Die prijs ik om het offroad gevoel dat ik krijg als ik daar in reis. Staand.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
Van SGMm word je zeker wel vrolijk, dat is pas kut materieel.
Boejje, SGMm zit je nooit lang in.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 18:25 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Die prijs ik om het offroad gevoel dat ik krijg als ik daar in reis. Staand.
Nou dat valt wel mee denk ik hoor. Wegenbelasting, kilometerheffing, dat gaat echt wel weer terugkomen, al dat geld. Het is ook niet alsof al die stratemakers de weg aanleggen voor de lieve blauwe ogen van de ministerquote:Op vrijdag 13 februari 2009 18:29 schreef Palmboom313 het volgende:
Wat ik trouwens ook wel grappig vind is dat ze zeggen dat het geld van de Betuweroute terug verdiend wordt de spoorlijn rendabel wordt.![]()
Bij een snelweg bijvoorbeeld wordt het aanleg geld ook niet terugverdiend maar dan zeggen ze daar niets over
mee eens, pingtijden waren op een gegeven moment 2500ms, of zelfs een time-outquote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag het internet in de trein bij Arriva eens uitgetest. Tussen Groningen en Zuidhorn was het een prima verbinding die daarna snel inkakte en bij Leeuwarden was er helemaal niets meer van over. Mochten ze het in willen voeren, dan mogen ze eerst wel eens een paar extra hulpmasten plaatsen, want de snelheid van het internet op het grootste deel van het traject was nog maar net genoeg om te MSN'en.
Die verbinding bestond vroeger wel degelijk, maar de RET heeft deze verbinding wegbezuinigd wegens (klaarblijkelijk) teleurstellende vervoerscijfers op het traject Schiedam Centrum-Spijkenisse.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:09 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dan zal je moeten overstappen, de metro vanuit Spijkenisse rijdt naar Capelle a/d IJssel. Maar de reistijd zou 57 minuten bedragen als de lijn zou bestaan.
Correctie, Duvel:quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:13 schreef Duvel het volgende:
Zonder overstap een kwartier of drie? Maar ze gaan van Kralingse Zoom tot Spijkenisse, van Nesselande alleen tot Marconiplein. Voor zover ik de dienstregeling kan lezen op de RET-site.
Dit was dus een reactie op Fles.
Op die cameo appearance van Roelf de Boer na is dat sinds 1982 25 jaar lang niet het geval geweest dus. bronquote:Op vrijdag 13 februari 2009 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
(het is alweer even geleden dat we een man als minister van V&W hadden trouwens)
Oh ja natuurlijk, logisch.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 18:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Correctie, Duvel:
Metro's uit Ommoord en Nesselande eindigen sinds 2002 te Schiedam Centrum.
Nee joh, nu gaan er echt geen vertragingen meer ontstaan hoorquote:De Raad van Bestuur van Saxion eist van spoorbeheerder ProRail dat er snel een einde komt aan de reeks treinvertragingen op het traject Enschede-Deventer.
De Raad van Bestuur doet die oproep in een open brief aan ProRail. Saxion heeft vestigingen in Enschede, Deventer en Apeldoorn die bewust bij een station zijn gebouwd. Duizenden studenten en medewerkers reizen dagelijks met de trein en zijn de dupe van de treinvertragingen. Daardoor loopt het onderwijs en onderzoek van Saxion volgens de Raad van Bestuur schade op.
Meer op http://www.tctubantia.nl/(...)gel-voor-Marklin.ecequote:Porsche reddende engel voor Märklin
GÖPPINGEN - Sportwagenfabrikant Porsche wordt naar alle waarschijnlijkheid de nieuwe investeerder bij het in financiële problemen geraakte modeltreinmerk Märklin.
Dat het ene beroemde fabriek de andere helpt heeft te maken met het feit dat de grote man bij Porsche AG, Wendelin Wiedeking, een hartstochtelijke modelspoorliefhebber is en een grote verzameling treinen en auto's heeft opgebouwd. De 56-jarige topman van Porsche, die als een van de beste managers van Duitsland geldt, leidt sinds 1993 met veel succes het Duitse autoconcern.
Ja kerel zeuren, en dan nog zo'n student op RTVOost.nl dat hij wel is een vertraging heeft van 5 MINUTEN !quote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee joh, nu gaan er echt geen vertragingen meer ontstaan hoor
Opmerkelijkquote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Meer op http://www.tctubantia.nl/(...)gel-voor-Marklin.ece
Dat was dan misschien niet zo'n goed gekozen voorbeeldquote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ja kerel zeuren, en dan nog zo'n student op RTVOost.nl dat hij wel is een vertraging heeft van 5 MINUTEN !![]()
En de laatste keren kwam dus door die wissel bij Almelo de riet, terwijl de kans op vertraging strax veel minder is als Almelo Verdiept klaar is.
Ik reis ook elke dag met de trein naar Hengelo vanaf Almelo de Riet en terug. En met vertraging heb ik nauwelijks te maken, af en toe is 5 minutenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was dan misschien niet zo'n goed gekozen voorbeeldMaar als de RvB zo'n brief schrijft is er echt wel wat meer aan de hand dan een student die een keertje tegen 5 minuten aanloopt lijkt me
Klopt. Inclusief deuntje van de SL (Storstockholms Lokaltrafik) bij de aankondiging van elke halte.quote:
Zal ik maar aftrappen?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OpmerkelijkLaat nu de grappen over Märklin hogesnelheidsmodellen maar komen
quote:Vanaf volgende week komen de nieuwe sprinters in de dienstregeling en nieuwe dubbeldeks-intercity's rijden al.
Šnu.nl
Ut - Gvc he, dat is al jaren bekend zowatquote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:53 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
op welke trajecten komt de sl(e)t
Oh wist ik nietquote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ut - Gvc he, dat is al jaren bekend zowat
Maar volgende week dus al?quote:
Reden daar überhaubt nog treinen dan?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
122 Teletekst vr 13 feb
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` In Alphen aan den Rijn woedt een
grote brand in een matrassenfabriek.Een
deel van het pand is ingestort en er
zijn explosies.De brandweer onderzoekt
of de rook die bij de brand vrijkomt
giftig is.Het treinverkeer tussen
Leiden en Alphen is stilgelegd.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Nog steeds Intercity's.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Reden daar überhaubt nog treinen dan?
Ze kunnen toch moeilijk verkondigen dat het schommelbootverkeer stilgelegd isquote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Reden daar überhaubt nog treinen dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze kunnen toch moeilijk verkondigen dat het schommelbootverkeer stilgelegd is
Ik zie die ICM's nooit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mja, dat komt dichter bij de waarheid dan het een trein te noemenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze kunnen toch moeilijk verkondigen dat het schommelbootverkeer stilgelegd is![]()
Niet? Ik let er niet dagelijks op, maar in December had ik nog een ICMm daarquote:
Hey, mij hoor je niet klagen!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet zeiken, dat hoort nou eenmaal bij nieuw matWees minstens blij met de propere bekleding, de brede trappen en check even of het gesloten afvalwatersysteem al naar de kuttyfus is
Succes vast. Vorige keer dat ik die had liep ik tegen +172 aanquote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:56 schreef James1988 het volgende:
volgende week zaterdag. Dan zit ik in de pimpel, Schiphol - Berlijn... dan zal ik onderweg wel een keertje moeten denk ik
Klopt, was planmatig in het weekend tot de dienstregeling 2009quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet? Ik let er niet dagelijks op, maar in December had ik nog een ICMm daar
Ja, ok! had ik het toch goed omdat je de aankoop/kilometers in 1 keer doet zegmaarquote:Op zaterdag 14 februari 2009 00:29 schreef Peterselieman het volgende:
Je bent geloof ik zo enkele euro's goedkoper uit. Het voordeel wordt groter naarmate de afstand toeneemt.
Er staan in ieder geval geen werkzaamheden gepland op mijn traject, dat scheelt al.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Succes vast. Vorige keer dat ik die had liep ik tegen +172 aan
Totdat iemand besluit om zichzelf plat te laten walsen door de trein ervoor natuurlijkquote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er staan in ieder geval geen werkzaamheden gepland op mijn traject, dat scheelt al.
't is altijd afwachten hoe het loopt natuurlijk, maar ik verwacht weinig problemen
Waarom is dat nodig?quote:Geachte heer Fles,
U doet al enige tijd mee met het project 'U en NS' over uw treingebruik, waarvoor hartelijk dank. Voor dit project wil NS graag ook in beperkte mate per post kunnen benaderen, waarbij de leeftijd belangrijk is. Wilt u daarom uw gegevens doorgeven via onderstaand formulier? Uw gegevens worden uitsluitend in het kader van dit project gebruikt.
Die lag ook in in mijn mailbox gisteren, alleen met een andere aanheftquote:
geen idee, heb er dan ook mijn gegevens leeg gelatenquote:
Dat was toch iemand met Enschede - Enschede Glanerbrug via Maastrichtquote:Op zaterdag 14 februari 2009 00:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Laaste kwam hier nog een truc voorbij met een weekend retour, kan iemand mij die uitleggen?
Ik moet dit weekend 2 keer (in de buurt van) Zaandam zijn, en als een weekendretour Den haag HS naar Den Haag Moerwijk pak via zaandam kan ik 2 keer op en neer maar ben ik wel 19,-- kwijt..
Wat is mijn voordeel?
Nee inderdaad. Als je voor ieder duf treinrampje een monument moet gaan neerzetten kan je wel aan de gang blijvenquote:In Harmelen komt alsnog een gedenkplek voor de grootste treinramp uit de Nederlandse geschiedenis.
Burgemeester Schmidt van Woerden heeft hiertoe samen met het dorpsplatform het initiatief genomen. Bij de ramp op 8 januari 1962 kwamen 93 mensen om het leven.
Met het initiatief gaat een wens van Hans Fictoor in vervulling. Zijn vader Piet kwam als machinist om het leven bij de ramp. Over de gevolgen hiervan schreef Fictoor een boek dat hij vorig jaar publiceerde. Voor veel nabestaanden is het ontbreken van een gedenkplek in Harmelen een doorn in het oog, verklaart Fictoor.
Op het herdenkingspunt kunnen ook namen van slachtoffers komen, zo laat burgemeester Schmidt weten.
De NS werkt niet mee aan het monument, zegt woordvoerder Spanhof. ,,We hebben begrip voor de emoties, maar we kunnen niet overal een monument plaatsen.’’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |