abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65189772
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:04 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Je hoeft ergens geen hinder van te ondervinden om dat toch fout te laten zijn. Jij zal waarschijnlijk nooit ergens hinder van ondervonden hebben totdat je de gevangenis in zou moeten. Veel users hier willen het niet zo ver laten komen; privacygegevens voor 7 jaar opslaan zonder dat daar een goede reden voor vallen daar ook onder.
Ik begrijp best dat je niet alle facetten van de OV chipkaart goed vind. Maar er zo'n ophef over maken snap ik totaal niet. Doen alsof het iets verschrikelijks is, de overheid er misbruik van gaat maken of dat het het allerlei last zal veroorzaken.
En mensen die dan maar anoniem gaan reizen en geen gebruik meer gaan maken van de korting zijn al helemaal onbegrijpelijk voor mij.

Principekwestie, oke. Maar dit gaat wel erg ver. Er wordt je niks van waarde afgepakt en je hebt er ook geen last van.
pi_65191231
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:13 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Wat de OV chipkaart betreft haalt elk berichtje het nieuws wel. Wat dat beterft is het vergelijkbaar met nieuws over moslims.

Kun jij dan eens uitleggen hoe jij hinder ondervind van het opslaan van die reis gegevens?
Lees mijn stukje nogeens. Daarnaast is het ook zo dat onze lieve Oranje overheid al teveel van burgers wilt weten en het houdt met de ov-chip niet op. Dat is niet goed. Beter voorkomen dan genezen. Terugdraaien is een stuk lastiger.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  zondag 18 januari 2009 @ 23:22:40 #253
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65192376
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:17 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik begrijp best dat je niet alle facetten van de OV chipkaart goed vind. Maar er zo'n ophef over maken snap ik totaal niet. Doen alsof het iets verschrikelijks is, de overheid er misbruik van gaat maken of dat het het allerlei last zal veroorzaken.
En mensen die dan maar anoniem gaan reizen en geen gebruik meer gaan maken van de korting zijn al helemaal onbegrijpelijk voor mij.
Jij snapt niet dat niet alle facetten van de OV-chipkaart niet goed zijn. Klein doch belangrijk verschil.
Verder is het verstandig om er ophef over te maken, maar blijkbaar is er nog niet genoeg ophef over gemaakt omdat de invoering, ondanks de reeds lang bekende problemen en fouten, gewoon door gaat.
  • dat jij niet kan begrijpen dat er mensen zijn die anoniem willen reizen is jammer voor jou, maar doe daar niet zo moeilijk over aub
  • dat jij niet wil begrijpen dat er mensen zijn die anoniem willen reizen is zielig van jou, maar doe daar niet zo moeilijk over aub
    (je mag zelf kiezen welke je wilt gebruiken)
    quote:
    Principekwestie, oke. Maar dit gaat wel erg ver. Er wordt je niks van waarde afgepakt en je hebt er ook geen last van.
    Dat jij er de waarde niet van in kan/wil zien betekent niet dat iedere ov-gebruiker daar dan maar onder moet lijden. Verder zijn er nog meer dan genoeg problemen/fouten met de ov-chipkaart, enkel terugkomen op de privacy helpt niet (en is een zinloze discussie blijkt ook uit andere topics)
  • Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
      zondag 18 januari 2009 @ 23:29:04 #254
    61944 Freeflyer
    Vallen doet geen pijn...
    pi_65192617
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 19:24 schreef snowgoon het volgende:

    Bedankt voor het onderbouwen van mijn stelling dat mensen die een GSM gebruiken hun privacy allang hebben opgegeven.
    Dat ben ik dan weer met je eens.
    Neerkomen wel!
      zondag 18 januari 2009 @ 23:33:45 #255
    61944 Freeflyer
    Vallen doet geen pijn...
    pi_65192759
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 22:17 schreef snowgoon het volgende:

    Principekwestie, oke. Maar dit gaat wel erg ver. Er wordt je niks van waarde afgepakt en je hebt er ook geen last van.
    Wie bepaalt hier of het waarde heeft of niet
    Het is iets wat van mij is en alles wat van mij is heeft voor mij waarde. dus.

    En verder... al zal ik nooit weer reizen met het OV en dagelijks alles moet lopen, over mijn lijk dat ik gegevens ga afstaan
    Neerkomen wel!
    pi_65194110
    GSM kan ik thuis laten. En als ik em niet nodig heb laat ik em gewoon thuis zonder enige probleem. Een route kan je niet thuis achterlaten.. Ze willen alles van je weten en met welk doel? Nogmaals, voorkomen is beter dan genezen, terugdraaien is veel moeilijker. Ik snap deze regering niet. In Europa zie je overenkomsten met een fascistisch wordende Amerika. Dat kan iet goed zijn.
    Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
    Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
    pi_65198530
    quote:
    http://www.nu.nl/economie(...)strippenkaarten.html

    RET sluit metropoortjes voor strippenkaarten
    Uitgegeven: 19 januari 2009 05:52
    Laatst gewijzigd: 19 januari 2009 05:56

    ROTTERDAM - De Rotterdamse vervoerder RET begint maandag met het sluiten van toegangspoortjes tot de metrostations die zijn te openen met een strippenkaart.

    Wethouder Jeannette Baljeu (Vervoer) verwijdert op station Zuidplein de eerste strippenkaartautomaat.

    Met ingang van 29 januari is de ov-chipkaart het enige geldigde vervoersbewijs in de Rotterdamse metro.

    Om reizigers voor te bereiden op de verandering worden stapsgewijs steeds meer stempelautomaten verwijderd, om op 29 januari op ieder station het laatste poortje te sluiten. Op deze manier hoopt de RET een 'big bang' te voorkomen.

    Proeftuin

    Rotterdam gold in de afgelopen jaren als dé proeftuin voor de ov-chipkaart. De RET mag als eerste vervoerder in Nederland de strippenkaart afschaffen.
    Ah dus voor de big bang heeft men nog 10 dagen om deze op te blazen.

    Vooral de laatste zin de RET mag al eerste vervoerder in nederland de strippenkaart afschaffen, net alsof de ret daarbij een gat in de lucht meot springen dat men uitverkozen hiervoor is.
    pi_65204015
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 22:49 schreef Man-E-Faces het volgende:

    [..]

    Lees mijn stukje nogeens. Daarnaast is het ook zo dat onze lieve Oranje overheid al teveel van burgers wilt weten en het houdt met de ov-chip niet op. Dat is niet goed. Beter voorkomen dan genezen. Terugdraaien is een stuk lastiger.
    NOGMAALS:

    ANONIEME CHIPKAART.

    De mensen die vrezen dat hun privacy geschonden wordt, kunnen volstrekt anoniem rondreizen.
    pi_65204130
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 23:22 schreef Stupendous76 het volgende:

    [..]

    Jij snapt niet dat niet alle facetten van de OV-chipkaart niet goed zijn. Klein doch belangrijk verschil.
    Verder is het verstandig om er ophef over te maken, maar blijkbaar is er nog niet genoeg ophef over gemaakt omdat de invoering, ondanks de reeds lang bekende problemen en fouten, gewoon door gaat.
  • dat jij niet kan begrijpen dat er mensen zijn die anoniem willen reizen is jammer voor jou, maar doe daar niet zo moeilijk over aub
  • dat jij niet wil begrijpen dat er mensen zijn die anoniem willen reizen is zielig van jou, maar doe daar niet zo moeilijk over aub
    (je mag zelf kiezen welke je wilt gebruiken)
    [..]

    Dat jij er de waarde niet van in kan/wil zien betekent niet dat iedere ov-gebruiker daar dan maar onder moet lijden. Verder zijn er nog meer dan genoeg problemen/fouten met de ov-chipkaart, enkel terugkomen op de privacy helpt niet (en is een zinloze discussie blijkt ook uit andere topics)
  • Je begrijpt er weer niks van van wat ik zeg.
    Ik begrijp best dat mensen anoniem willen reizen, ik begrijp alleen niet dat ze dan eisen alsnog fikse korting te krijgen.
    Het staat er toch duidelijk.

    Voor de zoveelste keer dan maar: HOE LIJD JIJ ONDER HET INVOEREN VAN EEN PERSOONLIJKE OV CHIPKAART?
    En WAT IS VOOR JOU DE WAARDE VAN DE REISGEGEVENS?
    pi_65204197
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 23:33 schreef Freeflyer het volgende:

    [..]

    Wie bepaalt hier of het waarde heeft of niet
    Het is iets wat van mij is en alles wat van mij is heeft voor mij waarde. dus.

    En verder... al zal ik nooit weer reizen met het OV en dagelijks alles moet lopen, over mijn lijk dat ik gegevens ga afstaan
    Niemand hier kan mij vertellen wat de waarde van die gegevens is. Dus neem ik aan dat het waardeloos is.

    Geen gegevens afstaan?
    geslacht: Man
    woonplaats: Limassol (Cyprus)
    geboortedatum: 00-00-0000
    opleiding: WO
    beroep: Account Management / Event Management

    Gebruik je verder ook geen telefoon, chippas, credit card, doe je niet mee aan spaar programma's?
    pi_65204580
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 12:43 schreef snowgoon het volgende:


    NOGMAALS:

    ANONIEME CHIPKAART.

    De mensen die vrezen dat hun privacy geschonden wordt, kunnen volstrekt anoniem rondreizen.
    Jij hebt echt een plaat voor je hoofd he

    Gewoon een abbonement afsluiten is er dan niet meer bij. Onze belastingdienst wil graag kaartjes zien als je met het OV reist ik denk niet dat de belastingdiens ook maar accord gaat met de melding ja ik wil anoniem blijven daarom kan ik geen uitdraai maken maar geloof me maar op mijn blauwe ogen dat ik echt dagelijks met het OV reis.
      maandag 19 januari 2009 @ 13:00:22 #262
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_65204623
    tvp
    If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
    Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
    Victory belongs to the most persevering
    pi_65204663
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 12:48 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Niemand hier kan mij vertellen wat de waarde van die gegevens is. Dus neem ik aan dat het waardeloos is.

    Geen gegevens afstaan?
    geslacht: Man
    woonplaats: Limassol (Cyprus)
    geboortedatum: 00-00-0000
    opleiding: WO
    beroep: Account Management / Event Management

    Gebruik je verder ook geen telefoon, chippas, credit card, doe je niet mee aan spaar programma's?
    Dus omdat iemand misschien wel eens zijn gegevens ergens af heeft gegeven is het ook heel normaal in jou vreemde wereldbeeld dat een vervoersorganisatie voor 7 jaar reisgegvens van alle mensen gaat bijhouden.

    Heb je ooit wel eens het boek 1984 gelezen? Zo nee ga dat eens doen, lees dan ook meteen animal farm erbij, en houdt er rekening mee dat deze boeken in de jaren 50 geschreven zijn.
    pi_65204889
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 12:59 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    Jij hebt echt een plaat voor je hoofd he

    Gewoon een abbonement afsluiten is er dan niet meer bij. Onze belastingdienst wil graag kaartjes zien als je met het OV reist ik denk niet dat de belastingdiens ook maar accord gaat met de melding ja ik wil anoniem blijven daarom kan ik geen uitdraai maken maar geloof me maar op mijn blauwe ogen dat ik echt dagelijks met het OV reis.
    Ow dus als je geld terug kunt krijgen van de belasting dienst, dan wil je wel je kaartjes geven waarop staat waar en wanneer je gereisd hebt!
    Dus nu mogen ze dat weten, straks mogen ze dat niet weten
    pi_65204962
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 13:01 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    Dus omdat iemand misschien wel eens zijn gegevens ergens af heeft gegeven is het ook heel normaal in jou vreemde wereldbeeld dat een vervoersorganisatie voor 7 jaar reisgegvens van alle mensen gaat bijhouden.

    Heb je ooit wel eens het boek 1984 gelezen? Zo nee ga dat eens doen, lees dan ook meteen animal farm erbij, en houdt er rekening mee dat deze boeken in de jaren 50 geschreven zijn.
    En nu 50 jaar later kun je nog steeds gewoon over straat lopen zonder dat de overheid in je nek hijgt en je allerlei beperkingen oplegt...

    Aangezien ik totaal geen bedreiging zie in het opslaan van die reisgegevens heb ik daar geen probleem mee. Bij je gegevens achterlaten op internet zie ik wel mogelijkheden waardoor iemand gedupeerd kan worden.
      maandag 19 januari 2009 @ 13:09:44 #266
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_65204976
    quote:
    Consumentenorganisaties praten over ov-chipkaart
    Uitgegeven: 19 januari 2009 11:15
    Laatst gewijzigd: 19 januari 2009 11:43

    DEN HAAG - Reizigers- en consumentenorganisaties praten maandagmiddag met het ministerie van Verkeer en Waterstaat, lokale overheden en openbaarvervoermaatschappijen over de ov-chipkaart.
    Volgens een woordvoerder van de Consumentenbond staat in het gesprek de vraag centraal wat er moet gebeuren willen de belangenorganisaties weer aanschuiven bij het overleg over de ov-chipkaart. Naast de Consumentenbond gaat het onder meer om reizigersorganisatie Rover, de ANWB en de CG-raad voor chronisch zieken en gehandicapten.

    Nadelen
    De organisaties stapten oktober vorig jaar uit het overleg met het ministerie, de lokale overheden en de vervoerbedrijven. Ze hadden er geen vertrouwen meer in dat ''de nadelen aan het elektronisch vervoerbewijs nog omgezet zullen worden in voordelen'', zoals ze dat toen formuleerden.
    De ov-chipkaart moet het vervoer gemakkelijker maken en niet duurder, en alle knelpunten moeten uit de weg worden geruimd, zei de woordvoerder van de Consumentenbond in de aanloop naar gesprek.

    Toegangspoortjes
    De Rotterdamse vervoerder RET begint maandag met het sluiten van de toegangspoortjes voor strippenkaarten tot de metrostations. Met ingang van 29 januari is de ov-chipkaart het enige geldige vervoerbewijs in de Rotterdamse metro. Rotterdam loopt vooruit op de rest van Nederland.
    © ANP
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
      maandag 19 januari 2009 @ 13:12:01 #267
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_65205073
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 12:46 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Je begrijpt er weer niks van van wat ik zeg.
    Gezien de "discussie" ben jij daar niet toe in staat.
    quote:
    Ik begrijp best dat mensen anoniem willen reizen, ik begrijp alleen niet dat ze dan eisen alsnog fikse korting te krijgen.
    Het staat er toch duidelijk.
    Waarom zou het afstaan van die gegevens een korting moeten opleveren?
    quote:
    Voor de zoveelste keer dan maar: HOE LIJD JIJ ONDER HET INVOEREN VAN EEN PERSOONLIJKE OV CHIPKAART?
    Ik wil niet dat mijn reisgegevens worden opgeslagen/doorverkocht/misbruikt voor commerciële doelen.
    quote:
    En WAT IS VOOR JOU DE WAARDE VAN DE REISGEGEVENS?
    Die is onbetaalbaar.
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
    pi_65205097
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 13:09 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    En nu 50 jaar later kun je nog steeds gewoon over straat lopen zonder dat de overheid in je nek hijgt en je allerlei beperkingen oplegt...

    Aangezien ik totaal geen bedreiging zie in het opslaan van die reisgegevens heb ik daar geen probleem mee. Bij je gegevens achterlaten op internet zie ik wel mogelijkheden waardoor iemand gedupeerd kan worden.
    OW bij internet gegevens achterlaten wel een probleem , maar bij een grote private organisatie als de NS totaal niet.

    Ga die boeken die ik je aanraaded eens lezen om een wat ruimere blik op op de defenitie van vrijheid te krijgen. En niet te denken dat het maar heel normaal is om van allerlei gegevens van jan en alleman door allerlij willekeurig instanties bij te laten houden.
      maandag 19 januari 2009 @ 13:23:12 #269
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_65205537
    quote:
    ma 19 jan 2009, 07:23
    RET sluit metropoortjes voor strippenkaarten
    ROTTERDAM - De Rotterdamse wethouder Jeannette Baljeu (Vervoer) heeft maandag op metrostation Zuidplein de eerste strippenkaartautomaat verwijderd. Vervoerder RET sluit in de komende tien dagen steeds meer toegangspoortjes af die geopend kunnen worden met de strippenkaart.

    Rotterdam gold in de afgelopen jaren als dé proeftuin voor de ov-chipkaart. De RET mag als eerste vervoerder in Nederland de strippenkaart afschaffen. Vanaf 29 januari is de ov-chipkaart het enige geldige vervoersbewijs in de metro. Binnen afzienbare tijd moet de strippenkaart in heel Nederland plaatsmaken voor het digitale vervoersbewijs.

    Om reizigers voor te bereiden op de verandering worden stapsgewijs steeds meer stempelautomaten verwijderd. Op 29 januari sluit op elk station het laatste poortje. Op deze manier hoopt de RET een 'big bang' te voorkomen. Een woordvoerder van de RET schat dat in totaal zo'n 150 stempelautomaten worden verwijderd.

    Uit de meest recente cijfers van de RET blijkt dat 70 procent van de reizigers in het bezit is van een ov-chipkaart. Circa 40 procent van alle reizigers maakt daadwerkelijk gebruik van de kaart. Ter vergelijking: een week geleden lag dat percentage nog op 35.

    Pedro Peters, directeur van de RET, is druk met de voorbereidingen voor 29 januari, maar wil zich niet op die datum blindstaren. „We hopen dat die dag soepel zal verlopen. Maar we maken ons geen illusies: er zullen zich hier en daar best wat problemen voordoen. Wat ik echt interessant vind, is hoe we er twee weken later voor staan.”
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
    pi_65205586
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 13:12 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    OW bij internet gegevens achterlaten wel een probleem , maar bij een grote private organisatie als de NS totaal niet.

    Ga die boeken die ik je aanraaded eens lezen om een wat ruimere blik op op de defenitie van vrijheid te krijgen. En niet te denken dat het maar heel normaal is om van allerlei gegevens van jan en alleman door allerlij willekeurig instanties bij te laten houden.
    Het zijn compleet andere gegevens die men achterlaat. Maar dat verschil blijkbaar moeilijk te zien voor jou.
    Reisgegevens zijn binnen no-time achterhaald. De plaats waar ik woon is een veel vaster iets.

    Maar wel leuk om te zien dat jouw principe op houd op het moment je geld terug kunt krijgen van de belasting. Dan zijn jouw gegevens toch niet meer zoveel waard
    pi_65205698
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 13:12 schreef Stupendous76 het volgende:

    [..]

    Gezien de "discussie" ben jij daar niet toe in staat.
    [..]

    Waarom zou het afstaan van die gegevens een korting moeten opleveren?
    [..]

    Ik wil niet dat mijn reisgegevens worden opgeslagen/doorverkocht/misbruikt voor commerciële doelen.
    [..]

    Die is onbetaalbaar.
    Waarom niet? Waarom zou de NS geen korting mogen geven aan mensen die hun reisgegevens willen afstaan?
    Waarom zou jij sowieso korting moeten krijgen als de NS niks van jou mag "hebben".

    Prima, dan koop je toch gewoon een anonieme kaart.

    Je lult je er weer makkelijk uit. Je kunt op geen enkele manier aangeven wat er voor jou zo belangrijk is aan die reisgegevens.
    Heb je trouwens je mobiele telefoon al in de shredder gedaan?
    pi_65206035
    He snowgoonw dat argument dat je korting krijgt omdat je reisgegvens af zou staan heb je dat trouwens zelf verzonnen om nog een beetje een tregenargument te hebben? Ik krijg al jaren korting namelijk en heb daarbij nog nooit voor elke reis een krabbel moeten zetten dat ik om 15.09 in nijmegen het station inlipe en om 16.05 weer in tilbburg eruit liep.
    pi_65206261
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 13:35 schreef Basp1 het volgende:
    He snowgoonw dat argument dat je korting krijgt omdat je reisgegvens af zou staan heb je dat trouwens zelf verzonnen om nog een beetje een tregenargument te hebben? Ik krijg al jaren korting namelijk en heb daarbij nog nooit voor elke reis een krabbel moeten zetten dat ik om 15.09 in nijmegen het station inlipe en om 16.05 weer in tilbburg eruit liep.
    Heb je niet in de gaten dat er een aantal dingen veranderen met de invoering van de OV chipkaart?

    En leg eens uit, waarom mag de belasting dienst wel weten wanneer je waarheen reist en mag de NS dat niet weten.
    pi_65206829
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 13:41 schreef snowgoon het volgende:

    En leg eens uit, waarom mag de belasting dienst wel weten wanneer je waarheen reist en mag de NS dat niet weten.
    De NS mag best weten dat nummer 1234 5678 1234 5678 om 10 uur ingestpat is en om 12 uur uitstapt is, maar de NS hoeft totaal niet te weten nummer 1234 5678 1234 5678 persoon X is. En als men dat wel wil, is het leuk maar dan moet men mij toch echt eenwel een heel goede reden geven. Ik heb er tot nu toe nog geen 1 uit je mond horen komen. Waarom de ns dat moet doen, terwijl men met de hduige gegvens ook al genoeg kan.

    De belastingdienst moet kaartjes/obbonementen hebben om te weten of je wel of niet je reiskosten als openbaar vervoer kan aftrekken en dat kan niet zonder bewijs. (ben je nog student dat je nog niet zoveel over deze zaken weet?)

    Net zoals de BD ook wel regelmatig tijdens vakantie's een flinke verzameling kenteken foto's maakt en daar de leaserijders uitplukt die opgeven dat men niet meer dan 500 kilmoter per jaar reizen.

    Denk je nu echt dat de belastingdienst ook elke instapmoment en stempelmoment van het kaartje gaat controleren.
    pi_65207204
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 13:56 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    De NS mag best weten dat nummer 1234 5678 1234 5678 om 10 uur ingestpat is en om 12 uur uitstapt is, maar de NS hoeft totaal niet te weten nummer 1234 5678 1234 5678 persoon X is. En als men dat wel wil, is het leuk maar dan moet men mij toch echt eenwel een heel goede reden geven. Ik heb er tot nu toe nog geen 1 uit je mond horen komen. Waarom de ns dat moet doen, terwijl men met de hduige gegvens ook al genoeg kan.

    De belastingdienst moet kaartjes/obbonementen hebben om te weten of je wel of niet je reiskosten als openbaar vervoer kan aftrekken en dat kan niet zonder bewijs. (ben je nog student dat je nog niet zoveel over deze zaken weet?)

    Net zoals de BD ook wel regelmatig tijdens vakantie's een flinke verzameling kenteken foto's maakt en daar de leaserijders uitplukt die opgeven dat men niet meer dan 500 kilmoter per jaar reizen.

    Denk je nu echt dat de belastingdienst ook elke instapmoment en stempelmoment van het kaartje gaat controleren.
    Ik weet genoeg over die zaken waar jij het over hebt. Ik snap alleen niet waarom je WEL je reisgegevens aan de belasting dienst af wil staan, maar NIET aan de NS.
    De belastingdienst is veel meer overheid dan de NS.
    Ik vind het bijzonder hypocriet dat je een controle van de belastingdienst wel oke vind maar reisgegevens aan de NS achterlaten niet.
    pi_65207702
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 14:05 schreef snowgoon het volgende:
    Ik weet genoeg over die zaken waar jij het over hebt. Ik snap alleen niet waarom je WEL je reisgegevens aan de belasting dienst af wil staan, maar NIET aan de NS.
    De belastingdienst is veel meer overheid dan de NS.
    Ik vind het bijzonder hypocriet dat je een controle van de belastingdienst wel oke vind maar reisgegevens aan de NS achterlaten niet.
    Dan hoef je die vraag ook niet te stellen als je er echt zoveel vanaf weet als je hier pretendeerd.

    Zoals we al gezien hebben met laatst weer de pokergegevens geeft de belastingdienst geen gegevens door naar justitie. Wie garandeerd ons dat de NS net zo betrouwbaar is.

    Verder is de NS een privaat bedrijf wat in mijn optiek totaal wat anders is als een overheidsdienst. Waarbij ik overheidsdiensten toch net iets betrouwbaarder vind dan een private onderneming.

    Verder heb je nog steeds wat vragen openstaan hier maar weer eens 1tje. Waarom moet de NS die gegevens nu opeens omdat het kan wel gaan bijhouden en kon men vroeger zonder die gegevens dan geen treinen laten rijden.
    pi_65208042
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 14:19 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    Dan hoef je die vraag ook niet te stellen als je er echt zoveel vanaf weet als je hier pretendeerd.

    Zoals we al gezien hebben met laatst weer de pokergegevens geeft de belastingdienst geen gegevens door naar justitie. Wie garandeerd ons dat de NS net zo betrouwbaar is.

    Verder is de NS een privaat bedrijf wat in mijn optiek totaal wat anders is als een overheidsdienst. Waarbij ik overheidsdiensten toch net iets betrouwbaarder vind dan een private onderneming.

    Verder heb je nog steeds wat vragen openstaan hier maar weer eens 1tje. Waarom moet de NS die gegevens nu opeens omdat het kan wel gaan bijhouden en kon men vroeger zonder die gegevens dan geen treinen laten rijden.
    De NS geeft die gegevens net zo makkelijk aal justitie als de belastingdienst. Daar zal een gerechterlijk bevel voor nodig moeten zijn om die reisgegevens bij de NS los te peuteren.

    En de belastingdienst is ook al aan andere instanties gekoppeld. Zo kunnen mensen die hun wegenbelasting niet betalen krijgen kunnen hun auto niet registreren bij het RDW.

    Velen zien juist een bedreiging in de link met de overheid. Door de NS zou de overheid kunnen zien waar jij uithangt en daar misbruik van gaan maken. Hoe dat dan is, kan niemand zeggen.

    Wat het nut is van die gegevens voor de NS, heb ik ook geen idee. Dat heb ik al diverse malen gezegd.
    Misschien dat ze een systeem willen waardoor ze beter in de gaten hebben wanneer het het drukst is in de treinen en daarop kunnen anticiperen vind ik dat een goede ontwikkeling. Nu kunnen ze dat vast ook wel in schatten, maar met een chipkaart kan dat misschien beter.
      maandag 19 januari 2009 @ 14:33:06 #278
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_65208211
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 13:27 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Waarom niet? Waarom zou de NS geen korting mogen geven aan mensen die hun reisgegevens willen afstaan?
    Waarom zou jij sowieso korting moeten krijgen als de NS niks van jou mag "hebben".

    Prima, dan koop je toch gewoon een anonieme kaart.

    De NS wordt betaald voor het verlenen van hun dienst, namelijk TREINREIZEN. Misschien heb ik gemist dat ze ook persoonlijke gegevens bewaren als hun hoofdtaak hebben, maar dat kan jij dan ongetwijfeld laten zien.
    quote:
    Je lult je er weer makkelijk uit. Je kunt op geen enkele manier aangeven wat er voor jou zo belangrijk is aan die reisgegevens.
    Sorry, jij vroeg ergens naar en daar geef ik antwoord op. Blijkbaar ben je niet in staat om antwoorden te begrijpen, sorry, we hadden je hoger ingeschat. Geeft niet, hier kan je ook verder.
    quote:
    Heb je trouwens je mobiele telefoon al in de shredder gedaan?
    Nee, nadat ik een bankoverval heb gepleegd zorg ik dat die bij jouw terechtkomt
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
      maandag 19 januari 2009 @ 14:34:52 #279
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_65208289
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 14:05 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Ik weet genoeg over die zaken waar jij het over hebt. Ik snap alleen niet waarom je WEL je reisgegevens aan de belasting dienst af wil staan, maar NIET aan de NS.
    De belastingdienst is veel meer overheid dan de NS.
    Ik vind het bijzonder hypocriet dat je een controle van de belastingdienst wel oke vind maar reisgegevens aan de NS achterlaten niet.
    Dat heb je fout: de belastingdienst wil het BEWIJS van je reis zien, en dat kan alleen daarmee. Het boeit de BD geen ruk waarom je telkens van A naar B reist.
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
    pi_65208442
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 14:34 schreef Stupendous76 het volgende:

    [..]

    Dat heb je fout: de belastingdienst wil het BEWIJS van je reis zien, en dat kan alleen daarmee. Het boeit de BD geen ruk waarom je telkens van A naar B reist.
    En waarom zou het andere organisaties dan de NS wel boeien.
    En waarom zouden de gegevens van de belastingdienst niet gebruikt kunnen worden in justitiele onderzoeken en de gegevens van de NS wel.
    pi_65208849
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 14:33 schreef Stupendous76 het volgende:

    [..]


    De NS wordt betaald voor het verlenen van hun dienst, namelijk TREINREIZEN. Misschien heb ik gemist dat ze ook persoonlijke gegevens bewaren als hun hoofdtaak hebben, maar dat kan jij dan ongetwijfeld laten zien.
    [..]

    Sorry, jij vroeg ergens naar en daar geef ik antwoord op. Blijkbaar ben je niet in staat om antwoorden te begrijpen, sorry, we hadden je hoger ingeschat. Geeft niet, hier kan je ook verder.
    [..]

    Nee, nadat ik een bankoverval heb gepleegd zorg ik dat die bij jouw terechtkomt
    Gegevens bewaren is niet de hoofdzaak. Er is ook niemand die dat beweerd.

    Ze verlenen een dienst en voor die dienst kun je het normale tarief betalen of als je zegt dat je vaker gaat reizen buiten de spits en wat gegevens achterlaat, kun je voor een goedkoper tarief reizen.

    Ik ben prima in staat om onzinnige antwoorden te begrijpen! Genoeg ervaring mee dankzij deze discussie.
      maandag 19 januari 2009 @ 15:12:01 #282
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_65209766
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 14:38 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    En waarom zou het andere organisaties dan de NS wel boeien.
    En waarom zouden de gegevens van de belastingdienst niet gebruikt kunnen worden in justitiele onderzoeken en de gegevens van de NS wel.
    Misschien had je dat nog niet begrepen, maar het boeit de NS genoeg om er korting voor over te hebben (dus minder geld)
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
    pi_65209892
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 15:12 schreef Stupendous76 het volgende:

    [..]

    Misschien had je dat nog niet begrepen, maar het boeit de NS genoeg om er korting voor over te hebben (dus minder geld)
    Ja dat heb ik begrepen.

    Maar dat wil nog niet zeggen dat andere bedrijven de gegevens ook interessant vinden.

    Kortom, het bezwaar tegen de NS gegevens wordt steeds minder ovdertuigend. Het is geen probleem dat de belastingdienst vergelijkbare gegevens heeft, de belastingdienst doet er toch niks mee en de kans dat de belastingdienst die gegevens gaat delen is niet aanwezig, dus waarom de NS die gegevens wel gaan delen kun jij ook niet zeggen.

    Wat blijft er dan nog over als bezwaar?
      maandag 19 januari 2009 @ 15:15:54 #284
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_65209923
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 14:49 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Gegevens bewaren is niet de hoofdzaak. Er is ook niemand die dat beweerd.

    Ze verlenen een dienst en voor die dienst kun je het normale tarief betalen of als je zegt dat je vaker gaat reizen buiten de spits en wat gegevens achterlaat, kun je voor een goedkoper tarief reizen.
    Dus dat kleine beetje voordeel is jouw privacy niet eens waard? Goh, dan moet je wel een heel laag zelfbeeld hebben.
    Los daarvan: als jij de waarde van die gegevens niet ziet, waarom probeer je mensen die die waarde wel zien daarvan te overtuigen? Heb je soms aandelen NS ofzo?
    quote:
    Ik ben prima in staat om onzinnige antwoorden te begrijpen! Genoeg ervaring mee dankzij deze discussie.
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
      maandag 19 januari 2009 @ 15:19:49 #285
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_65210104
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 15:15 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Ja dat heb ik begrepen.

    Maar dat wil nog niet zeggen dat andere bedrijven de gegevens ook interessant vinden.
    Tuurlijk wel. Bijvoorbeeld taxibedrijven of autodealers.
    quote:
    Kortom, het bezwaar tegen de NS gegevens wordt steeds minder ovdertuigend.
    Wederom fout: JIJ vindt het bezwaar steeds minder overtuigend (sterker: jij hebt nooit een bezwaar gezien)
    Anderen zien dat bezwaar nog steeds.
    quote:
    Het is geen probleem dat de belastingdienst vergelijkbare gegevens heeft, de belastingdienst doet er toch niks mee en de kans dat de belastingdienst die gegevens gaat delen is niet aanwezig, dus waarom de NS die gegevens wel gaan delen kun jij ook niet zeggen.
    Wederom fout: de NS heeft er om te beginnen belang bij om die gegevens te verkrijgen (anders zou je geen 'korting' krijgen), dus kan de NS er iets mee. Als 1 bedrijf er iets mee kan, is het voor een ander bedrijf ook interessant, bijvoorbeeld de concurrentie. Of een stomerij langs jouw reisroute die je nu reclame gaat sturen over hun filialen langs jouw route. Maar dat zal jij ongetwijfeld niet erg vinden.
    quote:
    Wat blijft er dan nog over als bezwaar?
    Wederom fout: JIJ vindt het bezwaar steeds minder overtuigend (sterker: jij hebt nooit een bezwaar gezien)
    Anderen zien dat bezwaar nog steeds.
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
    pi_65210131
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 14:38 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    En waarom zou het andere organisaties dan de NS wel boeien.
    En waarom zouden de gegevens van de belastingdienst niet gebruikt kunnen worden in justitiele onderzoeken en de gegevens van de NS wel.
    Ze pesten de burger gewoon. Ze zouden best aan de informatie kunne komen maar ze hebben ws. geen directe bevoedgheid. Het "moet" dus op die manier, want ze horen de kassa rinkelen..
    Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
    Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
    pi_65211425
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 14:49 schreef snowgoon het volgende:


    Gegevens bewaren is niet de hoofdzaak. Er is ook niemand die dat beweerd.

    Ze verlenen een dienst en voor die dienst kun je het normale tarief betalen of als je zegt dat je vaker gaat reizen buiten de spits en wat gegevens achterlaat, kun je voor een goedkoper tarief reizen.

    Ik ben prima in staat om onzinnige antwoorden te begrijpen GEVEN! Genoeg ervaring mee dankzij deze discussie.
    Om maar even de onzinnigheid van de huidige opmerking van jou te parereren.

    Ik betaal de NS nu om korting te krijgen, met het nieuwe systeem mag ik straks de NS net zoveel betalen om korting te krijgen en als extra houden men mij gegevens ook nog eens bij.
    pi_65226018
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 15:15 schreef Stupendous76 het volgende:

    [..]

    Dus dat kleine beetje voordeel is jouw privacy niet eens waard? Goh, dan moet je wel een heel laag zelfbeeld hebben.
    Los daarvan: als jij de waarde van die gegevens niet ziet, waarom probeer je mensen die die waarde wel zien daarvan te overtuigen? Heb je soms aandelen NS ofzo?
    [..]


    Ik probeer mensen helemaal niet te overtuigen dat het geen waarde heeft. Ik vraag me gewoon af wat voor een waarde die mensen daar aan hechten en probeer uit te vinden wat het probleem nou precies is.

    Voor dat kleine beetje voordeel geef ik niet mijn hele privacy op. Die reisgegevens delen vind ik geen inbreuk op mijn privacy. Dus er is niks met mijn zelfbeeld.
    pi_65226383
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 15:20 schreef Man-E-Faces het volgende:

    [..]

    Ze pesten de burger gewoon. Ze zouden best aan de informatie kunne komen maar ze hebben ws. geen directe bevoedgheid. Het "moet" dus op die manier, want ze horen de kassa rinkelen..
    Nou wat een pesterijen zijn het toch van de NS
    pi_65226418
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 15:49 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    Om maar even de onzinnigheid van de huidige opmerking van jou te parereren.

    Ik betaal de NS nu om korting te krijgen, met het nieuwe systeem mag ik straks de NS net zoveel betalen om korting te krijgen en als extra houden men mij gegevens ook nog eens bij.
    En de NS geeft jou veel meer korting dan de prijs die jij betaald. Zoniet, dan doe je toch iets fout
    pi_65226445
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 15:19 schreef Stupendous76 het volgende:

    [..]

    Tuurlijk wel. Bijvoorbeeld taxibedrijven of autodealers.
    [..]

    Wederom fout: JIJ vindt het bezwaar steeds minder overtuigend (sterker: jij hebt nooit een bezwaar gezien)
    Anderen zien dat bezwaar nog steeds.
    [..]

    Wederom fout: de NS heeft er om te beginnen belang bij om die gegevens te verkrijgen (anders zou je geen 'korting' krijgen), dus kan de NS er iets mee. Als 1 bedrijf er iets mee kan, is het voor een ander bedrijf ook interessant, bijvoorbeeld de concurrentie. Of een stomerij langs jouw reisroute die je nu reclame gaat sturen over hun filialen langs jouw route. Maar dat zal jij ongetwijfeld niet erg vinden.
    [..]

    Wederom fout: JIJ vindt het bezwaar steeds minder overtuigend (sterker: jij hebt nooit een bezwaar gezien)
    Anderen zien dat bezwaar nog steeds.
    En waarom is dat dan waardecvol voor die taxi en auto bedrijven?

    Nouja, als je het wel oke vind dat de belastingdienst (overheid) wel de gegevens krijgt en de NS niet (geen overheid) maar wel loopt te klagen dat de overheid je door die chipkaart in de gaten kan houden, is dat natuurlijk niet overtuigend he.

    Als bedrijven mij nu ongevraagd reclame sturen, stuur ik het gewoon terug Daarbij kun je bij de NS aangeven dat je geen reclame wilt ontvangen nav het chipkaart gebruik.
    En leg eens uit, waarom zou de NS gegevens gaan delen met de concurrentie

    Nou verteld eens dan, welke bezwaren blijven er nog steeds over?
      dinsdag 20 januari 2009 @ 00:13:11 #292
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_65231351
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 22:13 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    En waarom is dat dan waardecvol voor die taxi en auto bedrijven?

    Nouja, als je het wel oke vind dat de belastingdienst (overheid) wel de gegevens krijgt en de NS niet (geen overheid) maar wel loopt te klagen dat de overheid je door die chipkaart in de gaten kan houden, is dat natuurlijk niet overtuigend he.

    Als bedrijven mij nu ongevraagd reclame sturen, stuur ik het gewoon terug Daarbij kun je bij de NS aangeven dat je geen reclame wilt ontvangen nav het chipkaart gebruik.
    En leg eens uit, waarom zou de NS gegevens gaan delen met de concurrentie

    Nou verteld eens dan, welke bezwaren blijven er nog steeds over?
    klik
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 04:15:10 #293
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_65233655
    quote:
    Onduidelijkheid over beveiligde OV-chipkaartpoort
    Uitgegeven: 20 januari 2009 00:01
    Laatst gewijzigd: 20 januari 2009 00:47

    AMSTERDAM – Met de introductie van de OV-chipkaart zijn goed beveiligde stations nog steeds geen realiteit. De Tweede Kamer stelde hier in 2000 wel 500 miljoen euro voor beschikbaar.

    Dat blijkt uit onderzoek van NU.nl en Dagblad Trouw. De uitkomst is opmerkelijk, omdat juist het afsluiten van de stations het middel moest worden om de sociale veiligheid te verhogen en zwartrijden tegen te gaan.
    De diepere gedachte was dat zwartrijders niet meer het perron kunnen betreden en zich ook niet meer in de trein kunnen ophouden. Om dat voor elkaar te krijgen gaf het parlement in 2000 toestemming 500 miljoen euro aan dit doel te besteden.

    Voornaamste reden
    Juist het afsluiten van de stations was voor het parlement de voornaamste reden om met de OV-chipkaart door te gaan. Nu duidelijk is dat zeker 280 van de 416 stations vooralsnog geen poortjes zullen krijgen, lijkt het doel van de sociale veiligheid niet gehaald te worden.
    De Nederlandse Spoorwegen zijn van plan op 115 van de 286 stations poortjes te plaatsen die de stations zouden afsluiten. Het is onduidelijk om welke stations het gaat. Inmiddels is wel duidelijk dat het niet gaat om de drie grote stations Amsterdam, Rotterdam en Utrecht, want die zullen geen poortjes krijgen.

    Criteria
    Het bedrijf weigert te vertellen welke criteria gelden voor het plaatsen van de poortjes. Zo lijkt een vandalisme-gevoelig station als Alkmaar niet van poortjes te worden voorzien.
    Connexxion wacht voor hun stations op de NS, terwijl Arriva en Syntus al weten op geen van hun 87 stations poortjes plaatsen. Of de 17 stations van Veolia van poortjes worden voorzien blijft onduidelijk. Waar zowel de NS als concurrenten het station aandoen beslissen de NS.

    Vaag
    Het spoorwegbedrijf blijft vaag over veel aspecten van de poortjes. Zo is niet bekend hoeveel geld van de 500 miljoen euro nu verspijkerd is en waarom sommige stations wel beveiligd worden en sommigen niet. Ook weigert de NS te zeggen hoeveel geld het van het half miljard heeft besteed.

    Stations zonder poortjes krijgen een paal waar reizigers zich kunnen aan- of afmelden. Wie dat vergeet betaalt standaard twintig euro voor de reis. Als bij de proef op de Flevolijn daarop teveel kritiek komt, zal het bedrijf overwegen dat boetebedrag te verlagen.
    © NU.nl/Brenno de Winter
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
    pi_65234211
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 00:13 schreef Stupendous76 het volgende:

    [..]

    klik
    Als je van mijn verwacht dat ik jouw mening ga begrijpen, dan zou het toch wel fijn zijn als je mijn vragen beantwoord en niet negeert.
    pi_65234224
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 04:15 schreef Stupendous76 het volgende:

    [..]


    "Owjee, we zitten in de overgangs en planningsfase en iets is nog niet duidelijk hoe het gaat aflopen, dat kan toch niet".
    pi_65234494
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 07:47 schreef snowgoon het volgende:

    "Owjee, we zitten in de overgangs en planningsfase en iets is nog niet duidelijk hoe het gaat aflopen, dat kan toch niet".
    Ach ja als jiji 500 miljoen voor de "beveiliging"afsluiting van perrons in 200, dus ruim 8 jaar al een overganggsfase wilt noemen, een NS die dus de gemaakte afspraken met de overheid niet nakomt, en een overheid die zich dus laat piepelen door de NS. Maar jongens we mogen hier geen commetaar op leveren van snowgoon want er iest nieks aan de hand , gewoon overganggsfase, doorlopen mensen.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 14:21:02 #297
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_65244255
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 07:45 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Als je van mijn verwacht dat ik jouw mening ga begrijpen, dan zou het toch wel fijn zijn als je mijn vragen beantwoord en niet negeert.
    Jij bent of dom of aan het trollen, veel plezier en geluk verder, de groeten.
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 14:22:08 #298
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_65244299
    quote:
    'Poortjes op stations waar het nodig is'
    Uitgegeven: 20 januari 2009 13:47
    Laatst gewijzigd: 20 januari 2009 13:46

    UTRECHT - Het is nooit de bedoeling geweest alle stations te voorzien van poortjes. Waar het nuttig en nodig is, komen ze.

    Dat zegt de NS in reactie op een onderzoek van dagblad Trouw en NU.nl, waaruit blijkt dat de meerderheid van de stations in Nederland geen ov-chippoortjes krijgt. Het is volstrekt nutteloos poortjes neer te zetten bij een ''plank in de wei'', aldus een woordvoerder. Hij doelt daarmee op stations die uit een perron langs de rails bestaan.

    Agressielijnen
    De bedoeling van de poortjes is de sociale veiligheid te vergroten. Zes jaar geleden liet de NS weten poortjes te plaatsen op bekende agressielijnen, die alleen met een geldig toegangsbewijs gepasseerd konden worden.

    Inmiddels zijn er ook veel andere maatregelen genomen om de sociale veiligheid te verbeteren, aldus de woordvoerder. Maar waar het nodig is, komen de poortjes, benadrukt hij.

    Verbouwd
    Op stations waar nog volop wordt verbouwd, worden ze nu niet neergezet, maar als het nodig is in een later stadium wel. Dat geldt ook voor plaatsen waar zich nu geen problemen voordoen, maar over een jaar of vijf misschien wel. Dan komen ook daar toegangspoortjes.
    © ANP
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
    pi_65244673
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 14:22 schreef Stupendous76 het volgende:
    Tuurlijk geeft de NS commentaar, want het publiek, de media en vervolgens de overheid zou er eens achter komen dat hun de boel bij elkaar aan het liegen zijn.
    quote:
    http://gvc.fnvspoor.nl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1819

    NS gaat nieuwe toegangspoortjes testen

    ZWOLLE - De Nederlandse Spoorwegen hebben in al hun regio’s testcentra ingericht. Groepen worden uitgenodigd om daar de nieuwe elektronische toegangspoortjes uit te proberen. Die poortjes maken straks stations ontoegankelijk voor mensen zonder vervoersbewijs. Ook in Zwolle wordt getest.

    De spoorwegen willen een einde maken aan de overlast op stations en in de treinen en aan het zwartrijden. Daarom komen op de grotere stations toegangspoortjes - tourniquets - waar mensen niet langs kunnen zonder de OV-chipkaart, het elektronische systeem voor het openbaar vervoer dat het ‘papieren kaartje’ gaat vervangen.
    Momenteel wordt het systeem al in de praktijk getest op de Hoekse lijn tussen Rotterdam en Hoek van Holland. Na aanvankelijke technische problemen, de poortjes bleken niet bestand tegen regen, wind en hagel, maken de reizigers op een aantal stations inmiddels gebruik van de tourniquets. Station Maassluis is sinds half maart zelfs geheel afgesloten met poortjes.

    ‘De reizigers in Maassluis zouden nu gewend moeten zijn aan de nieuwe situatie. De testperiode hebben wij daarom eind vorige week afgesloten. Nu gaan we kijken wat de ervaringen van alle partijen zijn’, weet NS-woordvoerder Henk van den Broek.

    Tegelijk wordt het testen uitgebreid. Op alle regionale kantoren van de Nederlandse Spoorwegen is een proefopstelling in geplaatst. In Zwolle bijvoorbeeld zijn de testpoortjes een kleine week in gebruik. Bijna dagelijks worden er groepen ontvangen, zoals vertegenwoordigers van gemeenten en vaste klanten van de NS, die vervolgens het nieuwe toegangssysteem uitproberen.

    ‘Voor de reizigers zullen de toegangspoortjes in combinatie met OV-chipkaart een flinke verandering betekenen. Het systeem moet betrouwbaar zijn. We willen daarom van een zo breed mogelijk publiek vooraf weten hoe zij het systeem ervaren’, zegt Van den Broek.

    Haken en ogen
    Aanvankelijk hadden de elektronische toegangspoortjes al 2004 op de stations moeten staan. Aan de invoering kleven echter zoveel haken en ogen dat de spoorwegen de plannen al verschillende keren moesten uitstellen.

    Volgens planning wordt nu in de loop van volgend jaar het leeuwendeel van de grotere stations in Nederland voorzien van tourniquets. In 2008 moeten dan nog een aantal stations volgen. Van den Broek: ‘Een flink aantal kinderziektes is getackeld, maar het systeem blijft technisch zeer gecompliceerd. Alles is nog altijd afhankelijk van het verloop van de testen.’

    In de eerste maanden van 2007 worden om te beginnen de stations op de Flevolijn (Amsterdam-Almere-Lelystad) en de Schiphol-lijn (Leiden-Schiphol-Amsterdam) afgegrendeld. Op deze lijnen is sprake van veel overlast.
    En minder dan 3 jaar later komen er opeens geen poortjes meer op de grotere stations.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 14:45:44 #300
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_65245253
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 14:31 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    Tuurlijk geeft de NS commentaar, want het publiek, de media en vervolgens de overheid zou er eens achter komen dat hun de boel bij elkaar aan het liegen zijn.
    [..]

    En minder dan 3 jaar later komen er opeens geen poortjes meer op de grotere stations.
    Ik kan mij indenken dat ze dat niet doen omdat ze daar toch al meer controleren, maar dat is geen optie omdat ze 's avonds bijvoorbeeld niet extra controleren (en je dus toch die poortjes nodig hebt) Het is een aparte zaak, maar wel eentje van ¤ 500.000.000,-- belastinggeld.
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')