vrienden om zich heen verzamelt dat is alom bekend. En dat de hoofdcoach zich overal mee bemoeit binnen de ArenA is ook geen geheim meer. Maar dat hij nu ook over het personeelsbeleid gaat, dat is nieuw. Van Basten heeft onlangs de buschauffeur van de spelersbus laten ontslaan. Heeft hij ook een vriendje die bussen kan besturen soms?
Na de strafexpeditie van Vitesse vorige week zondag leek een crisis bij Ajax nabij. De supporters waren boos en stonden in Amsterdam de spelersbus op te wachten om verhaal te halen. ‘Werken voor je poen’ was de meest gehoorde kreet van een aantal diep teleurgestelde supporters. Niet de spelers moesten het bij Van Basten ontgelden, maar de chauffeur van de spelersbus. Teleurgesteld en gedesillusioneerd zag ik hem zitten. Via een fax bij zijn baas bij busbedrijf OAD had hij te horen gekregen dat de technische staf niet meer met hem verder wilde. Gerard Kuijt heet de goede man en hij is verslagen door het nieuws dat hij zonder uitleg na acht jaar trouwe dienst te horen kreeg. Hij vroeg uitleg, maar kreeg het niet.
Beste meneer Coronel, ik hoop dat u uw macht hiertoe wilt aanwenden. Een chauffeur na acht jaar zomaar aan de kant schuiven, dat hoort niet bij de nieuwe, frisse wind, die door de ArenA waait. Ik weet dat u de club een menselijker, warmer aanzien wilt geven. Het kan toch niet zo zijn dat Marco van Basten ook nog een vriendje op de chauffeursstoel zet van de spelersbus? Op bijna alle andere plekken bij Ajax zitten al zijn vriendjes, maar ik hoop toch dat dit een bus te ver is.
Terug naar het voetbal. Na de wanvertoning in Arnhem daalde het vertrouwen van de supporters in Van Basten daalde net zo snel als de temperatuur buiten. Maarten Stekelenburg was nog slechts een karikatuur van de redelijke keeper die hij was voor zijn blessure. De spelers waren de weg kwijt door de wekelijkse andere onlogische opstelling en deels door een onbegrijpelijke vormcrisis. Maar waar voorheen zonder twijfel de spreekwoordelijke ‘pleuris’ zou zijn uitgebroken, bleek nu hoe Ajax toch is veranderd.
De net aangetreden directeur Rik van den Boog sprak niet alleen de bekende geruststellende woorden in de trant van ‘we staan volledig achter onze trainer’, maar hij had ook de moed Marco een paar adviezen aan de hand te doen. Ik gaf zulke adviezen al vaker op deze plaats: Marco laat je arrogante en afstandelijke gedrag varen en begin met je spelers te communiceren. Stel je open voor suggesties en wees het oor voor al je spelers.
En ik moet zeggen, Marco had de ballen om onmiddellijk zelf naar buiten te brengen, dat hij de adviezen van Rik van den Boog ter harte zou nemen. Ook sprak hij in alle openheid met een delegatie van de supporters. In mijn beeld zou dit maandelijks moeten gebeuren, daar zij de thermometer van de club zijn. Zonder supporters geen club, hoewel ik soms vermoed dat veel beleidsmakers dit zijn vergeten en fans alleen maar een lastige bijzaak van hun hobby vinden.
Maar er was nog meer nieuws. Echt nieuws! Want plotseling werd de functie van Frank de Boer bij Ajax opgeschaald. De voormalig topverdediger werd gevraagd om de vaak stuntelende defensie van de selectie te adviseren. Frank de Boer, moet u weten, behoort zeker niet tot het vriendenclubje, dat bij Oranje en nu bij Ajax, hun maatje Marco met raad en daad bijstaat. Dit alles is pittige aderlating va Marco’s gezag.
Zou Ajax op dit moment nog strijden met AZ om de titel, dan zou Frank de Boer nooit in beeld zijn geweest. Maar wat vooral opvalt, is dat dit allemaal vrij geruisloos verloopt. Er klinkt geen geruzie door, Van Basten laat het gelaten over zich komen en lijkt nog opgelucht ook met de steun en adviezen. Nog een nederlaag en Sjaak Swart zou de buitenspelers gaan adviseren en bij de volgende teleurstelling staat Heinz Stuy Maarten Stekelenburg bij in zijn vormcrisis.
Terug naar de actualiteit. De leiding van Ajax steunt de trainer. Men deed een paar ingrepen in de technische (bege)leiding en riep iets naar de supporters in de trant van ‘we hebben jullie goed gehoord en begrepen; gaat u nu allemaal maar rustig slapen. Het komt goed’.
Ik wil nog even met u delen dat zondagmiddag een keurig supporter achter mij zat, die 90 minuten lang bij iedere actie van Feyenoord ‘teringhomo’s’ riep. Hij voegde daar aan toe: ‘ik lach mij de ballen uit de broek als Ajax scoort!’ Ik trachtte mij bij beide zinnen steeds een voorstelling te maken, maar het lukte mij niet. Het zijn toch niet de reacties die je op het ereterras van de ArenA verwacht!
Op afstand bekeek Uri Coronel de situatie bij zijn club en zag dat het weer allemaal een stuk beter verliep. In de Volkskrant deed hij een aantal uitspraken, die hem in mijn ogen geschikt maakt de komende tien jaar leiding te geven aan de club die hunkert naar titels en bekers. Relativeren, toegeven dat je diep teleurgesteld bent en dat vallen en opstaan bij de renovatie van het moderne Ajax horen. Het zijn de juiste woorden. Geen olie op het vuur, geen domme onzinnige teksten en geen paniek zaaien in de zo vluchtige voetbalwereld, waar de waarheid van vandaag morgen al achterhaald is. En nu nog de chauffeur in ere herstellen en de rust is daadwerkelijk waar het behoort te zijn: terug bij Ajax!
Laten wij het toch nog even over de wedstrijd hebben, want uiteindelijk moet een voetbalcolumn zeker over voetbal gaan. Al is het ook vandaag weer een kleiner deel. Ik zag een onthutsend zwak Feyenoord. De Rotterdammers waren zo slecht dat ik niet langer uitsluit dat de ploeg nog in de nacompetitie terecht kan komen. Drie kwart van die spelers zouden zelfs een ernstige verzwakking voor Jong Ajax zijn, dat het heel aardig doet dit seizoen. Onder leiding van de (wederom) marchanderende, hopeloos slecht fluitende Pieter Vink, won Ajax na een heel slechte eerste helft uiteindelijk met slechts 2-0. Het had probleemloos 6-0 moeten zijn. De paal, de lat, de pech en een scheidsrechter die maling heeft aan regels en Ajax een strafschop onthield, waren daar de oorzaak van.
Is Ajax aan de beterende hand? Geen idee. Is de rust teruggekeerd in alle geledingen? Bijna, dat met die buschauffeur zit me echt dwars. Dat hoort niet bij het huidige Ajax waar respect is voor mensen. Als dat opgelost wordt, is dat de echte winst van deze week. De rust die bewaard werd na het debacle in Arnhem was al de winst vorige week met de overwinning op Feyenoord als bekroning. Een bekroning die bij Ajax in de ArenA ieder zuur weer zoet doet smaken…
Peter van de Rijt
quote:Op maandag 16 februari 2009 23:15 schreef Jasza het volgende:
Iemand met Kuijt als achternaam moet je sowieso al ontslaan.
Nah ja, die 3 wedstrijden kun je het hebbenquote:Op maandag 16 februari 2009 23:16 schreef Jasza het volgende:
Naar aanleiding van het stelselmatig afsteken van vuurwerk heeft Ajax een stop van drie thuiswedstrijden ingezet op het gebruik te maken van de faciliteiten die Ajax VAK410 biedt. De maatregel komt niet onaangekondigd, in een maandelijkse meeting tussen Ajax en VAK410 is dit uitvoerig besproken. VAK410 heeft dit bericht destijds verder intern gecommuniceerd naar verschillende groeperingen.
Concreet betekent dit dat er tijdens de thuiswedstrijden tegen Volendam, Fiorentina en De Graafschap er geen TIFO georganiseerd kan worden. Ook kan er geen gebruik gemaakt worden van het podium en de geluidsinstallatie. Daarnaast worden enkele andere faciliteiten stop gezet.
VAK410
Het was de vader van Dirk.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:24 schreef toma het volgende:
ik vraag me af wat de echte reden is waarom die chauffeur is ontslagen.
Is meteen die uitschieter qua motivatie verklaard.quote:Klassiekers vindt hij het mooist om te spelen, want die worden in Brazilië live uitgezonden op televisie.
,,Ik weet nu al wat ze zeggen als ik naar huis bel,’’ zegt Leonardo, afgelopen zondag uitblinker bij Ajax-Feyenoord. ,,Leo, wat heb je met je haar gedaan? Zonder haar was je veel knapper.’’
Innemend blijft hij, Leonardo Vitor Santiago, ook in zijn elfde seizoen in Nederland. Donkere ogen en een fraaie, Braziliaanse keelklank. Een lachend dribbelventje van 25 jaar. Met de handen in de zakken van zijn clubkostuum vertelt de voetballer over zijn toekomst. ,,Ik denk dat ik hier tot juni blijf voetballen,’’ zegt Leonardo. ,,Dan pak ik de zomer in Nederland nog even lekker mee.’’
Het Panathinaikos van Henk ten Cate wil hem graag hebben. Een contract ligt in Griekenland al klaar voor de aanvaller, wiens overeenkomst bij Ajax komende zomer afloopt. Trainer Marco van Basten prees hem na zijn invalbeurt tegen Feyenoord, nadat hij de wedstrijd hoogstpersoonlijk had opengebroken. ,,Als Leo zo blijft presteren, willen we hem er graag bij hebben.’’
De vraag is of die opmerking indruk maakt. Al een seizoen lang is Leonardo vooral wisselspeler. Serieus aanstalten om zijn aflopende contract te verlengen, maakte Ajax nooit. Ook niet toen Leonardo bijna smekend om duidelijkheid vroeg, ook met het oog op zijn kwetsbare knie. ,,Ik heb wel een zoontje en een vriendin om voor te zorgen,’’ zei hij eerder dit seizoen.
Ajax en Van Basten hebben niet direct een omgeving geschapen waarin gevoelsmens Leonardo zich lekker voelt. De Braziliaan heeft altijd zijn nukken gehad, maar hij presteerde het beste onder trainers die warmte en geduld konden opbrengen. Bij NAC bloeide hij op nadat het bij Feyenoord misging, waarop Ten Cate hem in januari 2007 naar Ajax haalde.
Die trainer legt gemakkelijker een arm om zijn schouder dan Van Basten, letterlijk en figuurlijk. Voor Leonardo tellen dat soort dingen. Het contract dat hij bij Panathinaikos kan tekenen, is ook een gebaar van Ten Cate. Ondanks drie zware knieblessures - de laatste liep hij op in maart 2007 tegen SC Heerenveen - toont de Amsterdammer onvoorwaardelijk vertrouwen in het voormalige wonderkind.
,,Leonardo maakte in zijn eentje het verschil,’’ zei Feyenoorder Theo Lucius kort na de Klassieker. De verdediger zag de Ajacied voortdurend opstomen over de linkervleugel, langs de wankelende Dwight Tiendalli. ,,Ik weet eigenlijk niet hoe goed ik heb gespeeld,’’ zegt Leonardo zelf. ,,Jullie zien het vanaf een afstandje, ik probeer gewoon zo snel mogelijk de zestien binnen te gaan, acties te maken. Ik speel altijd mijn eigen spel.’’
Met die opmerking illustreert hij zijn eigen grilligheid. Feitelijk is Leonardo amper te coachen; precies de reden dat veel trainers soms gillend gek van hem werden. Ook dit seizoen is hij soms van grote waarde, zoals in Hamburg tegen HSV. Dan weer was hij een paar weken onzichtbaar.
,,De trainer had tegen Feyenoord gelijk door mij niet op te stellen,’’ zegt Leonardo met een brede grijns. ,,Want een winnende trainer heeft altijd gelijk. En we hebben gewonnen, dus Van Basten heeft gelijk.’’
Na ruim tien jaar in de eredivisie heeft ook hij geleerd diplomatiek te zijn. Dat is hij ook over Feyenoord, de club waar hij opgroeide. Nog altijd is Leonardo woonachtig in Rotterdam. ,,Natuurlijk vind ik het erg om te zien hoe de club is afgegleden,’’ zegt Leonardo. ,,Feyenoord is nog altijd een geweldige club. Maar veel goede jongens hebben te horen gekregen dat ze niet goed genoeg waren. Die spelen nu allemaal ergens anders. Dat is heel jammer, vind ik.’’
Echt speciaal vindt hij het niet meer om tegen Feyenoord te spelen. ,,Dat is er nu wel een beetje af,’’ zegt Leonardo. ,,Maar Ajax-Feyenoord blijft wel de mooiste wedstrijd die er in Nederland is. In Brazilië weet iedereen dat dat de Klassieker is. Ik ben er trots op dat ik voor beide clubs heb gespeeld.’’
Hoe goed hij ook inviel in de Arena, garanties voor een basisplaats biedt het de Braziliaan ook voor donderdag tegen Fiorentina niet. Van Basten schroomt in Amsterdam niet om per wedstrijd nieuwe afwegingen te maken. ,,Ik zie het wel,’’ zegt Leonardo. ,,Waar de trainer me ook opstelt, ik probeer altijd mijn best te doen.’’
Net of van Basten op een dag wakker wordt en denkt"De buschauffeur, die ga ik er vandaag uit gooien"quote:Op maandag 16 februari 2009 23:27 schreef toma het volgende:
[..]
je kunt er grapjes over maken, maar ik vind dit een serieuze zaak.
8uur sochtends. Maar er gingen toch meer mensen van hier via milan? Hoe doen die het vanaf daar dan? Auto of ook trein?quote:@kalinho, snelheid trein duurt er 2 uur over vanaf Milaan centraal, maar het vliegveld ligt nog een uurtje buiten Milaan volgens mij.
Hoelaat land je op Milaan dan?
Eenmaal Rotterdam, altijd Rotterdam he, ouwe schooierquote:Op maandag 16 februari 2009 23:52 schreef Jasza het volgende:
Hehe, wist niet dat ie in Rotterdam woont.
Vast in de Ajaxstraatquote:Op maandag 16 februari 2009 23:52 schreef Jasza het volgende:
Hehe, wist niet dat ie in Rotterdam woont.
Ik pak woensdagmiddag de treinquote:Op maandag 16 februari 2009 23:58 schreef kalinho het volgende:
[..]
Net of van Basten op een dag wakker wordt en denkt"De buschauffeur, die ga ik er vandaag uit gooien"
Zal heus wel een aanleiding voor zijn.
Uit het vorige topic (die dingen gaan zo jezus-snel, ik kan het niet meer bijbenen)
[..]
8uur sochtends. Maar er gingen toch meer mensen van hier via milan? Hoe doen die het vanaf daar dan? Auto of ook trein?
Wij hebben een ultrachille megasnelle bolide gehuurd (Smart), kost maar 58 euro voor twee dagen.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:58 schreef kalinho het volgende:
[..]
8uur sochtends. Maar er gingen toch meer mensen van hier via milan? Hoe doen die het vanaf daar dan? Auto of ook trein?
Jij ging vrijdagmiddag ook terug toch?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:24 schreef Silenus het volgende:
[..]
Wij hebben een ultrachille megasnelle bolide gehuurd (Smart), kost maar 58 euro voor twee dagen.
Ik heb die buschauffeur ooit een keer heel kort gesproken, was ook een vervelende vent. Weet de reden van z'n ontslag niet, maar het is natuurlijk niet zo dat Marco kan zeggen dat z'n kop 'm niet aanstaat en 'm er daarna maar even uit kan bonjouren.
Ja, nja adt zou ook nog een optie zijn. 't nadeel eraan is wel datik niet het risico wil lopen opeens midden op de A562 bij knooppunt Pizza met pech langs de weg te staan. Trein is dan toch een meer zekerheidje vind ik zelf. Al met al ben je even duur uit denk ik, ook met benzine kosten.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:24 schreef Silenus het volgende:
[..]
Wij hebben een ultrachille megasnelle bolide gehuurd (Smart), kost maar 58 euro voor twee dagen.
Er worden toch wel vlaggetjes uitgedeeld hopelijk. Ik spaar zequote:Op maandag 16 februari 2009 23:16 schreef Jasza het volgende:
Naar aanleiding van het stelselmatig afsteken van vuurwerk heeft Ajax een stop van drie thuiswedstrijden ingezet op het gebruik te maken van de faciliteiten die Ajax VAK410 biedt. De maatregel komt niet onaangekondigd, in een maandelijkse meeting tussen Ajax en VAK410 is dit uitvoerig besproken. VAK410 heeft dit bericht destijds verder intern gecommuniceerd naar verschillende groeperingen.
Concreet betekent dit dat er tijdens de thuiswedstrijden tegen Volendam, Fiorentina en De Graafschap er geen TIFO georganiseerd kan worden. Ook kan er geen gebruik gemaakt worden van het podium en de geluidsinstallatie. Daarnaast worden enkele andere faciliteiten stop gezet.
VAK410
Vroeg ik me ook al af.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:47 schreef VoreG het volgende:
Heeft ABN nou expres een nieuw reclame met het scheldwoord 'pannenkoek'?
Ik vlieg morgenochtend vanaf Schiphol naar Milaan.quote:
Dan zou ik met Sulejmani en Suarez starten! Veel snelheid en kunnen mooi de gaten induiken!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:36 schreef navigator het volgende:
Opstelling voor donderdag?
Ik zou met 2 spitsen spelen, Bodul en Suarez. 4 mans middenveld maar met wie in godsnaam?! Urby vooruit geschoven en dan daarachter Lindgren, Anita en Kennie? Dat houden we niet droog...
Hoop dat Enoh kan spelen en anders desnoods maar Sno weer eens zn trainingspak uit laten doen. Wat een armoe.
quote:Cruijff en ‘De Kromme’ oneens over Klassieker
AMSTERDAM - Ze zijn het duidelijk niet met elkaar eens, twee van de beste voetballers die Nederland heeft gehad. Johan Cruijff laat maandag in zijn column in De Telegraaf weer optekenen dat hij vindt dat het niveau van het Nederlandse voetbal achteruit gaat.
Willem van Hanegem laat in zijn column in AD Sportwereld weten aan die opvatting een hekel te hebben.
Cruijff zag afgelopen weekend de twee topwedstrijden in de Eredivisie en schrok van het niveau. “Ik blijf erbij dat dit in de hand wordt gewerkt door de keuze voor twee controlerende middenvelders, waardoor je ook zomaar in de problemen kan komen zodra de tegenstander druk gaat zetten. Omdat je dan een extra aanspeelpunt mist, kom je er voetballend gewoon niet uit.”
Negativisme
Misschien is Van Hanegem het inhoudelijk wel met Cruijff eens, maar hij vindt al het negativisme maar niks. “Dat negatieve sfeertje, bah. Het was niks, het wordt niks en het zal nooit meer wat worden. Ajax-Feyenoord moet je vanuit liefde voor het voetbal benaderen. Heb je dat niet, dan kun je beter maar niet kijken. Je moet voetballiefhebber zijn, in de letterlijke zin. Als je dat bent, dan probeer je het goede uit zo’n wedstrijd te halen.”
Cruijff blijft in zijn column maar hameren op de speelstijl. “Daarom is het ook zo opvallend dat de enige club die niet zo speelt, op dit moment mooi voetbal aan resultaat weet te koppelen. Daardoor kon Barcelona een 2-0 achterstand tegen Betis Sevilla eigenlijk moeiteloos goed maken. Het belangrijkste was vooral, dat opnieuw het grote voordeel van deze manier van voetballen was bewezen. Ooit het handelsmerk van Nederland, inmiddels zijn we hard bezig om net zo te worden als de rest. Jammer.”
Verwende geesten
“Dat slaat toch nergens op. En waarom?”, aldus Van Hanegem. “Omdat er een paar verwende geesten zich via het voetbal loopt te profileren en het voetbal van Barcelona als standaard hanteert. Nou, ga daar dan lekker je werk doen. En trouwens, ik zag dit weekeinde Barcelona voetballen, net als Chelsea, en dat kon ik nou niet bepaald geweldig noemen. Daar kennen ze eveneens hun dipjes.”
Hij draaide het pannenkoeken liedquote:Op maandag 16 februari 2009 23:24 schreef toma het volgende:
ik vraag me af wat de echte reden is waarom die chauffeur is ontslagen.
quote:Sulejmani moet nog veel leren
AMSTERDAM - Dwight Tiendalli waande zich een redelijke rechtsback voor Feyenoord totdat zijn directe tegenstander Miralem Sulejmani plaatsmaakte voor Leonardo. De Braziliaan leidde Ajax niet alleen naar de zege (2-0). Hij dreef Tiendalli zo tot wanhoop dat de verdediger na een serie tackles met een rode kaart moest vertrekken.
Helemaal eerlijk is de vergelijking tussen Sulejmani en Leonardo niet. Het ontbeerde de twintigjarige Serviër namelijk al snel aan adem en kracht omdat hij grieperig aan de wedstrijd was begonnen.
Aan de andere kant beseft diezelfde Sulejmani dat hij zijn enorme transfersom van ruim 16 miljoen euro in de meeste andere wedstrijden evenmin heeft waargemaakt. “Het kan en moet beter”, erkent hij.
Ongrijpbaar
De aanvaller leek dit seizoen nog maar weinig op de haast ongrijpbare voetballer die zich bij Heerenveen soms wel acht keer per wedstrijd in scoringspositie dribbelde. Hij probeerde het dit seizoen al met roze, gifgroene en gele voetbalschoenen. Alleen tegen FC Borac, De Graafschap en NEC was het resultaat ruim voldoende.
De Serviër heeft oorzaken voor de nog niet ingeloste beloften. “Ik was er lang uit met een hamstringblessure”, verklaart hij. “Daarnaast krijg je als speler van Ajax veel minder ruimte dan een voetballer van Heerenveen. Tegenstanders zijn nu ook nog meer gemotiveerd.”
“Tegen Ajax geeft iedereen meer dan 150 procent. Je bent nu eenmaal voor of tegen deze club. Bovendien voetbal ik nu ook in een ander systeem dan bij Heerenveen.”
Defensieve verplichtingen
Sulejmani schitterde in Friesland als tweede spits in de buurt van aanspeelpunt Gerald Sibon. Hij kende weinig defensieve verplichtingen en kreeg veel ruimte voor zijn wervelende acties. Liefhebber Sulejmani speelde vaak met een grote glimlach op het gezicht.
Bij Ajax zag hij al boze supporters het trainingsveld opkomen. “Niet leuk, ook wel een beetje angstaanjagend”, beseft hij. “Maar ook wel weer begrijpelijk. Bij Ajax moet je eigenlijk altijd winnen.”
Nummer tien
Ajax speelt echter anders dan Heerenveen. De formatie acteert ook onder trainer Marco van Basten met een centrumspits, twee vleugelspelers en een aanvallende middenvelder die zich nummer tien noemt. Uitgerekend Sulejmani draagt de cijfers één en nul op zijn rug.
De spelmaker heeft nog steeds alle vrijheid. Maar bij balverlies moet hij wel het middenveld ondersteunen. Dat was in het verleden niet anders voor Jari Litmanen, Dennis Bergkamp, Stefan Pettersson, Ronald de Boer, Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder.
Veel leren
“Ik vind het ook helemaal niet erg om defensief werk op te knappen”, benadrukt Sulejmani. “Maar het klopt dat ik nog te weinig voor het doel kom. Dat ligt ook aan mij. Ik moet nog leren, ik ben nog jong.”
“Toch sta ik liever op tien of centraal in de spits dan linksbuiten. Al hoor ik nu ook veel mensen zeggen dat ik links op de flank beter tot mijn recht kom. Maar in de nationale ploeg van Servië speel ik ook vaak centraal. Dat gaat best lekker.”
Fiorentina
Ajax is al uitgeschakeld in het nationale bekertoernooi en de titelrace met AZ lijkt ook allang verloren. Het sterke Fiorentina popelt om de Amsterdammers donderdag op achterstand te zetten in de UEFA Cup. “Een hele goede ploeg”, oordeelt Sulejmani over de nummer vier van de Serie A die slechts drie punten minder heeft dan het grote AC Milan van Kaka, Ronaldinho, Clarence Seedorf en David Beckham.
“Zdravko Kuzmanovic speelt ook voor Fiorentina. Ik heb hem vorige week rond de interlands met Servië uitvoerig gesproken. Soms sms ik hem even dat Ajax gaat winnen. Maar makkelijk zal het niet worden.”
(c)ANP
Dat vind ik wel opvallend.. En iedereen Bassie maar uitschelden dat ie niet op linksbuiten stond. Hij wil zelf dus graag op tien.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:22 schreef Breach het volgende:
“Toch sta ik liever op tien of centraal in de spits dan linksbuiten. Al hoor ik nu ook veel mensen zeggen dat ik links op de flank beter tot mijn recht kom. Maar in de nationale ploeg van Servië speel ik ook vaak centraal. Dat gaat best lekker.
Hij heeft zelf niks te willen, het gaat erom dat hij wordt opgesteld op de plaats waar hij het beste tot zijn recht komt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:26 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat vind ik wel opvallend.. En iedereen Bassie maar uitschelden dat ie niet op linksbuiten stond. Hij wil zelf dus graag op tien.
Dat is meestal op de plek waar een speler het liefst speelt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:27 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Hij heeft zelf niks te willen, het gaat erom dat hij wordt opgesteld op de plaats waar hij het beste tot zijn recht komt.
Maar niet altijd dusquote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat is meestal op de plek waar een speler het liefst speelt.
Nee. Maar in het geval van Sulejmani is dat sowieso nog niet te zeggen. Nog niet iig. En bij Servie gaat dat ook goed, dus hij kan het wel.quote:
Bij Servië zal de communicatie onderling ook wat makkelijker gaan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee. Maar in het geval van Sulejmani is dat sowieso nog niet te zeggen. Nog niet iig. En bij Servie gaat dat ook goed, dus hij kan het wel.
Daarom; Pranjic halen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
Bij Servië zal de communicatie onderling ook wat makkelijker gaan.
Die is vorig jaar overleden...quote:
Die komen hier ook als de post wél is aangepast hoor. Een beetje harde humor moet wel kunnen toch.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:11 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik gok dat er hier straks wat Feyenoorders komen als die post niet aangepast is.
Geloof me, die komen sowieso welquote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:11 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik gok dat er hier straks wat Feyenoorders komen als die post niet aangepast is.
Ik heb alles maar weggehaald, wil niet dat er iets gaat komen over een "grapje"quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:12 schreef Breach het volgende:
[..]
Die komen hier ook als de post wél is aangepast hoor. Een beetje harde humor moet wel kunnen toch.
Daar gaat je Polak-award..quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:13 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik heb alles maar weggehaald, wil niet dat er iets gaat komen over een "grapje"
Dat is het niet waard.
Gast, die gaat iets te ver.quote:
Ik wil die zenuwenpees van Radio Rijnmond (rotterdam) weleens horen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:18 schreef denthemen het volgende:
http://www.nos.nl/nosstud(...)9/2/15/index_av.html
Langs de lijn terug luisteren van afgelopen Zondag
En hopen dat Suarez volgend seizoen ook nog in het ajax shirt speelt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:14 schreef Chadi het volgende:
100% Die gast heeft zoveel kwaliteit .. komt wel goed met die jongen.
Neem aan van wel, hij is nog lang niet klaar voor een echte topclub.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:22 schreef Silaz het volgende:
[..]
En hopen dat Suarez volgend seizoen ook nog in het ajax shirt speelt.
Zit in het weekoverzicht van Eredivisie Live:quote:Op maandag 16 februari 2009 22:12 schreef w00h00 het volgende:
Las nou weer dat hij het verzonnen heeftquote:
Ja xDquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:39 schreef denthemen het volgende:
[..]
Las nou weer dat hij het verzonnen heeft
2e worden we nog wel.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:40 schreef KirkLazarus het volgende:
http://www.sportweek.nl/v(...)rogramma_van_topvijf
Dat slotprogramma van Twente![]()
Wij gaan gewoon tweede worden dus
22/02 - FC Volendam (thuis) -> Winstquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:05 schreef Suijk het volgende:
'2e worden we nog wel'?
Ga je ook ons lijstje nog even posten waar wij nog punten gaan verspelen?
ADO moet je gewoon oprollen, net als thuis. Utrecht draait op dit moment gewoon goed, daarom ook lastig. NAC moet je ook kunnen winnen. Maar goed, Twente moet nog uit tegen Sparta, Willem II, NEC, Feyenoord, Heerenveen en Ajax. Verder moeten ze thuis nog tegen ADO, PSV, Groningen en AZquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:12 schreef KirkLazarus het volgende:
22/02 - FC Volendam (thuis)
01/03 - FC Utrecht (uit)
08/03 - ADO Den Haag (uit)
15/03 - De Graafschap (thuis)
22/03 - NAC Breda (uit)
05/04 - Roda JC (uit)
12/04 - Willem II (thuis)
19/04 - PSV (uit)
26/04 - AZ (thuis)
03/05 - Sparta (uit)
10/05 - FC Twente (thuis)
Ik zie ons wel punten verspelen uit bij Utrecht, ADO of NAC.. wel clubs waar de spelers wel wat harder lopen als Ajax op bezoek komt. Uit bij die boeren.. ik reken niet zonder meer op een 5-1 overwinning. AZ en Twente... gelukkig wel thuis maar toch.
Zou wel weer typisch zijn ja. Maar goed, AZ houd ik totdat we op minder dan 6 punten komen met nog de laatste 3 wedstrijden te spelen, gewoon buiten beschouwing. Die moeten een lentedip krijgen of iets dergelijks, anders is het gewoon bye bye titel.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:18 schreef KirkLazarus het volgende:
Beuh.. je zult aan het einde van de rit zien dat we op twee punten van AZ eindigen omdat we 2-2 hebben gespeeld tegen ADOIk durf me nooit meer rijk te rekenen.
Je weet dat de wedstrijd donderdag pas is he?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:24 schreef MaxC het volgende:
Morgen 4-4-2 spelen, als je met Suljemani, Leonardo en Suarez speelt heb je 3 spelers die niet meeverdedigen en ga je er heel hard aan. Kennedy verdedigt wel goed mee maar kan aanvallend natuurlijk niks brengen.
Isiquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:22 schreef Xenomaniac het volgende:
Naar aanleiding van gisteravond ben ik vanochtend even bij de training van jong Ajax wezen kijken en Aisatti zag er goed uit. Die is er binnen heel kort weer bij.
Meen je niet?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:26 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
[..]
Je weet dat de wedstrijd donderdag pas is he?
Whehequote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:28 schreef MaxC het volgende:
[..]
Meen je niet?
Op VI.nl stond woensdag, hebben ze nu veranderd. Voor niks vrij geregeld
Je moet toch wat op een dinsdagmiddag. Was volgens mij vorige week ook al het geval.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:30 schreef Aanvoerder het volgende:
Altijd leuk, al dat gereken met mogelijk puntverlies, maar daar hebben de voetbalgoden een broertje dood aan.
Lekker NEC-HSV kijken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:28 schreef MaxC het volgende:
[..]
Meen je niet?
Op VI.nl stond woensdag, hebben ze nu veranderd. Voor niks vrij geregeld
quote:Martina mee naar Florence
Amsterdam, 17 feb 2009
Javier Martina is de opvallendste naam in de selectie voor het UEFA Cupduel met Fiorentina. Jan Vertonghen, Gabri en Dario Cvitanich zijn niet fit genoeg voor de wedstrijd in Florence. Gabri liep in de Klassieker tegen Feyenoord een lichte hersenschudding op, Cvitanich is nog niet helemaal hersteld van zijn bovenbeenblessure en Jan Vertonghen kampt met een voetblessure.
Rob Wielaert ontbreekt in de selectie omdat hij eerder dit seizoen uitkwam voor FC Twente in de UEFA Cup en daarom niet speelgerechtigd is. Darko Bodul reist niet mee naar Italië. Afgelopen zondag zat hij nog wel bij de wedstrijdselectie.
Naast aanvaller Javier Martina keert ook middenvelder Evander Sno terug in de selectie.
De volledige selectie van Ajax voor het uitduel met Fiorentina, donderdag 19 februari om 20.45 uur, ziet er als volgt uit:
Maarten Stekelenburg
Kenneth Vermeer
Bruno Silva
Oleguer
Thomas Vermaelen
Rasmus Lindgren
Kennedy
Urby Emanuelson
Miralem Sulejmani
Gregory van der Wiel
Luis Suarez
Leonardo
Evander Sno
Jeffrey Sarpong
Vurnon Anita
Javier Martina
Robbert Schilder
Toby Alderweireld
Gaat hem niet worden denk kquote:
Het meenemen van Martina wijst weer op een 4-3-3.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:53 schreef Cavalier1 het volgende:
Geen Bodul, dus met twee spitsen spelen?
Zie je op het vliegveld.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:42 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik ben er vandoor. Drie daagjes Florence
Het vertrouwen bij mij is ook 0,0. Het kan voor mij eigenlijk alleen meevallenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:09 schreef versteegrob het volgende:
Hebben jullie vertrouwen? Ikke 0,0 want kijk ons middenveld.
Hoop dat Marco begint zoals afgelopen zondag met Leo
Wat jij denkt is niet relevant.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:10 schreef Fortitudo het volgende:
ik denk 4-1 voor fiorentina
Wie rekent zich rijk dan? Zelf zie ik die tweede plaats helemaal niet zomaar bereikt worden. Ik maak me vooral druk over de wedstrijden tegen FC Utrecht en PSV uit en tegen AZ en FC Twente uit. Ik denk dat die vier wedstrijden behoorlijk wat puntverlies gaan opleveren.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:13 schreef Wooldoor het volgende:
Mensen rijkenen zich al weer rijk met de 2e plek, Ajax zal er alles aan moeten doen om 2e te worden. Makkelijker programma kan mischien maar Ajax wint gewoon niet makkelijk en ook niet van de kleintjes. Het enige was ik als hoop ziet is Aissati die hopelijk snel zijn debuut kan gaan maken.
Dat dusquote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:10 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het vertrouwen bij mij is ook 0,0. Het kan voor mij eigenlijk alleen meevallen.
Zeker, raar trouwens dat Enoh zo geblesseerd is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:43 schreef Cyberia18 het volgende:
Issi maakte een lekkere indruk tegen Jong NEC.
Heb je nog nieuws?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:58 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Zeker, raar trouwens dat Enoh zo geblesseerd is.
En dat baseer je op? Fiorentina speelt de laatste maanden ook niet bepaald geweldig hoor.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:10 schreef Fortitudo het volgende:
ik denk 4-1 voor fiorentina
Hij baseert zijn mening nergens op.Beetje rebelse user.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En dat baseer je op? Fiorentina speelt de laatste maanden ook niet bepaald geweldig hoor.
Fiorentina is een stukje beter dan Heracles/Feyenoord.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En dat baseer je op? Fiorentina speelt de laatste maanden ook niet bepaald geweldig hoor.
Anita is een dwergje, daar ga je geen oorlog mee winnen.quote:
Denk dat de kans wel redelijk groot is ja, vooral op de lange zijdes.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:37 schreef Voltreffer het volgende:
Als je op dit moment een seizoenskaart aanvraagt, hoe groot is de kans dan dat je er een krijgt? Vrij groed toch?
Ben je er al ?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:44 schreef Jasza het volgende:
zuipweekie is begonne hehe, lekker hoor milaan
Nog een keer uitquote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:15 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Wie rekent zich rijk dan? Zelf zie ik die tweede plaats helemaal niet zomaar bereikt worden. Ik maak me vooral druk over de wedstrijden tegen FC Utrecht en PSV uit en tegen AZ en FC Twente uit. Ik denk dat die vier wedstrijden behoorlijk wat puntverlies gaan opleveren.
Rot eens op, teringjostie.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:35 schreef Barca het volgende:
De wedstrijd tegen Fiorentina lijkt me niet onze grootste zorg. Het behalen van een plek bij de eerste 9? is dat wel.
Met de huidige manier van spelen gaat dat nog een verdomd lastige klus worden.
Zeker als we ook nog eens te maken hebben met personele problemen. En dan doel ik niet op het ontslag van de buschauffeur. Bassie kan de bus ook wel besturen. Hij is immers almachtig?
quote:'Ajax verliest Van der Zee aan Chelsea'
Volgens de Amsterdamse televisiezender AT5 verliest Ajax zijn hoofd buitenlandse scouting, Hans van der Zee. De talentenspeurder zou in het kielzog van Guus Hiddink naar Chelsea trekken.
Van der Zee werd in 2007 met veel bombarie overgenomen van PSV. In Amsterdam wist hij de leiding niet te overtuigen met scoutingsrapporten van nieuwe talenten. De speurneus, die een groot netwerk in Zuid-Amerika zou hebben, werkte eerder al succesvol samen met Hiddink in Eindhoven.
Hiddink gaf eerder aan Chelsea te willen verjongen. Zo keek hij onlangs naar een wedstrijd van het Londense beloftenelftal om de A-selectie, bestaande uit vooral, eind-twintigers en begin-dertigers, van vers bloed te voorzien.
quote:Ajax-trainer Koster looft Aissati
Adrie Koster, oefenmeester van Jong Ajax, is lovend over de prestatie van Ismail Aissati tijdens zijn rentree bij de Amsterdammers. De jongeling speelde maandag mee met het tweede elftel en maakte volgens de coach echt het verschil.
"Ismail maakte het verschil in de tweede helft. Hij zorgde voor slimheid in het elftal", zo zei Koster na afloop van het duel met Jong NEC op de website van Ajax. Aissati kwam ongeveer een half uur voor het einde van het duel in het veld en was goed voor de assist op de 3-1, gemaakt door Jeffrey Sarpong.
Door de zege staat Ajax nu echt alleen aan kop in de beloftencompetitie. Koster hoopt dat hij met zijn elftal nu eens kampioenschap kan behalen. "We gaan nu echt alleen aan kop. We willen heel graag een keer met dit team kampioen worden, dus nu moeten we deze voorsprong zien vast te houden."
Moet je sowieso nog voor bellen toch in mei?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:09 schreef DuvelDuvel het volgende:
Net seizoenskaarten aangevraagd voor volgend jaar. Hoop op 428.
Al zouden we 3 - 15 - 12 - 3 spelen dan nog worden we gepowned! Met deze selectie en zo'n josti als coach ...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:21 schreef MaxC het volgende:
Toch ben ik bang dat Van Basten 4-3-3 gaat spelen en we flink onderuit gaan
Barca.. nou weten we het wel dat je MvB niet goed vind. Rot nou maar fijn op uit dit topic.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:23 schreef Barca het volgende:
[..]
Al zouden we 3 - 15 - 12 - 3 spelen dan nog worden we gepowned! Met deze selectie en zo'n josti als coach ...
Dude..quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:23 schreef Barca het volgende:
[..]
Al zouden we 3 - 15 - 12 - 3 spelen dan nog worden we gepowned! Met deze selectie en zo'n josti als coach ...
K weet niet precies hoe het werkt. Moest kiezen voor welke prijscatogerie ik een seizoenskaart wil. Je kan niet specifiek voor een vak kiezen maar misschien dat dat later wel kan.Weet jij wel hoe dit werkt?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:11 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Moet je sowieso nog voor bellen toch in mei?
gewoon niet meer op reageren. En ook niet op Borgaquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:44 schreef peaceman het volgende:
Mooiste van Barca is dit:
Stel.. Ajax domineert de gehele wedstrijd en verliest uiteindelijk door een gluiperige Italiaanse counter met 1-0. Nou dan hoef ik jullie niet te vertellen wat Barca gaat zeggen, toch?
Volgens mij betekent dit dat je binnenkort een brief krijgt met data waarop je moet bellen voor je SCC. En dan moet je ook echt meteen bellen en constant proberen. Ik greep toen nog bijna mis ook. Ben meer dan een halve dag bezig geweest.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:44 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
K weet niet precies hoe het werkt. Moest kiezen voor welke prijscatogerie ik een seizoenskaart wil. Je kan niet specifiek voor een vak kiezen maar misschien dat dat later wel kan.Weet jij wel hoe dit werkt?
Wat een hel is dat zeg. Ben blij dat ik het het 2e jaar via via kon regelen en hem in april dus al hadquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:56 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Volgens mij betekent dit dat je binnenkort een brief krijgt met data waarop je moet bellen voor je SCC. En dan moet je ook echt meteen bellen en constant proberen. Ik greep toen nog bijna mis ook. Ben meer dan een halve dag bezig geweest.
Was op een gegeven moment zowel mobiel als vast aan het bellen. En toen hoorde ik in eerste instantie dat het uitverkocht was. Ik boos. Werd ik vijf minuten later terug gebeld dat er toch plek was.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:57 schreef Breach het volgende:
[..]
Wat een hel is dat zeg. Ben blij dat ik het het 2e jaar via via kon regelen en hem in april dus al had
Het 1e jaar hebben we met 5 man (!) voor 4 kaarten de hele dag gebeld en kwamen we er niet doorheen. Vorig jaar was het een stuk easier met die uitbreiding van 410quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:58 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Was op een gegeven moment zowel mobiel als vast aan het bellen. En toen hoorde ik in eerste instantie dat het uitverkocht was. Ik boos. Werd ik vijf minuten later terug gebeld dat er toch plek was.
Zeker.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:02 schreef Breach het volgende:
[..]
Het 1e jaar hebben we met 5 man (!) voor 4 kaarten de hele dag gebeld en kwamen we er niet doorheen. Vorig jaar was het een stuk easier met die uitbreiding van 410
Wrijf het er maar inquote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:03 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Zeker.![]()
Maar ik ga nog ff bankhangen. Morgen Florence.
427 is veel beterquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:09 schreef DuvelDuvel het volgende:
Net seizoenskaarten aangevraagd voor volgend jaar. Hoop op 428.
Iddquote:
dat wist ik niet eensquote:
Wie zou je laten spelen dan, in een 3 - 15 - 12 - 3 opstelling?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:23 schreef Barca het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:11 schreef Voltreffer het volgende:
Het maakt mij opzich niet zo heel veel uit of ik op noord of zuid zit. Liefst wel de goedkoopste vakken. Maar je moet dus 100% zeker bellen, ook als je bijvoorbeeld op het oude 410 wil / kan?
Je moet sowieso bellen ja, omdat ze dan telefonisch gewoon een vak en rij etc met je afspreken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:11 schreef Voltreffer het volgende:
Het maakt mij opzich niet zo heel veel uit of ik op noord of zuid zit. Liefst wel de goedkoopste vakken. Maar je moet dus 100% zeker bellen, ook als je bijvoorbeeld op het oude 410 wil / kan?
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:11 schreef Voltreffer het volgende:
Dit komt van Ajax.nl af.quote:Procedure na inschrijving
Nadat jouw inschrijfformulier is verwerkt krijg je een schriftelijke bevestiging dat je op de wachtlijst bent geplaatst voor een seizoenkaart 2009-2010. Vanaf dat moment is het even afwachten. Wij gaan uiteraard in de maanden mei/juni eerst onze huidige seizoenkaarthouders aanschrijven voor het verlengen van de seizoenkaart. Tevens hebben zij het recht om eventueel van plaats te verwisselen.
Als dit allemaal achter de rug is kom jij aan de beurt. Medio juli krijg je van Ajax schriftelijk bericht waarin zal staan dat je telefonisch contact op kan nemen betreffende het reserveren van een seizoenkaart. Telefonisch worden jouw wensen dan besproken en kun jij je keuze maken. Uiteraard krijgen Ajacieden die zich in een vroeg stadium hebben ingeschreven eerder bericht dan iemand die zich op het laatste moment inschrijft.
Nadat je telefonisch een plaats hebt gereserveerd krijg je binnen een paar dagen een bevestigingsbrief. Hierin staat informatie over jouw vak/rij/stoel en de betaling. Nadat de betaling bij ons is verwerkt zal de seizoenkaart z.s.m. naar je worden opgestuurd.
Italie kampt al jaren met teruglopende/tegenvallende bezoekersaantallen. Ik geloof echt niet dat deze wedstrijd uitverkocht zal zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:16 schreef Voltreffer het volgende:
Aanvoerder.. Zie dat je ook fan bent van Lazio. Jij enig idee of er voldoende kaarten zijn voor een wedstrijd tegen Chievo. Zit dat weekend in rome, is dat een beetje te doen met de vrije verkoop?
hmm als ajax op volle sterkte zou kunnen aantreden hadden ze een betere kans gehad. nu schat ik de kans op een mooi resultaat op ongeveer nul.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
een zak met geld, die zal hij niet weigeren...quote:
Dacht ook iedereen tegen HSVquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:48 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
hmm als ajax op volle sterkte zou kunnen aantreden hadden ze een betere kans gehad. nu schat ik de kans op een mooi resultaat op ongeveer nul.
Een Heerenveen of Groningen kan je nog wel halen (alhoewel de iets duurdere kaartjes), maar een Feyenoord of PSV etc zit er niet in.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:52 schreef Black-Death het volgende:
Jullie hebben het hier over seizoenskaarten enzo, maar als ik een Club Card koop, bij welke wedstrijden maak ik dan kans op een kaartje? (ivm reizen/studie/werk zit een seizoenskaart er voor mij niet in)
In principe alle, behalve de topwedstrijden. Je kunt ook een Supporters Club Card nemen, dan heb je sneller recht om kaarten aan te schaffen. Met een beetje mazzel lukt het dan wel om voor alle wedstrijden een kaartje te halen. Als je op tijd bent tenminstequote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:52 schreef Black-Death het volgende:
Jullie hebben het hier over seizoenskaarten enzo, maar als ik een Club Card koop, bij welke wedstrijden maak ik dan kans op een kaartje? (ivm reizen/studie/werk zit een seizoenskaart er voor mij niet in)
Ah oke thnx, was wel beetje wat ik verwachtte eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:54 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Een Heerenveen of Groningen kan je nog wel halen (alhoewel de iets duurdere kaartjes), maar een Feyenoord of PSV etc zit er niet in.
Ah oke, die is ook wel weer wat duurder natuurlijk, maar dat kan ik wel eens opzoeken op Ajax.nlquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:55 schreef Breach het volgende:
[..]
In principe alle, behalve de topwedstrijden. Je kunt ook een Supporters Club Card nemen, dan heb je sneller recht om kaarten aan te schaffen. Met een beetje mazzel lukt het dan wel om voor alle wedstrijden een kaartje te halen. Als je op tijd bent tenminste
25 euro geloof ik, per jaar. Krijg je wel het supportersblaadje thuis elke maand. Een ClubCard is 10 euro voor 3 jaar ofzo.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:56 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ah oke, die is ook wel weer wat duurder natuurlijk, maar dat kan ik wel eens opzoeken op Ajax.nl
edit: sorry voor de dubbelpost, had gehoopt dat iemand in de tussentijd nog wat neerzette
Ik dacht dat jij op 410 stondquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:58 schreef kurk_droog het volgende:
Zit nu in vak430 maar moet en zal volgend jaar een naar een ander vak gaan. Moet je gewoon je gegevens mailen + welk vak je wilt?
Dus je hoeft nu nog geen vak bij ajax aan te geven zodat je hoger op de wachtlijst staat?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:01 schreef Breach het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij op 410 stond![]()
Maar volgens mij krijg je een brief waarin je gevraagd wordt of je wilt verlengen. Dan kun je bellen over het feit dat je een andere plek wilt en dan komt het goed.
Ik neem aan dat je naar 410 wil dus? Dan kun je beter even een mailtje naar de gasten van 410 sturen. Dan komt het wel goed denk ik.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:03 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dus je hoeft nu nog geen vak bij ajax aan te geven zodat je hoger op de wachtlijst staat?
Ik heb geen SCC van 410 maar ik sta er wel elke wedstrijd bij het podium( waar die rookpotten lagen
)
Zal ik zeker doen. En anders 428 / 427 lijken me ook prima. Ben dit seizoen 2x in 430 geweest en meteen 4 huilende mensen achter ons die vonden dat we moesten gaan zitten en helemaal gek werdenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:04 schreef Breach het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je naar 410 wil dus? Dan kun je beter even een mailtje naar de gasten van 410 sturen. Dan komt het wel goed denk ik.
Bijna alle wedstrijden behalve feyenoord en psv. Je moet soms wel wat meer betalen omdat de goedkope kaarten al weg zijn tegen de tijd dat je mag bestellen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:52 schreef Black-Death het volgende:
Tis wel 20 euro duurder ja. Punt is dat je met die 5 euro CC pas altijd als laatst kaarten kan halen en dat zijn dan ook altijd de duurste. Ik denk dat je met een sup cc na 2 wedtrijden er al uit hebtquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:56 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ah oke, die is ook wel weer wat duurder natuurlijk, maar dat kan ik wel eens opzoeken op Ajax.nl
edit: sorry voor de dubbelpost, had gehoopt dat iemand in de tussentijd nog wat neerzette
Fiorentina is wel even van een andere orde.quote:
Net als een paar jaar geleden bij Werder Bremen uit, we weten allemaal hoe dat is afgelopen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:37 schreef Chadi het volgende:
Als ik het zo lees allemaal is het halve elftal geblesseerd
Joh al had je hiddink van Gaal en Rijkaard als coach gehad dan had je nog net zoveel kans gemaakt op winst.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:23 schreef Barca het volgende:
[..]
Herinneringen aan Olaf L., brrrrrrrrrrrrrrrquote:Op woensdag 18 februari 2009 09:38 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Net als een paar jaar geleden bij Werder Bremen uit, we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
Die Olaf liep er altijd bij alsof ie ieder moment ging poepen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:46 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Herinneringen aan Olaf L., brrrrrrrrrrrrrrr! Toch jammer, hoop dat ze er volgende week thuis wel bij zijn...
quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Die Olaf liep er altijd bij alsof ie ieder moment ging poepen.![]()
Iets meer dan 1300.quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:39 schreef Suijk het volgende:
Hoeveel supporters zijn er in Florence aanwezig deze week?
Ik rook gister aan mijn sjaal. Nou die geur zat weer de hele dag in mijn neus gebakken. Wat een troep is het ook. Die sjaal heeft ook een redelijk wit gedeelte, dat is nu blauw-geelquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:32 schreef kurk_droog het volgende:
Die regenboog van die rookpotten is echt niet van me schoenen af te krijgenHoop dat me broek wel schoon wordt.
Waren er laatst niet 35.000 verkocht?! Meende mij zoiets te herinneren...quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:22 schreef Voltreffer het volgende:
Ben benieuwd... Bij goed resultaat nog even kijken of ik nog kaartjes kan regelen voor de thuis wedstrijd. Zal toch nog wel niet vol zitten.
Ik zou 35000 al veel vinden. Ik denk dat het ook niet zal uitverkopen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:25 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Waren er laatst niet 35.000 verkocht?! Meende mij zoiets te herinneren...
Ik ben er in ieder geval niet bij.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:29 schreef Breach het volgende:
[..]
Ik zou 35000 al veel vinden. Ik denk dat het ook niet zal uitverkopen.
Ik ook nietquote:Op woensdag 18 februari 2009 10:36 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Ik ben er in ieder geval niet bij.
Ik heb ook Supcc. en wanneer je kaartjes wil moet je gewoon om 9 uur smorgens al bij de primera staan:9 heb je (bijna) altijd wel de plaatsen die je wilt.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:11 schreef kalinho het volgende:
[..]
Tis wel 20 euro duurder ja. Punt is dat je met die 5 euro CC pas altijd als laatst kaarten kan halen en dat zijn dan ook altijd de duurste. Ik denk dat je met een sup cc na 2 wedtrijden er al uit hebt
Dat deed ik ook altijd toen ik een supcc had. Als je om half tien ging was je al te laat. Wat ben ik blij dat ik nu al een aantal jaar een seizoenkaart heb, ben je eindelijk van die ellende verlost.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:49 schreef Silaz het volgende:
[..]
Ik heb ook Supcc. en wanneer je kaartjes wil moet je gewoon om 9 uur smorgens al bij de primera staan:9 heb je (bijna) altijd wel de plaatsen die je wilt.
Stelletje laffe hazenquote:Op woensdag 18 februari 2009 10:59 schreef M0NTANA het volgende:
Morgen wordt bekend gemaakt dat er de komende vijf jaar geen uitsupporters welkom zijn bij de Klassieker.
Zie: [Centraal] Randverschijnselen #34![]()
Die kutburgemeesters moeten zich sowieso niet zo aanstellen met hun spreekkoren. Dit is nog altijd de Klassieker, en daar moet je gewoon met je poten vanaf blijven. Dat ze nou een beetje zielig gaan lopen doen om spreekkoren, waar niemand geen fuck om geeft en wat wel vaker gebeurd, is echt belachelijk.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:07 schreef thewishmaster het volgende:
Iedereen was gewaarschuwd dat er maatregelen zouden volgen bij bepaalde spreekkoren. Als allerlei leeghoofden dan toch die spreekkoren gaan aanheffen, kunnen die lui alleen zichzelf de schuld geven en zeker niet de burgemeesters.
Dat er zo kort na de Tweede Wereldoorlog bombardementen op Rotterdam worden verheerlijkt en Joden de gaskamers in gewenst worden is gewoon heel primitief gedrag. Maar geef vooral de burgemeesters de schuldquote:Op woensdag 18 februari 2009 11:23 schreef Nashje het volgende:
[..]
Die kutburgemeesters moeten zich sowieso niet zo aanstellen met hun spreekkoren. Dit is nog altijd de Klassieker, en daar moet je gewoon met je poten vanaf blijven. Dat ze nou een beetje zielig gaan lopen doen om spreekkoren, waar niemand geen fuck om geeft en wat wel vaker gebeurd, is echt belachelijk.
Fun Only!quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:59 schreef M0NTANA het volgende:
Morgen wordt bekend gemaakt dat er de komende vijf jaar geen uitsupporters welkom zijn bij de Klassieker.
Zie: [Centraal] Randverschijnselen #34![]()
Boehoehoequote:Op woensdag 18 februari 2009 11:30 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Dat er zo kort na de Tweede Wereldoorlog bombardementen op Rotterdam worden verheerlijkt en Joden de gaskamers in gewenst worden is gewoon heel primitief gedrag. Maar geef vooral de burgemeesters de schuld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |