abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65629248
Kan iemand de roze wolk even voor me zoeken?

Ik ben moe, misselijk, geen eetlust, chagrijnig, vind er niks aan, bluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator zondag 1 februari 2009 @ 17:25:36 #102
5428 crew  miss_sly
pi_65629554
tessie, fijn dat jullie over zijn en het uiteindelijk nog meeviel. En gefeliciteerd met de 20 weken!!

McLaura, ik ben hem ook even kwijt. Schaap is vrijdagochtend vertrokken naar Seattle en ik heb er nu al genoeg van. Ik mis hem, veel meer dan anders, en voel me erg verdrietig, onzeker en bang. Hij komt pas volgende week zondag terug, dus ik hoop in de tussentijd wel weer op die wolk te kunnen klimmen, maar nu voelt het alsof ik er nooit meer op kom.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 1 februari 2009 @ 17:50:25 #103
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65630229
McLaura en miss_sly..

Mooier kan ik het helaas niet maken. Hopenlijk kunnen jullie er snel weer opspringen en heerlijk genieten van de beebjes in jullie buik
pi_65630365
tessie, gefeliciteerd met de 20 weken. Nu even lekker de beentjes omhoog en genieten van het nieuwe huis.

Mc Laura en miss_sly

Hier is het slechte gevoel weer terug en goed ook nu! Vanmiddag ineens een beetje bloedverlies, daarna wat krampjes en het bloedverlies bleef. Helderrood bloed met af en toe een klontje erbij. Nu weet ik dat bloedverlies altijd kan, maar die krampjes erbij (met een aantal flinke ertussen) hebben me goed bang gemaakt. De krampjes zijn overigens voorbij, maar het bloed is er nog steeds. Ik heb nog geen verloskundige, dus ook niemand om te bellen. Dit wordt uitzitten vrees ik. Damn er rust een vloek op deze zwangerschap, waarschijnlijk is mijn voorgevoel van deze week toch juist geweest en gaat 't 'm niet worden deze keer
pi_65631850
Hè Fiem, wat rot voor je!

Sterkte meis!

Same here, McLaura. Voel me ellendig en chagrijnig. En stootte vanmiddag tijdens het dweilen zo hard m'n hoofd tegen de vensterbank, dat ik van ellende op de grond een potje heb liggen huilen. Vriend en ik zouden samen naar een verjaardig gaan, maar ik ben lekker thuisgebleven en heb met de "Mijn geheim" (= intellectueel leesvoer) op de bank gelegen.

Voel me nu natuurlijk helemaal een lapzwans, dus beter is het er niet op geworden.

Morgen weer werken. Hoop dat ik me dan beter voel!

[ Bericht 68% gewijzigd door Ssserpente op 01-02-2009 18:53:32 ]
pi_65632007
Fiemeeltje, je kan helaas niets anders doen dan afwachten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 1 februari 2009 @ 19:03:25 #107
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_65632318
Fiemeeltje, en volgens mij kun je toch altijd een vk bellen en de situatie uitleggen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Make love, not war ☮
  zondag 1 februari 2009 @ 19:05:23 #108
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65632374
Fiemeeltje hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Ik heb ook zoooooo geen zin in mijn werk morgen.
pi_65632982
Gatsie, Fok! doet een beetje naar! Die gooit me steeds eraf! (of mijn internetverbinding is aan het etteren!)

Wat ik typte:
Fiemeeltje, wat ontzettend naar! Natuurlijk die bloeding met krampjes, maar helemaal die onzekerheid.
Ik hoop voor je op een goede afloop

Miss Sly en McLaura, succes met de sombere stemming....Komt goed!

Happyme, succes met werken morgen, ik mag ook weer, en wel om 7 uur al beginnen....pffff
pi_65633188
quote:
Op zondag 1 februari 2009 19:27 schreef Tinkerrrbell het volgende:
Gatsie, Fok! doet een beetje naar! Die gooit me steeds eraf! (of mijn internetverbinding is aan het etteren!)

Wat ik typte:
Fiemeeltje, wat ontzettend naar! Natuurlijk die bloeding met krampjes, maar helemaal die onzekerheid.
Ik hoop voor je op een goede afloop

Miss Sly en McLaura, succes met de sombere stemming....Komt goed!

Happyme, succes met werken morgen, ik mag ook weer, en wel om 7 uur al beginnen....pffff
ligt het gelukkig niet aan mij. Ik krijg ook steeds foutmeldingen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 1 februari 2009 @ 19:36:38 #111
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_65633237
Hier doet Fok! ook raar hoor!!
Make love, not war ☮
  Jubileum moderator zondag 1 februari 2009 @ 19:39:24 #112
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65633324
Fiemeeltje Afwachten is idd het enige wat je kunt doen nu, heel veel sterkte!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65633436
Ook hier doet FOK! vervelend....

Het bloedverlies lijkt iets minder te worden overigens, ik wacht maar netjes af. Het gevoel is niet goed.

Ik heb ook geen klap zin om te gaan werken morgen, bovendien lijkt me niets k*tter dan op m'n werk te zijn als het echt loskomt. Vriendlief heeft dus besloten dat ik morgen maar een pyamadag moet opnemen met veel chocolade en tissues. Wie ben ik om daar tegen te protesteren? Hij is lief, op dit soort momenten besef ik dat weer eens te meer En zo kunnen heel verdrietige momenten er alsnog voor zorgen dat je jezelf ook ineens weer een beetje gelukkig prijst.

Voor de mensen die morgen geen pyamadag hebben, veel sterkte op het werk
pi_65633480
Fiemeeltje balen van je krampen en bloed... maar misschien is het enkel innestelbloed...(ik hoop)
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
  zondag 1 februari 2009 @ 20:22:55 #115
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65634760
Fiemeeltje
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator zondag 1 februari 2009 @ 20:25:11 #116
5428 crew  miss_sly
pi_65634853
Ach Fiemeetlje, wat rot allemaal
pi_65635783
Jore, hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van je prachtige zoon!
Fiemeltje Hopelijk is het van de innesteling.
pi_65637054
Het bloedverlies lijkt af te nemen, maar de krampjes zijn min of meer terug. Het is meer een zeurderig gevoel in m'n onderbuik geworden. We blijven maar afwachten wat er gebeurd. Als het nu niet doorzet bel ik morgen de huisarts wel of ik langs kan komen.

Dank voor het medeleven Al de tweede keer deze week dat ik zo in de stress zit, voel mezelf dan al snel te veel. Lief dat jullie zo lief zijn!
pi_65637468
Fiemeeltje, wat vervelend zeg Idd gewoon maar afwachten, en zou anders sowieso ff morgen de huisarts bellen.
En krampjes op zich komen volgens mij wel vaker voor, ik had het tenminste ook in het begin....
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 1 februari 2009 @ 21:41:32 #120
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_65637762
quote:
Op zondag 1 februari 2009 11:28 schreef Ciscostar het volgende:
op www.babypark.nl staat op de homepage een aanbieding van een kinderwagen/wandelwagen van het merk mouse.. kan ongeveer het zelfde als een quinny etc
Het is dat wij nog niet zwanger zijn, anders meteen besteld.
349 is namelijk best een koopje... hebben duurdere gezien bij een prenatal etc
Ik vind 349 voor een merkloze wagen veel geld eerlijk gezegd veel te veel geld aangezien je een quinny voor max 399 koopt met alle extra's erbij bij bv Van Asten in Tilburg (neen ik heb geen aandelen )
maar wilde wel ff waarschuwen voor alle koopjes die geen koopjes blijken te zijn.
Als je bij die firma namelijk de folder goed in de gaten houd koop je soms een complete Quinny met voetenzak regenscherm muggennet enz enz (soms zelf maxi cosi) voor 399,- das maar 50 euro meer en dan heb je een merk wagen, en voor 150 euro koop je daar merkloos. Laat je dus niet te snel verleiden door acties maar kijk ff rond

Fiemeltje hier draaien de duimen hoor maar ik zou toch eens bellen of je niet een echo kan krijgen zo wachten in onzekerheid is toch niets en ik denk ook dat het overbodig is een vk stuurt je zeker door voor een echo.
Mama van Isa en Ties
  zondag 1 februari 2009 @ 21:51:51 #121
100412 mefke79
komt goed!
pi_65638118
Fiemeetje, wat shit! Hopelijk valt alles mee. En meiden zonder roze wolk, ik stuur wat roze wolkjes naar jullie toe! Hier gaat het hormonaal en emotioneel prima. Ik heb mezelf nog niet betrapt op onhebbelijk gedrag en heb ook nog geen klachten van manlief, dus het valt mee. En verder ben ik gewoon moe. Niet raar, ik was jarig dit weekend en ik heb gewoon te veel gedaan en te weinig geslapen. Ik merk nou ook dat mijn hoofd aanvoelt zoals het voelt als je drie keer de achtbaan in een kwartier neemt, beetje duizelig. Soms maar wat extra suiker erin of extra eten en dan gaat het vanzelf beter.
Oja, iemand vroeg of wij nu de 'enge' termijn van de vorige keer voorbij zijn. Nee, helaas nog niet. Ik ben nu iets meer dan zeven weken en de vorige keer stopte de groei met 8w3. Dus nog een goede week te gaan. Gelukkig met negen weken weer een echo. Maar als ik me zo blijf voelen ga ik uit van goed nieuws. Het voelt zo anders, gewoon niet echt uit te leggen. Zo zeker als ik toen wist dat het fout zat, zo zeker ben ik er nu (nog) van dat het goed is.

Morgen weer werken, niet dat ik er zin in heb, maar goed het moet! Succes allemaal met het begin van de nieuwe week !
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 1 februari 2009 @ 21:53:19 #122
100412 mefke79
komt goed!
pi_65638170
Fiemeeltje, wat Marlieske zegt ja, bel gewoon de vk waar je naar toe zou willen en overleg even. Als ze zelf een echoapparaat hebben, mag je meestal snel tussendoor. Succes
pi_65639264
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:41 schreef marlieske het volgende:

[..]

Ik vind 349 voor een merkloze wagen veel geld eerlijk gezegd veel te veel geld aangezien je een quinny voor max 399 koopt met alle extra's erbij bij bv Van Asten in Tilburg (neen ik heb geen aandelen )
maar wilde wel ff waarschuwen voor alle koopjes die geen koopjes blijken te zijn.
Als je bij die firma namelijk de folder goed in de gaten houd koop je soms een complete Quinny met voetenzak regenscherm muggennet enz enz (soms zelf maxi cosi) voor 399,- das maar 50 euro meer en dan heb je een merk wagen, en voor 150 euro koop je daar merkloos. Laat je dus niet te snel verleiden door acties maar kijk ff rond

Fiemeltje hier draaien de duimen hoor maar ik zou toch eens bellen of je niet een echo kan krijgen zo wachten in onzekerheid is toch niets en ik denk ook dat het overbodig is een vk stuurt je zeker door voor een echo.
Oke! Maargoed ik hou me daar nog helemaal niet mee bezig
Tilburg is niet bij ons om de hoek, maar misschien als ik ooit zwanger raak dat ik dan eens daar ga kijken
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_65640203
Fiemeeltje... sterkte met afwachten . En een vk bellen lijkt me helemaal geen slecht idee...
Morgen even doen, het zou ook zo kunnen zijn dat ze zeggen dat je moet afwachten. Maar zij hebben wel vaker met dit bijltje gehakt.
Fake it till you make it...
  maandag 2 februari 2009 @ 08:28:12 #125
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_65646080
McLaura en miss_sly wat vervelend!!!! Zeker als je je mannetje moet missen zolang!!

Fiemeeltje, ben je nu thuis gebleven vandaag??
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 08:38:52 #126
5428 crew  miss_sly
pi_65646213
Hier gaat het niet veel beter...sterker nog, ik ben de roze wolk kwijt en zie alleen nog maar donkere wolken. Hoop dat de week snel voorbij is.
  maandag 2 februari 2009 @ 08:44:05 #127
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_65646269
quote:
Op maandag 2 februari 2009 08:38 schreef miss_sly het volgende:
Hier gaat het niet veel beter...sterker nog, ik ben de roze wolk kwijt en zie alleen nog maar donkere wolken. Hoop dat de week snel voorbij is.

Zet Miss_Sly er bovenop
je zult zien de week is zo om
  maandag 2 februari 2009 @ 08:45:27 #128
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_65646279
He bah miss_sly.... moet je wel werken (beetje afleiding)... en dan de rest van de week maar overal mee-eten en mensen uitnodigen???

Eind feb gaat mijn vriend ook een week skien, de lul ... en zoals ik het nu zo zie, geen leuk vooruitzicht.. jammer dat je via internet geen roze wolken kunt bestellen
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_65646330
Jawel! Kan wel! Lishe heeft toch wolkjes geluk? Of was dat iemand anders?

En natuurlijk een dikke kus voor Miss_Sly en McLaura.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65646413
Tadaam!! Geluk zit in een klein Wolkje

Ik heb vandaag weer voor het eerst college na de winter-break. En stiekem vind ik het doodeng Nouja, we zien wel, het zal allemaal wel prima gaan. Ik voel mn buik steeds meer zeg! Als ik nodig moet plassen (heel vaak dus ) dan kun je ook echt zien dat mn -volle- blaas geen kant op kan en daarom dus maar een beetje zo aan de rechterkant naar buiten gaat steken Ziet er heel maf uit.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65646437
Vandaag 28 weken zwanger.

Toch een mijlpaal, volgens de boekjes schijnt een kindje als het nu geboren wordt een goede kans te maken om te overleven. Maar het mag nog heel lang in m'n buik blijven.
pi_65646451
quote:
Op maandag 2 februari 2009 08:58 schreef huuphuup het volgende:
Tadaam!! Geluk zit in een klein Wolkje

Ik heb vandaag weer voor het eerst college na de winter-break. En stiekem vind ik het doodeng Nouja, we zien wel, het zal allemaal wel prima gaan. Ik voel mn buik steeds meer zeg! Als ik nodig moet plassen (heel vaak dus ) dan kun je ook echt zien dat mn -volle- blaas geen kant op kan en daarom dus maar een beetje zo aan de rechterkant naar buiten gaat steken Ziet er heel maf uit.
En ga ook gewoon naar de wc als je moet plassen!
Ik moet nu wel 20 keer per dag, maar te lang ophouden is niet goed en kan de kans op een blaasontsteking vergroten.
Hoe is het met Carmella trouwens, al een tijdje niks meer van gehoord.
  maandag 2 februari 2009 @ 09:03:44 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65646472
Fiemeeltje, wat naar joh, die onzekerheid.

En een dikke voor de meiden die de roze wolk kwijt zijn deze dagen.

Ik was gisteren bij mijn vriendinnetje, die nu op 20 weken zit en ze heeft sinds vorige week emesafene maar toch zaterdag nog een keer gekotst. Gewoon net even te veel gedaan.
Het is wel rot om te zien hoor. Ik fiets overal fluitend doorheen en voor haar is een bakje eten halen al bijna te veel moeite. Ook voor haar man is het geen pretje want haar nesteldrang die nu al aanwezig is komt op hem neer.
pi_65646479
Ja ik ga ook gewoon! Maar dat is dus het erge, mn blaas komt blijkbaar heel snel omhoog nu
Ik ben een doos met ophouden, echt, een bejaarde is er niets bij
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65646563
Whehehe, ik voel me af en toe ook een oud vrouwtje. Moet ik niezen, voel ik dat ik wat verlies. Oeps!
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 09:43:10 #136
5428 crew  miss_sly
pi_65647163
Mijn dipje is wel iets dieper dan een dagje wat minder blij zijn. Ik heb echt niet eens het gevoel zwanger te zijn, ik ben het gevoel echt helemaal kwijt. Het zal wel door de hormonen komen, heb geen reden om me zorgen te maken, maar het is toch zo. Op dit moment zou het me niet verbazen dat bij een echo mijn baarmoeder leeg bleek.

Ik word daar erg verdrietig van en kan er niet echt veel mee. Ik moet wel werken, dus wel afleiding, maar ik merk nu al dat ik weinig kan hebben en erg snel geirriteerd raak.

natuurlijk gaat de week voorbij, enhopelijk heb ik mijn gevoel snelweer terug, maar nu is het ronduit k*t.
pi_65647222
Miss Sly, wat zijn we erg hè.....

Ik vind mezelf zó ondankbaar, ben ik na 3 jaar eindelijk zwanger en zit ik te piepen dat ik er niks aan vind. Alsof Wurm het aanvoelt, fladdert ie nu even langs mijn buikwand, net of-ie wil zeggen 'ik ben wel leuk!'.

Ik ben gisteren werkelijk ontploft omdat mijn wederhelft aan mijn hoofd zeurde vond ik. Heel verstandig, ontploffen en naar boven willen stampen als je met je laptop bezig bent. Resultaat : harde schijf kapot, en ik heb de hele avond overal om gejankt. Niet eens om de laptop, want die mafkees van mij heeft gisteravond nog een nieuwe hd voor me besteld. Ik was zo labiel als een tol :s

Vanmiddag naar de gyn voor controle, en volgens Harold moet ik dan aangeven dat ik me af en toe zo rot voel. Volgens mij kan ik gewoon niet tegen de hormonen (had ook erg PMS) en kan niemand er wat tegen doen zolang ik niet ga dreigen mezelf van kant te maken ofzo.

Ik denk dat het zien van Wurm op de echo meer goedmaakt dan wat dan ook.....

En Serpentje : datzelfde hoogstaande intellectuele leesvoer lees ik ook graag, vooral in bad
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_65647268
quote:
Op maandag 2 februari 2009 09:43 schreef miss_sly het volgende:
Mijn dipje is wel iets dieper dan een dagje wat minder blij zijn. Ik heb echt niet eens het gevoel zwanger te zijn, ik ben het gevoel echt helemaal kwijt. Het zal wel door de hormonen komen, heb geen reden om me zorgen te maken, maar het is toch zo. Op dit moment zou het me niet verbazen dat bij een echo mijn baarmoeder leeg bleek.

Het zou mij weinig verbazen als dit bekend staat als de 14wekenblues bij vrouwen die niet makkelijk zwanger worden ofzo.... Anders is het heel frappant dat we er allebei last van hebben terwijl we een paar dagen schelen qua uitgerekende datum (ik ben morgen 15 weken, jij eind van de week toch?)
pi_65647539
Hopelijk komt snel voor iedereen hier de roze wolk weer tevoorschijn. Kom op meiden.

Hier mag de baby komen: 37 weken en 2 dagen.
Dus ik zit hier maar gewoon wat af te wachte enzo.
  maandag 2 februari 2009 @ 10:02:54 #140
190853 RockabeIIa
pi_65647667
Oei, I feel the blues
Ik wil het tegen iedereen vertellen maar ook weer niet.
pi_65648249
Ach wat naar nou hier, allemaal van de roze wolk gedonderd. Hoop dat ie snel weer terugkomt

Hier nog steeds bloed, wel iets minder dan bij een menstruatie, maar het is in mijn ogen te veel om níet te betekenen dat het mis is gegaan. Haal me maar uit de lijst, erin blijven staan is mezelf vastklampen aan een laatste strohalm en ik moet realistisch zijn. Deze keer is het niet gelukt, volgende maand gaan we er gewoon weer voor!

* mompelt iets over een dagje pyama, chocolade, bank en vrouwenfilms
pi_65648282
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:22 schreef Fiemeeltje het volgende:
Ach wat naar nou hier, allemaal van de roze wolk gedonderd. Hoop dat ie snel weer terugkomt

Hier nog steeds bloed, wel iets minder dan bij een menstruatie, maar het is in mijn ogen te veel om níet te betekenen dat het mis is gegaan. Haal me maar uit de lijst, erin blijven staan is mezelf vastklampen aan een laatste strohalm en ik moet realistisch zijn. Deze keer is het niet gelukt, volgende maand gaan we er gewoon weer voor!

* mompelt iets over een dagje pyama, chocolade, bank en vrouwenfilms
Heb je je huisarts al gebeld? Die kan misschien zeggen bij hoeveel bloedverlies en kleur en samenstelling het geen innestelingsbloeding kan zijn.
pi_65648477
Ik wil nog even een dagje ofzo afwachten nummer_zoveel. Als het minder wordt bel ik de huisarts, als ik blijf bloeden ga ik er vanuit dat het mis is en doe ik eind van de week nog wel een testje om te checken of de hcg uit m'n lichaam is. Zal deze week ook eens met een verloskundige gaan bellen, misschien dat ik terecht kan voor een eventuele pre-conceptie afspraak. Dan weet ik bij een volgende gelegenheid ook dat er iemand is om te bellen ofzo.
  maandag 2 februari 2009 @ 10:34:02 #144
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_65648576
quote:
Op maandag 2 februari 2009 09:43 schreef miss_sly het volgende:

Ik word daar erg verdrietig van en kan er niet echt veel mee. Ik moet wel werken, dus wel afleiding, maar ik merk nu al dat ik weinig kan hebben en erg snel geirriteerd raak.

natuurlijk gaat de week voorbij, enhopelijk heb ik mijn gevoel snelweer terug, maar nu is het ronduit k*t.
Het kan ook samenhangen met de zwangerschapsduur hoor! Af en toe zit er een week tussen dat alles even tegenzit, kan me voorstellen dat dat extra vervelend is als je man weg is!

Even stukje copy/paste;

Jij
Omdat de concentratie HCG vanaf 10 weken tot 16 weken afneemt, nemen de zwangerschapsklachten bij veel vrouwen ook af. Waarschijnlijk zal je merken dat je minder misselijk wordt en je energieker voelt dan voorheen. Je lichaam is inmiddels aardig gewend aan de zwangerschap en voor veel vrouwen breekt er nu een periode aan met weinig klachten en het gevoel hebben dat je de hele wereld aan kan.

Als dit voor jou ook zo is, dan hoef je eigenlijk niet verder te lezen. Maar helaas zijn er ook vrouwen die gewoon slecht reageren op de hormonen en klachten blijven houden. Tot deze vrouwen wil ik mij nu speciaal richten.

Neerslachtigheid: Hoewel dit een onderwerp is waar niet veel over gesproken wordt, is het het noemen waard. Veel vrouwen hebben er last van en voelen zich schuldig. Zij denken dat ze daarin de enige zijn. Dat is niet zo.

Sommige vrouwen reageren heel sterk op de wisselingen van hormonen die je in je lichaam hebt. Ik vergelijk het altijd met vrouwen die ook neerslachtig zijn tijdens de eerste dagen van de menstruatie of de buien die vrouwen tijdens de overgang hebben. Deze stemmingswisselingen zijn inmiddels algemeen geaccepteerd en vinden we heel gewoon. Maar bij een zwangere vrouw hoort dit op een of andere manier niet. Als je zwanger bent schijn je per definitie gelukkig te moeten zijn. Als je je soms neerslachtig voelt en je vindt het eigenlijk allemaal niet zo leuk, denk dan niet dat er iets aan jou mankeert. Het is een veelvoorkomende klacht bij zwangere vrouwen.

Gelukkig gaat de neerslachtigheid bij veel zwangeren over rond de 16e week.

bron

En dan nu nog wat vrolijker nieuws...

.

Er is nog genoeg te shoppen . .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_65648713
Ahw dat fantje
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65648760
Kim, dankjewel voor het opzoeken, ik hoop dat het zowel bij mij als bij Miss Sly ook zo mag gaan en we er straks vanaf zijn.

Die pyjama met gitaren vind ik wel erg gaaf!!!
pi_65648822
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:30 schreef Fiemeeltje het volgende:
Ik wil nog even een dagje ofzo afwachten nummer_zoveel. Als het minder wordt bel ik de huisarts, als ik blijf bloeden ga ik er vanuit dat het mis is en doe ik eind van de week nog wel een testje om te checken of de hcg uit m'n lichaam is. Zal deze week ook eens met een verloskundige gaan bellen, misschien dat ik terecht kan voor een eventuele pre-conceptie afspraak. Dan weet ik bij een volgende gelegenheid ook dat er iemand is om te bellen ofzo.
Ik heb toen ook de huisarts gebeld. Een test kun je pas over een week of 2 doen om zekerheid te hebben. HCG gaat blijkbaar niet zo snel uit je lichaam.
Mij werd toen gezegd, helder bloed (en ook veel) in combinatie met buikpijn (hoeft niet constant te zijn) is niet goed. Maar kan altijd nog goed komen. De test over een week of 2 zou dan uitsluitsel brengen...
  maandag 2 februari 2009 @ 10:44:48 #148
14746 k_i_m
pi_65648844
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:40 schreef McLaura het volgende:
Kim, dankjewel voor het opzoeken, ik hoop dat het zowel bij mij als bij Miss Sly ook zo mag gaan en we er straks vanaf zijn.

Die pyjama met gitaren vind ik wel erg gaaf!!!
Claessen's heeft super leuke pyjamaatjes .
In my life
Why do I smile
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 10:52:47 #149
5428 crew  miss_sly
pi_65649055
kim
pi_65649106
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:44 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Claessen's heeft super leuke pyjamaatjes .
Jaaaa, ik heb laatst ook al zitten kijken met meneer hier.

Dat ging zeg maar zo:
Ik "Aaaaaaaaaah die is leuk"
Hij "Wat een geld voor een lapje stof"
Ik "Ja maar ze zijn zoooooooooo leuk"
Hij "Koop maar 1 in 62/68 dan, niet in de kleinste maat"
  maandag 2 februari 2009 @ 10:56:37 #151
14746 k_i_m
pi_65649169
Eigenlijk offtopic . Maar ze gaan echt wel heel lang mee omdat het eigenlijk 2 maten tegelijk zijn! Zo, nu sluip ik het topic weer uit .
In my life
Why do I smile
pi_65649274
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:56 schreef k_i_m het volgende:
Eigenlijk offtopic . Maar ze gaan echt wel heel lang mee omdat het eigenlijk 2 maten tegelijk zijn! Zo, nu sluip ik het topic weer uit .
Geeft toch niet
pi_65650280
Ik heb al een aantal unisex dingen van Noppies aangeschaft, ik ben Noppiesfreak
  maandag 2 februari 2009 @ 11:48:28 #154
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65650624
Jore, proficiat met je zoon! Wat een scheet!

Kersjes, wat fijn dat de medicijnen lijken te werken. Hoe gaat het nu met je?

Tessie, wat lekker dat je over bent!

Ik moest wel even wat bij lezen zeg. Ik ben weer aan het werk, voel me prima, zit nog wel aan de anti biotica voor de blaasontsteking. Beebje was gisteren erg rustig, gelukkig heeft hij zich vanmorgen weer laten voelen. Ik kan me daar ook erg druk over maken.

Heb afgelopen zaterdag mijn eerste officiele hormonia aanval gehad! jaja en dat met 23 weken! We hebben overdag de baby kamer geverfd. De hele dag door kwam er bezoek, mijn moeder, mijn stief-schoonmoeder, mijn nichtje, dus iedere keer kopje thee drinken, bij kletsen. Nichtje bleef eten. Het was allemaal best druk (wel erg gezellig!). Toen ik om 20.00 eenmaal goed en wel zat kwam er nog een vriend langs en die bleef maar zitten. Hardstikke lief, maar ik was doodop en ik kon gewoon niets meer zeggen zonder in tranen uit te barsten. Dus ik ben om 00.00 naar boven gegaan, kwam man lief een kwartiertje later kijken en ik kon echt alleen maar huilen, huilen, huilen. Het beebje was er ook helemaal wakker en actief van. Ik voelde me zo intens verdrietig ineens en toen was ik weer kwaad op mezelf, omdat ik zwanger ben en ik wil helemaal niet verdrietig zijn! Man lief kwam ook aanzetten met de leukste knuffel op aarde die ik voor ons ventje heb gekocht om me op te vrolijken, maar ik huilde maar door dat ik die niet wilde. Uiteindelijk heeft mijn man het bezoek rustig weg gewerkt... en is toen lekker tegen me aangekropen en toen ging het wel weer... maar ik vond het heel apart. Ik werd gisteren ook echt zo wakker van: damn! Dat dat in mij zit! hahaha
Niet mieten! Door gieten!
pi_65651542
Miis_sly, . Hopelijk voel je je gauw weer beter.
pi_65651590
Ah Seilram, vervelend is dat he!
Ik heb het ook heel erg, ik kan echt niet tegen die hormonen blijkbaar. Moet ook steeds huilen en nu weer al die troep van het verhuizen, al die dozen enzo. Gister was er wat familie komen helpen met uitpakken, maar dat is dan ook allemaal niet handig of niet naar mijn zin gedaan, en ik raak er gewoon helemaal gestresst van. Buh!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_65651615
McLaura, in mijn ervaring valt noppies vrij klein... misschien iets om rekening mee te houden als je een halve garderobe aan gaat schaffen . Leuk spul trouwens, als ik weet wat er in mn buik zit dan ga ik ook aan de shop, leuk noppies spul gezien.
pi_65651926
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:16 schreef Nijna het volgende:
McLaura, in mijn ervaring valt noppies vrij klein... misschien iets om rekening mee te houden als je een halve garderobe aan gaat schaffen . Leuk spul trouwens, als ik weet wat er in mn buik zit dan ga ik ook aan de shop, leuk noppies spul gezien.
Dankjewel voor de tip!

Ik vind eigenlijk alles van Noppies leuk Na 11 maart (20 weken echo) kan ik hopelijk ook gericht gaan shoppen. Lief! heeft een geweldig leuk truitje in de collectie, maar echt 100% meisjesachtig, dus die ga ik nu nog niet kopen

Ik zie net trouwens dat jij, Sly en ik alledrie heel dicht bijelkaar zitten qua zwangerschapsduur, ik ben vandaag 14w6d
  maandag 2 februari 2009 @ 12:42:22 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65652547
Mijn vriendje en vriendinnetje hebben vanmorgen de 20w echo gehad, en alles was goed en ze (en wij ook) weten wat het gaat worden! Zo leuk!

Ik wil oohook weten... Nog 8 weken wachten, dat gaat wat worden zeg!
Het lijkt wel of ik deze keer nog veel ongeduldiger ben.
pi_65653213
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:42 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn vriendje en vriendinnetje hebben vanmorgen de 20w echo gehad, en alles was goed en ze (en wij ook) weten wat het gaat worden! Zo leuk!

Ik wil oohook weten... Nog 8 weken wachten, dat gaat wat worden zeg!
Het lijkt wel of ik deze keer nog veel ongeduldiger ben.
Ja dat heb ik ook. Nog 2,5 week en dan weten we het. Maar men wat duurt het lang. Misschien is het omdat ik nu al een jochie heb en dus heel graag wil weten of dit een meisje word of niet. Terwijl ik er haast zeker van ben dat we een jochie krijgen weer
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_65654100
McLaura, dan gaan we gewoon voor een datumdrieling :-).
Ik mag de 11e weer naar de vk en dan denk ik dat in de folder voor de 20 weken echo meekrijg en kan ik het echobureau bellen. Ben wel heel benieuwd, we willen allebei wel weten wat het is. En dan gaan we de overige 20 weken proberen onze mond erover te houden ;-).
Maar ik ga wel gericht shoppen dan ;-).
pi_65654321
Ik mag vanmiddag naar de gyn, en heb de afspraak voor de 20 weken echo al staan (11 maart dus), en 20 april heb ik een 3d/4d echo. Steeds weer iets om naar uit te kijken dus!

Enne, die datumdrieling doen we 'ff'
pi_65654325
Ik heb deze zwangerschap ook veel meer moeite de namen voor me te houden. Was net met een vriendin op msn vertel ik ze zo
Liefde
  maandag 2 februari 2009 @ 13:45:43 #164
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_65654722
Is het al donderdag 16.00 wil weten of het goed zit of niet.

Nou moet ik wel toegeven dat kwa weer mijn humeur er ook niet op vooruit gaat, wat is het koouuuddd
pi_65654777
Rott, het is bijna donderdag meid!
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 13:51:40 #166
5428 crew  miss_sly
pi_65654914
Rottdog, zeer herkenbaar! Als het nou mooi weer was, met een zonnetje en een lekkere temperatuur, was alles een beetje beter te handelen. Succes met wachten. Ik duim voor een goede echo

Dankzij kim's post ben ik er weer een beetje bovenop. Tenminste, ik voel me nog steeds kut, maar ben ook opgelucht dat niet raar is. En heel erg opgelucht dat het anders voelen zeker niet hoeft te betekenen dat er iets niet goed is met baby. Ik voelde me echt zo bang en bezorgd, en niemand om het mee te delen. En dan is er gelukkig Fok nog
pi_65654989
Miss_sly
Heb je al iets van het kraamburo gehoord waar je als laatste de aanvraag gedaan had?

Rottdog
pi_65655199
Sly, heb je de Kraamvogel al geprobeerd? (heb je haar weer met haar kraamvogel, maar ik lees nooit alle topics helemaal door, sorry).
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 14:05:32 #169
5428 crew  miss_sly
pi_65655341
Nog niets gehoord van de laatste, helaas. Net nog maar weer een mailtje heen gestuurd.
Kraamvogel, de Baker, Geboortecentrum geprobeerd en afgewezen, nu bezig met ACK/Zorgmaat.
pi_65655405
miss_sly, er zijn vaak ook particuliere kraamhulpen in te huren. zo hebben wij destijds voor piet iemand gehad die dus onafhankelijk van een kraambureau werkte. is dat misschien een idee? je verloskundige heeft mogelijk nog wel wat adressen?
  maandag 2 februari 2009 @ 14:07:30 #171
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_65655410
hier blijft de situatie het zelfde, dus vandaar dat ik niet zoveel post.

vandaag week 13 alweer, en had even het gevoel dat ik heel even de kleine voelde maar kan het ook verbeeld hebben.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 14:13:11 #172
5428 crew  miss_sly
pi_65655583
Ja, bix, dat heb ik inmiddels ook door. Ik wacht dus deze inschrijving even af en dan ga ik verder met andere opties
pi_65656212
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:07 schreef _Bar_ het volgende:
hier blijft de situatie het zelfde, dus vandaar dat ik niet zoveel post.

vandaag week 13 alweer, en had even het gevoel dat ik heel even de kleine voelde maar kan het ook verbeeld hebben.
Dat zou vroeg zijn! Maar wel leuk natuurlijk!
Kan niet wachten tot het hier zover is.....

Net zoals ik nu al denk dat mijn buik is gegroeid.
Kan helemaal niet met 7 weken toch?
Ja je darmen ofzo.....
Nou ja, laat mij lekker denken dat het van de beeb is, ik vind het mooi.

Miss Sly, da's echt niet leuk dat je zo down bent. Hopelijk is het snel weer over.
McLaura, van hetzelfde....

Mefke, wat fijn dat je je niet zo heel ongerust maakt. En wat dat betreft, ook fijn dat je je anders voelt dan je eerste zwangerschap. Toch zul je blij zijn als je de 9weken echo hebt gehad en alles goed blijkt te zijn. Zo'n drempel waar je overheen moet....

Takkembah, heb jij niet deze week de echo??? Spannend hoor. Hoe voel je je?
pi_65656411
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:05 schreef miss_sly het volgende:
Nog niets gehoord van de laatste, helaas. Net nog maar weer een mailtje heen gestuurd.
Kraamvogel, de Baker, Geboortecentrum geprobeerd en afgewezen, nu bezig met ACK/Zorgmaat.
Nouja ???

Die mevrouw die ik aan de foon had zei dat ze nergens onderbezetting hadden
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 14:41:19 #175
5428 crew  miss_sly
pi_65656463
Nee, in dit geval had het niets met onderbezetting te maken, maar zij zaten niet in Oost-Watergraafsmeer, dat was te ver uit de route ofzo....
  maandag 2 februari 2009 @ 14:51:47 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65656865
Tinkerbellll, ook al zijn het je darmen, dan nog is het van de baby toch?
pi_65657208
...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_65657374
Heb net moeten overgeven en voel me helemaal niet goed, last van m'n maag enzo.
Ik werk in de thuiszorg, en ben gisteren bij een paar clienten geweest die buikgriep hebben. Moet ik verder ergens op letten, is het schadelijk voor de baby?
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 15:09:53 #179
5428 crew  miss_sly
pi_65657593
Uit de kast
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 2 februari 2009 @ 15:12:05 #180
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65657683
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:09 schreef miss_sly het volgende:
Uit de kast
wie wie wie?
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:05 schreef miss_sly het volgende:
jeetje t zit ook niet mee he
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65658277
Tinkerbell is XXXKarinXXX
pi_65658651
Nou ja, oke dan....dan maar uit de kast. Eigen schuld...
Posten met 2 accounts, dat kan ook niet lang goed gaan bij mij natuurlijk....!

Ja dus, Tinkerrrbell is XXXKarinXXX
pi_65658713
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 2 februari 2009 @ 15:34:49 #184
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65658726
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:33 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nou ja, oke dan....dan maar uit de kast. Eigen schuld...
Posten met 2 accounts, dat kan ook niet lang goed gaan bij mij natuurlijk....!

Ja dus, Tinkerrrbell is XXXKarinXXX
wat leuk
een brusje voor Meike
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 2 februari 2009 @ 15:35:25 #185
190853 RockabeIIa
pi_65658743
Miss_sly, is je wolkje er al een beetje weer?

En BE, zou leuk zijn als je hetzelfde geslacht krijgt als je vrienden he? Zowieso heel leuk, samen zwanger zijn.
pi_65658750
Sorry sorry
Gefeliciteerd
pi_65658860
Hahaha Karin ik had al een vermoeden, maar nu weet ik het dus zeker!
Wat leuk een brusje voor Meike Gefeliciteerd
pi_65658918
whahaha wat ben ik ook een oen.
Nou ja, kloon is toch al niet mijn ding.
Ik weet niet of het de bedoeling was, maar zet het maar niet in de update
pi_65658931
gefeliciteerd Karin! ben benieuwd hoelang ik het zou volhouden...
pi_65659017
Hoelang ben je nu dan zwanger karin? Ik zag je uitgerekende datum, maar ben niet zo'n rekenwonder helaas
pi_65659045
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:42 schreef Stiemie het volgende:
Hoelang ben je nu dan zwanger karin? Ik zag je uitgerekende datum, maar ben niet zo'n rekenwonder helaas
morgen 7 weken
pi_65659062
Oh wat leuk en spannend!
  maandag 2 februari 2009 @ 15:45:31 #193
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65659132
Ahhhh, Karin... het ging zo goed
pi_65659282
Ach zo is het veel leuker! zat er al aan te denken om weer gauw onder mijn eigen nick verder te gaan.
Hoe is het met jou Happy?
pi_65659531
Karin uit de kast, van harte meid , je hebt het toch even een tijdje volgehouden toch ;-).

Kreeg vorige week bevestiging van de kraamzorg, wel geregeld via de verzekering (volgens mij zei hier laatst iemand dat dat niet meer kon, maar bij onze verzekering kon het dus wel blijkbaar...).

Getver ik heb net warme chocolademelk op en het ligt niet echt lekker...
  Jubileum moderator maandag 2 februari 2009 @ 16:01:07 #196
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65659723
Karin
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 2 februari 2009 @ 16:09:41 #197
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65660092
Karin!
Een brusje voor Meike!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_65660310
He Karin, kan ik me niet meer verspreken, pff weer een zorg minder . En ik ben nu ongeveer 7 weken en 3 dagen en ik voelde gisteren onder de douche zo’n bekend randje komen net boven het schaambeen. En volgens mijn man is ie echt, ik geloofde het zelf ook niet echt. En ja, dat zullen mijn darmen zijn, maar toch. Miss-sly, ook vanuit hier een roze wolkje!
Iemand nog een tip voor heel plotseling duizelig worden? Ik probeer het nu met eten of een dropje ofzo, maar ja, dan groei ik in no time dicht als ik zo doorga. Terwijl ik er zo trots op was dat ik nog geen extra vetreserves op mijn heupen heb aangelegd. Wat er nu zit is nog van de vorige keer.
pi_65660353
Nou Karin dat ging lang goed

Maar ja is voor ons wel makkelijker zo. Wilde van de week al bijna vragen hoe het met je ging
Liefde
  maandag 2 februari 2009 @ 16:20:20 #200
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65660508
Kariiin!! wat leuk gefeliciteerd
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')