Op zo'n manier is het ook kansloos om met jou een discussie te voeren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als jij dat nu eens even doet want jij zegt dat het door protesten van belangenorganisaties en politici komt ik beweer dat nergens.![]()
Verder kraam je veel regeltjes uit die als voordelen op al die ovchipsite genoemt worden, ik zal nog even qouten van dezelfde site met de optimistische planning. En dan zet ik mijn commetaar maar tegen die site want die luistert net zoveel als jij naar argumenten.![]()
[..]
Dit is tot nu toe voor de consumenten (die wij zijn) nog steeds niet duidelijk en zoals het er nu voor staat is het het geval dat sommieg mensen met dubbele kaarten meotn werken omdat niet alles compatable is.![]()
[..]
Dan kunnen we ook net zo goed stellen maak het openbaar vervoer gratis en er komt nooit meer agressie voor want er zijn geen zwartrijders meer![]()
[..]
Waarom zullen er minder reizigers contant betalen, omdat men door het forse prijsverschil wel bijna gedwongen wordt om van die ov-chipknip gebruik te maken![]()
[..]
Soms eerlijkers, soms niet, geen valide argument. Om dit als een verbetering aan te merken.
Het kan zelfs zo zijn dat als we gaan kijken naar de verdelign dat men door de invoering van dit nieuwe systeem opeens toch meer inkomsten genereerd omdat het voorheen nooit precies gemeten kon worden, omgekeerd kan natuurlijk ook straks het geval zijn. dan heb ik het alleen over de bus/tram en metro bedrijven. De NS weet precies al aan de kaartjes verkoop hoeveel individuele reizen gemaakt worden, allen de ov kaarten en de abbonomenten kan men nog niet traceren.
[..]
Ah daarom is er nu na zoveel jaar nog steeds discussie over.![]()
Damn geen 1 goed argmunt hebben ze op die site..
Omdat het gewoon een goed systeem kan zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:49 schreef Hukkie het volgende:
Wat ik me afvraag, Snowgoon, waarom dit ongebreidelde optimisme over de ov chip?
Waarschijnlijk... Misschien...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:51 schreef macca728 het volgende:
Snel: betere doorstroming
Instappen en overstappen gaat sneller met het nieuwe betaalsysteem. Ook is er minder oponthoud, omdat minder reizigers contant zullen betalen. En als u kiest voor een OV-chipkaart die automatisch oplaadbaar is, hoeft u zelfs nooit meer in de rij te staan voor een kaartje. U heeft dan altijd voldoende saldo. Allemaal bevorderlijk voor een vlotte doorstroming.
Is dus ook al flauwekul, als je bij de NS op saldo reist, ben je veel duurder uit. Waarschijnlijk snowgoon !!
Of je moet via internet 2 enkeltjes kunnen kopen, maar dat kan niet. Misschien in toekomst. Keep dreaming
het KAN zeker goed zijnquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Omdat het gewoon een goed systeem kan zijn.
Ik heb het meegemaakt in Londen en daar werkt het gewoon goed.
Al dat negatieve gezeur en problemen zoeken hier is zo typisch Nederlands gezeik...
Kun je dat zelf niet uitzoeken?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
het KAN zeker goed zijn
In Londen kan je ook niet meer betalen dan de prijs van een dagkaart, kan dat hier ook ?
Hoe is het geregeld met abonnementen in Londen ? Waarop zijn die gebaseerd ?
primaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:53 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk... Misschien...
Zullen we eens gaan oordelen op feiten in plaats van vermoedens, aannames en verzonnen situaties?
Jij bent er geweest, misschien weet jij het ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:55 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Kun je dat zelf niet uitzoeken?
Moeten anderen voor jou de antwoorden gaan vinden?
FEIT = Nu kun je ook geen abbo's online kopen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
prima
FEIT = geeb abonnementen online kopen
FEIT = geen retour straks, maar enkeltjes, die je niet op internet kan kopen
Ja laat de NS maar eens komen dan met hun visie
Dat is net mijn probleem ik heb al jaren geen auto meer, en ben in principe ook niet van plan om er een te gaan aanschaffen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:50 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Op zo'n manier is het ook kansloos om met jou een discussie te voeren.
Ik zou zeggen, ga lekker in de auto zitten. Dan hoef je je daar ook niet zo druk om te maken.
Ik was daar voor vakantie.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij bent er geweest, misschien weet jij het ?
Ik denk op zones c.q gebieden
ja punt 1 kloptquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:56 schreef snowgoon het volgende:
[..]
FEIT = Nu kun je ook geen abbo's online kopen.
FEIT = 2 enkeltjes is echt niet zoveel anders dan een retourtje hoor.
Om hier nog maar even op terug te komen want Snowgoon is opeens opvallend stilzwijgend hierover, een quote van held Frans Mensonides:quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:48 schreef Basp1 het volgende:
Soms eerlijkers, soms niet, geen valide argument. Om dit als een verbetering aan te merken.
quote:Ik zette een Felix Meurders-bril op en sloeg aan het rekenen, als zo’n echte Nederlandse kritische consument, die zijn dubbeltjes zorgvuldig wil omdraaien. Een strippenkaart kost thans 44 cent per strip, als ik even uitga van reizen volgens voltarief op een 45-strippenkaart. Het basistarief bedraagt dus 44 cent; voor elke zone waarin je reist, betaal je ook 44 cent.
Voor een rit in één zone (inclusief eventuele overstap binnen een uur) betaal je dus 88 cent, hoe kort of lang die rit ook is. Straks met de Chipkaart pakt een rit van maximaal 1900 meter goedkoper uit (0,67+ 19*1,1= 87,9). Wie 2 kilometer of meer reist, is duurder uit. Nu reis ik zelden minder dan 2 kilometer met de stadsbus; dan ga ik liever lopen. De reiziger binnen één zone zal onder de OV-chipkaart vast en zeker meer geld in het laatje brengen dan nu.
Hetzelfde geldt voor de lange-afstandsreiziger. Op lange streeklijnen, zoals Connexxion lijn 133, die ik vorige week nam, kom je gemiddeld om de 4,5 kilometer een zonegrens tegen; die afstand is wettelijk vastgelegd bij de introductie van het zonesysteem in de jaren 70. Zo’n gemiddelde zone kost de reiziger thans 44 cent, maar straks 45*1,1=49,5 cent, een tariefsverhoging van ruim 10%. Ook het basistarief, om de bus alleen maar te mogen betreden, is in het OV-chipkaarttijdperk hoger dan nu: 67 tegen 44 cent, zoals gezegd.
Jammerquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:57 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik was daar voor vakantie.
Niet om het complete OV systeem daar uit te zoeken qau kosten
Als je je afhankelijk maakt van anderen, moet je niet raar opkijken dat andetren zich bezig houden met jouw gedragingen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is net mijn probleem ik heb al jaren geen auto meer, en ben in principe ook niet van plan om er een te gaan aanschaffen.Dus word ik noodgedwongen opgezadeld met dingen waarop ik niet zit te wachten. En nee ik heb niets te verbergen, maar wat hebben ander mensen met mijn gedragingen te maken.
Ik wacht met smart op je bijdrage met nuttige links over de vertragings factoren van de verschillende organisaties en politiek die hieraan hebben bijgedragen.
Heb jij al ervaring met het kopen van 2 enkeltjes voor je chipkaart?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja punt 1 klopt
punt 2 zijn 2 handelingen, volgens het bericht zou het sneller gaan
Maastricht-Groningen, 2e klas.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:56 schreef snowgoon het volgende:
FEIT = 2 enkeltjes is echt niet zoveel anders dan een retourtje hoor.
jongen 2 handelingen zijn altijd langzamer dan 1quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Heb jij al ervaring met het kopen van 2 enkeltjes voor je chipkaart?
Nee, dus je kunt helemaal niet oordelen of dat sneller of langzamer is.
Niet iedereen reist meer dan 1900 meter.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
Om hier nog maar even op terug te komen want Snowgoon is opeens opvallend stilzwijgend hierover, een quote van held Frans Mensonides:
[..]
De prijzen van de enkeltjes worden bij de invoering van de Chipkaart aangepast.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maastricht-Groningen, 2e klas.
Enkeltje: 37,80 euro
Retourtje 42,90 euro
Nee, scheelt niks hoor.
En het leuke is dat je straks niet eens met de ov-chipkaart van Groningen naar Maastricht kan. Er kan maximaal 30 euro worden geladen op dat ding.
Ja dan moet je hem halverwege even opnieuw opladen hahahaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maastricht-Groningen, 2e klas.
Enkeltje: 37,80 euro
Retourtje 42,90 euro
Nee, scheelt niks hoor.
En het leuke is dat je straks niet eens met de ov-chipkaart van Groningen naar Maastricht kan. Er kan maximaal 30 euro worden geladen op dat ding.
Wie zegt dat je 2 handelingen uit moet gaan voeren? Misschien komt er op die automaat wel een knop die vraagt of je ook een kaartje terug wilt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
jongen 2 handelingen zijn altijd langzamer dan 1
feit of aanname ? Ik heb nog geen prijsverlaging gezien hoorquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:03 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De prijzen van de enkeltjes worden bij de invoering van de Chipkaart aangepast.
Ja, een enkeltje Maastricht-Groningen wordt straks echt 21 euro 45, geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:03 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De prijzen van de enkeltjes worden bij de invoering van de Chipkaart aangepast.
Want?quote:En het max tarief uit gaan zoeken is ook niet bepaald sportief.
DUS ????quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:05 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wie zegt dat je 2 handelingen uit moet gaan voeren? Misschien komt er op die automaat wel een knop die vraagt of je ook een kaartje terug wilt.
Je hebt nog geen flauw idee hoe het gaat werken maar toch loop je al te gillen dat het helemaal kut is en veel te lang duurt.
De enkeltjes worden ongeveer 9% goedkoper ten opzichte van nu.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
feit of aanname ? Ik heb nog geen prijsverlaging gezien hoor![]()
Let op hoor, papieren kaartjes worden eerst fors verhoogd, met een hoger % dan de chipkaart kaartjes
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:56 schreef snowgoon het volgende:
FEIT = Nu kun je ook geen abbo's online kopen.![]()
FEIT = 2 enkeltjes is echt niet zoveel anders dan een retourtje hoor.![]()
Tilburg <> haarlem morgen voor mij.quote:Prijs voor deze reis 2e klas
vol tarief reductie
Enkele reis ¤ 19,10 ¤ 11,50
Dagretour ¤ 32,50 ¤ 19,50
quote:Enkele reis is het meest verkochte treinkaartje
ja dat merkte ik ook pas geleden, 2 enkeltjes ROtterdam-Den Haag waren ongeveer even duur als 1 retourtje, merkwaardig jaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Tilburg <> haarlem morgen voor mij.
Strakt met opslag van mijn gegevens erbij voor 2* 19.10 = 38.20, nu met korting retour 19.50![]()
Ok
Dan even zonder nu en straks situatie als ik nu anoniem wil reizen.
38.20- 32.50 = 5.70
met korting
23.00-19.50 = 3.50
Dit vind ik toch een aanzienelijk verschil. ((DAT IS PAS EEN FEIT)![]()
Maar de NS is dan ook sneaky vanaf dit jaar begonnen om de tarieven meer naar elkaar toe te laten groeien, want nu komt men er al achter dat we alleen maar met enkeltjes kunnen gaan reizen. (of zou het moeten zijn mogen gaan reizen omdat het een mischien toch een keuze van de vervoerder is geweest vanuit kosten perspectief) De huidige geprivatiseerde en zogenaamd winstgevende moeten zijnde bedrijven zouden eens kijken naar wat de wensen van de klatn zijn.
In de sneaky link wordt onderaan nog even subtiel gezegd waarom de vervoerder toch alleen voor enkeltjes gekozen heeft.
[..]
Eigenlijk wil ik wel eens de ns cijfers van kaartjes verkoop zien, zouden die openbaar zijn, kijken of dat klopt.
De prijzen van enkeltjes worden 9% goedkoper dan nu.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:06 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, een enkeltje Maastricht-Groningen wordt straks echt 21 euro 45, geloof je het zelf?
[..]
Want?
Als jij ervoor kiest om geen korting te willen, moet je ook niet klagen dat het zo duur is.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Tilburg <> haarlem morgen voor mij.
Strakt met opslag van mijn gegevens erbij voor 2* 19.10 = 38.20, nu met korting retour 19.50![]()
Ok
Dan even zonder nu en straks situatie als ik nu anoniem wil reizen.
38.20- 32.50 = 5.70
met korting
23.00-19.50 = 3.50
Dit vind ik toch een aanzienelijk verschil. ((DAT IS PAS EEN FEIT)![]()
Maar de NS is dan ook sneaky vanaf dit jaar begonnen om de tarieven meer naar elkaar toe te laten groeien, want nu komt men er al achter dat we alleen maar met enkeltjes kunnen gaan reizen. (of zou het moeten zijn mogen gaan reizen omdat het een mischien toch een keuze van de vervoerder is geweest vanuit kosten perspectief) De huidige geprivatiseerde en zogenaamd winstgevende moeten zijnde bedrijven zouden eens kijken naar wat de wensen van de klatn zijn.
In de sneaky link wordt onderaan nog even subtiel gezegd waarom de vervoerder toch alleen voor enkeltjes gekozen heeft.
[..]
Eigenlijk wil ik wel eens de ns cijfers van kaartjes verkoop zien, zouden die openbaar zijn, kijken of dat klopt.
dus we gaan nooit meer dan een dagkaart betalen ?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:12 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De prijzen van enkeltjes worden 9% goedkoper dan nu.
Wat die prijzen precies gaan worden is nog niet bekend. Net zoals het niet bekend is of er ook een maximale prijs voor een enkele reis komt.
Bij jouw voorbeeld is het zo dat de prijs het max tarief is, hetzelfde als een dagkaart.
Bij kortere afstanden is er niet zo klein verschil tussen een enkele reis en een retourtje.
Als ik ervoor kies om korting te nemen en de NS daarmee mijn vertrouwen te geven dat ik vaak met de trien ga reizen vind ik het vreemd dat al mijn vervoers bewegingen als dank daarvoor 7 jaar verplicht worden opgeslagen zonder een opt out mogelijkheid.........quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:15 schreef snowgoon het volgende:
Als jij ervoor kiest om geen korting te willen, moet je ook niet klagen dat het zo duur is.
Het is nu al zo dat je voor een retour nooit meer dan een dagkaart hoeft te betalen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus we gaan nooit meer dan een dagkaart betalen ?
wat gaat zon dagkaart kosten voor het hele OV in Nederland ?
Komt hij er ook ? Nooit iets van gelezen
Serieus, als je vergeet uit te checken, kreeg je toch ook boete van 20 euro van NS
Hoe kan dat dan als je max vol zit bij je anonieme chipkaart ?
Wat hebben de zones van Londen met zones in Nederland te maken?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:18 schreef macca728 het volgende:
en hoe zit dat nou met die zones, die gaan toch verdwijnen ?
In London niet of zijn er ook nog 2 systemen daar ? Nee toch
http://www.tfl.gov.uk/tickets/faresandtickets/1055.aspx
Die waren verdwenenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat hebben de zones van Londen met zones in Nederland te maken?
Volgens de plannig zouden we al met zijn allen met die ov chip knip moeten reizen wij zijn ongeduldig, is het dan zo vreemd dat er nu nog geen plannen bekend zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het is nu al zo dat je voor een retour nooit meer dan een dagkaart hoeft te betalen.
Die 20 euro van de NS zijn nog eerste plannen. Dus hoe dat precies uit gaat pakken is nog niet te zeggen. Heb eens geduld.
Leg nou eens uit, hoe merk jij dat de NS die gegevens op slaat? Welke last heb jij ervan?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als ik ervoor kies om korting te nemen en de NS daarmee mijn vertrouwen te geven dat ik vaak met de trien ga reizen vind ik het vreemd dat al mijn vervoers bewegingen als dank daarvoor 7 jaar verplicht worden opgeslagen zonder een opt out mogelijkheid.........
Verder komt de ns ook nog met een ander kortings abbonement , kan ik daarmee de helft van mijn privacy inleveren.
Het is vreemd om te verwachten dat een dergelijk complex systeem binnen de gestelde termijn gerealiseerd kan worden en daar dan steeds maar weer over blijven zeuren.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens de plannig zouden we al met zijn allen met die ov chip knip moeten reizen wij zijn ongeduldig, is het dan zo vreemd dat er nu nog geen plannen bekend zijn.
Ja dat weet ik. Maar wat heeft Londen daar mee te maken?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
Die waren verdwenen
Je betaalt per afstand in NL remember
heb ik ook, alleen vraag ik me af hoe ze dat gaan doen met een anonieme kaart met max 30 maar kan ook met minder natuurlijkquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het is nu al zo dat je voor een retour nooit meer dan een dagkaart hoeft te betalen.
Die 20 euro van de NS zijn nog eerste plannen. Dus hoe dat precies uit gaat pakken is nog niet te zeggen. Heb eens geduld.
quote In Londen werkt het systeem prima, dat eb ik zelf ondervonden quotequote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Maar wat heeft Londen daar mee te maken?
Nou bel de NS eens op als je het zo graag wilt wetenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
heb ik ook, alleen vraag ik me af hoe ze dat gaan doen met een anonieme kaart met max 30 maar kan ook met minder natuurlijk
Ns heeft het zelf bekend gemaakt toch ? RET doet het toch ook.
In mijn geval is het 50 euro voor een kortings kaart die ik betaal dat vind ik al een mooie prijs. Mijn reisgegevens kunnen als de apparatuur slim genoeg was ook meteen geanonimiseerd worden voor hun meetdoeleinden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Leg nou eens uit, hoe merk jij dat de NS die gegevens op slaat? Welke last heb jij ervan?
Wat is nou precies het probleem van het opslaan van die reisgegevens?
En waarom mag de NS niks terugvragen voor die korting?
Ach sorry wat dom. Ik had ook duidelijk moeten zeggen dat ik het toen alleen over het kaart systeem had en dat ik niet de zones, kwaliteit van de bussen, metro en personeel etc bedoelde.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
quote In Londen werkt het systeem prima, dat eb ik zelf ondervonden quote
Geloof ik, maar hoezo zones ? Hou je die hier ook en zo nee, hoe gaan abonnementen dan werken, ok per afstand ?
Denk na, dat kan toch niet, dan hou je toch ook zons, netals in Londen
Ter jouwe info, ik heb al veel vragen die ik hier stel opgestuurd naar diverse OV bedrijvenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:26 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nou bel de NS eens op als je het zo graag wilt weten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |