abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 februari 2009 @ 23:00:40 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65898493

Hier alweer deel # in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.

Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.

Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein

Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.

Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden.

Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder.

Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.

Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW’s, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen.

De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de Wikipagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen.

Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.

Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.

NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen

Regels

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  maandag 9 februari 2009 @ 23:01:55 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65898542
[FORUM STATS] Maandcijfers - Januari 2009

W00t, 14e plaats bij topposters in PTA
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 februari 2009 @ 23:03:48 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65898611
Zondag maar weer eens kilometers knallen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 februari 2009 @ 23:08:35 #4
Maffe Fries
pi_65898761
Het artikeltje over het internetten in de trein.
quote:
Gratis internetten in trein naar Groningen
Treinreizigers op het traject Groningen-Leeuwarden kunnen de komende maanden gratis internetten. Arriva, Pro Rail en KPN testen een nieuw mobiel breedband datanetwerk. Maximaal 75 treinreizigers kunnen zich gedurende deze periode gelijktijdig met hun laptop aanmelden op het netwerk. Verkeersminister Camiel Eurlings gaf vanmiddag samen met Arriva-directeur Anne Hettinga het startschot voor de proef.

De bewindsman en de Arriva-directeur verwachten dat internet veel reizigers er toe zal brengen om de auto te laten staan en de trein te pakken. Voor Pro Rail is het experiment vooral te doen om de veiligheid van spoorwegwerkers te verbeteren. Die kunnen via het datanetwerk beter gewaarschuwd worden voor naderende treinen.
Bron: Leeuwarder Courant
pi_65898941
raar verhaal. Elders lees ik dat er "maximaal 75 mensen per trein" tegelijk online kunnen zijn. Ook is er in dit stuk geen sprake van dat sommige stellen het wel krijgen en andere niet

Klassiek geklungel dus weer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 februari 2009 @ 23:16:54 #6
Maffe Fries
pi_65899027
Het is een proef he. En de stellen die internet hebben, daar staat het ook duidelijk op aangegeven middels stickers.
pi_65899240
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:02 schreef dennistd het volgende:

In de nacht van zondag op maandag worden de eerste rails van het verdiepte spoor in Almelo gelegd.

Het gaat om het stuk spoor aan de Burgemeester Raveslootsingel. Het spoor in Almelo wordt verdiept aangelegd om de verkeersveiligheid te verbeteren.
Er ligt al een gedeelte spoor en wissel in de verdiepte bak;)

Nog maar paar nieuwsberichten dan
Start aanleg spoorinfrastructuur

Aannemer Van Hattum en Blankevoort start vanaf 26 januari a.s. met de volgende fase in de bouw van Almelo Verdiept. Nagenoeg al het betonwerk is klaar, en de aanleg van de spoorinfrastructuur kan beginnen. In de verdiepte spoorbak worden speciale matten gelegd, waarop de ballast (grind) en de rails komen te liggen. Ook worden de beveiligingsinstallaties en de bovenleiding gebouwd. De eerste trein rijdt op dinsdag 2 juni door de verdiepte spoorligging.

Eerste geluidpanelen in verdiepte bak geplaatst

Aannemer VHB is begonnen met het plaatsen van de eerste geluidwerende panelen die op de zijwanden van de verdiepte bak worden bevestigd. De kleurstelling van de panelen is tijdloos en eigenzinnig. Voor de Gemeente Almelo is paars de kleur voor verandering. Daarmee wordt uitdrukking gegeven aan een stad die aan zichzelf bouwt en die dat doet met lef.

[ Bericht 38% gewijzigd door thats-me op 09-02-2009 23:44:33 ]
pi_65899969
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:23 schreef thats-me het volgende:

[..]

Er ligt al een gedeelte spoor en wissel in de verdiepte bak;)

Nog maar paar nieuwsberichten dan
Start aanleg spoorinfrastructuur

Aannemer Van Hattum en Blankevoort start vanaf 26 januari a.s. met de volgende fase in de bouw van Almelo Verdiept. Nagenoeg al het betonwerk is klaar, en de aanleg van de spoorinfrastructuur kan beginnen. In de verdiepte spoorbak worden speciale matten gelegd, waarop de ballast (grind) en de rails komen te liggen. Ook worden de beveiligingsinstallaties en de bovenleiding gebouwd. De eerste trein rijdt op dinsdag 2 juni door de verdiepte spoorligging.

Eerste geluidpanelen in verdiepte bak geplaatst
[ afbeelding ]
Aannemer VHB is begonnen met het plaatsen van de eerste geluidwerende panelen die op de zijwanden van de verdiepte bak worden bevestigd. De kleurstelling van de panelen is tijdloos en eigenzinnig. Voor de Gemeente Almelo is paars de kleur voor verandering. Daarmee wordt uitdrukking gegeven aan een stad die aan zichzelf bouwt en die dat doet met lef.
Ben er wel blij mee als het allemaal klaar is, als je nu over die overwegen moet is het soms knettersdruk. En het belangrijkste straks is dat het veiliger is...
pi_65900314
Morgen maar eens een rondje Ut - Ed - Amf plannen met een extra retourtje Ed - Amf. En onderweg een paar keer eruit. Ja ja het zal wel kloteweer worden etc moet nog wel ff wat meer protosplaatjes maken.
pi_65900483
quote:
Nagenoeg al het betonwerk is klaar, en de aanleg van de spoorinfrastructuur kan beginnen. In de verdiepte spoorbak worden speciale matten gelegd, waarop de ballast (grind) en de rails komen te liggen.
matten? Grind? Wordt dat niet gewoon een vaste betonbaan dan, zoals de Schipholboog ook bijvoorbeeld?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 00:12:35 #11
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65900512
Vandaag nog een Belgisch railtijdschrift gelezen. De Albatros werd 'gehalveerd' nadat één van de kopbakken ontspoorde.
pi_65900587
Albatros

Laat de DSB alsjeblieft die hele zooi cancellen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 00:17:56 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65900623
Zou je dat artikel kunnen inscannen/overtypen/iets anders doen zodat ik 't ook kan zien?

En gaat dat niet over dat incident van een jaar terug, toen de Albatros ontspoorde?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 00:49:17 #14
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_65901199
Thomas vind plek

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_65901209
Thomas
  dinsdag 10 februari 2009 @ 00:52:59 #16
111382 Ofyles2
pi_65901260
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:17 schreef James1988 het volgende:
Zou je dat artikel kunnen inscannen/overtypen/iets anders doen zodat ik 't ook kan zien?

En gaat dat niet over dat incident van een jaar terug, toen de Albatros ontspoorde?
Het staat in het laatste nummer van het Belgisch Spoorweg Journaal (of iets ervan in de strekking).

Het is een nieuw incident vrees ik.
pi_65901311
SJ koop ik weleens als ik onderweg ben Welk nummer?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 01:00:03 #18
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_65901334
Vraagje, ik kan mbv db.de geen ritten meer vinden via het volgende traject

International trains from Sanok (Poland) to Humenne and to Kosice pass the border stations surrounded by deep woods. Die gingen via Lupkow (Poland) and Medzilaborce (Slovakia), lijkt me een fantastische omgeving maar dit wordt niet meer gebruikt volgens DB.de?

http://en.wikipedia.org/wiki/Polish_rail_border_crossings

Wikipedia zegt namelijk van wel, hoe vind ik dan een rit via bovenstaande grensovergang?

http://www.bueker.net/tra(...)lavec-and-lupkow.php

So help pretty please
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_65901350
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

matten? Grind? Wordt dat niet gewoon een vaste betonbaan dan, zoals de Schipholboog ook bijvoorbeeld?
Blijkbaar niet, ze denken blijkbaar dat dit de best oplossing is tegen geluidsoverlast.
Echt belachelijk dat zien wat betonnen platen boven de bak gooien zodat die dicht is, of is dit veel veiliger.
............................
  dinsdag 10 februari 2009 @ 01:04:31 #20
111382 Ofyles2
pi_65901389
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:57 schreef Dr_Flash het volgende:
SJ koop ik weleens als ik onderweg ben Welk nummer?
Het meest recente. De Albatros staat op dezelfde foto als de 'Belgische Stier', fotopagina dus.
pi_65901414
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 01:01 schreef sander89 het volgende:

Echt belachelijk dat zien wat betonnen platen boven de bak gooien zodat die dicht is, of is dit veel veiliger.
Omdat woensdag achttien blauw is leverworst.

samenvatting: Je praat poep.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 07:30:32 #22
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65903038
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:12 schreef Ofyles2 het volgende:
Vandaag nog een Belgisch railtijdschrift gelezen. De Albatros werd 'gehalveerd' nadat één van de kopbakken ontspoorde.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 08:15:13 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65903280
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Schipholboog ligt hoog, dit wordt denk ik zoals Rijswijk (Rijswijk heeft toch ook ballastspoor? en Best?). Hoe dan ook: volgens mij is dit goedkoper o.i.d.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 10 februari 2009 @ 08:46:47 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65903602
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het staat in het laatste nummer van het Belgisch Spoorweg Journaal (of iets ervan in de strekking).

Het is een nieuw incident vrees ik.
Hmm, oeps.... da's niet echt reclame voor AnsaldoBreda. 't zou eens op het nieuws moeten komen:
"En dan nu de korte bericthen. In het Tsjechische Velím is een prototype van de binnenlandse hogesnelheidstrein, de V250, vorige week ontspoord. De V250 kampt al jarenlang met problemen, en is meerdere malen vertraagd. Door deze ontsporing wordt de vermoede.... this just in: de Deense spoorwegmaatschappij DSB heeft hun bestelling bij AnsaldoBreda geannuleerd. DSB had 83 hogesnelheidsintercitytreinstellen besteld, welke 5 jaar geleden al geleverd moesten worden. Door de annulering van DSB is de financiële positie van AnsaldoBreda wankelend, een faillissement wordt niet uitgesloten."

*zucht* een mens kan dromen
pi_65903650
Tegen Vieze Portalen....
pi_65903897
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
Zondag maar weer eens kilometers knallen
Waar ga je?
  Redactie Sport dinsdag 10 februari 2009 @ 09:18:58 #27
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65904076
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:49 schreef Dichterbijer het volgende:
Tegen Vieze Portalen....
nouja, of die bovenleidingsportalen smerig zijn kan mij niks schelen hoor
als de treinen maar schoon zijn
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 februari 2009 @ 09:52:51 #28
Maffe Fries
pi_65904774
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:08 schreef Socios het volgende:

[..]

Waar ga je?
Ik moet even naar Rotterdam toe
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:27:43 #29
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65905726
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Thomas
Er wordt/is een pretpark ingericht in thomas stijl.

Maar dit natuurlijk geheel terzijde denk ik!

Ging je nog excursiepuntjes doen vandaag?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:37:59 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65906027

Raad de locatie
pi_65906509
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Er wordt/is een pretpark ingericht in thomas stijl.

Maar dit natuurlijk geheel terzijde denk ik!

Ging je nog excursiepuntjes doen vandaag?
DIkke kans op ja. Zo eerst even zwemmen. Vanmiddag even met de Protos denk ik
pi_65908808
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:37 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Raad de locatie
Den Bosch
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:26:41 #33
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65909118
is er al NS materieel dat geschikt is voor 25 KV, behalve de HST materieel
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:28:20 #34
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65909154
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:26 schreef SpeedyRich het volgende:
Traxx-locs. Meer niet.

Naast natuurlijk Thalys en zo. De ICE-3M weet ik 't niet precies van, maar ik denk dat die ook wel 25kV snapt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:42:10 #35
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65909504
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Traxx-locs. Meer niet.

Naast natuurlijk Thalys en zo. De ICE-3M weet ik 't niet precies van, maar ik denk dat die ook wel 25kV snapt.
Thalys en ICE 3 wist ik wel maar de rest niet
dus bedankt
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:57:43 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65909882
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:26 schreef SpeedyRich het volgende:
VIRM kan ervoor geschikt gemaakt worden. Maar het is het op dit moment nog niet.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:20:25 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65910600
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

VIRM kan ervoor geschikt gemaakt worden. Maar het is het op dit moment nog niet.
Geldt alleen voor de nieuwbouw VIRMs (ex VIRM4) volgens mij.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 februari 2009 @ 13:23:10 #38
Maffe Fries
pi_65910694
Alle VIRM stellen ondertussen hoor. Is bij de verlenging van de stellen gebeurd. In de bak die er tussengeplaatst is, is de nieuwe installatie gekomen.
pi_65912128
ICE3 rijdt in Duitsland toch standaard onder 15 kV, niet 25?
pi_65912166
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

DIkke kans op ja. Zo eerst even zwemmen. Vanmiddag even met de Protos denk ik
Maar niet in dit weer natuurlijk
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:26:30 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65912743
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Alle VIRM stellen ondertussen hoor. Is bij de verlenging van de stellen gebeurd. In de bak die er tussengeplaatst is, is de nieuwe installatie gekomen.
Die tussenbak die van drietjes viertjes gemaakt heeft, heeft geen tractie-installatie maar wel ruimte voor een 25kV-trafo? Ik had ook ergens gelezen dat de 25kV-voorbereidheid bij VIRM4 weer losgelaten was.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:27:13 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65912772
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, klopt. In Duitsland tref je (behalve op grensbaanvakken en op dat testbaantje misschien) geen 25kV aan.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65913814
Wat zijn de mooiste treintrajecten in Nederland?
dag
pi_65913879
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:58 schreef Peter het volgende:
Wat zijn de mooiste treintrajecten in Nederland?
Hangt er vanaf wat je mooi noemt he Maar de Heuvellandlijn doet het altijd wel goed in dat soort lijstjes.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:11:10 #45
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65914281
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
In Duitsland wel ja. In België en Frankrijk rijdt de ICE 3M onder 25kv.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:07:04 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65916340
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:26 schreef Duvel het volgende:

[..]
Ik had ook ergens gelezen dat de 25kV-voorbereidheid bij VIRM4 weer losgelaten was.
Dat zou onlogisch zijn, aangezien VIRM juist bedoeld is om voorbereid te zijn op 25 kV... als men bij VIRM-4 dat ineens niet meer zou doen, zou dat dus betekenen dat de voorbereiding op 25 kV bij VIRM1 t/m VIRM3 voor niets zou zijn geweest.
pi_65917234
tvp
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:42:29 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65917961
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zou onlogisch zijn, aangezien VIRM juist bedoeld is om voorbereid te zijn op 25 kV... als men bij VIRM-4 dat ineens niet meer zou doen, zou dat dus betekenen dat de voorbereiding op 25 kV bij VIRM1 t/m VIRM3 voor niets zou zijn geweest.
Ja, welkom in de grote mensenwereld.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65918326
Gaan we het weer hebben over dat 25kV verhaal? Een paar topics geleden is dat volgens mij ook al uitgebreid besproken.

En het plan om te upgraden naar 25kV komt al uit 2004....
http://www.bueker.net/trainspotting/voltage_ns-plans.php
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:55:55 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65918428
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:53 schreef Dichterbijer het volgende:
Gaan we het weer hebben over dat 25kV verhaal? Een paar topics geleden is dat volgens mij ook al uitgebreid besproken.

En het plan om te upgraden naar 25kV komt al uit 2004....
http://www.bueker.net/trainspotting/voltage_ns-plans.php
Laatste aanpassing uit 2004, artikel zelf is veel ouder, aangezien er in 2004 al euro's waren èn de aanleg van de Betuweroute al behoorlijk gevorderd was.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65920787
Dan ben je wel een schele hond
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:10:09 #53
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:12:31 #54
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65921155
quote:
Hij verliest nog een schoen ook!!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65922907
Das 1 van de filmpjes die British Rail op TV uitzendt om het publiek te waarschuwen..
dag
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:13:55 #56
200192 Darkwing_Duck
pi_65923033
quote:
Je browser of besturingssysteem wordt niet ondersteund

En daarna een filmpje van Alib-B
pi_65924017
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat je mooi noemt he Maar de Heuvellandlijn doet het altijd wel goed in dat soort lijstjes.
Dat heb ik gezien. Zat een keer in een veolia plan V daar en die was zo smerig dat er niks te zien was door de raampjes. Bij de eerste stop maar ff een kijkgaatje in de prut gemaakt.
pi_65924452
tevepe

Nabij het Drielandenpunt bevindt zich de goederenspoorlijn Aachen - Montzen, welke onderdeel is van de belangrijkste goederenas tussen de Antwerpse haven en het achterland. Op 27 maart 2007 was nog niets te zien van de anderhalf jaar latere oplevering van de elektrificatie tussen Aachen grenze en Montzen. Railion Deutschland's 241 802 is een van de vijf speciaal voor deze lijn gebruikte diesellocs aangezien ze naast het Duitse Indusi ook het Belgische Memor in huis heeft. De van oorsprong Russische BR232 is met een bijzonder fraaie trein beladen met boomstammen onderweg richting België en heeft zojuist de Gemmenicher tunnel verlaten.
pi_65924684
Hee daar moet ik morgen in de buurt zijn
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:57:11 #60
200192 Darkwing_Duck
pi_65924724
Mooie foto zug! En hij is klikbaar mensen!
En nu mijn Wallpaper
pi_65924861
Dank! Al is het al weer bijna 2 jaar geleden dat ik hem klikte.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:00:45 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65924897
Oeh, mooie foto

Ik heb daarstraks ook een paar foto's gemaakt, maar omdat ik mijn digicam niet bij me had moest ik me behelpen met mijn mobiele telefoon (X1)... 't heeft wel mooie plaatjes gegeven

Ik moet ze alleen eerst nog even goed nakijken en eventueel wat resizen danwel croppen... ik post ze later wel
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:04:33 #63
200192 Darkwing_Duck
pi_65925047
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:59 schreef Zug-Chef het volgende:
Dank! Al is het al weer bijna 2 jaar geleden dat ik hem klikte.
Wou ik je nog vragen, wat zijn je eigen wallpaper aanbevelingen van je eigen collectie?
pi_65925084
Ja Zug heb je niet een mooie van een omgeleide ICE onder de Boogjes of zo?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:10:15 #65
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_65925263
Zeg Zug-Chef, je bent wel goed bezig met je foto

http://www.rtvoost.nl/nieuws/?nid=93305&cat=1
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_65925281

Door werkzaamheden op het viersporige baanvak Amsterdam-Utrecht was er in het weekend van 8 november 2008 aldaar geen treinverkeer mogelijk. Daarom werden onder andere de ICE's op de relatie Amsterdam - Frankfurt(Main) omgeleid via Hilversum, over de Oosterspoorbaan. Tussen Hilversum Sportpark en Utrecht Overvecht staan mooie oude gotische boogportalen, welke typerend zijn voor dit spoortraject. Het hele traject, inclusief deze boogportalen, staan op de monumentenlijst! DB ICE 4604 heeft enkele mankementen, aangezien de boegdeur weer eens openstond en ook nog eens een van beide frontseinen out of order was. De trein passeert als ICE 123 hier door de bossen nabij Hollandsche Rading.
pi_65925359
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:10 schreef ACT-F het volgende:

Wha, geinig hoor =)
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:12:19 #68
200192 Darkwing_Duck
pi_65925376
quote:

Beetje jammer van de ALT alleen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:14:55 #69
24533 ACT-F
pi_65925490
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Beetje jammer van de ALT alleen
Kan ik helaas weinig aan doen. Ik ben van een ander nieuwsmedium
pi_65925560
ALT ?
pi_65925728
Ah nee ik had nog iets over die boegdeuren willen zeggen
pi_65925762
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:12 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Wha, geinig hoor =)
Ga daar eens geld voor vragen dan of zo
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:22:19 #73
200192 Darkwing_Duck
pi_65925781
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
ALT ?
Hou je muis even op het plaatje
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:22:41 #74
200192 Darkwing_Duck
pi_65925798
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Kan ik helaas weinig aan doen. Ik ben van een ander nieuwsmedium
Niet erg dan toch ?
pi_65925895
Ah zo, cursus HTML was op de vorige opleiding, en al weer 7 jaar geleden

@ Fles, zo ben ik niet. Naamsbekendheid vind ik ook wel ok. Presentie-exemplaar vind ik vaak al genoeg.
  Redactie Sport dinsdag 10 februari 2009 @ 20:26:23 #76
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65925938
quote:

heeft goor tegenwoordig bovenleiding
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65925985
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Ah zo, cursus HTML was op de vorige opleiding, en al weer 7 jaar geleden

@ Fles, zo ben ik niet. Naamsbekendheid vind ik ook wel ok. Presentie-exemplaar vind ik vaak al genoeg.
Steekt niks in hoor, om voor commercieel gebruik 75 of 100 euro te vragen of zo.
pi_65926116
Mja als van te voren, zonder dat ik aangaf er iets voor te willen hebben, al gezegd wordt dat er geen vergoeding tegen over staat, is het verder aan mij te besluiten om ja of nee te zeggen. Tuurlijk is geld leuker, maar als dat er niet in zit, is het voor mij niet meteen een no-go, snappie
pi_65926285
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Mja als van te voren, zonder dat ik aangaf er iets voor te willen hebben, al gezegd wordt dat er geen vergoeding tegen over staat, is het verder aan mij te besluiten om ja of nee te zeggen. Tuurlijk is geld leuker, maar als dat er niet in zit, is het voor mij niet meteen een no-go, snappie
Kee cool, jouw beslissing

Maar jouw foto's zijn echt Kwaliteit, het zou niet raar zijn om daar wat voor te vragen. Maar gooi eens een balletje op bij je cargo-vriendjes
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:48:47 #80
200192 Darkwing_Duck
pi_65926851
Op dit moment
Reizigers tussen Utrecht Centraal en s-Hertogenbosch reizen via Rotterdam Centraal.

dinsdag 10 februari 2009 @ 20:50:14 #81
24533 ACT-F
pi_65926929
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Steekt niks in hoor, om voor commercieel gebruik 75 of 100 euro te vragen of zo.
Reken jezelf niet te snel rijk met archieffoto's. Het gebruik van deze foto is illustratief en geeft slechts een beeld van de desbetreffende trein, maar mist de actualiteit. Want zoals opgemerkt is deze foto niet op dat traject gemaakt getuige de bovenleidingen. Het leukt een artikel een beetje op, maar het is niet van voldoende waarde om er geld voor te bieden. Als je hier ¤75 à ¤100 voor vraagt weet je vrijwel zeker dat de foto nooit gepubliceerd zal worden. In die zin heeft Zug-Chef een strategische keuze gemaakt om alleen voor naamsbekendheid te gaan, want het (regelmatig) kweken van goodwill bij een nieuwsmedium vergroot de kans dat ze de volgende keer voor een actuelere foto wel bereid zijn geld neer te leggen.
pi_65927215
idd die bovenleiding drukt de waarde wel. Maar goed, voor commercieel gebruik mag je best een vergoeding vragen. Anders nemen ze maar een foto van iemand anders
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:14:40 #84
200192 Darkwing_Duck
pi_65927818
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
idd die bovenleiding drukt de waarde wel. Maar goed, voor commercieel gebruik mag je best een vergoeding vragen. Anders nemen ze maar een foto van iemand anders
www.stationsbordjesdatabank.nl
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:15:41 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65927848
Zoals eerder al beloofd, wat fotootjes die ik vandaag heb gemaakt met m'n X1. De kwaliteit is niet echt super (verre van), en een tweetal zag er op m'n telefoon prima uit maar bleek uiteindelijk toch bewogen te zijn... ik heb geprobeerd er het beste van te maken.

2x VIRM met in de achtergrond een vertrekkende 1700 + ICRm

2x VIRM, closeup

Strukton's Carin

VIRM rijdt langs

Mensen wachtend op de aankomende VIRM

Andere VIRM vertrekt

Loc 1823 - "Hilversum"

Iedereens lieveling *ahum* DDM te Breda (dit is de DDM met de olifant op de zijkant)
pi_65927939
Tering, ik wist niet dat dat de bedoeling was. Ik heb ook nog wel wat totaal mislukte kutfoto's liggen. Momentje
pi_65928031
Sorry james
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:20:59 #88
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_65928045
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Tering, ik wist niet dat dat de bedoeling was. Ik heb ook nog wel wat totaal mislukte kutfoto's liggen. Momentje
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:21:24 #89
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_65928059

deze is dan wel weer tof dóór zijn kutkwaliteit
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:23:11 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65928127
Hey Dr_Flash, maakt niet uit hoor... ik weet ook dat ze kut zijn. Ik deelde ze ook niet vanwege de kwaliteit, maar vanwege de toch wel grappige effecten, die juist zijn ontstaan dóór die kutcamera van die Xperia X1
pi_65928193
die Xperia valt wel BITTER tegen qua foto's ja
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:33:11 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65928482
En dan te bedenken dat ik ergens had gelezen dat de Xperia X1 qua fotokwaliteit gelijk zou zijn aan de SE K800i... echt niet dus
pi_65928547
Ik hou het nog even bij mijn Powershot S3 IS
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:35:07 #94
200192 Darkwing_Duck
pi_65928559
Treinen!
pi_65928618
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Treinen!
Hee homo!

Zin om mee te gaan morgen?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:38:54 #96
200192 Darkwing_Duck
pi_65928737
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hee homo!

Zin om mee te gaan morgen?
Sgoed!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:41:58 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65928871
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hou het nog even bij mijn Powershot S3 IS
Ik heb een Casio Exilim EX-Z77. Ding maakt best geinige foto's, al heb ik soms het verkeerde profiel en is een foto niet helemaal zoals ik 'm hebben wil. Hoe dan ook, 't ding maakt toffe foto's. Ik heb 'm alleen niet vaak bij me...
  dinsdag 10 februari 2009 @ 22:45:33 #98
200192 Darkwing_Duck
pi_65931633
Zo, ik ga morgen een stationsbordje schieten om je vingers bij af te likken ( En Fles ook ) Alleen Dichterbijer zou eventueel kunnen weten waar
pi_65936502
Volgende keer moeten die boegkleppen van de ICE International wel dicht hoor.
pi_65937700
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 01:34 schreef Socios het volgende:
Volgende keer moeten die boegkleppen van de ICE International wel dicht hoor.
Oke, zal het melden bij de machinist
pi_65937803
http://www.telegraaf.nl/b(...)ieners__.html?p=30,2

Bizar bericht, maar een mat'54 als foto?
pi_65938090
Lol en bovenleiding erbij.
  woensdag 11 februari 2009 @ 08:14:23 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65938113
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 07:28 schreef Wadloper het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ieners__.html?p=30,2

Bizar bericht, maar een mat'54 als foto?
Wel een toffe foto, tamelijk recent! Maar gemaakt bij Woerden (als ik me niet vergis).
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65942074
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 08:14 schreef Duvel het volgende:
Wel een toffe foto, tamelijk recent! Maar gemaakt bij Woerden (als ik me niet vergis).
Gouda.Moordrecht aansluting
Trein rijdt hier richting Rotterdam. Over het viaduct achter loopt de lijn Den Haag - Gouda.

Zijn volgensmij de 766 in gele jas en 386 in groene jas.

foto van www.mat54.nl:

Foto's zijn overigens gemaakt op 30 januari 2009, de overbrengingsrit naar Leidschendam voor keuring 386 en gelijk lang parkeren op Amsterdam Dijksgracht.

[ Bericht 10% gewijzigd door Fred2 op 11-02-2009 11:05:59 ]
So we just called him Fred too
pi_65942473
Raadplaatje:

Waar is dit en waar rijdt de trein heen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 februari 2009 @ 11:15:29 #106
Maffe Fries
pi_65942653
Mijn eerste gok zou zijn Herfte Aansluiting en dat de trein naar Emmen rijdt.
  woensdag 11 februari 2009 @ 11:34:05 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65943268
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:10 schreef Cothen het volgende:
Raadplaatje:
[ afbeelding ]

Waar is dit en waar rijdt de trein heen?
Moordrecht Aansluiting voor de vrije kruising en de nieuwe Gouwebrug. Herfte kan het niet zijn want links zie je nog net de hoek van een oud type onderstation (1938). Dit onderstation is vervangen omdat het op de plaats van de te bouwen fly-over stond.

De trein rijdt dus naar alle waarschijnlijkheid naar EKP Den Haag.

Dat het op de andere foto Mda was had ik natuurlijk moeten zien, ik woon er nogal dichtbij.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 februari 2009 @ 11:38:52 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65943413
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
Mijn eerste gok zou zijn Herfte Aansluiting en dat de trein naar Emmen rijdt.
Wie is er in Emmen zo populair dat ie z'n post krijgt met drie mP's vijf Hbbkkss'en?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 februari 2009 @ 11:39:43 #109
Maffe Fries
pi_65943438
Klinkt logisch ja, want ik kon niet alle elementen op de foto thuisbrengen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 februari 2009 @ 11:40:21 #110
Maffe Fries
pi_65943461
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wie is er in Emmen zo populair dat ie z'n post krijgt met drie mP's vijf Hbbkkss'en?
Geen idee. Misschien betrof het een testritje
pi_65943593
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:40 schreef Peterselieman het volgende:
Geen idee. Misschien betrof het een testritje
roestrijden
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Moordrecht Aansluiting voor de vrije kruising en de nieuwe Gouwebrug. Herfte kan het niet zijn want links zie je nog net de hoek van een oud type onderstation (1938). Dit onderstation is vervangen omdat het op de plaats van de te bouwen fly-over stond.

De trein rijdt dus naar alle waarschijnlijkheid naar EKP Den Haag.

Dat het op de andere foto Mda was had ik natuurlijk moeten zien, ik woon er nogal dichtbij.
we have a winner
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:03:45 #112
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65946041
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:44 schreef Cothen het volgende:

[..]

roestrijden
[..]

we have a winner
Yesss. Wat win ik?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65947079
40% Korting op een enkele reis van Zuidbroek naar Scheemda, alleen geldig op zondagen na 9.00 uur.
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:53:05 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65947640
OK!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65948089
Posttreinen!
pi_65950556
Hmm... Ik zat vandaag in de stoptrein Apeldoorn-Hengelo-Enschede, met ICM 4220. Toen ging die opeens kapot toen we in Enschede Drienerlo stonden. Als hij ging optrekken viel gelijk de stroom uit. Heel gek. Uiteindelijk na 15 min gingen we met een vaartje van zo'n 10-60 km/h (hij had de volledige afstand naar Enschede nodig om de 60 te halen. Heel vaag allemaal, wat er nou kapot was, geen idee. Hij staat nog altijd in Enschede op een zijspoor.

Owja, groetjes vanuit de pimpel
pi_65950955
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:15 schreef Nightshadow het volgende:
Hmm... Ik zat vandaag in de stoptrein Apeldoorn-Hengelo-Enschede, met ICM 4220. Toen ging die opeens kapot toen we in Enschede Drienerlo stonden. Als hij ging optrekken viel gelijk de stroom uit. Heel gek. Uiteindelijk na 15 min gingen we met een vaartje van zo'n 10-60 km/h (hij had de volledige afstand naar Enschede nodig om de 60 te halen. Heel vaag allemaal, wat er nou kapot was, geen idee. Hij staat nog altijd in Enschede op een zijspoor.

