Die opmerking over neefjes was niet van mij. En ik denk niet zo.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat voelt voor een gemiddelde Marokkaan toch heel anders ben ik bang. Die zijn volgens jullie onderdeel van het probleem, dat proef ik toch altijd tussen de regels door. Met die opmerkingen over neefjes enzo.
Als rubbereend zegt dat hij een passende oplossing wil, dan begin jij ermeteen over dat er nu wel lang genoeg kruidenthee is gedronken, dus ik snap het niet helemaal meer.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:06 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Als Piet de Boer een supermarkt overvalt, dan is daar toch ook niks mee om te zeggen? Waarom mag je het beestje niet bij de naam noemen? De oplossing voor het criminele gedrag van Piet is waarschijnlijk een hele andere dan de oplossing van het criminele gedrag van Mohammed. Dan is het toch belangrijk om het beestje bij de naam te noemen en een goede, passende oplossing te vinden voor beide problemen?
Dat voelt lekkahquote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:08 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Die opmerking over neefjes was niet van mij. En ik denk niet zo.[quote]
Dat weet ik, jij zette Ahmed alleen wel een beetje op diezelfde lijn.
[quote]
Waarom stigmatiseer je ons nu?
Het praten en thee drinken is de oplossing die de afgelopen tien jaar door de linkse politici is gebezigd. Resultaat: chaos in bepaalde wijken.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Als rubbereend zegt dat hij een passende oplossing wil, dan begin jij ermeteen over dat er nu wel lang genoeg kruidenthee is gedronken, dus ik snap het niet helemaal meer.
Dat is nogal een karikatuur, dat zou je wel mogen weten.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:10 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Het praten en thee drinken is de oplossing die de afgelopen tien jaar door de linkse politici is gebezigd. Resultaat: chaos in bepaalde wijken.
Het blijkt dus geen passende oplossing, dat wilde ik er mee zeggen.
Waarom wordt de eerste zwarte die international werd dan wel gehuldigd ?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee joh, noem het vooral bij de naam. Dat lucht toch zo lekker op als je lekker samen met je moeder zit te schelden op de wereld. Gooi het er uit man, is goed voor je.
Rellend over de drempel. De rest van het jaar wordt vast weer bloedsaai.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:07 schreef Suijk het volgende:
Als dit trouwens een voorbode is voor het nieuwe jaar, kunnen we nog aardig wat Hools topics gaan vollullen.
Dus je mag ons wel op basis van een mening vergelijken met whitepower, Geert Wilders, Nazi's en Hitler - maar het is absoluut van de zotte om op basis van cijfers en feiten aan te geven de grootste probleemgroep van Marokkaanse afkomst is? En die afkomst is in dit geval wel degelijk een groot aspect in het ontstaan van de problemen.quote:
Ik (wij, als je toch stigmatiseren wilt) vind het niet mijn probleem als Ahmed denkt dat 'de verdachten/criminelen zijn Marokkaan' hetzelfde is als 'Marokkanen zijn verdacht/crimineel'. Dan moet hij maar meer Aristoteles gaan lezen ofzo.quote:
Nou?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom wordt de eerste zwarte die international werd dan wel gehuldigd ?
We kunnen ook afspreken dat we zo doorgaanquote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Rellend over de drempel. De rest van het jaar wordt vast weer bloedsaai.
Nog nooit van overdrijven gehoord?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is nogal een karikatuur, dat zou je wel mogen weten.
Als dit je nieuwe denkbeelden zijn, dan ben ik er snel klaar mee.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
We kunnen ook afspreken dat we zo doorgaan
dus je wil Islamitische wetgeving introduceren hier?quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:36 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
In Marokko hebben ze niet zoveel, bijna geen, last van Marokkaanse jongens die buschauffeurs overvallen, andere mensen lastig vallen of mogelijk zelfs onder de trein gooien. Dus ja, het lijkt me een goed plan de problemen op een Marokkaanse manier aan te pakken. Past meteen bij de cultuur van die jongens.
Tuurlijk zijn er ook andere oplossingen te bedenken. Je kan de uitval uit het VMBO aanpakken, maar daarmee los je - vrees is - niet het gehele probleem op.
Sorry hoor, je hebt wat dingen gehoord. Dat bedoel ik nou als ik zeg dat heel veel dingen rechtstreeks van Wilders zijn gekopieerd. Die beheerst het beeld over Marokkanen in Nedelrand. Natuurlijk is er wat aan de hand maar laten we toch in godsnaam gewoon even de waarheid en de feiten onder ogen zien en niet op van die maffe beelden afgaan.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nog nooit van overdrijven gehoord?
Maar nee, je hoort via de media zo vaak over jeugdhonken en opvoedreisjes naar het Atlasgebergte dat ik het eigenlijk al niet meer als een karikatuur zie. Blijkbaar gaat het gewoon écht zo en is de politiek omtrent dit onderwerp een karikatuur van zichzelf geworden. (Marokkaanse) probleemjongeren gaan na hun taakstrafje en preek weer net zo hard de fout in. Het wérkt gewoon niet.
Where did I say that?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dus je wil Islamitische wetgeving introduceren hier?
wtf is dat voor een opmerkingquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is hier een soort White Power Clubhuis geworden, enjoy
Hij heeft natuurlijk maar 1 paar oogkleppen per keer op.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:22 schreef Da_Sandman het volgende:
Eindelijk eens leven in FB, is SCH er niet eens.
Wat is volgens jou dan de waarheid? Alle Marokkanen zijn lief? Wat zijn dan de feiten? Het huidige beleid werkt?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Sorry hoor, je hebt wat dingen gehoord. Dat bedoel ik nou als ik zeg dat heel veel dingen rechtstreeks van Wilders zijn gekopieerd. Die beheerst het beeld over Marokkanen in Nedelrand. Natuurlijk is er wat aan de hand maar laten we toch in godsnaam gewoon even de waarheid en de feiten onder ogen zien en niet op van die maffe beelden afgaan.
Iedereen roept tegenwoordig maar wat over dit probleem. Als je dan zegt, dat het nogal Wilderiaans is, dan mag je ook ineens niet meer zeggen, terwijl hij nog milder is dan wat bijvoorbeeld BliksemSchigt hier is, want dan schrikken mensen ineens. Denk dan na. Of stem echt op hem, als je denkt daar de oplossing ligt.
Ik zag hetquote:
quote:
ik neem aan dat je manier van wetgeven bedoelde. Maar verklaar je nader want ik gok dat ik je verkeerd begrepen hebquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:36 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
In Marokko hebben ze niet zoveel, bijna geen, last van Marokkaanse jongens die buschauffeurs overvallen, andere mensen lastig vallen of mogelijk zelfs onder de trein gooien. Dus ja, het lijkt me een goed plan de problemen op een Marokkaanse manier aan te pakken. Past meteen bij de cultuur van die jongens.
Hoe was Andere Tijden?quote:
dudequote:Op donderdag 1 januari 2009 23:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Er zijn ook zo'n 7 a 8 miljoen mensen in Nederland die ook persoonlijke ervaringen en perceptie hebben, ipv alleen een politicus achterna te lopen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Sorry hoor, je hebt wat dingen gehoord. Dat bedoel ik nou als ik zeg dat heel veel dingen rechtstreeks van Wilders zijn gekopieerd. Die beheerst het beeld over Marokkanen in Nedelrand.
Oe, eindelijk! Er is iets aan de hand?quote:Natuurlijk is er wat aan de hand maar laten we toch in godsnaam gewoon even de waarheid en de feiten onder ogen zien en niet op van die maffe beelden afgaan.
Wat zijn mijn extreme denkbeelden dan? Ik heb nog niets meer gezegd dan dat er problemen zijn in de steden met groepen jongeren, waarvan het grootste deel van Marokkaanse afkomst is. Dat is erger dan Wilders?quote:Iedereen roept tegenwoordig maar wat over dit probleem. Als je dan zegt, dat het nogal Wilderiaans is, dan mag je ook ineens niet meer zeggen, terwijl hij nog milder is dan wat bijvoorbeeld BliksemSchigt hier is, want dan schrikken mensen ineens. Denk dan na. Of stem echt op hem, als je denkt daar de oplossing ligt.
Ja, blijkbaar.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
[..]
ik neem aan dat je manier van wetgeven bedoelde. Maar verklaar je nader want ik gok dat ik je verkeerd begrepen heb
Het leven is een stuk gecompliceerder en niet zo simpel als we graag willen. Was het maar zo eenvoudig.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:25 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Wat is volgens jou dan de waarheid? Alle Marokkanen zijn lief? Wat zijn dan de feiten? Het huidige beleid werkt?
Nou ja zeg, wat wordt er ineens enorm op dat grapje gereageerd. Doe even normaal zeg. Er staat toch overduidelijk een smiley achter en het is zo overdreven. Nogmaals: beweer ik nou ineens dat Catjuh en de rest neo-nazi's zijn? Nee natuurlijk niet. Van hen wist ik ook het wel ongeveer, dat snap ik ook wel. is ook een andere generatie.quote:
Tong heeft nog steeds niet gezegd dat alle Marokkanen crimineel zijn, waar jouw Ahmed zich zo ongerust over maakt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:29 schreef SCH het volgende:
Het ging hier over de simpele manier van maar weer even wijzen. Er is iets gebeurd dus het zal wel weer een Marokkaan zijn. Want hij zal wel niet onder de zonnebank hebben gelegen, toch, haha.
Ik vond t niet zo'n geslaagd grapje eerlijk gezegd SCHquote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou ja zeg, wat wordt er ineens enorm op dat grapje gereageerd. Doe even normaal zeg. Er staat toch overduidelijk een smiley achter en het is zo overdreven.
Ja.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:31 schreef golfer het volgende:
Toch wel weer leuk om terug te zijn.
Ik neem alle schuld van de leukste Hools sinds tijden op mij.![]()
Gaan jullie nou gewoon weer verder met plaatsen van 'Goedemorgen/middag of -avond' ?
Ik moest even opzoeken wie Spekman is - maar hij zegt helemaal niets anders dan Engcatjuh en ik (althans proberen duidelijk te maken), maar wij zijn compleet van de pot gerukt, worden voor de grap - ha ha - uitgemaakt voor white power, nazi's en KKK, maar iemand met een mooie rode broek is wel okay en mag dat wel zeggen?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Het leven is een stuk gecompliceerder en niet zo simpel als we graag willen. Was het maar zo eenvoudig.
Er zijn heel veel probleemjongeren. En Marokkaanse jongeren uit bepaalde wijken zijn daarbij oververtegenwoordigd. Dat kun je constatereren. En dan? Wat is volgens jou dan het huidige beleid?
Ik denk dat er op veel vlakken goed wordt opgetreden maar dat het op het gebied van repressie nog harder kan, ik ben het wel met Spekman eens die het over vernederen heeft. Dat is allemaal een hele discussie op zich Catjuh, daar komen we zo niet uit.
Het ging hier over de simpele manier van maar weer even wijzen. Er is iets gebeurd dus het zal wel weer een Marokkaan zijn. Want hij zal wel niet onder de zonnebank hebben gelegen, toch, haha.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:34 schreef tong80 het volgende:
Alle Marokkanen zijn crimineel.
Behalve mijn ex-buurman.
Daar heb ik lucifers bij geleend.
maar ze zitten hier natuurlijk wel in een totaal andere omgeving, cultuur en maatschapij? Maar praktisch gezien in wetten toepassen is lastig natuurlijk want een stadje al Elst heeft problemen met grote groepen "Molukkers", Arnhem heeft wijken waar Antilianen het grootste probleem vormen. Waar ga je voor welke grens?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:28 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar.
De Marokkaanse aanpak van probleemjongeren in eigen land heeft weinig met Islamitische wetgeving te maken. Natuurlijk is daar wel het een en ander geregeld bij de wet, maar dat betekent niet dat we meteen álles maar moeten kopiëren. Het lijkt mij in ieder geval het beste om gewoon goed te kijken naar hoe ze de problemen dáár aanpakken en dat dan zonder al te veel aanpassingen ook hier toe te passen. En als daar een wetswijziging voor nodig is, so be it.
Nou sorry dan, volgens mij is het volstrekt Hoolsiaans taalgebruik, maar goed.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik vond t niet zo'n geslaagd grapje eerlijk gezegd SCH
Je kan vanuit de opvoedkundige bureau's verschillende methodes kunnen toepassen, toegespitst op bepaalde culturen. Nederlandse jongeren hebben een andere aanpak nodig dan Arabische jongeren, die weer anders reageren dan Aziaten. Ik weet niet in hoeverre dat wettelijk moet worden vastgelegd, ook niet precies hoe dat geregeld moet worden zonder te discriminerend over te komen, maar dat er verschil zit in de aard van het beestje, betekent ook dat er verschillende oplossingen nodig zijn om de beestjes handtam te krijgen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar ze zitten hier natuurlijk wel in een totaal andere omgeving, cultuur en maatschapij? Maar praktisch gezien in wetten toepassen is lastig natuurlijk want een stadje al Elst heeft problemen met grote groepen "Molukkers", Arnhem heeft wijken waar Antilianen het grootste probleem vormen. Waar ga je voor welke grens?
Puur praktisch gezien dan hè.
Nou, nee.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou sorry dan, volgens mij is het volstrekt Hoolsiaans taalgebruik, maar goed.
Ik ben daar ook helemaal geen tegenstander van. Je moet doen wat helpt en wat enigszins binnen onze wetgeving past (laten we maar niet ineens gaan martelen ofzo).quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:42 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Je kan vanuit de opvoedkundige bureau's verschillende methodes kunnen toepassen, toegespitst op bepaalde culturen. Nederlandse jongeren hebben een andere aanpak nodig dan Arabische jongeren, die weer anders reageren dan Aziaten. Ik weet niet in hoeverre dat wettelijk moet worden vastgelegd, ook niet precies hoe dat geregeld moet worden zonder te discriminerend over te komen, maar dat er verschil zit in de aard van het beestje, betekent ook dat er verschillende oplossingen nodig zijn om de beestjes handtam te krijgen.
Dit is het nadeel van een multiculturele samenleving, waar ik helemaal niks tegen heb. Elk volk heeft een andere stijl en heeft een andere benadering nodig. Als je iedereen hetzelfde behandeld, heb je kans dat het totaal niet in effect resulteert bij sommige bevolkingsgroepen.
Nee. Liever gewoon lekker vernederen met z'n allen!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben daar ook helemaal geen tegenstander van. Je moet doen wat helpt en wat enigszins binnen onze wetgeving past (laten we maar niet ineens gaan martelen ofzo).
Goh gevoelig ineens. Stoorde je je hier ook zo aan:quote:
quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik had je in elkaar geslagen.
Homo's vragen daarom.
we zijn het gewoon redelijk eens alleen beide vanuit een wat andere benaderingquote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:42 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Je kan vanuit de opvoedkundige bureau's verschillende methodes kunnen toepassen, toegespitst op bepaalde culturen. Nederlandse jongeren hebben een andere aanpak nodig dan Arabische jongeren, die weer anders reageren dan Aziaten. Ik weet niet in hoeverre dat wettelijk moet worden vastgelegd, ook niet precies hoe dat geregeld moet worden zonder te discriminerend over te komen, maar dat er verschil zit in de aard van het beestje, betekent ook dat er verschillende oplossingen nodig zijn om de beestjes handtam te krijgen.
Dit is het nadeel van een multiculturele samenleving, waar ik helemaal niks tegen heb. Elk volk heeft een andere stijl en heeft een andere benadering nodig. Als je iedereen hetzelfde behandeld, heb je kans dat het totaal niet in effect resulteert bij sommige bevolkingsgroepen.
In mindere mate, want jij was in een - in mijn ogen - serieuze discussie betrokken en tong hing zoals altijd de wannabe-clown uit.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Goh gevoelig ineens. Stoorde je je hier ook zo aan:
[..]
Als iets in die sfeer helpt, dan lijkt me dat zeker een optie.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Nee. Liever gewoon lekker vernederen met z'n allen!
Daar lijkt het wel een beetje opquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |