Volgens mij is dat een stuk cultuurverschil. Wij zijn wat bescheidener, zachtere woorden, feminimere samenleving. Zij zijn wat meer macho, stoerdere praat, masculinere samenleving.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:16 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Als je echt zoekt naar een oplossing moet je duidelijke bewoordingen gebruiken en aan de hand daarvan afspraken maken, het helpt echt niet als je jezelf verlaagt tot kromme vergelijkingen e.d. Heeft niks te maken met wat het westen wel of niet wil horen, dit doe je gewoon niet als je oprecht opbouwend een gesprek in gaat.
Wat een slap geleuter.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:40 schreef Py het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een stuk cultuurverschil. Wij zijn wat bescheidener, zachtere woorden, feminimere samenleving. Zij zijn wat meer macho, stoerdere praat, masculinere samenleving.
Daar moet je een beetje doorheen prikken.
Uiteindelijk denk ik dat wij masculiener zijn. Tenzij je excessief theeleuten naast de moskee masculien vindt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:40 schreef Py het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een stuk cultuurverschil. Wij zijn wat bescheidener, zachtere woorden, feminimere samenleving. Zij zijn wat meer macho, stoerdere praat, masculinere samenleving.
dat is dan geen democratie maar een dictatuur van de meerderheidquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:58 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet, maar daar komt het (zeer kort door de bocht) wel op neer ja. Ook hier in Nederland.
Als een partij oproept de wet te overtreden of dit zelf doet kan zij ontbonden/ uitgesloten worden.
natuurlijk is het maar heel grof natte vinger werk, zoals ik al zei, het gaat mij ook meer om de algemene indruk, om het idee dat er dagelijks een waar luilekkerland (ze hebben nog nooit zo goed gegeten) aangevoerd wordt ..quote:Dan nog is het geen reële berekening. Je hebt geenszins alle factoren mee kunnen nemen in je berekening. En dan nog, heb je alleen gerekend wat er binnen komt en niet wat er al was. Of wat er überhaupt nodig is.
Weet je dat toevallig?
[..]quote:Aid agencies say the already fragile humanitarian situation in the Gaza Strip has deteriorated dramatically since Israel began its military offensive.
Israel has imposed a crippling blockade on Gaza for the past 18 months, allowing little more than humanitarian basics into the coastal territory.
Health, energy and water infrastructure were already close to breaking point before the fighting broke out.
[...]
During the hostilities about three times as many trucks of goods, mainly food, have entered Gaza than were doing so in November because of crossing closures.
de hulporganisaties zelf spreken van een 'deepening crisis', de westerse media spreken van 'op weg naar', en volgens de Joodse media bestaat die helemaal niet ..quote:Ik lees hoofdzakelijk dat ze 'onderweg zijn naar' een crisis. Niet dat die er is.Maar ik vind geen artikelen van vandaag.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Uiteindelijk denk ik dat wij masculiener zijn. Tenzij je excessief theeleuten naast de moskee masculien vindt.
zoals ik al zei, die partijen toen in Iran zijn ook niet verboden, alleen maar uitgesloten van de verkiezingenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:18 schreef damian5700 het volgende:
Er is dus een wezenlijk verschil tussen een uitsluiting en een verbod.
Wat een onzin om toch je punt maar te verdedigen, tuurlijk is er sprake van een cultuurverschil maar het komen tot een compromis/afspraak/bestand/whatever gaat daar niet anders dan hier.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:40 schreef Py het volgende:
[..]
Dat is toch juist typisch vrouwelijk? Die nemen zichzelf altijd uiterst serieus, waar wij mannen gewoon om onszelf kunnen lachen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:52 schreef Py het volgende:
[..]
![]()
Nee ik meen het. Hier meer zelfspot. Daar een stuk serieuzer over zichzelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nogmaals, iedereen kan zulke tekeningen maken over wat voor conflict ook. Maar het gaat mij meer over de gedachte erachter welke ik erken.
Noot aan de moderators: Ik heb het even in een spoiler gezet om het topic niet te belasten met een overvloed aan afbeeldingen e.d.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:09 schreef damsco het volgende:
Hoewel het een striptekening is, is dit wel hoe ik naar het conflict kijk. Israël verdedigt haar bevolking, Hamas gebruikt haar bevolking.Ik vind het eerder getuige van grote kortzichtigheid en het niet begrijpen van het conflict.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nogmaals, iedereen kan zulke tekeningen maken over wat voor conflict ook. Maar het gaat mij meer over de gedachte erachter welke ik erken.
Noot aan de moderators: Ik heb het even in een spoiler gezet om het topic niet te belasten met een overvloed aan afbeeldingen e.d.
Dasvidanja
Dat mag jij vindenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:14 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ik vind het eerder getuige van grote kortzichtigheid en het niet begrijpen van het conflict.
Kortzichtigheid is een dooddoener. Het gebruiken van (je eigen) kinderen als menselijk schild, of ze zelfs aansporen tot het opblazen van zichzelf is niet alleen misdadig, maar ook nog eens bloedverraad.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:14 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ik vind het eerder getuige van grote kortzichtigheid en het niet begrijpen van het conflict.
Volgens mij is het redelijk normaal?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:47 schreef moussie het volgende:
dat is dan geen democratie maar een dictatuur van de meerderheid
Je hoort mij ook niet zeggen dat het een vetpot is. Maar sommige mensen doen precies hetzelfde als waartegen jij hier ageert, maar dan andersom. En doen het voorkomen alsof de Palestijnen met duizenden tegelijk doodgaan van de honger.quote:natuurlijk is het maar heel grof natte vinger werk, zoals ik al zei, het gaat mij ook meer om de algemene indruk, om het idee dat er dagelijks een waar luilekkerland (ze hebben nog nooit zo goed gegeten) aangevoerd wordt ..
de ware proporties zijn dat het minder is dan 1 kg p/p/d, en in welke vorm je die kilo ontvangt, voedsel, benzine, medische hulpgoederen maakt niet uit toch .. wie het voedsel (nog) niet nodig heeft heeft wel de benzine nodig, want zonder die benzine draait de generator niet, is er geen werk, geen werk=geen inkomsten
Volgens dit artikel waren er btw al heftige tekorten aan van alles voor 27 december, ten gevolge van de blokkades vanaf begin November ..
En de waarheid ligt ergens...quote:de hulporganisaties zelf spreken van een 'deepening crisis', de westerse media spreken van 'op weg naar', en volgens de Joodse media bestaat die helemaal niet ..
Tuurlijk vind jij dat anders!!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:14 schreef Verluste het volgende:
[..]
Alsof er al goede banden waren met zequote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:22 schreef venomsnake het volgende:17:20 Al-Jazeera: Mauritania, Qatar suspend ties with Israel (Reuters)
Wat bedoel je met 'die partijen toen in Iran'?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:52 schreef moussie het volgende:
[..]
zoals ik al zei, die partijen toen in Iran zijn ook niet verboden, alleen maar uitgesloten van de verkiezingen
anyway, mi is dit voorstel, zeker in combinatie met die '7 jaar vijandstaat' maatregel, een teken aan de wand
Lul niet zo gaar, pannenkoek.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:23 schreef B4CO het volgende:
[..]
En bevalt je wel om altijd anti-israel of berichten die Israel maar een beetje tegenzitten te plaatsen he
Voorafgaand daaraan op zijn minst de eliminatie van alle kopstukken van Hamas. De slang zijn kop afhakken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:35 schreef Re het volgende:
wat zou er moeten gebeuren voor een eenzijdige vrijwillige ontwapening van de militaire tak van Hamas?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |