Ja, een enkeltje Maastricht-Groningen wordt straks echt 21 euro 45, geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:03 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De prijzen van de enkeltjes worden bij de invoering van de Chipkaart aangepast.
Want?quote:En het max tarief uit gaan zoeken is ook niet bepaald sportief.
DUS ????quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:05 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wie zegt dat je 2 handelingen uit moet gaan voeren? Misschien komt er op die automaat wel een knop die vraagt of je ook een kaartje terug wilt.
Je hebt nog geen flauw idee hoe het gaat werken maar toch loop je al te gillen dat het helemaal kut is en veel te lang duurt.
De enkeltjes worden ongeveer 9% goedkoper ten opzichte van nu.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
feit of aanname ? Ik heb nog geen prijsverlaging gezien hoor![]()
Let op hoor, papieren kaartjes worden eerst fors verhoogd, met een hoger % dan de chipkaart kaartjes
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:56 schreef snowgoon het volgende:
FEIT = Nu kun je ook geen abbo's online kopen.![]()
FEIT = 2 enkeltjes is echt niet zoveel anders dan een retourtje hoor.![]()
Tilburg <> haarlem morgen voor mij.quote:Prijs voor deze reis 2e klas
vol tarief reductie
Enkele reis ¤ 19,10 ¤ 11,50
Dagretour ¤ 32,50 ¤ 19,50
quote:Enkele reis is het meest verkochte treinkaartje
ja dat merkte ik ook pas geleden, 2 enkeltjes ROtterdam-Den Haag waren ongeveer even duur als 1 retourtje, merkwaardig jaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Tilburg <> haarlem morgen voor mij.
Strakt met opslag van mijn gegevens erbij voor 2* 19.10 = 38.20, nu met korting retour 19.50![]()
Ok
Dan even zonder nu en straks situatie als ik nu anoniem wil reizen.
38.20- 32.50 = 5.70
met korting
23.00-19.50 = 3.50
Dit vind ik toch een aanzienelijk verschil. ((DAT IS PAS EEN FEIT)![]()
Maar de NS is dan ook sneaky vanaf dit jaar begonnen om de tarieven meer naar elkaar toe te laten groeien, want nu komt men er al achter dat we alleen maar met enkeltjes kunnen gaan reizen. (of zou het moeten zijn mogen gaan reizen omdat het een mischien toch een keuze van de vervoerder is geweest vanuit kosten perspectief) De huidige geprivatiseerde en zogenaamd winstgevende moeten zijnde bedrijven zouden eens kijken naar wat de wensen van de klatn zijn.
In de sneaky link wordt onderaan nog even subtiel gezegd waarom de vervoerder toch alleen voor enkeltjes gekozen heeft.
[..]
Eigenlijk wil ik wel eens de ns cijfers van kaartjes verkoop zien, zouden die openbaar zijn, kijken of dat klopt.
De prijzen van enkeltjes worden 9% goedkoper dan nu.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:06 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, een enkeltje Maastricht-Groningen wordt straks echt 21 euro 45, geloof je het zelf?
[..]
Want?
Als jij ervoor kiest om geen korting te willen, moet je ook niet klagen dat het zo duur is.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Tilburg <> haarlem morgen voor mij.
Strakt met opslag van mijn gegevens erbij voor 2* 19.10 = 38.20, nu met korting retour 19.50![]()
Ok
Dan even zonder nu en straks situatie als ik nu anoniem wil reizen.
38.20- 32.50 = 5.70
met korting
23.00-19.50 = 3.50
Dit vind ik toch een aanzienelijk verschil. ((DAT IS PAS EEN FEIT)![]()
Maar de NS is dan ook sneaky vanaf dit jaar begonnen om de tarieven meer naar elkaar toe te laten groeien, want nu komt men er al achter dat we alleen maar met enkeltjes kunnen gaan reizen. (of zou het moeten zijn mogen gaan reizen omdat het een mischien toch een keuze van de vervoerder is geweest vanuit kosten perspectief) De huidige geprivatiseerde en zogenaamd winstgevende moeten zijnde bedrijven zouden eens kijken naar wat de wensen van de klatn zijn.
In de sneaky link wordt onderaan nog even subtiel gezegd waarom de vervoerder toch alleen voor enkeltjes gekozen heeft.
[..]
Eigenlijk wil ik wel eens de ns cijfers van kaartjes verkoop zien, zouden die openbaar zijn, kijken of dat klopt.
dus we gaan nooit meer dan een dagkaart betalen ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:12 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De prijzen van enkeltjes worden 9% goedkoper dan nu.
Wat die prijzen precies gaan worden is nog niet bekend. Net zoals het niet bekend is of er ook een maximale prijs voor een enkele reis komt.
Bij jouw voorbeeld is het zo dat de prijs het max tarief is, hetzelfde als een dagkaart.
Bij kortere afstanden is er niet zo klein verschil tussen een enkele reis en een retourtje.
Als ik ervoor kies om korting te nemen en de NS daarmee mijn vertrouwen te geven dat ik vaak met de trien ga reizen vind ik het vreemd dat al mijn vervoers bewegingen als dank daarvoor 7 jaar verplicht worden opgeslagen zonder een opt out mogelijkheid.........quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:15 schreef snowgoon het volgende:
Als jij ervoor kiest om geen korting te willen, moet je ook niet klagen dat het zo duur is.
Het is nu al zo dat je voor een retour nooit meer dan een dagkaart hoeft te betalen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus we gaan nooit meer dan een dagkaart betalen ?
wat gaat zon dagkaart kosten voor het hele OV in Nederland ?
Komt hij er ook ? Nooit iets van gelezen
Serieus, als je vergeet uit te checken, kreeg je toch ook boete van 20 euro van NS
Hoe kan dat dan als je max vol zit bij je anonieme chipkaart ?
Wat hebben de zones van Londen met zones in Nederland te maken?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:18 schreef macca728 het volgende:
en hoe zit dat nou met die zones, die gaan toch verdwijnen ?
In London niet of zijn er ook nog 2 systemen daar ? Nee toch
http://www.tfl.gov.uk/tickets/faresandtickets/1055.aspx
Die waren verdwenenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat hebben de zones van Londen met zones in Nederland te maken?
Volgens de plannig zouden we al met zijn allen met die ov chip knip moeten reizen wij zijn ongeduldig, is het dan zo vreemd dat er nu nog geen plannen bekend zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het is nu al zo dat je voor een retour nooit meer dan een dagkaart hoeft te betalen.
Die 20 euro van de NS zijn nog eerste plannen. Dus hoe dat precies uit gaat pakken is nog niet te zeggen. Heb eens geduld.
Leg nou eens uit, hoe merk jij dat de NS die gegevens op slaat? Welke last heb jij ervan?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als ik ervoor kies om korting te nemen en de NS daarmee mijn vertrouwen te geven dat ik vaak met de trien ga reizen vind ik het vreemd dat al mijn vervoers bewegingen als dank daarvoor 7 jaar verplicht worden opgeslagen zonder een opt out mogelijkheid.........
Verder komt de ns ook nog met een ander kortings abbonement , kan ik daarmee de helft van mijn privacy inleveren.
Het is vreemd om te verwachten dat een dergelijk complex systeem binnen de gestelde termijn gerealiseerd kan worden en daar dan steeds maar weer over blijven zeuren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens de plannig zouden we al met zijn allen met die ov chip knip moeten reizen wij zijn ongeduldig, is het dan zo vreemd dat er nu nog geen plannen bekend zijn.
Ja dat weet ik. Maar wat heeft Londen daar mee te maken?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
Die waren verdwenen
Je betaalt per afstand in NL remember
heb ik ook, alleen vraag ik me af hoe ze dat gaan doen met een anonieme kaart met max 30 maar kan ook met minder natuurlijkquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het is nu al zo dat je voor een retour nooit meer dan een dagkaart hoeft te betalen.
Die 20 euro van de NS zijn nog eerste plannen. Dus hoe dat precies uit gaat pakken is nog niet te zeggen. Heb eens geduld.
quote In Londen werkt het systeem prima, dat eb ik zelf ondervonden quotequote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Maar wat heeft Londen daar mee te maken?
Nou bel de NS eens op als je het zo graag wilt wetenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
heb ik ook, alleen vraag ik me af hoe ze dat gaan doen met een anonieme kaart met max 30 maar kan ook met minder natuurlijk
Ns heeft het zelf bekend gemaakt toch ? RET doet het toch ook.
In mijn geval is het 50 euro voor een kortings kaart die ik betaal dat vind ik al een mooie prijs. Mijn reisgegevens kunnen als de apparatuur slim genoeg was ook meteen geanonimiseerd worden voor hun meetdoeleinden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Leg nou eens uit, hoe merk jij dat de NS die gegevens op slaat? Welke last heb jij ervan?
Wat is nou precies het probleem van het opslaan van die reisgegevens?
En waarom mag de NS niks terugvragen voor die korting?
Ach sorry wat dom. Ik had ook duidelijk moeten zeggen dat ik het toen alleen over het kaart systeem had en dat ik niet de zones, kwaliteit van de bussen, metro en personeel etc bedoelde.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
quote In Londen werkt het systeem prima, dat eb ik zelf ondervonden quote
Geloof ik, maar hoezo zones ? Hou je die hier ook en zo nee, hoe gaan abonnementen dan werken, ok per afstand ?
Denk na, dat kan toch niet, dan hou je toch ook zons, netals in Londen
Ter jouwe info, ik heb al veel vragen die ik hier stel opgestuurd naar diverse OV bedrijvenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:26 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nou bel de NS eens op als je het zo graag wilt weten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |