abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64569887
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:52 schreef Suijk het volgende:

[..]

Nu zie ik wel een beetje waar jouw heilige oorlog vandaan komt om niet die groepen zo aan te spreken. Ben het ook wel met je eens dat het heel snel fout kan gaan als dat teveel gebeurt. Maar je zegt, iedereen moet gestraft worden als hij fout is (mee eens), maar de ene straf helpt bij Pietje beter dan bij Klaasje (of bij Ahmed beter dan bij Pjotr). Dan mag je m.i. best kijken naar de achtergrond en eventueel proberen voorzorgsmaatregelen te treffen.
Van mij ook. Dat heb ik altijd geroepen. Maar als je dat zegt, dan ben je een theedrinker of een knuffelaar.
pi_64569896
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:52 schreef Suijk het volgende:

[..]

Nu zie ik wel een beetje waar jouw heilige oorlog vandaan komt om niet die groepen zo aan te spreken. Ben het ook wel met je eens dat het heel snel fout kan gaan als dat teveel gebeurt. Maar je zegt, iedereen moet gestraft worden als hij fout is (mee eens), maar de ene straf helpt bij Pietje beter dan bij Klaasje (of bij Ahmed beter dan bij Pjotr). Dan mag je m.i. best kijken naar de achtergrond en eventueel proberen voorzorgsmaatregelen te treffen.
Je moet ook niet van Marokkanen spreken, maar van (Marokkaanse) probleemjongeren. Veel van die groepjes bestaan niet uit alleen Marokkanen, maar ook uit Nederlanders, Surinamers, Antillianen, Turken en Somaliërs. Voornamelijk vroege schoolverlaters.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_64569911
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:56 schreef golfer het volgende:

[..]

[..]

Maar natuurlijk blijft het kut dat die treinen in Rotterdam zomaar over mensen heen rijden.
Ik zou als ik Sörensen was een straatverbod op treinen instellen.
Zal wel een Marokkaanse machinist geweest zijn.
  Trouwste user 2022 donderdag 1 januari 2009 @ 23:57:53 #129
7889 tong80
Spleenheup
pi_64569914
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, helelmaal niet. Het stelt me teleur dat je binnen no time bent afgezakt naar een bang blank mannetje met vooordelen dat zich door zijn angsten laat beheersen. Nog maar meer pillen dan.

Wat een enorm teleurstellende avond is dit. In dat soort mensen heb je dan vertrouwen. Ik snap nu wel waarom je me niet meer onder ogen durft te komen.
Ik had je in elkaar geslagen.

Homo's vragen daarom.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_64569916
Het scheelt ook als je er zelf mee te maken hebt. Ik heb in mijn werk behoorlijk veel te maken met 'Ahmeds' (we noemen ze nu toch al zo) en dan eigenlijk alleen maar positief. Dan word je wat minder snel beďnvloed door berichten in de media.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Trouwste user 2022 donderdag 1 januari 2009 @ 23:58:38 #131
7889 tong80
Spleenheup
pi_64569936
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Zal wel een Marokkaanse machinist geweest zijn.
Was een Belg. Die achteruit reed

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_64569939
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, helelmaal niet. Het stelt me teleur dat je binnen no time bent afgezakt naar een bang blank mannetje met vooordelen dat zich door zijn angsten laat beheersen. Nog maar meer pillen dan.

Wat een enorm teleurstellende avond is dit. In dat soort mensen heb je dan vertrouwen. Ik snap nu wel waarom je me niet meer onder ogen durft te komen.
Sorry, maar wat tong zegt is wel waar. Er zijn twee mensen (tong en ik) die het niet met jouw eens zijn over de slachtofferrol van Marokkanen en meteen is Hools een White Power clubhuis.

Dus ja, wij (tong80 en ik) worden meteen als KKK'ers neergezet.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
  Trouwste user 2022 donderdag 1 januari 2009 @ 23:59:28 #133
7889 tong80
Spleenheup
pi_64569957
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:57 schreef Suijk het volgende:
Het scheelt ook als je er zelf mee te maken hebt. Ik heb in mijn werk behoorlijk veel te maken met 'Ahmeds' (we noemen ze nu toch al zo) en dan eigenlijk alleen maar positief. Dan word je wat minder snel beďnvloed door berichten in de media.
Ik had perfecte Marokaanse collefa's.

Dat is de kwestie helemaal niet.

pi_64569966
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:57 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Je moet ook niet van Marokkanen spreken, maar van (Marokkaanse) probleemjongeren. Veel van die groepjes bestaan niet uit alleen Marokkanen, maar ook uit Nederlanders, Surinamers, Antillianen, Turken en Somaliërs. Voornamelijk vroege schoolverlaters.
Klopt helemaal!!!
pi_64569973
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, het gewijs richting Ahmed moet stoppen, dan zorg je er in ieder geval dat niet ook Ahmed nog eens denkt, wat the fuck kan mij het allemaal schelen, ik heb het toch al gedaan.
Dat zég ik ook, maar de enige oplossing daarvoor is de criminaliteitscijfers onder Marokkanen terug te dringen. Dan stopt het wijzen vanzelf, want de stok om mee te slaan verdwijnt.
pi_64569980
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:58 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Sorry, maar wat tong zegt is wel waar. Er zijn twee mensen (tong en ik) die het niet met jouw eens zijn over de slachtofferrol van Marokkanen en meteen is Hools een White Power clubhuis.

Dus ja, wij (tong80 en ik) worden meteen als KKK'ers neergezet.
Hallo, de overdrijving is ineens verboden?
pi_64569993
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, maar je moet het ook niet opeens ontkennen
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 januari 2009 @ 00:01:01 #138
7889 tong80
Spleenheup
pi_64569994
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens jou wel gezien je eerste posts

pi_64569995
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is hier een soort White Power Clubhuis geworden, enjoy
De denkwijze van mensen zoals jij, maken de hele discussie compleet belachelijk en onmogelijk. Er zijn problemen. Punt. De grootste groep zijn Marokkaanse jongeren. Punt. Dat moet je gewoon kunnen aangeven en zeggen. Anders lost het probleem zich nooit op, worden mensen inderdaad steeds harder en gaan ze elke moslim verkeerd aankijken.

Ooit waren het de gabbers, er zijn de hooligans, er zijn de Marokkaanse jongeren, de Antilliaanse jongeren en de blonde breezersletjes. En natuurlijk langzaamlopende, zeurende bejaarden. Allemaal zorgen ze voor problemen, die keer op keer terugkomen.

Wanneer je dat blijft ontkennen, niet mag aanwijzen, niet mag zeggen en vooral niet proberen op te lossen, zal de maatschappij harder worden, en zal de roep om radicalere oplossingen en straffen alleen maar erger worden. En dat komt echt niet alleen door de mensen die daadwerkelijk door hebben dat er een bepaalde groep in Nederlandse steden de boel keer op keer verziekt, maar ook zeker door de mensen die dat echt nog steeds niet willen zien.
pi_64570018
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:56 schreef golfer het volgende:

[..]

[..]

Maar natuurlijk blijft het kut dat die treinen in Rotterdam zomaar over mensen heen rijden.
Ik zou als ik Sörensen was een straatverbod op treinen instellen.
Wat is dat voor enorme kul?
pi_64570020
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:00 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Dat zég ik ook, maar de enige oplossing daarvoor is de criminaliteitscijfers onder Marokkanen terug te dringen. Dan stopt het wijzen vanzelf, want de stok om mee te slaan verdwijnt.
Dat is belangrijk maar ik ben het niet helemaal met je eens. NOg belangrijker is om op een andere manier over
de kwestie te praten en met het wijzen en stigmatiseren te stoppen. Dat is niet links of soft maar gewoon heel erg normaal, zo hoor je namelijk over alle mesnen te praten. Ik wil ook niet graag dat alle mensen denken dat ik een relnicht ben, we willen ook niet graag dat alle voetbalsupporters hooligans geneoemd worden enz.
pi_64570059
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:01 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

De denkwijze van mensen zoals jij, maken de hele discussie compleet belachelijk en onmogelijk. Er zijn problemen. Punt. De grootste groep zijn Marokkaanse jongeren. Punt. Dat moet je gewoon kunnen aangeven en zeggen. Anders lost het probleem zich nooit op, worden mensen inderdaad steeds harder en gaan ze elke moslim verkeerd aankijken.

Ooit waren het de gabbers, er zijn de hooligans, er zijn de Marokkaanse jongeren, de Antilliaanse jongeren en de blonde breezersletjes. En natuurlijk langzaamlopende, zeurende bejaarden. Allemaal zorgen ze voor problemen, die keer op keer terugkomen.

Wanneer je dat blijft ontkennen, niet mag aanwijzen, niet mag zeggen en vooral niet proberen op te lossen, zal de maatschappij harder worden, en zal de roep om radicalere oplossingen en straffen alleen maar erger worden. En dat komt echt niet alleen door de mensen die daadwerkelijk door hebben dat er een bepaalde groep in Nederlandse steden de boel keer op keer verziekt, maar ook zeker door de mensen die dat echt nog steeds niet willen zien.
En hoera gefeliciteerd. Jij hoort er niet bij. Het zijn de anderen.

En nu? Wat schiet je op met deze wijsheid?

Dit weten we toch allang. Dit is voor mij zo ontzettend achterhaald. Ik wil naar oplossingen, niet naar stigma's.

Crimineeltjes zijn crimineeltjes en als het lekker voelt om te zeggen dat het vooral mensen van andere afkomst zijn dan wij, dan moet je dat vooral doen. Het lost alleen niks op.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 2 januari 2009 @ 00:04:07 #143
22592 crew  Ole
pi_64570063
* Ole zet even iets gezelligs op

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_64570069
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is belangrijk maar ik ben het niet helemaal met je eens. NOg belangrijker is om op een andere manier over
de kwestie te praten en met het wijzen en stigmatiseren te stoppen. Dat is niet links of soft maar gewoon heel erg normaal, zo hoor je namelijk over alle mesnen te praten. Ik wil ook niet graag dat alle mensen denken dat ik een relnicht ben, we willen ook niet graag dat alle voetbalsupporters hooligans geneoemd worden enz.
We noemen toch ook niet alle Marokkanen criminelen?

Ik snap je punt niet. Jij draait de bewering om. 'De criminelen zijn Marokkaan' betekent niet 'Marokkanen zijn crimineel'.
pi_64570086
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:00 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Nee, maar je moet het ook niet opeens ontkennen
Dus ik denk nu dat jullie allemaal een soort Neo_Nazi's zijn ofzo?
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 januari 2009 @ 00:05:25 #146
7889 tong80
Spleenheup
pi_64570092
Ok laten we ze Nederlanders noem die de meeeste problemen veroorzaken.

:
pi_64570113
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:03 schreef SCH het volgende:

[..]

En hoera gefeliciteerd. Jij hoort er niet bij. Het zijn de anderen.

En nu? Wat schiet je op met deze wijsheid?

Dit weten we toch allang. Dit is voor mij zo ontzettend achterhaald. Ik wil naar oplossingen, niet naar stigma's.

Crimineeltjes zijn crimineeltjes en als het lekker voelt om te zeggen dat het vooral mensen van andere afkomst zijn dan wij, dan moet je dat vooral doen. Het lost alleen niks op.
Als Piet de Boer een supermarkt overvalt, dan is daar toch ook niks mee om te zeggen? Waarom mag je het beestje niet bij de naam noemen? De oplossing voor het criminele gedrag van Piet is waarschijnlijk een hele andere dan de oplossing van het criminele gedrag van Mohammed. Dan is het toch belangrijk om het beestje bij de naam te noemen en een goede, passende oplossing te vinden voor beide problemen?
pi_64570124
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:05 schreef tong80 het volgende:

:
Het zijn ook gewoon Nederlanders, want ze hebben vaak een dubbel paspoort. Of zelfs alleen een Nederlands paspoort.
pi_64570132
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:04 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

We noemen toch ook niet alle Marokkanen criminelen?

Ik snap je punt niet. Jij draait de bewering om. 'De criminelen zijn Marokkaan' betekent niet 'Marokkanen zijn crimineel'.
Dat voelt voor een gemiddelde Marokkaan toch heel anders ben ik bang. Die zijn volgens jullie onderdeel van het probleem, dat proef ik toch altijd tussen de regels door. Met die opmerkingen over neefjes enzo.
pi_64570143
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:05 schreef tong80 het volgende:

:
Nee joh, noem het vooral bij de naam. Dat lucht toch zo lekker op als je lekker samen met je moeder zit te schelden op de wereld. Gooi het er uit man, is goed voor je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')