Jelief, veel succes en zet hem op, ik gooi wat

voor je neer, ik hoop dat het snel doorzet!
Diaan; ik duim dat het voor jou nu ook snel gaat beginnen!
Raissa (& Milanese); van harte met de geboorte van Mila! Wat spannend dat het ineens zo snel is gegaan, ik schrok even toen ik je berichtje las. Fijn dat alles verder goed is met haar en ook met jou! Ik hoop dat ze héél snel naar huis mag zodat jullie van haar kunnen gaan genieten
Juttertje & man; van harte gefeliciteerd met Odin, wat een mooie aparte naam! Een hele fijne kraamtijd toegewenst!
Bass-Miss & man; gefeliciteerd met jullie dochter Elodie

, wat een wolk van een meid!
Kersjes; een hele dikke virtuele knuffel voor jou, ik hoop dat alle ellende snel wat afneemt, zodat je eindelijk weer wat meer mens gaat voelen. Hou je taai hè!
Verder zag ik nog een hoop mooie echo's voorbij komen van o.a Vicky

Wat leuk een zusje voor Amber!
Mefke, van harte en welkom, wat supernieuws!
Happyme; jij ook gefeliciteerd, joepie!
Alle andere net-zwangere dames ook gefeliciteerd!
Huuphuup; wat heerlijk een goeie echo

, geniet ervan!
MissSly; de 12 weken mijlpaal, wat mooi en bijzonder

Ik word er helemaal blij van, t'is julie zo gegund

Ik ben na een week weer thuis en het gaat hier nog steeds niet goed, of eigenlijk nog slechter.
Nachtenlang met spoed weer naar het ziekenhuis gegaan, omdat de pijn in de nieren niet te doen meer was. (Voorheen ook meestal 1 kant, nu beide nieren). Na een echo bleek dat de problemen na mijn zwangerschap niet voorbij zullen zijn en daar ben ik aardig van geschrokken. Hoe nu verder weten we nog niet, allemaal even afwachten. Het valt rauw op m'n dak omdat steeds gezegd is dat het tijdelijk was.
Verder vraag ik me af hoeveel ik nog kan hebben, t'is echt een achtbaanrit steeds... alle ziekenhuisopnames, midden in de nacht er heen, zoveel pijn, alles stress ervan. Ik heb helemaal geen last van hormonen, maar als je dan weer midden in de nacht de taxi instapt en het ziekenhuis inloopt en alleen bent dan valt het gewoon zwaar en voel je je zo eenzaam.
Afgelopen weekend voelde ik de baby 24 uur helemaal níet meer. Daarna bleek bij CTG's dat het ritme ook veel te afwisselend was. Maar uiteindelijk ging het weer beter. (Hoop dat dat zo blijft nu).
Daarna lag ik zelf bij een CTG voor m'n gevoel tegen een epilepsie-aanval aan, werd helemaal niet lekker en toen ik op de knop voor de zuster drukte moest ik 10 minuten wachten tot er iemand kwam, ik ben zelden zo bang geweest. Tot nu toe geen epilepsie aanvallen gehad en normaal heb ik er geen angst voor, maar tijdens de zwangerschap vind ik het doodeng, het idee dat je hersenen kortsluiting maken terwijl je leven in je buik hebt. Als ik "eruit lig" wat moet de baby dan...
Gister een groeiecho gehad en de baby is nog steeds wat aan de dunne kant (papa en mama zijn ook allebei lang en aardig dun, dus niet verwondelijk dat het niet een al te dik kindje is), maar nog binnen de curve gelukkig. Wel is het vruchtwater aan de mindere kant, dat is iets dat me niet lekker zit. Ik hoop dat ze dat goed in de gaten houden. (Ik meen me te herinneren dat ik hier wel eens gelezen heb dat je dan minder snel over tijd "mag" lopen?).
Al met al dus weer een roerige week gehad, ik moet echt even de fut uit m'n tenen vandaan trekken om mentaal niet helemaal weg te zakken, ik doe m'n best iig.
Ook al heb ik nog zoveel pijn in m'n nieren en lijf, toch hoop ik de 40 weken te halen, ook al is het verdomd zwaar, maar ik hoop dat de baby gewoon zo lang mogelijk goed kan groeien in m'n buik. Dan zet ik liever nog even m'n tanden op elkaar.
Echt veel genieten in de zwangerschap heb ik helaas nog niet gedaan, maar ik heb nog een week of 7 te gaan, nu zit het kindje nog in m'n buik, dat blijft speciaal, ongeacht hoeveel complicaties en stress het met zich meebrengt.
Het is niet vanzelfsprekend en ergens ben ik ook wel trots dat ik het nog tot nu toe allemaal doorstaan heb en dat dat kleine leventje in m'n buik nog "gewoon" verder groeit ondanks alle complicaties in mijn lijf. (Ik kan het gevoel niet helemaal omschrijven en m'n uitleg is altijd weer heerlijk helder

)
Nou tot zover weer m'n heerlijk positieve update zoals gewoonlijk

Ik ga morgen even verder bijlezen, ik loop weer zo erg achter, even kijken hoe het met iedereen gaat!