abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65046489
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 20:57 schreef Pool het volgende:

[..]

Maar stel nou even dat hij oproept tot een gewelddadige strijd. Volgens mij valt dat niet in rechte aan te tonen, maar stel even dat hij de Palestijnen oproept de Israëlische militairen met geweld terug over de grens van Gaza te schieten, dood danwel levend.

Welk delict pleegt hij dan naar Nederlands recht?
Dit zegt de advocaat aan wie dit topic is gewijd:

Moszkowicz verzoekt de Amsterdamse hoofdofficier van justitie vervolging in te stellen wegens het aanzetten tot haat, discriminatie en geweld. De advocaat verwijt het SP-duo een directe oproep tot geweld te hebben gedaan, terwijl zij geen afstand namen van de gepredikte Jodenhaat bij de demonstratie van 3 januari in Amsterdam. Van Bommel en Karabulut scandeerden aan kop van de stoet 'Intifada, intifada, Palestina vrij!' Anderen riepen duidelijk hoorbaar bij herhaling de leus 'Hamas, Hamas, Joden aan het gas'.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_65046753
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:00 schreef qonmann het volgende:

[..]

Dit zegt de advocaat aan wie dit topic is gewijd:

Moszkowicz verzoekt de Amsterdamse hoofdofficier van justitie vervolging in te stellen wegens het aanzetten tot haat, discriminatie en geweld. De advocaat verwijt het SP-duo een directe oproep tot geweld te hebben gedaan, terwijl zij geen afstand namen van de gepredikte Jodenhaat bij de demonstratie van 3 januari in Amsterdam. Van Bommel en Karabulut scandeerden aan kop van de stoet 'Intifada, intifada, Palestina vrij!' Anderen riepen duidelijk hoorbaar bij herhaling de leus 'Hamas, Hamas, Joden aan het gas'.
Welnee joh. Met gas bedoelden we lachgas!
pi_65046798
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 20:57 schreef Pool het volgende:

[..]

Maar stel nou even dat hij oproept tot een gewelddadige strijd. Volgens mij valt dat niet in rechte aan te tonen, maar stel even dat hij de Palestijnen oproept de Israëlische militairen met geweld terug over de grens van Gaza te schieten, dood danwel levend.

Welk delict pleegt hij dan naar Nederlands recht?
Ik weet niet op basis waarvan Moszkowicz Van Bommel zou willen veroordelen. Persoonlijk wil ik Van Bommel niet veroordeeld zien, dat heb ik ook nergens gesteld. Ik vond het alleen een intens domme uitspraak van hem.
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:08:28 #204
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65046843
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 20:57 schreef Zith het volgende:
Is het illegaal om een oproep aan een bezet volk te doen dat ze zich tegen de bezetter en aanvaller moeten verdedigen?
Dat lijkt mij dus ook kansloos. Zijn eigen oproep tot intifada kan op zichzelf nooit tot een veroordeling leiden.

Blijft over de Janmaat-situatie die DS4 aankaartte, namelijk dat Van Bommel dan zou moeten worden aangerekend dat ándere demonstranten zich niet alleen tegen Israël keerden, maar tegen alle joden. Die weg is iets plausibeler, maar ook die lijkt me onhaalbaar.

Ten eerste denk ik dat rechters Janmaat nu ook niet meer zouden veroordelen voor wat hij toen gezegd heeft.

Ten tweede is de situatie anders, want die demonstratie met Janmaat had van begin af aan een discriminerend doel en werd mede door hem georganiseerd.

Ten derde is er nu sprake van een oorlog, is de demonstratie duidelijk aangekondigd met het protest tegen de Israëlische inval als doel en heeft Van Bommel zelf ook verklaard dáárom mee te hebben gelopen. Als je het dan toch over context hebt, dan moet je meenemen dat Janmaat zich regelmatig discriminerend uitliet, terwijl Van Bommel nooit de joden in het algemeen heeft gediscrimineerd, maar slechts tegen het Israëlisch beleid is. Bij protesten tegen kernwapens werd ook van alles beledigends geroepen over Amerikaanse fascisten en dergelijke, maar ook daarvan was het doel van de protesten niet het beledigen, maar het stoppen van de kernwapens.
pi_65046917
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 20:57 schreef Zith het volgende:
Is het illegaal om een oproep aan een bezet volk te doen dat ze zich tegen de bezetter en aanvaller moeten verdedigen?
Nee. Maar van een Tweede Kamerlid mag je meer verwachten. Zeker daar het om een bondgenoot van Nederland gaat.
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:11:26 #206
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65046970
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:10 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee. Maar van een Tweede Kamerlid mag je meer verwachten. Zeker daar het om een bondgenoot van Nederland gaat.
En moet elk Tweede Kamerlid daarom maar onherroepelijk en altijd aan de kant van Israël staan?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:13:57 #207
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65047087
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:07 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik weet niet op basis waarvan Moszkowicz Van Bommel zou willen veroordelen. Persoonlijk wil ik Van Bommel niet veroordeeld zien, dat heb ik ook nergens gesteld. Ik vond het alleen een intens domme uitspraak van hem.
Dan zijn we het denk ik helemaal eens. Ik zou ook nooit zo'n beladen term als 'intifada' roepen. Ook al denk ik dat Palestijnen wel enig verdedigingsrecht hebben tegen de Israëlische inval, moeten de Arabieren zich ook niet in de slachtofferrol gooien nu, want ze hebben ook nooit iets gezegd over al die raketten die vanuit Gaza werden afgeschoten.

Gaza zit fout, Israël reageert disproportioneel en zit nu ook fout, dat is mijn eigen mening erover. De houding van degenen die zich slechts met een van beide partijen identificeren vind ik verwerpelijk, maar van strafbare feiten is daarbij niet snel sprake, behalve van degenen die echt "Hamas...etc." riepen.
pi_65050625
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:35 schreef Meki het volgende:

Als Bram zich aan Van Bommel stoort
zal hij eerst alle Rotterdammers moeten aanklagen
als je hier serieus mee denkt te zijn: de context is hier heel anders, aangezien de geuzennaam van Ajax ook "Joden" is. Inmiddels is dit dus een 'strijdlied' geworden in de voetbalwereld, waarbij de originele anitsemitische betekenis is vervaagd. Echter zullen er vast idioten die het daadwerkelijk associeren met echte joden.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:19:56 #209
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65053226
Arme Van Bommel. Die gaat down.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65053319
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:19 schreef Lemmeb het volgende:
Arme Van Bommel. Die gaat down.
Er staan wel een paar jaartjes wachtgeld voor 'm klaar.
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:25:47 #211
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65053476
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:22 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Er staan wel een paar jaartjes wachtgeld voor 'm klaar.
True, maar dat zie ik als een ander probleem.
pi_65053490
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 22:23 schreef Bensel het volgende:

als je hier serieus mee denkt te zijn: de context is hier heel anders, aangezien de geuzennaam van Ajax ook "Joden" is. Inmiddels is dit dus een 'strijdlied' geworden in de voetbalwereld, waarbij de originele anitsemitische betekenis is vervaagd. Echter zullen er vast idioten die het daadwerkelijk associeren met echte joden.
Beetje kip en ei en verder is Hamas, Joden aan het gas per definitie laakbaar. Ook als het door erg domme supporters wordt geroepen, die niet weten wat Hamas is, denken dat Joden Ajax betekent en bij gas aan LPG denken....
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_65053611
Plausibel verhaal van Moszkowicz.
pi_65053731
Van Bommel die anderen radicaal noemt, moet nie gekke wurre nie
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:36:16 #215
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_65053923
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 20:28 schreef nikk het volgende:

[..]

De letterlijke betekenis is heilig, einde discussie.
Ik mag toch hopen dat rechters kijken naar wat Van Bommel feitelijk heeft gezegd, niet wat hij misschien wellicht toch wel toch niet zou hebben gezegd.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:21:26 #216
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65055666
De zaak lijkt me kansloos, maar het zou mooi zijn als hierdoor de HR haar 'dwaling' kan corrigeren. Gelet ook op de politieke twijfel over de houdbaarheid van het haatzaai artikel kan dit mooi de genadeslag zijn van 137d.
Here we are now, entertain us.
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:22:41 #217
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65055699
Mooizo. Harry van Bommel is een regel rechte schande voor het Nederlandse volk.
pi_65055831
Ik zag Pauw en Witteman vanavond en denk niet dat Moskowitz een reële kans heeft.
Wat is er trouwens zo bijzonder aan joods zijn?
Ik ben Brabants van geboorte en opvoeding/ Heddegedagezeedgehadjamindedawerkelijkwaarhoedoedegedehoedoedegedahoheddegedagedaan.br he.
Nou en. Moeten we dan de Hollanders bombarderen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65055858
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:22 schreef damsco het volgende:
Mooizo. Harry van Bommel is een regel rechte schande voor het Nederlandse volk.
Oh ja?
Is haatzaaien erger dan bommen zaaien?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65055967
Goede zaak dat die lul wordt aangeklaagd. Naar mijn idee doet Moszkowicz het ook voor de publiciteit, maar buiten dat is het gewoon schandalig dat die lul hier aan mee doet. Gewoon een linkse rakker die zieltjes probeert te winnen, en schijnbaar geen respect heeft voor onschuldige Israelische burgers die slachtoffer worden van intifada's. Daarnaast moest hij inderdaad weglopen toen de befaamde Hamasleus geroepen werd.

Ik word zo strontziek van dit soort demonstraties, van Marokkaantjes en Turkjes die zogenaamd solidair zijn met het Palestijnse volk, de vlaggen van hun eigen land laten zien (wat totaal geen verband heeft met de Palestijnse zaak) en dan Joden al het gas toewensen. Dit ten nadele van de Turken en Marokkanen die rustig en fatsoenlijk demonstreren tegen de mensenrechtenschennis die de Palestijnen wordt aangedaan.
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_65055985
Leuk dat Moszkowicz de rollen eens omdraait.
Maar ik hoop dat hij hard faalt, net zoals ik hoop dat allerhande aanklachten tegen Wilders en Verdonk zullen falen.
Niet dat ik het met deze mensen eens ben, maar omdat ik groot voorstander ben van het recht van meningsuiting.
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:34:04 #222
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65055990
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh ja?
Bok toch lekker op man, jij verdedigt alles wat slecht is.
pi_65056088
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh ja?
Dan mag je natuurlijk ook zeggen: 'Hamas, Hamas, alle Joden aan het gas.' Omdat het uitvoeren van de jodenvervolging tijdens de Tweede Wereldoorlog erger is dan dit soort leuzen uit te schreeuwen. Is ongeveer dezelfde logica als jouw stelling.

Als volksvertegenwoordiger heb je je gewoon netjes en voorbeeldig te gedragen. Daarnaast gooit hij zijn eigen ruiten in van zijn eigen partij. De Tweede Kamer zou hem gewoon eruit moeten flikkeren.
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_65056174
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:34 schreef damsco het volgende:

[..]

Bok toch lekker op man, jij verdedigt alles wat slecht is.
Nee, dat is een sterk argument!

Zoals je al eerder zei: we hadden best tot een discussie kunnen komen. Ik vrees dat tijdverschil en dergelijke dat wat lastig gemaakt heeft.
pi_65056232
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:27 schreef Kees22 het volgende:
Ik zag Pauw en Witteman vanavond en denk niet dat Moskowitz een reële kans heeft.
Wat is er trouwens zo bijzonder aan joods zijn?
Ik ben Brabants van geboorte en opvoeding/ Heddegedagezeedgehadjamindedawerkelijkwaarhoedoedegedehoedoedegedahoheddegedagedaan.br he.
Nou en. Moeten we dan de Hollanders bombarderen?
ik kijk nu naar de herhaling en vind zijn verhaal eigenlijk behoorlijk plausibel... een politicus heeft een voorbeeldfunctie en wanneer je die rol niet wil vervullen moet je de politiek niet ingaan! waarom zit je er anders? je bent een persoon met een visie en je distantieert je niet van dergelijke opmerkingen, dan zit je fout, imho...
pi_65056308
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:37 schreef poldergeist het volgende:

[..]

Dan mag je natuurlijk ook zeggen: 'Hamas, Hamas, alle Joden aan het gas.' Omdat het uitvoeren van de jodenvervolging tijdens de Tweede Wereldoorlog erger is dan dit soort leuzen uit te schreeuwen. Is ongeveer dezelfde logica als jouw stelling.

Als volksvertegenwoordiger heb je je gewoon netjes en voorbeeldig te gedragen. Daarnaast gooit hij zijn eigen ruiten in van zijn eigen partij. De Tweede Kamer zou hem gewoon eruit moeten flikkeren.
In het geval van Van Bommel: hij heeft duidelijk antwoord gegeven op de kwestie. Dus de Tweede Kamer heeft geen reden om hem eruit te gooien. Moskowitz maakt hem uit voor leugenaar. Dat is smaad.

De volgende keer stem ik op hem: hij is dus mijn volksvertegenwoordiger!
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:47:12 #227
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65056334
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

In het geval van Van Bommel: hij heeft duidelijk antwoord gegeven op de kwestie. Dus de Tweede Kamer heeft geen reden om hem eruit te gooien. Moskowitz maakt hem uit voor leugenaar. Dat is smaad.

De volgende keer stem ik op hem: hij is dus mijn volksvertegenwoordiger!
Verbaast mij niks.
pi_65056337
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:43 schreef MP1917 het volgende:

[..]

ik kijk nu naar de herhaling en vind zijn verhaal eigenlijk behoorlijk plausibel... een politicus heeft een voorbeeldfunctie en wanneer je die rol niet wil vervullen moet je de politiek niet ingaan! waarom zit je er anders? je bent een persoon met een visie en je distantieert je niet van dergelijke opmerkingen, dan zit je fout, imho...
Hij heeft zich gedistantieerd van deze uitlatingen.
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:50:35 #229
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65056428
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maakt niks uit, als ik onder invloed rij en iemand dood rij en ik later zeg "excuus" wordt ik alsnog vervolgd.
pi_65056442
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

In het geval van Van Bommel: hij heeft duidelijk antwoord gegeven op de kwestie.
Met het slap excuus dat hij de Hamasleus niet gehoord had en dat hij niet verantwoordelijk is voor wat radicalen roepen. Als volksvertegenwoordiger wel als je aan een dergelijke activiteit deelneemt, daarnaast blijft het gewoon schandalig dat hij meerdere keren een intifada afroept.

Sue his ass!
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:53:33 #231
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65056515
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:51 schreef poldergeist het volgende:

[..]

Met het slap excuus dat hij de Hamasleus niet gehoord had en dat hij niet verantwoordelijk is voor wat radicalen roepen. Als volksvertegenwoordiger wel als je aan een dergelijke activiteit deelneemt, daarnaast blijft het gewoon schandalig dat hij meerdere keren een intifada afroept.

Sue his ass!
Net op TV hoorde je ook gewoon de leuzen. Hoe kan hij dit ontkennen. Deze kerel moet hangen!
pi_65056832
Tegen domheid en onwilligheid valt niet te redeneren.
pi_65056991
quote:
Brammetje is dan ook geen partij in deze he. Vraag is of het OM een kans heeft. Alleen gelet op de Janmaat zaak sec denk ik wel, met dien verstande dat hopelijk de HR (en naar ik ook verwacht) inziet dat dit een onwenselijke uitspraak was, waardoor men besluit om te gaan; mazzeltje voor Van Bommel (want het blijft een infame en abjecte oproep).
pi_65057419
De Israelische regering is gewoon smerig, daar raak ik steeds meer van overtuigd. En die Moskogeval is uit hetzelfde vieze hout gesneden als die leiders in Israel waarschijnlijk. Advocaten vind ik zowiezo gluiperds die verdienen aan beide kampen.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_65058402
quote:

[..]

Net als Gretta toendertijd zeker?
Stiekem zijn ze het gewoon eens met het idee dat Israel kapot moet.
pi_65058561
quote:

[..]

Hij is wel heel dom om voor een camera rustig door te gaan wanneer er idd wat minder geschikte dingen worden geroepen.

Principes kunnen natuurlijk niet zo ééndimensionaal zijn.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 15 januari 2009 @ 07:45:18 #237
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65058698
Die Bram ook.
Bram: "Israël zegt dat het van te voren meldt welke doelen aangevallen worden. Dan kunnen burgers vluchten."
Bram: "Laten we daar van uit gaan."

"Het Rode Kruis ging weg omdat het doodgeschoten wordt door het Israëlische leger."
Bram: "Nou, ja, dat kunnen we niet helemaal bewijzen, niemand van ons was erbij..."
--
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 05:29 schreef Specularium het volgende:

[..]

Net als Gretta toendertijd zeker?
Stiekem zijn ze het gewoon eens met het idee dat Israel kapot moet.
En stiekem vinden andere politici dat de Gaza kapot moet (de hele bende de Sinaï inkieperen, aldus Wilders.) En stiekem vinden andere politici dat Irak of Afghanistan kapot moet.

Een zijde kiezen is sowieso niet heel verstandig, maar is de ene zijde in deze oorlog 'beter' dan de ander?
  donderdag 15 januari 2009 @ 07:48:42 #238
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65058727
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:33 schreef Refragmental het volgende:
Leuk dat Moszkowicz de rollen eens omdraait.
Maar ik hoop dat hij hard faalt, net zoals ik hoop dat allerhande aanklachten tegen Wilders en Verdonk zullen falen.
Niet dat ik het met deze mensen eens ben, maar omdat ik groot voorstander ben van het recht van meningsuiting.
En dat terwijl het niet eens zijn uitgesproken mening was waar mensen kritiek op hebben...
  donderdag 15 januari 2009 @ 07:54:00 #239
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_65058759
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Janmaat is om veel minder veroordeeld. Dus Moszkowicz gaat zeker weten deze zaak winnen.
Oproepen tot een opstand tegen Israël valt denk ik onder de vrijheid van meningsuiting. Dus Moszkowicz gaat zeker weten deze zaak verliezen denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 15 januari 2009 @ 08:06:57 #240
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65058854
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 07:54 schreef Megumi het volgende:

[..]

Oproepen tot een opstand tegen Israël valt denk ik onder de vrijheid van meningsuiting. Dus Moszkowicz gaat zeker weten deze zaak verliezen denk ik.
Ik mag hopen dat oproepen tot een opstand -tegen wat dan ook- valt onder vrijheid van meningsuiting.
pi_65058943
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 07:54 schreef Megumi het volgende:

Waar is waar, bij het woord "intifada" zien de meeste nederlanders een romantisch beeld voor zich van heldhaftige jongeren die zich roeren tegen de "bezetter" en een lieve oude man met een theedoek op zijn hoofd en tranen in de ogen van vriendelijkheid. Ik zou Harry de intifada-oproep dan ook niet kwalijk nemen (hoe de rechter er over denkt is gelukkig weer een andere zaak).
pi_65059144
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 08:06 schreef Yildiz het volgende:
Ik mag hopen dat oproepen tot een opstand -tegen wat dan ook- valt onder vrijheid van meningsuiting.
De vrijheid van meningsuiting blijft een moeilijk concept in Nederland. Hier stikt het ook weer van de figuren die Van Bommel veroordeeld willen zien terwijl ze te hoop lopen wanneer iemand met een mening als de hunne een strobreed in de weg wordt gelegd.

Dat de vrijheid van meningsuiting ook meningen betreft die je zelf niet deelt is een veel te abstract concept voor zwakzinnig rechts. En ook voor zwakzinnig links. En ook voor het zwakzinnige midden, en de rechterlijke macht kan het ook niet aan. Waarschijnlijk zijn we gewoon een te bekrompen kneutervolkje om met meningsverschillen te kunnen omgaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65059387
Hij heeft niets verkeerd gedaan. Balkenende moeten ze achter de tralies zetten met zijn steun voor het terroriseren van weerlozen mensen.
pi_65059440
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 08:06 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zolang het maar niet tegen Israel is . De joodse terreur staat.
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:04:27 #245
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_65059637
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 08:52 schreef Chadi het volgende:

[..]

Zolang het maar niet tegen Israel is . De joodse terreur staat.
Ik denk dat mensen ook slecht in staat zijn een onderscheid te maken tussen een staat en een volk. Ben je tegen het beleid van Israël dan ben je gelijk ook anti-joods. En dat is jammer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_65059839
quote:
Moeten we dan de Hollanders bombarderen?
Nee, Limburg natuurlijk. Dat aanhangsel kost geld, holland levert geld op. En Al Gore heeft beloofd dat over 10-20 jaar holland sowieso onder water komt te staan, dus uiteindelijk lost zich het probleem daar ook wel op.
pi_65059898
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:04 schreef Megumi het volgende:

Ik denk dat mensen ook slecht in staat zijn een onderscheid te maken tussen een staat en een volk. Ben je tegen het beleid van Israël dan ben je gelijk ook anti-joods. En dat is jammer.
Dat is een argument wat heel vaak gebruikt wordt om te ontkennen dat men anti-semitisch is

Toch moet iedereen ergens het vage gevoel hebben dat de schoen ergens wringt. Hoe komt het dat topic-na-topic over Israel worden volgeschreven. Hoe komt dat van alle toch niet geringe conflikten in de wereld, nou juist het conflikt in het MO al weken prominent op de site van de BBC staat. Hoe komt het dat zelfs als een israelisch politicus een natte scheet ruikt het binnen 5 minuten stinkt op de burelen van de hollandse media. ???? vraagtekens....

http://www.israel-palestina.info/modules.php?name=News&file=article&sid=930

[ Bericht 7% gewijzigd door buachaille op 15-01-2009 09:24:57 ]
pi_65059967
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 01:45 schreef Man-E-Faces het volgende:
De Israelische regering is gewoon smerig, daar raak ik steeds meer van overtuigd. En die Moskogeval is uit hetzelfde vieze hout gesneden als die leiders in Israel waarschijnlijk. Advocaten vind ik zowiezo gluiperds die verdienen aan beide kampen.
Speelt Bram ook wel eens OvJ? Dat is nieuw. Of gewoon een domme opmerking van jou...
pi_65060328
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:18 schreef buachaille het volgende:

Toch moet iedereen ergens het vage gevoel hebben dat de schoen ergens wringt. Hoe komt het dat topic-na-topic over Israel worden volgeschreven. Hoe komt dat van alle toch niet geringe conflikten in de wereld, nou juist het conflikt in het MO al weken prominent op de site van de BBC staat. Hoe komt het dat zelfs als een israelisch politicus een natte scheet ruikt het binnen 5 minuten stinkt op de burelen van de hollandse media. ???? vraagtekens....
Waarom heeft El Al zijn eigen afdeling op schiphol? Waarom laten we wapentransporten door? Waarom mag Israel meedoen met het songfestival en geldt het qua sport als Europees land? Waarom hebben we hier een Israelische lobby? Waarom hebben we zonder olie gedaan voor onze Israelische vrienden?

Dat is betrokkenheid, die is er nou eenmaal. Israel hoort bij de westerse beschaving, en is de meest vooruitgeschoven post in het contact met de Arabische beschaving.

Die betrokkenheid bij Israel is niet het twistpunt, ik geloof niet dat er iemand in Nederland is die Israel net zo wil behandelen als andere schurkenstaten. Het twistpunt is alleen hoe we Israel willen zien slagen: In harmonie met de andere volkeren daar of met oorlogsgeweld, onderdrukking, marteling en terreur.
pi_65060966
Het was niet goed wat Van Bommel heeft gedaan, maar juridisch is er niets tegen te beginnen.
pi_65061099
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:01 schreef Dichtpiet. het volgende:
Het was niet goed wat Van Bommel heeft gedaan, maar juridisch is er niets tegen te beginnen.
Dat zei nadenkend Nederland ook ten tijde van Hans Janmaat. Janmaat is toendertijd genaaid in een politiek proces. Maar de kans dat een ultra-links politicus iets dergelijks overkomt is inderdaad vrijwel nihil, zo blijkt uit alle affaires rond Duijvendak, Sing Varma, Sam Pormes etc. etc.
pi_65061226
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:01 schreef Dichtpiet. het volgende:
Waarom zou je er juridisch iets tegen willen beginnen dan?
pi_65061286
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:05 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dat zei nadenkend Nederland ook ten tijde van Hans Janmaat. Janmaat is toendertijd genaaid in een politiek proces. Maar de kans dat een ultra-links politicus iets dergelijks overkomt is inderdaad vrijwel nihil, zo blijkt uit alle affaires rond Duijvendak, Sing Varma, Sam Pormes etc. etc.
Dat van Janmaat was dan ook ver in de prehistorie.
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:21:59 #254
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_65061584
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:18 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dat is een argument wat heel vaak gebruikt wordt om te ontkennen dat men anti-semitisch is

http://www.israel-palestina.info/modules.php?name=News&file=article&sid=930
Ik denk dat niemand het aangedurfd beide partijen voldoende onder druk te zetten om er mee te stoppen. Zeker Israël niet.
pi_65061790
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

TT? OP?
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:30:07 #256
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65061805
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat snap ik dus ook niet.

Alsof het 'jammer' is, dat we hier geen politicus kunnen arresteren omdat die boze dingen roept over een oorlog tussen twee andere landen, duizenden kilometers hier vandaan.
pi_65063418
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:36 schreef Flumina het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat rechters kijken naar wat Van Bommel feitelijk heeft gezegd, niet wat hij misschien wellicht toch wel toch niet zou hebben gezegd.
Feitelijk heeft Van Bommel opgeroepen tot een intifada. Zoals de fractievoorzitster van de PvdA gisteravond ook al aangaf heeft die term een gewelddadige inhoud. Maar goed, dat is ook niet waar deze aangifte op gebaseerd is. Of de aangifte een reëele kans van slagen heeft betwijfel ik. In ieder geval doet het Openbaar Ministerie er verstandig aan deze zaak door te zetten en de rechter duidelijkheid te verschaffen over dergelijke situaties.
  donderdag 15 januari 2009 @ 11:26:24 #258
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65063545
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:23 schreef nikk het volgende:

[..]

Feitelijk heeft Van Bommel opgeroepen tot een intifada. Zoals de fractievoorzitster van de PvdA gisteravond ook al aangaf heeft die term een gewelddadige inhoud. Maar goed, dat is ook niet waar deze aangifte op gebaseerd is. Of de aangifte een reëele kans van slagen heeft betwijfel ik. In ieder geval doet het Openbaar Ministerie er verstandig aan deze zaak door te zetten en de rechter duidelijkheid te verschaffen over dergelijke situaties.
Wat mij betreft hoeft de zaak ook niet in de opportuniteitsdoofpot nee. Zo moeilijk zijn de feiten verder ook niet vast te stellen.

Ik raad het OM aan om de feiten goed te onderzoeken, de zaak voor te brengen en daarbij om vrijspraak te vragen. De rechter zal vervolgens de kansloosheid van de zaak in het vonnis laten terugkomen, waarbij de vrijheid van meningsuiting gediend is.
pi_65063741
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:26 schreef Pool het volgende:

[..]

Wat mij betreft hoeft de zaak ook niet in de opportuniteitsdoofpot nee. Zo moeilijk zijn de feiten verder ook niet vast te stellen.

Ik raad het OM aan om de feiten goed te onderzoeken, de zaak voor te brengen en daarbij om vrijspraak te vragen. De rechter zal vervolgens de kansloosheid van de zaak in het vonnis laten terugkomen, waarbij de vrijheid van meningsuiting gediend is.
Dus vrijheid van meningsuiting is van toepassing op "Hamas, Hamas, joden aan het gas!" ?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_65063851
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:31 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dus vrijheid van meningsuiting is van toepassing op "Hamas, Hamas, joden aan het gas!" ?
Dat zegt hij niet
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_65063956
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:26 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat wenselijk is. De regel dat je bij demonstraties dient weg te lopen indien deze een geweldadig of discriminerend karakter heeft vind ik eigenlijk wel een goede. Of Van Bommel in dit specifieke geval datgene verweten kan worden is natuurlijk weer een andere vraag. In elk geval vind ik zijn verdediging "ik heb het niet gehoord" niet erg geloofwaardig.
  donderdag 15 januari 2009 @ 11:37:26 #262
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65064016
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:31 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat heeft Van Bommel niet geroepen. In een eerdere post heb ik gezegd dat degenen die die uitlating hebben gedaan wel strafbaar (kunnen) zijn. Verder ga ik niet de posts herhalen waarin ik de kansloosheid uiteen heb gezet van het juridisch toe willen rekenen van die uitroepen aan Van Bommel, daarbij wijzende op de verschillen met de Janmaatzaak. Succes met teruglezen.
pi_65064138
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:30 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat snap ik dus ook niet.

Alsof het 'jammer' is, dat we hier geen politicus kunnen arresteren omdat die boze dingen roept over een oorlog tussen twee andere landen, duizenden kilometers hier vandaan.
Ik snap het wel. Je hebt overal figuren die iedereen de mond willen snoeren die het niet met hen eens is. De Taliban zit er bijvoorbeeld vol mee. Een beetje raar alleen dat dezelfden die hier de ene keer het hoogste woord hebben over de vrijheid van meningsuiting dat meteen vergeten wanneer iemand iets zegt wat hen niet aanstaat. Waarom is zo'n groot deel van rechts zwakzinnig, dat is wat ik me nou afvraag, je kunt toch ook rechts zijn en nadenken tegelijk?
  donderdag 15 januari 2009 @ 11:41:46 #264
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65064205
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:36 schreef nikk het volgende:
De regel dat je bij demonstraties dient weg te lopen indien deze een geweldadig of discriminerend karakter heeft vind ik eigenlijk wel een goede.
Ik vind dat een zeer slechte regel. Dan bepalen de paar relschoppers dus elke keer het karakter van de gehele demonstratie en wordt het recht op protest uitgehold.

Dan mag je dus ook nooit meer tegen onderwijsvernieuwingen demonstreren, want er lopen altijd wel wat pubers mee die zo'n demonstratie zien als een leuk rel-uitstapje.

Als het vooraf aangekondigde doel legaal is, als je zelf niet meedoet aan strafbare feiten, als je je achteraf distantieert van de strafbare feiten van anderen, dan is er wat mij betreft geen grond voor veroordeling. Ja, in een dictatuur misschien.
pi_65064330
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:41 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik vind dat een zeer slechte regel. Dan bepalen de paar relschoppers dus elke keer het karakter van de gehele demonstratie en wordt het recht op protest uitgehold.

Dan mag je dus ook nooit meer tegen onderwijsvernieuwingen demonstreren, want er lopen altijd wel wat pubers mee die zo'n demonstratie zien als een leuk rel-uitstapje.

Als het vooraf aangekondigde doel legaal is, als je zelf niet meedoet aan strafbare feiten, als je je achteraf distantieert van de strafbare feiten van anderen, dan is er wat mij betreft geen grond voor veroordeling. Ja, in een dictatuur misschien.
De situatie die je hierboven beschrijft is m.i. ook een andere. De daden van enkele relschoppers in een groter geheel kan je natuurlijk niet de hele groep aanrekenen. In dit specifieke geval was daar echter geen sprake van. Van Bommel was (sterk) in de minderheid.
pi_65064413
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:45 schreef nikk het volgende:
De situatie die je hierboven beschrijft is m.i. ook een andere. De daden van enkele relschoppers in een groter geheel kan je natuurlijk niet de hele groep aanrekenen. In dit specifieke geval was daar echter geen sprake van. Van Bommel was (sterk) in de minderheid.
Als je nou uit je nek moet gaan zwetsen en er van alles bij moet verzinnen om je punt maken, vraag je je dan niet af of je wel een punt hebt?
pi_65064887
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je nou uit je nek moet gaan zwetsen en er van alles bij moet verzinnen om je punt maken, vraag je je dan niet af of je wel een punt hebt?
Bedankt voor je mening.
pi_65064969
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:00 schreef nikk het volgende:
Bedankt voor je mening.
Het is geen mening, het is een vraag en het is de vaststelling dat je er zelf maar dingen bij verzint.
  donderdag 15 januari 2009 @ 12:06:04 #269
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65065095
Uit de, voor de verandering, mooie column van Dijkshoorn, die zowel Bommel als Mafiamaatje een veeg uit de pan geeft:
quote:
(..)
Moszkowicz

Van Bommel ligt nu onder vuur door wat hij riep. Moszkowicz, die alleen maar verontwaardigd is als een zaak genoeg publiciteit genereert, heeft van Bommel inmiddels aangeklaagd. De vraag is: heeft Van Bommel gehoord wat er vlak achter hem werd geroepen? 'Hammas, Hammas, joden aan het gas." Hij zelf zegt van niet. Ik ben geneigd hem te geloven.

Het wordt een beetje raar als iedere gek achter een politicus kan gaan lopen, heel hard 'Joden Dood 'kan roepen en dat die politicus dan snel een persconferentie moet beleggen waarin hij afstand neemt van deze waanzin. Het is het bekende gesnuif en geblaas van Moszkowicz. Uiteindelijk lopen al zijn ballonnetjes, net zoals met Jort Kelder, lusteloos leeg.

Ik zou van Bommel juist heel hard aanpakken op hoe hij het riep. Lafjes. Als een angstig kind met een ons gejatte drop in zijn achterzak. Dat is eigenlijk mijn voornaamste kritiek. Als je demonstreert, doe het dan goed.
http://www.nu.nl/column/1899787/schandalige-demonstratie.html
pi_65065133
Wat Bram betreft mag je Palestijnse kinderen omver knallen, het doel heiligt immers de middelen. Dat wist ie gisteren tenminste doodleuk te melden bij Paauw en Witteman.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_65065141
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is geen mening, het is een vraag en het is de vaststelling dat je er zelf maar dingen bij verzint.
Ik lees er geen directe vraag in anders dan een persoonlijke aanval, en dat ik er dingen bij zou verzinnen is geen vaststelling maar jouw persoonlijke mening.
pi_65065425
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:07 schreef nikk het volgende:
Ik lees er geen directe vraag in anders dan een persoonlijke aanval, en dat ik er dingen bij zou verzinnen is geen vaststelling maar jouw persoonlijke mening.
Het is een aanval op het feit dat jij er iets bij verzint waarvan overduidelijk geen sprake was. Over wat dat over jouw persoonlijkheid zegt heb ik me niet uitgelaten.
pi_65065727
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is een aanval op het feit dat jij er iets bij verzint waarvan overduidelijk geen sprake was. Over wat dat over jouw persoonlijkheid zegt heb ik me niet uitgelaten.
"

Of daar overduidelijk geen sprake van is zal onderzocht worden.

http://www.nu.nl/algemeen(...)es-tegen-israel.html
pi_65067736
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:24 schreef nikk het volgende:

Maar waar blijkt nou uit dat Van Bommel sterk in de minderheid was door niks over joden aan het gas te roepen?
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:26:44 #275
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65068024
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:24 schreef nikk het volgende:

[..]

"

Wat ik in de fotoserie bij dat nieuwsbericht wél duidelijk zie, zijn vrijwel alleen posters die gericht zijn tegen de aanval op Gaza, op de vrijheid van Palestina en tegen de huidige houding van het kabinet.

"Verhagen en Balkenende schande, bloed zit aan jullie handen"
"Stop de aanval op Gaza"
"Vrijheid voor Palestina"

Ook als je de media leest over de demonstratie, dan zie je dat het een demonstratie tegen Israël was en met name een demonstratie tegen de inval van Israël in Gaza. Van Bommel onderschreef het doel van die demonstratie en heeft daarom meegelopen en leuzen gescandeerd tegen de, in zijn ogen, agressor Israël. In het hele doel zie je niets terug van antisemitisme of andere oproepen tegen joden in het algemeen.

Daar is en blijft niets strafbaars aan. En het is ook iets dat ontzettend anders is dan een demonstratie van de CD en CP86 die wel duidelijk gericht was tegen bepaalde bevolkingsgroepen in ons land, en waarbij Janmaat organisator was. Waarbij ik overigens nog steeds vind dat Janmaat onterecht veroordeeld is.

Je hoeft dan niet gillend weg te lopen als andere demonstranten iets strafbaars roepen. Jij staat daar met je eigen doel, dat conform het vooraf aangekondigde doel is.
pi_65069491
Ik heb net die fotorapportage bekeken en dat ziet inderdaad gewoon keurig uit. Ik baseerde mijn mening op enkele videofragmenten. Hoe dan ook, een onderzoek van het OM zou een hoop onduidelijkheid wegnemen.
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:23:34 #277
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65072806
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:26 schreef Pool het volgende:

[..]

Wat ik in de fotoserie bij dat nieuwsbericht wél duidelijk zie, zijn vrijwel alleen posters die gericht zijn tegen de aanval op Gaza, op de vrijheid van Palestina en tegen de huidige houding van het kabinet.

"Verhagen en Balkenende schande, bloed zit aan jullie handen"
"Stop de aanval op Gaza"
"Vrijheid voor Palestina"

Ook als je de media leest over de demonstratie, dan zie je dat het een demonstratie tegen Israël was en met name een demonstratie tegen de inval van Israël in Gaza. Van Bommel onderschreef het doel van die demonstratie en heeft daarom meegelopen en leuzen gescandeerd tegen de, in zijn ogen, agressor Israël. In het hele doel zie je niets terug van antisemitisme of andere oproepen tegen joden in het algemeen.

Daar is en blijft niets strafbaars aan. En het is ook iets dat ontzettend anders is dan een demonstratie van de CD en CP86 die wel duidelijk gericht was tegen bepaalde bevolkingsgroepen in ons land, en waarbij Janmaat organisator was. Waarbij ik overigens nog steeds vind dat Janmaat onterecht veroordeeld is.

Je hoeft dan niet gillend weg te lopen als andere demonstranten iets strafbaars roepen. Jij staat daar met je eigen doel, dat conform het vooraf aangekondigde doel is.
Dat is maar zeer de vraag. Waarom hebben Balkenende en Verhagen bloed aan hun handen? Zijn zij degene die in dit conflict betrokken zijn? Ik vind zulke uitlatingen een grove belediging tegen deze twee heren, en helemaal gezien Van Bommel nog mee loopt in zo'n demonstratie ook.

De aanval (lees: in zekere zin een verdediging) heeft als doel een terroristische organisatie uit te schakelen welke in de afgelopen jaren alleen al 3000 raketbeschietingen richting Israël gedaan. Dit zijn keer op keer oorlogsverklaringen richting Israël.
quote:
3266 bommen en raketten werden afgevuurd tussen augustus 2005 (datum van de terugtrekking) en 31 juli 2008 vanaf de Gazastrook op Israël

Zelfs nadat Israël land heeft teruggegeven blijft Hamas Israël provoceren door middel van geweld tegen haar burgers. Elk land heeft de plicht haar burgers te beschermen, zo ook Israël. Het is dus maar zeer de vraag of dit buitensporig geweld is, zoiets zou pas achteraf kunnen worden vastgesteld gezien de vele eenzijdige berichtgevingen van beiden kanten.

Om terug te komen op de demonstratie: dergelijke leuzen richting Joden en richting onze regeringsleiders zijn ongepast en tamelijk grof. Daarnaast is het ontkennen van het hebben gehoord van zulke leuzen in twijfel te trekken. Gisteren was op TV goed te horen dat achter Van Bommel zulke leuzen werden gescandeerd. Pakken wij de volgende video erbij (hier is het iets minder goed te horen door de wat mindere geluidskwaliteit en ruis):

En schakelen wij naar 1 minuut en 3 seconden dan horen wij duidelijk dat de menigte leuzen scandeert als "Hamas, Hamas, Joden aan het gas". En neen, hiermee bedoelen ze niet dat alle Joden op gas moeten gaan rijden.

Mijn conclusie moge duidelijk zijn.
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:30:21 #278
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65073029
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:23 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik vind zulke uitlatingen een grove belediging
[..]
dergelijke leuzen richting Joden en richting onze regeringsleiders zijn ongepast en tamelijk grof.
(..)
dan horen wij duidelijk dat de menigte leuzen scandeert als "Hamas, Hamas, Joden aan het gas". En neen, hiermee bedoelen ze niet dat alle Joden op gas moeten gaan rijden.

Mijn conclusie moge duidelijk zijn.
Nee, die is niet duidelijk. Vind je het alleen grof, ongepast en beledigend? Of vind je het ook strafwaardig?

Voor mijzelf is het antwoord: Ja. Nee.
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:32:05 #279
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_65073087
Bram kon het aardig verdedigen, hoop dat dit slaagt.
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:34:04 #280
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65073166
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:30 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, die is niet duidelijk. Vind je het alleen grof, ongepast en beledigend? Of vind je het ook strafwaardig?

Voor mijzelf is het antwoord: Ja. Nee.
Dat is aan de rechter. Ik geef het een kans van slagen, hoewel je in Nederland het nooit weet.
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:37:37 #281
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65073318
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:34 schreef damsco het volgende:

[..]

Dat is aan de rechter. Ik geef het een kans van slagen, hoewel je in Nederland het nooit weet.
Ja, de rechter beslist inderdaad of het nu strafwaardig is. Ik ben jurist en denk dat het onhaalbaar is, maar ik weet dat er juristen zijn die daar anders over denken. Maar vind jij, los van de bestaande wet, dat het strafwaardig zou moeten zijn?
pi_65073338
Van Bommel zegt, dat hij de leuzen niet gehoord heeft. Dat kan ik me best voorstellen: iedereen loopt van alles te scanderen in zo'n demonstratie.
Verder heeft hij in de persconferentie achteraf zich gedistantieerd van die leuzen.
Dus Van Bommel kan geen antisemitisme verweten worden. Dat hij tegen een aanvalsoorlog van Israel demonstreert is zijn goed recht.
Moskowitz kan dan wel de gekwetste jood uithangen met zijn gefleem, maar ondertussen verdedigt hij wel een aanvalsoorlog met onevenredig veel burgerdoden.
Ik denk, dat het met een sisser afloopt.
pi_65073490
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:37 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja, de rechter beslist inderdaad of het nu strafwaardig is. Ik ben jurist en denk dat het onhaalbaar is, maar ik weet dat er juristen zijn die daar anders over denken. Maar vind jij, los van de bestaande wet, dat het strafwaardig zou moeten zijn?
Wat zou al dan niet strafwaardig moeten zijn?
Het roepen dat Verhage en Balkenende bloed aan hun handen hebben of het scanderen dat alle joden aan het gas moeten?
Want dat de aanval moet stoppen en dat de Palestijnen recht hebben op een eigen staat, is niet eens grof en ongepast, dat is gewoon een heel terechte mening.
pi_65073515
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Janmaat is om veel minder veroordeeld. Dus Moszkowicz gaat zeker weten deze zaak winnen.
Dat is nog maar de vraag. Janmaat is veroordeeld voor uitspraken ('vol=vol') waar men heden ten dage nooit voor veroordeeld zou worden (vergelijk uitspraken van Bolkestein).
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:44:34 #285
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65073621
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:37 schreef Pool het volgende:

[..]

Lastig te zeggen, hij is wel een politicus en daarom neem ik het hem extra kwalijk. Aan de ene kant is hij nu wel genoeg gestraft, aan de andere kant zie ik graag een sanctie richting hem als persoon...
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:51:56 #286
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65073947
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:44 schreef damsco het volgende:

[..]

Lastig te zeggen, hij is wel een politicus en daarom neem ik het hem extra kwalijk. Aan de ene kant is hij nu wel genoeg gestraft, aan de andere kant zie ik graag een sanctie richting hem als persoon...
Worden politici niet juist betaald om hun mening te verkondigen, ook al gaat die zwaar tegen de heersende stroom in? Ik zelf zie hier geen rol voor een strafrechtelijke sanctie. De bal ligt wat mij betreft bij de SP: als die deze uitspraken ook grof, ongepast en beledigend vindt, dan kan die een consequentie opleggen.

Blijken de uitspraken van Van Bommel te stroken met het partijstandpunt, dan kan de SP de boel laten zoals het is. Burgers kunnen vervolgens de SP daar electoraal op afrekenen.

Zo werkt wat mij betreft de politieke Diskurs en niet via de strafrechtelijke weg die tot Turkse toestanden leidt.
pi_65074865
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:34 schreef damsco het volgende:
Hangt van je deskundigheid af, dat geldt ook voor andere landen overigens. Het is kansloos.
pi_65075350
Ik vind eigenlijk dat het nogal belachelijk is dat iemand aangeklaagd kan worden om iets dat hij gezegd heeft, laat staan iets dat anderen, in zijn omgeving, gezegd zouden hebben.

Kijk, dat hij daar loopt en bepaalde teksten uitkraamt, dat mag iedereen ongewenst vinden, maar moet dat dan weer in de rechtbank geregeld worden? Die kerel zit in de kamer, laat de kiezers maar over hem oordelen bij de volgende verkiezingen.
Een politicus die zijn mening niet mag geven, eigenlijk is dat heel krom, ook al is die mening (mogelijk) vrij radicaal.

Lekker laten gaan! Al moet ik wel zeggen dat ik deze actie van Moszkowicz stiekem toch wel een beetje mooi vind.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_65075758
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:42 schreef rekenwonder het volgende:

Dat is nog maar de vraag. Janmaat is veroordeeld voor uitspraken ('vol=vol') waar men heden ten dage nooit voor veroordeeld zou worden (vergelijk uitspraken van Bolkestein).
Wat een triest beeld schep je. Stel je voor dat van Bommel straks veroordeeld wordt
pi_65075830
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:38 schreef Kees22 het volgende:
Van Bommel zegt, dat hij de leuzen niet gehoord heeft. Dat kan ik me best voorstellen: iedereen loopt van alles te scanderen in zo'n demonstratie.
Er liepen ook mensen mee van Een Ander Joods Geluid, ben benieuwd hoe het hun vergaan is. Als ik joods zou zijn dan zou ik me eerlijk gezegd niet gelukkig gevoeld hebben op zo'n moment.
pi_65076119
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:33 schreef buachaille het volgende:
Er liepen ook mensen mee van Een Ander Joods Geluid, ben benieuwd hoe het hun vergaan is.
Die kunnen dan natuurlijk ook vervolgd worden voor jodenhaat, die liepen immers ook mee.
quote:
Als ik joods zou zijn dan zou ik me eerlijk gezegd niet gelukkig gevoeld hebben op zo'n moment.
Zij voelen zich niet zo gelukkig als mede uit hun naam het opstapelen van kinderlijkjes wordt verdedigd. Overigens zullen de meesten daarvan al met een intimidatiecampagne van de zionistische lobby's te maken hebben gehad.
pi_65076478
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die kunnen dan natuurlijk ook vervolgd worden voor jodenhaat, die liepen immers ook mee.
[..]
Beter opletten, van Bommel wordt aangepakt omdat hij een volksvertegenwoordiger is die afstand had moeten nemen van haatuitlatingen. Met verwijzing naar het Janmaat arrest.
quote:
Zij voelen zich niet zo gelukkig als mede uit hun naam het opstapelen van kinderlijkjes wordt verdedigd.
Onwillekeurig trap jij ook in de val met je Joden=Israeliers. terwijl dat nou juist hetgene is dat je altijd zo driftig ontkent
quote:
Overigens zullen de meesten daarvan al met een intimidatiecampagne van de zionistische lobby's te maken hebben gehad.
De pro-Israel manifestatie vorige week liet alleen maar vredesduiven zijn, daar zijn de vrienden en vijanden van israel in nederland het denk ik wel over eens. Door bedreigingen te insinueren gebruik je te grote woorden denk ik.
pi_65076902
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:48 schreef buachaille het volgende:
Beter opletten, van Bommel wordt aangepakt omdat hij een volksvertegenwoordiger is die afstand had moeten nemen van haatuitlatingen.
Dat heeft hij ook gedaan.
quote:
Met verwijzing naar het Janmaat arrest.
Geen uitspraken doen over dingen waar je geen verstand van hebt. Als het meelopen in een demonstratie waar wat racistisch wordt geroepen strafbaar is, dan is het dat ook voor andersklinkende joden.
quote:
Onwillekeurig trap jij ook in de val met je Joden=Israeliers. terwijl dat nou juist hetgene is dat je altijd zo driftig ontkent
Nee hoor, de misdaden van Israel worden verdedigd met de verwijzing naar holocaustslachtoffers en alle joden. Dus is dat ook naam van de andersklinkende joden.

Maar het is lastig inderdaad, je hebt het immers over zowel een religie, als een etniciteit, als een ras. De zionisten maken daarvan graag gebruik als het hen zo uitkomt, om dan vervolgens tegenstanders van Israel tegen te werpen dat anderen ook het onderscheid niet correct maken.
quote:
De pro-Israel manifestatie vorige week liet alleen maar vredesduiven zijn, daar zijn de vrienden en vijanden van israel in nederland het denk ik wel over eens.
Ik zou mensen die deze wreedheden steunen geen vredesduiven noemen.
quote:
Door bedreigingen te insinueren gebruik je te grote woorden denk ik.
Ik heb het niet over bedreigingen, wel over intimidatie.
  donderdag 15 januari 2009 @ 17:30:53 #294
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65078313
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Geen uitspraken doen over dingen waar je geen verstand van hebt. Als het meelopen in een demonstratie waar wat racistisch wordt geroepen strafbaar is, dan is het dat ook voor andersklinkende joden.
[..]

Nee hoor, de misdaden van Israel worden verdedigd met de verwijzing naar holocaustslachtoffers en alle joden. Dus is dat ook naam van de andersklinkende joden.

Maar het is lastig inderdaad, je hebt het immers over zowel een religie, als een etniciteit, als een ras. De zionisten maken daarvan graag gebruik als het hen zo uitkomt, om dan vervolgens tegenstanders van Israel tegen te werpen dat anderen ook het onderscheid niet correct maken.
[..]

[..]

buachaille got pwned

Nu maar weer OT
Dasvidanja
pi_65080934
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:58 schreef Weltschmerz het volgende:

Ja, mosterd na de maaltijd
quote:
Het voorbeeld van EAJG is door mij genoemd in een bijrol als advocaat van duivel voor van Bommel. Om maar een voor de 10e keer in herhaling te vallen, dat doet er allemaal niet toe. Laat de rechter maar eens aangeven of de uitspraak van de Janmaat-rechter nog steeds van kracht is (of dat toendertijd een 'foutje' is gemaakt in dat geval is een flinke schadevergoeding voor de weduwe op zijn plaats!). En waarom die knikkende nietjes, misschien is van Bommel wel blij dat hij zijn naam mag zuiveren voor de rechter!
quote:
Je hebt jezelf wel in het nauw gepraat. Juist de tegenstanders van israel gebruiken het haulocaust-argument als vermeend reden voor het ontstaan van de staat israel
[quoteMaar het is lastig inderdaad, je hebt het immers over zowel een religie, als een etniciteit, als een ras. De zionisten maken daarvan graag gebruik als het hen zo uitkomt, om dan vervolgens tegenstanders van Israel tegen te werpen dat anderen ook het onderscheid niet correct maken.[/quote]Het zal...
quote:
Toch is hun stem uitermate vredig, zeker niet het woord intimidaties waard. En dat israel niet over zich heen laat zeiken is duidelijk, één verloren oorlog en ze hebben een probleem, echt een probleem.
quote:
bedreiging is synoniem voor intimidatie volgens mijn woordenboek, je hebt het er dus wel over.
pi_65080985
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:30 schreef Verluste het volgende:

buachaille got pwned

Nu maar weer OT
Dat pwnd valt wel mee vind ik eerlijk gezegd. Enne...Je bevond je vanavond een beetje in een hevige emotionele gemoedstoestand gezien je PM'etje en JE GEBRUIK VAN KAPITALE LETTERS. Weer een beetje opgeknapt?
pi_65081486
Bram heeft weer wat gevonden om zn muil op tv te kwakken hoor.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  donderdag 15 januari 2009 @ 19:44:31 #298
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65083047
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:50 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dat pwnd valt wel mee vind ik eerlijk gezegd. Enne...Je bevond je vanavond een beetje in een hevige emotionele gemoedstoestand gezien je PM'etje en JE GEBRUIK VAN KAPITALE LETTERS. Weer een beetje opgeknapt?
Dasvidanja
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:00:08 #299
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65083633
Die Van Bommel is, als je er eens goed over nadenkt, eigenlijk gewoon een ordinaire neonazi
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:02:49 #300
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65083750
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:00 schreef Lemmeb het volgende:
Die Van Bommel is, als je er eens goed over nadenkt, eigenlijk gewoon een ordinaire neonazi
De wederopstanding van Hitler, de duivel en de anti-Christ in 1 lichaam, wat ik je brom.
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:06:15 #301
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65083874
Kuttopic, slotje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')