Owja, groetjes vanuit de pimpel
Bizar. Zat gister ook in een ICM van Hengelo naar Almelo de riet (die dus verder als stopper naar Apeldoorn reed. Maar ja, kan gebeuren
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:29:12 #118
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65951060
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Bizar. Zat gister ook in een ICM van Hengelo naar Almelo de riet (die dus verder als stopper naar Apeldoorn reed. Maar ja, kan gebeuren
Bizar man. Ik zat vanmorgen ook al in een ICM... Het moet niet gekker worden...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65952915
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bizar man. Ik zat vanmorgen ook al in een ICM... Het moet niet gekker worden...
Ik weet niet als je dat serieus bedoeld. Maar ze rijden wel vaker met een ICM(m) op die lijn. Toen het nog Almelo - Apeldoorn was, reden ze ook al af en toe met een ICM(m)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 16:16:21 ]
pi_65953063
Sterker nog, toen het nog Deventer - Almelo was reed er ICM in vaste dienst. Daarvoor reed er een paar jaar Plan V, en nog heel erg vroeger reed de stoptrein nog gewoon als extra treinstel mee met de Intercity tot Deventer (alwaar nu nog het laatste stel wordt afgetrapt), en in Deventer werd de trein gesplitst als Intercity naar Enschede en stoptrein naar Oldenzaal.
  Redactie Sport woensdag 11 februari 2009 @ 16:29:58 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65953523
Ik weet alleen nog dat het achterste stel er in deventer altijd af ging, maar wist toen niet waar ie heen ging (was dus almelo).

Dat naar oldenzaal gaan zal voor de opening van drienerlo zijn geweest dan?
PM mij!
pi_65953741
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:15 schreef Nightshadow het volgende:
Heel vaag allemaal, wat er nou kapot was, geen idee.
Zou een tractiestoring ofzo kunnen zijn.

Maar goed, alles gaat wel een keer kapot natuurlijk. Als het echt ernstig is, gaat ie naar Onnen om gerepareerd te worden
pi_65954012
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:29 schreef dennistd het volgende:
Ik weet alleen nog dat het achterste stel er in deventer altijd af ging, maar wist toen niet waar ie heen ging (was dus almelo).

Dat naar oldenzaal gaan zal voor de opening van drienerlo zijn geweest dan?
Het zal iig in de 1e helft van de jaren 90 zijn geweest, volgens mij heb ik dat ooit eens in het spoorboekje '91 - '92 zien staan.
pi_65954673
Weet iemand waarom er sinds afgelopen week een ICM in Tilburg staat, gevuld met plastic tonnen (?) ?
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:15:13 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65955263
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ik weet niet als je dat serieus bedoeld.
Ik zou er nied op rekenen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 februari 2009 @ 17:27:22 #126
Maffe Fries
pi_65955707
Dit jaar komen er in ieder geval nog minimaal vier nieuwe GTW'tjes in het noorden bij. De namen die er op komen te staan zijn waarschijnlijk: Pieter Sjoerds Gerbrandy, Cootje van Beukering, Mata Hari en Pieter Jelles Troelstra. Waarschijnlijk zijn de stellen die bedoeld zijn voor Groningen - Veendam nog niet meegerekend in dit aantal
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:28:13 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65955733
En hier te 's-Hertogenbosch is zojuist 1700 + 11x ICK + 1700 geparkeerd bij het station... niet bij een perron trouwens. De koplampen van de 1700 achteraan zijn inmiddels gedoofd, die zal daar dus nog wel even blijven denk ik zo.
pi_65956373

Woensdag 11 februari 2009, Leeuwarden

Zojuist van een slagje Leeuwarden - Wolvega v.v. terug gekeerd zijn DM90 stellen 3419 (met afwijkende baanschuiver) en 3406, als trein 2951. Links daarvan staat een van de nieuwere ICMm-stellen, de 4050, gereed als IC10562 in de middenste positie. Rechts achteraan op de foto staan enkele 'Spurts' van regionale vervoer Arriva te wachten op een volgende inzet in de dienst. Verder zien we op de achtergrond geheel links het Connexxion cq Arriva cq Qbuzz personeelsonderkomen. Achter de twee stellen DM90 zien we net de kop van het stationsgebouw van Leeuwarden. Rechts is het gebouw van de Rechtshulp te zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 11-02-2009 18:28:56 ]
  Redactie Sport woensdag 11 februari 2009 @ 18:34:05 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65957676
ah, de 3419 met zwarte baanruimer... ik keek er al raar tegenaan
PM mij!
pi_65962699
Zo, dat was weer eens een leuk dagje door het land crossen

Om een uur of 9 trof ik Darkwing_Duck op Utrecht Centraal, waarvandaan we in heul niet onaardig weer naar Maastricht vertrokken. Onderweg begon het humeur aan een gillende duikvlucht, aangezien we gezegend waren met VIRMpje 9430. Mijn God wat een schommelboot zeg Ik werd er doodmisselijk van dat ding moeten ze echt eens nakijken. Gelukkig trok het snel weer bij toen we eenmaal het mooie zuidelijke Maastricht bereikt hadden, alwaar we nog even een TEE-trein met Toeslag op de foto konden zetten. De machinist riep me later bij zich en gaf me een papiertje met een emailadres in België

Daarna eindelijk weer eens een ritje over de Heuvellandlijn. Ik had namelijk "pas" vier van de inmiddels aanwezige vijf (!!) bordjes van Schin op Geul

Helaas is het niet gelukt ze allemaal in 1 shot te vangen, die poging bleef bij 4 steken..

De twee meest actuele konden nog wel samen:

En binnen hing er inderdaad NOG eentje:

Na afloop van deze escapade hebben we nog even een nieuw bordje kunnen scoren in Kerkrade, namelijk eentje zonder het woord "Centrum" erbij

Bovendien hebben we op de terugweg nog even gebruik gemaakt van de gelegenheid om een Protos op de foto te zetten, al was het weer in Ede-Wageningen op dat moment alweer zwaar minder geworden helaas.

woensdag 11 februari 2009 @ 20:46:32 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65962821
Leuk!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65962859
Andere vermeldenswaardigheden: Het bordje van Meerlo-Tienray (totaal kut, maar het wordt niet beter) en een vette vertraging vanuit Nijmegen vanwege luchtverlies ergens. In weer zo'n klote kut virm natuurlijk.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 februari 2009 @ 20:49:22 #133
Maffe Fries
pi_65962935
Leuk reisje geweest zo te lezen. En eindelijk werken de displays op de Prutstos een beetje zo te zien
pi_65963139
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk reisje geweest zo te lezen. En eindelijk werken de displays op de Prutstos een beetje zo te zien
Nou de displays dan misschien. Die dingen zelf zijn al aan het uitsterven lijkt wel Er zitten vandaag 3 Protossen en 2 blauwe Vees op de dienst in de kippenlijn.
pi_65963464
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Andere vermeldenswaardigheden: Het bordje van Meerlo-Tienray (totaal kut, maar het wordt niet beter)

geschoten op 23 oktober 2007 ter plaatse, dus niet vanuit de trein, maar tijdens het platen van wadlopers aldaar:

Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 februari 2009 @ 21:07:05 #136
Maffe Fries
pi_65963487
Wahahaha

Daar heeft Fles niet van terug
pi_65963639

En nu?
pi_65964279
Schin op Geul één van de mooiste stations van Nederland imo.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 februari 2009 @ 21:30:34 #139
Maffe Fries
pi_65964426
Absoluut, maar zo ongeveer het mooiste stationsgebouw van Nederland staat enkele kilometers verderop
pi_65964554
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
Absoluut, maar zo ongeveer het mooiste stationsgebouw van Nederland staat enkele kilometers verderop

woensdag 11 februari 2009 @ 21:57:25 #141
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_65965637

woensdag 11 februari 2009 @ 21:59:51 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65965749
"ork Copyright © 200"

OK.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65965988
"Dork" betekent dat
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 februari 2009 @ 22:05:22 #144
Maffe Fries
pi_65966037
of is het Hork?
pi_65966442
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
of is het Hork?
Vork?
pi_65967008
Nee het is Bork
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
pi_65968052
Bjorn kap daar eens mee

vervelend mannetje
  woensdag 11 februari 2009 @ 23:15:57 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65969428
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee het is Bork
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Hé, er is iets mis met je toetsenbord!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65971144
Oh, en ik ben onderweg blijkbaar gespot door een andere spoorhobbyist. Die het niet nodig vond om zijn muil open te trekken. Wauw.
  donderdag 12 februari 2009 @ 00:09:05 #150
200192 Darkwing_Duck
pi_65971391
zo ik ben thuis na 721 tariefkilometers...

Wat een bekend menneke loopt daar
pi_65971414
Hee hallo
pi_65971516
Hier enkele foto's van Almelo Verdiept. De 1e foto spreekt me wel aan

http://www.almelonieuws.n(...)ri_2009_2_/foto.html
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 februari 2009 @ 00:25:45 #153
Maffe Fries
pi_65971952
Eindelijk lijkt het daar wat op te schieten. Werd ook wel tijd zeg
pi_65975163
Hoe is die werktrein bij Almelo verdiept eigenlijk op dat spoor gekomen? Is dat tunnelspoor al aangesloten op het gewone net ofzo?
pi_65975202
IK weet dat het om trams gaat, maar in Groningen gaan weer trams rijden! http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=79305
pi_65976199
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 08:53 schreef von_Preussen het volgende:
Hoe is die werktrein bij Almelo verdiept eigenlijk op dat spoor gekomen? Is dat tunnelspoor al aangesloten op het gewone net ofzo?
haha, dat vroeg ik me ook al af! Volgens mij niet namelijk!

Maar het zal wel moeten...
pi_65978148
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 08:53 schreef von_Preussen het volgende:
Zonder dat ik de foto heb gezien, (almelonieuws.nl werkt hier niet ).. Weet ik vrij zeker dat de tunnel op doorgaande spoor is aangesloten aan Station De riet zijde. Het (vroegere) normale spoor van Almelo naar De riet, was nu namelijk nog voor enkele 10 tallen meters intact. Er is een wissel tussen geplaatst, maar lag ook nog een stuk spoor richting de bak.. Via linkerspoor rijdend vanuit Hengelo zou je dus dat spoor op kunnen.
Vorige week zijn ze begonnen met het spoor plaatsen in de bak (beginend bij Almelo de riet), en dat is dus al aangesloten op het normale spoor.. Naja dat is wat ik hier uit de reacties haal..
Ik zal vanavond en anders morgen even goed opletten hoe het precies zit

EDIT:

Even aan het zoeken geweest, bij TCtubantia ook een artikel gevonden

Eerste rails verdiept spoor op hun plek

Dat ziet er beter uit

ALMELO - De eerste spoorbaan is ‘uitgerold’ in de bak van Almelo Verdiept. In de nacht van maandag op dinsdag zijn - aan de zijde van de Burgemeester Raveslootsingel en de Anjelierstraat - over een lengte van circa achthonderd meter, de rails gelegd.

Aannemer Van Hattum en Blankevoort zal het karwei in de nacht van donderdag 26 op vrijdag 27 februari herhalen met de tweede spoorbaan. Dat gebeurt dan net als eerder tijdens een kortdurende buitendienststelling van het spoor bij Almelo. Dat is volgens een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail nodig in verband met de veiligheid voor het treinverkeer. Daar waar het nieuwe spoor aansluit op het bestaande, hebben werkzaamheden namelijk dicht bij het hulpspoor plaats.

Om dezelfde reden wordt het spoor in het weekend van 28 februari en 1 maart zestien uur buiten gebruik gesteld. Dan worden dicht bij het hulpspoor de bovenleidingen en andere kabels op hun plaats gebracht. In het weekend van Pasen - 11, 12 en 13 april - staat er een soortgelijke klus op de rol. Het spoor bij Almelo gaat dan zelfs voor de duur van 52 uur ‘plat’. Reizigers krijgen te maken met vervoer per bus.

Het ‘grootste weekendkarwei’ staat voor het pinksterweekend - 30 en 31 mei en 1 juni - gepland. Dan moet het verdiepte spoor in Almelo worden aangesloten op de ‘oude’ spoorlijn Almelo-Hengelo en zal het huidige hulpspoor buiten werking worden gesteld. De klus moet zich tijdens een 72 uur durende buitendienststelling van het spoor voltrekken. ProRail gaat ervan uit dat daags na het pinksterweekend - op dinsdag 2 juni - de eerste treinen over het verdiepte spoor in Almelo rijden.

[ Bericht 46% gewijzigd door thats-me op 12-02-2009 10:56:15 ]
  donderdag 12 februari 2009 @ 11:23:56 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65979281
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, en ik ben onderweg blijkbaar gespot door een andere spoorhobbyist. Die het niet nodig vond om zijn muil open te trekken. Wauw.
Ahw, hij durfde niet?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 12 februari 2009 @ 12:30:03 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65981698
Schommelboot
pi_65984436
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 00:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Hier enkele foto's van Almelo Verdiept. De 1e foto spreekt me wel aan

http://www.almelonieuws.n(...)ri_2009_2_/foto.html
Ik vind vooral die tweede mooi eigenlijk. Maar ook leuk om eens te zien hoe dat nou eigenlijk in zijn werk gaat
pi_65986895
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 08:55 schreef Dichterbijer het volgende:
IK weet dat het om trams gaat, maar in Groningen gaan weer trams rijden! http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=79305
Een uitgebreider artikel op NRC.nl vermeldde ook het volgende:
quote:
Tevens zullen er meer treinen rijden tussen de stad Groningen en Assen en Leeuwarden. Assen krijgt twee nieuwe stations in het zuiden en noorden. Het Groningse hoofdstation gaat ingrijpend op de schop. Er komt een rechtstreekse treinverbinding tussen Leeuwarden en Assen. Groningen is straks de enige stad in het land die vanuit zes richtingen per spoor bereikbaar is. BRON
Assen - Leeuwarden?
En wat bedoelen ze nou met de zesde spoorverbinding? Naar mijn weten zijn er maar vijf:
-Drenthe
-Friesland
-Nieuweschans/Winschoten
-Roodeschool
-Delfzijl
Socialist in Mercedes
pi_65986965
quote:
Groningen is straks de enige stad in het land die vanuit zes richtingen per spoor bereikbaar is.
Nee. Dat is Zwolle al namelijk.
pi_65987192
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 14:57 schreef Charango het volgende:
Assen - Leeuwarden?
De treinen Leeuwarden - Groningen gaan doorrijden naar Assen
quote:
En wat bedoelen ze nou met de zesde spoorverbinding? Naar mijn weten zijn er maar vijf:
-Drenthe
-Friesland
-Nieuweschans/Winschoten
-Roodeschool
-Delfzijl
en de tram is nummer 6.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 februari 2009 @ 15:09:53 #164
Maffe Fries
pi_65987292
Zwolle is straks zelfs zeven (Moet je het trammetje naar Kampen dan wel meerekenen)

Groningen is nu nog maar vier hoor.
- Leeuwarden
- Assen
- Zuidbroek
- Sauwerd (Daar is de aantakking al)

In de toekomst
- Heerenveen

De zesde moet dan zeker de richting centrum zijn
pi_65988696
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
Zwolle is straks zelfs zeven (Moet je het trammetje naar Kampen dan wel meerekenen)

Groningen is nu nog maar vier hoor.
- Leeuwarden
- Assen
- Zuidbroek
- Sauwerd (Daar is de aantakking al)
Nou, drie dan

- Leeuwarden
- Sauwerd
- Europapark

Redactie Sport donderdag 12 februari 2009 @ 15:59:02 #166
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65989303
Morgen ga ik het internet op Groningen-Leeuwarden eens uitproberen
PM mij!
pi_65989733
ow, verkeerde tpoic
pi_65992895
Ik heb nog GtbV formulieren van 2006 liggen. Die maak ik eerst wel op, lijkt me geen probleem toch??
  donderdag 12 februari 2009 @ 17:38:13 #169
200192 Darkwing_Duck
pi_65993254
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:
ow, verkeerde tpoic
Het keldertje is ergens anders ja
  donderdag 12 februari 2009 @ 17:38:51 #170
200192 Darkwing_Duck
pi_65993269
Ja die GTBV van gisteren, 14:54 vertrek en dan vleuten invullen ofzo?
pi_65993329
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zoiets denk ik ja, ff uitzoeken wat handig is. Wat voor datum staat er bij jou op het begeleidende verhaal? Linksboven op de voorkant staat dan "Geldig vanaf......"

En wat voor adres op de envelop?

Als dat adres hetzelfde is kan ik namelijk beter eerst die oude formulieren op maken lijkt me.
pi_65993777
lamaar, heb t al
pi_65997791
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Liggen nog steeds bij de NS, kreeg een brief dat ze het ontvangen hadden maar nog wel even kon duren. Het was al meer dan zes weken opgestuurd, binnenkort nog maar eff drie de deur uit doen .

Vandaag trouwens historische woorden 'HC ATB' weer is gewoord. Altijd leuk dat de halve trein denkt dat er gezegd wordt WC .
pi_65998106
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:55 schreef Brembo het volgende:

Liggen nog steeds bij de NS, kreeg een brief dat ze het ontvangen hadden maar nog wel even kon duren. Het was al meer dan zes weken opgestuurd,
Dat zegt niet veel hoor

Ik heb er in het verleden 26 ingestuurd:

De snelste was 14 dagen van het moment van formulier posten tot het bijgeschreven krijgen van het geld.
11 van de 26 waren binnen 21 dagen gestort
Nogeens 7 werden tussen 22 en 42 dagen na indienen gestort

dus 18 van de 26 waren "op tijd" (69,2 %)

Maar dan begint de ellende. Van de resterende 8 waren de doorlooptijden als volgt:

2 x 46 dagen
1 x 72 dagen
1 x 100 dagen
1 x 104 dagen
2 x 146 dagen en de Cherry on Top of the Cake:

1 x 230 dagen.

Maar ook die laatste is uiteindelijk gestort
  donderdag 12 februari 2009 @ 20:06:20 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65998265
Bij mij is er wel eens eentje afgewezen. Vervolgens gebeld dat ik het daar niet mee eens was, en toen werd het geld alsnog gestort.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65998394
Ik ben eigenlijk begonnen met die database toen ik van die eerste niks gehoord had, en ook geen gegevens meer kon reproduceren over hoe en wat. Dat is dus die die uiteindelijk na dik 7 maanden nog gestort werd
  donderdag 12 februari 2009 @ 21:13:32 #177
200192 Darkwing_Duck
pi_66001064
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:55 schreef Brembo het volgende:

[..]

Liggen nog steeds bij de NS, kreeg een brief dat ze het ontvangen hadden maar nog wel even kon duren. Het was al meer dan zes weken opgestuurd, binnenkort nog maar eff drie de deur uit doen .

Vandaag trouwens historische woorden 'HC ATB' weer is gewoord. Altijd leuk dat de halve trein denkt dat er gezegd wordt WC .
Fles en ik hoorden gisteren ook die Historische woorden bij het binnenrijden van Roermond.

Je kon ons oprapen uit het cateringliftje
pi_66001155
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Fles en ik hoorden gisteren ook die Historische woorden bij het binnenrijden van Roermond.

Je kon ons oprapen uit het cateringliftje
Vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaage shizzle idd
  donderdag 12 februari 2009 @ 21:29:56 #179
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66001711
Heibel om de Super Express

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/7886766.stm
pi_66001866
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:29 schreef bork het volgende:
Heibel om de Super Express

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/7886766.stm
Kan er niet echt veel van zeggen omdat ik daar niet of nauwelijks zelf ervaring heb met het spoorgebeuren, maar het lijkt me dat dit soort natte dromen nou niet bepaald de dagelijkse realiteit zou moeten beheersen daar
  donderdag 12 februari 2009 @ 22:07:17 #181
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66003258
Nieuwe VIRM 9580 te Amersfoort vanmiddag, volgens mij was de verf nog nat!

pi_66003377
blij zijn met een virm
  donderdag 12 februari 2009 @ 22:15:38 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66003588
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
blij zijn met een virm
VIRM4 is eigenlijk best te doen. OK, 't zal niet mijn favoriet worden, maar ze zijn er toch in geslaagd een stijlvolle trein te maken. Een beetje lullig dat dat pas bij de vierde deelserie gelukt is, maar toch. Jammer is alleen dat VIRM4 maar 50 stellen zijn op een totaal van weet ik veel wat.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66003710
true, virm4 is preferabel.

Maar wat ik gisteren in die 9430 meemaakte was echt uitzonderlijk hoor, dat ding moeten ze echt eens nakijken. Verbaasde me eerlijk een beetje dat er niet minstens 10 man tegelijk kotsend uit strompelden in Mt
  donderdag 12 februari 2009 @ 22:19:57 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66003805
Ja, soms heb je er van die karren tussen. Dempers een beetje oud of zo?

Vroeger kon je ook aan een Plan V horen of ie tegen zijn revisie aan zat: de motoren maakten dan nog meer herrie dan normaal. Nu klinken ze allemaal zo.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66004083
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:19 schreef Duvel het volgende:
Ja, soms heb je er van die karren tussen. Dempers een beetje oud of zo?
Ik weet het niet. Het kan best zijn dat het in een andere bak van hetzelfde stel een stuk beter geweest was.
pi_66005185
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:07 schreef bork het volgende:
Nieuwe VIRM 9580 te Amersfoort vanmiddag, volgens mij was de verf nog nat!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:02:48 #188
111382 Ofyles2
pi_66005221
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan er niet echt veel van zeggen omdat ik daar niet of nauwelijks zelf ervaring heb met het spoorgebeuren, maar het lijkt me dat dit soort natte dromen nou niet bepaald de dagelijkse realiteit zou moeten beheersen daar
Ik hoop echt dat de HSL voor kentering zorgt in Groot-Brittannië. De spoorwegmaatschappijen zijn nog steeds bezig de puinhopen van Margaret Thatcher op te ruimen.
pi_66005289
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 23:02 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat de HSL voor kentering zorgt in Groot-Brittannië. De spoorwegmaatschappijen zijn nog steeds bezig de puinhopen van Margaret Thatcher op te ruimen.
Ik heb nog wel een rapport van een ontiegelijke crash bij Clapham Junction voor geinteresseerden
pi_66005603
quote:
DORDRECHT - ProRail is begonnen met de voorbereidende werkzaamheden voor de spoorverdubbeling op sommige delen van het traject Dordrecht-Geldermalsen. Bij het station Dordrecht Stadspolders en de nog aan te leggen halte Boven-Hardinxveld komen passeersporen.
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:18:51 #191
111382 Ofyles2
pi_66005795
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een rapport van een ontiegelijke crash bij Clapham Junction voor geinteresseerden
PM maar.

Mocht het niet kunnen, dan wil ik dat rapport wel via de e-post.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 08:47:35 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66010439
Ik vind VIRM, van alle generaties, best wel mooi eigenlijk. 't is in ieder geval niet zo'n klein flutding als een plan V ofzo... 't is best een groot ding
  vrijdag 13 februari 2009 @ 09:43:02 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66011511
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 08:47 schreef James1988 het volgende:
Ik vind VIRM, van alle generaties, best wel mooi eigenlijk. 't is in ieder geval niet zo'n klein flutding als een plan V ofzo... 't is best een groot ding
Barbaar!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 13 februari 2009 @ 09:52:19 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66011726
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 09:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Barbaar!
Wat?

Op GoT lees ik overigens dat de laatste VIRM-4, 9597, op 1 juli ons land zou moeten gaan betreden
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:17:59 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66012487
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 09:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat?
Alleen maar omdat ie langer is dan een Plan V is een VIRM leuker?

VIRM heeft 't gewoon niet.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66012602

Misschien is dit wel de oplossing voor de Hoeksche Lijn.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:48:24 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66013433
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Alleen maar omdat ie langer is dan een Plan V is een VIRM leuker?
Dat zeg ik niet?
quote:
VIRM heeft 't gewoon niet.
Vind jij. Ik vind van wel.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:49:22 #198
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66013472
quote:
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:20:52 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66014567
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet?
quote:
't is in ieder geval niet zo'n klein flutding als een plan V ofzo... 't is best een groot ding
Dus.
quote:
[..]

Vind jij. Ik vind van wel.
Van mening verschillen mag. Alleen zijn sommige meningen beter dan andere.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:27:30 #200
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66014759
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:20 schreef Duvel het volgende:
[..]

Van mening verschillen mag. Alleen zijn sommige meningen beter dan andere.
Mister i am the law
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:35:48 #201
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66015053
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:27 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Mister i am the law
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:36:26 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66015072
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:21 schreef Cothen het volgende:
[ afbeelding ]

Misschien is dit wel de oplossing voor de Hoeksche Lijn.
Emmetje! Helaas is er nog maar eentje over... Maar uiteindelijk gaat de RET daar wel rijden ja.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:39:48 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66015185
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

[..]

Dus.
Ik zeg daar niet dat ik VIRM top vind omdat hij groter is dan een V'tje
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:43:18 #204
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66015315
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik zeg daar niet dat ik VIRM top vind omdat hij groter is dan een V'tje
Wat een zinloze discussie! Maar goed, als jij over 60 jaar in je schommelstoel achter de geraniums zit, kun je in elk geval met een brede grijns terugdenken aan VIRM.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66016884
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:43 schreef Duvel het volgende:
als jij over 60 jaar in je schommelstoel achter de geraniums zit, kun je in elk geval met een brede grijns terugdenken aan VIRM.
EN je gelukkig prijzen met de komst van geraniums, want die had je in de virm niet
pi_66017689
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:36 schreef Duvel het volgende:
Emmetje! Helaas is er nog maar eentje over... Maar uiteindelijk gaat de RET daar wel rijden ja.
Van Hoek van Holland Strand naar Nesselande. Van het meest noordwestelijke naar het meest noordoostelijke punt van Rotterdam.
En dat zonder overstap.
pi_66017797
Hoe lang doet die metro van Spijkenisse naar Nesselande er eigenlijk over? Volgens mij kan je er dan ook wel weer een paar jaar tegenaan qua metro
pi_66018079
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe lang doet die metro van Spijkenisse naar Nesselande er eigenlijk over? Volgens mij kan je er dan ook wel weer een paar jaar tegenaan qua metro
Dan zal je moeten overstappen, de metro vanuit Spijkenisse rijdt naar Capelle a/d IJssel. Maar de reistijd zou 57 minuten bedragen als de lijn zou bestaan.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:10:01 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66018101
Hier rijdt zojuist VIRM4 9579 voorbij, blinkend geel. Maar er zit wel een rare zwarte veeg op de zijkant.

Om een of andere reden zie ik altijd zwarte vegen op de izjkant van een VIRM, bij de motorstellen. Is dat toeval of heeft dat een specifieke reden?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:13:05 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66018183
Zonder overstap een kwartier of drie? Maar ze gaan van Kralingse Zoom tot Spijkenisse, van Nesselande alleen tot Marconiplein. Voor zover ik de dienstregeling kan lezen op de RET-site.

Dit was dus een reactie op Fles.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:14:57 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66018243
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:10 schreef James1988 het volgende:
Hier rijdt zojuist VIRM4 9579 voorbij, blinkend geel. Maar er zit wel een rare zwarte veeg op de zijkant.

Om een of andere reden zie ik altijd zwarte vegen op de izjkant van een VIRM, bij de motorstellen. Is dat toeval of heeft dat een specifieke reden?
Omdat alle verstandige mensen langs de baan met modder gooien naar die treinen, logisch toch?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:16:03 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66018276
* James1988 gooit met modder naar Duvel

pi_66018297
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:13 schreef Duvel het volgende:
Zonder overstap een kwartier of drie? Maar ze gaan van Kralingse Zoom tot Spijkenisse, van Nesselande alleen tot Marconiplein. Voor zover ik de dienstregeling kan lezen op de RET-site.

Oh okee, ik had ff geen zin om het op te zoeken En op de lijnennetkaart is het allemaal dezelfde kleur, dus ik dacht dat dat.....

Nou ja, tot zover de metro
pi_66018470
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:10 schreef James1988 het volgende:

Die zwarte vegen zou vuil kunnen zijn wat van het dak af komt, als het geregend heeft?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:22:30 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66018487
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:21 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Die zwarte vegen zou vuil kunnen zijn wat van het dak af komt, als het geregend heeft?
Ja, kooltroep van de pantografen.

Net als mDDM, nog zo'n floptrein.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66018598
Of een door de Duitsers lekgeschoten olieslang. Daar hadden de Britse tweedekkers in WO1 ook last van.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:48:34 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66019393
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:22 schreef Duvel het volgende:

[..]
Net als mDDM, nog zo'n floptrein.
Kijk uit, zometeen krijg je NikkelCobalt en zijn Photoshopskills nog achter je aan
  vrijdag 13 februari 2009 @ 14:01:53 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66019882
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kijk uit, zometeen krijg je NikkelCobalt en zijn Photoshopskills nog achter je aan
Ja, en dan?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66020289
Daar word jij kei bang van toch?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 14:22:56 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66020695
Onwijs.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66021075
Maak je geen zorgen, met de mddm heb ik niks. Die mogen ze allemaal gegen die mauer zetten van mij. Als ze er dan wel een 1700 voor terug zetten Want een sleep ddm+1700 =
hula
pi_66021196
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 14:32 schreef NikkelCobalt het volgende:
een sleep ddm+1700 =
Doe niet zo raar gekke vent
  vrijdag 13 februari 2009 @ 14:51:25 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66021826
quote:
Want een sleep ddm+1700 =
Oei, nu heb je me toch nog bang gemaakt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 13 februari 2009 @ 14:57:24 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66022038
DDM vind ik nog lelijker dan SGM.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 14:59:07 #225
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66022097
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 14:57 schreef James1988 het volgende:
mDDM + DDAR =
pi_66022112
quote:
Maak je geen zorgen, met de mddm heb ik niks. Die mogen ze allemaal gegen die mauer zetten van mij. Als ze er dan wel een 1700 voor terug zetten Want een sleep ddm+1700 =
Enigste mooie materieel zijn de oude koplopers en ICK/ICL/ICB of hoe het ook heet . Dat voelde tenminste prima in, en die hokjes uberfijn.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 15:07:13 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66022365
Ik vind ICK juist het kutste materieel wat NS heeft. ICL is goed te doen, maar ICK... nee. Ik haat dat materieel, en van mij mogen ze allemaal het lot van die twee rijtuigen in Nuth ondergaan.
pi_66022484
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 14:57 schreef James1988 het volgende:
SGM <3 Jij hebt gewoon geen smaak met je rare knik virms. Dat is toch nooit zo bedoeld.

Gelukkig deden ze zulke dingen vroeger niet:
hula
  vrijdag 13 februari 2009 @ 15:13:36 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66022597
Wat een mooi schilderij zo
pi_66022664
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 14:59 schreef Brembo het volgende:

[..]

Enigste mooie materieel zijn de oude koplopers en ICK/ICL/ICB of hoe het ook heet . Dat voelde tenminste prima in, en die hokjes uberfijn.
Als ik comfortabel wil reizen dan neem ik de taxi wel

Je dacht toch niet dat al die mensen die historisch materieel waarderen voor hun comfort op houten hernia bankjes gaan zitten?
hula
pi_66024029
Sowieso trouwens. Waar hebben ze nou WEL mooie dubbeldekstreinen?

Luxemburg?

België?

Denemarken?

Zweden dan?

Dubbeldekkers zijn gewoon spuuglelijk. Per definitie.
pi_66024437

Nederland?

grapje;

hula
pi_66024482
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
[ afbeelding ]
Nederland?
Zo kan ik ook een dubbeldekker maken
pi_66024756
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
[ afbeelding ]
Nederland?

grapje;
Oei...broodje SM90 Sandwich....geil
pi_66026396
114 Teletekst vr 13 feb
Gebruik Betuweroute blijft achter

` Het aantal treinen dat rijdt over
de Betuweroute blijft achter bij de
verwachtingen.Beheerder KeyRail ging
ervan uit dat er dit jaar 350 treinen
per week over het traject zouden rijden
maar dat worden er hooguit 200.

Het goederenvervoer is ingezakt door de
economische crisis.De Betuweroute kampt
verder met een tekort aan geschikte
locomotieven.

De aanleg van de goederenspoorlijn van
de Rotterdamse haven naar Duitsland
heeft 4,7 miljard euro gekost.Het is de
bedoeling dat er over drie jaar elke
week zo'n duizend treinen over de
Betuweroute rijden.
volgende nieuws weer&verkeer sport
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 februari 2009 @ 17:25:46 #236
Maffe Fries
pi_66027964
Vanmiddag het internet in de trein bij Arriva eens uitgetest. Tussen Groningen en Zuidhorn was het een prima verbinding die daarna snel inkakte en bij Leeuwarden was er helemaal niets meer van over. Mochten ze het in willen voeren, dan mogen ze eerst wel eens een paar extra hulpmasten plaatsen, want de snelheid van het internet op het grootste deel van het traject was nog maar net genoeg om te MSN'en.
pi_66028066
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
nog maar net genoeg om te MSN'en.
Dat is dan ook vet het belangrijkste in het leven van de mobiele internetter
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 februari 2009 @ 17:31:52 #238
Maffe Fries
pi_66028141
mja, ik zit liever op IRC
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 februari 2009 @ 17:35:23 #239
Maffe Fries
pi_66028248
De stations Zwaagwesteinde en Veenwouden worden nu trouwens omgeroepen als De Westereen en Feanwâlden
pi_66028417
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:15 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Als ik comfortabel wil reizen dan neem ik de taxi wel

Je dacht toch niet dat al die mensen die historisch materieel waarderen voor hun comfort op houten hernia bankjes gaan zitten?
Van SGMm word je zeker wel vrolijk, dat is pas kut materieel.
pi_66028603
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
De stations Zwaagwesteinde en Veenwouden worden nu trouwens omgeroepen als De Westereen en Feanwâlden
Wanneer komen de Fryske bordsjes?

Net zoals in Hurdegaryp en Grou-Jirnsum?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 februari 2009 @ 17:47:43 #242
Maffe Fries
pi_66028657
Voorlopig niet. De halte-omroep is aangepast, maar op de displays in de stellen staat nog Zwaagwesteinde en Veenwouden. Het mag niet te veel kosten he
  vrijdag 13 februari 2009 @ 17:55:48 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66028876
En ik zit in VIRM4 9579... die is gisteren in dienst gekomen, voor zover mij bekend

Jammer dat de stoel zo kei- en keihard is.
pi_66028991
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 17:55 schreef James1988 het volgende:
En ik zit in VIRM4 9579... die is gisteren in dienst gekomen, voor zover mij bekend

Jammer dat de stoel zo kei- en keihard is.
Niet zeiken, dat hoort nou eenmaal bij nieuw mat Wees minstens blij met de propere bekleding, de brede trappen en check even of het gesloten afvalwatersysteem al naar de kuttyfus is
pi_66029349
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
114 Teletekst vr 13 feb
Gebruik Betuweroute blijft achter

` Het aantal treinen dat rijdt over
de Betuweroute blijft achter bij de
verwachtingen.Beheerder KeyRail ging
ervan uit dat er dit jaar 350 treinen
per week over het traject zouden rijden
maar dat worden er hooguit 200.

Het goederenvervoer is ingezakt door de
economische crisis.De Betuweroute kampt
verder met een tekort aan geschikte
locomotieven.

De aanleg van de goederenspoorlijn van
de Rotterdamse haven naar Duitsland
heeft 4,7 miljard euro gekost.Het is de
bedoeling dat er over drie jaar elke
week zo'n duizend treinen over de
Betuweroute rijden.
Net op het nieuws. Grootste probleem de beveiliging (ERMTS). Maar ze zeggen er niet bij dat het van europa ingevoerd moest worden. Wat ik nog vreemder vind is dat er zo veel wordt gezegd over de betuweroute. Terwijl de HSL-Zuid nog veel duurder was, de treinen er daarvoor ook nog niet zijn en er als die eenmaal gebruikt wordt de kaartjes veel te duur zijn.
pi_66029370
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 18:14 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Net op het nieuws. Grootste probleem de beveiliging (ERMTS). Maar ze zeggen er niet bij dat het van europa ingevoerd moest worden.
ERTMS

Wel raar dat dat op de Lötschberg-basistunnel de bedrijfsvoering niet hindert trouwens.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 18:22:27 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66029529
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ERTMS

Wel raar dat dat op de Lötschberg-basistunnel de bedrijfsvoering niet hindert trouwens.
Misschien hebben ze daar wel een ander Level, of een andere softwareversie.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66029540
De EERSTE google hit op het (foutieve) "ERMTS" leidt trouwens naar Movares.

Wie de schoen past trekke hem aan
  vrijdag 13 februari 2009 @ 18:24:47 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66029602
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
De EERSTE google hit op het (foutieve) "ERMTS" leidt trouwens naar Movares.

Wie de schoen past trekke hem aan
Je zou zeggen dat ze beter moeten weten.

BTW: het linkt naar een artikel uit De Ingenieur waar de fout in de titel staat...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66029625
Regel dat
pi_66029626
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 17:41 schreef Brembo het volgende:

[..]

Van SGMm word je zeker wel vrolijk, dat is pas kut materieel.
Die prijs ik om het offroad gevoel dat ik krijg als ik daar in reis. Staand.
hula
pi_66029655
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 18:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Regel dat
Anders
pi_66029658
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 18:25 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Die prijs ik om het offroad gevoel dat ik krijg als ik daar in reis. Staand.
Boejje, SGMm zit je nooit lang in.
pi_66029702
Wat ik trouwens ook wel grappig vind is dat ze zeggen dat het geld van de Betuweroute terug verdiend wordt de spoorlijn rendabel wordt. Bij een snelweg bijvoorbeeld wordt het aanleg geld ook niet terugverdiend maar dan zeggen ze daar niets over
pi_66029773
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 18:29 schreef Palmboom313 het volgende:
Wat ik trouwens ook wel grappig vind is dat ze zeggen dat het geld van de Betuweroute terug verdiend wordt de spoorlijn rendabel wordt. Bij een snelweg bijvoorbeeld wordt het aanleg geld ook niet terugverdiend maar dan zeggen ze daar niets over
Nou dat valt wel mee denk ik hoor. Wegenbelasting, kilometerheffing, dat gaat echt wel weer terugkomen, al dat geld. Het is ook niet alsof al die stratemakers de weg aanleggen voor de lieve blauwe ogen van de minister (het is alweer even geleden dat we een man als minister van V&W hadden trouwens )
  Redactie Sport vrijdag 13 februari 2009 @ 18:39:52 #256
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66029897
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag het internet in de trein bij Arriva eens uitgetest. Tussen Groningen en Zuidhorn was het een prima verbinding die daarna snel inkakte en bij Leeuwarden was er helemaal niets meer van over. Mochten ze het in willen voeren, dan mogen ze eerst wel eens een paar extra hulpmasten plaatsen, want de snelheid van het internet op het grootste deel van het traject was nog maar net genoeg om te MSN'en.
mee eens, pingtijden waren op een gegeven moment 2500ms, of zelfs een time-out
PM mij!
  vrijdag 13 februari 2009 @ 18:40:17 #257
111382 Ofyles2
pi_66029905
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:09 schreef Cothen het volgende:

[..]

Dan zal je moeten overstappen, de metro vanuit Spijkenisse rijdt naar Capelle a/d IJssel. Maar de reistijd zou 57 minuten bedragen als de lijn zou bestaan.
Die verbinding bestond vroeger wel degelijk, maar de RET heeft deze verbinding wegbezuinigd wegens (klaarblijkelijk) teleurstellende vervoerscijfers op het traject Schiedam Centrum-Spijkenisse.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 18:41:18 #258
111382 Ofyles2
pi_66029928
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:13 schreef Duvel het volgende:

Correctie, Duvel:

Metro's uit Ommoord en Nesselande eindigen sinds 2002 te Schiedam Centrum.
pi_66029929
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
(het is alweer even geleden dat we een man als minister van V&W hadden trouwens )
Op die cameo appearance van Roelf de Boer na is dat sinds 1982 25 jaar lang niet het geval geweest dus. bron
  vrijdag 13 februari 2009 @ 18:55:53 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66030340
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 18:41 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Correctie, Duvel:

Metro's uit Ommoord en Nesselande eindigen sinds 2002 te Schiedam Centrum.
Oh ja natuurlijk, logisch.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66030402
Ik moet daar eigenlijk gewoon eens een dag rond gaan kutten en kijken wat voor ellende ik allemaal tegen kom met de OV-flipkaart en de poortjes en personeel en gezeik en alles
  Redactie Sport vrijdag 13 februari 2009 @ 19:00:58 #262
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66030521
quote:
De Raad van Bestuur van Saxion eist van spoorbeheerder ProRail dat er snel een einde komt aan de reeks treinvertragingen op het traject Enschede-Deventer.

De Raad van Bestuur doet die oproep in een open brief aan ProRail. Saxion heeft vestigingen in Enschede, Deventer en Apeldoorn die bewust bij een station zijn gebouwd. Duizenden studenten en medewerkers reizen dagelijks met de trein en zijn de dupe van de treinvertragingen. Daardoor loopt het onderwijs en onderzoek van Saxion volgens de Raad van Bestuur schade op.
Nee joh, nu gaan er echt geen vertragingen meer ontstaan hoor
PM mij!
pi_66030580
Nou ja, het is kennelijk nogal droevig gesteld daar
  Redactie Sport vrijdag 13 februari 2009 @ 19:04:08 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66030613
quote:
Porsche reddende engel voor Märklin

GÖPPINGEN - Sportwagenfabrikant Porsche wordt naar alle waarschijnlijkheid de nieuwe investeerder bij het in financiële problemen geraakte modeltreinmerk Märklin.

Dat het ene beroemde fabriek de andere helpt heeft te maken met het feit dat de grote man bij Porsche AG, Wendelin Wiedeking, een hartstochtelijke modelspoorliefhebber is en een grote verzameling treinen en auto's heeft opgebouwd. De 56-jarige topman van Porsche, die als een van de beste managers van Duitsland geldt, leidt sinds 1993 met veel succes het Duitse autoconcern.
Meer op http://www.tctubantia.nl/(...)gel-voor-Marklin.ece
PM mij!
pi_66030687
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:00 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee joh, nu gaan er echt geen vertragingen meer ontstaan hoor
Ja kerel zeuren, en dan nog zo'n student op RTVOost.nl dat hij wel is een vertraging heeft van 5 MINUTEN !

En de laatste keren kwam dus door die wissel bij Almelo de riet, terwijl de kans op vertraging straks veel minder is als Almelo Verdiept klaar is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2009 19:06:51 ]
pi_66030688
quote:
Opmerkelijk Laat nu de grappen over Märklin hogesnelheidsmodellen maar komen
pi_66030724
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ja kerel zeuren, en dan nog zo'n student op RTVOost.nl dat hij wel is een vertraging heeft van 5 MINUTEN !
En de laatste keren kwam dus door die wissel bij Almelo de riet, terwijl de kans op vertraging strax veel minder is als Almelo Verdiept klaar is.

Dat was dan misschien niet zo'n goed gekozen voorbeeld Maar als de RvB zo'n brief schrijft is er echt wel wat meer aan de hand dan een student die een keertje tegen 5 minuten aanloopt lijkt me
pi_66030853
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat was dan misschien niet zo'n goed gekozen voorbeeld Maar als de RvB zo'n brief schrijft is er echt wel wat meer aan de hand dan een student die een keertje tegen 5 minuten aanloopt lijkt me
Ik reis ook elke dag met de trein naar Hengelo vanaf Almelo de Riet en terug. En met vertraging heb ik nauwelijks te maken, af en toe is 5 minuten

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2009 19:11:48 ]
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:29:54 #269
111382 Ofyles2
pi_66031487
Ik zat vandaag in de 6104.
pi_66031612
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:29 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik zat vandaag in de 6104.
Dat is een A32 tremmetje?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:36:13 #271
111382 Ofyles2
pi_66031719
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is een A32 tremmetje?
Klopt. Inclusief deuntje van de SL (Storstockholms Lokaltrafik) bij de aankondiging van elke halte.

Ik snap niet waarom de wagens maar 80 km/h kunnen bereiken, dat machientje kan wel zeer snel accelereren.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 februari 2009 @ 19:47:41 #272
Maffe Fries
pi_66032193
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Opmerkelijk Laat nu de grappen over Märklin hogesnelheidsmodellen maar komen
Zal ik maar aftrappen?

Als ze die railhummer gaan bouwen, dan weten we wel hoe het af gaat lopen
pi_66032371
quote:
Vanaf volgende week komen de nieuwe sprinters in de dienstregeling en nieuwe dubbeldeks-intercity's rijden al.
©nu.nl
pi_66032426
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:52 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

op welke trajecten komt de sl(e)t
pi_66032453
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:53 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

op welke trajecten komt de sl(e)t
Ut - Gvc he, dat is al jaren bekend zowat
pi_66032608
122 Teletekst vr 13 feb
Kort nieuws binnenland

` In Alphen aan den Rijn woedt een
grote brand in een matrassenfabriek.Een
deel van het pand is ingestort en er
zijn explosies.De brandweer onderzoekt
of de rook die bij de brand vrijkomt
giftig is.Het treinverkeer tussen
Leiden en Alphen is stilgelegd.

pi_66032629
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ut - Gvc he, dat is al jaren bekend zowat
Oh wist ik niet
pi_66032670
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:59 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Oh wist ik niet
Maar volgende week dus al? Vet, ik kijk er naar uit
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 februari 2009 @ 20:01:22 #279
Maffe Fries
pi_66032720
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
122 Teletekst vr 13 feb
Kort nieuws binnenland

` In Alphen aan den Rijn woedt een
grote brand in een matrassenfabriek.Een
deel van het pand is ingestort en er
zijn explosies.De brandweer onderzoekt
of de rook die bij de brand vrijkomt
giftig is.Het treinverkeer tussen
Leiden en Alphen is stilgelegd.

Reden daar überhaubt nog treinen dan?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 20:02:49 #280
111382 Ofyles2
pi_66032764
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 20:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nog steeds Intercity's.
pi_66032796
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 20:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze kunnen toch moeilijk verkondigen dat het schommelbootverkeer stilgelegd is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 20:04:43 #282
111382 Ofyles2
pi_66032844
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

SPOILER
Ik zie die ICM's nooit.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 februari 2009 @ 20:05:06 #283
Maffe Fries
pi_66032858
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja, dat komt dichter bij de waarheid dan het een trein te noemen
pi_66032966
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 20:04 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik zie die ICM's nooit.
Niet? Ik let er niet dagelijks op, maar in December had ik nog een ICMm daar
  vrijdag 13 februari 2009 @ 20:56:46 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66034971
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet zeiken, dat hoort nou eenmaal bij nieuw mat Wees minstens blij met de propere bekleding, de brede trappen en check even of het gesloten afvalwatersysteem al naar de kuttyfus is
Hey, mij hoor je niet klagen!

VIRM
Lekker klinisch wit
Brede trappen

Naar de wc in de trein gaan doe ik dan weer niet.... hoogstens volgende week zaterdag. Dan zit ik in de pimpel, Schiphol - Berlijn... dan zal ik onderweg wel een keertje moeten denk ik
pi_66035593
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 20:56 schreef James1988 het volgende:
volgende week zaterdag. Dan zit ik in de pimpel, Schiphol - Berlijn... dan zal ik onderweg wel een keertje moeten denk ik
Succes vast. Vorige keer dat ik die had liep ik tegen +172 aan
pi_66036983
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet? Ik let er niet dagelijks op, maar in December had ik nog een ICMm daar
Klopt, was planmatig in het weekend tot de dienstregeling 2009

Tegenwoordig is de 8800 serie weer gewoon verVIRMed.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 00:18:19 #288
200192 Darkwing_Duck
pi_66043683
Laaste kwam hier nog een truc voorbij met een weekend retour, kan iemand mij die uitleggen?

Ik moet dit weekend 2 keer (in de buurt van) Zaandam zijn, en als een weekendretour Den haag HS naar Den Haag Moerwijk pak via zaandam kan ik 2 keer op en neer maar ben ik wel 19,-- kwijt..

Wat is mijn voordeel?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 februari 2009 @ 00:29:49 #289
Maffe Fries
pi_66044052
Je bent geloof ik zo enkele euro's goedkoper uit. Het voordeel wordt groter naarmate de afstand toeneemt.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 00:31:42 #290
200192 Darkwing_Duck
pi_66044128
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 00:29 schreef Peterselieman het volgende:
Je bent geloof ik zo enkele euro's goedkoper uit. Het voordeel wordt groter naarmate de afstand toeneemt.
Ja, ok! had ik het toch goed omdat je de aankoop/kilometers in 1 keer doet zegmaar
  zaterdag 14 februari 2009 @ 01:48:04 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66045868
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Succes vast. Vorige keer dat ik die had liep ik tegen +172 aan
Er staan in ieder geval geen werkzaamheden gepland op mijn traject, dat scheelt al.

't is altijd afwachten hoe het loopt natuurlijk, maar ik verwacht weinig problemen
pi_66046533
uitzending van 13/2: beelden en verhaal van de treinramp bij harmelen http://www.regioned.nl/
dag
  zaterdag 14 februari 2009 @ 08:23:09 #293
200192 Darkwing_Duck
pi_66047596
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 01:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er staan in ieder geval geen werkzaamheden gepland op mijn traject, dat scheelt al.

't is altijd afwachten hoe het loopt natuurlijk, maar ik verwacht weinig problemen
Totdat iemand besluit om zichzelf plat te laten walsen door de trein ervoor natuurlijk
pi_66048103
quote:
Geachte heer Fles,

U doet al enige tijd mee met het project 'U en NS' over uw treingebruik, waarvoor hartelijk dank. Voor dit project wil NS graag ook in beperkte mate per post kunnen benaderen, waarbij de leeftijd belangrijk is. Wilt u daarom uw gegevens doorgeven via onderstaand formulier? Uw gegevens worden uitsluitend in het kader van dit project gebruikt.
Waarom is dat nodig?
  zaterdag 14 februari 2009 @ 09:49:09 #295
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66048189
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom is dat nodig?
Die lag ook in in mijn mailbox gisteren, alleen met een andere aanheft
  Redactie Sport zaterdag 14 februari 2009 @ 09:57:50 #296
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66048271
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom is dat nodig?
geen idee, heb er dan ook mijn gegevens leeg gelaten
PM mij!
pi_66049984
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 00:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Laaste kwam hier nog een truc voorbij met een weekend retour, kan iemand mij die uitleggen?

Ik moet dit weekend 2 keer (in de buurt van) Zaandam zijn, en als een weekendretour Den haag HS naar Den Haag Moerwijk pak via zaandam kan ik 2 keer op en neer maar ben ik wel 19,-- kwijt..

Wat is mijn voordeel?
Dat was toch iemand met Enschede - Enschede Glanerbrug via Maastricht
pi_66052059
Behalve dat Enschede Glanerbrug als station niet bestaat, maar verder: Ja
pi_66052203
bron
quote:
In Harmelen komt alsnog een gedenkplek voor de grootste treinramp uit de Nederlandse geschiedenis.
Burgemeester Schmidt van Woerden heeft hiertoe samen met het dorpsplatform het initiatief genomen. Bij de ramp op 8 januari 1962 kwamen 93 mensen om het leven.

Met het initiatief gaat een wens van Hans Fictoor in vervulling. Zijn vader Piet kwam als machinist om het leven bij de ramp. Over de gevolgen hiervan schreef Fictoor een boek dat hij vorig jaar publiceerde. Voor veel nabestaanden is het ontbreken van een gedenkplek in Harmelen een doorn in het oog, verklaart Fictoor.

Op het herdenkingspunt kunnen ook namen van slachtoffers komen, zo laat burgemeester Schmidt weten.

De NS werkt niet mee aan het monument, zegt woordvoerder Spanhof. ,,We hebben begrip voor de emoties, maar we kunnen niet overal een monument plaatsen.’’
Nee inderdaad. Als je voor ieder duf treinrampje een monument moet gaan neerzetten kan je wel aan de gang blijven Beetje schandalige opstelling van NS.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 13:59:11 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66053078
Rare houding van NS...
  zaterdag 14 februari 2009 @ 13:59:37 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66053089
En topic weer vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo