abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65579885
Zwangerschap en geboorte deel 445

De aanstaande papa's en mama's :

2009

18 februari 2009: hassanjassan (papa)
19 februari 2009: [Zweefvliegje (was: klonelin) (meisje)
21 februari 2009: Koningin
25 februari 2009: ik80 (meisje)
03 maart 2009: Carmella
***19 maart 2009: texelonia en Micha ***
18 april 2009: S_oepstengel
20 april 2009: Iksje
21 april 2009: Berto (papa)
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
20 mei 2009 Marlieske
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009: Memmel (jongen)
31 mei 2009: Vicky
06 juni 2009: Mammania (jongen)
13 juni: TheFrankey (papa)
21 juni 2009: tessie
03 juli 2009: mikoxx (tweeling)
03 juli 2009: MeNicole
07 juli 2009: wiseguy79
11 juli 2009: Jeetjejom
14 juli 2009: Flower-Ti-Amo
21 juli 2009: Jessie
24 juli 2009: panda1980
25 juli 2009: Innepin
28 juli 2009: McLaura
*** 31 juli 2009: miss_sly en het_fokschaap ***
02 augustus 2009: Nijna
09 augustus 2009: _Bar_
12 augustus 2009: Sjotime en Quinny
16 augustus 2009: Chan
18 augustus 2009: huuphuup
*** 19 augustus 2009: Brighteyes en Stinkie ***
21 augustus 2009: Kersjes
24 augustus 2009: Poppedein
*** 25 augustus 2009: DuchessX en Juup© ***
01 september 2009: Rotdogg en Berkery
03 september 2009: Ssserpente
17 september 2009: Linda2205
19 september 2009: mefke79
*** 20 september 2009: Happyme28 en Marky ***
22 september 2009: XXXKarinXXX
28 september 2009: Takkembah
02 oktober 2009: RockabeIIa

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En mijn laatste post:
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 21:08 schreef huuphuup het volgende:
Ja die weet het nog niet omdat ik dus wilde wachten met haar vertellen tot ik mn baas gewoon netjes op de hoogte had gesteld. Handig hè?

Oh, en dicht...

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 02-02-2009 21:10:35 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 30 januari 2009 @ 21:11:20 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65579922
Nou ja, op zich logisch dat je het in die volgorde wilde doen, maar mss nu even heroverwegen...
pi_65580075
Ja nee precies. Op zich zijn er wel andere vrienden/semi-collega's (van een andere afdeling) die er wel vanaf weten. Ik denk dat ik het maar even met hem overleg, hij kent mn baas erg goed dus hij kan wel een beetje inschatten hoe en wat.
Mn collega is echt een ontzettende schat maar ze praat haar mond altijd snel voorbij haha, normaal geeft dat niet maar dit moet mn baas wel gewoon van mij horen en niet via haar ofzo, dat vind k niet netjes.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65580273
Dan zou ik met die andere vrienden/semi-collega's even overleggen...
Het zou idd lullig zijn als je baas het via die collega hoort...
Fake it till you make it...
pi_65581747
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:31 schreef bixister het volgende:
maar als er niet naar haar gevraagd wordt zal ze misschien ook niet terug komen, dus ik vind 't wel een goede vraag van diaan. afgezien van de spelfout in d'r naam dan.
begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het ook een hele goede vraag van Diaan!
pi_65581908
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 22:03 schreef mijsje het volgende:

[..]

begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het ook een hele goede vraag van Diaan!
en ik wil eigenlijk ook graag weten hoe het met je gaat Carmella!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_65583056
Ik wil ook graag weten hoe het met Carmella is

Kersjes, heb je de medicijnen nog genomen? En helpen ze?
Melden bij vk of ha lijkt me logisch, want daar meld je immers alles wat je slikt aan medicijnen?

Recentelijk nog iets van Jore gehoord? Die is inmiddels ook over de uitgerekende datum.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_65584176
Dank je Brighteyes, mijn laptop was stuk en kon dus een tijdje niet inloggen.

ik ben 6 juni uitgerekend en ik krijg weer een jongen !
pi_65584306
Wij hebben vandaag een kinderwagen gekocht
Ik weet dat we afschuwelijk veel te vroeg zijn maar van kijken kwam kopen in dit geval

We hebben zo'n combi-wagen van Mutsy (ik vind het nog steeds zo'n stomme merknaam ) en we kregen er een Mutsy safe2go bij. De wagen halen we pas op in juli, anders is het wel zonde van de garantie natuurlijk

Ow en ik stond vanaaf bij de Hema bij de babykleertjes en -speelgoedjes en stond bijna te janken. Hormonen hé?
Ik voel me zo ontzettend gelukkig

Carmella, hoe gaat het met jou? Tijdje niks gehoord...

De pijn in de rug en borsten waar andere dames het al over hadden, herken ik ook. Maar erg vind ik het niet, het hoort er allemaal bij Soort bewijs dat het echt is allemaal
#geen
pi_65584410
Ah nice Duchess! Wij hebben ook al een wagen gekocht hoor stond voor 75 euro eentje bij blokker precies naar onze zin, ook een combiwagen. Voor dat geld kan ik zelfs nog vergeten dat ik er al één had ofzo over een paar maanden
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65584603
Je hebt GROOT gelijk huup!
wat natuurlijk ook meespeelde is dat Juup©'s ouders een fikse financiële donatie voor de kinderwagen hadden gedaan

Ik kan het gewoon niet laten om af en toe een rompertje of leuk (unisex) truitje ofzo mee te nemen...heb jij dat ook?

Trouwens wel lastig zo die situatie met je baas
#geen
pi_65589153
Ja haha, mijn ouders hadden ook een heel fors bedrag gedoneerd! Ik had er een nieuwe hippe bugaboo ofzo van kunnen kopen. Maar goed, lief en ik zijn allebei niet zo merkbewust en nu riep mn moeder heel enthousiast van oooh dan hou je heel veel geld over voor een auto! Dus daar ben ik ook blij mee.

Ik mag niet zo veel kopen van mezelf. Maar das meer omdat ik anders echt helemaal los ga en ik krijg ook al zo verschrikkelijk veel. Niet normaal. Vandaag vier ik mn verjaardag voor familie en neef en nicht (met allebei een zoontje en dochtertje) hadden het al over zakken oude kleding die ze mee zouden nemen enzo.
maar heel soms kan ik me niet inhouden hoor haha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65589296
Pfff ik heb zo slecht geslapen, door ontzettende buikpijn. Heb er nu nog last van. Geen idee waar het door komt... Vandaag maar lekker rustig aan doen...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_65589377
Nou, de test is nog steeds haske licht dus ik ga er maar vanuit dat ik gewoon langzaam hcg aanmaak. Als het vruchtje niet genesteld zou zijn was het streepje vast al weg geweest en ik ongesteld. Ik zal dus toch moeten geloven dat ik 'as ut blijft plakken' over een maandje of 8 m'n eerste kindje in handen zal houden

Vriendlief vind dat ik het mezelf niet gun om ervan te genieten en dat ik allemaal 'zekerheden' probeer in te bouwen om eventuele teleurstellingen te voorkomen. (en dat klopt ook overigens) Alsof het minder pijn zou doen als je jezelf op het ergste voorbereid... Hij heeft gelijk natuurlijk, de hormonen beginnen dus al bij mij
(en m'n hartslag is ook ietwat verhoogd al, dus m'n lichaam is aan het werken!)

Ik ga dus gewoon lekker jompelen hier

Idd texelonia, gewoon lekker rustig aan doen vandaag.

Is wel wat lastig inderdaad huup, kun je geen videoboodschap opnemen en naar hem mailen? Dat maakt het toch wat persoonlijker....
pi_65589384
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 08:24 schreef huuphuup het volgende:
Ja haha, mijn ouders hadden ook een heel fors bedrag gedoneerd! Ik had er een nieuwe hippe bugaboo ofzo van kunnen kopen. Maar goed, lief en ik zijn allebei niet zo merkbewust en nu riep mn moeder heel enthousiast van oooh dan hou je heel veel geld over voor een auto! Dus daar ben ik ook blij mee.

Ik mag niet zo veel kopen van mezelf. Maar das meer omdat ik anders echt helemaal los ga en ik krijg ook al zo verschrikkelijk veel. Niet normaal. Vandaag vier ik mn verjaardag voor familie en neef en nicht (met allebei een zoontje en dochtertje) hadden het al over zakken oude kleding die ze mee zouden nemen enzo.
maar heel soms kan ik me niet inhouden hoor haha
hihi tis dat ik ff de hand op de knip moet houden.. andes was ik al lang helemaal los gegaan.

Verleden week wel iets onwijs leuks bij de V&D gekocht met dank aan schoonmams.
Rood met wit gestippeld truitje en een spijkerbroekje met een "riem" van dezelfde stof als het truitje.

Wij moesten van mijn schoonmoeder een lijstje maken met wat we allemaal nog nodig hebben/willen hebben. Elke maand koopt ze iets.

Fiemeeltje, mijn collegatje was 2 weken overtijd voordat ze echt een duidelijke streep had en nu ligt daar een prachtig meisje in haar bedje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_65589402
Bij mij was het ook een heel lichte streep. Maar een streep is een streep, je kunt niet een beetje zwanger zijn!
pi_65589440
Dat 'een beetje' zwanger zijn klopt ja Die heb ik de afgelopen dagen diverse malen voorbij horen komen van vriendlief. (het is geen kwantitatieve test beeb, hij is kwalitatief. streep is streep!)

Maar damn, wat legt zoiets een flinke wissel op je zelfvertrouwen en koelbloedigheid. Ik ben helemaal geen emotioneel of hysterisch mens, maar de afgelopen dagen kon je me zo wegdragen. (en nu nog wel een beetje )

Maar goed, ik zal mezelf er maar op voorbereiden dat het de komende maanden nog wel erger zal gaan worden met mij. (vriendje gaf al aan dat hij het zónder test al wel zeker wist dat ik zwanger ben, overtijd en compleet mezelf niet)
pi_65589524
Herkenbaar Fiemeeltje! Ik verzin elke keer weer wat anders. Ik voel me nu vreselijk zwanger, maar heb steeds in mijn hoofd dat dat nog steeds geen garantie is, dat er een beebje in mijn buik groeit enzo (windei en dat soort beelden schieten door mijn hoofd).

Maar ik probeer er nu ook van te genieten. We hebben het (met de nodige reserves) aan de wederzijdse ouders verteld en dat werd heel enthousiast ontvangen, maar ze begrepen onze terughoudendheid natuurlijk wel een beetje. Toch maakt dat het allemaal wat echter en hou ik het maar op (zoals ik vandeweek in het andere topic las) PUPO!
  zaterdag 31 januari 2009 @ 09:47:49 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65589607
Fiemeeltje, welcome back dan maar he.
pi_65590133
Fiemeeltje, streep is streep. Probeer er van te genieten. Als (als als als) het dan misgaat, heb je er in ieder geval van genoten. En ach, die onzekerheid, het zal er wel bij horen. Zelfs met een kloppend hartje blijven wij heel voorzichtig.
Vandaag van mijn man het allereerste cadeautje gekregen, een egel van Happyhorse...hihi word je dertig, krijg je een knuffel!
  zaterdag 31 januari 2009 @ 11:40:11 #21
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_65591208
Ik heb nog helemaal niet bijgelezen maar zag heeeel veel felicitaties voorbij komen!
Heel erg bedankt allemaal!!

In het foto topic staat een foto van ons meisje!
Ze doet het heel erg goed en ik knap weer een beetje op.

We zijn verliefd!!
pi_65591785
Mocht ik nog twijfelen aan de tests...

Ik tikte net de verkeerde pincode van de gezamelijke pas in en moest daar zo enorm om huilen
pi_65592964
Fiemeeltje, dat kan niet anders: je bent hartstikke zwanger

Duchess, wij hebben ook een Mutsy, ik vind het een heerlijke wagen.

Fruppel, enjoy

Owlet, thanks voor de info over de bv.

Nou, de kogel is door de kerk: rond 11 uur vanmorgen heb ik de eerste halve tablet ingenomen en.... ik merk overduidelijk verschil
Gisteravond uitgebreid met M. besproken, koortsachtig over en weer gebeld met mijn moeder en het buitenland en zo lopen twijfelen de hele tijd.
Uiteindelijk van iedereen het groene licht gekregen (om de Amerikaanse gyn te quoten "100% safe" en vanmorgen een mailtje gehad van Professor Ethan Ornoy, authoriteit op het gebied van (de invloed van) medicatie tijdens de zwangerschap. Ze zeggen allemaal dat het veilig gebruikt kan worden gedurende de zwangerschap. Wat een opluchting! En wat een heerlijkheid, ik voel me zo vrij nu!
Nog wel duizelig en hoofdpijn, mijn lichaam is natuurlijk erg verzwakt nog, maar ik zit nu voor het eerst in weken met smaak te eten en zelfs drinken gaat goed
Devin is naar mijn ouders en M. is de open huizen route aan het aflopen. En ik neem nog een broodje denk ik, honger! Tjee, wat heb ik het gemist om gewoon te kunnen eten!!!!

Oh, ik heb trouwens vrijdag lang met de vk gesproken. Zij weten er dus van daar en maandag ga ik de ha ook nog inlichten.
.... met gevoel voor drama....
pi_65593355
Wat heerlijk om zo'n positief verhaal te lezen van je Kers!! Ik ben zo blij voor je dat je gewoon lekker kunt eten! Eindelijk een beetje genieten van je zwangerschap!

*naar het fototopic vliegt voor mini-fruppel*
pi_65593462
Wat fijn Kersjes!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_65593526
Kers, nu maar lekker eten en wat aansterken meis!
pi_65593633
kersjes wat heerlijk! Heb je niet meteen de neiging om de halve supermarkt leeg te kopen nu?
pi_65594084
Kersjes! Wow wat geweldig zeg Ben hartstikke blij voor je!!!!
#geen
pi_65594187
Gelukkig Kersjes dat je je nu goed voelt!
pi_65598576
Fijn kersjes dat je je zo goed voelt

Ik heb vandaag lekker bij Prenatal rondgeneusd. Een zwarte broek en een spijkerbroek voor mezelf gekocht, 3 monddoekjes, een slabbertje en twee rompertjes. Nu met 15% korting Ik heb ook een wiegje uitgezocht en een commode en een kinderwagen En natuurlijk uitgebreid lopen zwijmelen Kleertjes heb ik nog niet gekocht, vind het heel moeilijk om echt leuke unisex dingen te vinden. Het is echt al heel snel echt meisje of echt jongetje.

Ik vind het trouwens sowieso moeilijk om dingen te kopen. Ik zie dan een leuke slaapzak, of een leuke luiertas, of een leuke omslagdoek, of wat dan ook en dan durf ik niet, omdat ik bang ben dat ik over 3 weken iets heel anders leuk ga vinden

En net was ik even op de fiets boodschappen doen, liep daar een meisje met een heel jong babietje in een draagdoek. Ik vond dat zoo mooi om te zien, en ineens realiseerde ik me dat dat voor mij over een aantal maanden ook gewoon weggelegd is

*zucht* zwijmeldag vandaag
pi_65599599
Welke wagen heb je gekocht miss_sly?

Leuk he dat zwijmelen!
pi_65599793
Kersjes wat fijn dat je nu al verbetering merkt! Heerlijk om je eten en drinken binnen te houden lijkt me. Hopelijk ben je nu snel weer wat aangesterkt!

miss_sly wat klink je heerlijk

Mijn buikpijn blijft maar aanhouden Vanochtend was de baby nog wel redelijk druk, maar nu al een tijdje niet. Dus zit ik steeds in mn buik te prikken om een schopje uit te lokken omdat ik de combinatie buikpijn en baby niet voelen toch weer wat engig vind.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_65599876
Tex, bel de vk even!
Al is het maar voor de zekerheid en je eigen geruststelling!
pi_65600064
Maar die is nu alleen bereikbaar voor spoed, dat lijkt me dan weer zo overdreven? Zolang ik de baby maar voel bewegen maak ik me niet zo'n zorgen.
©Dumbo
pi_65601752
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 22:56 schreef miss_sly het volgende:

Recentelijk nog iets van Jore gehoord? Die is inmiddels ook over de uitgerekende datum.
Jullie hebben recentelijk helemaal niks van mij gehoord
Ik ben echt beter geschikt als lurker geloof ik.

Maar: ik ben op 28 januari bevallen van een heel heel heel lief jongetje van 3500 gram en 50 centimeter. Hij heet Lieuwe Bauke en hij is zo ontzettend mooi en lief en nouja, echt onvoorstelbaar. De bevalling begon om 5.30 uur en 8,5 uur later was hij er al! Ik vond het heel erg bijzonder, vooral het persen. Dat deed ook geen pijn, dus die verhalen over een kokosnoot door een gat ter grote van een walnoot of je bovenlip over je hoofd trekken gaan voor mij niet op. Tijdens de zwangerschap kon ik mij niet voorstellen hoe het zou zijn om een kindje van mezelf te hebben en ik was echt onvoorbereid op het overweldigende gevoel van liefde wat je kan voelen voor zo'n klein wezentje. Ik ben zo trots

Dit is 'm:

Onze lieve Lieuwe
pi_65602051
Jore, gefeliciteerd met jullie prachtige zoon! Fijn dat de bevalling is meegevallen en geniet van jullie verse gezinnetje.
pi_65602124
Gefeliciteerd Jore!
pi_65602205
Gefeliciteerd Jore!
pi_65602280
Wat een mooi jongetje, gefeliciteerd Jore!! (en dat dan in het blauw)
Goed dat ik eerst even heb bijgelezen want ik had net een berichtje neergetypt met de vraag hoe het met jou zou zijn! Ook prettig dat je zo'n goede bevalling hebt gehad!
  zaterdag 31 januari 2009 @ 18:59:59 #40
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65602473
Wat een schattig menneke
Van harte met jullie zoon, Jore!
I'm so glamourous I piss glitter!
  Jubileum moderator zaterdag 31 januari 2009 @ 19:04:20 #41
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65602594
Ahhh wat lief, gefeliciteerd Jore!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 31 januari 2009 @ 19:15:16 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65602930
Oh Jore, wat een onwijs lief ventje zeg Gefeliciteerd!
pi_65603318
Jore, wat een mooi mannetje Gefeliciteerd

mrien, ik heb alleen nog maar een wagen uitgezocht, nog niet gekocht. Als ik over een slaapzakje al zo kan twijfelen, wat denk je dan over een kinderwagen Bovendien is schaap naar Seattle en zoiets koop ik natuurlijk niet zonder hem.
Maar zoals het er naar uit ziet, wordt het de Stokke, evenals de commode en de kinderstoel
pi_65603639
Wat een mooi lief jongetje, Jore
en ik vind je verhaal ook erg mooi, het overweldigende gevoel van liefde herken ik
pi_65604032
Jore, wat een mooi ventje, gefeliciteerd!

Kersjes, blij voor je dat je je wat beter voelt....EINDELIJK!

Wij hebben vanmiddag een andere auto gekocht, een Ford Focus C-Max, wat ruimer als wat we hadden.
Wel handig straks!
pi_65604081
Jore gefeliciteerd
mama van 3 kids!
pi_65604560
Jore gefeliciteerd met Lieuwe!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zaterdag 31 januari 2009 @ 20:19:25 #48
24188 Belana
kloon van belana
pi_65605136
Jore, wat een mooitje van harte gefeliciteerd!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 31 januari 2009 @ 20:23:54 #49
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_65605273
Jore, mooi mannetje hoor!
Nu staan er nog maar 4 boven me!
Wat gaat dat ineens snel...
  zaterdag 31 januari 2009 @ 20:23:54 #50
141023 ik80
pi_65605274
dubbel...
pi_65605604
Gefeliciteerd Jore!

Wat een lekker ventje
  zaterdag 31 januari 2009 @ 20:35:15 #52
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_65605619
Fiemeeltje, volgens mij had ik jou nog helemaal niet gefeliciteerd met je zwangerschap, bij deze

Jore, van harte gefeliciteerd met jullie zoon, mooi ventje zeg.

Tex, hoe gaat het nu met je?
Make love, not war ☮
pi_65605795
Jore wat heb je dat prachtig verwoord en wat heb je een prachtige zoon in dat wiegje liggen
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 31 januari 2009 @ 21:13:35 #54
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_65606700
Jore gefeliciteerd met de geboorte van Lieuwe! Wat een prachtig ventje.
pi_65606979
Jore, van harte met de geboorte van Lieuwe! Hij is

Tex, hoe is het met je?
Als je je zorgen maakt of twijfelt zou ik toch even bellen hoor, even vragen of je hier wat mee moet...
Ik denk dat het geen bezwaar vinden als je belt als je beeb minder voelt...
Of is been inmiddels alweer lekker in de weer geweest?
pi_65607093
Jore wat een lievie! gefeliciteerd
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_65607174
Jore, wat een liefje! En fijn dat de bevalling je zo is meegevallen, dat hoor je niet vaak
Gefeliciteerd

Miss_Sly, wen maar aan het idee! Over een paar maanden mag je eindelijk ook je eigen kleine baby knuffelen en ermee pronken zoveel je wil

Texelonia, heb je nog steeds pijn? Da's niet fijn, als het aanhoudt misschien morgen toch maar even de vk bellen?

Ik heb vanavond ook al een paar flink pijnlijke steken gevoeld in mijn rechteronderbuik. Waarschijnlijk moeten mijn darmen wennen aan het (vele) eten dat ze ineens te verwerken krijgen weer
Enne, al vanaf vanmorgen niet meer gekotst. Ik kan het nog steeds amper geloven!!
pi_65607270
Gefeliciteerd Jore!

Kersjes wat fijn dat je nu al niet meer hebt gekotst!
pi_65607351
Kers, wauw wat een record en ik hoop dat er nog heeeeeeel veel kotsvrije dagen moen volgen voor je .
pi_65607489
Nieuwe zwangeren, gefeliciteerd!

Jore, gefeliciteerd met je ukkie

Kersjes, wat een veraaademing moet dat zijn zeg
pi_65607779
Jore, gefeliciteerd met jullie prachtige zoon Liewe! Is dit een friese naam?

Haha Miss_Sly, wat heb jij heerlijk geshopt Gek hé dat nu eindelijk voor ons ook een 'eigen' baby is weggelegd?

Wow Kers, wat super dat het nu zo goed gaat!

Texelonia, niet te lang wachten hoor. Even bellen en wrs kan de vlos je zó geruststellen, en anders even een onderzoekje doen.

Juup© kwam vandaag thuis met zo'n apparaatje om zelf het hartje te kunnen horen dat had ik nou nóóit van hem verwacht
We hebben geprobeerd het hartje te vinden maar we zijn gewoon nog te vroeg; het apparaatje is voor vanaf 12 weken en ik ben nog geen 11 weken zwanger. Even geduld dus nog
#geen
pi_65607908
Jore gefeliciteerd! Wat een mooi mannetje, en leuke namen!
pi_65608350
Gefeliciteerd Jore en Joreman met Lieuwe
wat een mooi ventje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65609835
gefeliciteerd Jore

we staan eerste!!!
  zaterdag 31 januari 2009 @ 22:46:24 #65
190853 RockabeIIa
pi_65609908
Jullie krijgen vast de hoofdprijs iamredleader!!!
pi_65610020
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 22:46 schreef RockabeIIa het volgende:
Jullie krijgen vast de hoofdprijs iamredleader!!!
Neuh, je zal zien dat de kleine tot de volle 2 weken overtijd op zich laat wachten
pi_65610405
Jore, gefeliciteerd met Lieuwe! Mooi mannetje!

Ik zag nog mensen (Duchess, Huup) met vers aangekochte kinderwagens, feli met de aankoop Ik vind dat zo'n grote stap om de een of andere reden, om te gaan winkelen voor de dingen die je 'nodig' hebt ipv alleen maar snoezige rompertjes mee te nemen die je natuurlijk ook nodig hebt, maar 't is toch anders in mijn hoofd, met als resultaat dat ik alleen nog maar kleertjes in huis heb en verder he-le-maal niets...

Fiemeeltje, gewoon jompelen en genieten hoor

Kersjes, wat fijn om te lezen dat de medicatie helpt! Ik hoop dat je vanaf nu echt kan gaan genieten van je zwangerschap, zónder misselijkheid en overgeven.

Miss Sly ook al vanalles gekocht Grappig dat jij juist vanalles koopt behalve kleertjes, en ik andersom

iamredleader, wanneer ie ook komt, je kindje is toch sowieso de hoofdprijs?

Zo, weer helemaal bijgelezen Ik heb vandaag de hele dag (!) geschilderd in de toekomstige babykamer...
Staat absoluut garant voor veel gevloek (want te perfectionistisch) en gezwijmel, maar 't is nu bijna af. Nou ja, één muur is bijna af, maar dat was dan ook het meeste werk

Nog een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier wb gewicht: ik vind het raar dat ik nu, met vijftien weken zwangerschap, minder weeg dan vóór ik zwanger was. En dat zonder enig overgeven of enorme misselijkheid.. "hoor" ik niet al wat aangekomen te zijn?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_65610471
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 22:59 schreef innepin het volgende:
iamredleader, wanneer ie ook komt, je kindje is toch sowieso de hoofdprijs?
ja, natuurlijk ook al is het tot nu toe een stuitligging
  zaterdag 31 januari 2009 @ 23:02:20 #69
190853 RockabeIIa
pi_65610485
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 22:49 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Neuh, je zal zien dat de kleine tot de volle 2 weken overtijd op zich laat wachten
Dan is het toch nog steeds de hoofdprijs

Altijd prijs in elk geval!!!
pi_65610637
Jore, gefeliciteerd met jullie zoon Lieuwe! wat een mooi jongetje, heerlijke wangetjes.
pi_65610825
Jore gefeliciteerd met Lieuwe!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_65610827
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 23:01 schreef iamredleader het volgende:

[..]

ja, natuurlijk ook al is het tot nu toe een stuitligging
Ook daar kom je wel overheen hoor al moet de kleine door je neus eruit d'r uit komt ie
Mama van Isa en Ties
pi_65612272
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 10:38 schreef mefke79 het volgende:
Fiemeeltje, streep is streep. Probeer er van te genieten. Als (als als als) het dan misgaat, heb je er in ieder geval van genoten. En ach, die onzekerheid, het zal er wel bij horen. Zelfs met een kloppend hartje blijven wij heel voorzichtig.
Vandaag van mijn man het allereerste cadeautje gekregen, een egel van Happyhorse...hihi word je dertig, krijg je een knuffel!
gefeliciteerd met je verjaardag!!! (ben alleen wel 5 minuutjes te laat... ) Heb je een leuke dag gehad?
pi_65612474
jore, gefeliciteerrd met je prachtige jongetje...

kersjes, wat fijn dat je nu eindelijk kunt eten, en niet meer zo misselijk bent... heel fijn om te horen, en nog veel fijner voor jezelf!
pi_65613739
Innepin, welke kleur wordt de babykamer? Ben benieuwd hoor! En ik ben met bijna elf weken zónder overgeven en misselijk ook lichter dan voor mijn zwangerschap. Ik denk dat het komt omdat veel energie wordt 'geconsumeerd' door de baby.
#geen
  zondag 1 februari 2009 @ 09:11:12 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65615878
Innepin, het hoeft niet hoor, dat aankomen. Wat DuchessX al zegt, die baby kost heel veel energie en als jij je goed voelt bij wat je nu eet, dan zal het allemaal wel goed gaan. De baby neemt echt wel wat hij nodig heeft hoor.
Bespreek het de volgende keer eens met de vk.

DuchesssX, wat lief van die Angelsounds van Juup!
Ik twijfel heel erg! Had het er van de week nog over met een vriendinnetje. Het is natuurlijk erg leuk, maar aan de andere kant vind ik dat ik ook gewoon zonder moet kunnen. In de tijd van onze ouders kregen ze nauwelijks echo's.
Maar ja... het is ook wel erg leuk... Er staan er ook een stel op marktplaats, ik denk dat ik dat maar in de gaten ga houden. Mss als er nog eens eentje echt hier in de buurt komt...
  zondag 1 februari 2009 @ 09:12:35 #77
190853 RockabeIIa
pi_65615886
Ik wil dit keer ook graag zo'n ding
  zondag 1 februari 2009 @ 09:20:35 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65615931
Gezien mijn constante onzekerheid lijkt het me wel handig ook, iig tot aan dat ik de baby voel.
pi_65615989
Ik denk dat zo'n ding voor mij juist het tegengestelde effect zou kunnen bereiken. De staat waar ik mezelf nu in bevind zou er alleen al voor kunnen zorgen dat ik in paniek raak als ik de hartslag niet meteen zou kunnen vinden. (of dat ik de hele dag met dat ding ga lopen voor de zekerheid)

Ben zo'n stresskip aan het worden ineens Gaat dat ooit nog over? Herken mezelf niet eens meer.

M.b.t. gewicht kan ik je niet helpen innepin, weet ook nog niet hoe dat werkt. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik er een klein beetje op hoop dat ons zwelgje een beetje in gaat teren op het reeds aanwezig vet. Heb nu al behoorlijk overgewicht namelijk en dat zal waarschijnlijk alleen maar meer worden de komende maanden
pi_65616015
Dutchess, ik hoorde het hartje bij een week of 10 maar ik moest heel goed zoeken. Het zat elke keer achter mijn schaambeen.
BE, je mag die van mij wel een tijdje lenen hoor. Ik gebruik m nu eigenlijk nauwelijks.

Jore, gefeliciteerd! Wat een mooi ventje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 1 februari 2009 @ 09:41:02 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65616062
Oh Vicky, dat zou wel heel fijn zijn! Het is eig. maar voor even tot ik hem/haar voel volgens mij.
Nou ja, eerst maar eens as. vrijdag het hartje horen bij de vk.

Fiemeeltje, ik ben dan, ondanks wat onrust nu, wel zo rationeel dat ik me daar niet gelijk heel druk om zou maken. Pas na een paar dagen achter elkaar zou ik geloof ik ongerust gaan worden.
pi_65616101
quote:
Op zondag 1 februari 2009 09:41 schreef Brighteyes het volgende:
Oh Vicky, dat zou wel heel fijn zijn! Het is eig. maar voor even tot ik hem/haar voel volgens mij.
Nou ja, eerst maar eens as. vrijdag het hartje horen bij de vk.

Fiemeeltje, ik ben dan, ondanks wat onrust nu, wel zo rationeel dat ik me daar niet gelijk heel druk om zou maken. Pas na een paar dagen achter elkaar zou ik geloof ik ongerust gaan worden.
daarom had ik 'm ook.. totdat ik het voelde
Ik heb er ook nog een tube gel bij. Er moet misschien alleen een andere batterij in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_65616111
Ik geloof dat ik finaal in de stress zou raken als ik het hartslagje niet kan vinden met zo'n angelsounds oid. Dus die halen we maar niet in huis...

Aankomen... 14 weken hier en nog gelijk met het begin van de zwangerschap. Maar ik moet wel bekennen dat ik ook nog wel wat reserves had van de eerste zwangerschap, dus ik vind het niet zo erg... Zolang beeb het goed doet zal het vast wel goed zijn.
pi_65616158
@BE, dat rationele had ik normaal gesproken ook wel. (was zelfs niet eens overdreven emotioneel) Nu lijkt het wel of ik mezelf alles aantrek, ieder krampje, elk rommeltje. M'n hele gestel gaat behoorlijk op de schop nu. Maar misschien dat het rationele nog wel terugkomt als ik eenmaal een keer het hartje heb gezien.
  zondag 1 februari 2009 @ 09:54:45 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65616177
Vicky, ik wacht even de afspraak as. vrijdag af, anders voelt het weer zo als jinxen ofzo, maar daarna PM ik je hoor! Zou echt fijn zijn!

Oh, en Fiemeeltje, ik heb dat hartje een week of 3 geleden gezien, maar nu wordt het toch voorzichtigaan weer een beetje onzeker. Komt ook door een totaal gebrek aan kwaaltjes.
Mss ben jij straks wel misselijk of heb je enorm pijnlijke boobies, dat scheelt denk ik ook wel hoor.

Oh, ik heb wel kwaaltjes... HORMONAAAAAAAAAAAAL!
Ik kan echt zo ongelofelijk onaardig zijn tegen F. Echt niet leuk. En als hij dan een geintje terug maakt ben ik natuurlijk gelijk boos.

En ik jank om alles. Gisteren een stukje bij Everst staat op, over de verjaardag van de koningin en het draaien van het Wilhelmus op de radio. Bladiebla en toen kwam dus het Wilhelmus en ik schoot gewoon vol he!
pi_65616196
quote:
Op zondag 1 februari 2009 09:54 schreef Brighteyes het volgende:
Vicky, ik wacht even de afspraak as. vrijdag af, anders voelt het weer zo als jinxen ofzo, maar daarna PM ik je hoor! Zou echt fijn zijn!
Is goed hoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 1 februari 2009 @ 09:59:42 #87
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_65616227
Jore van harte met de geboorte van jullie mannetje!!!!
pi_65616242
Haha Innepin, wij liepen juist gewoon tegen die kinderwagen aan bij de blokker op jacht naar heul iets anders. Maarja, zo goedkoop en precies wat we zochten (driewieler en neutrale kleuren enzo) dus maar gelijk meegenomen. Anders had ik em ook nog niet gekocht hoor!

BE, die angelsounds hè, ik heb gehoord dat verloskundigen daar niet heel erg happig op zijn omdat zijn ding warmtegolven gebruikt om het geluid te kunnen waarnemen ofzo. Bij een vk-bezoek maakt dat niet zoveel uit maar als iedereen elke avond zo'n ding op zn buik zet wordt het misschien weer een ander verhaal. Misschien anders ff nazoeken of aan je VK vragen?
Voor mij hoeft het niet zo eigenlijk. Ik denk dat ik me kapot zou schrikken als ik het hartje niet kan vinden dan
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 1 februari 2009 @ 10:06:39 #89
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_65616302
Jore gefelicitieerd!

Buikpijn lijkt minder te zijn. Gisteren nog even gegoogled, alle enge verhalen geprobeerd te negeren , en het leek nog het meest op wat omschreven werd dat je ribben uitzetten om ruimte te maken voor de baby, en de spieren die daar in buurt zitten kun je dan voelen. Maar daar valt verder weinig over te vinden.... Maar goed, de baby beweegt goed en ik voel me verder prima, dus het zal wel meevallen allemaal.
©Dumbo
pi_65616415
Ik heb juist een angelsounds gekocht omdat ik Isa gewoon amper voelde die lag gewoon klem en schopte erg zachtjes.... en om dan iedere dag vol paniek naar de vk of gyn te bellen ging mij te ver, dan had ik denk ik wel iedere dag een echo moeten krijgen
Deze keer 2x bij de vk geen hartje kunnen horen met ruim 12 weken.... kom je thuis ding op je buik en ik hoorde het hartje, tja dan kan een vk daar minder happig om zijn maar als ze je huiswaarts sturen met geen zekerheid en eigenlijk alleen meer onzekerheid als waar je mee kwam.... denk dat die warmtegolven dan af en toe weinig verschil meer maakt
En ik geloof dat dat ook als smoes gebruikt word door de vk-en omdat ze gewoon regelmatiger te horen krijgen "ik kon thuis het hartje niet horen ik maak me zo'n zorgen mag ik een echo?"

Deze zwangerschap hooguit tot nu 5x de angelsounds gebruikt vooral op de momenten dat ik ff het vertrouwen echt kwijt was met alle stress en vooral na de punctie en moet zeggen dat dat meer goed deed als kwaad en manlief was er erg blij mee dat dat ding gewoon op het nachtkastje lag en we niet in allerijl naar de gyn hoefde bij ieder steekje dat ik voelde.
Maar nu ik de kleine goed voel (en deze is 100x beweeglijker als Isa ooit was) maak me ik geen zorgen meer als ik hem nu een dagje niet voel durf ik iig de gyn te bellen zonder me een aansteller te voelen.
Ik zie dus alleen maar voordelen in de angelsounds.
Mama van Isa en Ties
pi_65616490
Ja ik weet het niet, ik denk niet dat het gaat over 5 keer gebruiken of af en toe ofzoiets, maar meer over vrouwen die het ding dagelijks of meerdere malen per dag op hun buik zetten.
Ik snap heel goed waarom je zo'n ding zou kopen hoor daar niet van, en het zal mij roesten haha (niet lelijk bedoelt overigens), maar ik bedoel gewoon dat als je toch je VK-afspraak af wil wachten dat je het dan misschien ook gelijk even kunt vragen hoe ze er tegenover staan. Als je een normale goeie VK hebt dan zal ze er eerlijk over zijn verder lijkt me.

En jij krijgt gewoon een voetballertje duidelijk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65616543
quote:
Op zondag 1 februari 2009 10:23 schreef huuphuup het volgende:

En jij krijgt gewoon een voetballertje duidelijk.
Ach als ie wil hockeyen, tennissen, golfen, surfen wat dan ook 't zal me worst zijn maar het niet voelen van Isa word nu ruimschoots goed gemaakt door deze spruit, want men o men zodra ik ga liggen in bed of bad (ter ontspanning) begint meneer me wakker te houden met harde trappen kmag 'm nu al
Mama van Isa en Ties
pi_65616656
quote:
Op zondag 1 februari 2009 10:27 schreef marlieske het volgende:

[..]

Ach als ie wil hockeyen, tennissen, golfen, surfen wat dan ook 't zal me worst zijn maar het niet voelen van Isa word nu ruimschoots goed gemaakt door deze spruit, want men o men zodra ik ga liggen in bed of bad (ter ontspanning) begint meneer me wakker te houden met harde trappen kmag 'm nu al
Zo leuk
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65617492
Mijn schatje is MORGEN 2-2-2009 uitgerekend van onze 2e

Wij zijn er klaar voor.
pi_65617643
op www.babypark.nl staat op de homepage een aanbieding van een kinderwagen/wandelwagen van het merk mouse.. kan ongeveer het zelfde als een quinny etc
Het is dat wij nog niet zwanger zijn, anders meteen besteld.
349 is namelijk best een koopje... hebben duurdere gezien bij een prenatal etc

Nieuwe papa en mama's gefelciteerd met jullie baby
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_65618822
quote:
Op zondag 1 februari 2009 11:28 schreef Ciscostar het volgende:
op www.babypark.nl staat op de homepage een aanbieding van een kinderwagen/wandelwagen van het merk mouse.. kan ongeveer het zelfde als een quinny etc
Onze site is op zondag gesloten.
Graag zien wij u op andere dagen van de week terug.
Onze medewerkers zullen u dan volledig van dienst zijn.

Bedankt voor uw begrip en tot ziens.

Wat een onzin
  zondag 1 februari 2009 @ 12:25:56 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65619100
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:14 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Onze site is op zondag gesloten.
Graag zien wij u op andere dagen van de week terug.
Onze medewerkers zullen u dan volledig van dienst zijn.

Bedankt voor uw begrip en tot ziens.

Wat een onzin
Ja, echt commercieel is het niet Zweefvliegje, maar als je er een keer binnenstapt snap je wel waarom. Ze zijn gewoon heel erg principieel, en blijkbaar kunnen ze het zich veroorloven, want het is er altijd stervensdruk.

Huup, thanks voor het verhaaltje. Daar had ik niet over nagedacht, hoewel ik van de week idd ook iets las over evt. schadelijk zijn voor het hartje als ze met de doppler gaan luisteren voor de 12 weken ofzo.

Ik was eig. niet van plan om elke avond te luisteren, maar dat is natuurlijk wel makelijk zeggen nu, kan me voorstellen dat het heel verleidelijk is.
Ik zal het eens vragen vrijdag.
pi_65619348
Duchess, de muur die nu gedaan is, is erg kleurrijk, maar vooral erg blauw. En nee ik weet niet wat het wordt Ik ga wel foto's plaatsen als het wat meer 'af' is

Bedankt voor de geruststelling wb het aankomen Duchess & BE

BE, die hormonen, heerlijk hè Gelukkig gaat het vanzelf weer over... ik was ook geen pretje om mee samen te wonen, de eerste twaalf weken... en dan was ik weer helemaal down omdat ik me zo schuldig voelde dat ik zo onaardig was Hopeloos.
  zondag 1 februari 2009 @ 15:48:50 #99
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_65626447
Jore gefeliciteerd met de geboortje van je mooie kleine ventje

en Kersjes wat fijn dat je weer gewoon kunt eten
No more games, no more drama...
pi_65628863
Jore, gefeliciteerd! Wat een mooi jongetje heb je!

Kersjes, heerlijk dat de medicijnen zo goed werken. Wat zal je opgelucht zijn!

Zo wij zijn verhuist. Wat een ellende is dat, verhuizen als je zwanger bent en niet zo goed omgaat met al die hormonen..... Vrijdag ochtend soort van paniekaanval gehad compleet met hyverventileren... niet erg fijn. Maar nu zijn we over, en het valt op zich nog wel mee met de chaos, vandaag zijn er nog wat mensen geweest om even te helpen met uitpakken en ordenen, en dat heeft wel heel veel gehopen. En internet werkt gewoon al, gelukkig! En ik ben vandaag precies 20 weken!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_65629248
Kan iemand de roze wolk even voor me zoeken?

Ik ben moe, misselijk, geen eetlust, chagrijnig, vind er niks aan, bluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator zondag 1 februari 2009 @ 17:25:36 #102
5428 crew  miss_sly
pi_65629554
tessie, fijn dat jullie over zijn en het uiteindelijk nog meeviel. En gefeliciteerd met de 20 weken!!

McLaura, ik ben hem ook even kwijt. Schaap is vrijdagochtend vertrokken naar Seattle en ik heb er nu al genoeg van. Ik mis hem, veel meer dan anders, en voel me erg verdrietig, onzeker en bang. Hij komt pas volgende week zondag terug, dus ik hoop in de tussentijd wel weer op die wolk te kunnen klimmen, maar nu voelt het alsof ik er nooit meer op kom.
  zondag 1 februari 2009 @ 17:50:25 #103
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65630229
McLaura en miss_sly..

Mooier kan ik het helaas niet maken. Hopenlijk kunnen jullie er snel weer opspringen en heerlijk genieten van de beebjes in jullie buik
pi_65630365
tessie, gefeliciteerd met de 20 weken. Nu even lekker de beentjes omhoog en genieten van het nieuwe huis.

Mc Laura en miss_sly

Hier is het slechte gevoel weer terug en goed ook nu! Vanmiddag ineens een beetje bloedverlies, daarna wat krampjes en het bloedverlies bleef. Helderrood bloed met af en toe een klontje erbij. Nu weet ik dat bloedverlies altijd kan, maar die krampjes erbij (met een aantal flinke ertussen) hebben me goed bang gemaakt. De krampjes zijn overigens voorbij, maar het bloed is er nog steeds. Ik heb nog geen verloskundige, dus ook niemand om te bellen. Dit wordt uitzitten vrees ik. Damn er rust een vloek op deze zwangerschap, waarschijnlijk is mijn voorgevoel van deze week toch juist geweest en gaat 't 'm niet worden deze keer
pi_65631850
Hè Fiem, wat rot voor je!

Sterkte meis!

Same here, McLaura. Voel me ellendig en chagrijnig. En stootte vanmiddag tijdens het dweilen zo hard m'n hoofd tegen de vensterbank, dat ik van ellende op de grond een potje heb liggen huilen. Vriend en ik zouden samen naar een verjaardig gaan, maar ik ben lekker thuisgebleven en heb met de "Mijn geheim" (= intellectueel leesvoer) op de bank gelegen.

Voel me nu natuurlijk helemaal een lapzwans, dus beter is het er niet op geworden.

Morgen weer werken. Hoop dat ik me dan beter voel!

[ Bericht 68% gewijzigd door Ssserpente op 01-02-2009 18:53:32 ]
pi_65632007
Fiemeeltje, je kan helaas niets anders doen dan afwachten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 1 februari 2009 @ 19:03:25 #107
114177 Diaan73
pi_65632318
Fiemeeltje, en volgens mij kun je toch altijd een vk bellen en de situatie uitleggen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Make love, not war ☮
  zondag 1 februari 2009 @ 19:05:23 #108
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65632374
Fiemeeltje hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Ik heb ook zoooooo geen zin in mijn werk morgen.
pi_65632982
Gatsie, Fok! doet een beetje naar! Die gooit me steeds eraf! (of mijn internetverbinding is aan het etteren!)

Wat ik typte:
Fiemeeltje, wat ontzettend naar! Natuurlijk die bloeding met krampjes, maar helemaal die onzekerheid.
Ik hoop voor je op een goede afloop

Miss Sly en McLaura, succes met de sombere stemming....Komt goed!

Happyme, succes met werken morgen, ik mag ook weer, en wel om 7 uur al beginnen....pffff
pi_65633188
quote:
Op zondag 1 februari 2009 19:27 schreef Tinkerrrbell het volgende:
Gatsie, Fok! doet een beetje naar! Die gooit me steeds eraf! (of mijn internetverbinding is aan het etteren!)

Wat ik typte:
Fiemeeltje, wat ontzettend naar! Natuurlijk die bloeding met krampjes, maar helemaal die onzekerheid.
Ik hoop voor je op een goede afloop

Miss Sly en McLaura, succes met de sombere stemming....Komt goed!

Happyme, succes met werken morgen, ik mag ook weer, en wel om 7 uur al beginnen....pffff
ligt het gelukkig niet aan mij. Ik krijg ook steeds foutmeldingen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 1 februari 2009 @ 19:36:38 #111
114177 Diaan73
pi_65633237
Hier doet Fok! ook raar hoor!!
Make love, not war ☮
  Jubileum moderator zondag 1 februari 2009 @ 19:39:24 #112
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65633324
Fiemeeltje Afwachten is idd het enige wat je kunt doen nu, heel veel sterkte!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65633436
Ook hier doet FOK! vervelend....

Het bloedverlies lijkt iets minder te worden overigens, ik wacht maar netjes af. Het gevoel is niet goed.

Ik heb ook geen klap zin om te gaan werken morgen, bovendien lijkt me niets k*tter dan op m'n werk te zijn als het echt loskomt. Vriendlief heeft dus besloten dat ik morgen maar een pyamadag moet opnemen met veel chocolade en tissues. Wie ben ik om daar tegen te protesteren? Hij is lief, op dit soort momenten besef ik dat weer eens te meer En zo kunnen heel verdrietige momenten er alsnog voor zorgen dat je jezelf ook ineens weer een beetje gelukkig prijst.

Voor de mensen die morgen geen pyamadag hebben, veel sterkte op het werk
pi_65633480
Fiemeeltje balen van je krampen en bloed... maar misschien is het enkel innestelbloed...(ik hoop)
  zondag 1 februari 2009 @ 20:22:55 #115
190853 RockabeIIa
pi_65634760
Fiemeeltje
  Moderator zondag 1 februari 2009 @ 20:25:11 #116
5428 crew  miss_sly
pi_65634853
Ach Fiemeetlje, wat rot allemaal
pi_65635783
Jore, hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van je prachtige zoon!
Fiemeltje Hopelijk is het van de innesteling.
pi_65637054
Het bloedverlies lijkt af te nemen, maar de krampjes zijn min of meer terug. Het is meer een zeurderig gevoel in m'n onderbuik geworden. We blijven maar afwachten wat er gebeurd. Als het nu niet doorzet bel ik morgen de huisarts wel of ik langs kan komen.

Dank voor het medeleven Al de tweede keer deze week dat ik zo in de stress zit, voel mezelf dan al snel te veel. Lief dat jullie zo lief zijn!
pi_65637468
Fiemeeltje, wat vervelend zeg Idd gewoon maar afwachten, en zou anders sowieso ff morgen de huisarts bellen.
En krampjes op zich komen volgens mij wel vaker voor, ik had het tenminste ook in het begin....
  zondag 1 februari 2009 @ 21:41:32 #120
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_65637762
quote:
Op zondag 1 februari 2009 11:28 schreef Ciscostar het volgende:
Het is dat wij nog niet zwanger zijn, anders meteen besteld.
349 is namelijk best een koopje... hebben duurdere gezien bij een prenatal etc
Ik vind 349 voor een merkloze wagen veel geld eerlijk gezegd veel te veel geld aangezien je een quinny voor max 399 koopt met alle extra's erbij bij bv Van Asten in Tilburg (neen ik heb geen aandelen )
maar wilde wel ff waarschuwen voor alle koopjes die geen koopjes blijken te zijn.
Als je bij die firma namelijk de folder goed in de gaten houd koop je soms een complete Quinny met voetenzak regenscherm muggennet enz enz (soms zelf maxi cosi) voor 399,- das maar 50 euro meer en dan heb je een merk wagen, en voor 150 euro koop je daar merkloos. Laat je dus niet te snel verleiden door acties maar kijk ff rond

Fiemeltje hier draaien de duimen hoor maar ik zou toch eens bellen of je niet een echo kan krijgen zo wachten in onzekerheid is toch niets en ik denk ook dat het overbodig is een vk stuurt je zeker door voor een echo.
Mama van Isa en Ties
  zondag 1 februari 2009 @ 21:51:51 #121
100412 mefke79
komt goed!
pi_65638118
Fiemeetje, wat shit! Hopelijk valt alles mee. En meiden zonder roze wolk, ik stuur wat roze wolkjes naar jullie toe! Hier gaat het hormonaal en emotioneel prima. Ik heb mezelf nog niet betrapt op onhebbelijk gedrag en heb ook nog geen klachten van manlief, dus het valt mee. En verder ben ik gewoon moe. Niet raar, ik was jarig dit weekend en ik heb gewoon te veel gedaan en te weinig geslapen. Ik merk nou ook dat mijn hoofd aanvoelt zoals het voelt als je drie keer de achtbaan in een kwartier neemt, beetje duizelig. Soms maar wat extra suiker erin of extra eten en dan gaat het vanzelf beter.
Oja, iemand vroeg of wij nu de 'enge' termijn van de vorige keer voorbij zijn. Nee, helaas nog niet. Ik ben nu iets meer dan zeven weken en de vorige keer stopte de groei met 8w3. Dus nog een goede week te gaan. Gelukkig met negen weken weer een echo. Maar als ik me zo blijf voelen ga ik uit van goed nieuws. Het voelt zo anders, gewoon niet echt uit te leggen. Zo zeker als ik toen wist dat het fout zat, zo zeker ben ik er nu (nog) van dat het goed is.

Morgen weer werken, niet dat ik er zin in heb, maar goed het moet! Succes allemaal met het begin van de nieuwe week !
  zondag 1 februari 2009 @ 21:53:19 #122
100412 mefke79
komt goed!
pi_65638170
Fiemeeltje, wat Marlieske zegt ja, bel gewoon de vk waar je naar toe zou willen en overleg even. Als ze zelf een echoapparaat hebben, mag je meestal snel tussendoor. Succes
pi_65639264
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:41 schreef marlieske het volgende:

[..]

Ik vind 349 voor een merkloze wagen veel geld eerlijk gezegd veel te veel geld aangezien je een quinny voor max 399 koopt met alle extra's erbij bij bv Van Asten in Tilburg (neen ik heb geen aandelen )
maar wilde wel ff waarschuwen voor alle koopjes die geen koopjes blijken te zijn.
Als je bij die firma namelijk de folder goed in de gaten houd koop je soms een complete Quinny met voetenzak regenscherm muggennet enz enz (soms zelf maxi cosi) voor 399,- das maar 50 euro meer en dan heb je een merk wagen, en voor 150 euro koop je daar merkloos. Laat je dus niet te snel verleiden door acties maar kijk ff rond

Fiemeltje hier draaien de duimen hoor maar ik zou toch eens bellen of je niet een echo kan krijgen zo wachten in onzekerheid is toch niets en ik denk ook dat het overbodig is een vk stuurt je zeker door voor een echo.
Oke! Maargoed ik hou me daar nog helemaal niet mee bezig
Tilburg is niet bij ons om de hoek, maar misschien als ik ooit zwanger raak dat ik dan eens daar ga kijken
pi_65640203
Fiemeeltje... sterkte met afwachten . En een vk bellen lijkt me helemaal geen slecht idee...
Morgen even doen, het zou ook zo kunnen zijn dat ze zeggen dat je moet afwachten. Maar zij hebben wel vaker met dit bijltje gehakt.
  maandag 2 februari 2009 @ 08:28:12 #125
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_65646080
McLaura en miss_sly wat vervelend!!!! Zeker als je je mannetje moet missen zolang!!

Fiemeeltje, ben je nu thuis gebleven vandaag??
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 08:38:52 #126
5428 crew  miss_sly
pi_65646213
Hier gaat het niet veel beter...sterker nog, ik ben de roze wolk kwijt en zie alleen nog maar donkere wolken. Hoop dat de week snel voorbij is.
  maandag 2 februari 2009 @ 08:44:05 #127
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_65646269
quote:
Op maandag 2 februari 2009 08:38 schreef miss_sly het volgende:
Hier gaat het niet veel beter...sterker nog, ik ben de roze wolk kwijt en zie alleen nog maar donkere wolken. Hoop dat de week snel voorbij is.

Zet Miss_Sly er bovenop
je zult zien de week is zo om
  maandag 2 februari 2009 @ 08:45:27 #128
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_65646279
He bah miss_sly.... moet je wel werken (beetje afleiding)... en dan de rest van de week maar overal mee-eten en mensen uitnodigen???

Eind feb gaat mijn vriend ook een week skien, de lul ... en zoals ik het nu zo zie, geen leuk vooruitzicht.. jammer dat je via internet geen roze wolken kunt bestellen
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_65646330
Jawel! Kan wel! Lishe heeft toch wolkjes geluk? Of was dat iemand anders?

En natuurlijk een dikke kus voor Miss_Sly en McLaura.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65646413
Tadaam!! Geluk zit in een klein Wolkje

Ik heb vandaag weer voor het eerst college na de winter-break. En stiekem vind ik het doodeng Nouja, we zien wel, het zal allemaal wel prima gaan. Ik voel mn buik steeds meer zeg! Als ik nodig moet plassen (heel vaak dus ) dan kun je ook echt zien dat mn -volle- blaas geen kant op kan en daarom dus maar een beetje zo aan de rechterkant naar buiten gaat steken Ziet er heel maf uit.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65646437
Vandaag 28 weken zwanger.

Toch een mijlpaal, volgens de boekjes schijnt een kindje als het nu geboren wordt een goede kans te maken om te overleven. Maar het mag nog heel lang in m'n buik blijven.
pi_65646451
quote:
Op maandag 2 februari 2009 08:58 schreef huuphuup het volgende:
Tadaam!! Geluk zit in een klein Wolkje

Ik heb vandaag weer voor het eerst college na de winter-break. En stiekem vind ik het doodeng Nouja, we zien wel, het zal allemaal wel prima gaan. Ik voel mn buik steeds meer zeg! Als ik nodig moet plassen (heel vaak dus ) dan kun je ook echt zien dat mn -volle- blaas geen kant op kan en daarom dus maar een beetje zo aan de rechterkant naar buiten gaat steken Ziet er heel maf uit.
En ga ook gewoon naar de wc als je moet plassen!
Ik moet nu wel 20 keer per dag, maar te lang ophouden is niet goed en kan de kans op een blaasontsteking vergroten.
Hoe is het met Carmella trouwens, al een tijdje niks meer van gehoord.
  maandag 2 februari 2009 @ 09:03:44 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65646472
Fiemeeltje, wat naar joh, die onzekerheid.

En een dikke voor de meiden die de roze wolk kwijt zijn deze dagen.

Ik was gisteren bij mijn vriendinnetje, die nu op 20 weken zit en ze heeft sinds vorige week emesafene maar toch zaterdag nog een keer gekotst. Gewoon net even te veel gedaan.
Het is wel rot om te zien hoor. Ik fiets overal fluitend doorheen en voor haar is een bakje eten halen al bijna te veel moeite. Ook voor haar man is het geen pretje want haar nesteldrang die nu al aanwezig is komt op hem neer.
pi_65646479
Ja ik ga ook gewoon! Maar dat is dus het erge, mn blaas komt blijkbaar heel snel omhoog nu
Ik ben een doos met ophouden, echt, een bejaarde is er niets bij
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65646563
Whehehe, ik voel me af en toe ook een oud vrouwtje. Moet ik niezen, voel ik dat ik wat verlies. Oeps!
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 09:43:10 #136
5428 crew  miss_sly
pi_65647163
Mijn dipje is wel iets dieper dan een dagje wat minder blij zijn. Ik heb echt niet eens het gevoel zwanger te zijn, ik ben het gevoel echt helemaal kwijt. Het zal wel door de hormonen komen, heb geen reden om me zorgen te maken, maar het is toch zo. Op dit moment zou het me niet verbazen dat bij een echo mijn baarmoeder leeg bleek.

Ik word daar erg verdrietig van en kan er niet echt veel mee. Ik moet wel werken, dus wel afleiding, maar ik merk nu al dat ik weinig kan hebben en erg snel geirriteerd raak.

natuurlijk gaat de week voorbij, enhopelijk heb ik mijn gevoel snelweer terug, maar nu is het ronduit k*t.
pi_65647222
Miss Sly, wat zijn we erg hè.....

Ik vind mezelf zó ondankbaar, ben ik na 3 jaar eindelijk zwanger en zit ik te piepen dat ik er niks aan vind. Alsof Wurm het aanvoelt, fladdert ie nu even langs mijn buikwand, net of-ie wil zeggen 'ik ben wel leuk!'.

Ik ben gisteren werkelijk ontploft omdat mijn wederhelft aan mijn hoofd zeurde vond ik. Heel verstandig, ontploffen en naar boven willen stampen als je met je laptop bezig bent. Resultaat : harde schijf kapot, en ik heb de hele avond overal om gejankt. Niet eens om de laptop, want die mafkees van mij heeft gisteravond nog een nieuwe hd voor me besteld. Ik was zo labiel als een tol :s

Vanmiddag naar de gyn voor controle, en volgens Harold moet ik dan aangeven dat ik me af en toe zo rot voel. Volgens mij kan ik gewoon niet tegen de hormonen (had ook erg PMS) en kan niemand er wat tegen doen zolang ik niet ga dreigen mezelf van kant te maken ofzo.

Ik denk dat het zien van Wurm op de echo meer goedmaakt dan wat dan ook.....

En Serpentje : datzelfde hoogstaande intellectuele leesvoer lees ik ook graag, vooral in bad
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_65647268
quote:
Op maandag 2 februari 2009 09:43 schreef miss_sly het volgende:
Mijn dipje is wel iets dieper dan een dagje wat minder blij zijn. Ik heb echt niet eens het gevoel zwanger te zijn, ik ben het gevoel echt helemaal kwijt. Het zal wel door de hormonen komen, heb geen reden om me zorgen te maken, maar het is toch zo. Op dit moment zou het me niet verbazen dat bij een echo mijn baarmoeder leeg bleek.

Het zou mij weinig verbazen als dit bekend staat als de 14wekenblues bij vrouwen die niet makkelijk zwanger worden ofzo.... Anders is het heel frappant dat we er allebei last van hebben terwijl we een paar dagen schelen qua uitgerekende datum (ik ben morgen 15 weken, jij eind van de week toch?)
pi_65647539
Hopelijk komt snel voor iedereen hier de roze wolk weer tevoorschijn. Kom op meiden.

Hier mag de baby komen: 37 weken en 2 dagen.
Dus ik zit hier maar gewoon wat af te wachte enzo.
  maandag 2 februari 2009 @ 10:02:54 #140
190853 RockabeIIa
pi_65647667
Oei, I feel the blues
Ik wil het tegen iedereen vertellen maar ook weer niet.
pi_65648249
Ach wat naar nou hier, allemaal van de roze wolk gedonderd. Hoop dat ie snel weer terugkomt

Hier nog steeds bloed, wel iets minder dan bij een menstruatie, maar het is in mijn ogen te veel om níet te betekenen dat het mis is gegaan. Haal me maar uit de lijst, erin blijven staan is mezelf vastklampen aan een laatste strohalm en ik moet realistisch zijn. Deze keer is het niet gelukt, volgende maand gaan we er gewoon weer voor!

* mompelt iets over een dagje pyama, chocolade, bank en vrouwenfilms
pi_65648282
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:22 schreef Fiemeeltje het volgende:
Ach wat naar nou hier, allemaal van de roze wolk gedonderd. Hoop dat ie snel weer terugkomt

Hier nog steeds bloed, wel iets minder dan bij een menstruatie, maar het is in mijn ogen te veel om níet te betekenen dat het mis is gegaan. Haal me maar uit de lijst, erin blijven staan is mezelf vastklampen aan een laatste strohalm en ik moet realistisch zijn. Deze keer is het niet gelukt, volgende maand gaan we er gewoon weer voor!

* mompelt iets over een dagje pyama, chocolade, bank en vrouwenfilms
Heb je je huisarts al gebeld? Die kan misschien zeggen bij hoeveel bloedverlies en kleur en samenstelling het geen innestelingsbloeding kan zijn.
pi_65648477
Ik wil nog even een dagje ofzo afwachten nummer_zoveel. Als het minder wordt bel ik de huisarts, als ik blijf bloeden ga ik er vanuit dat het mis is en doe ik eind van de week nog wel een testje om te checken of de hcg uit m'n lichaam is. Zal deze week ook eens met een verloskundige gaan bellen, misschien dat ik terecht kan voor een eventuele pre-conceptie afspraak. Dan weet ik bij een volgende gelegenheid ook dat er iemand is om te bellen ofzo.
  maandag 2 februari 2009 @ 10:34:02 #144
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_65648576
quote:
Op maandag 2 februari 2009 09:43 schreef miss_sly het volgende:

Ik word daar erg verdrietig van en kan er niet echt veel mee. Ik moet wel werken, dus wel afleiding, maar ik merk nu al dat ik weinig kan hebben en erg snel geirriteerd raak.

natuurlijk gaat de week voorbij, enhopelijk heb ik mijn gevoel snelweer terug, maar nu is het ronduit k*t.
Het kan ook samenhangen met de zwangerschapsduur hoor! Af en toe zit er een week tussen dat alles even tegenzit, kan me voorstellen dat dat extra vervelend is als je man weg is!

Even stukje copy/paste;

Jij
Omdat de concentratie HCG vanaf 10 weken tot 16 weken afneemt, nemen de zwangerschapsklachten bij veel vrouwen ook af. Waarschijnlijk zal je merken dat je minder misselijk wordt en je energieker voelt dan voorheen. Je lichaam is inmiddels aardig gewend aan de zwangerschap en voor veel vrouwen breekt er nu een periode aan met weinig klachten en het gevoel hebben dat je de hele wereld aan kan.

Als dit voor jou ook zo is, dan hoef je eigenlijk niet verder te lezen. Maar helaas zijn er ook vrouwen die gewoon slecht reageren op de hormonen en klachten blijven houden. Tot deze vrouwen wil ik mij nu speciaal richten.

Neerslachtigheid: Hoewel dit een onderwerp is waar niet veel over gesproken wordt, is het het noemen waard. Veel vrouwen hebben er last van en voelen zich schuldig. Zij denken dat ze daarin de enige zijn. Dat is niet zo.

Sommige vrouwen reageren heel sterk op de wisselingen van hormonen die je in je lichaam hebt. Ik vergelijk het altijd met vrouwen die ook neerslachtig zijn tijdens de eerste dagen van de menstruatie of de buien die vrouwen tijdens de overgang hebben. Deze stemmingswisselingen zijn inmiddels algemeen geaccepteerd en vinden we heel gewoon. Maar bij een zwangere vrouw hoort dit op een of andere manier niet. Als je zwanger bent schijn je per definitie gelukkig te moeten zijn. Als je je soms neerslachtig voelt en je vindt het eigenlijk allemaal niet zo leuk, denk dan niet dat er iets aan jou mankeert. Het is een veelvoorkomende klacht bij zwangere vrouwen.

Gelukkig gaat de neerslachtigheid bij veel zwangeren over rond de 16e week.

bron

En dan nu nog wat vrolijker nieuws...

.

Er is nog genoeg te shoppen . .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_65648713
Ahw dat fantje
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65648760
Kim, dankjewel voor het opzoeken, ik hoop dat het zowel bij mij als bij Miss Sly ook zo mag gaan en we er straks vanaf zijn.

Die pyjama met gitaren vind ik wel erg gaaf!!!
pi_65648822
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:30 schreef Fiemeeltje het volgende:
Ik wil nog even een dagje ofzo afwachten nummer_zoveel. Als het minder wordt bel ik de huisarts, als ik blijf bloeden ga ik er vanuit dat het mis is en doe ik eind van de week nog wel een testje om te checken of de hcg uit m'n lichaam is. Zal deze week ook eens met een verloskundige gaan bellen, misschien dat ik terecht kan voor een eventuele pre-conceptie afspraak. Dan weet ik bij een volgende gelegenheid ook dat er iemand is om te bellen ofzo.
Ik heb toen ook de huisarts gebeld. Een test kun je pas over een week of 2 doen om zekerheid te hebben. HCG gaat blijkbaar niet zo snel uit je lichaam.
Mij werd toen gezegd, helder bloed (en ook veel) in combinatie met buikpijn (hoeft niet constant te zijn) is niet goed. Maar kan altijd nog goed komen. De test over een week of 2 zou dan uitsluitsel brengen...
  maandag 2 februari 2009 @ 10:44:48 #148
14746 k_i_m
pi_65648844
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:40 schreef McLaura het volgende:
Kim, dankjewel voor het opzoeken, ik hoop dat het zowel bij mij als bij Miss Sly ook zo mag gaan en we er straks vanaf zijn.

Die pyjama met gitaren vind ik wel erg gaaf!!!
Claessen's heeft super leuke pyjamaatjes .
In my life
Why do I smile
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 10:52:47 #149
5428 crew  miss_sly
pi_65649055
kim
pi_65649106
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:44 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Claessen's heeft super leuke pyjamaatjes .
Jaaaa, ik heb laatst ook al zitten kijken met meneer hier.

Dat ging zeg maar zo:
Ik "Aaaaaaaaaah die is leuk"
Hij "Wat een geld voor een lapje stof"
Ik "Ja maar ze zijn zoooooooooo leuk"
Hij "Koop maar 1 in 62/68 dan, niet in de kleinste maat"
  maandag 2 februari 2009 @ 10:56:37 #151
14746 k_i_m
pi_65649169
Eigenlijk offtopic . Maar ze gaan echt wel heel lang mee omdat het eigenlijk 2 maten tegelijk zijn! Zo, nu sluip ik het topic weer uit .
In my life
Why do I smile
pi_65649274
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:56 schreef k_i_m het volgende:
Eigenlijk offtopic . Maar ze gaan echt wel heel lang mee omdat het eigenlijk 2 maten tegelijk zijn! Zo, nu sluip ik het topic weer uit .
Geeft toch niet
pi_65650280
Ik heb al een aantal unisex dingen van Noppies aangeschaft, ik ben Noppiesfreak
  maandag 2 februari 2009 @ 11:48:28 #154
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65650624
Jore, proficiat met je zoon! Wat een scheet!

Kersjes, wat fijn dat de medicijnen lijken te werken. Hoe gaat het nu met je?

Tessie, wat lekker dat je over bent!

Ik moest wel even wat bij lezen zeg. Ik ben weer aan het werk, voel me prima, zit nog wel aan de anti biotica voor de blaasontsteking. Beebje was gisteren erg rustig, gelukkig heeft hij zich vanmorgen weer laten voelen. Ik kan me daar ook erg druk over maken.

Heb afgelopen zaterdag mijn eerste officiele hormonia aanval gehad! jaja en dat met 23 weken! We hebben overdag de baby kamer geverfd. De hele dag door kwam er bezoek, mijn moeder, mijn stief-schoonmoeder, mijn nichtje, dus iedere keer kopje thee drinken, bij kletsen. Nichtje bleef eten. Het was allemaal best druk (wel erg gezellig!). Toen ik om 20.00 eenmaal goed en wel zat kwam er nog een vriend langs en die bleef maar zitten. Hardstikke lief, maar ik was doodop en ik kon gewoon niets meer zeggen zonder in tranen uit te barsten. Dus ik ben om 00.00 naar boven gegaan, kwam man lief een kwartiertje later kijken en ik kon echt alleen maar huilen, huilen, huilen. Het beebje was er ook helemaal wakker en actief van. Ik voelde me zo intens verdrietig ineens en toen was ik weer kwaad op mezelf, omdat ik zwanger ben en ik wil helemaal niet verdrietig zijn! Man lief kwam ook aanzetten met de leukste knuffel op aarde die ik voor ons ventje heb gekocht om me op te vrolijken, maar ik huilde maar door dat ik die niet wilde. Uiteindelijk heeft mijn man het bezoek rustig weg gewerkt... en is toen lekker tegen me aangekropen en toen ging het wel weer... maar ik vond het heel apart. Ik werd gisteren ook echt zo wakker van: damn! Dat dat in mij zit! hahaha
Niet mieten! Door gieten!
pi_65651542
Miis_sly, . Hopelijk voel je je gauw weer beter.
pi_65651590
Ah Seilram, vervelend is dat he!
Ik heb het ook heel erg, ik kan echt niet tegen die hormonen blijkbaar. Moet ook steeds huilen en nu weer al die troep van het verhuizen, al die dozen enzo. Gister was er wat familie komen helpen met uitpakken, maar dat is dan ook allemaal niet handig of niet naar mijn zin gedaan, en ik raak er gewoon helemaal gestresst van. Buh!
pi_65651615
McLaura, in mijn ervaring valt noppies vrij klein... misschien iets om rekening mee te houden als je een halve garderobe aan gaat schaffen . Leuk spul trouwens, als ik weet wat er in mn buik zit dan ga ik ook aan de shop, leuk noppies spul gezien.
pi_65651926
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:16 schreef Nijna het volgende:
McLaura, in mijn ervaring valt noppies vrij klein... misschien iets om rekening mee te houden als je een halve garderobe aan gaat schaffen . Leuk spul trouwens, als ik weet wat er in mn buik zit dan ga ik ook aan de shop, leuk noppies spul gezien.
Dankjewel voor de tip!

Ik vind eigenlijk alles van Noppies leuk Na 11 maart (20 weken echo) kan ik hopelijk ook gericht gaan shoppen. Lief! heeft een geweldig leuk truitje in de collectie, maar echt 100% meisjesachtig, dus die ga ik nu nog niet kopen

Ik zie net trouwens dat jij, Sly en ik alledrie heel dicht bijelkaar zitten qua zwangerschapsduur, ik ben vandaag 14w6d
  maandag 2 februari 2009 @ 12:42:22 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65652547
Mijn vriendje en vriendinnetje hebben vanmorgen de 20w echo gehad, en alles was goed en ze (en wij ook) weten wat het gaat worden! Zo leuk!

Ik wil oohook weten... Nog 8 weken wachten, dat gaat wat worden zeg!
Het lijkt wel of ik deze keer nog veel ongeduldiger ben.
pi_65653213
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:42 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn vriendje en vriendinnetje hebben vanmorgen de 20w echo gehad, en alles was goed en ze (en wij ook) weten wat het gaat worden! Zo leuk!

Ik wil oohook weten... Nog 8 weken wachten, dat gaat wat worden zeg!
Het lijkt wel of ik deze keer nog veel ongeduldiger ben.
Ja dat heb ik ook. Nog 2,5 week en dan weten we het. Maar men wat duurt het lang. Misschien is het omdat ik nu al een jochie heb en dus heel graag wil weten of dit een meisje word of niet. Terwijl ik er haast zeker van ben dat we een jochie krijgen weer
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_65654100
McLaura, dan gaan we gewoon voor een datumdrieling :-).
Ik mag de 11e weer naar de vk en dan denk ik dat in de folder voor de 20 weken echo meekrijg en kan ik het echobureau bellen. Ben wel heel benieuwd, we willen allebei wel weten wat het is. En dan gaan we de overige 20 weken proberen onze mond erover te houden ;-).
Maar ik ga wel gericht shoppen dan ;-).
pi_65654321
Ik mag vanmiddag naar de gyn, en heb de afspraak voor de 20 weken echo al staan (11 maart dus), en 20 april heb ik een 3d/4d echo. Steeds weer iets om naar uit te kijken dus!

Enne, die datumdrieling doen we 'ff'
pi_65654325
Ik heb deze zwangerschap ook veel meer moeite de namen voor me te houden. Was net met een vriendin op msn vertel ik ze zo
Liefde
  maandag 2 februari 2009 @ 13:45:43 #164
61800 Rottdog
pi_65654722
Is het al donderdag 16.00 wil weten of het goed zit of niet.

Nou moet ik wel toegeven dat kwa weer mijn humeur er ook niet op vooruit gaat, wat is het koouuuddd
pi_65654777
Rott, het is bijna donderdag meid!
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 13:51:40 #166
5428 crew  miss_sly
pi_65654914
Rottdog, zeer herkenbaar! Als het nou mooi weer was, met een zonnetje en een lekkere temperatuur, was alles een beetje beter te handelen. Succes met wachten. Ik duim voor een goede echo

Dankzij kim's post ben ik er weer een beetje bovenop. Tenminste, ik voel me nog steeds kut, maar ben ook opgelucht dat niet raar is. En heel erg opgelucht dat het anders voelen zeker niet hoeft te betekenen dat er iets niet goed is met baby. Ik voelde me echt zo bang en bezorgd, en niemand om het mee te delen. En dan is er gelukkig Fok nog
pi_65654989
Miss_sly
Heb je al iets van het kraamburo gehoord waar je als laatste de aanvraag gedaan had?

Rottdog
pi_65655199
Sly, heb je de Kraamvogel al geprobeerd? (heb je haar weer met haar kraamvogel, maar ik lees nooit alle topics helemaal door, sorry).
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 14:05:32 #169
5428 crew  miss_sly
pi_65655341
Nog niets gehoord van de laatste, helaas. Net nog maar weer een mailtje heen gestuurd.
Kraamvogel, de Baker, Geboortecentrum geprobeerd en afgewezen, nu bezig met ACK/Zorgmaat.
pi_65655405
miss_sly, er zijn vaak ook particuliere kraamhulpen in te huren. zo hebben wij destijds voor piet iemand gehad die dus onafhankelijk van een kraambureau werkte. is dat misschien een idee? je verloskundige heeft mogelijk nog wel wat adressen?
  maandag 2 februari 2009 @ 14:07:30 #171
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_65655410
hier blijft de situatie het zelfde, dus vandaar dat ik niet zoveel post.

vandaag week 13 alweer, en had even het gevoel dat ik heel even de kleine voelde maar kan het ook verbeeld hebben.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 14:13:11 #172
5428 crew  miss_sly
pi_65655583
Ja, bix, dat heb ik inmiddels ook door. Ik wacht dus deze inschrijving even af en dan ga ik verder met andere opties
pi_65656212
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:07 schreef _Bar_ het volgende:
hier blijft de situatie het zelfde, dus vandaar dat ik niet zoveel post.

vandaag week 13 alweer, en had even het gevoel dat ik heel even de kleine voelde maar kan het ook verbeeld hebben.
Dat zou vroeg zijn! Maar wel leuk natuurlijk!
Kan niet wachten tot het hier zover is.....

Net zoals ik nu al denk dat mijn buik is gegroeid.
Kan helemaal niet met 7 weken toch?
Ja je darmen ofzo.....
Nou ja, laat mij lekker denken dat het van de beeb is, ik vind het mooi.

Miss Sly, da's echt niet leuk dat je zo down bent. Hopelijk is het snel weer over.
McLaura, van hetzelfde....

Mefke, wat fijn dat je je niet zo heel ongerust maakt. En wat dat betreft, ook fijn dat je je anders voelt dan je eerste zwangerschap. Toch zul je blij zijn als je de 9weken echo hebt gehad en alles goed blijkt te zijn. Zo'n drempel waar je overheen moet....

Takkembah, heb jij niet deze week de echo??? Spannend hoor. Hoe voel je je?
pi_65656411
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:05 schreef miss_sly het volgende:
Nog niets gehoord van de laatste, helaas. Net nog maar weer een mailtje heen gestuurd.
Kraamvogel, de Baker, Geboortecentrum geprobeerd en afgewezen, nu bezig met ACK/Zorgmaat.
Nouja ???

Die mevrouw die ik aan de foon had zei dat ze nergens onderbezetting hadden
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 14:41:19 #175
5428 crew  miss_sly
pi_65656463
Nee, in dit geval had het niets met onderbezetting te maken, maar zij zaten niet in Oost-Watergraafsmeer, dat was te ver uit de route ofzo....
  maandag 2 februari 2009 @ 14:51:47 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65656865
Tinkerbellll, ook al zijn het je darmen, dan nog is het van de baby toch?
pi_65657208
...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_65657374
Heb net moeten overgeven en voel me helemaal niet goed, last van m'n maag enzo.
Ik werk in de thuiszorg, en ben gisteren bij een paar clienten geweest die buikgriep hebben. Moet ik verder ergens op letten, is het schadelijk voor de baby?
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 15:09:53 #179
5428 crew  miss_sly
pi_65657593
Uit de kast
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 2 februari 2009 @ 15:12:05 #180
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65657683
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:09 schreef miss_sly het volgende:
Uit de kast
wie wie wie?
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:05 schreef miss_sly het volgende:
jeetje t zit ook niet mee he
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65658277
Tinkerbell is XXXKarinXXX
pi_65658651
Nou ja, oke dan....dan maar uit de kast. Eigen schuld...
Posten met 2 accounts, dat kan ook niet lang goed gaan bij mij natuurlijk....!

Ja dus, Tinkerrrbell is XXXKarinXXX
pi_65658713
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 2 februari 2009 @ 15:34:49 #184
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65658726
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:33 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nou ja, oke dan....dan maar uit de kast. Eigen schuld...
Posten met 2 accounts, dat kan ook niet lang goed gaan bij mij natuurlijk....!

Ja dus, Tinkerrrbell is XXXKarinXXX
wat leuk
een brusje voor Meike
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 2 februari 2009 @ 15:35:25 #185
190853 RockabeIIa
pi_65658743
Miss_sly, is je wolkje er al een beetje weer?

En BE, zou leuk zijn als je hetzelfde geslacht krijgt als je vrienden he? Zowieso heel leuk, samen zwanger zijn.
pi_65658750
Sorry sorry
Gefeliciteerd
pi_65658860
Hahaha Karin ik had al een vermoeden, maar nu weet ik het dus zeker!
Wat leuk een brusje voor Meike Gefeliciteerd
pi_65658918
whahaha wat ben ik ook een oen.
Nou ja, kloon is toch al niet mijn ding.
Ik weet niet of het de bedoeling was, maar zet het maar niet in de update
pi_65658931
gefeliciteerd Karin! ben benieuwd hoelang ik het zou volhouden...
pi_65659017
Hoelang ben je nu dan zwanger karin? Ik zag je uitgerekende datum, maar ben niet zo'n rekenwonder helaas
pi_65659045
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:42 schreef Stiemie het volgende:
Hoelang ben je nu dan zwanger karin? Ik zag je uitgerekende datum, maar ben niet zo'n rekenwonder helaas
morgen 7 weken
pi_65659062
Oh wat leuk en spannend!
  maandag 2 februari 2009 @ 15:45:31 #193
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65659132
Ahhhh, Karin... het ging zo goed
pi_65659282
Ach zo is het veel leuker! zat er al aan te denken om weer gauw onder mijn eigen nick verder te gaan.
Hoe is het met jou Happy?
pi_65659531
Karin uit de kast, van harte meid , je hebt het toch even een tijdje volgehouden toch ;-).

Kreeg vorige week bevestiging van de kraamzorg, wel geregeld via de verzekering (volgens mij zei hier laatst iemand dat dat niet meer kon, maar bij onze verzekering kon het dus wel blijkbaar...).

Getver ik heb net warme chocolademelk op en het ligt niet echt lekker...
  Jubileum moderator maandag 2 februari 2009 @ 16:01:07 #196
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65659723
Karin
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 2 februari 2009 @ 16:09:41 #197
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65660092
Karin!
Een brusje voor Meike!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_65660310
He Karin, kan ik me niet meer verspreken, pff weer een zorg minder . En ik ben nu ongeveer 7 weken en 3 dagen en ik voelde gisteren onder de douche zo’n bekend randje komen net boven het schaambeen. En volgens mijn man is ie echt, ik geloofde het zelf ook niet echt. En ja, dat zullen mijn darmen zijn, maar toch. Miss-sly, ook vanuit hier een roze wolkje!
Iemand nog een tip voor heel plotseling duizelig worden? Ik probeer het nu met eten of een dropje ofzo, maar ja, dan groei ik in no time dicht als ik zo doorga. Terwijl ik er zo trots op was dat ik nog geen extra vetreserves op mijn heupen heb aangelegd. Wat er nu zit is nog van de vorige keer.
pi_65660353
Nou Karin dat ging lang goed

Maar ja is voor ons wel makkelijker zo. Wilde van de week al bijna vragen hoe het met je ging
Liefde
  maandag 2 februari 2009 @ 16:20:20 #200
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65660508
Kariiin!! wat leuk gefeliciteerd
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Jubileum moderator maandag 2 februari 2009 @ 16:24:01 #201
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65660634
Pinq ik heb je update weggehaald want dit wilde ze expliciet niet.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 2 februari 2009 @ 16:24:27 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65660650
Karin!
  maandag 2 februari 2009 @ 16:24:27 #203
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65660651
overheen gelezen, sorrie
  maandag 2 februari 2009 @ 16:25:28 #204
190853 RockabeIIa
pi_65660678
quote:
Op maandag 2 februari 2009 16:24 schreef pinquit het volgende:
overheen gelezen, sorrie

enthousiasteling!
  maandag 2 februari 2009 @ 16:26:09 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65660701
Ik wil even doen hoor. Kon het niet laten net en even bij MissEtam naar binnen voor een simpele zwarte positiebroek. Niet dat ik hem al nodig heb, maar ik wilde even weten of ik nou idd een maatje kleiner kon dan de vorige keer en idd!
Heb hem gelijk maar meegenomen ook! Kan ik dus mooi allemaal nieuwe broeken gaan kopen. Was ik toch wel van plan trouwens, want het meeste was aardig afgedragen op het laatst.
pi_65660708
Thanks Lois. Vond het wel lief van je hoor Pinquit!

Leuk BE, helemaal onverwachte aankopen zijn en vaak het leukste
En een maat kleiner da's helemaal om te jompelen!
  maandag 2 februari 2009 @ 16:32:17 #207
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_65660922
Karin Gefeliciteerd!!

Dames zonder roze wolkje

Hier ook even geen roze wolk. Heb een ontzettende offday geloof ik. Eén na laatste werkdag zat ik weer eens jankend op het werk. Als morgen niet mijn laatste werkdag was stond ik niet voor mezelf in. Haat is een groot woord maar ik heb wel echt een gruwelijke hekel aan die vent Ik vind het vooral heel jammer en stom dat mijn werk zo'n grote zwarte wolk boven me veroorzaakt, dat dat de rest ook beïnvloed. Toen ik na kerst 3 weken vakantie had zat ik echt zoveel lekkerder in mn vel! Gewoon vrolijker en gelukkiger en blij met de zwangerschap en alle andere dingen. Ik hoop dus echt dat er morgenavond een enorme last van mijn schouders valt en ik daarna gewoon kan gaan genieten van mijn verlof en alles.
Vandaag gaat het even niet meer goedkomen denk ik, moet overal om huilen En tot overmaat van ramp ook weer meer last van mijn bekken vandaag, waardoor ik nu weer amper kan lopen.

*zucht* nog één dagje, nog één dagje, nog één dagje....
wel een dag waarop ik als het goed is ein-de-lijk een gesprek met mn leidinggevende heb over mijn werk na verlof, en ben heel benieuwd hoe ik dat moet doorkomen zónder in janken uit te barsten...
©Dumbo
pi_65661217
tex, succes morgen. en al ga je janken, pech hoor. dat is voor hem vast veel vervelender dan voor jou. des te beter merkt hij hoe hoog het je zit en hoe rot het voor jou is. laat 'm maar lekker zweten.
pi_65661252
gefeliciteerd XXXkarinXXX !!!
  maandag 2 februari 2009 @ 16:50:33 #210
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65661554
Texelonia, wat vervelend dat je er zo door heen zit. Nog 1 dagje volhouden en dan lekker genieten! (uitslapen, lekker uitgebreid ontbijten )
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 2 februari 2009 @ 16:58:52 #211
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_65661868
Huh, zou toch zweren dat ik vanmorgen een uitgebreide post getikt had

Karin uit de kast
Kunnen we officieel samen zwangeren.

Mefke, je hebt van die drinkbouillons, Opkikkers, en die zijn lekker en maar een paar calorien per mok. Is dat wat?

Dames bij wie het tegenzit
En ik hoop mee op mooi weer. Die maanden januari en februari zou ik sowieso graag willen overslaan, elk jaar weer.

Met mij gaat het best goed. Nog wel misselijk en barstende hoofdpijn waar ik scheel van zie (bijwerking), maar ik hoef niet meer te spugen!! Ik kan weer praten, spelen met Devin, eten, drinken... en heb vandaag zelf een beetje afgewassen. Kortom: ik functioneer weer
Morgen naar de acunpuncturist, het liefst zou ik natuurlijk willen stoppen met de pillen (zoveel heb ik er niet van en een doosje kost $250 ).
Vrijdag de nekplooimeting. Weer eens loeren naar ons kleintje
pi_65662142
Karin uit de kast

Tex, , nog maar 1 dagje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 2 februari 2009 @ 17:12:02 #213
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_65662313
quote:
Op maandag 2 februari 2009 16:50 schreef seilram het volgende:
Texelonia, wat vervelend dat je er zo door heen zit. Nog 1 dagje volhouden en dan lekker genieten! (uitslapen, lekker uitgebreid ontbijten )
Nou dat ook weer niet, heb al een zoon van 4 rondlopen, dus 's ochends vroeg op om hem op tijd naar school te krijgen Maar daarna lekker bijkomen met een kopje thee En ik verheug me al op de babykleertjes uit te zoeken en te wassen en zélfs te strijken (ik strijk normaal zo min mogelijk, heb er een hekel aan ) en owjah de babykamer moet nog af, en geboortekaartje, en nou ja ik hoef me niet te vervelen
©Dumbo
pi_65662546
Nou, ik heb weer een puntje van de wolk weten te bereiken!

Wurm zag er goed uit, is wat aan de lange kant maar wat wil je als papa 1m91 is en mama 1m82, en de placenta ligt aan de voorwand.
pi_65662862
Mooi McLaura :-)
pi_65663649
Karin, gefeliciteerd!

Kersjes, fijn dat je je wat beter voelt. en halleluja dat zijn nog es prijzen

Minimijlpaal hier: de Moeders voor Moeders meneer was hier vandaag voor het laatst! Helemaal vergeten natuurlijk, dus blij verrast, ik dacht dat er geen eind kwam aan dat in-de-maatbeker-plassen Én de muurschildering in de babykamer is nu echt af Topdagje vandaag
  maandag 2 februari 2009 @ 19:17:33 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65666598
Doe eens een foto Innepin!
  maandag 2 februari 2009 @ 19:42:15 #218
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_65667699
Karin... hihi!

Vandaag 20 wkn echo gehad, en helemaal goedgekeurd. Beide beebjes groeien hartstikke goed volgens schema en de echo zag er prima uit! Tjonge, wat kunnen ze veel zien zeg, zo af en toe moest ik toch echt toegeven dat je gespecialiseerd moet zijn om er iets van te maken... blaas.... jaja, niertjes.... jaja! Maar: superfijn dat alles goed is! Ik heb wel het advies gekregen om minder te gaan werken, gezien mijn klachten (harde buiken....) van de laatste tijd. Dus, halve dagen en maar kijken hoe dat gaat. Hoop dat het lukt!
pi_65668109
Fijn Mikoxx

Innepin ja, ik ben ook benieuwd naar je kamertje!

Morgen nekplooimeting ben best nerveus (het blijft medisch), maar ik heb er toch ook wel zin in.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65668228
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:52 schreef innepin het volgende:
Karin, gefeliciteerd!

Kersjes, fijn dat je je wat beter voelt. en halleluja dat zijn nog es prijzen

Minimijlpaal hier: de Moeders voor Moeders meneer was hier vandaag voor het laatst! Helemaal vergeten natuurlijk, dus blij verrast, ik dacht dat er geen eind kwam aan dat in-de-maatbeker-plassen Én de muurschildering in de babykamer is nu echt af Topdagje vandaag
Foto!
pi_65668476
Mikoxx, mooi dat het er allemaal goed uitzag! Succes met de harde buiken, hopelijk helpt minder werken!
pi_65668621
Jamaar jamaar mijn digitale camera is kapot Anders zou ik 'm allang geshowd hebben natuurlijk!
pi_65671183
Lieve mensen, mag ik jullie een aankondiging doen?

Vanochtend vroeg om 03:35 is mijn vrouw, hier bekend als Tinuviel, bevallen van onze zoon! Mama en baby maken het uitstekend, na een vrij heftige en korte bevalling (stuit) zonder complicaties. Inmiddels zijn we weer thuis, en ligt "Nemo" te slapen, Tinuviel belt nog wat met familie en vrienden, en ik post even een mooie foto:

Na de besnijdenis (hopelijk volgende week maandag) wordt zijn echte, volledige naam bekend gemaakt. Tot die tijd heet hij nog eventjes Nemo

Het uitgebreide verhaal komt zodra ik wat uitgeslapen ben, want het was een lekker nachtje doorhalen.
pi_65671267
Jaaa daar is ie dan!

Fijn dat de bevalling goed ging, en wat kijk je verliefd naar hem
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65671309
Gefeliciteerd met Nemo!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Jubileum moderator maandag 2 februari 2009 @ 21:10:00 #226
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65671647
Gefeliciteerd met jullie zoon! Is dat gebruikelijk dat de naam zolang geheim blijft? Ik hoor dat voor het eerst, wat apart
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 2 februari 2009 @ 21:12:04 #227
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_65671743
Gefeliciteerd!! Wat een lieve foto!
©Dumbo
  maandag 2 februari 2009 @ 21:12:45 #228
190853 RockabeIIa
pi_65671782
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon iamred & Tinuviel!
pi_65671840
Ja, in het Jodendom is het inderdaad gebruikelijk dat bij een zoon de naam op de achtste dag bij de besnijdenis wordt bekend gemaakt

Maar ik ga nu naar bed, Tinuviel is bezig met een voeding en daarna zullen we allebei een paar uurtjes gaan slapen.

vanaf nu zullen de updates natuurlijk terecht komen in het grote kleine babietjes topic, maar ik lurk hier gewoon verder met jullie
pi_65672008
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:13 schreef iamredleader het volgende:
Ja, in het Jodendom is het inderdaad gebruikelijk dat bij een zoon de naam op de achtste dag bij de besnijdenis wordt bekend gemaakt

Maar ik ga nu naar bed, Tinuviel is bezig met een voeding en daarna zullen we allebei een paar uurtjes gaan slapen.

vanaf nu zullen de updates natuurlijk terecht komen in het grote kleine babietjes topic, maar ik lurk hier gewoon verder met jullie
Ik vroeg me al af waarom je de titel "Nemo" nog gebruikte Gefeliciteerd met jullie kleine Nemo!!
pi_65672060
Gefeliciteerd met "Nemo"!
Wat wijn dat het een goede stuitbevalling geworden is!
pi_65672114

Hier is ons wurm, dat in een onmogelijke positie lag te chillen
  maandag 2 februari 2009 @ 21:21:59 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65672203
Gefeliciteerd iamredleader en Tinuviel! Lief klein ventje zo te zien!
  maandag 2 februari 2009 @ 21:23:54 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65672282
Mooi McLaura!
pi_65672537
Gefeliciteerd! Wat een mooi ventje, en wat een trotse papa!
  maandag 2 februari 2009 @ 21:42:00 #236
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_65673059
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:13 schreef iamredleader het volgende:

Maar neen, die tijd is nu voorbij hoor

Gefeliciteerd met jullie zoon! Ben benieuwd naar de naam!
  maandag 2 februari 2009 @ 21:45:25 #237
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65673194
voor Tinu en Nemo
De hele dag F5 ik me suf, wanneer post-ie? Juist, als ik er ff niet ben

Mazzel tov!

trouwens, Lois, wij hebben eli's hele naam ook bewaard tot na de besnijdenis
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_65673809
Iam en tuniviel gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon

Miss_sly kom op meid klim op die wolk.

Tex ik hoop dat je morgen toch een fijne laatste werkdag zult hebben en ach een traantje mag best hoor!
Ik hoop dat het niet werken je de nodige rust gaat geven.

Kersjes wat fijn dat je ietsje beter begint te voelen.

Mikkox wat fijn dat alles er goed uit zag en ach je gaat gewoon wat minder werken en dan komt dat met die harden buiken ook vast helemaal goed

Voor alle andere dames met een dipje kop op meiden dat gaat over echt het hoort er allemaal bij ( )

Karin wat fijn dat je uit de kast bent
Mama van Isa en Ties
pi_65674044
Marlieske, hoe gaat het met jou?
pi_65674478
Met mij gaat het eigenlijk kei goed durf het bijna niet te zeggen na alle dames die zich zo down voelen maar kan verder geen andere woorden vinden. Heb momenteel weinig kwaaltjes tja af en toe een plekje jeuk maar het zet nog niet door *klopt meteen af* darmpjes houden zich redelijk dus tja niets te klagen
Alleen zit ons spruitje mijn chips weer omhoog te schoppen, maar als dat het enige is.... nope ik ga er deze keer qua lichamelijk fluitend door *klopt wederom af* en hoop echt dat dat nog ff zo blijft.

En Raissa hoe is het met jou? van de week een scopie en Mila die thuis is gekomen, gaat het goed met je?
Mama van Isa en Ties
pi_65674851
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:14 schreef marlieske het volgende:
Met mij gaat het eigenlijk kei goed durf het bijna niet te zeggen na alle dames die zich zo down voelen maar kan verder geen andere woorden vinden. Heb momenteel weinig kwaaltjes tja af en toe een plekje jeuk maar het zet nog niet door *klopt meteen af* darmpjes houden zich redelijk dus tja niets te klagen
Alleen zit ons spruitje mijn chips weer omhoog te schoppen, maar als dat het enige is.... nope ik ga er deze keer qua lichamelijk fluitend door *klopt wederom af* en hoop echt dat dat nog ff zo blijft.

En Raissa hoe is het met jou? van de week een scopie en Mila die thuis is gekomen, gaat het goed met je?
Wat heerlijk dat je weinig last van kwaaltjes hebt! Hopen dat het zo blijft!!

En niet geheel ontopic: met mij gaat alles goed, ben afgelopen vrijdag met nieuwe medicatie begonnen en hoewel ik dat als bijzonder onprettig heb ervaren heb ik wel het idee dat er *iets* in mijn darmen aan het veranderen is.. Ben wel erg moe maar dat is natuurlijk vrij normaal als net-nieuwe-mama Ben super blij dat Mila thuis is, eindelijk ongestoord tegen haar kletsen
  maandag 2 februari 2009 @ 22:28:51 #242
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_65675183
Karin wow wat goed!!!! Gefeliciteerd

En iamredleader en Tinuviel gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
No more games, no more drama...
pi_65675276
gefeliciteerd met iamredleader & Tinuviel!!!
pi_65675586
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:21 schreef Raissa het volgende:
En niet geheel ontopic: met mij gaat alles goed, ben afgelopen vrijdag met nieuwe medicatie begonnen en hoewel ik dat als bijzonder onprettig heb ervaren heb ik wel het idee dat er *iets* in mijn darmen aan het veranderen is.. Ben wel erg moe maar dat is natuurlijk vrij normaal als net-nieuwe-mama Ben super blij dat Mila thuis is, eindelijk ongestoord tegen haar kletsen
Fijn dat het met jou inmiddels wat beter gaat! en ik vind het nog wel ontopic hoor! je was hier in eens zo snel weg en nog behoorlijk onverwachts ook, een beetje afsluiting is toch wel op zijn plaats
Mama van Isa en Ties
pi_65676839
Mila thuis, Raissa met nieuwe medicijnen waar wat mee gebeurt, Kersjes niet meer misselijk/kotsen, Nemo geboren en nog naamloos voor het grote publiek, en MC Laura met een prachtige echo!
wat kan er veel veranderen in een paar uur!
pi_65677168
Iamredleader & Tinuviel, gefeliciteerd met jullie zoon!
McLaura, wat een lief gymnastje grappige houding.
Marlieske, je mag hier ook zeggen dat het goed gaat hoor, tis niet alleen bedoeld voor klagen Heerlijk toch dat je je goed voelt!
  maandag 2 februari 2009 @ 23:45:33 #247
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_65678473
Volgens mij heb ik een teek!! Kan dit kwaad? En hoe kom je er vanaf? Hij zit precies onder mn tiet, lekker fijn plekje ook
©Dumbo
  maandag 2 februari 2009 @ 23:47:44 #248
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65678567
snel eruit halen. hoe, dat moet je maar even googlen.
als je binnen zoveel tijd (geen idee 3 maanden?) een rode kring om de beet heenkrijgt moet je even naar de dokter geloof ik.
beter wel even uitzoeken
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 2 februari 2009 @ 23:47:47 #249
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65678568
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:45 schreef texelonia het volgende:
Volgens mij heb ik een teek!! Kan dit kwaad? En hoe kom je er vanaf? Hij zit precies onder mn tiet, lekker fijn plekje ook
kijk hier even hoe te verwijderen http://nl.wikipedia.org/wiki/Teken_(dieren)
het is iig niet tof, je kan er de ziekte van Lyme van krijgen
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 2 februari 2009 @ 23:52:21 #250
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_65678762
Ja ik las net al dat de tekenbeet en ebt ziekte van lyme geen invloed op de baby heeft. Dus dat scheelt. Eruit halen moet met een tekentang?? Heb ik nu dus niet.

Maar las ook dat teken actief zijn van maart tot november. En ik ben absoluut geen buiten mens en woon niet in bosrijk gebied ed. Dus misschien is het niet eens een teek
©Dumbo
  maandag 2 februari 2009 @ 23:54:39 #251
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65678857
tegenwoordig zijn overal teken, zelfs in het centrum van amsterdam is er geen manier om t ding eruit te halen zonder tekenpincet? kan t niet met een normaal pincet?
  maandag 2 februari 2009 @ 23:56:01 #252
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65678919
pi_65678993
Anders morgen een tekentang halen. Absoluut geen alcohol erop of het ding zelf proberen los te peuteren! Dan bijt ie zich alleen nog maar vaster. En misschien voor de zekerheid toch even je HA bellen?
Waarom denk je dat het een teek is dan? Kan M. het niet van dichtbij bekeken en oordelen?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 2 februari 2009 @ 23:57:56 #254
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_65679012
Ik heb niet eens een pincet
©Dumbo
pi_65679073
Geen verbandtrommel in de auto daar zit er vaak wel een in!
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 3 februari 2009 @ 00:06:02 #256
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_65679261
Oeh ik heb wel een pincet! Lang leve het kerstpakket van mijn moeder!

Ik heb alleen geen idee hoe lang het er al zat, maar hij was nog niet zo dik dus zal wel niet zolang zijn? Hij is eruit iig!
©Dumbo
pi_65680428
Gefeliciteerd met jullie zoontje Iamredleader & Tinuviel!
Ik neem aan dat jullie zijn naam nog even in dit topic komen vermelden? Ben benieuwd!

Owjee, en toen stond ik 2e
Hier in iedergeval nog geen teken alsof er iets te gebeuren staat..
Om niet al te erg teleurgesteld te worden elke dag ga ik ook maar van 42 weken uit, dan kan het altijd meevallen!
pi_65680474
getsie Tex,

gelukkig is het er uit!
pi_65681634
Iamredleader en Tinuviel gefeliciteerd

karin gefeliciteerd wat leuk zusje of broertje voor meike

[ Bericht 29% gewijzigd door Popples op 03-02-2009 07:34:11 ]
mama van 3 kids!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 07:41:08 #260
24188 Belana
kloon van belana
pi_65681694
van harte gefeliciteerd met "Nemo"
stormy waters...
sailin'
pi_65681705
Gefeliciteerd Iamredleader en Tinuviel!

En mooie echo Mclaura!

Ik ga zometeen voor het eerst naar mijn nieuwe VK, ben benieuwd.
pi_65681765
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:13 schreef innepin het volgende:

McLaura, wat een lief gymnastje grappige houding.

Ik zei ook letterlijk "wat is die nou aan het doen???"

Ja, hij is mooi... en zulke dingen werken goed tegen de blues....
pi_65681948
Iamredleader en Tinuviel gefeliciteerd met jullie zoon
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_65682580
Tex, even naar de huisarts ms? bah, vervelende beesten zijn teken... m'n kat zat een paar jaar terug steeds onder als hij thuis kwam... (telkens een stuk of 12 - 15 tegelijk... )
  dinsdag 3 februari 2009 @ 09:04:36 #265
61800 Rottdog
pi_65682591
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 00:06 schreef texelonia het volgende:

Ik heb alleen geen idee hoe lang het er al zat, maar hij was nog niet zo dik dus zal wel niet zolang zijn? Hij is eruit iig!
Meld je het wel even bij je huisarts
pi_65682911
Wat een mooie echo McLaura

Iamredleader en Tinuviel van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Ik ben heel benieuwd naar de naam

Afgelopen zondag was ik 12 weken en ik ben de laatste dagen telkens weer wat misselijker.. ik had gehoopt dat het af zou zakken, maar helaas..
  dinsdag 3 februari 2009 @ 09:24:13 #267
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65682916
Tinuviel en Iamredleader van harte met de geboorte van jullie zoon!

Ai Tex een teek, juk! Wat Rottdog zegt is misschien wel even handig. Dan weten ze er iig even van.

.

Hier gaat het lekker. Gewoon z'n gangetje allemaal.
Ik durf alleen niet meer naar het lijstje te kijken! *kop in zand steekt* ik ben nog laaaaaang niet zo ver..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 09:27:50 #268
190853 RockabeIIa
pi_65682986
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 00:06 schreef texelonia het volgende:
Oeh ik heb wel een pincet! Lang leve het kerstpakket van mijn moeder!

Hoe komt dat ding daar?
pi_65683243
Tinuviel en iamredleader, van harte met jullie zoon
pi_65683352
ik zou nu de volgende op het lijstje geweest zijn met 15 februari...
naja, volgende keer beter...
pi_65683359
nieuwe babies; gefeliciteerd!!!
pi_65683528
Mijsje jouw tijd komt ook snel!
Hier weer last van mijn buik, stomme darmen, ze werken ook echt niet mee. Blijf het eng vinden, die buikpijn.
pi_65683644
lief van je
wanneer was jouw volgende echo ook al weer precies, (ik weet in de 9e week, maar wanneer valt de echodag?) Ik hoop zo dat het deze keer goed gaat! Het kloppende hartje was er, dus er is hoop. Je hebt nog wel andere kwaaltjes? (ik duim nog steeds met je mee, zeker tot het kritieke punt voorbij is!)
  dinsdag 3 februari 2009 @ 10:11:20 #274
108648 cattie
lieve moeder
pi_65683960
Iamredleader van harte gefeliciteerd!

Tex, hou je het wel in de gaten mbt die teek? In verband met de ziekte van Lyme. Ik zou het idd ook even de vk zeggen.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 10:21:56 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65684218
Er stond een hele tijd terug een stuk in de krant over teken en iig moet je, als je binnen een x-aantal weken griepverschijnselen krijgt wel even contact opnemen met je huisarts, dan kunnen ze je nakijken. Als je er op tijd bij bent hoeft Lyme helemaal niet enorm schadelijk zijn, maar je moet er dus wel even alert op blijven nu je zo'n beest gehad hebt.
pi_65684276
@Mijsje: de volgende echo is op 12/2 en dan weer op 5 maart bij de vk. De echo van de 12de is bij de gyn, dus ik weet niet zeker of dat een echo zal zijn, ik neem aan van wel. En als de eigen telling klopt dan is de echo van 5 maart precies op 11 weken en 6 dagen, redelijk safe dus.
Wanneer moet trouwens de nekplooimeting gebeuren? Ik zit een beetje met een planningsprobleem rondom de vakantie en zou nou weg willen in de week dat ik 14 weken ben, kan dat?
pi_65684640
Mefke de nekplooimeting doen ze het beste tussen de 11 en 13 weken, dus zou gecombineerd kunnen worden met die van 11 weken en 6 dagen? Met 14 weken ben je iig te laat.

Ik heb een "sociaal" gat momenteel mijn vriendinnen liggen/zitten met koter in het ziekenhuis omdat de kindjes het rotra virus te pakken hebben, de ene in Eindhoven de ander in 's-Hertogenbosch ff langs gaan kan (lees: wil ik niet) ivm besmettingsgevaar. Heb ze net dus maar even gebeld om een hart onder de riem te steken.
(hoor je op de achtergrond zo'n heeeeel sielug huiltje nou dan werken de hormonsters weer hoor)
Mama van Isa en Ties
  Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 10:36:55 #278
5428 crew  miss_sly
pi_65684647
mefke, de nekplooimeting moet plaatsvinden tussen 12w0d en 12w6d heb ik begrepen. Hoewel men over het serumonderzoek (het bloedonderzoek mocht je voor de combinatietest kiezen) in verschillende ziekenhuizen verschillend denkt, is de meting zelf volgens mij overal hetzelfde.
pi_65685085
Mijn nieuwe vk is hartstikke aardig, en ik ben weer goedgekeurd. En het hartje weer gehoord Zo leuk is dat
Oh en als ik thuis wil bevallen moet het sowieso beneden, niet eens vanwege mijn overgewicht, maar vanwege onze wenteltrap
pi_65685868
Hey Rottdog! Ik ga ook donderdag om 16:00u! We slaan ons er wel doorheen tot die tijd... !

Ik heb me zaterdag echt schandalig gedragen...'s avonds na het werk wilde ik perse nog een broodje halen waardoor ik de tram miste...moest dus via allerlei omwegen naar huis (tram komt maar iedere 20min en het was te koud om te wachten vond ik...). Thuis gekomen meteen in huilen uitgebarsten bij vriendje omdat ik nu ook nog misselijk geworden was van mn broodje...hij heeft me eerst getroost, maar later toch ook wel heel hard uitgelachen (en groot gelijk heeftie)
Lotte!
Noah!
pi_65688554
Linda en Rottdog, ik duim mijn duimen kapot voor supermooie echo's voor jullie allebei!
pi_65690350
Had ik al weken zin in een McChicken ..... nou is die trek spontaan weg zeg
McKogelburger
Dit is zowat om de hoek.
Mama van Isa en Ties
pi_65691479
Zooo ik heb vandaag de nekplooimeting gehad. Alles zag er keurig uit en was mooi gemiddeld en precies zoals het hoorde. Alleen de hoofdomtrek was ietsjes onder het gemiddelde, maar toen de echoscopiste zich omdraaide naar mij riep ze gelijk heel hard "oooooooh dat komt dan duidelijk van mama!"
mooi vijf vingertjes aan elk handje en vijf teentjes aan elk voetje, orgaantjes gezien en goedgekeurd en de navelstreng zat prima. Placenta ligt tegen de achterwand. De nekplooi was 1.5 en volgens haar was dat keurig. Het zal wel, ik hoor de complete uitslag volgende week wel

Ze probeerde het hartje nog even te laten horen maar dat ging voor geen meter en de echo duurde ook een stuk langer omdat ze geen behoorlijke foto van de zijkant kon nemen om de nekplooi te meten. Reden: Kind lag niet echt stil... heeeey een echo-dinges! *duikelduikel saltosalto HIK* en zo de hele tijd. Maar wel superleuk om te zien haha.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:26:51 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65691802
Fijn dat het goed was Huup.
  Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 14:33:18 #285
5428 crew  miss_sly
pi_65692050
fijn huup, toch een opluchting.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:57:32 #286
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_65692946
klinkt als een gezellige druktemaker Huup

Hier straks gezellig naar de Ikea en ideeen opdoen voor de kinderkamer

Ben ook erg blij volgende week weer de vk te mogen zodat ik het hartje horen kan, daar ben ik nu wel zo nieuwschierig naar

en durf met enige voorzichtigheid te melden dat ik langzaamaan aan het opknappen ben, de misselijkheid is sinds gisteravond verdwenen, en voel me niet meer zo slap.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:58:36 #287
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65692987
mooizo huup! heb je dat ook weer gehad! en heb jij zo'n klein hoofd?
pi_65693634
Iamredleader en Tinuviel gefeliciteerd met jullie zoon!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_65693923
McLaura mooie echo

Karin uit de kast leuk gefeliciteerd

Iamredleader en Tinuviel gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon

Huuphuup fijn dat alles er goed uit zag!

Vandaag ben ik alweer 17 weken gaat toch best wel snel. Volgende week weer naar de verloskundige en over 3,5 week de 20-weken echo.
Gisteren ben ik begonnen met mijn afstuderen. Super veel informatie en ik weet niet waar ik moet beginnen. Ook leuk trouwens, de toiletten zijn beneden en ik zit op de 1e etage, ik blijf dus heen en weer lopen.
Ik ben wel erg blij dat ik maar tot 14.00 uur daar hoef te zitten want ik ben kapot (als student ben je niks gewent he).
pi_65694914
Jaaaaaaaaa ik jompel gewoon nog even een keer voor je Karin, nu officieel

Heerlijk dat alles goed was Huup!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_65695557
Karin, hahahhaa...de zwangerschapsdementie slaat nu al toe dus! Nou ja.. heb je toch nog even mogen weten hoe t is om een kloon te zijn... ik jompel ook nog even lekker voor t echt nu!

Huupster.. wat fijn dat de nekplooimeting goed was! Wat duidelijk hè, die echo bij deze termijn...niets garnaaltjes achtigs meer aan! Zelfs geen sleutelhanger meer
Mefke, de nekplooimeting moet officieel trouwens plaatsvinden tussen de 11+3 en 13+5 wkn. Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat de meting gecombineerd kan worden met de echo bij 11+6 wkn, want lang niet alle echoscopisten zijn gecertificeerd om een NT meting te doen.. zou vervelend zijn als je van een koude kermis thuis zou komen! Ik zou gewoon je verloskundige even bellen om te overleggen over het feit dat je de combinatietest wil doen, zodat de echo evt nog aangepast kan worden en/of gedaan kan worden door iemand die ook de NTmeting mag verrichten!

Iamredleader en Tinuviel.. enorm gefeliciteerd met jullie kleine mannetje! ook ik ben heel benieuwd naar zijn naam!

Bar, heel fijn dat je je langzaamaan weer wat beter begint te voelen, ik hoop dat t een goeie voorbode is!!

En Miss_sly en McLaura... ik hoop dat jullie inmiddels weer middenop je roze wolk zitten!! De afname van het HCG kan rare dingen met je doen hoor..hopelijk is het heel tijdelijk en kunnen jullie gauw weer volop genieten!! Neem het jezelf niet kwalijk hoor!!

Rottdog en Linda... heeeeeel veel succes met jullie echo's morgen!!! Mijn duimen draaien hard!!

Hier qua zwangerschap alles prima, de vermoeidheid begint wat af te nemen, maar maakt helaas plaats voor de eerste griepverschijnselen nu die me toch heeft weten te vinden... een kop vol snot, blegh! Vanavond heerlijk in een heet eucalyptusbad! Daar kan ik nu al happy van worden!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:00:06 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65697599
Weet iemand trouwens, in het kader van de glazen kooitjes voor zwangeren, mag je als zwangere nou wel of niet een zacht gekookt ei eten? Of een gebakken ei met hele dooier?

Mijn vriendinnetje zei afgelopen zaterdag dat het echt niet mocht, want dat was nog rauw dan, maar ik ben er zelf van overtuigd dat als het heet genoeg is dat je je b*k eraan verbrand dat het dan wel ok is toch?
Ik ben iig nog nooit ergens tegen gekomen dat het niet mocht. Ja, rauwe eieren, maar daar valt dit toch niet onder?
Het is geen halszaak ofzo, maar ik heb af en toe van die uitsmijter-kaas buien en dan hou ik wel van een lekkere zachte dooier. Mag het wel, of niet?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:04:37 #293
141023 ik80
pi_65697767
Lastig he met dat eten, ik weet het ook niet, hiet bak en koken we ze wel redelijk door.

Ik zal me vast voor morgen melden, ben dan alweer 37 weken heb vanaf dan meldplicht geloof ik?
We hebben alleen even een drukke dag voor de boeg, we krijgen eindelijk de sleutel van het nieuwe huis (nee ik ga daar niet bevallen, dat lukt niet). En we gaan zwemmen ed
dus alvast een goede dag!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:06:23 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65697828
Spannend, een nieuwe huis.

Over dat eitje, ik kook mijn eitjes altijd een minuut of 8, dus het zijn iig echt geen snot-eieren meer.
  Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 17:32:22 #295
5428 crew  miss_sly
pi_65698755
Hier nog lang geen roze wolk, helaas.
Door de post van Kim en een paar fijne gesprekjes met schaap is het hele zwarte er vanaf, maar het is nog steeds wel donkergrijs hier. Ik ken mezelf zo niet, mijn dipjes duren nooit lang en zijn zeker na een nachtje slaap altijd weg. Dit duurt nu al meer dan 3 dagen.

En nu belde mijn moeder net dat ze in Amsterdam zijn en of ik gezellig met hun en een oom en tante een hapje wil eten. Nou, eigenlijk niet, eigenlijk wil ik naar huis, alleen gelaten worden en uithuilen, maar dat heb ik maa rniet gezegd als ik dat zou zeggen, gaan ze zich pas echt ongerust maken. Dus ben ik mijn gezicht in een weliswaar vermoeide maar enigszins vrolijke plooi aan het werken en ga ik dadelijk even met ze eten.

Het klinkt allemaal zo naar, maar zo voel ik het ook. Alle rationele argumenten waarom ik me niet zo hoef te voelen, ken ik allemaal. Ik herhaal ze meerdere malen per dag, maar het haalt nog niet veel uit. Ik voel het gewoon niet.

Nou ja, daarom post ik ook maar even wat minder, want teveel van deze negativiteit zitten we in dit topic niet op te wachten, natuurlijk.
pi_65699135
Och Sly!! Wat shit joh dat je je zo voelt, écht! Ik hoop echt dat t je helpt als schaap er straks weer is! Zou het je niet helpen om je gyn te bellen en te overleggen? Misschien dat hij een hoop roze terug kan toveren wanneer je bijvoorbeeld met een echo even de bevestiging hebt dat alles goed gaat daarbinnen... absoluut niet bedoeld om je gevoel te bagataliseren, alleen om mee te denken!

BE, ff gecopy/paste, maar dit is het advies wat wij zelf ook altijd aanhouden:
"In rauw ei kan salmonella voorkomen. Dat is voor iedereen een risico. Tijdens je zwangerschap is het natuurlijk niet goed om een voedselinfectie op te lopen, maar schade aan je ongeboren kind kan niet ontstaan. Als de dooier zacht is kan er in principe salmonella voorkomen, het is aan jou of je dit risico wilt nemen."
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 3 februari 2009 @ 18:03:26 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65699945
Ah ok, daar kan ik wel wat mee. Iets langer koken en iets langer bakken dus.

miss_sly, wat rot zeg, dat het nog steeds niet over is.
pi_65701236
Ach, miss_sly, wat naar dat je je zo voelt. Je klinkt alsof je je er schuldig over voelt. Ik hoop dat dat niet zo is. Er zijn namelijk inderdaad rationele argumenten dat je je niet zo zou hoeven voelen, maar er zijn er ook die verklaren dat je je zo voelt. Natuurlijk de hormonen van de zwangerschap maar ik zou me ook kunnen voorstellen dat juist de periode van voor je zwanger werd, met alle moeilijkheden en heftige emoties, nu zijn weerslag heeft.

Hoe dan ook, reden of geen reden, je voelt je rot en dat mag, maar ik hoop dat je je heel snel weer minder neerslachtig voelt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 februari 2009 @ 18:43:55 #299
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65701658
@Imredleader, papa van "Nemo" waar ik nieuwsgierig naar was, is het ook zo als een meisje geboren word dat de naam langer geheim blijft? en gebruiken jullie de naam zelf wel al?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_65703843
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:58 schreef pinquit het volgende:
mooizo huup! heb je dat ook weer gehad! en heb jij zo'n klein hoofd?
ja ik moet met skibrillen enzo altijd zo'n kinderbril anders is ie veuls te groot en ik kan in de winter altijd lekker op de kinderafdeling shoppen voor schattige mutsjes enzo wat overigens niet wegneemt dat ik niet af en toe ook gewoon een bolle kop heb hoor, maar mn schedelomtrek is schijnbaar redelijk klein
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:41:25 #301
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_65703930
MissSly

Huup, wat fijn dat alles goed was!
Be, heb je alweer een eitje geproefd? Ik kook een ei altijd 5 min. nadat het water aan de kook is. Volgens mij moet het dat wel ongeveer goed zijn hoor. Natuurlijk neem je altijd het zekere voor het onzekere, maar aan de andere kant vind ik wel dat er veeeeel voorschriften zijn hoor. Niet teveel dit, niet teveel dat. Ik denk dat het ook belangrijk is om te blijven genieten, en op te letten daar waar het kan. Toch?

Hier vandaag het eerste middagje 'vrij'. Heb heerlijk geslapen. Toch wel fijn hoor, al moet ik er nog wel aan wennen dat ik nu halve dagen aan t werk ben natuurlijk. Leuk is anders, had liever doorgewerkt, maar ja, dat is nu eenmaal niet zo en ik geloof dat ik me daar nu wel bij heb neergelegd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')