Je was me net voorquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:32 schreef damian5700 het volgende:
20:47 IDF soldier killed in Gaza Strip (Haaretz)
20:31 Iran bans volunteers from leaving to fight Israel (AP)
19:44 Thousands of demonstrators in Sudan march to protest IDF Gaza operation (AP)
19:34 Arab states put Hamas and illegal arms in new UN draft (AP)
19:20 Red Cross: Israel delayed access to Gaza wounded (AP)
Er zit ook nog een verschil tussen de engelse Al Jazeera en de Arabische Al Jazeera.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:35 schreef Mr_Memory het volgende:
Qua beelden vind ik het wel tegenvallen, je ziet alleen die reporter met die helm op, op een hoog balkon ofzo, dan is er eeen man en vrouw buiten Gaza bij de grens, en er is een vrouw voor het ziekenhuis.(al heb ik die ook al dagen niet meer gezien).
Goed onthouden: alle beelden die je via de media tot je krijgt zijn geregisseerd en hebben tot doel jou een bepaald standpunt te laten innemen. Zolang je dat soort propaganda kan herkennen kan je relatief objectief praten over dit soort oorlogen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:35 schreef Mr_Memory het volgende:
Al Jazeera is best wel goed, het zit iig goed in elkaar qua programma's, maar het is natuurlijk wel gekleurd.![]()
Maar dat is geen schande, dat is CNN, Fox etc etc ook, het is maar net van wie het network is.![]()
Qua beelden vind ik het wel tegenvallen, je ziet alleen die reporter met die helm op, op een hoog balkon ofzo, dan is er eeen man en vrouw buiten Gaza bij de grens, en er is een vrouw voor het ziekenhuis.(al heb ik die ook al dagen niet meer gezien).
De beelden binnen het ziekenhuis zijn van Rammatan TV en worden allemaam strak geregiseert door dat zelfde station.
En dan nog ff over dat fosfor, het is troep, maar ik denk dat het niet veel burgers treft, ik heb namelijk niet veel lichamen met hele erge brandwonden gezien, en ik weet zeker dat Al Jazeera en Rammatan TV dat dan zou gebruiken.
Sterker ik kijk nu al 2 weken, maar ik heb er nog geen woord over gehoord op Al Jazeera.![]()
Maar dat praat het gebruik natuurlijk niet goed.
Maar al met al is het een grote tragedie in Gaza...
Dat kan ook weer eng worden en flink escaleren. Er is een flinke groep die maar alles wil aangrijpen om te rellen, puur om het rellen op zich. Dat hebben we al eerder op andere plekken in Europa gezienquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:37 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Centrum Utrecht onrustig door demonstratie
http://www.telegraaf.nl/b(...)_demonstratie__.html
UTRECHT - In de binnenstad van Utrecht is het donderdagavond onrustig door een een pro-Palestijnse demonstratie in verband met de situatie in de Gazastrook. Volgens de politie gaat het om ongeveer driehonderd actievoerders die zich op het Vredenburg hebben verzameld.
De politie spreekt van een gespannen sfeer, maar heeft nog niet ingegrepen. In Utrecht is het koopavond, waardoor het druk in het centrum is. De demonstranten hebben vlaggen bij zich en maken veel kabaal
Bronquote:Israeli officials discussed a French-Egyptian ceasefire plan in Cairo today, but Hamas officials have yet to turn up and the Islamist group reiterated its reservations about the proposal. [....] The Egyptian-French proposal aims to achieve a "lasting halt" to rocket fire into Israel and secure a withdrawal of Israeli troops. It would also seek the reopening of border crossings between Israel and Egypt, the launch of a reconstruction effort in Gaza, prisoner exchanges and a resumption of talks for an overall settlement.
Zwakke reactie.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:40 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat kan ook weer eng worden en flink escaleren. Er is een flinke groep die maar alles wil aangrijpen om te rellen, puur om het rellen op zich. Dat hebben we al eerder op andere plekken in Europa gezien
Stem horen: oke.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:42 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Zwakke reactie.
Alsof een fucking oorlog een slecht excuus is om je stem te laten horen.
Ik kijk AJ int. Engels dus, de Arabische versie heb ik niet in mijn pakketquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:37 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Er zit ook nog een verschil tussen de engelse Al Jazeera en de Arabische Al Jazeera.
Op de Arabische Al Jazeera laten ze af en toe echt gruwelijke beelden zien.
Dat klopt niet. De beelden zijn wellicht geregisseerd door de bron omdat er weinig journalisten aanwezig mogen zijn in het oorlogsgebied. Het doel van de media is om mensen te informeren.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goed onthouden: alle beelden die je via de media tot je krijgt zijn geregisseerd en hebben tot doel jou een bepaald standpunt te laten innemen. Zolang je dat soort propaganda kan herkennen kan je relatief objectief praten over dit soort oorlogen.
Die foto vind ik vreemd. Lachen die mensen nu in het midden? Die ene man die de andere man vooruit duwt. Ze lachen beiden en rechts staan ze gewoon stil. De baby huilt wel. Wat wil de foto zeggen? Want ik zie een paar mensen (5) bewegen (ren bewegingen maken, maar ze lachen ) Zo vreemd die fotoquote:
Dat weet ik ook wel, je moet tussen alle tv stations laveren en gezond verstand gebruiken om een relatief beeld te krijgen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goed onthouden: alle beelden die je via de media tot je krijgt zijn geregisseerd en hebben tot doel jou een bepaald standpunt te laten innemen. Zolang je dat soort propaganda kan herkennen kan je relatief objectief praten over dit soort oorlogen.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:13 schreef Amokzaaier het volgende:
Ik vind het zo frappant dat de daden van een terroristische organisatie steevast worden vergeleken met die van een regering...
Is het verantwoord als Spanje bijv. nu bommen gaat gooien op heel Baskenland, scholen vernietigt, een muur om baskenland bouwt, omdat de ETA wat aanslagen heeft gepleegd?
quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:18 schreef Amokzaaier het volgende:
klopt helemaal. Ik wil er alleen op wijzen dat een regering niet te vergelijken valt met een terroristische organisatie dmv een absurd voorbeeld.
Protesteren op een manier die binnen de wet is: prima.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:42 schreef Salvad0R het volgende:
Zwakke reactie.
Alsof een fucking oorlog een slecht excuus is om je stem te laten horen.
Dat is in Gaza, eerder in 2008 geloof ik. Toen was de nood naar voedsel daar zo hoog dat ze de muur tussen de grens naar Egypte hadden doorbroken, of iets dergelijks.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:45 schreef paddy het volgende:
[..]
Die foto vind ik vreemd. Lachen die mensen nu in het midden? Die ene man die de andere man vooruit duwt. Ze lachen beiden en rechts staan ze gewoon stil. De baby huilt wel. Wat wil de foto zeggen? Want ik zie een paar mensen (5) bewegen (ren bewegingen maken, maar ze lachen ) Zo vreemd die foto
Zeg dat tegen de generatie van onze ouders, die zelf om het minste en geringste de straat op gingen om te slopen.quote:
quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:32 schreef damian5700 het volgende:
20:31 Iran bans volunteers from leaving to fight Israel (AP)
Vooral nu het koopavond is, het dan altijd druk en vanavond gaan veel studenten uit. Ik denk alleen niet dat ze er dan nog steeds zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Protesteren op een manier die binnen de wet is: prima.
Maar het als excuus gebruiken om te rellen: echt niet. En dit kan best escaleren. Zulke groepen hebben al vaak genoeg te laten zien het minste excuus aan te grijpen om te rellen.
Vaak genoeg? Waar dan? En om welk excuus?quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar het als excuus gebruiken om te rellen: echt niet. En dit kan best escaleren. Zulke groepen hebben al vaak genoeg te laten zien het minste excuus aan te grijpen om te rellen.
Welk excuus dan ook. Criminelen die vluchten voor de politie en daarbij door eigen schuld omkomen om maar iets te noemen. Iets waar ze totaal niks mee te maken hebben, maar toch zogenaamd 'solidair' zijn en dat uiten via geweld.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:48 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Vaak genoeg? Waar dan? En om welk excuus?
Geen enkele media is onafhankelijk. Geen enkel. None.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:45 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Dat klopt niet. De beelden zijn wellicht geregisseerd door de bron omdat er weinig journalisten aanwezig mogen zijn in het oorlogsgebied. Het doel van de media is om mensen te informeren.
De factoren die invloed hebben op die situaties zijn te uiteenlopend om er een hele bevolkingsgroep als enige schuldige aan te wijzen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Welk excuus dan ook. Criminelen die vluchten voor de politie en daarbij door eigen schuld omkomen om maar iets te noemen. Iets waar ze totaal niks mee te maken hebben, maar toch zogenaamd 'solidair' zijn en dat uiten via geweld.
Ben ik het mee eens. Daarom is het lezen van verschillende bronnen over hetzelfde onderwerp alleen maar aan te radenquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geen enkele media is onafhankelijk. Geen enkel. None.
Goed, ze horen het wel te zijn. Maar het gaat te ver om te zeggen dat alle media propaganda verspreiden. De één is wat heftiger dan de ander, maar over het algemeen mogen we toch stellen dat Nederland erg onafhankelijk kan zijn in de berichtgeving.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geen enkele media is onafhankelijk. Geen enkel. None.
Tuurlijk is het dat, maar dat kan je wel gekleurd en als propaganda gebruiken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:45 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Dat klopt niet. De beelden zijn wellicht geregisseerd door de bron omdat er weinig journalisten aanwezig mogen zijn in het oorlogsgebied. Het doel van de media is om mensen te informeren.
Slimme move van Iran.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ja. http://www.iht.com/articl(...)Iran-Israel-Gaza.php
En het waren natuurlijk weer de Marokkanen. Die kennen niet eens de Nederlandse taal, want alles wat ze aan het schreeuwen waren was in het Arabisch. En nu tonen ze weer eens dat het enige waar ze goed in zijn is herrie maken, relschoppen en vernielen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:49 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ow daar heb je het al:
Arrestaties bij Gazaprotest Utrecht
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/203878
UTRECHT - Tijdens een protest donderdagavond tegen de Israelische aanvallen op Gaza, is een aantal mensen gearresteerd.
Aan het begin van de avond werd er een manifestatie gehouden op het Neude, die rustig verliep. Daar waren ongeveer driehonderd mensen aanwezig.
Zo'n vijftig demonstranten trokken daarna verder naar Hoog Catharijne, waar ze leuzen riepen en reclameborden vernielden.
Een onbekend aantal mensen is aangehouden.
Bericht zeker niet gelezenquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:59 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Slimme move van Iran.
Ondanks dat zoiets vrijwillig is, kan Iran er nu in ieder geval niet van beticht worden Hamas te steunen.
Gelukkig was ik niet daar, sowieso koopavond in Utrecht zuigt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:01 schreef Wolfje4u het volgende:
[..]
En het waren natuurlijk weer de Marokkanen. Die kennen niet eens de Nederlandse taal, want alles wat ze aan het schreeuwen waren was in het Arabisch. En nu tonen ze weer eens dat het enige waar ze goed in zijn is herrie maken, relschoppen en vernielen.
Het waren trouwens meer dan 50 demonstranten. Er was een stoet van zo'n 75 die door de steenweg naar de vreeburg trok en een andere group van minimaal 50 die vanuit hoog cathariijne kwam om zich daar bij te voegen, met de politie in hun kielzog. Bij die groep van 75 was helemaal geen politie aanwezig zelfs.
Klopt. Ik had het ook over de Nederlandse media en berichtgeving van deze oorlog. Ze krijgen natuurlijk ook alleen maar gefilterde beelden. Ik vraag me daarom ook af waarom er niet meer gewerkt wordt met correspondenten ter plaatse, mensen van een lokaal station in Israel bijvoorbeeld, mensen die filmpjes maken met hun mobiel, kortom; burgerjournalistiek.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:59 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Tuurlijk is het dat, maar dat kan je wel gekleurd en als propaganda gebruiken.
Bv, ik kijk nu al sinds dit conflict is gaande, maar ik heb nog geen één Hamas strijder in uniform dat ziekenhuis binnen zien gaan, allen maar burgers (vrouwen en kinderen) echt vreselijke beelden.
Een paar dagen geleden zei een doctor dat in het begin van de oorlog vooral Hamas strijders binnen kwamen, maar sinds het grond offensief er steeds meer burgers waren.
Dus al die Hamas strijders werden er netjes uit gefilterd om maar net te doen of er alleen burgerslachtoffers waren. Dat is dus gekleurd in mijn ogen.
Net zoals de Hamas en Israël eigenlijk?quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik zou toch maar het artikel lezen in plaats van maar wat te raden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:59 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Slimme move van Iran.
Ondanks dat zoiets vrijwillig is, kan Iran er nu in ieder geval niet van beticht worden Hamas te steunen.
Ohja. Nouja. Whatever.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zou toch maar het artikel lezen in plaats van maar wat te raden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |