abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65237507
Happy:
Heel veel succes de komende dagen, probeer van het positieve uit te gaan he! (moet je horen wie het zegt trouwens) Ik duim voor je!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:54:50 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65237515
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:43 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Even over een tweede bevalling he, het rammelt bij mij ook alweer behoorlijk. Maar als je de eerste keer flink uitgescheurd bent, zal dat dan de tweede keer ook weer gebeuren? het lijkt me toch een zwakke plek geworden.
Iemand ervaring?
Nou, was het Cattie niet die een eerste gruwelbevalling had en nu bij de 2e maar een heel klein scheurtje?
Het zegt allemaal niks volgens mij. Heeft ook te maken met de vaart waarmee het gaat etc. etc.

Happy, wat jammer dat jullie nog geen uitsluitsel hebben. Sterkte met afwachten de komende week.
pi_65237724
Happy, wat vervelend dat je nog zo in onzekerheid zit. Dat wordt een lange week.... Veel sterkte met wachten.

Iedereen hartstikke bedankt voor het lieve welkom!!

Maneki, je pm box is vol
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:20:05 #254
108648 cattie
lieve moeder
pi_65238178
Ik kom even langs om verse baby's te zoeken en ik zie mijn naam!
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:54 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou, was het Cattie niet die een eerste gruwelbevalling had en nu bij de 2e maar een heel klein scheurtje?
Het zegt allemaal niks volgens mij. Heeft ook te maken met de vaart waarmee het gaat etc. etc.

Happy, wat jammer dat jullie nog geen uitsluitsel hebben. Sterkte met afwachten de komende week.
De eerste keer was ik gruwelijk ingescheurd en ingeknipt en nu idd maar een klein scheurtje, er is 1 hechting ingezet voor de zekerheid. Wat het verschil bij mij was, was dat de eerste keer de vacuumpomp er aan te pas moest komen en de geboorte nogal hardhandig moest. De 2e keer is de weg gebaand en gaat het bijna altijd makkelijker. De arts in het ziekenhuis vertelde ook dat bij een 2e of volgende bevalling er veel minder vaak geknipt wordt.

Ik zag trouwens wel heel erg op tegen de 2e bevalling, maar dat bleek gelukkig helemaal niet nodig geweest te zijn.
pi_65238371
Ik hoop voor je dat de VK duidelijkheid geeft over het gynbezoek en inleiden Diaan! Op het einde is het gewoon ook echt zwaar aan het worden..alweer 9 dagen over tijd..als je mij volgt heb je morgen je baby in je armen
Nog een paar dagen en dan is hij er!

Lastig die onzekerheid Happy, hopelijk is alles gewoon goed!
pi_65238759
Happy wat jammer dat er nog niks te zien was sterkte met wachten de komende week
pi_65238927
Happy wat vervelend nog een week onzekerheid. Ik ga een week lang voor je hopen op een duidelijkere echo volgende week!

Ik moet nog wachten tot vanmiddag 15:00 uur en ik ben nu al vreselijk zenuwachtig..
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:45:50 #258
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65238945
Happy, wat een onzekerheid allemaal zeg. Hopelijk zit er gewoon een kleine beeb in de maak.

Ik heb trouwens een vraagje. Wij slapen op de zolder en de babykamer is straks op de 1e verdieping. We zouden graag het kleine frutje straks de eerste maand (max 3) bij ons op de kamer laten slapen. Maar omdat hij overdag wel op zijn eigen kamertje gaat omdat ik anders weer 2 trappen omhoog en omlaag moet willen we zijn bedje wel op zijn eigen kamer.
Ik vind het zo zonde om voor zo'n korte tijd een wiegje met een matras enzo aan te schappen. Nu hoorde ik van iemand dat ze haar babietje in de mand van de kinderwagen op de slaapkamer had gezet de eerste tijd. Wat vinden jullie hiervan? Kan dat wel met zo'n schuimrubber matrasje wat daarin zit?
Niet mieten! Door gieten!
pi_65239445
@Seilram
Ik denk dat het er een beetje aan ligt wat voor een soort matrasje er in zit. Eventueel zou je wel kunnen kijken om een nieuw comfortabeler matrasje voor in de kinderwagen.
pi_65239633
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:45 schreef seilram het volgende:
Happy, wat een onzekerheid allemaal zeg. Hopelijk zit er gewoon een kleine beeb in de maak.

Ik heb trouwens een vraagje. Wij slapen op de zolder en de babykamer is straks op de 1e verdieping. We zouden graag het kleine frutje straks de eerste maand (max 3) bij ons op de kamer laten slapen. Maar omdat hij overdag wel op zijn eigen kamertje gaat omdat ik anders weer 2 trappen omhoog en omlaag moet willen we zijn bedje wel op zijn eigen kamer.
Ik vind het zo zonde om voor zo'n korte tijd een wiegje met een matras enzo aan te schappen. Nu hoorde ik van iemand dat ze haar babietje in de mand van de kinderwagen op de slaapkamer had gezet de eerste tijd. Wat vinden jullie hiervan? Kan dat wel met zo'n schuimrubber matrasje wat daarin zit?
Ik denk dat ik Mila ook de eerste dagen als ze thuiskomt in de kinderwagen laat slapen bij ons op de kamer.. (de rolgordijntjes zijn namelijk nog niet binnen ) Heb het wel vaker gehoord.. Maar misschien is 3 maanden wel wat lang op zo'n matrasje, kan me zo voorstellen dat een écht matras beter ligt (het scheelt natuurlijk wel als ze overdag wel gewoon in het eigen ledikantje kunnen).
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:08:48 #261
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_65239727
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 09:41 schreef Dakota het volgende:
Zien de vrouwen die voor de 2e keer bevallen niet ontzettend op tegen de bevalling?
Volgens mij ga ik de volgende keer lopen zenuwen vlak voor het einde
Ik zie er niet echt tegenop, ook al die tijd niet gedaan. Op dit moment kijk ik er zelfs naar uit maar wat ik wel frustrerend vind, is dat ik weer zo lang overtijd loop/lijk te gaan lopen. Met Twan moest ik toen zelfs om de dag naar het ziekenhuis en daar zit ik niet echt op te wachten. Inleiden of spontaan, het maakt mij niets meer uit..... Bedankt trouwens voor jullie medeleven en opbeurende woorden Luna, speciaal voor mij kijken..

Happy, wat balen dat je nog niet veel verder bent nu en weer een week moet wachten. Chan ik hoop dat jouw echo vanmiddag meer duidelijkheid geeft.
Make love, not war ☮
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:11:26 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65239815
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:06 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ik denk dat ik Mila ook de eerste dagen als ze thuiskomt in de kinderwagen laat slapen bij ons op de kamer.. (de rolgordijntjes zijn namelijk nog niet binnen ) Heb het wel vaker gehoord.. Maar misschien is 3 maanden wel wat lang op zo'n matrasje, kan me zo voorstellen dat een écht matras beter ligt (het scheelt natuurlijk wel als ze overdag wel gewoon in het eigen ledikantje kunnen).
Vertel eens hoe het nu met Mila is. Ik zag in het babietjes topic ook niet echt een verse update.
Heb je nog foto's?
Oh, en hoe is het met jou? Is het een beetje te doen, het heen en weer reizen?
Ik moet verder terugkijken, zag dat ze inmiddels uit de couveuse is! Fijn!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:20:02 #263
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_65240067
Bij prenatal kun je voor ongeveer 25 euro een matrasje op maat laten maken voor de kinderwagenbak
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:25:49 #264
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65240231
Ik heb op de markt (Rotterdam de Blaak) op de hoek een nieuw matrasje gekocht voor de kinderwagen waar ik bij de prenatal 49,99 moest betalen en nu dezelfde voor 19,99. Hoekje schuin achter de bieb als je bekend ben in Rotterdam.
pi_65240244
quote:
Bas slaapt ook bij ons op de slaapkamer (rooming-in), je leert zo de babygeluidjes goed (her)kennen en het werd ons aangeraden i.v.m de borstvoeding (handig, de kleine is vlak bij je, en als de borstvoeding moeilijk op gang komt -wat bij mij overigens helemaal niet het geval is... in tegendeel- kunnen de babygeluidjes je toeschietreflex bevorderen).

Bas slaapt ook NIET in een wieg, maar in de kinderwagenbak (Quinny). Ik heb destijds aan een paar mensen gevraagd om een wiegje te lenen voor die eerste weken, maar ook zij hadden er geen, omdat de kleine in de kinderwagenbak sliep.

Ik moet zeggen; het gaat prima met de kinderwagenbak! Wat ook erg handig is; wanneer Bas huilt 's nachts, steekt mijn man zijn pink nog wel eens even bij Bas in zijn mond om hem rustig te krijgen (wanneer het zuigbehoefte is tenminste). Dit kan nu heel gemakkelijk, omdat wij de klossen nog onder het bed hebben staan en de kinderwagenbak staat op dezelfde hoogte!

Oh en de kraamhulp vroeg wel of wij geen wiegje hadden (nee dus), maar begreep ook dat wij de bak gebruiken. Dat deden veel mensen waar zij is geweest.
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_65240252
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:11 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Vertel eens hoe het nu met Mila is. Ik zag in het babietjes topic ook niet echt een verse update.
Nu wel
pi_65240350
Sterkte Mefke...

Linda wat rot dat er nog niet echt goed iets te zien was op je echo! Nog een week langer wachten, pfff!
Ik had bij mijn vorige zwangerschap met 6 weken een echo, die was niet goed maar toch nog een week gewacht voor weer een echo. Maar helaas die was ook niet goed. Wat er dan door je heen gaat...
Ik duim heel hard dat alles oké is bij jou. 5 weken is ook nog erg vroeg voor een echo. Daarbij heb ik ook wel verhalen gehoord van eerst slechte echo's en daarna toch nog een goede echo. Moed houden hoor!!!!

Diaan...hopelijk gaat het nu echt beginnen, kan me voorstellen dat je het ondertussen wel zat bent...

Ik moet nog 2 nachtjes slapen en dan mag ik weer een echo
Vandaag ben ik 'al' (haha) 9 weken zwanger
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:31:03 #268
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_65240385
quote:

[komt uit lurkstand]
Als je geen speciaal matrasje wilt halen, kun je ook overwegen een goed campingbedje aan te schaffen met babylayer. Hier heb je na de 1e weken uitteraard ook nog veel plezier van. zo hebben wij dat in iedergeval gedaan, want van de kinderwagenbak omhoog en naar beneden slepen wordt je ook echt niet vrolijk
LLM's succes!!
[/terug in lurkstand]
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_65241091
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:29 schreef Kinderwens het volgende:
Linda wat rot dat er nog niet echt goed iets te zien was op je echo! Nog een week langer wachten, pfff!
Ik had bij mijn vorige zwangerschap met 6 weken een echo, die was niet goed maar toch nog een week gewacht voor weer een echo. Maar helaas die was ook niet goed. Wat er dan door je heen gaat...
Ik duim heel hard dat alles oké is bij jou. 5 weken is ook nog erg vroeg voor een echo. Daarbij heb ik ook wel verhalen gehoord van eerst slechte echo's en daarna toch nog een goede echo. Moed houden hoor!!!!
Mijn echo was na 3x prima hoor! Denk dat je Happy bedoeld

Maar Happy, er was iig iets te zien, hou je daar maar aanvast! Al weet ik wat je voelt, die onzekerheid is killing...sterkte! En probeer positief te blijven denken, al weet ik dat dat de ene keer makkelijker is dan de andere
Lotte!
Noah!
pi_65241448
Even een aanmoedigingscheer voor Jelief en Diaan
Happy, bah, wat een onzekerheid. Ik hoop voor je dat er de volgende week gewoon een groeiend vruchtje te zien is ik had zelf een redelijk regelmatige cyclus, behalve toen ik zwanger raakte, ik bleek er maar liefst anderhalve week naast te zitten! Dus alles kan

En nu moet ik even showen! De eerste waar ook echt een mensje op te zien is, ik kan het geen boontje meer noemen Beeb lag lekker te schoppen en hikken (daar leek het iig op) en ging nog even zwaaien Emomoment De dvd is veel duidelijker dan de plaatjes die we meekregen, maar toch. Indrukwekkend hoe al die witte vlekken dan ineens dingen blijken te zijn die al 'af' zijn: hersentjes, vingertjes, teentjes, ribbenkast, ruggenwervels...

Tadaaa Voor de mensen die d'r alleen maar vlekken in zien: links ligt het hoofdje, volgens mij is die witte vlek op z'n gezicht een handje. De rest is romp (de beentjes waren ook wel te zien, maar dan was het hoofdje weer niet goed zichtbaar... eigenwijs )

oh, en ik hoorde op het nieuws dat mijn naamgenoot de olifant ook zwanger is

[ Bericht 4% gewijzigd door innepin op 20-01-2009 13:16:25 ]
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_65241773
seilram, ik zou denk ik ook eens kijken of een campingbedje het pas, al is zo'n wagenbak ook wel knus en dat is voor zo'n kleine misschien ook wel prettig.
Wij hebben mijn oude wieg gebruikt, gaan we nu weer doen.
Fake it till you make it...
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:20:21 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65241843
Gaaf Innepin!
pi_65241981
quote:
Zien de vrouwen die voor de 2e keer bevallen niet ontzettend op tegen de bevalling?
Tegen de bevalling zag ik niet zo op. Tegen de snelheid wel. Er bestond een grote kans dat de 2e bevalling sneller zou gaan dan de eerste en heb best wel wat nachten wakker gelegen omdat ik bang was dat mijn man niet op tijd thuis zou zijn, dat de VK niet op tijd zou zijn en dat soort dingen. Dus daar had ik echt wel wat angst voor.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:24:07 #274
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65241986
Wauw Innepin dat is zeker geen boontje meer. wat een mooie echo!

Hier een ziekenboeg.
Het begon met W en mij.. Flink koorts.
Ik zweet me op het moment helemaal te pletter *juk* ben flink verkouden en heb steeds druk op mijn oren.
Ik voelde H net en die begon ook al warm te worden. Tien minuten later belt manlief, ik kom naar huis..
Nah ja. Hopen dat het maar weer gauw overgaat.

[ Bericht 6% gewijzigd door Noli. op 20-01-2009 13:32:33 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_65242060
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:35 schreef Poppedein het volgende:

Wat ik wel mis bij veel verloskundigen is het feit dat het belangrijkste kunnen van een verloskundige toch het luisteren en tonen van empathie moet zijn.. de tijd nemen om iemand op n gemak te stellen en door de zwangerschap en bevalling heen te loodsen
Zo druk dat ze mij pas 1 week na de nekplooimeting konden ontvangen om uit te leggen wat er nu verder ging gebeuren..... duurt ons (naja ik verwacht iedereen!) te lang, zeker als een gyn je dezelfde dag nog uitnodigt langs te komen. En dan nog de stagiaire de uitslag laten doorbellen Ik was echt woest!
Pas na ruim 7 weken kregen we een telefoontje om te vragen hoe het met ons ging beetje mosterd na de maaltijd gevoel heb het gesprek dus ook snel afgekapt en duidelijk gemaakt dat in niet op ongemeend medeleven/interesse zat te wachten.
Ik was de vorige keer al het vertrouwen kwijt in de verloskundigen van die praktijk (4 stuks) en nu helemaal, ik beweer dus niet dat alle vk zo zijn maar mijn ervaring zijn echt erg negatief.

Lois jij wijze dame

Carmella

Kinderwens en Tinkerbell van harte dames wonderen zijn hier altijd welkom en het liefste zo veel mogelijk
quote:
Ik niet eerlijk gezegd ik had er vorige keer echt enge dromen van en was uiteindelijk blij met het idee van een geplande ks, tja toen braken de vliezen en begon het gedoe gewoon en ik vond het meevallen.
Het beeld dat ik had gevormd was vele malen erger Nee ik zie er dus totaal niet tegenop mijn lijfje trok het prima tot aan de 10cm en dat in nog geen 3 uur met tempo ala weeenstorm dat niet bij te benen was voor het voelen van pijn was praktisch geen tijd en praten lukte al helemaal niet meer, en ik vind het nu vooral jammer dat ik het toen niet zelf af mocht maken. We gaan nu dus voor de herkansing.

Mefke hier gekantelde bm, en een gebroken bekken gehad dus klachten aan het bekken.... breek me de bek niet open maar ik heb alleen de eerste paar weken wat last gehad en *klopt af* na 3x fysio had ik het ergste achter de rug en kan ik nu voorlopig verder zonder fysio, maar tja mijn handelen is al vanaf het jaar 2000 ingesteld op pijn aan je reet hebben.

Happy tis ook wel erg vroeg hoor die echo.... geeft je misschien zelfs meer een onzeker gevoel als nodig ben ik bang. Ik geloof dus echt dat er gewoon een baby in je bm zit en dat ze gewoon te vroeg gekeken hebben volgende week zie vast meer.
Zo vroeg echo's maken is net zoiets als met 10 weken zwangerschap met een doptone naar het hartje gaan zoeken.....dat zorgt ook vaak voor paniek, tja ik zei eerder al mijn ervaring met vk was niet zo best.

Zo en nu Diaan ik hoop echt van harte dat jij wat duidelijkheid gaat krijgen en die beeb eruit wil komen

En zo natuurlijk ook Jelief met het voorzichtig rommelen en een moeder die ziek is....
Sterkte LLM!

Hier alles prima weinig nieuws aan de zon, krijgt al een dikke pens en af toe wiebelt mijn bekken maar ik zit nog in de ontkenningsfase niet aan toe geven dan is het er ook nog niet
Ons beebje laat af en toe merken dat ie straks op voetbal wil, want hij trapt stukken harder als Isa ooit deed en beide keren lag de placenta vol ervoor maar dit kindje stoort zich er niet aan en laat ons duidelijk merken dat ie er is af en toe zie je mijn buik gewoon schudden maar wel steeds onderin.... benieuwd dus of ook dit kindje straks een stuitertje blijkt te zijn, (al is daar nu weinig over te zeggen) Isa en ook dit kindje lagen alle echo's in stuit, vraag me toch wel eens af of dat met de vorm van je baarmoeder te maken kan hebben.

Zo een lel tekst maar tja dat krijg je als je een paar dagen niet reageert.
Mama van Isa en Ties
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')