quote:
Op donderdag 12 februari 2009 08:53 schreef von_Preussen het volgende:Hoe is die werktrein bij Almelo verdiept eigenlijk op dat spoor gekomen? Is dat tunnelspoor al aangesloten op het gewone net ofzo?
Zonder dat ik de foto heb gezien, (almelonieuws.nl werkt hier niet

).. Weet ik vrij zeker dat de tunnel op doorgaande spoor is aangesloten aan Station De riet zijde. Het (vroegere) normale spoor van Almelo naar De riet, was nu namelijk nog voor enkele 10 tallen meters intact. Er is een wissel tussen geplaatst, maar lag ook nog een stuk spoor richting de bak.. Via linkerspoor rijdend vanuit Hengelo zou je dus dat spoor op kunnen.
Vorige week zijn ze begonnen met het spoor plaatsen in de bak (beginend bij Almelo de riet), en dat is dus al aangesloten op het normale spoor.. Naja dat is wat ik hier uit de reacties haal..
Ik zal vanavond en anders morgen even goed opletten hoe het precies zit
EDIT:Even aan het zoeken geweest, bij TCtubantia ook een artikel gevonden
Eerste rails verdiept spoor op hun plek
Dat ziet er beter uit
ALMELO - De eerste spoorbaan is ‘uitgerold’ in de bak van Almelo Verdiept. In de nacht van maandag op dinsdag zijn - aan de zijde van de Burgemeester Raveslootsingel en de Anjelierstraat - over een lengte van circa achthonderd meter, de rails gelegd.Aannemer Van Hattum en Blankevoort zal het karwei in de nacht van donderdag 26 op vrijdag 27 februari herhalen met de tweede spoorbaan. Dat gebeurt dan net als eerder tijdens een kortdurende buitendienststelling van het spoor bij Almelo. Dat is volgens een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail nodig in verband met de veiligheid voor het treinverkeer. Daar waar het nieuwe spoor aansluit op het bestaande, hebben werkzaamheden namelijk dicht bij het hulpspoor plaats.
Om dezelfde reden wordt het spoor in het weekend van 28 februari en 1 maart zestien uur buiten gebruik gesteld. Dan worden dicht bij het hulpspoor de bovenleidingen en andere kabels op hun plaats gebracht. In het weekend van Pasen - 11, 12 en 13 april - staat er een soortgelijke klus op de rol. Het spoor bij Almelo gaat dan zelfs voor de duur van 52 uur ‘plat’. Reizigers krijgen te maken met vervoer per bus.
Het ‘grootste weekendkarwei’ staat voor het pinksterweekend - 30 en 31 mei en 1 juni - gepland. Dan moet het verdiepte spoor in Almelo worden aangesloten op de ‘oude’ spoorlijn Almelo-Hengelo en zal het huidige hulpspoor buiten werking worden gesteld. De klus moet zich tijdens een 72 uur durende buitendienststelling van het spoor voltrekken. ProRail gaat ervan uit dat daags na het pinksterweekend - op dinsdag 2 juni - de eerste treinen over het verdiepte spoor in Almelo rijden.
[ Bericht 46% gewijzigd door thats-me op 12-02-2009 10:56:15 ]