Ja zekerquote:Op donderdag 1 januari 2009 19:33 schreef rubbereend het volgende:
dat dakterras van MeMo is wel erg tof trouwens, wat een uitzicht
Leuke loungeplekken ook al voorgebouwd.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:33 schreef rubbereend het volgende:
er zullen er nog meer volgenquote:
Leukquote:Op donderdag 1 januari 2009 19:34 schreef Bluezz het volgende:
http://picasaweb.google.n(...)vT4Q?feat=directlink
Het dakterras van MeMo
Die groene muur of wat bedoel je?quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:33 schreef rubbereend het volgende:
quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:37 schreef Suijk het volgende:
[..]
Die groene muur of wat bedoel je?
En is dat borisz op die foto?
Vuurtje stokenquote:Op donderdag 1 januari 2009 19:38 schreef Memento-Mori het volgende:
wel beetje koud nu hoor dat dakterras
zitten grote ramen in hoorquote:Op donderdag 1 januari 2009 19:37 schreef Suijk het volgende:
[..]
Die groene muur of wat bedoel je?
En is dat borisz op die foto?
hout genoeg daarquote:
En het grappige is dat die ramen ook nog open kunnen. Althans er zitten scharnieren aan de kozijnen en een slotje om ze te openen. Terwijl er dus geen dak boven zit.quote:
heb m na het verhuizen terug gezet maar volgens mij is die nu wegquote:Op donderdag 1 januari 2009 19:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zitten grote ramen in hooren staat dat winkelwagentje er eigenlijk nog?
quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:47 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
heb m na het verhuizen terug gezet maar volgens mij is die nu weg
Jij ookquote:Op donderdag 1 januari 2009 20:35 schreef DaMart het volgende:
Gelukkig nieuwjaar, voetballiefhebbers!
Jij ook Martquote:Op donderdag 1 januari 2009 20:35 schreef DaMart het volgende:
ik ben niet echt een Dolf Jansen fan, ik vind Lebbis grappigerquote:Op donderdag 1 januari 2009 20:35 schreef tong80 het volgende:
20.35-21.35 uur DOLF JANSEN:ECHT
Jarenlang vormde Dolf Jansen samen met
Hans Sibbel het duo Lebbis & Jansen.
Dolfs eerste solovoorstelling smaakte
naar meer,want hierna volgden Dolf Solo
in 2002,Jansenpraat in 2003,DolfDurft
in 2005 en heeft men kunnen genieten
van zijn oudejaarsconference in 2007.
Dat geldt ook voor dit jaar.Op 1
januari kan het nieuwe jaar worden
ingeluid met de nieuwjaarsconference
Echt van Dolf Jansen.
Ik nietquote:Op donderdag 1 januari 2009 21:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik ben niet echt een Dolf Jansen fan, ik vind Lebbis grappiger
quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:35 schreef DaMart het volgende:
quote:
Dan zorg je toch gewoon dat je 2 tv's hebtquote:
Ja gezelligquote:Op donderdag 1 januari 2009 21:20 schreef Ole het volgende:
[..]
Dan zorg je toch gewoon dat je 2 tv's hebt
Maar toch komt het vaak voor. 1 TV op de slaapkamer en 1 TV in de huiskamer.quote:
en tegenwoordig hebben veel mensen er ook nog eentje in de keukenquote:Op donderdag 1 januari 2009 21:25 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Maar toch komt het vaak voor. 1 TV op de slaapkamer en 1 TV in de huiskamer.
Dat hadden mijn pa en ma.quote:Op donderdag 1 januari 2009 21:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en tegenwoordig hebben veel mensen er ook nog eentje in de keuken
Niks mis mee, + opneemapparatuur X2 of zoquote:Op donderdag 1 januari 2009 21:25 schreef Bos81 het volgende:
Maar toch komt het vaak voor. 1 TV op de slaapkamer en 1 TV in de huiskamer.
Bos gaat steeds vroeger slapen.quote:
Hij gaat tegenwoordig om 10 uur slapen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Bos gaat steeds vroeger slapen.
Er komt nog een tijd dat ie gaat slapen voordat ie naar Sesamstraat heeft gekeken.
Ik ga kijken.quote:
quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Bos gaat steeds vroeger slapen.
Er komt nog een tijd dat ie gaat slapen voordat ie naar Sesamstraat heeft gekeken.
Dag Bossiequote:Op donderdag 1 januari 2009 22:01 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Als ik zeg dat ik ga afsluiten, wil niet zeggen dat ik meteen ga slapen.
En nu sluit ik echt af.
Gaan we deze wel samen kijken tongquote:
quote:
Heerljik man, al die tochten uit 1930 en 1940 en dan in de wetenschap dat golfer ze allemaal heeft meegemaaktquote:
Van mij ook niet.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:39 schreef tong80 het volgende:
Van SCH mag ik geen vooroordelen hebben
Jongens uit Oegstgeest komen om op station Alexander
Ik snap je reactie ook niet helemaal.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:39 schreef tong80 het volgende:
Van SCH mag ik geen vooroordelen hebben
Jongens uit Oegstgeest komen om op station Alexander
Geeft nietquote:Op donderdag 1 januari 2009 22:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik snap je reactie ook niet helemaal.
Sterker nog, je moet daar echt een beetje mee oppassen, vind ik. Het is totaal niet bekend wat er is gebeurd en je lijkt wel te hopen dat Marokkanen het hebben gedaan ofzo. Ik snap niet wat je bezielt eigenlijk.quote:
Ik woon in Zaltbommel.quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Sterker nog, je moet daar echt een beetje mee oppassen, vind ik. Het is totaal niet bekend wat er is gebeurd en je lijkt wel te hopen dat Marokkanen het hebben gedaan ofzo. Ik snap niet wat je bezielt eigenlijk.
Ja, volg de angst van je bange moeder. Lekker hoor, die vooroordelen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik woon in Zaltbommel.
Ik kan 's nachts om 12 uur niet pinnen. Althans dat raad mijn moeder me af.
En die ken je goed genoeg.
We wachten af ole en SCHquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:01 schreef Ole het volgende:
verhaal is waarschijnlijk toch wat genuanceerder
http://www.ad.nl/binnenla(...)_ruzie_op_spoor.html
Deze week nog een bejaarde vrouw beroofd in Bommel.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, volg de angst van je bange moeder. Lekker hoor, die vooroordelen.
Valt me vies van je tegen.
Ik blijf kijkenquote:
Nou, fantastisch dat je ware aard eindelijk naar buiten komt.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Deze week nog een bejaarde vrouw beroofd in Bommel.
17 jarige jongen met getinte huid.
Lijkt me sterk dat ie een zonnebank heeft.
Ik ben het zat met alles maar te bagataliseren.
Het is wel goed met je. Domme prietpraat van bekrompen burgers.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik blijf kijken
En SCH gaat diep in en uit ademen.
Zonder meteen alle Marokkanen over één kam te scheren, maar de cijfers wijzen uit dat er meer criminele Marokkanen zijn dan criminele Nederlanders. Dus er is wel een reden om zulke dingen te roepen...quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, fantastisch dat je ware aard eindelijk naar buiten komt.
HOera, je bent een held.![]()
Wat valt me dit van je tegen tong80. Je hebt je hersens echt niet voor niks meegekregen maar blijkbaar zit je echt teveel binnen.
Ja tuurlijk jongens, laten we lekker verstandige dingen gaan zeggen in 2009!quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:10 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Zonder meteen alle Marokkanen over één kam te scheren, maar de cijfers wijzen uit dat er meer criminele Marokkanen zijn dan criminele Nederlanders. Dus er is wel een reden om zulke dingen te roepen...
De allochtonen natuurlijk, wie anders. Die staan het hoogst in de cijfers.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:10 schreef Suijk het volgende:
Mijn neef is vorige week in elkaar geslagen door 4 boeren uit Huijbergen. Daar wonen helemaal geen allochtonen, wie moet ik nu de schuld geven?
Is toch zo ?quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:11 schreef SCH het volgende:
[..]
De allochtonen natuurlijk, wie anders. Die staan het hoogst in de cijfers.
Blijf jij maar in de ban van Ali B en zijn andere knuffelmarokkaantjes danquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja tuurlijk jongens, laten we lekker verstandige dingen gaan zeggen in 2009!
Gelukkig nieuwjaar allemaal.
Wilders heeft het makkelijk met mensen die niet nadenken.
Nee, geloof jij maar in de vijand en stem op Geert, dan gaat het beter.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:15 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Blijf jij maar in de ban van Ali B en zijn andere knuffelmarokkaantjes dan
Dus is het geoorloofd om van te voren al gewoon Marokkanen als schuldigen aan te wijzen.quote:Tuurlijk zijn Nederlandse jongeren soms ook een probleem, maar uitgedrukt in percentages zijn Marokkanen dat gewoon váker.
Jeemig, wat een enorm politiek correct antwoord, mag dat wel van Geert?quote:@ Suijk: gewoon die boeren natuurlijk. Dat er relatief veel criminele Marokkanen zijn, wil niet zeggen dat alle criminelen Marokkaan zijn
Flikker op man. Wat is er met je verstand gebeured? Heeft je bange moeder je zo gebrainwashed???quote:
ja, maar wordt er ook iets mee gedaan. Wordt de oorzaak een keertje aangepakt of wordt er alleen gestraft?quote:
Toch is het de schuld van de Marokkanen. Dat voelt namelijk goed. Dat zijn anderen, weet je. Dat zijn geen Bommelenaren, dat zijn geen mensen zoals wij. Dan kunnen we lekker wijzen en anderen de schuld geven en lekker verder weer blank en bang zitten wezen in onze eigen flatjes.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:16 schreef rubbereend het volgende:
Marokanen dit, Marokanen dat..... waarschijnlijk zijn ze gewoon Nederlands........
Toen mijn moeder werd beroofd een maand geleden door 16jarige meisjes waren het geen Nederlandse puber meisjes van het gymnasium.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Flikker op man. Wat is er met je verstand gebeured? Heeft je bange moeder je zo gebrainwashed???
Het Marokkanen probleem van Zaltbommel ken je helemaal niet.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Toch is het de schuld van de Marokkanen. Dat voelt namelijk goed. Dat zijn anderen, weet je. Dat zijn geen Bommelenaren, dat zijn geen mensen zoals wij. Dan kunnen we lekker wijzen en anderen de schuld geven en lekker verder weer blank en bang zitten wezen in onze eigen flatjes.
Ik stem geen Geert, dat is weer extreem makkelijk van je.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:17 schreef SCH het volgende:
Nee, geloof jij maar in de vijand en stem op Geert, dan gaat het beter.
Nee, doe ik toch niet?quote:Dus is het geoorloofd om van te voren al gewoon Marokkanen als schuldigen aan te wijzen.
Geert kan de pot op.quote:Jeemig, wat een enorm politiek correct antwoord, mag dat wel van Geert?
Laten voor de honderdste keer proberen met ze in dialoog te gaan onder het genot van een kopje Marokkaanse kruidenthee. Ja, dat is een bewezen methode. Dat werkt. Zo doen ze dat in Marokko ook. Niet.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:17 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja, maar wordt er ook iets mee gedaan. Wordt de oorzaak een keertje aangepakt of wordt er alleen gestraft?
Ik heb altijd geleerd voorkomen is beter dan genezen...... maar ik ben bang dat we weer terug naar de Rita/Geert lijn gaan glijden van alleen hard straffen.
Wat is dat nou voor rare theorie. Het gaat er helemaal niet of het Marokkanen zijn of smurfen of wat dan ook. Als ze rotzooi uitvreten, moet je ze aanpakken. Als er oorzaken liggen, moet je die aanpakken. Als jeugd niet aan het werk gaat, moet je zorgen dat ze aan het werk gaan.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:25 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Laten voor de honderdste keer proberen met ze in dialoog te gaan onder het genot van een kopje Marokkaanse kruidenthee. Ja, dat is een bewezen methode. Dat werkt. Zo doen ze dat in Marokko ook. Niet.
Wat weet jij er nou van wat ik ken. Waarom zul je mensen de schuld geven vanwege hun afkomst.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het Marokkanen probleem van Zaltbommel ken je helemaal niet.
Het is hier triest.
De argumenten die je hanteert, zijn wel die waar de PVV garen mee spint. Het is retoriek, het is hol, het is kopierend en het zet mensen in de hoek.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:23 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik stem geen Geert, dat is weer extreem makkelijk van je.
ik heb het helemaal niet over een dialoog, gelul is er al genoeg. Ik heb het over problemen die ten grondslag liggen aan het probleem oplossen. Wil je he oplossen zoals het in Marokko gaat?quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:25 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Laten voor de honderdste keer proberen met ze in dialoog te gaan onder het genot van een kopje Marokkaanse kruidenthee. Ja, dat is een bewezen methode. Dat werkt. Zo doen ze dat in Marokko ook. Niet.
Ik heb je Ahmed nooit aangesproken op zijn afkomst. Dat doe ik met niemand. Maar je mag het beestje best bij zijn naam noemen. Als er een buschauffeur wordt bedreigd door Marokkaanse jongens, dan mag je toch gewoon zeggen dat het Marokkaanse jongens zijn? Als Ahmed zich daardoor voelt aangesproken, dan moet hij maar gewoon zijn gordijnen dicht doen, tv uit het raam gooien en in een hoekje zitten huilen, want dat is pure onzin. Dat heeft ook niks met stigmatiseren te maken.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor rare theorie. Het gaat er helemaal niet of het Marokkanen zijn of smurfen of wat dan ook. Als ze rotzooi uitvreten, moet je ze aanpakken. Als er oorzaken liggen, moet je die aanpakken. Als jeugd niet aan het werk gaat, moet je zorgen dat ze aan het werk gaan.
Maar laten we eens stoppen met het voortdurend over 'Marokkanen' te hebben of mensen met een getintte huidskleur (zal we niet onder de zonnebank hebben gelegen) te hebben. Want dat ben ik spuugzat.
Ik knuffel niemand. Maar ik ben het gewoon zat dat hardsturende Ahmed hier uit de buurt iedere keer wordt aangesproken louter vanwege zijn afkomst. Ik wil dat ook niet vanwege mijn geaardheid of wat andere mensen met mijn geaardheid uithalen. Daar heb ik geen zak te maken. Dus laten stoppen met dat stigmatiseren.
Ik heb van jouw kant anders ook geen argumenten gehoord, dus je bralt weer onzin.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:31 schreef SCH het volgende:
[..]
De argumenten die je hanteert, zijn wel die waar de PVV garen mee spint. Het is retoriek, het is hol, het is kopierend en het zet mensen in de hoek.
In Marokko hebben ze niet zoveel, bijna geen, last van Marokkaanse jongens die buschauffeurs overvallen, andere mensen lastig vallen of mogelijk zelfs onder de trein gooien. Dus ja, het lijkt me een goed plan de problemen op een Marokkaanse manier aan te pakken. Past meteen bij de cultuur van die jongens.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik heb het helemaal niet over een dialoog, gelul is er al genoeg. Ik heb het over problemen die ten grondslag liggen aan het probleem oplossen. Wil je he oplossen zoals het in Marokko gaat?
Yep, zo gaat dat in Nederland, al jaren. Het is altijd de schuld van de 'anderen'. Dus hoef je je niets aan te trekken van wat er om je heen gebeurt, het is toch nooit je schuld!quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Toch is het de schuld van de Marokkanen. Dat voelt namelijk goed. Dat zijn anderen, weet je. Dat zijn geen Bommelenaren, dat zijn geen mensen zoals wij. Dan kunnen we lekker wijzen en anderen de schuld geven en lekker verder weer blank en bang zitten wezen in onze eigen flatjes.
Nee, dit is een retorisch truukje dat je toepast. Ahmed wordt wel degelijk aangesproken want Ahmed behoort tot de groep der jonge Marokkanen die volgens veel mensen een verhoogd risico zijn. Dat hij nooit een vlieg kwaad doet, dat doet er niet toe. Hij is nou eenmaal Marokkaan. En als hij zich daarop aangesproken voelt, dan verwijt je hem dat ook nogquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:33 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik heb je Ahmed nooit aangesproken op zijn afkomst. Dat doe ik met niemand. Maar je mag het beestje best bij zijn naam noemen. Als er een buschauffeur wordt bedreigd door Marokkaanse jongens, dan mag je toch gewoon zeggen dat het Marokkaanse jongens zijn? Als Ahmed zich daardoor voelt aangesproken, dan moet hij maar gewoon zijn gordijnen dicht doen, tv uit het raam gooien en in een hoekje zitten huilen, want dat is pure onzin. Dat heeft ook niks met stigmatiseren te maken.
Maar dat doet ie niet. hij zegt dat het de volgende keer ook wel weer een Marokkaan zal zijn. En hij zegt dat die toestand in Rotterdam waarschijnlijk ook wel aan Marokkanen zal liggen. Dat is het probleem. En dat is eng.quote:Als je zoals tong in een buurt woont, waarvan bekend is dat er veel overlast veroorzaakt wordt door Marokkaanse jongeren, waarom zou je dan niet mogen zeggen dat het om Marokkanen gaat? Heet dat stigmatiseren? Als je daar tegen bent, durf je gewoon niet de problemen onder ogen te zien als je het mij vraagt.
Je kan wel niet willen dat Ahmed er op aan gesproken wordt, maar als het elke keer opnieuw zijn neefjes zijn, dan wordt het er niet makkelijker op gemaakt.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor rare theorie. Het gaat er helemaal niet of het Marokkanen zijn of smurfen of wat dan ook. Als ze rotzooi uitvreten, moet je ze aanpakken. Als er oorzaken liggen, moet je die aanpakken. Als jeugd niet aan het werk gaat, moet je zorgen dat ze aan het werk gaan.
Maar laten we eens stoppen met het voortdurend over 'Marokkanen' te hebben of mensen met een getintte huidskleur (zal we niet onder de zonnebank hebben gelegen) te hebben. Want dat ben ik spuugzat.
Ik knuffel niemand. Maar ik ben het gewoon zat dat hardsturende Ahmed hier uit de buurt iedere keer wordt aangesproken louter vanwege zijn afkomst. Ik wil dat ook niet vanwege mijn geaardheid of wat andere mensen met mijn geaardheid uithalen. Daar heb ik geen zak te maken. Dus laten stoppen met dat stigmatiseren.
Kijk, je doet alsof het marsmannetjes zijn. Het zijn net zulke jongens als jij EngCatjuh. Het zijn gewoon Hollandse jongens. Laten we nou eens stoppen met ze als aliens te benaderen. Dat vinden ze alleen maar prettig, kunnen ze lekker de gediscrimineerde minderheid uithangen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:36 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
In Marokko hebben ze niet zoveel, bijna geen, last van Marokkaanse jongens die buschauffeurs overvallen, andere mensen lastig vallen of mogelijk zelfs onder de trein gooien. Dus ja, het lijkt me een goed plan de problemen op een Marokkaanse manier aan te pakken. Past meteen bij de cultuur van die jongens.
Tuurlijk zijn er ook andere oplossingen te bedenken. Je kan de uitval uit het VMBO aanpakken, maar daarmee los je - vrees is - niet het gehele probleem op.
Dus omdat hij Marokkaan is, is hij medeplichtig?quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je kan wel niet willen dat Ahmed er op aan gesproken wordt, maar als het elke keer opnieuw zijn neefjes zijn, dan wordt het er niet makkelijker op gemaakt.
Dat andere mensen alle schapen over één kam scheren, daar kan ik toch weinig mee? Het is gewoon een logisch gevolg van een bepaalde situatie. En dat is dan spijtig voor alle Ahmeds in Nederland, maar de cijfers liegen niet.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dit is een retorisch truukje dat je toepast. Ahmed wordt wel degelijk aangesproken want Ahmed behoort tot de groep der jonge Marokkanen die volgens veel mensen een verhoogd risico zijn. Dat hij nooit een vlieg kwaad doet, dat doet er niet toe. Hij is nou eenmaal Marokkaan. En als hij zich daarop aangesproken voelt, dan verwijt je hem dat ook nog
Als tong zegt dat het waarschijnlijk wel weer een Marokkaan zou zijn, dan bedoelt hij niet per definitie alle Marokkanen natuurlijk (ook al staat het er wel). Eigenlijk zou je elke keer het woord 'Marokkaan' moeten vervangen door 'Marokkaanse probleemjongeren'. Heb je dan je zin?quote:[..]
Maar dat doet ie niet. hij zegt dat het de volgende keer ook wel weer een Marokkaan zal zijn. En hij zegt dat die toestand in Rotterdam waarschijnlijk ook wel aan Marokkanen zal liggen. Dat is het probleem. En dat is eng.
Nee hoor, hij baseerde zich op een anonieme reactie op internet (van de site van het AD). En het werd gretig omarmd op FOK!, zo gaan die dingen helaas. En het wordt nog normaal gevonden ook, want oh ja, de cijfers weet je, dan hoef je niet meer zelf na te denken, weet je.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:44 schreef EnGCatjuh het volgende:
Bovendien baseert tong zich, als ik het topic zo vluchtig doorlees, op een reactie van een bekende van één van de slachtoffers. Op dat moment was/is dat de meest betrouwbare aanwezige bron, hoewel natuurlijk niet heel erg betrouwbaar (het is immers geen politieverklaring). Maar hij baseert het wel ergens op.
Ik doe alsof ze aliens zijn? Je kan moeilijk ontkennen dat de Nederlandse en de Marokkaanse cultuur op fundamentele punten van elkaar verschillen. En die verschillen moet je niet benadrukken, maar je moet ze ook niet ontkennen. We moeten natuurlijk de beste punten van elkaars cultuur overnemen. Maar dat gaat niet zo makkelijk.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Kijk, je doet alsof het marsmannetjes zijn. Het zijn net zulke jongens als jij EngCatjuh. Het zijn gewoon Hollandse jongens. Laten we nou eens stoppen met ze als aliens te benaderen. Dat vinden ze alleen maar prettig, kunnen ze lekker de gediscrimineerde minderheid uithangen.
Ik snap dat wijzen naar anderen nooit zo, wat AZ zegt. En het raakt me, omdat ik altijd denk dat andere minderheden de volgende zijn, zo werkt dat mechanisme, zo heeft het altijd gewerkt in de geschiedenis.
Lekker makkelijk, dus als statistisch meer homo's moorden plegen, dan heb ik pech,. Dan is het logisch dat mensen me behandelen als een potentiele moordenaar. Zo simpel ben je toch niet echt Eng?quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:44 schreef EnGCatjuh het volgende:
Dat andere mensen alle schapen over één kam scheren, daar kan ik toch weinig mee? Het is gewoon een logisch gevolg van een bepaalde situatie. En dat is dan spijtig voor alle Ahmeds in Nederland, maar de cijfers liegen niet.
Een anonieme reactie van iemand die zich voordoet als een bekende van één van de slachtoffers ja. Ach, het is natuurlijk niet heel betrouwbaar, maar toch... De reactie van tong op dat punt is wel begrijpelijk.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, hij baseerde zich op een anonieme reactie op internet (van de site van het AD). En het werd gretig omarmd op FOK!, zo gaan die dingen helaas. En het wordt nog normaal gevonden ook, want oh ja, de cijfers weet je, dan hoef je niet meer zelf na te denken, weet je.
Ik vind het anders helemaal niet moeilijk, ik neem ook helemaal niks over. Dat gebeurt wel, of niet. Maar die enge kramp waar Nederland nu in zit, ik wens ons allen toe dat dat in 2009 snel overwaait en dat we stoppen met dat wijzen naar elkaar.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:46 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik doe alsof ze aliens zijn? Je kan moeilijk ontkennen dat de Nederlandse en de Marokkaanse cultuur op fundamentele punten van elkaar verschillen. En die verschillen moet je niet benadrukken, maar je moet ze ook niet ontkennen. We moeten natuurlijk de beste punten van elkaars cultuur overnemen. Maar dat gaat niet zo makkelijk.
Wat is dat nou voor gelul over cijfers. Wat heeft Ahmed bij mij in de straat nou met die cijfers te maken. Hij wordt daardoor ook crimineler? Jij vindt het logisch dat zijn leven verknald wordt door zijn afkomst. Dat is zo fout en daar doe je aan mee. Of je het nou wilt zien of niet.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:48 schreef EnGCatjuh het volgende:
En die cijfers... Tsja, sluit je ogen maar weer
Het is hier een soort White Power Clubhuis geworden, enjoyquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:48 schreef golfer het volgende:
He, gezellig hier.
Ik dacht weer eens na een tijdje afwezigheid slap te kunnen lullen in een VBL-SC.
Gaan ze het opeens over echt belangrijke maatschappelijke problemen hebben.
Als je niks overneemt, dan blijft alles hetzelfde zoals het is. Nu gedraag jij je juist als de machtige meerderheidquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het anders helemaal niet moeilijk, ik neem ook helemaal niks over. Dat gebeurt wel, of niet. Maar die enge kramp waar Nederland nu in zit, ik wens ons allen toe dat dat in 2009 snel overwaait en dat we stoppen met dat wijzen naar elkaar.
Jij bent terug hè, dan krijg je dat.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:48 schreef golfer het volgende:
He, gezellig hier.
Ik dacht weer eens na een tijdje afwezigheid slap te kunnen lullen in een VBL-SC.
Gaan ze het opeens over echt belangrijke maatschappelijke problemen hebben.
Nu zie ik wel een beetje waar jouw heilige oorlog vandaan komt om niet die groepen zo aan te spreken.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Lekker makkelijk, dus als statistisch meer homo's moorden plegen, dan heb ik pech,. Dan is het logisch dat mensen me behandelen als een potentiele moordenaar. Zo simpel ben je toch niet echt Eng?
Het is allemaal de schuld van golferquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:51 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Jij bent terug hè, dan krijg je dat.
Nee, maar het verklaart wel een belangrijk deel van het gewijs van onder andere tong80. Ahmed heeft er weinig mee te maken. Hij is één van de vele Marokkanen die zich wijselijk afzijdig houdt van al het criminele gedoe. Oplossingen voor Ahmed zijn er echter weinig. Behalve het terugdringen van de criminaliteit van Marokkaanse probleemjongeren, dan stopt het gewijs vanzelf.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor gelul over cijfers. Wat heeft Ahmed bij mij in de straat nou met die cijfers te maken. Hij wordt daardoor ook crimineler? Jij vindt het logisch dat zijn leven verknald wordt door zijn afkomst. Dat is zo fout en daar doe je aan mee. Of je het nou wilt zien of niet.
Nee, helelmaal niet. Het stelt me teleur dat je binnen no time bent afgezakt naar een bang blank mannetje met vooordelen dat zich door zijn angsten laat beheersen. Nog maar meer pillen dan.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:53 schreef tong80 het volgende:
SCH vind iemand die met feiten komt een aanhanger van de KKK
Nee, het gewijs richting Ahmed moet stoppen, dan zorg je er in ieder geval dat niet ook Ahmed nog eens denkt, wat the fuck kan mij het allemaal schelen, ik heb het toch al gedaan.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:55 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nee, maar het verklaart wel een belangrijk deel van het gewijs van onder andere tong80. Ahmed heeft er weinig mee te maken. Hij is één van de vele Marokkanen die zich wijselijk afzijdig houdt van al het criminele gedoe. Oplossingen voor Ahmed zijn er echter weinig. Behalve het terugdringen van de criminaliteit van Marokkaanse probleemjongeren, dan stopt het gewijs vanzelf.
quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:51 schreef SCH het volgende:
Het is hier een soort White Power Clubhuis geworden, enjoy
quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:51 schreef EnGCatjuh het volgende:
Jij bent terug hè, dan krijg je dat.
Van mij ook. Dat heb ik altijd geroepen. Maar als je dat zegt, dan ben je een theedrinker of een knuffelaar.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:52 schreef Suijk het volgende:
[..]
Nu zie ik wel een beetje waar jouw heilige oorlog vandaan komt om niet die groepen zo aan te spreken.Ben het ook wel met je eens dat het heel snel fout kan gaan als dat teveel gebeurt. Maar je zegt, iedereen moet gestraft worden als hij fout is (mee eens), maar de ene straf helpt bij Pietje beter dan bij Klaasje (of bij Ahmed beter dan bij Pjotr). Dan mag je m.i. best kijken naar de achtergrond en eventueel proberen voorzorgsmaatregelen te treffen.
Je moet ook niet van Marokkanen spreken, maar van (Marokkaanse) probleemjongeren. Veel van die groepjes bestaan niet uit alleen Marokkanen, maar ook uit Nederlanders, Surinamers, Antillianen, Turken en Somaliërs. Voornamelijk vroege schoolverlaters.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:52 schreef Suijk het volgende:
[..]
Nu zie ik wel een beetje waar jouw heilige oorlog vandaan komt om niet die groepen zo aan te spreken.Ben het ook wel met je eens dat het heel snel fout kan gaan als dat teveel gebeurt. Maar je zegt, iedereen moet gestraft worden als hij fout is (mee eens), maar de ene straf helpt bij Pietje beter dan bij Klaasje (of bij Ahmed beter dan bij Pjotr). Dan mag je m.i. best kijken naar de achtergrond en eventueel proberen voorzorgsmaatregelen te treffen.
Zal wel een Marokkaanse machinist geweest zijn.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:56 schreef golfer het volgende:
[..]
[..]
Maar natuurlijk blijft het kut dat die treinen in Rotterdam zomaar over mensen heen rijden.
Ik zou als ik Sörensen was een straatverbod op treinen instellen.
Ik had je in elkaar geslagen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, helelmaal niet. Het stelt me teleur dat je binnen no time bent afgezakt naar een bang blank mannetje met vooordelen dat zich door zijn angsten laat beheersen. Nog maar meer pillen dan.
Wat een enorm teleurstellende avond is dit. In dat soort mensen heb je dan vertrouwen. Ik snap nu wel waarom je me niet meer onder ogen durft te komen.
Was een Belg. Die achteruit reedquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Zal wel een Marokkaanse machinist geweest zijn.
Sorry, maar wat tong zegt is wel waar. Er zijn twee mensen (tong en ik) die het niet met jouw eens zijn over de slachtofferrol van Marokkanen en meteen is Hools een White Power clubhuis.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, helelmaal niet. Het stelt me teleur dat je binnen no time bent afgezakt naar een bang blank mannetje met vooordelen dat zich door zijn angsten laat beheersen. Nog maar meer pillen dan.
Wat een enorm teleurstellende avond is dit. In dat soort mensen heb je dan vertrouwen. Ik snap nu wel waarom je me niet meer onder ogen durft te komen.
Ik had perfecte Marokaanse collefa's.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:57 schreef Suijk het volgende:
Het scheelt ook als je er zelf mee te maken hebt. Ik heb in mijn werk behoorlijk veel te maken met 'Ahmeds' (we noemen ze nu toch al zo) en dan eigenlijk alleen maar positief. Dan word je wat minder snel beïnvloed door berichten in de media.
Klopt helemaal!!!quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:57 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Je moet ook niet van Marokkanen spreken, maar van (Marokkaanse) probleemjongeren. Veel van die groepjes bestaan niet uit alleen Marokkanen, maar ook uit Nederlanders, Surinamers, Antillianen, Turken en Somaliërs. Voornamelijk vroege schoolverlaters.
Dat zég ik ook, maar de enige oplossing daarvoor is de criminaliteitscijfers onder Marokkanen terug te dringen. Dan stopt het wijzen vanzelf, want de stok om mee te slaan verdwijnt.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, het gewijs richting Ahmed moet stoppen, dan zorg je er in ieder geval dat niet ook Ahmed nog eens denkt, wat the fuck kan mij het allemaal schelen, ik heb het toch al gedaan.
Hallo, de overdrijving is ineens verboden?quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:58 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Sorry, maar wat tong zegt is wel waar. Er zijn twee mensen (tong en ik) die het niet met jouw eens zijn over de slachtofferrol van Marokkanen en meteen is Hools een White Power clubhuis.
Dus ja, wij (tong80 en ik) worden meteen als KKK'ers neergezet.
Nee, maar je moet het ook niet opeens ontkennenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Hallo, de overdrijving is ineens verboden?
Volgens jou wel gezien je eerste postsquote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Hallo, de overdrijving is ineens verboden?
De denkwijze van mensen zoals jij, maken de hele discussie compleet belachelijk en onmogelijk. Er zijn problemen. Punt. De grootste groep zijn Marokkaanse jongeren. Punt. Dat moet je gewoon kunnen aangeven en zeggen. Anders lost het probleem zich nooit op, worden mensen inderdaad steeds harder en gaan ze elke moslim verkeerd aankijken.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is dat voor enorme kul?quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:56 schreef golfer het volgende:
[..]
[..]
Maar natuurlijk blijft het kut dat die treinen in Rotterdam zomaar over mensen heen rijden.
Ik zou als ik Sörensen was een straatverbod op treinen instellen.
Dat is belangrijk maar ik ben het niet helemaal met je eens. NOg belangrijker is om op een andere manier overquote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:00 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dat zég ik ook, maar de enige oplossing daarvoor is de criminaliteitscijfers onder Marokkanen terug te dringen. Dan stopt het wijzen vanzelf, want de stok om mee te slaan verdwijnt.
En hoera gefeliciteerd. Jij hoort er niet bij. Het zijn de anderen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
De denkwijze van mensen zoals jij, maken de hele discussie compleet belachelijk en onmogelijk. Er zijn problemen. Punt. De grootste groep zijn Marokkaanse jongeren. Punt. Dat moet je gewoon kunnen aangeven en zeggen. Anders lost het probleem zich nooit op, worden mensen inderdaad steeds harder en gaan ze elke moslim verkeerd aankijken.
Ooit waren het de gabbers, er zijn de hooligans, er zijn de Marokkaanse jongeren, de Antilliaanse jongeren en de blonde breezersletjes. En natuurlijk langzaamlopende, zeurende bejaarden. Allemaal zorgen ze voor problemen, die keer op keer terugkomen.
Wanneer je dat blijft ontkennen, niet mag aanwijzen, niet mag zeggen en vooral niet proberen op te lossen, zal de maatschappij harder worden, en zal de roep om radicalere oplossingen en straffen alleen maar erger worden. En dat komt echt niet alleen door de mensen die daadwerkelijk door hebben dat er een bepaalde groep in Nederlandse steden de boel keer op keer verziekt, maar ook zeker door de mensen die dat echt nog steeds niet willen zien.
We noemen toch ook niet alle Marokkanen criminelen?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is belangrijk maar ik ben het niet helemaal met je eens. NOg belangrijker is om op een andere manier over
de kwestie te praten en met het wijzen en stigmatiseren te stoppen. Dat is niet links of soft maar gewoon heel erg normaal, zo hoor je namelijk over alle mesnen te praten. Ik wil ook niet graag dat alle mensen denken dat ik een relnicht ben, we willen ook niet graag dat alle voetbalsupporters hooligans geneoemd worden enz.
Dus ik denk nu dat jullie allemaal een soort Neo_Nazi's zijn ofzo?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:00 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nee, maar je moet het ook niet opeens ontkennen
Als Piet de Boer een supermarkt overvalt, dan is daar toch ook niks mee om te zeggen? Waarom mag je het beestje niet bij de naam noemen? De oplossing voor het criminele gedrag van Piet is waarschijnlijk een hele andere dan de oplossing van het criminele gedrag van Mohammed. Dan is het toch belangrijk om het beestje bij de naam te noemen en een goede, passende oplossing te vinden voor beide problemen?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:03 schreef SCH het volgende:
[..]
En hoera gefeliciteerd. Jij hoort er niet bij. Het zijn de anderen.
En nu? Wat schiet je op met deze wijsheid?
Dit weten we toch allang. Dit is voor mij zo ontzettend achterhaald. Ik wil naar oplossingen, niet naar stigma's.
Crimineeltjes zijn crimineeltjes en als het lekker voelt om te zeggen dat het vooral mensen van andere afkomst zijn dan wij, dan moet je dat vooral doen. Het lost alleen niks op.
Het zijn ook gewoon Nederlanders, want ze hebben vaak een dubbel paspoort. Of zelfs alleen een Nederlands paspoort.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:05 schreef tong80 het volgende:
Ok laten we ze Nederlanders noem die de meeeste problemen veroorzaken.:
Dat voelt voor een gemiddelde Marokkaan toch heel anders ben ik bang. Die zijn volgens jullie onderdeel van het probleem, dat proef ik toch altijd tussen de regels door. Met die opmerkingen over neefjes enzo.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:04 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
We noemen toch ook niet alle Marokkanen criminelen?
Ik snap je punt niet. Jij draait de bewering om. 'De criminelen zijn Marokkaan' betekent niet 'Marokkanen zijn crimineel'.
Nee joh, noem het vooral bij de naam. Dat lucht toch zo lekker op als je lekker samen met je moeder zit te schelden op de wereld. Gooi het er uit man, is goed voor je.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:05 schreef tong80 het volgende:
Ok laten we ze Nederlanders noem die de meeeste problemen veroorzaken.:
Die opmerking over neefjes was niet van mij. En ik denk niet zo.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat voelt voor een gemiddelde Marokkaan toch heel anders ben ik bang. Die zijn volgens jullie onderdeel van het probleem, dat proef ik toch altijd tussen de regels door. Met die opmerkingen over neefjes enzo.
Als rubbereend zegt dat hij een passende oplossing wil, dan begin jij ermeteen over dat er nu wel lang genoeg kruidenthee is gedronken, dus ik snap het niet helemaal meer.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:06 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Als Piet de Boer een supermarkt overvalt, dan is daar toch ook niks mee om te zeggen? Waarom mag je het beestje niet bij de naam noemen? De oplossing voor het criminele gedrag van Piet is waarschijnlijk een hele andere dan de oplossing van het criminele gedrag van Mohammed. Dan is het toch belangrijk om het beestje bij de naam te noemen en een goede, passende oplossing te vinden voor beide problemen?
Dat voelt lekkahquote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:08 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Die opmerking over neefjes was niet van mij. En ik denk niet zo.[quote]
Dat weet ik, jij zette Ahmed alleen wel een beetje op diezelfde lijn.
[quote]
Waarom stigmatiseer je ons nu?
Het praten en thee drinken is de oplossing die de afgelopen tien jaar door de linkse politici is gebezigd. Resultaat: chaos in bepaalde wijken.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Als rubbereend zegt dat hij een passende oplossing wil, dan begin jij ermeteen over dat er nu wel lang genoeg kruidenthee is gedronken, dus ik snap het niet helemaal meer.
Dat is nogal een karikatuur, dat zou je wel mogen weten.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:10 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Het praten en thee drinken is de oplossing die de afgelopen tien jaar door de linkse politici is gebezigd. Resultaat: chaos in bepaalde wijken.
Het blijkt dus geen passende oplossing, dat wilde ik er mee zeggen.
Waarom wordt de eerste zwarte die international werd dan wel gehuldigd ?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee joh, noem het vooral bij de naam. Dat lucht toch zo lekker op als je lekker samen met je moeder zit te schelden op de wereld. Gooi het er uit man, is goed voor je.
Rellend over de drempel. De rest van het jaar wordt vast weer bloedsaai.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:07 schreef Suijk het volgende:
Als dit trouwens een voorbode is voor het nieuwe jaar, kunnen we nog aardig wat Hools topics gaan vollullen.
Dus je mag ons wel op basis van een mening vergelijken met whitepower, Geert Wilders, Nazi's en Hitler - maar het is absoluut van de zotte om op basis van cijfers en feiten aan te geven de grootste probleemgroep van Marokkaanse afkomst is? En die afkomst is in dit geval wel degelijk een groot aspect in het ontstaan van de problemen.quote:
Ik (wij, als je toch stigmatiseren wilt) vind het niet mijn probleem als Ahmed denkt dat 'de verdachten/criminelen zijn Marokkaan' hetzelfde is als 'Marokkanen zijn verdacht/crimineel'. Dan moet hij maar meer Aristoteles gaan lezen ofzo.quote:
Nou?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom wordt de eerste zwarte die international werd dan wel gehuldigd ?
We kunnen ook afspreken dat we zo doorgaanquote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Rellend over de drempel. De rest van het jaar wordt vast weer bloedsaai.
Nog nooit van overdrijven gehoord?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is nogal een karikatuur, dat zou je wel mogen weten.
Als dit je nieuwe denkbeelden zijn, dan ben ik er snel klaar mee.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
We kunnen ook afspreken dat we zo doorgaan
dus je wil Islamitische wetgeving introduceren hier?quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:36 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
In Marokko hebben ze niet zoveel, bijna geen, last van Marokkaanse jongens die buschauffeurs overvallen, andere mensen lastig vallen of mogelijk zelfs onder de trein gooien. Dus ja, het lijkt me een goed plan de problemen op een Marokkaanse manier aan te pakken. Past meteen bij de cultuur van die jongens.
Tuurlijk zijn er ook andere oplossingen te bedenken. Je kan de uitval uit het VMBO aanpakken, maar daarmee los je - vrees is - niet het gehele probleem op.
Sorry hoor, je hebt wat dingen gehoord. Dat bedoel ik nou als ik zeg dat heel veel dingen rechtstreeks van Wilders zijn gekopieerd. Die beheerst het beeld over Marokkanen in Nedelrand. Natuurlijk is er wat aan de hand maar laten we toch in godsnaam gewoon even de waarheid en de feiten onder ogen zien en niet op van die maffe beelden afgaan.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nog nooit van overdrijven gehoord?
Maar nee, je hoort via de media zo vaak over jeugdhonken en opvoedreisjes naar het Atlasgebergte dat ik het eigenlijk al niet meer als een karikatuur zie. Blijkbaar gaat het gewoon écht zo en is de politiek omtrent dit onderwerp een karikatuur van zichzelf geworden. (Marokkaanse) probleemjongeren gaan na hun taakstrafje en preek weer net zo hard de fout in. Het wérkt gewoon niet.
Where did I say that?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dus je wil Islamitische wetgeving introduceren hier?
wtf is dat voor een opmerkingquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk maar 1 paar oogkleppen per keer op.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:22 schreef Da_Sandman het volgende:
Eindelijk eens leven in FB, is SCH er niet eens.
Wat is volgens jou dan de waarheid? Alle Marokkanen zijn lief? Wat zijn dan de feiten? Het huidige beleid werkt?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Sorry hoor, je hebt wat dingen gehoord. Dat bedoel ik nou als ik zeg dat heel veel dingen rechtstreeks van Wilders zijn gekopieerd. Die beheerst het beeld over Marokkanen in Nedelrand. Natuurlijk is er wat aan de hand maar laten we toch in godsnaam gewoon even de waarheid en de feiten onder ogen zien en niet op van die maffe beelden afgaan.
Iedereen roept tegenwoordig maar wat over dit probleem. Als je dan zegt, dat het nogal Wilderiaans is, dan mag je ook ineens niet meer zeggen, terwijl hij nog milder is dan wat bijvoorbeeld BliksemSchigt hier is, want dan schrikken mensen ineens. Denk dan na. Of stem echt op hem, als je denkt daar de oplossing ligt.
Ik zag hetquote:
quote:
ik neem aan dat je manier van wetgeven bedoelde. Maar verklaar je nader want ik gok dat ik je verkeerd begrepen hebquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:36 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Hoe was Andere Tijden?quote:
dudequote:Op donderdag 1 januari 2009 23:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Er zijn ook zo'n 7 a 8 miljoen mensen in Nederland die ook persoonlijke ervaringen en perceptie hebben, ipv alleen een politicus achterna te lopen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Sorry hoor, je hebt wat dingen gehoord. Dat bedoel ik nou als ik zeg dat heel veel dingen rechtstreeks van Wilders zijn gekopieerd. Die beheerst het beeld over Marokkanen in Nedelrand.
Oe, eindelijk! Er is iets aan de hand?quote:Natuurlijk is er wat aan de hand maar laten we toch in godsnaam gewoon even de waarheid en de feiten onder ogen zien en niet op van die maffe beelden afgaan.
Wat zijn mijn extreme denkbeelden dan? Ik heb nog niets meer gezegd dan dat er problemen zijn in de steden met groepen jongeren, waarvan het grootste deel van Marokkaanse afkomst is. Dat is erger dan Wilders?quote:Iedereen roept tegenwoordig maar wat over dit probleem. Als je dan zegt, dat het nogal Wilderiaans is, dan mag je ook ineens niet meer zeggen, terwijl hij nog milder is dan wat bijvoorbeeld BliksemSchigt hier is, want dan schrikken mensen ineens. Denk dan na. Of stem echt op hem, als je denkt daar de oplossing ligt.
Ja, blijkbaar.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
[..]
ik neem aan dat je manier van wetgeven bedoelde. Maar verklaar je nader want ik gok dat ik je verkeerd begrepen heb
Het leven is een stuk gecompliceerder en niet zo simpel als we graag willen. Was het maar zo eenvoudig.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:25 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Wat is volgens jou dan de waarheid? Alle Marokkanen zijn lief? Wat zijn dan de feiten? Het huidige beleid werkt?
Nou ja zeg, wat wordt er ineens enorm op dat grapje gereageerd. Doe even normaal zeg. Er staat toch overduidelijk een smiley achter en het is zo overdreven. Nogmaals: beweer ik nou ineens dat Catjuh en de rest neo-nazi's zijn? Nee natuurlijk niet. Van hen wist ik ook het wel ongeveer, dat snap ik ook wel. is ook een andere generatie.quote:
Tong heeft nog steeds niet gezegd dat alle Marokkanen crimineel zijn, waar jouw Ahmed zich zo ongerust over maakt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:29 schreef SCH het volgende:
Het ging hier over de simpele manier van maar weer even wijzen. Er is iets gebeurd dus het zal wel weer een Marokkaan zijn. Want hij zal wel niet onder de zonnebank hebben gelegen, toch, haha.
Ik vond t niet zo'n geslaagd grapje eerlijk gezegd SCHquote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou ja zeg, wat wordt er ineens enorm op dat grapje gereageerd. Doe even normaal zeg. Er staat toch overduidelijk een smiley achter en het is zo overdreven.
Ja.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:31 schreef golfer het volgende:
Toch wel weer leuk om terug te zijn.
Ik neem alle schuld van de leukste Hools sinds tijden op mij.![]()
Gaan jullie nou gewoon weer verder met plaatsen van 'Goedemorgen/middag of -avond' ?
Ik moest even opzoeken wie Spekman is - maar hij zegt helemaal niets anders dan Engcatjuh en ik (althans proberen duidelijk te maken), maar wij zijn compleet van de pot gerukt, worden voor de grap - ha ha - uitgemaakt voor white power, nazi's en KKK, maar iemand met een mooie rode broek is wel okay en mag dat wel zeggen?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Het leven is een stuk gecompliceerder en niet zo simpel als we graag willen. Was het maar zo eenvoudig.
Er zijn heel veel probleemjongeren. En Marokkaanse jongeren uit bepaalde wijken zijn daarbij oververtegenwoordigd. Dat kun je constatereren. En dan? Wat is volgens jou dan het huidige beleid?
Ik denk dat er op veel vlakken goed wordt opgetreden maar dat het op het gebied van repressie nog harder kan, ik ben het wel met Spekman eens die het over vernederen heeft. Dat is allemaal een hele discussie op zich Catjuh, daar komen we zo niet uit.
Het ging hier over de simpele manier van maar weer even wijzen. Er is iets gebeurd dus het zal wel weer een Marokkaan zijn. Want hij zal wel niet onder de zonnebank hebben gelegen, toch, haha.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:34 schreef tong80 het volgende:
Alle Marokkanen zijn crimineel.
Behalve mijn ex-buurman.
Daar heb ik lucifers bij geleend.
maar ze zitten hier natuurlijk wel in een totaal andere omgeving, cultuur en maatschapij? Maar praktisch gezien in wetten toepassen is lastig natuurlijk want een stadje al Elst heeft problemen met grote groepen "Molukkers", Arnhem heeft wijken waar Antilianen het grootste probleem vormen. Waar ga je voor welke grens?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:28 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar.
De Marokkaanse aanpak van probleemjongeren in eigen land heeft weinig met Islamitische wetgeving te maken. Natuurlijk is daar wel het een en ander geregeld bij de wet, maar dat betekent niet dat we meteen álles maar moeten kopiëren. Het lijkt mij in ieder geval het beste om gewoon goed te kijken naar hoe ze de problemen dáár aanpakken en dat dan zonder al te veel aanpassingen ook hier toe te passen. En als daar een wetswijziging voor nodig is, so be it.
Nou sorry dan, volgens mij is het volstrekt Hoolsiaans taalgebruik, maar goed.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik vond t niet zo'n geslaagd grapje eerlijk gezegd SCH
Je kan vanuit de opvoedkundige bureau's verschillende methodes kunnen toepassen, toegespitst op bepaalde culturen. Nederlandse jongeren hebben een andere aanpak nodig dan Arabische jongeren, die weer anders reageren dan Aziaten. Ik weet niet in hoeverre dat wettelijk moet worden vastgelegd, ook niet precies hoe dat geregeld moet worden zonder te discriminerend over te komen, maar dat er verschil zit in de aard van het beestje, betekent ook dat er verschillende oplossingen nodig zijn om de beestjes handtam te krijgen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar ze zitten hier natuurlijk wel in een totaal andere omgeving, cultuur en maatschapij? Maar praktisch gezien in wetten toepassen is lastig natuurlijk want een stadje al Elst heeft problemen met grote groepen "Molukkers", Arnhem heeft wijken waar Antilianen het grootste probleem vormen. Waar ga je voor welke grens?
Puur praktisch gezien dan hè.
Nou, nee.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou sorry dan, volgens mij is het volstrekt Hoolsiaans taalgebruik, maar goed.
Ik ben daar ook helemaal geen tegenstander van. Je moet doen wat helpt en wat enigszins binnen onze wetgeving past (laten we maar niet ineens gaan martelen ofzo).quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:42 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Je kan vanuit de opvoedkundige bureau's verschillende methodes kunnen toepassen, toegespitst op bepaalde culturen. Nederlandse jongeren hebben een andere aanpak nodig dan Arabische jongeren, die weer anders reageren dan Aziaten. Ik weet niet in hoeverre dat wettelijk moet worden vastgelegd, ook niet precies hoe dat geregeld moet worden zonder te discriminerend over te komen, maar dat er verschil zit in de aard van het beestje, betekent ook dat er verschillende oplossingen nodig zijn om de beestjes handtam te krijgen.
Dit is het nadeel van een multiculturele samenleving, waar ik helemaal niks tegen heb. Elk volk heeft een andere stijl en heeft een andere benadering nodig. Als je iedereen hetzelfde behandeld, heb je kans dat het totaal niet in effect resulteert bij sommige bevolkingsgroepen.
Nee. Liever gewoon lekker vernederen met z'n allen!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben daar ook helemaal geen tegenstander van. Je moet doen wat helpt en wat enigszins binnen onze wetgeving past (laten we maar niet ineens gaan martelen ofzo).
Goh gevoelig ineens. Stoorde je je hier ook zo aan:quote:
quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik had je in elkaar geslagen.
Homo's vragen daarom.
we zijn het gewoon redelijk eens alleen beide vanuit een wat andere benaderingquote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:42 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Je kan vanuit de opvoedkundige bureau's verschillende methodes kunnen toepassen, toegespitst op bepaalde culturen. Nederlandse jongeren hebben een andere aanpak nodig dan Arabische jongeren, die weer anders reageren dan Aziaten. Ik weet niet in hoeverre dat wettelijk moet worden vastgelegd, ook niet precies hoe dat geregeld moet worden zonder te discriminerend over te komen, maar dat er verschil zit in de aard van het beestje, betekent ook dat er verschillende oplossingen nodig zijn om de beestjes handtam te krijgen.
Dit is het nadeel van een multiculturele samenleving, waar ik helemaal niks tegen heb. Elk volk heeft een andere stijl en heeft een andere benadering nodig. Als je iedereen hetzelfde behandeld, heb je kans dat het totaal niet in effect resulteert bij sommige bevolkingsgroepen.
In mindere mate, want jij was in een - in mijn ogen - serieuze discussie betrokken en tong hing zoals altijd de wannabe-clown uit.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Goh gevoelig ineens. Stoorde je je hier ook zo aan:
[..]
Als iets in die sfeer helpt, dan lijkt me dat zeker een optie.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Nee. Liever gewoon lekker vernederen met z'n allen!
Daar lijkt het wel een beetje opquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind ik dan maar raar en ineens super gevoelig. Heel merkwaardig. Ik reageerde gewoon op een grappige opmerking van golfer. Maar als jij wilt geloven dat ik jullie White Power jongeren vind, dan geloof je dat toch lekker. Is ook al weer van dat slachtoffergedrag.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:48 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
In mindere mate, want jij was in een - in mijn ogen - serieuze discussie betrokken en tong hing zoals altijd de wannabe-clown uit.
Ja, zeker. Als ik programma's als PREMtime mag geloven zijn de jongerenwerkers de enigen die de probleemjongeren kunnen benaderen en in dialoog kunnen. Het is een langzaam proces en de gevolgen zijn nu nog niet echt zichtbaar, en dat is jammer. Er zijn nog meer oplossingen te bedenken voor een deel van het probleem, zoals het bestrijden van vroegtijdige schooluitval. Het totaalpakket moet het gaan doen, denk ik.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
we zijn het gewoon redelijk eens alleen beide vanuit een wat andere benaderingik ben ook niet tegen straffen enzo maar pak de problemen ook eens bij de wortel aan. Op straat met jongerenwerkers e.d. daar is een wereld te winnen.
Sowieso kan je dat niet weten.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:48 schreef SCH het volgende:
[..]
En we moeten niet vergeten dat de meeste criminatliteit natuurlijk nog altijd door jongeren van autochtone afkomst wordt gepleegd. Dat mag dan ook wel weer benoemd worden.
Die White Power opmerking paste anders prima in de lijn van je Wilders-opmerkingen...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind ik dan maar raar en ineens super gevoelig. Heel merkwaardig. Ik reageerde gewoon op een grappige opmerking van golfer. Maar als jij wilt geloven dat ik jullie White Power jongeren vind, dan geloof je dat toch lekker. Is ook al weer van dat slachtoffergedrag.
Haha, heb ik het ook een keer over cijfers. Dus alles wat Engcatjuh en Bliksemschigt zeggen over cijfers, dat moeten we dus niet geloven volgens jou?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:51 schreef sjimz het volgende:
[..]
Sowieso kan je dat niet weten.
Niet alle criminaliteit staat namelijk geregistreerd in cijfertjes.
Niet zo gek hè, als je uitgaat van absolute cijfers.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:48 schreef SCH het volgende:
[..]
En we moeten niet vergeten dat de meeste criminatliteit natuurlijk nog altijd door jongeren van autochtone afkomst wordt gepleegd. Dat mag dan ook wel weer benoemd worden.
Nee je begrijpt me verkeerd.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Haha, heb ik het ook een keer over cijfers. Dus alles wat Engcatjuh en Bliksemschigt zeggen over cijfers, dat moeten we dus niet geloven volgens jou?
Die Wilders-opmerkingen kloppen dan ook volledig, het zijn vrijwel allemaal Wilderiaanse teksten die je hier post. Over jeugdhoken en atlasgebergte en theedrinken en al die cijfers enz. Het is letterlijk PVV-materiaal. Geeft niks, maar waarom mag ik dat niet opmerken?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:51 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Die White Power opmerking paste anders prima in de lijn van je Wilders-opmerkingen...
Volgens BS en Engcatjuh staat dat vast. Daar gaat de hele discussie over.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:53 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nee je begrijpt me verkeerd.
Ik weet niet of allochtonen of autochtonen meer criminaliteit plegen omdat simpelweg niet alles geregistreerd wordt.
Nou, het zou me niks verbazen als de meeste mensen dat helemaal niet weten.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:52 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Niet zo gek hè, als je uitgaat van absolute cijfers.
Je mag het wel opmerken, maar dan is je White Power grapje ook opeens geen grapje meer.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Die Wilders-opmerkingen kloppen dan ook volledig, het zijn vrijwel allemaal Wilderiaanse teksten die je hier post. Over jeugdhoken en atlasgebergte en theedrinken en al die cijfers enz. Het is letterlijk PVV-materiaal. Geeft niks, maar waarom mag ik dat niet opmerken?
Verdomd, we zitten eigenlijk ontzettend op dezelfde lijnquote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:50 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ja, zeker. Als ik programma's als PREMtime mag geloven zijn de jongerenwerkers de enigen die de probleemjongeren kunnen benaderen en in dialoog kunnen. Het is een langzaam proces en de gevolgen zijn nu nog niet echt zichtbaar, en dat is jammer. Er zijn nog meer oplossingen te bedenken voor een deel van het probleem, zoals het bestrijden van vroegtijdige schooluitval. Het totaalpakket moet het gaan doen, denk ik.
Nou, dat was in ieder geval helemaal niet zo bedoeld. Kaalkopje van mequote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:54 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Je mag het wel opmerken, maar dan is je White Power grapje ook opeens geen grapje meer.
D66 zegt dit absoluut niet op deze manier. De PvdA overschreeuwt zichzelf en de VVD, tjaquote:Trouwens, als dit al PVV materiaal is, dan zijn de VVD, de nieuwe lijn van de PVDA, D66, e.a. ook allemaal kopiën van Wilders.
Van de geregistreerde cijfers wel, maar daar naast is er nog een heel groot grijs gebied.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens BS en Engcatjuh staat dat vast. Daar gaat de hele discussie over.
Nee, maar statistisch gezien moet je er maar van uitgaan dat criminaliteit door allochtonen even vaak niet wordt geregistreerd als criminaliteit door autochtonen, dus de relatieve cijfers zullen niet gek veel beïnvloed worden door wat jij zegt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:53 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik weet niet of allochtonen of autochtonen meer criminaliteit plegen omdat simpelweg niet alles geregistreerd wordt.
Ze zeggen het niet, maar ze bedoelen het wel. Maar ok, je geeft toe dat het niet alleen Wilders-uitspraken zijn. Het zijn (centrum)rechtse uitspraken, geen extreem rechtse uitspraken.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, dat was in ieder geval helemaal niet zo bedoeld. Kaalkopje van me![]()
[..]
D66 zegt dit absoluut niet op deze manier. De PvdA overschreeuwt zichzelf en de VVD, tja
Maar mijn praktijk ervaring is weer niet relevant voor een ander gebied in Nederland, simpelweg omdat er in Amsterdam gewoon een groot percentage allochtoon is.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:56 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nee, maar statistisch gezien moet je er maar van uitgaan dat criminaliteit door allochtonen even vaak niet wordt geregistreerd als criminaliteit door autochtonen, dus de relatieve cijfers zullen niet gek veel beïnvloed worden door wat jij zegt.
Geen idee of het echt zo is, jij hebt de praktijkervaring natuurlijk.
SCH vergelijken met een cabaratier is je kat vergelijken met Balkenendequote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:57 schreef Bluezz het volgende:
Als je die white power grap niet leuk vind, kan je ook beter maar geen cabaret meer kijken met die tere zieltjes.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:50 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ja, zeker. Als ik programma's als PREMtime mag geloven zijn de jongerenwerkers de enigen die de probleemjongeren kunnen benaderen en in dialoog kunnen. Het is een langzaam proces en de gevolgen zijn nu nog niet echt zichtbaar, en dat is jammer. Er zijn nog meer oplossingen te bedenken voor een deel van het probleem, zoals het bestrijden van vroegtijdige schooluitval. Het totaalpakket moet het gaan doen, denk ik.
quote:Prem Radhakishun moet weer rennen voor leven
Arme Prem Radhakishun. Onze favoriete NPS-schreeuwer heeft weer een minder prettige ervaring met Marokkaanse capuchonklootzakjes achter de rug. Onlangs was de programmamaker in Den Haag om opnames te maken voor een nieuw TV-dingetje. Toen die er om vijf uur op zaten, werd hij samen met zijn crew buiten opgewacht door tientallen kansenjongeren. U moet weten, sinds een paar maanden is het in Vogelaarwijken volkssport nummer een om tegels/stenen/flesjes naar het hoofd van Radhakishun te gooien. Naar eigen zeggen werd de sympathieke TV-Surinamer in de Stuwstraat gedwongen tot een sprint om niet volledig in elkaar gebeukt te worden. Daarom was Prem vanochtend in het radioprogramma Lunch! te horen om lekker oprecht en incorrect de frustratie van zich af te praten. Prem is namelijk doodziek. Van alle Marokkaanse huftertjes die hem opjagen terwijl hij het jarenlang voor hen heeft opgenomen. Maar ook van alle Yes-We-Can apologisten die het gedrag van dat oliedomme niet-Westers klotevolk goedpraten. Dat hij het teringtuig niet terug kan meppen zonder als racist in een showproces te eindigen. Dat hij zich tegenwoordig tussen witte Lonsdale-racisten een stuk veiliger voelt. Dat de politie hem verzoekt kalm te blijven en burgers adviseert geen tasjes op de bijrijdersstoel te leggen. Prem is bijkans radeloos: Hoe lang moet hij zich nog inhouden? Waarom doet de regering geen moer? Prem is toch geen Wilders? Hij wordt verdomme gewoon rechts van. En politici zich maar afvragen waar dat gevoel van onbehagen vandaan komt. [Ernstige blik. Camera drie inzoomen] En DAT... vindt Prem veel belangrijker dan de verkiezing van president Obama. De hartverscheurende noodkreet HIERRR.
Dat snap ik, maar het was niet van: 'Allochtone crimineel, dit registreren we' en 'Autochtone crimineel, dit registreren we niet', neem ik aan.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:57 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar mijn praktijk ervaring is weer niet relevant voor een ander gebied in Nederland, simpelweg omdat er in Amsterdam gewoon een groot percentage allochtoon is.
In Bloemendaal wel.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:53 schreef sjimz het volgende:
Nee klopt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:58 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar het was niet van: 'Allochtone crimineel, dit registreren we' en 'Autochtone crimineel, dit registreren we niet', neem ik aan.
Ja, dat weet ik. Prem is ook geen jongerenwerkerquote:
Dat zeker, één dingetje kan nooit de oplossing zijn. Maar blijkbaar moet het eerst goed misgaan. In Gouda loopt het nu ook ineens heel andersquote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:50 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
De zoon van Prem is ooit beroofd door 2 marokkaanse jongensquote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:59 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Prem is ook geen jongerenwerker
Kijk, we zitten denk ik niet zo ver van elkaar. Ik ben alleen heel erg waakzaam voor de manier waarop hier over wordt gesproken omdat ik serieus denk dat daar heel veel problemen uit ontstaan. Het is prima hoor, dat benoemen. Maar dan, bouwen misschien?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:56 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ze zeggen het niet, maar ze bedoelen het wel. Maar ok, je geeft toe dat het niet alleen Wilders-uitspraken zijn. Het zijn (centrum)rechtse uitspraken, geen extreem rechtse uitspraken.
lekker.quote:
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:57 schreef Bluezz het volgende:
Als je die white power grap niet leuk vind, kan je ook beter maar geen cabaret meer kijken met die tere zieltjes.
Is dat ook gerelateerd aan het aantal pedofiele misdrijven in de gemeente?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:59 schreef golfer het volgende:
Overigens is ook elektronisch geregistreerd hoe vaak ene SCH de gemeentegrens van Bloemendaal heeft overschreden. Die cijfers zijn over 50 jaar op te vragen bij het nu nog gesloten gemeente-archief.
Lekker.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:00 schreef -Vaduz- het volgende:
Bier?
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:59 schreef golfer het volgende:
[..]
In Bloemendaal wel.
Daar zijn ze gek op cijfers.
6% alle 3 fietsendiefstallen vorig jaar werden gepleegd door Afghanen van Limburgse afkomst.
Het aantal inbraken bij miljonairs in Bloemendaal is met 64 % afgenomen sinds het faillissement van Icesave en de laatste 3 snelrechtprocedures vanwege het ongeoorloofd gooien met rotjes naar de plaatselijke veldwachter waren na 9 minuten afgelopen.
Overigens is ook elektronisch geregistreerd hoe vaak ene SCH de gemeentegrens van Bloemendaal heeft overschreden. Die cijfers zijn over 50 jaar op te vragen bij het nu nog gesloten gemeente-archief.
Sorry, geen alcohol tijdens de discussieavonden.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:00 schreef -Vaduz- het volgende:
Bier?
Geen idee, de kater kwam een stuk later zullen we maar zeggen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:02 schreef RayMania het volgende:
[..]
Lekker.
Waarom twee drukke topics tegelijk?
Leuk dat je me dan meteen tot Wilders-adept bombardeert, mevrouw Verdonk!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Kijk, we zitten denk ik niet zo ver van elkaar.
Wat tong ermee wil zeggen? Geen idee. Tong kennende een poging tot humor.quote:Ik ben alleen heel erg waakzaam voor de manier waarop hier over wordt gesproken omdat ik serieus denk dat daar heel veel problemen uit ontstaan. Het is prima hoor, dat benoemen. Maar dan, bouwen misschien?
Het is leuk om het honderste topic te openen dat de dader een Marokkaan is. En dan? Schiet die mededeling verder iets op? En dan zeg ik niet dat je het niet mag zeggen maar wel wat je er mee wil zeggen.
De kater is inderdaad aanwezig. *Miauw*quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:03 schreef borisz het volgende:
[..]
Geen idee, de kater kwam een stuk later zullen we maar zeggen.
quote:rest in piece
Yups.quote:
Als we toch bezig zijn met zulke dingen... Op Geenstijl (ja, daar heb jij een hekel aan SCHquote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:05 schreef SCH het volgende:
Echt heel flauw en slecht maar ook weer te grappig om niet te melden, in de hyves-reacties van die jongen die is overleden op het spoor staat
[..]
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:05 schreef SCH het volgende:
Echt heel flauw en slecht maar ook weer te grappig om niet te melden, in de hyves-reacties van die jongen die is overleden op het spoor staat
[..]
Ik heb ook op die hyves gekeken, maar die jongen gelooft sterk in nederland, heeel sterk.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Je mist me point, poesquote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:58 schreef EnGCatjuh het volgende:
SCH vergelijken met een cabaratier is je kat vergelijken met Balkenende
waarom wil hij OJ Simpson dood?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:06 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Als we toch bezig zijn met zulke dingen... Op Geenstijl (ja, daar heb jij een hekel aan SCH) stond deze foto:
[ afbeelding ]
Met elkaar praten zonder elkaar op uiterlijk te beoordelenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:07 schreef rubbereend het volgende:
Was Pim er nou nog maarHij wilde tenminste wel met de Marokaantjes de darkroom in
Pas op voor SCHquote:
Precies. Voor je het weet krijg je een witte puntmuts op en sta je dansend voor een brandend kruisquote:
Ja, daar was die white power opmerking meer op van toepassing geweest.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:08 schreef maril het volgende:
[..]
Ik heb ook op die hyves gekeken, maar die jongen gelooft sterk in nederland, heeel sterk.
Ray heeft altijd een witte puntmuts op.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:10 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Precies. Voor je het weet krijg je een witte puntmuts op en sta je dansend voor een brandend kruis
Zit geen punt aan hoor.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Ray heeft altijd een witte puntmuts op.
Dat is geen puntmutsquote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Ray heeft altijd een witte puntmuts op.
Ik had je niet voor niks in 2008 achtergelatenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:12 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dat is geen puntmuts
Ik ga slapen
Daar zijn verzachtende zalfjes tegen te halen bij de Admins.quote:
Daarom ben ik altijd zo heetquote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar je hebt wel vaak een brandend kruis
prachtig tochquote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:09 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Met elkaar praten zonder elkaar op uiterlijk te beoordelen
Ben je verhuisd? Of alleen een nieuwe peezee?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 02:02 schreef rubbereend het volgende:
zo de nieuwe PC staat op zijn plaats
Jammer.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 06:27 schreef FritsVanEgters het volgende:
Sorry tong, niet echt mijn ding, die lijstjes.
Goed, we hebben nu dus wel een link. Die Bas had dus rechtse ideeen en is achterna gezeten door Marokkanen. Waarom toch Jaap, wil jij altijd zo links zijn dat je oogklepjes op hebt?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, daar was die white power opmerking meer op van toepassing geweest.
Wel halal-worstjes natuurlijk. Was Pim halal?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
prachtig tochen je krijgt er ook nog worstjes bij
Zo'n felle discussie in Hools, dat waren de databases even niet meer gewend...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:04 schreef RayMania het volgende:
Goeiemiddag. Waren we zomaar down.
Want? Volgens mij is dit een van de reden dat SCH heeft gezegd af te wachten met beschuldigende vingers bijvoorbaat naar een bepaalde groep te wijzen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 10:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Goed, we hebben nu dus wel een link. Die Bas had dus rechtse ideeen en is achterna gezeten door Marokkanen. Waarom toch Jaap, wil jij altijd zo links zijn dat je oogklepjes op hebt?
niet achterna gezeten, maar gewoon een ruzie..........quote:Op vrijdag 2 januari 2009 10:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Goed, we hebben nu dus wel een link. Die Bas had dus rechtse ideeen en is achterna gezeten door Marokkanen. Waarom toch Jaap, wil jij altijd zo links zijn dat je oogklepjes op hebt?
Begin nou niet weer. Niemand weet precies wat er is gebeurd dus waarom zou ik dat dan wel moeten weten? De politie zegt dat het een stom ongeluk is maar als jij meer weet hoor ik het graag. Dat domme gelul over links en rechts, het gaat eerder over dom en slim, over willen weten en niet willen weten.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 10:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb het in dat andere topic ook gepost dat heel veel van die dingen soms zo verrekte genuanceerd liggen. Ik heb dat ooit heel precies over Meindert Tjoelker gevolgd: die jongen die in Leeuwarden is omgekomen bij 'zinloos geweld'. Die jongen had 30 bier in zijn mik en ging een knokpartij aan, tja, uiteindelijk stierf hij en heeft hij niet iemand anders doodgeslagen, had net zo goed gekund. Ineens was die Meindert een held terwijl het natuurlijk ook een loser was op dat moment. Zo klinkt het hier ook. Sneue jongelui die elkaar het leven zuur maken in plaats van leuk feest vieren. Maar dan zijn er wellicht ook nog Marokkanen bij betrokken, nou dan weten we het wel.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:12 schreef rubbereend het volgende:oi
[..]
niet achterna gezeten, maar gewoon een ruzie..........fijn dat de nuance altijd pas later komt
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:06 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Zo'n felle discussie in Hools, dat waren de databases even niet meer gewend...
De moord op Kevin Duinmeijer bleek later toch ook geen racistische moord.......quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb het in dat andere topic ook gepost dat heel veel van die dingen soms zo verrekte genuanceerd liggen. Ik heb dat ooit heel precies over Meindert Tjoelker gevolgd: die jongen die in Leeuwarden is omgekomen bij 'zinloos geweld'. Die jongen had 30 bier in zijn mik en ging een knokpartij aan, tja, uiteindelijk stierf hij en heeft hij niet iemand anders doodgeslagen, had net zo goed gekund. Ineens was die Meindert een held terwijl het natuurlijk ook een loser was op dat moment. Zo klinkt het hier ook. Sneue jongelui die elkaar het leven zuur maken in plaats van leuk feest vieren. Maar dan zijn er wellicht ook nog Marokkanen bij betrokken, nou dan weten we het wel.
Ik word zo ontzettend moe van die moedwillige domheid.
Even een post uit het topic over die 2 jongens.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 03:18 schreef Zapato het volgende:
OK, ben vriend vrienden van Bas en Kevin, was mee met hun groep naar Outland en middinin het hele incident gezeten. Wil voor de geinteresseerden wel wat dingen ophelderen.
Bas is dus overleden, gelukkig wel in een keer want hij werd vol geschept door de trein. Wat er nou precies gebeurd is is het volgende. Wij stonden, verdeeld over de twee perrons van Alexander met een groepje van 14 man te wachten op de eerste trein. Er zaten nog een aantal mensen waar ik samen met iemand anders mee aan het praten was. Op een gegeven moment komt er een groepje allochtonen (Mocros, Turken, ik weet het niet) het perron oplopen, slaan iemand van buiten ons groepje neer, waarna nog twee mensen, waaronder ikzelf, ook een klap krijgen. Dit gebeurt allemaal in ongeveer 20 seconden, het ging dus heel snel.
Zij hadden geen enkele reden om ons te slaan, we hebben geen woord met die gasten gewisseld, niet op het station, ook niet in de club dus ze waren simpelwel at random mensen aan het neerslaan. Ik rende samen met een van mn vrienden naar het andere perron (over het spoor dus), terwijl een stuik of vijf van mijn vrienden op dat perron ook het spoor opliepen om zichzelf te verdedigen.
Het groepje aanvallers dreigde vervolgens vanaf het perron met stenen (die kiezels naast de spoorbaan) waarna een vriend van mij twee keer met een steen tegen zijn voorhoofd en mond werd geslagen. De hiervoor genoemde Timo trok hem vervolgens weg bij zn belagers om te voorkomen dat hij hen aan zou vallen.
Ik stond ondertussen 112 te bellen op het perron en terwijl ik de hulpdienst aan de lijn heb hoor ik ineens een ruis, dan een toeter en het doffe geluid van een iets rakende Intercity trein die met 130 km/h door het station raast. Ik zie in een flits een aantal mensen van het spoor springen waarna blijkt dat Bas vol is geschept door de trein, Kevin's halve been openligt en de aanstischters em zijn gesmeerd. De politie was er heel erg snel, alsmede het ambulancepersoneel.
Voor de ouders van Bas (die ik dus zelf amper kende) is het drama heel groot. We hebben het er inmiddels met hun en de hele op het station aanwezige groep over gehad en zijn allemaal blij dat Kevin waaraschijnlijk voor 100% gaat herstellen en dat er verder niemand écht gewond is geraakt.
De dood van Bas wordt als een tragisch ongeval aangemerkt door de politie omdat niemand directe schuld aan het ongeval kan dragen. Hoe pijnlijk het ook is dat de bloedhonden die ons hebben aangevallen alleen maar aangeklaagd kunnen worden voor gweldpleging of mishandeling ben ik het daar denk im wel mee eens. Hoe ontzettend barbaars, laag en zielig het ook is om willekeurige mensen aan te gaan vallen op het station hebben zij dit ook niet voor ogen gehad, laat staan gewild.
Ik bedank jullie allemaal maar namens de ouders en Bas zijn vrienden voor de steunbetuigingen en hoop dat die mongolen nooit meer zoiets als dit flikken.
Bij mijn weten maakte hij een opmerking tegen vandalen die hem daarna met 4en in elkaar trapten met de dood tot gevolg. Dat is toch wel wat anders dan hoe jij de situatie hier schetst.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb het in dat andere topic ook gepost dat heel veel van die dingen soms zo verrekte genuanceerd liggen. Ik heb dat ooit heel precies over Meindert Tjoelker gevolgd: die jongen die in Leeuwarden is omgekomen bij 'zinloos geweld'. Die jongen had 30 bier in zijn mik en ging een knokpartij aan, tja, uiteindelijk stierf hij en heeft hij niet iemand anders doodgeslagen, had net zo goed gekund. Ineens was die Meindert een held terwijl het natuurlijk ook een loser was op dat moment. Zo klinkt het hier ook. Sneue jongelui die elkaar het leven zuur maken in plaats van leuk feest vieren. Maar dan zijn er wellicht ook nog Marokkanen bij betrokken, nou dan weten we het wel.
Ik word zo ontzettend moe van die moedwillige domheid.
Zo had ik het ook altijd begrepen. Dat verhaal van SCH is nieuw voor mij.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:46 schreef Breach het volgende:
Bij mijn weten maakte hij een opmerking tegen vandalen die hem daarna met 4en in elkaar trapten met de dood tot gevolg.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:47 schreef RayMania het volgende:
[..]
Zo had ik het ook altijd begrepen. Dat verhaal van SCH is nieuw voor mij.
Hmm, SCH heeft wel een beetje gelijkquote:Het incident
Op de avond van zijn dood was Meindert Tjoelker in het centrum van Leeuwarden uitgeweest met zijn vriendin en twee bevriende stellen bij wijze van vrijgezellenfeestje, omdat hij een week later zou gaan trouwen. Om half drie in de ochtend liepen zij aangeschoten naar huis. Toen zij over de Nieuwestad langs de gracht liepen, zagen ze aan de overkant vier luidruchtige jongens die fietsen op de weg gooiden.
Tijdens de rechtszaak bleek dat een van deze jongens door zijn vrienden was uitgedaagd om over een geparkeerde fiets te springen, wat mislukte waardoor hij ten val kwam. Hierdoor werd hij door zijn vrienden uitgelachen en uit frustratie gooide hij de fiets op straat. Dat zag Tjoelker, die daarop vanaf de overkant riep: "Moet dat nou, stelletje klootzakken, doe niet zo asociaal!".
Er volgde een woordenwisseling waarbij Meinderts vriendin hem verschillende keren tevergeefs tot kalmte maande. Op een gegeven moment riep Tjoelker: "Moet je hier komen, sla ik je voor je bek, kom maar op, klojo, dikke hufter!". De groep, eveneens aangeschoten na een avond stappen, voelde zich hierdoor uitgedaagd en ging erop in. Ze staken het bruggetje over de gracht over en Meindert kreeg een harde klap in zijn gezicht. Hij verdedigde zich en sloeg terug, waarna een vechtpartij ontstond.
Tjoelker kwam ten val, kreeg nog een trap en bleef gewond liggen. Later zou blijken dat die trap ernstig hersenletsel tot gevolg heeft gehad, waar hij enkele uren later aan overleed. Het viertal was zich niet van de fatale afloop bewust en was heel verbaasd toen zij in de shoarmazaak waar ze nog wat gingen eten werden gearresteerd.
Ja, zo wilde iedereen het graag horen want het is toch een beetje vervelend als je zo'n hele stille tocht hebt gehouden en het slachtoffer blijkt helemaal niet zo onschudlig. Het was gewooneen ordinaire vechtpartij waarbij die Tjoelker, stomdronken, rake klappen en schoppen heeft uitgedeeld maar zelf uiteindelijk overleed. Hij maakte ook geen opmerking tegen vandalen, er onstond gewoon een dronkemansruzie.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:46 schreef Breach het volgende:
[..]
Bij mijn weten maakte hij een opmerking tegen vandalen die hem daarna met 4en in elkaar trapten met de dood tot gevolg. Dat is toch wel wat anders dan hoe jij de situatie hier schetst.
Oh je hebt het al gepost, zie ik, nou ja, zo zie je maar dat het vaak heel wat genuanceerder ligt dan ons wordt voogehouden. Het stoort me dat dit verhaal uiteindleijk dan niet zo bekend is gemaakt. Van die Tjoelker was al heel snel een held gemaakt immers.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, zo wilde iedereen het graag horen want het is toch een beetje vervelend als je zo'n hele stille tocht hebt gehouden en het slachtoffer blijkt helemaal niet zo onschudlig. Het was gewooneen ordinaire vechtpartij waarbij die Tjoelker, stomdronken, rake klappen en schoppen heeft uitgedeeld maar zelf uiteindelijk overleed. Hij maakte ook geen opmerking tegen vandalen, er onstond gewoon een dronkemansruzie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |