Ik begrijp best dat je niet alle facetten van de OV chipkaart goed vind. Maar er zo'n ophef over maken snap ik totaal niet. Doen alsof het iets verschrikelijks is, de overheid er misbruik van gaat maken of dat het het allerlei last zal veroorzaken.quote:Op zondag 18 januari 2009 22:04 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Je hoeft ergens geen hinder van te ondervinden om dat toch fout te laten zijn. Jij zal waarschijnlijk nooit ergens hinder van ondervonden hebben totdat je de gevangenis in zou moeten. Veel users hier willen het niet zo ver laten komen; privacygegevens voor 7 jaar opslaan zonder dat daar een goede reden voor vallen daar ook onder.
Lees mijn stukje nogeens. Daarnaast is het ook zo dat onze lieve Oranje overheid al teveel van burgers wilt weten en het houdt met de ov-chip niet op. Dat is niet goed. Beter voorkomen dan genezen. Terugdraaien is een stuk lastiger.quote:Op zondag 18 januari 2009 21:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat de OV chipkaart betreft haalt elk berichtje het nieuws wel. Wat dat beterft is het vergelijkbaar met nieuws over moslims.
Kun jij dan eens uitleggen hoe jij hinder ondervind van het opslaan van die reis gegevens?
Jij snapt niet dat niet alle facetten van de OV-chipkaart niet goed zijn. Klein doch belangrijk verschil.quote:Op zondag 18 januari 2009 22:17 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat je niet alle facetten van de OV chipkaart goed vind. Maar er zo'n ophef over maken snap ik totaal niet. Doen alsof het iets verschrikelijks is, de overheid er misbruik van gaat maken of dat het het allerlei last zal veroorzaken.
En mensen die dan maar anoniem gaan reizen en geen gebruik meer gaan maken van de korting zijn al helemaal onbegrijpelijk voor mij.
Dat jij er de waarde niet van in kan/wil zien betekent niet dat iedere ov-gebruiker daar dan maar onder moet lijden. Verder zijn er nog meer dan genoeg problemen/fouten met de ov-chipkaart, enkel terugkomen op de privacy helpt niet (en is een zinloze discussie blijkt ook uit andere topics)quote:Principekwestie, oke. Maar dit gaat wel erg ver. Er wordt je niks van waarde afgepakt en je hebt er ook geen last van.
Dat ben ik dan weer met je eens.quote:Op zondag 18 januari 2009 19:24 schreef snowgoon het volgende:
Bedankt voor het onderbouwen van mijn stelling dat mensen die een GSM gebruiken hun privacy allang hebben opgegeven.
Wie bepaalt hier of het waarde heeft of nietquote:Op zondag 18 januari 2009 22:17 schreef snowgoon het volgende:
Principekwestie, oke. Maar dit gaat wel erg ver. Er wordt je niks van waarde afgepakt en je hebt er ook geen last van.
Ah dus voor de big bang heeft men nog 10 dagen om deze op te blazen.quote:http://www.nu.nl/economie(...)strippenkaarten.html
RET sluit metropoortjes voor strippenkaarten
Uitgegeven: 19 januari 2009 05:52
Laatst gewijzigd: 19 januari 2009 05:56
ROTTERDAM - De Rotterdamse vervoerder RET begint maandag met het sluiten van toegangspoortjes tot de metrostations die zijn te openen met een strippenkaart.
Wethouder Jeannette Baljeu (Vervoer) verwijdert op station Zuidplein de eerste strippenkaartautomaat.
Met ingang van 29 januari is de ov-chipkaart het enige geldigde vervoersbewijs in de Rotterdamse metro.
Om reizigers voor te bereiden op de verandering worden stapsgewijs steeds meer stempelautomaten verwijderd, om op 29 januari op ieder station het laatste poortje te sluiten. Op deze manier hoopt de RET een 'big bang' te voorkomen.
Proeftuin
Rotterdam gold in de afgelopen jaren als dé proeftuin voor de ov-chipkaart. De RET mag als eerste vervoerder in Nederland de strippenkaart afschaffen.
NOGMAALS:quote:Op zondag 18 januari 2009 22:49 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Lees mijn stukje nogeens. Daarnaast is het ook zo dat onze lieve Oranje overheid al teveel van burgers wilt weten en het houdt met de ov-chip niet op. Dat is niet goed. Beter voorkomen dan genezen. Terugdraaien is een stuk lastiger.
Je begrijpt er weer niks van van wat ik zeg.quote:Op zondag 18 januari 2009 23:22 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat niet alle facetten van de OV-chipkaart niet goed zijn. Klein doch belangrijk verschil.
Verder is het verstandig om er ophef over te maken, maar blijkbaar is er nog niet genoeg ophef over gemaakt omdat de invoering, ondanks de reeds lang bekende problemen en fouten, gewoon door gaat.dat jij niet kan begrijpen dat er mensen zijn die anoniem willen reizen is jammer voor jou, maar doe daar niet zo moeilijk over aub dat jij niet wil begrijpen dat er mensen zijn die anoniem willen reizen is zielig van jou, maar doe daar niet zo moeilijk over aub
(je mag zelf kiezen welke je wilt gebruiken)
[..]
Dat jij er de waarde niet van in kan/wil zien betekent niet dat iedere ov-gebruiker daar dan maar onder moet lijden. Verder zijn er nog meer dan genoeg problemen/fouten met de ov-chipkaart, enkel terugkomen op de privacy helpt niet (en is een zinloze discussie blijkt ook uit andere topics)
Niemand hier kan mij vertellen wat de waarde van die gegevens is. Dus neem ik aan dat het waardeloos is.quote:Op zondag 18 januari 2009 23:33 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Wie bepaalt hier of het waarde heeft of niet
Het is iets wat van mij is en alles wat van mij is heeft voor mij waarde. dus.
En verder... al zal ik nooit weer reizen met het OV en dagelijks alles moet lopen, over mijn lijk dat ik gegevens ga afstaan
Jij hebt echt een plaat voor je hoofd hequote:Op maandag 19 januari 2009 12:43 schreef snowgoon het volgende:
NOGMAALS:
ANONIEME CHIPKAART.
De mensen die vrezen dat hun privacy geschonden wordt, kunnen volstrekt anoniem rondreizen.
Dus omdat iemand misschien wel eens zijn gegevens ergens af heeft gegeven is het ook heel normaal in jou vreemde wereldbeeld dat een vervoersorganisatie voor 7 jaar reisgegvens van alle mensen gaat bijhouden.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Niemand hier kan mij vertellen wat de waarde van die gegevens is. Dus neem ik aan dat het waardeloos is.
Geen gegevens afstaan?
geslacht: Man
woonplaats: Limassol (Cyprus)
geboortedatum: 00-00-0000
opleiding: WO
beroep: Account Management / Event Management
Gebruik je verder ook geen telefoon, chippas, credit card, doe je niet mee aan spaar programma's?
Ow dus als je geld terug kunt krijgen van de belasting dienst, dan wil je wel je kaartjes geven waarop staat waar en wanneer je gereisd hebt!quote:Op maandag 19 januari 2009 12:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij hebt echt een plaat voor je hoofd he![]()
![]()
Gewoon een abbonement afsluiten is er dan niet meer bij. Onze belastingdienst wil graag kaartjes zien als je met het OV reist ik denk niet dat de belastingdiens ook maar accord gaat met de melding ja ik wil anoniem blijven daarom kan ik geen uitdraai maken maar geloof me maar op mijn blauwe ogen dat ik echt dagelijks met het OV reis.
En nu 50 jaar later kun je nog steeds gewoon over straat lopen zonder dat de overheid in je nek hijgt en je allerlei beperkingen oplegt...quote:Op maandag 19 januari 2009 13:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus omdat iemand misschien wel eens zijn gegevens ergens af heeft gegeven is het ook heel normaal in jou vreemde wereldbeeld dat een vervoersorganisatie voor 7 jaar reisgegvens van alle mensen gaat bijhouden.
Heb je ooit wel eens het boek 1984 gelezen? Zo nee ga dat eens doen, lees dan ook meteen animal farm erbij, en houdt er rekening mee dat deze boeken in de jaren 50 geschreven zijn.
quote:Consumentenorganisaties praten over ov-chipkaart
Uitgegeven: 19 januari 2009 11:15
Laatst gewijzigd: 19 januari 2009 11:43
DEN HAAG - Reizigers- en consumentenorganisaties praten maandagmiddag met het ministerie van Verkeer en Waterstaat, lokale overheden en openbaarvervoermaatschappijen over de ov-chipkaart.
Volgens een woordvoerder van de Consumentenbond staat in het gesprek de vraag centraal wat er moet gebeuren willen de belangenorganisaties weer aanschuiven bij het overleg over de ov-chipkaart. Naast de Consumentenbond gaat het onder meer om reizigersorganisatie Rover, de ANWB en de CG-raad voor chronisch zieken en gehandicapten.
Nadelen
De organisaties stapten oktober vorig jaar uit het overleg met het ministerie, de lokale overheden en de vervoerbedrijven. Ze hadden er geen vertrouwen meer in dat ''de nadelen aan het elektronisch vervoerbewijs nog omgezet zullen worden in voordelen'', zoals ze dat toen formuleerden.
De ov-chipkaart moet het vervoer gemakkelijker maken en niet duurder, en alle knelpunten moeten uit de weg worden geruimd, zei de woordvoerder van de Consumentenbond in de aanloop naar gesprek.
Toegangspoortjes
De Rotterdamse vervoerder RET begint maandag met het sluiten van de toegangspoortjes voor strippenkaarten tot de metrostations. Met ingang van 29 januari is de ov-chipkaart het enige geldige vervoerbewijs in de Rotterdamse metro. Rotterdam loopt vooruit op de rest van Nederland.
© ANP
Gezien de "discussie" ben jij daar niet toe in staat.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je begrijpt er weer niks van van wat ik zeg.
Waarom zou het afstaan van die gegevens een korting moeten opleveren?quote:Ik begrijp best dat mensen anoniem willen reizen, ik begrijp alleen niet dat ze dan eisen alsnog fikse korting te krijgen.
Het staat er toch duidelijk.
Ik wil niet dat mijn reisgegevens worden opgeslagen/doorverkocht/misbruikt voor commerciële doelen.quote:Voor de zoveelste keer dan maar: HOE LIJD JIJ ONDER HET INVOEREN VAN EEN PERSOONLIJKE OV CHIPKAART?
Die is onbetaalbaar.quote:En WAT IS VOOR JOU DE WAARDE VAN DE REISGEGEVENS?
OW bij internet gegevens achterlaten wel een probleem , maar bij een grote private organisatie als de NS totaal niet.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:09 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En nu 50 jaar later kun je nog steeds gewoon over straat lopen zonder dat de overheid in je nek hijgt en je allerlei beperkingen oplegt...
Aangezien ik totaal geen bedreiging zie in het opslaan van die reisgegevens heb ik daar geen probleem mee. Bij je gegevens achterlaten op internet zie ik wel mogelijkheden waardoor iemand gedupeerd kan worden.
quote:ma 19 jan 2009, 07:23
RET sluit metropoortjes voor strippenkaarten
ROTTERDAM - De Rotterdamse wethouder Jeannette Baljeu (Vervoer) heeft maandag op metrostation Zuidplein de eerste strippenkaartautomaat verwijderd. Vervoerder RET sluit in de komende tien dagen steeds meer toegangspoortjes af die geopend kunnen worden met de strippenkaart.
Rotterdam gold in de afgelopen jaren als dé proeftuin voor de ov-chipkaart. De RET mag als eerste vervoerder in Nederland de strippenkaart afschaffen. Vanaf 29 januari is de ov-chipkaart het enige geldige vervoersbewijs in de metro. Binnen afzienbare tijd moet de strippenkaart in heel Nederland plaatsmaken voor het digitale vervoersbewijs.
Om reizigers voor te bereiden op de verandering worden stapsgewijs steeds meer stempelautomaten verwijderd. Op 29 januari sluit op elk station het laatste poortje. Op deze manier hoopt de RET een 'big bang' te voorkomen. Een woordvoerder van de RET schat dat in totaal zo'n 150 stempelautomaten worden verwijderd.
Uit de meest recente cijfers van de RET blijkt dat 70 procent van de reizigers in het bezit is van een ov-chipkaart. Circa 40 procent van alle reizigers maakt daadwerkelijk gebruik van de kaart. Ter vergelijking: een week geleden lag dat percentage nog op 35.
Pedro Peters, directeur van de RET, is druk met de voorbereidingen voor 29 januari, maar wil zich niet op die datum blindstaren. „We hopen dat die dag soepel zal verlopen. Maar we maken ons geen illusies: er zullen zich hier en daar best wat problemen voordoen. Wat ik echt interessant vind, is hoe we er twee weken later voor staan.”
Het zijn compleet andere gegevens die men achterlaat. Maar dat verschil blijkbaar moeilijk te zien voor jou.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
OW bij internet gegevens achterlaten wel een probleem , maar bij een grote private organisatie als de NS totaal niet.![]()
Ga die boeken die ik je aanraaded eens lezen om een wat ruimere blik op op de defenitie van vrijheid te krijgen. En niet te denken dat het maar heel normaal is om van allerlei gegevens van jan en alleman door allerlij willekeurig instanties bij te laten houden.
Waarom niet? Waarom zou de NS geen korting mogen geven aan mensen die hun reisgegevens willen afstaan?quote:Op maandag 19 januari 2009 13:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Gezien de "discussie" ben jij daar niet toe in staat.
[..]
Waarom zou het afstaan van die gegevens een korting moeten opleveren?
[..]
Ik wil niet dat mijn reisgegevens worden opgeslagen/doorverkocht/misbruikt voor commerciële doelen.
[..]
Die is onbetaalbaar.
Heb je niet in de gaten dat er een aantal dingen veranderen met de invoering van de OV chipkaart?quote:Op maandag 19 januari 2009 13:35 schreef Basp1 het volgende:
He snowgoonw dat argument dat je korting krijgt omdat je reisgegvens af zou staan heb je dat trouwens zelf verzonnen om nog een beetje een tregenargument te hebben? Ik krijg al jaren korting namelijk en heb daarbij nog nooit voor elke reis een krabbel moeten zetten dat ik om 15.09 in nijmegen het station inlipe en om 16.05 weer in tilbburg eruit liep.
De NS mag best weten dat nummer 1234 5678 1234 5678 om 10 uur ingestpat is en om 12 uur uitstapt is, maar de NS hoeft totaal niet te weten nummer 1234 5678 1234 5678 persoon X is. En als men dat wel wil, is het leuk maar dan moet men mij toch echt eenwel een heel goede reden geven. Ik heb er tot nu toe nog geen 1 uit je mond horen komen. Waarom de ns dat moet doen, terwijl men met de hduige gegvens ook al genoeg kan.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:41 schreef snowgoon het volgende:
En leg eens uit, waarom mag de belasting dienst wel weten wanneer je waarheen reist en mag de NS dat niet weten.
Ik weet genoeg over die zaken waar jij het over hebt. Ik snap alleen niet waarom je WEL je reisgegevens aan de belasting dienst af wil staan, maar NIET aan de NS.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De NS mag best weten dat nummer 1234 5678 1234 5678 om 10 uur ingestpat is en om 12 uur uitstapt is, maar de NS hoeft totaal niet te weten nummer 1234 5678 1234 5678 persoon X is. En als men dat wel wil, is het leuk maar dan moet men mij toch echt eenwel een heel goede reden geven. Ik heb er tot nu toe nog geen 1 uit je mond horen komen. Waarom de ns dat moet doen, terwijl men met de hduige gegvens ook al genoeg kan.
De belastingdienst moet kaartjes/obbonementen hebben om te weten of je wel of niet je reiskosten als openbaar vervoer kan aftrekken en dat kan niet zonder bewijs.(ben je nog student dat je nog niet zoveel over deze zaken weet?)
Net zoals de BD ook wel regelmatig tijdens vakantie's een flinke verzameling kenteken foto's maakt en daar de leaserijders uitplukt die opgeven dat men niet meer dan 500 kilmoter per jaar reizen.
Denk je nu echt dat de belastingdienst ook elke instapmoment en stempelmoment van het kaartje gaat controleren.
Dan hoef je die vraag ook niet te stellen als je er echt zoveel vanaf weet als je hier pretendeerd.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:05 schreef snowgoon het volgende:
Ik weet genoeg over die zaken waar jij het over hebt. Ik snap alleen niet waarom je WEL je reisgegevens aan de belasting dienst af wil staan, maar NIET aan de NS.
De belastingdienst is veel meer overheid dan de NS.
Ik vind het bijzonder hypocriet dat je een controle van de belastingdienst wel oke vind maar reisgegevens aan de NS achterlaten niet.
De NS geeft die gegevens net zo makkelijk aal justitie als de belastingdienst. Daar zal een gerechterlijk bevel voor nodig moeten zijn om die reisgegevens bij de NS los te peuteren.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan hoef je die vraag ook niet te stellen als je er echt zoveel vanaf weet als je hier pretendeerd.![]()
Zoals we al gezien hebben met laatst weer de pokergegevens geeft de belastingdienst geen gegevens door naar justitie. Wie garandeerd ons dat de NS net zo betrouwbaar is.
Verder is de NS een privaat bedrijf wat in mijn optiek totaal wat anders is als een overheidsdienst. Waarbij ik overheidsdiensten toch net iets betrouwbaarder vind dan een private onderneming.
Verder heb je nog steeds wat vragen openstaan hier maar weer eens 1tje. Waarom moet de NS die gegevens nu opeens omdat het kan wel gaan bijhouden en kon men vroeger zonder die gegevens dan geen treinen laten rijden.
quote:Op maandag 19 januari 2009 13:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom niet? Waarom zou de NS geen korting mogen geven aan mensen die hun reisgegevens willen afstaan?
Waarom zou jij sowieso korting moeten krijgen als de NS niks van jou mag "hebben".
Prima, dan koop je toch gewoon een anonieme kaart.
Sorry, jij vroeg ergens naar en daar geef ik antwoord op. Blijkbaar ben je niet in staat om antwoorden te begrijpen, sorry, we hadden je hoger ingeschat. Geeft niet, hier kan je ook verder.quote:Je lult je er weer makkelijk uit. Je kunt op geen enkele manier aangeven wat er voor jou zo belangrijk is aan die reisgegevens.
Nee, nadat ik een bankoverval heb gepleegd zorg ik dat die bij jouw terechtkomtquote:Heb je trouwens je mobiele telefoon al in de shredder gedaan?
Dat heb je fout: de belastingdienst wil het BEWIJS van je reis zien, en dat kan alleen daarmee. Het boeit de BD geen ruk waarom je telkens van A naar B reist.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:05 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik weet genoeg over die zaken waar jij het over hebt. Ik snap alleen niet waarom je WEL je reisgegevens aan de belasting dienst af wil staan, maar NIET aan de NS.
De belastingdienst is veel meer overheid dan de NS.
Ik vind het bijzonder hypocriet dat je een controle van de belastingdienst wel oke vind maar reisgegevens aan de NS achterlaten niet.
En waarom zou het andere organisaties dan de NS wel boeien.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:34 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat heb je fout: de belastingdienst wil het BEWIJS van je reis zien, en dat kan alleen daarmee. Het boeit de BD geen ruk waarom je telkens van A naar B reist.
Gegevens bewaren is niet de hoofdzaak. Er is ook niemand die dat beweerd.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:33 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
![]()
De NS wordt betaald voor het verlenen van hun dienst, namelijk TREINREIZEN. Misschien heb ik gemist dat ze ook persoonlijke gegevens bewaren als hun hoofdtaak hebben, maar dat kan jij dan ongetwijfeld laten zien.
[..]
Sorry, jij vroeg ergens naar en daar geef ik antwoord op. Blijkbaar ben je niet in staat om antwoorden te begrijpen, sorry, we hadden je hoger ingeschat. Geeft niet, hier kan je ook verder.
[..]
Nee, nadat ik een bankoverval heb gepleegd zorg ik dat die bij jouw terechtkomt
Misschien had je dat nog niet begrepen, maar het boeit de NS genoeg om er korting voor over te hebben (dus minder geld)quote:Op maandag 19 januari 2009 14:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En waarom zou het andere organisaties dan de NS wel boeien.
En waarom zouden de gegevens van de belastingdienst niet gebruikt kunnen worden in justitiele onderzoeken en de gegevens van de NS wel.
Ja dat heb ik begrepen.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Misschien had je dat nog niet begrepen, maar het boeit de NS genoeg om er korting voor over te hebben (dus minder geld)
Dus dat kleine beetje voordeel is jouw privacy niet eens waard? Goh, dan moet je wel een heel laag zelfbeeld hebben.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Gegevens bewaren is niet de hoofdzaak. Er is ook niemand die dat beweerd.
Ze verlenen een dienst en voor die dienst kun je het normale tarief betalen of als je zegt dat je vaker gaat reizen buiten de spits en wat gegevens achterlaat, kun je voor een goedkoper tarief reizen.
quote:Ik ben prima in staat om onzinnige antwoorden te begrijpen! Genoeg ervaring mee dankzij deze discussie.
Tuurlijk wel. Bijvoorbeeld taxibedrijven of autodealers.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:15 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja dat heb ik begrepen.
Maar dat wil nog niet zeggen dat andere bedrijven de gegevens ook interessant vinden.
Wederom fout: JIJ vindt het bezwaar steeds minder overtuigend (sterker: jij hebt nooit een bezwaar gezien)quote:Kortom, het bezwaar tegen de NS gegevens wordt steeds minder ovdertuigend.
Wederom fout: de NS heeft er om te beginnen belang bij om die gegevens te verkrijgen (anders zou je geen 'korting' krijgen), dus kan de NS er iets mee. Als 1 bedrijf er iets mee kan, is het voor een ander bedrijf ook interessant, bijvoorbeeld de concurrentie. Of een stomerij langs jouw reisroute die je nu reclame gaat sturen over hun filialen langs jouw route. Maar dat zal jij ongetwijfeld niet erg vinden.quote:Het is geen probleem dat de belastingdienst vergelijkbare gegevens heeft, de belastingdienst doet er toch niks mee en de kans dat de belastingdienst die gegevens gaat delen is niet aanwezig, dus waarom de NS die gegevens wel gaan delen kun jij ook niet zeggen.
Wederom fout: JIJ vindt het bezwaar steeds minder overtuigend (sterker: jij hebt nooit een bezwaar gezien)quote:Wat blijft er dan nog over als bezwaar?
Ze pesten de burger gewoon. Ze zouden best aan de informatie kunne komen maar ze hebben ws. geen directe bevoedgheid. Het "moet" dus op die manier, want ze horen de kassa rinkelen..quote:Op maandag 19 januari 2009 14:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En waarom zou het andere organisaties dan de NS wel boeien.
En waarom zouden de gegevens van de belastingdienst niet gebruikt kunnen worden in justitiele onderzoeken en de gegevens van de NS wel.
Om maar even de onzinnigheid van de huidige opmerking van jou te parereren.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:49 schreef snowgoon het volgende:
Gegevens bewaren is niet de hoofdzaak. Er is ook niemand die dat beweerd.
Ze verlenen een dienst en voor die dienst kun je het normale tarief betalen of als je zegt dat je vaker gaat reizen buiten de spits en wat gegevens achterlaat, kun je voor een goedkoper tarief reizen.
Ik ben prima in staat om onzinnige antwoorden te begrijpen GEVEN! Genoeg ervaring mee dankzij deze discussie.![]()
Ik probeer mensen helemaal niet te overtuigen dat het geen waarde heeft. Ik vraag me gewoon af wat voor een waarde die mensen daar aan hechten en probeer uit te vinden wat het probleem nou precies is.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dus dat kleine beetje voordeel is jouw privacy niet eens waard? Goh, dan moet je wel een heel laag zelfbeeld hebben.
Los daarvan: als jij de waarde van die gegevens niet ziet, waarom probeer je mensen die die waarde wel zien daarvan te overtuigen? Heb je soms aandelen NS ofzo?
[..]
Nou wat een pesterijen zijn het toch van de NSquote:Op maandag 19 januari 2009 15:20 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Ze pesten de burger gewoon. Ze zouden best aan de informatie kunne komen maar ze hebben ws. geen directe bevoedgheid. Het "moet" dus op die manier, want ze horen de kassa rinkelen..
En de NS geeft jou veel meer korting dan de prijs die jij betaald. Zoniet, dan doe je toch iets foutquote:Op maandag 19 januari 2009 15:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Om maar even de onzinnigheid van de huidige opmerking van jou te parereren.
Ik betaal de NS nu om korting te krijgen, met het nieuwe systeem mag ik straks de NS net zoveel betalen om korting te krijgen en als extra houden men mij gegevens ook nog eens bij.
En waarom is dat dan waardecvol voor die taxi en auto bedrijven?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:19 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Bijvoorbeeld taxibedrijven of autodealers.
[..]
Wederom fout: JIJ vindt het bezwaar steeds minder overtuigend (sterker: jij hebt nooit een bezwaar gezien)
Anderen zien dat bezwaar nog steeds.
[..]
Wederom fout: de NS heeft er om te beginnen belang bij om die gegevens te verkrijgen (anders zou je geen 'korting' krijgen), dus kan de NS er iets mee. Als 1 bedrijf er iets mee kan, is het voor een ander bedrijf ook interessant, bijvoorbeeld de concurrentie. Of een stomerij langs jouw reisroute die je nu reclame gaat sturen over hun filialen langs jouw route. Maar dat zal jij ongetwijfeld niet erg vinden.
[..]
Wederom fout: JIJ vindt het bezwaar steeds minder overtuigend (sterker: jij hebt nooit een bezwaar gezien)
Anderen zien dat bezwaar nog steeds.
klikquote:Op maandag 19 januari 2009 22:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En waarom is dat dan waardecvol voor die taxi en auto bedrijven?
Nouja, als je het wel oke vind dat de belastingdienst (overheid) wel de gegevens krijgt en de NS niet (geen overheid) maar wel loopt te klagen dat de overheid je door die chipkaart in de gaten kan houden, is dat natuurlijk niet overtuigend he.
Als bedrijven mij nu ongevraagd reclame sturen, stuur ik het gewoon terugDaarbij kun je bij de NS aangeven dat je geen reclame wilt ontvangen nav het chipkaart gebruik.
En leg eens uit, waarom zou de NS gegevens gaan delen met de concurrentie
Nou verteld eens dan, welke bezwaren blijven er nog steeds over?
quote:Onduidelijkheid over beveiligde OV-chipkaartpoort
Uitgegeven: 20 januari 2009 00:01
Laatst gewijzigd: 20 januari 2009 00:47
AMSTERDAM – Met de introductie van de OV-chipkaart zijn goed beveiligde stations nog steeds geen realiteit. De Tweede Kamer stelde hier in 2000 wel 500 miljoen euro voor beschikbaar.
Dat blijkt uit onderzoek van NU.nl en Dagblad Trouw. De uitkomst is opmerkelijk, omdat juist het afsluiten van de stations het middel moest worden om de sociale veiligheid te verhogen en zwartrijden tegen te gaan.
De diepere gedachte was dat zwartrijders niet meer het perron kunnen betreden en zich ook niet meer in de trein kunnen ophouden. Om dat voor elkaar te krijgen gaf het parlement in 2000 toestemming 500 miljoen euro aan dit doel te besteden.
Voornaamste reden
Juist het afsluiten van de stations was voor het parlement de voornaamste reden om met de OV-chipkaart door te gaan. Nu duidelijk is dat zeker 280 van de 416 stations vooralsnog geen poortjes zullen krijgen, lijkt het doel van de sociale veiligheid niet gehaald te worden.
De Nederlandse Spoorwegen zijn van plan op 115 van de 286 stations poortjes te plaatsen die de stations zouden afsluiten. Het is onduidelijk om welke stations het gaat. Inmiddels is wel duidelijk dat het niet gaat om de drie grote stations Amsterdam, Rotterdam en Utrecht, want die zullen geen poortjes krijgen.
Criteria
Het bedrijf weigert te vertellen welke criteria gelden voor het plaatsen van de poortjes. Zo lijkt een vandalisme-gevoelig station als Alkmaar niet van poortjes te worden voorzien.
Connexxion wacht voor hun stations op de NS, terwijl Arriva en Syntus al weten op geen van hun 87 stations poortjes plaatsen. Of de 17 stations van Veolia van poortjes worden voorzien blijft onduidelijk. Waar zowel de NS als concurrenten het station aandoen beslissen de NS.
Vaag
Het spoorwegbedrijf blijft vaag over veel aspecten van de poortjes. Zo is niet bekend hoeveel geld van de 500 miljoen euro nu verspijkerd is en waarom sommige stations wel beveiligd worden en sommigen niet. Ook weigert de NS te zeggen hoeveel geld het van het half miljard heeft besteed.
Stations zonder poortjes krijgen een paal waar reizigers zich kunnen aan- of afmelden. Wie dat vergeet betaalt standaard twintig euro voor de reis. Als bij de proef op de Flevolijn daarop teveel kritiek komt, zal het bedrijf overwegen dat boetebedrag te verlagen.
© NU.nl/Brenno de Winter
Als je van mijn verwacht dat ik jouw mening ga begrijpen, dan zou het toch wel fijn zijn als je mijn vragen beantwoord en niet negeert.quote:
"Owjee, we zitten in de overgangs en planningsfase en iets is nog niet duidelijk hoe het gaat aflopen, dat kan toch niet".quote:
Ach ja als jiji 500 miljoen voor de "beveiliging"afsluiting van perrons in 200, dus ruim 8 jaar al een overganggsfase wilt noemen, een NS die dus de gemaakte afspraken met de overheid niet nakomt, en een overheid die zich dus laat piepelen door de NS. Maar jongens we mogen hier geen commetaar op leveren van snowgoon want er iest nieks aan de hand , gewoon overganggsfase, doorlopen mensen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 07:47 schreef snowgoon het volgende:
"Owjee, we zitten in de overgangs en planningsfase en iets is nog niet duidelijk hoe het gaat aflopen, dat kan toch niet".
Jij bent of dom of aan het trollen, veel plezier en geluk verder, de groeten.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 07:45 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je van mijn verwacht dat ik jouw mening ga begrijpen, dan zou het toch wel fijn zijn als je mijn vragen beantwoord en niet negeert.
quote:'Poortjes op stations waar het nodig is'
Uitgegeven: 20 januari 2009 13:47
Laatst gewijzigd: 20 januari 2009 13:46
UTRECHT - Het is nooit de bedoeling geweest alle stations te voorzien van poortjes. Waar het nuttig en nodig is, komen ze.
Dat zegt de NS in reactie op een onderzoek van dagblad Trouw en NU.nl, waaruit blijkt dat de meerderheid van de stations in Nederland geen ov-chippoortjes krijgt. Het is volstrekt nutteloos poortjes neer te zetten bij een ''plank in de wei'', aldus een woordvoerder. Hij doelt daarmee op stations die uit een perron langs de rails bestaan.
Agressielijnen
De bedoeling van de poortjes is de sociale veiligheid te vergroten. Zes jaar geleden liet de NS weten poortjes te plaatsen op bekende agressielijnen, die alleen met een geldig toegangsbewijs gepasseerd konden worden.
Inmiddels zijn er ook veel andere maatregelen genomen om de sociale veiligheid te verbeteren, aldus de woordvoerder. Maar waar het nodig is, komen de poortjes, benadrukt hij.
Verbouwd
Op stations waar nog volop wordt verbouwd, worden ze nu niet neergezet, maar als het nodig is in een later stadium wel. Dat geldt ook voor plaatsen waar zich nu geen problemen voordoen, maar over een jaar of vijf misschien wel. Dan komen ook daar toegangspoortjes.
© ANP
Tuurlijk geeft de NS commentaar, want het publiek, de media en vervolgens de overheid zou er eens achter komen dat hun de boel bij elkaar aan het liegen zijn.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:22 schreef Stupendous76 het volgende:
En minder dan 3 jaar later komen er opeens geen poortjes meer op de grotere stations.quote:http://gvc.fnvspoor.nl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1819
NS gaat nieuwe toegangspoortjes testen
ZWOLLE - De Nederlandse Spoorwegen hebben in al hun regio’s testcentra ingericht. Groepen worden uitgenodigd om daar de nieuwe elektronische toegangspoortjes uit te proberen. Die poortjes maken straks stations ontoegankelijk voor mensen zonder vervoersbewijs. Ook in Zwolle wordt getest.
De spoorwegen willen een einde maken aan de overlast op stations en in de treinen en aan het zwartrijden. Daarom komen op de grotere stations toegangspoortjes - tourniquets - waar mensen niet langs kunnen zonder de OV-chipkaart, het elektronische systeem voor het openbaar vervoer dat het ‘papieren kaartje’ gaat vervangen.
Momenteel wordt het systeem al in de praktijk getest op de Hoekse lijn tussen Rotterdam en Hoek van Holland. Na aanvankelijke technische problemen, de poortjes bleken niet bestand tegen regen, wind en hagel, maken de reizigers op een aantal stations inmiddels gebruik van de tourniquets. Station Maassluis is sinds half maart zelfs geheel afgesloten met poortjes.
‘De reizigers in Maassluis zouden nu gewend moeten zijn aan de nieuwe situatie. De testperiode hebben wij daarom eind vorige week afgesloten. Nu gaan we kijken wat de ervaringen van alle partijen zijn’, weet NS-woordvoerder Henk van den Broek.
Tegelijk wordt het testen uitgebreid. Op alle regionale kantoren van de Nederlandse Spoorwegen is een proefopstelling in geplaatst. In Zwolle bijvoorbeeld zijn de testpoortjes een kleine week in gebruik. Bijna dagelijks worden er groepen ontvangen, zoals vertegenwoordigers van gemeenten en vaste klanten van de NS, die vervolgens het nieuwe toegangssysteem uitproberen.
‘Voor de reizigers zullen de toegangspoortjes in combinatie met OV-chipkaart een flinke verandering betekenen. Het systeem moet betrouwbaar zijn. We willen daarom van een zo breed mogelijk publiek vooraf weten hoe zij het systeem ervaren’, zegt Van den Broek.
Haken en ogen
Aanvankelijk hadden de elektronische toegangspoortjes al 2004 op de stations moeten staan. Aan de invoering kleven echter zoveel haken en ogen dat de spoorwegen de plannen al verschillende keren moesten uitstellen.
Volgens planning wordt nu in de loop van volgend jaar het leeuwendeel van de grotere stations in Nederland voorzien van tourniquets. In 2008 moeten dan nog een aantal stations volgen. Van den Broek: ‘Een flink aantal kinderziektes is getackeld, maar het systeem blijft technisch zeer gecompliceerd. Alles is nog altijd afhankelijk van het verloop van de testen.’
In de eerste maanden van 2007 worden om te beginnen de stations op de Flevolijn (Amsterdam-Almere-Lelystad) en de Schiphol-lijn (Leiden-Schiphol-Amsterdam) afgegrendeld. Op deze lijnen is sprake van veel overlast.
Ik kan mij indenken dat ze dat niet doen omdat ze daar toch al meer controleren, maar dat is geen optie omdat ze 's avonds bijvoorbeeld niet extra controleren (en je dus toch die poortjes nodig hebt) Het is een aparte zaak, maar wel eentje van ¤ 500.000.000,-- belastinggeld.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tuurlijk geeft de NS commentaar, want het publiek, de media en vervolgens de overheid zou er eens achter komen dat hun de boel bij elkaar aan het liegen zijn.
[..]
En minder dan 3 jaar later komen er opeens geen poortjes meer op de grotere stations.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |