abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65484286
Zwangerschap en geboorte deel 444

De aanstaande papa's en mama's :

2009

26 januari 2009: Jore (jongen)
11 februari 2009: Tinuviel en iamredleader
18 februari 2009: hassanjassan (papa)
19 februari 2009: [Zweefvliegje (was: klonelin) (meisje)
21 februari 2009: Koningin
25 februari 2009: ik80 (meisje)
03 maart 2009: Carmella
***19 maart 2009: texelonia en Micha ***
18 april 2009: S_oepstengel
20 april 2009: Iksje
21 april 2009: Berto (papa)
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
20 mei 2009 Marlieske
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009: Memmel (jongen)
31 mei 2009: Vicky
13 juni: TheFrankey (papa)
21 juni 2009: tessie
03 juli 2009: mikoxx (tweeling)
03 juli 2009: MeNicole
07 juli 2009: wiseguy79
11 juli 2009: Jeetjejom
14 juli 2009: Flower-Ti-Amo
21 juli 2009: Jessie
24 juli 2009: panda1980
25 juli 2009: Innepin
28 juli 2009: McLaura
*** 31 juli 2009: miss_sly en het_fokschaap ***
02 augustus 2009: Nijna
09 augustus 2009: _Bar_
12 augustus 2009: Sjotime en Quinny
16 augustus 2009: Chan
18 augustus 2009: huuphuup
*** 19 augustus 2009: Brighteyes en Stinkie ***
21 augustus 2009: Kersjes
24 augustus 2009: Poppedein
*** 25 augustus 2009: DuchessX en Juup© ***
01 september 2009: Rotdogg en Berkery
03 september 2009: Ssserpente
17 september 2009: Linda2205
19 september 2009: mefke79
*** 20 september 2009: Happyme28 en Marky ***
22 september 2009: Tinkerrrbell
28 september 2009: Takkembah
02 oktober 2009: RockabeIIa
04 oktober 2009: Fiemeeltje

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Lois op 29-01-2009 19:26:02 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_65484299
Ik zie nu tegen de 20 weken echo veel meer op dan de eerste keer. Ik besef me nu zo goed wat er allemaal wel niet fout kan zijn. De eerste keer was misschien beetje naief maar toen ging ik er bij alles zomaar vanuit dat het toch wel goed zat. De angst van het niet goed zitten is nu veel groter!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_65484321
Ik heb alleen de tickers er niet op gekregen, kan even iemand helpen?
en het vorige deel als link?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 28 januari 2009 @ 10:55:59 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65484327
Al gedaan.
pi_65484328
Ik denk dat ik ook nog wel een 20w echo heb, maar die staat nog niet vast. Morgen eerste reguliere controle bij de gyn, dus dan wil ik meteen even kijken of ik vast een afspraak kan krijgen.

Deze zijn echt pretecho's bij een echo centrum op IJburg dat erg goed bekend staat. En ach, ik vind iedere echo weer mooi en zoo lang zonder vind ik echt ondoenlijk

Deze pretecho's zijn met 18 en 25 weken. Ik kan niet wachten

Poppejans, vrijdag over 4 weken hebben we die echo dus, en het kan in principe vanaf week 16, dus over 2 weken al ik vind het ook snel gaan hoor. Ik was telkens bezig met vooruitkijken van echo, naar echo, naar nekplooimeting en ongemerkt ging ik de 12 weken grens voorbij. Tot ik me ineens realiseerde dat ik al ruim 13 weken, bijna 14 weken zwanger ben
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_65484337
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:55 schreef Brighteyes het volgende:
Al gedaan.
Dank!, dat is SNEL!
pi_65484366
laatste post van mezelfvorige topic
Happy, ik duim voor je hoor, hoop zo dat het goed is

Rottdog voor jou ook wat vervelend die onzekerheid

Kersjes, fijn dat je weer uit het ziekenhuis bent!

Miss_Sly, ik las ergens dat je over paar weekjes al kan zien wat het geslacht wordt, wat gaat jouw zwangerschap snellll (in mijn beleving dan)

Rocka, oktober wat sta je daar zielig onderaan, hopelijk gauw niet meer de onderste.
Oktober mensen zijn erg leuk
pi_65484394
Oh BE zowel mijn moeder als mn schoonmoeder zijn aan het vissen of ze niet een keertje mee mogen naar een echo. Hoe bijzonder ik het ook vind voor ze (eerste kleinkind enzo) we hebben tot nu toe alleen nog maar de 12weken-nekplooi-echo en de 20-weken echo.
Allebei medische dus. Ik heb vrij duidelijk gemaakt dat we daar gewoon samen heen willen zonder meekijkers enzo erbij. Maar dat vond men toch niet heel erg leuk. Vooral de 20-weken echo niet. "Maar dan weet je toch ook wat het wordt?" Mja, dan bel ik je erna wel We zijn er nog niet over uit of we een pretecho laten doen of niet, maar als ze echt zo graag meewillen hou ik me aanbevolen voor een leuk kado
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 28 januari 2009 @ 10:58:14 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65484395
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:56 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat ik ook nog wel een 20w echo heb, maar die staat nog niet vast. Morgen eerste reguliere controle bij de gyn, dus dan wil ik meteen even kijken of ik vast een afspraak kan krijgen.

Deze zijn echt pretecho's bij een echo centrum op IJburg dat erg goed bekend staat. En ach, ik vind iedere echo weer mooi en zoo lang zonder vind ik echt ondoenlijk

Deze pretecho's zijn met 18 en 25 weken. Ik kan niet wachten

Poppejans, vrijdag over 4 weken hebben we die echo dus, en het kan in principe vanaf week 16, dus over 2 weken al ik vind het ook snel gaan hoor. Ik was telkens bezig met vooruitkijken van echo, naar echo, naar nekplooimeting en ongemerkt ging ik de 12 weken grens voorbij. Tot ik me ineens realiseerde dat ik al ruim 13 weken, bijna 14 weken zwanger ben
Ik snap je helemaal. Vorige keer hoefde ik niet zo nodig echo's tussendoor, ik geloofde het wel, maar ik ben nu zo mogelijk nog nieuwsgieriger dan met Sasha, dus ik heb ook al voorzichtig gespiekt naar zo'n 18w echo.
  woensdag 28 januari 2009 @ 10:59:58 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65484449
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:58 schreef huuphuup het volgende:
Oh BE zowel mijn moeder als mn schoonmoeder zijn aan het vissen of ze niet een keertje mee mogen naar een echo. Hoe bijzonder ik het ook vind voor ze (eerste kleinkind enzo) we hebben tot nu toe alleen nog maar de 12weken-nekplooi-echo en de 20-weken echo.
Allebei medische dus. Ik heb vrij duidelijk gemaakt dat we daar gewoon samen heen willen zonder meekijkers enzo erbij. Maar dat vond men toch niet heel erg leuk. Vooral de 20-weken echo niet. "Maar dan weet je toch ook wat het wordt?" Mja, dan bel ik je erna wel We zijn er nog niet over uit of we een pretecho laten doen of niet, maar als ze echt zo graag meewillen hou ik me aanbevolen voor een leuk kado
Ja, dat zou ik ook zeggen hoor. Mijn moeder is wel een keer mee geweest naar de controle, dus het hartje horen enzo, maar de echo's (dat waren er bij Sasha ook 2) waren gewoon echt alleen van ons saampjes. En nu dan met Sasha erbij, maar niet met ouders ofzo. Als ze dat willen betalen ze maar voor een pret-echo.
Het zijn ten slotte idd ook echt medische dingen, voor hetzelfde geld krijg je slecht nieuws. Dat zou ik dan toch wel vertellen, maar eerst even met z'n 2-en laten inzinken is dan wel zo fijn lijkt me.

Maar goed, nu dus aan de twijfel over een geslachtsbepaling.
pi_65484562
Ik las van de week ergens dat je met 16 weken al een geslachtsbepaling kan laten doen. Dat zou betekenen dat wij dat nu al zouden kunnen doen. Alleen denk ik dat het beter is voor mijn portemonnee als ik gewoon even wacht tot de 20 weken echo of ze het daar misschien op kunnen zien en anders kan ik altijd daarna nog een pretecho doen.
pi_65484574
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:59 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar goed, nu dus aan de twijfel over een geslachtsbepaling.
Wij hebben hier van de week ook naar gekeken. Maar de wachttijden op de tijden dat wij konden was ruim 2 weken. Dan kwamen we op een paar dagne voor de echo uit. Dus die paar dagen dan ook nog maar een wachten. Ik ben ook heel benieuwd!!

Flower een geslachtsbepaling is niet zo duur. Hier kost ie maar 30 euro. Dus voor het geld zou ik het zeker niet laten
Liefde
pi_65484600
BE, wij hebbem wel die geslachsbepaling gedaan omdat we ook heel nieuwsgierig waren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:05:59 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65484611
Nou, ik bedenk me net dat ik dat niet eens kan plannen want dan kom ik op half maart uit en er is een dikke kans dat ik dan op reis ben voor mijn werk.
Dan maar even 2-3 weekjes langer wachten op de officiële echo.
pi_65484613
Zojuist op de 20 weken echo (mee)geweest. Dat is niet voor de poes trouwens. Alles maar dan ook echt ales werd gecontrolleerd. En dat is best wel even spannend vond ik.

Maar alles zag er supergoed uit ! dus ik ben blij! Mijn vriendin is nu 20 weken en 4 dagen
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:07:02 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65484639
Fijn TheFrankey!
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:07:22 #17
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65484650
Poppejans, oktobermensen/weegschalen zijn hartstikke leuk! Ik hoop je hier gauw te zien.

Die 16wk gesclachtsbepaling. Hoe gaat dat in zijn werk? En is het betrouwbaar?
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:09:38 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65484719
Bij de meesten is het vanaf 18w wat ik net zo in de gauwigheid zag.
pi_65484728
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:04 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Wij hebben hier van de week ook naar gekeken. Maar de wachttijden op de tijden dat wij konden was ruim 2 weken. Dan kwamen we op een paar dagne voor de echo uit. Dus die paar dagen dan ook nog maar een wachten. Ik ben ook heel benieuwd!!

Flower een geslachtsbepaling is niet zo duur. Hier kost ie maar 30 euro. Dus voor het geld zou ik het zeker niet laten

wat doe je! ik dacht dat dat ook iets van 100 euro zou zijn ofzo. Nu wil ik ook ik ben gewoon echt té nieuwsgierig. Vooral omdat ie-de-reen van alle kanten tegen me zegt dat het vast een jongen gaat worden terwijl dat natuurlijk nergens op gebaseerd is want hè 50/50 kans. Maar het maakt mij er niet minder nieuwgierig op...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65484744
Kijk wat mijn moeder me via internet stuurt:

Liefde
pi_65484776
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:09 schreef huuphuup het volgende:

[..]

wat doe je! ik dacht dat dat ook iets van 100 euro zou zijn ofzo. Nu wil ik ook ik ben gewoon echt té nieuwsgierig. Vooral omdat ie-de-reen van alle kanten tegen me zegt dat het vast een jongen gaat worden terwijl dat natuurlijk nergens op gebaseerd is want hè 50/50 kans. Maar het maakt mij er niet minder nieuwgierig op...
Nee alleen echobepaling is echt niet duur. Maar tis dan ook echt alleen maar kijken wat het word he meer niet. Maar ja als het je daar alleen om te doen is!!
Liefde
pi_65484892
jah ik wil het weten hahaha, maar het duurt sowieso nog wel even voor het kan. Vandaag pas 11 weken.

Wat een lief bedje
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65484999
MeNicole ik bedoelde meer dat ik dan tenminste nog geen kleertjes kan kopen enzo
30 euro is niet duur. Dat wiegje is echt super schattig!!

TheFrankey wat fijn dat alles goed was!

Ik ben trouwens ook best wel bang voor de 20-weken echo. Zowel bij mijn vriend als bij mij in de familie komen nogal wat aangeboren hartafwijkingen voor. Maar goed we gaan er maar vanuit dat alles goed is.
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:20:02 #24
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_65485084
TheFrankey wat fijn!!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_65485131
Dat wiegje

bij ons is de geslachtsbepaling (duurt 10 minuten) 50 euro en mogelijk vanaf week 16. Ik vond 18 dan weer verstandiger, meer kans dat het ook goed gaat. Mocht het niet lukken, dan krijg je gratis nog een nieuwe afspraak.
De echo met 25 weken duurt een half uur, krijg je een dvd met foto's en filmpje (en geluid, het hartje ) mee en kost 105 euro. Het is daar te volgen op een redelijk groot scherm, zoals ik begreep en ze doen ook inderdaad niet moeilijk over het meenemen van opa's oma's en aanverwante personen. Ik geloof tot 10 personen, maar dat gaat me echt te ver Ze geven er dan ook duidelijk uitleg bij wat er precies te zien is enzo. LIjkt me wel erg leuk
pi_65485546
De prijzen verschillen flink zie ik inderdaad. Maar als ik dan toch nog een extra echo zou laten maken dan wil ik wel ook meteen een 3d echo met mooie kleurfoto's enzo. Dan betaal je wel wat meer maar dan heb je natuurlijk ook wel wat
Vandaag over een maand hebben we eerst de 20-weken echo dus nog eventjes geduld.

Ik ga nu richting school voor mijn allerlaatste dag op school
pi_65485584
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:17 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
MeNicole ik bedoelde meer dat ik dan tenminste nog geen kleertjes kan kopen enzo
30 euro is niet duur. Dat wiegje is echt super schattig!!
Maar die kleertjes heb je toch allemaal wel nodig hoor
Liefde
pi_65485613
Bij dat echobureau waar wij heengaan, is het zo druk, dat je wel al ruim vantevoren moet reserveren, anders kun je niet eens in de week dat je zou willen. De 18-weken echo was de allerlaatste afspraak in die week, anders zou het een dikke week later worden.
Daarom ook maar meteen die van 25 weken afgesproken. Het kan maar gereserveerd zijn

fijne laatste dag Flower
pi_65485661
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:34 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Maar die kleertjes heb je toch allemaal wel nodig hoor
Ga me nou niet ompraten

En nu ga ik echt anders ben ik straks nog voor het eerst in 4 jaar te laat ook.
pi_65485882
Laatst had ik ook op een internet site van een echo bureau gezien dat ze geslachtsbepaling vanaf 18 weken doen, dus ik bellen voor een afspraak. Krijg ik aan de telefoon een verhaal dat het pas vanaf 20 weken kan... Waarom ze dan op hun site 18 weken hebben staan werd me echt niet duidelijk... Maar goed.. ik wacht wel gewoon tot de 20 weken echo (6 feb) , en hoop maar dat ze het dan wel kunnen zien, en anders maak ik daarna gewoon snel een afspraak voor een pretecho.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_65486212
pff, hier de hele nacht last gehad van mijn buik, eng gewoon. Ondanks dat ik eigenlijk voor 99% zeker weet dat het mijn darmen zijn. Nooit geweten dat dat zo'n pijn kon doen. Nu is het afgezakt, kan ik mooi nog een halve dag gaan werken en daarna naar de fysio. En morgen echo!
Happy, ik weet dat je dit niet meer leest, maar ik duim voor je!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:54:31 #32
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65486272
Miss_sly, wat een fijne uitkomst! Gefeliciteerd.

Rockabella ook gefeliciteerd!! Kei leuk

En happy.. pff je bent bijna aan de beurt!! Spannend Mefke, jij morgen ook een echo! (ik had ook veel krampjes in het begin omdat je baarmoeder dan groeit zei mijn VK).
Niet mieten! Door gieten!
pi_65486362
Oooh BE ik snap je twijfels wel hoor over wel of niet het geslacht willen weten manlief had dat ook heel erg en ik ook een beetje, want zou ik teleurgesteld zijn als het "weer" een meid zou zijn?.... Nope was meteen mijn antwoord en daarom was ik er van overtuigd dat ik het deze keer wel wilde weten al was alleen omdat ik dan nu gericht op kleuren kan kopen creme of wit is zo saai die eerste dagen en lastig te vinden ook
Ander voordeel is nu dat ik ook een hoop roze dat op zolder ligt kan verkopen
(en natuurlijk werkte de anti climax van vorige keer mee in onze keuze .... 9 maanden niets weten, bij de ks zoooo het is een meisje maareh dat wisten jullie vast al na al die echo's .... euh nee dat wisten we dus niet.

Poeh ik kijk normaal niet zo lang naar de OP maar ik sta al best ver bovenin en het voelt nog alsof ik zo kort zwanger ben.... de tijd vliegt vergeleken bij de eerste keer. Toen zei iedereen geniet er maar van het is zo voorbij en ik vond het toch laaaaaaang duren.... nu klopt dat cliché al aardig.
Mama van Isa en Ties
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:05:06 #34
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65486644
Marlieske ik ben het helemaal met je eens! Wat sta ik alweer hoog op het lijstje! Brrr...

Ik ga ook maar eens bellen voor een 26/27 weken pretecho. Weer even lekker gluren!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_65487000
Wij wisten niet wat het zou worden en ik vond die verrassing juist geweldig! Een zoon!!! Wow

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje jammer dat zo veel mensen het al willen weten, en het dan ook nog vertellen. En sommigen gaan zelfs nog verder, die vertellen ook de naam al (en ik zag hier zelfs iemand die het geboortekaartje al maanden van te voren liet zien... ).. Jammer vind ik het.

Ik wil het van vrienden dan ook nooit weten en merkte dat iedereen het bij ons ook zo leuk vond dat het een verrassing was.
pi_65487338
Ik zou het wel willen weten, juist omdat het me eigenlijk helemaal niks uitmaakt wat het wordt. Ik kan me ook niet voorstellen dat op het moment dat je bevalt van een écht, prachtig, eigen mensenkindje, "de verrassing" van het geslacht zo belangrijk zal zijn. Ik weet niet of ik het zo goed verwoord, maar ik krijg het er niet anders uit

Bij ons blijft het wel onbekend tot aan de geboorte, omdat manlief het absoluut niet wil weten. Ik mag het wel weten, zolang ik m'n mond maar hou tegen hem... nee, dát gaat werken
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:30:21 #37
190853 RockabeIIa
pi_65487591
peterfan, eerlijk gezegd vind ik je reactie een beetje vreemd. Laat een andermans keus toch in zijn waarde. Ik ben blij dat een ieder het voor zichzelf mag bepalen en snap juist helemaal niet waarom mensen niet willen weten of het een m of een f is.

Destijds heb ik ook wel verteld dat het een kereltje werd. Ik was zo blij, maar met een meisje zou ik net zo blij zijn en dezelfde tranen hebben gehad. En de blijdschap toen hij er eenmaal was werd er helemaal niet minder om en de spanning ook niet...
pi_65487660
Het maakte ons ook echt niet uit, onze reactie was bij een dochter precies hetzelfde geweest, maar juist ook tijdens de zwangerschap vond ik het zo leuk om te fantaseren, bakerpraatjes te horen en dan te kijken welke kwaaltjes wat zouden kunnen betekenen etc. Vond het gewoon echt heel leuk en bijzonder en wil het bij een evt. volgende dan ook absoluut weer niet weten.

Maar innepin, betekent dit nu echt dat jij het straks wel weet en je man niet, met het gevaar dat je je mond voorbij praat?
pi_65487704
Op het moment dat de kleine geboren werd was ik er helemaal niet mee bezig wat het was. Pas na een tijdje vroeg de vlos of we al hadden gezien wat het was. Toen hadden we zoiets van: Ohja das ook wel leuk om zeker te weten!!
Liefde
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:33:24 #40
190853 RockabeIIa
pi_65487728
Ik vond het allemaal veel tastbaarder worden toen ik eenmaal wist wat ik aan het dragen was.
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:34:11 #41
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_65487765
Wij willen het wel allebei weten. Mij lijkt het juist geweldig om te weten wat er rondhobbelt in je buikje.

Ikzelf zie niet in dat DEverrassing pas na de geboorte hoeft te komen. In onze omgeving is het normaal dat we redelijk veel van tevoren al weten (niet maaaaaanden, maar toch), en waarom ook niet? Ik vind daar niets jammers aan.

Als mensen niets willen weten, ook prima, vertellen we niets.
Alexa en Seth zijn lief
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:36:14 #42
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65487830
Ik weet ook wat het word. Ik ben geen surprise ei, maar een vriendin van mij wil het niet weten. Prima. Maar ik vind het dan wel raar dat zij tegen mij zegt: Wat stom dat je het al zegt!! Nou en? Het is mijn kind. Mag ik toch zelf weten, net zoals jij het niet wil weten. Ben het helemaal met rockabella eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door seilram op 28-01-2009 12:52:10 ]
pi_65487986
Iedereen moet het lekker zelf weten natuurlijk. Ik zeg alleen dat ik het jammer vind dat mensen het wel willen weten en vertellen. Jullie zeggen dat je het niet snapt dat mensen het niet willen weten. Volgens mij laten we elkaar op deze manier evenveel in onze waarde...
pi_65488072
Ik snap juist al dat geheime gedoe niet eigenlijk... waarom moet je al die dingen geheim houden? Tis nu eigenlijk zo dat ik naam en geboortekaartje enzo geheim hou omdat het zo hoort ofzo... maar eigenlijk vind ik het echt zo´n onzin.
En als je met 20 weken het geslacht te horen krijgt, is dat toch net zo´n grote en fijne verrassing als wanneer je het bij de geboorte te horen zou krijgen? Ik snap het verschil niet zo goed...
pi_65488119
Als jij het graag wil vertellen dan doe je dat toch lekker! Zou me dan niet tegen laten houden door " wat hoort"...
pi_65488340
Wij willen het hier graag wel weten. Gewoon omdat we allebei nieuwsgierig zijn. En stiekem ook een beetje uit practisch oogpunt. Het fantaseren over of je een jongen of meisje krijgt lijkt mij net zo leuk als het gericht spulletjes kunnen kopen voor je kleine kindje. Ik ben alleen te nieuwsgierig om te wachten

seilram, ik ben geen surprise-ei hahaha de tranen lopen over mn wangen

En peterfan, ik snap denk ik wel wat je bedoelt dat je het jammer vindt enzo en ieder zn eigen keuze vooral, maar zoals het er nu staat lijkt het net of jij je vrienden jouw keus oplegt. Snap je wat ik bedoel? Die zijn misschien wel hartstikke blij met hun ventje of meiske, maar jíj wilt het niet weten en dus mogen zij niets tegen je zeggen, terwijl het hun kind is en niet dat van jou. Als vrienden zoiets tegen mij zouden zeggen dan zou ik het ze niet direct vertellen maar ik ga er zeker geen geheim van maken en als ze op een verjaardag ofzo ergens zijn en het komt ter sprake dan heeft men gewoon pech.

Namen hebben we al compleet, maar die houden we wel geheim. Gewoon om het simpele feit dat ik wel eens denk van oooooh wat nou als je twee dagen voor de bevalling ineens een andere naam wilt en gewoon omdat het dan toch nog als een klein geheimpje tussen mn lief en mij voelt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:55:11 #47
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65488444
Maar waarom vind jij het dan jammer dat andere mensen het willen weten en vertellen? Omdat jij het dan ook weet en dan een deel van de magie voor jou over wat anderen krijgen weg is?

Ik vind het praktisch en leuk om te weten dat ik nu een jongen krijg (hoef ik niet alle jurkjes weer te wassen), maar ik begrijp ook dat er mensen zijn die het niet willen weten. Dat vind ik niet specifiek jammer ofzo.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_65488494
Oooohja Memmel krijgt een ventje ik ben zo benieuwd naar de naam hè haha te erg. Dat zal een mooi koppel worden samen Anna en broertje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65488504
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:52 schreef huuphuup het volgende:

En peterfan, ik snap denk ik wel wat je bedoelt dat je het jammer vindt enzo en ieder zn eigen keuze vooral, maar zoals het er nu staat lijkt het net of jij je vrienden jouw keus oplegt. Snap je wat ik bedoel? Die zijn misschien wel hartstikke blij met hun ventje of meiske, maar jíj wilt het niet weten en dus mogen zij niets tegen je zeggen, terwijl het hun kind is en niet dat van jou. Als vrienden zoiets tegen mij zouden zeggen dan zou ik het ze niet direct vertellen maar ik ga er zeker geen geheim van maken en als ze op een verjaardag ofzo ergens zijn en het komt ter sprake dan heeft men gewoon pech.

Namen hebben we al compleet, maar die houden we wel geheim. Gewoon om het simpele feit dat ik wel eens denk van oooooh wat nou als je twee dagen voor de bevalling ineens een andere naam wilt en gewoon omdat het dan toch nog als een klein geheimpje tussen mn lief en mij voelt.
Oh, dat bedoel ik helemaal niet hoor! Als zij het willen vertellen (en ik kan me voorstellen dat je het, als je het eenmaal weet, wel van de daken kunt schreeuwen) dan wil ik het wel horen hoor. Kan ik alvast op een cadeau uit . Ik bedoel meer " ik wil het liever niet weten". Vind het gewoon leuker als het een verrassing is

En dat laatste wat jij zegt, over de geheimpje samen over die namen, dat vind ik ook. Is toch leuk om dan toch nog iets samen " geheim" te hebben!
pi_65488600
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:57 schreef peterfan het volgende:

[..]

Oh, dat bedoel ik helemaal niet hoor! Als zij het willen vertellen (en ik kan me voorstellen dat je het, als je het eenmaal weet, wel van de daken kunt schreeuwen) dan wil ik het wel horen hoor. Kan ik alvast op een cadeau uit . Ik bedoel meer " ik wil het liever niet weten". Vind het gewoon leuker als het een verrassing is

En dat laatste wat jij zegt, over de geheimpje samen over die namen, dat vind ik ook. Is toch leuk om dan toch nog iets samen " geheim" te hebben!
in dat geval heb ik verkeerd gelezen, excuus
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65488648
Neuh, ik had een beetje bot of verkeerd geformuleerd volgens mij..

[ Bericht 1% gewijzigd door peterfan op 28-01-2009 14:11:18 ]
  woensdag 28 januari 2009 @ 13:09:07 #52
156412 hestria
erg gastvrij
pi_65488905
bij michelle wouden we het weten, maar zagen we het niet. Al wist ik al heel sterk dat ze een meisje zou zijn, ondanks dat al die bakerpraatjes op een jongen wezen. De verlos zei het is een meisje maar dat was op dat moment helemaal niet belangrijk.

Bij dennis wouden we het ook weten, en met de 12 weken echo zagen we het al uitgebreid in beeld. Hebben daarna ook geen verstoppertje gespeeld. de naam hebben we wel geheim gehouden.

Overigens was tijdens de zwangerschap van michelle en nichtje ook zwanger, toen hebben we eerste letters gegeven aan elkaar.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_65488980
Met 12 weken al?! Flink geschapen zeker die Dennis
  woensdag 28 januari 2009 @ 13:15:51 #54
156412 hestria
erg gastvrij
pi_65489155
nee, de navelstreng zat omhoog naar zijn hoofdje en een piemeltje is makkelijker te zien dan een meisje natuurlijk
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_65489327
Hoe zou het met happy zijn?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 28 januari 2009 @ 13:21:08 #56
95752 crew  Chell
Kluns
pi_65489360
Ik heb dat geheimzinnige gedoe ook nooit zo goed begrepen eigenlijk. Ik kan me wel voorstellen dat je misschien niet aan Jan en Alleman ook de naam verteld, maar toen BE bijvoorbeeld zwanger was van Sasha vond ik het wel heel bijzonder om vooraf zijn naam en geslacht te weten. Er was een Sasha onderweg, maar het persoontje Sasha was nog een verrassing.

En nu met tessie (mijn beste vriendinnetje) kan ik niet wáchten tot ik het geslacht weet Shoppppeeeeeeh!!! hahahaha
pi_65489421
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:20 schreef Ticootje het volgende:
Hoe zou het met happy zijn?
Ja idd, vraag ik me ook af. Ik hoop dat ze lekker aan het vieren is nu met haar man.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65489797
Wij willen het wel weten, houden het niet geheim, en als we uit de naam zijn, gaan we ook die niet geheim houden. De verrassing komt op een ander moment, maar is er niet minder om, wat mij betreft. Al dat geheimzinige gedoe houik niet van en kan ik ook niet

Bovendien vind ik juist door het niet geheim te houden, maar helemaal open en bloot te gooien (inclusief naam) je je kindje al echt opneemt in je gezin, familie, leven. Met naam en toenaam. Alleen nog kijken wat voor persoontje dat het dadelijk zal zijn/worden

Ik heb overigens afwijzing nummer 3 van een kraambureau op zak. Zij gaf me nog een andere waar ik contact mee op kan nemen, en daar heb ik me dan ook maar bij ingeschreven. Als dit ook niets wordt, ga ik mijn probleem bij FBTO neerleggen. Dan moeten zij maar zorgen dat ik kraamzorg krijg.

Happy, ik hoop zo dat het allemaal goed was!
pi_65489878
Wat lastig met die kraambureaus zeg Miss_sly!
Hopelijk wordt het wat met dit bureau!
pi_65490122
hey goed dat je het zegt miss_sly! ik zou eigenlijk verleden week volgens mij al gebeld moeten zijn door de kraamzorg over beschikbaarheid... maar eens even nakijken. Ik was het eerlijk gezegd alweer een beetje vergeten
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65490229
Na twee afwijzingen vergeet ik het niet, dus ik had gisteren een herinneringsmailtje gestuurd dat ik nog zat te wachten op hun reactie. Die kwam dus prompt vandaag, alleen had ik liever een andere reactie gehad

Maar in dit geval was de reden dat de kraamverzorgsters dan straks 3 kwartier moesten fietsen tussen diverse gezinnen en dat het in die drukke periode daar wel op neer zou komen en dat konden ze hun kraaomverzorgenden niet aandoen...nee, ze kunnen het mij wel aandoen om heel alleen met een pasgeborenen te moeten klooien terwijl ik van niets weet...dat lijkt me een stuk minder erg dan 3 kwartier moeten fietsen
pi_65490333
Bij mij moest de verzekering het regelen. Ik hoefde alleen door te geven welke mijn voorkeur had.
pi_65490400
Mijn verzekering regelt het niet!! Anders had ik daar toch allang aan de bel gehangen? Zij zeggen gewoon dat ik me rechtstreeks kan aanmelden. Nou, dat lukt wel, alleen aangenomen worden blijkt een lastiger iets.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:07:55 #64
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65491325
Dat is wel lastig miss_sly, wat een gedoe!

Pfff happy, waar blijf je! Ben zo benieuwd!
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:10:54 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65491467
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:56 schreef marlieske het volgende:
Oooh BE ik snap je twijfels wel hoor over wel of niet het geslacht willen weten
*knip*
Ik twijfel niet over het willen weten hoor! Het idee... ik en iets niet willen weten.
Ik twijfelde over evt. een extra pretecho met 18w doen om alvast het geslacht te weten te komen ipv iets langer te wachten tot de 20w echo.
Maar daar ben ik dus al uit, dat krijg ik niet gepland op dit moment. Ik weet alleen dat ik op reis moet, nog niet wanneer, en als je dus lang van te voren een afspraak moet maken gaat dat niet. Dan maar gewoon braaf geduld hebben.
pi_65491469
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:47 schreef miss_sly het volgende:
Mijn verzekering regelt het niet!! Anders had ik daar toch allang aan de bel gehangen? Zij zeggen gewoon dat ik me rechtstreeks kan aanmelden. Nou, dat lukt wel, alleen aangenomen worden blijkt een lastiger iets.
Hee miss_sly, heb je Parnassus al geprobeerd?
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:11:13 #67
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65491485
Per 1 januari is dat idd veranderd, Tico. Je moet nu zelf je kraamzorg regelen en dan doorgeven aan je verzekeraar. Ik ga voor de zekerheid ook nog maar eens bellen. Weet niet meer of ik nou een bevestiging heb gehad of niet.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:13:04 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65491561
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:14 schreef peterfan het volgende:
Wij wisten niet wat het zou worden en ik vond die verrassing juist geweldig! Een zoon!!! Wow

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje jammer dat zo veel mensen het al willen weten, en het dan ook nog vertellen. En sommigen gaan zelfs nog verder, die vertellen ook de naam al (en ik zag hier zelfs iemand die het geboortekaartje al maanden van te voren liet zien... ).. Jammer vind ik het.

Ik wil het van vrienden dan ook nooit weten en merkte dat iedereen het bij ons ook zo leuk vond dat het een verrassing was.
Wat is nou het verschil dan? Je hoort met 20w of het een jongetje of een meisje is, of met 40 weken? Het is toch net zo'n verrassing? Je hoeft er alleen minder lang op te wachten...

Ik zie het gewoon als 3 leuke momenten, de eerste als je zwanger blijkt te zijn, de 2e als je het geslacht te weten komt en de 3e als het kindje geboren is en je hem/haar eindelijk leert kennen.
pi_65491579
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:11 schreef Memmel het volgende:
Per 1 januari is dat idd veranderd, Tico. Je moet nu zelf je kraamzorg regelen en dan doorgeven aan je verzekeraar. Ik ga voor de zekerheid ook nog maar eens bellen. Weet niet meer of ik nou een bevestiging heb gehad of niet.
Ah, ik ben zoooo 2008
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:17:57 #70
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65491770
Ja psies, via de verzekering kraamzorg regelen is echt soooo 2008!

Heb ook een voorkeur doorgegeven of wij dezelfde kraamhulp kunnen krijgen als vorige keer. Die was zo leuk!
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:18:30 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65491789
Ow... alles was al gezegd...
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:11 schreef Memmel het volgende:
Bij mijn verzekeraar niet hoor? Heb bij hen doorgegeven dat ik zwanger was en welk bureau ik wilde en ik kreeg van de week keurig de aanmeldingsbevestiging binnen.

miss_sly, wat balen dat het nog niet gelukt is zeg. Echt idioot, het is nog maanden ver weg...
pi_65491822
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wat is nou het verschil dan? Je hoort met 20w of het een jongetje of een meisje is, of met 40 weken? Het is toch net zo'n verrassing? Je hoeft er alleen minder lang op te wachten...

Ik zie het gewoon als 3 leuke momenten, de eerste als je zwanger blijkt te zijn, de 2e als je het geslacht te weten komt en de 3e als het kindje geboren is en je hem/haar eindelijk leert kennen.
Het verschil zat m voor mij vooral in het niet weten, het spannende, tijdens de zwangerschap én in het verrassingseffect voor onze omgeving. Maar ik ben geloof ik de enige hier die er zo over denkt...
pi_65492365
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:19 schreef peterfan het volgende:

[..]

Het verschil zat m voor mij vooral in het niet weten, het spannende, tijdens de zwangerschap én in het verrassingseffect voor onze omgeving. Maar ik ben geloof ik de enige hier die er zo over denkt...
Ik denk dat mijn moeder net zo verrast en blij zal zijn als ze over 4 weken hoort wat het wordt, als wanneer ze dat meteen na de bevalling hoort. Het is een moment eerder in de zwangerschap, maar dat is dan ook het enige verschil.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:36:23 #74
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_65492618
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Helemaal mee eens

miss, wat balen zeg dat het maar niet lukt met die kraamzorg. En dan te bedenken dat ik hier lig te genieten in bed terwijl de kraamverzorgster hier druk is met het huishouden, Lennon en ons... Zij vertelde nog dat hier in de buurt geen tekort was, zij had zelfs vorige week 3 dagen geen gezin gehad.... Onze kraamverzorgster is trouwens een echte lieverd die dingen goed uitlegt maar ook ruimte laat voor onze eigen ideetjes.

En ze doet ook niet moeilijk over de tijden, zo is ze gisteren en eergisteren langer gebleven dan afgesproken, ze vond het sneu voor ons dat we minder uren kregen ivm ziekenhuisopname. Dat wordt vrijdag een hele grote bos bloemen!!!
Make love, not war ☮
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:41:10 #75
190853 RockabeIIa
pi_65492845
Heerlijk. Fijn dat jullie zo boffen met jullie verzorgster Diaan. Spam nog eens wat! <3
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:42:39 #76
114177 Diaan73
pi_65492912
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:41 schreef RockabeIIa het volgende:
Heerlijk. Fijn dat jullie zo boffen met jullie verzorgster Diaan. Spam nog eens wat! <3
Doe ik later even, ik lig nu in bed en moet eigenlijk rusten... En de nieuwe foto's staan beneden op de pc.
Make love, not war ☮
pi_65492955
Wat fijn Diaan dat jullie zo genieten en zo'n fijne verzorgster hebben.
Verder sluit ik me bij Rocka aan: spammen
pi_65495661
ik kwam eigenlijk alleen even spieken of Happy al wat had laten horen...helaas nog niet. Ik duim nog effe verder.
pi_65496127
Wij weten wel wat het geslacht van ons kindje is, maar verder weet niemand 't. Ik vind het veel leuker om iedereen nog in spanning te laten.
pi_65496150
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:19 schreef peterfan het volgende:

[..]

Nee hoor de eerste keer dachten wij er hetzelfde over maar oor omstandigheden bij de vorige bevalling en deze zwangerschap is mijn visie drastisch gewijzigd overigens vertellen we niemand in de directe omgeving het geslacht of de naam!

En eerlijk gezegd dat gezever en gezanik van die bakerspraatjes hoeveel ringen niet boven mijn buik beweert hebben dat ik een jongen zou krijgen.... en jaaa hoor dat word zeker een jongen, op het eind geloofde ik bijna dat het zo was ook... en toen bleek het een meisje te zijn Geweldig!! maar wel ff wennen als iedereen je al blauwe sokjes enz cadeau had gedaan omdat ZE het zo zeker wisten
Opa sprak zelfs mijn buik al aan met kereltje enz enz echt het kwam mijn oren uit moet zeggen dat dat nu stukken minder gebeurt puur omdat mensen weten dat ze ze zich misschien belachelijk maken

Net apk gehad bij de gyn en alles was prima de jeuk moet ik in de gaten houden (tis nu ook nog te hebben) en als het erger word mag ik meteen aan de bel trekken en dan gaan we kijken hoe of wat, nou meer hoefde ik niet te horen

Happy ik hoop zo dat je goed nieuws heb gehad
Mama van Isa en Ties
pi_65496197
ooh en Miss_sly wat een gedoe zo zeg die kraamzorg regelen.
moet toch iemand zijn die in jou regio wel zorg kan garanderen want hoe doen andere zwangeren dat dan?
succes !
Mama van Isa en Ties
pi_65496438
even een vraagje?

Door een verkoudheid,en nadat ik ziek geweest ben, heb ik nogal last van mijn keel, heb al amper stem meer.
zijn er middelen die je mag gebruiken om de keelpijn te verzachten?
en of hoestmiddelen die ervoor zorgen dat het hoesten wat minderd?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_65496484
strepsils, naterman hoesttabletten, droste keelpastiles fisherman's friend dat spul
Mama van Isa en Ties
pi_65496591
dank je wel Marlieske, dan zal ik daar zometeen eens omgaan
pi_65496626
Enige wat ik ff zou checken is hoestdrankjes die mogen soms niet en soms wel dus eerst de gebruiksaanwijzing lezen voor je zo'n fles van 10 euro koopt
Mama van Isa en Ties
pi_65496704
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:23 schreef marlieske het volgende:
Enige wat ik ff zou checken is hoestdrankjes die mogen soms niet en soms wel dus eerst de gebruiksaanwijzing lezen voor je zo'n fles van 10 euro koopt
Je kunt het ook vragen als je dan in de drogist bent. Die horen dat toch te weten.
pi_65496736
Bij de apotheek zeiden ze tegen mij alleen honingdrop en thijmsiroop. Verder was er niets wat ze kon meegeven als je zwanger bent.
pi_65496890
tja wat ik opnoemde zijn gewoon snoepjes verzachten wat maar zit verder niets werkzaams in ofzo haalt hooguit de ongemakken weg maar das ook genoeg hé een verkoudheid of keelpijn dat duurt gewoon ff hoestsiroop werkt imho toch niet
Mama van Isa en Ties
pi_65496937
strepsils en natterman toch wel?
Nou ja, iets om op te sabbelen verzacht nogal licht. Ik heb toen ook veel thee met honing gedronken, dat was ook lekker zacht voor mijn keel.
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:40:56 #90
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65497269
Misske, ik wenste dat ik bij je in de buurt woonde. Dan kwam ik op zn minst bordjes fruit (creatief gesneden Yoghurt met hagelslag erover (ter decoratie) en boterhammen met prikkertjes brengen. Echt rot dat het niet lukt. Als het echt niet gaat lukken, heb je dan iemand uit je omgeving die kan mantelzorgen? En misschien de vk elke dag voor controle? Bah.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65497305
Nog niks van Happy? Hoop maar dat ze gewoon met goed nieuws de hele familie langs is
Liefde
pi_65497327
strepsils mag je (ook niet zwanger) niet meer van dan 3 op een dag ofzo. Daar moet je wel even naar kijken hoor. Mijn ervaring is dat je ze vrij snel weg eet omdat het zo lekker sabbelt
Ik heb toen ik last van mn keel had gewoon aan de verkoper in de kruidvat gevraagd welke siroop voor zwangere vrouwen geschikt was (na eerst zelf 3 doosjes opengetrokken te hebben ) en die jongen heeft keurig naar het hoofdkantoor gebeld, daar hadden ze het even opgezocht en toen bleek de huismerk siroop als enige geschikt voor die soort hoest. (de kindervariant, dat wel, maar toch.)

Gewoon even vragen dus

Marlieske, hier is iedereen er ook van overtuigd dat het een jongen wordt. Echt ik word er helemaal zout van. Mn schoonmoeder is er echt heilig van overtuigd want "zij heeft immers alleen maar jongens gehad" (let wel, mn lief heeft 1 broertje... geen 18 ofzo...). Ik bedoel, een jongen is echt net zo gewenst als een meisje hoor, absoluut, maar ik heb zelf gewoon geen flauw idee wat dit wordt en ik vind het hoogst irritant dat mn zusje iedere keer belt met de vraag "hoe is het met mn neef?" Ik kan het niet laten om iedere keer weer te benadrukken dat het 50/50 is, maarja, zul je zien, krijgen we inderdaad een mannetje en dan zit de halve wereld gelijk al klaar met de zie-je-wels en alleen daarom al zou ik het erg leuk vinden om een meiske te krijgen erg hè?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65497589
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:40 schreef Lishe het volgende:
Misske, ik wenste dat ik bij je in de buurt woonde. Dan kwam ik op zn minst bordjes fruit (creatief gesneden Yoghurt met hagelslag erover (ter decoratie) en boterhammen met prikkertjes brengen. Echt rot dat het niet lukt. Als het echt niet gaat lukken, heb je dan iemand uit je omgeving die kan mantelzorgen? En misschien de vk elke dag voor controle? Bah.
Lishe
Mantelzorg, ik weet niet. Er wonen wel wat mensen in Amsterdam die misschien wat zouden kunnen en willen helpen, maar ik weet niet of ik dat wil Ik weet sowieso een vriendin van schaap die erom staat te springen volgens mij (zoekt ineens contact met me sinds ik zwanger ben, de drie jaar daarvoor nooit ) maar die wil ik niet de hele tijd om me heen

Ik hoop dat in het ergste geval ik mijn moeder zo ver kan krijgen. Dan betaal ik wel een hotelletje in de buurt (bij ons slapen gaat gewoon niet) en dan kan ze een beetje helpen. Weet niet of ze wil, hoor, maar lijkt me van wel.

Ach, het zal toch wel goedkomen? Ik hoop het toch van harte. Ik ben vrij rustig enzo, maar hierover zou ik bijna in paniek kunnen raken. Ik zie dat echt niet zitten: schaap en ik samen met ons hulpeloze lammetje zonder iemand die weet hoe en wat.

huuphuup, volgens mij is het officieel geen 50/50, maar 51/49 in het voordeel van een jongetje
pi_65497710
Ja hey, begin jij ook! nee weet ik ook wel, maar hè, bij wijze van...

hey maar meid, hoe goed mantelzorg ook klinkt, iemand moet jou en je kindje ook medisch in de gaten houden hè. Je lief en vriendinnen en je schoonmoeder ofzo kunnen vast prima voor je zorgen en je huis schoonhouden en dergelijke maar hou je daar ook erg in?
En tsja, gewoon stug door blijven zoeken hoor, het komt vast goed
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65498497
Vandaag een mega hectische dag op het werk, de hele dag in een meeting met een belangrijke spaanse leverancier en ik kon nog net een uurtje tussendoor naar het ziekenhuis. Kon dus helaas dus niet eerder update geven.

We weten nog niets zeker . Het goede nieuws is dat het vruchtzakje gegroeid is van 2.7 mm naar 17.7mm wat overeenkomt met een termijn van 6w3d en dat is achteraf ook waar wij qua berekening op uitkwamen en dat zou dus kloppen. Ik ben dus bijna een week minder ver dan we dachten en heb een hele late eisprong gehad (wat wel vaker voorkwam maar deze maand had ik net niet getemperatuurd oid).

Helaas was er nog geen kloppend hartje te zien, maar wel iets dat leek op een beginnnende embryo onder in het hoekje. Ze was best positief omdat er duidelijk veel veranderd was in deze week maar ik moet dus volgende week weer terugkomen. Dan moet er echt een hartje zijn, maar ze vond het niet raar dat die er nu nog niet was. Dat kan net een dag of 2 schelen. Donderdag 5 februari om 8.15 uur volgt het definitieve oordeel.

We zijn er zelf wel positief over. Tuurlijk hadden we liever zekerheid (voor zover mogelijk natuurlijk) en een kloppend hartje gezien, maar er groeit wel degelijk iets in mijn buik en dat is goed nieuws. Ik heb ook nog steeds kwaaltjes en het bloedverlies vond de gyn echt niet alarmerend. Dus dat heeft me zeker gerust gesteld.

Bedankt voor de lieve berichtjes allemaal trouwens. Sorry dat ik me niet eerder kon melden.
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:16:55 #96
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65498571
Hehe daar is ze! Happy wat een fijn nieuws! Wel spannend zeg!
pi_65498580
happy, dat is hartstikke goed nieuws!! Zo'n groei is echt heel erg mooi in die week En inderdaad dat kloppend hartje kan net op een dag of 2 niet te zien zijn, maar volgende week gaan jullie vast helemaal gelukkig en blij zijn
pi_65498647
happy wat een opluchting moet dat geweest zijn zeg
pi_65498650
Gelukkig toch goed nieuws dus happy! Er zit een baby-to-be in je buik.
En dat knipperlichthartje, da's dan voor volgende keer.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65498740
Oh happy, dat is wel flink gegroeid! Hopelijk zie je 5 februari een kloppend hartje!
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:20:54 #101
190853 RockabeIIa
pi_65498744
oh Happy, wat een dag zeg!
pi_65498801
Happy, hopelijk post je volgende week helemaal blij dat het 100% goed is!
pi_65498831
Happy!! Wat een opluchting zeg!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_65498982
Thanks! Ja, ik wil nog niet te hard juichen, maar ik ben hier wel echt heel blij mee. Ik ben er gelijk een stuk rustiger onder. Deze week ga ik me gewoon lekker zwanger voelen en dan hopen we dat het donderdag gewoon helemaal goed nieuws is.

Oh, wil een modje ons misschien een paar plaatsjes laten zakken naar 20 september?

Linda, ik zag dat jij ook mooie echo's had! Gefeliciteerd!
pi_65499039
Oh happy wat een dag pff. Maar wat een fijn nieuws zeg!
het is dan misschien niet de zekerheid waar je op gehoopt had maar dit is zeker erg goed nieuws! Hopelijk maak je je nu een pak minder zorgen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65499326
Happy de pappy!

Fijn zeg! Kan me voorstellen dat je nog wat behoudend bent, maar eigenlijk is het natuurlijk hartstikke goed nieuws! Het groeit! Ik dacht laatst te lezen dat 50% van de vrouwen bloedverlies heeft. In feite dus niets aan de hand!

Een vriendin van mij heeft ook rond die periode een aantal bloedingen gehad. En dit is het resultaat!

Lekker genieten dus!
  woensdag 28 januari 2009 @ 18:30:15 #107
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_65500897
Happy wat een fijn bericht, ben blij dat je gerust gesteld bent
No more games, no more drama...
pi_65501023
happy wat jammer dat je nog geen knipperend hartje gezien hebt, maar wel ontzettend fijn dat het vruchtje zo gegroeid is! Volgende week ga je gewoon een mooi knipperend hartje zien!!
  woensdag 28 januari 2009 @ 18:36:01 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65501085
Happy, vooralsnog gewoon positief dus! Fijn!
pi_65501132
Goed bericht Happy!! Ik blijf duimen

Pfff net ineens verschrikkelijke steken van binnen... En ik ben blij dat ik morgen naar de fysio mag, ik kan bijna niet lopen van de pijn in me rug.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_65501284
wat fijn Happy!!!!
pi_65501645
Happy wat fijn dat er in elk geval een flinke vooruitgang te zien was ik ga gewoon verder met duimen en hopen, dat er volgende week nog meer te zien is
pi_65501876
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:57 schreef peterfan het volgende:

[..]

En ik vind dat jij het jammer mag vinden, maar daardoor 'mag' een ander dus eigenlijk niet zeggen wat hij of zij zo graag kwijt wil. En of jij het nou leuker vindt als het een verrassing is boeit niet, het is HUN kind
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_65502081
En Happy : super dat het er zo goed uitzag!!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_65502326
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:59 schreef McLaura het volgende:

[..]

En ik vind dat jij het jammer mag vinden, maar daardoor 'mag' een ander dus eigenlijk niet zeggen wat hij of zij zo graag kwijt wil. En of jij het nou leuker vindt als het een verrassing is boeit niet, het is HUN kind
Ik zeg toch dat ik het prima vind als ze het vertellen, maar dat ik het gewoon leuker vind als mensen het niet weten/vertellen??
  woensdag 28 januari 2009 @ 19:13:48 #116
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_65502405
Happy wat fijn!

En ik snap niet waarom peterfan zo verkeerd begrepen wordt. Als mensen nou eens gewoon lezen wat er staat?
pi_65502732
Dank je Spuuglokje!
pi_65502814
Happy Het begin is er! Ik snap wel dat je nog niet helemaal overtuigd bent, maar die groei is echt kei goed. En een kloppend hartje komt ergens tussen week 6 en 7, dus geen zorgen maken. Wel grappig, nou sta je ineens onder mij. Ben benieuwd of ik morgen ook nog naar onderen ga vliegen, zou zomaar kunnen natuurlijk. Volgens eigen berekening morgen 6 weken en 6 dagen, maar dat is gerekend met korte cyclus (wat wel klopte de laatste keren). Ik ben blij dat je iets gerustgesteld bent. Wanneer mag/moet je weer?
pi_65503256
Happy, goed nieuws toch! Mijn tweede echo is van vandaag een week geleden. Volgende week hartje kijken...dan ben ik 8 weken. Nu loop ik ineens voor op je, haha! Ik stijg steeds meer in het lijstje...:)

Takkembah, hoop dat jij ook zo'n mooie zwarte stip ziet, haha! Veel succes!

Mefke: ik vandaag 6 weken en 6 dagen. We gaan wel heel erg gelijk op, wij 3en! Leuk!
Lotte!
Noah!
pi_65503257
Oe, Mefke, misschien wel datumtweelingen Jij ook veel succes morgen!! Hoe laat mag je?

Ik mag donderdagochtend weer, voor het spreekuur uit om 8.15 uur 's morgens. 3e echo al
  woensdag 28 januari 2009 @ 19:44:05 #121
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_65503518
We hebben bijna een abbo bij de gyn.
  woensdag 28 januari 2009 @ 19:54:42 #122
114177 Diaan73
pi_65503917
Happy, wat voorlopig goed nieuws zeg

nog even een kleine spam op verzoek van Rocka en miss

Make love, not war ☮
pi_65503969
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 19:13 schreef Spuuglokje het volgende:
Happy wat fijn!

En ik snap niet waarom peterfan zo verkeerd begrepen wordt. Als mensen nou eens gewoon lezen wat er staat?
het was idd al uitgelegd ja..

Diaan! Achgos wat een scheetje zo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65504047
Aaahh Diaan, wat een lieve spam
pi_65504216
Ik mag morgen om kwart over een. Nog effe volhouden dus. Fyso heeft vanmiddag nog wat gekraakt en gedaan en nou hebben mijn darmen weer wat ruimte, zalig...
  woensdag 28 januari 2009 @ 20:04:08 #126
190853 RockabeIIa
pi_65504238
Lief
Hopelijk mag ik gauw es int eggie komen kijken
  woensdag 28 januari 2009 @ 20:04:59 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65504268
Ow Diaan! Lief joh! F. moest (uitaeraad op mijn aangeven) ook even glimlachen bij die laatste foto! Zo lief!

Rocka! Mazzelkont!
  Moderator woensdag 28 januari 2009 @ 20:13:18 #128
5428 crew  miss_sly
pi_65504561
Diaan, wat een liefie
pi_65505159
Oh Diaan wat een moppie heb je daar!

Happy dat is vooralsnog een positief bericht! Fijn hoor!!! en dan volgende week hopelijk een mooi knipperlichtje!

Ik heb moeders voor moeders gebeld, en vrijdag komt er een mevrouw langs! Vind het fijn iets voor een ander te kunnen doen, voor wie het niet zo vanzelfsprekend is....

[ Bericht 22% gewijzigd door Tinkerrrbell op 28-01-2009 20:45:05 ]
  woensdag 28 januari 2009 @ 20:38:25 #130
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_65505472
Diaan, wat is Lennon een prachtig menneke rammel rammel

echt hier denkt echt al weken dat hij een dochter gebakken heeft.... en ik ga wederom voor een zoon, nu zou ik toch zo gaan lachen als het idd een zoon word

had hij ook al tegen vrienden verteld dat hij een dochter krijgt...
waar vriendjes niet al helemaal vol van zijn
pi_65506638
Happy, het klinkt op zich positief, gegroeid. Hopelijk de volgende keer een mooi knipperlichtje
Fake it till you make it...
  Moderator woensdag 28 januari 2009 @ 21:10:16 #132
5428 crew  miss_sly
pi_65506795
Tinkerrbell, ik vond het ook een fijn idee met zoiets simpels anderen te helpen. Ik ben alweer bijna aan het eind van moeders voor moeders, denk ik. Nog 2-3 weken, als ik goed geteld heb. Wat gaat het toch snel!

Bar, gaan jullie met een echo laten bepalen wie er gelijk heeft? Grappig dat jullie er zo verschillend over denken
pi_65506862
Zal ik mezelf hier dan toch maar voorzichtig eens melden?

Ik ga even uit van 4 oktober. (mijn cyclus deed ineens heel raar zodat ik het niet goed uit kan rekenen)

aangezien iedereen zo overtuigd was van mijn test zal ik zelf maar niet meer zo twijfelen over het resultaat
  woensdag 28 januari 2009 @ 21:15:01 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65506984
Welkom!

MvM... bij Sasha heb ik het niet gedaan, kon me er niet toe zetten. Deze keer wel, maar ik moet zeggen dat ik dat plassen op dat potje nu al zat ben. Die lucht uit die flessen boeit me niet, maar dat getrut, naar boven om te plassen, want ons toilet is echt te klein om alles dan kwijt te kunnen enzo.
Ik heb nog 5 weken te gaan, en die ga ik ook wel vol maken hoor, maar dan zal ik ook echt blij zijn dat het klaar is.
pi_65507259
Dit voelt zo ontzettend raar allemaal. Weet niet hoe ik mezelf moet voelen nu. Wil heel erg blij zijn en een gat in de lucht springen, maar onderhuids is er dan toch de angst: "as ut maar blijft plakken" Het feit dat de twee testen erg licht zijn (en er ook nog een negatieve test bij zat vandaag, de goedkope kruidvattest) maakt dat ik nog een beetje voorzichtig ben.

Verder is het gewoon bizar dat het meteen raak is, had zo gerekend op een lange periode voor het zou lukken... Damn, ik ben best wel ondersteboven nu

MvM, goed dat je het zegt BE! Als ik een donkere plus pies zal ik ze eens bellen.
  Jubileum moderator woensdag 28 januari 2009 @ 21:24:25 #136
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65507370
Fiemeltje ik kan eindelijk je tests zien (kan geen plaatjes zien op kantoor) en ik feliciteer je! Leuk zeg
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65507646
Lennon Wat een schatje!
Ik was MvM op het laatst ook zo zat.. vergat ook regelmatig in die kan te piesen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_65507768
Fiemeltje, gefeliciteerd!
Diaan, wat een schatje is Lennon!
Miss Sly... wat een gedoe zeg met de kraamzorg, lijkt me een hele domper. Ik hoop dat je bij de vierde meer geluk hebt!
Happy, ik ga gewoon voor je juichen hoor! Alles wat je zo noemt - late eisprong is mogelijk (had ik ook!), vruchtzakje gegroeid, dokter positief.... klinkt gewoon hartstikke goed!

Peterfan (volgens mij vroeg jij het), over het geslacht weten: mooi niet dat ik het stil zou kunnen houden voor m'n eigen vriend. Dus ik heb mij er maar min of meer bij neergelegd dat ik het pas zal weten bij de geboorte, omdat vriendlief zo eigenwijs is

Ik ben even heel hormonaal aan het balen dat we - jawel - geen augurken in huis hebben. Hoe cliché kan je zijn
  woensdag 28 januari 2009 @ 21:34:38 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65507787
Fiemeeltje, dit vage streepje kan inmiddels lopen. Geloof het nou maar!

En vaag zegt op zich niks over blijven plakken he. Mss ben je net 1 of 2 dagjes minder ver in je cyclus en dat maakt qua hcg best wat uit.
  woensdag 28 januari 2009 @ 21:52:04 #140
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_65508534
Happy fijn dat het gegroeid is
pi_65508925
MvM 2x ruim de tijd meegedaan dat je mee kan doen, ik teste vroeg positief en melde me super snel aan, dus deed een weekje langer mee als standaard en heb het met liefde 2x gedaan maar de laatste 3 weken gaan je toch tegenstaan, maar tja halve familie aan de hormonen gehad om zwanger te raken dus ik zie regelmatig het resultaat rond huppelen in de vorm van 5 achternichtjes en dat maakt het dan toch de moeite waard om die vieze kannen vol te piesen.

Happy wat positief zeg gewoon gegroeid en volgens het boekje volgende week ff knipperbolletje gluren en dan ga je eens lekker genieten oké

Fiemeltje gefeliciteerd

Lennon tja wat een wangen hé voel me nu net zo'n oude tante die d'r ff in wil knijpen

en nu ga ik duimen voor rottdog dat ook jullie maar een positieve echo tegemoet mogen gaan
ik ben namelijk dol op wondertjes
Mama van Isa en Ties
pi_65508987
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:34 schreef Brighteyes het volgende:
Fiemeeltje, dit vage streepje kan inmiddels lopen. Geloof het nou maar!
...want jij was natuurlijk na één test zó overtuigd dat je helemaaaal niet meer onzeker was

Maar eh Fiemeeltje, BE heeft natuurlijk wel gelijk hoor! Een streep is een streep!
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:07:58 #143
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_65509167
Heeft Fruppel zich al gemeld vandaag?
pi_65509317
Zodra iedere test die ik pak meteen vet positief is ben ik m'n twijfel pas kwijt gok ik
(net zoals bijna iedereen hier dus )

Wanneer bel je MvM trouwens? Gewoon meteen na het weekend doen of nog een paar weken wachten?
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:12:18 #145
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_65509342
Happy, spannend blijft het nog even, maar voor nu positief nieuws! Geniet er maar even van.
Vandaag alweer 36 weken, wat gaat het een 2e keer toch snel.
We zijn naar de VK geweest vandaag, met het kleintje gaat het super bloeddruk oke.
Ikzelf merk dat het einde nadert en dat het zwaar aan het worden is. Ben de hele tijd sjacho, zusje ligt hoog dus krijg ik weinig lucht. En als ik maar iets aan het stressen raak spelen mijn spastische darmen op. Moe moe moe maar slapen ho maar.
Zo genoeg geklaag, nog even geduld en dan is ze er! Vk gaf aan dat ze bij een 2e meteen al bij 40 weken gaan strippen en dat alles vlotter en makkelijker zal gaan. Dat hopen we dan maar. Bevallen zie ik niet tegen op, het is meer dat ik nog een paar weken moet...
pi_65509449
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:07 schreef Angel-Eyez het volgende:
Heeft Fruppel zich al gemeld vandaag?
Was ze vandaag naar de IQ-Test ?? want daar braken net iemands vliezen
Mama van Isa en Ties
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:15:06 #147
190853 RockabeIIa
pi_65509458
fiemeeltje: je kunt je ook aanmelden via de website
  † In Memoriam † woensdag 28 januari 2009 @ 22:16:07 #148
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_65509509
Rockabella, ben ik er even niet, ga jij een beetje stiekum zwanger zitten worden Supernieuws joh! Ik zag de streepjesparade in het andere topic en moest zo lachen!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:17:40 #149
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_65509564
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:14 schreef marlieske het volgende:

[..]

Was ze vandaag naar de IQ-Test ?? want daar braken net iemands vliezen
nou dat hoop ik niet voor haar

ik80 houdt de moed erin hoor! de laatste loodjes
mijn zus had de laatste weken ook zo'n moeite met slapen, dat lukte alleen nog overdag (waarop de vk dan ook maar adviseerde die uurtjes slaap dan te pakken)
pi_65509620
Fiemeeltje!! Gefeliciteerd!!

En Happy! Wat een positief nieuws zeg, zo'n mooi goei, er gebeurt zeker wat daarbinnen! Groot gelijk dat je nu lekker gaat genieten de komende week! hopelijk dan volgende week een prachtig knipperend hartje!~

Ohhh diaan,....wat een smeltfoto's!! Heerlijk ventje met een overtrotse mama! (die er alweer enorm goed uitziet!)

Fruppel... oehhhh..zou t dan! Ik hoop dat t betekent dat je m al niet meer nodig hebt, maar voor de zekerheid:

Ik heb net ook weer even kunnen spieken naar onze kleine duikelaar... hij was weer heerlijk druk in de weer.. ik ben écht nu al zó verschrikkelijk verliefd op m! Geweldig vind ik t! 10+2 weken vandaag alweer!

* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_65509918

aaah Poppedein wat een supermooie superduidelijke echo zeg kan me voorstellen dat je er helemaal verliefd op bent ja.

Hoe is het verder met je?

Fruppel! Hopelijk gaat alles goed, ze was uit eten toch vanavond? Of was dat gister? Voor de zekerheid dan maar
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:25:25 #152
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_65509921
Poppedein mooie echo!!!
En wat gaat het hard, alweer ruim 10 weken

En ik geef ook voor Fruppel alvast, voor het geval dat....
(dat etentje was gisteren ja, dat was goed gegaan)
pi_65510253
Poppedein, mooi helder/scherp plaatje zeg, wauwie!
pi_65510330
Gaat echt prima met me, thnx Huup! Zit hier heerlijk met knoop open achter de computer Vanavond hele avond echospreekuur gehad, allemaal mensen die zo'n beetje net zo ver waren als ik, dus ik vond dat ik zelf ook wel weer even mocht kijken Moeheid begint wat minder te worden en ik geniet van feit dat steeds meer mensen weten dat ik zwanger ben en er zo blij om en mee zijn!

Wanneer heb jij nou precies je nekpliimeting staan? Spannend hè, dat is zo'n mooie termijn ook om te koekeloeren, met bovendien ook nog supergoeie echo apparatuur als voorwaarde om t te mogen meten!
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:35:57 #155
190853 RockabeIIa
pi_65510410
poppedein, waar woon je? Ik heb spontaan een idee voor een koekeloere-meet
pi_65510589
Hahahhaa! Ik kan t me goed voorstellen Rocka! Ik woon int lage noorden deslands Écht, ik zou t jullie zou graag aanbieden om allemaal onbeperkt te kunnen koekeloeren, maar vrees dat dat een iets té goed lopende business zou worden
  woensdag 28 januari 2009 @ 23:26:32 #157
190853 RockabeIIa
pi_65512461
Naah is gezellig!
pi_65516410
Nou, ik weet niet wat ik ervan moet denken hoor, maar de lijn is niks donkerder geworden. Hij is zelfs nog iets lichter dan die van gisteren. Ik denk dat ik gewoon in het andere topic had moeten blijven. BE of Loïs, haal me voorlopig maar gewoon even uit de lijst. Ik kijk wel wat het wordt, ik gok dat ik een dezer dagen de duivels alsnog op bezoek krijg. Vage boel allemaal....
pi_65516944
Fiemeeltje, dat had ik ook. Eerste test lichtjes positief, 2e test nog lichter...daarna bij de gyn nog een test gedaan, ook die was nog niet superduidelijk...dus 3x getest, 3x onduidelijk en toch echt zwanger...Collega van mij had ook een licht streepje vertelde ze, maar nu wel een prachtige dochter....niet de hoop opgeven!
Lotte!
Noah!
pi_65517294
Fiemeeltje, wacht een dag en probeer het dan nog eens, dat HCG stijgt vrij snel, en wellicht is het verschil dan wel een stuk duidelijker... Ik denk toch nog steeds dat een + een + is hoor hoe licht dat streepje ook is. Er zit hier ook een licht plusje bij me op schoot... met een dag ertussen werd het veel duidelijker op de test. Niet te snel de moed laten zakken hoor
pi_65517308
Ik laat de hoop vooralsnog even varen linda, dank voor het hart onder de riem. Maar ik hou toch maar even een slag om de arm nu...
pi_65517447
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:34 schreef Poppedein het volgende:
Gaat echt prima met me, thnx Huup! Zit hier heerlijk met knoop open achter de computer Vanavond hele avond echospreekuur gehad, allemaal mensen die zo'n beetje net zo ver waren als ik, dus ik vond dat ik zelf ook wel weer even mocht kijken Moeheid begint wat minder te worden en ik geniet van feit dat steeds meer mensen weten dat ik zwanger ben en er zo blij om en mee zijn!

Wanneer heb jij nou precies je nekpliimeting staan? Spannend hè, dat is zo'n mooie termijn ook om te koekeloeren, met bovendien ook nog supergoeie echo apparatuur als voorwaarde om t te mogen meten!
Jaaa hier ook broek op de vreethaak haha. 3 Feb is de nekplooimeting. Ik ben zó verschrikkelijk benieuwd zeg. Ergens maak ik me ook wel een klein beetje zorgen, het blijft een medisch iets natuurlijk. Maar goed, vooralsnog gezien de omstandigheden (mn leeftijd, gewicht, familiegesch.) ga ik gewoon maar uit van een positieve uitslag. Ben echt heel benieuwd.

Ik moet daar trouwens komen met een volle blaas. Man ik ben daar zo slecht in. Moet je zeg maar met je benen gekruist die bus in ben benieuwd of ik het gebouw haal
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Jubileum moderator donderdag 29 januari 2009 @ 08:54:08 #163
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65517768
Fiemeeltje ik zou het een paar dagen de tijd geven joh. Ik wil je best uit het lijstje halen als je je daar beter bij voelt, maar wanhoop niet te snel.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65517977
Diaan, wat een mooi ventje die Lennon! Leuk om foto's van hem te zien!

Happy, fijn dat het vruchtje in elk geval goed gegroeid is... dat is mooi nieuws! Succes voor volgende week!

Ja,hoe is het met Fruppel? Ik kwam daar even voor om het hoekje spieken... maar nog geen nieuws dus...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 29 januari 2009 @ 09:13:21 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65518087
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:03 schreef innepin het volgende:

[..]

...want jij was natuurlijk na één test zó overtuigd dat je helemaaaal niet meer onzeker was

Maar eh Fiemeeltje, BE heeft natuurlijk wel gelijk hoor! Een streep is een streep!
Zo bedoelde ik het niet hoor!
  donderdag 29 januari 2009 @ 09:14:32 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65518111
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:15 schreef RockabeIIa het volgende:
fiemeeltje: je kunt je ook aanmelden via de website
Ik heb me idd via de website aangemeld Fiemeeltje, daar moet je dan wat gegevens invullen en toen werd ik vrij snel gebeld. Je kan vanaf de 6e week mee doen als ik het goed onthouden heb.

Oh wacht, ik zie nu je laatste berichtje.
HCG verdubbelt zich elke 3 dagen, dus het is niet gek dat het nu nog niet gelijk superdonker is hoor. Maar ik snap je onzekerheid wel een beetje.
pi_65518190
Fiemeeltje, bij mij ging het ook ongeveer zo hoor! Nog niet wanhopen. Misschien een digitale CBtest proberen? (weet niet of je dat al gedaan hebt?)
pi_65520538
Dank voor jullie reacties Het stelt met wel een heel klein beetje gerust, ik ben van een volledig negatieve mood nu in de afwachtstand beland. Dit weekend nog maar eens testen. Tot die tijd met kriebels in de buik afwachten.
pi_65521318
Wat een mooie echo poppedein

De magische 12 weken grens komt hier al behoorlijk dichtbij nu, zondag al
pi_65522287
Gelukkig dat je in elk geval wat minder negatief bent Fiemeeltje.... Ik denk altijd een streep is een streep.. dus even geduld en dan gewoon nog een keertje testen.

Chan, wat fijn, zondag al 12 weken! Ik vond het zelf echt zo´n opluchting toen ik 12 weken was
En nu ben ik alweer bijna 20 weken (ook deze zondag)

Ben vandaag in stemming, we krijgen eind van de middag na een half jaar wachten eindelijk de sleutel van ons nieuwe huis!!
pi_65523512
20 weken alweer, dan ben je op de helft

Veel plezier met de sleutel in ontvangst nemen Kunnen jullie er snel in of moet er nog veel gebeuren?
pi_65523650
Op de helft ja! Raar idee
We gaan zaterdag al verhuizen. Er hoeft gelukkig niks te gebeuren verder
pi_65523687
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 11:07 schreef Chan het volgende:
Wat een mooie echo poppedein

De magische 12 weken grens komt hier al behoorlijk dichtbij nu, zondag al
Super!

Jij was toch ook een kloon?
pi_65523734
Even snel tussendoor: wij zijn de hele ochtend in het ziekenhuis geweest.
Eerst intake en een hele vragenlijst beantwoorden. Daarna de arts-assistent voor de rest, ook bloeddruk, die was prima 115/70. Daarna even naar het hartje luisteren....en dat lukte niet. Ander, beter apparaatje gehaald....ook niets. Dus een spoedecho tussendoor. Ze wilden ons niet ongerust maken, maar ze wilde wel zekerheid. Gelukkig konden we echt heel snel ertussen en meteen toen kind in zicht kwam, zag je ook het hartje kloppen en het kindje bewegen. Alles goed gelukkig

Nu alleen nog even kijken hoe het nou zit met in het ziekenhuis blijven. De gyn in kwestie die dat had aangeraden, had gezegd dat hij het wel in orde zou maken ook al is er geen officiele medische indicatie. Er was echter nog niets in orde, dus vooralsnog staan we 'op eigen verzoek' geregistreerd en dit zou betekenen dat we een eigen bijdrage moeten betalen. Even informeren hoe hoog die is en of de verzekering die vergoedt.

Ow ja, wel heel veel geluk tot nu toe: morgen 14 weken zwanger en al 5 echo's gehad wat is het toch telkens geweldig om je kindje te kunnen zien
pi_65523807
Fijn dat je gelijk een echo kreeg miss_sly!
En fijn natuurlijk dat alles gewoon goed was
Op zo'n moment wordt je gelijk 10 jaar ouder..heb het zelf ook een keer gehad bij de VK, toen mochten we ook gelijk door naar het ziekenhuis voor een echo
  donderdag 29 januari 2009 @ 12:19:11 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65523938
Fijn dat alles goed was miss_sly! En fijn dat je idd snel die echo kreeg!
pi_65523988
Zo volgens mij schrik je dan echt heeeel erg! Fijn dat je zo snel een echo kreeg en dat alles gewoon goed is!
  donderdag 29 januari 2009 @ 12:24:03 #178
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65524104
Friemeltje, welkom en hopelijk proficiat! Het zal wel, want zelfs een licht streepje is het goede hormoon

Poppedein, wat een mooie echo! Leuk zeg.

Ik ben ook benieuwd hoe het met Fruppel is, heeft zich nog wel gemeld na het avond eten... maar daarna niet meer volgens mij.

Heeft er hier iemand ervaring met blaasontstekingen en zwanger zijn? Ik heb wel vaker een blaasontsteking, ben er vrij gevoelig voor helaas. Mijn vk zei dat ik maar gewoon 1 keer in maand mijn urine moest laten testen bij mijn HA en dat doe ik ook heel braaf. Vanmorgen bleek dus dat ik een blaasontsteking heb merk er niks van. Heb nu amoxilline gekregen met clavulaanzuur. Het werkt wel tegen de ontsteking, maar ivm mijn beebje ben ik er toch niks gerust op... maar ja een blaasonsteking is ook niet goed voor mijn beebje. Ondanks dat ik niet veel last heb, heb ik me toch ziek gemeld, want met een blaasontsteking moet je gewoon even rustig aan doen, dus hele stukken fietsen en lopen lijkt me nu niet juist.
  donderdag 29 januari 2009 @ 12:24:48 #179
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65524141
Fijn miss_sly dat je je beebje weer hebt gezien!

Ow en MvM heb ik niet gedaan, wilde ik wel, maar ivm bovenstaande post leek het me beter om niet te doen. Uiteindelijk had ik het wel kunnen doen, want heb nu pas een blaasontsteking...

Ik had trouwens ook iets teveel eiwitten in mijn urine. De HA zei dat het niet erg was, maar ik heb het nog nooit gehad.
pi_65524163
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:12 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Super!

Jij was toch ook een kloon?
Nee hoor, geen kloon, gewoon een nog aardig onbekende nieuweling

Succes met verhuizen dan tessie!

Miss fijn dat ze meteen even een echo gemaakt hebben en gelukkig bleek alles in orde! Pff wat schrik je dan zeg
pi_65524327
seilram ik had blaasontsteking laatst. Heb antibiotica gekregen die je gewoon mag slikken tijdens je zwangerschap (Nitrofuranantoïne MC Mylan). Ik voelde trouwens niks van de ontsteking en voel nu ook niet dat het weg is, maar de test wees uit dat het echt weer weg is nu. Ik ben dus ook maar gewoon weer gaan werken ondanks dat ik de antibioticakuur nog niet af had.. Maar misschien was de ontsteking toen al weg, want daarvoor was ik wel ziek en halverwege die kuur dus niet meer.

Omdat ik het in mn leven al veel vaker gehad heb, laat ik me over een paar weken voor de zekerheid gewoon nog maar een keertje testen denk ik.
pi_65524457
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:25 schreef Chan het volgende:

[..]

Nee hoor, geen kloon, gewoon een nog aardig onbekende nieuweling
Oh, dan heb ik me vergist

Miss, wat super dat alles weer goed is!
  donderdag 29 januari 2009 @ 12:39:13 #183
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65524725
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:29 schreef Chan het volgende:
seilram ik had blaasontsteking laatst. Heb antibiotica gekregen die je gewoon mag slikken tijdens je zwangerschap (Nitrofuranantoïne MC Mylan). Ik voelde trouwens niks van de ontsteking en voel nu ook niet dat het weg is, maar de test wees uit dat het echt weer weg is nu. Ik ben dus ook maar gewoon weer gaan werken ondanks dat ik de antibioticakuur nog niet af had.. Maar misschien was de ontsteking toen al weg, want daarvoor was ik wel ziek en halverwege die kuur dus niet meer.

Omdat ik het in mn leven al veel vaker gehad heb, laat ik me over een paar weken voor de zekerheid gewoon nog maar een keertje testen denk ik.
Bedankt voor je reactie Chan, scheelt alijtd als ik weet dat ik niet de enige ben...

Ja dat doe ik dus ook, mijn hele zwangerschap door ga ik gewoon eens in de maand naar de HA om te kijken of er iets aan de hand is. Liever extra controle dan straks een ziek beebje of een nierbekkenonsteking. Ik heb wel een andere antibiotica kuur dan jij, maar deze mocht van de HA en apo, maar ik hou gewoon niet van medicijnen en al helemaal nu niet.
Baal er altijd ook zo van dat ik na zo'n kuur gelijk een schimmel infectie te pakken heb. Daarom heb ik nu op advies van de homeopaat een voedingssuplement gehaald wat er voor zorg dat ik goede bacterien in mijn darmen blijf houden en dan zou ik minder kans hebben op een schimmel infectie. Ben benieuwd.
pi_65525404
Nou, in eerste instantie schrok ik eigenlijk niet. Ik had wel vaker gehoord en gelezen hier dat ze het niet meteen konden vinden. En zij bleef zelf ook erg rustig. En toen ze dat andere apparaatje ging halen, dacht ik nog: ow, dan komt het dan wel goed. Gewoon geduldig zijn. Maar toen ook daarmee niks gehoord werd, kreeg ik het wel een beetje benauwd. En toen ze bezig was de echokamer te bellen om me ertussen te friemelen, wewrd ik toch wel erg bang. Stel je voor.....nou ja, daar wil ik neit eens aan denken, want het was niet zo. Maar eng was het wel.

Ik zal vanavond nog even de echo's posten. Ze maakte speciaal voor ons ook nog even een mooie foto met het armpje er duidelijk op, Zo lief
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:10:22 #185
190853 RockabeIIa
pi_65525962
miss_sly ik heb hetzelfde gehad met 26 weken. Op een heel warme dag... Blijkbaar zat ie helemaal achterin de buik en was ie heel rustig vanwege de warmte. Wat er door me heen ging toen ik alleen op de fiets zat 10 min. later om naar het ziekenhuis te gaan voor een echo zal ik je maar besparen.
pi_65526129
Ow Rocka wat lijkt me dat ellendig! Ik was gelukkig in het ziekenhuis, Schaap was erbij en we konden echt meteen door naar de echokamer. Dus gelukkig niet heel lang hoeven wachten en weinig tijd om de paniek echt te laten doorschieten. Het was een beginnetje van zorg en paniek en voor dat kon groeien, had ik het hartje al kloppend en wel in zicht

Wat een vreselijke 10 minuten moeten dat geweest zijn
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:28:10 #187
190853 RockabeIIa
pi_65526648
*20 min op de fiets en dan een afdeling zoeken waar je nooit geweest bent en dan daar in de wachtkamer wachten....
(ik bedoelde 10 min na de doptone zat ik op de fiets )
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:29:14 #188
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65526696
Miss Sly, ben blij dat alles goed is! Zoals een collega van mij ooit zei, toen ik net zwanger was van Anna: "Vanaf nu zul je nooit meer zonder zorgen zijn". Dat heb ik in mijn oren geknoopt en het klopt nog ook.
Lekker genieten van je beebje!
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:35:02 #189
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_65526915
Daar ben ik weer en nu MET DOCHTER!

Op de uitgerekende datum (28-01) ben ik om 11:22 bevallen van een kerngezonde meid!
Het was een pittige bevalling die maar 11 uurtjes geduurd heeft, wel is de kleine uiteindelijk met de vacuumpomp ter wereld geholpen omdat ze het zwaar kreeg.

Tzt post ik in het daarvoor bestemde topic mijn bevallingsverhaal.
Eerst bijkomen ben erg slap door het aardige bloedverlies en genieten van de kleine meid.

En dan natuurlijk wat meer over haar

28-01-2009 is geboren
Danique Nova
Een kerngezonde baby van 3760 gram
pi_65526944
YEAH!! Fruppel is bevallen! Gefeliciteerd meis met Danique Nova!

miss_sly, heerlijk dat alles gewoon goed was. Kan me voorstellen dat het niet te lang moet duren. Knap dat je zo rustig bleef.

Chan, dat gaat ook snel zeg die 12 weken. En tessie al weer bijna 20 weken. Jeetje, kan me jullie streepjes nog goed voor me halen.

hier de hele dag al misselijk, niet kotsmisselijk gelukkig, maar ik moet af en toe gewoon een halve sultana om het een beetje te laten zakken (waarna het na een kwartiertje weer terug is... ) maar ik klaag niet hoor, echt niet
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:39:14 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65527066
Jaaaa, daar is ze! Gefeliciteerd Fruppel!
Geniet maar lekker van je kleine meisje hoor!

Happy, misselijk is goed he, in jouw geval. En nu maar hopen dat het hierbij blijft.
pi_65527122
Fruppel, van harte gefeliciteerd
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65527149
Gefeliciteerd Fruppel!!
pi_65527184
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:28 schreef RockabeIIa het volgende:
*20 min op de fiets en dan een afdeling zoeken waar je nooit geweest bent en dan daar in de wachtkamer wachten....
(ik bedoelde 10 min na de doptone zat ik op de fiets )
Verkeerd gelezen, sorry. Maar sowieso alleen en dan die onzekerheid zijn vreselijk. Gelukkig heb je nu een mooie Brent en was alles goed.

Fruppel, daar isse dan Gefeliciteerd met je dochter!! Genieten en uitrusten maar

happy, misselijk is niet leuk, wel goed soms. Sterkte dus en op naar een goede echo volgende week
pi_65527210
Fruppel gefeliciteerd met Danique
pi_65527308
Gefeliciteerd Fruppel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65527332
Fruppel van harte gefeliciteerd met Danique
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:46:54 #198
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_65527351
wat een hele mooie namen ! proficiat fruppel
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_65527486
Gefeliciteerd Fruppel!!

@Seilram: Ik heb ook net blaasontsteking gehad, en heb daarvoor dezelfde medicijnen gekregen die jij hebt. Gister laatste ingenomen, en maandag moet ik nog even terug om te laten checken of het over is. Merk zelf weinig verschil, want ik had er ook haast geen klachten van, alleen dat ik vaker moest plassen dan normaal....
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:51:40 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65527516
Zoooo, Fruppel uit het lijstje en nog 3 mensen eruitgekieperd! Het lijstje wordt steeds korter zo.
pi_65527699
Fruppel gefeliciteerd

mama van 3 kids!
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:59:35 #202
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65527796
Ja, en er staan er zo steeds minder boven me!

Fruppel gefeliciteerd met je meisje!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_65527845
Fruppel gefeliciteerd met Danique Nova Echt supermooie namen!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:03:13 #204
190853 RockabeIIa
pi_65527920
Frups bedankt voor die geweldige 1 dag van harte gefeliciteerd!!!!
pi_65528053
Fruppel!!!!!

Gefeliciteeerd met Danique!!

Wat een gave naam!

donderdag 29 januari 2009 @ 14:11:57 #206
24188 Belana
kloon van belana
pi_65528262
fruppel van harte gefeliciteerd
stormy waters...
sailin'
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:14:12 #207
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_65528348
Fruppel van harte met jullie dochter Danique .. stoere naam !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_65528432
Fruppel, gefeliciteerd met je dochter! Leuke namen ook!

Hier in een opperste stemming want: we hadden een kloppend hartje! Heel mooi regelmatig kloppend en meteen goed te zien. Nog even snel gemeten, al mag dat schijnbaar nog niet echt voor een termijnbepaling, maar het kindje was iets meer dan een halve centimeter. Dus waarschijnlijk inderdaad eind week 6/ begin week 7. Horde 1 is genomen, nou over twee weken naar de gyn. Dit zijn voor ons de spannendste weken, want de vorige keer ging het mis bij 8 weken. Maar toen voelde ik me al zoooo anders dan nu.

Happy, juh, misselijk. Halve sultanas, komt me bekend voor. Cola light helpt bij mij ook, net als pepermunt en rennie deflatine (die inderdaad gewoon mogen). Miss-sly, pfff...wat zul jij het effe benauwd gehad hebben. Fijn dat je meteen terecht kon. Als ik dat lees ben ik zo blij met een vk met eigen echo apparaat en een poli in het ziekenhuis waar elke kamer een echo heeft.
pi_65528545
Mefke!! Wat gaaaaaaaaaaf!! Wat heerlijk voor jullie zeg! Ik hoop dat het voldoende reden geeft om er een flinke dosis vertrouwen bij te krijgen, al snap ik heel goed dat je die niet volledig zal hebben tot je de termijn van vorige keer voorbij bent!

Fruppel, een dochter!! Wat geweldig! Ongelooflijk gefeliciteerd met jullie meisje! Dat jullie maar heel gelukkig mogen worden met zn 3tjes!

Ohhh Miss_sly..wat zal je hart in je keel gezeten hebben.. bah! écht t grote nadeel van een doptone bij een jonge zwangerschap!

Hier is de informatrice van MvM net de deur uit.. ik was er een beetje laat mee, maar kan toch nog 6 weekjes meepiesen nu..
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:23:54 #210
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65528706
Fruppel! Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Veel geluk samen!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65528772
Wat heerlijk mefke, zo'n kloppend hartje! En miss-sly, fijn dat je zo snel al een echo kreeg en alles goed was.

Fruppel feli
pi_65528812
Fruppel van harte gefeliciteerd met de geboorte van dochter Danique!!
pi_65528847
Mefke! Fantastisch nieuws zeg. Ook nog 2 spannende weken, maar het begin is er! jeeeeeeeej!
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:41:59 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65529429
Mefke, wat fijn joh!
pi_65529513
mefke, wat een goed nieuws
pi_65529569
Oh Mefke wat heerlijk!
pi_65529613
Gefeliciteerd Fruppel!!!! Keurig op de uitgerekende datum en wat een mooie namen!!
Doe ook maar binnenkort wat foto's posten

Wat fijn, Mefke
pi_65530381
Fruppel gefeliciteerd met de geboorte van jullie Dochter

Mefke fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien
  donderdag 29 januari 2009 @ 15:04:19 #219
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65530452
Fruppel! Gefeliciteerd, wat een mooie naam.. Danique. Geniet van je rust meis.

Mefke wat prachtig, een kloppend hartje. En ik ben blij voor happy dat ze misselijk is

Nee ik merk dus ook niets Tessie, behalve dan dat ik net gewoon van 13.30 tot net geslapen heb! Op mijn werk zijn ze gelukkig erg lief en die begrepen wel dat ik ondanks dat ik niet echt lichamelijke klachten heb even rustig aan doe.
  Jubileum moderator donderdag 29 januari 2009 @ 15:08:14 #220
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65530605
Mefke wat fijn!! Het mooiste hartje van de wereld is dat dan he?

Fruppel gefeliciteerd!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65531109
Fruppel van harte met jullie dochter Danique
Rust lekker uit en bovenal geniet !!

Miss_sly ooh jee hadden ze je aan het schrikken tja doptones ik haat die dingen.... hier vonden ze ook regelmatig (lees 3x) het hartje niet met dat ding en als je vk dan geen echo apparaat heeft en de dichtbijzijnde 20km verderop staat nee ik ben niet dol op die dingen doe mij maar echo's
Gelukkig niet net als Rocka met 26 weken meegemaakt maar geloof dat je dan wel de grond onder je voetjes voelt wegzakken pfff dan schijt je echt 7 kleuren..
Ben blij dat je iig snel een echo kreeg.

Mefke woooow wat een mijlpaal voor jullie van harte meid
Je bent nu toch het kritieke punt van vorige keer gepasseerd?
Mama van Isa en Ties
pi_65531652
Miss_sly, dat is wel even schrikken maar gelukkig was alles goed en heb je er ook nog een mooi echoplaatje bij .

Fruppel wat mooi gemikt op de uitgerekende datum!!!
Van harte met de geboorte van Danique

Happy, lekker af en toe een stukje sultana opknabbelen en op naar een mooie echo. Misselijk voor een goed doel is ietsje minder erg...

Mefke een kloppend hartje spannend dit stukje. Maar dat je gevoel al heel anders is, klinkt goed .

Poppedein, pies ze, ik hoef volgens mij nog maar 2 weken, gaat hard...
pi_65531873
Fruppel gefeliciteeeeerd!! geweldig, geniet lekker van je meisje!

Mefke ook gefeliciteerd met je mooie kloppende hartje
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 29 januari 2009 @ 15:54:15 #224
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_65532518
Zie je wel, ik wist het... het klonk als gerommel die dinsdagavond

Fruppel van harte gefelciteerd met de geboorte van Danique
  donderdag 29 januari 2009 @ 15:56:37 #225
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_65532634
Danique van harte Fruppel met de geboorte van jullie dochter.
pi_65534278
Fruppel gefeliciteerd met jullie dochtertje!!!
pi_65534424
Mefke wat een fijn nieuws En ook fijn dat je je zo anders voelt dit keer!
pi_65535156
Mefke wat fijn!!

Fruppel, van harte gefeliciteerd met Danique!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_65535672
Gefeliciteerd Fruppel!! Mooie namen ook!

Ik kom me hier maar even melden, vandaag 37 weken zwanger.
Ben gisteren op controle geweest bij de verloskundige, alles zag er goed uit en ze zei "het wordt geen dikzak".
Dat klonk wel goed
Lichamelijk voel ik me prima, op de maagzuur na die telkens vaker opkomt. Vandaag heb ik m'n kraambed mogen ontvangen, dus ik ben er klaar voor, laat de kleine maar komen!

In de OP staat 20 februari als uitgerekende datum, eigenlijk is het de 19e, dus als een modje dat misschien wil aanpassen? Dit is de banner die bij die datum hoort:

pi_65536657
Lieve Frup,
Om het even compleet te maken ook hier nog GEFELICITEERD!!!
Wauw, Danique Nova, prachtige naam en prachtig meisje (heb gespiekt nananana!)
Dikke knuf voor jullie alledrie!
pi_65537723
Fruppel, gefeliciteerd met de geboorte van Danique Nova

En Rocka zwanger, wat leuk

Ik kan wel janken van geluk!
Morgenmiddag ben ik als het goed is in het bezit van het veelbelovende medicijn Zofran. Hier in Nederland wordt het uitsluitend voorgeschreven bij misselijkheid en ovematig braken bij kankerpatienten (en meestal nog via het infuus ook) maar zowel in de VS als in Israel is het een middel dat zeer succevol werkt bij de zwangere (extreem) kotsenden onder ons.
Ongelooflijk, sinds ik het 'n half uur geleden te horen heb gekregen heb ik zelfs al niet meer overgegeven, het werkt nu al
Zonder gekheid, letterlijk tientallen keren per dag (en vooral nacht) de volledige maaginhoud eruit gooien (die om te beginnen al niet goed gevuld raakt), inmiddels al 6 kilo te zijn afgevallen en de hele dag door kotsmisselijk en duizelig.... ik trek het niet meer
Gisteren bij de huisarts (traanloos )zitten huilen, hij kan niks voor me doen, Ja, ik kan weer opgenomen worden, aan het infuus voelde ik me een stuk beter, maar dat natuurlijk liever niet...
Maar dankzij goede contacten in de medische wereld in combinatie met een viavia bekende die morgen naar Nederland komt heb ik straks dus Zofran
Nu maar hopen dat het werkt...

Gisteren bij de verloskundige de (reeds weken geleden) geplande echo gehad waar M. nu ook bij kon zijn (die van vorige week in het zh was even snelsnel om te checken "of het vuchtje intact was")
Het hartje klopte nog
.... met gevoel voor drama....
pi_65537938
Oh kersjes wat een opluchting!

Ik hoop dat het je helpen gaat!
  donderdag 29 januari 2009 @ 18:30:13 #233
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_65538485
Kersjes wat fijn voor je!!!

Mefke hoe heerlijk zeg!!!

Miss_sly, het hartje, wat een moment.... zo spannend//

Fruppel gefeliciteerd met je dochter, wat een mooie namen
Alexa en Seth zijn lief
pi_65538499
gefeliciteerd Fruppel
namens iamredleader EN Tinuviel
pi_65538716
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_65539106
Fruppel, gefeliciteerd met je meisje! Leuke naam!
Lotte!
Noah!
pi_65539200
Yay Kers!
wat fijn dat je dit medicijn dan krijgt doe je er wel voorzichtig mee? Ik bedoel, given dat het dus niet door je eigen arts voorgeschreven is enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65539755
Kersjes, wat ontzettend fijn, hopelijk werkt het supergoed!

Fruppel, gefeliciteerd met Danique!!
  Jubileum moderator donderdag 29 januari 2009 @ 19:23:39 #239
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65540406
Ik ga dit even in kleine lettertjes doen want ik wil echt geen discussie uitlokken hiermee maar...

Ik gun je van harte dat het helpt Kersjes, echt! Dat voorop.
Ik vind het alleen doodeng dat je dit op eigen houtje doet, maar je bent oud en wijs genoeg om dit in te kunnen schatten. Een middel wat je niet mag gebruiken tijdens borstvoeding en waar in Nederland nog te weinig van bekend is bij de zwangerschap, heel erg dapper vind ik dat, dat je dat aandurft.
Ik snap volledig dat je ten einde raad bent, en ik hoop echt dat dit je dan gaat helpen.

Zweefvliegje ik heb het aangepast voor je, maar 20 februari is echt een veel mooiere datum om geboren te worden hoor
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65540561
Kers, ik hoop echt dat dat middel voor je doet wat het doen moet!
Heftig hoor, snap ook dat je liever niet in het ziekenhuis bent, dus ik hoop dat dit helpt!
Misschien wel ff bij VK of HA melden dat je het gebruikt...? Overigens vind ik hier ook nederlandse informatie over dit middel dus het lijkt me dat het hier ook te krijgen zou moeten zijn....
Sterkte, bovenal hoop ik gewoon dat je snel van die misselijkheid af bent
  † In Memoriam † donderdag 29 januari 2009 @ 19:36:46 #241
43556 miss_dynastie
pi_65540945
Van harte fruppel!
pi_65541631
weet iemand nog welk merk homeopathische druppeltjes (?) heeft tegen misselijkheid?
Kersjes, pfff..ik hoop voor je dat het werkt, zou wel heel fijn zijn. Ben je bij een 'gewone' gynpoli onder behandeling? Ik weet dat ze hier een speciale voor extreem braken hebben, wie weet kan je daar nog tips krijgen of kan je je gyn met hen laten overleggen?
En verder, verder zit ik vooral op mijn roze wolkje vandaag. Wel misselijk, dat wel, maar ach...
pi_65542343
Oh wat gaat het hard als je even niet op fok bent!

Fruppel gefeliciteerd, een meisje! En wat een mooie namen!

Kersjes, het lijkt me vreselijk hoor als je zo ziek bent. Ik hoop dat het medicijn goed helpt zodat je eindelijk kunt gaan genieten!

Nu ga ik even teruglezen, volgens mij heeft Mefke goed nieuws!

Happy wat een goed nieuws! Er groeit iets in je buik!

Diaan, wat een prachtige fotoos, blijven spammen hoor

Fiemeeltje gefeliciteerd!!!
Bij mijn eerste zwangerschap was het ook zo'n vaag 2e streepje, de tweede keer zwanger heb ik gewoon een digitale test gekocht, je bent zwanger of niet. Klaar!

Huuphuup, spannend hé die nekplooimeting??? Ik moet 12 februari, maar er is mij niks gezegd over een volle blaas?

Poppedein die echo

Tessie gefeliciteerd met de sleutel van jullie nieuwe huis!

Miss_sly pfff dat lijkt me schrikken zeg Gelukkig is er niets aan de hand. Lang leve de spoedecho's

Pff Mefke!!! Gelukkig een kloppend hartje!!! Dat is zo'n geweldig moment
dat ik dit niet meteen zag? staat gewoon op de laatste pagina

Hier gaat alles goed! Mijn buik is wel al wat gegroeid, net als mijn borsten, maar in gewicht ben ik een beetje afgevallen. Beetje vreemd Ik ben nog steeds zooooo moe en slaap ook veel. We hebben de familie nu ook ingelicht en de reacties waren zó leuk, van kaarten tot aan huilende tantes toe

Overigens hoorde ik vandaag dat MvM ook je urine controleert op bv een te hoge suikerspiegel. Dat wist ik helemaal niet! Ik dacht kwaliteitscontrole, that's it.
Zal wel blij zijn als ik klaar ben met al dat gepies. Gelukkig hoef ik het niet zelf in de kannen te doen, dat doet mijn liefhebbende echtgenoot voor mij (Word erg misselijk van de lucht uit die fles, daar zit een of ander reinigingsmiddel (?) in.

Ow en mijn vader belde vanmiddag dat hij een babyfoon voor ons ging bestellen, de philips avent ofzo (iemand ervaring mee?). Hij is zo enthousiast, helemaal geweldig (Eerste kleinkind)

[ Bericht 75% gewijzigd door DuchessX op 29-01-2009 20:37:20 ]
#geen
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:37:30 #244
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65543456
Fruppel van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
Danique is echt een prachtige naam, bij een vast prachtig meisje, gezien de looks van haar mama
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_65543525
Mefke, fijn dat de echo goed was!
En Kersjes, voor jou ook fijn dat er een medicijn voor je aankomt. Lijkt me echt vreselijk als je de hele dag moet overgeven.

Wij hebben vanmiddag de sleutel van ons huis gekregen, en ben helemaal blij, het is zo leuk! Vanaf morgenmiddag tot eind volgende week hebben we ws. geen internet, dus moet ik ff afkicken haha! Gelukkig genoeg afleiding aangezien we toch alles dan moeten uitpakken enzo... Misschien maar beter ook
pi_65543533
Fruppel, van harte gefeliciteerd met Danique Nova!

Mefke, wat een goed nieuws! helemaal top!

Kersjes, ik hoop ook voor je dat je er baat bij hebt, kan me ook voorstellen dat je ten einde raad bent.

Goh, dan doen er nog veel mee met MvM hier! Mijn eerste zwangerschap heb ik er niet aan meegedaan, maar nu ik wat langer op Fok! zit, en ook lees hoe moeilijk het voor sommigen is om zwanger te raken was dat voor mij wel de stap om dit keer wel mee te doen.

Tjonge, ik heb echt nog nergens last van! *afklopt*
niet misselijk, en zelfs niet moe.... ik word er gewoon onzeker van. Mijn eerste zwangerschap heb ik de eerste 16 weken kotsend doorgebracht, en nu....niks! Helemaal goed natuurlijk, maar pff dan duurt het nog wel erg lang hoor, voor die bevestiging komt. Pas met 12 weken een echo, en met 8,5 week naar de vk, alleen kunnen ze dan het hartje toch nog niet laten horen met de doptone?
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:49:19 #247
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_65543889
Fruppel gefeliciteerd

Mefke een goede echo

Kesjes ik hoop voor je dat dit middel werkt voor je
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_65548123
Ff vluchtig wat bijgelezen.

Nieuwe baby!! Fruppel gefeliciteerd

Miss_Sly, dat was even schrikken, gelukkig alles in orde!

Diaan, lieve foto's van je kleine
pi_65548505
Fruppel gefeliciteerd!
pi_65548549
Duchess, ja ik weet niet, volgens mij is dat zodat je baarmoeder naar voren gedrukt wordt ofzo zodat alles goed in beeld ligt?
Mja, bij de vorige echo hield ik het niet meer vijf minuten voor ik naar binnen mocht dus dat was weg project volle blaas. Ik ga er nu maar gewoon met een normale blaas heen ofzo. Ik moet half twaalf dus het is geen doen om na het opstaan niet meer te plassen (niet voor mij althans )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 29 januari 2009 @ 22:39:35 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65548698
Die Philips Avent is een prima babyfoon DuchesssX!
pi_65549011
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:43 schreef huuphuup het volgende:
-knip-
en alleen daarom al zou ik het erg leuk vinden om een meiske te krijgen erg hè?

pi_65549346
Fruppel, gefeliciteerd met je dochter

Kersjes, fijn dat er (hopelijk) hulp aan komt voor je, nu maar hopen dat het gaat werken, en heerlijk dat je het hartje gehoord hebt

Mefke, jaaaaa wat goeeed, lekker nieuws zeg!

Miss_Sly, wat een schrik heb jij even gehad zeg, las hier dus al meerdere verhalen en ook in mijn omgeving een zwangere die dit laatst had, en waarbij eenmaal in het ziekenhuis gelukkig ook alles ok bleek, kindje lag heel hoog.
Echt gaaf dat je weer een echo kreeg
  donderdag 29 januari 2009 @ 22:55:09 #254
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_65549403
Ik heb alleen maar Fruppel gefeliciteerd vanmiddag

Mefke wat een goed nieuws heb jij ook!!! wat fijn voor jullie

En Kersjes ik hoop ook werkelijk voor je dat het middel gaat helpen, want zoals het nu gaat is
natuurlijk helemaal niets

En ik heb voor het eerst in mijn zwangerschap (na 5 maanden) ook wat te klagen.. ik kom sinds een week of 2 behoorlijk aan, ik hou nu al vocht vast en krijg ook al last van mijn bekken.
Advies van de vk is rustig aan doen... helaas heb ik het nu juist heel druk op het werk en ben ik druk bezig met de babykamer
Maar goed ik zal toch maar proberen zoveel mogelijk haar advies op te volgen
pi_65549766
Fruppel GEFELICITEERD met je dochter!

Mefke, GEFELICITEERD met je kloppende hartje!!!
en nu heel blij blijven tot minimaal over 2 weken... want dan kan het daarna alleen nog maar beter gaan!!!
Ik denk veel aan je!
  donderdag 29 januari 2009 @ 23:09:14 #256
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65550043
Fruppel, van harte gefeliciteerd met Danique Nova . Mooie namen

Mefke, gefeliciteerd met het kloppende hartje!

Rocka, gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap. Wat leuk

En Kersjes , wat een ellende zeg.

Angel-Eyez, toch maar even rustig aan doen. Werk en babykamer kunnen wachten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_65550243
Fruppel, ze is er!!!! veel geluk met Danique Nova!!

kersjes, oef, dat klinkt echt naar. en ik vind dat van die medicijnen ook wel erg griezelig klinken eigenlijk. weet je zeker dat 't geen kwaad kan voor die kleine in je buik? ik kan me overigens voorstellen dat je er onderhand enorm wanhopig van wordt, en dus blij bent met alles dat het overgeven tegengaat. maar toch... moeilijke beslissing.
pi_65552644
Mag ik weer in het lijstje..? Sta er opeens niet meer in... Maar ben nog steeds hardstikke zwanger! Ik schrik me rot! Wel een tijd niets laten horen. Komt het daar door? Maar alles goed hier. Ga eens even bijlezen...

Gefeliciteerd Fruppel, Mefke en Rocka!!!
pi_65552915
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:13 schreef miss_sly het volgende:
Even snel tussendoor: wij zijn de hele ochtend in het ziekenhuis geweest.
Eerst intake en een hele vragenlijst beantwoorden. Daarna de arts-assistent voor de rest, ook bloeddruk, die was prima 115/70. Daarna even naar het hartje luisteren....en dat lukte niet. Ander, beter apparaatje gehaald....ook niets. Dus een spoedecho tussendoor. Ze wilden ons niet ongerust maken, maar ze wilde wel zekerheid. Gelukkig konden we echt heel snel ertussen en meteen toen kind in zicht kwam, zag je ook het hartje kloppen en het kindje bewegen. Alles goed gelukkig

Nu alleen nog even kijken hoe het nou zit met in het ziekenhuis blijven. De gyn in kwestie die dat had aangeraden, had gezegd dat hij het wel in orde zou maken ook al is er geen officiele medische indicatie. Er was echter nog niets in orde, dus vooralsnog staan we 'op eigen verzoek' geregistreerd en dit zou betekenen dat we een eigen bijdrage moeten betalen. Even informeren hoe hoog die is en of de verzekering die vergoedt.

Ow ja, wel heel veel geluk tot nu toe: morgen 14 weken zwanger en al 5 echo's gehad wat is het toch telkens geweldig om je kindje te kunnen zien
Gelukkig een mooi kloppend hartje! Moet dat even schrikken geweest zijn!
Als ik het goed heb is die bijdrage voor in het ziekenhuis bevallen voor iedereen even hoog, ongeacht de zorgverzekering. Toen ik m'n zorgverzekering (de Friesland) erover belde, gaven ze mij het bedrag van 288 euro voor een ziekenhuisbevalling.
pi_65553232
fijn miss_sly!!!!

rottdog, hoe is 't nu met jou? wanneer mag jij ook alweer voor een echo?
pi_65553605
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:39 schreef Brighteyes het volgende:
Die Philips Avent is een prima babyfoon DuchesssX!
Aha, ervaring mee?

Angel-Eyez, toch een beetje rustiger aan doen hoor
#geen
pi_65555313
Leuke namen

En Mefke, wat fijn dat alles goed was

Rocka gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ow en DuchessX, De phillips Avent is idd een goede babyfoon, heb ik hier ook staan
  Moderator vrijdag 30 januari 2009 @ 09:05:07 #263
5428 crew  miss_sly
pi_65556190
Ik heb net schaap op schiphol afgezet, die moet voor zijn werk een week naar Seattle. Volgende week zondag komt ie pas weer thuis.

Ach, ik ben nu in ieder geval niet echt helemaal alleen

Vandaag 14 weken
pi_65557048
Fruppel, gefeliciteerd met je dochter
Geniet ervan!
  vrijdag 30 januari 2009 @ 10:07:47 #265
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_65557657
Aahgrrr vandaag einde van week 6 en vannacht van de pijn in mijn boobs wakker geworden. Verder had / heb ik eigenlijk nog geen kwaaltjes (behalve een niet te stillen honger)....

Zou ik ervan bespaard blijven, of komt het allemaal nog :p ???
Alexa en Seth zijn lief
pi_65558684
Fruppel, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
pi_65558835
Fruppel gefeliciteerd!
  vrijdag 30 januari 2009 @ 10:51:41 #268
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_65559011
Jongens, ik waardeer de bezorgdheid, maar ik heb hier echt wel onderzoek naar gedaan!
Toen ik nog in het ziekenhuis lag heb ik het voogelegd aan de gyn. Na overleg kreeg ik als antwoord dat het hier niet gebruikt wordt gedurende de zwangerschap en dat ze het me dus (liever) niet wilden voorschrijven. De huisarts vertelde hetzelfde, als het straks toch mis blijkt te zijn dan is hij altijd de schuldige omdat hij het off-label heeft voorgeschreven. Dat snap ik wel.
Ik vetrouw hierbij op de vele postieve ervaringen die ik lees en hoor en de expertise van vooraanstaande buitenlandse gyns die Emesafene, het enige middel dat hier nog op de markt is, als hopeloos ouderwets beschouwen. Nederland huppelt wel vaker achter de feiten aan wat pijnstilling en comfort betreft en de calvinistische norm die heerst... Tja, ik heb er niet zoveel mee.
Bovendien, als het echtechtecht niet veilig geweest was dan hadden er inmiddels al vele rechtzaken geweest.
Zowel de Amerikanen als de Israeliers zijn namelijk nogal van het suen

Miss_Sly, wacht maar tot de kleine straks voelbaar gaat schoppen... Dat is helemaal gezellig!
pi_65559127
Kersjes, dapper dat je het aandurft.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:57:44 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65561635
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 00:21 schreef Mammamia het volgende:
Mag ik weer in het lijstje..? Sta er opeens niet meer in... Maar ben nog steeds hardstikke zwanger! Ik schrik me rot! Wel een tijd niets laten horen. Komt het daar door? Maar alles goed hier. Ga eens even bijlezen...

Gefeliciteerd Fruppel, Mefke en Rocka!!!
Hoe krijg je het voor elkaar. 3 maanden niet geweest, ik gooi je eruit en je bent een dag later weer terug.
En schrikken? Je weet zelf toch wel of je zwanger bent of niet, daar heb je de lijst toch niet voor nodig?
Ik wil je er best wel weer terug in zetten hoor. Wanneer was je uitgerekend?
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:59:45 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65561715
*edit*
Laat ook maar, het zijn mijn zaken niet...
  vrijdag 30 januari 2009 @ 12:02:23 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65561797
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 01:10 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Aha, ervaring mee?

Angel-Eyez, toch een beetje rustiger aan doen hoor
Prima ding!

Ik heb vandaag voor het eerst iets voor de baby gekocht! Omdat ik al best veel mini-neutraal spul heb had het gweoon geen zin om voor rompertjes oid te gaan. Maar nu toch een heel schattig jip en janneke pyjama'tje gekocht.
pi_65561854
quote:
Aahgrrr vandaag einde van week 6 en vannacht van de pijn in mijn boobs wakker geworden. Verder had / heb ik eigenlijk nog geen kwaaltjes (behalve een niet te stillen honger)....

Zou ik ervan bespaard blijven, of komt het allemaal nog :p ???
Takkembah, nou pas last van je boobs? Wees blij! Ik draag al vanaf dag 1 andere bh's (2 (!) maten groter en ze waren al niet klein) en ze doen zeer ja. Honger, hmmm, niet echt. Maar als ik niet eet word ik misselijk, dus ik moet wel. En dan niet teveel in 1 keer, gaat ook fout. En last van mijn rug heb ik ook al....maar ik ga niet klagen, ik ben er blij mee! (nog wel, ik zal ook wel niet altijd positief blijven ). Takkembah, komt vast voor jou ook nog wel. Het verschil tussen begin deze week en nu is al groot, alsof er een hormoonsprongetje is geweest.

Mijn man en ik hebben het nog wel tig keer over de echo gehad. Zo bijzonder. Je zag ook geen knipperend lichtje, maar echt een hartje dat bewoog, met klepjes enzo. En het klopte ook heel regelmatig. De vk liet het zelfs even horen mbv de echo apparatuur en je kon het zelfs zachtjes horen. Dat is dan toch weer het voordeel van een inwendige echo. En maar goed dat het hartje zo mooi was, want van de rest was niet veel te maken. 't Kon net zo goed een boon zijn.
De vorige keer had ik een echo met 6w3 en toen was ik helemaal niet zo blij, dus dat dit nou zo'n indruk maakt is voor ons een goed teken.

Kersjes, ik heb ook wel eens het idee dat Nederland soms achterloopt. En ik snap dat je alles aangrijpt om je beter te voelen. Ik hoop voor je dat het gaat lukken met de nieuwe pillen!
pi_65563418
AE, misschien kan je voor je bekkenklachten nog wat met fysiotherapie? Er zijn fysiotherapeuten die speciaal gericht zijn op het bekken.
Ik heb dan last van mn stuitje, maar met oefeningen is het allemaal aardig in toom te houden tot nu toe.

BE (of ander modje) zou je mij op 31 juli willen zetten? Dat is waar de vk vanuit gaat, dus ikzelf dan toch ook maar )
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:42:10 #275
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_65565022
Bedankt voor de tip Nijna, inderdaad wil de vk me bij de eerstvolgende afspraak wellicht ook naar een fysio verwijzen. Vooralsnog hoop ik dat het met rustiger aan doen ook beter wordt. Bij yoga vandaan heb ik ook al wat oefeningetjes meegekregen
  vrijdag 30 januari 2009 @ 14:07:53 #276
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65565950
Kersjes ik hoop echt voor je dat zofran gaat helpen. Wat ik erover heb gelezen klinkt goed. Al hoor ik soms wel dat het alleen het braken doet stoppen, niet de misselijkheid. In combinatie met cyclizine schijnt dat dan weer wel goed te kunnen gaan (dat zijn die tabletten tegen wagenziekte). Let je erop dat je genoeg vitamine binnenkrijgt, desnoods via pillen (als dat lukt). Heel veel sterkte
Lekker douchen!
  vrijdag 30 januari 2009 @ 14:10:54 #277
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65566106
Oh en zofran wordt in nederland veel gebruikt hoor. Wij gebruiken het op de operatiekamer bijna dagelijks. Ook bij kleine kinderen. Het is echt weer die nederlandse mentaliteit mbt zwangerschappen die hier speelt. Probeer maar eens iets te krijgen tegen de misselijkheid, het is zo ingewikkeld.
http://www.morningsicknesshelp.com/zofran-morning-sickness.html

[ Bericht 14% gewijzigd door sjak op 30-01-2009 14:17:37 ]
Lekker douchen!
  vrijdag 30 januari 2009 @ 14:14:27 #278
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65566270
Goedemiddag allen, zo ik ben me toch lam van de antibiotica... ben met manlief mee opgestaan, toen wel aangekleed en hond even uitgelaten, daarna om 09.00 uur op de bank gepoft en ik werd net wakker.... heb nog het gevoel dat ik uren kan slapen zeg.
Happy, jij had ook teveel eiwit in je urine he? Wat zeiden ze bij jou? Ik vroeg is het erg? Nee zei ze, maar ik verder niet geinformeerd waar dat dan een indicatie van is.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 14:27:26 #279
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65566784
Kersjes! Ik ben blij weer wat van je te horen. Vervelend dat je je zo rot voelt, maar goed dat je alles aangrijpt om wat beter te worden.
Vandaag weer naar de VK geweest en weer helemaal goedgekeurd! Bloeddruk ok, halve kilo aangekomen (2 in totaal nu) en beeb ook weer lekker gegroeid!

En Fruppel, helemaal vergeten, maar gefeliciteerd!!
  vrijdag 30 januari 2009 @ 15:05:48 #280
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65568130
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:14 schreef seilram het volgende:
Goedemiddag allen, zo ik ben me toch lam van de antibiotica... ben met manlief mee opgestaan, toen wel aangekleed en hond even uitgelaten, daarna om 09.00 uur op de bank gepoft en ik werd net wakker.... heb nog het gevoel dat ik uren kan slapen zeg.
Happy, jij had ook teveel eiwit in je urine he? Wat zeiden ze bij jou? Ik vroeg is het erg? Nee zei ze, maar ik verder niet geinformeerd waar dat dan een indicatie van is.
Nee, ik was dat niet. Kan me wel herinneren dat iemand dat laatst hier vertelde, maar weet niet meer wie
pi_65568337
Heb vandaag een baaaaaaldag.
Slecht geslapen, benen zijn zooooo moe, komt door dat rottige vocht wat ik vasthou. Bij de kleinste inspanning al aan het hijgen als een bejaarde.... Ik ben al aan het aftellen tot aan m'n verlof. Nog zes weken, laat het snel gaan aub.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 15:29:37 #282
114177 Diaan73
pi_65569100
miss, wat schrikken zeg, maar fijn dat je meteen een echo hebt gehad en dat alles goed was 14 weken alweer, time flies.

Fruppel, van harte gefeliciteerd met jullie dochter Danique gaat alles goed? Ik ben benieuwd naar de foto's!!!

mefke, wat super dat de echo goed was!! Jullie zitten nu op de goede weg..

Hier gaat alles goed. Lennon slaapt de nachten al door van ong. 12 tot 6 uur en is verder heel tevreden en zit alweer ruim boven zn geboortegewicht (nu 4260 gram). Ik mis wel een beetje het zwanger zijn en vandaag was de geweldige kraamverzorgster voor het laatst het voelt zo vreemd dat alles weer normaal gaat worden, wil nog zo graag het bijzondere gevoel vasthouden. Gelukkig nu een weekend lekker met zn drietjes, nog geen aangekondigd bezoek, dus lekker genieten.

Carmelia, hoe gaat het bij jou??
Make love, not war ☮
pi_65570083
Wat grappig Diaan73, dat gevoel dat jij omschrijft dat had ik ook heel erg na 2 weken ofzo. Heb het er eigenlijk nooit met iemand over gehad dus vind het leuk dat jij dit zo omschrijft. Na 2 weken was alles al weer zo normaal, en als je zwanger bent is alles nog zo bijzonder, zo "vol verwachting". Als je zwanger door de stad liep bijvoorbeeld, glimlachen veel mensen naar je of spreken ze je aan. Toen ik 2 weken na de bevalling snel even ging shoppen moest ik ook echt wennen dat niemand meer extra aardig tegen mee deed. Ik wilde het wel uitschreeuwen "ik ben nog best bijzonder hoor, heb "net" mijn eerste kind gebaard!!". Het moest gewoon feest blijven! Het duurde ook heel lang (wel 2,5 maand ofzo geloof ik) voordat ik de slingers, ballonnen en kaarten uit de kamer gehaald heb...
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:04:37 #284
114177 Diaan73
pi_65570288
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:58 schreef peterfan het volgende:
Wat grappig Diaan73, dat gevoel dat jij omschrijft dat had ik ook heel erg na 2 weken ofzo. Heb het er eigenlijk nooit met iemand over gehad dus vind het leuk dat jij dit zo omschrijft. Na 2 weken was alles al weer zo normaal, en als je zwanger bent is alles nog zo bijzonder, zo "vol verwachting". Als je zwanger door de stad liep bijvoorbeeld, glimlachen veel mensen naar je of spreken ze je aan. Toen ik 2 weken na de bevalling snel even ging shoppen moest ik ook echt wennen dat niemand meer extra aardig tegen mee deed. Ik wilde het wel uitschreeuwen "ik ben nog best bijzonder hoor, heb "net" mijn eerste kind gebaard!!". Het moest gewoon feest blijven! Het duurde ook heel lang (wel 2,5 maand ofzo geloof ik) voordat ik de slingers, ballonnen en kaarten uit de kamer gehaald heb...
die slingers, ballonnen enz. zullen hier ook nog een tijdje blijven hangen, ben er teveel aan gehecht 20 maart is Twan jarig, mooi moment denk ik om het weg te halen Leuk om te horen dat jij het ook had.... al is het gevoel even niet zo leuk.
Make love, not war ☮
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:08:58 #285
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_65570442
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:07 schreef sjak het volgende:
Kersjes ik hoop echt voor je dat zofran gaat helpen. Wat ik erover heb gelezen klinkt goed. Al hoor ik soms wel dat het alleen het braken doet stoppen, niet de misselijkheid.
Klopt, ze adviseren dan ook om het naast de Emesafene te gebruiken.

Pfff, ik heb ze hier voor me liggen maar ik durf ineens niet zo goed. Het idee om dit soort medicatie te gebruiken terwijl er een kleintje in mijn buik zit.... Maar ja, da's natuurlijk de hele reden dat ik zo ziek ben nu!
Ik mag (om te beginnen) 2 maal daags een halve pil. Omdat het wordt afgescheiden in de moedermelk moet ik er goed op letten dat Devin absoluut niet meer bij me komt drinken! Hij komt nu heel af en toe nog even lurken (geen idee of er wat uit komt) maar dat mag van nu af aan dus niet meer.
Hmmm, nog even verder dubben, ik vind het toch wel een stap. En paniek: wat als het niet werkt????

Diaan, dat wordt vast gezellig dit weekend zo met Lennon erbij, ik zie het al helemaal voor me.

Nummer_zoveel . Het valt soms ook allemaal niet mee he?
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:18:28 #286
190853 RockabeIIa
pi_65570776
Succes kersjes
pi_65571097
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:29 schreef Diaan73 het volgende:
Carmelia, hoe gaat het bij jou??
niet om de discussie weer op te laden, maar ik ben bang dat Carmella een beetje (lees hier: heel erg) is afgeschrikt door wat er allemaal over haar gezegd is... het is ook niet niks om over je te horen/lezen...

Kersjes, bijna vergeten! Fijn dat je dat medicijn kon krijgen en fijn dat je er zelf vertrouwen in hebt! Dat is wat belangrijk is natuurlijk! ik hoop dat het werkt voor je!
pi_65571278
maar als er niet naar haar gevraagd wordt zal ze misschien ook niet terug komen, dus ik vind 't wel een goede vraag van diaan. afgezien van de spelfout in d'r naam dan.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:32:58 #289
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65571322
Kers, ik kan je twijfel heel goed begrijpen. Maar je had een besluit genomen toen je ze ging bestellen toch? Ik hoop voor je dat het werkt, als je er aan begint.

Hier krijg ik tegenwoordig rond een uur of 2 een vreselijke dip. Pfff, ben ineens moe. Net toch een beetje limonade siroop in mijn water genomen, ik had de suiker gewoon een beetje nodig om weer wakker te worden. Het is gelukkig half 5 geweest dus nog eventjes en dan lekker weekend!

nummer_zoveel; nog maar een paar weekjes. Hou vol!

A-A, wel goed naar je lichaam blijven luisteren hoor. Het is niet erg als je wat langer over het kamertje doet of dat het werk iets langer wacht.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:34:05 #290
114177 Diaan73
pi_65571372
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:27 schreef mijsje het volgende:

[..]

niet om de discussie weer op te laden, maar ik ben bang dat Carmella een beetje (lees hier: heel erg) is afgeschrikt door wat er allemaal over haar gezegd is... het is ook niet niks om over je te horen/lezen...
ik begrijp wat je bedoelt, zou het sneu vinden als ze daarvoor niet meer zou komen posten hier. Carmella, je mag me ook pm-en hoor

Bix, je hebt gelijk... verkeerd gespeld....

Kersjes, eng en spannend hoor. Succes!!!! Ik hoop dat ze je goed helpen.
Make love, not war ☮
pi_65571607
Kersjes, heb je gezien dan Ondansetron, de werkzame stof in Zofran, op de "Medication and breastfeeding: an explanatory list for mothers and professionals" de codering L2
quote:
(L2 Safe
A drug which has been studied in a limited number of breastfeeding women without an increase in adverse effects in the infant. And/or the evidence of a demonstrated risk which is likely to follow use of this medication in a breastfeeding woman is remote)
heeft?

Disclaimer, da's dus geen advies of raad. Enkel een verwijzing naar wat er over geschreven staat
pi_65571897
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 10:51 schreef Kersjes het volgende:
Jongens, ik waardeer de bezorgdheid, maar ik heb hier echt wel onderzoek naar gedaan!
Toen ik nog in het ziekenhuis lag heb ik het voogelegd aan de gyn. Na overleg kreeg ik als antwoord dat het hier niet gebruikt wordt gedurende de zwangerschap en dat ze het me dus (liever) niet wilden voorschrijven. De huisarts vertelde hetzelfde, als het straks toch mis blijkt te zijn dan is hij altijd de schuldige omdat hij het off-label heeft voorgeschreven. Dat snap ik wel.
Ik vetrouw hierbij op de vele postieve ervaringen die ik lees en hoor en de expertise van vooraanstaande buitenlandse gyns die Emesafene, het enige middel dat hier nog op de markt is, als hopeloos ouderwets beschouwen. Nederland huppelt wel vaker achter de feiten aan wat pijnstilling en comfort betreft en de calvinistische norm die heerst... Tja, ik heb er niet zoveel mee.
Bovendien, als het echtechtecht niet veilig geweest was dan hadden er inmiddels al vele rechtzaken geweest.
Zowel de Amerikanen als de Israeliers zijn namelijk nogal van het suen

Miss_Sly, wacht maar tot de kleine straks voelbaar gaat schoppen... Dat is helemaal gezellig!
oh maar dat bedoelde ik niet met mijn post hoor, ik ga er vanuit dat het middel verder zelf waarschijnlijk heus wel safe zal zijn. Ik doelde er meer op dat het misschien verstandig is om je arts of VK ofzo te vertellen dat je het slikt, omdat het consequenties kan hebben voor andere geneesmiddelen die je eventueel nog krijgt. Niet alles kan in combinatie met elkaar toch en dat staat niet allemaal in de bijsluiter, dus misschien is het wel handig voor je behandelend arts om het te weten

Even een dikke kus voor nummer_zoveel, hihi, bejaard vrouwke, gedraag je dan ook als een bejaarde! Lekker rustig aan en tussendoor een hazenslaapje.

Diaan, en andere geinteresseerden,
-en weer weg... wie nieuwsgierig is mag pm-en.-

Hier gaat het prima verder. Ik baal, mn baas heeft wat onvoorziene familie-omstandigheden helaas (vader overleden, vrouw in het ziekenhuis enzo) dus die komt pas over een maand terug uit Hong Kong. (op zn vroegst) Ik twijfel nu heel erg over hoe ik het aan moet pakken met hem vertellen. Aan de ene kant vertel ik het hem liever persoonlijk, maar aan de andere kant vind ik het ook weer zo stom om het aan hem te vertellen als ik al zichtbaar zwanger ben.

[ Bericht 10% gewijzigd door huuphuup op 30-01-2009 18:56:01 ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65572692
Lastig Huup! Ik zou het hem dan toch maar telefonisch of via de mail vertellen, anders blijft er weinig vertellen over inderdaad!
  vrijdag 30 januari 2009 @ 17:40:39 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65573519
Mijn teamgenootje belt net, zij is ook 18 augustus uitgerekend! Echt zo leuk!
Wel een probleem voor het team nu, 3 zwangere meiden dit jaar!
Kunnen we samen met onze dikke buiken langs het veld gaan zitten!
pi_65574103
Carmella, als je meeleest,

Hihi BE wat leuk!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_65574192
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 17:11 schreef mrien het volgende:
Lastig Huup! Ik zou het hem dan toch maar telefonisch of via de mail vertellen, anders blijft er weinig vertellen over inderdaad!
ja nee precies, dat dacht ik dus ook. We staan ook wel op zo goede voet verder dat ik het ook niet wil om heel lang te wachten met vertellen ofzo. Maarja, het moment is nu een beetje rot. Zijn vrouw ligt onverwacht in het ziekenhuis en hij had het erover dat ze een major operation moest ondergaan en zn vader dus net overleden. Ik kan me voorstellen dat je dan op dit moment ook niet op dit soort geneuzel zit te wachten.
Nouja, misschien dat ik nog even wacht tot na de nekplooimeting (3 feb.)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 30 januari 2009 @ 18:38:01 #297
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65575032
Dat is idd lastig huup, kan me ook goed voorstellen dat je liever even wacht. Als ik het zo lees zou ik dat zelf ook doen, als iemand zijn hoofd al zo vol zit met andere dingen.

Ik hoop dat de medicijnen snel hun werk doen kersjes, want zo beroerd zijn is ook niets.

Zo, ik ben de aankomende kinderkamer aan het leeghalen.... pfff wat heeft een mens (lees: wij) een zut zeg hahaha. Hoop dat ik morgen kan gaan verven.

Hahaha sorry dan happy, ik dacht echt dat jij het was. Ik weet het ook niet meer... ach ja, zwangeren he
pi_65579619
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:08 schreef Kersjes het volgende:

Nummer_zoveel . Het valt soms ook allemaal niet mee he?
Och, aan de andere kant moet ik niet klagen. Jij voelt je al constant ellendig.
pi_65579643
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 17:40 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn teamgenootje belt net, zij is ook 18 augustus uitgerekend! Echt zo leuk!
Wel een probleem voor het team nu, 3 zwangere meiden dit jaar!
Kunnen we samen met onze dikke buiken langs het veld gaan zitten!
Gezellig!
  vrijdag 30 januari 2009 @ 21:05:17 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65579678
Huup, schiet me net te binnen, heb je niet een collega waar je mee kan overleggen? Kijken wat die ervan denkt?
pi_65579786
Ja die weet het nog niet omdat ik dus wilde wachten met haar vertellen tot ik mn baas gewoon netjes op de hoogte had gesteld. Handig hè?

Oh, en dicht...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')