Waar zeg ik dat het niet slecht gaat?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:06 schreef Barca het volgende:
[..]
[..]
Je zegt dat het niet slecht gaat, maar waarom vind jij het dan goed gaan zoals we nu kloten en kutten? Wat doet Bassie goed? Waar zie jij bij spelers lef en voetbalintelligentie?
Die mag niet spelen van Bassie. Onze pannenkoek vindt hem te goed.quote:
Aissati in de spits..?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:16 schreef Barca het volgende:
[..]
Dan Aissati en Enoh op hun plaatsen!
Je noemt het hersenloos als iemand zegt dat het slecht gaat.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:19 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het niet slecht gaat?
Het gaat niet zoals het zou moeten gaan maar om er nou altijd over te gaan lopen kankeren in dit topic slaat nergens op, ga Van Basten stalken ofzo (en noem hem eens geen bassie dat is zo irritant en niemand die het leuk vind hoor) maar hou eens op ons te irriteren met je nutteloze bijdragen..
Is geblesseerd verder speelde hij bijna altijd..quote:Op maandag 16 februari 2009 21:20 schreef Barca het volgende:
[..]
Die mag niet spelen van Bassie. Onze pannenkoek vindt hem te goed.
Dat alleen jij dat vind zegt volgens mij al genoeg...quote:Op maandag 16 februari 2009 21:22 schreef Barca het volgende:
[..]
Je noemt het hersenloos als iemand zegt dat het slecht gaat.
Mijn bijdragen zijn net zo zinvol als die van alle anderen.
Maar wel een van de betere spelers. Beter dan Anita, Sarpong, Kenhetnie.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:22 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Is geblesseerd verder speelde hij bijna altijd..
En hij was helemaal niet altijd goed.. hij is nog jong en is nog niet constant..
Mooiste was nog dat Van der Vaart de grap niet snapte.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:24 schreef Loserkid het volgende:
Mooi net trouwens Huntelaar bij Holland Sport.. over Julio Iglesias, waar hij speelde bij Madrid was de vraag.
Huntelaar gelijk; Volgens mij in de dekkingdroogkloot
Niet beter dan Vertonghen..quote:Op maandag 16 februari 2009 21:23 schreef Barca het volgende:
[..]
Maar wel een van de betere spelers. Beter dan Anita, Sarpong, Kenhetnie.
Jawel. En ook dan De Jong en Blind.quote:
Enoh vergelijken met De Jong en Kennedy...quote:Op maandag 16 februari 2009 21:26 schreef Barca het volgende:
[..]
Jawel. En ook dan De Jong en Blind.
waarom ga je met die gast in discussie?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:27 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Enoh vergelijken met De Jong en Kennedy...
Ik weet het ook niet meer.. het is echt kansloos.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:35 schreef toma het volgende:
[..]
waarom ga je met die gast in discussie?
Als je heel eerlijk moet zijn was ie niet echt gweldig de laatste wedstrijden.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:20 schreef Barca het volgende:
[..]
Die mag niet spelen van Bassie. Onze pannenkoek vindt hem te goed.
Als ie binnen nu en 2 weken geen terugslag krijgt ga ik er pas in gelovenquote:Op maandag 16 februari 2009 21:57 schreef Rumille het volgende:
[..]
Maakt niet uit, elke rentree komt z'n echte debuut dichterbij
Zou mooi zijn.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:59 schreef jna het volgende:
[..]
Als ie binnen nu en 2 weken geen terugslag krijgt ga ik er pas in geloven
Bij jong Ajax zeker?quote:Op maandag 16 februari 2009 22:02 schreef Rumille het volgende:
[..]
Zou mooi zijn.
Nog even kampioenschap behalen
Die Makaay, wat een wijf.quote:
Urby swa!quote:
Die probeerde ik ook al te vinden.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:12 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Urby swa!![]()
Is er ook een filmpje van de fail van Tiendalli, dat ie op z'n bek gaat terwijl die een schaar probeerd uit te voeren?
Hij deed iets van kijk ik kan technisch doen en weg balquote:Op maandag 16 februari 2009 22:12 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Urby swa!![]()
Is er ook een filmpje van de fail van Tiendalli, dat ie op z'n bek gaat terwijl die een schaar probeerd uit te voeren?
whaha, dat was mooi. Die snelle scharen van Biseswar daarentegen waren wel netjesquote:Op maandag 16 februari 2009 22:12 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Urby swa!![]()
Heb jij niet een mooie tekening van zondag?quote:Op maandag 16 februari 2009 22:26 schreef toma het volgende:
[..]
whaha, dat was mooi. Die snelle scharen van Biseswar daarentegen waren wel netjes
heb geen inspiratie.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:30 schreef Rumille het volgende:
[..]
Heb jij niet een mooie tekening van zondag?
Ook niet voor de drie musketiers ?:P sua dario en mickyquote:
Zijn potentiële rol is er dan ook een die door weinig tot geen anderen in de selectie ingevuld kan worden. Dubbele bezetting blijft toch een droom voor de Ajax-supporter/fan.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:38 schreef Nashje het volgende:
Aissati dus gedebuteerd. Moooooi. Nu langzaam beter en sterker maken dat ventje. Over 3 weken een keer mee laten doen met het eerste en zo rustig opbouwen.
Ik kijk nu al uit naar de tijd dat hij in de basis staat.
Sorry dat ik zo optimistisch ben over hem, maar heb heel veel vertrouwen in 'm.
Was niet zijn debuut hoor..quote:Op maandag 16 februari 2009 22:38 schreef Nashje het volgende:
Aissati dus gedebuteerd. Moooooi. Nu langzaam beter en sterker maken dat ventje. Over 3 weken een keer mee laten doen met het eerste en zo rustig opbouwen.
Ik kijk nu al uit naar de tijd dat hij in de basis staat.
Sorry dat ik zo optimistisch ben over hem, maar heb heel veel vertrouwen in 'm.
Een heleboel moeilijke bewegingen en toen rolde pardoes de bal over de zijlijnquote:Op maandag 16 februari 2009 22:14 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Die probeerde ik ook al te vinden.
Maar hij speelt toch de bal uit ofzo? Kan me niet herinneren dat hij ook valt, maar kan aan mij liggen.
quote:Van Basten ontslaat buschauffeur
Dat Marco van Basten het liefste vrienden om zich heen verzamelt dat is alom bekend. En dat de hoofdcoach zich overal mee bemoeit binnen de ArenA is ook geen geheim meer. Maar dat hij nu ook over het personeelsbeleid gaat, dat is nieuw. Van Basten heeft onlangs de buschauffeur van de spelersbus laten ontslaan. Heeft hij ook een vriendje die bussen kan besturen soms?
Na de strafexpeditie van Vitesse vorige week zondag leek een crisis bij Ajax nabij. De supporters waren boos en stonden in Amsterdam de spelersbus op te wachten om verhaal te halen. ‘Werken voor je poen’ was de meest gehoorde kreet van een aantal diep teleurgestelde supporters. Niet de spelers moesten het bij Van Basten ontgelden, maar de chauffeur van de spelersbus. Teleurgesteld en gedesillusioneerd zag ik hem zitten. Via een fax bij zijn baas bij busbedrijf OAD had hij te horen gekregen dat de technische staf niet meer met hem verder wilde. Gerard Kuijt heet de goede man en hij is verslagen door het nieuws dat hij zonder uitleg na acht jaar trouwe dienst te horen kreeg. Hij vroeg uitleg, maar kreeg het niet.
Beste meneer Coronel, ik hoop dat u uw macht hiertoe wilt aanwenden. Een chauffeur na acht jaar zomaar aan de kant schuiven, dat hoort niet bij de nieuwe, frisse wind, die door de ArenA waait. Ik weet dat u de club een menselijker, warmer aanzien wilt geven. Het kan toch niet zo zijn dat Marco van Basten ook nog een vriendje op de chauffeursstoel zet van de spelersbus? Op bijna alle andere plekken bij Ajax zitten al zijn vriendjes, maar ik hoop toch dat dit een bus te ver is.
Terug naar het voetbal. Na de wanvertoning in Arnhem daalde het vertrouwen van de supporters in Van Basten daalde net zo snel als de temperatuur buiten. Maarten Stekelenburg was nog slechts een karikatuur van de redelijke keeper die hij was voor zijn blessure. De spelers waren de weg kwijt door de wekelijkse andere onlogische opstelling en deels door een onbegrijpelijke vormcrisis. Maar waar voorheen zonder twijfel de spreekwoordelijke ‘pleuris’ zou zijn uitgebroken, bleek nu hoe Ajax toch is veranderd.
De net aangetreden directeur Rik van den Boog sprak niet alleen de bekende geruststellende woorden in de trant van ‘we staan volledig achter onze trainer’, maar hij had ook de moed Marco een paar adviezen aan de hand te doen. Ik gaf zulke adviezen al vaker op deze plaats: Marco laat je arrogante en afstandelijke gedrag varen en begin met je spelers te communiceren. Stel je open voor suggesties en wees het oor voor al je spelers.
En ik moet zeggen, Marco had de ballen om onmiddellijk zelf naar buiten te brengen, dat hij de adviezen van Rik van den Boog ter harte zou nemen. Ook sprak hij in alle openheid met een delegatie van de supporters. In mijn beeld zou dit maandelijks moeten gebeuren, daar zij de thermometer van de club zijn. Zonder supporters geen club, hoewel ik soms vermoed dat veel beleidsmakers dit zijn vergeten en fans alleen maar een lastige bijzaak van hun hobby vinden.
Maar er was nog meer nieuws. Echt nieuws! Want plotseling werd de functie van Frank de Boer bij Ajax opgeschaald. De voormalig topverdediger werd gevraagd om de vaak stuntelende defensie van de selectie te adviseren. Frank de Boer, moet u weten, behoort zeker niet tot het vriendenclubje, dat bij Oranje en nu bij Ajax, hun maatje Marco met raad en daad bijstaat. Dit alles is pittige aderlating va Marco’s gezag.
Zou Ajax op dit moment nog strijden met AZ om de titel, dan zou Frank de Boer nooit in beeld zijn geweest. Maar wat vooral opvalt, is dat dit allemaal vrij geruisloos verloopt. Er klinkt geen geruzie door, Van Basten laat het gelaten over zich komen en lijkt nog opgelucht ook met de steun en adviezen. Nog een nederlaag en Sjaak Swart zou de buitenspelers gaan adviseren en bij de volgende teleurstelling staat Heinz Stuy Maarten Stekelenburg bij in zijn vormcrisis.
Terug naar de actualiteit. De leiding van Ajax steunt de trainer. Men deed een paar ingrepen in de technische (bege)leiding en riep iets naar de supporters in de trant van ‘we hebben jullie goed gehoord en begrepen; gaat u nu allemaal maar rustig slapen. Het komt goed’.
Ik wil nog even met u delen dat zondagmiddag een keurig supporter achter mij zat, die 90 minuten lang bij iedere actie van Feyenoord ‘teringhomo’s’ riep. Hij voegde daar aan toe: ‘ik lach mij de ballen uit de broek als Ajax scoort!’ Ik trachtte mij bij beide zinnen steeds een voorstelling te maken, maar het lukte mij niet. Het zijn toch niet de reacties die je op het ereterras van de ArenA verwacht!
Op afstand bekeek Uri Coronel de situatie bij zijn club en zag dat het weer allemaal een stuk beter verliep. In de Volkskrant deed hij een aantal uitspraken, die hem in mijn ogen geschikt maakt de komende tien jaar leiding te geven aan de club die hunkert naar titels en bekers. Relativeren, toegeven dat je diep teleurgesteld bent en dat vallen en opstaan bij de renovatie van het moderne Ajax horen. Het zijn de juiste woorden. Geen olie op het vuur, geen domme onzinnige teksten en geen paniek zaaien in de zo vluchtige voetbalwereld, waar de waarheid van vandaag morgen al achterhaald is. En nu nog de chauffeur in ere herstellen en de rust is daadwerkelijk waar het behoort te zijn: terug bij Ajax!
Laten wij het toch nog even over de wedstrijd hebben, want uiteindelijk moet een voetbalcolumn zeker over voetbal gaan. Al is het ook vandaag weer een kleiner deel. Ik zag een onthutsend zwak Feyenoord. De Rotterdammers waren zo slecht dat ik niet langer uitsluit dat de ploeg nog in de nacompetitie terecht kan komen. Drie kwart van die spelers zouden zelfs een ernstige verzwakking voor Jong Ajax zijn, dat het heel aardig doet dit seizoen. Onder leiding van de (wederom) marchanderende, hopeloos slecht fluitende Pieter Vink, won Ajax na een heel slechte eerste helft uiteindelijk met slechts 2-0. Het had probleemloos 6-0 moeten zijn. De paal, de lat, de pech en een scheidsrechter die maling heeft aan regels en Ajax een strafschop onthield, waren daar de oorzaak van.
Is Ajax aan de beterende hand? Geen idee. Is de rust teruggekeerd in alle geledingen? Bijna, dat met die buschauffeur zit me echt dwars. Dat hoort niet bij het huidige Ajax waar respect is voor mensen. Als dat opgelost wordt, is dat de echte winst van deze week. De rust die bewaard werd na het debacle in Arnhem was al de winst vorige week met de overwinning op Feyenoord als bekroning. Een bekroning die bij Ajax in de ArenA ieder zuur weer zoet doet smaken…
Peter van de Rijt
quote:Op maandag 16 februari 2009 23:15 schreef Jasza het volgende:
Iemand met Kuijt als achternaam moet je sowieso al ontslaan.
Nah ja, die 3 wedstrijden kun je het hebbenquote:Op maandag 16 februari 2009 23:16 schreef Jasza het volgende:
Naar aanleiding van het stelselmatig afsteken van vuurwerk heeft Ajax een stop van drie thuiswedstrijden ingezet op het gebruik te maken van de faciliteiten die Ajax VAK410 biedt. De maatregel komt niet onaangekondigd, in een maandelijkse meeting tussen Ajax en VAK410 is dit uitvoerig besproken. VAK410 heeft dit bericht destijds verder intern gecommuniceerd naar verschillende groeperingen.
Concreet betekent dit dat er tijdens de thuiswedstrijden tegen Volendam, Fiorentina en De Graafschap er geen TIFO georganiseerd kan worden. Ook kan er geen gebruik gemaakt worden van het podium en de geluidsinstallatie. Daarnaast worden enkele andere faciliteiten stop gezet.
VAK410
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |