abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:37:37 #281
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65073318
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:34 schreef damsco het volgende:

[..]

Dat is aan de rechter. Ik geef het een kans van slagen, hoewel je in Nederland het nooit weet.
Ja, de rechter beslist inderdaad of het nu strafwaardig is. Ik ben jurist en denk dat het onhaalbaar is, maar ik weet dat er juristen zijn die daar anders over denken. Maar vind jij, los van de bestaande wet, dat het strafwaardig zou moeten zijn?
pi_65073338
Van Bommel zegt, dat hij de leuzen niet gehoord heeft. Dat kan ik me best voorstellen: iedereen loopt van alles te scanderen in zo'n demonstratie.
Verder heeft hij in de persconferentie achteraf zich gedistantieerd van die leuzen.
Dus Van Bommel kan geen antisemitisme verweten worden. Dat hij tegen een aanvalsoorlog van Israel demonstreert is zijn goed recht.
Moskowitz kan dan wel de gekwetste jood uithangen met zijn gefleem, maar ondertussen verdedigt hij wel een aanvalsoorlog met onevenredig veel burgerdoden.
Ik denk, dat het met een sisser afloopt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65073490
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:37 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja, de rechter beslist inderdaad of het nu strafwaardig is. Ik ben jurist en denk dat het onhaalbaar is, maar ik weet dat er juristen zijn die daar anders over denken. Maar vind jij, los van de bestaande wet, dat het strafwaardig zou moeten zijn?
Wat zou al dan niet strafwaardig moeten zijn?
Het roepen dat Verhage en Balkenende bloed aan hun handen hebben of het scanderen dat alle joden aan het gas moeten?
Want dat de aanval moet stoppen en dat de Palestijnen recht hebben op een eigen staat, is niet eens grof en ongepast, dat is gewoon een heel terechte mening.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65073515
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Janmaat is om veel minder veroordeeld. Dus Moszkowicz gaat zeker weten deze zaak winnen.
Dat is nog maar de vraag. Janmaat is veroordeeld voor uitspraken ('vol=vol') waar men heden ten dage nooit voor veroordeeld zou worden (vergelijk uitspraken van Bolkestein).
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:44:34 #285
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65073621
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:37 schreef Pool het volgende:

[..]

Lastig te zeggen, hij is wel een politicus en daarom neem ik het hem extra kwalijk. Aan de ene kant is hij nu wel genoeg gestraft, aan de andere kant zie ik graag een sanctie richting hem als persoon...
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:51:56 #286
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65073947
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:44 schreef damsco het volgende:

[..]

Lastig te zeggen, hij is wel een politicus en daarom neem ik het hem extra kwalijk. Aan de ene kant is hij nu wel genoeg gestraft, aan de andere kant zie ik graag een sanctie richting hem als persoon...
Worden politici niet juist betaald om hun mening te verkondigen, ook al gaat die zwaar tegen de heersende stroom in? Ik zelf zie hier geen rol voor een strafrechtelijke sanctie. De bal ligt wat mij betreft bij de SP: als die deze uitspraken ook grof, ongepast en beledigend vindt, dan kan die een consequentie opleggen.

Blijken de uitspraken van Van Bommel te stroken met het partijstandpunt, dan kan de SP de boel laten zoals het is. Burgers kunnen vervolgens de SP daar electoraal op afrekenen.

Zo werkt wat mij betreft de politieke Diskurs en niet via de strafrechtelijke weg die tot Turkse toestanden leidt.
pi_65074865
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:34 schreef damsco het volgende:
Dat is aan de rechter. Ik geef het een kans van slagen, hoewel je in Nederland het nooit weet.
Hangt van je deskundigheid af, dat geldt ook voor andere landen overigens. Het is kansloos.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65075350
Ik vind eigenlijk dat het nogal belachelijk is dat iemand aangeklaagd kan worden om iets dat hij gezegd heeft, laat staan iets dat anderen, in zijn omgeving, gezegd zouden hebben.

Kijk, dat hij daar loopt en bepaalde teksten uitkraamt, dat mag iedereen ongewenst vinden, maar moet dat dan weer in de rechtbank geregeld worden? Die kerel zit in de kamer, laat de kiezers maar over hem oordelen bij de volgende verkiezingen.
Een politicus die zijn mening niet mag geven, eigenlijk is dat heel krom, ook al is die mening (mogelijk) vrij radicaal.

Lekker laten gaan! Al moet ik wel zeggen dat ik deze actie van Moszkowicz stiekem toch wel een beetje mooi vind.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_65075758
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:42 schreef rekenwonder het volgende:

Dat is nog maar de vraag. Janmaat is veroordeeld voor uitspraken ('vol=vol') waar men heden ten dage nooit voor veroordeeld zou worden (vergelijk uitspraken van Bolkestein).
Wat een triest beeld schep je. Stel je voor dat van Bommel straks veroordeeld wordt
pi_65075830
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:38 schreef Kees22 het volgende:
Van Bommel zegt, dat hij de leuzen niet gehoord heeft. Dat kan ik me best voorstellen: iedereen loopt van alles te scanderen in zo'n demonstratie.
Er liepen ook mensen mee van Een Ander Joods Geluid, ben benieuwd hoe het hun vergaan is. Als ik joods zou zijn dan zou ik me eerlijk gezegd niet gelukkig gevoeld hebben op zo'n moment.
pi_65076119
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:33 schreef buachaille het volgende:
Er liepen ook mensen mee van Een Ander Joods Geluid, ben benieuwd hoe het hun vergaan is.
Die kunnen dan natuurlijk ook vervolgd worden voor jodenhaat, die liepen immers ook mee.
quote:
Als ik joods zou zijn dan zou ik me eerlijk gezegd niet gelukkig gevoeld hebben op zo'n moment.
Zij voelen zich niet zo gelukkig als mede uit hun naam het opstapelen van kinderlijkjes wordt verdedigd. Overigens zullen de meesten daarvan al met een intimidatiecampagne van de zionistische lobby's te maken hebben gehad.
pi_65076478
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die kunnen dan natuurlijk ook vervolgd worden voor jodenhaat, die liepen immers ook mee.
[..]
Beter opletten, van Bommel wordt aangepakt omdat hij een volksvertegenwoordiger is die afstand had moeten nemen van haatuitlatingen. Met verwijzing naar het Janmaat arrest.
quote:
Zij voelen zich niet zo gelukkig als mede uit hun naam het opstapelen van kinderlijkjes wordt verdedigd.
Onwillekeurig trap jij ook in de val met je Joden=Israeliers. terwijl dat nou juist hetgene is dat je altijd zo driftig ontkent
quote:
Overigens zullen de meesten daarvan al met een intimidatiecampagne van de zionistische lobby's te maken hebben gehad.
De pro-Israel manifestatie vorige week liet alleen maar vredesduiven zijn, daar zijn de vrienden en vijanden van israel in nederland het denk ik wel over eens. Door bedreigingen te insinueren gebruik je te grote woorden denk ik.
pi_65076902
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:48 schreef buachaille het volgende:
Beter opletten, van Bommel wordt aangepakt omdat hij een volksvertegenwoordiger is die afstand had moeten nemen van haatuitlatingen.
Dat heeft hij ook gedaan.
quote:
Met verwijzing naar het Janmaat arrest.
Geen uitspraken doen over dingen waar je geen verstand van hebt. Als het meelopen in een demonstratie waar wat racistisch wordt geroepen strafbaar is, dan is het dat ook voor andersklinkende joden.
quote:
Onwillekeurig trap jij ook in de val met je Joden=Israeliers. terwijl dat nou juist hetgene is dat je altijd zo driftig ontkent
Nee hoor, de misdaden van Israel worden verdedigd met de verwijzing naar holocaustslachtoffers en alle joden. Dus is dat ook naam van de andersklinkende joden.

Maar het is lastig inderdaad, je hebt het immers over zowel een religie, als een etniciteit, als een ras. De zionisten maken daarvan graag gebruik als het hen zo uitkomt, om dan vervolgens tegenstanders van Israel tegen te werpen dat anderen ook het onderscheid niet correct maken.
quote:
De pro-Israel manifestatie vorige week liet alleen maar vredesduiven zijn, daar zijn de vrienden en vijanden van israel in nederland het denk ik wel over eens.
Ik zou mensen die deze wreedheden steunen geen vredesduiven noemen.
quote:
Door bedreigingen te insinueren gebruik je te grote woorden denk ik.
Ik heb het niet over bedreigingen, wel over intimidatie.
  donderdag 15 januari 2009 @ 17:30:53 #294
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65078313
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Geen uitspraken doen over dingen waar je geen verstand van hebt. Als het meelopen in een demonstratie waar wat racistisch wordt geroepen strafbaar is, dan is het dat ook voor andersklinkende joden.
[..]

Nee hoor, de misdaden van Israel worden verdedigd met de verwijzing naar holocaustslachtoffers en alle joden. Dus is dat ook naam van de andersklinkende joden.

Maar het is lastig inderdaad, je hebt het immers over zowel een religie, als een etniciteit, als een ras. De zionisten maken daarvan graag gebruik als het hen zo uitkomt, om dan vervolgens tegenstanders van Israel tegen te werpen dat anderen ook het onderscheid niet correct maken.
[..]

[..]

buachaille got pwned

Nu maar weer OT
Dasvidanja
pi_65080934
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:58 schreef Weltschmerz het volgende:

Ja, mosterd na de maaltijd
quote:
Het voorbeeld van EAJG is door mij genoemd in een bijrol als advocaat van duivel voor van Bommel. Om maar een voor de 10e keer in herhaling te vallen, dat doet er allemaal niet toe. Laat de rechter maar eens aangeven of de uitspraak van de Janmaat-rechter nog steeds van kracht is (of dat toendertijd een 'foutje' is gemaakt in dat geval is een flinke schadevergoeding voor de weduwe op zijn plaats!). En waarom die knikkende nietjes, misschien is van Bommel wel blij dat hij zijn naam mag zuiveren voor de rechter!
quote:
Je hebt jezelf wel in het nauw gepraat. Juist de tegenstanders van israel gebruiken het haulocaust-argument als vermeend reden voor het ontstaan van de staat israel
[quoteMaar het is lastig inderdaad, je hebt het immers over zowel een religie, als een etniciteit, als een ras. De zionisten maken daarvan graag gebruik als het hen zo uitkomt, om dan vervolgens tegenstanders van Israel tegen te werpen dat anderen ook het onderscheid niet correct maken.[/quote]Het zal...
quote:
Toch is hun stem uitermate vredig, zeker niet het woord intimidaties waard. En dat israel niet over zich heen laat zeiken is duidelijk, één verloren oorlog en ze hebben een probleem, echt een probleem.
quote:
bedreiging is synoniem voor intimidatie volgens mijn woordenboek, je hebt het er dus wel over.
pi_65080985
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:30 schreef Verluste het volgende:

buachaille got pwned

Nu maar weer OT
Dat pwnd valt wel mee vind ik eerlijk gezegd. Enne...Je bevond je vanavond een beetje in een hevige emotionele gemoedstoestand gezien je PM'etje en JE GEBRUIK VAN KAPITALE LETTERS. Weer een beetje opgeknapt?
pi_65081486
Bram heeft weer wat gevonden om zn muil op tv te kwakken hoor.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  donderdag 15 januari 2009 @ 19:44:31 #298
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65083047
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:50 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dat pwnd valt wel mee vind ik eerlijk gezegd. Enne...Je bevond je vanavond een beetje in een hevige emotionele gemoedstoestand gezien je PM'etje en JE GEBRUIK VAN KAPITALE LETTERS. Weer een beetje opgeknapt?
Dasvidanja
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:00:08 #299
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65083633
Die Van Bommel is, als je er eens goed over nadenkt, eigenlijk gewoon een ordinaire neonazi
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:02:49 #300
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65083750
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:00 schreef Lemmeb het volgende:
Die Van Bommel is, als je er eens goed over nadenkt, eigenlijk gewoon een ordinaire neonazi
De wederopstanding van Hitler, de duivel en de anti-Christ in 1 lichaam, wat ik je brom.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')