Bron: Leeuwarder Courantquote:Gratis internetten in trein naar Groningen
Treinreizigers op het traject Groningen-Leeuwarden kunnen de komende maanden gratis internetten. Arriva, Pro Rail en KPN testen een nieuw mobiel breedband datanetwerk. Maximaal 75 treinreizigers kunnen zich gedurende deze periode gelijktijdig met hun laptop aanmelden op het netwerk. Verkeersminister Camiel Eurlings gaf vanmiddag samen met Arriva-directeur Anne Hettinga het startschot voor de proef.
De bewindsman en de Arriva-directeur verwachten dat internet veel reizigers er toe zal brengen om de auto te laten staan en de trein te pakken. Voor Pro Rail is het experiment vooral te doen om de veiligheid van spoorwegwerkers te verbeteren. Die kunnen via het datanetwerk beter gewaarschuwd worden voor naderende treinen.
Er ligt al een gedeelte spoor en wissel in de verdiepte bak;)quote:Op maandag 9 februari 2009 21:02 schreef dennistd het volgende:
In de nacht van zondag op maandag worden de eerste rails van het verdiepte spoor in Almelo gelegd.
Het gaat om het stuk spoor aan de Burgemeester Raveslootsingel. Het spoor in Almelo wordt verdiept aangelegd om de verkeersveiligheid te verbeteren.
Ben er wel blij mee als het allemaal klaar is, als je nu over die overwegen moet is het soms knettersdruk. En het belangrijkste straks is dat het veiliger is...quote:Op maandag 9 februari 2009 23:23 schreef thats-me het volgende:
[..]
Er ligt al een gedeelte spoor en wissel in de verdiepte bak;)
Nog maar paar nieuwsberichten dan
Start aanleg spoorinfrastructuur
Aannemer Van Hattum en Blankevoort start vanaf 26 januari a.s. met de volgende fase in de bouw van Almelo Verdiept. Nagenoeg al het betonwerk is klaar, en de aanleg van de spoorinfrastructuur kan beginnen. In de verdiepte spoorbak worden speciale matten gelegd, waarop de ballast (grind) en de rails komen te liggen. Ook worden de beveiligingsinstallaties en de bovenleiding gebouwd. De eerste trein rijdt op dinsdag 2 juni door de verdiepte spoorligging.
Eerste geluidpanelen in verdiepte bak geplaatst
[ afbeelding ]
Aannemer VHB is begonnen met het plaatsen van de eerste geluidwerende panelen die op de zijwanden van de verdiepte bak worden bevestigd. De kleurstelling van de panelen is tijdloos en eigenzinnig. Voor de Gemeente Almelo is paars de kleur voor verandering. Daarmee wordt uitdrukking gegeven aan een stad die aan zichzelf bouwt en die dat doet met lef.
matten? Grind? Wordt dat niet gewoon een vaste betonbaan dan, zoals de Schipholboog ook bijvoorbeeld?quote:Nagenoeg al het betonwerk is klaar, en de aanleg van de spoorinfrastructuur kan beginnen. In de verdiepte spoorbak worden speciale matten gelegd, waarop de ballast (grind) en de rails komen te liggen.
Het staat in het laatste nummer van het Belgisch Spoorweg Journaal (of iets ervan in de strekking).quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:17 schreef James1988 het volgende:
Zou je dat artikel kunnen inscannen/overtypen/iets anders doen zodat ik 't ook kan zien?
En gaat dat niet over dat incident van een jaar terug, toen de Albatros ontspoorde?
Blijkbaar niet, ze denken blijkbaar dat dit de best oplossing is tegen geluidsoverlast.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
matten? Grind? Wordt dat niet gewoon een vaste betonbaan dan, zoals de Schipholboog ook bijvoorbeeld?
Het meest recente. De Albatros staat op dezelfde foto als de 'Belgische Stier', fotopagina dus.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:57 schreef Dr_Flash het volgende:
SJ koop ik weleens als ik onderweg benWelk nummer?
Omdat woensdag achttien blauw is leverworst.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 01:01 schreef sander89 het volgende:
Echt belachelijk dat zien wat betonnen platen boven de bak gooien zodat die dicht is, of is dit veel veiliger.![]()
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:12 schreef Ofyles2 het volgende:
Vandaag nog een Belgisch railtijdschrift gelezen. De Albatros werd 'gehalveerd' nadat één van de kopbakken ontspoorde.
De Schipholboog ligt hoog, dit wordt denk ik zoals Rijswijk (Rijswijk heeft toch ook ballastspoor? en Best?). Hoe dan ook: volgens mij is dit goedkoper o.i.d.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
matten? Grind? Wordt dat niet gewoon een vaste betonbaan dan, zoals de Schipholboog ook bijvoorbeeld?
Hmm, oeps.... da's niet echt reclame voor AnsaldoBreda. 't zou eens op het nieuws moeten komen:quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het staat in het laatste nummer van het Belgisch Spoorweg Journaal (of iets ervan in de strekking).
Het is een nieuw incident vrees ik.
Waar ga je?quote:Op maandag 9 februari 2009 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
Zondag maar weer eens kilometers knallen
nouja, of die bovenleidingsportalen smerig zijn kan mij niks schelen hoorquote:
Er wordt/is een pretpark ingericht in thomas stijl.quote:
DIkke kans op ja. Zo eerst even zwemmen. Vanmiddag even met de Protos denk ikquote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Er wordt/is een pretpark ingericht in thomas stijl.
Maar dit natuurlijk geheel terzijde denk ik!
Ging je nog excursiepuntjes doen vandaag?
Traxx-locs. Meer niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:26 schreef SpeedyRich het volgende:
is er al NS materieel dat geschikt is voor 25 KV, behalve de HST materieel
Thalys en ICE 3 wist ik wel maar de rest nietquote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Traxx-locs. Meer niet.
Naast natuurlijk Thalys en zo. De ICE-3M weet ik 't niet precies van, maar ik denk dat die ook wel 25kV snapt.
VIRM kan ervoor geschikt gemaakt worden. Maar het is het op dit moment nog niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:26 schreef SpeedyRich het volgende:
is er al NS materieel dat geschikt is voor 25 KV, behalve de HST materieel
Geldt alleen voor de nieuwbouw VIRMs (ex VIRM4) volgens mij.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
VIRM kan ervoor geschikt gemaakt worden. Maar het is het op dit moment nog niet.
Maar niet in dit weer natuurlijkquote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
DIkke kans op ja. Zo eerst even zwemmen. Vanmiddag even met de Protos denk ik
Die tussenbak die van drietjes viertjes gemaakt heeft, heeft geen tractie-installatie maar wel ruimte voor een 25kV-trafo? Ik had ook ergens gelezen dat de 25kV-voorbereidheid bij VIRM4 weer losgelaten was.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Alle VIRM stellen ondertussen hoor. Is bij de verlenging van de stellen gebeurd. In de bak die er tussengeplaatst is, is de nieuwe installatie gekomen.
Ja, klopt. In Duitsland tref je (behalve op grensbaanvakken en op dat testbaantje misschien) geen 25kV aan.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
ICE3 rijdt in Duitsland toch standaard onder 15 kV, niet 25?
Hangt er vanaf wat je mooi noemt hequote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:58 schreef Peter het volgende:
Wat zijn de mooiste treintrajecten in Nederland?
In Duitsland wel ja. In België en Frankrijk rijdt de ICE 3M onder 25kv.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
ICE3 rijdt in Duitsland toch standaard onder 15 kV, niet 25?
Dat zou onlogisch zijn, aangezien VIRM juist bedoeld is om voorbereid te zijn op 25 kV... als men bij VIRM-4 dat ineens niet meer zou doen, zou dat dus betekenen dat de voorbereiding op 25 kV bij VIRM1 t/m VIRM3 voor niets zou zijn geweest.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik had ook ergens gelezen dat de 25kV-voorbereidheid bij VIRM4 weer losgelaten was.
Ja, welkom in de grote mensenwereld.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zou onlogisch zijn, aangezien VIRM juist bedoeld is om voorbereid te zijn op 25 kV... als men bij VIRM-4 dat ineens niet meer zou doen, zou dat dus betekenen dat de voorbereiding op 25 kV bij VIRM1 t/m VIRM3 voor niets zou zijn geweest.
Laatste aanpassing uit 2004, artikel zelf is veel ouder, aangezien er in 2004 al euro's waren èn de aanleg van de Betuweroute al behoorlijk gevorderd was.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:53 schreef Dichterbijer het volgende:
Gaan we het weer hebben over dat 25kV verhaal?Een paar topics geleden is dat volgens mij ook al uitgebreid besproken.
En het plan om te upgraden naar 25kV komt al uit 2004....
http://www.bueker.net/trainspotting/voltage_ns-plans.php
Wooowquote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:54 schreef Socios het volgende:
Sick.
http://video.msn.com/video.aspx?mkt=nl-nl&vid=b2cbb2aa-c116-48c3-b123-859b388bdaf4
Hij verliest nog een schoen ook!!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:54 schreef Socios het volgende:
Sick.
http://video.msn.com/video.aspx?mkt=nl-nl&vid=b2cbb2aa-c116-48c3-b123-859b388bdaf4
Je browser of besturingssysteem wordt niet ondersteundquote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:54 schreef Socios het volgende:
Sick.
http://video.msn.com/video.aspx?mkt=nl-nl&vid=b2cbb2aa-c116-48c3-b123-859b388bdaf4
Dat heb ik gezien. Zat een keer in een veolia plan V daar en die was zo smerig dat er niks te zien was door de raampjes. Bij de eerste stop maar ff een kijkgaatje in de prut gemaakt.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je mooi noemt heMaar de Heuvellandlijn doet het altijd wel goed in dat soort lijstjes.
Wou ik je nog vragen, wat zijn je eigen wallpaper aanbevelingen van je eigen collectie?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:59 schreef Zug-Chef het volgende:
Dank!Al is het al weer bijna 2 jaar geleden dat ik hem klikte.
Wha, geinig hoor =)quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:10 schreef ACT-F het volgende:
Zeg Zug-Chef, je bent wel goed bezig met je foto
http://www.rtvoost.nl/nieuws/?nid=93305&cat=1
Beetje jammer van de ALT alleenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:10 schreef ACT-F het volgende:
Zeg Zug-Chef, je bent wel goed bezig met je foto
http://www.rtvoost.nl/nieuws/?nid=93305&cat=1
Kan ik helaas weinig aan doen. Ik ben van een ander nieuwsmediumquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Beetje jammer van de ALT alleen
Ga daar eens geld voor vragen dan of zoquote:
Hou je muis even op het plaatjequote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
ALT ?
Niet erg dan toch ?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kan ik helaas weinig aan doen. Ik ben van een ander nieuwsmedium
heeft goor tegenwoordig bovenleidingquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:10 schreef ACT-F het volgende:
Zeg Zug-Chef, je bent wel goed bezig met je foto
http://www.rtvoost.nl/nieuws/?nid=93305&cat=1
Steekt niks in hoor, om voor commercieel gebruik 75 of 100 euro te vragen of zo.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Ah zo, cursus HTML was op de vorige opleiding, en al weer 7 jaar geleden
@ Fles, zo ben ik niet. Naamsbekendheid vind ik ook wel ok. Presentie-exemplaar vind ik vaak al genoeg.
Kee cool, jouw beslissingquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Mja als van te voren, zonder dat ik aangaf er iets voor te willen hebben, al gezegd wordt dat er geen vergoeding tegen over staat, is het verder aan mij te besluiten om ja of nee te zeggen. Tuurlijk is geld leuker, maar als dat er niet in zit, is het voor mij niet meteen een no-go, snappie
Reken jezelf niet te snel rijk met archieffoto's. Het gebruik van deze foto is illustratief en geeft slechts een beeld van de desbetreffende trein, maar mist de actualiteit. Want zoals opgemerkt is deze foto niet op dat traject gemaakt getuige de bovenleidingen. Het leukt een artikel een beetje op, maar het is niet van voldoende waarde om er geld voor te bieden. Als je hier ¤75 à ¤100 voor vraagt weet je vrijwel zeker dat de foto nooit gepubliceerd zal worden. In die zin heeft Zug-Chef een strategische keuze gemaakt om alleen voor naamsbekendheid te gaan, want het (regelmatig) kweken van goodwill bij een nieuwsmedium vergroot de kans dat ze de volgende keer voor een actuelere foto wel bereid zijn geld neer te leggen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Steekt niks in hoor, om voor commercieel gebruik 75 of 100 euro te vragen of zo.
www.stationsbordjesdatabank.nlquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
idd die bovenleiding drukt de waarde wel. Maar goed, voor commercieel gebruik mag je best een vergoeding vragen. Anders nemen ze maar een foto van iemand anders
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Tering, ik wist niet dat dat de bedoeling was. Ik heb ook nog wel wat totaal mislukte kutfoto's liggen. Momentje
Sgoed!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee homo!
Zin om mee te gaan morgen?
Ik heb een Casio Exilim EX-Z77. Ding maakt best geinige foto's, al heb ik soms het verkeerde profiel en is een foto niet helemaal zoals ik 'm hebben wil. Hoe dan ook, 't ding maakt toffe foto's. Ik heb 'm alleen niet vaak bij me...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hou het nog even bij mijn Powershot S3 IS
Oke, zal het melden bij de machinistquote:Op woensdag 11 februari 2009 01:34 schreef Socios het volgende:
Volgende keer moeten die boegkleppen van de ICE International wel dicht hoor.
Wel een toffe foto, tamelijk recent! Maar gemaakt bij Woerden (als ik me niet vergis).quote:Op woensdag 11 februari 2009 07:28 schreef Wadloper het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ieners__.html?p=30,2
Bizar bericht, maar een mat'54 als foto?
Gouda.Moordrecht aanslutingquote:Op woensdag 11 februari 2009 08:14 schreef Duvel het volgende:
Wel een toffe foto, tamelijk recent! Maar gemaakt bij Woerden (als ik me niet vergis).
Moordrecht Aansluiting voor de vrije kruising en de nieuwe Gouwebrug.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:10 schreef Cothen het volgende:
Raadplaatje:
[ afbeelding ]
Waar is dit en waar rijdt de trein heen?
Wie is er in Emmen zo populair dat ie z'n post krijgt met drie mP's vijf Hbbkkss'en?quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
Mijn eerste gok zou zijn Herfte Aansluiting en dat de trein naar Emmen rijdt.
Geen idee. Misschien betrof het een testritjequote:Op woensdag 11 februari 2009 11:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wie is er in Emmen zo populair dat ie z'n post krijgt met drie mP's vijf Hbbkkss'en?
roestrijdenquote:Op woensdag 11 februari 2009 11:40 schreef Peterselieman het volgende:
Geen idee. Misschien betrof het een testritje
we have a winnerquote:Op woensdag 11 februari 2009 11:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Moordrecht Aansluiting voor de vrije kruising en de nieuwe Gouwebrug.Herfte kan het niet zijn want links zie je nog net de hoek van een oud type onderstation (1938). Dit onderstation is vervangen omdat het op de plaats van de te bouwen fly-over stond.
De trein rijdt dus naar alle waarschijnlijkheid naar EKP Den Haag.
Dat het op de andere foto Mda was had ik natuurlijk moeten zien, ik woon er nogal dichtbij.
Bizar. Zat gister ook in een ICM van Hengelo naar Almelo de riet (die dus verder als stopper naar Apeldoorn reed. Maar ja, kan gebeurenquote:Op woensdag 11 februari 2009 15:15 schreef Nightshadow het volgende:
Hmm... Ik zat vandaag in de stoptrein Apeldoorn-Hengelo-Enschede, met ICM 4220. Toen ging die opeens kapot toen we in Enschede Drienerlo stonden. Als hij ging optrekken viel gelijk de stroom uit. Heel gek. Uiteindelijk na 15 min gingen we met een vaartje van zo'n 10-60 km/h (hij had de volledige afstand naar Enschede nodig om de 60 te halen. Heel vaag allemaal, wat er nou kapot was, geen idee. Hij staat nog altijd in Enschede op een zijspoor.
Owja, groetjes vanuit de pimpel
Bizar man. Ik zat vanmorgen ook al in een ICM... Het moet niet gekker worden...quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Bizar. Zat gister ook in een ICM van Hengelo naar Almelo de riet (die dus verder als stopper naar Apeldoorn reed. Maar ja, kan gebeuren
Ik weet niet als je dat serieus bedoeld. Maar ze rijden wel vaker met een ICM(m) op die lijn. Toen het nog Almelo - Apeldoorn was, reden ze ook al af en toe met een ICM(m)quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bizar man. Ik zat vanmorgen ook al in een ICM... Het moet niet gekker worden...
Zou een tractiestoring ofzo kunnen zijn.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:15 schreef Nightshadow het volgende:
Heel vaag allemaal, wat er nou kapot was, geen idee.
Het zal iig in de 1e helft van de jaren 90 zijn geweest, volgens mij heb ik dat ooit eens in het spoorboekje '91 - '92 zien staan.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:29 schreef dennistd het volgende:
Ik weet alleen nog dat het achterste stel er in deventer altijd af ging, maar wist toen niet waar ie heen ging (was dus almelo).
Dat naar oldenzaal gaan zal voor de opening van drienerlo zijn geweest dan?
Ik zou er nied op rekenen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik weet niet als je dat serieus bedoeld.
Nou de displays dan misschien. Die dingen zelf zijn al aan het uitsterven lijkt welquote:Op woensdag 11 februari 2009 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk reisje geweest zo te lezen. En eindelijk werken de displays op de Prutstos een beetje zo te zien
quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Andere vermeldenswaardigheden: Het bordje van Meerlo-Tienray (totaal kut, maar het wordt niet beter)
quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
Absoluut, maar zo ongeveer het mooiste stationsgebouw van Nederland staat enkele kilometers verderop
Hé, er is iets mis met je toetsenbord!quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee het is Bork
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
haha, dat vroeg ik me ook al af! Volgens mij niet namelijk!quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:53 schreef von_Preussen het volgende:
Hoe is die werktrein bij Almelo verdiept eigenlijk op dat spoor gekomen? Is dat tunnelspoor al aangesloten op het gewone net ofzo?
Zonder dat ik de foto heb gezien, (almelonieuws.nl werkt hier nietquote:Op donderdag 12 februari 2009 08:53 schreef von_Preussen het volgende:
Hoe is die werktrein bij Almelo verdiept eigenlijk op dat spoor gekomen? Is dat tunnelspoor al aangesloten op het gewone net ofzo?
Ahw, hij durfde niet?quote:Op donderdag 12 februari 2009 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, en ik ben onderweg blijkbaar gespot door een andere spoorhobbyist. Die het niet nodig vond om zijn muil open te trekken. Wauw.
Ik vind vooral die tweede mooi eigenlijk. Maar ook leuk om eens te zien hoe dat nou eigenlijk in zijn werk gaatquote:Op donderdag 12 februari 2009 00:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Hier enkele foto's van Almelo Verdiept. De 1e foto spreekt me wel aan![]()
http://www.almelonieuws.n(...)ri_2009_2_/foto.html
Een uitgebreider artikel op NRC.nl vermeldde ook het volgende:quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:55 schreef Dichterbijer het volgende:
IK weet dat het om trams gaat, maar in Groningen gaan weer trams rijden! http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=79305
Assen - Leeuwarden?quote:Tevens zullen er meer treinen rijden tussen de stad Groningen en Assen en Leeuwarden. Assen krijgt twee nieuwe stations in het zuiden en noorden. Het Groningse hoofdstation gaat ingrijpend op de schop. Er komt een rechtstreekse treinverbinding tussen Leeuwarden en Assen. Groningen is straks de enige stad in het land die vanuit zes richtingen per spoor bereikbaar is. BRON
Nee. Dat is Zwolle al namelijk.quote:Groningen is straks de enige stad in het land die vanuit zes richtingen per spoor bereikbaar is.
De treinen Leeuwarden - Groningen gaan doorrijden naar Assenquote:
en de tram is nummer 6.quote:En wat bedoelen ze nou met de zesde spoorverbinding? Naar mijn weten zijn er maar vijf:
-Drenthe
-Friesland
-Nieuweschans/Winschoten
-Roodeschool
-Delfzijl
Nou, drie danquote:Op donderdag 12 februari 2009 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
Zwolle is straks zelfs zeven(Moet je het trammetje naar Kampen dan wel meerekenen)
Groningen is nu nog maar vier hoor.
- Leeuwarden
- Assen
- Zuidbroek
- Sauwerd (Daar is de aantakking al)
Zoiets denk ik ja, ff uitzoeken wat handig is. Wat voor datum staat er bij jou op het begeleidende verhaal? Linksboven op de voorkant staat dan "Geldig vanaf......"quote:Op donderdag 12 februari 2009 17:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja die GTBV van gisteren, 14:54 vertrek en dan vleuten invullen ofzo?
Liggen nog steeds bij de NS, kreeg een brief dat ze het ontvangen hadden maar nog wel even kon duren. Het was al meer dan zes weken opgestuurd, binnenkort nog maar eff drie de deur uit doenquote:Op donderdag 12 februari 2009 17:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja die GTBV van gisteren, 14:54 vertrek en dan vleuten invullen ofzo?
Dat zegt niet veel hoorquote:Op donderdag 12 februari 2009 19:55 schreef Brembo het volgende:
Liggen nog steeds bij de NS, kreeg een brief dat ze het ontvangen hadden maar nog wel even kon duren. Het was al meer dan zes weken opgestuurd,
Fles en ik hoorden gisteren ook die Historische woorden bij het binnenrijden van Roermond.quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:55 schreef Brembo het volgende:
[..]
Liggen nog steeds bij de NS, kreeg een brief dat ze het ontvangen hadden maar nog wel even kon duren. Het was al meer dan zes weken opgestuurd, binnenkort nog maar eff drie de deur uit doen.
Vandaag trouwens historische woorden 'HC ATB' weer is gewoord. Altijd leuk dat de halve trein denkt dat er gezegd wordt WC.
Vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaage shizzle iddquote:Op donderdag 12 februari 2009 21:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Fles en ik hoorden gisteren ook die Historische woorden bij het binnenrijden van Roermond.
Je kon ons oprapen uit het cateringliftje![]()
Kan er niet echt veel van zeggen omdat ik daar niet of nauwelijks zelf ervaring heb met het spoorgebeuren, maar het lijkt me dat dit soort natte dromen nou niet bepaald de dagelijkse realiteit zou moeten beheersen daarquote:Op donderdag 12 februari 2009 21:29 schreef bork het volgende:
Heibel om de Super Express
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/7886766.stm
VIRM4 is eigenlijk best te doen. OK, 't zal niet mijn favoriet worden, maar ze zijn er toch in geslaagd een stijlvolle trein te maken. Een beetje lullig dat dat pas bij de vierde deelserie gelukt is, maar toch. Jammer is alleen dat VIRM4 maar 50 stellen zijn op een totaal van weet ik veel wat.quote:
Ik weet het niet. Het kan best zijn dat het in een andere bak van hetzelfde stel een stuk beter geweest was.quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:19 schreef Duvel het volgende:
Ja, soms heb je er van die karren tussen. Dempers een beetje oud of zo?
quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:07 schreef bork het volgende:
Nieuwe VIRM 9580 te Amersfoort vanmiddag, volgens mij was de verf nog nat!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoop echt dat de HSL voor kentering zorgt in Groot-Brittannië. De spoorwegmaatschappijen zijn nog steeds bezig de puinhopen van Margaret Thatcher op te ruimen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan er niet echt veel van zeggen omdat ik daar niet of nauwelijks zelf ervaring heb met het spoorgebeuren, maar het lijkt me dat dit soort natte dromen nou niet bepaald de dagelijkse realiteit zou moeten beheersen daar
Ik heb nog wel een rapport van een ontiegelijke crash bij Clapham Junction voor geinteresseerdenquote:Op donderdag 12 februari 2009 23:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat de HSL voor kentering zorgt in Groot-Brittannië. De spoorwegmaatschappijen zijn nog steeds bezig de puinhopen van Margaret Thatcher op te ruimen.
quote:DORDRECHT - ProRail is begonnen met de voorbereidende werkzaamheden voor de spoorverdubbeling op sommige delen van het traject Dordrecht-Geldermalsen. Bij het station Dordrecht Stadspolders en de nog aan te leggen halte Boven-Hardinxveld komen passeersporen.
PM maar.quote:Op donderdag 12 februari 2009 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een rapport van een ontiegelijke crash bij Clapham Junction voor geinteresseerden
Barbaar!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 08:47 schreef James1988 het volgende:
Ik vind VIRM, van alle generaties, best wel mooi eigenlijk. 't is in ieder geval niet zo'n klein flutding als een plan V ofzo... 't is best een groot ding
Wat?quote:
Alleen maar omdat ie langer is dan een Plan V is een VIRM leuker?quote:
Dat zeg ik niet?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alleen maar omdat ie langer is dan een Plan V is een VIRM leuker?
Vind jij. Ik vind van wel.quote:VIRM heeft 't gewoon niet.
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 08:47 schreef James1988 het volgende:
Ik vind VIRM, van alle generaties, best wel mooi eigenlijk. 't is in ieder geval niet zo'n klein flutding als een plan V ofzo... 't is best een groot ding
quote:
Dus.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 08:47 schreef James1988 het volgende:
't is in ieder geval niet zo'n klein flutding als een plan V ofzo... 't is best een groot ding
Van mening verschillen mag. Alleen zijn sommige meningen beter dan andere.quote:[..]
Vind jij. Ik vind van wel.
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Van mening verschillen mag. Alleen zijn sommige meningen beter dan andere.
Emmetje!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:21 schreef Cothen het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien is dit wel de oplossing voor de Hoeksche Lijn.
Wat een zinloze discussie! Maar goed, als jij over 60 jaar in je schommelstoel achter de geraniums zit, kun je in elk geval met een brede grijns terugdenken aan VIRM.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zeg daar niet dat ik VIRM top vind omdat hij groter is dan een V'tje
EN je gelukkig prijzen met de komst van geraniums, want die had je in de virm nietquote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:43 schreef Duvel het volgende:
als jij over 60 jaar in je schommelstoel achter de geraniums zit, kun je in elk geval met een brede grijns terugdenken aan VIRM.
Van Hoek van Holland Strand naar Nesselande. Van het meest noordwestelijke naar het meest noordoostelijke punt van Rotterdam.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:36 schreef Duvel het volgende:
Emmetje!Helaas is er nog maar eentje over... Maar uiteindelijk gaat de RET daar wel rijden ja.
Dan zal je moeten overstappen, de metro vanuit Spijkenisse rijdt naar Capelle a/d IJssel. Maar de reistijd zou 57 minuten bedragen als de lijn zou bestaan.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 12:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe lang doet die metro van Spijkenisse naar Nesselande er eigenlijk over? Volgens mij kan je er dan ook wel weer een paar jaar tegenaan qua metro
Omdat alle verstandige mensen langs de baan met modder gooien naar die treinen, logisch toch?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:10 schreef James1988 het volgende:
Hier rijdt zojuist VIRM4 9579 voorbij, blinkend geel. Maar er zit wel een rare zwarte veeg op de zijkant.
Om een of andere reden zie ik altijd zwarte vegen op de izjkant van een VIRM, bij de motorstellen. Is dat toeval of heeft dat een specifieke reden?
Oh okee, ik had ff geen zin om het op te zoekenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:13 schreef Duvel het volgende:
Zonder overstap een kwartier of drie? Maar ze gaan van Kralingse Zoom tot Spijkenisse, van Nesselande alleen tot Marconiplein. Voor zover ik de dienstregeling kan lezen op de RET-site.
Dit was dus een reactie op Fles.
Die zwarte vegen zou vuil kunnen zijn wat van het dak af komt, als het geregend heeft?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:10 schreef James1988 het volgende:
Hier rijdt zojuist VIRM4 9579 voorbij, blinkend geel. Maar er zit wel een rare zwarte veeg op de zijkant.
Om een of andere reden zie ik altijd zwarte vegen op de izjkant van een VIRM, bij de motorstellen. Is dat toeval of heeft dat een specifieke reden?
Ja, kooltroep van de pantografen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:21 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Die zwarte vegen zou vuil kunnen zijn wat van het dak af komt, als het geregend heeft?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ja, en dan?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kijk uit, zometeen krijg je NikkelCobalt en zijn Photoshopskills nog achter je aan
Oei, nu heb je me toch nog bang gemaakt.quote:
mDDM + DDAR =quote:Op vrijdag 13 februari 2009 14:57 schreef James1988 het volgende:
DDM vind ik nog lelijker dan SGM.
Enigste mooie materieel zijn de oude koplopers en ICK/ICL/ICB of hoe het ook heetquote:Op vrijdag 13 februari 2009 14:32 schreef NikkelCobalt het volgende:
Maak je geen zorgen, met de mddm heb ik niks. Die mogen ze allemaal gegen die mauer zetten van mij. Als ze er dan wel een 1700 voor terug zettenWant een sleep ddm+1700 =
![]()
SGM <3 Jij hebt gewoon geen smaak met je rare knik virms. Dat is toch nooit zo bedoeld.quote:
Als ik comfortabel wil reizen dan neem ik de taxi welquote:Op vrijdag 13 februari 2009 14:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Enigste mooie materieel zijn de oude koplopers en ICK/ICL/ICB of hoe het ook heet. Dat voelde tenminste prima in, en die hokjes uberfijn.
Dat is dan ook vet het belangrijkste in het leven van de mobiele internetterquote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
nog maar net genoeg om te MSN'en.
Van SGMm word je zeker wel vrolijk, dat is pas kut materieel.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:15 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Als ik comfortabel wil reizen dan neem ik de taxi wel![]()
Je dacht toch niet dat al die mensen die historisch materieel waarderen voor hun comfort op houten hernia bankjes gaan zitten?
Wanneer komen de Fryske bordsjes?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
De stations Zwaagwesteinde en Veenwouden worden nu trouwens omgeroepen als De Westereen en Feanwâlden
Niet zeiken, dat hoort nou eenmaal bij nieuw matquote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:55 schreef James1988 het volgende:
En ik zit in VIRM4 9579... die is gisteren in dienst gekomen, voor zover mij bekend
Jammer dat de stoel zo kei- en keihard is.
Net op het nieuws. Grootste probleem de beveiliging (ERMTS). Maar ze zeggen er niet bij dat het van europa ingevoerd moest worden. Wat ik nog vreemder vind is dat er zo veel wordt gezegd over de betuweroute. Terwijl de HSL-Zuid nog veel duurder was, de treinen er daarvoor ook nog niet zijn en er als die eenmaal gebruikt wordt de kaartjes veel te duur zijn.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
114 Teletekst vr 13 feb
***************************************
Gebruik Betuweroute blijft achter
***************************************
` Het aantal treinen dat rijdt over
de Betuweroute blijft achter bij de
verwachtingen.Beheerder KeyRail ging
ervan uit dat er dit jaar 350 treinen
per week over het traject zouden rijden
maar dat worden er hooguit 200.
Het goederenvervoer is ingezakt door de
economische crisis.De Betuweroute kampt
verder met een tekort aan geschikte
locomotieven.
De aanleg van de goederenspoorlijn van
de Rotterdamse haven naar Duitsland
heeft 4,7 miljard euro gekost.Het is de
bedoeling dat er over drie jaar elke
week zo'n duizend treinen over de
Betuweroute rijden.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
ERTMSquote:Op vrijdag 13 februari 2009 18:14 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Net op het nieuws. Grootste probleem de beveiliging (ERMTS). Maar ze zeggen er niet bij dat het van europa ingevoerd moest worden.
Misschien hebben ze daar wel een ander Level, of een andere softwareversie.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ERTMS![]()
Wel raar dat dat op de Lötschberg-basistunnel de bedrijfsvoering niet hindert trouwens.
Je zou zeggen dat ze beter moeten weten.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
De EERSTE google hit op het (foutieve) "ERMTS" leidt trouwens naar Movares.![]()
Wie de schoen past trekke hem aan
Die prijs ik om het offroad gevoel dat ik krijg als ik daar in reis. Staand.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
Van SGMm word je zeker wel vrolijk, dat is pas kut materieel.
Boejje, SGMm zit je nooit lang in.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 18:25 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Die prijs ik om het offroad gevoel dat ik krijg als ik daar in reis. Staand.
Nou dat valt wel mee denk ik hoor. Wegenbelasting, kilometerheffing, dat gaat echt wel weer terugkomen, al dat geld. Het is ook niet alsof al die stratemakers de weg aanleggen voor de lieve blauwe ogen van de ministerquote:Op vrijdag 13 februari 2009 18:29 schreef Palmboom313 het volgende:
Wat ik trouwens ook wel grappig vind is dat ze zeggen dat het geld van de Betuweroute terug verdiend wordt de spoorlijn rendabel wordt.![]()
Bij een snelweg bijvoorbeeld wordt het aanleg geld ook niet terugverdiend maar dan zeggen ze daar niets over
mee eens, pingtijden waren op een gegeven moment 2500ms, of zelfs een time-outquote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag het internet in de trein bij Arriva eens uitgetest. Tussen Groningen en Zuidhorn was het een prima verbinding die daarna snel inkakte en bij Leeuwarden was er helemaal niets meer van over. Mochten ze het in willen voeren, dan mogen ze eerst wel eens een paar extra hulpmasten plaatsen, want de snelheid van het internet op het grootste deel van het traject was nog maar net genoeg om te MSN'en.
Die verbinding bestond vroeger wel degelijk, maar de RET heeft deze verbinding wegbezuinigd wegens (klaarblijkelijk) teleurstellende vervoerscijfers op het traject Schiedam Centrum-Spijkenisse.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:09 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dan zal je moeten overstappen, de metro vanuit Spijkenisse rijdt naar Capelle a/d IJssel. Maar de reistijd zou 57 minuten bedragen als de lijn zou bestaan.
Correctie, Duvel:quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:13 schreef Duvel het volgende:
Zonder overstap een kwartier of drie? Maar ze gaan van Kralingse Zoom tot Spijkenisse, van Nesselande alleen tot Marconiplein. Voor zover ik de dienstregeling kan lezen op de RET-site.
Dit was dus een reactie op Fles.
Op die cameo appearance van Roelf de Boer na is dat sinds 1982 25 jaar lang niet het geval geweest dus. bronquote:Op vrijdag 13 februari 2009 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
(het is alweer even geleden dat we een man als minister van V&W hadden trouwens)
Oh ja natuurlijk, logisch.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 18:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Correctie, Duvel:
Metro's uit Ommoord en Nesselande eindigen sinds 2002 te Schiedam Centrum.
Nee joh, nu gaan er echt geen vertragingen meer ontstaan hoorquote:De Raad van Bestuur van Saxion eist van spoorbeheerder ProRail dat er snel een einde komt aan de reeks treinvertragingen op het traject Enschede-Deventer.
De Raad van Bestuur doet die oproep in een open brief aan ProRail. Saxion heeft vestigingen in Enschede, Deventer en Apeldoorn die bewust bij een station zijn gebouwd. Duizenden studenten en medewerkers reizen dagelijks met de trein en zijn de dupe van de treinvertragingen. Daardoor loopt het onderwijs en onderzoek van Saxion volgens de Raad van Bestuur schade op.
Meer op http://www.tctubantia.nl/(...)gel-voor-Marklin.ecequote:Porsche reddende engel voor Märklin
GÖPPINGEN - Sportwagenfabrikant Porsche wordt naar alle waarschijnlijkheid de nieuwe investeerder bij het in financiële problemen geraakte modeltreinmerk Märklin.
Dat het ene beroemde fabriek de andere helpt heeft te maken met het feit dat de grote man bij Porsche AG, Wendelin Wiedeking, een hartstochtelijke modelspoorliefhebber is en een grote verzameling treinen en auto's heeft opgebouwd. De 56-jarige topman van Porsche, die als een van de beste managers van Duitsland geldt, leidt sinds 1993 met veel succes het Duitse autoconcern.
Ja kerel zeuren, en dan nog zo'n student op RTVOost.nl dat hij wel is een vertraging heeft van 5 MINUTEN !quote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee joh, nu gaan er echt geen vertragingen meer ontstaan hoor
Opmerkelijkquote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Meer op http://www.tctubantia.nl/(...)gel-voor-Marklin.ece
Dat was dan misschien niet zo'n goed gekozen voorbeeldquote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ja kerel zeuren, en dan nog zo'n student op RTVOost.nl dat hij wel is een vertraging heeft van 5 MINUTEN !![]()
En de laatste keren kwam dus door die wissel bij Almelo de riet, terwijl de kans op vertraging strax veel minder is als Almelo Verdiept klaar is.
Ik reis ook elke dag met de trein naar Hengelo vanaf Almelo de Riet en terug. En met vertraging heb ik nauwelijks te maken, af en toe is 5 minutenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was dan misschien niet zo'n goed gekozen voorbeeldMaar als de RvB zo'n brief schrijft is er echt wel wat meer aan de hand dan een student die een keertje tegen 5 minuten aanloopt lijkt me
Klopt. Inclusief deuntje van de SL (Storstockholms Lokaltrafik) bij de aankondiging van elke halte.quote:
Zal ik maar aftrappen?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OpmerkelijkLaat nu de grappen over Märklin hogesnelheidsmodellen maar komen
quote:Vanaf volgende week komen de nieuwe sprinters in de dienstregeling en nieuwe dubbeldeks-intercity's rijden al.
©nu.nl
Ut - Gvc he, dat is al jaren bekend zowatquote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:53 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
op welke trajecten komt de sl(e)t
Oh wist ik nietquote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ut - Gvc he, dat is al jaren bekend zowat
Maar volgende week dus al?quote:
Reden daar überhaubt nog treinen dan?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
122 Teletekst vr 13 feb
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` In Alphen aan den Rijn woedt een
grote brand in een matrassenfabriek.Een
deel van het pand is ingestort en er
zijn explosies.De brandweer onderzoekt
of de rook die bij de brand vrijkomt
giftig is.Het treinverkeer tussen
Leiden en Alphen is stilgelegd.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Nog steeds Intercity's.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Reden daar überhaubt nog treinen dan?
Ze kunnen toch moeilijk verkondigen dat het schommelbootverkeer stilgelegd isquote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Reden daar überhaubt nog treinen dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze kunnen toch moeilijk verkondigen dat het schommelbootverkeer stilgelegd is
Ik zie die ICM's nooit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mja, dat komt dichter bij de waarheid dan het een trein te noemenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze kunnen toch moeilijk verkondigen dat het schommelbootverkeer stilgelegd is![]()
Niet? Ik let er niet dagelijks op, maar in December had ik nog een ICMm daarquote:
Hey, mij hoor je niet klagen!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet zeiken, dat hoort nou eenmaal bij nieuw matWees minstens blij met de propere bekleding, de brede trappen en check even of het gesloten afvalwatersysteem al naar de kuttyfus is
Succes vast. Vorige keer dat ik die had liep ik tegen +172 aanquote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:56 schreef James1988 het volgende:
volgende week zaterdag. Dan zit ik in de pimpel, Schiphol - Berlijn... dan zal ik onderweg wel een keertje moeten denk ik
Klopt, was planmatig in het weekend tot de dienstregeling 2009quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet? Ik let er niet dagelijks op, maar in December had ik nog een ICMm daar
Ja, ok! had ik het toch goed omdat je de aankoop/kilometers in 1 keer doet zegmaarquote:Op zaterdag 14 februari 2009 00:29 schreef Peterselieman het volgende:
Je bent geloof ik zo enkele euro's goedkoper uit. Het voordeel wordt groter naarmate de afstand toeneemt.
Er staan in ieder geval geen werkzaamheden gepland op mijn traject, dat scheelt al.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Succes vast. Vorige keer dat ik die had liep ik tegen +172 aan
Totdat iemand besluit om zichzelf plat te laten walsen door de trein ervoor natuurlijkquote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er staan in ieder geval geen werkzaamheden gepland op mijn traject, dat scheelt al.
't is altijd afwachten hoe het loopt natuurlijk, maar ik verwacht weinig problemen
Waarom is dat nodig?quote:Geachte heer Fles,
U doet al enige tijd mee met het project 'U en NS' over uw treingebruik, waarvoor hartelijk dank. Voor dit project wil NS graag ook in beperkte mate per post kunnen benaderen, waarbij de leeftijd belangrijk is. Wilt u daarom uw gegevens doorgeven via onderstaand formulier? Uw gegevens worden uitsluitend in het kader van dit project gebruikt.
Die lag ook in in mijn mailbox gisteren, alleen met een andere aanheftquote:
geen idee, heb er dan ook mijn gegevens leeg gelatenquote:
Dat was toch iemand met Enschede - Enschede Glanerbrug via Maastrichtquote:Op zaterdag 14 februari 2009 00:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Laaste kwam hier nog een truc voorbij met een weekend retour, kan iemand mij die uitleggen?
Ik moet dit weekend 2 keer (in de buurt van) Zaandam zijn, en als een weekendretour Den haag HS naar Den Haag Moerwijk pak via zaandam kan ik 2 keer op en neer maar ben ik wel 19,-- kwijt..
Wat is mijn voordeel?
Nee inderdaad. Als je voor ieder duf treinrampje een monument moet gaan neerzetten kan je wel aan de gang blijvenquote:In Harmelen komt alsnog een gedenkplek voor de grootste treinramp uit de Nederlandse geschiedenis.
Burgemeester Schmidt van Woerden heeft hiertoe samen met het dorpsplatform het initiatief genomen. Bij de ramp op 8 januari 1962 kwamen 93 mensen om het leven.
Met het initiatief gaat een wens van Hans Fictoor in vervulling. Zijn vader Piet kwam als machinist om het leven bij de ramp. Over de gevolgen hiervan schreef Fictoor een boek dat hij vorig jaar publiceerde. Voor veel nabestaanden is het ontbreken van een gedenkplek in Harmelen een doorn in het oog, verklaart Fictoor.
Op het herdenkingspunt kunnen ook namen van slachtoffers komen, zo laat burgemeester Schmidt weten.
De NS werkt niet mee aan het monument, zegt woordvoerder Spanhof. ,,We hebben begrip voor de emoties, maar we kunnen niet overal een monument plaatsen.’’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |