abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 december 2008 @ 20:35:19 #1
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_63970654
Welkom in het elfde Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic

Dit is een topic waar je uitgebreid over parfum en geurtjes kunt discussiëren met je mede-fokkers, en wellicht wat samples en/of testers kunt uitwisselen. Mannengeuren, vrouwengeurtjes, nieuws uit de parfumindustrie: alles kan besproken worden!

Misschien zie je een interessant geurtje waarvan je altijd al benieuwd bent geweest hoe die op je huid ruikt? Vraag hier of iemand een tester, mini of sample overheeft, en ruil het met iets uit je eigen collectie! Over smaak valt niet te twisten, en niet iedereen heeft hetzelfde bedrag voor geurtjes over, dus iedereen wordt zijn eigen smaak gegund.

Wil je alleen kort melden wat je draagt vandaag, dan kun je in de volgende serie posten:
Welk geurtje draag jij vandaag? # 22

Informatie:
basenotes.net - Engelstalig discussieforum over geurtjes
Now Smell This
parfum.startpagina.nl
Perfume Smelling Things
The Scented Salamander
leffingwel.com een aantal herengeuren zijn hier op categorie in kaart gebracht.

Online Winkels:
accessoriesforfragrances.com
ausliebezumduft.de
fragrancenet.com
lessenteurs.com
skins.nl
thedifferentscent.de
theperfumedcourt.com

Eerdere deeltjes:

Geurtjes Discussie & Ruiltopic - deel 1
Deel #2: Geurtjes Discussie & Ruiltopic
Deel #3: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #4: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #5: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #6: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic voor m/v
Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic - Deel 7
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 8
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel IX
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 10

Confidence through competence
pi_63970746
Als 't maar niet Chrome van Azzarro is, die's vies! Verder heb ik eigenlijk geen ervaring met Azzarro...
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  vrijdag 12 december 2008 @ 21:02:13 #3
55709 Stereotomy
pi_63971337
Ik ben inmiddels aanbeland bij het laatste stukje basenotes van Une rose Chyprée, en ik moet zeggen dat dit bijna *identiek* is aan die van Vetiver Dance. Op BN heb ik het eerder omschreven als de geur van de achterkant van mijn horloge na een dag zweten . Van dat zoete is weinig over, 't is meer een soort zuur nu?
pi_63971512
Leuk met dat diagram!

tvp
  vrijdag 12 december 2008 @ 21:09:40 #5
55709 Stereotomy
pi_63971536
Ja die stond er al 8 topics in, maar de link was dood.
  zaterdag 13 december 2008 @ 19:32:30 #6
55709 Stereotomy
pi_63991114
Vandaag Chanel Allure Edition Blanche eindelijk eens bij de Chanel-counter in onze lokale Bijenkorf geprobeerd. De kundige SA (uit Polen, zei ze, waar ze hetzelfde werk deed ) legde me eerst uit op mijn strikvraag dat Chanel No. 22 wellicht alleen in de Chanel boutique op de PC Hooftstraat te verkrijgen was , en daarna snoven we samen op een stripje Allure Homme Edition Blanche.

Ik moet zeggen, 't is een beetje Guerlain Homme meets L'Eau d'Issey PH meets Zegna Z. Overduidelijk een citrusgeur (limoen?) die van top tot basenotes aanwezig is, maar niet zo'n limonadecitrus als L'Eau d'Issey PH. Tevens ook niet zo'n 'tot in perfectie gemaakte' synthetische citrus van de Zegna-geurtjes, maar iets ertussen in. De mid- en basenotes is een soort white musk met vetiver (een fuzzy basis), ruik er weinig hout in. Conclusie: aardig geurtje, maar op de een of andere manier begint die citrusaanwezigheid van top tot base me wel te irriteren

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 14-12-2008 17:50:16 ]
pi_64009044
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:02 schreef OMG het volgende:
Uiteindelijk is het Musk to Musk van Les Parfums Montale geworden. Hopen dat m'n vriendin hem ook lekker vind geuren. . Het meisje dat me hielp was zo vriendelijk om een sample te maken van de zojuist gekochte en ingepakte geur zodat, mocht de vriendin hem niet lekker vinden, hij nog geruild kan worden.
Overigens meldde ze me dat die Musc Ravageur ook goed door mannen kan worden gedragen en ik kreeg daar nog een sample van mee. .
Die is best okay, al had ik gehoopt dat ie wat van de Aoud stijl zou afwijken, wat helaas niet helemaal het geval was. Wat dat betreft ben ik wel enthousiast over Vanille Absolu van Montale.

Gister bij Skins in Groningen Beyond Love (heerlijke floral!) en A Taste of Heaven van By Kilian meegekregen en van L'Artisan Fleur de Liane en Aedes de Venustas in de post binnengekregen

En 's avonds dhr W1ZZ meerdere malen tegengekomen
pi_64009423
Hah inderdaad een geheel toevallige ontmoeting Ik hoop trouwens dat mijn manier van je aan m'n date voorstellen niet verkeerd is gevallen, zij noemt jullie (en BN'ers) altijd m'n geurnerdvriendjes
pi_64009446
Woohoo! Post. I smell gooooood.

Die Bulgari Black is vreemd, maar intrigerend. Kan er nog niet helemaal uitkomen of ik het lekker-vreemd of alleen maar vreemd-vreemd vind, maar ik vermaak me er wel mee voorlopig, zoveel is zeker.
S al post gehad?
pi_64009665
quote:
Op zondag 14 december 2008 17:06 schreef W1ZZ het volgende:
Hah inderdaad een geheel toevallige ontmoeting Ik hoop trouwens dat mijn manier van je aan m'n date voorstellen niet verkeerd is gevallen, zij noemt jullie (en BN'ers) altijd m'n geurnerdvriendjes
Haha it's all good! Ik heb nog geprobeerd aan het groepje dames uit te leggen waar ik je van kende, maar 't kwam geloof ik ook niet helemaal over Wel een topavond gehad, ondanks het theaterstuk
pi_64009733
quote:
Op zondag 14 december 2008 17:07 schreef veuve_amiot het volgende:
Woohoo! Post. I smell gooooood.

Die Bulgari Black is vreemd, maar intrigerend. Kan er nog niet helemaal uitkomen of ik het lekker-vreemd of alleen maar vreemd-vreemd vind, maar ik vermaak me er wel mee voorlopig, zoveel is zeker.
Dat had ik ook met Patchouli 24, wel leuk vreemd, maar ik weet niet of ik de hele dag naar een autogarage wil ruiken.
pi_64010074
quote:
Op zondag 14 december 2008 17:21 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Dat had ik ook met Patchouli 24, wel leuk vreemd, maar ik weet niet of ik de hele dag naar een autogarage wil ruiken.
Funny you should mention that, ik heb gisteravond toevallig voor 't eerst sinds tijden weer ns P24 gedragen en dat is echt exact Bulgari Black...

De man met de hamer staat nog steeds op m'n schedel te bonken trouwens
  zondag 14 december 2008 @ 17:44:09 #13
55709 Stereotomy
pi_64010190
Neeeeeeee joh W1ZZ . P24 is veeeeel meer leer en wierrook en van dat Birch Tar (beukensap ) dan Bulgari Black. Bovendien is Bulgari Black zoeter en heeft het veel meer vanille. Ik zie wel grote overeenkomsten tussen Le Labo P24 en Tauer's l'eau de beef jerky lonestar memories.

En V_A nog niks binnen gekregen hier, maar ik verwacht hem volgende week wel. Enjoy Bulgari Black. Is het een beetje wat je ervan vewacht had, gezien je vraag over resins en vanille?
pi_64010388
Ho-hoooo we zijn nu wat minuten verder en het wordt beterder en beterder. Dat hele plastic-achtige aan het begin is wat mij betreft meer een gimmick, maar wat ik nu ruik ben ik erg blij mee. Beetje wierook, beetje Mattell, beetje tankstation, beetje vanille-essence, beetje ongebrande tabak.
Misschien niet wat ik in gedachten had met die vraag, maar zeker de moeite waard. Zal het even een hele dag moeten meemaken om te zien of dit me niet ook gaat vervelen. Moet 'm ook even los van de bodylotion proberen die ik nu op heb, zou best eens mijn perceptie kunnen beïnvloeden op 't moment.
pi_64011343
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:44 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Gister bij Skins in Groningen Beyond Love (heerlijke floral!) en A Taste of Heaven van By Kilian meegekregen en van L'Artisan Fleur de Liane en Aedes de Venustas in de post binnengekregen
Heb Beyond Love nu een dagje op en ben er zeer van onder de indruk! In het verleden werkten tuberose geurtjes nooit zo goed bij mij. Veel te aanwezige noot wmb, kreeg er zelfs wel eens koppijn van. Hier werkt 't echter perfect. Goede longevity en sillage, maar toch subtiel! Wel jammer van 't behoorlijke prijskaartje.
pi_64011664
Vind de marketing van Kilian zo extreem irritant dat ik weiger z'n waren te ruiken. Pretentieuze onzin. Heb daar echt geen geduld voor gezien het aantal kwaliteitsproducten out there die daar geen last van hebben.

Maareh, mooi dat jij 't wel een succes vond.
pi_64011677
Heel goed, dubbelpost.
pi_64011798
Ik moet zeggen dat ik niet bekend was met de marketing van BK, dus ik probeerde ze redelijk onbevooroordeeld. Eerlijk gezegd had ik ook niet verwacht dat ze zo duur waren. Hopelijk bevalt het andere sampletje net zo goed.
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:59:23 #19
55709 Stereotomy
pi_64062038
GVD

50 atomizers van Sally binnen.... blijk ik het verkeerde formaat te hebben besteld, 2.5 ml ipv mijn gebruikelijke 3ml.

20 EUR door de plee. Tenzij ik ze ergens kan verkopen.

Interesse?

Sally heeft overigens behalve kerst-stickers ook 2 zuurstok candy dingen in de zak gedaan

[ Bericht 14% gewijzigd door Stereotomy op 16-12-2008 17:38:02 ]
pi_64079723
Een halve ml is toch niet zo'n ramp?
  woensdag 17 december 2008 @ 11:00:12 #21
55709 Stereotomy
pi_64081747
Ze zien er anders uit.
pi_64090497
Beetje OCD? Die je van mij krijgt is 2,5... sorry.
  woensdag 17 december 2008 @ 15:57:03 #23
55709 Stereotomy
pi_64091162
En ze klikken ipv schroeven
pi_64092773
[TK]50x 2.5 ml sprayers (parfum, vloeistoffen, etc.)

Die L'Artisan Vanilia die ik gister op had vandaag nog eens geprobeerd, maar allemaal erg aan de lichte kant, binnenkort in een iets grotere dosis nog maar eens proberen. Ik las in een recensie dat veel mensen 'm gebruiken om te layeren, maar er zijn genoeg andere L'Artisan geurtjes die ik liever eerst zou kopen voor ik eentje koop om mee te layeren.

Nu alweer Beyond Love van By Kilian er overheen gedaan.
  woensdag 17 december 2008 @ 22:53:45 #25
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_64104690
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:57 schreef Stereotomy het volgende:
En ze klikken ipv schroeven
Nerd

Ik heb je post binnen! Maar ik heb net Thais/Japans/Whatever gegeten en alles stinkt ruikt naar knoflook dus ik durf het nog niet open te maken

En het is maar goed dat ik je post maandag nog niet had, nu heb ik 't ook niet aan mijn fail-date gespendeerd

Vrijdag update ik
Nulla verba sed acta
  woensdag 17 december 2008 @ 22:57:25 #26
55709 Stereotomy
pi_64104821
quote:
Op woensdag 17 december 2008 22:53 schreef Leonoor het volgende:

[..]
nu heb ik 't ook niet aan mijn fail-date gespendeerd [/sub]
Jij een fail date Uh-hu, da's net als Scarlett Johansson vrijgezel zijn enzo. _!

Wat was er loos? Was 'ie van de mannenliefde?

En hoe zit het met die wolk die je eerder achterna ging? Toen had je hem en verveelde je je weer?
  woensdag 17 december 2008 @ 23:14:00 #27
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_64105392
quote:
Op woensdag 17 december 2008 22:57 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Jij een fail date Uh-hu, da's net als Scarlett Johansson vrijgezel zijn enzo. _!

Wat was er loos? Was 'ie van de mannenliefde?

En hoe zit het met die wolk die je eerder achterna ging? Toen had je hem en verveelde je je weer?
Dat was een beetje de reden van mijn fail-date dat, en het feit dat de date welgeteld 74 minuten duurde omdat meneer aftaaide met hoofdpijn . Ik ben er niet voor in de wieg gelegd. Misschien als ik beter ruik, volgende keer, dat het helpt.
Nulla verba sed acta
  woensdag 17 december 2008 @ 23:16:10 #28
55709 Stereotomy
pi_64105443
Lieve Leonoor, je wéét toch de reden waarom die gast aftaaide met hoofdpijn??
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 17 december 2008 @ 23:19:58 #29
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_64105558
quote:
Op woensdag 17 december 2008 23:16 schreef Stereotomy het volgende:
Lieve Leonoor, je wéét toch de reden waarom die gast aftaaide met hoofdpijn??
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mja, ik wist dat je dat ging zeggen lieve Steer, het was een schot voor open doel natuurlijk, maar dat kan het niet geweest zijn. Een beetje meer compassie zou welkom zijn, wij fail-daters onder elkaar
Nulla verba sed acta
  woensdag 17 december 2008 @ 23:25:12 #30
55709 Stereotomy
pi_64105707

Mannen van tegenwoordig, ze kunnen niet tegen een lief gezichtje en een scherpe tong. Het is mij een raadsel waarom jij nog single bent, maar de wereld zit wel vaker raar in elkaar.
pi_64105794
Mag ik hier een moeilijke vraag plaatsen? Ik ben een vrouw en vind veel parfums vies. Ik houd het meest van natuurlijke olie, maar die ruik je niet lang.
De meeste franse parfums vind ik wel lekker, maar niet voor mezelf. want ze ruiken of naar bloemen of te kruidig voor overdag.
Kortom: ik zoek een stoer parfum.
Het liefst iets met WD-40 en hooi. En heet metaal. Obsession vind ik lekker, maar iets voor 's avonds.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_64106684
quote:
Op woensdag 17 december 2008 23:28 schreef krakkemieke het volgende:
Mag ik hier een moeilijke vraag plaatsen? Ik ben een vrouw en vind veel parfums vies. Ik houd het meest van natuurlijke olie, maar die ruik je niet lang.
De meeste franse parfums vind ik wel lekker, maar niet voor mezelf. want ze ruiken of naar bloemen of te kruidig voor overdag.
Kortom: ik zoek een stoer parfum.
Het liefst iets met WD-40 en hooi. En heet metaal. Obsession vind ik lekker, maar iets voor 's avonds.
Dat is vaak de tweedeling van geuren he, ze zijn in meer of mindere mate zoet of in meer of mindere mate kruidig. Simpel gezegd.

Los van de noten die je noemt enkele aanraders:

- Bulgari Black, erg stoer, vanille/rubber/tabak maar meer voor 's avonds.

- Chanel No' 19, Heerlijke damesparfum echt een aanrader kan wat mij betreft altijd, maar het gaat er om wat jij vindt natuurlijk dus probeer het eens.

- Guerlain Shalimar - Weer een tijdloze klassieker.

Wat betreft je opmerking over natuurlijke olie. Je zou dan eens parfums met enkel of zoveel mogelijk natuurlijke ingrediënten kunnen proberen. Een instapper is dan de Creed lijn.

p.s. Steer en Leonoor: Get a room
pi_64106763
Hmm je stelt gelukkig ook geen vreemde eisen aan een geurtje! This sounds like a job for Etat Libre d'Orange!

http://www.etatlibredorange.com/fr/index.html
pi_64106796
quote:
Op donderdag 18 december 2008 00:02 schreef Mr.G het volgende:
- Chanel No' 19, Heerlijk damesparfum echt een aanrader kan wat mij betreft altijd, maar het gaat er om wat jij vindt natuurlijk dus probeer het eens.
pi_64113280
Krakkemieke, jij klinkt als mij een jaar geleden. Een kandidaat voor niche
Hangt er een beetje van af hoeveel energie je erin wilt stoppen, maar er zijn zeker parfums te vinden die niet *parfummerig* ruiken. Comme des Garcons heeft een Incense-serie, Andy Tauer heeft zijn fans (ik, anderen hier weer niet ) en nog véél meer.
pi_64133102
is Jill Sander Sun voor heren of voor dames? of allebei?
pi_64154045
tvp
pi_64209010
Iemand die mijn 1ml sampletje Le Labo Vanille 44 wil ruilen voor een sampletje Guerlain Spiritueuse Double Vanille?
pi_64219463
  zondag 21 december 2008 @ 20:43:16 #40
55709 Stereotomy
pi_64220319
Nu op RTL4 een vrouw die op een paar andere vrouwen geuren blind kan opnoemen. Knap hoor.

CK Euphoria is ook al langsgekomen. :p
  zondag 21 december 2008 @ 20:45:06 #41
55709 Stereotomy
pi_64220391
Nouja knap, ze heeft 2 van de 5 goed. Ze had er nog 5 te gaan.

www.ikweddatikhetkan.nl - mag je je opgeven als je denkt dat je het kunt.
quote:
Ik wed dat ik 10 willekeurige damesgeuren kan herkennen
Naam uitdager: Heidi Tijhof
Leeftijd: 25
Beroep: Medewerkster Drogisterij/Parfumerie

Heidi is 25 jaar en werkt in een drogisterij. Daar hebben ze ook een afdeling parfumerie, waardoor ze veel geuren kent. Eerder deed Jacqueline een poging in Ik Wed Dat ik het Kan om 10 damesgeuren te raden. Toen Heidi haar op tv zag, dacht ze wel dat ze het beter kon. Maar is dat ook zo?
Dingen die voorbijgekomen waren: Dior Addict (fout), CK Euphoria (goed, dat zoete is ook niet te missen ), Kenzo Flower (had ze binnen 2 seconden goed), Hugo Boss Deep Purple (fout).

Maar ik geef het haar te doen. Het is moeilijk om uit het niets te kunnen zeggen welke geur iemand op heeft.
pi_64223501
Na in Amsterdam te zijn geweest heb ik m'n ouders eens de sample van Musc Ravageur laten ruiken. M'n moeder was meteen verkocht. Van het weekend kreeg ik de vraag of ik nog wel eens in Rotterdam kwam. Zaterdag zou ik daarheen gaan, of ik een flesje mee kon nemen.. als kerst cadeau van mijn vader voor mijn moeder. Natuurlijk kon ik dat. En meteen heb ik voor mezelf een fles gehaald. . .
Mocht mijn vriendin Musk to Musk toch niets vinden, dan kunnen we altijd nog ruilen . Hij ruikt op mij ook prettig.

Overigens kreeg ik in Rotterdam nog een sample van By Kilian (A Taste Of Heaven - Absinthe verte) en Byredo (Green). Deze 2 zet ik ook op de lijst van geuren die ik ooit nog wil hebben.

Af en toe kocht ik eens een goede fles whisky, nu koop ik er dan eens een lekkere geur bij. Als er maar alcohol in zit! .
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_64223920
Gefeliciteerd met je aankoop maar als ik het goed begrijp heb je dus dezelfde geur als je moeder gaat krijgen gekocht? Ik zou toch niet hetzelfde willen ruiken als ons mam

BTW: als je By Kilian A Taste of Heaven wilt hebben en het je alleen om de geur te doen is en niet om de verpakking kun je beter Caron Pour un Homme en Caron Yatagan samen gebruiken... Exact dezelfde geur en dan heb je voor +/- ¤40 200ml

[/geurgeek]
pi_64224767
Haha, ik zal die geur niet dagelijks dragen (moet ook nog wat anders spul opmaken natuurlijk) en zij waarschijnlijk ook niet. Sterker nog, ik hoorde vandaag een discussie over geurtje waarvan niemand bleek te weten van wie hij nou was... bleek het iets te zijn geweest dat m'n vader ooit cadeau had gedaan. Dan heb je een beetje een indicatie hoe vaak daar geurtjes worden gebruikt. .
En mochten we eens allebei dezelfde geur dragen... nou, dan geurt het extra lekker!

Bedankt voor de tip! Ik zal het proberen te onthouden. . Het oog wil misschien ook wat.. dus je weet maar nooit. .
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_64224905
Toegegeven, als ik bulkte van het geld zou ik ook A Taste of Heaven kopen al was het alleen maar voor de prachtige verpakking. Maar as it stands is dat niet zo en die twee van Caron zijn samen zo exact gelijk aan AToH dat je je af gaat vragen waar Kilian zijn inspiratie vandaan heeft gehaald
  maandag 22 december 2008 @ 15:20:16 #46
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_64246488
quote:
Op woensdag 17 december 2008 22:53 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Nerd

Ik heb je post binnen! Maar ik heb net Thais/Japans/Whatever gegeten en alles stinkt ruikt naar knoflook dus ik durf het nog niet open te maken

En het is maar goed dat ik je post maandag nog niet had, nu heb ik 't ook niet aan mijn fail-date gespendeerd

Vrijdag update ik
Ok, het is maandag, desalniettemin ben ik blij verrast dat de geur uit de envelop werkelijk niets van doen heeft met de geur die ik thans nog immer ruik. Hij is eigenlijk best wel fijn! Het doet me denken aan mijn oma, en haar rozige handzeepjes en ik word er helemaal warm en fuzzy van . Steer, je bent lief
Nulla verba sed acta
pi_64258626
Vandaag ontdekt dat Chanel No. 22 nog wel in de PC te koop is, maar dan alleen in een 200ml EDT fles à ¤180,- (lees: Chanel wordt duurder dan Creed). Vandaag ook Mouchoir de Monsieur (1904) geprobeerd: een lekkere ouwe van Guerlain en soort van het broertje van Jicky... Deze kan me wel bekoren (als je even door de natte hondlucht van het begin heen ruikt ).
pi_64259188
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:09 schreef W1ZZ het volgende:
Vandaag ontdekt dat Chanel No. 22 nog wel in de PC te koop is, maar dan alleen in een 200ml EDT fles à ¤180,-
Da's waarschijnlijk ook de fles die ik op eBay een aantal maal zag staan (inmiddels niet meer) voor om en nabij $250. Omgerekend is dat ook ongeveer ¤180, geloof ik.

Overigens ben ik nog nooit in de betreffende straat geweest en betwijfel ik het of ik hem weet te vinden... dus mooi dat hij daar staat voordat ik nog meer geld spendeer. .
pi_64259661
Ach, met Musk to Musk heb je mijns inziens een prachtige geur gekocht! Heb je 'm al gegeven en hoe vond ze 'm???
  dinsdag 23 december 2008 @ 00:57:16 #50
55709 Stereotomy
pi_64269774
PC Hooftstraat is eenvoudig te vinden. Gewoon richting Museumplein lopen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Stereotomy op 23-12-2008 01:04:31 ]
  dinsdag 23 december 2008 @ 01:01:51 #51
55709 Stereotomy
pi_64269893
Vandaag heb ik in een ruil met veuve_amiot Duel van Annick Goutal gekregen:

... plus Hermès Hiris.

Bedankt, v_a!

Stiekem heb ik een beetje Duel op mijn hand gedaan, en het kan mij héél erg bekoren. Om het echt te beoordelen moet ik dit een keer gaan dragen, maar afaics is dit L'Artisan Tea for Two zonder de wussy heart- en basenotes van romige melk in de thee, maar heeft het een base van licht leer en musk.

So far pwnzd Duel gemakkelijk Tea for Two.

[ Bericht 8% gewijzigd door Stereotomy op 23-12-2008 01:09:00 ]
  dinsdag 23 december 2008 @ 01:04:42 #52
55709 Stereotomy
pi_64269982
quote:
Op maandag 22 december 2008 15:20 schreef Leonoor het volgende:

Steer, je bent lief
I know. Thanks for reminding, though.
pi_64270168
Vandaag Italian Cypress van de Private Blend collectie geprobeerd. Sprak me redelijk aan, maar dan vooral de opening en het begin van de middlenotes. Heerlijke citrus/Japon Noir combo, daarna verzandt de boel echter in een Serge Lutens Chene achtig geurtje, wat totaal niet mijn ding is. Slechtste TF geur die ik tot nu toe heb geprobeerd.
pi_64270327
Duel klinkt goed als ik je omschrijving zo lees
  dinsdag 23 december 2008 @ 01:22:53 #55
55709 Stereotomy
pi_64270541
LKS, misschien had ik het al een keer gevraagd, maar waar had jij je sample van Japon Noir gehaald?

Ik heb hier nog *steeds* een strip met Japon Noir uit Harrods van Londen liggen, die nog steeds erg sterk ruikt. En bovendien de lekkerste oriental is die ik tot nu toe heb geroken.
pi_64270688
La Rinascente in Milaan.

Ik ga binnenkort trouwens shoppen in Stockholm, iemand van jullie bekend daar met wat goede parfumspots om te bezoeken?
pi_64273293
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:32 schreef W1ZZ het volgende:
Ach, met Musk to Musk heb je mijns inziens een prachtige geur gekocht! Heb je 'm al gegeven en hoe vond ze 'm???
Nog niet, ze komt pas de 25e aan. Ik zal nog wel eens posten wat ze er van vond.

Overigens gaan we nog een paar dagen naar Antwerpen net na de jaarwisseling. Zitten daar nog noemenswaardige winkels waar ze interessante dingen verkopen?
pi_64291538
Vandaag had ik een nieuwe geur op waar ik heel genereus van een Nederlandse Basenotesster een 3ml spray van had gekregen: Serge Lutens Encens et Lavande. Ik moet 'm nog even wat beter gaan testen denk ik want de lavendel kwam nog niet echt door maar de (frank)incense van de opening is erg mooi en past erg fijn bij dit jaargetijde. Het doet me erg aan de nachtmis denken waar ik vroeger altijd met de familie heen ging.

Vanmiddag bij onze vrinden van Skins 50ml L'Eau d'Hiver van Frederic Malle/Jean Claude Ellena op de kop getikt. Een mooie zachte geur die me altijd aan sneeuw en winterkoninkjes doet denken... Hoewel de geur eigenlijk de meeste overeenkomsten vertoont met Fleur du Male van JP Gaultier.

En ook zojuist 100ml Mouchoir de Monsieur van Guerlain via eBay aangeschaft. Een mooie oude geur uit 1904 met een straffe dosis civet, roos, iris, jasmijn en vanille.

[ Bericht 0% gewijzigd door W1ZZ op 23-12-2008 17:52:47 ]
  dinsdag 23 december 2008 @ 18:40:31 #59
55709 Stereotomy
pi_64293376
Splurging, W1ZZ?

Heb net twee brillen gekocht, dus kan niet zoveel uitgeven.
pi_64296698
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:46 schreef W1ZZ het volgende:
En ook zojuist 100ml Mouchoir de Monsieur van Guerlain via eBay aangeschaft. Een mooie oude geur uit 1904 met een straffe dosis civet, roos, iris, jasmijn en vanille.

[ afbeelding ]
Klinkt goed! Ergens winkels in NL waar ie te proberen is?
pi_64297662
Ja bij de Bijenkorf in Amsterdam en Rotterdam Had 'm al een tijdje in op 't programma staan om te proberen en 1 avond op de huid testen was voldoende!

Stereo: eigenlijk moet ik ook een nieuwe bril kopen Maarja, functionele dingen kopen is nu eenmaal niet zo leuk!
pi_64301624
Net terug uit Londen waar het *stikt* van de must-smell dingen... ben ik met een anti-geur-barbaar. Nog net haar B Never too Busy to be Beautiful ingekregen, maar heb de rest aan me voorbij moeten gaan. Tragisch.
pi_64305192
Als we ooit van deze reeks een meet houden doen we dat wel in Londen dan
pi_64307975
*kuch*

* W1ZZ stelt Parijs voor.

*kuch*
pi_64308906
Daar is vast ook wel het een en ander te bezoeken en anders treffen we elkaar wel bij 10 Corso Como in Milaan.
  woensdag 24 december 2008 @ 00:08:48 #66
55709 Stereotomy
pi_64309057
Man ik ontstijg de Mexx en de We nauwelijks

Heren, ik heb een nogal raar cadeautje op de post gedaan voor jullie. Iets wat jullie leven zal versimpelen indien jullie ongeparfumeerde body lotion en/of douchegel gebruiken.
pi_64309322
Damn, ik zal morgen ook maar eens het een en ander aan last minute kerstcadeautjes op de post doen dan.
  woensdag 24 december 2008 @ 00:38:39 #68
55709 Stereotomy
pi_64310192
Stel je er niet teveel van voor, misschien vind je het helemaal niet leuk wat ik je opstuur.
pi_64310814
Okay, dan stuur ik ook wel gewoon een sampletje ipv de literfles I AM KING die ik voor jullie in gedachten had.
pi_64318487
quote:
Op woensdag 24 december 2008 00:05 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Daar is vast ook wel het een en ander te bezoeken en anders treffen we elkaar wel bij 10 Corso Como in Milaan.
Ahh, dat lijkt me nou een fijn plan. Of Florence, kunnen we lekker de deur platlopen bij Lorenzo Villoresi en Santa Maria Novella!
pi_64322577
weten jullie misschien of de aftershave balm van acqua die gio (armani) of dat een vloeistof/liquid is of is het een smeer/creme dingetje?
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_64327790
Zou er een geurtje bestaan wat de aroma van bosvruchten of meloen/komkommer/aardbei heeft?
Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
  woensdag 24 december 2008 @ 15:56:44 #73
55709 Stereotomy
pi_64328016
Euh.

Voor meloen/komkommer kun je kijken naar Herba Fresca van de Aqua-Allegoria lijn van Guerlain.

pi_64328622
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:22 schreef trifko het volgende:
weten jullie misschien of de aftershave balm van acqua die gio (armani) of dat een vloeistof/liquid is of is het een smeer/creme dingetje?
balm zegt al genoeg he, smeerseltje.
  woensdag 24 december 2008 @ 16:31:18 #75
55709 Stereotomy
pi_64329286
hihihi ik heb weer iets gewonnen bij Tauer. Gisteren was er ook al een BN'er die voor de 2e keer iets won.
pi_64329409
lucky you! En wat is het ditmaal? Een grote fles AdDM?
  woensdag 24 december 2008 @ 17:51:38 #77
55709 Stereotomy
pi_64331748
Jep!!! Ik mocht kiezen, maar laten we eerlijk wezen: al die andere geuren van Tauer zuigen best wel. Als in, daar hoef ik geen hele fles van te hebben.

Willen LKS en jij samen doen met mijn extra sample Une Rose Chypree?
pi_64331838
vandaag bij ICI paris geweest, wat een lijken werken daar zeg.. was de eerste keer, meteen ook de laatste..

Voor mij Douglas makes life beautiful..
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_64332366
Wow dude gefeliciteerd! Die prijs wil ik ook wel! Als jij dat sample nu naar mij of LKS opstuurt en hij/ik m dan doorstuurt na testen...

trifko: klopt, maar daar betaal je dan ook wel weer voor. Geurtjes zijn bij Douglas beduidend duurder dan bij ICI. Beste blijft toch om na een lang gesprek met een Douglaskatje in te loggen op eBay en 't daar aan te schaffen
pi_64337017
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:51 schreef wolvendagen het volgende:
Zou er een geurtje bestaan wat de aroma van bosvruchten of meloen/komkommer/aardbei heeft?
L'artisan Fleur de Liane of in een goedkoper segment Hermès Un Jardin après la Mousson hebben allebei een geur van meloen er in gecombineerd met wat andere groene tinten.
pi_64337037
quote:
Op woensdag 24 december 2008 17:51 schreef Stereotomy het volgende:
Willen LKS en jij samen doen met mijn extra sample Une Rose Chypree?
Sure, ik heb al 3 keer meegedaan en nog steeds niks gewonnen
pi_64345126
Err LKS, vind je die Dans tes bras wat? Ik heb m nu ook op m'n arm en vind het een grandioze misser
  donderdag 25 december 2008 @ 00:21:04 #83
55709 Stereotomy
pi_64345274
Haaahahahahaa Dans tes bras op je arm!! Goeie W1ZZ. _!

Ruilen tegen een atomizer met YSL M7 Fresh?
pi_64347215
quote:
Op donderdag 25 december 2008 00:16 schreef W1ZZ het volgende:
Err LKS, vind je die Dans tes bras wat? Ik heb m nu ook op m'n arm en vind het een grandioze misser
Ik werd er ook niet echt warm of koud van eerlijkgezegd. Ik denk dat het wel een geschikt parfum kan zijn voor iets oudere dames. Zowel m'n moeder als m'n bedrijfsleidster heb ik 'm laten proberen en die waren allebei erg enthousiast.
pi_64347661
Aedes de Venustas vond ik trouwens de eerste keer dat ik 'm droeg niet echt bijzonder, maar zojuist in de kerk kwam ie eigenlijk prima tot z'n recht met goed uitgevoerde hout- wierook- en patchoulinoten.

't volledige lijstje notes kom ik trouwens as usual bij lange na niet tegen bij 't ruiken.
Notes: orange oil, pink pepper, cardamom, incense essential oil, black pepper, rose, iris, cedarwood, incense resinoid, patchouli, coffee, opoponax, benzoin, treemoss, everlasting flower, white musk, vanilla
pi_64352036
Steer: ik stuur 'm wel gewoon op naar je, ik heb helaas toch maar zo'n skins buisje omdat de echte samples op waren. Heb wel nog een echt sample Carnal Flower meegekregen bij m'n flesje EdH, die's wel erg lekker (als je ook van Fracas houdt)!

LKS: grappig, ik heb juist associaties met oudere mannen. Maar wel oudere mensen iig
pi_64352737
NOG een gewonnen??

Eh. Wacht. Gefeliciteerd!
Random.org heeft zIch wel te verantwoorden nu.
pi_64364029
Vandaag ben ik in de dierentuin nog onze grote buddy tegengekomen:

Isn't he great!?
  donderdag 25 december 2008 @ 23:29:49 #89
55709 Stereotomy
pi_64364268
Is dat een civetkat?

En hoe was je date
pi_64373044
Dat is 'm nou! Ik had geen date trouwens hoor, m'n moeder doet vrijwilligerswerk in de dierentuin dus daar gaan we meestal wel een dagje heen als ik thuisthuis ben.

Vandaag heb ik in his honour Muscs Koublai Khan maar eens een spin gegeven.
pi_64388941
Vandaag heb ik als kerstcadeau weer eens eau de toilette gekregen (Beckham Signature), die ik bij mijn toch al te grote collectie kan voegen. Ondertussen heb ik zoveel zooi in de kast staan, dat krijg ik de komende vijf jaar niet meer op. Nu moet ik zeggen dat ik deze best wel lekker vind (in tegenstelling tot mijn blind gekochte 100ml cK One bijvoorbeeld Dat spul ruikt naar zonnebrandcreme, best lekker, als luchtverfrisser of zo...).

Ik zit alleen met twee vragen:
1. Hoeveel sprays doen jullie je normaal gesproken op. Natuurlijk licht dat aan de geur, maar wat is zo ongeveer gemiddeld? Ik doe zelf meestal drie of vier sprays, maar heb soms het idee dat dat wel wat meer mag zijn?

2. Hoezeer moet ik de houdbaarheid (aangegeven op de doosjes) in acht nemen? Dat is meestal één of twee jaar, maar ik zie hier mensen met collecties die ze ze deze eeuw niet meer op krijgen. Daaruit concludeer ik dat het wel meevalt qua bederfelijkheid, of gooien jullie ze gewoon weg na zoveel tijd?
pi_64389651
Je moet je flesjes donker en bij een stabiele temperatuur bewaren. Soms worden er op eBay antieke, volle flessen uit de jaren '30 of '40 geveild die nog perfect ruiken.

A.d. het aantal sprays: dat hangt inderdaad van de geur af. Ik doe zelf meestal één aan elke kant van m'n borstkas, één op de achterkant van m'n nek en één op elke bicep voor een totaal van vijf. Maar sommige geuren kunnen er beduidend meer aan en ik heb ook één geur (Nasomatto Duro) waarvan ik één spray al bijna te veel vind.

Leuke hobby trouwens, hè?
pi_64389979
Bedankt voor je antwoord! Ik heb ze al donker en stabiel qua temperatuur staan, dus dan komt het wel goed denk ik. Ik zag me over een jaar al mijn halve collectie weggooien...

Leuke hobby inderdaad, maar als ik had geweten dat ik hier zoveel geld in zou stoppen had ik nooit mijn eerste duurdere geur gekocht en was ik gewoon Adidas TeamForce blijven gebruiken

Misschien kunnen jullie me verder ook nog helpen: ik zoek iets in de trent van JPG le Male (jaja, ik ben de zoveelste die 'm heeft, maar hij ruikt gewoon erg lekker ) of YSL Body Kouros, een echte wintergeur dus. Wellicht om verder nog rekening mee te houden: ik ben 20, dus geen geuren die ik daarna aan mijn opa moet doneren (ik ben al een keer de mist in gegaan met Gucci Envy, wederom een blind buy... dat doe ik ook niet meer...)

[ Bericht 6% gewijzigd door Bartaz op 27-12-2008 00:41:42 ]
  zaterdag 27 december 2008 @ 01:32:51 #94
55709 Stereotomy
pi_64391251
Burberry London al geprobeerd? Of Intimately Beckham heet dat ding geloof ik? Dat zijn makkelijk draagbare wintergeuren.

Ik spray meestal 4x. 1x borstkast, 1x nek, 2x onderarmen,
pi_64398982
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 00:36 schreef Bartaz het volgende:
Bedankt voor je antwoord! Ik heb ze al donker en stabiel qua temperatuur staan, dus dan komt het wel goed denk ik. Ik zag me over een jaar al mijn halve collectie weggooien...

Leuke hobby inderdaad, maar als ik had geweten dat ik hier zoveel geld in zou stoppen had ik nooit mijn eerste duurdere geur gekocht en was ik gewoon Adidas TeamForce blijven gebruiken

Misschien kunnen jullie me verder ook nog helpen: ik zoek iets in de trent van JPG le Male (jaja, ik ben de zoveelste die 'm heeft, maar hij ruikt gewoon erg lekker ) of YSL Body Kouros, een echte wintergeur dus. Wellicht om verder nog rekening mee te houden: ik ben 20, dus geen geuren die ik daarna aan mijn opa moet doneren (ik ben al een keer de mist in gegaan met Gucci Envy, wederom een blind buy... dat doe ik ook niet meer...)
Terre D'hermes?
pi_64405607
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 01:32 schreef Stereotomy het volgende:
Burberry London al geprobeerd? Of Intimately Beckham heet dat ding geloof ik? Dat zijn makkelijk draagbare wintergeuren.
Intimately Beckham vind ik meer bij een oudere doelgroep horen. Burberry London heeft mijn vader, dus die heb ik vanmorgen eens gebruikt en die is best lekker, al heb ik het eerste half uur het idee gehad dat ik in de wierook zat. Volgens BN moet dat bergamot, lavendel, kaneel of peper zijn, aangezien die in de top notes zitten, maar dat is toch duidelijk niet wat ik ruik...

Kortom: London vind ik wel lekker, maar ik zou 'm alleen opspuiten als er het eerste half uur niemand in de buurt is.
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 13:55 schreef Mr.G het volgende:

[..]
Terre D'hermes?
Ga ik van de week maar eens proberen dan, bedankt voor je suggestie!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bartaz op 27-12-2008 18:26:07 ]
  zaterdag 27 december 2008 @ 20:24:25 #97
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_64409867
Hmmz had hier meer vrouwelijke users verwacht maar het zijn meer mannen

zal ff overzichtje geven van mijn geurtjes die ik in huis heb:

Game
Hugo Boss Deep Red
Hugo Boss Pure Purple incl bodylotion
Salvatore Ferragamo Incanto Shine incl bodylotion
Burberry Brit (gekregen met kerst en verrassend genoeg best lekker)
Armani Code

Binnenkort ff Escade Magnatism halen (maar 29euries op schiphol en ik krijg nog korting met mijn schipholpas )

Ik ben echt luchtjes gek.. morgen ff bij douglas Ed Hardy opspuiten en kijken hoe die ruikt
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_64438374
oew die van Ed Hardy is best lekker
  zondag 28 december 2008 @ 20:06:25 #99
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_64440536
quote:
Op zondag 28 december 2008 19:00 schreef samantje89 het volgende:
oew die van Ed Hardy is best lekker
ben het vandaag vergeten
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_64440678
haha had een testertje bij mn kerstcadeau gekregen ruikt wel erg zoet maar daar hou ik wel van
pi_64450250
Vrouwenvariant van Ed Hardy is echt belachelijk zoet ja, maar past ook wel bij het imago van Ed Hardy.

Ik zoek raad bij de mannen ! Mijn huidige collectie:
Dior - homme sport, Chanel - allure homme sport, Armani - black code, armani - white, Dsquared - wood, hugo boss Green en CK - Crave, welke echt alleen hoogzomer gedragen wordt.

Ik zoek toch een wat serieuzere geur, mag best wat fris zijn, want dat past wel bij mij. Terre d'hermes of l'eau d'issey achtige geuren vind ik niet echt wat. (maken me licht in het hoofd). Ik heb laatst Canali - Winter tale "special edition" gekregen en die bevalt me wel, ook had ik laatste Ferre - Acqua Azzurra als tester gekregen en die beviel mij toch wel erg goed. Iets in die trant dus.
Fingerspitzgefühl
  zondag 28 december 2008 @ 23:52:16 #102
55709 Stereotomy
pi_64450328
Gucci pour Homme (zie mijn sig) of pour Homme II, of Dior Homme zijn wel aanraders voor het serieuzere werk.

Cartier Declaration wellicht ook.
pi_64451031
Of als je bereid bent iets extra neer te tellen is 't wel aan te raden een Acqua di Parma geurtje te proberen. Was voor mij wel een goede en gangbare overgang naar de wat meer serieuze geuren, al heb ik er uiteindelijk nooit een flesje van gekocht.
  maandag 29 december 2008 @ 00:41:05 #104
55709 Stereotomy
pi_64451728
Morgen ga ik Vertiver Dance nog een spin geven. Vandaag had ik Lonestar Memories. Het is écht net Le Labo Patchouli 24....

Ik heb een sneaky feeling dat Tauer 50 flessen L'Air verkoopt voor elke fles andere geur die hij gemaakt heeft....
pi_64452772
Over patchouli gesproken... Heb een sampletje Keiko Mecheri Patchoulissime gekregen van een BNer - en ruik werkelijk niks. Is me nog nooit zo sterk overkomen als bij deze: 5 minuten en *poef* weg. Het tragische is dat wát ik ruik best aangenaam is. Beetje grondering, mossig hout, bitter randje eraan, iets bloesemigs...
Is dat jullie wel eens overkomen?
pi_64452951
Viktor & Rolf Antidote verdwijnt bij mij ook binnen iets van 10 minuten, maar die vond ik toch al niet zo gedenkwaardig.
pi_64453163
Nou, ik heb wel het idee dat hij er nog is, maar dat ik het alleen niet ruik. Alsof zich er een plek witte ruis op mijn pols bevindt. Super frustrerend. Het is niet eens alsof er iets inzit dat berucht is ivm nasal fatigue of anosmie ofzo.
  maandag 29 december 2008 @ 20:49:36 #108
55709 Stereotomy
pi_64477062
Ik wil even melden dat Vetiver Dance bij mij in de drydown ruikt naar opgedroogd zweet.

Heb anderhalve sample, wil iemand ruilen svp?
quote:
Hello, we're doing emergency upgrading, back in an hour..

Emergency Forums are open if you're desperate!
Oh en, kan IEMAND die Grant een cursusje Computer 101 geven?

[ Bericht 44% gewijzigd door Stereotomy op 29-12-2008 20:55:23 ]
pi_64477332
Als jullie zouden meeten, zouden jullie dan naar Grasse willen? Ik vroeg het me zomaar af.........
Ik wel!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_64477948
Dat zou eigenlijk wel de plek zijn natuurlijk voor zo'n meet, maarja de mogelijkheid om te shoppen ook niet onderschatten he

Stereo, die postbodes zijn echt traag zo rond de feestdagen, heb nog steeds niks ontvangen
  maandag 29 december 2008 @ 21:33:05 #111
55709 Stereotomy
pi_64478779
Kerst + weekend, komt wel goed.
pi_64478922
LKS, is dat niet DE plek om te shoppen? Je eigen parfum maken?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_64520197
Ik zal er ongetwijfeld nog wel eens een vakantietripje van maken.

Okay, eind van het jaar, tijd om de balans op te maken, non?

Beste geurtje dat je dit jaar geprobeerd hebt?
Beste designer-geur 2008?
Beste niche-geur 2008?
Meest teleurstellende geurtje dat je dit jaar geprobeerd hebt?
Welk geurtje had je niet moeten kopen?
Welk geurtje moet je meer van kopen in 2009
Idiootste marketing tekst?
  woensdag 31 december 2008 @ 00:57:05 #114
55709 Stereotomy
pi_64520395
LKS bedankt voor Italian Chypress binnenkort maar eens uitproberen.

- Beste geurtje dat je dit jaar geprobeerd hebt?
Bulgari PH, heeft me in deze hobby laten storten

- Beste designer-geur 2008?
Euh. Prada Infusion d'Iris vrees ik.

Beste niche-geur 2008?
Creed Silver Mountain Water is voor mij nieuw, L'air du desert Marocain van Tauer ook

Il Giardino van Michael Storer

Bulgari PH Soir, Tom Ford for Men

Bulgari PH, die fles is bijna leeg

Euh.

[ Bericht 6% gewijzigd door Stereotomy op 31-12-2008 01:08:47 ]
pi_64520644

L'artisan Bois Farine, By Kilian - Beyond Love, Frederic Malle Lys Méditerranée

Prada Infusion d'Iris

Beste niche-geur 2008?
By Kilian - Beyond Love (okay al uit 2007, maar pas nu hier in de winkel geloof ik?)

Serge Lutens Chene en Frederic Malle Noir Epices

Die 100ml fles Tom Ford for Men van Stereo Heb m'n 50ml fles nog steeds niet op.

Etat Libre d'Orange Jasmin & Cigarette en Acqua di Genova

Ik moet v_a gelijk geven dat de manier waarop Kilian z'n parfums omschrijft over the top is, zelfs voor mij:
quote:
I conceived The Black Masterpiece with a quasi-Faustian ambience in mind. I wanted to cast a spell, like those that darkened Rimbaud's spirit or conjured the witches in Macbeth. But it also recalls contemporary R&B lyrics like those of 50 Cent, Snoop Dogg or Pharell Williams, all about temptation in the face of urban violence, like Baudelaire before them, as expressed in his prose poetry.
etc hier: http://nowsmellthis.blogh(...)007/8/5/3139842.html
pi_64520666
quote:
Op woensdag 31 december 2008 00:57 schreef Stereotomy het volgende:
LKS bedankt voor Italian Chypress binnenkort maar eens uitproberen.
Oeh gelukkig goed aangekomen, wist niet of 't ging lukken met een decemberzegel

Jouw dingetje is vandaag ook in de post gekomen
  woensdag 31 december 2008 @ 01:07:13 #117
55709 Stereotomy
pi_64520715
Ik weet het!

quote:
Malle is so pleased and personally touched with the result that he decided to have a well-known radiologist take a MRI of Maurice Roucel's brain in an attempt to try to understand the inner workings of Roucel, the magician. So what you see in the second picture is indeed quite extraordinary, an imaging of a perfumer's brain or Maurice Roucel seen from the inside.

http://www.mimifroufrou.c(...)fums_frederic_m.html
Waar gáát dit verdomme over.
pi_64520820
W
T
F

Lijkt me sterk ook dat Dans tes Bras net zo'n bestseller wordt als Musc Ravageur, bij lange na niet zo'n goed parfum imo.
pi_64521125

Paco Rabanne Black XS

JPG Fleur du male (hoewel ik er toch al niet echt hoge verwachtingen van had)

Calvin Klein One

Black XS wederom

De categoriën waar ik niets over te melden heb heb ik er maar tussenuit gelaten.
pi_64527170

Fredric Malle - Carnal Flower

Davidoff - Adventure

Sisley - Eau de Campagne (Jean-Claude Ellena kan mij meestal wel bekoren maar dit vond ik echt niets)

Cartier - Déclaration (wel lekker maar heeft veel weg van Terre d'hermes en de laatste is beter)

Bvlgari - Black

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.G op 01-01-2009 18:01:44 ]
  donderdag 1 januari 2009 @ 02:10:18 #121
55709 Stereotomy
pi_64548573
Net twee Tauers (Vetiver Sadness Dance en Incense Extreme) geruild voor:

- Ormonde Jayne Man
- Guerlain Héritage
- Lanvin Arpège PH

Ben benieuwd. Misschien moet ik gewoon nooit meer volle flessen kopen. Ik heb nu iets van 30 samples in atomizers en ik krijg ze echt niet op.
pi_64555575
Haha herkenbaar, ik heb geloof ik de afgelopen maand bijna alleen maar sampletjes gedragen.

De beste wensen voor 2009 trouwens iedereen hier!
  donderdag 1 januari 2009 @ 15:40:55 #123
55709 Stereotomy
pi_64555756
Een geurig en succesvol 2009 toegewenst aan allen idd.

Zo'n thread op Basenotes: welk geurtje heb je het vaakst gedragen in 2008. Veel antwoorden in de trant van: "geur X, wel 10 keer!"
pi_64555983
Damn Ik wil op zich wel naar een paar signature geurtjes toewerken voor mezelf ipv bijna dagelijks wat anders op te doen. Voor de zomer ben ik er wel uit met Neroli Sauvage en Acqua di Genova. Niks lekkerder dan na een hete zomerdag, wat op dit moment wel een illusie lijkt, een frisse ouderwetsche Italiaanse citrusgeur als AdG op te doen.

Voor de wintermaanden ben ik er nog steeds niet echt uit. En dan moet ik eigenlijk ook nog een geschikte voor bij het uitgaan hebben. Ik benijd mensen die aan 1 geurtje voor alle situaties genoeg hebben
pi_64561713
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 15:52 schreef le_knightclub_soda het volgende:Ik benijd mensen die aan 1 geurtje voor alle situaties genoeg hebben
Tsk, boeren.

Maar idd, het zou fijn zijn als ik gewoon een stel goede multitaskers had en 't daarbij liet. Probleem is dat ik altijd nog wel een gelegenheid zie waar mijn huidige multitaskers niet voor voldoen...
Voor de zomer zit ik trouwens ook gebakken: Jil Sander Sun, Moroccan Mint Tea, Philosykos, Anthousa Citrus Sorbet & er zit een fles/mini L'Occitane Myrtle in de toekomst. Ja, ben langsgeweest op de Heiligeweg De thee kon me niet zo bekoren alleen.

Maar herfst/winter - hel. Ik heb er slechts 2, dus ik heb nog "nodig": een goede amber of opoponax of combinatie van die twee, Tam Dao en L'Air du Désert. Oh, en Aomassai. Waarom? Daarom. Het helpt ook niet dat ik er een volledig seizoen over doe om te besluiten wat ik nou eigenlijk lekker vind, zodat ik een fles koop op het moment dat het er eigenlijk al geen weer meer voor is.

Gelukkig nieuwjaar, allen!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:07:59 #126
240152 JackD
Keep on walkin'
pi_64577367
Ik zoek Tokyo by Kenzo, iemand?
Jack lives here.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 18:42:00 #127
55709 Stereotomy
pi_64587147
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:07 schreef JackD het volgende:
Ik zoek Tokyo by Kenzo, iemand?

http://www.tokyobykenzo.jp/design/design03.html

Altijd fijn om ontopic deze foto te kunnen posten. Hotdamn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 02-01-2009 18:47:12 ]
  vrijdag 2 januari 2009 @ 18:58:15 #128
55709 Stereotomy
pi_64587764

Nieuw Ik verkoop er één.

[ Bericht 5% gewijzigd door Stereotomy op 02-01-2009 19:08:32 ]
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:33:25 #129
240152 JackD
Keep on walkin'
pi_64607554
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 18:42 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

http://www.tokyobykenzo.jp/design/design03.html

Altijd fijn om ontopic deze foto te kunnen posten. Hotdamn.
Nou nou...
Ik bedoelde eigenlijk meer of iemand die wilt ruilen/verkopen aan mij
Jack lives here.
pi_64607859
Happy newyear everyone!!
  zondag 4 januari 2009 @ 10:46:47 #131
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_64639423
Ha, hier zitten de parfumkenners. Misschien kunnen jullie me helpen met mijn zoektocht? Ik zoek een nieuw parfum, maar kan niks vinden wat ik écht lekker vind. Ik heb het liefst elke dag dezelfde parfum op. Ik hou van zoete, beetje snoepachtige parfums, en mijn lievelingsparfum was In love Again, wat een nogal uitgesproken grapefruit toon had.
Ik zal even wat namen noemen die ik de afgelopen jaren lekker heb gevonden, ik zoek dus iets wat daar een beetje in de buurt komt. YSL Baby Doll, Gucci Envy Me, Escada Sunset Heat, Prada (vond ik eigenlijk iets te kruidig naar mijn smaak, maar bij gebrek aan echt favoriet luchtje kon het me na een weekje toch wel bekoren) en mijn laatste bij gebrek aan wow-die-is-lekker luchtje was J'aime van La Perla. Van dit lijstje waren YSL In love Again, Gucci Envy me en Escada Sunset Heat de enige luchtjes die ik echt vanaf het testen direct superlekker vond en die ik langer dan 1 fles heb gebruikt. En nu zoek ik dus iets met diezelfde wowfactor.

Iemand suggesties voor wat ik kan gaan testen en hopelijk verliefd op kan worden?
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
pi_64640247
Ha, zoet & snoep is niet mijn specialisme... Envy me is dan ook de enige die ik ken.
Armani Remix of She?
Kate Moss Kate?
Miss Dior Chèrie?
Narciso Rodriguez for Her?
Persoonlijk vind ik het makkelijker om niet strontgenoeg van een bepaald luchtje te krijgen als het wat minder zoet is. Dan kun je naar mijn mening beter de subtiliteiten ervan waarderen zonder misselijk te worden/diabetes op te lopen.
  zondag 4 januari 2009 @ 11:59:02 #133
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_64640676
Als ik er misselijk van zou worden dan doreg ik het niet natuurlijk. En het zijn niet echt snoepgeurtjes, meer zonnige fruitige vrolijke geurtjes, ze doen me altijd denken aan de zomer en aan blij zijn. Meestal vraag ik in de parfumerie naar "roze" geurtjes, want ze zitten meestal in roze verpakkingen of roze flesjes en zijn vaak ook roze qua vloeistof. Maar iets als Tresor bijvoorbeeld, wat ik als puber dan wel een lekker roze luchtje vond, is me nu veel te zoet. Dus het luistert nogal nauw. Ik heb ontdekt dat ik grapefruit wel een heel lekkere noot vind, dus als je geuren kent die die noot hebben?

Narciso Rodriguez heb ik een jaar of 8 geleden in New York een keer een tester van gekregen, toen vond ik het heerlijk, maar de laatste keer dat ik het hier bij Douglas testte kon het me niet zo bekoren. En het is me ook een beetje te populair op het moment, ik heb ook nog eens het liefst geuren die nog niet zo bekend zijn of alleen in limited editions te krijgen zijn (zoals In Love Again en de Escada). Om die reden wil ik niet teruggrijpen naar Envy Me, ik ken teveel mensen die dat ook dragen en dan ben ik er alweer klaar mee.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_64641724
Misschien is Floris Fleur wat voor je als je een exlusief en zoet damesparfum zoekt. Heb 'm zelf nooit geprobeerd, maar als je de notes ziet...

Top Notes
Bergamot, Grapefruit, Lime, Peach, Freesia.
Middle Notes
Jasmine, Lily of the Valley, Rose, Honeysuckle, Ylang Ylang.
Base Notes
Sandalwood, Amber, Musk.
  zondag 4 januari 2009 @ 12:43:45 #135
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_64641772
Ha, dat ga ik opschrijven, verkopen ze dat gewoon bij de Douglas oid?
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_64641909
Nee helaas niet, maar er was volgens mij wel een winkelketen in NL met Floris in de schappen geloof ik? Dat weet ongetwijfeld iemand anders in dit topic wel.
  zondag 4 januari 2009 @ 12:51:11 #137
16715 Mylene
*schatje*
pi_64641985
Ik denk dat je dan bij Skins moet zijn.
pi_64642048
Ik geloof dat ze daar vooral verzorgingsproducten van Floris hebben.
  zondag 4 januari 2009 @ 13:06:59 #139
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_64642425
Bij de geuren staat Floris er niet bij op de site, maar ik kan er wel eens gaan kijken. Ik zag op de site van basenotes (goede link trouwens, ik kende die site niet!) ook een paar parfums die me op basis van de noten wel aanspreken, ik vraag me alleen af of die in Nederland verkrijgbaar zijn? En misschien zitten er namen bij die sommige van jullie kennen?

Pink Pearls - Lulu Guinness
Too feminine - Etienne Aigner
V Absolu - Valentino
Dolly Girl - Anna Sui
In love - Betty Barclay

Volgens mij heb ik Dolly Girl al eens getest en was ik er toen niet kapot van, maar als ik die weer eens zie staan dan kan ik het nog wel eens proberen. Iemand ervaring met deze geuren?
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_64642623
Als je toch bij Skins langsgaat moet je Charogne van Etat Libre d'Orange eens proberen, dat voldoet wel aan jouw omschrijving van wat je zoekt en is ook nog best betaalbaar, terwijl je het niet snel bij een ander zult tegenkomen.
  zondag 4 januari 2009 @ 13:19:02 #141
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_64642823
Dank je wel voor de tip! Ga ik zeker doen, volgend weekend maar eens gaan snuffelen daar.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_64643965
Zo een paar met grapefruit:

Guerlain Aqua Allegoria Pamplelune
Chanel Coco Mademoiselle
Marc Jacobs Daisy
Guess Guess by Marciano
Estée Lauder Pure White Linen
Tommy Hilfiger Tommy Girl
Hermès Un jardin sur le Nil

De Guerlain is alleen bij de Bijenkorf in Rdam en Amsterdam verkrijgbaar, verder moet alles als het goed is wel bij Douglas of ICI Paris te vinden zijn.
pi_64650250
Floris hebben ze wel bij Skins, maar een beperkt aantal. Welke precies, geen idee.
Die Acqua Allegoria is trouwens een heel goed idee; het is een hele serie van lichte, vrolijke geurtjes met fruit- en bloemen- en kruidennoten. Als de Pamplelune je niet bevalt, zou het heel goed kunnen dat een andere wel een hit is, met als voordeel dat niet elke tweede persoon in de tram 't opheeft. Succes.
btw, er staan er ook een paar, niet veel, bij de Douglas in de PC Hooft, waar overigens nog meer redelijk exclusieve dingen te vinden zijn. En ergens op Schiphol, ook nog.

[ Bericht 9% gewijzigd door veuve_amiot op 04-01-2009 16:33:49 ]
pi_64670804
Hee Stereo, jij had toch wat naar LKS en mij gestuurd? Ik ben nu na twee weken elders wipwappen net thuis en heb niets ontvangen... Sterker, ik heb überhaupt geen post Volgens mij is de postbode op vakantie ofzo..
pi_64671441
Ik zou eens met je postbode gaan praten dan! Ik heb je ook wat gestuurd namelijk vorige week!

Maar idd Stereo, je had toch ook een Andy Tauer geurtje gestuurd?
pi_64671544
L'Occitane Volgens internet alleen ver weg te koop. Zo jammer.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 4 januari 2009 @ 23:54:27 #147
55709 Stereotomy
pi_64671586
quote:
Op zondag 4 januari 2009 23:35 schreef W1ZZ het volgende:
Hee Stereo, jij had toch wat naar LKS en mij gestuurd? Ik ben nu na twee weken elders wipwappen net thuis en heb niets ontvangen... Sterker, ik heb überhaupt geen post Volgens mij is de postbode op vakantie ofzo..
Ja lekker zeg, ik heb een Neutral doucholie sample naar je gestuurd én Une Rose Chypree! Als die weg is, hebben jullie dus echt een pechprobleempje.
pi_64677209
Okee, ik vond nu ineens ergens op de gang een enveloppe met Le Labo Vanille 44 Veel dank LKS maar ik snap er nog steeds geen hol van! Volgens m'n huisgenoten moet ik nog meer post hebben ontvangen ook...
  maandag 5 januari 2009 @ 18:24:29 #149
55709 Stereotomy
pi_64696254
Beter zoeken of meer huisgenoten in elkaar pummelen.
  maandag 5 januari 2009 @ 22:36:04 #151
55709 Stereotomy
pi_64709288
http://community.basenotes.net/showpost.php?p=1399193&postcount=1

Noujaaaa zeg W1ZZ, en hoe vaak heb je dit geurtje wel niet aan anderen aangeraden!
pi_64709807
Volgens mij heeft ie 'm nog nooit aangeraden? Al meen ik me wel te herinneren dat ie er een (niet al te positieve) mening over had

Wel een interessante vraag overigens! Voor mij een (voor jou ongetwijfeld) schokkende :
Ik heb volgens mij nog nooit een Bulgari geurtje geprobeerd! Geen een!
  maandag 5 januari 2009 @ 22:52:14 #153
55709 Stereotomy
pi_64710109
serieus.

Bulgari Black ook niet?

Ik ga je morgen iets opsturen. Bevestig even, want anders zit ik zo voor niets te decanten.
pi_64710334
Ook die niet nee! Geen idee hoe 't komt, kijk er altijd overheen bij de Douglas ofzo. Ik had al zo'n vermoeden dat je me direct wou gaan bekeren

Maar spill the beans, welke klassieker of obvious keuze heb jij je nog nooit aan gewaagd?
  maandag 5 januari 2009 @ 23:06:08 #155
55709 Stereotomy
pi_64710736
Chanel Allure Homme, Allure Homme Sport en Allure Homme Sport Cologne.

En de vrouwelijke Allure ook niet touwens.

Heb wel 6 ml aan Edition Blanche hier thuis.

[ Bericht 12% gewijzigd door Stereotomy op 05-01-2009 23:44:41 ]
pi_64713982
Heh, kun je 't nog aan Steer? Ik heb trouwens inderdaad nog nooit No. 5 aan mensen aanbevolen, hoe zou ik dat ook kunnen als ik 'm nooit geroken heb? Wel No. 19, I love it! Wat Allure betreft heb je volgens mij de enige versie die de moeite van 't ruiken waard is al in huis!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:25:08 #157
55709 Stereotomy
pi_64714149
Mja, dan was ik in de war met No. 19, mea culpa.

LKS, heb achterop de enveloppe in twee woorden opgeschrveen wat Luca Turin volgens mij Bulgari Black hád moeten noemen in The Guide, in plaats van 'Hot Rubber' wat de lading volgens mij niet dekt. Die 5 sterren en de nominatie in de Top 10 Female Scents in The Guide wél, overigens. Maargoed, LT geeft ook gewoon 1 ster aan SMW.
pi_64714335
Er komen ook enveloppen met Guerlain Mouchoir de Monsieur die ik vandaag binnen heb gekregen jullie kant uit.

Die ga ik trouwens eerst morgen lekker de hele dag dragen en woensdag ga ik die Le Labo V44 proberen LKS!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:30:56 #159
55709 Stereotomy
pi_64714355
Ik hoop dat die Rose Chypree van Tauer nog opduikt ergens in de gang, W1ZZ
pi_64714403
Dat hoop ik ook! Ik ga morgen weer een zoekpoging ondernemen.
pi_64714649
Hey thx! Ben benieuwd, was sowieso van plan Guerlain wat meer te verkennen de komende tijd

En Bulgari natuurlijk
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:51:09 #162
55709 Stereotomy
pi_64714986
bene.

Ik ben bezig met een Chanel-streak. Egoïste Platinum was een van de eerste geurtjes die ik als mini kocht aan het begin van mijn hobby. Bah, medicinale mint-fougère, ik vond hem niet lekker. Daarna heel lang links laten liggen.

Mijn zoektocht naar een goedkope Tom Ford Japon Noir-kloon deed mij stuiten op Egoïste, die het niet helemaal is, maar wel erg lekker is. Zelfs zo lekker dat ik eraan denk om mijn Floris Santal in te ruilen voor dit geurtje.

Van Chanel Antaeus ben ik zeer gecharmeerd: een voor mij érg draagbare 80s powerhouse scent. Veel beter dan die Van Cleef & Arpels PH die ik heb.
pi_64721330
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:25 schreef Stereotomy het volgende:
LKS, heb achterop de enveloppe in twee woorden opgeschrveen wat Luca Turin volgens mij Bulgari Black hád moeten noemen in The Guide
Maar, maar... ga je dat niet delen? Nou ben ik nieuwsgierig.

Ik heb Chanel no 5 ook nooit geroken.
Dwz, niet uit mezelf. Te veel ervaring met oudere dames/tantes/collega's die het spul als insecticide gebruiken, dus moet zeggen dat ik er niet geheel positief tegenover sta.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:58:47 #164
55709 Stereotomy
pi_64725295
Tsss. Had een verassing moeten zijn voor LKS.

"Rubber Dominatrix"

pi_64726941
Vandaag toevallig black op. Blijft een topper. Eigenlijk ook alleen maar gekocht destijds uit pure nieuwsgierigheid (door het gehype van Steer...).
pi_64735039
Nou, ik heb 'm geprobeerd hoor en inderdaad, ik heb 'm al 1000x eerder geroken! Maargoed, ja wat vind ik er nu van... Het is niet iets dat ik zelf zou dragen (ook niet als ik een vrouw was volgens mij) maar bij oudere vrouwen of St. Tropezmeisjes met dure jurkjes en grote zonnebrillen vind ik het wel sort of passen...

Na een enorme overdosis aldehyden komt er een bloem naar voren die ik ook in VIW bespeur... Dat zal dan wel de ylang-ylang zijn die in allebei zit. Er zit ook iets in dat me aan Royal English Leather van Creed doet denken Veel verder ben ik nog niet, heb 'm pas een kwartiertje op m'n hand.

Voorlopige conclusie: Ik ruik dit liever op een vrouw dan alle hedendaagse designerdiarree, maar geef mij toch maar No. 19
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:38:29 #167
55709 Stereotomy
pi_64780517
W1ZZ, bedankt voor de Guerlain! Ik heb nu heel veel samples om te testen. Mijn flessen raak ik in februari pas aan.

In de wachtrij staan nu samples:

- Guerlain Mouchoir de Monsieur
- Guerlain Héritage edt
- Arpège PH
- Ormonde Jayne Man
- Aedes de Venustas
- Demeter Always Sexy
- Grabazzi
- Hermès Hiris
- Annick Goutal Duel
- Tom Ford Private Blend Italian Chypress

... en er komt een 50ml L'Air du Désert Marocain naar me toe morgen. Echt, ik schaf die grote flessen gewoon af ofzo.

Trouwens, voor de veelposters in dit topic (you know who you are ) want mede dankzij jullie heeft deze hobby in 2008 echt obsessieve vormen aangenomen, en dat terwijl we volgens mij niet eens zozeer dezelfde smaken hebben.

[ Bericht 41% gewijzigd door Stereotomy op 07-01-2009 19:28:00 ]
pi_64806006
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:38 schreef Stereotomy het volgende:
W1ZZ, bedankt voor de Guerlain!
En Stereo, bedankt voor de Bulgari Black!
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:29:02 #169
55709 Stereotomy
pi_64806135
Ha, je echte leven gaat beginnen.
pi_64808483
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:29 schreef Stereotomy het volgende:
Ha, je echte leven gaat beginnen.
Haha, ik heb gistermiddag al een klein beetje geprobeerd en ik vond het een vrij mild geurtje. Waar Patchouli 24 van Le Labo echt kil en industrieel ruikt vind ik hier die vanille veel meer een rol spelen. Moest daarna draaien in A'dam en ben 'm helemaal vergeten de rest van de avond, zal 'm zo na 't douchen nog eens proberen, maar de eerste indruk was positief
  donderdag 8 januari 2009 @ 18:05:26 #171
55709 Stereotomy
pi_64819270
Nou, P24 is op zich wél minder commercieel en heftiger dan Bulgari Black. BB is echter veel eleganter.

Katie Puckrik
pi_64820006
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:05 schreef Stereotomy het volgende:
Nou, P24 is op zich wél minder commercieel en heftiger dan Bulgari Black. BB is echter veel eleganter.

Katie Puckrik

"It's a perfume for sexy astronauts"
  donderdag 8 januari 2009 @ 18:28:20 #173
55709 Stereotomy
pi_64820048
Hè wat? Ik had het geluid uit staan.
pi_64820285
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:28 schreef Stereotomy het volgende:
Hè wat? Ik had het geluid uit staan.
Zet toch maar even aan, kun je lachen. Ze vertelt het wel heel sensueel.
  donderdag 8 januari 2009 @ 18:57:35 #175
55709 Stereotomy
pi_64821115
Het was een grap.
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:52:19 #176
241251 BlackTiger1703
HARDCORE HOLLAND
pi_64832052
Ik heb de Emporio Armani Diamonds gekocht ik vind hem echt heel erg lekker... ik vind alleen hem een beetje aan de dure kant, 30 ml voor 35 euro. Maar je moet er wat voor over hebben
pi_64840247
Heb gisteren de hele dag Le Labo Vanille 44 gedragen. V44 begint erg zacht met wat lichte houtnoten. Daarna wordt 'ie donkerder met een soort boozy rumachtige kwaliteit, net als Guerlain Spiritueuse Double Vanille. Na een tijdje, als het hart in volle vaart op je af komt, komt er een soort teernoot doorheen die me heel sterk doet denken aan een tamme versie van Bulgari Black. Naar het einde toe word je getrakteerd op een heel mooie, natuurlijk ruikende vanille met nog wat lichte houtnoten erdoorheen. De longevity is top, 15 uur later was ie nog steeds perfect te ruiken. Sillage, mwoah. Prijs: een euro of 350 is bloody ridiculous. Doet u mij maar Guerlain Spiritueuse Double Vanille, overigens met ¤145 voor 75ml nog steeds vrij belachelijk geprijsd.

Lekkere geur:
[ ] [ ] [ ] [ ] [ X ]
Kwaliteit van de ingrediënten:
[ ] [ ] [ ] [ ] [ ]
Originaliteit:
[ ] [ ] [ ] [ X ] [ X ]
Prijs:
[ ] [ X ] [ X ] [ X ] [ X ]
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:53:29 #178
55709 Stereotomy
pi_64845683
Hee, ik wil denk ik (ondanks die stapel samples ) me ook gaan wagen aan de tabak/vanille combinatie. Hoewel ik rokers echt vind , vind ik de geur van tabak als geurtje wel erg classy altijd, en vanille doet het erg goed op mij.

Wat is precies het verschil tussen Tom Ford's Tobacco Vanille (ik vond deze erg zoet en 'creamy' op de teststrip, geen kans gehad om zelf te samplen) Guerlain Spiritieuse Double Vanille en Le Labo Vanille 44?
pi_64855409
Ik heb tobacco vanille niet getest maar zowel SDV als V44 zijn pas in de drydown zoet, daarvoor zijn ze erg boozy en donker op een soort melancholische manier. Ik houd er wel van. Als je trouwens tobacco wilt gaan testen kun je echt niet om Creed Vintage Tabarôme heen!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:07:56 #180
55709 Stereotomy
pi_64855655
Okee

Enne.... Rose Chypree? Nog gesignaleerd?
pi_64858747
Nee Ik heb er een hard hoofd in dat 't nog gaat gebeuren ook...
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:32:29 #182
55709 Stereotomy
pi_64858868
Dan probeer ik de sample die ik dit weekend krijg nogmaals, en als ik in een goede bui ben, stuur ik hem op naar LKS.
pi_64859870
Kan niet anders zeggen dan terecht...

pi_64862516
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 06:40 schreef OMG het volgende:

[..]

Nog niet, ze komt pas de 25e aan. Ik zal nog wel eens posten wat ze er van vond.
Musk To Musk viel erg in de smaak. Goede keuze dus. Nu ze weer op weg terug is zal ik dit topic weer eens gaan volgen. .
pi_64880172
Hee, goed om te horen OMG. Weer een bekeerde.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 20:14:13 #186
55709 Stereotomy
pi_64896075
Klacht:

Net 25 USD geboden op 20 ml Tom Ford Japon Noir op BN. Wil die gast er 75 USD voor hebben.

Fail.
  maandag 12 januari 2009 @ 22:06:59 #187
55709 Stereotomy
pi_64968812

Kent iemand deze L'Occitane? Zo ja, hoe issie?
pi_64969263
Hoe vind ik verkoop adressen voor L'Occitane?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_64969519
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:14 schreef Stereotomy het volgende:
Klacht:

Net 25 USD geboden op 20 ml Tom Ford Japon Noir op BN. Wil die gast er 75 USD voor hebben.

Fail.
Jij closeted Tom Ford fan.
  maandag 12 januari 2009 @ 22:49:41 #190
55709 Stereotomy
pi_64971276
Nou, ik heb hier dus *nog steeds* die strip met Tom Ford Japon Noir uit Harrods liggen, en het is werkelijk de beste geur die ik op een strip heb geroken, ever.

Maar ik ben natuurlijk weer te cheap ass om bij TPC een sample te bestellen. Ik probeer wel te swappen op BN.

Morgen Ormonde Jayne - Man. Goeie dingen over gehoord, ben benieuwd.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:25:34 #191
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_64975813
Even een vraagje: ik heb ergens gelezen dat je parfums na opening slechts een half jaar kunt bewaren omdat ze daarna vies/slecht worden. Is dit waar? Als dat het geval is ga ik namelijk in het vervolg een minder gevarieerde collectie met kleinere flesjes aanhouden, want het is zonde om straks honderden milliliters parfum te moeten weggooien omdat ze te lang openstaan.

Ga als ik geld op Paypal heb trouwens even een paar sampletjes van 06130 bestellen, ben erg benieuwd naar die geuren!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:30:58 #192
55709 Stereotomy
pi_64975960
Gruwelijk fabeltje is dat. Niets van waar.

Geurtjes kunnen slecht worden door twee dingen:

1) licht, met name direct zonlicht (90% invloed)
2) regelmatige en hevige temperatuurswisselingen, zoals in de badkamer.

Verder echt helemaal niets. Je geurtjes zullen ouder worden dan jij. Zolang je je geurtjes gewoon in je kamer, niet in direct zonlicht op de vensterbank bewaart is er niets aan de hand.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:47:31 #193
180385 Horloge
pi_64976429
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:30 schreef Stereotomy het volgende:
Gruwelijk fabeltje is dat. Niets van waar.

Geurtjes kunnen slecht worden door twee dingen:

1) licht, met name direct zonlicht (90% invloed)
2) regelmatige en hevige temperatuurswisselingen, zoals in de badkamer.

Verder echt helemaal niets. Je geurtjes zullen ouder worden dan jij. Zolang je je geurtjes gewoon in je kamer, niet in direct zonlicht op de vensterbank bewaart is er niets aan de hand.
Top! Ik heb al mijn geurtjes altijd in de originele verpakkingen bewaard (buiten de badkamer), dus daar kan niks mis mee zijn. Ik was al bang dat ik mijn geliefde Kenzo binnenkort door de wc kon gaan spoelen.

Btw, wat kost die Tom Ford Japon Noir op TPC? Ik kan hem niet vinden namelijk. Ik ga daar toch bestellen, dus dan kan ik hem voor jou orderen als je iets interessants te ruil hebt daarvoor (dan moet het niet dat 24$ gevalletje zijn, dat vind ik iets teveel van het goede ).
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:53:23 #194
55709 Stereotomy
pi_64976575
Wat dacht je van een originele sample van L'Air du Désert Marocain van Tauer? Een volle, die heb ik met kerst gewonnen bij Tauer, en ik had er al één. De enige Tauer die wél vrijwel universeel aanbeden wordt? 2 ml atomizers, jou wel bekend. Heb ook best veel ander spul.

Ik zat al een tijd te denken om 1.5 ml Japon Noir (niet Japan Noir zoals ze op TPC zeggen ) te bestellen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Stereotomy op 13-01-2009 01:03:49 ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:03:24 #195
55709 Stereotomy
pi_64976772
Gut, zal ik Tobacco Vanille er ook bij nemen? LKS wat vind jij?
pi_64977633
Die staat ook nog op mijn 'nog te proberen'-lijstje.
pi_64979875
Ook op de mijne mocht je toch gaan bestellen

En die Japon Noir, hoe ruikt die? Want van de notes zoals die op TPC staan word ik nog niet echt warm...

[ Bericht 29% gewijzigd door W1ZZ op 13-01-2009 09:39:04 ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:52:54 #198
180385 Horloge
pi_64981990
Dat wordt echt teveel hoor, ik heb maar 24 dollar te besteden überhaupt (ik had nog wat rekeningen te betalen op eBay ). Die 1,5 ml zijn zowat een tientje, dus dan gaat het vrij rap. Denk dat ik beter bij LuckyScent kan bestellen, daar hebben ze twee 06130 geuren en is de shipping minder hoog. Zit ook wel wat minder in die samples, maar dan kan ik ze in ieder geval even proberen.

Oh, en overigens heb ik al 2 samples L'Air, en daar word ik nogal misselijk van als ik die op heb. Dus die wil ik niet ruilen (sowieso geen Tauer geuren eigenlijk).
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:08:59 #199
55709 Stereotomy
pi_64986904
Jij houdt gewoon niet van Tauer geuren! Kan ik wel inkomen helaas, want ik vind alleen L'air lekker en Rose Chypree verdraag ik. Lonestar Memories 1x per maand max. De rest wil ik wel ruilen
pi_64988062
Vandaag gesolliciteerd met Carnal Flower. Alle beetjes helpen he... 7 Andere kandidaten dus fingers crossed dan maar.

Blijft echt mijn topgeur. Hij is nu wel op helaas.
pi_64988093
Ik ben ook een beetje klaar met L'Air, en dat was de enige die ik een fles waard vond... Sorry Andy. Heb Ava Luxe Kama geprobeerd, en die heeft precies diezelfde herbal woestijnige vibe, maar de drydown is wat toegankelijker.

Czech&Speake no. 88 ruikt naar citronella en mottenballen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:45:18 #202
55709 Stereotomy
pi_64990330

==

zonder de coole fles.

Maar ik ruik er ook een beetje dat medicinale, beetje wierrook van Tam Dao in. Een Sandalwood Oriental dus.

[ Bericht 14% gewijzigd door Stereotomy op 13-01-2009 15:26:50 ]
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:52:38 #203
55709 Stereotomy
pi_64990579

pi_65002059
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:37 schreef Stereotomy het volgende:
Die dingen zijn op stabiele kamertemperatuur en uit direct zonlicht zeker wel langer houdbaar dan dat je leeft. Maar daar hoeven we hier niet over te discussieren, dat kan hier:

Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 11

Let's go ontopic again, ook ik.
Ik dacht dat ze beperkt houdbaar waren... (geopend)
maximaal 36 maanden ofzo??

maar als ze dan langer houdbaar zijn... mijn geurtjes staan allemaal op de schoorsteen boven de kachel, dus kunnen weleens warmer worden dan standaard kamer temperatuur.... neemt dit dan veel van de 'levensduur' af?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 19:43:34 #205
55709 Stereotomy
pi_65002156
Hoi

Nee, absoluut niet beperkt houdbaar, mits je op 2 dingen let. Zie hier:

De schoorsteen boven de kachel is niet zo'n slimme plaats. Net zoals dat de badkamer niet zo'n slimme plaats is door het temperatuursverschil. Op deze plekken is het niet raar dat je geur anders gaat ruiken na een paar jaar.

Gewoon kamertemperatuur, buiten direct zonlicht bewaren. Dan is er niets aan het handje.
pi_65002661
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:43 schreef Stereotomy het volgende:
Hoi

Nee, absoluut niet beperkt houdbaar, mits je op 2 dingen let. Zie hier:

De schoorsteen boven de kachel is niet zo'n slimme plaats. Net zoals dat de badkamer niet zo'n slimme plaats is door het temperatuursverschil. Op deze plekken is het niet raar dat je geur anders gaat ruiken na een paar jaar.

Gewoon kamertemperatuur, buiten direct zonlicht bewaren. Dan is er niets aan het handje.
gelukkig
zal ik ze wel ff iets verder van de schoorsteen plaatsen in t vervolg
ben namelijk zo'n typische hollander die dan de prijzen gaat vergelijken en dan altijd uitkomt op de 100 of 125 ml flesjes scheelt weer een paar euro op t totaal dan
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:46:21 #207
55709 Stereotomy
pi_65004846
Ja klopt, van 50ml --> 100ml scheelt meestal maar een tientje ofzo.
pi_65005233
Ik neem sowieso altijd kleine flesjes eigenlijk. Toch doe ik ook de euro's per ml vergelijking om te zien of een bepaalde geur lekker genoeg is om het geld ervoor te betalen. ¤2/ml is sowieso de bovengrens maar dan moet 't spul wel érg lekker zijn.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:16:15 #209
55709 Stereotomy
pi_65011634
Hee jongens, ben dit weekend in Utrecht. Ik zie dat er een L'Occitane winkeltje is daar, dus ik ga daar even neuzen en L'Eau des Baux proberen. Weten jullie nog andere niche zaken in Utrecht?
pi_65031596
Geen idee eerlijk gezegd. Ik heb sowieso eigenlijk niets met Utrecht for some reason...

Gaan we nog een TPC bestelling doen? Ik wil wel een sample van Tobacco Vanille iig en ik twijfel nog over een 30ml decant van Rose 31.
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:13:12 #211
55709 Stereotomy
pi_65031814
Hoeveel besparen we als we samen gaan bestellen?
pi_65032172
een paar eurocent aan verzendkosten Nee serieus, de kosten internationaal zijn $7.95 flatrate, ~ ¤5.68 of ¤1.42 plus 44ct aan postzegel in NL als we met z'n vieren bestellen. Dus het scheelt wel een kleine vier E p.p.
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:29:05 #213
55709 Stereotomy
pi_65032513
Mja, ik heb al zoveel te besteden. Wil wel een sample van Tobacco Vanille en Japon Noir, mits we met z'n 4en kunnen bestellen. Misschien Veuve_Amiot ook even vragen.
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:29:39 #214
55709 Stereotomy
pi_65032544

Check mijn stickers, trouwens.
pi_65032899
Wat?? Ik heb nooit zulke schattige stickers gekregen van Sally

Maarre, Horloge wilde ook bestellen, toch?

Horloge
LKS
Stereo
W1ZZ
V_A (?)
pi_65040298
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:29 schreef Stereotomy het volgende:
Mja, ik heb al zoveel te besteden. Wil wel een sample van Tobacco Vanille en Japon Noir, mits we met z'n 4en kunnen bestellen. Misschien Veuve_Amiot ook even vragen.
Die wil ik ook allebei bestellen, dus misschien kunnen we een iets grotere sample nemen en die decanten?
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:28:22 #217
55709 Stereotomy
pi_65053587
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 18:40 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Die wil ik ook allebei bestellen, dus misschien kunnen we een iets grotere sample nemen en die decanten?
Puik plan.

Ik heb 50 atomizers en 50 piefjes van Sally gekregen (plus een hoop spul waar ik niet om gevraagd had ) dus ik kan de boel wel goed decanten. Heb nu ook van die ieneminie trechters voor de piefjes.
pi_65054336
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:28 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Puik plan.

Ik heb 50 atomizers en 50 piefjes van Sally gekregen (plus een hoop spul waar ik niet om gevraagd had ) dus ik kan de boel wel goed decanten. Heb nu ook van die ieneminie trechters voor de piefjes.
Het klinkt haast illegaal......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65055103
Het enige illegale aan Stereo is dattie Unforgivable een goeie geur vindt
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:08:56 #220
55709 Stereotomy
pi_65055268
Voor een fractie van de prijs heb je een Bond No. 9 Wall Street-alike. Zelfde parfumeur. Minder ingredienten tot je beschikking en toch iets fraais maken. Goed hoor, die replica van een replica.
pi_65055423
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:28 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Puik plan.

maak eens een foto van dit geheel dan haha
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:14:04 #222
55709 Stereotomy
pi_65055451
Jij geilt op mijn foto's
pi_65055455
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:46 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Het klinkt haast illegaal......

Eigenlijk moet Stereo deze foto even her-creëren maar dan met een berg parfumsampletjes voor in de OP.
pi_65055596
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:14 schreef Stereotomy het volgende:
Jij geilt op mijn foto's
omdat je ze nooit laat zien!
en je gebruikt allemaal termen die ik niet ken
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:28:23 #225
55709 Stereotomy
pi_65055861

Dit is een ouwe foto. Zijn er wat bij gekomen, en sommige zijn weg.
pi_65056327
Houden mannen van zulke vierkante flesjes? Denk ik dan......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_65062030
Ha, niet alleen mannen. Geef mij maar een fles waar je iemand een hersenschudding mee kunt gooien.

Count me in bij de TPC-bestelling, trouwens. Moet nog even van m'n wishlist selecteren wat ik precies wil, daar kom ik nog op terug.
pi_65062093
Ik had maar eens nieuwe fles AdGenova besteld bij skins. Helaas bleek de 100ml niet voorradig, waardoor ik nu kostenloos een 185ml krijg. Sympathiek, dunkt mij.
  donderdag 15 januari 2009 @ 17:32:52 #229
55709 Stereotomy
pi_65078404
[incrowd]

Check deze gast z'n avatar.

Jorwol

[/incrowd]
pi_65079431
I don't get it?
  donderdag 15 januari 2009 @ 18:15:31 #231
55709 Stereotomy
pi_65079853
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:01 schreef le_knightclub_soda het volgende:
I don't get it?
Dan ben je geen incrowd.

http://community.basenote(...)=1407638#post1407638
pi_65080098
Ha, super incrowd.

pi_65080344
Oh ik ben idd bepaald geen incrowd daar, kom eigenlijk zelden op 't forum. What's up met al die tijgeravatars daar? Is dat allemaal omdat ze 10,000 posts heeft
  donderdag 15 januari 2009 @ 18:31:17 #234
55709 Stereotomy
pi_65080356
pi_65080475
Ik probeer net de van W1ZZ ontvangen Mouchoir de Monsieur en wat een opening zeg! Lavendel, citrus en een erg smerige (op een enigszins goede manier) noot die je eerder in Musc Ravageur ofzo zou verwachten. Lees dat het een civetnoot is, ondanks dat Guerlain dit niet in de officiele notes vernoemd,

Inmiddels droogt ie op naar een lekkere floral. Toch wel verassend dat dit als pure herengeur vermeld staat.
pi_65085714
I call it the wet dog glad you like it!
pi_65110265
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:39 schreef veuve_amiot het volgende:
Count me in bij de TPC-bestelling, trouwens. Moet nog even van m'n wishlist selecteren wat ik precies wil, daar kom ik nog op terug.
Bij nader inzien doe ik niet mee, heb wel genoeg uitgegeven voorlopig. Toch bedankt dat jullie aan me dachten!
pi_65111250
Ik ga denk ik dan ook voor een sampletje van The Party In Manhattan. Klinkt als een extreme versie van Mouchoir de Monsieur, maar dan benoemd als damesparfum. Ooit geprobeerd toevallig v_a?
pi_65114123
Omdat ik vandaag toch de hele dag thuiszit maar even een sample van Cartier Declaration geprobeerd die ik toch nog thuis had liggen.

"The elegance of a natural, fresh and distinctive blend" zeggen ze ervan. In eerste instantie klopt dat ook, totdat na enkele minuten een zeer onaangename geur naar boven komt. Het ruikt alsof je na jaren die oude kast op zolder bij oma van 93 nog eens open trekt. Een muffe erg houterige geur... Echt geen aanrader dus...

Trouwens, hoe krijgen jullie het voor elkaar om de verschillende noten zo precies te benoemen? Is dat gewoon een kwestie van veel verschillende geuren proberen, of heb je dat gewoon?
pi_65114496
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:38 schreef Bartaz het volgende:
Omdat ik vandaag toch de hele dag thuiszit maar even een sample van Cartier Declaration geprobeerd die ik toch nog thuis had liggen.

"The elegance of a natural, fresh and distinctive blend" zeggen ze ervan. In eerste instantie klopt dat ook, totdat na enkele minuten een zeer onaangename geur naar boven komt. Het ruikt alsof je na jaren die oude kast op zolder bij oma van 93 nog eens open trekt. Een muffe erg houterige geur... Echt geen aanrader dus...

Trouwens, hoe krijgen jullie het voor elkaar om de verschillende noten zo precies te benoemen? Is dat gewoon een kwestie van veel verschillende geuren proberen, of heb je dat gewoon?
Een kwestie van veel verschillende geuren proberen. Sommige noten als Citroen of Vanille zul je zo nog wel herkennen, andere komen hier minder snel voor in het dagelijks leven en leer je kennen door het proberen van parfums of bijvoorbeeld door geurolie van een bepaalde noot te proberen.

Soms kun je ook helemaal niet onderscheiden wat je nou ruikt en is het gewoon een kwestie van de noten op internet opzoeken. Dit kan natuurlijk wel misleidend zijn omdat de informatie online of zelfs de info die door de parfumeur verstrekt wordt niet altijd hoeft te kloppen. Bovendien kan je neus je ook voor de gek gaan houden als je leest dat een bepaalde noot in een parfum zit en je daar te hard naar op zoek gaat in de geur.

Die muffe lucht in Declaration wordt overigens veroorzaakt door een komijnnoot
  vrijdag 16 januari 2009 @ 17:34:10 #241
180385 Horloge
pi_65115981
Ik heb al wat sampletjes besteld bij luckyscent. Als jullie gaan bestellen wil ik ook nog wel wat vials (Lubin - Idole en M.Micallef - Aoud) meebestellen.
pi_65117495
Wie gaat de bestelling plaatsen eigenlijk
pi_65118311
Wil ik wel doen. Als iedereen mij dit weekend heeft gepm'ed wat ie wil bestel ik zondagavond of maandag.

trouwens: hoezo is komijn muf?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 19:06:53 #244
55709 Stereotomy
pi_65118556
Hoeveel van elk ga jij bestellen, W1ZZ?

Konijn ruikt ook muf.
pi_65118671
Vandaag als cadeau Hugo Boss X&Y gekregen. Best lekker, toch wel. Iets wat ik dagelijks lekker kan sprayen voordat ik op de fiets naar werk ga en waarschijnlijk niet hetgeen wat hier snel voorbij zal komen .

Ik denk dat m'n volgende aankoop Green van Byredo gaat worden binnen nu en een paar weken. Ik had er een sample van die ik nu een aantal keer heb gebruikt en hij geurt best lekker.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 19:11:10 #246
55709 Stereotomy
pi_65118717
Green Valley van Creed wel eens geroken? Is een beetje een underdog van de nieuwere millesimes.
pi_65119390
Ik? Neen, ik ben eigenlijk nog wel een n00b qua geuren .

Overigens had ik het idee om voor mezelf eens een lijst te maken van geuren die ik heb/heb gehad en dergelijke. Ik ben een beetje een lijstjes nerd.
pi_65119605
@ W1ZZ, lijkt me een goed plan! En van dat komijn heb ik meerdere malen gelezen, kan me het ook wel voorstellen als ik komijn op zich ruik dat het minder fris over kan komen in een parfum. Het zou in principe ook een andere oorzaak kunnen hebben natuurlijk.

@ OMG, mooie muziekcollectie iig Godspeed You Black Emperor! op vinyl nog wel
pi_65121205
Stereo: ik ga tobacco vanille en een 30ml decant van Rose31 bestellen. Verder weet ik 't nog niet, maar daar kan ik nog een weekend over nadenken
  vrijdag 16 januari 2009 @ 20:37:37 #250
55709 Stereotomy
pi_65121863
Hoeveel tobacco vanille wil je hebben? Misschien kunnen we wel splitten in een atomizer van Sally.

En LKS, hoeveel Tom Ford Japon Noir wil jij?
pi_65123210
Van die Private Blends zijn er nu large decant aanbiedingen. We kunnen van Japon Noir wel een 8ml ($40) sampletje delen (of wou je meer bestellen?) en van Tobacco Vanille wil ik eerst wel een iets kleinere proberen, straks is het niks.

Ik ga nog even nadenken over die Party In Manhattan, $9 voor 0,5ml
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:15:28 #252
55709 Stereotomy
pi_65123553
4 ml Japon Noir pp vind ik echt meer dan zat. Ik heb hem alleen op een strip geroken, en daarop was het de beste oriental die ik ken. Maar strips en orientals gaan bij mij moeilijk samen altijd: als ik ze draag, vallen ze altijd zwaarder uit.

Ik kan wel 3 ml Japon Noir nemen (een goed gevulde Sally atomizer) en jij 5 ml? En dan kunnen we misschien 2 ml Tobacco Vanille delen ( 1 ml elk).
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:15:59 #253
55709 Stereotomy
pi_65123578
pi_65123724
Okay deal
pi_65129344
ehi! Ik wil ook tobacco vanille! Dus dan moeten we al iig 3ml bestellen.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 23:44:00 #256
55709 Stereotomy
pi_65129780
Schandalige prijzen vs. hoeveelheden eigenlijk he.
pi_65130326
Ja de prijzen van TPC zijn wel een beetje hoog allemaal... Maarja, er is geen enkele andere manier om het te proberen behalve dan een BN'er proberen te verleiden tot het opsturen van een sample uit zijn/haar fles... En beter dit spenderen dan een mislukte blind buy
  zaterdag 17 januari 2009 @ 00:00:43 #258
55709 Stereotomy
pi_65130394
Zijn er geen andere toko's die decants hiervan verkopen nee?
pi_65135124
Posh Peasant?
Kweenie hoor.

Nu we toch aan het witte poe... eh aan de handel zijn, iemand meebestellen van Ava Luxe hier? Dacht niet dat er zich onder jullie liefhebbers bevonden, maar voor de zekerheid.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:23:51 #260
55709 Stereotomy
pi_65153620
Ik ken Ava Luxe alleen van jouw sig, v_a.

Even een anecdote : ik weet nu hoe Chanel's Coco Mademoiselle EdP ruikt. Ik stond met een te praten in de kroeg toen ik haar complimenteerde met haar geurtje. Ze zei dat het een heeeeeeel duur geurtje was (en ik bij mezelf: ' nu niet over je decants en eBay beginnen! '), maar dat ie vast wel in de top 10 van Douglas geuren stond.

Dus met pokerface: "Ja, het is Coco Mademoiselle, of niet? Die staat je echt goed! " Bleek dat 'em ook nog te zijn.

Rest van de avond ging ook vrij aardig.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:31:16 #261
55709 Stereotomy
pi_65153846
Oh en, hoi Leonoor.
pi_65154059
Stereo en sitting in a tree, K I S S I N G

Heb trouwens nog geen pm's ontvangen lui, gaarne bestelling plus adres vóór morgenavond!

[ Bericht 0% gewijzigd door W1ZZ op 17-01-2009 21:46:17 ]
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:44:11 #263
55709 Stereotomy
pi_65154296
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:36 schreef W1ZZ het volgende:
Stereo en sitting in a tree, K I S S I N G

Heb trouwens nog geen pms ontvangen lui, gaarne bestelling plus adres vóór morgenavond!
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:46:13 #264
180385 Horloge
pi_65154372
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:23 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ken Ava Luxe alleen van jouw sig, v_a.

Even een anecdote : ik weet nu hoe Chanel's Coco Mademoiselle EdP ruikt. Ik stond met een te praten in de kroeg toen ik haar complimenteerde met haar geurtje. Ze zei dat het een heeeeeeel duur geurtje was (en ik bij mezelf: ' nu niet over je decants en eBay beginnen! '), maar dat ie vast wel in de top 10 van Douglas geuren stond.

Dus met pokerface: "Ja, het is Coco Mademoiselle, of niet? Die staat je echt goed! " Bleek dat 'em ook nog te zijn.

Rest van de avond ging ook vrij aardig.
Goed verhaal . Wel een beetje standaardgeur die Coco Mademoiselle (vond ik dan, alleen even kort geroken in een Douglas).

Overigens, om maar eens zo'n BN-vraag te stellen: welke parfums krijgen jullie complimenten op? Alleen op reguliere geuren of worden niche parfums ook gewaardeerd?

Oh, W1ZZ, kunnen wij gewoon geld naar jou overschrijven als betaling? (ik nam aan van wel, maar weet het niet zeker). Dan kom ik zsm met mijn order.
pi_65154381
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:46:54 #266
55709 Stereotomy
pi_65154399
Maar ik zal je ipv een PMS wel hier op het forum mijn bestelling doorgeven, aangezien ik met LKS en jou ga splitten. Anders bestellen we misschien dubbel.

• Tom Ford Japon Noir - 8 ml totaal, volle 3ml Sally-atomizer vullen voor mij (ik betaal voor atomizer) en rest naar LKS sturen. Of alles naar mij/LKS sturen, dan decanten wij zelf.

• Tom Ford Tobacco Vanille - 3 ml totaal, 1 ml voor mij, 1 ml voor LKS en 1 ml voor W1ZZ.

That's it.
  • Confidence through competence
    pi_65154500
    Horloge: ja hoor, geen probleem. Als je me een bestelling en afleveradres pm't dan pm ik je mijn rek.nr. terug. Wanneer de bestelling geplaatst is post ik hier dan de precies over te maken bedragen.
      zaterdag 17 januari 2009 @ 21:51:02 #268
    57695 Leonoor
    Unter 32-16-8...
    pi_65154553
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 21:31 schreef Stereotomy het volgende:
    Oh en, hoi Leonoor.
    Probeer ik de details netjes te ontfutselen via pm, maak je alsnog een stalker van me zo! Maar ik herhaal: hij stond al in MyAT!
    Nulla verba sed acta
    pi_65154579
    Stereo: verwerkt.
    pi_65161455
    Dan is bij dezen mijn bestelling ook verwerkt, ik bestel er niks bij naast die Private Blends.

En Stereo, wie A zegt.....spill the beans!
    pi_65163702
    Okee, dan zijn we helemaal set, bestelling geplaatst.

Horloge bestelt Micallef Aoud 1.5ml en Indole de Lubin 1.5ml en betaalt ¤13,56 inclusief alles
    LKS bestelt Tobacco Vanille 1ml en Japon Noir 5ml en betaalt ¤26,31 inclusief alles
    Stereo bestelt Tobacco Vanille 1ml en Japon Noir 3ml en betaalt ¤18,58 inclusief alles
    W1ZZ bestelt Tobacco Vanille 1ml en Rose 31 30ml en betaalt ¤52,89 inclusief alles

Heeft nu iedereen m'n rek.nr? Dan zie ik jullie bijdragen wel tegemoet!
    pi_65166009
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 21:46 schreef Horloge het volgende:
    Overigens, om maar eens zo'n BN-vraag te stellen: welke parfums krijgen jullie complimenten op? Alleen op reguliere geuren of worden niche parfums ook gewaardeerd?

Ik heb deze week echt een complimentenweek. Werk bij een museumcafé als bijbaantje, en van twee collega's plus echt drie gasten ofzo complimenten gescoord. Eén collega heeft er een sport van gemaakt om te determineren waar ik naar ruik. Tam Dao: "Je ruikt naar wierrook!" Jour de Fête: "Amaretto!" Philosykos: "Wie heeft die kokosmeur opgespoten?" Hee, je kan niet alles hebben.
    Hij was wel geshockeerd toen ik 'm vertelde dat Tam Dao eigenlijk een mannengeurtje was.
      zondag 18 januari 2009 @ 12:17:47 #273
    55709 Stereotomy
    pi_65166051
    Ik dacht dat Tam Dao unisex was Maar je shockeert mensen idd wel vaak als je zegt dat je een geurtje voor de andere sexe op hebt. Laatst zag ik Infusion d'Homme in de badkamer van een vriend van me, dus ik zei tegen hem dat we vandaag bijna hetzelfde geurtje op hadden, en dat ik de vrouwenversie daarvan op had. Kun je beter niet hardop zeggen in de groep, geloof ik.

En grappig dat vijgen en kokos zo dicht bij elkaar liggen qua geur, terwijl ze van smaak erg veel verschillen Van Marc Jacobs for Men dacht ik ook altijd eerst dat het kokos was.

W1ZZ, ik heb net het bedrag naar je overgemaakt.

[ Bericht 28% gewijzigd door Stereotomy op 18-01-2009 12:24:29 ]
      zondag 18 januari 2009 @ 13:15:38 #274
    180385 Horloge
    pi_65167862
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 12:16 schreef veuve_amiot het volgende:

[..]

Ik heb deze week echt een complimentenweek. Werk bij een museumcafé als bijbaantje, en van twee collega's plus echt drie gasten ofzo complimenten gescoord. Eén collega heeft er een sport van gemaakt om te determineren waar ik naar ruik. Tam Dao: "Je ruikt naar wierrook!" Jour de Fête: "Amaretto!" Philosykos: "Wie heeft die kokosmeur opgespoten?" Hee, je kan niet alles hebben.
    Hij was wel geshockeerd toen ik 'm vertelde dat Tam Dao eigenlijk een mannengeurtje was.
    Nice, niche geurtjes dus ook. Ik vraag me nog steeds af of mensen überhaupt mijn parfums ruiken, krijg echt zelden commentaar/complimenten erop. Of misschien durven ze er niks van te zeggen.

W1ZZ, ik heb het geld zojuist overgemaakt.
      zondag 18 januari 2009 @ 13:20:36 #275
    55709 Stereotomy
    pi_65168030
    Tja, zelf zeg ik er uitsluitend iets over bij hele goeie vrienden/vriendinnen of als ik wil flirten. Wordt anders natuurlijk al gauw verkeerd opgevat.

[ Bericht 20% gewijzigd door Stereotomy op 18-01-2009 13:26:33 ]
    pi_65171874
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 13:15 schreef Horloge het volgende:

[..]

Nice, niche geurtjes dus ook. Ik vraag me nog steeds af of mensen überhaupt mijn parfums ruiken, krijg echt zelden commentaar/complimenten erop. Of misschien durven ze er niks van te zeggen.

W1ZZ, ik heb het geld zojuist overgemaakt.
    Ik krijg altijd van dezelfde mensen complimenten, wel op verschillende geurtjes... Ook kritiek trouwens

Stereo en Horloge thx voor de snelle overboeking!
    pi_65173247
    Tam Dao is wat mij betreft unisex, ja, maar heb het ook wel eens onder "men" geplaatst gezien. Voor het shockeer-effect zei ik dus maar dat het een mannengeur was.
    Sommige vijgenparfums zijn mij echt te kokossig (Premier Figuier & Extreme), was juist blij dat Philosykos wat mij betreft niet naar kokos ruikt. Neuzen verschillen?
    pi_65186539
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 12:17 schreef Stereotomy het volgende:
    En grappig dat vijgen en kokos zo dicht bij elkaar liggen qua geur, terwijl ze van smaak erg veel verschillen Van Marc Jacobs for Men dacht ik ook altijd eerst dat het kokos was.
    Haha, same here!

W1ZZ, PMS ontvangen, ik maak 't geld morgen over!

Okay, nu hou ik op
    pi_65253553
    De dames van TPC shippen weer lekker in delen Heb net 't mailtje binnengekregen dat ze de Micallef Aoud en de Indole de Lubin (toevallig precies de bestelling van Horloge) verscheept hebben...
      dinsdag 20 januari 2009 @ 18:24:16 #280
    55709 Stereotomy
    pi_65254253
    Ze gaan nu met hun trechtertjes en vials naar verschillende winkels toe en proberen dan uit de betreffende flessen ongemerkt te decanten....
      dinsdag 20 januari 2009 @ 18:58:30 #281
    55709 Stereotomy
    pi_65255604
    En W1ZZ, het is Idole de Lubin.

Er zitten geen indolen in Idole en het gaat geloof ik over een beeldje (idool) op een tropisch eiland. De grote dop van de fles heeft de vorm van een uitgerekt gezicht.

Trouwens, heb je wel de goeie besteld? Er zijn twee Idoles de Lubin, een vrouwengeur (discontinued) en deze mannengeur.
    pi_65255722
    Volgens mij heeft iemand m'n PMS ontvangen
      dinsdag 20 januari 2009 @ 19:23:03 #283
    180385 Horloge
    pi_65256438
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 18:03 schreef W1ZZ het volgende:
    De dames van TPC shippen weer lekker in delen Heb net 't mailtje binnengekregen dat ze de Micallef Aoud en de Indole de Lubin (toevallig precies de bestelling van Horloge) verscheept hebben...
    pi_65273172
    Iemand hier wel eens geweest trouwens? Klinkt wel goed
    pi_65273380
    Ik heb er wel eens van gehoord en ik wil er nog wel een keer heen. Heb alleen een keer in interview met die vent gelezen en daar spatte de arrogantie helaas vanaf... Dan hoeft het van mij al niet echt meer.

P.S.:
    quote:
    Other recent arrivals include Bois 1920 (pronounced ‘boyce’ rather ‘bwah’, I discovered),
    pi_65273486
    Ik heb overigens inmiddels van jullie allemaal de centen binnen. Dank voor de snelle overboeking!
    pi_65285407
    -edit: spam is niet gewenst op FOK!

voor adverteren op FOK!, zie fok.nl/adplanner - daar kan je advertentieruimte inkopen

als je geïnteresseerd bent behoort een promotie actie met bijvoorbeeld het LIF forum ook tot de mogelijkheden, daarvoor moet je even contact opnemen met pr@fok.nl.

[ Bericht 40% gewijzigd door Mylene op 21-01-2009 16:57:57 ]
    pi_65312142
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 09:54 schreef W1ZZ het volgende:
    Ik heb er wel eens van gehoord en ik wil er nog wel een keer heen. Heb alleen een keer in interview met die vent gelezen en daar spatte de arrogantie helaas vanaf... Dan hoeft het van mij al niet echt meer.

P.S.:
    [..]

Dat vond ik ook een aparte uitspraak idd, helemaal aangezien ze met een Franse verkoper had staan praten
    pi_65355604
    Update: alles is inmiddels verscheept. Idole de Lubin en Micallef Aoud helaas nog niet ontvangen.
    pi_65363427
    Er is trouwens ook een Tobacco Vanille bottle split gaande op BN voor mocht een van jullie straks lyrisch zijn! $103 ipv $180 voor 50ml.
      zaterdag 24 januari 2009 @ 00:23:56 #291
    55709 Stereotomy
    pi_65363480
    Wal-Mart prijzen!
    pi_65363608
    Graag gedaan!
      zaterdag 24 januari 2009 @ 00:29:48 #293
    55709 Stereotomy
    pi_65363625
    PMW1ZZ?
    pi_65363746

Nee hoor, maareuhhh... Jij wilt TV testen en dan kun je m ook nog goedkoop krijgen mocht ie bevallen. Een korting van 40% lijkt mij wel tof!
      zaterdag 24 januari 2009 @ 00:36:13 #295
    55709 Stereotomy
    pi_65363805
    Ik ben heel benieuwd! Vanille vind ik lekker, tabak als geur ook, dus een combi moet heel erg goed zijn.
      zaterdag 24 januari 2009 @ 01:14:19 #296
    55709 Stereotomy
    pi_65364682
    Prada Infusion de Fleur d’Oranger ~ new fragrance
    Posted by Robin on 23 January 2009

Prada will introduce Infusion de Fleur d’Oranger, a new limited edition fragrance, this coming March. It is the first in a projected yearly series of "Ephemeral Infusion" fragrances.

Infusion de Fleur d’Oranger was developed by perfumer Daniela Andrier, and is described as a "descendent” as of Prada Infusion d'Iris and Prada No. 4 Fleur d'Oranger. The notes include orange blossom, tuberose and jasmine.

Prada Infusion de Fleur d’Oranger will be available in 50, 100 and 200 ml Eau de Parfum and in matching body products. (via wwd)

Other recent launches from Prada: Infusion d'Homme.
    pi_65368592
    Die zou ik echt alleen al voor de verpakking doen. MOOI. Jammer dat geen van beide Infusions rocked my socks. Wie weet deze?
    pi_65368726
    Klinkt niet heel origineel, maar de vorige 2 konden mij wel bekoren, dus ga 'm zeker proberen als ie uitkomt. Verpakking is idd mooi, de flesjes waren dat sowieso al
    pi_65370578
    Ook interessant om naar uit te kijken imo. Nieuwe vanille geur van Hermès, alleen zijn die Hermessence geurtjes wel ergens te vinden in Nederland?
    pi_65370845
    Zal vast wel in de PC Hoofstraat te krijgen zijn. Vriendinnetje van mij heeft Rose Ikebana, ook van de Hermessence collectie.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')