abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65484286
Zwangerschap en geboorte deel 444

De aanstaande papa's en mama's :

2009

26 januari 2009: Jore (jongen)
11 februari 2009: Tinuviel en iamredleader
18 februari 2009: hassanjassan (papa)
19 februari 2009: [Zweefvliegje (was: klonelin) (meisje)
21 februari 2009: Koningin
25 februari 2009: ik80 (meisje)
03 maart 2009: Carmella
***19 maart 2009: texelonia en Micha ***
18 april 2009: S_oepstengel
20 april 2009: Iksje
21 april 2009: Berto (papa)
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
20 mei 2009 Marlieske
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009: Memmel (jongen)
31 mei 2009: Vicky
13 juni: TheFrankey (papa)
21 juni 2009: tessie
03 juli 2009: mikoxx (tweeling)
03 juli 2009: MeNicole
07 juli 2009: wiseguy79
11 juli 2009: Jeetjejom
14 juli 2009: Flower-Ti-Amo
21 juli 2009: Jessie
24 juli 2009: panda1980
25 juli 2009: Innepin
28 juli 2009: McLaura
*** 31 juli 2009: miss_sly en het_fokschaap ***
02 augustus 2009: Nijna
09 augustus 2009: _Bar_
12 augustus 2009: Sjotime en Quinny
16 augustus 2009: Chan
18 augustus 2009: huuphuup
*** 19 augustus 2009: Brighteyes en Stinkie ***
21 augustus 2009: Kersjes
24 augustus 2009: Poppedein
*** 25 augustus 2009: DuchessX en Juup© ***
01 september 2009: Rotdogg en Berkery
03 september 2009: Ssserpente
17 september 2009: Linda2205
19 september 2009: mefke79
*** 20 september 2009: Happyme28 en Marky ***
22 september 2009: Tinkerrrbell
28 september 2009: Takkembah
02 oktober 2009: RockabeIIa
04 oktober 2009: Fiemeeltje

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Lois op 29-01-2009 19:26:02 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_65484299
Ik zie nu tegen de 20 weken echo veel meer op dan de eerste keer. Ik besef me nu zo goed wat er allemaal wel niet fout kan zijn. De eerste keer was misschien beetje naief maar toen ging ik er bij alles zomaar vanuit dat het toch wel goed zat. De angst van het niet goed zitten is nu veel groter!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_65484321
Ik heb alleen de tickers er niet op gekregen, kan even iemand helpen?
en het vorige deel als link?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 28 januari 2009 @ 10:55:59 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65484327
Al gedaan.
pi_65484328
Ik denk dat ik ook nog wel een 20w echo heb, maar die staat nog niet vast. Morgen eerste reguliere controle bij de gyn, dus dan wil ik meteen even kijken of ik vast een afspraak kan krijgen.

Deze zijn echt pretecho's bij een echo centrum op IJburg dat erg goed bekend staat. En ach, ik vind iedere echo weer mooi en zoo lang zonder vind ik echt ondoenlijk

Deze pretecho's zijn met 18 en 25 weken. Ik kan niet wachten

Poppejans, vrijdag over 4 weken hebben we die echo dus, en het kan in principe vanaf week 16, dus over 2 weken al ik vind het ook snel gaan hoor. Ik was telkens bezig met vooruitkijken van echo, naar echo, naar nekplooimeting en ongemerkt ging ik de 12 weken grens voorbij. Tot ik me ineens realiseerde dat ik al ruim 13 weken, bijna 14 weken zwanger ben
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_65484337
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:55 schreef Brighteyes het volgende:
Al gedaan.
Dank!, dat is SNEL!
pi_65484366
laatste post van mezelfvorige topic
Happy, ik duim voor je hoor, hoop zo dat het goed is

Rottdog voor jou ook wat vervelend die onzekerheid

Kersjes, fijn dat je weer uit het ziekenhuis bent!

Miss_Sly, ik las ergens dat je over paar weekjes al kan zien wat het geslacht wordt, wat gaat jouw zwangerschap snellll (in mijn beleving dan)

Rocka, oktober wat sta je daar zielig onderaan, hopelijk gauw niet meer de onderste.
Oktober mensen zijn erg leuk
pi_65484394
Oh BE zowel mijn moeder als mn schoonmoeder zijn aan het vissen of ze niet een keertje mee mogen naar een echo. Hoe bijzonder ik het ook vind voor ze (eerste kleinkind enzo) we hebben tot nu toe alleen nog maar de 12weken-nekplooi-echo en de 20-weken echo.
Allebei medische dus. Ik heb vrij duidelijk gemaakt dat we daar gewoon samen heen willen zonder meekijkers enzo erbij. Maar dat vond men toch niet heel erg leuk. Vooral de 20-weken echo niet. "Maar dan weet je toch ook wat het wordt?" Mja, dan bel ik je erna wel We zijn er nog niet over uit of we een pretecho laten doen of niet, maar als ze echt zo graag meewillen hou ik me aanbevolen voor een leuk kado
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 28 januari 2009 @ 10:58:14 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65484395
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:56 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat ik ook nog wel een 20w echo heb, maar die staat nog niet vast. Morgen eerste reguliere controle bij de gyn, dus dan wil ik meteen even kijken of ik vast een afspraak kan krijgen.

Deze zijn echt pretecho's bij een echo centrum op IJburg dat erg goed bekend staat. En ach, ik vind iedere echo weer mooi en zoo lang zonder vind ik echt ondoenlijk

Deze pretecho's zijn met 18 en 25 weken. Ik kan niet wachten

Poppejans, vrijdag over 4 weken hebben we die echo dus, en het kan in principe vanaf week 16, dus over 2 weken al ik vind het ook snel gaan hoor. Ik was telkens bezig met vooruitkijken van echo, naar echo, naar nekplooimeting en ongemerkt ging ik de 12 weken grens voorbij. Tot ik me ineens realiseerde dat ik al ruim 13 weken, bijna 14 weken zwanger ben
Ik snap je helemaal. Vorige keer hoefde ik niet zo nodig echo's tussendoor, ik geloofde het wel, maar ik ben nu zo mogelijk nog nieuwsgieriger dan met Sasha, dus ik heb ook al voorzichtig gespiekt naar zo'n 18w echo.
  woensdag 28 januari 2009 @ 10:59:58 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65484449
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:58 schreef huuphuup het volgende:
Oh BE zowel mijn moeder als mn schoonmoeder zijn aan het vissen of ze niet een keertje mee mogen naar een echo. Hoe bijzonder ik het ook vind voor ze (eerste kleinkind enzo) we hebben tot nu toe alleen nog maar de 12weken-nekplooi-echo en de 20-weken echo.
Allebei medische dus. Ik heb vrij duidelijk gemaakt dat we daar gewoon samen heen willen zonder meekijkers enzo erbij. Maar dat vond men toch niet heel erg leuk. Vooral de 20-weken echo niet. "Maar dan weet je toch ook wat het wordt?" Mja, dan bel ik je erna wel We zijn er nog niet over uit of we een pretecho laten doen of niet, maar als ze echt zo graag meewillen hou ik me aanbevolen voor een leuk kado
Ja, dat zou ik ook zeggen hoor. Mijn moeder is wel een keer mee geweest naar de controle, dus het hartje horen enzo, maar de echo's (dat waren er bij Sasha ook 2) waren gewoon echt alleen van ons saampjes. En nu dan met Sasha erbij, maar niet met ouders ofzo. Als ze dat willen betalen ze maar voor een pret-echo.
Het zijn ten slotte idd ook echt medische dingen, voor hetzelfde geld krijg je slecht nieuws. Dat zou ik dan toch wel vertellen, maar eerst even met z'n 2-en laten inzinken is dan wel zo fijn lijkt me.

Maar goed, nu dus aan de twijfel over een geslachtsbepaling.
pi_65484562
Ik las van de week ergens dat je met 16 weken al een geslachtsbepaling kan laten doen. Dat zou betekenen dat wij dat nu al zouden kunnen doen. Alleen denk ik dat het beter is voor mijn portemonnee als ik gewoon even wacht tot de 20 weken echo of ze het daar misschien op kunnen zien en anders kan ik altijd daarna nog een pretecho doen.
pi_65484574
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:59 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar goed, nu dus aan de twijfel over een geslachtsbepaling.
Wij hebben hier van de week ook naar gekeken. Maar de wachttijden op de tijden dat wij konden was ruim 2 weken. Dan kwamen we op een paar dagne voor de echo uit. Dus die paar dagen dan ook nog maar een wachten. Ik ben ook heel benieuwd!!

Flower een geslachtsbepaling is niet zo duur. Hier kost ie maar 30 euro. Dus voor het geld zou ik het zeker niet laten
Liefde
pi_65484600
BE, wij hebbem wel die geslachsbepaling gedaan omdat we ook heel nieuwsgierig waren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:05:59 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65484611
Nou, ik bedenk me net dat ik dat niet eens kan plannen want dan kom ik op half maart uit en er is een dikke kans dat ik dan op reis ben voor mijn werk.
Dan maar even 2-3 weekjes langer wachten op de officiële echo.
pi_65484613
Zojuist op de 20 weken echo (mee)geweest. Dat is niet voor de poes trouwens. Alles maar dan ook echt ales werd gecontrolleerd. En dat is best wel even spannend vond ik.

Maar alles zag er supergoed uit ! dus ik ben blij! Mijn vriendin is nu 20 weken en 4 dagen
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:07:02 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65484639
Fijn TheFrankey!
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:07:22 #17
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65484650
Poppejans, oktobermensen/weegschalen zijn hartstikke leuk! Ik hoop je hier gauw te zien.

Die 16wk gesclachtsbepaling. Hoe gaat dat in zijn werk? En is het betrouwbaar?
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:09:38 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65484719
Bij de meesten is het vanaf 18w wat ik net zo in de gauwigheid zag.
pi_65484728
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:04 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Wij hebben hier van de week ook naar gekeken. Maar de wachttijden op de tijden dat wij konden was ruim 2 weken. Dan kwamen we op een paar dagne voor de echo uit. Dus die paar dagen dan ook nog maar een wachten. Ik ben ook heel benieuwd!!

Flower een geslachtsbepaling is niet zo duur. Hier kost ie maar 30 euro. Dus voor het geld zou ik het zeker niet laten

wat doe je! ik dacht dat dat ook iets van 100 euro zou zijn ofzo. Nu wil ik ook ik ben gewoon echt té nieuwsgierig. Vooral omdat ie-de-reen van alle kanten tegen me zegt dat het vast een jongen gaat worden terwijl dat natuurlijk nergens op gebaseerd is want hè 50/50 kans. Maar het maakt mij er niet minder nieuwgierig op...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65484744
Kijk wat mijn moeder me via internet stuurt:

Liefde
pi_65484776
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:09 schreef huuphuup het volgende:

[..]

wat doe je! ik dacht dat dat ook iets van 100 euro zou zijn ofzo. Nu wil ik ook ik ben gewoon echt té nieuwsgierig. Vooral omdat ie-de-reen van alle kanten tegen me zegt dat het vast een jongen gaat worden terwijl dat natuurlijk nergens op gebaseerd is want hè 50/50 kans. Maar het maakt mij er niet minder nieuwgierig op...
Nee alleen echobepaling is echt niet duur. Maar tis dan ook echt alleen maar kijken wat het word he meer niet. Maar ja als het je daar alleen om te doen is!!
Liefde
pi_65484892
jah ik wil het weten hahaha, maar het duurt sowieso nog wel even voor het kan. Vandaag pas 11 weken.

Wat een lief bedje
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65484999
MeNicole ik bedoelde meer dat ik dan tenminste nog geen kleertjes kan kopen enzo
30 euro is niet duur. Dat wiegje is echt super schattig!!

TheFrankey wat fijn dat alles goed was!

Ik ben trouwens ook best wel bang voor de 20-weken echo. Zowel bij mijn vriend als bij mij in de familie komen nogal wat aangeboren hartafwijkingen voor. Maar goed we gaan er maar vanuit dat alles goed is.
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:20:02 #24
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_65485084
TheFrankey wat fijn!!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_65485131
Dat wiegje

bij ons is de geslachtsbepaling (duurt 10 minuten) 50 euro en mogelijk vanaf week 16. Ik vond 18 dan weer verstandiger, meer kans dat het ook goed gaat. Mocht het niet lukken, dan krijg je gratis nog een nieuwe afspraak.
De echo met 25 weken duurt een half uur, krijg je een dvd met foto's en filmpje (en geluid, het hartje ) mee en kost 105 euro. Het is daar te volgen op een redelijk groot scherm, zoals ik begreep en ze doen ook inderdaad niet moeilijk over het meenemen van opa's oma's en aanverwante personen. Ik geloof tot 10 personen, maar dat gaat me echt te ver Ze geven er dan ook duidelijk uitleg bij wat er precies te zien is enzo. LIjkt me wel erg leuk
pi_65485546
De prijzen verschillen flink zie ik inderdaad. Maar als ik dan toch nog een extra echo zou laten maken dan wil ik wel ook meteen een 3d echo met mooie kleurfoto's enzo. Dan betaal je wel wat meer maar dan heb je natuurlijk ook wel wat
Vandaag over een maand hebben we eerst de 20-weken echo dus nog eventjes geduld.

Ik ga nu richting school voor mijn allerlaatste dag op school
pi_65485584
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:17 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
MeNicole ik bedoelde meer dat ik dan tenminste nog geen kleertjes kan kopen enzo
30 euro is niet duur. Dat wiegje is echt super schattig!!
Maar die kleertjes heb je toch allemaal wel nodig hoor
Liefde
pi_65485613
Bij dat echobureau waar wij heengaan, is het zo druk, dat je wel al ruim vantevoren moet reserveren, anders kun je niet eens in de week dat je zou willen. De 18-weken echo was de allerlaatste afspraak in die week, anders zou het een dikke week later worden.
Daarom ook maar meteen die van 25 weken afgesproken. Het kan maar gereserveerd zijn

fijne laatste dag Flower
pi_65485661
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:34 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Maar die kleertjes heb je toch allemaal wel nodig hoor
Ga me nou niet ompraten

En nu ga ik echt anders ben ik straks nog voor het eerst in 4 jaar te laat ook.
pi_65485882
Laatst had ik ook op een internet site van een echo bureau gezien dat ze geslachtsbepaling vanaf 18 weken doen, dus ik bellen voor een afspraak. Krijg ik aan de telefoon een verhaal dat het pas vanaf 20 weken kan... Waarom ze dan op hun site 18 weken hebben staan werd me echt niet duidelijk... Maar goed.. ik wacht wel gewoon tot de 20 weken echo (6 feb) , en hoop maar dat ze het dan wel kunnen zien, en anders maak ik daarna gewoon snel een afspraak voor een pretecho.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_65486212
pff, hier de hele nacht last gehad van mijn buik, eng gewoon. Ondanks dat ik eigenlijk voor 99% zeker weet dat het mijn darmen zijn. Nooit geweten dat dat zo'n pijn kon doen. Nu is het afgezakt, kan ik mooi nog een halve dag gaan werken en daarna naar de fysio. En morgen echo!
Happy, ik weet dat je dit niet meer leest, maar ik duim voor je!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:54:31 #32
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65486272
Miss_sly, wat een fijne uitkomst! Gefeliciteerd.

Rockabella ook gefeliciteerd!! Kei leuk

En happy.. pff je bent bijna aan de beurt!! Spannend Mefke, jij morgen ook een echo! (ik had ook veel krampjes in het begin omdat je baarmoeder dan groeit zei mijn VK).
Niet mieten! Door gieten!
pi_65486362
Oooh BE ik snap je twijfels wel hoor over wel of niet het geslacht willen weten manlief had dat ook heel erg en ik ook een beetje, want zou ik teleurgesteld zijn als het "weer" een meid zou zijn?.... Nope was meteen mijn antwoord en daarom was ik er van overtuigd dat ik het deze keer wel wilde weten al was alleen omdat ik dan nu gericht op kleuren kan kopen creme of wit is zo saai die eerste dagen en lastig te vinden ook
Ander voordeel is nu dat ik ook een hoop roze dat op zolder ligt kan verkopen
(en natuurlijk werkte de anti climax van vorige keer mee in onze keuze .... 9 maanden niets weten, bij de ks zoooo het is een meisje maareh dat wisten jullie vast al na al die echo's .... euh nee dat wisten we dus niet.

Poeh ik kijk normaal niet zo lang naar de OP maar ik sta al best ver bovenin en het voelt nog alsof ik zo kort zwanger ben.... de tijd vliegt vergeleken bij de eerste keer. Toen zei iedereen geniet er maar van het is zo voorbij en ik vond het toch laaaaaaang duren.... nu klopt dat cliché al aardig.
Mama van Isa en Ties
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:05:06 #34
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65486644
Marlieske ik ben het helemaal met je eens! Wat sta ik alweer hoog op het lijstje! Brrr...

Ik ga ook maar eens bellen voor een 26/27 weken pretecho. Weer even lekker gluren!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_65487000
Wij wisten niet wat het zou worden en ik vond die verrassing juist geweldig! Een zoon!!! Wow

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje jammer dat zo veel mensen het al willen weten, en het dan ook nog vertellen. En sommigen gaan zelfs nog verder, die vertellen ook de naam al (en ik zag hier zelfs iemand die het geboortekaartje al maanden van te voren liet zien... ).. Jammer vind ik het.

Ik wil het van vrienden dan ook nooit weten en merkte dat iedereen het bij ons ook zo leuk vond dat het een verrassing was.
pi_65487338
Ik zou het wel willen weten, juist omdat het me eigenlijk helemaal niks uitmaakt wat het wordt. Ik kan me ook niet voorstellen dat op het moment dat je bevalt van een écht, prachtig, eigen mensenkindje, "de verrassing" van het geslacht zo belangrijk zal zijn. Ik weet niet of ik het zo goed verwoord, maar ik krijg het er niet anders uit

Bij ons blijft het wel onbekend tot aan de geboorte, omdat manlief het absoluut niet wil weten. Ik mag het wel weten, zolang ik m'n mond maar hou tegen hem... nee, dát gaat werken
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:30:21 #37
190853 RockabeIIa
pi_65487591
peterfan, eerlijk gezegd vind ik je reactie een beetje vreemd. Laat een andermans keus toch in zijn waarde. Ik ben blij dat een ieder het voor zichzelf mag bepalen en snap juist helemaal niet waarom mensen niet willen weten of het een m of een f is.

Destijds heb ik ook wel verteld dat het een kereltje werd. Ik was zo blij, maar met een meisje zou ik net zo blij zijn en dezelfde tranen hebben gehad. En de blijdschap toen hij er eenmaal was werd er helemaal niet minder om en de spanning ook niet...
pi_65487660
Het maakte ons ook echt niet uit, onze reactie was bij een dochter precies hetzelfde geweest, maar juist ook tijdens de zwangerschap vond ik het zo leuk om te fantaseren, bakerpraatjes te horen en dan te kijken welke kwaaltjes wat zouden kunnen betekenen etc. Vond het gewoon echt heel leuk en bijzonder en wil het bij een evt. volgende dan ook absoluut weer niet weten.

Maar innepin, betekent dit nu echt dat jij het straks wel weet en je man niet, met het gevaar dat je je mond voorbij praat?
pi_65487704
Op het moment dat de kleine geboren werd was ik er helemaal niet mee bezig wat het was. Pas na een tijdje vroeg de vlos of we al hadden gezien wat het was. Toen hadden we zoiets van: Ohja das ook wel leuk om zeker te weten!!
Liefde
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:33:24 #40
190853 RockabeIIa
pi_65487728
Ik vond het allemaal veel tastbaarder worden toen ik eenmaal wist wat ik aan het dragen was.
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:34:11 #41
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_65487765
Wij willen het wel allebei weten. Mij lijkt het juist geweldig om te weten wat er rondhobbelt in je buikje.

Ikzelf zie niet in dat DEverrassing pas na de geboorte hoeft te komen. In onze omgeving is het normaal dat we redelijk veel van tevoren al weten (niet maaaaaanden, maar toch), en waarom ook niet? Ik vind daar niets jammers aan.

Als mensen niets willen weten, ook prima, vertellen we niets.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:36:14 #42
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65487830
Ik weet ook wat het word. Ik ben geen surprise ei, maar een vriendin van mij wil het niet weten. Prima. Maar ik vind het dan wel raar dat zij tegen mij zegt: Wat stom dat je het al zegt!! Nou en? Het is mijn kind. Mag ik toch zelf weten, net zoals jij het niet wil weten. Ben het helemaal met rockabella eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door seilram op 28-01-2009 12:52:10 ]
pi_65487986
Iedereen moet het lekker zelf weten natuurlijk. Ik zeg alleen dat ik het jammer vind dat mensen het wel willen weten en vertellen. Jullie zeggen dat je het niet snapt dat mensen het niet willen weten. Volgens mij laten we elkaar op deze manier evenveel in onze waarde...
pi_65488072
Ik snap juist al dat geheime gedoe niet eigenlijk... waarom moet je al die dingen geheim houden? Tis nu eigenlijk zo dat ik naam en geboortekaartje enzo geheim hou omdat het zo hoort ofzo... maar eigenlijk vind ik het echt zo´n onzin.
En als je met 20 weken het geslacht te horen krijgt, is dat toch net zo´n grote en fijne verrassing als wanneer je het bij de geboorte te horen zou krijgen? Ik snap het verschil niet zo goed...
pi_65488119
Als jij het graag wil vertellen dan doe je dat toch lekker! Zou me dan niet tegen laten houden door " wat hoort"...
pi_65488340
Wij willen het hier graag wel weten. Gewoon omdat we allebei nieuwsgierig zijn. En stiekem ook een beetje uit practisch oogpunt. Het fantaseren over of je een jongen of meisje krijgt lijkt mij net zo leuk als het gericht spulletjes kunnen kopen voor je kleine kindje. Ik ben alleen te nieuwsgierig om te wachten

seilram, ik ben geen surprise-ei hahaha de tranen lopen over mn wangen

En peterfan, ik snap denk ik wel wat je bedoelt dat je het jammer vindt enzo en ieder zn eigen keuze vooral, maar zoals het er nu staat lijkt het net of jij je vrienden jouw keus oplegt. Snap je wat ik bedoel? Die zijn misschien wel hartstikke blij met hun ventje of meiske, maar jíj wilt het niet weten en dus mogen zij niets tegen je zeggen, terwijl het hun kind is en niet dat van jou. Als vrienden zoiets tegen mij zouden zeggen dan zou ik het ze niet direct vertellen maar ik ga er zeker geen geheim van maken en als ze op een verjaardag ofzo ergens zijn en het komt ter sprake dan heeft men gewoon pech.

Namen hebben we al compleet, maar die houden we wel geheim. Gewoon om het simpele feit dat ik wel eens denk van oooooh wat nou als je twee dagen voor de bevalling ineens een andere naam wilt en gewoon omdat het dan toch nog als een klein geheimpje tussen mn lief en mij voelt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:55:11 #47
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65488444
Maar waarom vind jij het dan jammer dat andere mensen het willen weten en vertellen? Omdat jij het dan ook weet en dan een deel van de magie voor jou over wat anderen krijgen weg is?

Ik vind het praktisch en leuk om te weten dat ik nu een jongen krijg (hoef ik niet alle jurkjes weer te wassen), maar ik begrijp ook dat er mensen zijn die het niet willen weten. Dat vind ik niet specifiek jammer ofzo.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_65488494
Oooohja Memmel krijgt een ventje ik ben zo benieuwd naar de naam hè haha te erg. Dat zal een mooi koppel worden samen Anna en broertje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65488504
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:52 schreef huuphuup het volgende:

En peterfan, ik snap denk ik wel wat je bedoelt dat je het jammer vindt enzo en ieder zn eigen keuze vooral, maar zoals het er nu staat lijkt het net of jij je vrienden jouw keus oplegt. Snap je wat ik bedoel? Die zijn misschien wel hartstikke blij met hun ventje of meiske, maar jíj wilt het niet weten en dus mogen zij niets tegen je zeggen, terwijl het hun kind is en niet dat van jou. Als vrienden zoiets tegen mij zouden zeggen dan zou ik het ze niet direct vertellen maar ik ga er zeker geen geheim van maken en als ze op een verjaardag ofzo ergens zijn en het komt ter sprake dan heeft men gewoon pech.

Namen hebben we al compleet, maar die houden we wel geheim. Gewoon om het simpele feit dat ik wel eens denk van oooooh wat nou als je twee dagen voor de bevalling ineens een andere naam wilt en gewoon omdat het dan toch nog als een klein geheimpje tussen mn lief en mij voelt.
Oh, dat bedoel ik helemaal niet hoor! Als zij het willen vertellen (en ik kan me voorstellen dat je het, als je het eenmaal weet, wel van de daken kunt schreeuwen) dan wil ik het wel horen hoor. Kan ik alvast op een cadeau uit . Ik bedoel meer " ik wil het liever niet weten". Vind het gewoon leuker als het een verrassing is

En dat laatste wat jij zegt, over de geheimpje samen over die namen, dat vind ik ook. Is toch leuk om dan toch nog iets samen " geheim" te hebben!
pi_65488600
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:57 schreef peterfan het volgende:

[..]

Oh, dat bedoel ik helemaal niet hoor! Als zij het willen vertellen (en ik kan me voorstellen dat je het, als je het eenmaal weet, wel van de daken kunt schreeuwen) dan wil ik het wel horen hoor. Kan ik alvast op een cadeau uit . Ik bedoel meer " ik wil het liever niet weten". Vind het gewoon leuker als het een verrassing is

En dat laatste wat jij zegt, over de geheimpje samen over die namen, dat vind ik ook. Is toch leuk om dan toch nog iets samen " geheim" te hebben!
in dat geval heb ik verkeerd gelezen, excuus
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65488648
Neuh, ik had een beetje bot of verkeerd geformuleerd volgens mij..

[ Bericht 1% gewijzigd door peterfan op 28-01-2009 14:11:18 ]
  woensdag 28 januari 2009 @ 13:09:07 #52
156412 hestria
erg gastvrij
pi_65488905
bij michelle wouden we het weten, maar zagen we het niet. Al wist ik al heel sterk dat ze een meisje zou zijn, ondanks dat al die bakerpraatjes op een jongen wezen. De verlos zei het is een meisje maar dat was op dat moment helemaal niet belangrijk.

Bij dennis wouden we het ook weten, en met de 12 weken echo zagen we het al uitgebreid in beeld. Hebben daarna ook geen verstoppertje gespeeld. de naam hebben we wel geheim gehouden.

Overigens was tijdens de zwangerschap van michelle en nichtje ook zwanger, toen hebben we eerste letters gegeven aan elkaar.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_65488980
Met 12 weken al?! Flink geschapen zeker die Dennis
  woensdag 28 januari 2009 @ 13:15:51 #54
156412 hestria
erg gastvrij
pi_65489155
nee, de navelstreng zat omhoog naar zijn hoofdje en een piemeltje is makkelijker te zien dan een meisje natuurlijk
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_65489327
Hoe zou het met happy zijn?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 28 januari 2009 @ 13:21:08 #56
95752 crew  Chell
Kluns
pi_65489360
Ik heb dat geheimzinnige gedoe ook nooit zo goed begrepen eigenlijk. Ik kan me wel voorstellen dat je misschien niet aan Jan en Alleman ook de naam verteld, maar toen BE bijvoorbeeld zwanger was van Sasha vond ik het wel heel bijzonder om vooraf zijn naam en geslacht te weten. Er was een Sasha onderweg, maar het persoontje Sasha was nog een verrassing.

En nu met tessie (mijn beste vriendinnetje) kan ik niet wáchten tot ik het geslacht weet Shoppppeeeeeeh!!! hahahaha
pi_65489421
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:20 schreef Ticootje het volgende:
Hoe zou het met happy zijn?
Ja idd, vraag ik me ook af. Ik hoop dat ze lekker aan het vieren is nu met haar man.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65489797
Wij willen het wel weten, houden het niet geheim, en als we uit de naam zijn, gaan we ook die niet geheim houden. De verrassing komt op een ander moment, maar is er niet minder om, wat mij betreft. Al dat geheimzinige gedoe houik niet van en kan ik ook niet

Bovendien vind ik juist door het niet geheim te houden, maar helemaal open en bloot te gooien (inclusief naam) je je kindje al echt opneemt in je gezin, familie, leven. Met naam en toenaam. Alleen nog kijken wat voor persoontje dat het dadelijk zal zijn/worden

Ik heb overigens afwijzing nummer 3 van een kraambureau op zak. Zij gaf me nog een andere waar ik contact mee op kan nemen, en daar heb ik me dan ook maar bij ingeschreven. Als dit ook niets wordt, ga ik mijn probleem bij FBTO neerleggen. Dan moeten zij maar zorgen dat ik kraamzorg krijg.

Happy, ik hoop zo dat het allemaal goed was!
pi_65489878
Wat lastig met die kraambureaus zeg Miss_sly!
Hopelijk wordt het wat met dit bureau!
pi_65490122
hey goed dat je het zegt miss_sly! ik zou eigenlijk verleden week volgens mij al gebeld moeten zijn door de kraamzorg over beschikbaarheid... maar eens even nakijken. Ik was het eerlijk gezegd alweer een beetje vergeten
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65490229
Na twee afwijzingen vergeet ik het niet, dus ik had gisteren een herinneringsmailtje gestuurd dat ik nog zat te wachten op hun reactie. Die kwam dus prompt vandaag, alleen had ik liever een andere reactie gehad

Maar in dit geval was de reden dat de kraamverzorgsters dan straks 3 kwartier moesten fietsen tussen diverse gezinnen en dat het in die drukke periode daar wel op neer zou komen en dat konden ze hun kraaomverzorgenden niet aandoen...nee, ze kunnen het mij wel aandoen om heel alleen met een pasgeborenen te moeten klooien terwijl ik van niets weet...dat lijkt me een stuk minder erg dan 3 kwartier moeten fietsen
pi_65490333
Bij mij moest de verzekering het regelen. Ik hoefde alleen door te geven welke mijn voorkeur had.
pi_65490400
Mijn verzekering regelt het niet!! Anders had ik daar toch allang aan de bel gehangen? Zij zeggen gewoon dat ik me rechtstreeks kan aanmelden. Nou, dat lukt wel, alleen aangenomen worden blijkt een lastiger iets.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:07:55 #64
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65491325
Dat is wel lastig miss_sly, wat een gedoe!

Pfff happy, waar blijf je! Ben zo benieuwd!
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:10:54 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65491467
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:56 schreef marlieske het volgende:
Oooh BE ik snap je twijfels wel hoor over wel of niet het geslacht willen weten
*knip*
Ik twijfel niet over het willen weten hoor! Het idee... ik en iets niet willen weten.
Ik twijfelde over evt. een extra pretecho met 18w doen om alvast het geslacht te weten te komen ipv iets langer te wachten tot de 20w echo.
Maar daar ben ik dus al uit, dat krijg ik niet gepland op dit moment. Ik weet alleen dat ik op reis moet, nog niet wanneer, en als je dus lang van te voren een afspraak moet maken gaat dat niet. Dan maar gewoon braaf geduld hebben.
pi_65491469
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:47 schreef miss_sly het volgende:
Mijn verzekering regelt het niet!! Anders had ik daar toch allang aan de bel gehangen? Zij zeggen gewoon dat ik me rechtstreeks kan aanmelden. Nou, dat lukt wel, alleen aangenomen worden blijkt een lastiger iets.
Hee miss_sly, heb je Parnassus al geprobeerd?
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:11:13 #67
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65491485
Per 1 januari is dat idd veranderd, Tico. Je moet nu zelf je kraamzorg regelen en dan doorgeven aan je verzekeraar. Ik ga voor de zekerheid ook nog maar eens bellen. Weet niet meer of ik nou een bevestiging heb gehad of niet.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:13:04 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65491561
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:14 schreef peterfan het volgende:
Wij wisten niet wat het zou worden en ik vond die verrassing juist geweldig! Een zoon!!! Wow

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje jammer dat zo veel mensen het al willen weten, en het dan ook nog vertellen. En sommigen gaan zelfs nog verder, die vertellen ook de naam al (en ik zag hier zelfs iemand die het geboortekaartje al maanden van te voren liet zien... ).. Jammer vind ik het.

Ik wil het van vrienden dan ook nooit weten en merkte dat iedereen het bij ons ook zo leuk vond dat het een verrassing was.
Wat is nou het verschil dan? Je hoort met 20w of het een jongetje of een meisje is, of met 40 weken? Het is toch net zo'n verrassing? Je hoeft er alleen minder lang op te wachten...

Ik zie het gewoon als 3 leuke momenten, de eerste als je zwanger blijkt te zijn, de 2e als je het geslacht te weten komt en de 3e als het kindje geboren is en je hem/haar eindelijk leert kennen.
pi_65491579
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:11 schreef Memmel het volgende:
Per 1 januari is dat idd veranderd, Tico. Je moet nu zelf je kraamzorg regelen en dan doorgeven aan je verzekeraar. Ik ga voor de zekerheid ook nog maar eens bellen. Weet niet meer of ik nou een bevestiging heb gehad of niet.
Ah, ik ben zoooo 2008
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:17:57 #70
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65491770
Ja psies, via de verzekering kraamzorg regelen is echt soooo 2008!

Heb ook een voorkeur doorgegeven of wij dezelfde kraamhulp kunnen krijgen als vorige keer. Die was zo leuk!
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:18:30 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65491789
Ow... alles was al gezegd...
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:11 schreef Memmel het volgende:
Bij mijn verzekeraar niet hoor? Heb bij hen doorgegeven dat ik zwanger was en welk bureau ik wilde en ik kreeg van de week keurig de aanmeldingsbevestiging binnen.

miss_sly, wat balen dat het nog niet gelukt is zeg. Echt idioot, het is nog maanden ver weg...
pi_65491822
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wat is nou het verschil dan? Je hoort met 20w of het een jongetje of een meisje is, of met 40 weken? Het is toch net zo'n verrassing? Je hoeft er alleen minder lang op te wachten...

Ik zie het gewoon als 3 leuke momenten, de eerste als je zwanger blijkt te zijn, de 2e als je het geslacht te weten komt en de 3e als het kindje geboren is en je hem/haar eindelijk leert kennen.
Het verschil zat m voor mij vooral in het niet weten, het spannende, tijdens de zwangerschap én in het verrassingseffect voor onze omgeving. Maar ik ben geloof ik de enige hier die er zo over denkt...
pi_65492365
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:19 schreef peterfan het volgende:

[..]

Het verschil zat m voor mij vooral in het niet weten, het spannende, tijdens de zwangerschap én in het verrassingseffect voor onze omgeving. Maar ik ben geloof ik de enige hier die er zo over denkt...
Ik denk dat mijn moeder net zo verrast en blij zal zijn als ze over 4 weken hoort wat het wordt, als wanneer ze dat meteen na de bevalling hoort. Het is een moment eerder in de zwangerschap, maar dat is dan ook het enige verschil.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:36:23 #74
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_65492618
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Helemaal mee eens

miss, wat balen zeg dat het maar niet lukt met die kraamzorg. En dan te bedenken dat ik hier lig te genieten in bed terwijl de kraamverzorgster hier druk is met het huishouden, Lennon en ons... Zij vertelde nog dat hier in de buurt geen tekort was, zij had zelfs vorige week 3 dagen geen gezin gehad.... Onze kraamverzorgster is trouwens een echte lieverd die dingen goed uitlegt maar ook ruimte laat voor onze eigen ideetjes.

En ze doet ook niet moeilijk over de tijden, zo is ze gisteren en eergisteren langer gebleven dan afgesproken, ze vond het sneu voor ons dat we minder uren kregen ivm ziekenhuisopname. Dat wordt vrijdag een hele grote bos bloemen!!!
Make love, not war ☮
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:41:10 #75
190853 RockabeIIa
pi_65492845
Heerlijk. Fijn dat jullie zo boffen met jullie verzorgster Diaan. Spam nog eens wat! <3
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:42:39 #76
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_65492912
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:41 schreef RockabeIIa het volgende:
Heerlijk. Fijn dat jullie zo boffen met jullie verzorgster Diaan. Spam nog eens wat! <3
Doe ik later even, ik lig nu in bed en moet eigenlijk rusten... En de nieuwe foto's staan beneden op de pc.
Make love, not war ☮
pi_65492955
Wat fijn Diaan dat jullie zo genieten en zo'n fijne verzorgster hebben.
Verder sluit ik me bij Rocka aan: spammen
pi_65495661
ik kwam eigenlijk alleen even spieken of Happy al wat had laten horen...helaas nog niet. Ik duim nog effe verder.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_65496127
Wij weten wel wat het geslacht van ons kindje is, maar verder weet niemand 't. Ik vind het veel leuker om iedereen nog in spanning te laten.
pi_65496150
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:19 schreef peterfan het volgende:

[..]

Nee hoor de eerste keer dachten wij er hetzelfde over maar oor omstandigheden bij de vorige bevalling en deze zwangerschap is mijn visie drastisch gewijzigd overigens vertellen we niemand in de directe omgeving het geslacht of de naam!

En eerlijk gezegd dat gezever en gezanik van die bakerspraatjes hoeveel ringen niet boven mijn buik beweert hebben dat ik een jongen zou krijgen.... en jaaa hoor dat word zeker een jongen, op het eind geloofde ik bijna dat het zo was ook... en toen bleek het een meisje te zijn Geweldig!! maar wel ff wennen als iedereen je al blauwe sokjes enz cadeau had gedaan omdat ZE het zo zeker wisten
Opa sprak zelfs mijn buik al aan met kereltje enz enz echt het kwam mijn oren uit moet zeggen dat dat nu stukken minder gebeurt puur omdat mensen weten dat ze ze zich misschien belachelijk maken

Net apk gehad bij de gyn en alles was prima de jeuk moet ik in de gaten houden (tis nu ook nog te hebben) en als het erger word mag ik meteen aan de bel trekken en dan gaan we kijken hoe of wat, nou meer hoefde ik niet te horen

Happy ik hoop zo dat je goed nieuws heb gehad
Mama van Isa en Ties
pi_65496197
ooh en Miss_sly wat een gedoe zo zeg die kraamzorg regelen.
moet toch iemand zijn die in jou regio wel zorg kan garanderen want hoe doen andere zwangeren dat dan?
succes !
Mama van Isa en Ties
pi_65496438
even een vraagje?

Door een verkoudheid,en nadat ik ziek geweest ben, heb ik nogal last van mijn keel, heb al amper stem meer.
zijn er middelen die je mag gebruiken om de keelpijn te verzachten?
en of hoestmiddelen die ervoor zorgen dat het hoesten wat minderd?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_65496484
strepsils, naterman hoesttabletten, droste keelpastiles fisherman's friend dat spul
Mama van Isa en Ties
pi_65496591
dank je wel Marlieske, dan zal ik daar zometeen eens omgaan
pi_65496626
Enige wat ik ff zou checken is hoestdrankjes die mogen soms niet en soms wel dus eerst de gebruiksaanwijzing lezen voor je zo'n fles van 10 euro koopt
Mama van Isa en Ties
pi_65496704
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:23 schreef marlieske het volgende:
Enige wat ik ff zou checken is hoestdrankjes die mogen soms niet en soms wel dus eerst de gebruiksaanwijzing lezen voor je zo'n fles van 10 euro koopt
Je kunt het ook vragen als je dan in de drogist bent. Die horen dat toch te weten.
pi_65496736
Bij de apotheek zeiden ze tegen mij alleen honingdrop en thijmsiroop. Verder was er niets wat ze kon meegeven als je zwanger bent.
pi_65496890
tja wat ik opnoemde zijn gewoon snoepjes verzachten wat maar zit verder niets werkzaams in ofzo haalt hooguit de ongemakken weg maar das ook genoeg hé een verkoudheid of keelpijn dat duurt gewoon ff hoestsiroop werkt imho toch niet
Mama van Isa en Ties
pi_65496937
strepsils en natterman toch wel?
Nou ja, iets om op te sabbelen verzacht nogal licht. Ik heb toen ook veel thee met honing gedronken, dat was ook lekker zacht voor mijn keel.
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:40:56 #90
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65497269
Misske, ik wenste dat ik bij je in de buurt woonde. Dan kwam ik op zn minst bordjes fruit (creatief gesneden Yoghurt met hagelslag erover (ter decoratie) en boterhammen met prikkertjes brengen. Echt rot dat het niet lukt. Als het echt niet gaat lukken, heb je dan iemand uit je omgeving die kan mantelzorgen? En misschien de vk elke dag voor controle? Bah.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65497305
Nog niks van Happy? Hoop maar dat ze gewoon met goed nieuws de hele familie langs is
Liefde
pi_65497327
strepsils mag je (ook niet zwanger) niet meer van dan 3 op een dag ofzo. Daar moet je wel even naar kijken hoor. Mijn ervaring is dat je ze vrij snel weg eet omdat het zo lekker sabbelt
Ik heb toen ik last van mn keel had gewoon aan de verkoper in de kruidvat gevraagd welke siroop voor zwangere vrouwen geschikt was (na eerst zelf 3 doosjes opengetrokken te hebben ) en die jongen heeft keurig naar het hoofdkantoor gebeld, daar hadden ze het even opgezocht en toen bleek de huismerk siroop als enige geschikt voor die soort hoest. (de kindervariant, dat wel, maar toch.)

Gewoon even vragen dus

Marlieske, hier is iedereen er ook van overtuigd dat het een jongen wordt. Echt ik word er helemaal zout van. Mn schoonmoeder is er echt heilig van overtuigd want "zij heeft immers alleen maar jongens gehad" (let wel, mn lief heeft 1 broertje... geen 18 ofzo...). Ik bedoel, een jongen is echt net zo gewenst als een meisje hoor, absoluut, maar ik heb zelf gewoon geen flauw idee wat dit wordt en ik vind het hoogst irritant dat mn zusje iedere keer belt met de vraag "hoe is het met mn neef?" Ik kan het niet laten om iedere keer weer te benadrukken dat het 50/50 is, maarja, zul je zien, krijgen we inderdaad een mannetje en dan zit de halve wereld gelijk al klaar met de zie-je-wels en alleen daarom al zou ik het erg leuk vinden om een meiske te krijgen erg hè?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65497589
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:40 schreef Lishe het volgende:
Misske, ik wenste dat ik bij je in de buurt woonde. Dan kwam ik op zn minst bordjes fruit (creatief gesneden Yoghurt met hagelslag erover (ter decoratie) en boterhammen met prikkertjes brengen. Echt rot dat het niet lukt. Als het echt niet gaat lukken, heb je dan iemand uit je omgeving die kan mantelzorgen? En misschien de vk elke dag voor controle? Bah.
Lishe
Mantelzorg, ik weet niet. Er wonen wel wat mensen in Amsterdam die misschien wat zouden kunnen en willen helpen, maar ik weet niet of ik dat wil Ik weet sowieso een vriendin van schaap die erom staat te springen volgens mij (zoekt ineens contact met me sinds ik zwanger ben, de drie jaar daarvoor nooit ) maar die wil ik niet de hele tijd om me heen

Ik hoop dat in het ergste geval ik mijn moeder zo ver kan krijgen. Dan betaal ik wel een hotelletje in de buurt (bij ons slapen gaat gewoon niet) en dan kan ze een beetje helpen. Weet niet of ze wil, hoor, maar lijkt me van wel.

Ach, het zal toch wel goedkomen? Ik hoop het toch van harte. Ik ben vrij rustig enzo, maar hierover zou ik bijna in paniek kunnen raken. Ik zie dat echt niet zitten: schaap en ik samen met ons hulpeloze lammetje zonder iemand die weet hoe en wat.

huuphuup, volgens mij is het officieel geen 50/50, maar 51/49 in het voordeel van een jongetje
pi_65497710
Ja hey, begin jij ook! nee weet ik ook wel, maar hè, bij wijze van...

hey maar meid, hoe goed mantelzorg ook klinkt, iemand moet jou en je kindje ook medisch in de gaten houden hè. Je lief en vriendinnen en je schoonmoeder ofzo kunnen vast prima voor je zorgen en je huis schoonhouden en dergelijke maar hou je daar ook erg in?
En tsja, gewoon stug door blijven zoeken hoor, het komt vast goed
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65498497
Vandaag een mega hectische dag op het werk, de hele dag in een meeting met een belangrijke spaanse leverancier en ik kon nog net een uurtje tussendoor naar het ziekenhuis. Kon dus helaas dus niet eerder update geven.

We weten nog niets zeker . Het goede nieuws is dat het vruchtzakje gegroeid is van 2.7 mm naar 17.7mm wat overeenkomt met een termijn van 6w3d en dat is achteraf ook waar wij qua berekening op uitkwamen en dat zou dus kloppen. Ik ben dus bijna een week minder ver dan we dachten en heb een hele late eisprong gehad (wat wel vaker voorkwam maar deze maand had ik net niet getemperatuurd oid).

Helaas was er nog geen kloppend hartje te zien, maar wel iets dat leek op een beginnnende embryo onder in het hoekje. Ze was best positief omdat er duidelijk veel veranderd was in deze week maar ik moet dus volgende week weer terugkomen. Dan moet er echt een hartje zijn, maar ze vond het niet raar dat die er nu nog niet was. Dat kan net een dag of 2 schelen. Donderdag 5 februari om 8.15 uur volgt het definitieve oordeel.

We zijn er zelf wel positief over. Tuurlijk hadden we liever zekerheid (voor zover mogelijk natuurlijk) en een kloppend hartje gezien, maar er groeit wel degelijk iets in mijn buik en dat is goed nieuws. Ik heb ook nog steeds kwaaltjes en het bloedverlies vond de gyn echt niet alarmerend. Dus dat heeft me zeker gerust gesteld.

Bedankt voor de lieve berichtjes allemaal trouwens. Sorry dat ik me niet eerder kon melden.
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:16:55 #96
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65498571
Hehe daar is ze! Happy wat een fijn nieuws! Wel spannend zeg!
pi_65498580
happy, dat is hartstikke goed nieuws!! Zo'n groei is echt heel erg mooi in die week En inderdaad dat kloppend hartje kan net op een dag of 2 niet te zien zijn, maar volgende week gaan jullie vast helemaal gelukkig en blij zijn
pi_65498647
happy wat een opluchting moet dat geweest zijn zeg
pi_65498650
Gelukkig toch goed nieuws dus happy! Er zit een baby-to-be in je buik.
En dat knipperlichthartje, da's dan voor volgende keer.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65498740
Oh happy, dat is wel flink gegroeid! Hopelijk zie je 5 februari een kloppend hartje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')