abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:49:10 #101
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65127867
Wat ik me afvraag, Snowgoon, waarom dit ongebreidelde optimisme over de ov chip?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65127917
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als jij dat nu eens even doet want jij zegt dat het door protesten van belangenorganisaties en politici komt ik beweer dat nergens.

Verder kraam je veel regeltjes uit die als voordelen op al die ovchipsite genoemt worden, ik zal nog even qouten van dezelfde site met de optimistische planning. En dan zet ik mijn commetaar maar tegen die site want die luistert net zoveel als jij naar argumenten.
[..]

Dit is tot nu toe voor de consumenten (die wij zijn) nog steeds niet duidelijk en zoals het er nu voor staat is het het geval dat sommieg mensen met dubbele kaarten meotn werken omdat niet alles compatable is.
[..]

Dan kunnen we ook net zo goed stellen maak het openbaar vervoer gratis en er komt nooit meer agressie voor want er zijn geen zwartrijders meer
[..]

Waarom zullen er minder reizigers contant betalen, omdat men door het forse prijsverschil wel bijna gedwongen wordt om van die ov-chipknip gebruik te maken
[..]

Soms eerlijkers, soms niet, geen valide argument. Om dit als een verbetering aan te merken.
Het kan zelfs zo zijn dat als we gaan kijken naar de verdelign dat men door de invoering van dit nieuwe systeem opeens toch meer inkomsten genereerd omdat het voorheen nooit precies gemeten kon worden, omgekeerd kan natuurlijk ook straks het geval zijn. dan heb ik het alleen over de bus/tram en metro bedrijven. De NS weet precies al aan de kaartjes verkoop hoeveel individuele reizen gemaakt worden, allen de ov kaarten en de abbonomenten kan men nog niet traceren.
[..]

Ah daarom is er nu na zoveel jaar nog steeds discussie over.

Damn geen 1 goed argmunt hebben ze op die site..
Op zo'n manier is het ook kansloos om met jou een discussie te voeren.

Ik zou zeggen, ga lekker in de auto zitten. Dan hoef je je daar ook niet zo druk om te maken.
pi_65127950
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:49 schreef Hukkie het volgende:
Wat ik me afvraag, Snowgoon, waarom dit ongebreidelde optimisme over de ov chip?
Omdat het gewoon een goed systeem kan zijn.
Ik heb het meegemaakt in Londen en daar werkt het gewoon goed.

Al dat negatieve gezeur en problemen zoeken hier is zo typisch Nederlands gezeik...
pi_65127963
Snel: betere doorstroming
Instappen en overstappen gaat sneller met het nieuwe betaalsysteem. Ook is er minder oponthoud, omdat minder reizigers contant zullen betalen. En als u kiest voor een OV-chipkaart die automatisch oplaadbaar is, hoeft u zelfs nooit meer in de rij te staan voor een kaartje. U heeft dan altijd voldoende saldo. Allemaal bevorderlijk voor een vlotte doorstroming.

Is dus ook al flauwekul, als je bij de NS op saldo reist, ben je veel duurder uit. Waarschijnlijk snowgoon !!

Of je moet via internet 2 enkeltjes kunnen kopen, maar dat kan niet. Misschien in toekomst. Keep dreaming
pi_65128007
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:51 schreef macca728 het volgende:
Snel: betere doorstroming
Instappen en overstappen gaat sneller met het nieuwe betaalsysteem. Ook is er minder oponthoud, omdat minder reizigers contant zullen betalen. En als u kiest voor een OV-chipkaart die automatisch oplaadbaar is, hoeft u zelfs nooit meer in de rij te staan voor een kaartje. U heeft dan altijd voldoende saldo. Allemaal bevorderlijk voor een vlotte doorstroming.

Is dus ook al flauwekul, als je bij de NS op saldo reist, ben je veel duurder uit. Waarschijnlijk snowgoon !!

Of je moet via internet 2 enkeltjes kunnen kopen, maar dat kan niet. Misschien in toekomst. Keep dreaming
Waarschijnlijk... Misschien...

Zullen we eens gaan oordelen op feiten in plaats van vermoedens, aannames en verzonnen situaties?
pi_65128027
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:51 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Omdat het gewoon een goed systeem kan zijn.
Ik heb het meegemaakt in Londen en daar werkt het gewoon goed.

Al dat negatieve gezeur en problemen zoeken hier is zo typisch Nederlands gezeik...
het KAN zeker goed zijn

In Londen kan je ook niet meer betalen dan de prijs van een dagkaart, kan dat hier ook ?
Hoe is het geregeld met abonnementen in Londen ? Waarop zijn die gebaseerd ?
pi_65128080
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

het KAN zeker goed zijn

In Londen kan je ook niet meer betalen dan de prijs van een dagkaart, kan dat hier ook ?
Hoe is het geregeld met abonnementen in Londen ? Waarop zijn die gebaseerd ?
Kun je dat zelf niet uitzoeken?
Moeten anderen voor jou de antwoorden gaan vinden?
pi_65128085
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:53 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Waarschijnlijk... Misschien...

Zullen we eens gaan oordelen op feiten in plaats van vermoedens, aannames en verzonnen situaties?
prima

FEIT = geeb abonnementen online kopen
FEIT = geen retour straks, maar enkeltjes, die je niet op internet kan kopen

Ja laat de NS maar eens komen dan met hun visie
pi_65128112
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:55 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Kun je dat zelf niet uitzoeken?
Moeten anderen voor jou de antwoorden gaan vinden?
Jij bent er geweest, misschien weet jij het ?

Ik denk op zones c.q gebieden
pi_65128139
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

prima

FEIT = geeb abonnementen online kopen
FEIT = geen retour straks, maar enkeltjes, die je niet op internet kan kopen

Ja laat de NS maar eens komen dan met hun visie
FEIT = Nu kun je ook geen abbo's online kopen.
FEIT = 2 enkeltjes is echt niet zoveel anders dan een retourtje hoor.
pi_65128147
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:50 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Op zo'n manier is het ook kansloos om met jou een discussie te voeren.

Ik zou zeggen, ga lekker in de auto zitten. Dan hoef je je daar ook niet zo druk om te maken.
Dat is net mijn probleem ik heb al jaren geen auto meer, en ben in principe ook niet van plan om er een te gaan aanschaffen. Dus word ik noodgedwongen opgezadeld met dingen waarop ik niet zit te wachten. En nee ik heb niets te verbergen, maar wat hebben ander mensen met mijn gedragingen te maken.

Ik wacht met smart op je bijdrage met nuttige links over de vertragings factoren van de verschillende organisaties en politiek die hieraan hebben bijgedragen.
pi_65128163
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Jij bent er geweest, misschien weet jij het ?

Ik denk op zones c.q gebieden
Ik was daar voor vakantie.

Niet om het complete OV systeem daar uit te zoeken qau kosten
pi_65128182
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:56 schreef snowgoon het volgende:

[..]

FEIT = Nu kun je ook geen abbo's online kopen.
FEIT = 2 enkeltjes is echt niet zoveel anders dan een retourtje hoor.
ja punt 1 klopt
punt 2 zijn 2 handelingen, volgens het bericht zou het sneller gaan
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:58:29 #114
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_65128197
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:48 schreef Basp1 het volgende:
Soms eerlijkers, soms niet, geen valide argument. Om dit als een verbetering aan te merken.
Om hier nog maar even op terug te komen want Snowgoon is opeens opvallend stilzwijgend hierover, een quote van held Frans Mensonides:
quote:
Ik zette een Felix Meurders-bril op en sloeg aan het rekenen, als zo’n echte Nederlandse kritische consument, die zijn dubbeltjes zorgvuldig wil omdraaien. Een strippenkaart kost thans 44 cent per strip, als ik even uitga van reizen volgens voltarief op een 45-strippenkaart. Het basistarief bedraagt dus 44 cent; voor elke zone waarin je reist, betaal je ook 44 cent.

Voor een rit in één zone (inclusief eventuele overstap binnen een uur) betaal je dus 88 cent, hoe kort of lang die rit ook is. Straks met de Chipkaart pakt een rit van maximaal 1900 meter goedkoper uit (0,67+ 19*1,1= 87,9). Wie 2 kilometer of meer reist, is duurder uit. Nu reis ik zelden minder dan 2 kilometer met de stadsbus; dan ga ik liever lopen. De reiziger binnen één zone zal onder de OV-chipkaart vast en zeker meer geld in het laatje brengen dan nu.

Hetzelfde geldt voor de lange-afstandsreiziger. Op lange streeklijnen, zoals Connexxion lijn 133, die ik vorige week nam, kom je gemiddeld om de 4,5 kilometer een zonegrens tegen; die afstand is wettelijk vastgelegd bij de introductie van het zonesysteem in de jaren 70. Zo’n gemiddelde zone kost de reiziger thans 44 cent, maar straks 45*1,1=49,5 cent, een tariefsverhoging van ruim 10%. Ook het basistarief, om de bus alleen maar te mogen betreden, is in het OV-chipkaarttijdperk hoger dan nu: 67 tegen 44 cent, zoals gezegd.
pi_65128204
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:57 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik was daar voor vakantie.

Niet om het complete OV systeem daar uit te zoeken qau kosten
Jammer
pi_65128215
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is net mijn probleem ik heb al jaren geen auto meer, en ben in principe ook niet van plan om er een te gaan aanschaffen. Dus word ik noodgedwongen opgezadeld met dingen waarop ik niet zit te wachten. En nee ik heb niets te verbergen, maar wat hebben ander mensen met mijn gedragingen te maken.

Ik wacht met smart op je bijdrage met nuttige links over de vertragings factoren van de verschillende organisaties en politiek die hieraan hebben bijgedragen.
Als je je afhankelijk maakt van anderen, moet je niet raar opkijken dat andetren zich bezig houden met jouw gedragingen.
Als je zo graag compleet onafhankelijk wilt zijn moet je toch gaan fietsen ofzo.
pi_65128267
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja punt 1 klopt
punt 2 zijn 2 handelingen, volgens het bericht zou het sneller gaan
Heb jij al ervaring met het kopen van 2 enkeltjes voor je chipkaart?
Nee, dus je kunt helemaal niet oordelen of dat sneller of langzamer is.
pi_65128319
Ik zie het al

Tube, DLR, London Overground services. Your Travelcard must be valid for all the zones you travel through

jammer, zones blijven dus, oneerlijk zeg, ik wil een aboo voor de afsand die ik elke dag afleg. Nu blijf ik teveel betalen
  vrijdag 16 januari 2009 @ 23:02:05 #119
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_65128332
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:56 schreef snowgoon het volgende:

FEIT = 2 enkeltjes is echt niet zoveel anders dan een retourtje hoor.
Maastricht-Groningen, 2e klas.

Enkeltje: 37,80 euro
Retourtje 42,90 euro

Nee, scheelt niks hoor.

En het leuke is dat je straks niet eens met de ov-chipkaart van Groningen naar Maastricht kan. Er kan maximaal 30 euro worden geladen op dat ding.
pi_65128352
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:00 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Heb jij al ervaring met het kopen van 2 enkeltjes voor je chipkaart?
Nee, dus je kunt helemaal niet oordelen of dat sneller of langzamer is.
jongen 2 handelingen zijn altijd langzamer dan 1
pi_65128359
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:58 schreef Zelva het volgende:

[..]

Om hier nog maar even op terug te komen want Snowgoon is opeens opvallend stilzwijgend hierover, een quote van held Frans Mensonides:
[..]


Niet iedereen reist meer dan 1900 meter.
En mensen die nu altijd maar 2 haltes reizen en 3 strippen moeten betalen zullen ook goedkoper uit zijn.

Zoals al diverse malen gezegd, de ene keer pakt het voordeliger uit, de andere keer niet.
pi_65128384
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:02 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maastricht-Groningen, 2e klas.

Enkeltje: 37,80 euro
Retourtje 42,90 euro

Nee, scheelt niks hoor.

En het leuke is dat je straks niet eens met de ov-chipkaart van Groningen naar Maastricht kan. Er kan maximaal 30 euro worden geladen op dat ding.
De prijzen van de enkeltjes worden bij de invoering van de Chipkaart aangepast.
En het max tarief uit gaan zoeken is ook niet bepaald sportief.
pi_65128397
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:02 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maastricht-Groningen, 2e klas.

Enkeltje: 37,80 euro
Retourtje 42,90 euro

Nee, scheelt niks hoor.

En het leuke is dat je straks niet eens met de ov-chipkaart van Groningen naar Maastricht kan. Er kan maximaal 30 euro worden geladen op dat ding.
Ja dan moet je hem halverwege even opnieuw opladen hahaha
Volgens NS reist er niemand van Groningen naar Maastricht, dus geen probleem toch ?
pi_65128447
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

jongen 2 handelingen zijn altijd langzamer dan 1
Wie zegt dat je 2 handelingen uit moet gaan voeren? Misschien komt er op die automaat wel een knop die vraagt of je ook een kaartje terug wilt.

Je hebt nog geen flauw idee hoe het gaat werken maar toch loop je al te gillen dat het helemaal kut is en veel te lang duurt.
pi_65128451
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:03 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De prijzen van de enkeltjes worden bij de invoering van de Chipkaart aangepast.
feit of aanname ? Ik heb nog geen prijsverlaging gezien hoor

Let op hoor, papieren kaartjes worden eerst fors verhoogd, met een hoger % dan de chipkaart kaartjes
  vrijdag 16 januari 2009 @ 23:06:44 #126
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_65128494
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:03 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De prijzen van de enkeltjes worden bij de invoering van de Chipkaart aangepast.
Ja, een enkeltje Maastricht-Groningen wordt straks echt 21 euro 45, geloof je het zelf?
quote:
En het max tarief uit gaan zoeken is ook niet bepaald sportief.
Want?
pi_65128517
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:05 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Wie zegt dat je 2 handelingen uit moet gaan voeren? Misschien komt er op die automaat wel een knop die vraagt of je ook een kaartje terug wilt.

Je hebt nog geen flauw idee hoe het gaat werken maar toch loop je al te gillen dat het helemaal kut is en veel te lang duurt.
DUS ????

Ja dta kan, moet jij toch weer een extra handeling uitvoeren ? Op een knop drukken.

Voor jou en mij geen probleem, maar voor veel mensen wel. Serieus heb jij wel een kaartje gekocht uit een automaat. Staat er een of andere idioot, ben jij aan de beurt kan je eerst alles cancellen wat die gek voor je gedaan heeft
pi_65128565
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

feit of aanname ? Ik heb nog geen prijsverlaging gezien hoor

Let op hoor, papieren kaartjes worden eerst fors verhoogd, met een hoger % dan de chipkaart kaartjes
De enkeltjes worden ongeveer 9% goedkoper ten opzichte van nu.
Is in de media geweest. Iemand die er zo druk mee bezig is en al maanden loopt te klagen zou dat toch wel moeten weten.
pi_65128602
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:56 schreef snowgoon het volgende:

FEIT = Nu kun je ook geen abbo's online kopen.
FEIT = 2 enkeltjes is echt niet zoveel anders dan een retourtje hoor.
quote:
Prijs voor deze reis 2e klas
vol tarief reductie
Enkele reis ¤ 19,10 ¤ 11,50
Dagretour ¤ 32,50 ¤ 19,50
Tilburg <> haarlem morgen voor mij.

Strakt met opslag van mijn gegevens erbij voor 2* 19.10 = 38.20, nu met korting retour 19.50

Ok
Dan even zonder nu en straks situatie als ik nu anoniem wil reizen.
38.20- 32.50 = 5.70

met korting
23.00-19.50 = 3.50
Dit vind ik toch een aanzienelijk verschil. ((DAT IS PAS EEN FEIT)

Maar de NS is dan ook sneaky vanaf dit jaar begonnen om de tarieven meer naar elkaar toe te laten groeien, want nu komt men er al achter dat we alleen maar met enkeltjes kunnen gaan reizen. (of zou het moeten zijn mogen gaan reizen omdat het een mischien toch een keuze van de vervoerder is geweest vanuit kosten perspectief) De huidige geprivatiseerde en zogenaamd winstgevende moeten zijnde bedrijven zouden eens kijken naar wat de wensen van de klatn zijn.

In de sneaky link wordt onderaan nog even subtiel gezegd waarom de vervoerder toch alleen voor enkeltjes gekozen heeft.
quote:
Enkele reis is het meest verkochte treinkaartje

Eigenlijk wil ik wel eens de ns cijfers van kaartjes verkoop zien, zouden die openbaar zijn, kijken of dat klopt.
pi_65128664
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]


[..]

Tilburg <> haarlem morgen voor mij.

Strakt met opslag van mijn gegevens erbij voor 2* 19.10 = 38.20, nu met korting retour 19.50

Ok
Dan even zonder nu en straks situatie als ik nu anoniem wil reizen.
38.20- 32.50 = 5.70

met korting
23.00-19.50 = 3.50
Dit vind ik toch een aanzienelijk verschil. ((DAT IS PAS EEN FEIT)

Maar de NS is dan ook sneaky vanaf dit jaar begonnen om de tarieven meer naar elkaar toe te laten groeien, want nu komt men er al achter dat we alleen maar met enkeltjes kunnen gaan reizen. (of zou het moeten zijn mogen gaan reizen omdat het een mischien toch een keuze van de vervoerder is geweest vanuit kosten perspectief) De huidige geprivatiseerde en zogenaamd winstgevende moeten zijnde bedrijven zouden eens kijken naar wat de wensen van de klatn zijn.

In de sneaky link wordt onderaan nog even subtiel gezegd waarom de vervoerder toch alleen voor enkeltjes gekozen heeft.
[..]


Eigenlijk wil ik wel eens de ns cijfers van kaartjes verkoop zien, zouden die openbaar zijn, kijken of dat klopt.
ja dat merkte ik ook pas geleden, 2 enkeltjes ROtterdam-Den Haag waren ongeveer even duur als 1 retourtje, merkwaardig ja
pi_65128685
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:06 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, een enkeltje Maastricht-Groningen wordt straks echt 21 euro 45, geloof je het zelf?
[..]

Want?
De prijzen van enkeltjes worden 9% goedkoper dan nu.
Wat die prijzen precies gaan worden is nog niet bekend. Net zoals het niet bekend is of er ook een maximale prijs voor een enkele reis komt.

Bij jouw voorbeeld is het zo dat de prijs het max tarief is, hetzelfde als een dagkaart.
Bij kortere afstanden is er niet zo klein verschil tussen een enkele reis en een retourtje.
pi_65128757
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]


[..]

Tilburg <> haarlem morgen voor mij.

Strakt met opslag van mijn gegevens erbij voor 2* 19.10 = 38.20, nu met korting retour 19.50

Ok
Dan even zonder nu en straks situatie als ik nu anoniem wil reizen.
38.20- 32.50 = 5.70

met korting
23.00-19.50 = 3.50
Dit vind ik toch een aanzienelijk verschil. ((DAT IS PAS EEN FEIT)

Maar de NS is dan ook sneaky vanaf dit jaar begonnen om de tarieven meer naar elkaar toe te laten groeien, want nu komt men er al achter dat we alleen maar met enkeltjes kunnen gaan reizen. (of zou het moeten zijn mogen gaan reizen omdat het een mischien toch een keuze van de vervoerder is geweest vanuit kosten perspectief) De huidige geprivatiseerde en zogenaamd winstgevende moeten zijnde bedrijven zouden eens kijken naar wat de wensen van de klatn zijn.

In de sneaky link wordt onderaan nog even subtiel gezegd waarom de vervoerder toch alleen voor enkeltjes gekozen heeft.
[..]


Eigenlijk wil ik wel eens de ns cijfers van kaartjes verkoop zien, zouden die openbaar zijn, kijken of dat klopt.
Als jij ervoor kiest om geen korting te willen, moet je ook niet klagen dat het zo duur is.
Als ik er zelf voor kies om naar de AH te gaan in plaats van de Lidl dan is het ook mijn eigen schuld dat het duurder is.
pi_65128772
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:12 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De prijzen van enkeltjes worden 9% goedkoper dan nu.
Wat die prijzen precies gaan worden is nog niet bekend. Net zoals het niet bekend is of er ook een maximale prijs voor een enkele reis komt.

Bij jouw voorbeeld is het zo dat de prijs het max tarief is, hetzelfde als een dagkaart.
Bij kortere afstanden is er niet zo klein verschil tussen een enkele reis en een retourtje.
dus we gaan nooit meer dan een dagkaart betalen ?

wat gaat zon dagkaart kosten voor het hele OV in Nederland ?
Komt hij er ook ? Nooit iets van gelezen

Serieus, als je vergeet uit te checken, kreeg je toch ook boete van 20 euro van NS
Hoe kan dat dan als je max vol zit bij je anonieme chipkaart ?
pi_65128792
Nee geen boete sorry, administratiekosten
pi_65128879
en hoe zit dat nou met die zones, die gaan toch verdwijnen ?

In London niet of zijn er ook nog 2 systemen daar ? Nee toch

http://www.tfl.gov.uk/tickets/faresandtickets/1055.aspx


nou begrijp ik er niets mer van. Zones ? Hebben we het syteem van London ?
blijkbaar niet, daar werken ze nog met zones

Your guide to fares and tickets within Zones 1-6 (PDF 575KB)
Your guide to fares and tickets within 7-9 (PDF 231KB)
Large text version of Your guide to fares and tickets within Zones 1-6 (PDF 626KB)

http://www.tfl.gov.uk/tickets/faresandtickets/2930.aspx
pi_65128902
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:15 schreef snowgoon het volgende:

Als jij ervoor kiest om geen korting te willen, moet je ook niet klagen dat het zo duur is.
Als ik ervoor kies om korting te nemen en de NS daarmee mijn vertrouwen te geven dat ik vaak met de trien ga reizen vind ik het vreemd dat al mijn vervoers bewegingen als dank daarvoor 7 jaar verplicht worden opgeslagen zonder een opt out mogelijkheid.........

Verder komt de ns ook nog met een ander kortings abbonement , kan ik daarmee de helft van mijn privacy inleveren.
pi_65128932
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

dus we gaan nooit meer dan een dagkaart betalen ?

wat gaat zon dagkaart kosten voor het hele OV in Nederland ?
Komt hij er ook ? Nooit iets van gelezen

Serieus, als je vergeet uit te checken, kreeg je toch ook boete van 20 euro van NS
Hoe kan dat dan als je max vol zit bij je anonieme chipkaart ?
Het is nu al zo dat je voor een retour nooit meer dan een dagkaart hoeft te betalen.

Die 20 euro van de NS zijn nog eerste plannen. Dus hoe dat precies uit gaat pakken is nog niet te zeggen. Heb eens geduld.
pi_65128957
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:18 schreef macca728 het volgende:
en hoe zit dat nou met die zones, die gaan toch verdwijnen ?

In London niet of zijn er ook nog 2 systemen daar ? Nee toch

http://www.tfl.gov.uk/tickets/faresandtickets/1055.aspx
Wat hebben de zones van Londen met zones in Nederland te maken?
pi_65128985
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:20 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Wat hebben de zones van Londen met zones in Nederland te maken?
Die waren verdwenen

Je betaalt per afstand in NL remember
pi_65128998
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:20 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het is nu al zo dat je voor een retour nooit meer dan een dagkaart hoeft te betalen.

Die 20 euro van de NS zijn nog eerste plannen. Dus hoe dat precies uit gaat pakken is nog niet te zeggen. Heb eens geduld.
Volgens de plannig zouden we al met zijn allen met die ov chip knip moeten reizen wij zijn ongeduldig, is het dan zo vreemd dat er nu nog geen plannen bekend zijn.
pi_65129002
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als ik ervoor kies om korting te nemen en de NS daarmee mijn vertrouwen te geven dat ik vaak met de trien ga reizen vind ik het vreemd dat al mijn vervoers bewegingen als dank daarvoor 7 jaar verplicht worden opgeslagen zonder een opt out mogelijkheid.........

Verder komt de ns ook nog met een ander kortings abbonement , kan ik daarmee de helft van mijn privacy inleveren.
Leg nou eens uit, hoe merk jij dat de NS die gegevens op slaat? Welke last heb jij ervan?
Wat is nou precies het probleem van het opslaan van die reisgegevens?

En waarom mag de NS niks terugvragen voor die korting?
pi_65129048
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens de plannig zouden we al met zijn allen met die ov chip knip moeten reizen wij zijn ongeduldig, is het dan zo vreemd dat er nu nog geen plannen bekend zijn.
Het is vreemd om te verwachten dat een dergelijk complex systeem binnen de gestelde termijn gerealiseerd kan worden en daar dan steeds maar weer over blijven zeuren.
pi_65129063
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Die waren verdwenen

Je betaalt per afstand in NL remember
Ja dat weet ik. Maar wat heeft Londen daar mee te maken?
pi_65129101
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:20 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het is nu al zo dat je voor een retour nooit meer dan een dagkaart hoeft te betalen.

Die 20 euro van de NS zijn nog eerste plannen. Dus hoe dat precies uit gaat pakken is nog niet te zeggen. Heb eens geduld.
heb ik ook, alleen vraag ik me af hoe ze dat gaan doen met een anonieme kaart met max 30 maar kan ook met minder natuurlijk

Ns heeft het zelf bekend gemaakt toch ? RET doet het toch ook.
pi_65129171
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:23 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ja dat weet ik. Maar wat heeft Londen daar mee te maken?
quote In Londen werkt het systeem prima, dat eb ik zelf ondervonden quote

Geloof ik, maar hoezo zones ? Hou je die hier ook en zo nee, hoe gaan abonnementen dan werken, ok per afstand ?

Denk na, dat kan toch niet, dan hou je toch ook zons, netals in Londen
pi_65129183
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

heb ik ook, alleen vraag ik me af hoe ze dat gaan doen met een anonieme kaart met max 30 maar kan ook met minder natuurlijk

Ns heeft het zelf bekend gemaakt toch ? RET doet het toch ook.
Nou bel de NS eens op als je het zo graag wilt weten
pi_65129212
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:22 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Leg nou eens uit, hoe merk jij dat de NS die gegevens op slaat? Welke last heb jij ervan?
Wat is nou precies het probleem van het opslaan van die reisgegevens?

En waarom mag de NS niks terugvragen voor die korting?
In mijn geval is het 50 euro voor een kortings kaart die ik betaal dat vind ik al een mooie prijs. Mijn reisgegevens kunnen als de apparatuur slim genoeg was ook meteen geanonimiseerd worden voor hun meetdoeleinden.

Verder haalde iemand hier als voorbeeld een regulier abbonement aan, nu weet de ns allen dat je dat abbonement hebt, maar niet wanneer je ermee reist, deze persoon kan dus geen abbonement meer kopen.

Wederom totaal vanuit boekhouders perspectief benaderd, niet elke klant zit hierop te wachten. Ik niet , en met mij gelukig nog velen anderen. Ik hoop van harte dat in ieder geval de opslag van deze gegevens geen dorogang gaat vinden.

En NOGMAALS waar blijven je artikelen over de schudligen van het uitlopen van de wonderbaarlijke kaart.
pi_65129289
You can lend your card to anyone to travel at adult-rate when you are not using it


He datkan in Nederland ook, oh nee met de OV chipkaart kan dat niet
He we gebruiken toch het Londen systeem ? 2 min Googlelen en ik vind al 2 verschillen
pi_65129316
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

quote In Londen werkt het systeem prima, dat eb ik zelf ondervonden quote

Geloof ik, maar hoezo zones ? Hou je die hier ook en zo nee, hoe gaan abonnementen dan werken, ok per afstand ?

Denk na, dat kan toch niet, dan hou je toch ook zons, netals in Londen
Ach sorry wat dom. Ik had ook duidelijk moeten zeggen dat ik het toen alleen over het kaart systeem had en dat ik niet de zones, kwaliteit van de bussen, metro en personeel etc bedoelde.

Het is ook pas 786827364872634876 keer uitgelegd dat de zones in Nederland verdwijnen. Ik moet het nog 98787678686 keer zeggen voordat dat tot jou doordringt en blijft hangen.
pi_65129348
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:26 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nou bel de NS eens op als je het zo graag wilt weten
Ter jouwe info, ik heb al veel vragen die ik hier stel opgestuurd naar diverse OV bedrijven

Ze geven ontstellend weinig antwoord of sturen me een paste tekst van OV chipkaart site, zonder op mijn vraag in te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')