Dank!, dat is SNEL!quote:
Ik snap je helemaal. Vorige keer hoefde ik niet zo nodig echo's tussendoor, ik geloofde het wel, maar ik ben nu zo mogelijk nog nieuwsgieriger dan met Sasha, dus ik heb ook al voorzichtig gespiekt naar zo'n 18w echo.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:56 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat ik ook nog wel een 20w echo heb, maar die staat nog niet vast. Morgen eerste reguliere controle bij de gyn, dus dan wil ik meteen even kijken of ik vast een afspraak kan krijgen.
Deze zijn echt pretecho's bij een echo centrum op IJburg dat erg goed bekend staat. En ach, ik vind iedere echo weer mooi en zoo lang zonder vind ik echt ondoenlijk![]()
Deze pretecho's zijn met 18 en 25 weken. Ik kan niet wachten![]()
![]()
Poppejans, vrijdag over 4 weken hebben we die echo dus, en het kan in principe vanaf week 16, dus over 2 weken alik vind het ook snel gaan hoor. Ik was telkens bezig met vooruitkijken van echo, naar echo, naar nekplooimeting en ongemerkt ging ik de 12 weken grens voorbij. Tot ik me ineens realiseerde dat ik al ruim 13 weken, bijna 14 weken zwanger ben
Ja, dat zou ik ook zeggen hoor. Mijn moeder is wel een keer mee geweest naar de controle, dus het hartje horen enzo, maar de echo's (dat waren er bij Sasha ook 2) waren gewoon echt alleen van ons saampjes. En nu dan met Sasha erbij, maar niet met ouders ofzo. Als ze dat willen betalen ze maar voor een pret-echo.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:58 schreef huuphuup het volgende:
Oh BE zowel mijn moeder als mn schoonmoeder zijn aan het vissen of ze niet een keertje mee mogen naar een echo. Hoe bijzonder ik het ook vind voor ze (eerste kleinkind enzo) we hebben tot nu toe alleen nog maar de 12weken-nekplooi-echo en de 20-weken echo.
Allebei medische dus. Ik heb vrij duidelijk gemaakt dat we daar gewoon samen heen willen zonder meekijkers enzo erbij. Maar dat vond men toch niet heel erg leuk. Vooral de 20-weken echo niet. "Maar dan weet je toch ook wat het wordt?" Mja, dan bel ik je erna welWe zijn er nog niet over uit of we een pretecho laten doen of niet, maar als ze echt zo graag meewillen hou ik me aanbevolen voor een leuk kado
Wij hebben hier van de week ook naar gekeken. Maar de wachttijden op de tijden dat wij konden was ruim 2 weken. Dan kwamen we op een paar dagne voor de echo uit. Dus die paar dagen dan ook nog maar een wachten. Ik ben ook heel benieuwd!!quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar goed, nu dus aan de twijfel over een geslachtsbepaling.![]()
quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:04 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Wij hebben hier van de week ook naar gekeken. Maar de wachttijden op de tijden dat wij konden was ruim 2 weken. Dan kwamen we op een paar dagne voor de echo uit. Dus die paar dagen dan ook nog maar een wachten. Ik ben ook heel benieuwd!!
Flower een geslachtsbepaling is niet zo duur. Hier kost ie maar 30 euro. Dus voor het geld zou ik het zeker niet laten![]()
Nee alleen echobepaling is echt niet duur. Maar tis dan ook echt alleen maar kijken wat het word he meer niet. Maar ja als het je daar alleen om te doen is!!quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:09 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
![]()
wat doe je! ik dacht dat dat ook iets van 100 euro zou zijn ofzo. Nu wil ik ookik ben gewoon echt té nieuwsgierig. Vooral omdat ie-de-reen van alle kanten tegen me zegt dat het vast een jongen gaat worden terwijl dat natuurlijk nergens op gebaseerd is want hè 50/50 kans. Maar het maakt mij er niet minder nieuwgierig op...
Maar die kleertjes heb je toch allemaal wel nodig hoorquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:17 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
MeNicole ik bedoelde meer dat ik dan tenminste nog geen kleertjes kan kopen enzo
30 euro is niet duur. Dat wiegje is echt super schattig!!
Ga me nou niet ompratenquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:34 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Maar die kleertjes heb je toch allemaal wel nodig hoor
Oh, dat bedoel ik helemaal niet hoor! Als zij het willen vertellen (en ik kan me voorstellen dat je het, als je het eenmaal weet, wel van de daken kunt schreeuwen) dan wil ik het wel horen hoor. Kan ik alvast op een cadeau uitquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:52 schreef huuphuup het volgende:
En peterfan, ik snap denk ik wel wat je bedoelt dat je het jammer vindt enzo en ieder zn eigen keuze vooral, maar zoals het er nu staat lijkt het net of jij je vrienden jouw keus oplegt. Snap je wat ik bedoel? Die zijn misschien wel hartstikke blij met hun ventje of meiske, maar jíj wilt het niet weten en dus mogen zij niets tegen je zeggen, terwijl het hun kind is en niet dat van jou. Als vrienden zoiets tegen mij zouden zeggen dan zou ik het ze niet direct vertellen maar ik ga er zeker geen geheim van maken en als ze op een verjaardag ofzo ergens zijn en het komt ter sprake dan heeft men gewoon pech.
Namen hebben we al compleet, maar die houden we wel geheim. Gewoon om het simpele feit dat ik wel eens denk van oooooh wat nou als je twee dagen voor de bevalling ineens een andere naam wilten gewoon omdat het dan toch nog als een klein geheimpje tussen mn lief en mij voelt.
in dat geval heb ik verkeerd gelezen, excuusquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:57 schreef peterfan het volgende:
[..]
Oh, dat bedoel ik helemaal niet hoor! Als zij het willen vertellen (en ik kan me voorstellen dat je het, als je het eenmaal weet, wel van de daken kunt schreeuwen) dan wil ik het wel horen hoor. Kan ik alvast op een cadeau uit. Ik bedoel meer " ik wil het liever niet weten". Vind het gewoon leuker als het een verrassing is
![]()
En dat laatste wat jij zegt, over de geheimpje samen over die namen, dat vind ik ook. Is toch leuk om dan toch nog iets samen " geheim" te hebben!
Ik twijfel niet over het willen weten hoor!quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:56 schreef marlieske het volgende:
Oooh BE ik snap je twijfels wel hoor over wel of niet het geslacht willen weten
*knip*
Hee miss_sly, heb je Parnassus al geprobeerd?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:47 schreef miss_sly het volgende:
Mijn verzekering regelt het niet!! Anders had ik daar toch allang aan de bel gehangen? Zij zeggen gewoon dat ik me rechtstreeks kan aanmelden. Nou, dat lukt wel, alleen aangenomen worden blijkt een lastiger iets.
Wat is nou het verschil dan? Je hoort met 20w of het een jongetje of een meisje is, of met 40 weken? Het is toch net zo'n verrassing? Je hoeft er alleen minder lang op te wachten...quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:14 schreef peterfan het volgende:
Wij wisten niet wat het zou worden en ik vond die verrassing juist geweldig! Een zoon!!! Wow![]()
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje jammer dat zo veel mensen het al willen weten, en het dan ook nog vertellen. En sommigen gaan zelfs nog verder, die vertellen ook de naam al (en ik zag hier zelfs iemand die het geboortekaartje al maanden van te voren liet zien...).. Jammer vind ik het.
Ik wil het van vrienden dan ook nooit weten en merkte dat iedereen het bij ons ook zo leuk vond dat het een verrassing was.
Ah, ik ben zoooo 2008quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:11 schreef Memmel het volgende:
Per 1 januari is dat idd veranderd, Tico. Je moet nu zelf je kraamzorg regelen en dan doorgeven aan je verzekeraar. Ik ga voor de zekerheid ook nog maar eens bellen. Weet niet meer of ik nou een bevestiging heb gehad of niet.
Bij mijn verzekeraar niet hoor? Heb bij hen doorgegeven dat ik zwanger was en welk bureau ik wilde en ik kreeg van de week keurig de aanmeldingsbevestiging binnen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:11 schreef Memmel het volgende:
Per 1 januari is dat idd veranderd, Tico. Je moet nu zelf je kraamzorg regelen en dan doorgeven aan je verzekeraar. Ik ga voor de zekerheid ook nog maar eens bellen. Weet niet meer of ik nou een bevestiging heb gehad of niet.
Het verschil zat m voor mij vooral in het niet weten, het spannende, tijdens de zwangerschap én in het verrassingseffect voor onze omgeving. Maar ik ben geloof ik de enige hier die er zo over denkt...quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat is nou het verschil dan? Je hoort met 20w of het een jongetje of een meisje is, of met 40 weken? Het is toch net zo'n verrassing? Je hoeft er alleen minder lang op te wachten...
Ik zie het gewoon als 3 leukemomenten, de eerste als je zwanger blijkt te zijn, de 2e als je het geslacht te weten komt en de 3e als het kindje geboren is en je hem/haar eindelijk leert kennen.
Ik denk dat mijn moeder net zo verrast en blij zal zijn als ze over 4 weken hoort wat het wordt, als wanneer ze dat meteen na de bevalling hoort. Het is een moment eerder in de zwangerschap, maar dat is dan ook het enige verschil.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:19 schreef peterfan het volgende:
[..]
Het verschil zat m voor mij vooral in het niet weten, het spannende, tijdens de zwangerschap én in het verrassingseffect voor onze omgeving. Maar ik ben geloof ik de enige hier die er zo over denkt...
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat is nou het verschil dan? Je hoort met 20w of het een jongetje of een meisje is, of met 40 weken? Het is toch net zo'n verrassing? Je hoeft er alleen minder lang op te wachten...
Ik zie het gewoon als 3 leukemomenten, de eerste als je zwanger blijkt te zijn, de 2e als je het geslacht te weten komt en de 3e als het kindje geboren is en je hem/haar eindelijk leert kennen.
Doe ik later even, ik lig nu in bed en moet eigenlijk rusten...quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:41 schreef RockabeIIa het volgende:
Heerlijk. Fijn dat jullie zo boffen met jullie verzorgster Diaan.Spam nog eens wat! <3
Nee hoor de eerste keer dachten wij er hetzelfde over maar oor omstandigheden bij de vorige bevalling en deze zwangerschap is mijn visie drastisch gewijzigd overigens vertellen we niemand in de directe omgeving het geslacht of de naam!quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:19 schreef peterfan het volgende:
[..]
Het verschil zat m voor mij vooral in het niet weten, het spannende, tijdens de zwangerschap én in het verrassingseffect voor onze omgeving. Maar ik ben geloof ik de enige hier die er zo over denkt...
Je kunt het ook vragen als je dan in de drogist bent. Die horen dat toch te weten.quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:23 schreef marlieske het volgende:
Enige wat ik ff zou checken is hoestdrankjes die mogen soms niet en soms wel dus eerst de gebruiksaanwijzing lezen voor je zo'n fles van 10 euro koopt
Lishequote:Op woensdag 28 januari 2009 16:40 schreef Lishe het volgende:
Misske, ik wenste dat ik bij je in de buurt woonde. Dan kwam ik op zn minst bordjes fruit (creatief gesnedenYoghurt met hagelslag erover (ter decoratie) en boterhammen met prikkertjes brengen. Echt rot dat het niet lukt. Als het echt niet gaat lukken, heb je dan iemand uit je omgeving die kan mantelzorgen? En misschien de vk elke dag voor controle? Bah.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |