abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65046489
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 20:57 schreef Pool het volgende:

[..]

Maar stel nou even dat hij oproept tot een gewelddadige strijd. Volgens mij valt dat niet in rechte aan te tonen, maar stel even dat hij de Palestijnen oproept de Israëlische militairen met geweld terug over de grens van Gaza te schieten, dood danwel levend.

Welk delict pleegt hij dan naar Nederlands recht?
Dit zegt de advocaat aan wie dit topic is gewijd:

Moszkowicz verzoekt de Amsterdamse hoofdofficier van justitie vervolging in te stellen wegens het aanzetten tot haat, discriminatie en geweld. De advocaat verwijt het SP-duo een directe oproep tot geweld te hebben gedaan, terwijl zij geen afstand namen van de gepredikte Jodenhaat bij de demonstratie van 3 januari in Amsterdam. Van Bommel en Karabulut scandeerden aan kop van de stoet 'Intifada, intifada, Palestina vrij!' Anderen riepen duidelijk hoorbaar bij herhaling de leus 'Hamas, Hamas, Joden aan het gas'.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_65046753
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:00 schreef qonmann het volgende:

[..]

Dit zegt de advocaat aan wie dit topic is gewijd:

Moszkowicz verzoekt de Amsterdamse hoofdofficier van justitie vervolging in te stellen wegens het aanzetten tot haat, discriminatie en geweld. De advocaat verwijt het SP-duo een directe oproep tot geweld te hebben gedaan, terwijl zij geen afstand namen van de gepredikte Jodenhaat bij de demonstratie van 3 januari in Amsterdam. Van Bommel en Karabulut scandeerden aan kop van de stoet 'Intifada, intifada, Palestina vrij!' Anderen riepen duidelijk hoorbaar bij herhaling de leus 'Hamas, Hamas, Joden aan het gas'.
Welnee joh. Met gas bedoelden we lachgas!
pi_65046798
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 20:57 schreef Pool het volgende:

[..]

Maar stel nou even dat hij oproept tot een gewelddadige strijd. Volgens mij valt dat niet in rechte aan te tonen, maar stel even dat hij de Palestijnen oproept de Israëlische militairen met geweld terug over de grens van Gaza te schieten, dood danwel levend.

Welk delict pleegt hij dan naar Nederlands recht?
Ik weet niet op basis waarvan Moszkowicz Van Bommel zou willen veroordelen. Persoonlijk wil ik Van Bommel niet veroordeeld zien, dat heb ik ook nergens gesteld. Ik vond het alleen een intens domme uitspraak van hem.
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:08:28 #204
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65046843
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 20:57 schreef Zith het volgende:
Is het illegaal om een oproep aan een bezet volk te doen dat ze zich tegen de bezetter en aanvaller moeten verdedigen?
Dat lijkt mij dus ook kansloos. Zijn eigen oproep tot intifada kan op zichzelf nooit tot een veroordeling leiden.

Blijft over de Janmaat-situatie die DS4 aankaartte, namelijk dat Van Bommel dan zou moeten worden aangerekend dat ándere demonstranten zich niet alleen tegen Israël keerden, maar tegen alle joden. Die weg is iets plausibeler, maar ook die lijkt me onhaalbaar.

Ten eerste denk ik dat rechters Janmaat nu ook niet meer zouden veroordelen voor wat hij toen gezegd heeft.

Ten tweede is de situatie anders, want die demonstratie met Janmaat had van begin af aan een discriminerend doel en werd mede door hem georganiseerd.

Ten derde is er nu sprake van een oorlog, is de demonstratie duidelijk aangekondigd met het protest tegen de Israëlische inval als doel en heeft Van Bommel zelf ook verklaard dáárom mee te hebben gelopen. Als je het dan toch over context hebt, dan moet je meenemen dat Janmaat zich regelmatig discriminerend uitliet, terwijl Van Bommel nooit de joden in het algemeen heeft gediscrimineerd, maar slechts tegen het Israëlisch beleid is. Bij protesten tegen kernwapens werd ook van alles beledigends geroepen over Amerikaanse fascisten en dergelijke, maar ook daarvan was het doel van de protesten niet het beledigen, maar het stoppen van de kernwapens.
pi_65046917
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 20:57 schreef Zith het volgende:
Is het illegaal om een oproep aan een bezet volk te doen dat ze zich tegen de bezetter en aanvaller moeten verdedigen?
Nee. Maar van een Tweede Kamerlid mag je meer verwachten. Zeker daar het om een bondgenoot van Nederland gaat.
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:11:26 #206
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65046970
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:10 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee. Maar van een Tweede Kamerlid mag je meer verwachten. Zeker daar het om een bondgenoot van Nederland gaat.
En moet elk Tweede Kamerlid daarom maar onherroepelijk en altijd aan de kant van Israël staan?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:13:57 #207
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65047087
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:07 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik weet niet op basis waarvan Moszkowicz Van Bommel zou willen veroordelen. Persoonlijk wil ik Van Bommel niet veroordeeld zien, dat heb ik ook nergens gesteld. Ik vond het alleen een intens domme uitspraak van hem.
Dan zijn we het denk ik helemaal eens. Ik zou ook nooit zo'n beladen term als 'intifada' roepen. Ook al denk ik dat Palestijnen wel enig verdedigingsrecht hebben tegen de Israëlische inval, moeten de Arabieren zich ook niet in de slachtofferrol gooien nu, want ze hebben ook nooit iets gezegd over al die raketten die vanuit Gaza werden afgeschoten.

Gaza zit fout, Israël reageert disproportioneel en zit nu ook fout, dat is mijn eigen mening erover. De houding van degenen die zich slechts met een van beide partijen identificeren vind ik verwerpelijk, maar van strafbare feiten is daarbij niet snel sprake, behalve van degenen die echt "Hamas...etc." riepen.
pi_65050625
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:35 schreef Meki het volgende:

Als Bram zich aan Van Bommel stoort
zal hij eerst alle Rotterdammers moeten aanklagen
als je hier serieus mee denkt te zijn: de context is hier heel anders, aangezien de geuzennaam van Ajax ook "Joden" is. Inmiddels is dit dus een 'strijdlied' geworden in de voetbalwereld, waarbij de originele anitsemitische betekenis is vervaagd. Echter zullen er vast idioten die het daadwerkelijk associeren met echte joden.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:19:56 #209
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65053226
Arme Van Bommel. Die gaat down.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65053319
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:19 schreef Lemmeb het volgende:
Arme Van Bommel. Die gaat down.
Er staan wel een paar jaartjes wachtgeld voor 'm klaar.
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:25:47 #211
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65053476
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:22 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Er staan wel een paar jaartjes wachtgeld voor 'm klaar.
True, maar dat zie ik als een ander probleem.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65053490
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 22:23 schreef Bensel het volgende:

als je hier serieus mee denkt te zijn: de context is hier heel anders, aangezien de geuzennaam van Ajax ook "Joden" is. Inmiddels is dit dus een 'strijdlied' geworden in de voetbalwereld, waarbij de originele anitsemitische betekenis is vervaagd. Echter zullen er vast idioten die het daadwerkelijk associeren met echte joden.
Beetje kip en ei en verder is Hamas, Joden aan het gas per definitie laakbaar. Ook als het door erg domme supporters wordt geroepen, die niet weten wat Hamas is, denken dat Joden Ajax betekent en bij gas aan LPG denken....
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_65053611
Plausibel verhaal van Moszkowicz.
pi_65053731
Van Bommel die anderen radicaal noemt, moet nie gekke wurre nie
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:36:16 #215
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_65053923
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 20:28 schreef nikk het volgende:

[..]

De letterlijke betekenis is heilig, einde discussie.
Ik mag toch hopen dat rechters kijken naar wat Van Bommel feitelijk heeft gezegd, niet wat hij misschien wellicht toch wel toch niet zou hebben gezegd.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:21:26 #216
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65055666
De zaak lijkt me kansloos, maar het zou mooi zijn als hierdoor de HR haar 'dwaling' kan corrigeren. Gelet ook op de politieke twijfel over de houdbaarheid van het haatzaai artikel kan dit mooi de genadeslag zijn van 137d.
Here we are now, entertain us.
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:22:41 #217
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65055699
Mooizo. Harry van Bommel is een regel rechte schande voor het Nederlandse volk.
pi_65055831
Ik zag Pauw en Witteman vanavond en denk niet dat Moskowitz een reële kans heeft.
Wat is er trouwens zo bijzonder aan joods zijn?
Ik ben Brabants van geboorte en opvoeding/ Heddegedagezeedgehadjamindedawerkelijkwaarhoedoedegedehoedoedegedahoheddegedagedaan.br he.
Nou en. Moeten we dan de Hollanders bombarderen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65055858
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:22 schreef damsco het volgende:
Mooizo. Harry van Bommel is een regel rechte schande voor het Nederlandse volk.
Oh ja?
Is haatzaaien erger dan bommen zaaien?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65055967
Goede zaak dat die lul wordt aangeklaagd. Naar mijn idee doet Moszkowicz het ook voor de publiciteit, maar buiten dat is het gewoon schandalig dat die lul hier aan mee doet. Gewoon een linkse rakker die zieltjes probeert te winnen, en schijnbaar geen respect heeft voor onschuldige Israelische burgers die slachtoffer worden van intifada's. Daarnaast moest hij inderdaad weglopen toen de befaamde Hamasleus geroepen werd.

Ik word zo strontziek van dit soort demonstraties, van Marokkaantjes en Turkjes die zogenaamd solidair zijn met het Palestijnse volk, de vlaggen van hun eigen land laten zien (wat totaal geen verband heeft met de Palestijnse zaak) en dan Joden al het gas toewensen. Dit ten nadele van de Turken en Marokkanen die rustig en fatsoenlijk demonstreren tegen de mensenrechtenschennis die de Palestijnen wordt aangedaan.
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')