In het geval van Van Bommel: hij heeft duidelijk antwoord gegeven op de kwestie. Dus de Tweede Kamer heeft geen reden om hem eruit te gooien. Moskowitz maakt hem uit voor leugenaar. Dat is smaad.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:37 schreef poldergeist het volgende:
[..]
Dan mag je natuurlijk ook zeggen: 'Hamas, Hamas, alle Joden aan het gas.' Omdat het uitvoeren van de jodenvervolging tijdens de Tweede Wereldoorlog erger is dan dit soort leuzen uit te schreeuwen. Is ongeveer dezelfde logica als jouw stelling.
Als volksvertegenwoordiger heb je je gewoon netjes en voorbeeldig te gedragen. Daarnaast gooit hij zijn eigen ruiten in van zijn eigen partij. De Tweede Kamer zou hem gewoon eruit moeten flikkeren.
Verbaast mij niks.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
In het geval van Van Bommel: hij heeft duidelijk antwoord gegeven op de kwestie. Dus de Tweede Kamer heeft geen reden om hem eruit te gooien. Moskowitz maakt hem uit voor leugenaar. Dat is smaad.
De volgende keer stem ik op hem: hij is dus mijn volksvertegenwoordiger!
Hij heeft zich gedistantieerd van deze uitlatingen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:43 schreef MP1917 het volgende:
[..]
ik kijk nu naar de herhaling en vind zijn verhaal eigenlijk behoorlijk plausibel... een politicus heeft een voorbeeldfunctie en wanneer je die rol niet wil vervullen moet je de politiek niet ingaan! waarom zit je er anders? je bent een persoon met een visie en je distantieert je niet van dergelijke opmerkingen, dan zit je fout, imho...
Maakt niks uit, als ik onder invloed rij en iemand dood rij en ik later zeg "excuus" wordt ik alsnog vervolgd.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hij heeft zich gedistantieerd van deze uitlatingen.
Met het slap excuus dat hij de Hamasleus niet gehoord had en dat hij niet verantwoordelijk is voor wat radicalen roepen. Als volksvertegenwoordiger wel als je aan een dergelijke activiteit deelneemt, daarnaast blijft het gewoon schandalig dat hij meerdere keren een intifada afroept.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
In het geval van Van Bommel: hij heeft duidelijk antwoord gegeven op de kwestie.
Net op TV hoorde je ook gewoon de leuzen. Hoe kan hij dit ontkennen. Deze kerel moet hangen!quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:51 schreef poldergeist het volgende:
[..]
Met het slap excuus dat hij de Hamasleus niet gehoord had en dat hij niet verantwoordelijk is voor wat radicalen roepen. Als volksvertegenwoordiger wel als je aan een dergelijke activiteit deelneemt, daarnaast blijft het gewoon schandalig dat hij meerdere keren een intifada afroept.
Sue his ass!
Brammetje is dan ook geen partij in deze he. Vraag is of het OM een kans heeft. Alleen gelet op de Janmaat zaak sec denk ik wel, met dien verstande dat hopelijk de HR (en naar ik ook verwacht) inziet dat dit een onwenselijke uitspraak was, waardoor men besluit om te gaan; mazzeltje voor Van Bommel (want het blijft een infame en abjecte oproep).quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:27 schreef Kees22 het volgende:
Ik zag Pauw en Witteman vanavond en denk niet dat Moskowitz een reële kans heeft.
Net als Gretta toendertijd zeker?quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hij is wel heel dom om voor een camera rustig door te gaan wanneer er idd wat minder geschikte dingen worden geroepen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En stiekem vinden andere politici dat de Gaza kapot moet (de hele bende de Sinaï inkieperen, aldus Wilders.) En stiekem vinden andere politici dat Irak of Afghanistan kapot moet.quote:Op donderdag 15 januari 2009 05:29 schreef Specularium het volgende:
[..]
Net als Gretta toendertijd zeker?
Stiekem zijn ze het gewoon eens met het idee dat Israel kapot moet.
En dat terwijl het niet eens zijn uitgesproken mening was waar mensen kritiek op hebben...quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:33 schreef Refragmental het volgende:
Leuk dat Moszkowicz de rollen eens omdraait.
Maar ik hoop dat hij hard faalt, net zoals ik hoop dat allerhande aanklachten tegen Wilders en Verdonk zullen falen.
Niet dat ik het met deze mensen eens ben, maar omdat ik groot voorstander ben van het recht van meningsuiting.
Oproepen tot een opstand tegen Israël valt denk ik onder de vrijheid van meningsuiting. Dus Moszkowicz gaat zeker weten deze zaak verliezen denk ik.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Janmaat is om veel minder veroordeeld. Dus Moszkowicz gaat zeker weten deze zaak winnen.
Ik mag hopen dat oproepen tot een opstand -tegen wat dan ook- valt onder vrijheid van meningsuiting.quote:Op donderdag 15 januari 2009 07:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
Oproepen tot een opstand tegen Israël valt denk ik onder de vrijheid van meningsuiting. Dus Moszkowicz gaat zeker weten deze zaak verliezen denk ik.
Waar is waar, bij het woord "intifada" zien de meeste nederlanders een romantisch beeld voor zich van heldhaftige jongeren die zich roeren tegen de "bezetter" en een lieve oude man met een theedoek op zijn hoofd en tranen in de ogen van vriendelijkheid. Ik zou Harry de intifada-oproep dan ook niet kwalijk nemen (hoe de rechter er over denkt is gelukkig weer een andere zaak).quote:Op donderdag 15 januari 2009 07:54 schreef Megumi het volgende:
Oproepen tot een opstand tegen Israël valt denk ik onder de vrijheid van meningsuiting. Dus Moszkowicz gaat zeker weten deze zaak verliezen denk ik.
De vrijheid van meningsuiting blijft een moeilijk concept in Nederland. Hier stikt het ook weer van de figuren die Van Bommel veroordeeld willen zien terwijl ze te hoop lopen wanneer iemand met een mening als de hunne een strobreed in de weg wordt gelegd.quote:Op donderdag 15 januari 2009 08:06 schreef Yildiz het volgende:
Ik mag hopen dat oproepen tot een opstand -tegen wat dan ook- valt onder vrijheid van meningsuiting.
Zolang het maar niet tegen Israel is . De joodse terreur staat.quote:Op donderdag 15 januari 2009 08:06 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat oproepen tot een opstand -tegen wat dan ook- valt onder vrijheid van meningsuiting.
Ik denk dat mensen ook slecht in staat zijn een onderscheid te maken tussen een staat en een volk. Ben je tegen het beleid van Israël dan ben je gelijk ook anti-joods. En dat is jammer.quote:Op donderdag 15 januari 2009 08:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zolang het maar niet tegen Israel is . De joodse terreur staat.
Nee, Limburg natuurlijk. Dat aanhangsel kost geld, holland levert geld op. En Al Gore heeft beloofd dat over 10-20 jaar holland sowieso onder water komt te staan, dus uiteindelijk lost zich het probleem daar ook wel op.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:27 schreef Kees22 het volgende:
Moeten we dan de Hollanders bombarderen?
Dat is een argument wat heel vaak gebruikt wordt om te ontkennen dat men anti-semitisch isquote:Op donderdag 15 januari 2009 09:04 schreef Megumi het volgende:
Ik denk dat mensen ook slecht in staat zijn een onderscheid te maken tussen een staat en een volk. Ben je tegen het beleid van Israël dan ben je gelijk ook anti-joods. En dat is jammer.
Speelt Bram ook wel eens OvJ? Dat is nieuw. Of gewoon een domme opmerking van jou...quote:Op donderdag 15 januari 2009 01:45 schreef Man-E-Faces het volgende:
De Israelische regering is gewoon smerig, daar raak ik steeds meer van overtuigd. En die Moskogeval is uit hetzelfde vieze hout gesneden als die leiders in Israel waarschijnlijk. Advocaten vind ik zowiezo gluiperds die verdienen aan beide kampen.
Waarom heeft El Al zijn eigen afdeling op schiphol? Waarom laten we wapentransporten door? Waarom mag Israel meedoen met het songfestival en geldt het qua sport als Europees land? Waarom hebben we hier een Israelische lobby? Waarom hebben we zonder olie gedaan voor onze Israelische vrienden?quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:18 schreef buachaille het volgende:
Toch moet iedereen ergens het vage gevoel hebben dat de schoen ergens wringt. Hoe komt het dat topic-na-topic over Israel worden volgeschreven. Hoe komt dat van alle toch niet geringe conflikten in de wereld, nou juist het conflikt in het MO al weken prominent op de site van de BBC staat. Hoe komt het dat zelfs als een israelisch politicus een natte scheet ruikt het binnen 5 minuten stinkt op de burelen van de hollandse media. ???? vraagtekens....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |