abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 januari 2009 @ 23:39:21 #101
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_64569472
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Toch is het de schuld van de Marokkanen. Dat voelt namelijk goed. Dat zijn anderen, weet je. Dat zijn geen Bommelenaren, dat zijn geen mensen zoals wij. Dan kunnen we lekker wijzen en anderen de schuld geven en lekker verder weer blank en bang zitten wezen in onze eigen flatjes.
Yep, zo gaat dat in Nederland, al jaren. Het is altijd de schuld van de 'anderen'. Dus hoef je je niets aan te trekken van wat er om je heen gebeurt, het is toch nooit je schuld!
En de naffers zijn natuurlijk een zeer makkelijke groep om de schuld te geven, zorgt een groepje van ze ook wel een beetje voor....

Anyway: nog een gelukkig 2009 vanuit een vrolijk Slotervaart
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_64569486
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:33 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ik heb je Ahmed nooit aangesproken op zijn afkomst. Dat doe ik met niemand. Maar je mag het beestje best bij zijn naam noemen. Als er een buschauffeur wordt bedreigd door Marokkaanse jongens, dan mag je toch gewoon zeggen dat het Marokkaanse jongens zijn? Als Ahmed zich daardoor voelt aangesproken, dan moet hij maar gewoon zijn gordijnen dicht doen, tv uit het raam gooien en in een hoekje zitten huilen, want dat is pure onzin. Dat heeft ook niks met stigmatiseren te maken.
Nee, dit is een retorisch truukje dat je toepast. Ahmed wordt wel degelijk aangesproken want Ahmed behoort tot de groep der jonge Marokkanen die volgens veel mensen een verhoogd risico zijn. Dat hij nooit een vlieg kwaad doet, dat doet er niet toe. Hij is nou eenmaal Marokkaan. En als hij zich daarop aangesproken voelt, dan verwijt je hem dat ook nog
quote:
Als je zoals tong in een buurt woont, waarvan bekend is dat er veel overlast veroorzaakt wordt door Marokkaanse jongeren, waarom zou je dan niet mogen zeggen dat het om Marokkanen gaat? Heet dat stigmatiseren? Als je daar tegen bent, durf je gewoon niet de problemen onder ogen te zien als je het mij vraagt.
Maar dat doet ie niet. hij zegt dat het de volgende keer ook wel weer een Marokkaan zal zijn. En hij zegt dat die toestand in Rotterdam waarschijnlijk ook wel aan Marokkanen zal liggen. Dat is het probleem. En dat is eng.
pi_64569496
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor rare theorie. Het gaat er helemaal niet of het Marokkanen zijn of smurfen of wat dan ook. Als ze rotzooi uitvreten, moet je ze aanpakken. Als er oorzaken liggen, moet je die aanpakken. Als jeugd niet aan het werk gaat, moet je zorgen dat ze aan het werk gaan.

Maar laten we eens stoppen met het voortdurend over 'Marokkanen' te hebben of mensen met een getintte huidskleur (zal we niet onder de zonnebank hebben gelegen) te hebben. Want dat ben ik spuugzat.

Ik knuffel niemand. Maar ik ben het gewoon zat dat hardsturende Ahmed hier uit de buurt iedere keer wordt aangesproken louter vanwege zijn afkomst. Ik wil dat ook niet vanwege mijn geaardheid of wat andere mensen met mijn geaardheid uithalen. Daar heb ik geen zak te maken. Dus laten stoppen met dat stigmatiseren.
Je kan wel niet willen dat Ahmed er op aan gesproken wordt, maar als het elke keer opnieuw zijn neefjes zijn, dan wordt het er niet makkelijker op gemaakt.
pi_64569547
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:36 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

In Marokko hebben ze niet zoveel, bijna geen, last van Marokkaanse jongens die buschauffeurs overvallen, andere mensen lastig vallen of mogelijk zelfs onder de trein gooien. Dus ja, het lijkt me een goed plan de problemen op een Marokkaanse manier aan te pakken. Past meteen bij de cultuur van die jongens.

Tuurlijk zijn er ook andere oplossingen te bedenken. Je kan de uitval uit het VMBO aanpakken, maar daarmee los je - vrees is - niet het gehele probleem op.
Kijk, je doet alsof het marsmannetjes zijn. Het zijn net zulke jongens als jij EngCatjuh. Het zijn gewoon Hollandse jongens. Laten we nou eens stoppen met ze als aliens te benaderen. Dat vinden ze alleen maar prettig, kunnen ze lekker de gediscrimineerde minderheid uithangen.

Ik snap dat wijzen naar anderen nooit zo, wat AZ zegt. En het raakt me, omdat ik altijd denk dat andere minderheden de volgende zijn, zo werkt dat mechanisme, zo heeft het altijd gewerkt in de geschiedenis.
pi_64569563
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:40 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Je kan wel niet willen dat Ahmed er op aan gesproken wordt, maar als het elke keer opnieuw zijn neefjes zijn, dan wordt het er niet makkelijker op gemaakt.
Dus omdat hij Marokkaan is, is hij medeplichtig?
pi_64569602
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dit is een retorisch truukje dat je toepast. Ahmed wordt wel degelijk aangesproken want Ahmed behoort tot de groep der jonge Marokkanen die volgens veel mensen een verhoogd risico zijn. Dat hij nooit een vlieg kwaad doet, dat doet er niet toe. Hij is nou eenmaal Marokkaan. En als hij zich daarop aangesproken voelt, dan verwijt je hem dat ook nog
Dat andere mensen alle schapen over één kam scheren, daar kan ik toch weinig mee? Het is gewoon een logisch gevolg van een bepaalde situatie. En dat is dan spijtig voor alle Ahmeds in Nederland, maar de cijfers liegen niet.
quote:
[..]

Maar dat doet ie niet. hij zegt dat het de volgende keer ook wel weer een Marokkaan zal zijn. En hij zegt dat die toestand in Rotterdam waarschijnlijk ook wel aan Marokkanen zal liggen. Dat is het probleem. En dat is eng.
Als tong zegt dat het waarschijnlijk wel weer een Marokkaan zou zijn, dan bedoelt hij niet per definitie alle Marokkanen natuurlijk (ook al staat het er wel). Eigenlijk zou je elke keer het woord 'Marokkaan' moeten vervangen door 'Marokkaanse probleemjongeren'. Heb je dan je zin?

Bovendien baseert tong zich, als ik het topic zo vluchtig doorlees, op een reactie van een bekende van één van de slachtoffers. Op dat moment was/is dat de meest betrouwbare aanwezige bron, hoewel natuurlijk niet heel erg betrouwbaar (het is immers geen politieverklaring). Maar hij baseert het wel ergens op.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_64569646
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:44 schreef EnGCatjuh het volgende:
Bovendien baseert tong zich, als ik het topic zo vluchtig doorlees, op een reactie van een bekende van één van de slachtoffers. Op dat moment was/is dat de meest betrouwbare aanwezige bron, hoewel natuurlijk niet heel erg betrouwbaar (het is immers geen politieverklaring). Maar hij baseert het wel ergens op.
Nee hoor, hij baseerde zich op een anonieme reactie op internet (van de site van het AD). En het werd gretig omarmd op FOK!, zo gaan die dingen helaas. En het wordt nog normaal gevonden ook, want oh ja, de cijfers weet je, dan hoef je niet meer zelf na te denken, weet je.
pi_64569648
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Kijk, je doet alsof het marsmannetjes zijn. Het zijn net zulke jongens als jij EngCatjuh. Het zijn gewoon Hollandse jongens. Laten we nou eens stoppen met ze als aliens te benaderen. Dat vinden ze alleen maar prettig, kunnen ze lekker de gediscrimineerde minderheid uithangen.

Ik snap dat wijzen naar anderen nooit zo, wat AZ zegt. En het raakt me, omdat ik altijd denk dat andere minderheden de volgende zijn, zo werkt dat mechanisme, zo heeft het altijd gewerkt in de geschiedenis.
Ik doe alsof ze aliens zijn? Je kan moeilijk ontkennen dat de Nederlandse en de Marokkaanse cultuur op fundamentele punten van elkaar verschillen. En die verschillen moet je niet benadrukken, maar je moet ze ook niet ontkennen. We moeten natuurlijk de beste punten van elkaars cultuur overnemen. Maar dat gaat niet zo makkelijk.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_64569668
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:44 schreef EnGCatjuh het volgende:
Dat andere mensen alle schapen over één kam scheren, daar kan ik toch weinig mee? Het is gewoon een logisch gevolg van een bepaalde situatie. En dat is dan spijtig voor alle Ahmeds in Nederland, maar de cijfers liegen niet.
Lekker makkelijk, dus als statistisch meer homo's moorden plegen, dan heb ik pech,. Dan is het logisch dat mensen me behandelen als een potentiele moordenaar. Zo simpel ben je toch niet echt Eng?
pi_64569677
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, hij baseerde zich op een anonieme reactie op internet (van de site van het AD). En het werd gretig omarmd op FOK!, zo gaan die dingen helaas. En het wordt nog normaal gevonden ook, want oh ja, de cijfers weet je, dan hoef je niet meer zelf na te denken, weet je.
Een anonieme reactie van iemand die zich voordoet als een bekende van één van de slachtoffers ja. Ach, het is natuurlijk niet heel betrouwbaar, maar toch... De reactie van tong op dat punt is wel begrijpelijk.

Reageer je ook nog even op de rest?
pi_64569691
En die cijfers... Tsja, sluit je ogen maar weer
  donderdag 1 januari 2009 @ 23:48:18 #112
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_64569698
Ik ga mij even heel Nederlands gedragen, en loop weg uit deze discussie en ga slapen

Morgen weer vroeg op, er moet ook brood op de plank tenslotte
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_64569701
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:46 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ik doe alsof ze aliens zijn? Je kan moeilijk ontkennen dat de Nederlandse en de Marokkaanse cultuur op fundamentele punten van elkaar verschillen. En die verschillen moet je niet benadrukken, maar je moet ze ook niet ontkennen. We moeten natuurlijk de beste punten van elkaars cultuur overnemen. Maar dat gaat niet zo makkelijk.
Ik vind het anders helemaal niet moeilijk, ik neem ook helemaal niks over. Dat gebeurt wel, of niet. Maar die enge kramp waar Nederland nu in zit, ik wens ons allen toe dat dat in 2009 snel overwaait en dat we stoppen met dat wijzen naar elkaar.
  donderdag 1 januari 2009 @ 23:48:58 #114
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64569711
He, gezellig hier.
Ik dacht weer eens na een tijdje afwezigheid slap te kunnen lullen in een VBL-SC.
Gaan ze het opeens over echt belangrijke maatschappelijke problemen hebben.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_64569728
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:48 schreef EnGCatjuh het volgende:
En die cijfers... Tsja, sluit je ogen maar weer
Wat is dat nou voor gelul over cijfers. Wat heeft Ahmed bij mij in de straat nou met die cijfers te maken. Hij wordt daardoor ook crimineler? Jij vindt het logisch dat zijn leven verknald wordt door zijn afkomst. Dat is zo fout en daar doe je aan mee. Of je het nou wilt zien of niet.
pi_64569747
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:48 schreef golfer het volgende:
He, gezellig hier.
Ik dacht weer eens na een tijdje afwezigheid slap te kunnen lullen in een VBL-SC.
Het is hier een soort White Power Clubhuis geworden, enjoy
pi_64569767
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind het anders helemaal niet moeilijk, ik neem ook helemaal niks over. Dat gebeurt wel, of niet. Maar die enge kramp waar Nederland nu in zit, ik wens ons allen toe dat dat in 2009 snel overwaait en dat we stoppen met dat wijzen naar elkaar.
Als je niks overneemt, dan blijft alles hetzelfde zoals het is. Nu gedraag jij je juist als de machtige meerderheid Wil je dat alles blijft zoals het is? Dat situaties zoals in Breda, Ede, etc blijven voorkomen? Dan gaat dat gewijs ook nooit over namelijk.
pi_64569775
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:48 schreef golfer het volgende:
He, gezellig hier.
Jij bent terug hè, dan krijg je dat.
pi_64569784
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Lekker makkelijk, dus als statistisch meer homo's moorden plegen, dan heb ik pech,. Dan is het logisch dat mensen me behandelen als een potentiele moordenaar. Zo simpel ben je toch niet echt Eng?
Nu zie ik wel een beetje waar jouw heilige oorlog vandaan komt om niet die groepen zo aan te spreken. Ben het ook wel met je eens dat het heel snel fout kan gaan als dat teveel gebeurt. Maar je zegt, iedereen moet gestraft worden als hij fout is (mee eens), maar de ene straf helpt bij Pietje beter dan bij Klaasje (of bij Ahmed beter dan bij Pjotr). Dan mag je m.i. best kijken naar de achtergrond en eventueel proberen voorzorgsmaatregelen te treffen.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Trouwste user 2022 donderdag 1 januari 2009 @ 23:53:56 #120
7889 tong80
Spleenheup
pi_64569812
SCH vindt iemand die met feiten komt een aanhanger van de KKK

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Miss SHO donderdag 1 januari 2009 @ 23:54:48 #121
22592 crew  Ole
pi_64569827
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:51 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Het is allemaal de schuld van golfer
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_64569835
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor gelul over cijfers. Wat heeft Ahmed bij mij in de straat nou met die cijfers te maken. Hij wordt daardoor ook crimineler? Jij vindt het logisch dat zijn leven verknald wordt door zijn afkomst. Dat is zo fout en daar doe je aan mee. Of je het nou wilt zien of niet.
Nee, maar het verklaart wel een belangrijk deel van het gewijs van onder andere tong80. Ahmed heeft er weinig mee te maken. Hij is één van de vele Marokkanen die zich wijselijk afzijdig houdt van al het criminele gedoe. Oplossingen voor Ahmed zijn er echter weinig. Behalve het terugdringen van de criminaliteit van Marokkaanse probleemjongeren, dan stopt het gewijs vanzelf.
pi_64569844
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:53 schreef tong80 het volgende:
SCH vind iemand die met feiten komt een aanhanger van de KKK

Nee, helelmaal niet. Het stelt me teleur dat je binnen no time bent afgezakt naar een bang blank mannetje met vooordelen dat zich door zijn angsten laat beheersen. Nog maar meer pillen dan.

Wat een enorm teleurstellende avond is dit. In dat soort mensen heb je dan vertrouwen. Ik snap nu wel waarom je me niet meer onder ogen durft te komen.
pi_64569872
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:55 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Nee, maar het verklaart wel een belangrijk deel van het gewijs van onder andere tong80. Ahmed heeft er weinig mee te maken. Hij is één van de vele Marokkanen die zich wijselijk afzijdig houdt van al het criminele gedoe. Oplossingen voor Ahmed zijn er echter weinig. Behalve het terugdringen van de criminaliteit van Marokkaanse probleemjongeren, dan stopt het gewijs vanzelf.
Nee, het gewijs richting Ahmed moet stoppen, dan zorg je er in ieder geval dat niet ook Ahmed nog eens denkt, wat the fuck kan mij het allemaal schelen, ik heb het toch al gedaan.
  donderdag 1 januari 2009 @ 23:56:40 #125
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64569882
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:51 schreef SCH het volgende:

quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:51 schreef EnGCatjuh het volgende:

Maar natuurlijk blijft het kut dat die treinen in Rotterdam zomaar over mensen heen rijden.
Ik zou als ik Sörensen was een straatverbod op treinen instellen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_64569887
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:52 schreef Suijk het volgende:

[..]

Nu zie ik wel een beetje waar jouw heilige oorlog vandaan komt om niet die groepen zo aan te spreken. Ben het ook wel met je eens dat het heel snel fout kan gaan als dat teveel gebeurt. Maar je zegt, iedereen moet gestraft worden als hij fout is (mee eens), maar de ene straf helpt bij Pietje beter dan bij Klaasje (of bij Ahmed beter dan bij Pjotr). Dan mag je m.i. best kijken naar de achtergrond en eventueel proberen voorzorgsmaatregelen te treffen.
Van mij ook. Dat heb ik altijd geroepen. Maar als je dat zegt, dan ben je een theedrinker of een knuffelaar.
pi_64569896
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:52 schreef Suijk het volgende:

[..]

Je moet ook niet van Marokkanen spreken, maar van (Marokkaanse) probleemjongeren. Veel van die groepjes bestaan niet uit alleen Marokkanen, maar ook uit Nederlanders, Surinamers, Antillianen, Turken en Somaliërs. Voornamelijk vroege schoolverlaters.
pi_64569911
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:56 schreef golfer het volgende:

[..]

[..]

Maar natuurlijk blijft het kut dat die treinen in Rotterdam zomaar over mensen heen rijden.
Zal wel een Marokkaanse machinist geweest zijn.
  Trouwste user 2022 donderdag 1 januari 2009 @ 23:57:53 #129
7889 tong80
Spleenheup
pi_64569914
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, helelmaal niet. Het stelt me teleur dat je binnen no time bent afgezakt naar een bang blank mannetje met vooordelen dat zich door zijn angsten laat beheersen. Nog maar meer pillen dan.

Wat een enorm teleurstellende avond is dit. In dat soort mensen heb je dan vertrouwen. Ik snap nu wel waarom je me niet meer onder ogen durft te komen.
Ik had je in elkaar geslagen.

Homo's vragen daarom.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_64569916
Het scheelt ook als je er zelf mee te maken hebt. Ik heb in mijn werk behoorlijk veel te maken met 'Ahmeds' (we noemen ze nu toch al zo) en dan eigenlijk alleen maar positief. Dan word je wat minder snel beïnvloed door berichten in de media.
Klik dan als je durft
  Trouwste user 2022 donderdag 1 januari 2009 @ 23:58:38 #131
7889 tong80
Spleenheup
pi_64569936
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Zal wel een Marokkaanse machinist geweest zijn.
Was een Belg. Die achteruit reed

pi_64569939
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Sorry, maar wat tong zegt is wel waar. Er zijn twee mensen (tong en ik) die het niet met jouw eens zijn over de slachtofferrol van Marokkanen en meteen is Hools een White Power clubhuis.

Dus ja, wij (tong80 en ik) worden meteen als KKK'ers neergezet.
  Trouwste user 2022 donderdag 1 januari 2009 @ 23:59:28 #133
7889 tong80
Spleenheup
pi_64569957
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:57 schreef Suijk het volgende:
Het scheelt ook als je er zelf mee te maken hebt. Ik heb in mijn werk behoorlijk veel te maken met 'Ahmeds' (we noemen ze nu toch al zo) en dan eigenlijk alleen maar positief. Dan word je wat minder snel beïnvloed door berichten in de media.
Ik had perfecte Marokaanse collefa's.

Dat is de kwestie helemaal niet.

pi_64569966
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:57 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Je moet ook niet van Marokkanen spreken, maar van (Marokkaanse) probleemjongeren. Veel van die groepjes bestaan niet uit alleen Marokkanen, maar ook uit Nederlanders, Surinamers, Antillianen, Turken en Somaliërs. Voornamelijk vroege schoolverlaters.
Klopt helemaal!!!
pi_64569973
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, het gewijs richting Ahmed moet stoppen, dan zorg je er in ieder geval dat niet ook Ahmed nog eens denkt, wat the fuck kan mij het allemaal schelen, ik heb het toch al gedaan.
Dat zég ik ook, maar de enige oplossing daarvoor is de criminaliteitscijfers onder Marokkanen terug te dringen. Dan stopt het wijzen vanzelf, want de stok om mee te slaan verdwijnt.
pi_64569980
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:58 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Sorry, maar wat tong zegt is wel waar. Er zijn twee mensen (tong en ik) die het niet met jouw eens zijn over de slachtofferrol van Marokkanen en meteen is Hools een White Power clubhuis.

Dus ja, wij (tong80 en ik) worden meteen als KKK'ers neergezet.
Hallo, de overdrijving is ineens verboden?
pi_64569993
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, maar je moet het ook niet opeens ontkennen
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 januari 2009 @ 00:01:01 #138
7889 tong80
Spleenheup
pi_64569994
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens jou wel gezien je eerste posts

pi_64569995
quote:

[..]

De denkwijze van mensen zoals jij, maken de hele discussie compleet belachelijk en onmogelijk. Er zijn problemen. Punt. De grootste groep zijn Marokkaanse jongeren. Punt. Dat moet je gewoon kunnen aangeven en zeggen. Anders lost het probleem zich nooit op, worden mensen inderdaad steeds harder en gaan ze elke moslim verkeerd aankijken.

Ooit waren het de gabbers, er zijn de hooligans, er zijn de Marokkaanse jongeren, de Antilliaanse jongeren en de blonde breezersletjes. En natuurlijk langzaamlopende, zeurende bejaarden. Allemaal zorgen ze voor problemen, die keer op keer terugkomen.

Wanneer je dat blijft ontkennen, niet mag aanwijzen, niet mag zeggen en vooral niet proberen op te lossen, zal de maatschappij harder worden, en zal de roep om radicalere oplossingen en straffen alleen maar erger worden. En dat komt echt niet alleen door de mensen die daadwerkelijk door hebben dat er een bepaalde groep in Nederlandse steden de boel keer op keer verziekt, maar ook zeker door de mensen die dat echt nog steeds niet willen zien.
pi_64570018
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:56 schreef golfer het volgende:

[..]

[..]

Wat is dat voor enorme kul?
pi_64570020
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:00 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Dat zég ik ook, maar de enige oplossing daarvoor is de criminaliteitscijfers onder Marokkanen terug te dringen. Dan stopt het wijzen vanzelf, want de stok om mee te slaan verdwijnt.
Dat is belangrijk maar ik ben het niet helemaal met je eens. NOg belangrijker is om op een andere manier over
de kwestie te praten en met het wijzen en stigmatiseren te stoppen. Dat is niet links of soft maar gewoon heel erg normaal, zo hoor je namelijk over alle mesnen te praten. Ik wil ook niet graag dat alle mensen denken dat ik een relnicht ben, we willen ook niet graag dat alle voetbalsupporters hooligans geneoemd worden enz.
pi_64570059
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:01 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

De denkwijze van mensen zoals jij, maken de hele discussie compleet belachelijk en onmogelijk. Er zijn problemen. Punt. De grootste groep zijn Marokkaanse jongeren. Punt. Dat moet je gewoon kunnen aangeven en zeggen. Anders lost het probleem zich nooit op, worden mensen inderdaad steeds harder en gaan ze elke moslim verkeerd aankijken.

Ooit waren het de gabbers, er zijn de hooligans, er zijn de Marokkaanse jongeren, de Antilliaanse jongeren en de blonde breezersletjes. En natuurlijk langzaamlopende, zeurende bejaarden. Allemaal zorgen ze voor problemen, die keer op keer terugkomen.

Wanneer je dat blijft ontkennen, niet mag aanwijzen, niet mag zeggen en vooral niet proberen op te lossen, zal de maatschappij harder worden, en zal de roep om radicalere oplossingen en straffen alleen maar erger worden. En dat komt echt niet alleen door de mensen die daadwerkelijk door hebben dat er een bepaalde groep in Nederlandse steden de boel keer op keer verziekt, maar ook zeker door de mensen die dat echt nog steeds niet willen zien.
En hoera gefeliciteerd. Jij hoort er niet bij. Het zijn de anderen.

En nu? Wat schiet je op met deze wijsheid?

Dit weten we toch allang. Dit is voor mij zo ontzettend achterhaald. Ik wil naar oplossingen, niet naar stigma's.

Crimineeltjes zijn crimineeltjes en als het lekker voelt om te zeggen dat het vooral mensen van andere afkomst zijn dan wij, dan moet je dat vooral doen. Het lost alleen niks op.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 2 januari 2009 @ 00:04:07 #143
22592 crew  Ole
pi_64570063
* Ole zet even iets gezelligs op

pi_64570069
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is belangrijk maar ik ben het niet helemaal met je eens. NOg belangrijker is om op een andere manier over
de kwestie te praten en met het wijzen en stigmatiseren te stoppen. Dat is niet links of soft maar gewoon heel erg normaal, zo hoor je namelijk over alle mesnen te praten. Ik wil ook niet graag dat alle mensen denken dat ik een relnicht ben, we willen ook niet graag dat alle voetbalsupporters hooligans geneoemd worden enz.
We noemen toch ook niet alle Marokkanen criminelen?

Ik snap je punt niet. Jij draait de bewering om. 'De criminelen zijn Marokkaan' betekent niet 'Marokkanen zijn crimineel'.
pi_64570086
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:00 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Nee, maar je moet het ook niet opeens ontkennen
Dus ik denk nu dat jullie allemaal een soort Neo_Nazi's zijn ofzo?
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 januari 2009 @ 00:05:25 #146
7889 tong80
Spleenheup
pi_64570092
Ok laten we ze Nederlanders noem die de meeeste problemen veroorzaken.

:
pi_64570113
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:03 schreef SCH het volgende:

[..]

En hoera gefeliciteerd. Jij hoort er niet bij. Het zijn de anderen.

En nu? Wat schiet je op met deze wijsheid?

Dit weten we toch allang. Dit is voor mij zo ontzettend achterhaald. Ik wil naar oplossingen, niet naar stigma's.

Crimineeltjes zijn crimineeltjes en als het lekker voelt om te zeggen dat het vooral mensen van andere afkomst zijn dan wij, dan moet je dat vooral doen. Het lost alleen niks op.
Als Piet de Boer een supermarkt overvalt, dan is daar toch ook niks mee om te zeggen? Waarom mag je het beestje niet bij de naam noemen? De oplossing voor het criminele gedrag van Piet is waarschijnlijk een hele andere dan de oplossing van het criminele gedrag van Mohammed. Dan is het toch belangrijk om het beestje bij de naam te noemen en een goede, passende oplossing te vinden voor beide problemen?
pi_64570124
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:05 schreef tong80 het volgende:

:
Het zijn ook gewoon Nederlanders, want ze hebben vaak een dubbel paspoort. Of zelfs alleen een Nederlands paspoort.
pi_64570132
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:04 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

We noemen toch ook niet alle Marokkanen criminelen?

Ik snap je punt niet. Jij draait de bewering om. 'De criminelen zijn Marokkaan' betekent niet 'Marokkanen zijn crimineel'.
Dat voelt voor een gemiddelde Marokkaan toch heel anders ben ik bang. Die zijn volgens jullie onderdeel van het probleem, dat proef ik toch altijd tussen de regels door. Met die opmerkingen over neefjes enzo.
pi_64570143
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:05 schreef tong80 het volgende:

:
Nee joh, noem het vooral bij de naam. Dat lucht toch zo lekker op als je lekker samen met je moeder zit te schelden op de wereld. Gooi het er uit man, is goed voor je.
pi_64570152
Als dit trouwens een voorbode is voor het nieuwe jaar, kunnen we nog aardig wat Hools topics gaan vollullen.
Klik dan als je durft
pi_64570162
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat voelt voor een gemiddelde Marokkaan toch heel anders ben ik bang. Die zijn volgens jullie onderdeel van het probleem, dat proef ik toch altijd tussen de regels door. Met die opmerkingen over neefjes enzo.
Die opmerking over neefjes was niet van mij. En ik denk niet zo.

Waarom stigmatiseer je ons nu?
pi_64570174
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:06 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Als Piet de Boer een supermarkt overvalt, dan is daar toch ook niks mee om te zeggen? Waarom mag je het beestje niet bij de naam noemen? De oplossing voor het criminele gedrag van Piet is waarschijnlijk een hele andere dan de oplossing van het criminele gedrag van Mohammed. Dan is het toch belangrijk om het beestje bij de naam te noemen en een goede, passende oplossing te vinden voor beide problemen?
Als rubbereend zegt dat hij een passende oplossing wil, dan begin jij ermeteen over dat er nu wel lang genoeg kruidenthee is gedronken, dus ik snap het niet helemaal meer.
pi_64570204
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:08 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Die opmerking over neefjes was niet van mij. En ik denk niet zo.[quote]

Dat weet ik, jij zette Ahmed alleen wel een beetje op diezelfde lijn.

[quote]
Waarom stigmatiseer je ons nu?
Dat voelt lekkah
pi_64570219
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Als rubbereend zegt dat hij een passende oplossing wil, dan begin jij ermeteen over dat er nu wel lang genoeg kruidenthee is gedronken, dus ik snap het niet helemaal meer.
Het praten en thee drinken is de oplossing die de afgelopen tien jaar door de linkse politici is gebezigd. Resultaat: chaos in bepaalde wijken.

Het blijkt dus geen passende oplossing, dat wilde ik er mee zeggen.
pi_64570244
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:10 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Het praten en thee drinken is de oplossing die de afgelopen tien jaar door de linkse politici is gebezigd. Resultaat: chaos in bepaalde wijken.

Het blijkt dus geen passende oplossing, dat wilde ik er mee zeggen.
Dat is nogal een karikatuur, dat zou je wel mogen weten.
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 januari 2009 @ 00:11:28 #157
7889 tong80
Spleenheup
pi_64570251
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee joh, noem het vooral bij de naam. Dat lucht toch zo lekker op als je lekker samen met je moeder zit te schelden op de wereld. Gooi het er uit man, is goed voor je.
Waarom wordt de eerste zwarte die international werd dan wel gehuldigd ?

pi_64570258
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:07 schreef Suijk het volgende:
Als dit trouwens een voorbode is voor het nieuwe jaar, kunnen we nog aardig wat Hools topics gaan vollullen.
Rellend over de drempel. De rest van het jaar wordt vast weer bloedsaai.
pi_64570268
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat voelt lekkah
Dus je mag ons wel op basis van een mening vergelijken met whitepower, Geert Wilders, Nazi's en Hitler - maar het is absoluut van de zotte om op basis van cijfers en feiten aan te geven de grootste probleemgroep van Marokkaanse afkomst is? En die afkomst is in dit geval wel degelijk een groot aspect in het ontstaan van de problemen.
pi_64570270
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat voelt lekkah
Ik (wij, als je toch stigmatiseren wilt) vind het niet mijn probleem als Ahmed denkt dat 'de verdachten/criminelen zijn Marokkaan' hetzelfde is als 'Marokkanen zijn verdacht/crimineel'. Dan moet hij maar meer Aristoteles gaan lezen ofzo.
pi_64570272
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:11 schreef tong80 het volgende:

[..]

Waarom wordt de eerste zwarte die international werd dan wel gehuldigd ?

Nou?
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 januari 2009 @ 00:15:45 #162
7889 tong80
Spleenheup
pi_64570286
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Rellend over de drempel. De rest van het jaar wordt vast weer bloedsaai.
We kunnen ook afspreken dat we zo doorgaan

pi_64570344
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is nogal een karikatuur, dat zou je wel mogen weten.
Nog nooit van overdrijven gehoord?

Maar nee, je hoort via de media zo vaak over jeugdhonken en opvoedreisjes naar het Atlasgebergte dat ik het eigenlijk al niet meer als een karikatuur zie. Blijkbaar gaat het gewoon écht zo en is de politiek omtrent dit onderwerp een karikatuur van zichzelf geworden. (Marokkaanse) probleemjongeren gaan na hun taakstrafje en preek weer net zo hard de fout in. Het wérkt gewoon niet.
pi_64570433
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:15 schreef tong80 het volgende:

[..]

We kunnen ook afspreken dat we zo doorgaan

Als dit je nieuwe denkbeelden zijn, dan ben ik er snel klaar mee.
pi_64570460
Eindelijk eens leven in FB, is SCH er niet eens .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 januari 2009 @ 00:23:14 #166
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64570475
quote:

[..]

In Marokko hebben ze niet zoveel, bijna geen, last van Marokkaanse jongens die buschauffeurs overvallen, andere mensen lastig vallen of mogelijk zelfs onder de trein gooien. Dus ja, het lijkt me een goed plan de problemen op een Marokkaanse manier aan te pakken. Past meteen bij de cultuur van die jongens.

Tuurlijk zijn er ook andere oplossingen te bedenken. Je kan de uitval uit het VMBO aanpakken, maar daarmee los je - vrees is - niet het gehele probleem op.
dus je wil Islamitische wetgeving introduceren hier?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_64570491
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:18 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Nog nooit van overdrijven gehoord?

Maar nee, je hoort via de media zo vaak over jeugdhonken en opvoedreisjes naar het Atlasgebergte dat ik het eigenlijk al niet meer als een karikatuur zie. Blijkbaar gaat het gewoon écht zo en is de politiek omtrent dit onderwerp een karikatuur van zichzelf geworden. (Marokkaanse) probleemjongeren gaan na hun taakstrafje en preek weer net zo hard de fout in. Het wérkt gewoon niet.
Sorry hoor, je hebt wat dingen gehoord. Dat bedoel ik nou als ik zeg dat heel veel dingen rechtstreeks van Wilders zijn gekopieerd. Die beheerst het beeld over Marokkanen in Nedelrand. Natuurlijk is er wat aan de hand maar laten we toch in godsnaam gewoon even de waarheid en de feiten onder ogen zien en niet op van die maffe beelden afgaan.

Iedereen roept tegenwoordig maar wat over dit probleem. Als je dan zegt, dat het nogal Wilderiaans is, dan mag je ook ineens niet meer zeggen, terwijl hij nog milder is dan wat bijvoorbeeld BliksemSchigt hier is, want dan schrikken mensen ineens. Denk dan na. Of stem echt op hem, als je denkt daar de oplossing ligt.
pi_64570495
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dus je wil Islamitische wetgeving introduceren hier?
Where did I say that?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 januari 2009 @ 00:24:41 #169
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64570513
quote:

[..]

wtf is dat voor een opmerking
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_64570517
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:22 schreef Da_Sandman het volgende:
Eindelijk eens leven in FB, is SCH er niet eens .
Hij heeft natuurlijk maar 1 paar oogkleppen per keer op.
pi_64570536
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Sorry hoor, je hebt wat dingen gehoord. Dat bedoel ik nou als ik zeg dat heel veel dingen rechtstreeks van Wilders zijn gekopieerd. Die beheerst het beeld over Marokkanen in Nedelrand. Natuurlijk is er wat aan de hand maar laten we toch in godsnaam gewoon even de waarheid en de feiten onder ogen zien en niet op van die maffe beelden afgaan.

Iedereen roept tegenwoordig maar wat over dit probleem. Als je dan zegt, dat het nogal Wilderiaans is, dan mag je ook ineens niet meer zeggen, terwijl hij nog milder is dan wat bijvoorbeeld BliksemSchigt hier is, want dan schrikken mensen ineens. Denk dan na. Of stem echt op hem, als je denkt daar de oplossing ligt.
Wat is volgens jou dan de waarheid? Alle Marokkanen zijn lief? Wat zijn dan de feiten? Het huidige beleid werkt?
pi_64570545
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:04 schreef Ole het volgende:
* Ole zet even iets gezelligs op

Ik zag het
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 januari 2009 @ 00:25:58 #173
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64570548
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:24 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Where did I say that?
quote:

[..]

ik neem aan dat je manier van wetgeven bedoelde. Maar verklaar je nader want ik gok dat ik je verkeerd begrepen heb
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Miss SHO vrijdag 2 januari 2009 @ 00:26:14 #174
22592 crew  Ole
pi_64570555
Borisz en ik zitten bij de buren hoor
pi_64570563
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:26 schreef Ole het volgende:
Borisz en ik zitten bij de buren hoor
Hoe was Andere Tijden?
pi_64570593
quote:

[..]

dude
pi_64570602
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Sorry hoor, je hebt wat dingen gehoord. Dat bedoel ik nou als ik zeg dat heel veel dingen rechtstreeks van Wilders zijn gekopieerd. Die beheerst het beeld over Marokkanen in Nedelrand.
Er zijn ook zo'n 7 a 8 miljoen mensen in Nederland die ook persoonlijke ervaringen en perceptie hebben, ipv alleen een politicus achterna te lopen.
quote:
Natuurlijk is er wat aan de hand maar laten we toch in godsnaam gewoon even de waarheid en de feiten onder ogen zien en niet op van die maffe beelden afgaan.
Oe, eindelijk! Er is iets aan de hand?
quote:
Wat zijn mijn extreme denkbeelden dan? Ik heb nog niets meer gezegd dan dat er problemen zijn in de steden met groepen jongeren, waarvan het grootste deel van Marokkaanse afkomst is. Dat is erger dan Wilders?
pi_64570625
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:25 schreef rubbereend het volgende:

[..]

[..]

ik neem aan dat je manier van wetgeven bedoelde. Maar verklaar je nader want ik gok dat ik je verkeerd begrepen heb
Ja, blijkbaar.

De Marokkaanse aanpak van probleemjongeren in eigen land heeft weinig met Islamitische wetgeving te maken. Natuurlijk is daar wel het een en ander geregeld bij de wet, maar dat betekent niet dat we meteen álles maar moeten kopiëren. Het lijkt mij in ieder geval het beste om gewoon goed te kijken naar hoe ze de problemen dáár aanpakken en dat dan zonder al te veel aanpassingen ook hier toe te passen. En als daar een wetswijziging voor nodig is, so be it.
pi_64570637
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:25 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Wat is volgens jou dan de waarheid? Alle Marokkanen zijn lief? Wat zijn dan de feiten? Het huidige beleid werkt?
Het leven is een stuk gecompliceerder en niet zo simpel als we graag willen. Was het maar zo eenvoudig.

Er zijn heel veel probleemjongeren. En Marokkaanse jongeren uit bepaalde wijken zijn daarbij oververtegenwoordigd. Dat kun je constatereren. En dan? Wat is volgens jou dan het huidige beleid?

Ik denk dat er op veel vlakken goed wordt opgetreden maar dat het op het gebied van repressie nog harder kan, ik ben het wel met Spekman eens die het over vernederen heeft. Dat is allemaal een hele discussie op zich Catjuh, daar komen we zo niet uit.

Het ging hier over de simpele manier van maar weer even wijzen. Er is iets gebeurd dus het zal wel weer een Marokkaan zijn. Want hij zal wel niet onder de zonnebank hebben gelegen, toch, haha.
pi_64570695
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:24 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Nou ja zeg, wat wordt er ineens enorm op dat grapje gereageerd. Doe even normaal zeg. Er staat toch overduidelijk een smiley achter en het is zo overdreven. Nogmaals: beweer ik nou ineens dat Catjuh en de rest neo-nazi's zijn? Nee natuurlijk niet. Van hen wist ik ook het wel ongeveer, dat snap ik ook wel. is ook een andere generatie.

In tong80 ben ik wel heel erg diep teleurgesteld, dat wil ik best zeggen. Dat doet een beetje pijn.
pi_64570697
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:29 schreef SCH het volgende:
Het ging hier over de simpele manier van maar weer even wijzen. Er is iets gebeurd dus het zal wel weer een Marokkaan zijn. Want hij zal wel niet onder de zonnebank hebben gelegen, toch, haha.
Tong heeft nog steeds niet gezegd dat alle Marokkanen crimineel zijn, waar jouw Ahmed zich zo ongerust over maakt.
pi_64570701
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:24 schreef rubbereend het volgende:

Ik moest lachen. Hoor ik er dan ook bij?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 00:31:35 #183
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64570712
Toch wel weer leuk om terug te zijn.
Ik neem alle schuld van de leukste Hools sinds tijden op mij.

Gaan jullie nou gewoon weer verder met plaatsen van 'Goedemorgen/middag of -avond' ?
Poef.....gone! ©golfer
pi_64570719
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou ja zeg, wat wordt er ineens enorm op dat grapje gereageerd. Doe even normaal zeg. Er staat toch overduidelijk een smiley achter en het is zo overdreven.
Ik vond t niet zo'n geslaagd grapje eerlijk gezegd SCH
pi_64570753
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:31 schreef golfer het volgende:
Toch wel weer leuk om terug te zijn.
Ik neem alle schuld van de leukste Hools sinds tijden op mij.

Gaan jullie nou gewoon weer verder met plaatsen van 'Goedemorgen/middag of -avond' ?
Ja.

En als tong moet poepen typt hij 'even een Marokkaan bij het zwembad afzetten'.
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 januari 2009 @ 00:34:14 #186
7889 tong80
Spleenheup
pi_64570800
Alle Marokkanen zijn crimineel.

Behalve mijn ex-buurman.

Daar heb ik lucifers bij geleend.

pi_64570819
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Het leven is een stuk gecompliceerder en niet zo simpel als we graag willen. Was het maar zo eenvoudig.

Er zijn heel veel probleemjongeren. En Marokkaanse jongeren uit bepaalde wijken zijn daarbij oververtegenwoordigd. Dat kun je constatereren. En dan? Wat is volgens jou dan het huidige beleid?

Ik denk dat er op veel vlakken goed wordt opgetreden maar dat het op het gebied van repressie nog harder kan, ik ben het wel met Spekman eens die het over vernederen heeft. Dat is allemaal een hele discussie op zich Catjuh, daar komen we zo niet uit.

Ik moest even opzoeken wie Spekman is - maar hij zegt helemaal niets anders dan Engcatjuh en ik (althans proberen duidelijk te maken), maar wij zijn compleet van de pot gerukt, worden voor de grap - ha ha - uitgemaakt voor white power, nazi's en KKK, maar iemand met een mooie rode broek is wel okay en mag dat wel zeggen?

Ik snap die wijsheid niet helemaal.
pi_64570825
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:34 schreef tong80 het volgende:
Alle Marokkanen zijn crimineel.

Behalve mijn ex-buurman.

Daar heb ik lucifers bij geleend.

SCH en tong kerstdiner-déja vu.
pi_64570833
Zo, leerzame avond geweest .

Nu slapen, eens kijken of ik morgen weer kan gaan werken...

.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 januari 2009 @ 00:38:56 #190
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64570973
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:28 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ja, blijkbaar.

De Marokkaanse aanpak van probleemjongeren in eigen land heeft weinig met Islamitische wetgeving te maken. Natuurlijk is daar wel het een en ander geregeld bij de wet, maar dat betekent niet dat we meteen álles maar moeten kopiëren. Het lijkt mij in ieder geval het beste om gewoon goed te kijken naar hoe ze de problemen dáár aanpakken en dat dan zonder al te veel aanpassingen ook hier toe te passen. En als daar een wetswijziging voor nodig is, so be it.
maar ze zitten hier natuurlijk wel in een totaal andere omgeving, cultuur en maatschapij? Maar praktisch gezien in wetten toepassen is lastig natuurlijk want een stadje al Elst heeft problemen met grote groepen "Molukkers", Arnhem heeft wijken waar Antilianen het grootste probleem vormen. Waar ga je voor welke grens?

Puur praktisch gezien dan hè.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_64571077
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:31 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik vond t niet zo'n geslaagd grapje eerlijk gezegd SCH
Nou sorry dan, volgens mij is het volstrekt Hoolsiaans taalgebruik, maar goed.

net als dat tong even later zegt dat ie een homo in elkaar gaat slaan ofzo, dan snapt toch ook iedereen dat het een grapje is?
pi_64571095
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:38 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar ze zitten hier natuurlijk wel in een totaal andere omgeving, cultuur en maatschapij? Maar praktisch gezien in wetten toepassen is lastig natuurlijk want een stadje al Elst heeft problemen met grote groepen "Molukkers", Arnhem heeft wijken waar Antilianen het grootste probleem vormen. Waar ga je voor welke grens?

Puur praktisch gezien dan hè.
Je kan vanuit de opvoedkundige bureau's verschillende methodes kunnen toepassen, toegespitst op bepaalde culturen. Nederlandse jongeren hebben een andere aanpak nodig dan Arabische jongeren, die weer anders reageren dan Aziaten. Ik weet niet in hoeverre dat wettelijk moet worden vastgelegd, ook niet precies hoe dat geregeld moet worden zonder te discriminerend over te komen, maar dat er verschil zit in de aard van het beestje, betekent ook dat er verschillende oplossingen nodig zijn om de beestjes handtam te krijgen.

Dit is het nadeel van een multiculturele samenleving, waar ik helemaal niks tegen heb. Elk volk heeft een andere stijl en heeft een andere benadering nodig. Als je iedereen hetzelfde behandeld, heb je kans dat het totaal niet in effect resulteert bij sommige bevolkingsgroepen.
pi_64571109
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou sorry dan, volgens mij is het volstrekt Hoolsiaans taalgebruik, maar goed.
Nou, nee.
pi_64571168
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:42 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Je kan vanuit de opvoedkundige bureau's verschillende methodes kunnen toepassen, toegespitst op bepaalde culturen. Nederlandse jongeren hebben een andere aanpak nodig dan Arabische jongeren, die weer anders reageren dan Aziaten. Ik weet niet in hoeverre dat wettelijk moet worden vastgelegd, ook niet precies hoe dat geregeld moet worden zonder te discriminerend over te komen, maar dat er verschil zit in de aard van het beestje, betekent ook dat er verschillende oplossingen nodig zijn om de beestjes handtam te krijgen.

Dit is het nadeel van een multiculturele samenleving, waar ik helemaal niks tegen heb. Elk volk heeft een andere stijl en heeft een andere benadering nodig. Als je iedereen hetzelfde behandeld, heb je kans dat het totaal niet in effect resulteert bij sommige bevolkingsgroepen.
Ik ben daar ook helemaal geen tegenstander van. Je moet doen wat helpt en wat enigszins binnen onze wetgeving past (laten we maar niet ineens gaan martelen ofzo).
pi_64571200
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben daar ook helemaal geen tegenstander van. Je moet doen wat helpt en wat enigszins binnen onze wetgeving past (laten we maar niet ineens gaan martelen ofzo).
Nee. Liever gewoon lekker vernederen met z'n allen!
pi_64571201
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:43 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Nou, nee.
Goh gevoelig ineens. Stoorde je je hier ook zo aan:
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:57 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik had je in elkaar geslagen.

Homo's vragen daarom.

Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 januari 2009 @ 00:47:00 #197
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64571221
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:42 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

we zijn het gewoon redelijk eens alleen beide vanuit een wat andere benadering ik ben ook niet tegen straffen enzo maar pak de problemen ook eens bij de wortel aan. Op straat met jongerenwerkers e.d. daar is een wereld te winnen.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_64571255
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Goh gevoelig ineens. Stoorde je je hier ook zo aan:
[..]
In mindere mate, want jij was in een - in mijn ogen - serieuze discussie betrokken en tong hing zoals altijd de wannabe-clown uit.
pi_64571272
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:46 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Nee. Liever gewoon lekker vernederen met z'n allen!
Als iets in die sfeer helpt, dan lijkt me dat zeker een optie.

Dat is het punt ook niet. Daar ben ik altijd een groot voorstander van geweest, zowel als het om repressie als om opbouwende oplossingen gaat. Dus je moet ook blijven praten, mogelijkheden en kansen bieden etcetra.

En we moeten niet vergeten dat de meeste criminatliteit natuurlijk nog altijd door jongeren van autochtone afkomst wordt gepleegd. Dat mag dan ook wel weer benoemd worden.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 00:49:01 #200
127004 maril
Smeetsfan
pi_64571273
quote:

[..]

Daar lijkt het wel een beetje op
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties