Op zo'n manier is het ook kansloos om met jou een discussie te voeren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als jij dat nu eens even doet want jij zegt dat het door protesten van belangenorganisaties en politici komt ik beweer dat nergens.![]()
Verder kraam je veel regeltjes uit die als voordelen op al die ovchipsite genoemt worden, ik zal nog even qouten van dezelfde site met de optimistische planning. En dan zet ik mijn commetaar maar tegen die site want die luistert net zoveel als jij naar argumenten.![]()
[..]
Dit is tot nu toe voor de consumenten (die wij zijn) nog steeds niet duidelijk en zoals het er nu voor staat is het het geval dat sommieg mensen met dubbele kaarten meotn werken omdat niet alles compatable is.![]()
[..]
Dan kunnen we ook net zo goed stellen maak het openbaar vervoer gratis en er komt nooit meer agressie voor want er zijn geen zwartrijders meer![]()
[..]
Waarom zullen er minder reizigers contant betalen, omdat men door het forse prijsverschil wel bijna gedwongen wordt om van die ov-chipknip gebruik te maken![]()
[..]
Soms eerlijkers, soms niet, geen valide argument. Om dit als een verbetering aan te merken.
Het kan zelfs zo zijn dat als we gaan kijken naar de verdelign dat men door de invoering van dit nieuwe systeem opeens toch meer inkomsten genereerd omdat het voorheen nooit precies gemeten kon worden, omgekeerd kan natuurlijk ook straks het geval zijn. dan heb ik het alleen over de bus/tram en metro bedrijven. De NS weet precies al aan de kaartjes verkoop hoeveel individuele reizen gemaakt worden, allen de ov kaarten en de abbonomenten kan men nog niet traceren.
[..]
Ah daarom is er nu na zoveel jaar nog steeds discussie over.![]()
Damn geen 1 goed argmunt hebben ze op die site..
Omdat het gewoon een goed systeem kan zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:49 schreef Hukkie het volgende:
Wat ik me afvraag, Snowgoon, waarom dit ongebreidelde optimisme over de ov chip?
Waarschijnlijk... Misschien...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:51 schreef macca728 het volgende:
Snel: betere doorstroming
Instappen en overstappen gaat sneller met het nieuwe betaalsysteem. Ook is er minder oponthoud, omdat minder reizigers contant zullen betalen. En als u kiest voor een OV-chipkaart die automatisch oplaadbaar is, hoeft u zelfs nooit meer in de rij te staan voor een kaartje. U heeft dan altijd voldoende saldo. Allemaal bevorderlijk voor een vlotte doorstroming.
Is dus ook al flauwekul, als je bij de NS op saldo reist, ben je veel duurder uit. Waarschijnlijk snowgoon !!
Of je moet via internet 2 enkeltjes kunnen kopen, maar dat kan niet. Misschien in toekomst. Keep dreaming
het KAN zeker goed zijnquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Omdat het gewoon een goed systeem kan zijn.
Ik heb het meegemaakt in Londen en daar werkt het gewoon goed.
Al dat negatieve gezeur en problemen zoeken hier is zo typisch Nederlands gezeik...
Kun je dat zelf niet uitzoeken?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
het KAN zeker goed zijn
In Londen kan je ook niet meer betalen dan de prijs van een dagkaart, kan dat hier ook ?
Hoe is het geregeld met abonnementen in Londen ? Waarop zijn die gebaseerd ?
primaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:53 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk... Misschien...
Zullen we eens gaan oordelen op feiten in plaats van vermoedens, aannames en verzonnen situaties?
Jij bent er geweest, misschien weet jij het ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:55 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Kun je dat zelf niet uitzoeken?
Moeten anderen voor jou de antwoorden gaan vinden?
FEIT = Nu kun je ook geen abbo's online kopen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
prima
FEIT = geeb abonnementen online kopen
FEIT = geen retour straks, maar enkeltjes, die je niet op internet kan kopen
Ja laat de NS maar eens komen dan met hun visie
Dat is net mijn probleem ik heb al jaren geen auto meer, en ben in principe ook niet van plan om er een te gaan aanschaffen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Op zo'n manier is het ook kansloos om met jou een discussie te voeren.
Ik zou zeggen, ga lekker in de auto zitten. Dan hoef je je daar ook niet zo druk om te maken.
Ik was daar voor vakantie.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij bent er geweest, misschien weet jij het ?
Ik denk op zones c.q gebieden
ja punt 1 kloptquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:56 schreef snowgoon het volgende:
[..]
FEIT = Nu kun je ook geen abbo's online kopen.
FEIT = 2 enkeltjes is echt niet zoveel anders dan een retourtje hoor.
Om hier nog maar even op terug te komen want Snowgoon is opeens opvallend stilzwijgend hierover, een quote van held Frans Mensonides:quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:48 schreef Basp1 het volgende:
Soms eerlijkers, soms niet, geen valide argument. Om dit als een verbetering aan te merken.
quote:Ik zette een Felix Meurders-bril op en sloeg aan het rekenen, als zo’n echte Nederlandse kritische consument, die zijn dubbeltjes zorgvuldig wil omdraaien. Een strippenkaart kost thans 44 cent per strip, als ik even uitga van reizen volgens voltarief op een 45-strippenkaart. Het basistarief bedraagt dus 44 cent; voor elke zone waarin je reist, betaal je ook 44 cent.
Voor een rit in één zone (inclusief eventuele overstap binnen een uur) betaal je dus 88 cent, hoe kort of lang die rit ook is. Straks met de Chipkaart pakt een rit van maximaal 1900 meter goedkoper uit (0,67+ 19*1,1= 87,9). Wie 2 kilometer of meer reist, is duurder uit. Nu reis ik zelden minder dan 2 kilometer met de stadsbus; dan ga ik liever lopen. De reiziger binnen één zone zal onder de OV-chipkaart vast en zeker meer geld in het laatje brengen dan nu.
Hetzelfde geldt voor de lange-afstandsreiziger. Op lange streeklijnen, zoals Connexxion lijn 133, die ik vorige week nam, kom je gemiddeld om de 4,5 kilometer een zonegrens tegen; die afstand is wettelijk vastgelegd bij de introductie van het zonesysteem in de jaren 70. Zo’n gemiddelde zone kost de reiziger thans 44 cent, maar straks 45*1,1=49,5 cent, een tariefsverhoging van ruim 10%. Ook het basistarief, om de bus alleen maar te mogen betreden, is in het OV-chipkaarttijdperk hoger dan nu: 67 tegen 44 cent, zoals gezegd.
Jammerquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:57 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik was daar voor vakantie.
Niet om het complete OV systeem daar uit te zoeken qau kosten
Als je je afhankelijk maakt van anderen, moet je niet raar opkijken dat andetren zich bezig houden met jouw gedragingen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is net mijn probleem ik heb al jaren geen auto meer, en ben in principe ook niet van plan om er een te gaan aanschaffen.Dus word ik noodgedwongen opgezadeld met dingen waarop ik niet zit te wachten. En nee ik heb niets te verbergen, maar wat hebben ander mensen met mijn gedragingen te maken.
Ik wacht met smart op je bijdrage met nuttige links over de vertragings factoren van de verschillende organisaties en politiek die hieraan hebben bijgedragen.
Heb jij al ervaring met het kopen van 2 enkeltjes voor je chipkaart?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja punt 1 klopt
punt 2 zijn 2 handelingen, volgens het bericht zou het sneller gaan
Maastricht-Groningen, 2e klas.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:56 schreef snowgoon het volgende:
FEIT = 2 enkeltjes is echt niet zoveel anders dan een retourtje hoor.
jongen 2 handelingen zijn altijd langzamer dan 1quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Heb jij al ervaring met het kopen van 2 enkeltjes voor je chipkaart?
Nee, dus je kunt helemaal niet oordelen of dat sneller of langzamer is.
Niet iedereen reist meer dan 1900 meter.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
Om hier nog maar even op terug te komen want Snowgoon is opeens opvallend stilzwijgend hierover, een quote van held Frans Mensonides:
[..]
De prijzen van de enkeltjes worden bij de invoering van de Chipkaart aangepast.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maastricht-Groningen, 2e klas.
Enkeltje: 37,80 euro
Retourtje 42,90 euro
Nee, scheelt niks hoor.
En het leuke is dat je straks niet eens met de ov-chipkaart van Groningen naar Maastricht kan. Er kan maximaal 30 euro worden geladen op dat ding.
Ja dan moet je hem halverwege even opnieuw opladen hahahaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maastricht-Groningen, 2e klas.
Enkeltje: 37,80 euro
Retourtje 42,90 euro
Nee, scheelt niks hoor.
En het leuke is dat je straks niet eens met de ov-chipkaart van Groningen naar Maastricht kan. Er kan maximaal 30 euro worden geladen op dat ding.
Wie zegt dat je 2 handelingen uit moet gaan voeren? Misschien komt er op die automaat wel een knop die vraagt of je ook een kaartje terug wilt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
jongen 2 handelingen zijn altijd langzamer dan 1
feit of aanname ? Ik heb nog geen prijsverlaging gezien hoorquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:03 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De prijzen van de enkeltjes worden bij de invoering van de Chipkaart aangepast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |