abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:47:41 #1
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_65152441
Zwangerschap en geboorte deel 440

De aanstaande papa's en mama's :

2009

11 januari 2009: Diaan en Peaceman (jongen)
21 januari 2009: admiraal_anaal (papa)
23 januari 2009: Jelief (jongen)
26 januari 2009: Jore (jongen)
27 januari 2009: Shaienne
28 januari 2009: Fruppel (meisje)
05 februari 2009: Twarres (papa)
11 februari 2009: Tinuviel en iamredleader
12 februari 2009: h2h2
18 februari 2009: hassanjassan (papa)
20 februari 2009: Zweefvliegje (was: klonelin) (meisje)
21 februari 2009: Koningin
25 februari 2009: ik80 (meisje)
03 maart 2009: Carmella
***19 maart 2009: texelonia en Micha ***
18 april 2009: S_oepstengel
20 april 2009: Iksje
21 april 2009: Berto (papa)
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
20 mei 2009 Marlieske
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009: Memmel (jongen)
25 mei 2009: jostib2nd (papa)
31 mei 2009: Vicky
05 juni 2009: Veraa
06 juni 2009: Mammamia
13 juni: TheFrankey (papa)
21 juni 2009: tessie
03 juli 2009: mikoxx (tweeling)
06 juli 2009: MeNicole
07 juli 2009: wiseguy79
11 juli 2009: Jeetjejom
14 juli 2009: Flower-Ti-Amo
21 juli 2009: Jessie
24 juli 2009: panda1980
25 juli 2009: Innepin
28 juli 2009: McLaura
*** 31 juli 2009: miss_sly en het_fokschaap ***
02 augustus 2009: Nijna
09 augustus 2009: _Bar_
12 augustus 2009: Sjotime en Quinny
16 augustus 2009: Chan
18 augustus 2009: huuphuup
*** 19 augustus 2009: Brighteyes en Stinkie ***
21 augustus 2009: Kersjes
23 augustus 2009: Poppedein
25 augustus 2009: Kinderwens
01 september 2009: Rotdogg en Berkery
03 september 2009: Ssserpente
*** 14 september 2009: Happyme28 en Marky ***
17 september 2009: Linda2205
19 september 2009: mefke79
22 september 2009: Tinkerrrbell

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 20-01-2009 18:52:28 ]
Make love, not war ☮
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:48:22 #2
114177 Diaan73
pi_65152468
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:05 schreef cattie het volgende:
Carmella, mag ik vragen waarom je vriend niet bij de bevalling zal zijn? Dat lijkt mij wel heel heftig namelijk. Iedereen is natuurlijk anders, maar ik zou niet weten hoe ik het zonder mijn man had moeten doen.
Ik vind het heel moedig hoe je alles doet! Dikke knuffel.
Dit vroeg ik me trouwens ook af.....
Make love, not war ☮
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:50:58 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65152562
Ik zag nu pas dat ik de laatste was. Thanks Diaan!

Volgens mij werkt de vriend van Carmella in het buitenland en hebben ze ervoor gekozen dat hij gewoon door blijft werken tot de baby er is en pas daarna verlof ipv te gaan zitten wachten en zo kostbare dagen te verliezen zeg maar.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:54:15 #4
114177 Diaan73
pi_65152677
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zag nu pas dat ik de laatste was. Thanks Diaan!

Volgens mij werkt de vriend van Carmella in het buitenland en hebben ze ervoor gekozen dat hij gewoon door blijft werken tot de baby er is en pas daarna verlof ipv te gaan zitten wachten en zo kostbare dagen te verliezen zeg maar.
graag gedaan BE.

Okay, maar toch zou ik er dan voor kiezen om hem wel bij de bevalling te hebben... dat is het moment denk ik dat je hem het meest nodig hebt. Maar ik kan me ook voorstellen dat het praktisch wat lastig wordt.
Ik vind het soms al vervelend dat Peace ong. 40 minuten moet rijden als hij op zn werk is om thuis te komen.
Make love, not war ☮
pi_65153235
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:31 schreef simmu het volgende:

idd. waar is dat ziekenhuis? ik wordt er helemaal naar van als ik bedenk dat je dan heel alleen bent. toegegeven, inet is niet echt, maar om nu helemaal alleen te zijn? met iedereen die hier rondhuppelt valt er vast wel te regelen dat er iemand langskomt (tenzij je dat niet wilt )

geen idee waar je woont, maar ik meld me dan wel aan hoor! als het qua vervoer doenbaar is kom ik wel
Wat ontzettend lief , maar de opnames zelf gaan nog wel hoor
(Vorige keer lag ik er met kerst, iedereen had logischerwijs een propvolle agenda, dan laat ik geen vrienden 5 uur reizen om mij een half uur te bezoeken, dat kan ik gewoon niet van ze vragen, terwijl ze allemaal familiebezoek en kerstvieringen geplanned hebben staan).
M'n familie laat steeds weten dat het wel erg lang reizen is. Dus als zij het niet op kunnen brengen en het teveel moeite vinden, dan leg ik me daar bij neer, hoeveel pijn het ook doet. Ik begrijp het eigenlijk niet, maar misschien hebben ze gelijk, ik weet het niet.
Ik verwacht nog 1 of 2 keer opgenomen te worden voordat ik ga bevallen, maar dat lukt wel. Voorheen is het ook gelukt, met dat in m'n achterhoofd 'moet' ik het gewoon doen.
T'is alleen zo jammer dat ik nooit m'n kamer af mag, ik zou zo graag gewoon ergens een potje gaan kaarten ofzo Hopelijk volgende keer weer een kamergenote. Maar meestal heb ik teveel pijn om ook maar iets te doen, dus zelfs een potje kaarten zou niet gaan
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:05 schreef tessie het volgende:
Carmelia, vind je een doula ook niks?
Dat zou misschien wat zijn, maar ik vrees dat het heel erg prijzig is...
Ik heb nu gemiddeld per week 100 euro taxikosten, reken maar uit in ongeveer 26 weken, het tikt zo erg aan en ik krijg zo goed als niks vergoedt. Dus mijn geldpot is langzamerhand helemaal leeg. En ik ben ook bang dat als je wel met iemand in zee zou gaan je ook echt wel een klik moet hebben en dat ik met het type 'drilboor' de bevalling door moet. Welke gyn er aan het werk is als je gaat bevallen weet je nooit, maar met dit weet ik het niet. Maar ik ga toch eens informeren wat het kost, dankje voor het idee! Als het betaalbaar is ga ik het overwegen!
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:05 schreef cattie het volgende:
Iedereen is natuurlijk anders, maar ik zou niet weten hoe ik het zonder mijn man had moeten doen.
Dat weet ik dus ook niet hoe ik het moet doen, maar ik heb de keuze niet hè?
Ik zal het dus gewoon moeten doen, alleen.

M'n vriend zit in het buitenland op een missie, en ik loop nu al een week of 20 het ziekenhuis dagelijks af. Zoals deze zwangerschap verloopt, daar kun je je gewoon niet op voorbereiden, al die opnames, ik ging/ga soms 2 of 3 keer per dag met spoed naar het ziekenhuis. Bij m'n eerste opnames heeft hij veel vrij weten te krijgen, maar nu eenmaal aan de andere kant van de wereld lukt dat niet. Uitzonderingen zijn pas als iemand in levensgevaar is en ik begrijp dat heel goed. Aan de andere kant is mijn situatie gewoon zo uitzonderlijk. Normaal heb je familie en vrienden dichtbij die helpen en steunen, dat heb ik gewoon bijna niet. En dat is dan heel bot gezegd gewoon m'n eigen probleem. Hard maar wel de waarheid. En wanneer ga je bevallen... tussen de 37e en 42e week, 6 weken vrij nemen, plus nog een kraamperiode, het valt gewoon allemaal niet te regelen en combineren. De kans dat hij er bij kan zijn is ongelofelijk klein. Daar heb ik me al een tijd lang bij neergelegd, nu alleen een beetje een weg vinden om er zo goed mogelijk mee om te gaan straks.

Ik denk dat het het beste is om het maar allemaal over me heen te laten komen.
Wie weet ben ik zo blij als de bevalling eenmaal begint na die zware maanden, dat het allemaal wel meevalt En tenslotte zal ik niet de eerste vrouw zijn die het zonder partner doet, dus ook dat moet wel lukken.
En andere vrouwen kunnen ook een loodzware bevalling hebben mét partner erbij.
  Jubileum moderator zaterdag 17 januari 2009 @ 21:12:49 #6
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65153241
Jee Carmelle de bevalling alleen doen, dat vind ik nogal wat. ik begrijp dat je dit zelfs voor vriendinnen al te intiem vind, moeilijk hoor. Ik zou je nl. serieus willen aanbieden om je te komen steunen. BE en ik, ieder met washandjes e.d. aan de gang, terwijl je ons om de beurt verrot scheld , iemand om je hand vast te houden en iemand om foto's te maken. Helemaal alleen lijkt me ook zo eenzaam...
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:16:58 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65153384
Nou, wat lois zegt.
En je hoeft ons daarna nooit meer te zien of te spreken als je dat niet wilt, want het lijkt me zo naar om het echt helemaal alleen te doen.
Natuurlijk zullen ze in het ziekenhuis heel erg lief voor je zijn, dat geloof ik meteen, maar toch...
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:21:32 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65153546
Oh en Carmella... ik zie zuid-holland, dat kan nooit heel ver zijn vanaf hier. Ik wil best eens voor je rijden ofzo hoor, als het echt nodig is.
pi_65153987
Carmella ik heb echt bewondering voor je mijn petje af.
had je hier in de buurt gewoond had ik je heel graag geholpen, helaas woon ik niet dicht bij je in de buurt.
mama van 3 kids!
pi_65154132
Lois en BE ik word er helemaal stil van, wat onwijs lief!

De laatste tijd denk ik er wel over na dat ik het jammer vind dat ik niet thuis mag bevallen.
Normaal vind ik een ziekenhuisbevalling een prima en fijn idee, maar omdat ik alleen ben heb je dan echt alleen maar daar een bed en verder niks. Thuis kun je nog rondwaggelen en in je eigen plek afleiding zoeken met spullen die je hebt liggen.
(Ik vroeg ook bij de gyn of ze tussen weeën door wel af en toe komen kijken bij me, dan zeggen ze dat ze wel minimaal om de 2 a 3 uur komen... oei wat klinkt dat dan lang )
Ik hoop dat ik nog hier wat pufposts kan plaatsen om de tijd te doden en uiteraard dat er veel te lezen valt, alhoewel iets me zegt dat met de gemiddelde pijn met weeën dat er écht niet van zal komen
Veel gyns zeggen wel dat de pijn in m'n nieren erger is dan bevallingsweeën, dat geeft me dan vertrouwen, alsof ik een warming-up heb gehad. (Tja ik moet toch érgens de positieve dingen vandaan pikken, dus dat doe ik dan ook maar )
  Jubileum moderator zaterdag 17 januari 2009 @ 21:42:04 #11
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65154223
Denk er maar even over na Carmella, het zien niet gewoon woorden op het scherm, het is een serieus aanbod.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65154284
Ik was ook serieus Carmella, al was het alleen maar op de gang wachten zodat je iemand in de buurt hebt mocht het nodig zijn
Saartje
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:44:01 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65154290
Echt hoor!
pi_65154356
Jeetje Carmella....
Ik vind het aanbod van de Z-Holland meiden echt super!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_65154555
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:45 schreef Moonah het volgende:

Ik vind het aanbod van de Z-Holland meiden echt super!
Daar wil ik me bij aansluiten!
Ik vind het altijd wel bijzonder hoe dat hier gaat met dingen. Het meeleven met elkaar enzo, terwijl je elkaar eigenlijk vaak alleen maar virtueel kent.
En volgens mij ontstaan er her en der heel wat vriendschappen en andere prettige contacten
Fake it till you make it...
pi_65154728
Carmella, langskomen gaat niet zo makkelijk, maar ik wil je wel kaartjes sturen? Dan krijg je post en dat is toch iets. Als dat kan, moet je je adres maar even pm'en. Ik post hier erg weinig, maar lees wel steeds je verhalen. Je hebt het zo moeilijk en ik vind je zo stoer.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65155904
Nou idd, Carmella (sorry, ik zag net pas dat ik élke keer je naam verkeerd schreef ) je bent echt stoer. Heb echt respect voor de manier waarop je hier allemaal mee omgaat. Echt superknap!

En Lois, Maneki en BE, jullie zijn echt schatten! En de rest van de meiden hier ook allemaal, iedereen leeft echt met elkaar mee, vind het echt mooi.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_65156408
Jullie zijn lief!
pi_65156652
Carmella, mijn aanbod van een tijdje terug, om mee te gaan naar het ziekenhuis, of wat dan ook voor je te doen, is ook nog steeds geldig hoor! Ik voel me lichamelijk ook weer goed, dus schroom niet!
BE & Maneki & Lois menen het ook echt echt echt, dat weet ik zeker. Denk er maar eens goed over na!

pi_65157249
En daarom hou ik van OUD!

update: Ik heb de hele avond al een zeurderige harde buik, hoewel het waarschijnlijk niet door zal zetten wilde ik me nog even melden hier, want je weet maar nooit. Welterusten lieve dames!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Hoofdredactie Fotografie zondag 18 januari 2009 @ 01:18:52 #21
95752 crew  Chell
Kluns
pi_65160896
Lois en BE, jullie zijn lief! En Carmella, petje af hoor voor je! Maar ik zou zeker eens nadenken over het aanbod van de dames hier, een beetje verlichting/fysieke steun etc. kan je goed gebruiken nu lijkt me!

Ik heb overigens ook fijne dingen gehoord over doula's. Vriendinnetje van me is het geweest en die heeft er mooie verhalen over!
pi_65161142
welterusten Jelief, en dat het morgen na een goede nachtrust dan maar eens flink los mag barsten!
Saartje
  zondag 18 januari 2009 @ 01:39:14 #23
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65161246
Jelief, misschien toch het begin van de bevalling? Ik hoop dat je nog wat slaap weet te pakken, je hebt het wellicht hard nodig straks.

Carmella, ik heb wel enorme bewondering voor je. Je schrijft het zo nuchter op. Mijn vriend ging zelfs alle controles al mee naar vk en ziekenhuis. Wat was ik dan eigenlijk verwend, zeg. Ik hoop dat je uiteindelijk toch niet helemaal alleen bent tijdens de bevalling. Sla in ieder geval wat telefoonnummers van de meiden hier op, voor het geval je toch ineens dringend behoefte aan wat steun hebt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_65163616
Carmella, ik wil ok graag een keer bij je op visite komen hoor als je in het zh ligt. En als ik iets voor je kan doen geef je maar een gil!

Jelief, hoe isset nu? Moeten we al gaan":% ?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 18 januari 2009 @ 09:15:31 #25
114177 Diaan73
pi_65163688
Dames wat zijn jullie lief ... en Carmella ik zou zeker hun aanbod accepteren Dit is niet iets wat je helemaal alleen moet gaan doen hoor. Kan je moeder of schoonmoeder trouwens ook niet komen? Mijn moeder zou me niet meer alleen laten, geloof ik.

Ow vandaag 41 weken zwanger... en nog rustig.
Make love, not war ☮
  zondag 18 januari 2009 @ 09:37:09 #26
24188 Belana
kloon van belana
pi_65163763
ik ben hier ook een lurker, en carmella, ik lees je verhalen ook altijd. wat ben jij een sterke vrouw zeg! ik heb enorme bewondering voor je
en wat een lieve aanboden van een paar meiden waarvan ik zeker weet dat ze het menen
stormy waters...
sailin'
  zondag 18 januari 2009 @ 10:09:42 #27
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65163982
môge, ik werd vanacht om 4 uur wakker van een korte wee,na nog een paar weer in slaap gevallen en vanmorgen er nog een paar gehad,kort en niet heel sterk maar zeker weeën! Nu is het weer afgezakt, ga zo even douchen en een tukkie doen. Zolang ik bij Emma in de buurt ben ben ik nog veel te alert.
  Jubileum moderator zondag 18 januari 2009 @ 10:12:53 #28
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65164008
* Lois sleept een trampoline naar binnen voor Jelief en Diaan*

Even de boel proberen op te jagen
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65164026
Jammer Jelief!
  zondag 18 januari 2009 @ 10:18:17 #30
114177 Diaan73
pi_65164056
quote:
Op zondag 18 januari 2009 10:12 schreef Lois het volgende:

Jammer Jelief dat het bij jou ook maar niet doorzet.
Make love, not war ☮
pi_65164062
quote:
Op zondag 18 januari 2009 10:12 schreef Lois het volgende:

nee geen trampoline een skippybal. heb ooit gehoord dat iemand daarna de bevalling op gang kwam

jelief wat jammer hopelijk mag je snel
mama van 3 kids!
  zondag 18 januari 2009 @ 11:31:50 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65165015
Nog geen babies...
Hè, wat jammer joh!
  Moderator zondag 18 januari 2009 @ 11:32:27 #33
5428 crew  miss_sly
pi_65165033
Jelief, zou het vandaag dan toch beginnen?

Diaan, 41 weken alweer, wat gaat het hard. Ik hoop zo voor je dat je een dezer dagen zelf begint en dat je niet hoeft te worden ingeleid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 18 januari 2009 @ 12:02:50 #34
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_65165711
Zwangeren die al een kind hebben rondlopen, hoe zijn jullie van plan dat straks te doen met de bevalling? Blijft kind gewoon thuis terwijl je (thuis) ligt te bevallen? Of breng je kind ergens naartoe?

Ik wil eigenlijk in het ziekenhuis bevallen en vraag me nu eigenlijk af hoe dat met Noah moet.in principe zou hij naar mijn ouders kunnen, of mijn ouders hierheen komen als het zover is. Maar dat is wel ruim een half uur reistijd, niet heel veel (Noah's bevalling ging niet echt snel dus verwacht nu ook geen turbo bevalling), maar wel iets om rekening mee te houden. En dan ligt het er ook aan hoe laat dat nodig is natuurlijk, om m'n ouders nou midden in de nacht te vragen om hierheen te komen...? En bij hen logeren is ook lastig als het doordeweeks is, dan heeft ie toch ook gewoon school... Het makkelijkst zou eigenlijk zijn als ik kan bevallen terwijl hij op school zit ofzow Maar ja, je hebt er zo weinig over te zeggen he... En dus valt er weinig te plannen, wat ik lastig vind, want het houdt me wel bezig nu.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 18 januari 2009 @ 12:08:03 #35
114177 Diaan73
pi_65165805
quote:
Op zondag 18 januari 2009 12:02 schreef texelonia het volgende:
Zwangeren die al een kind hebben rondlopen, hoe zijn jullie van plan dat straks te doen met de bevalling? Blijft kind gewoon thuis terwijl je (thuis) ligt te bevallen? Of breng je kind ergens naartoe?

Ik wil eigenlijk in het ziekenhuis bevallen en vraag me nu eigenlijk af hoe dat met Noah moet.in principe zou hij naar mijn ouders kunnen, of mijn ouders hierheen komen als het zover is. Maar dat is wel ruim een half uur reistijd, niet heel veel (Noah's bevalling ging niet echt snel dus verwacht nu ook geen turbo bevalling), maar wel iets om rekening mee te houden. En dan ligt het er ook aan hoe laat dat nodig is natuurlijk, om m'n ouders nou midden in de nacht te vragen om hierheen te komen...? En bij hen logeren is ook lastig als het doordeweeks is, dan heeft ie toch ook gewoon school... Het makkelijkst zou eigenlijk zijn als ik kan bevallen terwijl hij op school zit ofzow Maar ja, je hebt er zo weinig over te zeggen he... En dus valt er weinig te plannen, wat ik lastig vind, want het houdt me wel bezig nu.
Ik herken het... Twan is hier vanaf dinsdagavond ook weer, dus wel iets om rekening mee te houden. Wij hebben wel met mijn ouders afgesproken dat zij of hier komen of dat wij twan bij hen brengen. Maar een voordeel bij ons is dat we nog geen 5 minuten van elkaar wonen. Als je bijv. al de hele dag weeen hebt, dan zou je zekerheidshalve hem al kunnen brengen tegen de avond. Het is allemaal wel even een gedoe ja.

miss, ik hoop het ook, maar dat vertrouwen heb ik niet. Ik hoop dat ik vrijdag gewoon naar de gyn en ingeleid word en niet om de dag naar het ziekenhuis hoef voor een ctg enz. I've been there, done that en dat zie ik dus echt niet meer zitten.
Make love, not war ☮
  zondag 18 januari 2009 @ 12:19:01 #36
37150 livelink
pi_65166088
Ik heb Katja indertijd naar mijn ouders gebracht en daar heeft ze een nachtje gelogeerd ook. In geval van nood, had ik haar bij mijn buurvrouw kunnen brengen of indien die niet thuis zou zijn, bij willekeurig één van de andere buren. Mijn moeder heeft ook indertijd een buurmeisje opgevangen toen haar moeder in vliegende vaart naar het ziekenhuis moest voor de bevalling van de tweede.
  zondag 18 januari 2009 @ 12:30:03 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65166402
Ik denk idd wat Diaan ook zegt, als ik al een tijdje weeen hebt dan gaat Sasha gewoon uit voorzorg daarheen. Als het een crechedag is moeten zij maar even kijken wat ze doen, thuishouden of naar het kdv. En dan moeten ze zelf maar even bellen of hij komt of niet.
En als het 's nachts is dan hij naar hen toe of zij hier. Dat wil ik nog even overleggen, wat zij liever hebben.
Ik denk zij hier is wel makkelijker, want dan is alles bij de hand, maar goed, dat moeten we maar even zien.
pi_65166661
mijn ouders moesten ook een half uur rijden maar die zijn hier heen gekomen zodat mijn vader hier kon blijven voor de oudste die lag te slapen en mijn moeder zou meegaan naar het ziekenhuis. wij hebben ze gebeld nadat de weeen goed begonnen waren. uit eindelijk ben ik thuis bevallen. gelukkig dat mijn moeder er was anders hadden we een probleem.
mama van 3 kids!
pi_65167476
Ik heb er wel over na zitten denken... mn ouders wonen een uur hier vandaan en misschien straks nog wel verder. Toch zou ik het prettig vinden als zij zouden willen komen (of alleen mn moeder). Maar goed daar gaan we het nog wel over hebben tzt. En wellicht met een van de buren afspreken dat ze daar kan als het al nodig mocht zijn en de hulptroepen nog niet zijn gearriveerd? Ik denk dat ik toch wel graag weer in het ziekenhuis zou willen bevallen eigenlijk...
pi_65167779
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:39 schreef Carmella het volgende:
Lois en BE ik word er helemaal stil van, wat onwijs lief!

De laatste tijd denk ik er wel over na dat ik het jammer vind dat ik niet thuis mag bevallen.
Normaal vind ik een ziekenhuisbevalling een prima en fijn idee, maar omdat ik alleen ben heb je dan echt alleen maar daar een bed en verder niks. Thuis kun je nog rondwaggelen en in je eigen plek afleiding zoeken met spullen die je hebt liggen.
(Ik vroeg ook bij de gyn of ze tussen weeën door wel af en toe komen kijken bij me, dan zeggen ze dat ze wel minimaal om de 2 a 3 uur komen... oei wat klinkt dat dan lang )
Ik hoop dat ik nog hier wat pufposts kan plaatsen om de tijd te doden en uiteraard dat er veel te lezen valt, alhoewel iets me zegt dat met de gemiddelde pijn met weeën dat er écht niet van zal komen
Carmella, ze kijken echt hoe een bevalling gaat. Ik heb de gyn bij mijn bevalling bijna continu aan mijn bed gehad.. (En was de gyn er niet dan was er een verpleegster). Ik denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken hoor!
quote:
Veel gyns zeggen wel dat de pijn in m'n nieren erger is dan bevallingsweeën, dat geeft me dan vertrouwen, alsof ik een warming-up heb gehad. (Tja ik moet toch érgens de positieve dingen vandaan pikken, dus dat doe ik dan ook maar )
Dat zeiden ze bij mij ook
  zondag 18 januari 2009 @ 13:48:15 #41
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_65168997
Carmella
Wat een helse zwangerschap zeg... Niet alleen het fysieke, maar ook nog eens al dat bijkomende gedoe met financien, eenzaamheid, opname... Petje af hoe je hiermee omgaat!

Ik las in een van de vorige topics over de 9 maanden beurs. Dat is zo leuk, kan ik zeker aanraden!
Dit jaar staan we voor het eerst in 4 jaar niet meer met het werk op de Huishoudbeurs. Jammer hoor, nu kan ik niet meer zo vaak als ik wil gratis naar binnen...
Ook als je al een (jong) kindje hebt is het super. Vorig jaar heeft Devin er als 8 maanden oud jochie gesmuld van "nieuwe" hapjes, drankjes en maaltijden, is hij op de foto geweest met zijn papa en mama, heeft hij promo-kadootjes en ballonnen gekregen, lekker rustig kunnen drinken bij de VBN-stand, zijn Woezel & Pip - boeken laten signeren en nog veel meer. Ze hebben leuke aanbiedingen, je kan er van alles kopen (beursaanbieding!) en inspiratie opdoen voor babykamers, geboortekaartjes etc. Ook is er veel kinder- en positiekleding te koop.
En vergeet niet mee te doen met de Kruidvat-bingo Leuke prijsjes te winnen en op te vangen. 2 jaar terug kon je zelfs een ter plekke uitgevoerde echo winnen!
Jaj, ik heb er zin in zoals je merkt

Gisteravond ergens rond 9 uur op de bank in slaap gevallen. Na een paar uur door M. naar bed gedirigeerd eb daar doorgeslapen tot 5. Om 8 uur weer terug in bed en pas om 12 uur weer wakker
Ik zal het wel nodig hebben gehad...

Jelief en Diaan, hopelijk duurt het voor jullie niet lang meer!
.... met gevoel voor drama....
  zondag 18 januari 2009 @ 13:53:55 #42
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65169266
Wow Kersjes, je kunt zo als promo-dame aan de slag voor de beurs Mij lijkt het ook hardstikke leuk dus als alles goed gaat, gaan we er zeker heen.
pi_65169767
Ik heb hier laatst die vraag gesteld over de buitenbaarmoederlijke zwangerschap waar ze bij mij bang voor waren.

Ik ben gister opgenomen in het ziekenhuis met buikpijn. Omdat ze het nog altijd niet konden vinden hebben ze me laten blijven, omdat bij eventuele klappen van de eileider ik niet snel genoeg in het ziekenhuis kon zijn. Vanmorgen weer een echo gehad en daarop eindelijk de innesteling kunnen zien! Gewoon in de baarmoeder, waar het hoort! Ben echt zo super blij!

Dus als het kan wil ik ook in het lijstje...bevaldatum 17.09.2009 en de tikker is http://bd.lilypie.com/8Tghp1/.png

Super bedankt voor de behulpzame reacties en ik ga natuurlijk proberen hier iedereen te leren kennen en lekker actief te worden!
Lotte!
Noah!
  zondag 18 januari 2009 @ 14:09:07 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65169869
Fijn dat het toch gewoon goed zit Linda! Gefeliciteerd
pi_65169925
dank je wel! Zal van de week de echo nog even showen...ben ik toch wel heel erg trots op nu
Lotte!
Noah!
pi_65170599
Linda, fijn dat het goed zit! Van harte!
pi_65175565
Linda, fijn dat het gewoon goed is!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 18 januari 2009 @ 16:29:23 #48
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65175767
Linda, gefeliciteerd!!! Wat een opluchting!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65175938
quote:
Op zondag 18 januari 2009 14:06 schreef Linda2205 het volgende:
Ik heb hier laatst die vraag gesteld over de buitenbaarmoederlijke zwangerschap waar ze bij mij bang voor waren.

Ik ben gister opgenomen in het ziekenhuis met buikpijn. Omdat ze het nog altijd niet konden vinden hebben ze me laten blijven, omdat bij eventuele klappen van de eileider ik niet snel genoeg in het ziekenhuis kon zijn. Vanmorgen weer een echo gehad en daarop eindelijk de innesteling kunnen zien! Gewoon in de baarmoeder, waar het hoort! Ben echt zo super blij!

Dus als het kan wil ik ook in het lijstje...bevaldatum 17.09.2009 en de tikker is http://bd.lilypie.com/8Tghp1/.png

Super bedankt voor de behulpzame reacties en ik ga natuurlijk proberen hier iedereen te leren kennen en lekker actief te worden!
Dat zal wel een hele opluchting zijn! Gefeliciteerd hoor!
  zondag 18 januari 2009 @ 16:52:01 #50
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_65176667
Jeetje wat gaan die topics snel

Ik heb met die kou ontzettend las van bandenpijn gehad, blleegh. Hebben jullie nog tips om dit te verlichten?

Ik ga in maart de cursus samen bevallen doen met mijn partner, zijn er hier mensen die deze cursus ook doen/gedaan hebben?

Carmella, misschien is er een goede vriendin die je wilt begeleiden en helpen (als een soort doula) ?
In iedergeval veel succes en sterkte en hopelijk is het na je bevalling helemaal omgekeerd!
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_65178223
Wij gaan ook zo´n cursus doen, bevallen doe je samen heet het. Begin april voor de eerste keer. ben wel benieuwd.

Linda, wat fijn dat alles gewoon goed blijkt te zijn.
  zondag 18 januari 2009 @ 17:50:50 #52
114177 Diaan73
pi_65178961
quote:

Wat een goed nieuws Van harte gefeliciteerd!!!
Make love, not war ☮
pi_65179187
Happyme, mefke en Linda, wat een supernieuws!! Gefeliciteerd!!!
pi_65182839
Diaan; ik duim voor je dat de kleine zichzelf gewoon aan gaat dienen en je niet ingeleid hoeft te worden!

Jelief; hoop dat het snel nu eens echt gaat beginnen

Linda2205; wat heerlijk nieuws! Gefeliciteerd!
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:17 schreef Jelief het volgende:
En daarom hou ik van OUD!
Toen ik dat nog las schoot ik gisteravond helemaal vol Meiden wat ontzettend lief, ongelofelijk... ik heb er ook geen woorden voor dat jullie dat aanbieden en zo meedenken en lief zijn.
Al die lieve berichtjes geven me een stuk minder gevoel dat ik zoveel alleen ben en dat is echt een grote steun. Dankjulliewel
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:13 schreef Raissa het volgende:

Ik heb de gyn bij mijn bevalling bijna continu aan mijn bed gehad.. (En was de gyn er niet dan was er een verpleegster).
Ja maar jij bent weken te vroeg bevallen en zat aan weeënremmers. Dan zit er toch logisch iemand bij je als je met zo'n situatie daar bent. Of bedoelde je ook voor pas als er iets mis gaat?
Ik bedoelde als ik dus gewoon rond de 40 weken binnenkom en er niks aan de hand is, en ik pas 2 cm ontsluiting heb, dan gaan ze echt niet nonstop aan je bed zitten, want er gebeurd gewoon te weinig en als alles in orde is valt er voor hun ook niks te doen Dan klinkt het ook erg logisch dat ze zeggen dat ze in zo'n situatie gewoon om de 2 uur komen kijken. (Als ik hier soms verhalen lees dat er 10 uur met heftige weeën rondgelopen is maakt dat me bang, omdat je geen afleiding hebt als je al die uren alleen ligt. Maar ik zorg iig dat ik een klein tasje met zoveel mogelijk leesspul, schrijfwerk en bv een pakje kaarten meeneem, zodat ik genoeg te doen heb als ik daar de energie voor heb.
En als ik me niet goed voel neem ik aan dat ik gewoon de gebruikelijke knop heb om een verpleegster op te roepen.

Door alle lieve berichtjes hier zie ik het al een stuk minder somber in en geeft dat me echt vertrouwen dat alles wel goed zal komen, dankjewel lieve OUD meiden
pi_65183573
quote:
Op zondag 18 januari 2009 19:49 schreef Carmella het volgende:
Ja maar jij bent weken te vroeg bevallen en zat aan weeënremmers. Dan zit er toch logisch iemand bij je als je met zo'n situatie daar bent. Of bedoelde je ook voor pas als er iets mis gaat?
Dat bedoelde ik ja, had niet helemaal verder gedacht dan mn neus lang was
  zondag 18 januari 2009 @ 20:06:45 #56
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65183581
Carmella, ik hoop dat je net zo'n geweldige stagiair treft als ik had bij de geboorte van Emma, hij bleef zelfs na het einde van zijn dienst omdat hij de geboorte wilde meemaken.En anders toch wat nummers van de oud meiden in je tasje meenemen, ik weet zeker dat er vast wel 1 is die zo bij je langs komt.

En bij mij; slaapje en douchen hebben niks gedaan, het werd alleen maar minder
Vanmiddag op de thee geweest bij schoonouders en daar blijven eten. Zo heel af en toe voel ik iets maar het is niet veel...we wachten dus nog maar even...
pi_65185834
Linda, gefeliciteerd!
wat een opluchting dat de innesteling op de goede plek was!
  zondag 18 januari 2009 @ 21:07:25 #58
46794 Berkery
Fat bastard
pi_65186294
Ik word weer papa

1 september is de voorlopige opleverdatum
No Dukes of Hazzard in the classroom
  zondag 18 januari 2009 @ 21:08:42 #59
37150 livelink
pi_65186350
Wat een leuk nieuws! Gefeliciteerd Berkery en Rottdog!
pi_65186663
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:07 schreef Berkery het volgende:
Ik word weer papa

eerlijk waar?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 18 januari 2009 @ 21:15:50 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65186715
Rottdog?!??!?! Echt?
Meid, wat een waanzinnig goed nieuws!
Berkery natuurlijk ook! Sorry, dat ik meteen tegen haar begin.

Echt helemaal geweldig dit zeg!
pi_65186740
Berkery en Rottdog gefeliciteeeeeeerd!

Wij hadden voor de bevalling eigenlijk niets geregeld voor de andere kinderen. Toen nummer 2 geboren werd zat nummer 1 in de woonkamer met z`n lego te spelen. Toen Saar geboren werd zaten de jongens in de woonkamer op de playstation te spelen.
In het ergste geval hadden we ze bij de buren geparkeerd

Carmella, als je m`n telefoonnummer wil, gewoon just in case, mag je me pm`men. Je bent tot niets verplicht en ik zal niet boos zijn als je niet op m`n aanbod ingaat
Saartje
  zondag 18 januari 2009 @ 21:16:38 #63
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_65186757
Donderdag voor het eerst spieken
pi_65186768
Wat leuk gefeliciteerd!

Carmella, laat je het weten als je post wilt?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65186783
Oooooooh wat superleuk voor jullie
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 21:17:35 #66
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_65186797
Oh... Berkery en Rottdog, wat een geweldig nieuws!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 18 januari 2009 @ 21:17:35 #67
114177 Diaan73
pi_65186798
quote:
Ik word weer papa

Wow wat een geweldig nieuws Van harte gefeliciteerd en Rottdog natuurlijk ook!!!
Make love, not war ☮
  zondag 18 januari 2009 @ 21:18:09 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65186820
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:16 schreef Rottdog het volgende:
Vertelvertelvertel! Ik dacht dat jullie eigenlijk gestopt waren met dingen. Was dit gewoon een spontaan gelukje?
  zondag 18 januari 2009 @ 21:18:23 #69
114177 Diaan73
pi_65186833
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:16 schreef Rottdog het volgende:
Spannend!!!!
Make love, not war ☮
  zondag 18 januari 2009 @ 21:18:56 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65186854
Jeetje, ik zit gewoon helemaal te stuiteren hier!
  zondag 18 januari 2009 @ 21:20:24 #71
37150 livelink
pi_65186932
Ik durfde het nauwelijks te hopen, toen ik zag dat Berkery gepost had. Echt zo fijn voor jullie
pi_65186951
quote:
Ik word weer papa

Gefeliciteerd
mama van 3 kids!
  zondag 18 januari 2009 @ 21:21:05 #73
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65186971
Wow wat gaaf voor jullie!

Enneh, het is weer tijd voor verse babies
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 18 januari 2009 @ 21:21:11 #74
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_65186976
Volgens mij heeft onze baby zich bedacht. Hij wil toch niet geboren worden lijkt het wel.
  zondag 18 januari 2009 @ 21:22:43 #75
35189 Troel
scherp en bot
pi_65187057
Gefeliciteerd beiden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 18 januari 2009 @ 21:23:04 #76
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65187071
Rottdog, wat gaaf! Gefeliciteerd

En net als BE ben ik ook wel nieuwsgierig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 18 januari 2009 @ 21:24:22 #77
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_65187142
quote:
Ik word weer papa

Nu maar hopen dat er geen zes weken vertraging door leveringsproblemen in de fabriek volgt.

Gefeliciteerd!
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 21:24:26 #78
43556 miss_dynastie
pi_65187145
Rottdog, Berkery, wat fijn
pi_65187191
Jelief, balen dat het niet echt doorzet nog

Berkery en Rottdog, super gefeliciteerd.
Donderdag spieken, heerlijk!
pi_65187209
Rottdog en Berkery, gefeliciteerd!
  zondag 18 januari 2009 @ 21:25:28 #81
61800 Rottdog
pi_65187211
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:18 schreef Brighteyes het volgende:

Vertelvertelvertel! Ik dacht dat jullie eigenlijk gestopt waren met dingen. Was dit gewoon een spontaan gelukje?
Het ging in elk geval best appart zo neem je overal afscheid van en zo ben je zwanger in elk geval behoorlijk dubbel. Hadden net alle kinderspullen weggegeven aan mijn vriendin, jammer genoeg is het bij haar mis gegaan.

Net zoals jij BE heb ik al tig testen versleten en het antwoord blijft hetzelfde duidelijke afspattende twee strepen.

Het is idd een spontaan gelukje
  zondag 18 januari 2009 @ 21:28:32 #82
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_65187361
Rottdog en Berkery gefeliciteerd!!!!

peaceman
No more games, no more drama...
  zondag 18 januari 2009 @ 21:30:01 #83
114177 Diaan73
pi_65187432
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:24 schreef peaceman het volgende:

[..]

Nu maar hopen dat er geen zes weken vertraging door leveringsproblemen in de fabriek volgt.

Gefeliciteerd!
1 week is al teveel...
Make love, not war ☮
  Jubileum moderator zondag 18 januari 2009 @ 21:30:43 #84
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65187467
Wow Berkery en Rottdog ik sta helemaal te springen!! wat een supernieuws
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 18 januari 2009 @ 21:32:02 #85
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_65187536
whaaaa na zoveel geduld rottdog en berkery proficiat
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 18 januari 2009 @ 21:33:34 #86
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65187625
Rottdog en Berkery gefeliciteerd met dit mooie nieuws!! Dat zijn nog een leuke ongelukjes!

Hier knijp ik 'm behoorlijk. Vandaag ineens weer wat licht bloedverlies, maar ik hoop maar dat het nog een beetje van de innesteling was ofzo. Echt een pietepeuterig stolseltje wat me de moed in de schoenen doet zakken. Zal blij zijn als het overmorgen is en we weten of we nog hoop kunnen hebben maar momenteel ben ik even van mijn wolkje af.
pi_65187686
Berkery & Rottdog gefeliciteerd!

Happyme28
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_65187705
Gefeliciteerd rottdog en berkery!
  zondag 18 januari 2009 @ 21:35:26 #89
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65187732
Rottdog en Berkery!
Gefeliciteerd!!!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_65187807
Carmella: Respect!!!

Linda pfff gelukkig is het geen bbz

Rottdog & Berkery gefeliciteerd

Diaan wat ben je laat...ben zo benieuwd wanneer het nu gaat beginnen!

En Jelief...jammer dat het niet heeft doorgezet...

Happy, ik heb dinsdag en vandaag ook een bloeding gehad, maar de op de poli van mijn gyn zeiden ze dat het heel vaak voorkomt en dat het, zolang het geen helder bloed is, geen heftige buikpijn is niet zorgwekkend is, dat het van de innesteling kan zijn.
Neemt natuurlijk niet weg dat je er toch enorm van schrikt

Ik heb zelf donderdag weer een echo, dan ben ik 9 weken en 3 dagen. Toch fijn om even te checken of het wel goed zit zo met die bloedingen...
pi_65187896
Happy, niet meteen wanhopen hoor!
  zondag 18 januari 2009 @ 21:38:50 #92
114177 Diaan73
pi_65187910
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:37 schreef Kinderwens het volgende:

En
Bij Twan was ik 2 weken te laat

Happyme, dat is schrikken zeg.
Make love, not war ☮
  zondag 18 januari 2009 @ 21:38:50 #93
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_65187911
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:37 schreef Kinderwens het volgende:
ALS het nog gaat beginnen tenminste... Je gaat zo langzamerhand toch denken dat er gewoon een kussen onder haar kleding zit.
pi_65188072
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:38 schreef peaceman het volgende:

[..]

ALS het nog gaat beginnen tenminste... Je gaat zo langzamerhand toch denken dat er gewoon een kussen onder haar kleding zit.
Nee toch!
pi_65188137
Happy
  zondag 18 januari 2009 @ 21:43:45 #96
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_65188153
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:42 schreef Kinderwens het volgende:

[..]

Nee toch!
Nee is ook niet zo, tenzij die er chirurgisch ingebracht is.
  zondag 18 januari 2009 @ 21:43:53 #97
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65188159
Rottdog en man, eindelijk! Wat mooi Van harte gefeliciteerd
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_65188257
Rottdog en Berkery, gefeliciteerd!!!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zondag 18 januari 2009 @ 21:47:44 #99
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_65188348
Rottdog en Berkery wat ongelooflijk leuk! Gefeliciteerd!
pi_65188449
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:43 schreef peaceman het volgende:

[..]

Nee is ook niet zo, tenzij die er chirurgisch ingebracht is.
Hmmmzzz...
  zondag 18 januari 2009 @ 21:52:13 #101
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65188578
Rottdog en Berkery wat waanzinnig zeg!! Van harte gefeliciteerd

Carmella voor jou een hart onder de riem, ik lees hier bijna nooit mee, maar heb net even teruggekeken. Hier ook een zuid-hollandse, laat je het weten als ik iets voor je kan doen? Naar het zh, fruitmandjes, washandjes, handje om te knijpen, even bellen of een kaartje is zo'n kleine moeite en met zoveel liefde gedaan! Stuur je je adres naar mijn pm? Doen hoor! Geen loze kreten vanuit OUD!!

Diaan en Jelief heel veel sterkte met de laatste loodjes meiden
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_65188681
Gefeliciteerd Rottdog en Berkery!

en een voor happy.
pi_65188810
Rottdog, wauw wat geweldig, van harte met dit super groots geluk
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator zondag 18 januari 2009 @ 21:58:21 #104
5428 crew  miss_sly
pi_65188879
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:25 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Het ging in elk geval best appart zo neem je overal afscheid van en zo ben je zwanger in elk geval behoorlijk dubbel. Hadden net alle kinderspullen weggegeven aan mijn vriendin, jammer genoeg is het bij haar mis gegaan.

Net zoals jij BE heb ik al tig testen versleten en het antwoord blijft hetzelfde duidelijke afspattende twee strepen.

Jemig, Rottdog en Berkery, wat ontzettend geweldig
Ik vind dit echt zooo ontzettend fijn voor jullie
  zondag 18 januari 2009 @ 22:02:43 #105
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_65189076
Ja Rottdog en Berkery, het is jullie zo van harte gegund!
Iedereen verdient gelukjes.

Zo stond ik vanmorgen te kijken naar zo'n mooi gelukje dat lag te pruttelen in de box. Al jaren waren vrienden aan het proberen een kindje te krijgen. Uiteindelijk een heerlijk kereltje uit China gekregen en al bezig met de 2e adoptie. Bleek ze toch ineens zwanger, na al die jaren teleurstelling op dat gebied.
En nu lag daar hun gelukje in de box, helemaal perfect net als haar broer.
Dat vind ik zo mooi hè.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 18 januari 2009 @ 22:11:00 #106
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65189483
Rottdog!!!! Ik spring een gat in de lucht voor jullie! Echt te gek! Gefeliciteerd,ook aan Berkery natuurlijk! En de grote zus, wauw!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 18 januari 2009 @ 22:11:12 #107
61800 Rottdog
pi_65189492
Thnx meiden en jonge mannen voor jullie felicitaties
  zondag 18 januari 2009 @ 22:18:46 #108
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_65189821
Rottdog en Berkery, gefeliciteerd!!!

Carmella, sterkte met alles.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  zondag 18 januari 2009 @ 22:20:33 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65189911
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:25 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Echt helemaal super zeg! Mên wat zullen jullie door het dolle zijn!
  zondag 18 januari 2009 @ 22:22:49 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65190024
Even een knuffel voor Happyme hoor. Dat is idd even schrikken lijkt me.

En peaceman... Peace man!
Lastig he!
  zondag 18 januari 2009 @ 22:38:41 #111
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_65190756
Berkey en rottdog van harte en wat zijn onverwachtse wondertjes dan toch mooi hé ....
Nu hebben we er 2 in dit topic, Miss-Sly en Rottdog zo zie je maar weer de wonderen zijn de wereld nog niet uit, geeft misschien weer wat hoop voor de dames die ook al geruime tijd bezig zijn...

HappyMe ik hoop dat je niet meer bloed gaat verliezen want ik geloof best dat je je rot schrikt, maar ik geloof dat er velen onder ons zijn die wat bloed hebben verloren de eerste weken en waarbij het gewoon prima op zijn plekje is bij blijven zitten, zolang het oud bloed is niet panieken.
En ja dat klinkt simpel en dat is het niet, ik flipte er toen ook van.

Linda wat fijn dat het gewoon goed zit !!
Mama van Isa en Ties
  zondag 18 januari 2009 @ 22:40:41 #112
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65190843
Rottdog!
Van harte!

En ik zie een Linda met nummertjes.... Toch niet dé Linda met (andere) nummertjes???
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 18 januari 2009 @ 22:47:06 #113
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_65191109
Rottdog van harte! Wat onwijs leuk dat je zwanger bent, geweldig leuk

Happy ik lees wat over bloedverlies (sorry nog niet bijgelezen) maar ik hoop dat het snel overgaat en geen betekenis heeft

Ik heb vanavond een tijdje in het ziekenhuis doorgebracht.
Had de hele dag de baby niet tot nauwelijks gevoeld dus ben naar de verloskundige geweest. Hartje klopte prachtig maar toch werden we voor de zekerheid doorgestuurd naar het ziekenhuis.
Ben helemaal doorgelicht, bloed en urine onderzoek, half uur aan de CTG waar madam pas tegen het einde beweging liet zien en een echo om het vruchtwater te checken.
Labuitslagen waren goed maar mijn bloeddruk was echt wat aan de hoge kant, ook houd het niet over wat vruchtwater betreft al is het wel genoeg.
Morgen moet ik weer naar de VK en dinsdag terug naar het ziekenhuis waar ze alle onderzoeken nogmaals gaan doen.
Als mijn bloeddruk te hoog blijft gaan we over naar de gyn maar mocht alles goed blijken te zijn dan blijven we bij de VK.

Ik voel me verder prima al ben ik wel geschrokken!
Duik mijn bedje nu dus maar in, even bijkomen van alles!
pi_65191281
Linda, Rottdog en Berkery gefeliciteerd!!

Diaaan, doe maar rustig aan hoor, straks sta in de top 10, HELP het gaat zo snel!
Nee hoor, ik hoop dat het opschiet Diaan, dat je niet nóg een week hoeft te wachten op je zoontje!
Kan me heel goed voorstellen dat hij er nu wel uit mag komen of zal ik zeggen
pi_65191421
Oh Fruppel, wat een schrik! Hopelijk is dinsdag alles gewoon goed!
  zondag 18 januari 2009 @ 23:00:57 #116
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_65191615
Rottdog en Berkery van harte met dit prachtige nieuws
Zoë grote zus
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_65192177
Rottdog en Berkery van harte gefeliciteerd Wat leuk zeg!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 18 januari 2009 @ 23:28:15 #118
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_65192591
herkent iemand dit al tijdens de 11de week zwangerschap.

heb een lopend beroep, vooral in tempo lopend zelfs afgelopen weekend, op het werk gaat dat dan prima, maar als ik dan thuis kom, heb ik best wel aardig last van buikpijn, gewoon echt op de buik en niet daar waar zich nu de baarmoeder zou bevinden.

Kan het zijn door het vele lopen en in feite weinig rust momenten, ondanks dat het nog zeer vroeg in de zwangerschap is.
of moet ik denken dat het niet goed zit...
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 23:33:30 #119
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_65192752
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:40 schreef Moonah het volgende:
Rottdog!
Van harte!

En ik zie een Linda met nummertjes.... Toch niet dé Linda met (andere) nummertjes???
Nee, die andere heeft geen nummertjes meer nadat ze haar login kwijt was en een nieuw account aangemaakt heeft. (Ze heeft nu twee underscores. En ze post zelden.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 18 januari 2009 @ 23:41:23 #120
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_65193008
quote:
Ik word weer papa

Hey! Leuk gefeliciteerd
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 18 januari 2009 @ 23:52:55 #121
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_65193390
_Bar_ ik herken het niet, maar als de pijn niet van de baarmoeder is, lijkt het me dat er niets mis kan zijn met de zwangerschap.

Ik persoonlijk denk eerder aan dat alles natuurlijk plaats maakt voor je baarmoeder en dat dat misschien wat vervelend gevoel op kan leveren in je buik.

Maar als je het niet vertrouwt zou ik zeker de vk of een ha bellen.
pi_65193999
rottdog & berkery, wat een geweldig nieuws! heel hartelijk gefeliciteerd ermee! en ook zoë natuurlijk, die wordt dan toch nog grote zus!!! super!

bar, wat rot die buikpijn (en andere klachten waarover je het al had). ik zou het wel serieus nemen, en er nog eens mee naar huisarts/vk stappen. je lichaam geeft je kennelijk toch een signaal dat je meer rust moet nemen? voorzichtig met jezelf hoor.
pi_65196715
Rottdog en Berkery gefeliciteerd!
  maandag 19 januari 2009 @ 06:44:31 #124
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65196918
Rottdog & Berkery, gefeliciteerd wat super voor jullie

[ Bericht 44% gewijzigd door Luchtbel op 19-01-2009 19:22:17 ]
  maandag 19 januari 2009 @ 07:15:13 #125
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65197017
Rottdog en Berkery wat fijn voor jullie!

Zo, ik ben net geschrokken zeg, ben van de trap gevallen. Zo halverwege kwam ik via mijn kont en armen tot stilstand. Paar blauwe plekken, maar mijn ventje lijkt okay. Tenminste, ik heb geen buikpijn ofzo...
Gelukkig heb ik vanmiddag al een echo staan, dus kan ik het gelijk zelf zien, maar ik heb nu al zin om de vk te bellen of ze wil luisteren, maar ik wacht wel even, vind het anders zo stom als ik verder nergens last van heb, alleen schrik.
Man kwam al gillend naar beneden, want die lag nog in bed. Voortaan maar een lichtje aan doen en man wakker als ik al op moet staan...
Niet mieten! Door gieten!
  Jubileum moderator maandag 19 januari 2009 @ 07:27:02 #126
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65197087
Dat is schrikken Seilram Volgens mij bescherm je je buik instinctief en zit het ventje ook nog in een grote zak met water dus meestal gaat zoiets well goed. Gelukkig heb je vanmiddag en echo en kun je gerust gesteld worden.

LB ik ben heel erg blij dat je dit hier verteld. Ik hoopte al een beetje op jouw ervaring toen ik het verhaal van Carmella las.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 19 januari 2009 @ 08:12:34 #127
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65197359
Goedemorgen allemaal,
Bedankt voor de lieve berichten. Het is gelukkig weer gestopt en ik kan er verder toch niets aan doen. Morgen weet ik hopenlijk meer. Ik heb op zich goed geslapen en de kwaaltjes zijn er nog, dus ik wil positief blijven.

Mocht het nu allemaal goed zijn morgen, ben ik benieuwd of de gyn ons nog een keer wil zien of dat ik gelijk wordt doorverwezen naar de VK? De dietiste dacht dat ze me wel tot 12 weken zou willen houden en dat hoop ik eigenlijk een beetje. Ben net aan haar gewend.

Jelief en Diaan, even een paar hopen dat er vandaag meer beweging in zit!

Sielram, dat is schrikken! Kan me voorstellen dat je de neiging hebt om direct te bellen.

Chan, jij hebt morgen ook de echo hè? Hoop dat je een prachtig beebje in de maak te zien krijgt.

Kinderwens, ook spannend donderdag. Weer even die geruststelling is inderdaad prettig.
pi_65197693
Seilram ai dat is schrikken

Bar, buikpijn herken ik niet, heb je geen blaasontsteking? Ik roep maar wat...

Happy, ik duim voor morgen! Hopelijk een hele mooie echo!
pi_65197893
Happy wat een schrik zeg, bloedverlies. Gelukkig is het gestopt en hopelijk was het niks ergs en zie je morgen een beebje in je buik dartelen

Rottdog en Berkey van harte gefeliciteerd. Ik ken jullie verhaal niet, maar ik krijg de indruk dat het erg bijzonder is voor jullie om zwanger te zijn dus ik jompel vrolijk mee

Carmella, jeetje zeg wat heb jij het zwaar, en wat kom je telkens nuchter over! Heel veel sterkte nog!

Seilram succes met de echo vanmiddag, hopelijk is je kindje niet van slag door je val..

Jelief en Diaan hopelijk gaat er nu snel wat gebeuren! En voor het geval het nodig is:

Hier gaat het niet zo goed. Morgen inderdaad de echo Happy, ik hoop ook een levend beebje in de maak te zien.. Een paar dagen geleden had ik het gevoel dat het niet goed was, maar sinds ik gisterenavond compleet labiel was en vanmorgen weer eens alles heb ondergespuugd is dat gevoel gelukkig weg. Ik baal er alleen wel van, zodra ik opsta om ook maar iets te gaan doen, word ik helemaal naar. Slap, misselijk, beroerd, trillen, ik kan nog geen 5 minuten op mn benen staan. Het enige dat ik al 2 weken doe is slapen.. Nu begint de 3e week al dat ik ziek thuis blijf. Ik ben het helemaal zat en doe ook erg mn best om goed te eten zodat ik hopelijk snel weer op mn benen kan staan, maar het gaat gewoon bij elke poging weer helemaal mis Sorry voor het geklaag, maar ik weet het allemaal even niet meer..
  maandag 19 januari 2009 @ 09:13:17 #130
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65198103
Dank jullie wel. Zit nu op mijn werk, nog steeds nergens last van, alleen veel schrik en toch even de vk gebeld. Ze ging het overleggen en belt me straks terug.

Veel succes vanmiddag Chan.
Net even bijgelezen. Tjee happy, voor jou zal het ook een schrik zijn zeg! Bah, heel naar. Duim voor je dat het niets is en alles goed is!

[ Bericht 26% gewijzigd door seilram op 19-01-2009 09:24:56 ]
pi_65198115
Even een berichtje naar Carmella!

Ik vind het echt heel naar om steeds te moeten lezen hoe zwaar je het hebt en vind dan ook dat je het knap doorstaat. Ook bewonderingswaardig dat je het liefste die 40 weken wilt uitzitten. Geloof nooit dat ik in zo'n situatie daar de pit voor zou hebben hoor en zou zeggen, laat maar komen als het kan!

En ik vind ook dat je nog eens goed moet nadenken over hoe je de bevalling wilt doen hoor. Ik begrijp ook wel dat je het liefste je man erbij wilt hebben (is er echt geen enkele mogelijkheid dat dat alsnog kan gebeuren??) maar het helemaal alleen doen, jeetje!
Bij mijn beide bevallingen is mijn moeder erbij geweest en nu kan ik steeds nog heel veel dingen aan haar vagen of ze vertelt iets dat ik denk: Oh ja! Echt waar, je vergeet zoveel en er gaat zoveel langs je heen en het zou zo jammer zijn als je je al die dingen later niet meer kunt terughalen!

Al zou het dan iemand van hier zijn of uit je omgeving (een beetje goeie vriendin zou die moeite toch wel kunnen nemen vind ik dan persoonlijk) maar bovenal een persoon waar jij je ook goed bij voelt. En al zou die persoon de hele tijd op de gang zitten... je hoeft dan niet het gevoel te hebben dat je alleen bent en je kan die persoon toch roepen als je er wel behoefte aan hebt.

Erg lief aangeboden hier ook trouwens van de dames

Ik woon ook in ZH dus mocht ik op watvoor manier iets voor je kunnen betekenen schaam je niet en dat geldt ook voor de andere dames die hun hulp aanbieden!
  maandag 19 januari 2009 @ 09:28:03 #132
114177 Diaan73
pi_65198397
Fruppel, dat is ook wel even schrikken, maar fijn dat alles goed was in het ziekenhuis.

Bar, ik denk dat je op dit moment even teveel van je lichaam vraagt, het lichaam is druk bezig om zich klaar te maken voor de zwangerschap in deze periode dus heeft ook wat meer rust nodig.

Happy, wat fijn dat het bloeden gestopt is, spannend hoor morgen de echo.

Seilram, ben benieuwd wat de vk zegt...

Hier is alles nog steeds rustig....
Make love, not war ☮
  maandag 19 januari 2009 @ 09:31:15 #133
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65198450
pfff wat is er in een avond en nacht veel om op te reageren!

Ff uit het blote hoofd: felicitaties voor Linda en Rottdog en Berkery.

Sterkte voor Happy, het zal nog wel even eng blijven helaas.
en ook voor chan, heeft de dokter je al gezien?

Bar ik denk dat het gewoonweg met het vele lopen én de groei van je baarmoeder te maken heeft, bij twijfel gewoon even de vlos bellen!

Seilram, zeker als je op je billen de trap af gevallen bent zit je baby goed verstopt hoor! zelfs een flinke klap op je buik heeft meestal meer effect op jezelf dan op je baby.

Diaan, dikke kus, nog ff...

Môge, hier niks bijzonders wat lichte krampjes weer. Ik baal wel want mijn mams is ziek en zij zou Emma opvangen tijdens de bevalling. Nou weet ik wel dat ze alsnog wel klaar zal staan maar een heel prettig gevoel is het niet. Afhankelijk van de dag hebben we nog wel 1 of 2 opties maar ik breng haar liever niet ergens anders heen aangezien ze er al helemaal op rekent dat ze naar oma gaat.
  maandag 19 januari 2009 @ 09:34:12 #134
37150 livelink
pi_65198497
Het kan elk moment verkeren, Diaan. Ik hoop het voor je.

Jelief, hoe gaat het bij jou? Update gemist. Ik hoop voor jou ook dat het snel doorzet.

Seilram, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Gelukkig zit je kind heel goed beschermd, dat heeft de natuur toch goed geregeld. Je hoort het trouwens best vaak dat zwangere vrouwen van de trap vallen.

Bar, rustig aan doen. Kan je niet met je werkgevers wat afspraken maken hierover? Dat je meer de managersrol op je neemt en minder de rennen/vliegen/hollen-rol

Chan, sterkte. Ik hoop dat deze vervelende periode heel snel over zal zijn voor je.
pi_65198570
Jeetje Fruppel, wat spannend zeg! Hopen dat je bloeddruk niet meer stijgt. Nu moet je echt rustig aan doen! Diaan en Jelief, jammer dat er nog steeds niets is. Hier is ook nog alles rustig. Wel af en toe pijnscheuten enzo.
Ah joh, ik voel gewoon dat er deze week 4 fok- baby's geboren gaan worden
  maandag 19 januari 2009 @ 09:46:11 #136
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65198715
Oja fruppel, ik hoop dat het niet ernstiger wordt!

Deze week mag wel maar bij ons liever niet de 23e
pi_65198785
Rottdog, wat gaaf!! Gefeliiciteerd!
Happyme
Seilram, jeetje, dat is ff schrikken!
Fruppel, , hoop dat je bloeddruk mooi blijft!
Bar, ik herken het niet echt, behalve dan dat ik van binnen onwijze steken hab als ik veel gelopen heb.
Jelief en Diaan, ik hoop dat jullie snel mogen gaan bevallen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 19 januari 2009 @ 09:51:09 #138
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65198813
Gatsie Chan, als je je zo beroerd voelt, kun je ook echt niets. Ik hoop voor je dat het snel afzakt. Anders even de HA bellen of morgen bij de VK even vragen. Misschien hebben ze er wat voor.

Jee Fruppel, kan me voorstellen dat het even schrikken was. Rust maar lekker uit, even bijkomen.

Overigens volgens mijn eigen berekening vandaag 6 weken, maar als ik toch een latere eisprong had dan ik denk, kan het zomaar een paar dagen minder zijn en dan zie ik misschien wel helemaal niets morgen Althans, er moet met ruim 5 weken toch wel iets van een zwangerschap te zien zijn lijkt me.
  maandag 19 januari 2009 @ 09:55:06 #139
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65198885
Happy, dat lijkt me ook, al moet het misschien dan wel inwenig denk ik.
  maandag 19 januari 2009 @ 09:56:24 #140
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65198916
Dit zou er te zien moeten zijn happy: eenvruchtzakje
  maandag 19 januari 2009 @ 09:56:26 #141
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65198918
Ja het wordt sowieso inwendig, ik loop bij de gyn. Nou ja, ik ben al blij als er IETS zit
  maandag 19 januari 2009 @ 10:00:37 #142
24188 Belana
kloon van belana
pi_65199009
Rottdog en berkery wat goed geweldig!!! heel erg gefeliciteerd!!!
stormy waters...
sailin'
  maandag 19 januari 2009 @ 10:02:57 #143
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65199057
Ik hoop het echt met je mee, wel spannend zeg. Ik kom morgen gelijk lezen hier
pi_65199382
Seilram, dat is schrikken! Verbaast me trouwens hoe vaak ik de laatste tijd dit soort verhalen heb gehoord..

Fruppel, dat is ook schrikken. Gelukkig hoef je niet zo lang meer, maar hopelijk kan je bij de vk blijven. Was je in het OLVG? Mocht je daar moeten blijven, ze zijn wel lief daar hoor

Chan, sterkte!
pi_65200312
Oh ik heb jeuk op mijn buik en linkerbovenbeen. Nu zegt de dokter de het kna komen van het stoppen van de zetpillen of dat het zwangerschapsjeuk is.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_65200606
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:33 schreef happyme28 het volgende:
Rottdog en Berkery gefeliciteerd met dit mooie nieuws!! Dat zijn nog een leuke ongelukjes!

Hier knijp ik 'm behoorlijk. Vandaag ineens weer wat licht bloedverlies, maar ik hoop maar dat het nog een beetje van de innesteling was ofzo. Echt een pietepeuterig stolseltje wat me de moed in de schoenen doet zakken. Zal blij zijn als het overmorgen is en we weten of we nog hoop kunnen hebben maar momenteel ben ik even van mijn wolkje af.
hoop dat er niks aan de hand is, en dat het idd gewoon een gesprongen adertje onder de placenta of innestelingsbloed is ofzo... *probeert happy terug op de wolk te duwen...*
  maandag 19 januari 2009 @ 11:04:16 #147
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_65200800
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:17 schreef juttertje het volgende:
Fruppel, dat is ook schrikken. Gelukkig hoef je niet zo lang meer, maar hopelijk kan je bij de vk blijven. Was je in het OLVG? Mocht je daar moeten blijven, ze zijn wel lief daar hoor
Vanmorgen weer bij de VK geweest voor controle en mijn bloeddruk was weer helemaal goed!
Morgen dus weer naar het ziekenhuis en hopelijk is ook dan alles goed.

Was inderdaad in het OLVG en de arts en assistenten die ik daar gezien heb waren heel lief! Geef me een goed gevoel alvast want ik wil daar straks ook bevallen!
pi_65202097
quote:
Op maandag 19 januari 2009 09:56 schreef happyme28 het volgende:
Ja het wordt sowieso inwendig, ik loop bij de gyn. Nou ja, ik ben al blij als er IETS zit
Ik had zondag een 5w+3 echo en toen was er ook alleen een zwart vlekje (=vruchtzakje) te zien. Donderdag een 6w echo en dan moest er al een embryo te zien zijn. Jij bent iets verder dan ik, dus je moet toch minstens een klein beetje kunnen zien!
Lotte!
Noah!
  maandag 19 januari 2009 @ 11:42:25 #149
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65202126
Wat fijn fruppel dat alles goed was!

Nou mijn vk heeft net gebeld en ze gaf aan dat omdat ik geen bloedverlies heb en geen heftig buikpijn maar wel een beetje een stijf gevoel dat ze denkt dat er niets aan de hand is. Ze zei dat het stijve gevoel waarschijnlijk mijn spieren zijn die zich verstrakt hebben tijdens de misser van vanochtend en omdat ik op mijn billen gevallen ben lijkt het haar onwaarschijnlijk dat er iets mis is. Ik mocht altijd langs komen om het hartje te beluisteren, dat wil ik wel maar ik ben nu aan het werk en ga om 15.30 hier al weg om een echo te maken en dan zie ik straks ook of alles goed is, dus nog even een paar uurtjes volhouden.....
  maandag 19 januari 2009 @ 12:13:14 #150
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_65203120
Seilram wat een verhaal! Lees het net pas!
Gelukkig lijkt er niets aan de hand te zijn, heel veel plezier straks met het maken van de echo!
pi_65203196
Oh Seilram, wat naar. Gelukkig dat je vanmiddag al een echo hebt en dat de vk je vast wat gerust kon stellen.
Chan, wat vervelend dat je je zo beroerd voelt. Hopelijk gaat het snel over!
Happy, succes morgen bij de echo!
Fruppel, gelukkig dat je bloeddruk vandaag goed was.
En Diaan, nog steeds helemaal niks... Je moet wel weer veel geduld hebben he! Sterkte met de laatste loodjes!

Ik ben ook nog steeds ziek thuis, heb er nu ook nog eens de griep bovenop gekregen. Dus nog steeds wel het blegh gevoel... Hoop dat als de griep straks over is, de rest ook allemaal verdwenen is en ik me gewoon weer goed en fit voel.
  maandag 19 januari 2009 @ 12:29:15 #152
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65203556
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:13 schreef Fruppel het volgende:
Seilram wat een verhaal! Lees het net pas!
Gelukkig lijkt er niets aan de hand te zijn, heel veel plezier straks met het maken van de echo!

Ja echt, wat een schrik. Waren uiteindelijk maar 3 treden ofzo die ik geboomst heb, maar de schrik zit er goed in.

Wij slapen op zolder en dat moet ik eerst altijd de leuning zoeken voordat ik een stap kan zetten, dus ten eerste gaat voortaan het licht aan als ik opsta en ten tweede koop ik een po. Dan hoef ik niet meer naar beneden en die verschoon in s'ochtends dan wel weer, maar geen nachtelijk trap afdalen meer voor mij!
pi_65203729
Niet kopen, gewoon lenen/huren bij de thuiszorgwinkel.
Kun je ook meteen een complete postoel huren als je wilt, dat is een stuk comfortabeler dan alleen een po, zeker als je straks verder zwanger bent.
  maandag 19 januari 2009 @ 12:55:59 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65204459
Wat p_iglet zegt idd. Ik zou dan voor een postoel gaan. Met die dikke buik kan je straks echt niet meer op die lage po hoor. Of iig kom je er nauwelijks meer vanaf.

Fruppel, wat schrikken joh! Fijn dat wel je bloeddruk weer in orde was vandaag.
En seilraM, voor jou ook wel schrikken zeg! :
  maandag 19 januari 2009 @ 12:58:26 #155
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_65204554
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:29 schreef seilram het volgende:

[..]

Ja echt, wat een schrik. Waren uiteindelijk maar 3 treden ofzo die ik geboomst heb, maar de schrik zit er goed in.

Wij slapen op zolder en dat moet ik eerst altijd de leuning zoeken voordat ik een stap kan zetten, dus ten eerste gaat voortaan het licht aan als ik opsta en ten tweede koop ik een po. Dan hoef ik niet meer naar beneden en die verschoon in s'ochtends dan wel weer, maar geen nachtelijk trap afdalen meer voor mij!
Wat al eerder geschreven is, Je kan gewoon de thuiszorg bellen voor een po! Die moet je niet zelf aan gaan schaffen joh!

Kan me heel goed voorstellen dat je geschokken bent!
Toen ik net zwanger is ben ik met een volle wasmand van de zoldertrap af gedenderd...hele blauwe onderarm was alles wat ik eraan over had gehouden maar ik was wel enorm geschrokken!

Wij zijn ook erg blij dat alles weer in orde leek te zijn vandaag maar ben toch blij dat ik morgen nog een keer aan de ctg mag om alles nog een keer goed te checken!

Ben over 8 dagen alweer uitgerekend Ben zo benieuwd wanneer ze het tijd vind om te komen!
Wij zijn er helemaal klaar voor!
  maandag 19 januari 2009 @ 12:59:59 #156
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_65204609

[ Bericht 100% gewijzigd door Fruppel op 19-01-2009 13:00:22 ]
  maandag 19 januari 2009 @ 13:24:51 #157
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65205613
Spannend hoor al die moeders die alweer bijna zover zijn!
Ik zag tot mijn schrik dat ik ook alweer halverwege het lijstje sta!

Dit weekend goede zaken gedaan voor de babykamer, de grote dingen zijn naar zolder verhuisd, dus er kan geschilderd worden! Ik zie het echt al helemaal voor me.

Verder gaat alles goed, ik voel de kleine veel en af en toe maakt hij een koprol in mijn buik en dan trapt ie even na op mijn blaas...ik weet nu alweer dat ik dat gevoel straks weer ga missen!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_65207471
allemaal!!!

ik mag me hier ook melden, nadat ik 2 positieve testen heb gehad geloof ik dat het zo is....
IK BEN ZWANGER!!!!! HOERA!!

omdat ik meelezers heb op Fok! post ik de eerste tijd onder deze account.....
Wie wil weten wie ik echt ben PM't maar!
pi_65207556
quote:
Op maandag 19 januari 2009 14:13 schreef Tinkerrrbell het volgende:
allemaal!!!

ik mag me hier ook melden, nadat ik 2 positieve testen heb gehad geloof ik dat het zo is....
IK BEN ZWANGER!!!!! HOERA!!

omdat ik meelezers heb op Fok! post ik de eerste tijd onder deze account.....
Wie wil weten wie ik echt ben PM't maar!
Je PM doet het niet
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  Jubileum moderator maandag 19 januari 2009 @ 14:15:38 #160
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65207558
Dan moet je wel je PM box aanzetten Tinkerrbell (ja ik ben nieuwsgierig)

Gefeliciteerd met je zwangerschap
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65207596
jaja nu wel
  maandag 19 januari 2009 @ 14:17:35 #162
37150 livelink
pi_65207632
Ik laat me wel verrassen. Gefeliciteerd Tinkerrrbell!
  maandag 19 januari 2009 @ 14:19:16 #163
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65207692
Hey Tinkerbelll, welkom meid

Hopenlijk gezellig zo'n 8 maanden samen zwangeren!
pi_65207722
Gefeliciteerd Tinkerbell!
pi_65207816
Ik heb maar eens even laten uitrekenen wanneer de uitgerekende datum is, en volgens internet is dat 22 september. Zet dat er eerst maar in, en wie weet verandert het na de eerste echo nog.
Dan staat Mefke ook niet meer onderaan....;)
  Jubileum moderator maandag 19 januari 2009 @ 14:26:59 #166
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65207976
Je staat erbij hoor Tinker!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65208095
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:38 schreef marlieske het volgende:
Berkey en rottdog van harte en wat zijn onverwachtse wondertjes dan toch mooi hé ....
Nu hebben we er 2 in dit topic, Miss-Sly en Rottdog zo zie je maar weer de wonderen zijn de wereld nog niet uit, geeft misschien weer wat hoop voor de dames die ook al geruime tijd bezig zijn...

Hier ook een wonder Na 4x IUI en een miskraam spontaan zwanger

Seilram dat is schrikken zeg!!!

Tinkerbell gefeliciteerd!!!

* Kinderwens post ook tijdelijk onder een kloon

Vandaag heb ik nog steeds een bloeding. Lijkt wel oud bloed, verder geen buikpijn ofzo maar ja tis toch niet geruststellend natuurlijk

[ Bericht 15% gewijzigd door Kinderwens op 19-01-2009 14:36:27 ]
  Moderator maandag 19 januari 2009 @ 14:33:00 #168
5428 crew  miss_sly
pi_65208209
Tinkerrrbell, gefeliciteerd en welkom

Ik sta gewoon echt helemaal niet meer eens een kleine beetje onderaan Niet te geloven
pi_65208245
Joehoe, niet meer onderaan de lijst!
Tinkerrrbell gefeliciteerd!
Heeft iemand wat luciferhoutjes voor me, mijn ogen vallen dicht. En ik moet nog tot vijf uur. En het lijkt me niet verstandig om mezelf overeind te houden met koffie, nog even afgezien van het feit dat koffie ineens stinkt!
pi_65208393
quote:
Op maandag 19 januari 2009 14:34 schreef mefke79 het volgende:
Heeft iemand wat luciferhoutjes voor me, mijn ogen vallen dicht. En ik moet nog tot vijf uur. En het lijkt me niet verstandig om mezelf overeind te houden met koffie, nog even afgezien van het feit dat koffie ineens stinkt!
Oh jee die vermoeidheid wordt alleen maar erger de komende tijd hoor...
  Moderator maandag 19 januari 2009 @ 14:40:12 #171
5428 crew  miss_sly
pi_65208512
quote:
Op maandag 19 januari 2009 14:34 schreef mefke79 het volgende:
Ow, herkenbaar
koffie is het enige dat ik echt niet meer hoef. En inderdaad duurt de middag dan errug lang...ik moet iedere dag tot 18 uur Ik sleep me echt de middagen door, ben ook minder productief, maar ik kan er niets aan doen. Gewoon moe.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 19-01-2009 14:45:32 ]
pi_65208671
Hoe is het met Diaan en Jelief?
  maandag 19 januari 2009 @ 14:49:51 #173
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65208860
Gefeliciteerd Tinkerbel en Kinderwens, hardstikke leuk!

Dat heb ik net gehad Mefke.. ik was ook wat minder productief, maar ik dacht maar zo; ik neem niet dat extra uur pauze waar ik recht op heb, dus ik kan het best wat langzamer doen
pi_65208931
quote:

Dan klinkt het ook erg logisch dat ze zeggen dat ze in zo'n situatie gewoon om de 2 uur komen kijken. (Als ik hier soms verhalen lees dat er 10 uur met heftige weeën rondgelopen is maakt dat me bang, omdat je geen afleiding hebt als je al die uren alleen ligt. Maar ik zorg iig dat ik een klein tasje met zoveel mogelijk leesspul, schrijfwerk en bv een pakje kaarten meeneem, zodat ik genoeg te doen heb als ik daar de energie voor heb.
En als ik me niet goed voel neem ik aan dat ik gewoon de gebruikelijke knop heb om een verpleegster op te roepen.

Euh volgens mij vergeet je nog iets: Helse Pijn.
Dus pakje kaarten is dan vrij naief

En verder vind ik het allemaal erg onwaarschijnlijk.
Maar dat is mijn mening
I was never faithful
And I was never one to trust
Borderline bipolar
Forever biting on your nuts
pi_65209435
Tinkerrrbell, welkom hier .

Kinderwens, ook jij van harte welkom , hopelijk stopt het bloeden gauw

* Nijna reikt Mefke een doosje lucifers aan... koppie thee erbij dan?
  maandag 19 januari 2009 @ 15:12:43 #176
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_65209796
Tinkerbell welkom en ook kinderwens welkom alvast een fijne zwangerschap gewenst
  maandag 19 januari 2009 @ 15:17:28 #177
37150 livelink
pi_65209996
Kinderwens, jij ook gefeliciteerd natuurlijk
Het is kennelijk even een tijd voor wonders.
  maandag 19 januari 2009 @ 15:25:46 #178
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_65210352
Tinkerrrbell en Kinderwens gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!
pi_65210353
* innepin heeft even anderhalf topic gemist

Seilram, schrikken joh Hoop dat je er niet al te veel last van hebt qua blauwe plekken enzo.
Rottdog en Berkery, Kinderwens, Tinkerrrbell, en wie ik nog vergeten ben, gefeliciteerd
Carmella: er is al veel gezegd waar ik mij bij aan wil sluiten, dus even een en een omdat je echt indrukwekkend sterk overkomt, vind het heel knap hoe je met de situatie om weet te gaan.

Ik ben vast een hoop vergeten, dat is niets persoonlijks

Vanavond weer babykijken
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 19 januari 2009 @ 15:27:04 #180
57865 wiseguy79
wil weer op vakantie!
pi_65210415
Hier minder nieuws, tussen alle wonderen door. Alweer sinds vorige week vrijdag in het ziekenhuis met grote bloedingen... Een bloedtransfusie later nog steeds geen idee van de oorzaak.

Met 8 weken ook al een hematoom geconstateerd van 7 bij 5 cm. Leuke zwangerschap tot dusver!

Overigens, alle zwangeren wel van harte natuurlijk!
  maandag 19 januari 2009 @ 15:51:06 #181
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_65211477
Tinkerbell gefeliciteerd met je zwangerschap!
Nieuwsgierig als ik ben heb ik je natuurlijk meteen een pm gestuurd!

Wiseguy wat een narigheid zeg!
pi_65211504
jeetje wiseguy, dat is ff balen zeg!
mijn collegatje had tijdens haar zwangerschap ook heel veel last van bloedingen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 19 januari 2009 @ 16:08:40 #183
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65212202
Tinkerrrrrrrbellll gefeliciteerd!

sterkte wiseguy...

hier nog niks hoor, zelfs geen 'krampjes' Morgen naar devlos,dan maar eens overleggen over een plan de campange. Ik ben een beetje huiverig om lang overtijd te lopen (datis pas na vrijdag aan de orde) vanwege het formaat van onsje en de suiker. En Mike is de hele zwangerschap niet mee geweest, behalve de eerste keer maar nu gaat hij alweer mee vorige week ook
Mijn liefmannetje is zo lief bezorgd
pi_65212619
Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd

Jelief wat vervelend dat er geen schot in de zaak zit!

Ik ben net terug van een veel te lange dag op school. Ik had om half 9 tentamen tot half 12 en van half 2 tot half 4. Pfff hoofdpijn, maar dat is denk ik vooral van de moeheid. De laatste weken slaap ik echt 10 uur per nacht en dat lukte vannacht niet helemaal.
Morgen om half 9 weer een tentamen dus moet zo nog gaan leren ook.

Verder voel ik me goed! De misselijkheid is er gelukkig niet meer iedere dag, slechts af en toe. Wel moet ik zorgen dat ik optijd eet anders komt er wel weer zo'n misselijk gevoel.
pi_65213219
Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd!
Morgen weer naar de gyn, ik ben dan 39 weken zwanger. Fruppel, wij krijgen ook een meisje. Ben zo benieuwd!
  Moderator maandag 19 januari 2009 @ 16:43:02 #186
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_65213478
quote:

[.....]

Door alle lieve berichtjes hier zie ik het al een stuk minder somber in en geeft dat me echt vertrouwen dat alles wel goed zal komen, dankjewel lieve OUD meiden
Jij ontstellend moedige en dappere vrouw! Weest maar niet bang, kanjers als jij slaan zich hier wel doorheen!

Sterkte, auch mit der drainz enzo!

p.s. Zelf houd ik wel van toepen, alleen is dat niet zo leuk in je eentje.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  maandag 19 januari 2009 @ 17:14:22 #187
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65214593
Wise guy, wat vervelend. Erg lijkt me dat om niet te waar het vandaan komt. Sterkte.

Echo was prima. Een duikelend en volop bewegend mannetje Man en ik zijn weer helemaal gerust gesteld dankzij de lieve echoscopist! Maar voortaan licht aan en die po stoel ga ik mooi halen! Bedankt voor jullie tips en meeleven.
pi_65216378
quote:
Op maandag 19 januari 2009 14:51 schreef IIsa het volgende:

En verder vind ik het allemaal erg onwaarschijnlijk.
Maar dat is mijn mening
Onwaarschijnlijk? En wat bedoel je daar mee?
quote:
Op maandag 19 januari 2009 06:44 schreef Luchtbel het volgende:

En ik wil echt geen zwangere vrouw bang maken maar ik vind wel dat zoiets een keer gezegd moet worden.
Ik vind het alleen maar heel fijn dat je reageert, daar heb ik veel aan!
Ik denk dat ik toch ga kijken of er een doula is die me kan begeleiden (als het financieel haalbaar is).
Je vroeg of ze in het ziekenhuis niks gezegd hebben, dat hebben ze idd niet. (En het lijkt voor een hoop mensen zo makkelijk om te zeggen dat er altijd iemand is, maar m'n halve familie woont in het buitenland en de andere helft is een piepkleine familie. Niet iedereen heeft een familie bestaand uit tientallen personen en een vriendenkring om alles mee te delen...)
Ze vinden het alleen jammer voor me en begrijpen heel goed dat ik dit niet met een willekeurige vriend/in/kennis wil delen. Niet iedereen is hetzelfde, als er niet iets als een doula zou bestaan beval ik nog steeds liever alleen dan met een vriend/in waar ik dit gewoon niet mee wil delen. Ik ben echt iemand die in moeilijke tijden dan liever gewoon in rust zelf dingen verwerkt, dan puur om dat extra handje iemand erbij laat zijn, waarvan je het eigenlijk niet wilt. Mensen die mij kennen verbazen zich er ook niet over, ik ben liever alleen dan samen met de niet-juiste persoon. Nu zeg ik ziekenhuisbezoek ook liever af, dan dat ik iemand langs laat komen die van te voren aangeeft dat het wel érg lang reizen is, om mij even op te komen zoeken. Het is echt niet fijn als iemand langskomt maar het gevoel geeft dat je wel een hoop werk bent. (En bepaalde vrienden bellen elke keer lief om te vragen hoe het gaat, dat voelt gewoon alsof ze op bezoek zijn geweest, ik trek zoveel bezoek tenslotte ook niet als ik met zoveel pijn lig. Als je écht heel erg ziek bent is drukte niet fijn).
Hoe dan ook... Wie weet hebben ze in het ziekenhuis wel ervaring in deze regio met bepaalde doula's die ze mij aan kunnen bevelen
En mocht het niet haalbaar zijn, wie weet dat ik dan toch op iemand hier inga, want ik heb wel het gevoel dat er hier ongelofelijk veel lieve meiden rondlopen (bij wie ik me ook wel prettig zou kunnen voelen), die het notabene nog aanbieden terwijl ze zelf een erg druk gezinsleven hebben. Dat gebaar alleen al brengt me tranen in de ogen.

Ik heb vanochtend weer tot 08:30 wakker gelegen van de pijn, ik had nog medicijnen liggen, hetzelfde dat ik normaal in infuusvorm krijg, soms helpt het en zwakt het dan af, meestal niet. Ik zit echt weer dubbelgevouwen van de krampen nu, dus ik ga zo weer naar het ziekenhuis, als het daar niet afzakt word het weer een opname en infuus, hopelijk zakt het dan na een paar dagen weer.
Morgen heb ik een afspraak staan bij m'n uroloog. Maar hij kan niet meer dan een simpel gesprekje doen, het infuus is het enige tegen de pijn en dus de enige oplossing. Pas na de bevalling zal het ws minder worden. omdat ik morgen pas 34 weken ben denken ze nog echt niet aan inleiden en dat begrijp ik ook.
Het valt allemaal ook wel mee ergens, want ik kan de laatste weken nu wel min of meer aftellen.
Ik ben nu even snel wat kleding in een tas aan het mikken, ik red het niet meer om te reageren op de (lieve) pb's.
Ik hoop dat ik vanavond nog terug kom en anders snel te kunnen reageren!
Eigenlijk post ik liever gewoon standaard met 'ik ben weer thuis' of 'ik ben weer een week weg', dan deze eindeloze lange klaagposts, maar dat terzijde
pi_65216486
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:27 schreef wiseguy79 het volgende:
Hier minder nieuws, tussen alle wonderen door. Alweer sinds vorige week vrijdag in het ziekenhuis met grote bloedingen... Een bloedtransfusie later nog steeds geen idee van de oorzaak.

Met 8 weken ook al een hematoom geconstateerd van 7 bij 5 cm. Leuke zwangerschap tot dusver!

Overigens, alle zwangeren wel van harte natuurlijk!
Wiseguy wat eng en rottig! Heel veel sterkte en beterschap!
pi_65216634
Waarom mag je eigenlijk je laatste weekjes niet gewoon in het ziekenhuis BLIJVEN? Zoals je zelf al aangeeft kost het je een vermogen aan taxiritjes en daarbij moet dat ook nog eens vermoeiend zijn al dat reizen. En in jouw situatie zou het toch wel een moeten optie zijn. Of wil je dat zelf liever niet?

Ieder geval, nogmaals sterkte!!
  maandag 19 januari 2009 @ 18:14:29 #191
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65216684
Carmella een hele dikke knuffel maar weer voor jou...

En heel veel succes en je hebt een pmmetje...
  maandag 19 januari 2009 @ 18:14:41 #192
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_65216688
He dames, wat gaan we hard!! Pff.. duurt even voor je bijgelezen bent zeg!

Nieuwe zwangeren: welkom! Seilram, gelukkig dat je weer een beetje gerustgesteld bent!

Happy en Carmella
pi_65218364
Zo even tijd om echt te reageren ipv snel lezen en iets snel snel plaatsen via de mobiel. Ik moet er nog even wat handiger in worden, dat is duidelijk.

Seilram: hoe is het met je rug? Blauw? Pijnlijk lijkt me.
Tinker: welkom!
Happy: en heel veel succes morgen met de echo.
Kinderwens: welkom, klinkt inderdaad als een wondertje!
Rottdog: ook jij natuurlijk welkom.
Nijna: dank voor het kopje thee en de lucifers, ik heb het overleefd.
Carmella: ik vind de optie om in het ziekenhuis te mogen blijven nog niet zo'n rare. Ik heb enorme bewondering voor je, petje af!

En ik ga niet al te laat mijn bed in, ben moe. Gelukkig nu al veel minder last van mijn rug, dus de fysio is even uitgesteld.

[ Bericht 0% gewijzigd door mefke79 op 19-01-2009 19:14:36 ]
  maandag 19 januari 2009 @ 19:25:34 #194
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65219126
Nou Carmella, ik zou hoe dan ook even in het ziekenhuis bespreken hoe ze er tegenover staan dat je alleen gaat bevallen. Voor hetzelfde geld vinden ze het helemaal niet oké en zetten ze iemand van de afdeling euh hoe heet dat geestelijke dinges of maatschappelijke zorg bij je neer en daar zit iemand als jij vast niet op te wachten. Denk ik maar zo.
  maandag 19 januari 2009 @ 19:55:27 #195
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_65220399
Happy en Seilram..

Tinkerrbel van harte !

Joehoeee, wow! RD en Berkery.. een brusje voor Zoe!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_65221248
Is Diaan vandaag wel gesignaleerd of lees ik er overheen ?
pi_65222499
quote:
Op maandag 19 januari 2009 09:28 schreef Diaan73 het volgende:
Fruppel, dat is ook wel even schrikken, maar fijn dat alles goed was in het ziekenhuis.

Bar, ik denk dat je op dit moment even teveel van je lichaam vraagt, het lichaam is druk bezig om zich klaar te maken voor de zwangerschap in deze periode dus heeft ook wat meer rust nodig.

Happy, wat fijn dat het bloeden gestopt is, spannend hoor morgen de echo.

Seilram, ben benieuwd wat de vk zegt...

Hier is alles nog steeds rustig....
daar was Diaan... wel vanmorgen vroeg, en in die tijd kan er een hoop gebeurd zijn...
pi_65224285
Tinkerbell!! Welkom welkom hier!! En Rottdog...wow zeg!! Wat zullen jullie sprakeloos geweest zijn samen! Helemaal te gek voor jullie dat zoe toch nog grote zus mag gaan worden! wat een wondertje!

Carmella...werkelijk, wat ben jij een stoere dame! Jeetje!! Maar bedenk je wel dat je niet té stoer moet willen zijn hoor! je kunt de wereld niet in je eentje dragen!

Happy en Chan, heel veel succes met jullie echo's morgen! Hopelijk maakt het even een hele hoop goed!

En Jelief en Diaan... ik hoop zo dat t gauw flink doorzet voor jullie! Ik doe dr vast een regendansje voor! Laat die vliezen maar breken!

Wij hebben t afgelopen weekend heerlijk gebruikt om de dichtbije familie in te lichten, allemaal firsttime opa's/oma's ooms en tantes... helemaal geweldig en wat een heerlijk gevoel om dat te kunnen doen! Ik voel me verder ook echt heerlijk, ben alleen doodmoe en moet men mn handen over mn tieten de trap oprennen, maar verder alleen maar heerlijk happy!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  maandag 19 januari 2009 @ 21:35:31 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65224778
Poppedein, hoe vond je man het om de ecoho te zien? Of heb ik daaroverheen gelezen?
pi_65225204
Diaan, ik ben benieuwd of je misschien al bent begonnen, ik hoop het zo!
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:25 schreef Luchtbel het volgende:
Nou Carmella, ik zou hoe dan ook even in het ziekenhuis bespreken hoe ze er tegenover staan dat je alleen gaat bevallen. Voor hetzelfde geld vinden ze het helemaal niet oké
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:05 schreef Carmella het volgende:

Je vroeg of ze in het ziekenhuis niks gezegd hebben, dat hebben ze idd niet.

Ze vinden het alleen jammer voor me en begrijpen heel goed dat ik dit niet met een willekeurige vriend/in/kennis wil delen.
Ik denk dat je eroverheen hebt gelezen. Hun hebben er echt geen problemen mee.

Ik ben inmiddels weer thuis, de pijn is iets afgezakt gelukkig (zoals het nu is hou ik het thuis gewoon vol) en ik mag die medicijnen nog tot morgen gebruiken, dan weer even kijken hoe het gaat. Meestal werkt het ook maar 24 uur, daarna kun je dus zelf al merken of de nieren rustig zijn of niet, want de medicatie kan niks meer doen.

Nu ga ik weer verder bijlezen hier, want daar ben ik vandaag nog niet aan toegekomen. Ik las dat er een hoop leuke nieuwe zwangere bij zijn gekomen!
  maandag 19 januari 2009 @ 21:50:54 #201
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65225437
Diaan??? ???
pi_65225592
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:35 schreef Brighteyes het volgende:
Poppedein, hoe vond je man het om de echo te zien? Of heb ik daaroverheen gelezen?
Wat lief dat je t vraagt BE! Maar we waren een weekendje weg en maar net op tijd thuis om snel de taart met aankondiging te pakken thuis en richting mn schoonouders te gaan... de echo is er dus niet meer van gekomen afgelopen weekend. Doen we lekker een weekendje later.. Hij is er ook wel een beetje "bang" voor dat hij er "helemaal niets" van begrijpt en ik alles... het voelt voor hem dus als een soort luxe dat hij wel steeds weet dat t allemaal goed zit, maar nog niet bang hoeft te zijn om naar zijn idee domme opmerkingen te maken. Heb m nu een echofoto van 10 wkn laten zien en uitgelegd dat daar echt al veel herkenningspunten in te zien zijn en nu heeft ie heel veel zin om komend weekend samen te gaan kijken, hahaha! Dat gaan we ook maar lekker doen dus!
pi_65225668
quote:
-knip-
Ik hoop voor je dat de pijn snel zakt!!!!

En ik wil heel graag aanbieden om langs te komen, zo'n bevalling alleen doen lijkt me niet wat. Ga er vanuit dat mijn kleine Mila rond de tijd dat jij gaat bevallen wel weer thuis is en dan kan ze lekker bij papa blijven

Oh en alleen het posten van "ik ben weer thuis" of "ik ben weer weg" is echt niet akkoord hoor! De, zoals jij het noemt, "eindeloze klaagposts" zijn een stuk beter!!
Ik stuur je even een PM!
  maandag 19 januari 2009 @ 21:56:51 #204
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65225702
Carmella, bewaar de bonnen van de taxi. Zoveel geld kun je aftrekken van de belasting bij de ziektekosten. Zeker in combinjatie met de kosten van je verzekering + straks de kosten van de kraamzorg haal je de drempel wel. Dat scheelt echt veel straks. begreep ik nou ook dat je ouders ook in het buitenland wonen? Hebben die niet de mogelijkheid om je een tijdje bij te staan? Eventueel in een hotel of bij jou thuis. Of als je ouders aan de andere kant van nederland wonen kun je dan niet een tijdje bij hun intrekken en daar naar het ziekenhuis gaan?
Lekker douchen!
  maandag 19 januari 2009 @ 22:08:32 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65226222
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:54 schreef Poppedein het volgende:

[..]

Wat lief dat je t vraagt BE! Maar we waren een weekendje weg en maar net op tijd thuis om snel de taart met aankondiging te pakken thuis en richting mn schoonouders te gaan... de echo is er dus niet meer van gekomen afgelopen weekend. Doen we lekker een weekendje later.. Hij is er ook wel een beetje "bang" voor dat hij er "helemaal niets" van begrijpt en ik alles... het voelt voor hem dus als een soort luxe dat hij wel steeds weet dat t allemaal goed zit, maar nog niet bang hoeft te zijn om naar zijn idee domme opmerkingen te maken. Heb m nu een echofoto van 10 wkn laten zien en uitgelegd dat daar echt al veel herkenningspunten in te zien zijn en nu heeft ie heel veel zin om komend weekend samen te gaan kijken, hahaha! Dat gaan we ook maar lekker doen dus!
Is idd ook wel gek lijkt me.
Ik weet nog wel dat F. helemaal aangenaam verrast was toen bleek dat het met 12 weken al helemaal zo'n heel echt minikindje was. Die wist ook totaal niet wat hij ervan moest denken.

Ik heb net trouwens je beroep verdedigd.
Zat met een zwanger vriendinnetje aan de telefoon en zij en haar man hadden allebei niet zo'n heel hoge pet op, ze hadden het over een veredelde mbo-opleiding.
Want wat deden ze nou helemaal op zo'n controle. Bloeddruk, hartje luisteren en even voelen...

Ik heb gezegd dat ze maar moest proberen die kijk toch een beetje te veranderen, het zijn toch wel de mensen die zij moet vertrouwen dat ze hun kindje gezond op de wereld te gaan brengen. En dat dat hartje luisteren echt niet alleen even leuk aanhoren was, maar dat er wel degelijk gelet wordt op eventuele onregelmatigheden etc. etc.
Ik zat echt heel verbaasd te luisteren. Zulke gedachten zijn echt nooit in me op gekomen.
Ik kreeg ook wel de indruk dat ze vonden dat ze wat laconiek reageerde op de zware misselijkheid 'ja, het hoort erbij'. Maar ja, dat is toch ook zo... Behalve zetpillen etc (die bij haar dus niet werken) valt er niet heel veel meer aan te doen.

Gek hoor, ik voelde me juist helemaal prima op mijn gemak. Zou nooit twijfelen aan hun kunnen.

Ik zeg dit trouwens niet om te slijmen ofzo, maar ik was echt verbaasd eigenlijk wel.
  maandag 19 januari 2009 @ 22:30:20 #206
57865 wiseguy79
wil weer op vakantie!
pi_65227292
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:08 schreef Carmella het volgende:

[..]

Wiseguy wat eng en rottig! Heel veel sterkte en beterschap!
Dank, we gaan de 17e week in met heel wat onzekerheid iig. Bah!
pi_65227535
Oh ik kan me daar inderdaad ook best wel wat bij voorstellen hoor BE, dat mensen dat denken..als alles goed gaat zijn mensen vaak binnen 5 minuten de spreekkamer uit.. je kunt zelf een angelsound kopen en thuis op de weegschaal staan.. een bloeddrukmeter is ook nog wel te regelen.. mensen zien dus wel vaker niet helemaal de toegevoegde waarde... Hetzelfde geldt voor een bevalling, iedere melkboer kan een kindje aanpakken, totaal geen probleem... maar ja, wat als het wél misgaat!
Als verloskundige ben je in je hoofd constant met een risicoselectie bezig, juist omdat een zwangerschap een gezond, fysiologisch iets is, of althans, hoort te zijn. Aan ons dus de taak om liefst al vóór dat iets niet meer fysiologisch lijkt te gaan, op de goeie momenten in te grijpen en problemen op te lossen of over te dragen aan de gynaecoloog. Vergelijkbaar met de 1e lijns risicoselectie die een huisarts ook maakt.. tot wanneer is het gezond en wanneer zijn er risicofactoren en is het belangrijk om een specialisme in te schakelen ( met niet de bedoeling op te merken dat een VK hetzelfde is als een HA hoor..absoluut niet, ik ben geen arts!)

Ik ben gelukkig blij met alle kennis en vaardigheid in mn broekzak die er in mijn relatief korte werkzame leven als verloskundige toch al voor gezorgd hebben dat ik o.a 2 kindjes geslaagd heb kunnen reanimeren en nog nooit een kindje verloren ben.

Wat ik wel mis bij veel verloskundigen is het feit dat het belangrijkste kunnen van een verloskundige toch het luisteren en tonen van empathie moet zijn.. de tijd nemen om iemand op n gemak te stellen en door de zwangerschap en bevalling heen te loodsen op een manier welke voor diegene het meest prettig is... Verloskundigen krijgen het echter te druk met allerlei nevenactiviteiten wat maakt dat je na 20 clienten met maagzuur en bekkenklachten soms op die 21e net wat minder geinteresseerd reageert... dat heeft gewoon echt te maken met tijdsdruk en is echt een tijdbom onder de verloskunde!

Ik vind het een prachtig beroep en het past helemaal bij mij... als ik me ooit onzeker ga voelen over mijn kunnen handelen in noodsituaties of het zou voelen als lopende bandwerk is dat voor mij beide een reden om te stoppen... dan kan ik niet meer de verloskundige zijn die ik wil zijn...

Hahaha... wat een uitwijding over iets wat helemaal niet jouw eigen opmerking was! Ik ben altijd maar blij met mensen als je vriendin die op die manier denken... dat betekent dat die mensen over het algemeen gewoon geen gecompliceerde situaties tegenkomen in hun zwangerschap en tijdens hun bevalling.
  maandag 19 januari 2009 @ 23:00:16 #208
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65228633
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:45 schreef Carmella het volgende:

[..]

Ik denk dat je eroverheen hebt gelezen. Hun hebben er echt geen problemen mee.
Edit: Hoe het ook zit. Laat maar.

[ Bericht 8% gewijzigd door Luchtbel op 19-01-2009 23:24:35 ]
pi_65229133
quote:

[..]

Onwaarschijnlijk? En wat bedoel je daar mee?
wat ik daarmee bedoel?

gewoon, zoals ik het zeg. het komt mij allemaal erg onwaarschijnlijk voor.

het leed wordt steeds groter en zieliger en ellendiger. en gedetailleerder. hoe is het mogelijk dat iemand die zó krom loopt van de pijn, toch gezellig op inet rond kan hangen. en zulke uitgebreide posts kan plaatsen.
kijk je posthistory maar eens na.

het is alleen maar leed en steeds meer. eerst zou je vriend er bij zijn, toen niet, dan woont je familie ver weg, dan wonen ze al bijna in het buitenland. zelfs in gtst maken ze niet zoveel mee.
en ik kan me niet voorstellen dat een man niet bij de geboorte van zijn eerste kind wil zijn, omdat dat lastig in te plannen is. en dan zijn vrouw ook op sterven na dood, nou je zou verwachten dat ie dan toch wel thuis komt, al is het maar met kerst. of om te helpen met het kamertje. net als je ouders. echt, het gaat er bij mij niet in.

en dan óók nog bijna epilepsie en infusen... het wordt steeds ongeloofwaardiger.
er zijn gewoon mensen die op die aandacht kicken en ik verdenk jou er ook van. je bent namelijk niet de eerste hier.
wat een treurnis.

maar ga gerust verder, ík lurk wel met een grote boog over je posts heen.
I was never faithful
Borderline bipolar
pi_65229844
Jemig, ik heb gewoon een heel half topic gemist!!

Is er al nieuws van Diaan?

Edit: Ik ga er gewoon vanuit dat Carmella oprecht is.

[ Bericht 10% gewijzigd door Vlinder op 19-01-2009 23:35:39 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 19 januari 2009 @ 23:31:45 #211
37150 livelink
pi_65229920
Ilsa, je hebt met je post iedereen weggejaagd lijkt het wel

Ik zou niet weten of Carmella oprecht is of niet, dus dan ga ik maar uit dat het allemaal waar is wat ze schrijft.

Maar dat is niet de reden waarom ik hier nu post. Ik wilde even voorzichtig Diaan wat pufjes toesturen. Wellicht kan ze ze gebruiken
  maandag 19 januari 2009 @ 23:40:00 #212
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_65230248
Ik ben ook benieuwd naar Diaan... als je bezig bent: succes!!
pi_65232137
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:12 schreef IIsa het volgende:

[..]
knip
Dit zelfde schoot ook een beetje door mijn hoofd van de week. Al zit haar Carmella haar vriend dacht ik in het leger (op missie) dus dat kan nog wel kloppen. Maar dat er he-le-maal níemand jou kan bijstaan tijdens zó'n zware periode dat gaat er bij mij niet
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  dinsdag 20 januari 2009 @ 01:25:22 #214
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_65232757
Mannen op missie in het buiteland krijgen ruimschoots de tijd en kans om tijdig thuis te zijn voor de bevalling. Ik heb zelfs meegemaakt dat iemand ingeleidt werdt zodat haar man er bij kon zijn en daardoor zo lang mogelijk van de kleine kon genieten de veertien dagen die hij ervoor vrij kreeg.
pi_65234352
ik kom even diaan checkuh

WA BENNU AAN T DOEN DAN?
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 08:15:41 #216
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65234419
môge
niks niks niks
Ik hoop dan maar dat Diaan wél bezig is (geweest), die is tenslotte eerst aan de beurt
pi_65234428
quote:
Op maandag 19 januari 2009 23:31 schreef livelink het volgende:
Ilsa, je hebt met je post iedereen weggejaagd lijkt het wel

Ik zou niet weten of Carmella oprecht is of niet, dus dan ga ik maar uit dat het allemaal waar is wat ze schrijft.

Maar dat is niet de reden waarom ik hier nu post. Ik wilde even voorzichtig Diaan wat pufjes toesturen. Wellicht kan ze ze gebruiken
sorry livelink

mocht het allemaal helemaal waar zijn, zal ik de eerste zijn om mijn excuus te maken.
maar inmiddels geloof ik er geen klap meer van

verder alle dames alle sterkte met de zwangerschap.
diaan ik hoop dat het inmiddels begonnen is of dat de kleine man er al is.
I was never faithful
Borderline bipolar
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 08:29:17 #218
5428 crew  miss_sly
pi_65234566
Fijn dat jullie je twijels uitgesproken hebben, ik hoop dat jullie je nu beter voelen? Verder zou ik het persoonlijk erg prettig vinden als je die twijfels niet meer hier neerstrooit. Daar is dit topic m.i. niet voor.

Diaan, joehoe Mogen we Of is dat al niet meer nodig en kom je straks je mannetje showen?

happy, echo vandaag toch? Ik hoop zo dat je een mooi boontje ziet, en met een beetje geluk zelfs al een knipperend hartje

Chan ook een echo toch vandaag? Veel plezier

wiseguy, vervelend zeg die bloedingen. Hebben ze ook een echo gemaakt en was daarop wel alles goed?
pi_65234627
Wat Miss-Sly zegt

hoe denk je dat carmella zich moet voelen als ze zoiets leest en ze wel oprecht is? Dan heb jij leuk je zegje gedaan..je verdwijnt uit dit topic en Carmella durft niet meer te posten omdat men twijfels heeft over haar geloofwaardigheid.. sorry hoor maar hou je twijfel voor je..lees idd met een boog om haar posts heen of pm haar maar dit is echt te lullig voor woorden.
wanna rub mah puppeh?!
  Jubileum moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 08:36:23 #220
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65234675
Zullen we gewoon afspreken dat dit onderwerp hier niet past? Niet de verdenkingen, niet de verontwaardiging om die verdenkingen maar gewoon helemaal niet?
Evt. het FB topic, of liever nog via PM, maar laten we het nu weer gewoon over zwangerschap en geboorte hebben.
Ik weet dat het een moeilijke vraag is omdat er altijd wel weer iemand denkt 'voor mij geld het vast niet en ik wil nog wel even mijn zegje doen" maar laten we er nu gewoon over op houden.

Diaaaaaan en Jelief, gooi er eens een baby uit vandaag
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65234762
ja maar ?..

ok.

BEEBIEEES
wanna rub mah puppeh?!
pi_65234802
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 08:33 schreef Dakota het volgende:
Wat Miss-Sly zegt

hoe denk je dat carmella zich moet voelen als ze zoiets leest en ze wel oprecht is? Dan heb jij leuk je zegje gedaan..je verdwijnt uit dit topic en Carmella durft niet meer te posten omdat men twijfels heeft over haar geloofwaardigheid.. sorry hoor maar hou je twijfel voor je..lees idd met een boog om haar posts heen of pm haar maar dit is echt te lullig voor woorden.
maar ik ben er nog?
of was dat gebiedende wijs?

maar goed, pm it is.
I was never faithful
Borderline bipolar
pi_65234823
OHOHHHHHHHHH LOISSSSSSSSS
SCHOP R!

(/nsb mode)
wanna rub mah puppeh?!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 08:48:17 #224
114177 Diaan73
pi_65234832
Nou dames, ik moet jullie teleurstellen hoor, het is hier nog steeds erg rustig. Had gisteren een beetje een dipdag en geen zin in Fok! en heb maar wat nuttige dingen in huis gedaan en ben smiddags lekker op de bank gaan liggen en film kijken. Heb ook gewoon weinig te melden. Ik ben het gewoon wel een beetje zat nu, als ik loop, doen mn liezen/bekken pijn, als ik zit of lig weer wat anders, heb last van harde buiken... en zo "worstel" ik me een beetje door de dag. Ben dan ook echt blij dat Peaceman 's avonds weer thuis is.

Gelukkig komt mn moeder zo hier, die gaat weer schoonmaken. Vanmiddag naar de VK en daar hoop ik te horen dat er al wat ontsluiting is en dat ik vrijdag naar het ziekenhuis mag ofzo.

Vanavond komt Twan ook weer thuis, dat geeft ook wel even weer wat afleiding.

Nee het zijn niet mn beste dagen......

Tinkerrrbel van harte gefeliciteerd En er zijn nog meiden die vandaag een echo hebben of niet? Heel veel plezier.

Carmella

Enne admiraal_anaal hoe gaat het bij jullie??
Make love, not war ☮
pi_65234860
He wat jammer Diaan! Maar het kan nu echt niet lang meer duren... heus niet echt niet!
pi_65234883
ik zal duimen voor ontsluiting Diaan
wanna rub mah puppeh?!
pi_65234923
Het lijkt vandaag weer ietsjes beter te gaan hier, met name omdat ik gewoon nog in mn bed lig en niks hoef te doen. Gisteren en vannacht in elk geval bijna alleen maar geslapen. Ik ben al een paar keer bij de huisarts geweest de afgelopen weken en hij heeft me grondig onderzocht. Het enige dat er uit kwam was dus blaasontsteking en daar heb ik antibiotica tegen en zetpillen tegen de misselijkheid. Meer kan ie helaas niet doen.

Vandaag de echo inderdaad Maar ik werd net gebeld door het echocentrum (het is ergens anders dan bij de VK) om een nieuwe afspraak te maken want de meneer die de echo zou maken die is ziek Het kon nog wel vandaag, maar dan moest ik naar een andere plaats. Nou dan doe ik dat maar, want ik wíl mn baby zien Nu eerst eens uitzoeken hoe ik daar komen moet.

Happy jij ook veel plezier bij de echo!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 09:02:08 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65235014
Fijn dat het dan nog wel ergens anders kon Chan! Hopelijk ga je je snel iets beter voelen!

Diaan, het is nou idd wel eens klaar hoor. Terecht dat je er even geen zin meer in hebt.
pi_65235560
LLM hopelijk komen jullie beebs gauw een kijkje nemen buiten jullie buik
pi_65235668
Zien de vrouwen die voor de 2e keer bevallen niet ontzettend op tegen de bevalling?
Volgens mij ga ik de volgende keer lopen zenuwen vlak voor het einde
wanna rub mah puppeh?!
pi_65235721
Het wordt steeds erger volgens mij
Saartje
pi_65235738
nou succes dan Diaan

[/flauw]

wanna rub mah puppeh?!
pi_65235766
De angst he, niet de bevalling op zich
Stoker!
Saartje
  dinsdag 20 januari 2009 @ 09:49:42 #234
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_65235873
Ik heb eigenlijk al best 'zin' in de bevalling

Over een paar weken wellicht niet meer...
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_65235912
Zin

Ik word nog liever platgereden door andre rieu met zijn stoomwals
wanna rub mah puppeh?!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 09:54:16 #236
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65235966
Ik heb er een beetje dubbelgevoel over. Ik ben heel benieuwd hoe het deze keer zal gaan en ik wil graag mijn mannetje zien. Een beetje spanning voel ik wel,ben wat bang om weer een weeënstorm te krijgen.Maar het gevoel dat ik het al een keer metsucces heb volbracht en dat het ook deze keer wel zal lukken overheerst.
Wat ook wel scheelt is dat ik een geboorteplan heb geschreven, mijn wensen zijn duidelijk en iig voor de vlos van zelfsprekend.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 09:54:55 #237
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_65235981
Ik zette het niet voor niets tussen aanhalingstekens

En na platgereden worden door een stoomwals heb je wel auw maar geen lief babietje...
©Dumbo
  dinsdag 20 januari 2009 @ 09:56:08 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65236010
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 09:41 schreef Dakota het volgende:
Zien de vrouwen die voor de 2e keer bevallen niet ontzettend op tegen de bevalling?
Helemaal niet.
Het was zeker geen simpele bevalling (dat zei de vk vorige week nog), maar ik zie het allemaal over een week of 30-32 wel hoor. Ik kan me er echt niet druk om maken.
Mss dichter op het eind, maar voor nu iig niet.
pi_65236098
mjah ik had een weeenstorm en volgens de vk zal dat bij een 2e alleen maar nog sneller gaan. dat ik dan de laatste 5 cm ipv 3cm in 10 minuten weg moet puffen ofzo
Sneller is niet altijd beter

Al hoop ik dan wel op 3 persweeen ipv 8
wanna rub mah puppeh?!
pi_65236221
quote:
eigenlijk niet echt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:07:53 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65236303
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:00 schreef Dakota het volgende:
mjah ik had een weeenstorm en volgens de vk zal dat bij een 2e alleen maar nog sneller gaan. dat ik dan de laatste 5 cm ipv 3cm in 10 minuten weg moet puffen ofzo
Sneller is niet altijd beter

Al hoop ik dan wel op 3 persweeen ipv 8
Maar vergeet ook niet dat het bij mij bijv. iig 'al' weer 1 jaar geleden is, bij jou pas een paar weken he.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:11:56 #242
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_65236402
Hoi dames

Dat is lang geleden... Maar is ook zo druk met die 2 meiden in huis...

Ik kwam checken of diaan haar beebje er al was, maar ze waggelt nog rond lees ik

EN wat zie ik BE proficiat en natuurlijk ook de andere dames een dikke PROFICIAT

.. bij de eerste had ik ook een weeënstorm en na 13 uur was ze er pas.. Bij de jongste voelde ik lichtte weeën, maar zat ik in nog geen half uur van 3cm op 8cm en na 1uur en 20 minuten was ze er al... Ik had echt geen last van weeën ik kon er zelf nog om lachen toen ik de lichtte weeën wegpufte... dus het moet niet altijd erger worden dan de vorige bevalling.... Maar begrijp je bezorgdheid wel... Ik had er ook veel schrik voor dat het erger zou zijn ik weet niet of het iemand interreseert en het hoort normaal ook niet hier, maar wil niet meer op nodlijstje... maar wij laten de natuur beslissen voor een 3de wondertje....
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:25:45 #243
219033 Mibos2
pi_65236699
Dakoot ik zag juist mijn tweede bevalling tegemoet met het idee erachter dat het nooit meer zo mis kon gaan als bij de eerste. Achteraf was ik helemaal niet bij mijn tweede bevalling aanwezig.
pi_65236847
pfff...ik wil graag een dekbed en een kussen. Dan kruip ik de komende weken erin en mag je me wakker maken met de 12 weken. Ik heb alweer goed last van mijn rug/zij/bekken-gebied. En ja, ik weet dat het erbij hoort, maar ik vind het zo eng. Zijn er hier ervaringsdeskundigen met een gekantelde baarmoeder? Hebben jullie ook pijn gehad die eerste weken? Ik heb nu een afspraak bij de fysio staan voor donderdag, gelukkig. Het lastige is dat mijn euforie veel minder is, de tranen hoog zitten en ik gewoon een baaldag heb.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:40:04 #245
57497 happyme28
I'm so happy
pi_65237077
Nou, hier een berichtje van mij, maar we zijn helaas niet veel wijzer. Op de echo was nog niets duidelijks te zien helaas. Ze heeft wel een foto gemaakt van iets dat leek op een vruchtzakje van ca. 2mm (het leek een beetje op die echo van 5 weken die Vicky geloof ik hier gepost had). Maar het kan ook zijn dat het toch niet goed zit.

We hebben gekeken naar mijn eerdere eisprongen en het zou kunnen dat met een late eisprong die ik wel vaker rond dag 22 ofzo heb(ik heb toevallig deze cyclus voor het eerst niet getempt) ik nu pas iets meer dan 5 weken ben, dus dan zou het kloppen, maar dat is niet zeker.

Volgende week woensdag weer terug voor een nieuwe echo. Nog een hele onzekere week te gaan dus.
pi_65237120
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 08:48 schreef Diaan73 het volgende:
Nee het zijn niet mn beste dagen......
pi_65237121
Ik zie niet echt op tegen de tweede keer. Ik hoop dat het allemaal iets makkelijker zal vlotten qua ontsluiting. Maar verder... ik zie het wel. Het is al een keer gelukt, dus die tweede keer zal toch ook moeten kunnen... En heb nog een week of 28 om aan dat idee te wennen .
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:43:30 #248
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_65237176
Even over een tweede bevalling he, het rammelt bij mij ook alweer behoorlijk. Maar als je de eerste keer flink uitgescheurd bent, zal dat dan de tweede keer ook weer gebeuren? het lijkt me toch een zwakke plek geworden.
Iemand ervaring?
pi_65237409
Happy, afwachten dus nog spannend...
pi_65237503
Carmella, wat heel veel meiden ook al hebben gezegd; alleen bevallen lijkt me heel zwaar... en er zijn zoveel meiden die je willen steunen... ik zou gebruik maken van hun aanbod!
quote:
Dus als het kan wil ik ook in het lijstje...bevaldatum 17.09.2009 en de tikker is [url=http://bd.lilypie.com/8Tghp1/.png
]http://bd.lilypie.com/8Tghp1/.png[/quote][/url]

Linda, 17 september...da's een mooie datum, da's mijn verjaardag! Gefeliciteerd met je zwangerschap... fijn dat alles goed zit!

Rottdog & Berkery; gefeliciteerd!!

Happy, da's balen... nog niks wijzer... sterkte met afwachten de komende week...

Diaan; je geduld wordt wel weer op de proef gesteld, zeg...

Over een tweede keer bevallen; één van de eerste dingen wat ik zei na de geboorte van Bas was 'dit nóóit meer!', want ook mijn bevalling was zwaar (ben uitgescheurd en ingeknipt)... Maar toch zei ik een aantal dagen later alweer 'ach... een tweede... wie weet, ooit...' . Voorlopig nog maar ff niet...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_65237507
Happy:
Heel veel succes de komende dagen, probeer van het positieve uit te gaan he! (moet je horen wie het zegt trouwens) Ik duim voor je!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:54:50 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65237515
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:43 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Even over een tweede bevalling he, het rammelt bij mij ook alweer behoorlijk. Maar als je de eerste keer flink uitgescheurd bent, zal dat dan de tweede keer ook weer gebeuren? het lijkt me toch een zwakke plek geworden.
Iemand ervaring?
Nou, was het Cattie niet die een eerste gruwelbevalling had en nu bij de 2e maar een heel klein scheurtje?
Het zegt allemaal niks volgens mij. Heeft ook te maken met de vaart waarmee het gaat etc. etc.

Happy, wat jammer dat jullie nog geen uitsluitsel hebben. Sterkte met afwachten de komende week.
pi_65237724
Happy, wat vervelend dat je nog zo in onzekerheid zit. Dat wordt een lange week.... Veel sterkte met wachten.

Iedereen hartstikke bedankt voor het lieve welkom!!

Maneki, je pm box is vol
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:20:05 #254
108648 cattie
lieve moeder
pi_65238178
Ik kom even langs om verse baby's te zoeken en ik zie mijn naam!
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:54 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou, was het Cattie niet die een eerste gruwelbevalling had en nu bij de 2e maar een heel klein scheurtje?
Het zegt allemaal niks volgens mij. Heeft ook te maken met de vaart waarmee het gaat etc. etc.

Happy, wat jammer dat jullie nog geen uitsluitsel hebben. Sterkte met afwachten de komende week.
De eerste keer was ik gruwelijk ingescheurd en ingeknipt en nu idd maar een klein scheurtje, er is 1 hechting ingezet voor de zekerheid. Wat het verschil bij mij was, was dat de eerste keer de vacuumpomp er aan te pas moest komen en de geboorte nogal hardhandig moest. De 2e keer is de weg gebaand en gaat het bijna altijd makkelijker. De arts in het ziekenhuis vertelde ook dat bij een 2e of volgende bevalling er veel minder vaak geknipt wordt.

Ik zag trouwens wel heel erg op tegen de 2e bevalling, maar dat bleek gelukkig helemaal niet nodig geweest te zijn.
pi_65238371
Ik hoop voor je dat de VK duidelijkheid geeft over het gynbezoek en inleiden Diaan! Op het einde is het gewoon ook echt zwaar aan het worden..alweer 9 dagen over tijd..als je mij volgt heb je morgen je baby in je armen
Nog een paar dagen en dan is hij er!

Lastig die onzekerheid Happy, hopelijk is alles gewoon goed!
pi_65238759
Happy wat jammer dat er nog niks te zien was sterkte met wachten de komende week
pi_65238927
Happy wat vervelend nog een week onzekerheid. Ik ga een week lang voor je hopen op een duidelijkere echo volgende week!

Ik moet nog wachten tot vanmiddag 15:00 uur en ik ben nu al vreselijk zenuwachtig..
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:45:50 #258
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65238945
Happy, wat een onzekerheid allemaal zeg. Hopelijk zit er gewoon een kleine beeb in de maak.

Ik heb trouwens een vraagje. Wij slapen op de zolder en de babykamer is straks op de 1e verdieping. We zouden graag het kleine frutje straks de eerste maand (max 3) bij ons op de kamer laten slapen. Maar omdat hij overdag wel op zijn eigen kamertje gaat omdat ik anders weer 2 trappen omhoog en omlaag moet willen we zijn bedje wel op zijn eigen kamer.
Ik vind het zo zonde om voor zo'n korte tijd een wiegje met een matras enzo aan te schappen. Nu hoorde ik van iemand dat ze haar babietje in de mand van de kinderwagen op de slaapkamer had gezet de eerste tijd. Wat vinden jullie hiervan? Kan dat wel met zo'n schuimrubber matrasje wat daarin zit?
pi_65239445
@Seilram
Ik denk dat het er een beetje aan ligt wat voor een soort matrasje er in zit. Eventueel zou je wel kunnen kijken om een nieuw comfortabeler matrasje voor in de kinderwagen.
pi_65239633
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:45 schreef seilram het volgende:
Happy, wat een onzekerheid allemaal zeg. Hopelijk zit er gewoon een kleine beeb in de maak.

Ik heb trouwens een vraagje. Wij slapen op de zolder en de babykamer is straks op de 1e verdieping. We zouden graag het kleine frutje straks de eerste maand (max 3) bij ons op de kamer laten slapen. Maar omdat hij overdag wel op zijn eigen kamertje gaat omdat ik anders weer 2 trappen omhoog en omlaag moet willen we zijn bedje wel op zijn eigen kamer.
Ik vind het zo zonde om voor zo'n korte tijd een wiegje met een matras enzo aan te schappen. Nu hoorde ik van iemand dat ze haar babietje in de mand van de kinderwagen op de slaapkamer had gezet de eerste tijd. Wat vinden jullie hiervan? Kan dat wel met zo'n schuimrubber matrasje wat daarin zit?
Ik denk dat ik Mila ook de eerste dagen als ze thuiskomt in de kinderwagen laat slapen bij ons op de kamer.. (de rolgordijntjes zijn namelijk nog niet binnen ) Heb het wel vaker gehoord.. Maar misschien is 3 maanden wel wat lang op zo'n matrasje, kan me zo voorstellen dat een écht matras beter ligt (het scheelt natuurlijk wel als ze overdag wel gewoon in het eigen ledikantje kunnen).
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:08:48 #261
114177 Diaan73
pi_65239727
quote:
Ik zie er niet echt tegenop, ook al die tijd niet gedaan. Op dit moment kijk ik er zelfs naar uit maar wat ik wel frustrerend vind, is dat ik weer zo lang overtijd loop/lijk te gaan lopen. Met Twan moest ik toen zelfs om de dag naar het ziekenhuis en daar zit ik niet echt op te wachten. Inleiden of spontaan, het maakt mij niets meer uit..... Bedankt trouwens voor jullie medeleven en opbeurende woorden Luna, speciaal voor mij kijken..

Happy, wat balen dat je nog niet veel verder bent nu en weer een week moet wachten. Chan ik hoop dat jouw echo vanmiddag meer duidelijkheid geeft.
Make love, not war ☮
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:11:26 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65239815
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:06 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ik denk dat ik Mila ook de eerste dagen als ze thuiskomt in de kinderwagen laat slapen bij ons op de kamer.. (de rolgordijntjes zijn namelijk nog niet binnen ) Heb het wel vaker gehoord.. Maar misschien is 3 maanden wel wat lang op zo'n matrasje, kan me zo voorstellen dat een écht matras beter ligt (het scheelt natuurlijk wel als ze overdag wel gewoon in het eigen ledikantje kunnen).
Vertel eens hoe het nu met Mila is. Ik zag in het babietjes topic ook niet echt een verse update.
Heb je nog foto's?
Oh, en hoe is het met jou? Is het een beetje te doen, het heen en weer reizen?
Ik moet verder terugkijken, zag dat ze inmiddels uit de couveuse is! Fijn!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:20:02 #263
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65240067
Bij prenatal kun je voor ongeveer 25 euro een matrasje op maat laten maken voor de kinderwagenbak
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:25:49 #264
219033 Mibos2
pi_65240231
Ik heb op de markt (Rotterdam de Blaak) op de hoek een nieuw matrasje gekocht voor de kinderwagen waar ik bij de prenatal 49,99 moest betalen en nu dezelfde voor 19,99. Hoekje schuin achter de bieb als je bekend ben in Rotterdam.
pi_65240244
quote:
Bas slaapt ook bij ons op de slaapkamer (rooming-in), je leert zo de babygeluidjes goed (her)kennen en het werd ons aangeraden i.v.m de borstvoeding (handig, de kleine is vlak bij je, en als de borstvoeding moeilijk op gang komt -wat bij mij overigens helemaal niet het geval is... in tegendeel- kunnen de babygeluidjes je toeschietreflex bevorderen).

Bas slaapt ook NIET in een wieg, maar in de kinderwagenbak (Quinny). Ik heb destijds aan een paar mensen gevraagd om een wiegje te lenen voor die eerste weken, maar ook zij hadden er geen, omdat de kleine in de kinderwagenbak sliep.

Ik moet zeggen; het gaat prima met de kinderwagenbak! Wat ook erg handig is; wanneer Bas huilt 's nachts, steekt mijn man zijn pink nog wel eens even bij Bas in zijn mond om hem rustig te krijgen (wanneer het zuigbehoefte is tenminste). Dit kan nu heel gemakkelijk, omdat wij de klossen nog onder het bed hebben staan en de kinderwagenbak staat op dezelfde hoogte!

Oh en de kraamhulp vroeg wel of wij geen wiegje hadden (nee dus), maar begreep ook dat wij de bak gebruiken. Dat deden veel mensen waar zij is geweest.
pi_65240252
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:11 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Vertel eens hoe het nu met Mila is. Ik zag in het babietjes topic ook niet echt een verse update.
Nu wel
pi_65240350
Sterkte Mefke...

Linda wat rot dat er nog niet echt goed iets te zien was op je echo! Nog een week langer wachten, pfff!
Ik had bij mijn vorige zwangerschap met 6 weken een echo, die was niet goed maar toch nog een week gewacht voor weer een echo. Maar helaas die was ook niet goed. Wat er dan door je heen gaat...
Ik duim heel hard dat alles oké is bij jou. 5 weken is ook nog erg vroeg voor een echo. Daarbij heb ik ook wel verhalen gehoord van eerst slechte echo's en daarna toch nog een goede echo. Moed houden hoor!!!!

Diaan...hopelijk gaat het nu echt beginnen, kan me voorstellen dat je het ondertussen wel zat bent...

Ik moet nog 2 nachtjes slapen en dan mag ik weer een echo
Vandaag ben ik 'al' (haha) 9 weken zwanger
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:31:03 #268
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_65240385
quote:

[komt uit lurkstand]
Als je geen speciaal matrasje wilt halen, kun je ook overwegen een goed campingbedje aan te schaffen met babylayer. Hier heb je na de 1e weken uitteraard ook nog veel plezier van. zo hebben wij dat in iedergeval gedaan, want van de kinderwagenbak omhoog en naar beneden slepen wordt je ook echt niet vrolijk
LLM's succes!!
[/terug in lurkstand]
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_65241091
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:29 schreef Kinderwens het volgende:
Linda wat rot dat er nog niet echt goed iets te zien was op je echo! Nog een week langer wachten, pfff!
Ik had bij mijn vorige zwangerschap met 6 weken een echo, die was niet goed maar toch nog een week gewacht voor weer een echo. Maar helaas die was ook niet goed. Wat er dan door je heen gaat...
Ik duim heel hard dat alles oké is bij jou. 5 weken is ook nog erg vroeg voor een echo. Daarbij heb ik ook wel verhalen gehoord van eerst slechte echo's en daarna toch nog een goede echo. Moed houden hoor!!!!
Mijn echo was na 3x prima hoor! Denk dat je Happy bedoeld

Maar Happy, er was iig iets te zien, hou je daar maar aanvast! Al weet ik wat je voelt, die onzekerheid is killing...sterkte! En probeer positief te blijven denken, al weet ik dat dat de ene keer makkelijker is dan de andere
Lotte!
Noah!
pi_65241448
Even een aanmoedigingscheer voor Jelief en Diaan
Happy, bah, wat een onzekerheid. Ik hoop voor je dat er de volgende week gewoon een groeiend vruchtje te zien is ik had zelf een redelijk regelmatige cyclus, behalve toen ik zwanger raakte, ik bleek er maar liefst anderhalve week naast te zitten! Dus alles kan

En nu moet ik even showen! De eerste waar ook echt een mensje op te zien is, ik kan het geen boontje meer noemen Beeb lag lekker te schoppen en hikken (daar leek het iig op) en ging nog even zwaaien Emomoment De dvd is veel duidelijker dan de plaatjes die we meekregen, maar toch. Indrukwekkend hoe al die witte vlekken dan ineens dingen blijken te zijn die al 'af' zijn: hersentjes, vingertjes, teentjes, ribbenkast, ruggenwervels...

Tadaaa Voor de mensen die d'r alleen maar vlekken in zien: links ligt het hoofdje, volgens mij is die witte vlek op z'n gezicht een handje. De rest is romp (de beentjes waren ook wel te zien, maar dan was het hoofdje weer niet goed zichtbaar... eigenwijs )

oh, en ik hoorde op het nieuws dat mijn naamgenoot de olifant ook zwanger is

[ Bericht 4% gewijzigd door innepin op 20-01-2009 13:16:25 ]
pi_65241773
seilram, ik zou denk ik ook eens kijken of een campingbedje het pas, al is zo'n wagenbak ook wel knus en dat is voor zo'n kleine misschien ook wel prettig.
Wij hebben mijn oude wieg gebruikt, gaan we nu weer doen.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:20:21 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65241843
Gaaf Innepin!
pi_65241981
quote:
Tegen de bevalling zag ik niet zo op. Tegen de snelheid wel. Er bestond een grote kans dat de 2e bevalling sneller zou gaan dan de eerste en heb best wel wat nachten wakker gelegen omdat ik bang was dat mijn man niet op tijd thuis zou zijn, dat de VK niet op tijd zou zijn en dat soort dingen. Dus daar had ik echt wel wat angst voor.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:24:07 #274
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65241986
Wauw Innepin dat is zeker geen boontje meer. wat een mooie echo!

Hier een ziekenboeg.
Het begon met W en mij.. Flink koorts.
Ik zweet me op het moment helemaal te pletter *juk* ben flink verkouden en heb steeds druk op mijn oren.
Ik voelde H net en die begon ook al warm te worden. Tien minuten later belt manlief, ik kom naar huis..
Nah ja. Hopen dat het maar weer gauw overgaat.

[ Bericht 6% gewijzigd door Noli. op 20-01-2009 13:32:33 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_65242060
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:35 schreef Poppedein het volgende:

Wat ik wel mis bij veel verloskundigen is het feit dat het belangrijkste kunnen van een verloskundige toch het luisteren en tonen van empathie moet zijn.. de tijd nemen om iemand op n gemak te stellen en door de zwangerschap en bevalling heen te loodsen
Zo druk dat ze mij pas 1 week na de nekplooimeting konden ontvangen om uit te leggen wat er nu verder ging gebeuren..... duurt ons (naja ik verwacht iedereen!) te lang, zeker als een gyn je dezelfde dag nog uitnodigt langs te komen. En dan nog de stagiaire de uitslag laten doorbellen Ik was echt woest!
Pas na ruim 7 weken kregen we een telefoontje om te vragen hoe het met ons ging beetje mosterd na de maaltijd gevoel heb het gesprek dus ook snel afgekapt en duidelijk gemaakt dat in niet op ongemeend medeleven/interesse zat te wachten.
Ik was de vorige keer al het vertrouwen kwijt in de verloskundigen van die praktijk (4 stuks) en nu helemaal, ik beweer dus niet dat alle vk zo zijn maar mijn ervaring zijn echt erg negatief.

Lois jij wijze dame

Carmella

Kinderwens en Tinkerbell van harte dames wonderen zijn hier altijd welkom en het liefste zo veel mogelijk
quote:
Ik niet eerlijk gezegd ik had er vorige keer echt enge dromen van en was uiteindelijk blij met het idee van een geplande ks, tja toen braken de vliezen en begon het gedoe gewoon en ik vond het meevallen.
Het beeld dat ik had gevormd was vele malen erger Nee ik zie er dus totaal niet tegenop mijn lijfje trok het prima tot aan de 10cm en dat in nog geen 3 uur met tempo ala weeenstorm dat niet bij te benen was voor het voelen van pijn was praktisch geen tijd en praten lukte al helemaal niet meer, en ik vind het nu vooral jammer dat ik het toen niet zelf af mocht maken. We gaan nu dus voor de herkansing.

Mefke hier gekantelde bm, en een gebroken bekken gehad dus klachten aan het bekken.... breek me de bek niet open maar ik heb alleen de eerste paar weken wat last gehad en *klopt af* na 3x fysio had ik het ergste achter de rug en kan ik nu voorlopig verder zonder fysio, maar tja mijn handelen is al vanaf het jaar 2000 ingesteld op pijn aan je reet hebben.

Happy tis ook wel erg vroeg hoor die echo.... geeft je misschien zelfs meer een onzeker gevoel als nodig ben ik bang. Ik geloof dus echt dat er gewoon een baby in je bm zit en dat ze gewoon te vroeg gekeken hebben volgende week zie vast meer.
Zo vroeg echo's maken is net zoiets als met 10 weken zwangerschap met een doptone naar het hartje gaan zoeken.....dat zorgt ook vaak voor paniek, tja ik zei eerder al mijn ervaring met vk was niet zo best.

Zo en nu Diaan ik hoop echt van harte dat jij wat duidelijkheid gaat krijgen en die beeb eruit wil komen

En zo natuurlijk ook Jelief met het voorzichtig rommelen en een moeder die ziek is....
Sterkte LLM!

Hier alles prima weinig nieuws aan de zon, krijgt al een dikke pens en af toe wiebelt mijn bekken maar ik zit nog in de ontkenningsfase niet aan toe geven dan is het er ook nog niet
Ons beebje laat af en toe merken dat ie straks op voetbal wil, want hij trapt stukken harder als Isa ooit deed en beide keren lag de placenta vol ervoor maar dit kindje stoort zich er niet aan en laat ons duidelijk merken dat ie er is af en toe zie je mijn buik gewoon schudden maar wel steeds onderin.... benieuwd dus of ook dit kindje straks een stuitertje blijkt te zijn, (al is daar nu weinig over te zeggen) Isa en ook dit kindje lagen alle echo's in stuit, vraag me toch wel eens af of dat met de vorm van je baarmoeder te maken kan hebben.

Zo een lel tekst maar tja dat krijg je als je een paar dagen niet reageert.
Mama van Isa en Ties
pi_65242088
ooooooooh Innepin
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:27:13 #277
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_65242093
Happy, vervelend die onzekerheid, ik hoop op volgende week positieve duidelijkheid

Mooie echo innepin
pi_65242101
Beterschap Noli
pi_65242635
Happy, ik hoop zo dat over een week er een betere echo te maken is!
pi_65244586
Mooi Innepin!!
Happy
Marlieske, leuk he dat bewegen. Als ik op mijn rug ga liggen zie ik regelmatig mijn buik ineens een stukje omhoog komen als er geschopt wordt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_65244924
Zo, net terug van de vk en die vindt dat mijn buik te snel groeit. Moet bloed laten prikken om glucose te bepalen. Meer mensen ervaringen mee en dat ze dit hebben moeten laten doen?
Ik hoop dat er niks aan de hand is.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:45:16 #282
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65245234
Nummer-zoveel, ik heb het bij Anna ook gehad, in eerste instantie omdat ik overgewicht heb en daarnaast ook omdat mijn buik hard groeide. Er was niets aan de hand! Geen zorgen maken dus, er hoeft helemaal niets aan de hand te zijn.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:48:40 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65245382
Ja, ik heb het moeten doen en het bleek niks te zijn gelukkig, maar het is wel goed dat ze het checken want het is voor je kindje erg belangrijk zekerheid te hebben.

Overigens hoorde ik gisteren van mijn vriendin dat weer een vriendin van haar nu al 28 kilo aangekomen is en ze moet nog een week of 9 als het goed is. Die was nu door de vk ook wel doorgestuurd voor een suikercurve.
pi_65245487
Ik heb geen overgewicht, ben wel altijd te dun geweest en afgelopen jaar wat kilo's aangekomen. Maar het is idd het beste als ze het allemaal zo goed mogelijk in de gaten houden.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:58:24 #285
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65245757
Ja, ik, zei de gek. Meestal bepalen ze ofje zwangerschapssuiker hebt aande hand van een lunchcurve. Als die afwijkend is moet je meestal eerst aan een dieet (koolhydraten spreiden). En je gaat dan onder controle bij de gyn.

Happy, sterkte met wachten.

Innepin mooi!

Ik was bij de vlos en vroeg om een plan. Dat werd een afspraak voor dinsdag en dan strippen, als dat niets doet woensdag of vrijdag naar de gyn.
Maar toen lag ik op de bank en ging ze voelen
Ze schat Onsje nu al op een pond of 8 à 9 daarop hebben we maar een ander plan gemaakt. Morgen ga ik naar de gyn praten over inleiden.Dat zal dan naar alle waarschijnlijkheid maandag worden (donderdag is wat kort dag en vrjdag is Mike jarig als we dan toch kunnen kiezen....
Ik moet zeggen dat het mij een stuk rustiger maakt, het idee dat ik iig niet tot 42 door ga lopen (sorry Diaan)

Ow en voor de volledigheid, Emma was 4220.
pi_65246025
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:58 schreef Jelief het volgende:

Ze schat Onsje nu al op een pond of 8 à 9 daarop hebben we maar een ander plan gemaakt. Morgen ga ik naar de gyn praten over inleiden.Dat zal dan naar alle waarschijnlijkheid maandag worden (donderdag is wat kort dag en vrjdag is Mike jarig als we dan toch kunnen kiezen....
Ik moet zeggen dat het mij een stuk rustiger maakt, het idee dat ik iig niet tot 42 door ga lopen (sorry Diaan)
Heel fijn dat je nu in ieder geval weet dat je niet zo lang door hoeft te lopen. Strippen doet ze dus niet vanwege het gewicht van de baby, omdat ze dan liever heeft dat je in het ZH ingeleid wordt?
Het scheelt dat je nu iig. weet hoe en wat
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:19:59 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65246614
Verstandige vk Jelief. Met zo'n grote zus is het wel logisch dat ze geen risico's lopen en je heel veel langer door laten lopen. Ik ben benieuwd!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:30:06 #288
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65247056
Tearsong, nu al naar de gyn scheelt een week. En ze wil mij een goede kans geven op een vaginale bevalling. Mocht er voor de geplande inleiding iets gebeuren dan gaat dat gewoon onder begeleiding vande vlos. ( Ik wildetoch al naar het ziekenhuis dus daar verandert niet veel aan.)
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:42:39 #289
114177 Diaan73
pi_65247571
Nou ik ben ook terug van de gyn... Jelief misschien gaan we nog wel een datumtweeling krijgen Was je baarmoedermond wel helemaal verweekt?

Controle was dus weer helemaal goed. (bloeddruk 140/75, urine schoon) Ze heeft inwendig onderzoek gedaan, maar de baarmoedermond is nog steeds niet helemaal verstreken, maar ze kwam nu wel iets verder en kon het hoofdje voelen. Omdat de bm-mond nog niet verweekt is, kon ze dus ook niet strippen. We hebben ook een "plan" opgesteld omdat ik me er gewoon niet lekker bij voel: donderdagmiddag ga ik nog een keer voor controle naar de VK en zal dan inwendig onderzocht worden. Daarbij wordt er in ieder geval voor vrijdag een afspraak gemaakt bij de gyn. Nu ben ik vergeten te vragen wat het doel van die afspraak is, dus moet daarover zo nog even bellen. Ze kon zich heel goed voorstellen dat ik het zat was en er onzeker/onrustig van werd, helemaal omdat het dezelfde kant opgaat als toen met Twan, het is dus niet zo dat het de 1e keer is. En ik wil wel graag een beetje redelijk fit nog aan de bevalling beginnen.... Ow ze kon me nog eventueel acupunctuur aanbevelen, maar daar heb ik nu echt geen zin meer in.

we kregen vanmiddag trouwens telefoontje dat Peacemans vader een aneurysma van 50 mm in zn buik heeft en binnenkort waarschijnlijk geopereerd moet worden, even schrikken, want hij kreeg een MRI voor zn rug... en wat vooral lastig is: ze wonen 2,5 uur bij ons vandaan....

Innepin, wat een mooie echo!!

Noli, beterschap voor het hele gezin!!
Make love, not war ☮
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:46:56 #290
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65247756
Diaan ik heb geen inwendig onderzoek gehad.
sterkte voorje schoonvader.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:51:47 #291
114177 Diaan73
pi_65247985
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:46 schreef Jelief het volgende:
Diaan ik heb geen inwendig onderzoek gehad.
sterkte voorje schoonvader.
Okay, dus alleen nav voelen aan de buik. Ons kind zal ook zeker rond de 8 pond zijn, maar dat is geen reden om in te leiden Twan was trouwens ook bijna 8 pond. Komt dat ook omdat je zwangerschapssuiker hebt?
Make love, not war ☮
pi_65247998
Hm, een tweede bevalling makkelijker? Het ging sneller en ik wist iets beter wat te doen om het iets draagelijker te houden. Maar de knip van de vorige keer is wel helemaal opengescheurd. Maar ja, wij maken blijkbaar wel kindjes met een groot hoofd...(38 cm)
pi_65248216
Elin was bijna 8 pond en had een hoofdje van 37 cm..geen knip of scheur..ja naar boven toe 2 iniemieniescheurtjes in de schaamlippen maar dat stelde niets voor
wanna rub mah puppeh?!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:57:25 #294
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65248267
Het is een combinatie Diaan, nu al tussen de 8 en 9 pond, het geboortegewicht van Emma, de suiker en omdat ik behoorlijk op ben én omdat deze vlos mij dus die eerlijke kans wil geven op een vaginale bevalling.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:58:21 #295
114177 Diaan73
pi_65248305
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:57 schreef Jelief het volgende:
Het is een combinatie Diaan, nu al tussen de 8 en 9 pond, het geboortegewicht van Emma, de suiker en omdat ik behoorlijk op ben én omdat deze vlos mij dus die eerlijke kans wil geven op een vaginale bevalling.
Okay, wel fijn hoor

De vlos die ik nu had, was ook heel meelevend, is wel erg prettig.
Make love, not war ☮
pi_65248466
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:56 schreef Dakota het volgende:
Elin was bijna 8 pond en had een hoofdje van 37 cm..geen knip of scheur..ja naar boven toe 2 iniemieniescheurtjes in de schaamlippen maar dat stelde niets voor
Aiai, jij maakt dus ook dikkopjes.
Eens haar hoofd erdoor was vloog ze er iig met een vaart uit.
En ik vond haar zo een kleintje, gek dat ze toch nog 4,120 woog.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:08:57 #297
114177 Diaan73
pi_65248747
Ik heb maar even gebeld met de verloskundige voor wat de bedoeling is van a.s. vrijdag... nou het volgende: ze gaan dan kijken hoe alles ervoor staat, dus de rijping van de baarmoedermond, toestand baby, toestand van mij enz. en aan de hand daarvan een "plan van aanpak" maken. Dat geeft toch iets meer rust... ik blijf hopen dat ik uiterlijk vrijdag gewoon bevallen ben.

BM en Dakota: die van ons zal ook een dikkopje zijn.. bij de laatste echo was de omvang van zn hoofdje ruim boven de gemiddelde lijn
Make love, not war ☮
pi_65249057
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zo, net terug van de vk en die vindt dat mijn buik te snel groeit. Moet bloed laten prikken om glucose te bepalen. Meer mensen ervaringen mee en dat ze dit hebben moeten laten doen?
Ik hoop dat er niks aan de hand is.
Ja ikke! Mijn buik groeide ook te hard (ik kreeg váák de opmerking 'zijn het er echt geen 2??' ). Daarom heb ik dat onderzoek ook laten doen, je krijgt dan een flesje suikerwater wat je op moet drinken en dan na een uur wordt er bloed afgenomen en kijken ze naar je suikerwaarden... stelt niet veel voor, hoor...!

Zo rond de 32 weken heb ik weer een suikeronderzoek moeten laten doen, toen hebben ze een suikercurve bijgehouden en kreeg ik 3 keer een vingerprik (1x nuchter, 1 x na het ontbijt, 1 x na de lunch).

Al met al bleek er niks aan de hand te zijn... De baby groeide boven gemiddeld, hij liep qua groei steeds wat voor. Uiteindelijk een 8 ponder op de wereld gezet.

Bass-Miss, Dakota en Diaan; ik had ook een dikkopje... Ook elke keer boven gemiddeld... wat het nou uiteindelijk was weet ik niet, maar de omtrek van het hoofd was de reden waarom ik een paar dagen voor de bevalling nog naar de gyn moest om te laten checken hoe groot hij nou precies was...
pi_65249210
Diaaaahaaaan, zucht, ik denk eens kijken of de bevalling al heeft ingezet maar helaas. Zet em op he met deze laatste loodjes. (Ik kwam er trouwens achter dat mijn uitgerekende datum in het lijstje een week later stond dan het eigenlijk was, de datum was 7 januari, onze zoon was dus 1 dag voor de uitgerekende datum.)
Tot snel hoor Diaan in het babietjes topic!
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_65249886
Ik ben weer terug en het was schitterend echt wauw Het bewoog de hele tijd, wilde niet stil liggen, lijkt nu al op papa En het zwaaide En toen het eindelijk even stil lag konden we het hartje zien kloppen ook
En toen zag ik dat er onder het vruchtzakje met de baby nog een zwart rondje zat, en ze zei dat dat inderdaad nog een vruchtzakje was, maar er zat niks in en ze kon ook niet zien of er iets in gezeten heeft.
En we hebben twee mooie foto's gekregen
Ohw en mijn uitgerekende datum mag naar 16 augustus Zou je dat willen aanpassen BE?

*zucht*
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:46:28 #301
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65250385
Proficiat Chan! Wat heel erg fijn voor je!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')