abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65111761
Israel - Hamas de oorlog deel 46

• Israël is van start gegaan met nieuw offensief in Gaza
  • Israël start nieuw offensief in Gaza (deel 2)
  • Israël start nieuw offensief in Gaza #3
  • Israël start nieuw offensief in Gaza #4
  • Israël start nieuw offensief in Gaza #5
  • Israel start nieuw offensief in Gaza deel 6
  • Israel start nieuw offensief in Gaza deel 7
  • Israel - Hamas de oorlog deel 8
  • Israel - Hamas de oorlog deel 9
  • Israel - Hamas: de oorlog deel 10
  • Israel - Hamas: de oorlog deel 11
  • Israel - Hamas: de oorlog deel 12
  • Israel - Hamas de oorlog deel 13
  • Israel - Hamas de oorlog deel 14
  • Israël - Hamas de oorlog deel 15 -grondoffensief begonnen..
  • Israël - Hamas de oorlog deel 16 - Grondoorlog van start
  • Israël - Hamas de oorlog deel 17 - Gaza onder vuur
  • Israël - Hamas de oorlog deel 18 - Chaos in Gaza
  • Israël - Hamas de oorlog deel 19- en we gaan vrolijk verder
  • Israel - Hamas. De oorlog. Deel 21 alweer
  • Israel - Hamas. De oorlog. Deel 22: Dood en verderf
  • Israel en Hamas. De Oorlog. Deel 23: Gevechten in Gaza-Stad
  • Israel en Hamas. De Oorlog.Deel 24: Een hele vieze oorlog...
  • Israel - Gaza [deel 25]
  • Israel - Hamas de oorlog deel 26 - The last stand!
  • Israel - Hamas de oorlog deel 27 - Lief zijn tussen 12 en 3!
  • Israël - Hamas de oorlog deel 28 - Escalatie?
  • Israël - Hamas de oorlog deel 29 - Met witte fosfor.
  • Oorlog Israel en Gaza [30] - If you tolerate this..
  • Oorlog Israel vs Hamas #31- verstand vs emoties
  • Israel - Hamas de oorlog deel 31 - Einde in zicht?
  • Israël - Hamas deel 33 - Het conflict gaat de derde week in
  • Israël - Hamas deel 34 - Live op Ramattan tv
  • Israël - Hamas deel 35 - Live beeld uit Gaza
  • Israël - Hamas deel 36 - Oorlog in Gaza
  • Israël - Hamas deel 37 - Betrouwbare bronnen
  • Israël - Hamas deel 38 - Fosfor in Overvloed
  • Israël - Hamas deel 39 - Zware gevechten in Gaza
  • Israël - Hamas deel 40 - Nog geen eind in zicht..
  • Israël - Hamas deel 41 - Zinloos Geweld
  • Israel - Hamas de oorlog deel 42 - Waar IDF Hamas elimineert
  • Israël - Hamas deel 43 - Hamas werkt naar een bestand
  • Israël - Hamas deel 39 - Zware gevechten in Gaza
  • Israël - Hamas deel 40 - Nog geen eind in zicht..
  • Israël - Hamas deel 41 - Zinloos Geweld
  • Israel - Hamas de oorlog deel 42 - Waar IDF Hamas elimineert
  • Israël - Hamas deel 43 - Hamas werkt naar een bestand
  • Israël - Hamas deel 44 - Hopes rise for an end to conflict

• 16:12 Government spokesman says hopeful Israel entering end game in Gaza offensive (AP)
  • 16:07 Woman stabbed by husband pronounced dead; husband hurt in botched suicide (Haaretz)
  • 16:02 Jerusalem woman in critical condition after husband allegedly stabs her (Haaretz)
  • 15:59 Hamas to send delegates to Cairo later on Friday for Gaza truce talks (Reuters)
  • 15:36 Rocket fired at Ashkelon directly hits home with pregnant woman inside (Haaretz)
  • 15:14 Two sustain light wounds in Ashdod from direct rocket hit; 15 suffer from shock (Ch. 2)
  • 15:00 Assad says he considers the Arab initiative with Israel `dead` (Reuters)
  • 14:56 Syria calls on Arabs to cut all ties with Israel because of Gaza offensive (Reuters)
  • 14:53 IDF soldier sustains light wounds in violent Hebron protest against Gaza op (Haaretz)
  • 14:28 Rocket fired from Gaza hits Ashdod area; no report of casualties (Haaretz)
  • 14:28 Two rockets fried from Gaza strike Kiryat Gat, lightly wounding three (Haaretz)
  • 14:27 Color Red rocket alert sounds in Be`er Sheva (Channel 2)
  • 14:07 Medics: IDF troops kill Palestinian who protested against Gaza op in West Bank (AP)
  • 13:48 Qassam rocket strikes open field near Ofakim (Haaretz)
  • 13:37 Ahmadinejad, Meshal make surprise appearance at Gaza summit in Qatar (AP)
  • 12:37 Turkish PM Erdogan: Israel should be barred from UN because of Gaza offensive (AP)
  • 12:11 PMO: Israel is hopefully in final act of Gaza offensive (Reuters)
  • 12:10 Palestinian medics: Three militants, one civilian killed by IDF in Gaza (Reuters)
  • 11:50 Report: Hamas prepared to begin conditional Gaza truce on Saturday (Haaretz)
  • 11:48 Defense official Gilad arrives in Cairo for talks on Gaza truce (Haaretz)
  • 11:34 Two rockets fired from Gaza land in Eshkol region; no report of casualties (Army Radio)
  • 11:34 Palestinians reportedly find 24 bodies in ruins of Gaza building bombed by IAF

Bron: http://www.haaretz.com/hasen/spages/ShTickers.html

• http://english.aljazeera.net/HomePage
  • http://www.haaretz.com/
  • http://www.irna.ir/en/
  • http://news.google.nl/
  • http://edition.cnn.com/
  • http://www.jpost.com/
  • http://news.bbc.co.uk/
  • http://www.sky.com/skynews/home
  • http://www.foxnews.com/
  • http://abcnews.go.com/
  • http://today.reuters.com/news/home.aspx
  • http://www.israelnationalnews.com/
  • http://www.detelegraaf.nl
  • http://www.nos.nl

- Geen expliciete foto's direct plaatsen, maar door middel van een link naar de foto verwijzen (liefst met waarschuwing). - Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.

Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.

- Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.

- Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Live beelden hier te vinden.

De OP is hier te vinden!

Voor de statistieken van de oorlog: Statistieken : Oorlog Hamas - Israël !
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_65111896
    Al Jazeera English Stream

Of download Livestation voor een stream. Via livestation zijn alle grote nieuwszenders te ontvangen, en nog zo'n 3000 andere zenders.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_65111949
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 15:16 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Als je echt zoekt naar een oplossing moet je duidelijke bewoordingen gebruiken en aan de hand daarvan afspraken maken, het helpt echt niet als je jezelf verlaagt tot kromme vergelijkingen e.d. Heeft niks te maken met wat het westen wel of niet wil horen, dit doe je gewoon niet als je oprecht opbouwend een gesprek in gaat.
    Volgens mij is dat een stuk cultuurverschil. Wij zijn wat bescheidener, zachtere woorden, feminimere samenleving. Zij zijn wat meer macho, stoerdere praat, masculinere samenleving.
    Daar moet je een beetje doorheen prikken.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 15:42:56 #4
    135430 Sargon
    Canes latrantes non mordent
    pi_65112040
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 15:40 schreef Py het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een stuk cultuurverschil. Wij zijn wat bescheidener, zachtere woorden, feminimere samenleving. Zij zijn wat meer macho, stoerdere praat, masculinere samenleving.
    Wat een slap geleuter.
    pi_65112134
    quote:

[..]

Uiteindelijk denk ik dat wij masculiener zijn. Tenzij je excessief theeleuten naast de moskee masculien vindt.
    pi_65112208
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 13:58 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet, maar daar komt het (zeer kort door de bocht) wel op neer ja. Ook hier in Nederland.

Als een partij oproept de wet te overtreden of dit zelf doet kan zij ontbonden/ uitgesloten worden.
    dat is dan geen democratie maar een dictatuur van de meerderheid
    quote:
    Dan nog is het geen reële berekening. Je hebt geenszins alle factoren mee kunnen nemen in je berekening. En dan nog, heb je alleen gerekend wat er binnen komt en niet wat er al was. Of wat er überhaupt nodig is.

Weet je dat toevallig?
    natuurlijk is het maar heel grof natte vinger werk, zoals ik al zei, het gaat mij ook meer om de algemene indruk, om het idee dat er dagelijks een waar luilekkerland (ze hebben nog nooit zo goed gegeten) aangevoerd wordt ..
    de ware proporties zijn dat het minder is dan 1 kg p/p/d, en in welke vorm je die kilo ontvangt, voedsel, benzine, medische hulpgoederen maakt niet uit toch .. wie het voedsel (nog) niet nodig heeft heeft wel de benzine nodig, want zonder die benzine draait de generator niet, is er geen werk, geen werk=geen inkomsten

Volgens dit artikel waren er btw al heftige tekorten aan van alles voor 27 december, ten gevolge van de blokkades vanaf begin November ..
    quote:
    Aid agencies say the already fragile humanitarian situation in the Gaza Strip has deteriorated dramatically since Israel began its military offensive.

Israel has imposed a crippling blockade on Gaza for the past 18 months, allowing little more than humanitarian basics into the coastal territory.

Health, energy and water infrastructure were already close to breaking point before the fighting broke out.

[...]

During the hostilities about three times as many trucks of goods, mainly food, have entered Gaza than were doing so in November because of crossing closures.
    [..]
    quote:
    Ik lees hoofdzakelijk dat ze 'onderweg zijn naar' een crisis. Niet dat die er is. Maar ik vind geen artikelen van vandaag.
    de hulporganisaties zelf spreken van een 'deepening crisis', de westerse media spreken van 'op weg naar', en volgens de Joodse media bestaat die helemaal niet ..
    pleased to meet you
    pi_65112422
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 15:45 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Uiteindelijk denk ik dat wij masculiener zijn. Tenzij je excessief theeleuten naast de moskee masculien vindt.

Nee ik meen het. Hier meer zelfspot. Daar een stuk serieuzer over zichzelf.
    pi_65112432
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 15:18 schreef damian5700 het volgende:
    Er is dus een wezenlijk verschil tussen een uitsluiting en een verbod.
    zoals ik al zei, die partijen toen in Iran zijn ook niet verboden, alleen maar uitgesloten van de verkiezingen

anyway, mi is dit voorstel, zeker in combinatie met die '7 jaar vijandstaat' maatregel, een teken aan de wand
    pleased to meet you
    pi_65112765
    quote:

[..]

Wat een onzin om toch je punt maar te verdedigen, tuurlijk is er sprake van een cultuurverschil maar het komen tot een compromis/afspraak/bestand/whatever gaat daar niet anders dan hier.
    pi_65112768
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 15:52 schreef Py het volgende:

[..]

Nee ik meen het. Hier meer zelfspot. Daar een stuk serieuzer over zichzelf.
    Dat is toch juist typisch vrouwelijk? Die nemen zichzelf altijd uiterst serieus, waar wij mannen gewoon om onszelf kunnen lachen.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 16:01:41 #11
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_65112769
    tvp
    Trotse papa van Eden
      vrijdag 16 januari 2009 @ 16:09:45 #12
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65113070
    Hoewel het een striptekening is, is dit wel hoe ik naar het conflict kijk. Israël verdedigt haar bevolking, Hamas gebruikt haar bevolking.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Nogmaals, iedereen kan zulke tekeningen maken over wat voor conflict ook. Maar het gaat mij meer over de gedachte erachter welke ik erken.

Noot aan de moderators: Ik heb het even in een spoiler gezet om het topic niet te belasten met een overvloed aan afbeeldingen e.d.
    pi_65113149
    Ik ben het volstrekt met Damsco eens .
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 16:14:50 #14
    207371 Verluste
    Definitely Maybe
    pi_65113254
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 16:09 schreef damsco het volgende:
    Hoewel het een striptekening is, is dit wel hoe ik naar het conflict kijk. Israël verdedigt haar bevolking, Hamas gebruikt haar bevolking.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Nogmaals, iedereen kan zulke tekeningen maken over wat voor conflict ook. Maar het gaat mij meer over de gedachte erachter welke ik erken.

Noot aan de moderators: Ik heb het even in een spoiler gezet om het topic niet te belasten met een overvloed aan afbeeldingen e.d.
    Ik vind het eerder getuige van grote kortzichtigheid en het niet begrijpen van het conflict.
    Dasvidanja
      vrijdag 16 januari 2009 @ 16:17:48 #15
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_65113370
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 16:14 schreef Verluste het volgende:

[..]

Ik vind het eerder getuige van grote kortzichtigheid en het niet begrijpen van het conflict.
    Dat mag jij vinden
    pi_65113428
    quote:

[..]

Kortzichtigheid is een dooddoener. Het gebruiken van (je eigen) kinderen als menselijk schild, of ze zelfs aansporen tot het opblazen van zichzelf is niet alleen misdadig, maar ook nog eens bloedverraad.
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 16:19:38 #17
    116015 SicSicSics
    Crushing Cranial Contents!
    pi_65113468
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 15:47 schreef moussie het volgende:
    dat is dan geen democratie maar een dictatuur van de meerderheid
    Volgens mij is het redelijk normaal?

Anders richt ik vandaag nog (bijvoorbeeld) de 'JMVdB'-partij op om die vervelende wet tegen stelen te omzeilen...

Jat Miljoenen van de Bank-partij
    quote:
    natuurlijk is het maar heel grof natte vinger werk, zoals ik al zei, het gaat mij ook meer om de algemene indruk, om het idee dat er dagelijks een waar luilekkerland (ze hebben nog nooit zo goed gegeten) aangevoerd wordt ..
    de ware proporties zijn dat het minder is dan 1 kg p/p/d, en in welke vorm je die kilo ontvangt, voedsel, benzine, medische hulpgoederen maakt niet uit toch .. wie het voedsel (nog) niet nodig heeft heeft wel de benzine nodig, want zonder die benzine draait de generator niet, is er geen werk, geen werk=geen inkomsten

Volgens dit artikel waren er btw al heftige tekorten aan van alles voor 27 december, ten gevolge van de blokkades vanaf begin November ..
    Je hoort mij ook niet zeggen dat het een vetpot is. Maar sommige mensen doen precies hetzelfde als waartegen jij hier ageert, maar dan andersom. En doen het voorkomen alsof de Palestijnen met duizenden tegelijk doodgaan van de honger.
    quote:
    de hulporganisaties zelf spreken van een 'deepening crisis', de westerse media spreken van 'op weg naar', en volgens de Joodse media bestaat die helemaal niet ..
    En de waarheid ligt ergens...
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 16:20:37 #18
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_65113512
    quote:

[..]

Tuurlijk vind jij dat anders!!
    Echter is dat de kijharde waarheid!

Maar dat zal jij nooit toegeven.
    Trotse papa van Eden
    pi_65113513
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_65113595
  • 17:20 Al-Jazeera: Mauritania, Qatar suspend ties with Israel (Reuters)
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      vrijdag 16 januari 2009 @ 16:23:02 #21
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_65113621
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 16:22 schreef venomsnake het volgende:
  • 17:20 Al-Jazeera: Mauritania, Qatar suspend ties with Israel (Reuters)
  • Alsof er al goede banden waren met ze

En bevalt je wel om altijd anti-israel of berichten die Israel maar een beetje tegenzitten te plaatsen he

Zolang Hamas aan het roer is hebben meer landen een boycot op Palestijnen dus..
    Trotse papa van Eden
    pi_65113878
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 15:52 schreef moussie het volgende:

[..]

zoals ik al zei, die partijen toen in Iran zijn ook niet verboden, alleen maar uitgesloten van de verkiezingen

anyway, mi is dit voorstel, zeker in combinatie met die '7 jaar vijandstaat' maatregel, een teken aan de wand
    Wat bedoel je met 'die partijen toen in Iran'?

-edit- De discussie waaraan je refereert en probeert te vermengen met dit onderwerp heeft hier geen enkele relevantie.
    Wat ik destijds stelde op de bewering dat Iran democratisch is vanwege de 'eerlijke' verkiezingen, is dat deze verkiezingen helemaal niet eerlijk zijn, omdat de geestelijk leider van Iran (en niet een democratisch systeem), Khamenei, op basis van islamitische criteria bepaalt wie aan de verkiezingen mee mag doen. Zo waren vrouwen van de verkiezingen uitgesloten.
    Ik heb het helemaal niet over Iraanse partijen gehad, maar al zou ik het daar wel over hebben gehad dan was het sowieso in een andere context (is Iran een democratie of niet).

Je mag gerust excuses aanbieden voor deze onzorgvuldigheid.

[ Bericht 40% gewijzigd door damian5700 op 16-01-2009 17:03:07 ]
    If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
    pi_65113946
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 16:23 schreef B4CO het volgende:

[..]

En bevalt je wel om altijd anti-israel of berichten die Israel maar een beetje tegenzitten te plaatsen he
    Lul niet zo gaar, pannenkoek.
    Het is gewoon nieuws.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 16:35:15 #24
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_65114008
    wat zou er moeten gebeuren voor een eenzijdige vrijwillige ontwapening van de militaire tak van Hamas?
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    pi_65114122
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 16:35 schreef Re het volgende:
    wat zou er moeten gebeuren voor een eenzijdige vrijwillige ontwapening van de militaire tak van Hamas?
    Voorafgaand daaraan op zijn minst de eliminatie van alle kopstukken van Hamas. De slang zijn kop afhakken.
    If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')