DE OP IS HIER TE VINDEN!
 DE OP IS HIER TE VINDEN! 

Maar dan rijmt die niet meerquote:Op vrijdag 19 december 2008 15:09 schreef Doezelhaar het volgende:
Haal Elia eens uit die TT man....

Het is denk ik vooral heel wisselvallig en dat komt volgens mij omdat er nog geen moment met een echt vaste opstelling is gespeeld, grotendeels veroorzaakt door alle blessures. Nu is de voorhoede weer op orde en ligt het middenveld eruit, het schiet echt niet op zo. Best kut dat er geen fatsoenlijke winterstop is, zodat er rustig hersteld kan worden. Pas dan kun je aan automatismen gaan werken en ga je beter voetballen.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
tegen PSV hoef je dit jaar niet aan de bak nee. En HSV was idd een goed resultaat. Maar verder is het niet om aan te zien, of ben je dat ook gewoon niet me eens, om het niet met me eens zijn dan?

Dat zeg ik toch dan ook? Natuurlijk is 2de en door in Europa opzich best redelijk op dit moment, maar ik vind dat het een beetje ondanks MvB is ipv dankzij.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
Goede voetballers maar blijkbaar geen goed team.
 .
.

Ik ben het dan ook grotendeels met je eens.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch dan ook? Natuurlijk is 2de en door in Europa opzich best redelijk op dit moment, maar ik vind dat het een beetje ondanks MvB is ipv dankzij.
Met deze spelers zouden we wel even elke pot met 5-2 winnen ofzo, dan maar een paar goals tegen..

quote:Eljero Elia (nog niet speelgerechtigd)

Oh, dat geloof ik ook wel hoor, ik weet best dat ik soms (eigenlijk alleen hier op FOK!quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:14 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik ben het dan ook grotendeels met je eens.
Alleen ben ik sowieso wat sneller tevreden dan dat jij dat bent
 ) kan zeiken soms.
) kan zeiken soms.  

Eens.. Tis vaak drie keer niks..quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:16 schreef HeatWave het volgende:
Maar met wedstrijden als Volendam voor de beker, Utrecht, Slavia (om de wel gewonnen wedstrijden dan voor het gemak maar even te negeren) vind ik dat Ajax, ONDANKS alle blessures etc gewoon onder de maat voetbalt. Sorry als jullie het wel heel mooi vinden, ik vind het niet om aan te zien.

Ik denk niet dat iemand het met je oneens is dat er matig gevoetbald wordt.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, dat geloof ik ook wel hoor, ik weet best dat ik soms (eigenlijk alleen hier op FOK!) kan zeiken soms.
Maar met wedstrijden als Volendam voor de beker, Utrecht, Slavia (om de wel gewonnen wedstrijden dan voor het gemak maar even te negeren) vind ik dat Ajax, ONDANKS alle blessures etc gewoon onder de maat voetbalt. Sorry als jullie het wel heel mooi vinden, ik vind het niet om aan te zien.

Apart stadionquote:Op vrijdag 19 december 2008 15:17 schreef kevin6188 het volgende:
Stadion Fiorentina. Ben benieuwd hoeveel man er die kant op gaat. Zullen kaarten genoeg komen.
[ afbeelding ]

Vaag, die hoek linksonder. Daar zit je echt tyfusver van het veld! Uitvak zeker?quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:17 schreef kevin6188 het volgende:
Stadion Fiorentina. Ben benieuwd hoeveel man er die kant op gaat. Zullen kaarten genoeg komen.
[ afbeelding ]
 .
.

Nouja het voetbal komt dan vanzelf wel? Ben benieuwd wanneer dat dan komtquote:Op vrijdag 19 december 2008 15:18 schreef Wooldoor het volgende:
Tuurlijk is het voetbal onder de maat maar we winnen toch grotendeels ook de hele slechte wedstrijden. Zolang er dit seizoen maar punten gepakt worden vind ik het best, het voetbal komt dan vanzelf wel.
Kampioen worden dit seizoen gaat voor alles.

Lul niet. Ik schat de kansen regelmatig lager in dan het gros hier, helemaal in competitieverband. Ik kan alleen slecht tegen azijnzeikers die Ajax bij voorbaat al kansloos achten tegen een club als Fiorentina.quote:Op vrijdag 19 december 2008 14:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Precies die post bedoelde ik.
En prima dat je EK dingen en AZ goed voorspelt, maar je Ajax voorspellingen zijn nagenoeg altijd kut en gebaseerd op een optimisme die aan naiviteit grenst.

Heeft iemand jou weleens gevraagd waarom je Ajax-supporter bent (geworden). Of ben je het alleen zodat je het meeste respons krijgt wanneer je weer eindeloos loopt te kankeren op alles wat ook maar iets met de club te maken heeft?quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch dan ook? Natuurlijk is 2de en door in Europa opzich best redelijk op dit moment, maar ik vind dat het een beetje ondanks MvB is ipv dankzij.
Met deze spelers zouden we wel even elke pot met 5-2 winnen ofzo, dan maar een paar goals tegen..

dus áls we doorgaan voorzie ik nog wel een halve finale ofzo?
  dus áls we doorgaan voorzie ik nog wel een halve finale ofzo?   

Whehe.quote:Nog voordat de training van start ging, had Luis Suarez de lachers al op zijn hand. De Uruguayaan struikelde bij het opkomen van het trainingsveld over de reserveschoenen van Dario Cvitanich. Na wat lacherige woorden over en weer met zijn Spaanstalige collega gaf Suarez een licht schopje tegen de kicksen van de Argentijn. Eén van de voetbalschoenen vloog vervolgens met een sierlijke boog door de openstaande poort de gracht in naast het trainingsveld. Terwijl de voltallige selectie nauwelijks bijkwam van het lachen, snelden Oleguer, Gabri en Evander Sno onder leiding van Suarez naar het water. Met een 'ballenvanger' werd geprobeerd de schoen uit de gracht te redden. Uiteindelijk slaagde het viertal in de opzet, maar Cvitanich kon de doorweekte schoen tijdens de training niet meer gebruiken

Nee, en dat ben ik al voor dat jouw ouders wisten wat seks wasquote:Op vrijdag 19 december 2008 15:20 schreef Breach het volgende:
[..]
Heeft iemand jou weleens gevraagd waarom je Ajax-supporter bent (geworden). Of ben je het alleen zodat je het meeste respons krijgt wanneer je weer eindeloos loopt te kankeren op alles wat ook maar iets met de club te maken heeft?
 .
.

quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:22 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Whehe.

- Geen Lindgren tegen De Graafschap.
 !
 !

quote:

Ja, dat laatste is fijn om te weten. Maar waarom ben je het dan. Ik hoor zelden tot nooit wat positiefs en werkelijk op ALLES weet je wel iets aan te merken.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, en dat ben ik al voor dat jouw ouders wisten wat seks was.

Vind het gewoon niet mooi... Hou er van als de supporters dicht bij het veld zittenquote:Op vrijdag 19 december 2008 15:22 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Er zit geen schuifdak op bedoel je?

Geniaalquote:Op vrijdag 19 december 2008 15:22 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Whehe.

Sja, omdat het al jaren kut IS? We zijn al 4 jaar geen kampioen geworden, de CL is een droom inmiddels, het voetbal is niet om aan te zien, we verkwanselen elke leuke speler die we hebben etc.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:24 schreef Breach het volgende:
[..]
Ja, dat laatste is fijn om te weten. Maar waarom ben je het dan. Ik hoor zelden tot nooit wat positiefs en werkelijk op ALLES weet je wel iets aan te merken.

Ik hoop op een filmpje bij Ajax tv.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:22 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Whehe.

quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:25 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Vind het gewoon niet mooi... Hou er van als de supporters dicht bij het veld zitten

Uitvak zit rechtsonder.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:18 schreef rompompom het volgende:
[..]
Vaag, die hoek linksonder. Daar zit je echt tyfusver van het veld! Uitvak zeker?.

[..]
Whehe.

Klopt, maar hij zou toch iets moeten laten zien qua dreiging of mooie acties. Aangezien het geen type Huntelaar is die alleen maar goals maakt.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:42 schreef koningdavid het volgende:
Geef Dario nog maar wat tijd joh, hij heeft amper zijn kans gehad.

Die man kan zelf notabene een actie maken en een man daardoor uitspelen iets wat Huntelaar totaal niet heeft. Verder is hij een stuk sneller dan Huntelaar en heeft hij een goed inzicht in de vrije ruimtes wat ik tot nu toe van hem heb gezien. Hij werkt zich elke wedstrijd compleet uit de naat dus dat slaat ook nergens op.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:40 schreef Cavalier1 het volgende:
Om nog even terug te komen op het vorige topic, wat betreft Cvitanich:
ik snap echt niet dat mensen daar vertrouwen in hebben. Hij is totaal niet dreigend, is geen aanspeelpunt, kan geen man uit spelen, werkt niet hard. Eigenlijk heeft hij amper kwaliteiten. Echt een middelmatige spits die heus wel af en toe een goal zal maken, maar geen succes wordt bij Ajax in de spits.

Nou ben ik een raszeikerd, maar om Cvitanich nu al af te schrijven gaat zelfs mij te verquote:Op vrijdag 19 december 2008 15:40 schreef Cavalier1 het volgende:
Om nog even terug te komen op het vorige topic, wat betreft Cvitanich:
ik snap echt niet dat mensen daar vertrouwen in hebben. Hij is totaal niet dreigend, is geen aanspeelpunt, kan geen man uit spelen, werkt niet hard. Eigenlijk heeft hij amper kwaliteiten. Echt een middelmatige spits die heus wel af en toe een goal zal maken, maar geen succes wordt bij Ajax in de spits. Zeker omdat er al twee andere dwergen in de spits staan. Ik denk echt dat het weg gegooid geld is. Maar ik hoop dat ik er naast zit. Want ik draag Ajax wel een warm hart toe. Maar op dit moment zie ik totaal geen verbetering tov de afgelopen jaren.
Trouwens, nu Ajax zes punten voor staat op PSV hebben ze het de afgelopen 2,5 jaar beter gedaan dan PSV. In 83 wedstrijden 3 punten meer gehaald. Toch wel zuur dat toch PSV 2 titels heeft.
 .
.  .
.

quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ben ik een raszeikerd, maar om Cvitanich nu al af te schrijven gaat zelfs mij te ver.

Komt van Ajax.nl. Zag over Gabri zo snel ff niets staan.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:39 schreef HeatWave het volgende:
Geen Lindgren, is dat officieel? Is Gabri weer fit nu? En Aisatti? Enoh kan je wel opstellen, maar die moet wel een beetje een meer controlerende speler naast hem hebben.

Ik vind niet dat hij een goede actie heeft laten zien tot nu toe. Eén schijnbeweging tegen NAC waaruit hij scoorde, dat is alles. Verder is hij niet lui, maar het is ook geen Dirk Kuyt zeg maar. Wat betreft inzicht in vrije ruimtes heeft hij mij nog niet weten overtuigen. Maar dat kan misschien pas duidelijk worden als Aisatti gaat spelen, die kan steekpassjes geven.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:44 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Die man kan zelf notabene een actie maken en een man daardoor uitspelen iets wat Huntelaar totaal niet heeft. Verder is hij een stuk sneller dan Huntelaar en heeft hij een goed inzicht in de vrije ruimtes wat ik tot nu toe van hem heb gezien. Hij werkt zich elke wedstrijd compleet uit de naat dus dat slaat ook nergens op.
Het enige waar hij tot nu toe niet echt sterk in is is aangespeeld worden met zijn rug naar het doel maar hij speelt pas 2-3 wedstrijden in de basis als spits.

Maar Zlatan had al vanaf het begin zijn geniale momenten. Bij Cvitanich heb ik er nog geen een gezien waardoor ik enthousiast word.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:47 schreef rompompom het volgende:
Cvitanich heeft nog geen volle wedstrijd gespeeld, geef die gozer alsjeblieft een fatsoenlijke kans. Zlatan was ook drama het eerste seizoen; vanaf de Wamberto-bekerfinale ging het meer dan goed.
Een goaltjesdief als Huntelaar zal doorgaans minder moeite hebben zich ergens aan te passen dan een voetballende spits als Cvitanich.

Appels met peren natuurlijk. Zlatan is een baltovenaar, dat is Dario absoluut niet.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:49 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Maar Zlatan had al vanaf het begin zijn geniale momenten. Bij Cvitanich heb ik er nog geen een gezien waardoor ik enthousiast word.

[..]
Whehe.

Sno to the rescue
 Sno to the rescue

Nee, KJH was natuurljk een wondervoetballerquote:Op vrijdag 19 december 2008 15:49 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Maar Zlatan had al vanaf het begin zijn geniale momenten. Bij Cvitanich heb ik er nog geen een gezien waardoor ik enthousiast word.
 .
.  

klopt dat het vroeg is en hij hoeft ook nog niet geweldig te zijn. Maar hij heeft mij in niks overtuigd tot nog toe. Je mag toch wel verwachten dat hij een glimp van klasse laat zien af en toe. Sulejmani is ook bagger tot nu toe, maar die heeft wel dreiging en af en toe een actie. Cvitanich heeft dat nog niet laten zien vind ik. Hopelijk komt daar verandering in, maar ik vrees van niet.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:51 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Appels met peren natuurlijk. Zlatan is een baltovenaar, dat is Dario absoluut niet.
Wat hij wel is zullen de volgende wedstrijden uit moeten wijzen, maar om hem nu al af te schrijven is wel erg voorbarig.

Wat een boefje(s).quote:

Hij had een complete banaan in de thermosflessen van Silva en Suarez gedaan.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:58 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Wat een boefje(s).

Vorige keer haalde Dario ook een grapje uit toch? Iets met een bananenschil?
 .
.Die grijns.quote:
 !
!

Dat was het ja.quote:Op vrijdag 19 december 2008 16:05 schreef rompompom het volgende:
[..]
Hij had een complete banaan in de thermosflessen van Silva en Suarez gedaan..

Als hij mischien wat langer geblesseerd is ziet van Basten mischien eens in dat we dun in de verdedigers zitten. Vermaelen kan wel door Schilder worden vervangen maar als die ook nog eens verhuurd gaat worden zit je wel erg dun.quote:Vermaelen onzeker, Sarpong wederom geblesseerd
-------------------------------------------------------------------------------
Ajax moet het komend weekend wellicht stellen zonder Thomas Vermaelen. Het is nog onzeker of de Belg, vanwege een achillespeesblessure, zondag kan aantreden tegen De Graafschap .
Jeffrey Sarpong is weer geblesseerd geraakt. Dit gebeurde gisteren tijdens de training. De 20-jarige middenvelder was net hersteld, maar op het trainingsveld liep hij tegen een schouderblessure op.

quote:Op vrijdag 19 december 2008 16:56 schreef TerroRobbie het volgende:
Hoi TerroRobbie,
Alles goed? Lang niet gesproken jongen.
Ga je nog wel eens bij Ajax kijken of nog steeds druk met je amateurclubje?

Je bent niet de enige hoorquote:Op vrijdag 19 december 2008 15:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, omdat het al jaren kut IS? We zijn al 4 jaar geen kampioen geworden, de CL is een droom inmiddels, het voetbal is niet om aan te zien, we verkwanselen elke leuke speler die we hebben etc.
Je mag me op mijn woord geloven dat ik ook het hardste sta te juichen bij goed resultaat hoor. En ik wil best toegeven dat ik misschien teveel in het verleden ben blijven hangen toen Ajax nog alles en iedereen domineerde. Maar zoals het nu gaat is gewoon alleen al adhv de begroting te slecht voor woorden.
Nogmaals, ik verwacht echt geen 1995 voetbal, maar een speler die 1-2 miljoen pakt per jaar mag best eens een pass laten aankomen of een schot tussen de palen krijgen.
Misschien verwacht ik alsnog teveel... zal wel aan mij liggen dan..
 .
. 

Matige voetballerquote:

Daar kunnen we er altijd nog wel eentje van gebruiken. Een meer of minder maakt toch niet uitquote:
 .
.

Ga je dagje langer of wat?quote:

Ah, zo. Ja, anders moet je gokken met boeken. En dat is het ook niet waard. Ik wil ook wel een dagje langer. Beetje de boel ontdekken daar. Maargoed, weet nog niet precies wat de anderen er zoal voor over hebben. In ieder geval heen.quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:56 schreef Jasza het volgende:
Weten we nog niet kevin, sowieso langer ja, kan ook maandag tot zaterdag worden

quote:Ajax zonder Lindgren tegen De Graafschap; Gabri en Enoh terug; Vermaelen twijfelgeval
19-12-08
Ajax reist zondag af naar Doetinchem zonder Rasmus Lindgren. De middenvelder is nog niet hersteld van de enkelblessure die hij maandag op liep tijdens de training. vanmiddag hervatte Lindgren de individuele training. Hij beperkte zich vooralsnog tot het lopen van wat rondjes. Daarnaast is Thomas Vermaelen een twijfelgeval voor het duel met de nummer voorlaatst van de Eredivisie. Door klachten aan zijn achillespees trainde de 23-jarige Belg vrijdag niet mee. “Thomas heeft vandaag rust gekregen. Het is nog even afwachten of hij mee kan doen zondag”, aldus Van Basten vanmiddag.
Ook Jeffrey Sarpong was absent tijdens de vrijdagtraining. De aanvallende middenvelder kwam verkeerd terecht tijdens een training en liep hierbij een schouderblessure op, die hem enkele dagen langs de kant zal houden. Wegens lichte pijn aan zijn enkel, trainde Rasmus Lindgren apart van de groep. Gabri en Eyong Enoh deden wel volledig mee met de Amsterdammers.
Van Basten denkt overigens niet dat het een gemakkelijke middag gaat worden voor zijn ploeg. “Ik verwacht een heel gemotiveerde tegenstander aan te treffen. Het wordt een lastige wedstrijd.”
Op het gebruikelijke onderhoud met de pers refereerde de 44-jarige coach nog eventjes aan dezelfde wedstrijd een jaar geleden. “Vorig seizoen won Ajax uit bij De Graafschap met 1-8, dus ik denk dat er ook wel revanchegevoelens mee zullen spelen. Het wordt ongetwijfeld een lastige wedstrijd, maar wij gaan er alles aan doen om te winnen.”
Van Basten maakt zaterdag bekend welke achttien namen deel zullen uitmaken van de wedstrijdselectie voor het duel met de Superboeren. Ismaïl Assati, Maarten Stekelenburg, Dennis Gentenaar en Jan-Arie van der Heijden zullen in ieder geval niet tot de selecte groep behoren. Zij zijn allen herstellende van blessures.

die kop van hemquote:

Inderdaad. Mijn twee favoriete clubs tegenover elkaarquote:Op vrijdag 19 december 2008 17:22 schreef Anonymousz het volgende:
Fiorentina - Ajax

Wordt een heerlijke wedstrijd

quote:Op vrijdag 19 december 2008 18:57 schreef RayMania het volgende:
Iemand enig idee wanneer de kaartverkoop start voor Ajax - Fiorentina?
quote:Ajax loot Fiorentina
Nyon, 19 dec 2008
Het Italiaanse Fiorentina is de tegenstander van Ajax in de derde ronde van de UEFA Cup. Ajax begint op 18 of 19 februari met een uitduel. De return in Amsterdam wordt op 26 februari gespeeld. ,,Een mooie loting", aldus trainer Marco van Basten.
Het is de eerste keer dat Ajax in Europees verband uitkomt tegen Fiorentina. De Italianen plaatsten zich voor de derde ronde van de UEFA Cup door achter Bayern München en Olympique Lyon als derde te eindigen in poule F van de Champions League. Momenteel staat de ploeg van trainer Cesare Prandelli vijfde in de Serie A.
Trainer Marco van Basten is tevreden met de loting. ,,Ik heb natuurlijk wel wat met Italië", zei de coach, die in zijn tijd als speler van AC Milan regelmatig op bezoek is geweest in Florence. ,,Fiorentina is een mooie club en beschikt momenteel over een elftal met behoorlijk veel ervaring." Van Basten denkt dat Ajax in staat moet zijn de dubbele confrontatie met de Italianen te overleven. ,,Ik denk dat wij zeker kansen hebben om door te gaan. Als je van HSV kan winnen, kan je ook van Fiorentina winnen. Die ploegen zijn qua niveau met elkaar te vergelijken."
Als Ajax Fiorentina uitschakelt treft het in de vierde ronde de winnaar van de confrontatie tussen FC Twente en Olympique Marseille.
Informatie over de kaartverkoop volgt zo spoedig mogelijk.
Let op: data en tijden altijd onder voorbehoud!

Beetje maar... Ten Catequote:Op vrijdag 19 december 2008 20:28 schreef jna het volgende:
Beetje offtopic:
De dochter van Ten Cate staat deze maand in de fhm met een photoshoot

Heeft ie een lekkere dochter?quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:28 schreef jna het volgende:
Beetje offtopic:
De dochter van Ten Cate staat deze maand in de fhm met een photoshoot

! Wel 2 leuke wedstrijden verwacht ik
! Wel 2 leuke wedstrijden verwacht ik  

Naja het mooie is dat me pa daar wat mensen kent via ze werk(die hebben oa een shirt van Montolivo zelf voor me geregeld na Fiorentina-Glasgow). Dus de kans is vrij groot dat me pa ook gaat maar dan in het thuisvak, wel lachen allemaal natuurlijkquote:Op vrijdag 19 december 2008 18:57 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ah, zo. Ja, anders moet je gokken met boeken. En dat is het ook niet waard. Ik wil ook wel een dagje langer. Beetje de boel ontdekken daar. Maargoed, weet nog niet precies wat de anderen er zoal voor over hebben. In ieder geval heen.
Beetje zoals Breach dus.

Scheringa verkoopt niks aan Ajaxquote:Op vrijdag 19 december 2008 21:00 schreef Radegast het volgende:
Kan Ajax niet beter achter El Hamdaoui aan gaan ipv Elia?

Alleen jammer dat het voetbal er niet uitziet er nog zo weinig progressie in zet. Maar ik blijf zeggen wat als Ajax goed gaat voetballen??quote:Van Basten tevreden over eerste seizoenshelft
Vrijdag maakte Ajax-coach Marco van Basten op de persconferentie bekend wat hij tot dusverre van het seizoen bij Ajax vindt.
"Het team heeft uitschieters naar boven en naar beneden. Het vergt tijd om het elftal te laten voetbalen zoals we voor ogen hebben. Ook zijn we op bepaalde positities nog zoekende, maar dat heeft mede te maken met grote aantal blessuregevallen in de selectie," zo meldde Van Basten volgens de clubsite van Ajax.
"Dan moet je wel wisselen en schuiven. Toch vind ik dat we goed bezig zijn. We draaien mee in de top van de competitie en zijn erin geslaagd om Europees te overwinteren. Daar mag je best tevreden over zijn," zo voegde Van Basten eraan toe.

Logisch. We moeten eerst maar eens proberen om de beste van Nederland te worden.quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
In Ajax-life die ik vandaag kreeg staat dat Ajax de ambities om struktureel tot de beste 16 van Europa te behoren definitief opgeeft.
Het nieuwe realisme...
Een beetje laat maar wel terecht vrees ik.

Ja maar het is erger. Ajax gaat er nu van uit dat het huidige niveau (dus 1 á 2 ronden europees voetbal) het gemiddelde resultaat over pakweg de komende 20 jaar zal zijn.quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:36 schreef toma het volgende:
[..]
Logisch. We moeten eerst maar eens proberen om de beste van Nederland te worden.

Je moet je doelstelling maken aan de hand van je spelers materiaal en niet om je supporters tevreden te houden. Zolang er geen 6+5 regeling komt zal Ajax nooit meer internationaal mee kunnen doen met de absolute top.quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja maar het is erger. Ajax gaat er nu van uit dat het huidige niveau (dus 1 á 2 ronden europees voetbal) het gemiddelde resultaat over pakweg de komende 20 jaar zal zijn.
Met af en toe een uitschieter naar boven of beneden.

Dat gaat tever, 1 heel goede lichting en men kan een paar jaar mee. Het wordt alleen wel steeds moeilijker, zeker als iedereen weer zo vroeg vertrekt.quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:46 schreef toma het volgende:
[..]
Je moet je doelstelling maken aan de hand van je spelers materiaal en niet om je supporters tevreden te houden. Zolang er geen 6+5 regeling komt zal Ajax nooit meer internationaal mee kunnen doen met de absolute top.

Hoe vaak komt het nou voor dat je een lichting als 95 hebt? En als dat zo is moet je ook nog eens over de juiste begeleiding beschikken. Eens in de 40 jaar als je mazzel hebt?quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat gaat tever, 1 heel goede lichting en men kan een paar jaar mee. Het wordt alleen wel steeds moeilijker, zeker als iedereen weer zo vroeg vertrekt.

Zelden idd, maar uitsluiten mag je het niet.quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:50 schreef toma het volgende:
[..]
Hoe vaak komt het nou voor dat je een lichting als 95 hebt? En als dat zo is moet je ook nog eens over de juiste begeleiding beschikken. Eens in de 40 jaar als je mazzel hebt?

De lichting 95 was een jaar of 5 ('93 t/m "97) bij de beste 4 ofzo van europa. Dat is nog heel wat meer dan de beste 16.quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:50 schreef toma het volgende:
[..]
Hoe vaak komt het nou voor dat je een lichting als 95 hebt? En als dat zo is moet je ook nog eens over de juiste begeleiding beschikken. Eens in de 40 jaar als je mazzel hebt?

Het gaat nu niet om borrelpraat maar over het nieuwe beleidsplan van Ajax, zoals dat vandaag in Ajax-life stond onder de kop "het nieuwe realisme"quote:Op vrijdag 19 december 2008 22:41 schreef peaceman het volgende:
Wat mij opvalt bij dit soort gesprekken, is dat men altijd doet alsof Nederlandse clubs (op misschien een langere periode van eind jaren 60 en begin jaren 70 na) structureel tot de top van Europa hoorde. Dat is gewoon niet het geval. Het gaat altijd bij vlagen. Toch heeft ons kleine kikkerlandje 6x de europacup 1 gewonnen. Niet slecht voor zo'n klein landje met relatief gezien weinig geld in het voetbal.
Er komen echt wel weer betere jaren.
Wat wel een goede zet zou zijn, is dat er Europese regels komen over de financiële positie van profclubs. Die regel zou Nederland onmiddellijk opstuwen naar een betere Europese positie, omdat Nederlandse clubs relatief gezien financieel gezond zijn.

Zeg dat tegen de direktie. En de aandeelhouders niet te vergeten.quote:Op vrijdag 19 december 2008 22:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
Gast, er gaat gewoon gestreefd worden naar het hoogst haalbare niveau, niet zo doemdenken.

Kortom: de directie is van borrelpraat (lees: onrealitisch denken - zie mijn vorige stukje) gepromoveerd naar realisme. Prima wat mij betreft. Elke realistische fan wist dit namelijk al jaren!quote:Op vrijdag 19 december 2008 22:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het gaat nu niet om borrelpraat maar over het nieuwe beleidsplan van Ajax, zoals dat vandaag in Ajax-life stond onder de kop "het nieuwe realisme"
Het beleid was om te werken naar een structurele positie bij de top 16.
Nu wordt officieel medegedeeld dat dit doel onbereikbaar is en dat het huidige niveau het gemiddelde is van wat er de komende jaren realiseerbaar is. Met af en toe misschien een uitschieter.

aandeelhoudersquote:Op vrijdag 19 december 2008 22:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zeg dat tegen de direktie. En de aandeelhouders niet te vergeten.
 zouden er daadwerkelijk beleggers van aandelen in Ajax gedacht hebben dat ze er stinkend rijk van zouden worden?
  zouden er daadwerkelijk beleggers van aandelen in Ajax gedacht hebben dat ze er stinkend rijk van zouden worden?   

Nee, alleen Aanvoerderquote:Op vrijdag 19 december 2008 23:13 schreef Chadi het volgende:
VERDEDIGER al gesignaleerd in de Arena?

Die heeft nog steeds een kwartier nodig om te draaien en het spelte verplaatsen. DIe gaatd aar echt niet slagen. Pakt zo nu en dan wat minuten meer is het ook niet.quote:Op vrijdag 19 december 2008 23:30 schreef toma het volgende:
Maduro speelt trouwens ook voortaan achterin in Valencia. Hij speelt nog vaak ook

Dat was van Geel toch? Die weet wel hoe je spelers steeds bij dezelfde club vandaan moet halen.quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:14 schreef toma het volgende:
[..]
Maar een paar jaar geleden heeft ie wel heel WillemII en RKC leeg geroofd

Was het maar zo'n feestquote:Op vrijdag 19 december 2008 23:13 schreef Chadi het volgende:
VERDEDIGER al gesignaleerd in de Arena?

quote:B
Vooraleer Ajax aan goed voetbal toekomt, moeten eerste een aantal "trauma's" worden verwerkt. Er moeten psychologische stappen worden gezet en daar is Marco uitstekend mee bezig. Ik zal ze voor de gemakkelijkheid even opsommen:
1. Het trauma thuis tegen Psv is weggepoetst
2. Het trauma om Europees te overwinteren met een aansprekend resultaat is weggepoetst
3. Het trauma van de constante druk van buitenaf waardoor de rust vaak werd verstoord, is (zo goed als mogelijk) weggepoetst
4. Het trauma om in de maand december en deels januari het kampioenschap te verspelen, is nog niet weggepoetst aangezien we nog maar 2 wedstrijden ver zijn in december maar die zijn ondertussen wel al gewonnen (met of zonder goed voetbal)
Het zijn dit soort zaken die eerst uit de kopjes moeten alvorens de spelers zich volledig op 'goed voetbal' kunnen gaan richten. Natuurlijk zou het leuk zijn als het proces allemaal wat sneller zou gaan, maar gezien de aard en het tijdstip van de diverse trauma's kan je ze helaas slechts één voor één oplossen.
Tel daar nog bij op dat spelers als Suarez, Vertonghen, VD Wiel zich goed ontwikkelen en Emanuelson z'n eeuwigdurend lijkende dip heeft overwonnen. En niet te vergeten het afschaffen van het premiestelsel dat de druk voor het grootste deel van het seizoen weghaalt want spelers hoeven zich niet meer wedstrijd per wedstrijd bezig te houden met geld maar met een kampioenschap en met goed voetbal.
Kortom, eerst de hoofden vrijmaken om dan in januari/februari het proces van goed voetbal te zien versnellen.
Als het met Marco niet lukt dan lukt het met niemand meer want ik zie geen enkele trainer op dit moment die zo goed omgaat met het psychologische deel van het spelletje. En degene die weet hoe de spelers psychologisch aan te pakken, moet ook de kans krijgen om het daaropvolgende proces van goed voetbal erin te slijpen.

quote:Uit het Parool van vandaag:
"Stoïcijns kijkt Marco van Basten voor zich uit. Het is een ernstig onderwerp, dat hij aan de orde brengt. Apart van elkaar komen ze één voor één naast hem staan. In volgorde van verschijnen: Emanuelson, Anita, Blind en De Jong. Stuk voor stuk jonkies.
De laatste twee zijnongeveer even groot als de trainer. De anderen een kop kleiner, maar dat maakt eigenlijk niks uit: Van Basten kijkt zijn spelers zelden aan. Hij communiceert zonder oogcontact. Zonder een beweging te veel te maken. Niet met zijn hoofd, handen, er zit zelfs geen onrust in de benen. Hij verroert zich alleen als het strikt noodzakelijk is. Om in zijn ogen te wrijven. Om in zijn oorschelp te kneden; een welbekende tik, voor wie hem bijna dagelijks observeert.
Dan zwaaien toch zijn armen. Eventjes maar, om een loopbeweging voor te doen. Gelukkig. Het gaat wel degelijk over voetbal. De spelers proberen een antwoord te formuleren op de vraag die Van Basten heeft gesteld. De één, zoals Emanuelson, doet daar wat langer over dan een ander. Anita en Blind zijn korter van stof, al heeft dat natuurlijk ook iets met status te maken. Zij zijn pas net voetbalprof.
Na het onderonsje met De Jong wandelt Van Basten naar de zijkant van het veld, waar behalve de technische staf, ook een aantal van de andere spelers is achtergebleven. Ze kijken nieuwsgierig naar hun trainer, maar die is uitgepraat.
Het blijft vandaag bij vier persoonlijke gesprekken."

Wat nog niet weggepoetst is, is het trauma dat elke speler die maar 2 cm boven het maaiveld uitsteekt naar het buitenland vertrekt.quote:Op zaterdag 20 december 2008 00:35 schreef versteegrob het volgende:
Lees net een goed stuk op het ajax forum
[..]

Overdrijf niet zo joh... tis nu niet dat ze gratis de deur uit lopen!quote:Op zaterdag 20 december 2008 01:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat nog niet weggepoetst is, is het trauma dat elke speler die maar 2 cm boven het maaiveld uitsteekt naar het buitenland vertrekt.

quote:

Heerlijk wedstrijd. Ik zat toen in vak AA. Wat was Olsen toch een held! (Tot-ie naar SCUM ging - maar daar heeft hij het nooit echt gemaakt)quote:Op vrijdag 19 december 2008 23:36 schreef Luco het volgende:
Die aanname van v. Basten bij de 2-0
Verdedigen konden we toen trouwens ook niet.

Zou me niets verbazen als hij naar Feyenoord gaat.quote:De wegen van Dennis Gentenaar (33) en Ajax lijken zich binnenkort te gaan scheiden. Volgens de keeper heeft Ajax hem aangegeven dat er voor hem geen toekomst is weggelegd in de ArenA. "Ik mag vertrekken en ben op zoek naar een andere club", aldus Gentenaar in De Telegraaf. "Ajax wil me eventueel verhuren, maar er is ook gezegd dat de club er met een kopende partij wel uitkomt. De term transfervrij is niet gevallen, maar Ajax zal absoluut niet de hoofdprijs vragen."
De doelverdediger kwam aan het begin van dit seizoen in conflict met Marco van Basten, nadat hij kritiek uitte op het feit dat hij met Kenneth Vermeer moest rouleren als tweede keeper achter Maarten Stekelenburg. Vanwege blessures bij Stekelenburg en Gentenaar haalde Ajax Hans Vonk terug.
Gentenaar komt nu niet meer in de plannen van Van Basten voor. "Het zij zo," aldus de oud-doelman van NEC. "Het maakt me nu niet uit of zich een binnenlandse of buitenlandse club meldt. Ik wil weer tussen de palen staan."
Ben het wel met hem eens, hij is immers nog steeds aan het bouwen en heeft het ondanks het soms slechte voetbal toch al beter gedaan dan menig andere coach (gezien de stand).quote:Marco van Basten maakte vrijdag tijdens het wekelijkse perspraatje de balans op van de eerste seizoenshelft. De coach kon concluderen dat hij 'best tevreden' mocht zijn.
"Het team heeft uitschieters naar boven en naar beneden", constateerde hij gedurende het eerste half jaar onder zijn leiding. "Het vergt tijd om het elftal te laten voetballen zoals we voor ogen hebben."
"Ook zijn we op bepaalde posities nog zoekende, maar dat heeft mede te maken met het grote aantal blessuregevallen in de selectie. Dan moet je wel wisselen en schuiven," aldus de coach.
Over het algemeen is Van Basten echter tevreden over zijn eerste half jaar in dienst van Ajax. "Toch vind ik dat we goed bezig zijn. We draaien mee in de top van de competitie en zijn erin geslaagd om Europees te overwinteren. Daar mag je best tevreden over zijn."

quote:
en aan wie zal dat liggen olliequote:Momenteel winnen we geen enkele wedstrijd gemakkelijk en dus zal iedereen geconcentreerd moeten spelen om tot een goed resultaat te komen.”

Ik mis de vergelijking geloof ik?quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:14 schreef toma het volgende:
Maar een paar jaar geleden heeft ie wel heel WillemII en RKC leeg geroofd

.
.

uit ervaringen van Groningen supporters vorig jaar. 0%quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:25 schreef Caas het volgende:
Hoeveel kans maak ik, wanneer ik met een groep van 8 man, zonder clubkaart, naar Florence afreis, om dan het stadion binnen te komen?

Bij de stadionkassa hadden ze het natuurlijk meteen door dat er Italiaans met een Gronings accent gesproken werd.quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:26 schreef Prosac het volgende:
[..]
uit ervaringen van Groningen supporters vorig jaar. 0%

Kun je nagaan hoe jullie op zullen vallen met dat Randstad accent.quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:30 schreef Silenus het volgende:
[..]
Bij de stadionkassa hadden ze het natuurlijk meteen door dat er Italiaans met een Gronings accent gesproken werd.

Ik denk niet dat het uitverkocht raakt, dus ik geef je een grote kansquote:Op zaterdag 20 december 2008 15:25 schreef Caas het volgende:
Hoeveel kans maak ik, wanneer ik met een groep van 8 man, zonder clubkaart, naar Florence afreis, om dan het stadion binnen te komen?

Maar je kan natuurlijk niet heen, want je moet bij die bekende op bezoek met een fruitmand om medeleven te tonen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:50 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ja, bekende van me is ziek, dus heb zijn kaart overgenomen

quote:Laudrup niet onder indruk van Ajax
zaterdag 20 december, door SV, Amsterdan, 13:37u, FirenzeViola.it
Brian Laudrup heeft op de website FirenzeViola.it laten weten dat hij niet al te veel verwacht van Ajax. Hij heeft Ajax een aantal keren bekeken dit seizoen en is niet onder de indruk.
'Het is triest om toe te geven maar Ajax is niet meer de club dat Europese succesen boekte. Ze hebben een nieuwe strategie waarin jonge spelers zich laten ontwikkelen. Ze hebben echter niet het niveau dat ze binnen twee a drie jaar op het hoogste niveau terug keren', zegt de oud-Ajacied.
'Ik zie weinig kansen voor Ajax tegen Fiorentina. Bovendien het Ajax zonder Huntelaar is niet hetzelfde als het Ajax met Huntelaar', sluit Laudrup af.

Weinig kansen vind ik wel erg stellig, maar verder heeft hij helaas wel gelijk.quote:

Al 29xquote:Op zaterdag 20 december 2008 16:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zijn we onderhand al kampioen?
 .
.

Ookal ja?quote:

Jazekerquote:Op zaterdag 20 december 2008 16:29 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ookal ja?
Vliegen zeker?
Wij gaan vanavond boeken maar weten nog niet via waar etc
Zijn aardig wat opties
 .
. .
.

Ik denk het wel, het is iets minder makkelijk te bereizen dan Hamburg dus het zal niet zo'n ontzettende vaart lopen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 16:45 schreef Voltreffer het volgende:
Zouden er ook kansen zijn voor mensen zonder uitkaart?

Absoluut!quote:Op zaterdag 20 december 2008 16:45 schreef Voltreffer het volgende:
Zouden er ook kansen zijn voor mensen zonder uitkaart?

!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!! . De vrouwen
. De vrouwen  . Het eten
. Het eten  .
. 

Ja weet ik veel, zal wel met geld te maken hebbenquote:Op zaterdag 20 december 2008 16:54 schreef Silenus het volgende:
GEEN ZIN?! Florence is qua stad nog wel 'ietsje' mooier dan Hamburg, ik heb er altijd al eens heen gewild. Is dit een mooi 'excuus'.
We kunnen overnachten bij bekenden, dus dat zou extra goedkoop zijn. Alleen, nadeel is dat je niet kotsend om 4 u snachts hun huis binnen kunt stormen. Misschien toch maar hostelletje nemen...

Maar dat is wel een nadeel inderdaad dat je dan niet bezopen ff naar binnen kunt rennen
  Maar dat is wel een nadeel inderdaad dat je dan niet bezopen ff naar binnen kunt rennen   

Hehe dat zei me pa ookal, die is er al een aantal keer geweest en wil misschien ook gaan(thuisvak dan wel met ze italiaanse vriendenquote:Op zaterdag 20 december 2008 16:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
Florence is!!!!!!!!!!!
Die gebouwen. De vrouwen
. Het eten
.
Je bent gek als je als uitwedstrijdbezoeker dit laat schieten.
 ).
 ). 

Ik mag toch hopen van nietquote:Op zaterdag 20 december 2008 16:57 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ik hoorde btw dat ze daar op de wedstrijddag alleen wijn schenken?

Die ouwe van je heeft gelijk. Ben zelf niet in het stadion geweest (echt een bouwval btw), maar de stad an sich is het tripje al waardquote:Op zaterdag 20 december 2008 16:59 schreef Jasza het volgende:
[..]
Hehe dat zei me pa ookal, die is er al een aantal keer geweest en wil misschien ook gaan(thuisvak dan wel met ze italiaanse vrienden).
Ik ga er hoe dan ook heen, maakt niet uit hoe duur het is
 .
.

Ryanair he, en dan moet je wss wel naar Milaan of een andere italiaanse plaats vliegen en dan de trein pakken maar dat is niet zo duur daar.quote:Op zaterdag 20 december 2008 17:01 schreef Voltreffer het volgende:
Hmm, dat word een rond vragen dan. Kijken of we wat kunnen regelen in de tijd. Stage hé
Iemand een site met redelijk goedkopen vluchten? Kan ik al wat voorleggen.

www.waarheenwaarvoor.nl gebruik ik meestal.quote:Op zaterdag 20 december 2008 17:01 schreef Voltreffer het volgende:
Hmm, dat word een rond vragen dan. Kijken of we wat kunnen regelen in de tijd. Stage hé
Iemand een site met redelijk goedkopen vluchten? Kan ik al wat voorleggen.

Echt lekker reizen is dat ook niet in Italie.quote:Op zaterdag 20 december 2008 17:10 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ryanair he, en dan moet je wss wel naar Milaan of een andere italiaanse plaats vliegen en dan de trein pakken maar dat is niet zo duur daar.

Klopt, maar de echt goedkope vluchtjes zijn er niet meer. Je betaalt gewoon 160 euro ofzo vanaf Eindhoven.quote:Op zaterdag 20 december 2008 17:21 schreef Voltreffer het volgende:
Neem aan dat je Pisa (Florence) moet hebben @ ryanair

quote:Gabri is door Marco van Basten opgenomen in de selectie voor het duel met De Graafschap. De Spaanse middenvelder is na een enkelblessure weer wedstrijdfit.
Ook Eyong Enoh zit weer bij de selectie. De Kameroener miste woensdag het duel met Slavia Praag vanwege een lichte hamstringkwetsuur. Thomas Vermaelen, die vrijdag last had van zijn achillespees, kan zondag gewoon meedoen tegen De Graafschap. Rasmus Lindgren ontbreekt nog altijd vanwege een enkelblessure.
De rentree van Gabri en Enoh gaat ten koste van Vurnon Anita en de aan zijn schouder geblesseerde Jeffrey Sarpong.

Ja ik heb best 175 ervoor over om naar Pisa te vliegen van Amsterdam maar die maatjes van me zitten allerlei andere dingen te zoeken etcquote:Op zaterdag 20 december 2008 17:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Echt lekker reizen is dat ook niet in Italie.
Kan je beter gewoon direct vliegen.. Milaan - Florence is ook niet echt heel dichtbij..

Ja hier dus ook. Verschil is dat ze hier ook gewoon niet gaan als ze niks goedkopers vinden. Mooi kut ditquote:Op zaterdag 20 december 2008 17:41 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ja ik heb best 175 ervoor over om naar Pisa te vliegen van Amsterdam maar die maatjes van me zitten allerlei andere dingen te zoeken etc

Check Weeze en vanaf Milaan de trein. Als je tenminste een beetje in de buurt van Weeze woont.quote:Op zaterdag 20 december 2008 17:43 schreef Breach het volgende:
[..]
Ja hier dus ook. Verschil is dat ze hier ook gewoon niet gaan als ze niks goedkopers vinden. Mooi kut dit

Thnx voor de tip, het scheelt ook wel wat. Maar dat moeten we dan weer bijna helemaal bijleggen bij de benzine om er te komen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 17:48 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Check Weeze en vanaf Milaan de trein. Als je tenminste een beetje in de buurt van Weeze woont.

Trein kost ook nog wel wat knakenquote:Op zaterdag 20 december 2008 17:55 schreef Breach het volgende:
[..]
Thnx voor de tip, het scheelt ook wel wat. Maar dat moeten we dan weer bijna helemaal bijleggen bij de benzine om er te komen.
En het is zo'n vette stad

Vanaf Nijmegen rijdt er een taxibusje voor 15 euro naar Weeze. Treinkaartje voor een enkeltje Milaan - Florence is 40 euro, dus als je met een paar man bent kan een auto huren al voordeliger zijn.quote:Op zaterdag 20 december 2008 17:55 schreef Breach het volgende:
[..]
Thnx voor de tip, het scheelt ook wel wat. Maar dat moeten we dan weer bijna helemaal bijleggen bij de benzine om er te komen.
En het is zo'n vette stad
 )
 )

Hoe duur is die trein bij jullie dan? 10 euro?quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:08 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik ben niet van het regelen, maar ik hoorde van een maatje dat we voor 100euro er ongeveer zijn + twee hotel overnachtingen. En wij gaan inderdaad ook vanaf Weeze richting Milaan

Hoezo gaat iedereen hier vanuit Duitsland?quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:13 schreef Silenus het volgende:
Precies, als je daar met vier man een auto deelt is het nog goedkoper. Wij zijn met z'n 2en, zijn klaar voor nog geen 150 euro (= ticket, auto/benzine, twee overnachtingen).

.  En het argument was nog wel, ik wil niet tussen de hooligans zitten
 .  En het argument was nog wel, ik wil niet tussen de hooligans zitten   

.
. .
.

Echt op z'n Italiaans zeg maar. Die lopen/rijden ook altijd in de gekste dingen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:00 schreef Silenus het volgende:
[..]
(Ik zag al een smart staan voor 58 euro voor twee dagen, het is wel brak om met zo'n apparaat door Toscane te crossen)

e huren daar een auto.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:12 schreef Jasza het volgende:
[..]
Hoe duur is die trein bij jullie dan? 10 euro?

Klopt, maar dan betaal je 45 euro ipv 30 en ben je bovendien pas om 16u in Milaan. Dan mag je weinig vertraging meer oplopen om de wedstrijd niet te missen (ervan uitgaande dat we 20.45u spelen op woensdag)quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:16 schreef Jasza het volgende:
[..]
Hoezo gaat iedereen hier vanuit Duitsland?
Vanaf Eindhoven gaan er ook vluchten naar Milaan
Hoever ligt dusseldorf van Arnhem?

Dan pakt RTL gewoon de uitwedstrijd. Zullen ze altijd verkiezen boven NEC of Twente mag ik aannemen zonder enige misplaatste arrogantiequote:Op zaterdag 20 december 2008 18:42 schreef toma het volgende:
Stelletje hufters van de NOS. Waarschijnlijk wordt alleen de thuis wedstrijd tussen Ajax en Fiorentina uitgezonden

Dat zul je denken ja. Bij de NOS verkozen ze Feyenoord - Nancy ook boven Villa - Ajax als ik het juist heb.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:43 schreef Breach het volgende:
[..]
Dan pakt RTL gewoon de uitwedstrijd. Zullen ze altijd verkiezen boven NEC of Twente mag ik aannemen zonder enige misplaatste arrogantie

Allemaal naar Florence dus!quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:42 schreef toma het volgende:
Stelletje hufters van de NOS. Waarschijnlijk wordt alleen de thuis wedstrijd tussen Ajax en Fiorentina uitgezonden

Denk niet dat het gaat lukken zonder (europese)uitkaart.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:57 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Allemaal naar Florence dus!

Mag je toch vanuit gaanquote:Op zaterdag 20 december 2008 18:43 schreef Breach het volgende:
[..]
Dan pakt RTL gewoon de uitwedstrijd. Zullen ze altijd verkiezen boven NEC of Twente mag ik aannemen zonder enige misplaatste arrogantie
 !
!

Volgens mij wel hoor. Het is redelijk prijzig (dat is het al snel voor velenquote:Op zaterdag 20 december 2008 19:04 schreef toma het volgende:
[..]
Denk niet dat het gaat lukken zonder (europese)uitkaart.
 ) en ook te ver om even met de auto te gaan. Dus ik denk dat je best weleens kans maakt.
 ) en ook te ver om even met de auto te gaan. Dus ik denk dat je best weleens kans maakt.

Als je geen CC hebt is het dan ook mogelijk om te gaan? Want ik heb wel een CC maar vrienden van me niet.quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:10 schreef Breach het volgende:
[..]
Volgens mij wel hoor. Het is redelijk prijzig (dat is het al snel voor velen) en ook te ver om even met de auto te gaan. Dus ik denk dat je best weleens kans maakt.

Nee maar die kunnen ze nu wel aanvragen, dan hebben ze hem optijdquote:Op zaterdag 20 december 2008 19:11 schreef toma het volgende:
[..]
Als je geen CC hebt is het dan ook mogelijk om te gaan? Want ik heb wel een CC maar vrienden van me niet.

Pff, durf ik niet te zeggen. Maar volgens mij heb je nog tijd zat om er 1 aan te vragen. Enige wat je daarna hoeft te toen is een reglementje te ondertekenen en een foto te laten maken bij de ArenA. Dan kun je gewoon naar Europees uit.quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:11 schreef toma het volgende:
[..]
Als je geen CC hebt is het dan ook mogelijk om te gaan? Want ik heb wel een CC maar vrienden van me niet.

Dat kan niet want zij hebben een seizoenskaart van WillemII.quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:13 schreef Jasza het volgende:
[..]
Nee maar die kunnen ze nu wel aanvragen, dan hebben ze hem optijd

Laat die maar lekker bij WII blijven danquote:Op zaterdag 20 december 2008 19:14 schreef toma het volgende:
[..]
Dat kan niet want zij hebben een seizoenskaart van WillemII.

En ken je niet wat mensen met SCC bij Ajax trouwens? Die je over zou kunnen nemen?quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:14 schreef toma het volgende:
[..]
Dat kan niet want zij hebben een seizoenskaart van WillemII.

hehe ik heb ook een paar jaar een seizoenskaart gehad van WillemII (van m'n 13e tot m'n 17e). Maar ik ging altijd voor de gezelligheid en omdat m'n maten gingen, ben zelf altijd voor Ajax geweest. Er zijn echt heel veel van dat soort gasten die bij de kleinere clubs op de tribunes staan.quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:15 schreef Jasza het volgende:
[..]
Laat die maar lekker bij WII blijven dan

quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:22 schreef Dvm86 het volgende:
Laat Gabri maar eens zien dat hij in de basis hoort en Lindgren niet.

Zit ik ook op te wachten jaquote:Op zaterdag 20 december 2008 20:57 schreef Houniet het volgende:
Komt er op de AFS geen rapportage van Ajax - Slavia online?

Hoezo wil je dat zien? Snel vergeten die wedstrijd.quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:57 schreef Houniet het volgende:
Komt er op de AFS geen rapportage van Ajax - Slavia online?

2 penalty's jaquote:Op zaterdag 20 december 2008 22:11 schreef Cyberia18 het volgende:
Berg weet opeens weer het net te vinden. Maar 15 miljoen blijft natuurlijk nog steeds een grote grap, zeker als je op zijn enorm wisselvallige spel let.
Doe mij dan maar Elia.

Hij scoorde 4 keerquote:Op zaterdag 20 december 2008 22:15 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
De overige 3 doelpunten heb ik niet kunnen zien.

Toch hoeft hij niet naar Ajax te komen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:50 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Hij scoorde 4 keer
Maar die stift van hem was heel mooi, deed me denken aan zo'n soort doelpunt dat Huntelaar eens maakt.

Precies, 1x en dan ook nooit meerquote:Op zaterdag 20 december 2008 23:50 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Hij scoorde 4 keer
Maar die stift van hem was heel mooi, deed me denken aan zo'n soort doelpunt dat Huntelaar eens maakt.

Auw...quote:Op zondag 21 december 2008 00:49 schreef toma het volgende:
Een heeeeeeel klein kansje dat ik naar Italië ga. Ik hou de moet erin

haha ik heb net met een paar maten gepraat en die kunnen misschien via via aan kaarten komen. Ik zit al aardig in de olie dus dat is mijn excuus voor m'n typfouten enzo.quote:

Via via bij Ajax?quote:Op zondag 21 december 2008 01:13 schreef toma het volgende:
[..]
haha ik heb net met een paar maten gepraat en die kunnen misschien via via aan kaarten komen. Ik zit al aardig in de olie dus dat is mijn excuus voor m'n typfouten enzo.

ik heb er vertrouwen in. Zal ze morgenmiddag nog een keer bellen als ze net zo nuchter zijn als ik nuquote:Op zondag 21 december 2008 01:15 schreef Jasza het volgende:
[..]
Via via bij Ajax?
Is vrij lastig aangezien je jezelf moet laten scannen, al kijken ze er bij europese duels niet echt goed naar.

. Blegh. Morgen nog maar even alles op alles zetten als iedereen nugter is...
. Blegh. Morgen nog maar even alles op alles zetten als iedereen nugter is...

quote:Gerucht: 'Rommedahl in de belangstelling'
Dennis Rommedahl kan in Frankrijk aan de slag. De vleugelaanvaller van Ajax staat in de belangstelling van AS Nancy, Sochaux en Stade Rennes.
Rommedahl is het slachtoffer van de beslissing van hoofdtrainer Marco van Basten om zijn selectie de komende weken terugbrengen van 28 naar 24 spelers. Ook diverse clubs uit het Engelse Championship en zijn geboorteland Denemarken hebben interesse getoond.

Calculeer tussen de 100 en 200 dan zit je altijd goed. Meer informatie kun je vinden in de vorige topic (of misschien ook nog wel deze, moet je maar even teruglezen).quote:Op zondag 21 december 2008 11:18 schreef AFCA_874 het volgende:
Hmm, misschien willen ik en maatje wel naar Fiorentina. We hebben alleen een supp club card dus HSV ging aan onze neus voorbij. Maar hoeveel betaal je ongeveer voor de trein/bus/vliegtuig?

School, vliegtuig moeilijk te regelen en zo..
 School, vliegtuig moeilijk te regelen en zo.. 

quote:

Sorryquote:Op zondag 21 december 2008 12:32 schreef RayMania het volgende:
Graag hier de wedstrijd volgen; Live Eredivisie verslagen #92
Dank u wel.

Zorgt voor veel dreiging.
 Zorgt voor veel dreiging. 

.
. .
.

Van der Wiel naar het centrum en Silva een kans geven.quote:Op zondag 21 december 2008 13:20 schreef denthemen het volgende:
Oleguer wisselen, door hem staat het achterin zo slecht!!

Inderdaad, deed het altijd goed, je hoort hem nu ook nooit zeurenquote:Op zondag 21 december 2008 13:21 schreef RayMania het volgende:
[..]
Van der Wiel naar het centrum en Silva een kans geven.

Ik ook. Ziet er 'klassiek' uit.quote:Op zondag 21 december 2008 12:32 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik vind de zwarte sokken wel mooi staan eigenlijk

Ik vind het ook mooiquote:Op zondag 21 december 2008 12:32 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik vind de zwarte sokken wel mooi staan eigenlijk

Koud?quote:Op zondag 21 december 2008 13:24 schreef Jasza het volgende:
Silva komt, volmer wat een dwaas haha. Wel gezellig hier

Die 2e kans in de 1e minuut was mooi, hoe hij voor zijn man kwamquote:Op zondag 21 december 2008 13:30 schreef Wooldoor het volgende:
Cvitanich speelt echt prima alleen jammer van die kans in de eerste minuut. Vermaelen speelt ook erg sterk. Oleguer staat weer te pitten en Vertonghen speelt ook niet sterk tot nu toe.

Typisch Van Basten. Kijk er totaal niet van op.quote:Op zondag 21 december 2008 13:35 schreef koningdavid het volgende:
Van der Wiel eruit, Oleguer laten staan.

?
?

Oleguer speelt beter dan Van der Wiel..?quote:Op zondag 21 december 2008 13:35 schreef koningdavid het volgende:
Van der Wiel eruit, Oleguer laten staan.

Die wil gewoon voetballen en is nooit moe.quote:Op zondag 21 december 2008 13:55 schreef MCH het volgende:
Misschien zou v. Basten Suarez eens rust moeten geven bij deze stand.

Ja en wat een domme gele kaart weer van hem.quote:Op zondag 21 december 2008 14:12 schreef Cyberia18 het volgende:
Gabri.
Wat een rust straalt die man uit.

Dat is dan ook het enige wat ik hem kwalijk neem.quote:Op zondag 21 december 2008 14:13 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ja en wat een domme gele kaart weer van hem.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |