quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:56 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Ik heb weleens gehoord/gelezen dat vrouwen het vaak wel weten, maar het verdringen. In het geval van Countrytammy zou ik me er iets bij voor kunnen stellen; zwanger van je ex-man waarbij je nog in huis woont (als ik het goed geïnterpreteerd heb hoor), ook een nieuwe relatie. Ik zou me zo kunnen indenken dat het dan niet handig is om zwanger te zijn en dat je het ook niet wilt weten
Let wel, ik zeg hiermee niet dat dit bij Countrytammy zo was of dat ik haar verhaal niet geloof hoor!
Toen mijn oudste was geboren kwam er een dag later een 16-jarige bij mij op zaal. Ze was zwanger geraakt van een vakantievriendje en durfde dat niet te vertellen. Daardoor groeide haar buik niet. Toen ze uiteindelijk de moed had opgebracht, volgens mij was ze toen al 7 maanden of verder, was haar buik ook gelijk dik. En de striae sprong erin vertelde ze![]()
Volgens mij kun je met je "mind" echt heel veel voorelkaar krijgen...
Precies mijn gedachtequote:Op woensdag 7 januari 2009 17:11 schreef Brighteyes het volgende:Is die PI bewust? Lekker bemoedigend!
quote:
Oei, had ik het topic gesloten? Sorry, niet gezien, niet op gelet. Wat dat betreft ben ik net zo'n newbee, weet niet hoe je foto's post, wanneer je een topic sluit, hoe je een topic met links naar vorige delen mailt, heb pas sinds een paar dagen een avatarquote:Op woensdag 7 januari 2009 16:48 schreef Lois het volgende:
Het vorige deel: Bevallingsverhalen deel 7
Laatste reactie:
ik sluit idd niet uit dat dat het geval geweest is nee....quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:48 schreef Lois het volgende:
Het vorige deel: Bevallingsverhalen deel 7
Laatste reactie:
[..]
leuk wakker worden he???quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:11 schreef teamlead het volgende:
[..]
haar vrienden hadden ook niets door... er was echt niks aan haar te zien...
ik werd m'n bed uitgebeld door haar vriend "ja hoi.. we zitten in het ziekenhuis, countrytammy is net bevallen van een zoon"
ik ben nog nooit zo snel wakker geweest
Tja, heel naar van jezelf....het was misschien ook wel een soort zelfbescherming. Ik neem niet aan dat het handig is om zwanger te zijn van je ex terwijl je al een nieuwe relatie hebt. Dus ik kan me er ook wel iets bij voorstellen, dat je het dan onderdrukt. En het wil in mijn ogen dan al helemaal niet zeggen dat je dan dus ook niet blij bent met je kind.quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:39 schreef countrytammy het volgende:
[..]
ik sluit idd niet uit dat dat het geval geweest is nee....
vind het heel naar van mezelf maar dat zou heel goed gebeurd kunnen zijn...
maar wil er wel even bij zeggen dat ik men zoontje voor geen goud zou willen missen...
ik heb me de hele bevalling helemaal ontspant en me geconcentreerd op de tekst van een ventilator die daar stond, daarom heb ik er amper wat van gevoeld. De persweeen daarentegen waren heerlijk, letterlijk, ik vond dat echt geweldigquote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:29 schreef marit1978 het volgende:
Cattie, wat klinkt dat goed!
zo anders dan bij Ive!
Devilschase..lekker nuchter verhaal! weeen 'onprettig' ?! Geluksvogel!
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:54 schreef Estrys het volgende:
Nu 4 dagen later heb ik het inmiddels wel redelijk verwerkt allemaal en geniet ik van onze zoon.
Dat is inderdaad precies zoals je het zegt. Het is heel onwerkelijk en je beseft nauwelijks wat je overkomt. Ik klaag niet maar de dag en nacht erna beleefde ik alles steeds opnieuw in mijn gedachten, ik zat dan ook de nacht erna om 4 uur met de laptop op schoot het bevallingsverhaal te typen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:16 schreef TearSong het volgende:
[..]
Fijn dat je de snelle bevalling iig. goed verwerkt hebt nu.
Ik moet altijd denken aan de 'lerares' van de zwangerschapsyoga die ik had. Zij vertelde altijd dat mensen het na een snelle bevalling best moeilijk kunnen hebben aangezien het allemaal heel snel en hevig is. Daarna kun je ook nog eens op onbegrip stuiten als je je bevallingsverhaal vertelt 'want iedereen wil toch zo'n snelle bevalling en daar mag je toch niet over klagen?' Daarbij wordt nog wel eens vergeten dat in recordtempo van 0 naar 10 cm ook geen eitje is
Het is ook best onwerkelijk als het zo snel gaat en je dan 'ineens' je kindje op je buik hebt liggen.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:22 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat is inderdaad precies zoals je het zegt. Het is heel onwerkelijk en je beseft nauwelijks wat je overkomt. Ik klaag niet maar de dag en nacht erna beleefde ik alles steeds opnieuw in mijn gedachten, ik zat dan ook de nacht erna om 4 uur met de laptop op schoot het bevallingsverhaal te typen.
Yup. Bij Tomas duurde het bij mij 1 uur en 3 kwartier vanaf de eerste wee en bij Yara 45 minuten. De 2e keer vond ik het minder erg want ik wist dat het snel zou gaan. Ik hield er al rekening mee tijdens de zwangerschap en was dus minder verrast. Bij Tomas was het echt blinde paniek gewoon. Ik was zo enorm angstig, omdat het zo heftig was en ik toen nog niet wist dat het zo snel zou gaan. Ik dacht echt tijdens een weeenstorm dat ik nog een uur of 8 door moest (de weeen waren tenslotte net begonnen) en raakte daardoor in paniek, want ik wist dat ik dat niet vol zou houden.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:30 schreef Ardenlyn het volgende:
[..]
Ik blijf het een geweldige ervaring vinden![]()
Maar het is wel behoorlijk pittig zo'n snelle bevalling.
quote:Op maandag 12 januari 2009 09:30 schreef Ardenlyn het volgende:
[..]
Nou inderdaad. ik heb er nu nog steeds moeilijk mee.
Vliezen breken tot bevalling was 3 en half uur. In een hele korte tijd ben ik van 0 naar 10 cm gegaan en na de bevalling was ik kapot. Heeft misschien 1 uur of 1,5 uur geduurd want na het breken van de vliezen had ik niet meteen erge weeen.
Had niet eens tijd om na te denken.
Ineens was hij er en het heeft ook echt een tijd geduurd voordat ik echt van hem kon genieten. En dat doet pijn want nu hou ik zoveel van hem en kan ik het mijzelf kwalijk nemen dat ik dat in het begin niet had (schaam mij er zelfs voor)
Zekers!quote:Ik blijf het een geweldige ervaring vinden![]()
Ja, ze ligt nog in de couveuse. Ze mag er ongeveer een uurtje per dag uit.. Dat is toch wel jammer hoor, je zou het liefst de hele dag met je kindje willen knuffelen... Maar goed, als dit beter is dan moet het maarquote:Op maandag 12 januari 2009 12:23 schreef _Ingrid_ het volgende:
Heftig Raissa! Tot de uitgerekende datum in het ziekenhuis blijven is bij ons toen ook gezegd. En het klopte ook wel. Slangetjes, infuus ed komt me ook erg bekend voor. Fijn dat ze nu in Lelystad ligt. Ligt ze nog in de couveuse? Tyler heeft alleen in een warmtebedje gelegen.
Ik heb me er al best op ingelezen, maar moet zeggen dat mijn vriend uit zichzelf niet een boek over dit onderwerp zal pakken. Of wat info op internet opzoekt.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:27 schreef dekilo het volgende:
Mijn vriendin gaat als het goed is eind Maart bevallen van de eerste.
Als ik alle verhalen hier zo lees besef ik pas hoe weinig ik eigenlijk afweet van wat er bij een bevalling allemaal gebeurt.
Petje af dames!
Kangeroeen is zo fijn! Geniet er maar van vanavond!quote:Op maandag 12 januari 2009 14:21 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ja, ze ligt nog in de couveuse. Ze mag er ongeveer een uurtje per dag uit.. Dat is toch wel jammer hoor, je zou het liefst de hele dag met je kindje willen knuffelen... Maar goed, als dit beter is dan moet het maarEn vanavond mag ik kangeroeen
Nee een weeenstorm is niet fijn, maar ik heb het toch 10X liever dan een bevalling met úren pijnlijke weeen. Mijn bevallingen hebben van begin tot einde 7 en 4 uur geduurd. Maar het begin is bij beiden zo licht geweest. Echt krampjes van niks, waarbij je gewoon kan lopen, praten en lachen. Echte weeen heb ik bij de eerste 3 uur en bij de tweede 1 1/2 uur gehad. Waarvan het laatste uur een weeenstorm. En naweeen, maar die vond ik wel vervelend, maar niet heel pijnlijk. Ze waren vergelijkbaar met de beginkrampjes. Ik hoefde ze niet weg te zuchten, maar ze irriteerden me wel.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:37 schreef Fuente het volgende:
TearSong en Ardenlyn, dat was hier dus ook. Mensen die zeggen dat snel bevallen makkelijker zou zijn. Nee, een weeenstorm is niet fijn. Ik denk dat ik liever langer beval dan ooit nog weer zoiets mee te maken als een weeenstorm (bij zowel Sara (in 4 uur geboren) als Merel (in 2 uur geboren).
En dan de naweeen, die heb ik bij Sara niet gehad, maar bij Merel wel. Wat een ellende, pas tegen het einde van de kraamweek was het weg, maar ik moest die krengen echt wegzuchten!
Kan dat invloed hebben? Ik heb dus totaal geen naweeen gehad maar bij Tomas wel 2 injecties voor de placenta. Niet dat het allemaal zo belachelijk lang duurde (hooguit 15 minuten geloof ik) maar ze hadden daar op de afdeling een soort 'wedstrijdje' over wie het snelst de placenta eruit kon laten komen dus vandaar dat het nogal haast hadquote:Op maandag 12 januari 2009 17:44 schreef hestria het volgende:
met naweeen ligt ook aan die injectie die je evt krijgt om de placenta te laten komen.
*ding dong, algemene info*quote:Op maandag 12 januari 2009 19:36 schreef TearSong het volgende:
Kan dat invloed hebben? Ik heb dus totaal geen naweeen gehad maar bij Tomas wel 2 injecties voor de placenta. Niet dat het allemaal zo belachelijk lang duurde (hooguit 15 minuten geloof ik) maar ze hadden daar op de afdeling een soort 'wedstrijdje' over wie het snelst de placenta eruit kon laten komen dus vandaar dat het nogal haast had![]()
(toen ik het hoorde knikte ik maar vriendelijk maar een paar uur later, midden in de nacht, kwam het ineens weer boven en heb ik toch even bij m'n man nagevraagd of ik dat van dat wedstrijdje nou goed begrepen had...ik vond het wel een heel vreemd iets.)
Iedereen ervaard een bevalling natuurlijk anders maar ik heb wel beide kanten meegemaakt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:16 schreef TearSong het volgende:
[..]
Fijn dat je de snelle bevalling iig. goed verwerkt hebt nu.
Ik moet altijd denken aan de 'lerares' van de zwangerschapsyoga die ik had. Zij vertelde altijd dat mensen het na een snelle bevalling best moeilijk kunnen hebben aangezien het allemaal heel snel en hevig is. Daarna kun je ook nog eens op onbegrip stuiten als je je bevallingsverhaal vertelt 'want iedereen wil toch zo'n snelle bevalling en daar mag je toch niet over klagen?' Daarbij wordt nog wel eens vergeten dat in recordtempo van 0 naar 10 cm ook geen eitje is
Het is ook best onwerkelijk als het zo snel gaat en je dan 'ineens' je kindje op je buik hebt liggen.
*ding dong, persoonlijke ervaring*quote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:44 schreef Lemijn het volgende:
[..]
*ding dong, algemene info*
In het ziekenhuis (als je medisch bevalt, dus niet poliklinisch met de verloskundige) krijg je vrijwel altijd zo'n injectie in je been, of in je infuus als je die hebt inclusief de pomp omhoog. Dit om de placenta zo snel mogelijk te laten komen. De term wedstrijdje vind ik ook misplaatst, maar het is wel altijd een 'wedstrijd' tegen het bloedverlies: hoe eerder de placenta er is, hoe eerder de baarmoeder goed kan samentrekken (dan is ie tenslotte leeg), hoe minder kans je hebt op grote hoeveelheden bloedverlies.
In de prik zit trouwens hetzelfde als in een infuus met weeënopwekkers: oxytocine/syntocinon.
Je bedoelt dat je het deel na de bevalling bewust mee kon maken?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Iedereen ervaard een bevalling natuurlijk anders maar ik heb wel beide kanten meegemaakt.
Bij Demi deed ik er 30 uur over en bij Nika net geen 5 uur.
De laatste bevalling vond ik persoonlijk 10x prettiger omdat ik het bewust mee kon maken, bij Demi was ik te vermoeid en helemaal van de wereld, toen ze geboren werd had ik het maar half in de gaten.
Bij Nika kon ik gelijk gaan bewonderen en genieten.
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 23:25 schreef Jelief het volgende:
Als staan niet prettig meer is ga ik op de rand van het bed zitten en Mike zit op een kruk voor mij zodat ik aan hem kan hangen,bij elke wee geeft hij wat druk op mijn rug met zijn handen. Ik hou zo ontzettend veel van mijn man, en zeg hem dat we een goed team zijn. We zijn helemaal op elkaar ingespeeld.
Grappig, dat je dat zo schrijft. Ik kan me soms verwonderen over dat het nu idd later als ik groot ben is. Dan zit ik me af te vragen of het wel echt is allemaal. Ben ik echt al groot genoeg om 4 kinderen te hebben? Ben ik echt een van die moeders op het schoolplein? Die vrouwen daar zien er allemaal uit als verantwoordelijke moeders. Zover ben ik toch nog helemaal niet?quote:Het is goed zo, ik ben klaar, compleet, dit is later als ik groot ben!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Jore op 07-04-2009 21:46:22 ]
Toevallig lees ik deze quote.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:44 schreef TearSong het volgende:
Niet dat het nu veel uitmaakt want het ding kwam er gewoon goed uit en alles ging goed. Alleen zo'n opmerking over ziekenhuispersoneel dat onderling bijhoudt wie het snelste de placenta eruit krijgt, dat vond ik toch wel vreemd.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:30 schreef Jore het volgende:
Ik twijfelde een beetje of ik mijn bevallingsverhaal hier moest plaatsen. Ik ben echt veel meer een lurker dan een poster, niemand kent mij verder, maar ik heb wel heel veel geleerd en gelezen hier. Het voelt een beetje bloot, maar toch: mijn bevallingsverhaal. In een spoiler, want lang.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi verhaal!
En dus toch weer pannenkoeken he
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Ik zat precies hetzelfde te denken!quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Mooi verhaal!
En dus toch weer pannenkoeken he
dat dusquote:Op woensdag 8 april 2009 18:57 schreef Lovechild het volgende:
Jore...wauw...ik moet een traantje wegpinken...
quote:Op zondag 24 mei 2009 01:06 schreef DolleMina het volgende:
Ik heb de bevalling zelf eigenlijk helemaal niet als heftig ervaren. Ik heb zelfs de tijd afgelezen waarop ze geboren was.Kind rolt eruit, ik kijk snel op de klok, en zeg: vijf uur eenentwintig.
Waar je al niet mee bezig bent als je net moeder bent geworden...![]()
Wist op dat moment nog niet eens of het een jongen of een meisje was...
Dat ben ik ook! Alleen was mijn opa al jaren overleden. Moet een extra bijzondere/heftige dag zijn geweest voor mijn moeder.quote:Op donderdag 21 mei 2009 19:49 schreef DolleMina het volgende:
Maar mijn dochter is dus op de verjaardag van haar opa geboren, eigenwijsje.
Helemaal! Ik heb mijn volledige kraamtijd nog in het ziekenhuis gelegen. Dat lijkt heel ellendig, maar Joep moest ook even blijven, dus klinkt stom.. maar achteraf gezien ben ik blij dat ik die hematoom heb gekregen, anders had ik naar huis gemoeten en Joep nog niet. En nu zijn we allebei thuis en dan vergeet je echt gelijk hoe ellendig je soms gevoeld hebt.quote:Op zondag 31 mei 2009 10:55 schreef Stout het volgende:
wow....wat een verhaal zeg ! Gefeliciteerd met Joep ! Mooie bevalling maar daarna...Hoe is het afgelopen ? ben je weer een beetje op de been nu ?
Aaaaahquote:Op zondag 31 mei 2009 10:36 schreef seilram het volgende:
Om 08.15 wordt ik wakker. Oscar zit naast mijn bed een boekje te lezen. Ik lach. We hebben een zoon. Een gezonde zoon. Ik ben gelukkig. Ik voel mezelf vol liefde. Voor mijn kind en mijn man.
Ik heb alles gelezen. Ik was ook totaal niet nerveus voor de bevalling. Ik was vooral gefixeerd op de borstvoeding, ik wilde per se dat de borstvoeding ging lukken. De bevalling was van 'later zorg'.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:27 schreef miss_sly het volgende:
Hebben jullie in de aanloop naar de eerste bevalling veel verhalen gelezen? Ook de erg heftige? Of juist niet?
ik hoor (eh, lees vooral dusquote:Op zondag 7 juni 2009 12:27 schreef miss_sly het volgende:
haha, grappig dat je dat zo ondergeschikt vond, terwijl het toch een noodzakelijk iets is om aan die borstvoeding te komen
Ik denk dat borstvoeding prima gaat lukken. Ik ga naar een cursus, ik informeer mezelf, probeer het niet te onderschatten, en denk dat het met al die zaken samen (en eventueel een lactatiekundige) prima gaat lukken.
Die bevalling echterOp de zwangerschapscursus hebben ze me inmiddels wel warm gekregen voor de ontsluitingsfase, maar de uitdrijvingsfase (het woord alleen al, moet telkens aan de Excorsist denken) staat me nog erg tegen.
Hier een heerlijke uitdrijvingsfasequote:Op zondag 7 juni 2009 12:27 schreef miss_sly het volgende:
Die bevalling echterOp de zwangerschapscursus hebben ze me inmiddels wel warm gekregen voor de ontsluitingsfase, maar de uitdrijvingsfase (het woord alleen al, moet telkens aan de Excorsist denken) staat me nog erg tegen.
Dat!quote:Op zondag 7 juni 2009 12:36 schreef huuphuup het volgende:
[..]
-Knip-
Het lezen van ook de drama verhalen geeft wat rust. Het komt wel goed, zelfs de nachtmerrie-bevalling-dames hebben nu mooie kindjes en functioneren nog. Dat idee.
haha nee hoor geen kronkel, kan me dat wel voorstellen. Het is toch wat minder plastisch en komt wat dichterbij enzo.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:44 schreef miss_sly het volgende:
De afdeling kunstverlossingen gaan we bij de zwangerschapscursus nog behandelen en die krijgen we ongetwijfeld ook bij de voorlichting van de vk.
Ik denk dat ik liever de rationele, objectieve zaken over de mogelijke problemen hoor en lees, maar als het om de persoonlijke verhalen gaat van mensen die je toch min of meer kent al is het maar via een forum, dat ik het gewoon lastig en pijnlijk vind te lezen hoe erg het is geweest.
Misschien heb ik een rare kronkel, hoor, dat wil ik niet uitsluiten
Hier ookquote:Op zondag 7 juni 2009 14:08 schreef Stiemie het volgende:
Ik merk trouwens dat ik deze keer wel heel nieuwsgierig ben naar de bevalling en hoe dat allemaal zal gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..... met gevoel voor drama....
Dat had ik ook graag wel van te voren willen weten..na de lactulose was het de dagen erna een rampquote:Op zondag 7 juni 2009 21:22 schreef Lishe het volgende:
Ooh kersjes, dat lijkt me vreselijk.
En wat voor mij het grootst bewaarde geheim was: de week na de bevalling... Dat je niet fatsoenlijk naar de wc kan. Daar had ik nooit aan gedacht en vond ik erger dan 2 bevallingen bij elkaar.
O_oquote:Op zondag 7 juni 2009 21:48 schreef Kersjes het volgende:
Trouwens..... in sommige landen is het gebruikelijk om een klysma te krijgen zodra de bevalling van start gaat. Hier in NL wordt zoiets bij mijn weten niet (standaard) gedaan, met alle mogelijke gevolgen van dien...
Hmm, die had ik niet nodig gehadquote:Op zondag 7 juni 2009 21:48 schreef Kersjes het volgende:
Trouwens..... in sommige landen is het gebruikelijk om een klysma te krijgen zodra de bevalling van start gaat. Hier in NL wordt zoiets bij mijn weten niet (standaard) gedaan, met alle mogelijke gevolgen van dien...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mijn zusje had/heeft er ook last van en zij zag hierdoor ook erg op tegen de bevalling en toucheren enzo, maar ook bij haar is het prima gelukt en heeft ze nergens last van gehad. Bij de 2e had ze er minder last van omdat ze toen al wist dat ze het kon.quote:Op maandag 8 juni 2009 12:02 schreef Incantrix het volgende:
Thnx DavinaIk heb aan de ene kant ook wel een soort van "ik zie het allemaal wel" en dat is wel fijn, en wat de dames hier posten geeft ook allemaal wel veel vertrouwen
Alleen ja, dat laatste kleine beetje van die vaginistische vrouw in mij maakt het me soms moeilijk, die schreeuwt moord en brand.. Ik hoop dat ik niet zo erg op slot zal slaan en dat ik mijn oefeningen om mijn bekkenbodem te ontspannen kan onthouden, hopelijk ben ik dan al een heel eind!
Mooiquote:Op maandag 8 juni 2009 22:10 schreef Memmel het volgende:
Dat heerlijke warme lijfje op me. Dat warme ruggetje en die billetjes. Dat gefronste voorhoofdje! Alle pijn in een keer weg! En het geluk van een nieuw leventje erbij![]()
Zij is van de eerste thuis bevallen en de tweede in het ziekenhuis (ivm poep in vruchtwater). Beide keren geen pijnbestrijding gehad.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 08:04 schreef Incantrix het volgende:
Hi Asyniur, dat is fijn voor haar en dat vind ik echt ook knap van haarik denk dat ik nog vaak aan je zus zal denken, want dit geeft me echt wel hoop! Mag ik vragen of ze pijnbestrijding heeft gebruikt? (En antwoorden hoeft echt niet, vind het echt heel lief dat je dit gepost hebt
)
Iddquote:Op maandag 8 juni 2009 22:15 schreef MamsX het volgende:
Een mooi bevallingsverhaalterwijl ik het lees voel ik alles weer branden, bah dat was niets. brrr
bij de eerste woonde zij 1 hoog zonder liftquote:Op woensdag 10 juni 2009 07:46 schreef Incantrix het volgende:
Asyniur, wow, ook nog een thuisbevalling! Dat durf ik echt niet aan, maar ik meen ook dat ze daar niet heel happig op zijn als je 2 hoog woont zonder lift enzo.. Nouja, je zus is mijn held en ik vind het zo geweldig om te lezen hoe moedig ze wasDank je wel, het komt idd vast wel goed
Over dat bevallen als je op een verdieping woont: dat schijnt dus helemaal niet zo te zijn. Ik heb het er gisteren met mijn vk nog over gehad. Ik wilde dus ook in het ziekenhuis, oa omdat ik in mijn kennissenkring van iemand weet die na de thuisbevalling (notabene met OUd en Nieuwquote:Op woensdag 10 juni 2009 07:46 schreef Incantrix het volgende:
Ca.ra, ikke ook, nogmaals dank je welik hoop heel erg dat je zal kunnen bevallen op jóuw manier
Asyniur, wow, ook nog een thuisbevalling! Dat durf ik echt niet aan, maar ik meen ook dat ze daar niet heel happig op zijn als je 2 hoog woont zonder lift enzo.. Nouja, je zus is mijn held en ik vind het zo geweldig om te lezen hoe moedig ze wasDank je wel, het komt idd vast wel goed
Ja!quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:09 schreef fIoortje het volgende:
Memmel, mooi beschreven.
Ik had ook verpleger Henk!![]()
(je bent toch in het RK geweest of niet?)
Tja ik was natuurlijk nog maar 36 weken en 6 dagen toen ik me 's nachts melde, van te voren was al duidelijk dat ze geen geplande ks zouden uitvoeren voor de 39 weken... protocol en meer van zulks.quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:15 schreef DaviniaHR het volgende:
Marlieske, er was toch een ks gepland?
Waarom hebben ze dan gewacht tot je helemaal los ging met weeen? Bij Isa ging het toen ook zo snel...
Of het al zo vaak hebben meegemaakt dat ze zijn afgestompt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:57 schreef PM-girl het volgende:
Boh Tessie, wat akelig hoe sommige mensen in een ziekenhuis niet lijken te beseffen wat je doormaakt he!
behalve dat, hebben ze dan ook een bord voor hun kop. Er zijn gelukkig ook genoeg zeer ervaren medewerkers die zich wel kunnen inleven in de situatie.quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:06 schreef Moonah het volgende:
[..]
Of het al zo vaak hebben meegemaakt dat ze zijn afgestompt.
Oh zeker! Dat bedoelde ik ook niet te ontkennen met mijn vorige post!quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:32 schreef PM-girl het volgende:
[..]
behalve dat, hebben ze dan ook een bord voor hun kop. Er zijn gelukkig ook genoeg zeer ervaren medewerkers die zich wel kunnen inleven in de situatie.
Snap ik! Ik wilde voortborduren op jouw post, maar kwam wat verkeerd uit de hoek!quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:33 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh zeker! Dat bedoelde ik ook niet te ontkennen met mijn vorige post!
niet zozeer een nare bijsmaak, maar de vk moest nu alles alleen doen en de kraam die er 's nachts was kwam nou niet zo gemotiveerd over... vond het maar een raar mens.quote:Op zondag 28 juni 2009 22:33 schreef PM-girl het volgende:
Jeetje Vicky, na zo een lange aanloop is de feitelijke bevalling vlot gegaan! Maar nou ook weer niet zo vlot dat de kraam te laat moest komen.
Jammer, zoiets geeft toch een naar bijsmaakje aan het verhaal, tenminste, zo lees ik het?
de vk moest ook lachenquote:
quote:Op zondag 28 juni 2009 23:57 schreef For_now het volgende:
Incantrix ik kan me niet echt voorstellen hoe het is vaginisme te hebben (gehad) maar ken de angst voor bevallen wel. Heb me destijds ook suf gelezen hier.
Ik had zelf in het verleden chronische hyperventilatie.
Bevallen draait natuurlijk voor een groot deel om ademhaling. En ik was doodsbenauwd om daar in de eerste plaats iets aan te doen. En in de tweede plaats om daar mee geconfronteerd te worden tijdens de bevalling. Om me voor te bereiden op de bevalling heb ik dus gekozen voor een alternatieve manier van voorbereiden dan de meest voorkomende en daar had ik dus eigenlijk helemaal niks aan.
Toen ik ging bevallen gebeurde dus exact waar ik bang voor was.
Ik raakte compleet in paniek, wat 90% kwam door mijn hyperaanval en ik wou nog maar een ding en dat was pijnbestrijding en ik was totaal niet voor rede meer vatbaar.
Het jammere was dat de vk ook niet echt doorhad hoe ik me voelde en ze het nog een beetje verergerde door te zeggen dat het nog uren ging duren. Terwijl ik dus in de auto zat onderweg naar het ziekenhuis had ik volledige ontsluiting en mocht ik al gaan persen.
Alleen had ik dat op dat moment nog niet door![]()
Daarna ging de bevalling vrij vlot maar door wat er gebeurd was vond ik de bevalling best traumatisch. Daar komt dan ook nog eens bij dat mensen denken dat het allemaal wel meevalt omdat ik in principe heel snel bevallen ben. Maar goed.
Ik werd opnieuw zwanger.
Voordat ik zwanger werd en was was mijn enige bezwaar dus ook ... die bevalling.
Ik wist nu wel wat ik kon verwachten dus nu ging het anders, dat had ik mezelf beloofd.
Ik wou niet in een yogagroepje dus heb de yogajuf thuis uitgenodigd samen met mijn partner.
Eerst heb ik het verhaal op tafel gegooid en toen zijn we dus gericht gaan voorbereiden. Doodeng maar met goede moed. Ik oefende alles keer op keer en had mezelf in mijn hoofd geprent dat "als je kaken niet ontspannen zijn kan je niet ontspannen" dus had me voorgenomen me op mijn kaken te concentreren als ik het moeilijk kreeg. Misschien heb je daar iets aan. Door de focus te verleggen kan je wellicht op andere plekken vanzelf mee ontspannen.
De dag van de bevalling was een bijzondere dag. Wat mij betreft waren beide bevalling ondanks de pijn en angst de twee mooiste dagen van mijn leven en ik kan wel janken van geluk als ik er aan denk want het is echt heeeeel erg bijzonder maar dat gevoel krijg je vanzelf als je kleine uk op de wereld is gezet.
"s ochtends voelde ik weeen, na een hele nacht lichte weeen wist ik; het is zover.
Maar meer dan dat gebeurde er niet echt. De weeen kwamen om de 5, 10 of 15 a 30 minuten en waren licht, heftig of goed voelbaar.
Aan het einde van dag had ik echt het gevoel dat ik me aanstelde en er helemaal niks ging gebeuren.
We brachten rond een uurtje of 7 ons andere kindje naar bed en ineens werd het echt heftig. Ik kreeg meer moeite de weeen onder controle te houden maar het bleef me lukken. Rond kwart voor 8 hebben we de vk gebeld. Ze kwam binnen. Ik was volledig gefocust bezig met mijn ademhaling en weeen zoals ik had geleerd. Dit heb ik volgehouden tot de kraamvrouw binnen kwam, om kwart voor 9.
Ik moest gaan liggen en wist direct dat ik dat niet leuk ging vinden want dan was de controle weg en dat bleek ook zo te zijn. Al met al heb ik met een hoop geschreeuw dat ik gestoord was nog een kind te willen, gesmeek om het kind er gewoon uit te snijden en getreuzel om me te verzetten tegen het persen het daarna heel bewust meegemaakt en goed doorstaan.
Om half 10 is ons kindje geboren.
Waar ik de keer ervoor zon moeite mee had was nu een eitje en het persen zelf vond ik nu gruwelijk.
Ik kan je niet zeggen dat het makkelijk is. Hoe het is met pijnbestrijding kan ik je ook niet vertellen.
Wat ik je wel kan vertellen is dat je rekening moet houden met alles. Het kan dus extreem meevallen zoals in mijn geval met mijn ademhaling bij de tweede bevalling. Ik wou graag die snelle bevalling maar vond het ook wel erg heftig ineens dat laatste half uurtje. Maar als ik verhalen lees van vrouwen die er uren of dagen over doen dan zou ik niet willen ruilen. Je krijgt je eigen bevalling en je kunt het aan. Ook al is het eng of pijnlijk. Het is alleen handig als je je eigen weg er na toe kunt vinden om het je zo makkelijk mogelijk te maken.
quote:oals zo vaak voelt hij me erg goed aan, behalve op het moment dat hij besluit dat het misschien wel wat luchtig en grappig is om ipv te zuchten mee te fluiten. Ik schud mijn hoofd naar hem...doe dat maar niet.
doe je het voorquote:"Jeetje, jij bent het zachtste mensje dat ik ooit gekend heb." Want wat is ze heerlijk om te zien en te voelen, zoals ze in mijn armen ligt, al dapper de wereld aan het instaren, zo druk bewegend met handjes en voetjes dat ze me precies ligt te schoppen op de plek waar ze vanuit de buik ook al schopte. Maar nu in de buitenwereld, eindelijk. En jeetje, wat is ze mooi...! Er gaat zoveel door mij heen! Onzekerheden van voor de bevalling zijn weg, ik weet: voor jou ga ik zorgen. Zo goed als ik kan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Herinnering is een vorm van ontmoeting.
Of het nou mooi is of niet, dit is een van de zeldzame keren dat ik tranen in mijn ogen kreeg bij een bevallingsverhaal.quote:Hij wordt op me neergelegd, het meest onwerkelijke moment van mijn leven. Er ligt een kindje op me, een baby, een pasgeboren baby, mijn baby, echt mijn baby. Terwijl zijn tere lijfje voor het eerst op me ligt, ik hem voor het eerst kan vasthouden, worden er verdovingsprikken gezet om me te kunnen hechten. Ik ben als de dood dat ik mijn lieve kleine kindje knijp door de pijn die de prikken veroorzaken, maar hoeveel pijn het ook doet, mijn kleintje knijpen kan ik niet, dat gaat gewoonweg niet, gelukkig maar.
Zo heb ik het eigenlijk ook echt ervaren, heb geen moment echt gehad van dit trek ik niet meer, of ik wil dit niet meer.quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:50 schreef RockabeIIa het volgende:
Je ben zo heerlijk relaxed onder je bevalling geweest, Bar. Zo leest het weg en voor mijn gevoel dan.
Als ik er alleen al aan denk schrik ik al
behalve de eerste twee kerenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:40 schreef Moonah het volgende:
Maar Nicole, dát is snel gegaan.Jeetje! Hopelijk zijn alle placentastukjes eruit (ik las je post in het moedertopic, anders bel de VK voor een check!).
En een taalpuristische opmerking: overal waar jij 'na' schrijft moet het 'naar'' zijn.![]()
Ja donderdag heb ik eindgesprek bij de vlos. Wil dan ook vragen wat het kan zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:40 schreef Moonah het volgende:
Maar Nicole, dát is snel gegaan.Jeetje! Hopelijk zijn alle placentastukjes eruit (ik las je post in het moedertopic, anders bel de VK voor een check!).
En een taalpuristische opmerking: overal waar jij 'na' schrijft moet het 'naar'' zijn.![]()
Nee, dat weet ik.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:48 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik weet nooit wanneer ik na of naar moet gebruiken![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |