Yep, zo gaat dat in Nederland, al jaren. Het is altijd de schuld van de 'anderen'. Dus hoef je je niets aan te trekken van wat er om je heen gebeurt, het is toch nooit je schuld!quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Toch is het de schuld van de Marokkanen. Dat voelt namelijk goed. Dat zijn anderen, weet je. Dat zijn geen Bommelenaren, dat zijn geen mensen zoals wij. Dan kunnen we lekker wijzen en anderen de schuld geven en lekker verder weer blank en bang zitten wezen in onze eigen flatjes.
Nee, dit is een retorisch truukje dat je toepast. Ahmed wordt wel degelijk aangesproken want Ahmed behoort tot de groep der jonge Marokkanen die volgens veel mensen een verhoogd risico zijn. Dat hij nooit een vlieg kwaad doet, dat doet er niet toe. Hij is nou eenmaal Marokkaan. En als hij zich daarop aangesproken voelt, dan verwijt je hem dat ook nogquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:33 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik heb je Ahmed nooit aangesproken op zijn afkomst. Dat doe ik met niemand. Maar je mag het beestje best bij zijn naam noemen. Als er een buschauffeur wordt bedreigd door Marokkaanse jongens, dan mag je toch gewoon zeggen dat het Marokkaanse jongens zijn? Als Ahmed zich daardoor voelt aangesproken, dan moet hij maar gewoon zijn gordijnen dicht doen, tv uit het raam gooien en in een hoekje zitten huilen, want dat is pure onzin. Dat heeft ook niks met stigmatiseren te maken.
Maar dat doet ie niet. hij zegt dat het de volgende keer ook wel weer een Marokkaan zal zijn. En hij zegt dat die toestand in Rotterdam waarschijnlijk ook wel aan Marokkanen zal liggen. Dat is het probleem. En dat is eng.quote:Als je zoals tong in een buurt woont, waarvan bekend is dat er veel overlast veroorzaakt wordt door Marokkaanse jongeren, waarom zou je dan niet mogen zeggen dat het om Marokkanen gaat? Heet dat stigmatiseren? Als je daar tegen bent, durf je gewoon niet de problemen onder ogen te zien als je het mij vraagt.
Je kan wel niet willen dat Ahmed er op aan gesproken wordt, maar als het elke keer opnieuw zijn neefjes zijn, dan wordt het er niet makkelijker op gemaakt.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor rare theorie. Het gaat er helemaal niet of het Marokkanen zijn of smurfen of wat dan ook. Als ze rotzooi uitvreten, moet je ze aanpakken. Als er oorzaken liggen, moet je die aanpakken. Als jeugd niet aan het werk gaat, moet je zorgen dat ze aan het werk gaan.
Maar laten we eens stoppen met het voortdurend over 'Marokkanen' te hebben of mensen met een getintte huidskleur (zal we niet onder de zonnebank hebben gelegen) te hebben. Want dat ben ik spuugzat.
Ik knuffel niemand. Maar ik ben het gewoon zat dat hardsturende Ahmed hier uit de buurt iedere keer wordt aangesproken louter vanwege zijn afkomst. Ik wil dat ook niet vanwege mijn geaardheid of wat andere mensen met mijn geaardheid uithalen. Daar heb ik geen zak te maken. Dus laten stoppen met dat stigmatiseren.
Kijk, je doet alsof het marsmannetjes zijn. Het zijn net zulke jongens als jij EngCatjuh. Het zijn gewoon Hollandse jongens. Laten we nou eens stoppen met ze als aliens te benaderen. Dat vinden ze alleen maar prettig, kunnen ze lekker de gediscrimineerde minderheid uithangen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:36 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
In Marokko hebben ze niet zoveel, bijna geen, last van Marokkaanse jongens die buschauffeurs overvallen, andere mensen lastig vallen of mogelijk zelfs onder de trein gooien. Dus ja, het lijkt me een goed plan de problemen op een Marokkaanse manier aan te pakken. Past meteen bij de cultuur van die jongens.
Tuurlijk zijn er ook andere oplossingen te bedenken. Je kan de uitval uit het VMBO aanpakken, maar daarmee los je - vrees is - niet het gehele probleem op.
Dus omdat hij Marokkaan is, is hij medeplichtig?quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je kan wel niet willen dat Ahmed er op aan gesproken wordt, maar als het elke keer opnieuw zijn neefjes zijn, dan wordt het er niet makkelijker op gemaakt.
Dat andere mensen alle schapen over één kam scheren, daar kan ik toch weinig mee? Het is gewoon een logisch gevolg van een bepaalde situatie. En dat is dan spijtig voor alle Ahmeds in Nederland, maar de cijfers liegen niet.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dit is een retorisch truukje dat je toepast. Ahmed wordt wel degelijk aangesproken want Ahmed behoort tot de groep der jonge Marokkanen die volgens veel mensen een verhoogd risico zijn. Dat hij nooit een vlieg kwaad doet, dat doet er niet toe. Hij is nou eenmaal Marokkaan. En als hij zich daarop aangesproken voelt, dan verwijt je hem dat ook nog
Als tong zegt dat het waarschijnlijk wel weer een Marokkaan zou zijn, dan bedoelt hij niet per definitie alle Marokkanen natuurlijk (ook al staat het er wel). Eigenlijk zou je elke keer het woord 'Marokkaan' moeten vervangen door 'Marokkaanse probleemjongeren'. Heb je dan je zin?quote:[..]
Maar dat doet ie niet. hij zegt dat het de volgende keer ook wel weer een Marokkaan zal zijn. En hij zegt dat die toestand in Rotterdam waarschijnlijk ook wel aan Marokkanen zal liggen. Dat is het probleem. En dat is eng.
Nee hoor, hij baseerde zich op een anonieme reactie op internet (van de site van het AD). En het werd gretig omarmd op FOK!, zo gaan die dingen helaas. En het wordt nog normaal gevonden ook, want oh ja, de cijfers weet je, dan hoef je niet meer zelf na te denken, weet je.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:44 schreef EnGCatjuh het volgende:
Bovendien baseert tong zich, als ik het topic zo vluchtig doorlees, op een reactie van een bekende van één van de slachtoffers. Op dat moment was/is dat de meest betrouwbare aanwezige bron, hoewel natuurlijk niet heel erg betrouwbaar (het is immers geen politieverklaring). Maar hij baseert het wel ergens op.
Ik doe alsof ze aliens zijn? Je kan moeilijk ontkennen dat de Nederlandse en de Marokkaanse cultuur op fundamentele punten van elkaar verschillen. En die verschillen moet je niet benadrukken, maar je moet ze ook niet ontkennen. We moeten natuurlijk de beste punten van elkaars cultuur overnemen. Maar dat gaat niet zo makkelijk.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Kijk, je doet alsof het marsmannetjes zijn. Het zijn net zulke jongens als jij EngCatjuh. Het zijn gewoon Hollandse jongens. Laten we nou eens stoppen met ze als aliens te benaderen. Dat vinden ze alleen maar prettig, kunnen ze lekker de gediscrimineerde minderheid uithangen.
Ik snap dat wijzen naar anderen nooit zo, wat AZ zegt. En het raakt me, omdat ik altijd denk dat andere minderheden de volgende zijn, zo werkt dat mechanisme, zo heeft het altijd gewerkt in de geschiedenis.
Lekker makkelijk, dus als statistisch meer homo's moorden plegen, dan heb ik pech,. Dan is het logisch dat mensen me behandelen als een potentiele moordenaar. Zo simpel ben je toch niet echt Eng?quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:44 schreef EnGCatjuh het volgende:
Dat andere mensen alle schapen over één kam scheren, daar kan ik toch weinig mee? Het is gewoon een logisch gevolg van een bepaalde situatie. En dat is dan spijtig voor alle Ahmeds in Nederland, maar de cijfers liegen niet.
Een anonieme reactie van iemand die zich voordoet als een bekende van één van de slachtoffers ja. Ach, het is natuurlijk niet heel betrouwbaar, maar toch... De reactie van tong op dat punt is wel begrijpelijk.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, hij baseerde zich op een anonieme reactie op internet (van de site van het AD). En het werd gretig omarmd op FOK!, zo gaan die dingen helaas. En het wordt nog normaal gevonden ook, want oh ja, de cijfers weet je, dan hoef je niet meer zelf na te denken, weet je.
Ik vind het anders helemaal niet moeilijk, ik neem ook helemaal niks over. Dat gebeurt wel, of niet. Maar die enge kramp waar Nederland nu in zit, ik wens ons allen toe dat dat in 2009 snel overwaait en dat we stoppen met dat wijzen naar elkaar.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:46 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik doe alsof ze aliens zijn? Je kan moeilijk ontkennen dat de Nederlandse en de Marokkaanse cultuur op fundamentele punten van elkaar verschillen. En die verschillen moet je niet benadrukken, maar je moet ze ook niet ontkennen. We moeten natuurlijk de beste punten van elkaars cultuur overnemen. Maar dat gaat niet zo makkelijk.
Wat is dat nou voor gelul over cijfers. Wat heeft Ahmed bij mij in de straat nou met die cijfers te maken. Hij wordt daardoor ook crimineler? Jij vindt het logisch dat zijn leven verknald wordt door zijn afkomst. Dat is zo fout en daar doe je aan mee. Of je het nou wilt zien of niet.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:48 schreef EnGCatjuh het volgende:
En die cijfers... Tsja, sluit je ogen maar weer
Het is hier een soort White Power Clubhuis geworden, enjoyquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:48 schreef golfer het volgende:
He, gezellig hier.
Ik dacht weer eens na een tijdje afwezigheid slap te kunnen lullen in een VBL-SC.
Gaan ze het opeens over echt belangrijke maatschappelijke problemen hebben.
Als je niks overneemt, dan blijft alles hetzelfde zoals het is. Nu gedraag jij je juist als de machtige meerderheidquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het anders helemaal niet moeilijk, ik neem ook helemaal niks over. Dat gebeurt wel, of niet. Maar die enge kramp waar Nederland nu in zit, ik wens ons allen toe dat dat in 2009 snel overwaait en dat we stoppen met dat wijzen naar elkaar.
Jij bent terug hè, dan krijg je dat.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:48 schreef golfer het volgende:
He, gezellig hier.
Ik dacht weer eens na een tijdje afwezigheid slap te kunnen lullen in een VBL-SC.
Gaan ze het opeens over echt belangrijke maatschappelijke problemen hebben.
Nu zie ik wel een beetje waar jouw heilige oorlog vandaan komt om niet die groepen zo aan te spreken.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Lekker makkelijk, dus als statistisch meer homo's moorden plegen, dan heb ik pech,. Dan is het logisch dat mensen me behandelen als een potentiele moordenaar. Zo simpel ben je toch niet echt Eng?
Het is allemaal de schuld van golferquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:51 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Jij bent terug hè, dan krijg je dat.
Nee, maar het verklaart wel een belangrijk deel van het gewijs van onder andere tong80. Ahmed heeft er weinig mee te maken. Hij is één van de vele Marokkanen die zich wijselijk afzijdig houdt van al het criminele gedoe. Oplossingen voor Ahmed zijn er echter weinig. Behalve het terugdringen van de criminaliteit van Marokkaanse probleemjongeren, dan stopt het gewijs vanzelf.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor gelul over cijfers. Wat heeft Ahmed bij mij in de straat nou met die cijfers te maken. Hij wordt daardoor ook crimineler? Jij vindt het logisch dat zijn leven verknald wordt door zijn afkomst. Dat is zo fout en daar doe je aan mee. Of je het nou wilt zien of niet.
Nee, helelmaal niet. Het stelt me teleur dat je binnen no time bent afgezakt naar een bang blank mannetje met vooordelen dat zich door zijn angsten laat beheersen. Nog maar meer pillen dan.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:53 schreef tong80 het volgende:
SCH vind iemand die met feiten komt een aanhanger van de KKK
Nee, het gewijs richting Ahmed moet stoppen, dan zorg je er in ieder geval dat niet ook Ahmed nog eens denkt, wat the fuck kan mij het allemaal schelen, ik heb het toch al gedaan.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:55 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nee, maar het verklaart wel een belangrijk deel van het gewijs van onder andere tong80. Ahmed heeft er weinig mee te maken. Hij is één van de vele Marokkanen die zich wijselijk afzijdig houdt van al het criminele gedoe. Oplossingen voor Ahmed zijn er echter weinig. Behalve het terugdringen van de criminaliteit van Marokkaanse probleemjongeren, dan stopt het gewijs vanzelf.
quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:51 schreef SCH het volgende:
Het is hier een soort White Power Clubhuis geworden, enjoy
quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:51 schreef EnGCatjuh het volgende:
Jij bent terug hè, dan krijg je dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |