quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:43 schreef huuphuup het volgende:
-knip-
en alleen daarom al zou ik het erg leuk vinden om een meiske te krijgenerg hè?
Gelukkig een mooi kloppend hartje! Moet dat even schrikken geweest zijn!quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:13 schreef miss_sly het volgende:
Even snel tussendoor: wij zijn de hele ochtend in het ziekenhuis geweest.
Eerst intake en een hele vragenlijst beantwoorden. Daarna de arts-assistent voor de rest, ook bloeddruk, die was prima 115/70. Daarna even naar het hartje luisteren....en dat lukte niet. Ander, beter apparaatje gehaald....ook niets. Dus een spoedecho tussendoor. Ze wilden ons niet ongerust maken, maar ze wilde wel zekerheid. Gelukkig konden we echt heel snel ertussen en meteen toen kind in zicht kwam, zag je ook het hartje kloppen en het kindje bewegen. Alles goed gelukkig
Nu alleen nog even kijken hoe het nou zit met in het ziekenhuis blijven. De gyn in kwestie die dat had aangeraden, had gezegd dat hij het wel in orde zou maken ook al is er geen officiele medische indicatie. Er was echter nog niets in orde, dus vooralsnog staan we 'op eigen verzoek' geregistreerd en dit zou betekenen dat we een eigen bijdrage moeten betalen. Even informeren hoe hoog die is en of de verzekering die vergoedt.
Ow ja, wel heel veel geluk tot nu toe: morgen 14 weken zwanger en al 5 echo's gehadwat is het toch telkens geweldig om je kindje te kunnen zien
Aha, ervaring mee?quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:39 schreef Brighteyes het volgende:
Die Philips Avent is een prima babyfoon DuchesssX!
Hoe krijg je het voor elkaar.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 00:21 schreef Mammamia het volgende:
Mag ik weer in het lijstje..? Sta er opeens niet meer in... Maar ben nog steeds hardstikke zwanger! Ik schrik me rot! Wel een tijd niets laten horen. Komt het daar door? Maar alles goed hier. Ga eens even bijlezen...
Gefeliciteerd Fruppel, Mefke en Rocka!!!
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 01:10 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Aha, ervaring mee?
Angel-Eyez, toch een beetje rustiger aan doen hoor
Takkembah, nou pas last van je boobs? Wees blij!quote:Aahgrrr vandaag einde van week 6 en vannacht van de pijn in mijn boobs wakker geworden. Verder had / heb ik eigenlijk nog geen kwaaltjes (behalve een niet te stillen honger)....
Zou ik ervan bespaard blijven, of komt het allemaal nog :p ???
Nee, ik was dat niet. Kan me wel herinneren dat iemand dat laatst hier vertelde, maar weet niet meer wiequote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:14 schreef seilram het volgende:
Goedemiddag allen, zo ik ben me toch lam van de antibiotica... ben met manlief mee opgestaan, toen wel aangekleed en hond even uitgelaten, daarna om 09.00 uur op de bank gepoft en ik werd net wakker.... heb nog het gevoel dat ik uren kan slapen zeg.
Happy, jij had ook teveel eiwit in je urine he? Wat zeiden ze bij jou? Ik vroeg is het erg? Nee zei ze, maar ik verder niet geinformeerd waar dat dan een indicatie van is.
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:58 schreef peterfan het volgende:
Wat grappig Diaan73, dat gevoel dat jij omschrijft dat had ik ook heel erg na 2 weken ofzo. Heb het er eigenlijk nooit met iemand over gehad dus vind het leuk dat jij dit zo omschrijft. Na 2 weken was alles al weer zo normaal, en als je zwanger bent is alles nog zo bijzonder, zo "vol verwachting". Als je zwanger door de stad liep bijvoorbeeld, glimlachen veel mensen naar je of spreken ze je aan. Toen ik 2 weken na de bevalling snel even ging shoppen moest ik ook echt wennen dat niemand meer extra aardig tegen mee deed. Ik wilde het wel uitschreeuwen "ik ben nog best bijzonder hoor, heb "net" mijn eerste kind gebaard!!". Het moest gewoon feest blijven! Het duurde ook heel lang (wel 2,5 maand ofzo geloof ik) voordat ik de slingers, ballonnen en kaarten uit de kamer gehaald heb...![]()
Klopt, ze adviseren dan ook om het naast de Emesafene te gebruiken.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:07 schreef sjak het volgende:
Kersjes ik hoop echt voor je dat zofran gaat helpen. Wat ik erover heb gelezen klinkt goed. Al hoor ik soms wel dat het alleen het braken doet stoppen, niet de misselijkheid.
niet om de discussie weer op te laden, maar ik ben bang dat Carmella een beetje (lees hier: heel erg) is afgeschrikt door wat er allemaal over haar gezegd is... het is ook niet niks om over je te horen/lezen...quote:
ik begrijp wat je bedoelt, zou het sneu vinden als ze daarvoor niet meer zou komen posten hier. Carmella, je mag me ook pm-en hoorquote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:27 schreef mijsje het volgende:
[..]
niet om de discussie weer op te laden, maar ik ben bang dat Carmella een beetje (lees hier: heel erg) is afgeschrikt door wat er allemaal over haar gezegd is... het is ook niet niks om over je te horen/lezen...
heeft?quote:(L2 Safe
A drug which has been studied in a limited number of breastfeeding women without an increase in adverse effects in the infant. And/or the evidence of a demonstrated risk which is likely to follow use of this medication in a breastfeeding woman is remote)
oh maar dat bedoelde ik niet met mijn post hoor, ik ga er vanuit dat het middel verder zelf waarschijnlijk heus wel safe zal zijn. Ik doelde er meer op dat het misschien verstandig is om je arts of VK ofzo te vertellen dat je het slikt, omdat het consequenties kan hebben voor andere geneesmiddelen die je eventueel nog krijgt. Niet alles kan in combinatie met elkaar toch en dat staat niet allemaal in de bijsluiter, dus misschien is het wel handig voor je behandelend arts om het te wetenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:51 schreef Kersjes het volgende:
Jongens, ik waardeer de bezorgdheid, maar ik heb hier echt wel onderzoek naar gedaan!
Toen ik nog in het ziekenhuis lag heb ik het voogelegd aan de gyn. Na overleg kreeg ik als antwoord dat het hier niet gebruikt wordt gedurende de zwangerschap en dat ze het me dus (liever) niet wilden voorschrijven. De huisarts vertelde hetzelfde, als het straks toch mis blijkt te zijn dan is hij altijd de schuldige omdat hij het off-label heeft voorgeschreven. Dat snap ik wel.
Ik vetrouw hierbij op de vele postieve ervaringen die ik lees en hoor en de expertise van vooraanstaande buitenlandse gyns die Emesafene, het enige middel dat hier nog op de markt is, als hopeloos ouderwets beschouwen. Nederland huppelt wel vaker achter de feiten aan wat pijnstilling en comfort betreft en de calvinistische norm die heerst... Tja, ik heb er niet zoveel mee.
Bovendien, als het echtechtecht niet veilig geweest was dan hadden er inmiddels al vele rechtzaken geweest.
Zowel de Amerikanen als de Israeliers zijn namelijk nogal van het suen![]()
Miss_Sly, wacht maar tot de kleine straks voelbaar gaat schoppen... Dat is helemaal gezellig!
ja nee precies, dat dacht ik dus ook. We staan ook wel op zo goede voet verder dat ik het ook niet wil om heel lang te wachten met vertellen ofzo. Maarja, het moment is nu een beetje rot. Zijn vrouw ligt onverwacht in het ziekenhuis en hij had het erover dat ze een major operation moest ondergaan en zn vader dus net overleden. Ik kan me voorstellen dat je dan op dit moment ook niet op dit soort geneuzel zit te wachten.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:11 schreef mrien het volgende:
Lastig Huup! Ik zou het hem dan toch maar telefonisch of via de mail vertellen, anders blijft er weinig vertellen over inderdaad!
Och, aan de andere kant moet ik niet klagen. Jij voelt je al constant ellendig.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:08 schreef Kersjes het volgende:
Nummer_zoveel. Het valt soms ook allemaal niet mee he?
Gezellig!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:40 schreef Brighteyes het volgende:Mijn teamgenootje belt net, zij is ook 18 augustus uitgerekend!
![]()
Echt zo leuk!
Wel een probleem voor het team nu, 3 zwangere meiden dit jaar!
Kunnen we samen met onze dikke buiken langs het veld gaan zitten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |