abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 december 2008 @ 01:01:51 #51
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_64269893
Vandaag heb ik in een ruil met veuve_amiot Duel van Annick Goutal gekregen:

... plus Hermès Hiris.

Bedankt, v_a!

Stiekem heb ik een beetje Duel op mijn hand gedaan, en het kan mij héél erg bekoren. Om het echt te beoordelen moet ik dit een keer gaan dragen, maar afaics is dit L'Artisan Tea for Two zonder de wussy heart- en basenotes van romige melk in de thee, maar heeft het een base van licht leer en musk.

So far pwnzd Duel gemakkelijk Tea for Two.

[ Bericht 8% gewijzigd door Stereotomy op 23-12-2008 01:09:00 ]
Confidence through competence
  dinsdag 23 december 2008 @ 01:04:42 #52
55709 Stereotomy
pi_64269982
quote:
Op maandag 22 december 2008 15:20 schreef Leonoor het volgende:

Steer, je bent lief
I know. Thanks for reminding, though.
pi_64270168
Vandaag Italian Cypress van de Private Blend collectie geprobeerd. Sprak me redelijk aan, maar dan vooral de opening en het begin van de middlenotes. Heerlijke citrus/Japon Noir combo, daarna verzandt de boel echter in een Serge Lutens Chene achtig geurtje, wat totaal niet mijn ding is. Slechtste TF geur die ik tot nu toe heb geprobeerd.
pi_64270327
Duel klinkt goed als ik je omschrijving zo lees
  dinsdag 23 december 2008 @ 01:22:53 #55
55709 Stereotomy
pi_64270541
LKS, misschien had ik het al een keer gevraagd, maar waar had jij je sample van Japon Noir gehaald?

Ik heb hier nog *steeds* een strip met Japon Noir uit Harrods van Londen liggen, die nog steeds erg sterk ruikt. En bovendien de lekkerste oriental is die ik tot nu toe heb geroken.
pi_64270688
La Rinascente in Milaan.

Ik ga binnenkort trouwens shoppen in Stockholm, iemand van jullie bekend daar met wat goede parfumspots om te bezoeken?
pi_64273293
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:32 schreef W1ZZ het volgende:
Ach, met Musk to Musk heb je mijns inziens een prachtige geur gekocht! Heb je 'm al gegeven en hoe vond ze 'm???
Nog niet, ze komt pas de 25e aan. Ik zal nog wel eens posten wat ze er van vond.

Overigens gaan we nog een paar dagen naar Antwerpen net na de jaarwisseling. Zitten daar nog noemenswaardige winkels waar ze interessante dingen verkopen?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_64291538
Vandaag had ik een nieuwe geur op waar ik heel genereus van een Nederlandse Basenotesster een 3ml spray van had gekregen: Serge Lutens Encens et Lavande. Ik moet 'm nog even wat beter gaan testen denk ik want de lavendel kwam nog niet echt door maar de (frank)incense van de opening is erg mooi en past erg fijn bij dit jaargetijde. Het doet me erg aan de nachtmis denken waar ik vroeger altijd met de familie heen ging.

Vanmiddag bij onze vrinden van Skins 50ml L'Eau d'Hiver van Frederic Malle/Jean Claude Ellena op de kop getikt. Een mooie zachte geur die me altijd aan sneeuw en winterkoninkjes doet denken... Hoewel de geur eigenlijk de meeste overeenkomsten vertoont met Fleur du Male van JP Gaultier.

En ook zojuist 100ml Mouchoir de Monsieur van Guerlain via eBay aangeschaft. Een mooie oude geur uit 1904 met een straffe dosis civet, roos, iris, jasmijn en vanille.

[ Bericht 0% gewijzigd door W1ZZ op 23-12-2008 17:52:47 ]
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  dinsdag 23 december 2008 @ 18:40:31 #59
55709 Stereotomy
pi_64293376
Splurging, W1ZZ?

Heb net twee brillen gekocht, dus kan niet zoveel uitgeven.
pi_64296698
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:46 schreef W1ZZ het volgende:
En ook zojuist 100ml Mouchoir de Monsieur van Guerlain via eBay aangeschaft. Een mooie oude geur uit 1904 met een straffe dosis civet, roos, iris, jasmijn en vanille.

[ afbeelding ]
Klinkt goed! Ergens winkels in NL waar ie te proberen is?
pi_64297662
Ja bij de Bijenkorf in Amsterdam en Rotterdam Had 'm al een tijdje in op 't programma staan om te proberen en 1 avond op de huid testen was voldoende!

Stereo: eigenlijk moet ik ook een nieuwe bril kopen Maarja, functionele dingen kopen is nu eenmaal niet zo leuk!
pi_64301624
Net terug uit Londen waar het *stikt* van de must-smell dingen... ben ik met een anti-geur-barbaar. Nog net haar B Never too Busy to be Beautiful ingekregen, maar heb de rest aan me voorbij moeten gaan. Tragisch.
pi_64305192
Als we ooit van deze reeks een meet houden doen we dat wel in Londen dan
pi_64307975
*kuch*

* W1ZZ stelt Parijs voor.

*kuch*
pi_64308906
Daar is vast ook wel het een en ander te bezoeken en anders treffen we elkaar wel bij 10 Corso Como in Milaan.
  woensdag 24 december 2008 @ 00:08:48 #66
55709 Stereotomy
pi_64309057
Man ik ontstijg de Mexx en de We nauwelijks

Heren, ik heb een nogal raar cadeautje op de post gedaan voor jullie. Iets wat jullie leven zal versimpelen indien jullie ongeparfumeerde body lotion en/of douchegel gebruiken.
pi_64309322
Damn, ik zal morgen ook maar eens het een en ander aan last minute kerstcadeautjes op de post doen dan.
  woensdag 24 december 2008 @ 00:38:39 #68
55709 Stereotomy
pi_64310192
Stel je er niet teveel van voor, misschien vind je het helemaal niet leuk wat ik je opstuur.
pi_64310814
Okay, dan stuur ik ook wel gewoon een sampletje ipv de literfles I AM KING die ik voor jullie in gedachten had.
pi_64318487
quote:
Op woensdag 24 december 2008 00:05 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Daar is vast ook wel het een en ander te bezoeken en anders treffen we elkaar wel bij 10 Corso Como in Milaan.
Ahh, dat lijkt me nou een fijn plan. Of Florence, kunnen we lekker de deur platlopen bij Lorenzo Villoresi en Santa Maria Novella!
pi_64322577
weten jullie misschien of de aftershave balm van acqua die gio (armani) of dat een vloeistof/liquid is of is het een smeer/creme dingetje?
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_64327790
Zou er een geurtje bestaan wat de aroma van bosvruchten of meloen/komkommer/aardbei heeft?
Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
  woensdag 24 december 2008 @ 15:56:44 #73
55709 Stereotomy
pi_64328016
Euh.

Voor meloen/komkommer kun je kijken naar Herba Fresca van de Aqua-Allegoria lijn van Guerlain.

pi_64328622
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:22 schreef trifko het volgende:
weten jullie misschien of de aftershave balm van acqua die gio (armani) of dat een vloeistof/liquid is of is het een smeer/creme dingetje?
balm zegt al genoeg he, smeerseltje.
  woensdag 24 december 2008 @ 16:31:18 #75
55709 Stereotomy
pi_64329286
hihihi ik heb weer iets gewonnen bij Tauer. Gisteren was er ook al een BN'er die voor de 2e keer iets won.
pi_64329409
lucky you! En wat is het ditmaal? Een grote fles AdDM?
  woensdag 24 december 2008 @ 17:51:38 #77
55709 Stereotomy
pi_64331748
Jep!!! Ik mocht kiezen, maar laten we eerlijk wezen: al die andere geuren van Tauer zuigen best wel. Als in, daar hoef ik geen hele fles van te hebben.

Willen LKS en jij samen doen met mijn extra sample Une Rose Chypree?
pi_64331838
vandaag bij ICI paris geweest, wat een lijken werken daar zeg.. was de eerste keer, meteen ook de laatste..

Voor mij Douglas makes life beautiful..
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_64332366
Wow dude gefeliciteerd! Die prijs wil ik ook wel! Als jij dat sample nu naar mij of LKS opstuurt en hij/ik m dan doorstuurt na testen...

trifko: klopt, maar daar betaal je dan ook wel weer voor. Geurtjes zijn bij Douglas beduidend duurder dan bij ICI. Beste blijft toch om na een lang gesprek met een Douglaskatje in te loggen op eBay en 't daar aan te schaffen
pi_64337017
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:51 schreef wolvendagen het volgende:
Zou er een geurtje bestaan wat de aroma van bosvruchten of meloen/komkommer/aardbei heeft?
L'artisan Fleur de Liane of in een goedkoper segment Hermès Un Jardin après la Mousson hebben allebei een geur van meloen er in gecombineerd met wat andere groene tinten.
pi_64337037
quote:
Op woensdag 24 december 2008 17:51 schreef Stereotomy het volgende:
Willen LKS en jij samen doen met mijn extra sample Une Rose Chypree?
Sure, ik heb al 3 keer meegedaan en nog steeds niks gewonnen
pi_64345126
Err LKS, vind je die Dans tes bras wat? Ik heb m nu ook op m'n arm en vind het een grandioze misser
  donderdag 25 december 2008 @ 00:21:04 #83
55709 Stereotomy
pi_64345274
Haaahahahahaa Dans tes bras op je arm!! Goeie W1ZZ. _!

Ruilen tegen een atomizer met YSL M7 Fresh?
pi_64347215
quote:
Op donderdag 25 december 2008 00:16 schreef W1ZZ het volgende:
Err LKS, vind je die Dans tes bras wat? Ik heb m nu ook op m'n arm en vind het een grandioze misser
Ik werd er ook niet echt warm of koud van eerlijkgezegd. Ik denk dat het wel een geschikt parfum kan zijn voor iets oudere dames. Zowel m'n moeder als m'n bedrijfsleidster heb ik 'm laten proberen en die waren allebei erg enthousiast.
pi_64347661
Aedes de Venustas vond ik trouwens de eerste keer dat ik 'm droeg niet echt bijzonder, maar zojuist in de kerk kwam ie eigenlijk prima tot z'n recht met goed uitgevoerde hout- wierook- en patchoulinoten.

't volledige lijstje notes kom ik trouwens as usual bij lange na niet tegen bij 't ruiken.
Notes: orange oil, pink pepper, cardamom, incense essential oil, black pepper, rose, iris, cedarwood, incense resinoid, patchouli, coffee, opoponax, benzoin, treemoss, everlasting flower, white musk, vanilla
pi_64352036
Steer: ik stuur 'm wel gewoon op naar je, ik heb helaas toch maar zo'n skins buisje omdat de echte samples op waren. Heb wel nog een echt sample Carnal Flower meegekregen bij m'n flesje EdH, die's wel erg lekker (als je ook van Fracas houdt)!

LKS: grappig, ik heb juist associaties met oudere mannen. Maar wel oudere mensen iig
pi_64352737
NOG een gewonnen??

Eh. Wacht. Gefeliciteerd!
Random.org heeft zIch wel te verantwoorden nu.
pi_64364029
Vandaag ben ik in de dierentuin nog onze grote buddy tegengekomen:

Isn't he great!?
  donderdag 25 december 2008 @ 23:29:49 #89
55709 Stereotomy
pi_64364268
Is dat een civetkat?

En hoe was je date
pi_64373044
Dat is 'm nou! Ik had geen date trouwens hoor, m'n moeder doet vrijwilligerswerk in de dierentuin dus daar gaan we meestal wel een dagje heen als ik thuisthuis ben.

Vandaag heb ik in his honour Muscs Koublai Khan maar eens een spin gegeven.
pi_64388941
Vandaag heb ik als kerstcadeau weer eens eau de toilette gekregen (Beckham Signature), die ik bij mijn toch al te grote collectie kan voegen. Ondertussen heb ik zoveel zooi in de kast staan, dat krijg ik de komende vijf jaar niet meer op. Nu moet ik zeggen dat ik deze best wel lekker vind (in tegenstelling tot mijn blind gekochte 100ml cK One bijvoorbeeld Dat spul ruikt naar zonnebrandcreme, best lekker, als luchtverfrisser of zo...).

Ik zit alleen met twee vragen:
1. Hoeveel sprays doen jullie je normaal gesproken op. Natuurlijk licht dat aan de geur, maar wat is zo ongeveer gemiddeld? Ik doe zelf meestal drie of vier sprays, maar heb soms het idee dat dat wel wat meer mag zijn?

2. Hoezeer moet ik de houdbaarheid (aangegeven op de doosjes) in acht nemen? Dat is meestal één of twee jaar, maar ik zie hier mensen met collecties die ze ze deze eeuw niet meer op krijgen. Daaruit concludeer ik dat het wel meevalt qua bederfelijkheid, of gooien jullie ze gewoon weg na zoveel tijd?
pi_64389651
Je moet je flesjes donker en bij een stabiele temperatuur bewaren. Soms worden er op eBay antieke, volle flessen uit de jaren '30 of '40 geveild die nog perfect ruiken.

A.d. het aantal sprays: dat hangt inderdaad van de geur af. Ik doe zelf meestal één aan elke kant van m'n borstkas, één op de achterkant van m'n nek en één op elke bicep voor een totaal van vijf. Maar sommige geuren kunnen er beduidend meer aan en ik heb ook één geur (Nasomatto Duro) waarvan ik één spray al bijna te veel vind.

Leuke hobby trouwens, hè?
pi_64389979
Bedankt voor je antwoord! Ik heb ze al donker en stabiel qua temperatuur staan, dus dan komt het wel goed denk ik. Ik zag me over een jaar al mijn halve collectie weggooien...

Leuke hobby inderdaad, maar als ik had geweten dat ik hier zoveel geld in zou stoppen had ik nooit mijn eerste duurdere geur gekocht en was ik gewoon Adidas TeamForce blijven gebruiken

Misschien kunnen jullie me verder ook nog helpen: ik zoek iets in de trent van JPG le Male (jaja, ik ben de zoveelste die 'm heeft, maar hij ruikt gewoon erg lekker ) of YSL Body Kouros, een echte wintergeur dus. Wellicht om verder nog rekening mee te houden: ik ben 20, dus geen geuren die ik daarna aan mijn opa moet doneren (ik ben al een keer de mist in gegaan met Gucci Envy, wederom een blind buy... dat doe ik ook niet meer...)

[ Bericht 6% gewijzigd door Bartaz op 27-12-2008 00:41:42 ]
  zaterdag 27 december 2008 @ 01:32:51 #94
55709 Stereotomy
pi_64391251
Burberry London al geprobeerd? Of Intimately Beckham heet dat ding geloof ik? Dat zijn makkelijk draagbare wintergeuren.

Ik spray meestal 4x. 1x borstkast, 1x nek, 2x onderarmen,
pi_64398982
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 00:36 schreef Bartaz het volgende:
Bedankt voor je antwoord! Ik heb ze al donker en stabiel qua temperatuur staan, dus dan komt het wel goed denk ik. Ik zag me over een jaar al mijn halve collectie weggooien...

Leuke hobby inderdaad, maar als ik had geweten dat ik hier zoveel geld in zou stoppen had ik nooit mijn eerste duurdere geur gekocht en was ik gewoon Adidas TeamForce blijven gebruiken

Misschien kunnen jullie me verder ook nog helpen: ik zoek iets in de trent van JPG le Male (jaja, ik ben de zoveelste die 'm heeft, maar hij ruikt gewoon erg lekker ) of YSL Body Kouros, een echte wintergeur dus. Wellicht om verder nog rekening mee te houden: ik ben 20, dus geen geuren die ik daarna aan mijn opa moet doneren (ik ben al een keer de mist in gegaan met Gucci Envy, wederom een blind buy... dat doe ik ook niet meer...)
Terre D'hermes?
pi_64405607
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 01:32 schreef Stereotomy het volgende:
Burberry London al geprobeerd? Of Intimately Beckham heet dat ding geloof ik? Dat zijn makkelijk draagbare wintergeuren.
Intimately Beckham vind ik meer bij een oudere doelgroep horen. Burberry London heeft mijn vader, dus die heb ik vanmorgen eens gebruikt en die is best lekker, al heb ik het eerste half uur het idee gehad dat ik in de wierook zat. Volgens BN moet dat bergamot, lavendel, kaneel of peper zijn, aangezien die in de top notes zitten, maar dat is toch duidelijk niet wat ik ruik...

Kortom: London vind ik wel lekker, maar ik zou 'm alleen opspuiten als er het eerste half uur niemand in de buurt is.
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 13:55 schreef Mr.G het volgende:

[..]
Terre D'hermes?
Ga ik van de week maar eens proberen dan, bedankt voor je suggestie!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bartaz op 27-12-2008 18:26:07 ]
  zaterdag 27 december 2008 @ 20:24:25 #97
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_64409867
Hmmz had hier meer vrouwelijke users verwacht maar het zijn meer mannen

zal ff overzichtje geven van mijn geurtjes die ik in huis heb:

Game
Hugo Boss Deep Red
Hugo Boss Pure Purple incl bodylotion
Salvatore Ferragamo Incanto Shine incl bodylotion
Burberry Brit (gekregen met kerst en verrassend genoeg best lekker)
Armani Code

Binnenkort ff Escade Magnatism halen (maar 29euries op schiphol en ik krijg nog korting met mijn schipholpas )

Ik ben echt luchtjes gek.. morgen ff bij douglas Ed Hardy opspuiten en kijken hoe die ruikt
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_64438374
oew die van Ed Hardy is best lekker
  zondag 28 december 2008 @ 20:06:25 #99
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_64440536
quote:
Op zondag 28 december 2008 19:00 schreef samantje89 het volgende:
oew die van Ed Hardy is best lekker
ben het vandaag vergeten
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_64440678
haha had een testertje bij mn kerstcadeau gekregen ruikt wel erg zoet maar daar hou ik wel van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')