LEZEN in Londen wordt er nog steeds gewerkt met zonesquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:30 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ach sorry wat dom. Ik had ook duidelijk moeten zeggen dat ik het toen alleen over het kaart systeem had en dat ik niet de zones, kwaliteit van de bussen, metro en personeel etc bedoelde.
Het is ook pas 786827364872634876 keer uitgelegd dat de zones in Nederland verdwijnen. Ik moet het nog 98787678686 keer zeggen voordat dat tot jou doordringt en blijft hangen.
98787678686/786827364872634876 < 0.00007 % snel dan leg het nog maar een keertje aan ons allemaal uit, doet het nu wel in jip en janneke taal dan snappen we het misschien welquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:30 schreef snowgoon het volgende:
Het is ook pas 786827364872634876 keer uitgelegd dat de zones in Nederland verdwijnen. Ik moet het nog 98787678686 keer zeggen voordat dat tot jou doordringt en blijft hangen.
Voor die 50 euro krijg je heel wat meer terug. Bij de Albert Heijn kan ik ook niet zeggen "als ik jou 50 euro geef, mag ik dan voor 60 euro spullen meenemen". Dan willen ze van mij ook wel wat extra's.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In mijn geval is het 50 euro voor een kortings kaart die ik betaal dat vind ik al een mooie prijs. Mijn reisgegevens kunnen als de apparatuur slim genoeg was ook meteen geanonimiseerd worden voor hun meetdoeleinden.
Verder haalde iemand hier als voorbeeld een regulier abbonement aan, nu weet de ns allen dat je dat abbonement hebt, maar niet wanneer je ermee reist, deze persoon kan dus geen abbonement meer kopen.
Wederom totaal vanuit boekhouders perspectief benaderd, niet elke klant zit hierop te wachten. Ik niet , en met mij gelukig nog velen anderen. Ik hoop van harte dat in ieder geval de opslag van deze gegevens geen dorogang gaat vinden.
En NOGMAALS waar blijven je artikelen over de schudligen van het uitlopen van de wonderbaarlijke kaart.
Voor de zoveelste keer, bel ze dan eens. Praat met echte mensen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ter jouwe info, ik heb al veel vragen die ik hier stel opgestuurd naar diverse OV bedrijven
Ze geven ontstellend weinig antwoord of sturen me een paste tekst van OV chipkaart site, zonder op mijn vraag in te gaan.
Waarom moet ik alles tot in den treure herhalen voor jou?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
LEZEN in Londen wordt er nog steeds gewerkt met zones
Ik citeer je antwoord boven, waar staat dat het hier verdwijnt.
Dus niet het systeem van Londen ? wat zo goed werkt ?
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:35 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer, bel ze dan eens. Praat met echte mensen.
Nou gewoon afwachten dan maar en je bezig gaan houden met belangrijkere zaken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hetzelfde resultaat. Ontwijkende of tegenstrijdige antwoorden
De 1 zegt ja, ander zegt nee.
Dat is het trieste
Geef dan antwoord, eerst zeg je dat het systeem van Londen WAT PERFECT WERKT VOLGENS JOU hier ook gaat wordne gebruikt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:36 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom moet ik alles tot in den treure herhalen voor jou?
????? voorbereiden op de chipkaart per 29-01 misschien ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nou gewoon afwachten dan maar en je bezig gaan houden met belangrijkere zaken.
Ik snap sowieso niet waarom jij perse antwoord wilt hebben op allerlei situaties die je verzint terwijl je daar niet zelf mee te maken hebt.
Lees eens goed terug. Ik ben duidelijk geweest, heb mijn uitspraken daarover daarna nog meer verduidelijkt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Geef dan antwoord, eerst zeg je dat het systeem van Londen WAT PERFECT WERKT VOLGENS JOU hier ook gaat wordne gebruikt.
Dan zeg je dat zones gaan verdwijnen in NL< je gaat betalen per afstand.
En dan blijkt volgens de officiele site van de London Underground dat ze zones blijven gebruiken.
Hoezo verdwijnen ze hier dan ? Of blijven ze ? Dat is toch oneerlijker ?
Dat je je sofinummer op moet geven voor je Chipkaart, dat Conexxion de chipkaart niet gaat gebruiken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
????? voorbereiden op de chipkaart per 29-01 misschien ?
Wat verzin ik dan
Ik wil antwoord.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:40 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Lees eens goed terug. Ik ben duidelijk geweest, heb mijn uitspraken daarover daarna nog meer verduidelijkt.
Als je het niet wilt snappen en het nog een keer uitgekauwd moet worden vraag ik me toch echt af wat je hier aan het doen bent. Ben je gewoon als een klein kind aan het kloten of wil je een volwassen discussie voeren?
He jij stelt dingen dan mag je ze ook bewijzen .Of zit je gewoon lekker te trollen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:34 schreef snowgoon het volgende:
Ik heb geen artikelen waarin duidelijk wordt uitgelegd wat de oorzaak is van de vertraging. Ik ben van mening dat dat komt door politici en belangenorganisaties. Als jij het daar niet mee eens bent, leuk voor je.
nee LEZEN SUKKELquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat je je sofinummer op moet geven voor je Chipkaart, dat Conexxion de chipkaart niet gaat gebruiken.
Die antwoorden zijn jou allang, heel vaak en heel duidelijk gegeven.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik wil antwoord.
Gaan zones verdwijnen in Nederland ? JA OF NEE
Gebruiken we het Londen systeem JA OF NEE
Gaan we betalen per afstand ? JA OF NEE
Jouw antwoorden staan hier eerder al vermeld ja, alleen ze kloppen niet
Ik mag het bewijzen, ik moet het niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
He jij stelt dingen dan mag je ze ook bewijzen .Of zit je gewoon lekker te trollen.
Verschilllende mensen komen hier met praktijk voorbeelden aan en jij doet veel van die feiten af met vage antwoorden en subjectieve meningen die nergens te staven zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:45 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik mag het bewijzen, ik moet het niet.
Als jij dat trollen vind, so be it.
JA JA en JAquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:45 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Die antwoorden zijn jou allang, heel vaak en heel duidelijk gegeven.
Als je dat nu nog niet snapt ben je echt een klein kind dat alleen maar loopt te kloten en snap ik ook waarom de antwoorden van de vervoerders te moeilijk voor jou zijn.
En jij geeft geen antwoord op de vraag waarom die gegevens opslag een bedreiging voor je is.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Verschilllende mensen komen hier met praktijk voorbeelden aan en jij doet veel van die feiten af met vage antwoorden en subjectieve meningen die nergens te staven zijn.
gevaar van misbruikquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En jij geeft geen antwoord op de vraag waarom die gegevens opslag een bedreiging voor je is.
Leuke manier van discussie voeren zeg...
We werken niet met het Londense zone systeem SUKKEL om met je eigen woorden te spreken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja hoor zones verdwijnen en we werken volgens het Londen systeem met zones
Ja tuurlijk kan dat
Hoe kan daar misbruik van gemaakt worden dan? Hoe uit die misbruik zich? Waar merk je het aan?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
gevaar van misbruik
heel simpel
De 1 vind het klein, de ander groot probleem maar het gevaar is er wel degelijk, zeker icm automatisch opladen
de chipkaart is in feite een soort creditcard en die kan je misbruiken volgens mensen die het kunnen beoordelen
Oh alleen dezelfde kaart ? Jaja, dezlefde kaart met een andere werking ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
We werken niet met het Londense zone systeem SUKKEL om met je eigen woorden te spreken.
Net zoals we niet met dezelfde metro stellen, bussen, treinen, taal, perrons als Londen werken.
We werken met dezelfde kaart als in Londen. Dat is het enige wat hetzelfde is aan Londen.
Waarom loop je toch als een klein kind te kloten? Wat is er mis met je?
Dus kun je niet stellen, zoals jij doet, dat als het in Londen, geheel andere situatie, goed werkt, het ding hier ook gaat werken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:51 schreef snowgoon het volgende:
We werken met dezelfde kaart als in Londen. Dat is het enige wat hetzelfde is aan Londen.
Idd zeflde kaart maar de mogelijkheden die we hier moeten bieden zijn er een stuk meer maar dat moet toch echt gaan met die wonderkaartquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dus kun je niet stellen, zoals jij doet, dat als het in Londen, geheel andere situatie, goed werkt, het ding hier ook gaat werken.
In londen werken ze er al veel langer mee dan in Nederland.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Oh alleen dezelfde kaart ? Jaja, dezlefde kaart met een andere werking ?
Ja logisch , daarom werkt het in Londen wel en hier niet, het is wel dezelfde kaart maar ander systeem
En daarom vergelijken we het elkaar ?
dat hebben experts gezegd, niet ik, experts die meer weten van dat soort zaken dan jij en ikquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:53 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe kan daar misbruik van gemaakt worden dan? Hoe uit die misbruik zich? Waar merk je het aan?
En waarom zou dat nu al niet kunnen met de telefoongegevens?
Je stelt zelf zoveel vragen en eist duidelijke antwoorden, maar zelf geef je ook geen duidelijke antwoorden als jou simpele vragen worden gesteld.
Tuurlijk kan ik dat wel stellen. Ik mag stellen wat ik wil.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dus kun je niet stellen, zoals jij doet, dat als het in Londen, geheel andere situatie, goed werkt, het ding hier ook gaat werken.
vertel hoe anders dan ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:58 schreef snowgoon het volgende:
[..]
In londen werken ze er al veel langer mee dan in Nederland.
En in Londen hadden ze geen strippenkaart als voorloper maar een systeem dat redelijk vergelijkbaar was met de situatie nu. Men was daar al gewend aan poortjes en hekjes.
Ik vergelijk het amper met elkaar. Ik zeg alleen dat het KAART systeem in Londen goed werkt.
Voor de rest is het een compleet anders situatie dan in Nederland.
Het ging over de reisgegevens SUKKEL!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat hebben experts gezegd, niet ik, experts die meer weten van dat soort zaken dan jij en ik
komt hij weer mt die telefoon. Daar wordt geen fraude mee gepleegd ?
Gaat ook niet om gegevens alleen, gewoon om geld.
Chipsaldo kan gestolen worden via skimmen, kopieren wat ever.
30 euro staat er op max ? Goed maakt niet uit, mensen worden doodgemaakt voor 2 euro
Andere metro's, andere stoeltjes in de metro, andere taal, andere perrons heel veel anders.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
vertel hoe anders dan ?
een kaart in een gleuf duwen werkt uitstekend daar ?
Tuurlijk mag je dat zeggen maar kiijk ook eens naar de huidige praktijk voorbeelden en dan snap ik niet dat je zo psotief kan lbijven over zon kaart.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tuurlijk kan ik dat wel stellen. Ik mag stellen wat ik wil.
Waarom zou ik dat niet mogen zeggen dat ik denk dat het hier goed gaat werken?
ok vbquote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het ging over de reisgegevens SUKKEL!
Niet over je pasje dat net zo goed als een strippenkaart gestolen kan worden.
Omdat ik oordeel over de mogelijkheden en functionaliteiten die de kaart kan hebben. Ik kijk verder dan alleen de situatie zoals die nu in Rotterdam is en schat in wat het kan worden.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je dat zeggen maar kiijk ook eens naar de huidige praktijk voorbeelden en dan snap ik niet dat je zo psotief kan lbijven over zon kaart.
http://www.rover.nl/chipkaart/overzicht.php
Ik herhaal:quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
ok vb
ik reis elke dag van Ridderkerk naar Rotterdam
Mijn vriendin ook
gegevens jatten, beetje koppelen met adressen. He die zijn er niet. Even huis leeghalen bij die mensen
Kan volgens jou niet he, doen ze niet
Doen ze nu al hoor, kijken naar rouwadvertenties bv
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Andere metro's, andere stoeltjes in de metro, andere taal, andere perrons heel veel anders.
Waarom stel jij wel zoveel vragen maar beantwoord je vragen niet?
Jouw redenatie vermogen is echt van het niveau van een aardappel.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat heeft er mee te maken
Gewoon dezelfde metro's kopen als in Londen, dan werkt die kaart ook gelijk goed ??????????
Het zijn ongeveer dezelfde automaten hoor (ja ik zeg ongeveer, kan andere kleur hebben natuurlijk)
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:05 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik herhaal:
Het ging over de reisgegevens SUKKEL!
Niet over je pasje dat net zo goed als een strippenkaart gestolen kan worden.
En hoe ga je dat merken? Welke last heb je daarvan?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
REISGEGEVENS KRAKEN JA
Kijken waar mensen heengaan,
laat maar, geen redden meer aanquote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jouw redenatie vermogen is echt van het niveau van een aardappel.
Kun je niet zelf nadenken en moet alles voor je uitgekauwd worden en 868878934798 keer herhaald worden?
Het systeem waarvoor?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
laat maar, geen redden meer aan
welk systeem gebruiken we dan hier ?
systeem voor OV chipkaartquote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:10 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het systeem waarvoor?
Metro? Kaart? Hekjes? Bussen?
Wat bedoel je? Wees eens wat duidelijker met wat je wilt weten.
Friese Waddeneilanden vallen uit ‘OV-chipkaartboot’quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:02 schreef Basp1 het volgende:
http://www.rover.nl/chipkaart/overzicht.php
Ben jij een troll??quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Leg nou eens uit, hoe merk jij dat de NS die gegevens op slaat? Welke last heb jij ervan?
Wat is nou precies het probleem van het opslaan van die reisgegevens?
En waarom mag de NS niks terugvragen voor die korting?
Je bent al maanden bezig met zeuren op de OV chipkaart, en je weet niet eens welk systeem er gebruikt wordt?quote:
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:15 schreef Zelva het volgende:
[..]
Friese Waddeneilanden vallen uit ‘OV-chipkaartboot’
De OV-chipkaart zal niet gebruikt kunnen worden op Vlieland, Terschelling en Ameland. Dat melden de provincie Friesland en vervoerbedrijf Arriva, dat zojuist een vierjarige concessie voor deze eilanden heeft gewonnen. Invoering van het chipkaartsysteem op de Waddeneilanden zou te duur worden. Eilandbezoekers kunnen straks via internet een kaartje kopen (eventueel in combinatie met het bootretour), waarmee de bus op het eiland tijdens het verblijf onbeperkt kan worden gebruikt. Dit geldt ook voor Schiermonnikoog, waar Arriva al rijdt. Staatssecretaris Huizinga moet deze barst in de bruikbaarheid van de OV-chipkaart nog wel goedkeuren.
Eén kaart voor ál het openbaar vervoer toch?
Fijn om te lezen dat de ov-chipkaart niet eens in de concessievoorwaarden wordt meegenomen. Als er dus een of meerdere ov-bedrijven geen zin hebben in dat onding, dan krijgen we dus een lappendeken van kaartsystemen in Nederland.
volgens jou en de pers het systeem van Londen, in en uitchecken, reizen per afstand, zones worden afgeschaftquote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:17 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je bent al maanden bezig met zeuren op de OV chipkaart, en je weet niet eens welk systeem er gebruikt wordt?
Voor zover ik het mijn topic mag noemen: jij bent degene die hier alles zit te bagatelliseren. Er worden vrij duidelijke feiten gegeven die jij afdoet, jij komt met gevoelens (ipv feiten) die anderen dan voor jou mogen uitzoeken, jij legt anderen woorden in de mond en verdraait de boel.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:40 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Lees eens goed terug. Ik ben duidelijk geweest, heb mijn uitspraken daarover daarna nog meer verduidelijkt.
Als je het niet wilt snappen en het nog een keer uitgekauwd moet worden vraag ik me toch echt af wat je hier aan het doen bent. Ben je gewoon als een klein kind aan het kloten of wil je een volwassen discussie voeren?
Ben jij een troll??quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:16 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Ben jij een troll??
Even een kleine zijstap maar de realiteit is op dit moment al dat er proeven lopen waarbij de gegevens van loyaliteits kaarten gematched worden met de gegevens van zorgverzekeraars. En je mag een keer raden waar dat toe gaat leiden.
Hoe meer gegevens er op geslagen worden hoe meer jij als individu gecontroleerd gaat worden. Op de korte termijn zal het wel wat meevallen maar na verloop van tijd kom je er wel achter dat het tegen je gebruikt gaat worden. Met de loyaliteits kaarten proef heeft het pak em beet 10 jaar geduurd.
Natuurlijk is het zo dat er wat tegenover de korting staat. Heb je er wel eens bij stil gestaan dat zoiets wel in verhouding moet staan? 7 jaar vs een paar rot euro's. Voor mij is het een uitgemaakte zaak. Ik weiger per definitie om mij te laten registreren en zal dus altijd voor de anonieme versie kiezen. Kies jij maar mooi voor de geregistreerde versie en dan spreken we elkaar over een paar jaar wel weer wanneer de eerste gegevens uit de database verkocht worden aan een onderneming waar jij niet blij van wordt.
Mijn god... Jij bent echt een klein kind dat alleen maar loopt te kloten.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
volgens jou en de pers het systeem van Londen, in en uitchecken, reizen per afstand, zones worden afgeschaft
volgens mij en volgens de London Underground zijn er nog zones
Conclusie ?
We zijn allebei trollenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:20 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Voor zover ik het mijn topic mag noemen: jij bent degene die hier alles zit te bagatelliseren. Er worden vrij duidelijke feiten gegeven die jij afdoet, jij komt met gevoelens (ipv feiten) die anderen dan voor jou mogen uitzoeken, jij legt anderen woorden in de mond en verdraait de boel.
De ov-chipkaart had heel wat kunnen worden, maar dat zal niet zo zijn vanwege het simpele feit dat er nog heel veel problemen zijn. Welke hoeven we niet meer uit te leggen, die links zijn vaak genoeg gepost.
Die problemen die er zijn kunnen opgelost worden.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:20 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Voor zover ik het mijn topic mag noemen: jij bent degene die hier alles zit te bagatelliseren. Er worden vrij duidelijke feiten gegeven die jij afdoet, jij komt met gevoelens (ipv feiten) die anderen dan voor jou mogen uitzoeken, jij legt anderen woorden in de mond en verdraait de boel.
De ov-chipkaart had heel wat kunnen worden, maar dat zal niet zo zijn vanwege het simpele feit dat er nog heel veel problemen zijn. Welke hoeven we niet meer uit te leggen, die links zijn vaak genoeg gepost.
Nee, eerst kaartjes op internet bestellen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:18 schreef macca728 het volgende:
Dus ik heb nog een strippenkaart nodig ??
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, eerst kaartjes op internet bestellen.
Als het plan wordt goedgekeurd.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, eerst kaartjes op internet bestellen.
Waarschijnijk wel, dus dan gaat er al 1 vervoerder van de grote vereinigungstraum van het ov af.quote:
Je kent het begrip niet?? zoek het maar op.quote:
De gegevens zijn vele malen meer waard dan 1000 euro. Die andere reactie over dat lenen is totaal niet relevant.quote:Of het een paar euro is, is per persoon verschillend. Ik heb van mensen gehoord dat de 1.000 euro besparen. Als jij dat een paar euro vind, mag ik een paar euro van je lenen?
Keer op keer merk je dat de overheid en de aan haar gelieerde organisaties op alle mogelijke manieren cruciale fouten maken en jij gelooft nog steeds blind dat dat nu niet gaat gebeuren? Het is niet voor niets dat de consumentenclubs uit het overleg stappen! Daarnaast zijn er al vele voorbeelden over de ov chipkaart boven water gekomen waardoor je best kritisch mag zijn t.a.v. de invoering.quote:In Nederland zijn er diverse organisaties die in de gaten houden wat er met persoons gegevens gebeurd.
Hier dus niet he. Het wordt 7!!! jaar bewaard. Parallel naar de loyaliteitskaarten, die ook bij het CBP aangemeld zijn, kan dus betekenen dat die gegevens verhandeld worden. Ik kan niet in de toekomst kijken en toch durf ik nu al te wedden dat deze gegevens verkocht gaan worden. Ze zijn nl van onschatbare waarde voor marketingmensen van verschillende ondernemingen.quote:En meestal kunnen mensen zelf kiezen wat er met hun gegevens gebeurd.
Het is geen bangmakerij wat ik schreef, dat is al realiteit!! Misschien moet je eens stoppen met het bagatelliseren van je en een wat gezonder wantrouwen ontwikkelen t.o.v. je volksvertegenwoordigers.quote:Dus ik zie echt het probleem niet en doe ook niet mee met de bangmakerij die jij nu gebruikt om kritiek te leveren op de chipkaart.
Voorbeeldje:quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:44 schreef snowgoon het volgende:
Nog steeds niemand die uit kan leggen wat de tastbare, hinderlijke, zichtbare, irriante, bedreigende of vervelende gevolgen zijn van het opslaan van de reisgegeven?
Blijft het alleen bij een gevoel / principe kwestie of komt er ook nog een echt probleem uit?
Waarom zijn die gegevens 1.000de euros waard voor jou?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:53 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Je kent het begrip niet?? zoek het maar op.
[..]
De gegevens zijn vele malen meer waard dan 1000 euro. Die andere reactie over dat lenen is totaal niet relevant.
[..]
Keer op keer merk je dat de overheid en de aan haar gelieerde organisaties op alle mogelijke manieren cruciale fouten maken en jij gelooft nog steeds blind dat dat nu niet gaat gebeuren? Het is niet voor niets dat de consumentenclubs uit het overleg stappen! Daarnaast zijn er al vele voorbeelden over de ov chipkaart boven water gekomen waardoor je best kritisch mag zijn t.a.v. de invoering.
[..]
Hier dus niet he. Het wordt 7!!! jaar bewaard. Parallel naar de loyaliteitskaarten, die ook bij het CBP aangemeld zijn, kan dus betekenen dat die gegevens verhandeld worden. Ik kan niet in de toekomst kijken en toch durf ik nu al te wedden dat deze gegevens verkocht gaan worden. Ze zijn nl van onschatbare waarde voor marketingmensen van verschillende ondernemingen.
[..]
Het is geen bangmakerij wat ik schreef, dat is al realiteit!! Misschien moet je eens stoppen met het bagatelliseren van je en een wat gezonder wantrouwen ontwikkelen t.o.v. je volksvertegenwoordigers.
Alsof je nu niet onterecht verdacht kunt worden. Buschauffeur die jouw gezicht beschrijft in plaats van de persoon die na je kwam. Conducteur die jou herinnert omdat je met de voeten op de bank zat.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 01:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Voorbeeldje:
Zoals je in dit topic merkt zijn er flinke meningsverschillen. Voornamelijk tussen jou en de rest.
Als op wat voor manier ook jouw privacy in het geding komt, staat er straks een groepje mensen bij je voor de deur.
Nu kan je in dit geval nog terugvallen op de politie en de rechtbank. Maar stel nu dat de politie bij je voor de deur staat. Niet omdat je wat verkeerd hebt gedaan, maar omdat iemand wat verkeerds heeft gedaan. En jouw gegevens komen naar voren uit de gegevens, dus ben je op zijn minst verdacht.
Gaat dit te ver?
Afgelopen week stond er een bericht over automatisch kenteken scannen. De politie wilde alle scans bewaren, want je weet maar nooit. Dat lijkt jou niet gevaarlijk. Moet je dit eens lezen.
Nu is dit een klein voorbeeld van alle mogelijke privacygegevens. In dit filmpje wordt op simpele wijze uitgelegd hoe dit in zijn gang gaat en waarom je gewoon consequent 'nee' moet zeggen. Niet omdat jij er geen probleem mee hebt, maar omdat een ander er misbruik van kan maken. Geschiedenis leert ons dat er dan ook misbruik van wordt gemaakt.
Bijvoorbeeld door een extreem rechtse regering. Of een extreem linkse, die jou gaat verbieden met de bus te gaan omdat de afstand daarvoor te klein is (halen ze uit je ov-chipkaart), je gaat maar met de fiets.
We kunnen jou riedeltjes ook omdraaien, en dat klinkt me toch veel klant vriendelijker.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 09:12 schreef snowgoon het volgende:
Het is wel bangmakerij. Het is nog lang niet duidelijk waar en hoe die gegevens gebruikt gaan worden. En jij en allerlei anderen mensen gaan allerlei scenario's waaruit zou moeten blijken dat het gevaarlijk is dat die cijfers opgeslagen worden.
Ik geef mensen liever het voordeel van de twijfel. Dan hoef ik niet zo achterdochtig te leven...
Niet met abbonementen. Dus er is maar nog een heel klein gedeelte van het huidige aanbod beschikbaar als je anoniem wilt reizen. Dat kan toch nooit de bedoeling geweest zijn toen men ooit in de geschiedenis de term OPENBAAR VERVOER uitvond. Dat zou laagdrempelig en voor iedereen teogankelijk moeten zijn en niet met speciale voorwaarden als je niet wilt dat je gegevens voor 7 jaar opgeslagen worden.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 09:20 schreef snowgoon het volgende:
Maar wat is het probleem nu? Je kunt gewoon nee zeggen. Er is een mogelijkheid om anoniem te gaan reizen.
sterke voorbeelden man, conducteurs die jouw gezicht herinneren van de 10000 die ze zien elke dag.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 09:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Alsof je nu niet onterecht verdacht kunt worden. Buschauffeur die jouw gezicht beschrijft in plaats van de persoon die na je kwam. Conducteur die jou herinnert omdat je met de voeten op de bank zat.
De politie wilde dat en wordt daarvoor teruggefloten. Goed voorbeeld dat iemand dat soort dingen in de gaten houd..
Maar wat is het probleem nu? Je kunt gewoon nee zeggen. Er is een mogelijkheid om anoniem te gaan reizen.
Hoe wordt er nu misbruik gemaakt van de telefoon gegevens? Hoe wordt er nu misbruik gemaakt van kentekeen registratie? Hoe wordt er nu al misbruik gemaakt van video surveillance?
Een verkrachting zal natuurlijk ook precvies plaatsvinden naast een OV chipkaart automaat. Een plaats waar over het algemeen allerlei camera's hangenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 09:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
sterke voorbeelden man, conducteurs die jouw gezicht herinneren van de 10000 die ze zien elke dag.
Nee dat gelooft de rechter
Oh ik lees dat dhr Snowgoon wel aanwezig op het moment van de verkrachting, kijk maar naar zijn chipkaart. DIe is gekraakt meneer de rechter. Haha meneer Snowgoon, dat kan niet, weet u toch. Verklaar maar wat u daar gedan heeft op dat moment.
Telefoon slaat nergens op, want die kan je uitzetten en mensen hebben prepaid.
IK herhaal waarom 7 jar gegevens bewaren, waarom 7 jaar bewarrenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:10 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Een verkrachting zal natuurlijk ook precvies plaatsvinden naast een OV chipkaart automaat. Een plaats waar over het algemeen allerlei camera's hangen![]()
Voor de mensen die telefoon uitzetten en het duurdere prepaid betalen ANONIEME CHIPKAART. Ik herhaal ANONIEME CHIPKAART
Als je zo graag wilt weten waarom de NS dat doet: BEL ZE EENS OP.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 09:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We kunnen jou riedeltjes ook omdraaien, en dat klinkt me toch veel klant vriendelijker.
Het is voor ons als burgers totaal niet inzichtelijk waarom de NS uberhaubt onze gegevens zou bijhouden op welke moment we waar in of uitstappen.
En NEE grote organisaties geef ik per defenitie nooit meer het voordeel van de twijfel. Want als men kan zal men de kleine individueen naaien. Een mooi vorobeeld is de NS die als het aan hun zo liggen jaarlijks de prijzen met de 3 dubbele inflatie zou laten stijgen als het aan hun lag. Gelukkig hebben we dan nog een overheid die zeggt dat het niet mag, maar dan proberen organisatie toch op andere manieren hun eerder bedachte plannen erdoor heen te drukken. Ik snap echt niet dat jij zulke bedrijven vertrouwd met al jou reisgegevens.
Weet jij dat zeker dat die telefoon gegevens niet 7 jaar bewaard worden?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
IK herhaal waarom 7 jar gegevens bewaren, waarom 7 jaar bewarren
Vertel me
Telefoongegevens worden niet 7 jaar bewaard, waarom OV gegevens wel.
Ik wil de reden weten.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:14 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Weet jij dat zeker dat die telefoon gegevens niet 7 jaar bewaard worden?
En vertel me nou eens wat is de echte bedreiging van het opslaan van die gegevens. Nog niemand die een zinnig antwoord daar op heeft kunnen geven.
Nou bel de NS klantenservice eens op. Die weten het beter dan ik.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik wil de reden weten.
Gegevens opslaan 7 jaar lang gaat veel geld kosten.
Als iemand dat besluit heeft hij een reden daarvoor
Maak het gewoon publiek !!!
Misbruik is twijfelachtig, maar in ieder geval wel gebruik:quote:Op zaterdag 17 januari 2009 09:20 schreef snowgoon het volgende:
Hoe wordt er nu misbruik gemaakt van de telefoon gegevens?
"Bpm-aanslag na half uurtje rijden: AMSTERDAM - Een Nederlandse vrouw die met een geleende Duitse auto nog geen dertig minuten op de wegen reed, heeft van de fiscus een belastingaanslag gekregen. De Belastingdienst vindt dat ze de auto importeerde. Pal over de grens werd zij geflitst en kreeg meteen een gepeperde rekening van de fiscus in de bus.quote:Hoe wordt er nu misbruik gemaakt van kentekeen registratie?
"Tegen alle afspraken in gebruikt de Apeldoornse politie de camera’s rond het Caterplein ook om mensen overdag in de gaten te houden. De camera’s zijn geplaatst om ‘s nachts de veiligheid te verbeteren. Maar nu blijkt de politie de camera’s te benutten om boetes uit te delen voor parkeer- en verkeersovertredingen.quote:Hoe wordt er nu al misbruik gemaakt van video surveillance?
Onder welke steen heb jij geleefd de afgelopen jaren?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 09:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Alsof je nu niet onterecht verdacht kunt worden. Buschauffeur die jouw gezicht beschrijft in plaats van de persoon die na je kwam. Conducteur die jou herinnert omdat je met de voeten op de bank zat.
De politie wilde dat en wordt daarvoor teruggefloten. Goed voorbeeld dat iemand dat soort dingen in de gaten houd..
Maar wat is het probleem nu? Je kunt gewoon nee zeggen. Er is een mogelijkheid om anoniem te gaan reizen.
Hoe wordt er nu misbruik gemaakt van de telefoon gegevens? Hoe wordt er nu misbruik gemaakt van kentekeen registratie? Hoe wordt er nu al misbruik gemaakt van video surveillance?
Jij snapt het echt niet hequote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:10 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Een verkrachting zal natuurlijk ook precvies plaatsvinden naast een OV chipkaart automaat. Een plaats waar over het algemeen allerlei camera's hangen![]()
Voor de mensen die telefoon uitzetten en het duurdere prepaid betalen ANONIEME CHIPKAART. Ik herhaal ANONIEME CHIPKAART
Sterker nog: omdat je je gsm uitzet, zal je wel iets te verbergen hebben... Omdat je een anonieme chipkaart hebt, zal je wel iets te verbergen hebben...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:29 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Jij snapt het echt niet he
Dmv de GSM lokatiegegevens kan een GSM al gevolgd worden. Die zijn zo nauwkeurig dat ze te herleiden zijn naar woonadressen. Ik heb het dan over de prepaid's die niet geregistreerd zijn. Verder is het zo dat met die niet geregistreerde GSM's vast wel eens naar vaste nummers, abonnement GSM's of geregistreerde prepaid's wordt gebeld. Dan is al snel een patroon duidelijk.
De afgelegde route match je dan met de afgelegde OV routes. Hier blijven een aantal abonnementen, anonieme en wegwerp kaarten over. De geregistreerde kaarten match je weer met de GSM's die dat traject hebben afgelegd. Het alibi van die mensen is snel te checken en zo sluit je steeds meer uit totdat er een handjevol overblijven.
Bovenstaande gebeurt nu al met de GSM gegevens en wordt door de OV chip kaart vergemakkelijkt. Het hele gegeven zorgt voor meer en meer controle op jou als individu. Hoe meer gegevens er bekend zijn en gecontroleerd worden hoe meer kans er is op fouten wat leidt tot bijvoorbeeld het vast zetten van onschuldigen.
Dan je opmerking over de telefoon uitzetten. Er zijn dan twee dingen bekend. Het punt waar je telefoon uit- en ingeschakeld is. Thuis uitzetten en op je werk aanzetten betekent nog steeds dat er een rechte lijn getrokken kan worden tussen die 2. Als er dan langs die route een moord gepleegd is val jij ook al automatisch in de categorie van nader te onderzoeken.
en straks met de kilometerheffing ben je helemaal niet veilig meerquote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Sterker nog: omdat je je gsm uitzet, zal je wel iets te verbergen hebben... Omdat je een anonieme chipkaart hebt, zal je wel iets te verbergen hebben...
Je bent wel heel erg Pro Ov-chipkaart en verdedigt die onzin tot en met.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:19 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nou bel de NS klantenservice eens op. Die weten het beter dan ik.
En nog steeds geen goed bezwaar tegen het opslaan van die gegevens.
Tja, ik ben niet alwetend hoor.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 20:06 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Je bent wel heel erg Pro Ov-chipkaart en verdedigt die onzin tot en met.
Maar daar heb je geen antwoord op?
Hoe paranoia kun je zijn...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Sterker nog: omdat je je gsm uitzet, zal je wel iets te verbergen hebben... Omdat je een anonieme chipkaart hebt, zal je wel iets te verbergen hebben...
Geloof jij lekker blind de overheid ok. Praten we over een jaar of 10 nog een keerquote:Op zondag 18 januari 2009 01:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe paranoia kun je zijn...
Tijd om dit topic naar BNW te verplaatsen met dit soort achterdocht.
Ja, lekker danquote:Op zondag 18 januari 2009 01:37 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Geloof jij lekker blind de overheid ok. Praten we over een jaar of 10 nog een keer
Het is dat er geen topic voor stomzinnige blindheid is, anders zou je daar beter gaan posten.quote:Op zondag 18 januari 2009 01:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe paranoia kun je zijn...
Tijd om dit topic naar BNW te verplaatsen met dit soort achterdocht.
Dat dus.quote:Op zondag 18 januari 2009 12:50 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Het is dat er geen topic voor stomzinnige blindheid is, anders zou je daar beter gaan posten.
En zo blijkt eens te weer hoe geweldig het allemaal wel niet is...quote:Gehandicapten zien nog problemen met chipkaart
Uitgegeven: 18 januari 2009 14:57
Laatst gewijzigd: 18 januari 2009 14:57
ROTTERDAM - Gehandicaptenorganisaties constateren tien dagen voor de afschaffing van de strippenkaart in de Rotterdamse metro nog problemen met de ov-chipkaart.
Zo weet een blinde niet welk poortje hij of zij moet nemen.
''Ook een blindegeleidehond kan geen rode kruizen lezen'', aldus een woordvoerder namens MEE Rotterdam (mensen met een beperking) en Vereniging van Gehandicaptenorganisaties Rotterdam (VGR).
Moeilijker
Voor mensen met een verstandelijke beperking is de kaart moeilijker te begrijpen dan een strippenkaart. Bovendien kan de chipkaart zelf niet door blinden worden opgeladen in de automaten, omdat die niet goed toegankelijk zijn. Een ander probleem is dat een blinde het saldo op zijn kaart niet kan lezen als hij een poortje passeert.
Thuis
''Het zou handig zijn als dat thuis wel kan als je inlogt'', stelt de Vereniging Gehandicaptenorganisaties Rotterdam. ''Maar in de praktijk kan het wel een week duren voordat je reizen te zien zijn op je persoonlijke pagina.'' De organisatie suggereert de invoering van een telefoonnummer waar een blinde zijn ov-chipkaartsaldo kan horen.
Londen
De ideale situatie doet zich in Londen voor, waar er altijd iemand bij de poortjes staat. ''Dat is de perfecte oplossing'', aldus de zegsman. ''Geen machine kan de behulpzaamheid van een mens overnemen.'' MEE en de Gehandicaptenorganisatie Rotterdam zijn bang dat de problemen pas echt duidelijk worden als de strippenkaart op 29 januari helemaal wordt afgeschaft.
© ANP
Liever stomzinnig blind en vrolijk leven dan me constant bedreigd voelen en denken dat de overheid me wilt pakken.quote:Op zondag 18 januari 2009 12:50 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Het is dat er geen topic voor stomzinnige blindheid is, anders zou je daar beter gaan posten.
Ik zie nergens misbruik. Alhoewel het al jaren speelt en de overheid allerlei middelen heeft kun je dus geen enkel voorbeeld van (stelselmatig) misbruik geven.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:29 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Misbruik is twijfelachtig, maar in ieder geval wel gebruik:
"Tijdens eerdere zittingen hebben de advocaten achterhaald dat de recherche de Imsi-catcher had gebruikt voor de aanhouding van de verdachten. Dankzij dit apparaat kon een mobiele telefoon en daarmee de verblijfplaats van een van de verdachten worden getraceerd.
(...) De advocaten zijn van mening dat de Imsi-catcher niet ingezet had mogen worden (...) De rechtbank was het hier niet mee eens." (http://www.trouw.nl/nieuw(...)psporingsmiddel.html)
"De Officier van Justitie (verder: OvJ) liet ter terechtzitting een uitdraaitje van de zogenaamde locatiegegevens van de telefoon van Okan O. zien, waaruit volgens de OvJ bleek dat (de telefoon van) Okan O. zich op het tijdstip van de schietpartij wel degelijk in de buurt van De Plakhoek bevond.
(...)Niet lang na die veroordeling overleed Okan O. aan kanker. Het is dan ook niet tot een hoger beroep in de zaak gekomen."
(http://www.xs4all.nl/~respub/afluisteren/plaatsbepaling.html)
[..]
"Bpm-aanslag na half uurtje rijden: AMSTERDAM - Een Nederlandse vrouw die met een geleende Duitse auto nog geen dertig minuten op de wegen reed, heeft van de fiscus een belastingaanslag gekregen. De Belastingdienst vindt dat ze de auto importeerde. Pal over de grens werd zij geflitst en kreeg meteen een gepeperde rekening van de fiscus in de bus.
(...) De vrouw ging hogerop en kreeg alsnog steun van het gerechtshof Den Bosch."
(http://www.telegraaf.nl/o(...)uurtje_rijden__.html)
[..]
"Tegen alle afspraken in gebruikt de Apeldoornse politie de camera’s rond het Caterplein ook om mensen overdag in de gaten te houden. De camera’s zijn geplaatst om ‘s nachts de veiligheid te verbeteren. Maar nu blijkt de politie de camera’s te benutten om boetes uit te delen voor parkeer- en verkeersovertredingen.
(...) Het CPB stelt echter nadrukkelijk dat camerabeelden niet zomaar voor andere doelen gebruikt mogen worden, dan het doel waarvoor ze zijn opgehangen."
(http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/article535427.ece)
Hoe kan een blinde nu zien hoeveel strippen die nog over heeft?quote:Op zondag 18 januari 2009 15:39 schreef Stupendous76 het volgende:
Nieuw bericht:
[..]
En zo blijkt eens te weer hoe geweldig het allemaal wel niet is...
Niks naief of troll. Ik heb gewoon een andere mensen en ik zie het allemaal niet zo somber in. Net zoals jij het recht heb op privacy, heb ik het recht om een andere mening te hebben.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:17 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Onder welke steen heb jij geleefd de afgelopen jaren?
Deventer moordzaak is een voorbeeld waarbij de GSM lokatiegegevens gebruikt zijn om Louwes in eerste instantie veroordeeld te krijgen. In tweede instantie mocht het niet meer gebruikt worden alleen had dat met andere zaken te maken.
Dan was er afgelopen september een moordzaak in Amsterdam waar de politie nu gebruik maakt van een SMS bom. Dit bericht gaat naar iedereen die adhv de lokatiegegevens binnen een bepaalde afstand van die moord was.
Bij de eerste situatie is het zo dat de meeste mensen er geen moeite mee hebben als het gebruikt wordt om iemand veroordeeld te krijgen. De tweede situatie schuift al wat meer op naar de grens van wat toelaatbaar is en wat niet.
Voor de rest ben je of naief of gewoon een troll.
Bedankt voor het onderbouwen van mijn stelling dat mensen die een GSM gebruiken hun privacy allang hebben opgegeven.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:29 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Jij snapt het echt niet he
Dmv de GSM lokatiegegevens kan een GSM al gevolgd worden. Die zijn zo nauwkeurig dat ze te herleiden zijn naar woonadressen. Ik heb het dan over de prepaid's die niet geregistreerd zijn. Verder is het zo dat met die niet geregistreerde GSM's vast wel eens naar vaste nummers, abonnement GSM's of geregistreerde prepaid's wordt gebeld. Dan is al snel een patroon duidelijk.
De afgelegde route match je dan met de afgelegde OV routes. Hier blijven een aantal abonnementen, anonieme en wegwerp kaarten over. De geregistreerde kaarten match je weer met de GSM's die dat traject hebben afgelegd. Het alibi van die mensen is snel te checken en zo sluit je steeds meer uit totdat er een handjevol overblijven.
Bovenstaande gebeurt nu al met de GSM gegevens en wordt door de OV chip kaart vergemakkelijkt. Het hele gegeven zorgt voor meer en meer controle op jou als individu. Hoe meer gegevens er bekend zijn en gecontroleerd worden hoe meer kans er is op fouten wat leidt tot bijvoorbeeld het vast zetten van onschuldigen.
Dan je opmerking over de telefoon uitzetten. Er zijn dan twee dingen bekend. Het punt waar je telefoon uit- en ingeschakeld is. Thuis uitzetten en op je werk aanzetten betekent nog steeds dat er een rechte lijn getrokken kan worden tussen die 2. Als er dan langs die route een moord gepleegd is val jij ook al automatisch in de categorie van nader te onderzoeken.
Wel een goede titel voor een bericht over blinden.quote:Op zondag 18 januari 2009 15:39 schreef Stupendous76 het volgende:
Nieuw bericht:
[..]
En zo blijkt eens te weer hoe geweldig het allemaal wel niet is...
Natuurlijk zie jij nergens misbruik.quote:
Om ergens stelselmatig misbruik van te maken wordt er meestal eerst een wet voor verzonnen die het goedkeurt. En dan is het volgens de wet geen 'misbruik' meer, dan noemen ze het 'beleid'.quote:Alhoewel het al jaren speelt en de overheid allerlei middelen heeft kun je dus geen enkel voorbeeld van (stelselmatig) misbruik geven.
Geen idee. Hangt van de situatie af.quote:Op zondag 18 januari 2009 19:43 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Natuurlijk zie jij nergens misbruik.
[..]
Om ergens stelselmatig misbruik van te maken wordt er meestal eerst een wet voor verzonnen die het goedkeurt. En dan is het volgens de wet geen 'misbruik' meer, dan noemen ze het 'beleid'.
Hoever zouden ze bij jou moeten gaan voordat je vindt dat je teveel in de gaten gehouden wordt? Wanneer je een gele oorclip hebt gekregen misschien?
Wat de OV chipkaart betreft haalt elk berichtje het nieuws wel. Wat dat beterft is het vergelijkbaar met nieuws over moslims.quote:Op zondag 18 januari 2009 21:08 schreef Man-E-Faces het volgende:
Er zullen wel extreme gevallen moeten voordoen met de ov-chip wil het het nieuws halen. Het hele idee op zich is gewoon inbreuk op privacy. klaar. De overheid heeft niets te maken met waar je wanneer naartoe bent geweest. Maar dit slaan ze wel op een x aantal jaar. En waarvoor?
Nederland wordt steeds fascistischer als je het mij vraagt.
Je hoeft ergens geen hinder van te ondervinden om dat toch fout te laten zijn. Jij zal waarschijnlijk nooit ergens hinder van ondervonden hebben totdat je de gevangenis in zou moeten. Veel users hier willen het niet zo ver laten komen; privacygegevens voor 7 jaar opslaan zonder dat daar een goede reden voor vallen daar ook onder.quote:Op zondag 18 januari 2009 21:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat de OV chipkaart betreft haalt elk berichtje het nieuws wel. Wat dat beterft is het vergelijkbaar met nieuws over moslims.
Kun jij dan eens uitleggen hoe jij hinder ondervind van het opslaan van die reis gegevens?
Ik begrijp best dat je niet alle facetten van de OV chipkaart goed vind. Maar er zo'n ophef over maken snap ik totaal niet. Doen alsof het iets verschrikelijks is, de overheid er misbruik van gaat maken of dat het het allerlei last zal veroorzaken.quote:Op zondag 18 januari 2009 22:04 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Je hoeft ergens geen hinder van te ondervinden om dat toch fout te laten zijn. Jij zal waarschijnlijk nooit ergens hinder van ondervonden hebben totdat je de gevangenis in zou moeten. Veel users hier willen het niet zo ver laten komen; privacygegevens voor 7 jaar opslaan zonder dat daar een goede reden voor vallen daar ook onder.
Lees mijn stukje nogeens. Daarnaast is het ook zo dat onze lieve Oranje overheid al teveel van burgers wilt weten en het houdt met de ov-chip niet op. Dat is niet goed. Beter voorkomen dan genezen. Terugdraaien is een stuk lastiger.quote:Op zondag 18 januari 2009 21:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat de OV chipkaart betreft haalt elk berichtje het nieuws wel. Wat dat beterft is het vergelijkbaar met nieuws over moslims.
Kun jij dan eens uitleggen hoe jij hinder ondervind van het opslaan van die reis gegevens?
Jij snapt niet dat niet alle facetten van de OV-chipkaart niet goed zijn. Klein doch belangrijk verschil.quote:Op zondag 18 januari 2009 22:17 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat je niet alle facetten van de OV chipkaart goed vind. Maar er zo'n ophef over maken snap ik totaal niet. Doen alsof het iets verschrikelijks is, de overheid er misbruik van gaat maken of dat het het allerlei last zal veroorzaken.
En mensen die dan maar anoniem gaan reizen en geen gebruik meer gaan maken van de korting zijn al helemaal onbegrijpelijk voor mij.
Dat jij er de waarde niet van in kan/wil zien betekent niet dat iedere ov-gebruiker daar dan maar onder moet lijden. Verder zijn er nog meer dan genoeg problemen/fouten met de ov-chipkaart, enkel terugkomen op de privacy helpt niet (en is een zinloze discussie blijkt ook uit andere topics)quote:Principekwestie, oke. Maar dit gaat wel erg ver. Er wordt je niks van waarde afgepakt en je hebt er ook geen last van.
Dat ben ik dan weer met je eens.quote:Op zondag 18 januari 2009 19:24 schreef snowgoon het volgende:
Bedankt voor het onderbouwen van mijn stelling dat mensen die een GSM gebruiken hun privacy allang hebben opgegeven.
Wie bepaalt hier of het waarde heeft of nietquote:Op zondag 18 januari 2009 22:17 schreef snowgoon het volgende:
Principekwestie, oke. Maar dit gaat wel erg ver. Er wordt je niks van waarde afgepakt en je hebt er ook geen last van.
Ah dus voor de big bang heeft men nog 10 dagen om deze op te blazen.quote:http://www.nu.nl/economie(...)strippenkaarten.html
RET sluit metropoortjes voor strippenkaarten
Uitgegeven: 19 januari 2009 05:52
Laatst gewijzigd: 19 januari 2009 05:56
ROTTERDAM - De Rotterdamse vervoerder RET begint maandag met het sluiten van toegangspoortjes tot de metrostations die zijn te openen met een strippenkaart.
Wethouder Jeannette Baljeu (Vervoer) verwijdert op station Zuidplein de eerste strippenkaartautomaat.
Met ingang van 29 januari is de ov-chipkaart het enige geldigde vervoersbewijs in de Rotterdamse metro.
Om reizigers voor te bereiden op de verandering worden stapsgewijs steeds meer stempelautomaten verwijderd, om op 29 januari op ieder station het laatste poortje te sluiten. Op deze manier hoopt de RET een 'big bang' te voorkomen.
Proeftuin
Rotterdam gold in de afgelopen jaren als dé proeftuin voor de ov-chipkaart. De RET mag als eerste vervoerder in Nederland de strippenkaart afschaffen.
NOGMAALS:quote:Op zondag 18 januari 2009 22:49 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Lees mijn stukje nogeens. Daarnaast is het ook zo dat onze lieve Oranje overheid al teveel van burgers wilt weten en het houdt met de ov-chip niet op. Dat is niet goed. Beter voorkomen dan genezen. Terugdraaien is een stuk lastiger.
Je begrijpt er weer niks van van wat ik zeg.quote:Op zondag 18 januari 2009 23:22 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat niet alle facetten van de OV-chipkaart niet goed zijn. Klein doch belangrijk verschil.
Verder is het verstandig om er ophef over te maken, maar blijkbaar is er nog niet genoeg ophef over gemaakt omdat de invoering, ondanks de reeds lang bekende problemen en fouten, gewoon door gaat.dat jij niet kan begrijpen dat er mensen zijn die anoniem willen reizen is jammer voor jou, maar doe daar niet zo moeilijk over aub dat jij niet wil begrijpen dat er mensen zijn die anoniem willen reizen is zielig van jou, maar doe daar niet zo moeilijk over aub
(je mag zelf kiezen welke je wilt gebruiken)
[..]
Dat jij er de waarde niet van in kan/wil zien betekent niet dat iedere ov-gebruiker daar dan maar onder moet lijden. Verder zijn er nog meer dan genoeg problemen/fouten met de ov-chipkaart, enkel terugkomen op de privacy helpt niet (en is een zinloze discussie blijkt ook uit andere topics)
Niemand hier kan mij vertellen wat de waarde van die gegevens is. Dus neem ik aan dat het waardeloos is.quote:Op zondag 18 januari 2009 23:33 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Wie bepaalt hier of het waarde heeft of niet
Het is iets wat van mij is en alles wat van mij is heeft voor mij waarde. dus.
En verder... al zal ik nooit weer reizen met het OV en dagelijks alles moet lopen, over mijn lijk dat ik gegevens ga afstaan
Jij hebt echt een plaat voor je hoofd hequote:Op maandag 19 januari 2009 12:43 schreef snowgoon het volgende:
NOGMAALS:
ANONIEME CHIPKAART.
De mensen die vrezen dat hun privacy geschonden wordt, kunnen volstrekt anoniem rondreizen.
Dus omdat iemand misschien wel eens zijn gegevens ergens af heeft gegeven is het ook heel normaal in jou vreemde wereldbeeld dat een vervoersorganisatie voor 7 jaar reisgegvens van alle mensen gaat bijhouden.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Niemand hier kan mij vertellen wat de waarde van die gegevens is. Dus neem ik aan dat het waardeloos is.
Geen gegevens afstaan?
geslacht: Man
woonplaats: Limassol (Cyprus)
geboortedatum: 00-00-0000
opleiding: WO
beroep: Account Management / Event Management
Gebruik je verder ook geen telefoon, chippas, credit card, doe je niet mee aan spaar programma's?
Ow dus als je geld terug kunt krijgen van de belasting dienst, dan wil je wel je kaartjes geven waarop staat waar en wanneer je gereisd hebt!quote:Op maandag 19 januari 2009 12:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij hebt echt een plaat voor je hoofd he![]()
![]()
Gewoon een abbonement afsluiten is er dan niet meer bij. Onze belastingdienst wil graag kaartjes zien als je met het OV reist ik denk niet dat de belastingdiens ook maar accord gaat met de melding ja ik wil anoniem blijven daarom kan ik geen uitdraai maken maar geloof me maar op mijn blauwe ogen dat ik echt dagelijks met het OV reis.
En nu 50 jaar later kun je nog steeds gewoon over straat lopen zonder dat de overheid in je nek hijgt en je allerlei beperkingen oplegt...quote:Op maandag 19 januari 2009 13:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus omdat iemand misschien wel eens zijn gegevens ergens af heeft gegeven is het ook heel normaal in jou vreemde wereldbeeld dat een vervoersorganisatie voor 7 jaar reisgegvens van alle mensen gaat bijhouden.
Heb je ooit wel eens het boek 1984 gelezen? Zo nee ga dat eens doen, lees dan ook meteen animal farm erbij, en houdt er rekening mee dat deze boeken in de jaren 50 geschreven zijn.
quote:Consumentenorganisaties praten over ov-chipkaart
Uitgegeven: 19 januari 2009 11:15
Laatst gewijzigd: 19 januari 2009 11:43
DEN HAAG - Reizigers- en consumentenorganisaties praten maandagmiddag met het ministerie van Verkeer en Waterstaat, lokale overheden en openbaarvervoermaatschappijen over de ov-chipkaart.
Volgens een woordvoerder van de Consumentenbond staat in het gesprek de vraag centraal wat er moet gebeuren willen de belangenorganisaties weer aanschuiven bij het overleg over de ov-chipkaart. Naast de Consumentenbond gaat het onder meer om reizigersorganisatie Rover, de ANWB en de CG-raad voor chronisch zieken en gehandicapten.
Nadelen
De organisaties stapten oktober vorig jaar uit het overleg met het ministerie, de lokale overheden en de vervoerbedrijven. Ze hadden er geen vertrouwen meer in dat ''de nadelen aan het elektronisch vervoerbewijs nog omgezet zullen worden in voordelen'', zoals ze dat toen formuleerden.
De ov-chipkaart moet het vervoer gemakkelijker maken en niet duurder, en alle knelpunten moeten uit de weg worden geruimd, zei de woordvoerder van de Consumentenbond in de aanloop naar gesprek.
Toegangspoortjes
De Rotterdamse vervoerder RET begint maandag met het sluiten van de toegangspoortjes voor strippenkaarten tot de metrostations. Met ingang van 29 januari is de ov-chipkaart het enige geldige vervoerbewijs in de Rotterdamse metro. Rotterdam loopt vooruit op de rest van Nederland.
© ANP
Gezien de "discussie" ben jij daar niet toe in staat.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je begrijpt er weer niks van van wat ik zeg.
Waarom zou het afstaan van die gegevens een korting moeten opleveren?quote:Ik begrijp best dat mensen anoniem willen reizen, ik begrijp alleen niet dat ze dan eisen alsnog fikse korting te krijgen.
Het staat er toch duidelijk.
Ik wil niet dat mijn reisgegevens worden opgeslagen/doorverkocht/misbruikt voor commerciële doelen.quote:Voor de zoveelste keer dan maar: HOE LIJD JIJ ONDER HET INVOEREN VAN EEN PERSOONLIJKE OV CHIPKAART?
Die is onbetaalbaar.quote:En WAT IS VOOR JOU DE WAARDE VAN DE REISGEGEVENS?
OW bij internet gegevens achterlaten wel een probleem , maar bij een grote private organisatie als de NS totaal niet.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:09 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En nu 50 jaar later kun je nog steeds gewoon over straat lopen zonder dat de overheid in je nek hijgt en je allerlei beperkingen oplegt...
Aangezien ik totaal geen bedreiging zie in het opslaan van die reisgegevens heb ik daar geen probleem mee. Bij je gegevens achterlaten op internet zie ik wel mogelijkheden waardoor iemand gedupeerd kan worden.
quote:ma 19 jan 2009, 07:23
RET sluit metropoortjes voor strippenkaarten
ROTTERDAM - De Rotterdamse wethouder Jeannette Baljeu (Vervoer) heeft maandag op metrostation Zuidplein de eerste strippenkaartautomaat verwijderd. Vervoerder RET sluit in de komende tien dagen steeds meer toegangspoortjes af die geopend kunnen worden met de strippenkaart.
Rotterdam gold in de afgelopen jaren als dé proeftuin voor de ov-chipkaart. De RET mag als eerste vervoerder in Nederland de strippenkaart afschaffen. Vanaf 29 januari is de ov-chipkaart het enige geldige vervoersbewijs in de metro. Binnen afzienbare tijd moet de strippenkaart in heel Nederland plaatsmaken voor het digitale vervoersbewijs.
Om reizigers voor te bereiden op de verandering worden stapsgewijs steeds meer stempelautomaten verwijderd. Op 29 januari sluit op elk station het laatste poortje. Op deze manier hoopt de RET een 'big bang' te voorkomen. Een woordvoerder van de RET schat dat in totaal zo'n 150 stempelautomaten worden verwijderd.
Uit de meest recente cijfers van de RET blijkt dat 70 procent van de reizigers in het bezit is van een ov-chipkaart. Circa 40 procent van alle reizigers maakt daadwerkelijk gebruik van de kaart. Ter vergelijking: een week geleden lag dat percentage nog op 35.
Pedro Peters, directeur van de RET, is druk met de voorbereidingen voor 29 januari, maar wil zich niet op die datum blindstaren. „We hopen dat die dag soepel zal verlopen. Maar we maken ons geen illusies: er zullen zich hier en daar best wat problemen voordoen. Wat ik echt interessant vind, is hoe we er twee weken later voor staan.”
Het zijn compleet andere gegevens die men achterlaat. Maar dat verschil blijkbaar moeilijk te zien voor jou.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
OW bij internet gegevens achterlaten wel een probleem , maar bij een grote private organisatie als de NS totaal niet.![]()
Ga die boeken die ik je aanraaded eens lezen om een wat ruimere blik op op de defenitie van vrijheid te krijgen. En niet te denken dat het maar heel normaal is om van allerlei gegevens van jan en alleman door allerlij willekeurig instanties bij te laten houden.
Waarom niet? Waarom zou de NS geen korting mogen geven aan mensen die hun reisgegevens willen afstaan?quote:Op maandag 19 januari 2009 13:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Gezien de "discussie" ben jij daar niet toe in staat.
[..]
Waarom zou het afstaan van die gegevens een korting moeten opleveren?
[..]
Ik wil niet dat mijn reisgegevens worden opgeslagen/doorverkocht/misbruikt voor commerciële doelen.
[..]
Die is onbetaalbaar.
Heb je niet in de gaten dat er een aantal dingen veranderen met de invoering van de OV chipkaart?quote:Op maandag 19 januari 2009 13:35 schreef Basp1 het volgende:
He snowgoonw dat argument dat je korting krijgt omdat je reisgegvens af zou staan heb je dat trouwens zelf verzonnen om nog een beetje een tregenargument te hebben? Ik krijg al jaren korting namelijk en heb daarbij nog nooit voor elke reis een krabbel moeten zetten dat ik om 15.09 in nijmegen het station inlipe en om 16.05 weer in tilbburg eruit liep.
De NS mag best weten dat nummer 1234 5678 1234 5678 om 10 uur ingestpat is en om 12 uur uitstapt is, maar de NS hoeft totaal niet te weten nummer 1234 5678 1234 5678 persoon X is. En als men dat wel wil, is het leuk maar dan moet men mij toch echt eenwel een heel goede reden geven. Ik heb er tot nu toe nog geen 1 uit je mond horen komen. Waarom de ns dat moet doen, terwijl men met de hduige gegvens ook al genoeg kan.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:41 schreef snowgoon het volgende:
En leg eens uit, waarom mag de belasting dienst wel weten wanneer je waarheen reist en mag de NS dat niet weten.
Ik weet genoeg over die zaken waar jij het over hebt. Ik snap alleen niet waarom je WEL je reisgegevens aan de belasting dienst af wil staan, maar NIET aan de NS.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De NS mag best weten dat nummer 1234 5678 1234 5678 om 10 uur ingestpat is en om 12 uur uitstapt is, maar de NS hoeft totaal niet te weten nummer 1234 5678 1234 5678 persoon X is. En als men dat wel wil, is het leuk maar dan moet men mij toch echt eenwel een heel goede reden geven. Ik heb er tot nu toe nog geen 1 uit je mond horen komen. Waarom de ns dat moet doen, terwijl men met de hduige gegvens ook al genoeg kan.
De belastingdienst moet kaartjes/obbonementen hebben om te weten of je wel of niet je reiskosten als openbaar vervoer kan aftrekken en dat kan niet zonder bewijs.(ben je nog student dat je nog niet zoveel over deze zaken weet?)
Net zoals de BD ook wel regelmatig tijdens vakantie's een flinke verzameling kenteken foto's maakt en daar de leaserijders uitplukt die opgeven dat men niet meer dan 500 kilmoter per jaar reizen.
Denk je nu echt dat de belastingdienst ook elke instapmoment en stempelmoment van het kaartje gaat controleren.
Dan hoef je die vraag ook niet te stellen als je er echt zoveel vanaf weet als je hier pretendeerd.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:05 schreef snowgoon het volgende:
Ik weet genoeg over die zaken waar jij het over hebt. Ik snap alleen niet waarom je WEL je reisgegevens aan de belasting dienst af wil staan, maar NIET aan de NS.
De belastingdienst is veel meer overheid dan de NS.
Ik vind het bijzonder hypocriet dat je een controle van de belastingdienst wel oke vind maar reisgegevens aan de NS achterlaten niet.
De NS geeft die gegevens net zo makkelijk aal justitie als de belastingdienst. Daar zal een gerechterlijk bevel voor nodig moeten zijn om die reisgegevens bij de NS los te peuteren.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan hoef je die vraag ook niet te stellen als je er echt zoveel vanaf weet als je hier pretendeerd.![]()
Zoals we al gezien hebben met laatst weer de pokergegevens geeft de belastingdienst geen gegevens door naar justitie. Wie garandeerd ons dat de NS net zo betrouwbaar is.
Verder is de NS een privaat bedrijf wat in mijn optiek totaal wat anders is als een overheidsdienst. Waarbij ik overheidsdiensten toch net iets betrouwbaarder vind dan een private onderneming.
Verder heb je nog steeds wat vragen openstaan hier maar weer eens 1tje. Waarom moet de NS die gegevens nu opeens omdat het kan wel gaan bijhouden en kon men vroeger zonder die gegevens dan geen treinen laten rijden.
quote:Op maandag 19 januari 2009 13:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom niet? Waarom zou de NS geen korting mogen geven aan mensen die hun reisgegevens willen afstaan?
Waarom zou jij sowieso korting moeten krijgen als de NS niks van jou mag "hebben".
Prima, dan koop je toch gewoon een anonieme kaart.
Sorry, jij vroeg ergens naar en daar geef ik antwoord op. Blijkbaar ben je niet in staat om antwoorden te begrijpen, sorry, we hadden je hoger ingeschat. Geeft niet, hier kan je ook verder.quote:Je lult je er weer makkelijk uit. Je kunt op geen enkele manier aangeven wat er voor jou zo belangrijk is aan die reisgegevens.
Nee, nadat ik een bankoverval heb gepleegd zorg ik dat die bij jouw terechtkomtquote:Heb je trouwens je mobiele telefoon al in de shredder gedaan?
Dat heb je fout: de belastingdienst wil het BEWIJS van je reis zien, en dat kan alleen daarmee. Het boeit de BD geen ruk waarom je telkens van A naar B reist.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:05 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik weet genoeg over die zaken waar jij het over hebt. Ik snap alleen niet waarom je WEL je reisgegevens aan de belasting dienst af wil staan, maar NIET aan de NS.
De belastingdienst is veel meer overheid dan de NS.
Ik vind het bijzonder hypocriet dat je een controle van de belastingdienst wel oke vind maar reisgegevens aan de NS achterlaten niet.
En waarom zou het andere organisaties dan de NS wel boeien.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:34 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat heb je fout: de belastingdienst wil het BEWIJS van je reis zien, en dat kan alleen daarmee. Het boeit de BD geen ruk waarom je telkens van A naar B reist.
Gegevens bewaren is niet de hoofdzaak. Er is ook niemand die dat beweerd.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:33 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
![]()
De NS wordt betaald voor het verlenen van hun dienst, namelijk TREINREIZEN. Misschien heb ik gemist dat ze ook persoonlijke gegevens bewaren als hun hoofdtaak hebben, maar dat kan jij dan ongetwijfeld laten zien.
[..]
Sorry, jij vroeg ergens naar en daar geef ik antwoord op. Blijkbaar ben je niet in staat om antwoorden te begrijpen, sorry, we hadden je hoger ingeschat. Geeft niet, hier kan je ook verder.
[..]
Nee, nadat ik een bankoverval heb gepleegd zorg ik dat die bij jouw terechtkomt
Misschien had je dat nog niet begrepen, maar het boeit de NS genoeg om er korting voor over te hebben (dus minder geld)quote:Op maandag 19 januari 2009 14:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En waarom zou het andere organisaties dan de NS wel boeien.
En waarom zouden de gegevens van de belastingdienst niet gebruikt kunnen worden in justitiele onderzoeken en de gegevens van de NS wel.
Ja dat heb ik begrepen.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Misschien had je dat nog niet begrepen, maar het boeit de NS genoeg om er korting voor over te hebben (dus minder geld)
Dus dat kleine beetje voordeel is jouw privacy niet eens waard? Goh, dan moet je wel een heel laag zelfbeeld hebben.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Gegevens bewaren is niet de hoofdzaak. Er is ook niemand die dat beweerd.
Ze verlenen een dienst en voor die dienst kun je het normale tarief betalen of als je zegt dat je vaker gaat reizen buiten de spits en wat gegevens achterlaat, kun je voor een goedkoper tarief reizen.
quote:Ik ben prima in staat om onzinnige antwoorden te begrijpen! Genoeg ervaring mee dankzij deze discussie.
Tuurlijk wel. Bijvoorbeeld taxibedrijven of autodealers.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:15 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja dat heb ik begrepen.
Maar dat wil nog niet zeggen dat andere bedrijven de gegevens ook interessant vinden.
Wederom fout: JIJ vindt het bezwaar steeds minder overtuigend (sterker: jij hebt nooit een bezwaar gezien)quote:Kortom, het bezwaar tegen de NS gegevens wordt steeds minder ovdertuigend.
Wederom fout: de NS heeft er om te beginnen belang bij om die gegevens te verkrijgen (anders zou je geen 'korting' krijgen), dus kan de NS er iets mee. Als 1 bedrijf er iets mee kan, is het voor een ander bedrijf ook interessant, bijvoorbeeld de concurrentie. Of een stomerij langs jouw reisroute die je nu reclame gaat sturen over hun filialen langs jouw route. Maar dat zal jij ongetwijfeld niet erg vinden.quote:Het is geen probleem dat de belastingdienst vergelijkbare gegevens heeft, de belastingdienst doet er toch niks mee en de kans dat de belastingdienst die gegevens gaat delen is niet aanwezig, dus waarom de NS die gegevens wel gaan delen kun jij ook niet zeggen.
Wederom fout: JIJ vindt het bezwaar steeds minder overtuigend (sterker: jij hebt nooit een bezwaar gezien)quote:Wat blijft er dan nog over als bezwaar?
Ze pesten de burger gewoon. Ze zouden best aan de informatie kunne komen maar ze hebben ws. geen directe bevoedgheid. Het "moet" dus op die manier, want ze horen de kassa rinkelen..quote:Op maandag 19 januari 2009 14:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En waarom zou het andere organisaties dan de NS wel boeien.
En waarom zouden de gegevens van de belastingdienst niet gebruikt kunnen worden in justitiele onderzoeken en de gegevens van de NS wel.
Om maar even de onzinnigheid van de huidige opmerking van jou te parereren.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:49 schreef snowgoon het volgende:
Gegevens bewaren is niet de hoofdzaak. Er is ook niemand die dat beweerd.
Ze verlenen een dienst en voor die dienst kun je het normale tarief betalen of als je zegt dat je vaker gaat reizen buiten de spits en wat gegevens achterlaat, kun je voor een goedkoper tarief reizen.
Ik ben prima in staat om onzinnige antwoorden te begrijpen GEVEN! Genoeg ervaring mee dankzij deze discussie.![]()
Ik probeer mensen helemaal niet te overtuigen dat het geen waarde heeft. Ik vraag me gewoon af wat voor een waarde die mensen daar aan hechten en probeer uit te vinden wat het probleem nou precies is.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dus dat kleine beetje voordeel is jouw privacy niet eens waard? Goh, dan moet je wel een heel laag zelfbeeld hebben.
Los daarvan: als jij de waarde van die gegevens niet ziet, waarom probeer je mensen die die waarde wel zien daarvan te overtuigen? Heb je soms aandelen NS ofzo?
[..]
Nou wat een pesterijen zijn het toch van de NSquote:Op maandag 19 januari 2009 15:20 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Ze pesten de burger gewoon. Ze zouden best aan de informatie kunne komen maar ze hebben ws. geen directe bevoedgheid. Het "moet" dus op die manier, want ze horen de kassa rinkelen..
En de NS geeft jou veel meer korting dan de prijs die jij betaald. Zoniet, dan doe je toch iets foutquote:Op maandag 19 januari 2009 15:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Om maar even de onzinnigheid van de huidige opmerking van jou te parereren.
Ik betaal de NS nu om korting te krijgen, met het nieuwe systeem mag ik straks de NS net zoveel betalen om korting te krijgen en als extra houden men mij gegevens ook nog eens bij.
En waarom is dat dan waardecvol voor die taxi en auto bedrijven?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:19 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Bijvoorbeeld taxibedrijven of autodealers.
[..]
Wederom fout: JIJ vindt het bezwaar steeds minder overtuigend (sterker: jij hebt nooit een bezwaar gezien)
Anderen zien dat bezwaar nog steeds.
[..]
Wederom fout: de NS heeft er om te beginnen belang bij om die gegevens te verkrijgen (anders zou je geen 'korting' krijgen), dus kan de NS er iets mee. Als 1 bedrijf er iets mee kan, is het voor een ander bedrijf ook interessant, bijvoorbeeld de concurrentie. Of een stomerij langs jouw reisroute die je nu reclame gaat sturen over hun filialen langs jouw route. Maar dat zal jij ongetwijfeld niet erg vinden.
[..]
Wederom fout: JIJ vindt het bezwaar steeds minder overtuigend (sterker: jij hebt nooit een bezwaar gezien)
Anderen zien dat bezwaar nog steeds.
klikquote:Op maandag 19 januari 2009 22:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En waarom is dat dan waardecvol voor die taxi en auto bedrijven?
Nouja, als je het wel oke vind dat de belastingdienst (overheid) wel de gegevens krijgt en de NS niet (geen overheid) maar wel loopt te klagen dat de overheid je door die chipkaart in de gaten kan houden, is dat natuurlijk niet overtuigend he.
Als bedrijven mij nu ongevraagd reclame sturen, stuur ik het gewoon terugDaarbij kun je bij de NS aangeven dat je geen reclame wilt ontvangen nav het chipkaart gebruik.
En leg eens uit, waarom zou de NS gegevens gaan delen met de concurrentie
Nou verteld eens dan, welke bezwaren blijven er nog steeds over?
quote:Onduidelijkheid over beveiligde OV-chipkaartpoort
Uitgegeven: 20 januari 2009 00:01
Laatst gewijzigd: 20 januari 2009 00:47
AMSTERDAM – Met de introductie van de OV-chipkaart zijn goed beveiligde stations nog steeds geen realiteit. De Tweede Kamer stelde hier in 2000 wel 500 miljoen euro voor beschikbaar.
Dat blijkt uit onderzoek van NU.nl en Dagblad Trouw. De uitkomst is opmerkelijk, omdat juist het afsluiten van de stations het middel moest worden om de sociale veiligheid te verhogen en zwartrijden tegen te gaan.
De diepere gedachte was dat zwartrijders niet meer het perron kunnen betreden en zich ook niet meer in de trein kunnen ophouden. Om dat voor elkaar te krijgen gaf het parlement in 2000 toestemming 500 miljoen euro aan dit doel te besteden.
Voornaamste reden
Juist het afsluiten van de stations was voor het parlement de voornaamste reden om met de OV-chipkaart door te gaan. Nu duidelijk is dat zeker 280 van de 416 stations vooralsnog geen poortjes zullen krijgen, lijkt het doel van de sociale veiligheid niet gehaald te worden.
De Nederlandse Spoorwegen zijn van plan op 115 van de 286 stations poortjes te plaatsen die de stations zouden afsluiten. Het is onduidelijk om welke stations het gaat. Inmiddels is wel duidelijk dat het niet gaat om de drie grote stations Amsterdam, Rotterdam en Utrecht, want die zullen geen poortjes krijgen.
Criteria
Het bedrijf weigert te vertellen welke criteria gelden voor het plaatsen van de poortjes. Zo lijkt een vandalisme-gevoelig station als Alkmaar niet van poortjes te worden voorzien.
Connexxion wacht voor hun stations op de NS, terwijl Arriva en Syntus al weten op geen van hun 87 stations poortjes plaatsen. Of de 17 stations van Veolia van poortjes worden voorzien blijft onduidelijk. Waar zowel de NS als concurrenten het station aandoen beslissen de NS.
Vaag
Het spoorwegbedrijf blijft vaag over veel aspecten van de poortjes. Zo is niet bekend hoeveel geld van de 500 miljoen euro nu verspijkerd is en waarom sommige stations wel beveiligd worden en sommigen niet. Ook weigert de NS te zeggen hoeveel geld het van het half miljard heeft besteed.
Stations zonder poortjes krijgen een paal waar reizigers zich kunnen aan- of afmelden. Wie dat vergeet betaalt standaard twintig euro voor de reis. Als bij de proef op de Flevolijn daarop teveel kritiek komt, zal het bedrijf overwegen dat boetebedrag te verlagen.
© NU.nl/Brenno de Winter
Als je van mijn verwacht dat ik jouw mening ga begrijpen, dan zou het toch wel fijn zijn als je mijn vragen beantwoord en niet negeert.quote:
"Owjee, we zitten in de overgangs en planningsfase en iets is nog niet duidelijk hoe het gaat aflopen, dat kan toch niet".quote:
Ach ja als jiji 500 miljoen voor de "beveiliging"afsluiting van perrons in 200, dus ruim 8 jaar al een overganggsfase wilt noemen, een NS die dus de gemaakte afspraken met de overheid niet nakomt, en een overheid die zich dus laat piepelen door de NS. Maar jongens we mogen hier geen commetaar op leveren van snowgoon want er iest nieks aan de hand , gewoon overganggsfase, doorlopen mensen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 07:47 schreef snowgoon het volgende:
"Owjee, we zitten in de overgangs en planningsfase en iets is nog niet duidelijk hoe het gaat aflopen, dat kan toch niet".
Jij bent of dom of aan het trollen, veel plezier en geluk verder, de groeten.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 07:45 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je van mijn verwacht dat ik jouw mening ga begrijpen, dan zou het toch wel fijn zijn als je mijn vragen beantwoord en niet negeert.
quote:'Poortjes op stations waar het nodig is'
Uitgegeven: 20 januari 2009 13:47
Laatst gewijzigd: 20 januari 2009 13:46
UTRECHT - Het is nooit de bedoeling geweest alle stations te voorzien van poortjes. Waar het nuttig en nodig is, komen ze.
Dat zegt de NS in reactie op een onderzoek van dagblad Trouw en NU.nl, waaruit blijkt dat de meerderheid van de stations in Nederland geen ov-chippoortjes krijgt. Het is volstrekt nutteloos poortjes neer te zetten bij een ''plank in de wei'', aldus een woordvoerder. Hij doelt daarmee op stations die uit een perron langs de rails bestaan.
Agressielijnen
De bedoeling van de poortjes is de sociale veiligheid te vergroten. Zes jaar geleden liet de NS weten poortjes te plaatsen op bekende agressielijnen, die alleen met een geldig toegangsbewijs gepasseerd konden worden.
Inmiddels zijn er ook veel andere maatregelen genomen om de sociale veiligheid te verbeteren, aldus de woordvoerder. Maar waar het nodig is, komen de poortjes, benadrukt hij.
Verbouwd
Op stations waar nog volop wordt verbouwd, worden ze nu niet neergezet, maar als het nodig is in een later stadium wel. Dat geldt ook voor plaatsen waar zich nu geen problemen voordoen, maar over een jaar of vijf misschien wel. Dan komen ook daar toegangspoortjes.
© ANP
Tuurlijk geeft de NS commentaar, want het publiek, de media en vervolgens de overheid zou er eens achter komen dat hun de boel bij elkaar aan het liegen zijn.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:22 schreef Stupendous76 het volgende:
En minder dan 3 jaar later komen er opeens geen poortjes meer op de grotere stations.quote:http://gvc.fnvspoor.nl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1819
NS gaat nieuwe toegangspoortjes testen
ZWOLLE - De Nederlandse Spoorwegen hebben in al hun regio’s testcentra ingericht. Groepen worden uitgenodigd om daar de nieuwe elektronische toegangspoortjes uit te proberen. Die poortjes maken straks stations ontoegankelijk voor mensen zonder vervoersbewijs. Ook in Zwolle wordt getest.
De spoorwegen willen een einde maken aan de overlast op stations en in de treinen en aan het zwartrijden. Daarom komen op de grotere stations toegangspoortjes - tourniquets - waar mensen niet langs kunnen zonder de OV-chipkaart, het elektronische systeem voor het openbaar vervoer dat het ‘papieren kaartje’ gaat vervangen.
Momenteel wordt het systeem al in de praktijk getest op de Hoekse lijn tussen Rotterdam en Hoek van Holland. Na aanvankelijke technische problemen, de poortjes bleken niet bestand tegen regen, wind en hagel, maken de reizigers op een aantal stations inmiddels gebruik van de tourniquets. Station Maassluis is sinds half maart zelfs geheel afgesloten met poortjes.
‘De reizigers in Maassluis zouden nu gewend moeten zijn aan de nieuwe situatie. De testperiode hebben wij daarom eind vorige week afgesloten. Nu gaan we kijken wat de ervaringen van alle partijen zijn’, weet NS-woordvoerder Henk van den Broek.
Tegelijk wordt het testen uitgebreid. Op alle regionale kantoren van de Nederlandse Spoorwegen is een proefopstelling in geplaatst. In Zwolle bijvoorbeeld zijn de testpoortjes een kleine week in gebruik. Bijna dagelijks worden er groepen ontvangen, zoals vertegenwoordigers van gemeenten en vaste klanten van de NS, die vervolgens het nieuwe toegangssysteem uitproberen.
‘Voor de reizigers zullen de toegangspoortjes in combinatie met OV-chipkaart een flinke verandering betekenen. Het systeem moet betrouwbaar zijn. We willen daarom van een zo breed mogelijk publiek vooraf weten hoe zij het systeem ervaren’, zegt Van den Broek.
Haken en ogen
Aanvankelijk hadden de elektronische toegangspoortjes al 2004 op de stations moeten staan. Aan de invoering kleven echter zoveel haken en ogen dat de spoorwegen de plannen al verschillende keren moesten uitstellen.
Volgens planning wordt nu in de loop van volgend jaar het leeuwendeel van de grotere stations in Nederland voorzien van tourniquets. In 2008 moeten dan nog een aantal stations volgen. Van den Broek: ‘Een flink aantal kinderziektes is getackeld, maar het systeem blijft technisch zeer gecompliceerd. Alles is nog altijd afhankelijk van het verloop van de testen.’
In de eerste maanden van 2007 worden om te beginnen de stations op de Flevolijn (Amsterdam-Almere-Lelystad) en de Schiphol-lijn (Leiden-Schiphol-Amsterdam) afgegrendeld. Op deze lijnen is sprake van veel overlast.
Ik kan mij indenken dat ze dat niet doen omdat ze daar toch al meer controleren, maar dat is geen optie omdat ze 's avonds bijvoorbeeld niet extra controleren (en je dus toch die poortjes nodig hebt) Het is een aparte zaak, maar wel eentje van ¤ 500.000.000,-- belastinggeld.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tuurlijk geeft de NS commentaar, want het publiek, de media en vervolgens de overheid zou er eens achter komen dat hun de boel bij elkaar aan het liegen zijn.
[..]
En minder dan 3 jaar later komen er opeens geen poortjes meer op de grotere stations.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |