abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 januari 2009 @ 02:17:08 #101
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64572884
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 02:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Huh?
Nee natuurlijk vind ik dat niet normaal. Je wilt toch zo min mogelijk van dit soort incidenten? Nou dan...
Wat zit je dan weer te zeuren over je vrees dat autochtonen uit wraak hetzelfde bij allochtonen zouden flikken, iets waar tot nu toe nog helemaal nooit sprake van is geweest?

Als je daar werkelijk bang voor bent, moet je daar misschien nog maar eens heel goed over nadenken. Voorkomen is in elk geval beter dan genezen en wie kaatst kan vroeg of laat de bal verwachten.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 2 januari 2009 @ 02:18:51 #102
237059 Twerk
The Spurs
pi_64572897
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 01:58 schreef capricia het volgende:
Soms heb ik vrees dat dit soort incidenten veel woede bij mensen op kan roepen.
Dat ze als 'wraak' ook allochtone jongeren een duwtje gaan geven als er een trein langsrijdt.
Prfobeer niet te overdramatiseren meteen. Hoe verleidelijk dat soms ook is.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_64572932
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:59 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

"Bidden dat het om Marokkanen gaat"?

Bidden is in dit geval echt niet nodig. Iedereen die nog wel met beide benen in de realiteit staat en die gezegend is met een klein beetje mensenkennis weet gewoon zeker dat het zo is.
Pleeg je alsjeblieft zelfmoord als blijkt dat je ongelijk hebt? Iedereen met zo'n gedachtegang zijn mensen die normaal zijn liever kwijt dan rijk. " "

Bovendien is station Alexander helemaal niet zo'n allochtonenstation. En feestjes in Outland al helemaal niet. Ik schat de kans dat het Marokkanen waren op zo'n 1%, en dat het bezopen, stoere Hollandse knapen uit een boerendorp waren zo'n 75%.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 02:27:09 #104
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64572948
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 02:24 schreef Koewam het volgende:

[..]

Pleeg je alsjeblieft zelfmoord als blijkt dat je ongelijk hebt?
ik niet nee. Maar jij mag het wel proberen hoor.
quote:
Bovendien is station Alexander helemaal niet zo'n allochtonenstation.
Vergeleken met Slinge niet nee.
pi_64573282
OK, ben vriend vrienden van Bas en Kevin, was mee met hun groep naar Outland en middinin het hele incident gezeten. Wil voor de geinteresseerden wel wat dingen ophelderen.

Bas is dus overleden, gelukkig wel in een keer want hij werd vol geschept door de trein. Wat er nou precies gebeurd is is het volgende. Wij stonden, verdeeld over de twee perrons van Alexander met een groepje van 14 man te wachten op de eerste trein. Er zaten nog een aantal mensen waar ik samen met iemand anders mee aan het praten was. Op een gegeven moment komt er een groepje allochtonen (Mocros, Turken, ik weet het niet) het perron oplopen, slaan iemand van buiten ons groepje neer, waarna nog twee mensen, waaronder ikzelf, ook een klap krijgen. Dit gebeurt allemaal in ongeveer 20 seconden, het ging dus heel snel.
Zij hadden geen enkele reden om ons te slaan, we hebben geen woord met die gasten gewisseld, niet op het station, ook niet in de club dus ze waren simpelwel at random mensen aan het neerslaan. Ik rende samen met een van mn vrienden naar het andere perron (over het spoor dus), terwijl een stuik of vijf van mijn vrienden op dat perron ook het spoor opliepen om zichzelf te verdedigen.
Het groepje aanvallers dreigde vervolgens vanaf het perron met stenen (die kiezels naast de spoorbaan) waarna een vriend van mij twee keer met een steen tegen zijn voorhoofd en mond werd geslagen. De hiervoor genoemde Timo trok hem vervolgens weg bij zn belagers om te voorkomen dat hij hen aan zou vallen.
Ik stond ondertussen 112 te bellen op het perron en terwijl ik de hulpdienst aan de lijn heb hoor ik ineens een ruis, dan een toeter en het doffe geluid van een iets rakende Intercity trein die met 130 km/h door het station raast. Ik zie in een flits een aantal mensen van het spoor springen waarna blijkt dat Bas vol is geschept door de trein, Kevin's halve been openligt en de aanstischters em zijn gesmeerd. De politie was er heel erg snel, alsmede het ambulancepersoneel.

Voor de ouders van Bas (die ik dus zelf amper kende) is het drama heel groot. We hebben het er inmiddels met hun en de hele op het station aanwezige groep over gehad en zijn allemaal blij dat Kevin waaraschijnlijk voor 100% gaat herstellen en dat er verder niemand écht gewond is geraakt.
De dood van Bas wordt als een tragisch ongeval aangemerkt door de politie omdat niemand directe schuld aan het ongeval kan dragen. Hoe pijnlijk het ook is dat de bloedhonden die ons hebben aangevallen alleen maar aangeklaagd kunnen worden voor gweldpleging of mishandeling ben ik het daar denk im wel mee eens. Hoe ontzettend barbaars, laag en zielig het ook is om willekeurige mensen aan te gaan vallen op het station hebben zij dit ook niet voor ogen gehad, laat staan gewild.

Ik bedank jullie allemaal maar namens de ouders en Bas zijn vrienden voor de steunbetuigingen en hoop dat die mongolen nooit meer zoiets als dit flikken.

A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_64573301
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 02:24 schreef Koewam het volgende:

[..]

Pleeg je alsjeblieft zelfmoord als blijkt dat je ongelijk hebt? Iedereen met zo'n gedachtegang zijn mensen die normaal zijn liever kwijt dan rijk. " "

Bovendien is station Alexander helemaal niet zo'n allochtonenstation. En feestjes in Outland al helemaal niet. Ik schat de kans dat het Marokkanen waren op zo'n 1%, en dat het bezopen, stoere Hollandse knapen uit een boerendorp waren zo'n 75%.
Ha, en toen werd je even zwaar geowned door bovenstaande reactie

Maar Zapato sterkte ermee, ookal kende je hem zelf niet zo goed, toch best wel een schokkende ervaring...
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 03:25:38 #107
236264 crew  capricia
pi_64573319
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 03:18 schreef Zapato het volgende:
[..]
Ik rende samen met een van mn vrienden naar het andere perron (over het spoor dus), terwijl een stuik of vijf van mijn vrienden op dat perron ook het spoor opliepen om zichzelf te verdedigen.
[..]
Dank voor de post!
Dit stukje snap ik dus niet.
De schrijver van het stukje wordt aangevallen op zijn perron en rent doordoor over het spoor naar de overkant.
Maar ik begrijp dat aan de overkant er ook mensen staan die het spoor op gingen om zich te verdedigen... Werden die ook aangevallen dan? Waarom gingen zij het spoor op?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 2 januari 2009 @ 03:29:06 #108
237059 Twerk
The Spurs
pi_64573327
Sterkte ermee.

Wat een enorm kansloze actie weer.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 03:31:01 #109
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64573337
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 03:18 schreef Zapato het volgende:
OK, ben vriend van Bas en Kevin,

Voor de ouders van Bas (die ik dus zelf amper kende)

Ik bedank jullie allemaal maar namens de ouders en Bas zijn vrienden voor de steunbetuigingen en hoop dat die mongolen nooit meer zoiets als dit flikken.

Ik heb ernstige twijfels bij je verhaal en al helemaal als ik je eigen posthistory lees.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 2 januari 2009 @ 03:32:24 #110
237059 Twerk
The Spurs
pi_64573342
Ik krijg wel een beetje mijn twijfels als ik lees dat nu die hele groep al gesproken zou hebben met de ouders.. To be honest.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 03:33:25 #111
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64573348
Sterkte inderdaad.

Triest maar waar verbaast het bovenstaande verhaal van Zapato verhaal me helemaal niks. Ik verwachtte eerlijk gezegd al zoiets. Typische Marokkanenactie weer.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 03:35:57 #112
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64573367
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 03:33 schreef Lemmeb het volgende:
Sterkte inderdaad.

Triest maar waar verbaast het bovenstaande verhaal van Zapato verhaal me helemaal niks. Ik verwachtte eerlijk gezegd al zoiets. Typische Marokkanenactie weer.
Begrijpend gelezen?
En waar zie jij die aktie?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 2 januari 2009 @ 03:36:21 #113
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64573371
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 03:31 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik heb ernstige twijfels bij je verhaal en al helemaal als ik je eigen posthistory lees.
Sure. Hij gaat zo'n verhaal ook echt verzinnen.

Ben je wel helemaal lekker in je bovenkamer? Volgens mij zijn je linkse dogma's je een beetje naar de bol gestegen.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 03:37:39 #114
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64573379
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 03:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Begrijpend gelezen?
En waar zie jij die aktie?
Heb jij het verhaal van Zapato überhaupt wel gelezen? Lijkt er niet op in elk geval. Misschien tijd dat je je bril eens opzet, wellicht scheelt het.
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 03:40:45 #115
236264 crew  capricia
pi_64573394
Het verhaal hierboven geeft (indien het klopt) natuurlijk wel een eenzijdig relaas van de gebeurtenissen die avond.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 2 januari 2009 @ 03:41:22 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64573397
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 03:37 schreef Lemmeb het volgende:

Heb jij het verhaal van Zapato überhaupt wel gelezen? Lijkt er niet op in elk geval. Misschien tijd dat je je bril eens opzet, wellicht scheelt het.
Ik heb ook ooit alle sprookjes van HC Andersen gelezen. Maar maakt dat ze allemaal waar?
Ik heb zelfs de film van Wilders bekeken en nog steeds geloof ik niet in hem.
Mijn bril intussen opgezet en nog steeds ergens een bewijs gezien.
Jij wel?
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 2 januari 2009 @ 03:49:07 #117
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64573433
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 03:41 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik heb ook ooit alle sprookjes van HC Andersen gelezen. Maar maakt dat ze allemaal waar?
Mijn bril intussen opgezet en nog steeds nergens een bewijs gezien.
Jij wel?
Sure, Zapato zit het bovenstaande verhaaltje vast gewoon helemaal uit z'n duim te zuigen, waarschijnlijk alleen maar om islamitische allochtonen zwart te maken. Want dat denk je toch eigenlijk, heh golfertje?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 03:51:08 #118
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64573446
Zal ik je eens een keer alle uit de duim gezogen verhaaltjes van FOK! usertjes laten nalezen?
Je hebt er echt de komende 2 jaar een dagtaak aan in de diverse fora..
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 2 januari 2009 @ 04:01:17 #119
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64573494
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 03:51 schreef golfer het volgende:
Zal ik je eens een keer alle uit de duim gezogen verhaaltjes van FOK! usertjes laten nalezen?
Je hebt er echt de komende 2 jaar een dagtaak aan in de diverse fora..
Sure. En dan hebben we het ook echt over dit soort dingen, en niet over "ik heb geneukt met Pamela Anderson"

Probleem is gewoon dat jij langzamerhand je hele multiculturele idealen in ziet storten. En het wordt alleen maar slechter, met dank aan dit soort Marokkaantjes die het keer op keer verzieken. Maar in plaats van op die lieden af te geven, ga je maar als een wereldvreemde, verzuurde, linkse ouwe geitenbreier vanuit je veilige stulpje in Bloemendaal zitten zeiken op de boodschapper. Bijzonder treurig imho.

Overeigens schijnt in het AD van vandaag ook te staan dat het om Marokkanen gaat, dus er zullen vanzelf wel meer berichten komen die dit zullen bevestigen. Daar heb ik alle vertrouwen in.
pi_64573497
Je hoeft het niet te geloven hoor, troll lekker verder, maar waarom zou iemand een verhaal gaan verzinnen bij zo'n onderwerp, daar is het toch veel te erg voor.
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 03:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Dank voor de post!
Dit stukje snap ik dus niet.
De schrijver van het stukje wordt aangevallen op zijn perron en rent doordoor over het spoor naar de overkant.
Maar ik begrijp dat aan de overkant er ook mensen staan die het spoor op gingen om zich te verdedigen... Werden die ook aangevallen dan? Waarom gingen zij het spoor op?
Om mij te 'verdedigen' zeg maar, die gozer gaf mij een gewoon een flinke hoeker, zij zagen dat dus wat doe je dan als vriendengroep? Dan ga je helpen toch. Daarnaast stonden ze ook met stenen te dreigen en hebben die dus laten nog gebruikt.
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 03:32 schreef Twerk het volgende:
Ik krijg wel een beetje mijn twijfels als ik lees dat nu die hele groep al gesproken zou hebben met de ouders.. To be honest.
Ik vond het ook snel, wist het eerst ook niet. We hadden met de groep afgesproken bij iemand en toen waren Bas zn ouders ook gekomen. Was erg heftig, want wat moet je zeggen behalve steunbetuigingen en wat moois doen op de begrafenis.

Het is sowieso allemaal nogal schokkend. Dat doffe geluid van di trein die Bas en Kevin raakt, de zinsloosheid en het feit dat ik zelf ook onder die trein had kunnen liggen, of een aantal van mn beste vrienden (waarvan een groot deel toch wel mee was). Een van hen heeft vandaag dus een trein geschampt, hoe ongeloofwaardig dat natuurlijk ook klinkt. Hij zag de trein gewoon recht op zich afkomen, sprong weg en werd toen nog bij zn elleboog aangeraakt door de trein. Er stonden een stuk of vijf man op die rails, het had allemaal nog veel erger af kunnen lopen. Het is echt onvoorstelbaar.
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  vrijdag 2 januari 2009 @ 04:08:05 #121
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64573528
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 04:01 schreef Zapato het volgende:
Je hoeft het niet te geloven hoor, troll lekker verder, maar waarom zou iemand een verhaal gaan verzinnen bij zo'n onderwerp, daar is het toch veel te erg voor.
[..]

Om mij te 'verdedigen' zeg maar, die gozer gaf mij een gewoon een flinke hoeker, zij zagen dat dus wat doe je dan als vriendengroep? Dan ga je helpen toch. Daarnaast stonden ze ook met stenen te dreigen en hebben die dus laten nog gebruikt.
[..]

Ik vond het ook snel, wist het eerst ook niet. We hadden met de groep afgesproken bij iemand en toen waren Bas zn ouders ook gekomen. Was erg heftig, want wat moet je zeggen behalve steunbetuigingen en wat moois doen op de begrafenis.

Het is sowieso allemaal nogal schokkend. Dat doffe geluid van di trein die Bas en Kevin raakt, de zinsloosheid en het feit dat ik zelf ook onder die trein had kunnen liggen, of een aantal van mn beste vrienden (waarvan een groot deel toch wel mee was). Een van hen heeft vandaag dus een trein geschampt, hoe ongeloofwaardig dat natuurlijk ook klinkt. Hij zag de trein gewoon recht op zich afkomen, sprong weg en werd toen nog bij zn elleboog aangeraakt door de trein. Er stonden een stuk of vijf man op die rails, het had allemaal nog veel erger af kunnen lopen. Het is echt onvoorstelbaar.
Nogmaals veel sterkte.

En ik hoop dat ze die lui die hier verantwoordelijk voor zijn oppakken (verwacht het overigens niet, de Rotterdamse politie goed kennende) en op z'n minst nooit meer vrijlaten.
pi_64573549
Maar je kunt de verantwoordelijkheid voor de dood van Bas toch niet bij dat groepje Morcos leggen, hoe gestoord die gasten ook zijn. Denk dat zij zich sowieso toch ook wel erg schuldig voelen, want dit zullen ze niet hebben gewild, maar ook niet hebben kunnen voorzien.
pi_64573563
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 03:40 schreef capricia het volgende:
Het verhaal hierboven geeft (indien het klopt) natuurlijk wel een eenzijdig relaas van de gebeurtenissen die avond.
Geloof me als ik zeg dat we niks deden! Ik stond gewoon echt heel rustig met een paar meisjes te praten, toen ik wat rumoer hoorde, me naar rechts draaide, iemand zwaar agressief op me af zag komen lopen waarna ik binnen een paar seconden een klap te pakken had.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 04:18:25 #124
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64573588
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 04:10 schreef Zapato het volgende:
Maar je kunt de verantwoordelijkheid voor de dood van Bas toch niet bij dat groepje Morcos leggen, hoe gestoord die gasten ook zijn.
Vind ik zeker wel en ik vermoed dat een rechter dat ook gaat vinden. Als je dit soort acties uit gaat halen op een smal treinperron zoals Alexander, waar mensen geen kant op kunnen, dan vraag je er gewoon om dat zoiets gebeurt. Dan raken mensen in paniek, gebeuren er allerlei onverwachte dingen en er hoeft dan maar net een trein langs te komen (niet zo gek natuurlijk, op een treinperron) of het gaat ernstig mis.
quote:
Denk dat zij zich sowieso toch ook wel erg schuldig voelen, want dit zullen ze niet hebben gewild, maar ook niet hebben kunnen voorzien.
Ik heb in Rotterdam (heb er jaren gewoond in diverse achterstandswijken) veel te maken gehad met dit soort mocrootjes en kan je vertellen dat het hun echt geen zak interesseert. Waarschijnlijk zitten ze er nu over op te scheppen tegen hun 'matties' en zijn ze meteen weer een paar treden op de criminele ladder gestegen.

Waarschijnlijk zaten ze ook zwaar aan de coke toen ze jullie aanvielen en zorgde de noodlottige afloop alleen maar voor een extra heftige 'kick'. Misschien moeilijk voor te stellen als je er niet veel mee te maken hebt gehad, maar zo zitten die lui gewoon in elkaar.
pi_64573642
Ja dat laatste zat ik ook aan te denken, misschien zijn het wel zulke heartless fuckers dat ze het gewoon geen zak interesseert. Toch denk ik dat de meeste vooral zullen zijn geschrokken, als je daar staat is het echt heel erg schrikken als een trein zo voor je neus iemand doodrijdt.
En die coke, de adrealine die dan vrijkomt overstemd de coke wel denk ik, wij waren ook allemaal goed lam natuurlijk, maar na die klap was dat in een keer over hoor, bij iedereen.

De politie heeft het al bestempeld als tragisch ongeval geloof ik, dus volgens mij komt er geen rechter aan te pas. Maar goed, dat kan natuulrijk nog veranderen, misschien dat de ouders nog een zaak beginnen, maar ja, is die hele groep verantwoordelijk, of diegene die de eerste klap gaf, niemand hasd natuurlijk de intentie om iemand door een trein dood te laten rijden en hij is niet geduwd ofzo (hij moest gokken welke kant ie op ging springen, want hij kon het niet zien. Hij is toen achter Kevin, die overigens zn beste vriend categorie twee-handen-op-een-buik was, aangesprongen. Die haalde het perron dus net op tijd genoeg, Bas sprong eigenlijk vol voor de trein).

Om te beginnen moeten al die gasten gevonden worden (er zijn een wel een paar opgepakt) en moet er worden bewezend dat zij er waren en dan wordt het denk ik juridisch heel moeilijk om hun allemaal verantwoordelijk te stellen.

[ Bericht 49% gewijzigd door Zapato op 02-01-2009 04:33:51 ]
pi_64573654
De rekening voor de rifapen wordt steeds hoger dat moet uiteindelijk wel dodelijk zijn.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 04:32:14 #127
237059 Twerk
The Spurs
pi_64573657
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 04:18 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Vind ik zeker wel en ik vermoed dat een rechter dat ook gaat vinden. Als je dit soort acties uit gaat halen op een smal treinperron zoals Alexander, waar mensen geen kant op kunnen, dan vraag je er gewoon om dat zoiets gebeurt. Dan raken mensen in paniek, gebeuren er allerlei onverwachte dingen en er hoeft dan maar net een trein langs te komen (niet zo gek natuurlijk, op een treinperron) of het gaat ernstig mis.
[..]

Ik heb in Rotterdam (heb er jaren gewoond in diverse achterstandswijken) veel te maken gehad met dit soort mocrootjes en kan je vertellen dat het hun echt geen zak interesseert. Waarschijnlijk zitten ze er nu over op te scheppen tegen hun 'matties' en zijn ze meteen weer een paar treden op de criminele ladder gestegen.

Waarschijnlijk zaten ze ook zwaar aan de coke toen ze jullie aanvielen en zorgde de noodlottige afloop alleen maar voor een extra heftige 'kick'. Misschien moeilijk voor te stellen als je er niet veel mee te maken hebt gehad, maar zo zitten die lui gewoon in elkaar.
Zo zit het strafrecht dus niet in elkaar, allerlei onderbuikgevoelens ten spijt.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 04:34:39 #128
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64573664
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 04:28 schreef Zapato het volgende:
Ja dat laatste zat ik ook aan te denken, misschien zijn het wel zulke heartless fuckers dat ze het gewoon geen zak interesseert. Toch denk ik dat de meeste vooral zullen zijn geschrokken, als je daar staat is het echt heel erg schrikken als een trein zo voor je neus iemand doodrijdt.
En die coke, de adrealine die dan vrijkomt overstemd de coke wel denk ik, wij waren ook allemaal goed lam natuurlijk, maar na die klap was dat in een keer over hoor, bij iedereen.
Tsja, ik denk van niet. Ik heb met eigen ogen gezien hoe een paar van die mocro's zonder enige reden een vriend van me op straat aanvielen en snel een paar stukken gebroken glas in z'n gezicht en nek staken (die is er nooit meer helemaal bovenop gekomen btw) en vervolgens al grappend en grollend wegrenden. Het boeit dit soort lieden echt helemaal niks, ze vinden het vooral 'kicken'. Die lui zijn compleet gestoord.
pi_64573668
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 04:10 schreef Zapato het volgende:
Maar je kunt de verantwoordelijkheid voor de dood van Bas toch niet bij dat groepje Morcos leggen, hoe gestoord die gasten ook zijn. Denk dat zij zich sowieso toch ook wel erg schuldig voelen, want dit zullen ze niet hebben gewild, maar ook niet hebben kunnen voorzien.
WTF

Je weet zeker dat je een makkertje bent van Bas en Kevin
  vrijdag 2 januari 2009 @ 04:36:03 #130
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64573670
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 04:32 schreef Twerk het volgende:

[..]

Zo zit het strafrecht dus niet in elkaar, allerlei onderbuikgevoelens ten spijt.
Op welke passage uit de quote doel je precies? Hier kan ik niks mee, ik heb nog niks gezegd over het strafrecht.
pi_64573671
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 03:41 schreef golfer het volgende:

Mijn bril intussen opgezet en nog steeds ergens een bewijs gezien.
Jij wel?
Had hij snel foto's moeten maken en die hier moeten plaatsen? Je kan ook overdrijven, golfer.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 2 januari 2009 @ 04:38:37 #132
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64573675
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 04:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Had hij snel foto's moeten maken en die hier moeten plaatsen? Je kan ook overdrijven, golfer.
Opa golfer kan het gewoon niet hebben dat z'n multiculturele geloof compleet waardeloos blijkt te zijn. Daarom begint hij maar een potje verzuurd te zaniken en mensen aan te vallen die nog geen 24 uur geleden een extreem traumatische ervaring hebben meegemaakt.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 04:38:47 #133
237059 Twerk
The Spurs
pi_64573676
quote:
Vind ik zeker wel en ik vermoed dat een rechter dat ook gaat vinden. Als je dit soort acties uit gaat halen op een smal treinperron zoals Alexander, waar mensen geen kant op kunnen, dan vraag je er gewoon om dat zoiets gebeurt. Dan raken mensen in paniek, gebeuren er allerlei onverwachte dingen
Je insinueert hier alsof een rechter hun zal veroordelen als zijnde direct schuldig aan de dood van die jongen.
pi_64573682
Bedankt voor je uiteenzetting Zapato. Het zal voor alle betrokkenen verschrikelijk zijn getuige te zijn van dit ongeluk. Voor jou dus ook veel sterkte bij de verwerking.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 04:42:01 #135
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64573685
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 04:38 schreef Twerk het volgende:

[..]

Je insinueert hier alsof een rechter hun zal veroordelen als zijnde direct schuldig aan de dood van die jongen.
Neehoor, dat maak jij ervan.

Maar ik verwacht dat inderdaad wel, dat de rechter hun een bepaalde mate van directe schuld aan zal rekenen, mocht het ooit tot een veroordeling komen (hetgeen ik onwaarschijnlijk acht). Moord is het niet, maar zoals gezegd, als je dit soort dingen flikt op dit soort locaties, dan is het vragen om ellende. Dan had je maar beter na moeten denken voordat je besloot mensen op een treinperron de stuipen op het lijf te jagen en fysiek te mishandelen.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 04:45:47 #136
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64573698
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 04:28 schreef Zapato het volgende:
De politie heeft het al bestempeld als tragisch ongeval geloof ik, dus volgens mij komt er geen rechter aan te pas.
Er moet natuurlijk normaal gesproken sowieso een veroordeling komen voor de mishandelingen. Maar waarschijnlijk zijn dit weer van die draaideurtypes die dan drie weken op vlinderreis gestuurd worden en vervolgens op zoek gaan naar hun volgende slachtoffers.
pi_64573704
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 04:35 schreef Reptilian het volgende:

[..]

WTF

Je weet zeker dat je een makkertje bent van Bas en Kevin
Ja, maar moet ik daarom ineens vinden dat zij m hebben vermoord?

Dit is toch een niet te voorspellen en ook niet een goed te beoordelen situatie? Tuurlijk zou ik die gasten het liefst allemaal kapot slaan omdat als zij gewoon normaal hadden gedaan er niks was gebeurd maar dat neemt niet weg dat ik me niet kan voorstellen dat zij dit niet erg vinden toch? Of is dat een rare gedachte? Ben toch wel aardig in de war ook nog, het blijft maar door je hoofd malen dit he. Godver
  vrijdag 2 januari 2009 @ 04:48:55 #138
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64573710
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 04:47 schreef Zapato het volgende:

[..]

Mwah, er zit nog vanalles tussen moord en onschuldig.
quote:
Tuurlijk zou ik die gasten het liefst allemaal kapot slaan omdat als zij gewoon normaal hadden gedaan er niks was gebeurd maar dat neemt niet weg dat ik me niet kan voorstellen dat zij dit niet erg vinden toch? Of is dat een rare gedachte?
Je gaat er vanuit dat die lui hetzelfde zijn als jij, met dezelfde verstandelijke vermogen, normen en waarden en achtergrond. Geloof me, dat is absoluut niet het geval.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 04:49:39 #139
237059 Twerk
The Spurs
pi_64573712
Het grote probleem is dat ze niets (meer) te verliezen hebben. Sterker nog, in de pauperkringen waarbinnen ze zich begeven krijgen ze er eerder de lachers mee op hun hand. Meelijkwekkende domoren.
pi_64573719
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 04:47 schreef Zapato het volgende:

[..]

Dit is toch een niet te voorspellen en ook niet een goed te beoordelen situatie? Tuurlijk zou ik die gasten het liefst allemaal kapot slaan omdat als zij gewoon normaal hadden gedaan er niks was gebeurd maar dat neemt niet weg dat ik me niet kan voorstellen dat zij dit niet erg vinden toch? Of is dat een rare gedachte? Ben toch wel aardig in de war ook nog, het blijft maar door je hoofd malen dit he. Godver
Gozer jij bent inderdaad zwaar in de war, want je raaskalt een hele hoop onzin uit over de schuldvraag.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 04:52:32 #141
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64573722
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 04:49 schreef Twerk het volgende:
Het grote probleem is dat ze niets (meer) te verliezen hebben. Sterker nog, in de pauperkringen waarbinnen ze zich begeven krijgen ze er eerder de lachers mee op hun hand. Meelijkwekkende domoren.

Ze hebben het voor zichzelf in de normale maatschappij al compleet verziekt, wanen zich ondertussen een soort tweede Scarface en lopen met een beetje mazzel uiteindelijk zelf een keer tegen een kogel op.
pi_64573734
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 04:48 schreef Lemmeb het volgende:

Je gaat er vanuit dat die lui hetzelfde zijn als jij, met dezelfde verstandelijke vermogen, normen en waarden en achtergrond. Geloof me, dat is absoluut niet het geval.
Dit doet me ineens denken aan die jongens die een gehandicapt meisje hadden verkracht en daarna in brand hadden gestoken (gelukkig heeft ze het overleefd) en terwijl de rechter het vonnis voorlas zaten ze te lachen. Ook niet-westerse allochtonen en ik was best geshoqueerd. Soms word je er even heel akelig mee geconfronteerd dat niet ieder mens dezelfde gevoelens en ideeën heeft.

Maar in deze situatie is er alleen sprake van insinueren als je zegt dat ze er nu thuis om zitten te lachen. Dat weet je niet, kan je dus imho ook niet zo zeggen. Misschien slapen een paar van die gasten nu ook gewoon slecht om de hele droevige afloop van hun macho gedrag.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64573744
De politie is lieve lui dan moe. Hopelijk roept dit 'incident' zoveel verontwaardiging op dat justitie toch tot vervolging overgaat. Wat mij betreft is het een duidelijk voorbeeld van dood door schuld, en dat geldt voor alle leden van de groep die nietsvermoedende treinreizigers met geweld van het perron afjoeg.
pi_64573759
Als die mensen niet worden veroordeeld, dan staat het land op zijn kop.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 05:00:52 #145
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64573761
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 04:54 schreef Isabeau het volgende:
Maar in deze situatie is er alleen sprake van insinueren als je zegt dat ze er nu thuis om zitten te lachen. Dat weet je niet, kan je dus imho ook niet zo zeggen. Misschien slapen een paar van die gasten nu ook gewoon slecht om de hele droevige afloop van hun macho gedrag.
Jij denkt dat lieden die op straat willekeurige mensen met keien op hun hoofd beginnen te slaan (zie eerder in het topic) er wakker van liggen dat één van hun slachtoffers onder de trein is gekomen? Sorry, maar dat zou ik toch behoorlijk naïef zoniet wereldvreemd vinden.
pi_64573762
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 04:51 schreef Reptilian het volgende:

[..]

Gozer jij bent inderdaad zwaar in de war, want je raaskalt een hele hoop onzin uit over de schuldvraag.
Misschien ook wel. Ik weet het niet man, ik ga maar slapen denk ik. Denk niet dat ik het niet erg vind Reptilian, ook al kende ik Bas zelf amper, maar probeer nog soort van objectief beeld te geven weet je, ook om te kijken of als ze al opgepakt worden ze uberhaupt wel een straf zouden kúnnen krijgen juridisch gezien. MIsschien dat iemand dat hier wel weet.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 05:02:14 #147
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64573767
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 04:59 schreef Reptilian het volgende:
Welnee, we pikken het gewoon weer met z'n allen. Hooguit ziet Wilders zijn aanhang weer een beetje groeien.
pi_64573769
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 05:01 schreef Zapato het volgende:
maar probeer nog soort van objectief beeld te geven weet je, ook om te kijken of als ze al opgepakt worden ze uberhaupt wel een straf zouden kúnnen krijgen juridisch gezien.
Zet anders even een lekker kopje thee.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 05:03:07 #149
237059 Twerk
The Spurs
pi_64573770
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 04:59 schreef Reptilian het volgende:
Gelukkig krijgt 60% dit voorval geeneens mee en e 99,9% van de mensen die het toevallig wel hebben gehoord gaan gewoon weer over tot de orde van de dag. Overdramatiseer niet zo.. Wees iig realistisch (=
pi_64573773
hierom ben ik voor vrij wapenbezit.
Gaan ze hun gang maar met random mensen in het gezicht slaan zonder reden. Kijken hoe lang ze die hobby volhouden, kankerdieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')