Ray heeft altijd een witte puntmuts op.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:10 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Precies. Voor je het weet krijg je een witte puntmuts op en sta je dansend voor een brandend kruis
Zit geen punt aan hoor.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Ray heeft altijd een witte puntmuts op.
Dat is geen puntmutsquote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Ray heeft altijd een witte puntmuts op.
Ik had je niet voor niks in 2008 achtergelatenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:12 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dat is geen puntmuts
Ik ga slapen
Daar zijn verzachtende zalfjes tegen te halen bij de Admins.quote:
Daarom ben ik altijd zo heetquote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar je hebt wel vaak een brandend kruis
prachtig tochquote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:09 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Met elkaar praten zonder elkaar op uiterlijk te beoordelen
Ben je verhuisd? Of alleen een nieuwe peezee?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 02:02 schreef rubbereend het volgende:
zo de nieuwe PC staat op zijn plaats
Jammer.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 06:27 schreef FritsVanEgters het volgende:
Sorry tong, niet echt mijn ding, die lijstjes.
Goed, we hebben nu dus wel een link. Die Bas had dus rechtse ideeen en is achterna gezeten door Marokkanen. Waarom toch Jaap, wil jij altijd zo links zijn dat je oogklepjes op hebt?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, daar was die white power opmerking meer op van toepassing geweest.
Wel halal-worstjes natuurlijk. Was Pim halal?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
prachtig tochen je krijgt er ook nog worstjes bij
Zo'n felle discussie in Hools, dat waren de databases even niet meer gewend...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:04 schreef RayMania het volgende:
Goeiemiddag. Waren we zomaar down.
Want? Volgens mij is dit een van de reden dat SCH heeft gezegd af te wachten met beschuldigende vingers bijvoorbaat naar een bepaalde groep te wijzen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 10:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Goed, we hebben nu dus wel een link. Die Bas had dus rechtse ideeen en is achterna gezeten door Marokkanen. Waarom toch Jaap, wil jij altijd zo links zijn dat je oogklepjes op hebt?
niet achterna gezeten, maar gewoon een ruzie..........quote:Op vrijdag 2 januari 2009 10:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Goed, we hebben nu dus wel een link. Die Bas had dus rechtse ideeen en is achterna gezeten door Marokkanen. Waarom toch Jaap, wil jij altijd zo links zijn dat je oogklepjes op hebt?
Begin nou niet weer. Niemand weet precies wat er is gebeurd dus waarom zou ik dat dan wel moeten weten? De politie zegt dat het een stom ongeluk is maar als jij meer weet hoor ik het graag. Dat domme gelul over links en rechts, het gaat eerder over dom en slim, over willen weten en niet willen weten.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 10:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb het in dat andere topic ook gepost dat heel veel van die dingen soms zo verrekte genuanceerd liggen. Ik heb dat ooit heel precies over Meindert Tjoelker gevolgd: die jongen die in Leeuwarden is omgekomen bij 'zinloos geweld'. Die jongen had 30 bier in zijn mik en ging een knokpartij aan, tja, uiteindelijk stierf hij en heeft hij niet iemand anders doodgeslagen, had net zo goed gekund. Ineens was die Meindert een held terwijl het natuurlijk ook een loser was op dat moment. Zo klinkt het hier ook. Sneue jongelui die elkaar het leven zuur maken in plaats van leuk feest vieren. Maar dan zijn er wellicht ook nog Marokkanen bij betrokken, nou dan weten we het wel.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:12 schreef rubbereend het volgende:oi
[..]
niet achterna gezeten, maar gewoon een ruzie..........fijn dat de nuance altijd pas later komt
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:06 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Zo'n felle discussie in Hools, dat waren de databases even niet meer gewend...
De moord op Kevin Duinmeijer bleek later toch ook geen racistische moord.......quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb het in dat andere topic ook gepost dat heel veel van die dingen soms zo verrekte genuanceerd liggen. Ik heb dat ooit heel precies over Meindert Tjoelker gevolgd: die jongen die in Leeuwarden is omgekomen bij 'zinloos geweld'. Die jongen had 30 bier in zijn mik en ging een knokpartij aan, tja, uiteindelijk stierf hij en heeft hij niet iemand anders doodgeslagen, had net zo goed gekund. Ineens was die Meindert een held terwijl het natuurlijk ook een loser was op dat moment. Zo klinkt het hier ook. Sneue jongelui die elkaar het leven zuur maken in plaats van leuk feest vieren. Maar dan zijn er wellicht ook nog Marokkanen bij betrokken, nou dan weten we het wel.
Ik word zo ontzettend moe van die moedwillige domheid.
Even een post uit het topic over die 2 jongens.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 03:18 schreef Zapato het volgende:
OK, ben vriend vrienden van Bas en Kevin, was mee met hun groep naar Outland en middinin het hele incident gezeten. Wil voor de geinteresseerden wel wat dingen ophelderen.
Bas is dus overleden, gelukkig wel in een keer want hij werd vol geschept door de trein. Wat er nou precies gebeurd is is het volgende. Wij stonden, verdeeld over de twee perrons van Alexander met een groepje van 14 man te wachten op de eerste trein. Er zaten nog een aantal mensen waar ik samen met iemand anders mee aan het praten was. Op een gegeven moment komt er een groepje allochtonen (Mocros, Turken, ik weet het niet) het perron oplopen, slaan iemand van buiten ons groepje neer, waarna nog twee mensen, waaronder ikzelf, ook een klap krijgen. Dit gebeurt allemaal in ongeveer 20 seconden, het ging dus heel snel.
Zij hadden geen enkele reden om ons te slaan, we hebben geen woord met die gasten gewisseld, niet op het station, ook niet in de club dus ze waren simpelwel at random mensen aan het neerslaan. Ik rende samen met een van mn vrienden naar het andere perron (over het spoor dus), terwijl een stuik of vijf van mijn vrienden op dat perron ook het spoor opliepen om zichzelf te verdedigen.
Het groepje aanvallers dreigde vervolgens vanaf het perron met stenen (die kiezels naast de spoorbaan) waarna een vriend van mij twee keer met een steen tegen zijn voorhoofd en mond werd geslagen. De hiervoor genoemde Timo trok hem vervolgens weg bij zn belagers om te voorkomen dat hij hen aan zou vallen.
Ik stond ondertussen 112 te bellen op het perron en terwijl ik de hulpdienst aan de lijn heb hoor ik ineens een ruis, dan een toeter en het doffe geluid van een iets rakende Intercity trein die met 130 km/h door het station raast. Ik zie in een flits een aantal mensen van het spoor springen waarna blijkt dat Bas vol is geschept door de trein, Kevin's halve been openligt en de aanstischters em zijn gesmeerd. De politie was er heel erg snel, alsmede het ambulancepersoneel.
Voor de ouders van Bas (die ik dus zelf amper kende) is het drama heel groot. We hebben het er inmiddels met hun en de hele op het station aanwezige groep over gehad en zijn allemaal blij dat Kevin waaraschijnlijk voor 100% gaat herstellen en dat er verder niemand écht gewond is geraakt.
De dood van Bas wordt als een tragisch ongeval aangemerkt door de politie omdat niemand directe schuld aan het ongeval kan dragen. Hoe pijnlijk het ook is dat de bloedhonden die ons hebben aangevallen alleen maar aangeklaagd kunnen worden voor gweldpleging of mishandeling ben ik het daar denk im wel mee eens. Hoe ontzettend barbaars, laag en zielig het ook is om willekeurige mensen aan te gaan vallen op het station hebben zij dit ook niet voor ogen gehad, laat staan gewild.
Ik bedank jullie allemaal maar namens de ouders en Bas zijn vrienden voor de steunbetuigingen en hoop dat die mongolen nooit meer zoiets als dit flikken.
Bij mijn weten maakte hij een opmerking tegen vandalen die hem daarna met 4en in elkaar trapten met de dood tot gevolg. Dat is toch wel wat anders dan hoe jij de situatie hier schetst.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb het in dat andere topic ook gepost dat heel veel van die dingen soms zo verrekte genuanceerd liggen. Ik heb dat ooit heel precies over Meindert Tjoelker gevolgd: die jongen die in Leeuwarden is omgekomen bij 'zinloos geweld'. Die jongen had 30 bier in zijn mik en ging een knokpartij aan, tja, uiteindelijk stierf hij en heeft hij niet iemand anders doodgeslagen, had net zo goed gekund. Ineens was die Meindert een held terwijl het natuurlijk ook een loser was op dat moment. Zo klinkt het hier ook. Sneue jongelui die elkaar het leven zuur maken in plaats van leuk feest vieren. Maar dan zijn er wellicht ook nog Marokkanen bij betrokken, nou dan weten we het wel.
Ik word zo ontzettend moe van die moedwillige domheid.
Zo had ik het ook altijd begrepen. Dat verhaal van SCH is nieuw voor mij.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:46 schreef Breach het volgende:
Bij mijn weten maakte hij een opmerking tegen vandalen die hem daarna met 4en in elkaar trapten met de dood tot gevolg.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:47 schreef RayMania het volgende:
[..]
Zo had ik het ook altijd begrepen. Dat verhaal van SCH is nieuw voor mij.
Hmm, SCH heeft wel een beetje gelijkquote:Het incident
Op de avond van zijn dood was Meindert Tjoelker in het centrum van Leeuwarden uitgeweest met zijn vriendin en twee bevriende stellen bij wijze van vrijgezellenfeestje, omdat hij een week later zou gaan trouwen. Om half drie in de ochtend liepen zij aangeschoten naar huis. Toen zij over de Nieuwestad langs de gracht liepen, zagen ze aan de overkant vier luidruchtige jongens die fietsen op de weg gooiden.
Tijdens de rechtszaak bleek dat een van deze jongens door zijn vrienden was uitgedaagd om over een geparkeerde fiets te springen, wat mislukte waardoor hij ten val kwam. Hierdoor werd hij door zijn vrienden uitgelachen en uit frustratie gooide hij de fiets op straat. Dat zag Tjoelker, die daarop vanaf de overkant riep: "Moet dat nou, stelletje klootzakken, doe niet zo asociaal!".
Er volgde een woordenwisseling waarbij Meinderts vriendin hem verschillende keren tevergeefs tot kalmte maande. Op een gegeven moment riep Tjoelker: "Moet je hier komen, sla ik je voor je bek, kom maar op, klojo, dikke hufter!". De groep, eveneens aangeschoten na een avond stappen, voelde zich hierdoor uitgedaagd en ging erop in. Ze staken het bruggetje over de gracht over en Meindert kreeg een harde klap in zijn gezicht. Hij verdedigde zich en sloeg terug, waarna een vechtpartij ontstond.
Tjoelker kwam ten val, kreeg nog een trap en bleef gewond liggen. Later zou blijken dat die trap ernstig hersenletsel tot gevolg heeft gehad, waar hij enkele uren later aan overleed. Het viertal was zich niet van de fatale afloop bewust en was heel verbaasd toen zij in de shoarmazaak waar ze nog wat gingen eten werden gearresteerd.
Ja, zo wilde iedereen het graag horen want het is toch een beetje vervelend als je zo'n hele stille tocht hebt gehouden en het slachtoffer blijkt helemaal niet zo onschudlig. Het was gewooneen ordinaire vechtpartij waarbij die Tjoelker, stomdronken, rake klappen en schoppen heeft uitgedeeld maar zelf uiteindelijk overleed. Hij maakte ook geen opmerking tegen vandalen, er onstond gewoon een dronkemansruzie.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:46 schreef Breach het volgende:
[..]
Bij mijn weten maakte hij een opmerking tegen vandalen die hem daarna met 4en in elkaar trapten met de dood tot gevolg. Dat is toch wel wat anders dan hoe jij de situatie hier schetst.
Oh je hebt het al gepost, zie ik, nou ja, zo zie je maar dat het vaak heel wat genuanceerder ligt dan ons wordt voogehouden. Het stoort me dat dit verhaal uiteindleijk dan niet zo bekend is gemaakt. Van die Tjoelker was al heel snel een held gemaakt immers.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, zo wilde iedereen het graag horen want het is toch een beetje vervelend als je zo'n hele stille tocht hebt gehouden en het slachtoffer blijkt helemaal niet zo onschudlig. Het was gewooneen ordinaire vechtpartij waarbij die Tjoelker, stomdronken, rake klappen en schoppen heeft uitgedeeld maar zelf uiteindelijk overleed. Hij maakte ook geen opmerking tegen vandalen, er onstond gewoon een dronkemansruzie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |